תרגיל בחשבון: כך תוכלו לרכוש דירה בלי משכנתא, תוך 21 שנה - צפו בחישוב

מחירי הדירות מכריחים לא מעט זוגות להשתעבד לבנק. רביב רזניק מ'טאלנט' בחן כיצד אפשר לקנות דירה ב'אם המושבות' בלי משכנתא
 | 

לא אחת כתבתי כאן את דעתי לגבי מחירי הדירות בישראל' ועל כך שאני צופה ירידה במחיריהן בעתיד הקרוב. יחד עם זאת' רבים וטובים חושבים הפוך ממני ובהחלט ייתכן כי אני טועה. זוגות רבים מתלבטים האם לרכוש דירה או להמשיך לגור בשכירות. רכישת דירה היא אולי הרכישה הכי גדולה ומשמעותית שזוג עושה בימי חייו, לכן רגע לפני שאתם מבצעים את הרכישה המשמעותית בחייכם, כדאי לעצור לרגע ולבחון האם רכישת דירה בעת הנוכחית הינה המשתלמת ביותר, או לחילופין כדאי להמתין ולגור בשכירות במקום זאת?

היתרון המשמעותי ביותר שיש ברכישת דירה על פני השכרה הוא תחושת הביטחון של בעל הדירה והידיעה שהוא לא ייאלץ לנדוד מדירה לדירה מדי שנה. בנוסף, לקיחת המשכנתא לשם רכישת הדירה מאלצת את בני הזוג להשקיע מדי חודש את כספם ברכישת הנכס, ומהווה מעין תוכנית חיסכון שאלמלא נאלצו לעשות כן ייתכן והיו מפנים את הכנסתם הפנויה לרכישת מוצרי צריכה שונים.

לעומת זאת, לשכירת דירה יתרונות כמו היכולת להתאים את גודל הדירה למצב המשפחתי והיכולת הכלכלית, גמישות בבחירת איזור המגורים ויכולת להתאים את אזור המגורים למקום העבודה וחיסכון בעלויות החזקה אשר נובע מהעובדה שבעל הדירה נושא בהן.

ההחלטה אם לרכוש או לשכור דירה מושפעת אם כן ממניעים רבים אשר כל אחד ואחת נותנים להם עדיפות שונה. לכן בבואנו לענות על השאלה מה עדיף לקנות או לשכור, ננסה להתעלם ממניעים אלו ולבחון את העניין מבחינה כלכלית בלבד.

לשם הבדיקה נדגמו שתי דירות ארבעה חדרים
1. דירה ממוצעת בשכונת אם המושבות בפתח תקווה אותה ניתן לרכוש בכ-1.55 מיליון ש' או לחילופין לשכור בכ-4,600 ש' לחודש.
2. דירה ממוצעת בשכונת קריית השרון בנתניה אותה ניתן לרכוש בכ-1.4 מליון ש' או לחילופין לשכור בכ-4,200 ש' לחודש.
הסיבה שנבחרו דווקא השכונות הללו, כי אלו הן שכונות גדולות ומתפתחות אשר נבנו בשנים האחרונות, וקיים מאגר נתונים נרחב לגבי עסקאות אשר התבצעו בהן בעת האחרונה.

אומדן ראשוני לגבי כדאיות רכישת דירה ניתן לקבל מחישוב התשואה המתקבלת מרכישת הדירה והשכרתה. על מנת לחשב את התשואה השנתית המתקבלת מהשכרת הנכס, נחלק את שכר הדירה השנתי במחיר הדירה. לפיכך, הדירה בפתח תקווה תניב שנתית בגובה 3.56% ואילו הדירה בנתניה תניב תשואה שנתית בגובה 3.6%. תשואות אלה הינן נמוכות באופן יחסי, לכן אלו הרוכשים את אותן הדירות להשקעה בוודאי נסמכים על תחזיות לגבי עלייה בשווי הדירות בשנים הקרובות.

דרך נוספת לבחון איזו חלופה עדיפה, היא לנסות להעריך מי יגיע קודם לבעלות דירה, אלו הרוכשים או אלו השוכרים ויקנו בעתיד?

נניח כי לשני זוגות צעירים הון ראשוני בסך 550 אלף ש' (לא טריוויאלי בכלל) והם שוקלים האם לקנות את הדירה בפתח תקווה אשר עלותה 1.55 מליון ש' או לחלופין לשכור דירה דומה בעלות 4,600 ₪ לחודש. הזוג הראשון מחליט לרכוש את הדירה. הוא לוקח משכנתא בסך מיליון שקלים לטווח של 25 שנים, לכן ישלם מדי חודש סכום של כ-6,140 ₪ (ההחזר מחושב לפי בשיעור כ-5.5%). בעוד 25 שנים תהיה הדירה בבעלותו של הזוג המאושר. חשוב להדגיש כי לא לקחנו בתחשיב עלויות המתווספות לרכישת דירה כגון מס רכישה, תשלום לעו"ד ועלויות החזקת דירה.

הזוג השני מחליט לשכור דירה דומה עליה ישלם שכר דירה בגובה 4,600 ש' מדי חודש. את ההפרש בין גובה המשכנתא לשכר הדירה (כ-1,540 ש') יפנה הזוג לחיסכון כמו גם את 550 אלף השקלים אותם צבר כהון ראשוני. בהנחה כי הזוג ישקיע את כספו בתשואה של 3% צמוד למדד (לא בשמיים, ניתן לקבל זאת אפילו בתוכנית חיסכון בבנק ל-10 שנים), ובהנחה כי מחירי הדירות יעלו בקצב עליית המדד, יוכל הזוג לרכוש דירה בעוד פחות מ-21 שנים בעזרת הכסף שחסך וללא הזדקקות למשכנתא. תחשיב דומה לגבי הדירה בנתניה הוביל לתוצאות דומות.

לסיכום, נראה כי בעת הנוכחית עדיף להמתין עם רכישת הדירה. עליית מחירי הדירות בשנים האחרונות גרמה שרוכשי הדירות נאלצים בנוסף להעמדת הון ראשוני גבוה, ליטול על עצמם התחייבויות גדולות אשר עלולות לסכן את עתידם הכלכלי. הבחירה באופציה של מגורים בשכירות למשך מספר שנים תאפשר לממתינים חופש כלכלי גדול יותר בעתיד.

רביב רזניק, מנהל השקעות בכיר בטאלנט בית השקעות

***אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

תגובות לכתבה(98):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 68.
    richardcosmos5@gmail.com
    Mr. Richard Cosmos 26/04/2019 17:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם אתה רוצה ללוות כסף? אם כן צור קשר היום בדוא"ל:(richardcosmos5@gmail.com) הצעת הלוואה. Are you looking for urgent loan? Email for more information via:(richardcosmos5@gmail.com) Loan Offer.
    סגור
  • 67.
    sunshinefinancialgroupinc@gmail.com
    Susan Benson 21/06/2018 17:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלום, אם אתה זקוק הלוואה בדחיפות, פנה Sunshine פיננסי קבוצתי כדי לקבל את ההלוואה שלך ללא כל עיכוב, הם מאוד אמינים ויש לך 100% להבטיח כי תקבל את ההלוואה בסוף העסקה הזו הלוואה. צור קשר איתם כעת באמצעות האימייל הזה: (sunshinefinancialgroupinc@gmail.com)
    סגור
  • 66.
    sunshinefinancialgroupinc@gmail.com
    Susan Benson 21/06/2018 17:34
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שלום, אם אתה זקוק הלוואה בדחיפות, פנה Sunshine פיננסי קבוצתי כדי לקבל את ההלוואה שלך ללא כל עיכוב, הם מאוד אמינים ויש לך 100% להבטיח כי תקבל את ההלוואה בסוף העסקה הזו הלוואה. צור קשר איתם כעת באמצעות האימייל הזה: (sunshinefinancialgroupinc@gmail.com)
    סגור
  • 65.
    eaglehomemortgage001@gmail.com
    Mrs Lola Daniel 29/05/2018 13:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום האם אתה צריך הלוואה דחופה כדי לענות על הצרכים הפיננסיים שלך? אנו מציעים הלוואות מ 2000 ל 50 000 000.00, אנחנו אמין, חזק, מהיר ודינמי, לא לבדוק אשראי ולהציע ערבות 100% עבור הלוואות חיצוניות במהלך תקופה זו. אנחנו גם השאיל את כל המטבע עם ריבית 3% על כל ההלוואות .... אם אתה מעוניין, לחזור אלינו עם הדוא"ל הזה. אנא חזור אלינו, אם מעוניינים, עם eaglehomemortgage001@gmail.com שלך תמיד, גב 'לולה דניאל eaglehomemortgage00001@gmail.com
    סגור
  • 64.
    Lapo.financialgroup01@outlook.com
    franca woller 04/10/2017 18:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום ויום טוב מ Lapo.financialgroup01@outlook.com האם אתה חושב על קבלת הלוואה אמיתית? האם אתה באמת צריך הלוואה דחופה להפעיל את העסק שלך ?? האם אתה חוב? האם נדחתה? האם היית מרומה? אם כן, זה הסיכוי שלך לקבל אשראי אמיתי להשיג את המשאלות שלך, אנו מספקים הלוואות אישיות, הלוואות חברות הלוואות עסקיות וכל מיני הלוואות עם ריבית של 2% ו 24 שעות, לקבלת מידע נוסף צור קשר באמצעות דוא"ל: Lapo.financialgroup01@outlook.com הערה כל תגובה חייבת להישלח אל Lapo.financialgroup01@outlook.com בכבוד רב                              Lapo.financialgroup01@outlook.com
    סגור
  • טען עוד
  • 63.
    3% הלוואה ההצעה
    דרק דאגלס 22/09/2017 16:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תשומת הלב, האם אתה ברצינות מחפש הלוואה להקים עסק או לשלם את החשבונות שלך? האם אתה נדחה על ידי הבנק או אחרים המלווים? דאגה לא יותר עבור אנחנו כאן כדי לתת לך את מה שאתה כבר מחפש ללא כל עיכוב או בעיה, אנא פנה אלינו באמצעות דוא"ל בהמשך לפרטים נוספים היום; דוא"ל: easyloanfirm2020@gmail.com בברכה דרק דאגלס easyloanfirm2020@gmail.com
    סגור
  • 62.
    3% הצעה ההלוואה חלים כעת
    clark 21/09/2017 14:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קבלת הלוואה לגיטימית מאז ומתמיד בעיה גדולה ללקוחות אשר זקוקים נואשות לעזרה כספית. נושא האשראי והביטחונות הם משהו כי הלקוחות תמיד מודאגים כאשר מחפשים הלוואה ממלווים פרטיים. מיקרו האוצר לעזור לחברה כבר מוכר על ידי המלווה של המועצה לתת הלוואות ללקוחות מקומיים ובינלאומיים בריבית 3%. צור קשר באמצעות דוא"ל:
    סגור
  • 61.
    3% הלוואה ההצעה
    מר דרק דאגלס 30/08/2017 23:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום צריך הלוואה דחופה? • ללוות כל דבר מ 2,000 € ל 500,000.00 € האם אתה למטה מבחינה כלכלית, האם אתה צריך הלוואה כדי להתחיל עסק או לשלם חשבונות? אנו מספקים כל מיני סוגים של סיוע כספי, נמוך כמו 3% ריבית, אנו מציעים עסקים אישיים הלוואות, אנשים המעוניינים לבקש מידע נוסף אנא פנה אלינו באמצעות דוא"ל: easyloanfirm2020@gmail.com בברכה, מר דרק דאגלס easyloanfirm2020@gmail.com 3% הלוואה ההצעה
    סגור
  • 60.
    הלוואה בריבית של 3%
    Lloyd Tingling 23/08/2017 17:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם אתה צריך הלוואה אישית, הלוואה סטודנט, הלוואה עסקית, הלוואה לחברה או הלוואה למימון הפרויקט? Avantkredit יכול לעזור לך לגשת הלוואה מהירה ללא טרחה ב 48 שעות. פנה אלינו היום בכתובת avantkredit@gmail.com ולקבל את ההלוואה שלך בתוך זמן קצר.
    סגור
  • 59.
    gkfinance01@gmail.com
    demetrios 22/08/2017 18:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם אתה צריך סיוע כספי מכל סוג שהוא? הלוואות אישיות? הלוואות עסקיות? הלוואות משכנתא? הלוואות החברה? מימון חקלאי ומימון פרויקטים? אנחנו נותנים הלוואות בריבית 3%! צור קשר: gkfinance01@gmail.com 3% הלוואה ההצעה
    סגור
  • 58.
    dakany.endre@gmail.com
    dakany 05/06/2017 19:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם אתה צריך דחוף הלוואות? אם כן צור איתנו קשר בדוא"ל: (dakany.endre@gmail.com) הצעת הלוואה דחופה.
    סגור
  • 57.
    jamesben614@gmail.com
    מר ג'יימס. בן 14/12/2016 17:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם אתם צריכים הלוואה מכל סיבה שהיא? צרו איתנו קשר עכשיו עם סבירים מציע הלוואה בריבית של 3% עם מינימום של 1,000 $ ועד למקסימום של 50,000,000,00 $ ו אם מעוניינים צריך אנא פנה אלינו בכתובת: jamesben614@gmail.com לפרטים נוספים. אתה נדרש למלא ולשלוח לנו את הפרטים הבאים, כך אנחנו יכולים להמשיך עם ההלוואה עִסקָה. השם שלך: כתובת: מדינה: מדינה: מִין: גיל: סכום ההלוואה: מֶשֶׁך: הכנסה חודשית: מספר טלפון: מטרת הלוואה: jamesben614@gmail.com תודה, בברכה כפי שאנו מחכה לתגובה הדחופה שלך. מר ג'יימס. בן
    סגור
  • 56.
    קשקוש
    בוב הבנאי 02/03/2016 09:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתה מקשקש, היום מי שלוקח 30 שנה משכנתא לפי קרן שווה (משכנתא יורדת) בריבית קבועה, משלם הרבה פחות, אל תיגעו בהלוואת משכנתא מסוג "שפיצר", כותב אחד שבדק.
    סגור
  • 55.
    cashfirmarena@gmail.com
    sir joel wiliams 17/11/2015 17:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם אתה זקוק להלוואת אשראי כספית דחופה? * העברה מהירה מאוד ומיידית לחשבון הבנק שלך * פירעון מתחיל שמונה חודשים לאחר שתקבל את הכסף חשבון בנק * ריבית נמוכה של 2% פירעון לטווח ארוך אורך * (1-30 שנים) * תנאי הלוואה גמישים ותשלום חודשי *. כמה זמן לוקח למימון? לאחר הגשת הבקשה לקבלת ההלוואה אתה יכול לצפות תשובה ראשונית פחות מ -24 שעות מימון בשעות 72-96 לאחר שקבל את המידע שהם זקוקים ממך. צור לגיטימי וחברה לנאמנות ברישיון מורשה כי הסיוע כספי למדינות אחרות. ליותר מידע ויישום הלוואה מהווה עסק משותף, דרך דואר אלקטרוני: cashfirmarena@gmail.com אדוני EVA דמטר מנכ"ל
    סגור
  • 54.
    כל הגוף סובל
    כשהראש דפוק 27/11/2012 05:50
    הגב לתגובה זו
    3 3
    ציון 0 בחשבון מי שיקבל את ההמלצות כאן יפסיד את כל כספו ולא ישאר עם נכס לא חבל ?
    סגור
  • 53.
    חבל שהכותב לא לקח הנחות יותר ריאליות
    דני 26/11/2012 06:46
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אני ראיתי מאמר עם הנחות יותר ריאליות שמתייחסות לכל הגורמים ובסופו של דבר המסקנה אותה מסקנה (תאמינו או לא, במצב הנוכחי הרבה יותר משתלם לשכור מאשר לרכוש כאשר מדובר בדירה ממוצעת), כנסו בבקשה: http://www.tapuz.co.il/blog/net/ViewEntry.aspx?EntryId=2283300
    סגור
  • 52.
    "גאון" הדור אתה ? וכמה דירות כאלו באמת רכשת ? (ל"ת)
    warren_buffet 23/11/2012 09:29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 51.
    כמה טעויות בכתבה אחת !
    מני ש. 22/11/2012 11:43
    הגב לתגובה זו
    11 5
    הנתון היחיד שישאר קבוע זה ההחזר החודשי של המשכנתא שנלקחה בריבית קבועה. אבל כל יתר הנתונים או לא נכונים או נתונים לשינויים: ראשית משלמים על הריבית מתכנית החיסכון מס של 25% כך שעל תכנית של 10 שנים נקבל לא יותר מ-2.2% שנתי, וזה על הסכום הראשוני של 550K. על הפקדות חודשיות של 1500 ש"ח אפשר לשכוח גם מ-2.2% ולחשוב יותר בכיוון 1.5% נטו. שנית לא בטוח כלל שאת הריבית הזאת נוכל לקבל גם בעוד עשר שנים כשתכנית החיסכון תפדה ונצטרך להשקיע את הכסף שוב. שלישית ידוע גם שקשה לשמור על משמעת ובאמת להפקיד כל חודש את הסכום הנ"ל בעוד שמשכנתא אין ברירה ומשלמים כל חודש. ורביעית הכותב "שכח" ששכר הדירה לא נשאר קבוע והמשכנתא כן. בקיצור אם לוקחים את כל העובדות הללו בחשבון אז סביר להניח שבעוד כ-45 שנה הזוג יוכל לקנות דירה לנכדים.
    סגור
  • 50.
    טאלנט ? falling star יותר מתאים
    הגאון מוילנה 21/11/2012 19:15
    הגב לתגובה זו
    9 4
    מת על החוכמים האלו : נניח שיש לך 1.5 מליון שקל ( "לא טריויאלי") - מאיפה כדאי להשיג את ה50000 הנוספים - עשרה שקלים חסכון בכל יום או לקיחת הלוואה קצרת מועד מהבנק . אתם הבנתם את זה ? גם אני לא ! - מה עם מס רווחי הון בגובה 25% ( נכון להיום , לא יודעים מה יהיה עוד כמה שנים ) - זה כבר מקצץ את הכסף שנחסך ב25% ומגדיל את שנות החסכון ברבע מהזמן . - מה עם שאר העליות בתחזוק הדירה , מס רכישה , עו"ד , מס שבח לפעמים וכו - למה לנטרל אותם , אלו לא סכומים שבטלים בשישים . בקיצור , תגידו לטאלנט שיתקדם הלאה עם עצות האחיטופל ..
    סגור
  • 49.
    אף בנק לא נותן צמוד+3 אחוז ל10 שנים (ל"ת)
    הבן אדם כותב שקרים 21/11/2012 19:10
    הגב לתגובה זו
    8 3
    סגור
  • 48.
    שכחת לציין שצריך לשלם מס 25% על הרבית שחסכת/ הרווחת !!! (ל"ת)
    דני 21/11/2012 18:38
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 47.
    הכל שטויות-להלן סיכום
    אנלייזר 21/11/2012 17:03
    הגב לתגובה זו
    6 3
    אני גר בנכס שעולה יותר מעשרה מיליון אבל האמת שלא שווה לקנות נכס שהתשואה עליו יכולה להגיע לשלושה אחוזים. עדיף לשכור. אך במציאות אנשים(ובייחוד נשים) מעדיפים לחיות בתחושת בטחון ויציבות וגם לא לחיות תחת ענן של נדודים ולכן הרוב בישראל מעדיפים לקנות ולא לשכור. בהרבה מדינות בעולם המערבי המצב אינו כזה אלא להיפך. יש פה גם היסטוריה של עליית מחירי נדלן (שיכולה גם להתהפך) ואנשים רוצים לתפוס טרמפ על עליות אלו
    סגור
  • 46.
    לפעמים עדיף לא לכתוב.......
    הגולש 21/11/2012 15:25
    הגב לתגובה זו
    4 6
    מי שהראה שאיננו למד מניסיון העבר ומחשב חישובים תאורטים חסרי משמעות מראה עד כמה דעתו לא רלונטית ואין בינה לקבלת החלטות נבונה ולא כלום המצחיק/עצוב הוא שגם ב 2006/7/8/ התקשורת היתה מלאת חישובים הזוים וחסרי קשר למציאות כתחשיב זה - והמציאות טפחה על פניהן יעשה הכותה הנכבד חשבון לגבי נתונים היודעים מהעבר במקום להניח הנחות לעתיד ויקבל את התוצאות הלא מחמיאות מי שמחובר למציאטות יודע שאם יכל ב 2006 לקנות דירה הרי שהיום זה חלום רחוק - ואילו הכותב מציע להמתין 21 שנה.....
    סגור
  • 45.
    אל תקשיבו לרביב רזנק
    עמית 21/11/2012 14:41
    הגב לתגובה זו
    5 8
    יש לעשות כל מאמץ כדי להגיע לדירה משלך. אף אדם לא יוכל לחסוך סכום חודשי בשביל דירה עתידית במיוחד אם הוא גר בשכר דירה. בלתי מומלץ לקחת משכנתא ליותר מאשר 15 שנה ולכן צריך להתפשר על איכות הדירה. בשורה תחתונה מי שינהג על פי עצתי בעתיד יודה לי ומי שלא - שיקלל את רזניק.
    סגור
  • 44.
    כתבה לא מקצועית ברמות!
    אלכס 21/11/2012 13:50
    הגב לתגובה זו
    8 9
    אם ככה מנהלים השקעות בבית השקעות אז אוי לכספי העמיתים. הכותב הצמיד את ההשקעות למדד ואת מחיר הדירה, אבל דמי שכירות - לא!. הנחה של מדד 3% תגיע השכירות ל 9600 שח בעוד 25 שנים, ככה שבממוצע השכירות תהיה 7100 שח וזה יותר ב 1000 שח ממשכנתא שהציג הכותב. מה גם שריבית משכנתא היום כבר לא 5.5! בושה לבית השקעות
    סגור
  • 43.
    ההנחה שמכירי השכירות רק יעלו מאזנת את ההנחה שמכירי הדיר
    יואב 21/11/2012 13:45
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ות רק יירדו. חוץ מזה בכדי להחזיר 6140 בחודש משפחה צריכה להרוויח לפחות 23 נטו זה שזה 35-36 ברוטו שזה עשירון 9-10 פעם אחרונה שבדקתי מרבית המשפחות לא הרוויחו ככה ולכן יש צורך לפורס את המשכנתא ל-30-35 שנה ולשלם אפילו יותר על הריבית
    סגור
  • 42.
    שכחת כמה פרמטרים
    עזרא 21/11/2012 09:43
    הגב לתגובה זו
    5 10
    מה עם העובדה שכר הדירה עולה כל שנה? מה עם חישוב עליות של מובילים בכל פעם שעוברים דירה? מה עם העובדה ש21 שנה חיית ושילמת לאנשים אחרים? והכי חשוב למה לקחת את הסכום ב 5.5 אחוז ריבית כאשר אפשר לקחת 30 אחוז פריים בריבית של 2.4 אחוז?
    סגור
  • 30% פריים בריבית של 2.4% נכון להיום...
    בחור פשוט 21/11/2012 10:15
    הגב לתגובה זו
    9 1
    אל תתפלא אם בעוד 5-6 שנים אתה תשלם על ה- 30% האלה 7-8%, ריבית הפריים בשפל, יש לה אפשרות רק לעלות...
    סגור
  • 41.
    שוכר
    בחור פשוט 21/11/2012 09:26
    הגב לתגובה זו
    11 1
    מחירי הדירות בארה"ב וביארופה כולה נחתכו קשות, לא לעולם חוסן, אל תחשבו שאצלנו זה לא אפשרי... אני לא אומר שזה מה שיקרה אבל זו אופציה, ברגע שיכה במדינה משבר כלכלי, מפוטרים שלא יעמדו בהחזרי המשכנתא, אנשים שלא יוכלו להרשות לעצמם דירה... ותראו את מחירי הדירות צונחים. הנבואה ניתנה לשוטים, הכל אפשרי. לכל אלה ששואלים על 3% תשואה + מדד- הבחור דיבר על 21 שנה, התשואה סבירה בהחלט. אין לי את ההון שהוא מדבר עליו, אפילו לא קרוב, לכן לא חושב כרגע על רכישת דירה. החישוב שלו סביר. אך כמו שהוא אמר כל אחד והרצונות והשאיפות שלו, אם חשובה לך הנוחות תקנה דירה, תוכל לסדר אותה לפי הטעם שלך וכו'...
    סגור
  • 40.
    הוא הזניח עלייה הדרגתית במחירי השכירות במשך 25 שנה...
    גיל 21/11/2012 08:57
    הגב לתגובה זו
    8 7
    לא שאני מתלהב מרכישת דירה, אבל אני מכיר מעט בעלי בית שיסכימו לסגור אתכם על מחיר קבוע ל 25 שנה...
    סגור
  • 39.
    דירה כתוכנית פנסיה לכל החיים
    יורם מראשון 21/11/2012 04:12
    הגב לתגובה זו
    3 10
    3.5% תשואה משכירות + 5% עליות מחיר בכל שנה ... ומעניקים לי 300% בכל 10 שנים ... מספק לי בהחלט ...
    סגור
  • 38.
    הנחה שגויה ש-21 שנה המחירים לא יעלו
    יורם מראשון 21/11/2012 04:05
    הגב לתגובה זו
    6 9
    שכחתם משתנה חשוב ... מחירי הדירה יעלו בכ-5% בכל שנה ... שמחירי השכירות יעלו בכ- 6% בכל שנה ...
    סגור
  • 37.
    550 אלף זה ממי? לזוג צעיר אין כזה סכום
    זוג צעיר 20/11/2012 21:24
    הגב לתגובה זו
    8 7
    למומכה הגדול.- זוג צעיר משתחרר משירות עם כ 12 עד 30 אלף ש"ח ואם חיסכון לנוער של כ15 אלף - זה אומר במקרה הטוב 90 אלף שח ביחד בתנאי שלא ירצו לבלות. 3אחוז ריבית לט יתן אף בנק גם ל50שנה. מכאן עד שזוג צעיר יגיע ל מליון וחצי הוא וילדים שלו ישלמו שכירות ולא יראו גרוש. בכלל איזה זוג צעיר יעול להרשות לעצמו משכנתא של 6.5 אלף או הפרשת סכום כל שהוא אחרי 4.5 אלף לחיסכון? אולי אתה טוב בחשבון. אך בחשבונאות - נכשלת!!!
    סגור
  • 36.
    פשוט מדע בידיוני
    לא נכון 20/11/2012 18:32
    הגב לתגובה זו
    7 9
    הכתב חי בסרט מדע בידיוני ושום פרט מהמאמר לא מתקרב למציאות. חבל שיש אנשים וצעירים שמקשיבים לו.
    סגור
  • 35.
    לא מדויק
    יהודה 20/11/2012 17:59
    הגב לתגובה זו
    4 6
    מה שנכון לדירות בעלות מיליון וחצי, לא בהכרח נכון לדירות בעלות של עד מיליון שקל, מה גם שיש לך כסף אתה עלול לבזבז, לא לכולנו משמעת ברזל
    סגור
  • 34.
    מה פתאום 5.5 אחוז ריבית למשכנתא?
    בעל דירה 20/11/2012 17:47
    הגב לתגובה זו
    11 6
    5.5 אחוז ריבית נתנו לפני שנים. היום הריביות בריצפה. אפשר לקבל פחות מ 4 אחוז. מנסיון. לפני חודשיים מחזרתי משכנתא. כל החישוב הזה לא מדויק.
    סגור
  • ממש גאון הדור
    יואב 21/11/2012 13:46
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ומה תעשה כשהפריים יעלה?? תתפללל אז לריבית של5.5 אחוז כשייתקעו לך ריביות 7-8 אחוז.
    סגור
  • 33.
    ביישוב אזור
    פיני 20/11/2012 16:16
    הגב לתגובה זו
    5 7
    קניתי דירה לפני כשנתיים ב590 אלף 2.5 חד' היום הציאו לי 730 אחלה מקום במרכז הארץ
    סגור
  • 32.
    מה עם מס רווחי הון? על ה-3% יש צורך לשלם מס
    ברוך 20/11/2012 16:06
    הגב לתגובה זו
    5 5
    ממתי משלמים 5.5% על המשכנתא.הריבית המשתנה הלא צמודה היא רק 3.0% ( בבנק ניתן לקבל ריבית של 3.5% פחות 0.5%).הריבית המשתנה וצמודה היא 1.5%
    סגור
  • 31.
    רגע לפני פיצוץ
    תל אביבי 20/11/2012 15:29
    הגב לתגובה זו
    12 4
    עוד כתבה שממחישה עד כמה המצב בארץ בנדלן אבוד ואנחנו זקוקים לרפורמה רצינית לפני פיצוץ. אני זוכר שבארה"ב פורסמו כתבות כאלה רגע לפני הפיצוץ של הנדלן שם. בעיקרון שכירות היא דרך לגרום לאדם להישאר בכל כל חייו. אין קומבינות הפתרון הוא פיצוץ מבוקר של הבועה או לתת לה להתפוצץ (ואז יהיה הרבה יותר גרוע). אל תשכחו, פיטורים בקנה מידה רחב יפוצצו את הבועה ואנחנו לא רחוקים משם (6 סטארטאפים רציניים שהתפוצצו בחודש האחרון ופיטורי מעריב ופרטנר מעידים על כך). זה רק עניין של זמן.
    סגור
  • 30.
    אם לז.צעיר כדאי לשכור-משקיע שמשכיר דירה לז.צעיר מפסיד? (ל"ת)
    מסתבר 20/11/2012 15:08
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • קבל חיובי (ל"ת)
    ז 20/11/2012 17:53
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 29.
    רק ששכחו שבנדלן אין פיזור וכל הכסף נמצא בסל אחד
    כלכלן 20/11/2012 15:07
    הגב לתגובה זו
    12 1
    ועוד מי שקונה עם מינוף בכלל מתאבד כלכלית דחוף לימודי כלכלה לנוער שילמדו להתנהל כלכלית נכות
    סגור
  • 28.
    תשואה
    מיכאל 20/11/2012 15:03
    הגב לתגובה זו
    4 1
    האם התשואה של 3% צמוד למדד היא אחרי מס?
    סגור
  • 27.
    כל הכבוד
    ריאלי 20/11/2012 15:03
    הגב לתגובה זו
    8 7
    סוף סוף מישהו אומר את האמת בפנים. הוא מניח שהמחירים ימשיכו לעלות. כאשר המחירים יתחילו לרדת הכתבה שלו תהיה עוד יותר רלוונטית!!!!
    סגור
  • זה ממש לא נכון
    תל אביבי 20/11/2012 16:50
    הגב לתגובה זו
    3 5
    המחירים ירדו אולי לשנתיים מקסימום שלוש ויחזרו לעלות, אפשר לראות חתך של כמה עשרות שנים אחורה ולהתרשם מתנודת מחירי הנדל"ן, ובינתיים 21 שנה מהחיים גרים בנכס לא משלהם? והכי חשוב - שכחתם שההוצאות זה לא רק שכר דירה? כבר החישוב שלו לא נכון.
    סגור
  • 26.
    כן לדירה גם עם לקיחת משכנתא ל-20 שנה, לא לשכירויות
    חני 20/11/2012 15:02
    הגב לתגובה זו
    7 13
    משכנתא בסופו של דבר נגמרת גם אם זה לוקח 20 שנה. בתום 20 שנה הנכס שלכם. שכירויות-כל החיים. לא צריך לקנות דירה גדולה, ניתן להתחיל בדירה 2-3 חדרים. לא חייבים לגור בדירה כזו אבל זו רכישה נכונה אם אין ירושות מדודים כלשהם. גם אני התחלתי בדירת חדר וחצי ואחרי 20 שנה סיימתי עם דירה 4.5 חדרים. אחרי 20 שנה הדירה שלי ואינני משלמת יותר-לא משכנתא ולא שכר דירה. שכר דירה הינו זריקת כסף, שריפת כסף. זה כדאי? לכן עדיף להתאמץ בעבודה, להצטמצם בקניות ולקנות דירה שלכם. אין כמו דירה שלכם. שיהיה בהצלחה לכולם.
    סגור
  • כנראה לא הבנת מילה מהטיעונים שבכתבה (ל"ת)
    מרגיש מצוין בשכירות 20/11/2012 15:43
    הגב לתגובה זו
    9 2
    סגור
  • 25.
    דרך אחרת יותר טובה שאפשרית בהתאם לנתונים שהוצגו
    שמעון 20/11/2012 15:01
    הגב לתגובה זו
    12 2
    לקנות דירה ב 550000 ש'ח שהיו ברשותם להשכיר אותה ובמקביל לשכור את הדירה שבה רוצים לגור ..כך מצמצמים את ההימור ויכול להיות שעוד 21 שנה הדירה שקניתם בזול תהיה שווה הרבה .כך תבטיחו את כספכם ,תחיו בדירה שנוחה לכם ותהיו משוחררים מהלחץ להיות "בעל-בית".
    סגור
  • דירה בנשר בחלק העליון
    יוסף 20/11/2012 22:13
    הגב לתגובה זו
    6 1
    רכשתי דירת 2 חד לפני שנה ב 450 .זה קפץ עכשיו ל 550 משכיר ב 2400 במקביל שוכר דירת 4 חד בהוד השרון ב 4200
    סגור
  • איפה ישד דירה ב- 550???? (ל"ת)
    ריאלי 20/11/2012 19:15
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • שטויות במיץ דירות במחירים כאלה זה זבל
    אנונימי 20/11/2012 16:06
    הגב לתגובה זו
    7 4
    צריך לשלם על תיקונים שוכרים חלשים שלא משלמים הרס חורבן וכו' וגם עם ירידות בעתיד של ערך הדירה עדיף להשקיע בבורסה וזהו.
    סגור
  • 24.
    ב 25 שנה האחרונות הבית שלי הכפיל את עצמו פי 7 !!!
    גיא 20/11/2012 14:49
    הגב לתגובה זו
    6 9
    החישוב שלך טועה ומטעה.
    סגור
  • אתה המטעה הבית שלך לא הכפיל את עצמו בשבע ולא בשלוש
    כלכלן 20/11/2012 23:44
    הגב לתגובה זו
    7 3
    אתה מדבר שטויות גם אם הוא הכפיל את עצמו במחיר אתה לא יכול לממש את הרווח כי כמו שהוא עלה הכל עלה איתו ככה שזה לא רלוונטי ואגב אם לפני 25 שנה הייתה קונה מניות של טבע באלף דלור היום הייתה מליונר אז אל תבלבל את המוח עם ספקולציות של אם
    סגור
  • טפשר לגור במנייה של טבע?
    צבע אדום 21/11/2012 09:23
    הגב לתגובה זו
    2 6
    יש ממ"ד?
    סגור
  • 23.
    חודשים דמגוגיה להרצת פראייר=בועה בפיצוץ=סוף הבלוף!!!!!! (ל"ת)
    נדלניסט=בלוף שיווק 20/11/2012 14:44
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 22.
    חשבון של כיתה א שטויות
    HAKY1 20/11/2012 14:43
    הגב לתגובה זו
    6 11
    עזוב מדד וחשב לפימחירים אבסולוטיים חסכון של 1540 על 21 שנה נותן 388000 ריבית על 550000 נותן בקושי 50000 . מאיפה את מקריץ את השאר??כל זה בקושי נתן לך מיליון שקלים.לך תגור באוהל.לפחות תחשב לפני שתכתוב .
    סגור
  • ל-HAKY1 .מה שאני אוה
    אמיר 20/11/2012 15:21
    הגב לתגובה זו
    8 2
    מה שאני אוהב אצל אנשים כמוך זה את הביטחון בעצמם והזילזול באחרים . אז בשבילך ובשביל אנשים שחצנים שכמוך רשמתי קישור למחשבון פקדונות שניתן למצוא אותו באלף ואחד מקומות http://www.tfh.co.il/content_page_208.html כנס לאתר ותזין את הסכום ההתחלתי (550,000) ואת סכום ההפקדה החודשי- 1540 ש"ח ואת מספר השנים-21 ואת הריבית החודשית -3% ותגיד לי כמה יצא. אם זה יצא לך מליון שקל אז רוץ לקנות דירה עכשיו...בהצלחה
    סגור
  • 3 אחוז + מדד הוא כתב כלומר 6% ריבית (ל"ת)
    יהודה 20/11/2012 17:57
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • נפשט לך...
    שב 20/11/2012 15:20
    הגב לתגובה זו
    6 2
    3% בשנה. 21 שנה. התרגיל בכיתה א הוא: 550000 כפול 1.03 בחזקת 21 (רק 1.03 בחזקה אם אתה מתקשה...) - תקבל מעל מליון ש"ח. אם תכניס את החיסכון לאקסל עם ריבית דומה (מצטער - זה כבר כיתה ב) תגיע לסכומים הכתובים. רוצה אוהל?
    סגור
  • למתמטיקאי
    ליאור 20/11/2012 23:24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תגובה יפה!
    סגור
  • 21.
    2 בעיות - מאיפה נביא 550 אלף? מי נותן 3%+מדד בסולידי? (ל"ת)
    רון 20/11/2012 14:41
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 20.
    שכחת מדד על שכירות הנגזר גם מהמדד הרגיל ומדד מחירי ...
    גיא 20/11/2012 14:37
    הגב לתגובה זו
    2 3
    הדירות. וב 25 שנה מחיר הבית יכול לשלש את עצמו. לא לדבר על זה שגודל האוכלוסייה עולה רבות במשך השנים וכך גם הצפיפות שמביאה לעליות בביקושים. בנוסף דור ההולכים לעולם היום בד"כ מעבירים ירושה נחמדה לילדים שמאפשרת להם כ 30% בית או דירה. לכן חישובך לוקה מאוד בחסר.
    סגור
  • בגוף הכתבה
    שב 20/11/2012 15:24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הוא כתב: 1. מי שקונה דירה להשקעה מניח עליית מחיר מעבר למדד 2. הנחת התחשיב שלו היא שמחיר הדירה עולה בדומה למדד
    סגור
  • 19.
    למה לבלבל
    שאולי 20/11/2012 14:36
    הגב לתגובה זו
    2 3
    דירה באם המשובות עלתה לפי 10 שנים פחות 1000000 היום 1600000 איפה ההגיון האם הנבואה ניתנה לך אנא שתף אותי איפה לקנות
    סגור
  • 18.
    שטויות! מספיק שמחירי הדירות י....
    מישהו שמבין 20/11/2012 14:24
    הגב לתגובה זו
    3 5
    יעלו ביותר מהמדד בממצושע..כל החישוב שגוי מי שהקשיב לכאלה שחושבים כל בעשר שנים הארונות הפסיד הרבה הרבה כסף!!!!...כתבה חובבנית...ואגב אפשר גם לקחת ריבית משכנתא של 10% למה רק 5.5%??????
    סגור
  • 17.
    רזניק מניח מראש שעדיף לשכור דירה והפלא ופלא
    תרגילון 20/11/2012 14:23
    הגב לתגובה זו
    1 4
    הניתוח שהוא מבצע נותן את אותה תוצאה. יכולות אנליטיות משובחות...
    סגור
  • לא הבנת אותו. הוא אמר שמשתלם לחכות בינתיים כי הוא
    גיא 20/11/2012 14:38
    הגב לתגובה זו
    6 0
    חושב שמחירי הדירות ירד, ואין מה לדאוג לגבי הוצאות שכירות כי זה בין כה יצא אותו דבר.
    סגור
  • הוא לא אומר מה הוא חושב
    תרגילון 20/11/2012 17:18
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לצורך התרגיל שלו הוא מניח שמחירי הדירות לא יעלו ריאלית במהלך 20 השנים הקרובות והוא מתעלם מהשפעת האינפלציה על משכתנתא לא צמודה (אחרת למה ריבית של 5.5%?)
    סגור
  • 16.
    צמוד + 3%, איפה בדיוק מקבלים את זה?
    ממתין סדרתי 20/11/2012 14:19
    הגב לתגובה זו
    5 2
    מצטער, אבל איפה בדיוק אפשר לקבל צמוד + 3%? גם אם מפקידים ל 10 שנים? אג"ח ממשלתית צמודה ל 28 שנים נותנת 2.7% (לא כולל עמלות ומיסים- יוצא בערך 2% נטו)
    סגור
  • 100% ריבית
    בת אל 20/11/2012 15:41
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בבנק מזרחי למשל, נותנים על פקדון ל-12 שנה, 100% ריבית. אבל אתה נפרד מהכסף ל-12 שנה..
    סגור
  • 15.
    רק מאיפה יש לזוג צעיר הון של 550 אלף ש"ח?
    כלכלן 20/11/2012 14:16
    הגב לתגובה זו
    11 4
    אתה חי בסרט או אולי הבן של שרי אריסון
    סגור
  • מירושה (ל"ת)
    גיא 20/11/2012 14:38
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • 14.
    סכום המשכנתא מתאים לריבית קבועה ולא צמודה,אבל שכר הדירה
    אחד 20/11/2012 14:11
    הגב לתגובה זו
    2 2
    כן יעלה במשך השנים.ואז הזוג לא יוכל להפקיד את הכסף הנותר בחסכון
    סגור
  • 13.
    לא רע - חישוב טוב
    משקיע ירושלמי 20/11/2012 14:10
    הגב לתגובה זו
    3 6
    ככלל באיזורי ביקוש בעלי תשואות של 4%-2% יהיה כדאי לרב לשכור ולא לקנות. לעומת זאת באיזורים בהם התשואה עולה על 5% יהיה לרב כדאי לקנות ולא לשכור. http://www.homeinj.co.il/nachlaot
    סגור
  • 12.
    מספרים מופרכים
    YCH 20/11/2012 14:04
    הגב לתגובה זו
    2 4
    הריביות בכתבה אינן הריביות הקיימות לא ללוים ולא למלווים. ריבית משכנתא צמודה ל 10 שנים עומדת על 2.3%. ריבית לחוסך באג"ח ממשלתי צמוד ל 10 שנים מח"מ עומדת על 1.35%. לכן המציאות הפיננסית בהנחה שמחירי הדירות לא יעלו ולא ירדו ראלית ב 20 שנה הקרובות היא כדאיות מוחלטת לקניית דירה ואכן הציבור מצביע ברגליים והממשלה חסרת יכולת.
    סגור
  • 11.
    משכנתא או שכירות
    ישראל 20/11/2012 14:01
    הגב לתגובה זו
    2 9
    יש טעות אחת קריטית בחישוב שלכם שכן הריבית על משכנתא היא 2% בלבד. ולא 5.5
    סגור
  • לא טעות. ל-25 שנה כנראה 5.5% ולא 2% (ל"ת)
    ניר 22/11/2012 23:35
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • הרבית נכון להיום שתי אחוז מה יהיה עוד חמש שנים אולי 8 ? (ל"ת)
    כלכלן 20/11/2012 14:54
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 10.
    חלומות אולי מתגשמים לרב לא
    עומרי 20/11/2012 14:00
    הגב לתגובה זו
    9 2
    כמשקיע רק בנדל"ן ההנחות שעליהן מתבסס הכותב רחוקות מהמציאות. אם התחשיב נכון ל 21 שנים הבאות האם היה נכון ל 21 שנים שעברו? ממש לא. האם הכותב מסתמך על נסיונו האישי? או על ספקולציה מסוכנת
    סגור
  • 9.
    מדובר בכתבה מגמתית שאינה עולה בקנה אחד עם המציאות
    לא מדויק! לא מקצועי! 20/11/2012 13:56
    הגב לתגובה זו
    6 5
    לשני הכיוונים
    סגור
  • 8.
    צמוד + 3%
    אלי 20/11/2012 13:56
    הגב לתגובה זו
    7 1
    אם אתה מתחייב אני מוכן להשקיע אצלך!!!
    סגור
  • החישוב נכון
    ערן 20/11/2012 15:42
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ריבית של 3% למשך 21 שנה על סכום קבוע (בלון) כמעט תכפיל את הסכום (פי 1.86), כלומר עבור 550000 שנסגרו ל-21 שנים בריבית של 3% יתקבלו 1023000 (מליון ו-23 אלף ש"ח), בנוסף לסכום שנחסך והריבית על הסכום המצטבר, החישוב יוביל לסכום המתאים. אם השיקולים נאיביים או לא - זה ענין אחר, אבל החישוב נכון.
    סגור
  • החישוב לא נכון וההסתמכות על פרטים לא מדויקים
    השני בעם 20/11/2012 17:05
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לפי חישוב שלי (ואני יודע לחשב דברים כאלו) הגעתי לסכום של 1578000 ש"ח לאחר 21 שנים. שזה בסה"כ 28000 ש"ח יותר מהמחיר המקורי של הדירה... לא קיימת עליית מדד כזאת אפסית. בנוסף התעלמו לחלוטין מעליית המדד בשכר הדירה שמשאיר את הרווח החודשי שאותו אנו משקיעים, הערכה היא כלאורך השנים ייתכן מאוד שהרווח הזה ישחק לחלוטין. כמו כן ישנם יתרונות אחרים בשכירות שלא צויינו. לדעתי 23-24 שנים קצת יותר ריאלי כדי להגיע לחישוב הנכון.
    סגור
  • 7.
    טועה ומטעה
    יגאל מ. 20/11/2012 13:55
    הגב לתגובה זו
    5 6
    מתוך רצון שלך להוכיח שאתה צודק,אתה טועה ומטעה. חשבון מאד פשוט יוכיח כמה אתה טועה בחישובים. מקוה שתתקן את עצמך, חבל על הקורא "המאמין".
    סגור
  • 6.
    בוקרא פיל מישמש.... (ל"ת)
    חושם 20/11/2012 13:51
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 5.
    בחיים שלי לא קראתי כתבה כל כך הזויה
    דנגלף 20/11/2012 13:49
    הגב לתגובה זו
    7 4
    בחים שלי לא קראתי כתבה כל כך הזויה
    סגור
  • שיטה טובה יותר להשיג דירה
    סוסו 21/11/2012 17:33
    הגב לתגובה זו
    0 1
    URL=http://www.purecash.co.il/DistributedClicker.aspx?p=156165x1513]הטבה מדהימה: 8 הגרלות לוטו בחינם![/URL]
    סגור
  • 4.
    תרגיל בחשבון - האם מדויק ?
    כרמלי 20/11/2012 11:51
    הגב לתגובה זו
    12 18
    הכותב מניח כמה הנחות: - מחירי הדירות עולים לפי המדד - הנחה רחוקה מהמציאות - ניתן לשכור את אותה דירה למשך 21 שנים - כמה פעמים ייאלץ הזוג המסכן להחליף דירה ב-21 שנים אלו ? - שכר הדירה קבוע ואינו צמוד כלל - חלום לסיכום, ההנחות עליהן מתבסס הכותב רחוקות מהמציאות, ולכן כך גם המסקנה העולה מדבריו.
    סגור
  • תמיד יעברו דירה
    גולי 20/11/2012 14:45
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בין אם בשכירות ובין אם קנו דירה. אפשר לגור מעל ל 5 שנים בשכירות באותה הדירה. רוב הסיכויים שזוג שקונה דירה יחליף אותה לאחר מספר שנים - הבית קטן מדי, נולדו ילדים, ועוד תירוצים. כך שהתירוץ הזה לא רלוונטי
    סגור
  • אתה טועה
    שימי 20/11/2012 14:14
    הגב לתגובה זו
    6 3
    ברור ששכר הדירה עולה אך כך גם החזר המשכנתא...
    סגור
  • נכון מאוד
    עמית 20/11/2012 13:43
    הגב לתגובה זו
    8 6
    ניתן לראות רק את החסרונות של קניה מול היתרון של שכירות. נו באמת. שאני קונה דירה אני מעצב ומוסיף הרבה יותר מדירה שכורה. מי שקונה דירה כדי להשכיר לא משקיע אגורה מעבר למה שקיבל מהקבלן. בנוסף, לעבור דירה כל 3-4 שנים לדירה עם ילדים זה לפחות 5000 ש"ח מוביל.
    סגור
  • 3.
    אחד שעשה כך
    מישהו 20/11/2012 11:42
    הגב לתגובה זו
    25 5
    לפני כשבע שנים הייתה באפשרותי לקנות דירה בפתח תקווה ב-400 אלף ש"ח, בזמנו לא היה ברשותי כסף ועשיתי חישוב שמכיוון שהתחלתי עבודה חדשה עם משכורת טובה בתוך 7 שנים אוכל לקנות את הדירה ללא משכנתא. כיום יש לי 400 אלף ש"ח אך אני עדיין בלי דירה, הצד שני אני באמת מאמין ומקווה שהדירות הגיעו לנקודה שאין מספיק אנשים שיכולים להרשות לעצמם לקנות במחיר כזה מבלי להתאבד ומחכה לגל ירידות שבו אקנה את הדירה הראשונה שלי.
    סגור
  • רחל
    שמעון 21/11/2012 01:15
    הגב לתגובה זו
    2 5
    תמשיך לחכות , עוד שבע שנים תקבל את לאה
    סגור
  • אל תחכה
    מישהו 20/11/2012 14:29
    הגב לתגובה זו
    5 12
    אם מתישהו אתה רוצה דירה בבעלותך עדיף שתקנה כמה שיותר מהר!!!!!
    סגור
  • 2.
    יופי של כתבה. (ל"ת)
    רועי 20/11/2012 11:35
    הגב לתגובה זו
    12 10
    סגור
  • 1.
    שכחת משהו
    משקיע 20/11/2012 11:22
    הגב לתגובה זו
    12 15
    מה אם האינפלציה והתייקרות מחירי הדירות
    סגור
  • צמוד מדד = הצמדה לאינפלציה... (ל"ת)
    גולי 20/11/2012 14:35
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות