חברה בת"א שתעשה את זה - הנה מניה "לעצמאות כלכלית"

ינון אריאלי בוחר השבוע בטורו, מניה אחת בת"א שתעשה את זה בשנה הבאה. אחרי ספקטרוניקס, רמי לוי וחילן, תכירו את ...
 | 

מידי שנה ביום העצמאות, אני בוחר ישראלית אחת שאני מעריך שתעשה את זה בשנה הקרובה. לפני שלוש שנים הייתה זו יצרנית גלאי כיבוי האש - {ספקטרוניקס}, שבשנה שלאחר הכתבה כמעט הגדילה את שוויה פי 4. לפני שנתיים בחרתי ברשת הקמעונאות רמי לוי -1.72% רמי לוי 22,840 -1.72% רמי לוי בסיס:23,240 פתיחה:23,240 גבוה:23,240 נמוך:22,760 תמורה:6,478,347 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , שהמשיכה לצמוח לאורך השנה, והמניה זינקה ב-60% במהלך אותה שנה. לפני שנה בחרתי ב חילן -6.81% חילן 20,400 -6.81% חילן בסיס:21,890 פתיחה:21,410 גבוה:21,410 נמוך:20,100 תמורה:36,198,364 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , שדווקא צמחה בצורה מרשימה השנה, אבל חזרה לאותה נקודה בה פתחה את השנה. הפעם, אני ממשיך את המסורת, לראשונה ב-Bizportal, ורוצה לדבר על חברה ישראלית שבטוח שמעתם עליה, אבל היא עדיין לא נמצאת תחת אור הזרקורים. קשה לי להאמין שהיא תגיע לממדים של טבע +0.32% טבע 6,340 +0.32% טבע בסיס:6,320 פתיחה:6,335 גבוה:6,380 נמוך:6,297 תמורה:55,531,297 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , אבל להערכתי בעוד עשור היא יכולה להיות ה{פריגו} הבאה.

תכירו את קמהדע -1% קמהדע 2,188 -1% קמהדע בסיס:2,210 פתיחה:2,210 גבוה:2,210 נמוך:2,153 תמורה:1,226,423 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:

קמהדע היא חברת ביוטק צעירה יחסית, המפתחת תרופות אתיות המיועדות לטיפול במצבים כרוניים ולשימוש במצבי חירום. ההתמקדות של החברה היא בפיתוח תרופות בעלות ערך מוסף גבוה בהן בא לידי ביטוי היתרון היחסי של הטכנולוגיה הייחודית שפיתחה. כך, מבטיחה לעצמה החברה מיעוט מתחרים ופוטנציאל שוק גבוה. כיום, מוכרת קמהדע את מוצריה ב-15 מדינות ברחבי העולם, בעיקר בארה"ב, עם היקף מכירות שנתי של כ-250 מיליון שקלים.

מבלי להיכנס ליותר מידי מונחים מתחום הביולוגיה, הטכנולוגיה של קמהדע מאפשרת לה להפיק את חלבון ה-AAT מפלסמה אנושית בשיטה שונה, יעילה יותר, מזאת של המתחרות. חוסר באותו חלבון מוביל למגוון מחלות ריאה, כאשר לשלוש מהן מכוונת קמהדע: נפחת תורשתית, סיסטיק פיברוזיס וברונכיאקטזיס.

הטיפולים שניתנו עד לפני כשנה למחלת הנפחת התורשתית התבססו על מהילת אבקה של החומר הפעיל בנוזל, והתמיסה הייתה מוזרקת אל החולים באמצעות אינפוזיה בבית החולים. הבעיה היא, שתהליך המסת האבקה בנוזל כרוך בסיכון גבוה לזיהום התמיסה, מה שמסכן את החולים. קמהדע פיתחה גרסה נוזלית של התרופה, שניתנת להזרקה ישירות אל החולה, וללא צורך במהילה בנוזל נוסף. המוצר הבלעדי הזה, מאפשר לחולים ליטול את התרופה בצורה נוחה ובטוחה הרבה יותר.

ביולי 2010 קיבלה קמהדע אישור מרשות התרופות האמריקנית (FDA) לשיווק התרופה בארה"ב. חודש מאוחר יותר, היא חתמה הסכם הפצה לתרופה עם ענקית התרופות האמריקנית בקסטר, בעבור סכום של 45 מיליון דולרים. לפי ההסכם, בקסטר תהיה אחראית לתהליך השיווק וההפצה של הגרסה הנוזלית בארה"ב, קנדה, אוסטרליה וניו-זילנד, והתחייבה לרכוש מהתרופה של קמהדע בסכום של 60-110 מיליון דולר בחמש השנים הקרובות. בנוסף, החברה האמריקנית תספק לקמהדע את חומר הגלם לייצור התרופה ללא עלות, מה שיאפשר לקמהדע להשיג רווחיות גבוהה עם הזמן.

לפי התוצאות הכספיות של 2011 והתחזית ל-2012, הרכישות של בקסטר יהיו לפחות כפולות מאלו שהיא התחייבה עליהן. המשמעות היא שקמהדע יכולה בשקט להגיע להכנסות של 70-80 מיליון דולר בשנה. קמהדע נסחרת בשווי שוק של כ-180 מיליון דולר ויש לה 20 מיליון דולר של מזומנים נטו, כך שלא קשה להצדיק את המחיר הנוכחי בו נסחרת המניה גם ללא קבלת אישור FDA למוצרים בפיתוח מתקדם שאדבר עליהם מיד.

הדור הבא של המוצרים של קמהדע

בנוסף לגרסה הנוזלית, קמהדע פיתחה גם גרסה משאפית (באינהלציה) של התרופה למחלת הנפחת התורשתית (בדומה למשאפים של חולי אסטמה). כאן טמונה קפיצת מדרגה אמיתית. מצידם של החולים מדובר בהקלה משמעותית היות והם יוכלו ליטול את התרופה בנוחות מהבית ובתדירות נמוכה בהרבה. עבור קמהדע, מדובר במוצר המצריך כרבע מכמות החומר הפעיל, ומהפכה שתסייע לה להשתלט על כל שוק המכירות של התרופה.

ההערכות מדברות על כ-200 אלף חולים במחלה, ורק כ-11,000 מתוכם מאובחנים היום בפועל (5,000 בארה"ב ו-6,000 באירופה). פרט לעלות הגבוהה - 80-100 אלף דולרים לשנה (אותם משלמות חברות הביטוח), יכולת גילוי המחלה נמוכה יחסית וכושר הייצור מוגבל. מספר החולים גדל בכ-1,000 מידי שנה, ולכן רק גרסת האינהלציה של קמהדע (אם תאושר) יכולה לפתור את המחסור ולאפשר הוזלה במחיר הטיפול.

בימים אלו קמהדע מתחילה את שלב הניסויים הקליני, שלב 2-3 (האחרון), שינסה להוכיח את יעילותה של הגרסה באינהלציה. לאחר שמתחרתה העיקרית טלקריס נרכשה (בסכום של 3.4 מיליארד דולר) על ידי Grifols ופרשה מהמירוץ, קמהדע נותרה החברה היחידה השוקדת על פיתוח גרסה משאפית למחלה. חשוב להזכיר, כי התרופה קיבלה מעמד של תרופת יתום, מה שמבטיח לקמהדע בלעדיות בשיווקה למשך שבע שנים בארה"ב ועשר שנים באירופה.

בנוסף להטבות מס, הטבות ברישום התרופה וסיוע במימון הניסויים הקליניים. במילים אחרות, אם קמהדע תקבל אישור לשיווק התרופה באירופה (שם היא מתעתדת לאשר אותה קודם), היא לא תתקשה לאשר אותה גם בארה"ב, ואז שוק מכירות של כמיליארד דולר ייפתח רק בשבילה. במקרה כזה, יגדלו הסיכויים שהתהליך יוכל לשמש כתרופה יעילה גם עבור ההתוויות הנוספות (סיסטיק פיברוזיס וברונכיאקטזיס).

כמו כן, ישנו עוד תחום בו פועלת קמהדע - פיתוח חיסון למניעת מחלת הכלבת לאחר נשיכה על ידי חיה שחשודה כנגועה במחלה. מדובר במחלה קטלנית הפוגעת במערכת העצבים ומחייבת טיפול מונע. מידי שנה מקבלים טיפול שכזה כ-10 מיליון אנשים ברחבי העולם. המוצר של קמהדע כבר נמכר במספר מדינות באסיה ובדרום אמריקה. ב-2010 קיבלה החברה אישור מה-FDA לקצר משמעותית את תהליך בדיקת המוצר שלה לשוק האמריקני. לאחר מכן, ביולי 2011 חתמה קמהדע עם חברת קדריון על הסכם אסטרטגי לשיתוף פעולה בפיתוח, שיווק ומכירות בארצות הברית של החיסון למחלה. במסגרת ההסכם קדריון תישא בכל עלויות הניסוי הקליני שלב 3, ואם יתקבל אישור ה-FDA, קהמדע תעניק לה רישיון בלעדי למכירת המוצר למשך 6 שנים תמורת התחייבות לרכישת כמויות מינימום שנתיות מהמוצר.

לקמהדע מוצרים נוספים בשלבי פיתוח שונים, אבל נעצור כאן. אני חושב שהבנתם את הרעיון - הצלחה בקבלת אישור FDA לגרסה באינהלציה, יכול להביא את קמהדע למכירות של מאות מיליוני דולרים בשנה כבר בעוד מספר שנים, ואת המניה לנקודה גבוהה פי כמה מהמחיר הנוכחי.

מעבר למספרים היבשים, מנהלי החברה ומקימיה, ראלף האן ודוד צור (מנכ"ל החברה), הינם בעלי ניסיון רב בתחום, ומחזיקים כ-20% ממניותיה. בעל עניין נוסף הוא ליאון רקנאטי, שמחזיק כ-12.2% נוספים ממניות החברה.

קמהדע מסוקרת על ידי אחד בלבד (כלל פיננסים, שמציבים לה של 38 שקלים), והחזקות המוסדיים בה נמוכות יחסית. במילים אחרות, המוסדיים עדיין לא שם, וכשהם יבינו את הפוטנציאל הגלום בחברה, אין ספק שזה ידחוף את המניה למעלה. אהבתי את העובדה שלמרות שקמהדע כבר קיבלה בעבר שתי הצעות רכש, היא ענתה על שתיהן בשלילה.

חייבים להדגיש את הסיכונים

כמו כל חברת תרופות אחרת, גם ההפיכה של קמהדע לחברה מובילה תלויה ברשויות התרופות האמריקנית והאירופית. אמנם התרופה באינהלציה משתמשת באותו חומר פעיל כמו הגרסה הנוזלית שכבר קיבלה אישור FDA.

מנגד, באינהלציה החומר צריך להיספח דרך הריאות בעוד שבגרסה הנוזלית הוא מוחדר ישירות למערכת הדם באמצעות אינפוזיה. לפני שהפסיקה את פעילותה, טלקריס כשלה בניסיון לייצר תרופה באינהלציה למחלת הנפחת. אמנם היה מדובר שם בתהליך שונה מזה שמבצעת התרופה של קמהדע, אבל כמובן שצריך לקחת בחשבון גם כישלון אפשרי של קמהדע בעניין הזה. צריך לזכור כי לקמהדע כבר מכירות של כ- 65 מיליון דולר ועוד 20 מיליון דולר נטו בקופת המזומנים, כך שגם במקרה כזה השווי הכלכלי של החברה לא נמוך בהרבה משווי השוק הנוכחי שלה. במילים אחרות, הדאון-סייד של ההשקעה מצומצם יחסית.

נקודה נוספת שצריך לקחת בחשבון הוא עיכוב בלוח הזמנים. קמהדע צפויה לסיים את הניסוי האחרון שלה בתרופה באינהלציה עד אמצע 2013. אז, היא תגיש בקשה לאישור התרופה לרשות התרופות האירופית, ובהמשך גם ל-FDA האמריקני. אם הכול ילך לפי הספר, בסוף 2013 קמהדע כבר תוכל להתחיל למכור את התרופה באינהלציה. עם זאת, כמובן שיתכנו דחיות למיניהן, ולכן השקעה במניה מחייבת החזקה סבלנית שלה לתקופה של כשלוש שנים לפחות.

ויש עוד משהו - באוגוסט לפני שנה דיווחה קמהדע על החלפת סמנכ"ל הכספים שלה, אייל ליבוביץ, באדם חדש. חייבים להודות שהחלפת איש מרכזי שכזה, שהלך עם החברה מראשית דרכה, בשלב מתקדם בו היא נמצאת, מעלה סימני שאלה. נכון, שרוב הסיכויים שמדובר בהתפטרות על רקע אישי כלשהו. מצד שני, יכול להיות שהיו חילוקי דעות בינו לבין אישים בכירים בחברה על רקע כלשהו (לא בהכרח כספי לגמרי). אם כן, האם הוא יודע משהו שאנחנו לא? היות והניסוי הקליני רק החל, אני רוצה להאמין שהאפשרות הראשונה היא הנכונה.

האם לקנות במחיר הנוכחי?

בשלוש השנים האחרונות מניית קמהדע נעה בטווח של 18-33 שקלים. כלומר, היום היא נמצאת בערך באמצע הטווח הזה. קמהדע כבר מסוגלת להגיע למכירות של קרוב ל-100 מיליון דולר גם ללא קבלת אישור התרופה באינהלציה על ידי רשויות התרופות האירופית והאמריקנית. לכן, להערכתי המניה שווה לפחות 15-20 שקלים גם במקרה של כישלון. מצד שני, אם החברה כן תקבל את האישור המיוחל מתישהו במהלך השנתיים הקרובות, הכנסותיה יגיעו למאות מיליוני דולרים, והחברה תהיה שווה הרבה יותר ממה שהיא שווה היום.

לקהמדע מספיק מזומנים בשביל להשלים את תהליך הפיתוח ולהגיע לקו הסיום. לכן, לדעתי הפרמיה הקטנה יחסית בה נסחרת המניה מעל המחיר ההוגן אינה לוקחת כמעט בכלל את התרחיש של הצלחה בניסוי וקבלת האישורים לשיווק התרופה. להזכירכם, כל סיפור האינהלציה צפוי להסתיים בשנה וחצי-שנתיים הקרובות - זמן אפס במונחים של חברות תרופות.

להערכתי, עוד השנה, לפני השלמת הניסוי הקליני בגרסת האינהלציה, נראה הסכם הפצה נוסף עם בקסטר או חברה אחרת (יש לי הימור מי זאת תהיה). היות ומדובר בשוק מכירות של מאות מיליוני דולרים לשנה, ההסכם יכניס לקמהדע הרבה מזומנים בטווח הקצר והכנסה שמנה בטווח הארוך יותר. אם זה לא יקרה וקמהדע תעבור את הניסוי בהצלחה, הרוכשות הפוטנציאליות יצטרכו כבר לשלם הרבה-הרבה יותר עבור זכויות ההפצה או עבור רכישת החברה. לכן, יכול להיות שהעלייה של המניה לתמחור הגיוני יותר תתרחש עוד לפני שנדע אם התרופה באמת עובדת או לא.

אגב, אם אתם רוצים להיחשף למניה עם סיכון נמוך יותר, תוכלו לעשות את זה באמצעות האג"ח להמרה שלה. מבחינה תמחורית יש עדיפות כרגע למניה, אבל השקעה באג"ח יכולה לעזור לאלו מכם שקשה להם לישון בלילה בגלל התנודתיות של מניות.

: אין לראות באמור לעיל המלצה לפעולה בניירות הערך המוזכרים או בני"ע אחרים. הכותב מחזיק את קמהדע ומנהל בלוג השקעות בכתובת www.bursa4u.com

תגובות לכתבה(44):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 27.
    סיקור
    ליינון 30/04/2012 17:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לידיעתך גם במיטב מסקרים את המניה, ניר זוננברג מעריך אותה בשער של 34 לפחות, גילוי נאות מיטב בעלי עניין במניה
    סגור
  • 26.
    אם כבר אז פרוטליקס
    דעה אישית 29/04/2012 14:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החברה אמנם קיבלה מספר דחיות מה FDA אבל יש להן ערך מצטבר כך שבכל בקשה הסיכוי לתשובה חיובית גדל. התאריך הבא לתשובה: ה1 במאי !
    סגור
  • 25.
    מניה חובה (ללא המלצה) בכל תיק
    חבר של יורי 29/04/2012 14:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי כמו חבר שלי יורי לוי יודע ! ה' מומחה מספר 1 לקמהדע
    סגור
  • צודק
    יוקין 29/04/2012 16:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יורי אכן עילוי ובזכותו אני שם
    סגור
  • 24.
    רק עכשיו גילית? (ל"ת)
    aaa 29/04/2012 13:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 23.
    קמהדע- סוכרת נעורים...
    בועז 28/04/2012 18:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למרות השלב ההתחלתי חייבים לציין שקמהדע החברה היחידה שנמצאת בשלה I בסוכרת נעורים עם החלבון AAT, בשוק אין תרופות או טיפולים מונעים למחלה (למעט טיפול באינסולין כמובן). בנוסף הטיפול באינלציה באירופה אם יוכח כיעיל יקבל מימון ממשלתי לטיפול מה שיזרז צבירת מטופלים.... מושקע בקמהדע
    סגור
  • שלב II ומעמד יתום (ל"ת)
    תיקון 28/04/2012 21:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • תיקון לתיקון...
    בועז 28/04/2012 21:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלב I - II ורק בשלב ביניים. לגבי תרופת יתום המצב נכון גם לכל ההתוויות באינלציה לברונכיאטיס סיסטיק פיברוזיס ונפחת הרעאות כמובן שבוע טוב
    סגור
  • שלב II-I זה שלב שתיים
    נו... 29/04/2012 08:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תוצאות בסוף שנה
    סגור
  • 22.
    הזהרה לגבי קמדע החברה מכרה מניות למוסדיים ב11
    שגיא 28/04/2012 18:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ש" ח כאשר הנפיקה לציבור בשערים של 2000 ש" ח היא הקצתה ללא ידיעתו מניות למוסדיים ב1100 ולכן המניה תיסבול גם בעתיד ממיוש רווחים אגרסיבי במיוחד כשהיא בשער מעל 2500גבוה..ראו הוזהרתם זה לא הזהרת שווא אלו עובדות!!
    סגור
  • נא לדייק- אתה מטעה
    לפני 3 שנים 28/04/2012 21:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היא הנפיקה בשיר המשבר, לפני 3 שנים ניירות למוסדיים, לציבור לא הונפק בשער כפול. כל המניות הומרו כבר מזמן ואין שום חשש למימוש, ההיפך המוסדיים מגדילים בנוסטרו. חבל לכתוב דברים שאינם אמת.
    סגור
  • 21.
    מי שקנה קמדע לפני חודשיים מחפש להשחיל אותכם!
    אפי 28/04/2012 18:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלו הם כללי המשחק אחרת איך ירוויחו?, בהתחלה מצטיידים בסחורה ולאחר חודש חודשיים מפרסמים המלצה חיובית ואז משחילים את הציבור. צריך להזהר מהמלצות כאלו.
    סגור
  • 20.
    ספנטק
    אבי 28/04/2012 17:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תירשמו להם 2 מניות לפנסיה -אבנר ובזק ואד אחד לנסמה -ספנטק
    סגור
  • 19.
    בנוגע להימור שלך?
    כתבה יפה ומקצועית 28/04/2012 16:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במי לדעתך קמהדע תבחר בסוף ומה הסיבות לכך?
    סגור
  • 18.
    ינון אריאלי על הכוונת
    משקיע נדלן 28/04/2012 15:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לא משקיע בחברות ביומד ורציתי לצאת כשראיתי שמדובר על קמעדה. אבל אהבתי מאוד את הכתבה וכל הנימוקים אני אבדוק לעומק מי זה הבחור צעיר הזה. ועל מה ואיך הוא המליץ בעבר ואולי אשתמש בשרותיו. בכל אופן כל הכבוד ל ינון סוף סוף רואים מישהו רציני בביזפורתל !! אבל ביומד אני לא משקיע)
    סגור
  • 17.
    מניית מדיגוס
    מתן 28/04/2012 15:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ליפני מהלך מטורף של אלפי אחוזים יש כתבה שסוני העולמית מגששת במדיגוס מקור מוסמך מדבר על פרמייה של אזור ה560 אחוז בהצלחה
    סגור
  • 16.
    חרא חברה, מר ינון אתה מדבר כמו המשקיעים שחיים
    קמהדע 28/04/2012 13:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בלה לה לנד, בסוף הכתבה הודית שאתה מחזיק בקמהדע, אז ברור שניפחת וניפחת וניפחת כמו שהשקעתי בגבעות ואהבתי שהמשקיעים מנפחים-מיליארדים חביות פוטנציאל אדיר וכו' . זה מה שאתה עושה, אתה מדבר כמו משקיע עיוור וזו הבעיה כי אתה יכול להפיל איתך הרבה משקיעים, קמהדע לפי איך שאני מכיר אותה תרד חזרה בקרוב ל-2000 ואולי שם אאסוף לטווח קצר. כבר חווינו עם קולומבוס את כל הסאגה של קמהדע. אתה חי בסרט ותפסיק כבר לתת מניות שבתיק האישי שלך.
    סגור
  • 16- אולי תכתוב עניינית למה לדעתך הוא טועה
    הכלכלה מנצחת 28/04/2012 14:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולא מתוך מרמור על הפסדיך במניות כאלה ואחרות. כל מה שהוא כתב נכון, והוא אפילו לא כתב יעדים. אם אתה חושב אחרת- תן נימוק ענייני מלבד " הפסדתי בגבעות כי חשבתי שיש שם מיליארדי חביות"
    סגור
  • מגיב 16 בהחלט צודק ויש דברים בגו
    להכלכלה מנצחת 28/04/2012 20:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קמהדע נתנה מהלך חד בתקופה האחרונה(אחת מהמניות שנתנו הכי הרבה ביתר 50), מקורב לחברה אמר אפילו השבוע שהחברה צריכה קצת אוויר מהעליות האחרונות ורוב הסיכויים שתרד בטווח הקרוב. באופן כללי יכול להיות שלראייה של 10 שנים קמהדע תכפיל את עצמה פי 5. אך אם כבר ללכת על טווחים ארוכים של שנתיים ומעלה כפי שינון מציין כבר עדיף הכשרה אנרגיה, מודיעין, דלק קידוחים שיעלו פי 10 ומעלה. לקמהדע יש סיכוי נמוך להצליח עם תרופות נוספות מה שגם רק בתחילת 2014 נראה תוצאות ולמי יש סבלנות לחכות בחברה תקועה כזו שיש קידוחי ליוויתן ושרה ומירה וגבריאלה. אז אדון הכלכלה מנצחת שהשם יכה בך חזק ושלא תראה אור יום כל האתר מאחלים לך זאת כי נמאס כבר מאנשים ירודים וקטנוניים כמותך. המשך שבוע נעים לכולם
    סגור
  • התחלתי לקרוא אותך
    הכלכלה מנצחת 28/04/2012 21:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עד שאיחלת לי שהשם יכה אותי. עד אז כתבת המון שטויות מכל מיני סוגים. מאחל לך פי 10 ממה שאתה מאחל לאחרים :-)
    סגור
  • לא פי 5 פי 10 ב 10 שנים הקורובות! (ל"ת)
    בועז 28/04/2012 21:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    ביוקנסל, מיקרומדיק, איתמר, הדסית, אפוסנס,
    מניות ביומד, מציאות 28/04/2012 12:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האבא שלהן חזק והפוטנציאל אדיר
    סגור
  • 14.
    ביוטכנולגיה ,מחשבים ,קמאונאות זה הדבר הבא!!!
    ליאור 28/04/2012 11:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסכים עם כל מילה בריאות עולה ותעלה הרבה כסף אנשים בוחרים בחיים. ממליץ בחום על טבע,אפל ורמי לוי התחילו טוב את השנה ומאמין שייסימו בעשרות אחוזים... אשמח לתגובה..
    סגור
  • 13.
    שאלה?
    שאלה? 28/04/2012 11:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה ההימור שלך? מי תהיה החברה איתה קמהדע תחתום? מעניין לשמוע את דעתך? תודה
    סגור
  • 12.
    למה בכסף שלי הבנק נתן לי 2 אחוז והוא לקח לי 1
    חברים 28/04/2012 11:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה בכסף שלי הבנק נתן לי 2 אחוז והוא לקח לי 13 אחוז העים זה מדינה של גנבים עים הממשלה יד אחד
    סגור
  • 11.
    אז הייתי עושה לה שורט
    אם גורביץ היה ממליץ 28/04/2012 11:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גורביץ הוא הכישלון של שוק ההון,תודו שזה נכון, " השוק האמריקאי נימצא בתיקון יורד,והנה עלה מעל 2 אחוז, אוי גורביץ, אוי גורביץ, קסם ניקיי....ניקי היפני יצלול ל 7300,חחחח
    סגור
  • 10.
    בחירה טובה
    משקיע 28/04/2012 11:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במיוחד כי כבר עשיתי אותה לפני כשנה :-)
    סגור
  • 9.
    מה עם קישור למסחר בבורסה? קצת מחשבה לא תזיק (ל"ת)
    HAKY1 28/04/2012 11:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    למה קמהדע עדיין פה?
    נאסדק? 28/04/2012 10:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שתלך לנאסדק שם יודעים להעריך חברות בשלות
    סגור
  • תשובה
    ינון אריאלי 28/04/2012 14:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מנהלי החברה הצהירו בעבר שיש סיכוי שיתחילו להיסחר גם בארה" ב. אולם, קמהדע לא זקוקה בשלב זה למזומנים ולכן אין כנראה צורך בהנפקה כזו (אבל אני מעריך שזה יקרה בעתיד).
    סגור
  • 7.
    copd
    ינון ומה עם copd? 28/04/2012 10:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קמהדע ציינה בכמה הזדמנויות שיש סיכוי שהגרסה באינהלציה תעזור גם לחולי ה copdשזזה שוק של כמה מיליוני ברחחבי העולם פה טמון הפוטנציאל הגדול
    סגור
  • תשובה
    ינון אריאלי 28/04/2012 14:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צודק. לתרופה באינהלציה יש מספר התוויות (שציינתי את חלקן בטור) שהיא עשויה לעבוד בהן.
    סגור
  • 6.
    קמהדע
    שאלה 28/04/2012 10:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בדכ בחברות ביו השוק מתמחר הצלחה חלקית לתוך השווי של החברה במקמהדע עושה רושם שלא א. למה לדעתך זה המצב בקמהדע? ב.מ ה לדעתך השוי שקמהדע צריכה להסחר בו היום לדעתך ועל פי השער שהיא אמורה להיות בו
    סגור
  • תשובה
    ינון אריאלי 29/04/2012 08:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    א. אין לי תשובה לעניין הזה. ב. לדעתי, לפחות 35 שקלים (לפני אישור הגרסה באינהלציה).
    סגור
  • 5.
    קמהדע?
    דיקלה 28/04/2012 10:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מכיוון שהמחלה נמצאת תחת קטגורייה של תת אבחון משמעותי אזי הפוטנציאל גדול פי כמה מ1 מיליארד דולר הלא כן? היה ויגלו יותר חולים כך תגדל האפשרות להגדיל מכירות לכמה וכמה מיליאדים מדוע לא התייחסת לניסוי בסכרת?
    סגור
  • תשובה
    ינון אריאלי 28/04/2012 14:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נכון. אבל כושר הגילוי לא יגדל בצורה משמעותית בן לילה. לקמהדע מגוון רחב של תרופות בשלבי ניסוי מוקדמים, ולכן לא התייחסתי אליהם. מובן שגם הם מגדילים את פוטנציאל המכירות של החברה בעתיד.
    סגור
  • 4.
    למה לא לכתוב מה לדעתך האפסייד?
    סיכום יפה 28/04/2012 10:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפחד להצטייר כטועה בגדול בראייה לאחור משתק אנליסטים מלכתוב את דעתם, וחבל. היה מוסיף אם היה כותב כמה לדעתו יכולה להגיע החברה גם במקרה של הצלחה (שנראית כרגע הרבה יותר סבירה) ולא רק בכישלון. לגבי התוכן- קמהדע החברה הכדאית ביותר להשקעה לטעמי. סיכון נמוך, פוטנציאל עצום וניהול מוצלח. אין הרבה חברות כאלה בארץ ובעולם, בטח לא במחירים הללו.
    סגור
  • תשובה
    ינון אריאלי 28/04/2012 13:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו שכתבתי, האפסייד במקרה של קמהדע הוא גדול מאוד (ראי את השוואה לפריגו בתחילת הכתבה). החברה יכולה להיות שווה פי 10 ויותר מהשווי הנוכחי בעוד עשר שנים. עם זאת, מה שיותר חשוב במקרים כמו אלו הוא דווקא לנסות להעריך את הדאון-סייד של ההשקעה. בכל זאת, קיים סיכון לא מבוטל שנראה כישלון בניסוי הקליני בתרופה באינהלציה.
    סגור
  • 3.
    ינון
    דניאל 28/04/2012 10:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מכיוון שגריפלוס( טלקריס) היא המשווקת היחידה כיום באירופה ומכירה את השוק ואת החולים מצויין האם לא כדאי לקמהדע לחתום דווקא איתם? מה דעתך?
    סגור
  • תשובה
    ינון אריאלי 28/04/2012 13:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גריפולס מייצרת את חומר הגלם שמשמש את קמהדע, אבל היא כנראה לא מעוניינת בתרופה, אחרת לא הייתה עוצרת את הניסויים הקליניים שביצעה טלקריס.
    סגור
  • זה לא בדיוק נכון
    ינון 28/04/2012 14:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טלקריס בזמנו ערכו את הניסוי עם aat באינלהציה אבל מכיוון שנוצרה בעיתיות בצורת המתן והצורך להמיס את האבקה לפני שמכניסים אותה למשאף זה גרם לבעיות רבות גם בבטיחות וגם ביעילות מכיוון שהחומר לא עבר טוב מי לדעתך הכי נכונה לקמהדע במסגרת שיתוף הפעטלה למסחור האינהלציה?
    סגור
  • 2.
    שאלה ליינון
    שלום 28/04/2012 10:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדוע לדעתך בקסטר מקימה מפעל עם כושר יצור של 5000 חולים בבלגיה? האם זה לא מרמז על כך שקמהדע כבר הסכימה עקרונית למסחר איתה את התרופה באינהלציה? בעבר המנכל אמר שבקסטר רצו את האינהלציה עוד בעסקה הקודמת וקמהדע כנראה דחו אותם בגלל המחיר אבל מצד שני עושה רושם שבקסטר בכל זאת תזכה בהתוויה אתה לא חושב?
    סגור
  • תשובה
    ינון אריאלי 28/04/2012 13:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בקסטר רואה פוטנציאל גדול בתרופה ולכן מתכננת להעביר את הייצור שלה למפעל החדש שהיא מקימה. זה מעולם לא פורסם באופן רשמי, אבל מובן שהיא הייתה מעוניינת לרכוש גם את הזכויות על הגרסה המשאפית. כנראה שהיא וקמהדע לא הסכימו על תג המחיר. בהחלט יכול להיות שהיא תהיה בסופו של דבר מי שתרכוש את הזכויות.
    סגור
  • 1.
    לרגל החג בחרים את אלביט הדמיה (ל"ת)
    לביט הדמיה 28/04/2012 10:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות