סקטור הטכנולוגיה בסוף הרבעון השני - שווי המותגים
לאחר פרסום מרבית התוצאות של החברות הנכללות במדד S&P500 לרבעון השני של השנה, ניתן להבחין בתוצאותיו המרשימות של סקטור הטכנולוגיה.
בשורה העליונה, הכנסות הסקטור ב-Q2 עלו בכ-8.8% ( מול רבעון מקביל אשתקד) ודורגו בראש הרשימה. לעומת זאת, סקטור התעשייה הגיע למקום השני עם צמיחה של כ-4.3% בהכנסות.
גם בשורה התחתונה, בדומה לסקטור התעשייה, הצליחו חברות הטכנולוגיה להשיג צמיחה חד ספרתית גבוהה של כ-9.7% ברווחי החברות. יש לזכור שסקטור הטכנולוגיה מכיל 71 חברות במדד ה- S&P500 ובעל המשקל הגבוה ביותר במדד, כ-19.81%.
שווים של המותגים הטכנולוגיים : על הקשר בינם מול הביצועים הטובים של הסקטור
מחקר המותגים המובילים של חברת המיתוג העולמי, מילוורד בראון, מתפרסם זו השנה השביעית ומהווה את המחקר היחידי המאפשר לאמוד את ערכם הפיננסי של המותגים הגדולים בעולם. דירוג המותגים משקלל את ביצועיהם הפיננסים וניתוח תפישת הצרכנים על פי ראיונות שנערכו עם 2 מיליון איש ברחבי העולם. יש לציין שהדירוג משקף את ערכו הפיננסי של המותג ולא של החברה.
שלוש חברות הטכנולוגיה הגדולות תפסו את שלושת המקומות הראשונים. אפל הוכתרה כמותג המוביל בעולם זו השנה השנייה ברציפות - שווי המותג של ממציאת האייפד והאייפון מוערך ב-183 מיליארד דולר, עלייה של כ-19% לעומת שנה שעברה. זאת למרות שאיבדה השנה את מייסדה והמוח שעומד מאחוריה, סטיב ג'ובס.
במקום השני המכובד ניצבת חברת IBM שחלפה על פני גוגל שירדה למקום השלישי. IBM ממשיכה לטפס בדירוג המותגים ושוויה עלה בכ-15% לכ-116 מיליארד דולר. המותג של חברת גוגל ירד כאמור למקום השלישי עם שינוי של 3% בערך המותג לעומת אשתקד.
ומה המיקום של חברת פייסבוק?
הרשת החברתית שהשתלטה על העולם הצליחה לרשום את הצמיחה המשמעותית ביותר בדירוג ועלתה למקום ה-19 - קפיצה של 16 שלבים מהמקום ה-35 בשנה שעברה. עם עלייה של 74% בשווי המותג המוערך כיום בכ-33.2 מיליארד דולר. לאחר כושלת בחודש מאי השנה, וירידת ערך של כ-47% ממחיר ההנפקה, מעניין יהיה לראות האם פייסבוק תצליח לשמור על דירוגה במחקר המותגים המובילים לשנת 2013.
לסיכום, לארבעה מקומות מתוך חמשת המקומות הראשונים בדירוג הגיעו חברות מסקטור הטכנולוגיה. יוצא מן הכלל, היה המותג של חברת מקדונלדס, בתחום המזון המהיר שהצליח לשמור על המקום הרביעי בדירוג עם עלייה של כ-17% בערך המותג לכ-95 מיליארד דולר. נכון להיום, שווי המותג של חברת מקדונלדס גבוה משווי חברה סחיר - 89 מיליארד דולר, לעומת שווי המותג של חברת אפל המייצג רק כשליש משווי השוק שלה. כמו כן גם המותג החזק של חברת המשקאות הקלים קוקוה קולה הצליח לשמור על דירוגה השנה.
בחינה של ביצועי המניות של 100 המותגים המובילים בדירוג, מראה כי בשנים האחרונות הן הגיעו לתשואות גבוהות יותר מהשוק, כך שמותג חזק הוא נכס למשקיעים. השוואה מול מדד ה-S&P 500 מראה שההחזר על ההשקעה של החברות היה 0.4%, בעוד ש-100 המותגים המובילים סיפקו החזר השקעה של 37.6% בתקופה שבאפריל 2006 - מאי 2012.
*מסמך זה הוכן על ידי תכלית דיסקונט- ניהול תיקים בע"מ (להלן: "החברה"). מסמך זה אינו מהווה תחליף לייעוץ השקעות אישי, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במסמך זה הצעה, המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא לביצוע עסקה כלשהי בניירות ערך או בכל מוצר פיננסי אחר. החברה עוסקת בניהול תיקי לקוחות ועשוי להיות לה עניין באמור במסמך זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמה ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסים כלשהם. האמור במסמך זה נאסף ו/או מתבסס על מידע ממקורות שונים, והינו כולל הערכות, אומדנים ו/או תחזיות. במידע הכלול במסמך זה עלולות להיות טעויות, שינויי שוק ו/או שינויים אחרים. החברה אינה אחראית לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ו/או עקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו, ככל שייגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע הכלול במסמך זה עשוי ליצור רווחים בידי העושה בו שימוש. כל הזכויות, לרבות קניין רוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות לחברה ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות הפצתו ו/או העתקתו, כולו או חלקו, ללא קבלת אישורה מראש ובכתב.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה