אחרי "הישגי" מחאת 2011 - ההמון לא יעז שוב לצאת להפגין
שנה עברה, שנה חלפה אולם נדמה שמאומה לא השתנה. ההיסטריה של ציבור המשקיעים בשוק ההוון מאשתקד עדיין כאן איתנו. "האביב הערבי" כמובן שהוא אתנו ועושה רושם שהוא ממאן לעזוב אותנו. המחאה החברתית, כן זו משנה שעברה, חוזרת אלינו ושוב צוברת תאוצה לאחרונה. בשבועות האחרונים אנחנו עדים לניסיונות אגרסיביים לחדש אותה ביתר שאת.
הממשלה הצליחה למסמס את הכל
לאור הצלחתה של הממשלה במסמוס כל הישג אפשרי למחאה הציבורית, נראה שהפעם המחאה תראה אחרת. הרשויות והממשלה עושות רושם החליטו לנקוט בגישה שונה ואגרסיבית כלפי ניסיונות חידוש המחאה, "כיבוי השריפה כשהיא עדיין קטנה" בכל הנוגע לתגובה ליד הקשה שנוקטות הרשויות. נראה כאילו מנהיגי המחאה מנסים להעביר אותה לפסים מעט אלימים בין מרצון או בין מחוסר ברירה. האמת שאין זה משנה כלל, מבחינת התוצאה נראה כי הניסיונות של חידוש המחאה יניבו תוצאות הפוכות ויתקשו לסחוף את הציבור הרחב כפי שאירע בשנה שעברה.
האם זה אומר כי טענות המוחים אינן מוצדקות? ממש לא. לאיש אין ספק כי מעמד הביניים נשחק מבחינה כלכלית בשנים האחרונות והוא כורע תחת נטל המיסים ההולך וגדל. לדעתי, הבעיה אחרת ונעוצה בכך שמארגני המחאה אשר הגיעו להישגים מרשימים בשנה שעברה מבחינה תדמיתית ותודעת הציבור, לא ידעו או לא הצליחו לפרוט את דרישותיהם להישג מוחשי. המסרים שלהם נותרו בגדר סיסמאות מבלי יכולת לקבל ביטוי בדרישות ממוקדות הניתנות לביצוע. במילים פשוטות המחאה נכשלה כיוון שלא הצליחה, בסופו של יום, לשפר את מצב מעמד הביניים בחיי היום יום שלו.
לא רק שהמחאה מהשנה שעברה כשלה מלהביא הישג משמעותי לטובת מעמד הביניים, טענתי חזקה מכך - המחאה בשנה שעברה השיגה בדיוק את התוצאות ההפוכות למה שהיא ניסתה להשיג - קרי פגיעה במעמד הביניים.
בדיוק כפי שאירע מספר פעמים בעבר, הממשלה הצליחה למסמס דרישות לגיטימיות על ידי טקטיקות של השהייה ומשיכת זמן. למעשה, הממשלה "קנתה" את השקט אותו חיפשה מצד מעמד הביניים ואף מצד ראשי המחאה בזול - בפועל ועדת טרכטנברג שאמורה הייתה לתת את הגושפנקא להצלחת המחאה, לא הניבה שום הישג ממשי למעמד הביניים. אולם מצד שני אותה ועדת טרכטנברג תרמה להגדלת נטל המס (לדוגמה העלאת המס על רווחי הון בבורסה - שהינו הקריטי מבחינת שוק ההון, ונגיע לכך בהמשך).
לציבור הרחב, למנהיגי המחאה, לתקשורת ואפילו לח"כ קיימים אינטרסנטים לתפוס כותרות בתקשורת, קל להם יותר לתקוף את הטייקונים והחברות הקמעונאיות השונות מאשר את הממשלה. שנאת העשיר היא אבן יסוד בהיסטוריה האנושית. כך חזינו במאבק ציבורי רחב ותקשורתי במחירי הקוטג', החלב ושאר חבריהם, אך באופן מפתיע מחאה אמיתית כנגד מחירי הדלק המזנקים, כאשר הסיבה העיקרית לזינוק במחירי הדלק נבעה מהעלאות מיסים בלתי פוסקות מצד הממשלה - לא ראינו ולא שמענו.
מחיר הדלק ...
גם כיום כשמחיר חבית נפט בעולם ירד מתחת ל-80 דולר ונמצא בשפל יחסי של מספר שנים, מחיר הדלק בתחנות הדלק בישראל קרוב למחיר השיא שלו. זו דוגמא אחת כאשר לא חסרות דוגמאות נוספות כמו מחירי המים, החשמל ועוד. המאפיין של הדוגמאות שמניתי הוא שאלו מוצרים בפיקוח או אחריות הממשלה. אם כך במה הועילה המחאה?
הבורסה...
את הטעויות של נציגי המחאה אנו המשקיעים בשוק ההון חשים על בשרנו מדי יום במהלך השנה האחרונה. תחילה רעש המחאה הרחיק עוד בתחילת הדרך חלק מן המשקיעים הזרים אשר חששו כי המחאה תלך ותתעצם ואולי תגרום למהלכים פזיזים של הממשלה ולאי יציבות פיננסית. גם חלק מהמשקיעים המקומיים הדירו את רגליהם משוק ההון בגלל אותן חששות בדיוק.
לאחר מכן הוטלה הגזרה הקשה של העלאת מס על רווחים מנ"ע, בדיעבד היום אנו עדים לכך שחלק גדול מהמשקיעים הזרים נטש את שוק ההון בישראל, לאחר מכן גם משקיעים מקומיים רבים כולל המוסדיים הסיטו חלק נכבד מההשקעות שלהם לשווקים בחו"ל אף שהמצב הפיננסי בארץ טוב בהרבה מהמצב במדינות באירופה. הסיבה לבריחה היא היעדר שוק הון אמיתי בישראל ומי מעוניין להיות חשוף למתחזה לשוק הון ועוד במדינה קטנה במזרח התיכון.
על מנת שניתן להבין טוב יותר לגבי הכיוון אליו אני חותר, אספק את הנתון הבא - התשואה על ממשלתיות בארץ (ההולכת ויורדת בשנים האחרונות ונמצאת ברמות שפל היסטוריות) נמוכה ביחס לתשואה על אג"ח ממשלתיות בחלק ממדינות אירופה הנמצאות במשבר (דוגמת ספרד, איטליה, אירלנד, פורטוגל). מנגד, בעקבות המפולת ממנה סובלות אגרות החוב הקונצרניות בשוק המקומי, התשואות באג"ח הקונצרניות בארץ גבוהות מהתשואות באג"ח הקונצרניות במדינות הרלוונטיות הנ"ל. האם ניתן להבין מכך כי במדינות אירופה המשבר במישור של המדינה בלבד, וכאן ישנו משבר במישור החברות בלבד? ברור שזה אינו המצב.
מחירי הדירות...
המחאה החברתית עסקה רבות במחירי הדיור למגורים שנסקו בשנים האחרונות. כמובן שהמחאה לא תרמה לירידה במחירי הדירות. הפעולות שנקט לצינון המחירים, בפועל תרמו רק לבלימת עליית המחירים. מאידך, כפועל יוצא מפעולות בנק ישראל נוצר מחנק אשראי במשק כאשר הבנקים סוגרים את ברז האשראי לחברות, וכתוצאה מכך בשילוב עם שאינו קיים הלכה למעשה, מרבית החברות מתקשות למחזר את החובות שלהן. את ההשלכות של מחנק האשראי ניתן לראות במחירי האג"ח הקונצרניות שקורסים מדי יום, כאשר האבסורד הוא שכיום של 10% אינה נחשבת כבר לחריגה.
הרפרומה בסלולר...
הממשלה החליטה לספק את "רצון העם "על ידי צעדים רגולטוריים שפגעו ופוגעים במשק, לדעתי, באופן חמור. הצעד הבולט והמשפיע ביותר הינו בתחום התקשורת והסלולר. אמנם הרצון היה לפעול על מנת להביא לירידת מחירים ויצירת תחרות אמתית בשוק שהינה דבר מבורך עבור הצרכנים, אך הצעדים שננקטו היו אגרסיביים וחדים מדי, ונדמה שנעשו ללא מחשבה מוקדמת.
במציאות, אומנם מחירי הסלולר והתקשורת ירדו לרמת שפל היסטורית ואף למחירי שפל בהשוואה למדינות אחרות בעולם, אולם מנגד מצב החברות בענף הורע מאוד, הן נערכות לגל פיטורים וקיצוצים רחב על מנת לכסות את הירידה בהכנסות שלהן, תשלומי המיסים של החברות בענף צפוי לקטון משמעותית ויציבות החברות בענף שהינן מהחברות הגדולות במשק נפגעה דווקא בעיתוי שאינו נוח למשק. כדור השלג הנ"ל צפוי לפגוע בספקים שעובדים עם חברות אלו, בחברות הפרסום שעבדו איתן וכמובן באותם עובדים שיפוטרו ועלולים להפחית את הצריכה הפרטית שלהם. כל מי שלמד קורס מאקרו בכלכלה יכול להבין כי המצב הזה של חברות ענק כגון חברות התקשורת הפגועות מביא להשלכות חוזרות על הצרכנים והמשק כולו - השלכות אלו רק יגרמו לפגיעה קשה יותר בטווח הבינוני במעמד הביניים ובחסכון הפנסיוני שלו לטווח הארוך. אבל בינינו מדוע כל זה צריך לעניין את הצרכן הקטן, העיקר שהוא חסך 30 שקל בחודש.
קשה להצביע מהם הצעדים הנכונים, אך הכרחי להפנים שהצד הפיננסי והצד הריאלי הם שני צדדים של אותו מטבע. הם חייבים ללכת יד ביד. במידה ויש פגיעה באחד מהצדדים בסופו של דבר גם הצד השני יסבול מפגיעה זו.
אז לסיכום - מישהו באמת מאמין כי גם השנה יצטרף מעמד הביניים למחאה בהמוניו?
לאחר ש"מניתי" בקצרה את כל "הישגי המחאה" משנה שעברה, מישהו באמת מאמין כי גם השנה יצטרף מעמד הביניים למחאה בהמוניו? הזיכרון של "הישגי" שנה שעברה עדיין טריים בראשם של האנשים, כמו שכולנו יודעים הישג כזה נוסף, ואבדנו.
על כן צריכים "ראשי" המחאה להתעורר ולהבין כי בתקופות בהן חלק מן הכלכלות הגדולות ביותר בעולם ניצבות פסע מפשיטת רגל, כלכלות רבות אחרות טרם התאוששו ממשבר הסאב פריים, כאשר במזרח התיכון יציבות המדינות השכנות מתערערת, פעולות בלתי אחראיות הן מצדם והן מצד הממשלה עלול להוביל לאסון כלכלי בארצנו הקטנה. טעויות עלולות להוביל את מעמד הביניים להתגעגע ולהיזכר בערגה בתקופת הבילויים היום יומיים בקניונים ובמסעדות השונות. בתקופה כמו היום לדעתי עדיף להיות חכם מאשר צודק.
***אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
71.מה קורה עם קמן א? ישלם ביולי סוף כל סוף? (ל"ת)שי 30/06/2012 23:11הגב לתגובה זו1 0סגור
-
70.מי שתומך בהפחתת המס מוזמן להצטרף לקבוצה בפייסבוק:אלי שני 30/06/2012 15:12הגב לתגובה זו1 0יש קבוצה שנאבקת במס הבורסה:הקבוצה לארגון הסוחרים הקטנים בבורסה הישראלית: http://www.facebook.com/#!/groups/312269848819867/סגור
-
69.המחאה.קורא ותיק 30/06/2012 12:37הגב לתגובה זו0 0מיכה, תקרא בבקשה את המאמר של יגאל סרנה בידיעות אחרונות.סגור
-
68.דוגמא קלסית של לדבר מפוזיציה (ל"ת)צ'רני 29/06/2012 19:39הגב לתגובה זו0 2סגור
-
67.חבס 4, קרדן ד, רבוע נדלן ב?דניאל2 29/06/2012 15:07הגב לתגובה זו0 0מיכה, אשמח לשמוע את דעתך על הנ"ל, במיוחד לאור הנפילות...סגור
- טען עוד
-
66.סאני לאחר העסקהרמי 29/06/2012 14:04הגב לתגובה זו2 0בהנחה שעסקת האציסון יוצאת לפועל , כולל הצעת הרכש למחזיקי אגח סאני , כיצד לדעתך סאני ישרתו את שאר החוב? בן דוב יביא כסף מהבית?סגור
-
65.הישגי המחאה הם מס על הבורסה 25%אנונימי 29/06/2012 13:15הגב לתגובה זו1 0טרכטנברג עזר לממשלה לצחוק עלינו כדורש טובתנו. כל אדיוט מבין שיצאנו מופסדים גם אם יש לאיזה אבא מסכן הנחה לילד עד גיל 3. החינוך חינם יעלה יקר מאד . או שילדים בני שלש יגדלו על קמח בלבד העשירים ישימו את ילדיהם במעון עם בשר וכו' וישלמו אבל רוב העם יפגע בבריאות ילדיו עם אוכל שאינו בריא יגדלו פה ילדים שמנים חולי סכרת עם כרס נפוחהץ וזה מזכיר לי את ספרטה טוב שלא מפקיעים את הילדים מהוריהם כבר עם הלידה. המטרה היא שההורים ימשיכו לעבוד בשכר מינימום מהבוקר עד הערב לא ישאר להם גם ככה כסף כי הכל ילך למעון חינם הבדיחה הזה. עבדו על העםסגור
-
64.מה אתה בעצם רוצה לומר?אנונימי 29/06/2012 13:11הגב לתגובה זו1 0שאנחנו צריכים לשלם חשבונות פלפון של 400 שח לחודש ? כדי שלא יפטרו אנשים? הממשלה פה לא מתפקדת נכון רואים אזת זה והמחאה התחילה מהאדיוט שבכה על הקוטג' אני למשל ראיתי שהקוטג' במחיר גבוה אז לא קניתי לא צריך בשביל זה לפטר מנהלת טובה וגם שאמרה דבר נכון שכולם צריכים לתת יד להוזיל את המחירים בכל השרשרת היא צדקה . בכו פה על פסק זמן וקוטג' ולא בכו על מיסים . ושתקו כשהמס על הבורסה עלה.סגור
-
63.מה אתה בעצם רוצה לומר?אנונימי 29/06/2012 13:11הגב לתגובה זו1 1שאנחנו צריכים לשלם חשבונות פלפון של 400 שח לחודש ? כדי שלא יפטרו אנשים? הממשלה פה לא מתפקדת נכון רואים אזת זה והמחאה התחילה מהאדיוט שבכה על הקוטג' אני למשל ראיתי שהקוטג' במחיר גבוה אז לא קניתי לא צריך בשביל זה לפטר מנהלת טובה וגם שאמרה דבר נכון שכולם צריכים לתת יד להוזיל את המחירים בכל השרשרת היא צדקה . בכו פה על פסק זמן וקוטג' ולא בכו על מיסים . ושתקו כשהמס על הבורסה עלה.סגור
-
62.פועלים איי בי איימוטי ק 29/06/2012 12:23הגב לתגובה זו0 0מיכה, ראשית, רציתי לציין שאני נהנה לקרוא את כתבותיך. יישר כח. שנית, לגבי פועלים איי בי איי - רציתי לדעת מה דעתך? שוק החיתום לא צפוי לרוות נחת בימים הקרובים אולם יחד עם זאת לחברה יחס שוק להון של 1:1, אין לה כלל חוב פיננסי ולאחרונה הוצעו שתי הצעות רכש למניותיה באפסייד של כ-15%-20% על מחיר השוק היום, אשר נענו בשלילה.סגור
-
61.מדהים איך כל בעלי האינטרסים עושים כל מאמץאילנה 29/06/2012 10:03הגב לתגובה זו2 0לדכא את המחאה החברתית. שנה שעברה אהדו את המחאה אבל כיום הפנימו את המסר של הבוסים שלהם, בלי ההון. מיכה, מעריכה אותך מאוד מבחינה מקצועית תתמקד בזה..סגור
-
תגובהמיכה צ'רניאק 29/06/2012 11:16הגב לתגובה זו3 01-אנשים זכאים לדעה משלהם ,לפעמים לא חייבים להסכים ,אין זה אומר שאדם החושב שונה ממך טועה או עושה זאת מאינטרסים זרים.2- אני חייב לציין כי פעם אחרונה כשבדקתי לא היו לי בוסים בעבודה . הבוסית שכן יש לי ממש לא משנה לה אם אני בעד,נגד או נמנע.סגור
-
60.האסיפה הקרובה בפלרםטל 29/06/2012 03:33הגב לתגובה זו0 0מיכה,מה דעתך על סיכויי רמת יוחנן לאשר את הסכם דמי הניהול שלהם כשהם הפסיקו לחלק דיבידנד לבעלי המניות.היו פניות אליכם לפני האסיפה?.אי אפשר לארגן להם מחאה חברתית קטנה של בעלי המניות,דרך ההצבעה,כך שיבינו שיש להם שותפים.סגור
-
פלרםמיכה צ'רניאק 29/06/2012 11:12הגב לתגובה זו0 0לא היו פניות אלינו לפני האסיפה בניגוד להסכם הקודם בו היו פניות רבות. אולי הסיבה לכך שהצבענו נגד בפעם הקודמת. הבעיה שיש מחזיקים שהינם גדולים משמעותית מאיתנו כמו פסגות או הראל כך שאולי הם אינם צריכים אותנו. בכול מקרה אנחנו מתכוונים להתנגד. חברה שאינה מחשיבה כלל את בעלי המיעוט מבחינתי אסור לתת בה אמון.הסיכוי שההסכם לא יעבור כנראה נמוך לצערי.סגור
-
59.מיכה חד ברור ומדוייק כמו תמיד (ל"ת)בוגר מנע"ס -חשבונאות 29/06/2012 00:48הגב לתגובה זו3 0סגור
-
58.ביטוח ישיר 9 האם יש סיכונים חדשים?מבוטח 28/06/2012 23:34הגב לתגובה זו0 0לאור השינויים והמיזוגים?סגור
-
57.המחאה נכשלה מכיוון שמטרותיה התפזרו לכל הכיווניםכבר לא מעמד הביניים 28/06/2012 22:17הגב לתגובה זו4 0התחילו עם מחאת מעמד הביניים וסיימו עם "צדק חברתי", שהתפרש כסיוע למעמד הנמוך במימונו האדיב של מעמד הביניים...סגור
-
56.נושא למחאה החברתיתמנשה 28/06/2012 21:28הגב לתגובה זו2 0במקום שהממשלה תדאג לציבור העובד הם דואגים רק לסחוט אותו. חיים רמון התחיל עם חוק בריאות חינם, מנחם בגין התחיל עם פטור לתלמידי ישיבות, וביבי התחיל עם הרס יכולת הציבור לחסוך בתוכניות חיסכון נורמליות והפניתו לשוק ההון כדי שהטיקונים חבריו יחגגו עליו עם תספורות. נושא למחאה - תופחת בחוק העמלה הענקית שמנהלי קרנות הפנסיה וביטוח המנהלים גובים מהציבור, הממשלה תאפשר לחוסכים אפיקי חיסכון סולידים,סגור
-
מילים כדורבנות! (ל"ת)קובי 29/06/2012 16:36הגב לתגובה זו0 0סגור
-
55.בעלי השליטה והסחרור בשוקאלי 28/06/2012 19:27הגב לתגובה זו2 0תודה על הטור. האם לדעתך בעלי השליטה הגדולים בשוק אכן לא בעלי אמצעים גדולים מספיק ולכן לא מביאים כסף מהבית? האמנת עד לא מזמן כי בן דב יביא כסף מהבית כדי לא לאבד את פרטנר וראינו שהוא מאבד אותה -כי כנראה אין לו מה להביא. דבר שני, איך לדעתך ייגמר הסחרור בשוק? חצי מהחברות ויותר נסחרות בתשואת "זבל". נראה שחייבים פתרון מערכתי כמו קרנות מנוף חדשות ע"מ להחזיר את אמון המשקיעים כי אפילו הבנקים בקושי מצליחים לגייס(לדוג' הנפקת הבינלאומי האחרונה). מה צריך לקרות בשוק המקומי כדי שמשהו ישתנה?סגור
-
קרנות מנוף ממשלתיות הן פתרון מצויין למחנק האשראי כיוםמיכה צ'רניאק 29/06/2012 11:08הגב לתגובה זו2 0בן דוב הוא דוגמה מצוינת.האמונה שלי לכך שבן דוב יביא כסף לסאני במידת הצורך לא נולדה מהזיות שעברתי אלא משיחות עם בן דוב עצמו.מתחילת 2012 לפחות 4 פעמים שאלתי את בן דוב מפורשת האם בעת הצורך אם יתברר שחסר בסאני כ 40 מיליון ₪ האם תביא אותם מהבית – התשובה בכול פעם הייתה חד משמעית – "ברור שכן, מה אני אוותר על נכס שמייצר יותר מ 100 מיליון ₪ בשנה בשביל כמה עשרות מיליוני שקלים ? " אולי אני תמים אבל אני מאמין שבן דוב התכוון למה שהוא אמר. אבל מצב בו נכס שמייצר כ 1 מיליארד ₪ בשנה (פרטנר) לפתע נפגע קשות הפתיע אותו, כנ"ל דנקנר מצב בו חברות כמו סלקום ושופרסל שהן אמורות להיות פרות מזומנים מגיעות למצב בו הן אינן יכולות לתמוך מספיק בחובות דסק"ש. הטייקונים נמצאים במצב בו הם באופן אישי ממונפים עד הצוואר וכלפתע הם אינם יכולים למשוך דיבידנד מחברות שנחשבו לפרה שמנה זה מביא אותנו למצב בו אנשים כדנדנר,בן דוב,מימון,תשובה ,אלוביץ ,פישמן ועוד מסתבר שהם בעלי נכסים רבים אבל מולם חובות עצומים.כבר אמרתי שהבנקים היסטריים ובעצם מכניסים את כלל המשק לסחרור ? הפתרון לדעתי הקמת קרנות מנוף שיתנו אשראי ממשלתי תמורת ביטחונות.סגור
-
54.שוב הצליחו לסחוט את מעמד הביניים השכיריםלימון סחוט 28/06/2012 19:25הגב לתגובה זו2 0כל ההטבות ההיו זמניות והתמסמסו הגזירות מס על הבורסה והעלתו, רגולציה (למשל בתקשורת) דפקו את כולנו ושחקו את הפנסיה, קופות גמל והשתלמות של העובדים שהלוו כסף לטייקונים ללא ערבויות ממשיות (אף אחד לא יושב בכלא על המחדל הזה) לאחר ההפרטה בו נמכרו בזול נכסי המדינה וההסדתדרות לחברים של הפוליטיקאים. האבטלה גואה, אין תעסוקה לבעלימקצוע לאחר גיל 50, ואנשי הצבא שמקבלים פנסיות בגיל 45 עובדים עם החברים במשרה שנייה. השחיתות חוגגת. אה כן, גם צריך לממן הימורים של טייקונים, טיפול רפואי וקצבאות לעולים זקנים שלא תרמו ובאים להנות מהרווחה פה, אתיופים, דתיים, ערבים שגונבים את שטחי המדינה ונלחמים בה ועכשיו גם סודנים.סגור
-
תגובהמיכה צ'רניאק 29/06/2012 10:59הגב לתגובה זו1 0לחזק את מה שאתה אומר אנשים שוכחים כי לפני שנים הנהיגו רפורמה במס כלומר הטילו מס על רווחים בבורסה ומס על פיקדונות בתמורה להפחתת המס על עבודה.לאחר מכן כשהיו גירעונות בתקציב התחילו להקפיא את הפחתות המס אבל המשיכו לעלות את המס על הבורסה. המסקנה איכשהו כל הרפורמות בסוף פוגעות באזרחים. דרך אגב אם תבדוק בתקציב המדינה מהו אחוז מהתקציב שהולך על שכר (כולל הוצאות שכר בתקציב הביטחון) אני מניח שתישאר המום.סגור
-
53.סאני סקילקס והטיקוניםמנשה 28/06/2012 19:18הגב לתגובה זו0 0לפי דעתי בעלי האגח של סאני צריכים להשתלט על סקילקס, ולמנות מנהל מטעמם שבשיתוף פעולה עם בעלי האגח של סקילקס ידאג לתשלום מלוא התמורה ללא כל תספורת. ניתן להיות גמיש רק בלוחות הזמנים. לטיקונים אני לא דואג - והייתי שמח שכל בעל שליטה שעושה תספורת, יצא חוק שימנע ממנו להיות בעל שליטה. אנשים צריכים ללמוד לכבד את ההתחיבויות שלהם. מה דעתך?סגור
-
סאני ובן דובמיכה צ'רניאק 29/06/2012 10:54הגב לתגובה זו2 0היו ניסיונות בכיוון הזה (תאמין לי אני יודע מה אני מדבר בנושא של סאני) הם נדחו על ידי האצ'יסון. בעיה נוספת היא פעילות סמסונג מסתבר שיש לה שווי בעיקר אם בן דוב מעורב בחברה לאור ההיסטוריה שיש לו עם סמסונג.אף אחד לא ישלם עבור הפעילות סכום משמעותי במיוחד שהזיכיון מסתיים עוד שנה וחצי ( כול מי שעניינתי אותו בפעילות רצה את בן דוב כשותף בה אחרת הוא טען שהיא אינה שווה הרבה).כלומר אנחנו בסוג של מלכוד אנחנו רוצים מאוד להיפתר מבן דוב אבל קשורים אליו באזיקים.זה מצב מתסכל מאוד.סגור
-
52.מחאה ? מקסימום מחראה (ל"ת)1 28/06/2012 19:16הגב לתגובה זו1 0סגור
-
51.מיכה שלום - אני עוקב אחרייך ותקן אותי אם אני טועה אבלדני 28/06/2012 18:28הגב לתגובה זו2 0מרוח התגובות שלך אני חש כי אתה הרבה פחות בטוח בקונצרני מלפני כמה חודשים . האמת שאיני יכול להאשים אותך השוק חווה התרסקות. הכל התרסק חוץ מהבנקים גזית ובזק. פשוט ריסוקים . פתאום מצב המשק נראה איום ונורא וכל הטייקונים נמצאים במצב קשה עד קשה מאוד לפי האגחים. אני אישית חטפתי חזק מאוד בקונצרני לאחר שהייתי מורווח 10 אחוז מלפני שנה אני כרגע במינוס 15 ועוד היד נטוייה. אם זאת אני קונה כל יום אגחים בתקווה שלא יהיה פה תסריט אימים. מה שמטריד שכל זה בא דווקא כמשהו פנימי של השוק הישראלי ללא קשר לחול. ואינני מבין את ביבי המגלומן ואת פישר שלא עושים מאומה. אגב- מסכים עם כל מילה שלך לגבי המחאה- היא הובילה לסחרור אדיר לירידות חדות בכל השוק ולא נראה מה יכול לעצור את כדור השלג.סגור
-
תשובהמיכה צ'רניאק 29/06/2012 10:51הגב לתגובה זו3 11-אני מנסה להגדיל החזקה בכול רגע שניתן לדוגמה בקרנות הנאמנות של להבה הגענו לנזילות גבוהה יחסית כתוצאה מפירעונות קרן אג"ח ולמרות שאנחנו סובלים מפדיונות יומיים של מחזיקים בקרנות עדיין אנחנו מבצעים רכישות קטנות מדי יום.2- ברור שרמת הביטחון נפגעה , זה נובע מטירוף מערכות בו אנחנו נמצאים.זה מעגל קסמים ירידות במחירי האג"ח הקונצרני מביאים את האג"ח לתשואות זבל בחברות רבות. התשואה והעדר קונים אינם מאפשרים לחברות לגייס בשוק ההון, הבנקים לחוצים מאוד ולכן סוגרים את הברז לחברות ואפילו מקטינים מסגרות אשראי קיימות לכן נוצר מחנק אשראי שאינו מאפשר לחברות למחזר חובות.שינויים רגולטורים שמבוצעים בחיפזון מוציאים מאיזון חלק מהחברות החזקות במשק ,במצב כזה כל הערכה שאני עושה עשויה להתברר כלא שווה את הנייר שעליו היא נכתבה כי פתאום הבנק סגר את קו האשראי או הממשלה ביצעה שינוי חד צדדי בשוק מסוים.3- עדיין אין לי ספק !!! שההשקעה באג"ח קונצרני בטווח הבינוני תתברר כהשקעה הטובה ביותר שניתן להציע למשקיע שאינו חושש מתנודות.סגור
-
משל הנאנסתאני 29/06/2012 10:47הגב לתגובה זו0 0בהתייחס לשורתך האחרונה יוצא מדברייך שאתה מאשים את המחאה בהתרסקות התאגידים. זה לא נכון עובדתית.תחילת הרפורמות בשוק הסלולרי טרם פרוץ המחאה לדוגמה.שופר סל נשחט רמי לוי ואוסם לא .תחרות חביבי משהו מאשים את הצרכנים על השחיטה של נוקיאה ורים (בלקברי). זה כמו להאשים נאנסת על תלונתה החצופה למשטרה ובכך הביאה אי שקט וחרדה לשכונה השלווה .סגור
-
50.ליברטי גיוני 28/06/2012 17:57הגב לתגובה זו0 0הי מיכה, מה דעתך על ליברטי ג? האם יש כאן בעיה או שהירידות שמתרחשות באג"ח זה נובעות מהירידות בכל השוק כפי שענית בשאלות דומות?סגור
-
ליברטי גמיכה צ'רניאק 29/06/2012 10:47הגב לתגובה זו0 01-ליברטי הינו אג"ח ללא דירוג בסביבה הנוכחית זה מוציא את קרנות הפנסיה וקופות הגמל ממעגל הרוכשים הפוטנציאלי ,אלו הגופים שהם כמעט היחידים שמסוגלים לרכוש אג"ח קונצרני בשוק של היום.2-החברה עברה תקופה סוערת לאחר העברת השליטה בה מדוראה המתפרקת לקרן בראשית זה גם מעיב על מצב האג"ח.3- לחברה נכסים טובים בארץ ,אי הוודאות העיב מאוד על החברה אני מקווה שעכשיו היא תוכל להתייצב. בחודש הבא ישנם מועדי תשלום קרן לסדרות א,ב אחרי התשלום אני מקווה שהאג"ח יתייצב.סגור
-
תזכורת: בעל הבית חדש, המנהל ישן: בצלאל איגראלון 29/06/2012 23:34הגב לתגובה זו1 0עד שהוא לא יוצא משמה, כספנו על קרן הצביסגור
-
49.הבנתי אותךפנחס 28/06/2012 17:51הגב לתגובה זו1 1לחלק כסף למעמד הביניים העיקר לא לשים מס על רוחי בורסהסגור
-
48.נכשלת מיקצועית ! ולכן אתה מבלבל את המוח ?אני 28/06/2012 17:28הגב לתגובה זו3 6השקעותיך כשלו ,כי התעלמת מהסכנות. השוק הקונצרני ,לחם חוקך, כושל ומסוכן כי אתם המוסדיים לא הסכלתם אחרת. אל תתיל דופי בתביעותיו המוצדקות של העם על מנת להסיח את הדעת מכישלונותיכםסגור
-
מי זה בדיוק העם? איך קוראים לו? חשבתי שהוא מצביעלאתה 28/06/2012 22:06הגב לתגובה זו1 1בבחירות פעם בארבע שנים, ולא 500 חוליגנים מיצגים אותוסגור
-
העם -זה אני ואתה ואני לא חוליגן ,אני אפילו אדם אמידאני 29/06/2012 00:07הגב לתגובה זו3 0אך חרד ל עתידי ועתיד ילדי. אכן בסיס הבעיות החברתיות וכלכליות בארץ מקורם בכשל משילות שמצריך שינוי בשיטת הממשל שתפסיק את הסחטנות הפוליטית וסקטוריאלית ותאפשר משילות אסטרטגית ארוכת תווך ותעדוף משאבים לחינוך רווחה בריאות השקעות בתשתיות ,באקדמיה ,מחקר ועוד.יאפשר את גדיעת הסחטנות והשחיטות במורדות הפירמידה.ממשלות ישראל חסרות יכולת משילות ועוסקות בהישרדות . פתח עיניים ידידי . יש ניסיון לעשות דלגיטימציה למחאה חברתית כלכלית ותת לה תויות פוליטיות. מחאה היא גם כלי דמוקרטי חשוב. גם עם מדובר בעשרה אנשים. דרך אגב מיצגים אותו 400000 מפגינים. אל תחשוש הטענות והדרישות לשויון ושינוי סדרי עדיפויות טובות גם עבורך הצלחותסגור
-
ואתה חכם גדולניר 28/06/2012 21:44הגב לתגובה זו4 0מיכה לא יכול לחזות את הסנטימנט של העדר, אלא רק לבצע ניתוח קר של נכסים למול התחייבויות (ואת זה הוא עושה מצוין).סגור
-
לא חכם אבל עם נסיון של שנים בקונצרני.במחאה אין אשמה.אני 28/06/2012 23:15הגב לתגובה זו3 3מיכה עשה שרות נפלא לקוראיו ב-2009-10 כאשר הציג את הכשל שוק.אך לא השכיל להתריע בקרב קוראיו בנקודת המפנה ב2011 לשוק קונצרני בועתי ללא פרמית סיכון אשר נשלט על ידי כסף "טיפש" קרי קרנות הנאמנות. כסף שבורח ומשאיר אדמה חרוכה כאשר רעיו בקופות הפנסיה אינם מסוגלים לקלוט. וכמנהל קרנות (פרנסה) לא פשוט לצאת כנגד החזקות בתיקך בסביבה משתנה ,איני נאיבי. יתרה מזאת בדצמבר מוכרים בינואר מקפיצים את השוק ,מציגים תשואות בינואר והרי לך מלכודת דבש ולאחריו מנוסה בגלל אכזבת הציבור שניכנס במחירים גבוהים. זה היה ב2011,וכך גם ב2012. אינני רואה מוסדי שמפרסם בעיתונות על עמוד שלם - להפסיק לקנות אגח בנקים כי מחירם מגלמים את הסיכון. התאגידים בארץ ממונפים יתר ,על גבול הפריצות,הבנקים השכילו לצמצם חשיפה אצל רבים מהם והמוסדיים תאבי הרווחים השכילו לפזר אשראי עם בקרה רופפת ,אם בכלל. השוק נופל כי כל מבין ענין מכיר את הסכנות, ולעיניננו :הכשל במשק הוא לא תביעות המחאה. אלא הפקרות במתן אשראי על גבו של הציבור . דרך אגב :דוראה,אאורה,אולמפיה,קמן דלק נדלן מעל 80-90 בימי הבועה אצלי הן כבר לא היו בתיק.סגור
-
כל השוק חולה בזה לא מיכה אשםדודו 29/06/2012 21:46הגב לתגובה זו1 0אין הרבה אנשים שהרוויחו כסף באפיק כלשהו בשוק ההון בשנתיים האחרונות וגם בזה לא מיכה אשם. מיכה האדם היחיד בשוק שנותן תשובות מקצועיות למשקיעים מבולבלים ומראה להם על כיוון מסויים. ישר כח מיכה כן ירבו כותבים כמוך.סגור
-
47.כלכלית ירושליםורד 28/06/2012 16:35הגב לתגובה זו0 1שלום מיכה, טוב לשמוע ממך! רציתי לשאול את דעתך על כלכלית ירושלים אגח ה לאור הנפילות האחרונות. תודה רבהסגור
-
בינתיים התגובה שלי לשאלה הזו שלך התפרסמה. ראי את 35 (ל"ת)מיכה צ'רניאק 28/06/2012 17:26הגב לתגובה זו0 0סגור
-
46.סאני א,ג וחלל יאאיגור 28/06/2012 15:59הגב לתגובה זו1 0הי מיכה, תודה שחזרת. מה לדעתך התרחישים בסאני? לפי מה שאני רואה להבה מגדילים אחזקות, למה? הנפילות בחלל יא בגלל הריבית היורדת או שיש משהו אמיתי? תודה, איגורסגור
-
סאני,חלל יאמיכה צ'רניאק 28/06/2012 17:23הגב לתגובה זו2 0הגדלנו בסאני בתחילת השנה כשמחיר האג"ח ירד מתחת ל 50 אגורות. לאחרונה לא הגדלנו ואף מכרנו הלהבה שקלית בגלל ירידת הדירוג של סאני (זו הסיבה שמיזגנו את הקרן לתוך להבה אג"ח). חלל יא- הירידות אינן בגלל הריבית המשתנה בתשואות של האג"ח זה בכלל לא משנה שהריבית ירדה. הירידות נובעות בעיקר בגלל הפדיונות הבלתי נפסקים בקרנות הנאמנות שמחייבות את הקרנות למכור לאורך כול סדרות האג"ח. כשמנגד אין בכלל קונים.סגור
-
45.אשמח לדעתך בנושא אגח אאורהצפוני 28/06/2012 15:55הגב לתגובה זו1 0האם לדעתך יש אפשרות שהשוק הקונצרני יתאושש בטווח הקצר/בינוני? מה צריך לקרות? תודה על הנכונות להגיב ועל הידע. המשך שנה מוצלחת.סגור
-
תגובהמיכה צ'רניאק 28/06/2012 17:20הגב לתגובה זו1 01-תודה.2-אני איני מכיר את אאורה מספיק לכן לא אוכל לענות לצערי. אין לי ספק ששוק האג"ח הקונצרני אמור להתאושש בטווח הבינוני . המחירים היום משקפים בהלה ולחץ מכירות בלתי נפסק.בסוף המוכרים נגמרים ואז יוכל תהליך התיקון במחירי האג"ח לצאת לדרך.סגור
-
44.לקרוא את הכתבות של מיכה-מעשיר תמיד!!!!! (ל"ת)דליה 28/06/2012 15:38הגב לתגובה זו2 0סגור
-
תודה. (ל"ת)מיכה צ'רניאק 28/06/2012 17:17הגב לתגובה זו1 0סגור
-
43.אולימפיה? משהו חדש? (ל"ת)ישראל 28/06/2012 15:30הגב לתגובה זו0 0סגור
-
אולימפיהמיכה צ'רניאק 28/06/2012 17:17הגב לתגובה זו0 0אני מציע לעבור אחרי ההודעות השוטפות לגבי מימוש הנכסים ולגבי ההודעה האחרונה על תשלום של 9.5 מיליון ש"ח לבנק לאומי מתוך עודפי המזומנים שנצברו בקופת המפרק.סגור
-
42.אפריקה כושלמה 28/06/2012 15:27הגב לתגובה זו0 0היי מיכה, האם אתה מאמין שזו הייתה טעות בדיעבד לממליץ לא להחליף ל כז'? אחרי שהצעת החליפין לא נענתה, 900 המיליון שבקופת החברה בסיכון ובמקום כיסוי החוב יש אפשרות שכסף זה ישמש לפעילות יזמית מסוכנת או לרכישת מניות של חברות בנות, מה שעלול לסכן את החזר החוב. אני חושב שבדיעבד, הניתוח שלך היה נכון למקרה שאכן תתבצע ההחלפה, אך ההמלצות של המומחים גרמו לאי-ביצוע ההחלפה וכך מצבם של כו' הורע.סגור
-
אפריקה כומיכה צ'רניאק 28/06/2012 17:16הגב לתגובה זו1 0אני מתקשה לראות את לייבייב יוצא להרפתקאות בתקופה הנוכחית במיוחד לאחר הניסיון הרע שלו בהסדר שהוא עבר. צריך לזכור שלבייב מזרים כול שנה סכומים גדולים לאפריקה וגם בשנה הבאה צפויה הזרמה של כ 250 מיליון ₪ לחברה.אני משוכנע שהוא יעדיף לשמור על המזומנים ואפילו לבצע רכישות אג"ח בשוק כיוון שמדובר בכספים שהוא עצמו הפקיד והוא אחרי בעלי האג"ח במקרה של צרות. הירידות באג"ח באות על רקע שוק אג"ח גרוע מאוד הסובל מנפילות במחירי האג"ח. גם במקרה של החלפה הייתה צפויה נפילה חזקה במחיר הסדרה החדשה.סגור
-
לבייב הכריז על רכישת אג"ח במיליארד ש"ח לפני ההצעה לכ"זאנליסט 29/06/2012 18:52הגב לתגובה זו0 0אבל לא עשה דברסגור
-
41.גזית גלובס אגח ואנונימי 28/06/2012 14:50הגב לתגובה זו1 0מה דעתך על אגח זה? נסחר בכמה אחוזים מעל הפארי אם היית מחזיק היית מוכר עכשיו?סגור
-
גזית גלוב ומיכה צ'רניאק 28/06/2012 17:12הגב לתגובה זו0 0לא אוכל לענות על שאלה כזו. אני יכול לומר שזהו אג"ח שקלי למח"מ של 2.3 שנים כלומר יחסית קצר המניב תשואה של כ 4.5% בשנה שזה מתחת לתשואות התל בונד השקלי לתשואות בשוק. גזית נתפסת כיום כחברה בטוחה ולכן האג"ח משמש כסוג של מפלט.סגור
-
40.אינטרנט זהבמ 28/06/2012 14:48הגב לתגובה זו1 0יש סכנה שיגיעו למצב של סקיילקס, סאני ?סגור
-
אינטרנט זהבמיכה צ'רניאק 28/06/2012 17:07הגב לתגובה זו1 0החששות בשוק הם בכיוון הזה. גם כאן בדיוק כמו בסאני –סקיילקס המקורות לתשלום הקרן אמורים להגיע מהדיבידנדים מבזק. הרפורמה בשוק התקשורת פוגעת קשות בבזק ועולות תהיות מה הרווח המייצג של בזק בשוק הנוכחי. כרגע אין תשובה טובה לשאלה זו והיא תתברר רק לקראת סוף השנה. בינתיים העצבנות באג"ח של החברה גבוהה מאוד והמקרה של סאני-סקיילקס בהחלט נמצא במחשבה של רבים.סגור
-
הרשה לי לענות לך מיכהאמיר 28/06/2012 15:26הגב לתגובה זו1 01 . משקיעי חול נטשו כבר בעת העברת המדינה לתקן ' המפותחות ' 2 מס 25 % כמדומני מתקיים גם על נירות ערך זרים 3 .הבעייה בשוק נעוצה יותר בטיב הנפשות הפועלות במעוף מאשר בבעיות שהזכרת משמע האנושות מתחלקת בגס לאופטימים ולפסימיים . לרוע מזלנו המעט שמזיז את המעוף שייך כפי הנראה לקבוצה השנייה לסיום סקטור התקשורת כמו ג היתר סובל מתגובת יתר מהנלסגור
-
39.דלק נדלן אגח כהרר 28/06/2012 14:24הגב לתגובה זו1 0הי מיכה . מה קורה עם דלק נדלן ? פתאום הפסיקו לדבר עליו. תודהסגור
-
דלק נדל"ןמיכה צ'רניאק 28/06/2012 17:04הגב לתגובה זו3 0לא הפסיקו לדבר עליו רגע האמת מתקרב ובעלי האג"ח צריכים לשאול את עצמם מה עדיף ? לקבל הסדר שהוא פחות טוב מההצעה הראשונית או ללכת לפירוק ולבנות על הימור פרוע שכמו תביעות אישיות (זה הימור פרוע מכיוון שעד עכשיו עדיין לא פגשתי במהלך כזה שהצליח). זו בחירה לא פשוטה מכיוון שמדובר בהפסד כבד למחזיקים היום באג"ח של דלק נדל"ן.סגור
-
צריך לתבוע את גיסין אישיתאנליסט 29/06/2012 18:50הגב לתגובה זו1 1האיש גרם לנו נזקים שלא ישערו. מה איכפת לו. אנחנו נפסיד והוא יקבל כותרות שכר טרחה מהפרוטות שנותרו לנוסגור
-
תשאל את קלר וגיסין, בשביל מה אתה משלם להם? (ל"ת)לא גיסין את קלר 28/06/2012 16:04הגב לתגובה זו2 1סגור
-
38.להבה -מיזוג 2 קרנותקוראת קבועה 28/06/2012 14:23הגב לתגובה זו2 0מה הסיבה למיזוג 2 הקרנות שלכם?סגור
-
מיזוג קרנות להבהמיכה צ'רניאק 28/06/2012 17:02הגב לתגובה זו3 1להבה שקלית הייתה קרן שהייתה חייבת להשקיע אך ורק באג"ח בדירוג השקעה של BBB ומעלה. היא החזיקה בכמות גדולה באג"ח של סאני-סקיילקס. כאשר חשנו שהדירוג של הקבוצה צפוי לרדת החלטנו לפעול למיזוג הקרן לתוך להבה אג"ח. העדפנו לוותר על נכס והשאיר למחזיקים שיעברו ללהבה אג"ח חשיפה לאפשרות שההסדר בסאני-סקיילקס יצא לפעול בחודשים הקרובים. ההצלחה הייתה חלקית הרשות אילצה אותנו למכור את ההחזקות בסאני למרות שנותרו באותה תקופה פחות מ 3 שבועות למיזוג ואילו באג"ח של סקיילקס לא היינו צריכים למכור כי המיזוג התרחש בדיוק בתקופה בה עדיין היה ניתן להחזיק באג"ח.כלומר גם איבדנו נכס וגם זה לא עניין בדיוק את הרשות לני"ע שכפתה עלינו מכירות טכניות של אג"ח .סגור
-
37.פרדוקס בן דוברון 28/06/2012 14:20הגב לתגובה זו2 0איך מוסבר שמצד אחד יש לחברה כספים לפרוע את האג"ח הקצרות בתחילת יולי - אבל אין כסף לריבית סאני בתחילת יולי? מה יהיה עם סאני לדעתך?סגור
-
תשלומים בסאני ובסקיילקסמיכה צ'רניאק 28/06/2012 17:01הגב לתגובה זו1 0בסקיילקס יש עדיין כסף ואילו בסאני החשבון ריק ואין יכולת להעלות כספים מסקיילקס למעלה ובן דוב, טוב אם צריך לבנות היום על בן דוב שיביא כסף כנראה שנגמור כמו טאו. לגבי תשלום הריבית אני מאמין שבסוף יימצא המקור לתשלום שלו. לגבי הצעת הרכש , כאן צריך להמתין לבעלי האג"ח של סקיילקס ולמידת היענות שלהם להצעה של האציסון.סגור
-
36.סאני.סקיילקסקוראת קבועה 28/06/2012 14:18הגב לתגובה זו1 0ברשותי סקיילקס ד, ט וסאני א, ג. והיה אם יהיה הסכם - באיזה אג"ח כדאי לי להענות לתספורת ואילו אג"ח אם בכלל להמשיך להחזיק? תודה מראשסגור
-
סאני-סקיילקסמיכה צ'רניאק 28/06/2012 17:01הגב לתגובה זו2 0זו שאלה שכרגע לאור המגבלות של רשות ני"ע אסור לי לענות עליה.מה שאוכל לומר הוא שלדעתי צריך להמתין ולראות מהי המתכונת הסופית של ההצעה. אם כי בסאני זה יהיה פשוט יותר שם תהיה הצעה אחת במחיר יחסית גבוהה ביחס לסדרות של סקיילקס שברשותך. הבעיה במבנה ההצעה הנוכחי של סקיילקס היא העבודה שהיענות תביא לידי מכירה מלאה של ההחזקות שלך במחיר נמוך ביחס לזה שיקבלו אלו שלא יענו אבל אם לא תהיה היענות גבוהה מספיק כולם יישארו עם אג"ח ששווה הרבה פחות מהמחיר בהצעה כך שזו בהחלט בעיה.סגור
-
35.כלכלית ירושליםורד 28/06/2012 14:13הגב לתגובה זו1 1שלום מיכה, טוב לשמוע ממך! רציתי לשאול את דעתך על כלכלית ירושלים אגח ה לאור הנפילות האחרונות. תודה רבהסגור
-
כלכלית המיכה צ'רניאק 28/06/2012 17:00הגב לתגובה זו0 0הלחץ של המכירות הוא בכול הקבוצה של פישמן ומכיוון שכלכלית היא יחסית חלשה בקבוצה אז הלחץ באג"ח של כלכלית מאוד מורגש. כלכלית יורדת גם בגלל השוק והפדיונות באג"ח קונצרנים וגם בגלל החששות מהמינוף של החברה ופישמן בעצמו. המח"מ של סדרה ה קצר יחסית העניין שתשלום הקרן הוא במאי 2013 ועד אז לאור מצב שוק האג"ח הקונצרני בארץ עוד צפויים ימים ארוכים רבים. אג"ח מהסוג של כלכלית חייבים רגיעה בשוק האג"ח על מנת שיוכלו להתאושש.סגור
-
34.סקיילקסיוסי 28/06/2012 13:56הגב לתגובה זו0 0שתי שאלות ברשותך: 1. בהנחה שהעסקה יוצאת לפועל, אלו שלא "מתנדבים" להסתפר, האם לדעתך יש סיכוי שיראו משהו קרוב לפארי בעתיד(לאור העובדה שמינוף החברה יירד והחוב להאציסון יהיה נחות לאגח)? 2. האם לדעתך ההצעה שהצעת לפני חצי שנה לפרוס את החוב של החברה לבעלי האגח קדימה עד 2023 וכך לעמוד בכל התשלומים יכולה לצאת לפועל איכשהו? תודהסגור
-
סקיילקסמיכה צ'רניאק 28/06/2012 14:26הגב לתגובה זו2 01-אם העסקה תצא לפעול המשמעות היא שהצעת הרכש הצליחה ולכן יתרת החוב שתישאר תהיה נמוכה יחסית כשרוב המקורות לרכישת החוב יגיעו מסאני תמורת פעילות סמסונג. כך שבסקיילקס יישר חוב של כ 1 מיליארד ₪ לבעלי האג"ח וחוב להאציסון אשר יוגדר כהלוואת בעלים לדעתי ולכן אמור להיות נחות לבעלי האג"ח כך שמול יתרת החוב יעמדו כ 70 מיליון מניות פרטנר שאמורות להבטיח לא רע את החוב (בנוסף לירת המזומנים והתשלומים הנוספים שאמורים להגיע מסאני תמורת פעילות סמסונג) כלומר מצב יתרת החוב ישתפר מאוד גם במחיר הנוכחי של מניית פרטנר.2- אם עסקת האציסון לא תצא לפעול מה שכתבתי בתחילת השנה אמור להיות הפיתרון הטוב ביותר לבעלי האג"ח של סקיילקס הבעיה שנראה לי שאף אחד אינו מעוניין היום להישאר עם בן דוב כבעל השליטה וברקע יש את האציסון והחוב לחברה כלומר האציסון עצמה לא תסכים לפתרון כזה ותפעל לפירוק החברה פעולה שתפגע קשות בבעלי האג"ח של סקיילקס.סגור
-
33.הרבה אידיוקיםאנליסט 28/06/2012 13:48הגב לתגובה זו0 1מחירי הסלולר וערוצי הטלויזיה ביחד כ-5% מסל הצריכה, ירדו גם מחירי המזון ירדו במידה מסויימת, מעבר לכך יפגעו החברות וזה לא ממש האינטרס של כולנוסגור
-
32.כל כך נכון, שזה כואבנדי 28/06/2012 13:36הגב לתגובה זו4 0בתנועת מלקחיים של ממשלה גרועה/רעה ותנועת מחאה של טפשים שלא יודעים מה הם רוצים (מה צריך לדרוש) - המפסידים הם כולנו . ססמאות שחוקות של עשירים נגד עניים וההיפך לא עוזרות לאחד. שוק ההון פה מת ומי שעדיין שוחה פה זה כמו ראשנים בביצה, בקיץ היא תתייבש והם ימותו.סגור
-
31.הכשרת ישוב 14 -מה המצב? (ל"ת)תמר 28/06/2012 13:25הגב לתגובה זו1 0סגור
-
הכשרת הישוב 14מיכה צ'רניאק 28/06/2012 13:53הגב לתגובה זו1 0אין הרבה שינויים באג"ח זה. הביטחונות נשארו (שעבוד על מניות סקייליין שפעילה בקנדה). לאחר הפירעון הסופי של אג"ח 10 החודש בעצם אג"ח 14 נותר האג"ח בעל תשלומי הקרן הקרובים ביחד עם אג"ח 11 לו נותר תשלום קרן אחרון גם בפברואר 2013.סגור
-
30.סאנייוסי ק110 28/06/2012 13:03הגב לתגובה זו1 1התפרש מהלצותיך שמשתלם בעבר לרכוש אג"ח של סאני. אכן קניתי. כעת המצב עגום. כיצד ממשיכים מכאן ? האם בן חוב רוצה לבצע תספורת לאג"ח סאני ? האם אתה מחזיק אג"ח זה ומוכן לתת לו לבצע תספורת ?סגור
-
סאני אג"חמיכה צ'רניאק 28/06/2012 13:51הגב לתגובה זו3 01-אכן תמיד כתבתי כי לדעתי האג"ח של סאני אטרקטיבי, אנחנו מחזיקים באג"ח ובעצם מהווים אחד משלושת המחזיקים העיקריים באג"ח.2- השינויים בתחום התקשורת הסלולרית פגעו קשה בסאני ובבעלי האג"ח , מספיק לראות מה קרה למניות של בזק,סלקום,ופרטנר בשלושת החודשים האחרונים על מנת להבין. בעלי האג"ח של סאני כעת ממתינים לראות כיצד תסתיים העסקה עם האציסון. על מנת לדעת מה מצבם. במקרה שהעסקה עם האציסון תצא לפעול מצב בעלי האג"ח של סאני יהיה טוב משמעותית ממה שהוא היום ,אם העסקה תכשל אנחנו נהיה בבעיה קשה.סגור
-
אני מתקשה להבין נקודה אחת בעניין...dork 28/06/2012 18:13הגב לתגובה זו3 0מה מונע ממחזיקי האג"ח של סאני (להם משועבדות כ- 79% ממניות סקיילקס) למכור את מניות סקיילקס להאציסון תמורת 65 מיליון דולר שיממנו את פדיון האג"ח? במקרה כזה לא צריך הסדר עם בעלי האג"ח של סקיילקס (שמצבם משתפר עם הסבת ההלוואה מהאציסון להלוואת בעלים), פעילות סמסונג נשארת בחברה לפחות עד סוף 2013 ואילן בן דוב מגיע למקום הראוי לו. אז למה לא?סגור
-
29.מיכה כיף לקרא את הטורים שלךאבי 28/06/2012 12:47הגב לתגובה זו2 0אתה מבין גדול ובגובה העניים, תודה על הטורים, להנהלה אם אפשר לשלב אותו יותר, תודה. אם תוכל להתיחס לאג"ח "אדמה" אודה לך.סגור
-
אדמה אג"חמיכה צ'רניאק 28/06/2012 13:46הגב לתגובה זו0 01-תודה. אבל מי שמעכב את פרסום הטורים זה אני ולא ביזפורטל בעיקר בגלל חוסר בזמן מבחינתי.2- אדמה- לחברה בעלי שליטה חדשים אבל הבעיות נותרו ישנות כלומר נכסים המורכבים בעיקר בנדל"ן במזרח אירופה ומולם חוב שצריך לשלם. המצב באירופה אינו עוזר לחברה ורק מקשה על התשלומים. לכן לדעתי החברה נשארה תלויה ביכולת שלה למכור קרקעות ובבעל השליטה.סגור
-
28.גינדי אג"ח ג', מבני תעשיהיריב 28/06/2012 12:35הגב לתגובה זו0 1היי מיכה, האם קרה משהו בגינדי שמצדיק את הקריסה (בריחת מזומנים להשקעות לדוגמה)? בנוגע לקבוצת פישמן, האם הירידות באג"ח הקבוצה קורות על רקע כוונות המיזוג? האם מיזוג יפגע בבעלי אג"ח מבני תעשייה לדוגמה במידה שמצדיקה תשואות של 10% ומעלה לדעתך?סגור
-
גינדי ג ,מבני תעשייה אג"חמיכה צ'רניאק 28/06/2012 13:46הגב לתגובה זו2 1גינדי ג- ראה תגובה ל 26 בנושא. התחלת הבנייה בשוק הסיטונאי בעצם מונעת מהחברה לבצע רכישות של האג"ח בשוק ולכן הנפילות כה חזקות- אין רוכש אחר. מבני תעשייה- המיזוג אינו משמעותי מה שמעיב על האג"ח ועל כול הקבוצה של פישמן זה השמועות על צורך של פישמן בנזילות (הוא מנסה למכור חברה לתשתיות טלפוניה בברזיל ומכר אג"ח מירלנד בשוק במחיר נמוך). וכמובן המינוף של הקבוצה – הרי לחברה נכסים מניבים הממומנים בין היתר באשראי בנקאי. היום קשה מאוד למחזר אשראי בנקאי .סגור
-
27.צדק חברתי=שינוי מנטלי=מחאה=חרםצרכן=עם ישראל לא פראייר!! (ל"ת)"צדק חברתי"=הישגהדיר 28/06/2012 12:28הגב לתגובה זו1 1סגור
-
26.איזי אנרגיה, גינדיr קורא קבוע 28/06/2012 12:08הגב לתגובה זו1 0שלום מיכה. אג"ח איזי אנרגיה- דחו את הצעתו של קוטלר מארקו, מה להערכתך שוויו של האג"ח (והאם נכסי תחנות הדלק משרת את רובו של החוב?) . אג"ח גינדי ירד ביותר מ 20%. הזדמנות לתגבר? אגב, מקווה שמדובר בחופשה, אם כן שתיהנה.סגור
-
גינדי גמיכה צ'רניאק 28/06/2012 13:16הגב לתגובה זו2 0איזי- לצערי אני לאיני מכיר מספיק טוב את הנכסים כאן ושווים לכן לא אוכל לענות לגבי האג"ח. גינדי- הפדיונות בקרנות הנאמנות ומכירה ישירה של אג"ח מפילים את האג"ח מדי יום. המחיר נראה נמוך מאוד במיוחד לאור הפרויקטים של החברה ורמת המכירות שלהם. ההודעה של החברה מהיום מרמזת שהחברה עשויה להכיר ברווח מנכסים מניבים שהיא בונה כיזמית ובכך אולי לפתור את בעיית ההון העצמי החשבונאי האפסי של גינדי. זו הייתה אחת הבעיות של האג"ח עד עכשיו. תודה לגבי החופשה.סגור
-
25.ישאל-קמןתמיר 28/06/2012 12:00הגב לתגובה זו2 0מה עומד מאחורי הרחבת ההסדר לישאל? קראתי שיזמת את העמדה לפירעון מותנה שלך קמן אג"ח ב'סגור
-
ישאל- קמןמיכה צ'רניאק 28/06/2012 13:12הגב לתגובה זו3 0לקמן וגם לישאל אין יכולת אמתית לעמוד בהתחייבויות שלהן ללא הסדר כולל (הן מול הבנקים והן מול בעלי האג"ח). התוצאות הכספיות של החברות בישאל אינן מספיק טובות . מחירי האג"ח כבר משקפים את המצב הזה הלכה למעשה תקופה ארוכה. לכן הסדר כולל הוא בעצם ברכה כיוון שהסדר כזה יחזיר את הוודאות לחברות ולבעלי האג"ח . נכון אנחנו מעורבים במה שנעשה באג"ח ב,ג של קמן. ראה תגובה ל 13 בנושא.סגור
-
24.בזק לאחר הנחיתהסמי 28/06/2012 11:46הגב לתגובה זו1 0מיכה -- בזק, המנייה בסביבות 400.. האם מעניין לדעתך?סגור
-
בזקמיכה צ'רניאק 28/06/2012 13:08הגב לתגובה זו1 1המחיר זול הבעיה שהחברה ופעילותה תחת סיכונים עצומים והמתקפה טרם נגמרה. מה שקרה לבזק רק מעיד עד כמה הממשלה בתחום זה פעלה בלי שיקול דעת. כחלון למרות שביעות הרצון שלו עדיין לא מפנים את עוצמת הנזקים שהוא הפיל על המשק. שחברה כמו בזק צפויה לעבור שנה-שנתיים קשות זה מעיד על בעיה. לדעתי צריך להמתין לדוחות השנתיים של בזק לשנת 2012 לפני שמקבלים החלטה. הסיכון גם בפלאפון וגם ביס ובעיקר בתחום התקשורת הקווית הם גדולים מאוד. המחיר הוא נוח הבעיה היא השנה הקרובה והתוצאות הצפויות בשנה זו, וזה מה שמעניין את המשקיעים.סגור
-
23.אלביט הדמיהדדי 28/06/2012 11:36הגב לתגובה זו4 0כשהתחיל הברוך של זיסר עם בנק הפועלים, תשואות האגחים של הדמיה צנחו דרמתית. ואולם, למרות שהגיע להסדר מול הבנק , כמו גם מכירת המרכזים המסחריים.. כל זה לא לא עוזר לשיפור בתשואות האגחים של הדמיה, אפילו לא בקצרות (א-ב ו- ו) שלגבי התשלום הראשון הכסף נמצא בקופה. תובנותיך ובעיקר דעתך לגבי האגחים של הדמיה יתקבלו בברכה. כמובן שלא יהיה בדברים משום המלצה וכו, אלא דעתך הצנועה והמבורכת בלבד. תודה מראש!סגור
-
אלביט הדמיה אג"חמיכה צ'רניאק 28/06/2012 13:04הגב לתגובה זו4 0לאלביט מקורות לתשלומים הקרובים סדר גודל עד אמצע 2013 על מנת שתוכל לעמוד בכל התשלומים של 2013 צריך לבוא מימוש נוסף (פשוט שוק ההון והמערכת הבנקאית נראים סגורים לאלביט ובעצם לרוב החברות מהסוג של אלביט). לאחרונה יש רמיזות מצד זיסר ואפילו בדו"ח הדירוג של פלאזה שפורסם אתמול כי עסקה נוספת בהודו או ברומניה לדוגמה מתקרבת. אם זה נכון זו תהיה בשורה של ממש לבעלי האג"ח.סגור
-
היכן פורסם דו"ח הדרוג מאתמול של פלאזה?דדי 28/06/2012 21:13הגב לתגובה זו1 0אשמח אם תוכל להפנות ו/או לצרף לינק. תודה מראש.סגור
-
22.המחאה צריכה לדרוש הורדת המס על רווחים בבורסהזיו 28/06/2012 11:31הגב לתגובה זו5 0ברור שההעלאה האומללה של המס נעשתה בלחץ של ביבי ושטייניץ. בפועל היא גרמה לירידה חדה בנפחי המסחר והמס הנגבה היום נמוך בהרבה מהמס שנגבה בשנה שעברה. חולשת שוק ההון פוגעת בכולנו בכ"כ הרבה דרכים שהממשלה חייבת לנקוט צעד דרסטי של הפחתת המס.סגור
-
תגובהמיכה צ'רניאק 28/06/2012 13:01הגב לתגובה זו2 0זו אחת מהדרישות , לא חסר דרישות הגיוניות לפני זו הבעיה שאין מי שיעלה אותן בצורה רצינית.סגור
-
הרי החלטת להתחפר בביית..ולא לצאת למחאהפיקסרפיקסר 29/06/2012 16:58הגב לתגובה זו0 0אז איך בדיוק הדרישה הזאת תעלה?!:)סגור
-
21.בנקים , שה, בין צמוד לאגח משתנהיוסי 28/06/2012 11:30הגב לתגובה זו1 0מיכה יש צמא רב למוצא פיך. האם היית ממליץ כעת על אגח בנקים? ו/או שטרי הון של בנקים? האם עדיף צמוד, שקי או משתנה? איזשהן אמירות על אגח ספציפיים יתקבלו בהמון תודה.. יוסיסגור
-
אג"ח בנקיםמיכה צ'רניאק 28/06/2012 13:00הגב לתגובה זו2 0כולם בורחים אל האג"ח של הבנקים כיוון שהן נתפסות כבטוחות וזו גם האופנה האחרונה. דעתי האישית היא שבתשואות של רוב סדרות הבנקים ביחס לאלטרנטיבות בשוק זו השקעה נחותה מבחינתי. אם השוק יתאושש לא יהיה כאן רווח הון משמעותי כי אין תשואות באג"ח של הבנקים. אם כל החברות במש בצרות , אז מה זה אומר לגבי הבנקים ולגבי שטרי ההון של הבנקים ?סגור
-
20.גלובל כנפיים - בהמשך לשאלה 16 של נילימחזיק גלובל כנפיים 28/06/2012 11:26הגב לתגובה זו1 0האם גלובל כנפיים עדיין מעניינת? גם היא ירדה.. לא ברור למה.. תודה רבהסגור
-
גלובל כנפייםמיכה צ'רניאק 28/06/2012 12:57הגב לתגובה זו2 0רוב סדרות האג"ח הקונצרניות במגמת ירידה מתמשכת. פשוט יש פדיונות וחיסול תיקי השקעות כאשר מנגד יש מחסור מוחלט בקונים. אין לי הסבר כלכלי לירידה של אג"ח זה.סגור
-
19.אידיבי אחזגורגי 28/06/2012 11:09הגב לתגובה זו2 0האם במחיר של 26 א:"ג לא משתלם לקנות אפילו במחיר הסדר??סגור
-
ראה תגובה ל 9 בנושא (ל"ת)מיכה צ'רניאק 28/06/2012 12:55הגב לתגובה זו2 0סגור
-
18.איך להבה מתכונים להצביע בסאני/סקיילקסרם 28/06/2012 11:06הגב לתגובה זו1 0איך להבה מתכונים להצביע על ההצעה הנוכחית של בן דוב בסאני/סקיילקס עם האצסון?סגור
-
קרא בין השורות בתשובה למס' 14dork 28/06/2012 13:05הגב לתגובה זו2 0לא בטוח שמיכה יכול/רוצה לענות על השאלה הזו, אולם הכיוון ברור למדי...סגור
-
עסקת האציסון סאני-סקיילקסמיכה צ'רניאק 28/06/2012 12:54הגב לתגובה זו3 11-לדעתי העסקה טובה לצדדים כלומר נפתרים מדמות שהיא בעייתית ומקבלים בעל שליטה חדש שהוא גם אחד הנושים העיקריים של סקיילקס.2- צריך לעשות התאמות בעסקה. אחת מההתאמות צפויה להגיע בדמות תוספת תשלום מסאני לסקיילקס בגין פעילות סמסונג (מעבר ל 400 מיליון ₪ הראשונים).3- הבעיה היא במבנה העסקה מי שנענה להצעה יוצא פראייר ביחס לאלו שלא נענים לה וכן בתמחור היחסי בין הסדרות כולל הוצאת סדרה שלמה מההסדר. 4- לכן לדעתי צריך לערוך התאמות בעסקה ,אם הן תהיינה לרוחנו אני מאמין שנתמוך בעסקה, השאלה אם ייעשו התאמות.סגור
-
למה יש צורך בהתאמות?אבי 28/06/2012 16:14הגב לתגובה זו1 0גם כך להערכתי זו עיסקה טובה- בסאני למעלה מ-50% מעל האג"ח היום, וגם בסקיילקס- אתה מקבל מזומן (חצי), בסכום גבוה מהשער לפני!! לנסות לקבל יותר- יכול להיות שכולם יישארו בלי כלום!!סגור
-
17.העשירים שונאים את הענייםחושם 28/06/2012 11:04הגב לתגובה זו0 5לכן הם עושקים אותם...סגור
-
16.שלום רב מיכה: אג"ח של חב' כנפיים נופל כל יום1.5% בערךנילי 28/06/2012 11:03הגב לתגובה זו1 1התשואה עברה כבר את ה-30% ! ידוע לך על הסדר חוב בחברה הזאץ בקרוב ? אם לא מדוע זורקים סחורה בטירוף ?סגור
-
כנפיים אג"חמיכה צ'רניאק 28/06/2012 12:50הגב לתגובה זו2 0זה אינו האג"ח היחיד שנופל מדי יום, בעצם כמעט רוב האג"ח הקונצרני בנפילה חופשית ולא כןל החברות בצרות. הבעיות של כנפיים ידועות – לחברה נכס אחד טוב- גלובל כנפיים (וגם האג"ח של גלובל יורד מדי יום) ונכס אחד בעייתי –אל על לחברה אין מספיק מקורות כספיים לעמוד בכול התשלומים לאג"ח בקושי יש לה עד לסוף 2013 כך שהיא תלויה בדיבידנדים מגלובל ואו מקורות חיצוניים.סגור
-
תודה רבה באמת על התשובה המפורטת. יישר וכוח . (ל"ת)נילי 28/06/2012 23:00הגב לתגובה זו1 0סגור
-
15.דעתך על פטרוכימים ה ואלביט ודודו 28/06/2012 10:54הגב לתגובה זו3 0פטרו ה לאור העברת 120 מ' ש"ח מקרן בראשית (לאחר העסקה נותרו לחברה מניות לא משועבדות בסך 450 מ' ש"ח)? אלביט ו לאור סגירת עסקת המרכזים המסחריים. תודה מראשסגור
-
פטרוכימיים ה'בועז 30/06/2012 15:28הגב לתגובה זו0 0לפטרוכימיים ה' אין בטחונות, לעומת ב'+ג'+ד' שהם בעלי בטחונותסגור
-
פטרוכימיים ה, אלביט ומיכה צ'רניאק 28/06/2012 12:45הגב לתגובה זו1 1קשה לי לענות בהרחבה על השאלה לאור המגבלות הידועות. שתי הסדרות שציינת צפויות לשלם רבע מהקרן בחודשים אוגוסט-ספטמבר השנה שזה כבר טוב. לגבי שנה הבאה עדיין יש אי ודאות למרות שלאחרונה נסגרו עסקאות שהן חיוביות מכירת הנכסים בארה"ב לאלביט ומימון מקרן בראשית בפטרוכימיים. עדיין אלביט לגבי השנה הבאה צריכה להמשיך במימוש נכסים ופטרוכימיים זקוקה לחידוש הדיבידנדים מבזן וגם למכירת נכסים כמו אבגול .סגור
-
14.עסקת סקיילקסגיא 28/06/2012 10:45הגב לתגובה זו1 1יש חדש עם העסקה? השתיקו את הנושא משום מה... מה הלו"ז הצפוי? הרי המוסדיים כבר הודיעו שהם לא מתכוונים להיענות להצעת הרכש. מדוע בן-דב לא מציע פתרון לצמצום התספורת?סגור
-
עסקת סקיילקסמיכה צ'רניאק 28/06/2012 12:17הגב לתגובה זו2 0היום התקיימה אסיפת בעלי אג"ח של סקיילקס וצפויה הצבעה בשבוע הבא. המוסדיים מתנגדים ? אני לא בטוח שזה מה שיהיה בסוף ,במיוחד לאור מצב השוק ומצב פרטנר. אם בן דוב יציע מנגנון לפיצוי סקיילקס אם יתברר ששווי פעילות סמסונג מעל 400 מיליון ₪ זה יפתור את ההתנגדות מכיוון מכירת הפעילות לסאני. לגבי התמורה הצפויה לבעלי האג"ח זה הסעיף היחיד שהוא בעייתי לדעתי וחייבים לגבש מנגנון נכון יותר. כאן טמון הסיכון לביצוע העסקה מבחינתי. לבן דוב אין שום יכולת להציע מנגנון אחר היכולת הכספית שלו כיום נמוכה מאוד עד לא קיימת. מבחינת בעלי האג"ח של סקייקלקס הוצאת בן דוב והכנסת האציסון במקומו זו פעולה מבורכת.סגור
-
בשאלה הזו מיכה בניגוד ענינים כמחזיק גדול של סאני...עסקה רעה לאגח סקילקס 30/06/2012 23:09הגב לתגובה זו0 0כמובן שאני סומך על יושרו ויושרתו, ומאמין כי הוא באמת חושב כך, אבל ראוי להזכיר שלמיכה עניין של ממש ביציאת העסקה לפועל, בין אם היא טובה לאגח סקיילקס ובין אם לאו (ולדעתי לאו).סגור
-
13.קמןשלמה 28/06/2012 10:40הגב לתגובה זו1 0מיכה שלום, תוכל אולי לעדכן במצב של החברה? האם הפעולה שלך להעמדה מותנית לפירעון מיידי עושה את אותותיה ודיסקונט מתחיל להבין את הרמז?סגור
-
קמן אג"חמיכה צ'רניאק 28/06/2012 12:12הגב לתגובה זו1 0קשה לי לענות כאן כיוון שאני איני מעוניין לגלוש למידע שעלול להתברר בגדר של מידע פנים. הפעולות שלנו היו לא רק באג"ח קמן ב אלא גם באג"ח קמן ג (בכך שהאיפה של ג דחתה הקמת נציגות). זה אולי נראה לחלק כשיגעון אבל יש הגיון בשיגעון. האם זה עובד ? אני מאמין שתוך שבועיים-שלוש נהיה חכמים יותר. היתרון שאין לבעלי האג"ח מה להפסיד אני מאמין שבכול מצב (עם בנק דיסקונט או בלעדיו) מצב בעלי האג"ח ישתפר . בינתיים בעלי אג"ח ג יוכלו לקבל בעוד חודש 4 אגורות (שלא היו מתקבלים אם הייתה נבחרת נציגות). מה רע לכולם ? אנחנו נושאים בעלויות הקטנות של כל המהלכים עד עכשיו ושאר בעלי האג"ח אמורים בעתיד ליהנות מכך .סגור
-
פועליםשלמה 28/06/2012 20:23הגב לתגובה זו0 0בינתיים בנק הפועלים הודיע הערב שהוא קיזז כמה מיליונים מחשבון הבנק של קמן. איך אתה חושב שהמהלך הזה ישפיע על העניינים?סגור
-
12.אדוארד קלראריה 28/06/2012 10:39הגב לתגובה זו2 0מיכה שלום, אתה יכול להסביר מדוע ממשיכים לבחור באדוארד קלר לנציגויות אג"ח? האי האדם הזה הרס את ההסדר בדלק נדל"ן, הרס את ההסדר בטאו ורוצה להרוס את ההסדר גם באמפל(אוטוטו החבל נקרע וגם באמפל ייהרס ההסדר). אולי תוכל להסביר מה האדם הזה עדיין עושה בנציגויות ?סגור
-
נציגים בשכר בהסדריםמיכה צ'רניאק 28/06/2012 12:11הגב לתגובה זו2 0רוב המוסדיים אינם מעוניינים להיות בנציגויות כיוון שהמגבלות של הרגולטור אינן שפויות במקרה הזה בעצם אתה לא יכול לעשות שום פעולה מבלי שרשות ני"ע תפנה אליך בנושא ומי רוצה בנוסף לכול הצרות לנהל דיוניים משפטיים עם הרשות כעת. לכן הם נוטים לנציג יקר בשכר. זה נכון שעד היום בחלק מהמקרים נציגים מקצועיים לא הצליחו לספק את מה שציפו מהם. בחלק מהמקרים זה בגלל הצד השני- החברות כשאין עם מה לעבוד אף אחד לא יכול להצליח ולפעמים בגלל עודף אגרסיביות כשלפעמים המחזיקים המוסדיים הם אלו שהנחו את הנציגות להיות אגרסיבית. זו הסיבה שלאחרונה אני מוצא את עצמי מעורב יותר ויותר בתהליכי הסדר למרות שכאמור זה אינו מצב בריא.סגור
-
11.טאוגיא 28/06/2012 10:31הגב לתגובה זו1 0שלום מיכה, מה אתה אומר על המהלך של בן-דב בטאו? כיצד אתה מעריך יתפתחו העניינים מכאן? האם הנציגות תסכים לשבת איתו על מתווה חדש או שהולכים סופית לפירוק? ואם הולכים לפירוק, אז האם יש סיכוי כלשהו למחזיקים לקבל חלק מכספם חזרה (תביעות אולי?). תודה !סגור
-
טאומיכה צ'רניאק 28/06/2012 11:57הגב לתגובה זו1 0במצב שנוצר בן דוב אינו מסוגל לעמוד בהסדר של טאו גם אם היה רוצה בכך !!! אני לא בטוח שיש בידיו בכלל את המקורות הכספיים הנמוכים יחסית הדרושים לצורך ההסדר. על מנת שבעלי האג"ח של טאו בכלל יוכלו לבנות על בן דוב (לא בטוח שהוא מעוניין בכלל להשקיע כסף נוסף בבור הזה) הם צריכים שעסקת האציסון-סקיילקס תצא לפעול ובן דוב יישאר עם כמה פירורים. עד אז מי שלא רוצה להמתין (ואני מבין היטב את בעלי האג"ח שנשבר להם להמתין ועוד לבן דוב) יישאר רק עם האופציה של תביעות אישיות. הסיכוי לכך לדעתי נמוך – פשוט כיוון שעד היום זה לא הצליח ובטאו בן דוב לא יצא עם רכוש ההיפך הוא הפסיד המון.סגור
-
10.מה קורה במירלנדרומן 28/06/2012 10:25הגב לתגובה זו0 0שלום מיכה, ברוך שובך. אתמוך התפרסם שפישמן מוכר במירלנד. האם מירלנד הפכה פתאום מסוכנת עד כדי כך שאפילו פישמן רואה לנכון להיפטר מאגח אלו?סגור
-
מירלנד אג"חמיכה צ'רניאק 28/06/2012 11:52הגב לתגובה זו2 0פישמן מחר באג"ח ב הדולרי של מירלנד כיוון שהוא באופן אישי צריך לפרוע חובות ראה גם את הידיעות כי הוא מנסה למכור החזקה אישית שלו בחברה לתשתיות טלפוניה בברזיל. מבחינת מירלנד היא פעליה ברוסיה ולנפילת מחירי הדלק והקומודטיס השפעה שלילית על הכלכלה הרוסית. עדיין לחברה הון עצמי לסך מאזן טוב ורוב הסדרות (א-ג) פורעות קרן בהיקף נאה בחצי השנה הקרובה. אנחנו מחזיקים בסדרות אלו.סגור
-
9.אידיבי אחז' דגיא 28/06/2012 10:25הגב לתגובה זו1 0מיכה, במחירים הכנוכחיים האם אתה ממליץ על אג"ח זה?סגור
-
רידיבי אחזקות דמיכה צ'רניאק 28/06/2012 11:48הגב לתגובה זו2 0אידיבי אחזקות רחוקה מאוד מהנכסים שנמצאים בדסק"ש ובפיתוח וגם בחברות אלו קשה לראות האם החברות יצליחו לעמוד בכול התשלומים במיוחד החל משנת 2014. אג"ח ד מתחיל לשלם קרן רק בסוף 2015 ולכן הבהלה הגדולה. מצד אחד אין לי מושג מה נוחי יכול לעשות בחברה על מנת שיוכל לעמוד בכול התשלומים – יש לו רק אפשרות להזרים כסף , מאיפה יגיע הכסף ? או למכור את פיתוח , בתשואות של האג"ח של פיתוח מי ישלם על המניות של פיתוח ? מצד שני מחיר האג"ח 25 אגורות זו בעצם אופציה על נוחי והישרדותו לכן לדעתי יש להתייחס אל האג"ח ככזה. אבסורדית מחזיקי אג"ח ד צריכים לקוות שיהיה הסדר מהיר עוד השנה בחברה זה ישפר מאוד את מצבם, לפני שיתרת המזומנים בחברה תלך לתשלומים לסדרות אחרות.סגור
-
8.יתכן שהשנה המחאה "לא תצליח" רק שהמדינה תפסידקורא נתונים 28/06/2012 10:24הגב לתגובה זו4 4את מיטב בניה . פשוט אנשים יתיאשו ויצביעו ברגלהם . מה עדיף?סגור
-
7.מיכה תודה שחזרתגיא 28/06/2012 10:20הגב לתגובה זו3 1בימים כאלה של פאניקה, אתה בן היחידים שנותן אופטימים ותקווה שבסוף יהיה בסדר והשכל יגבר על הרגש.סגור
-
תגובה- תודה (ל"ת)מיכה צ'רניאק 28/06/2012 11:42הגב לתגובה זו1 0סגור
-
6.דלק קבוצה, אגח יטמודאג מתשובה 28/06/2012 10:18הגב לתגובה זו1 2מיכה, עם כל הצרות של תשובה - האם עדיין שווה להחזיק בנ"ל?סגור
-
דלק יטמיכה צ'רניאק 28/06/2012 11:41הגב לתגובה זו3 0הצרות של תשובה הן בדלק נדל"ן ואולי גם במישור האישי לעומת זאת זהו אג"ח של דלק שם הזמן לדעתי אמור לפעול לטובת החברה כבר בשנה הבאה מאגר תמר יתחיל בהספקת הגז ואז החברה תיהנה מתזרים מזומן שוטף ויציב. האג"ח ארוך מאוד – מח"מ 7 שנים כך שהמח"מ הארוך משפיע לשלילה על מחיר האג"ח. האג"ח מתאים למשקיעים לטווח ארוך בעלי אורך נשימה וסבלנות ,כפי שנראה כיום משקיעים מסוג זה הם זן נכחד.סגור
-
5.מיכה למה סירסו אותכם מלענות ואתם לא נלחמים למנוע אתנתן 28/06/2012 10:06הגב לתגובה זו1 0המצב הזהסגור
-
תגובהמיכה צ'רניאק 28/06/2012 11:34הגב לתגובה זו2 1הרגולציה והרשויות כבר סירסו מזמן את שוק ההון מספיק לראות מה קורה, להגדיר את היצור המוזר שיש בישראל כשוק הון גם זו הגזמה. אנחנו נלחמים אבל אני מרגיש כמו דון קישוט מגוחך -סתם נלחם בתחנות רוח.סגור
-
4.פרטנר אגח דרן 28/06/2012 10:00הגב לתגובה זו0 1שלום מיכה מה דעתך על פרטנר אגח ד בתשואה של 7.5 אחוז תודהסגור
-
פרטנר דמיכה צ'רניאק 28/06/2012 11:11הגב לתגובה זו1 1שים לב שמדובר באג"ח בריבית משתנה , סביבת הריבית נמוכה ויורדת כך שהסביבה הקרינה עד כה לשלילה. בנוסף אי הוודאות סביב הענף בכלל ומצב פרטנר בפרט מעיק. במידה ובסופו של דבר האצ'יסון תיקח את השליטה בפרטנר אליה זה יהיה חיובי מאוד לאג"ח של פרטנר עד אז תישאר באי וודאות שכמובן מעיבה על האג"ח הזה כמו על שאר סדרות האג"ח של פרטנר.סגור
-
3.צריך להתמקד במחירי הדיור ובמחירים בפיקוח הממשלה (ל"ת)אחד 28/06/2012 09:57הגב לתגובה זו3 1סגור
-
2.הכל נכון..אבל..fixrfixr 28/06/2012 09:57הגב לתגובה זו3 5עדיין הממשלה עושקת תציבור..עדיין האבטלה רצינית ממה שהממשל מטייח,וצבור ענק נענק תחת מיסים ויוקר מחייה נוראי.. לצערי\שמחתי המחאה נושמת ותתפרץ שוב(דעתי בלבד!)סגור
-
מחאת קיץ 2012מיכה צ'רניאק 28/06/2012 11:07הגב לתגובה זו2 2מחאה יכולה להגיע להישגים כשהיא מאורגנת ,נקודתית ומודעת לעצמה כלומר אנשים התאגדו למען מטרה אחת ברורה כאן לצערי זה אינו המצב. אנשים מוחאים מבלי לדעת לאן זה יוליך אותם. עד כה התוצאות של 2011 מוכיחות שהמחאה של 2011 נכשלה.סגור
-
לא תמיד הלוגיקה קובעתבנצי (גם לקוח אצלך) 28/06/2012 11:50הגב לתגובה זו2 3לוגית אתה צודק אבל.... לרוב הבאים למחאה אין את הידע שיש לך... גם אם יש יידע, הרגש ותחושות בטן עובדות לעיתים הרבה יותר. לכן אני לא שולל את האפשרות שהמחאות ייגרמו לרעידת אדמה תודעתית גם אצל הפוליטיקאים ...ראה סימנים -% 3גרעון. וגם הבחירות לא רחוקות. אז יאללה למחאה......סגור
-
אז מחאה לשם המחאה? ללא שום תכלית אחרת? (ל"ת)איש 28/06/2012 10:32הגב לתגובה זו1 0סגור
-
מחאה לשם המחאהמיכה צ'רניאק 28/06/2012 11:11הגב לתגובה זו5 1מחאה יכולה להגיע להישגים כשהיא מאורגנת ,נקודתית ומודעת לעצמה כלומר אנשים התאגדו למען מטרה אחת ברורה כאן לצערי זה אינו המצב. אנשים מוחאים מבלי לדעת לאן זה יוליך אותם. עד כה התוצאות של 2011 מוכיחות שהמחאה של 2011 נכשלה. נכון לעכשיו אנשים מוחאים כי רע להם , הם אינם יודעים מה יספק אותם ומה יענה על הדרישות שלהם. לכן נכון לרגע זה מבחינתי זו מחאה בעיקר לשם שחרור הלחץ ולא מתוך רצון מוחשי להגיע לתוצאה או הישג.סגור
-
1.מיכה שלום-אפשר לחזור ולהציג לך שאלות מקצועיות? (ל"ת)אין מי להתייעץ 28/06/2012 09:46הגב לתגובה זו3 3סגור
-
תגובהמיכה צ'רניאק 28/06/2012 10:21הגב לתגובה זו0 2עדיין לא ברור אם מותר לי לענות אבל מכיוון שאני צפוי להיעדר מספר שבועות אנסה לענות עד "הגבול" בו אצטרך להפסיק.סגור