הסיכון האמיתי הוא סולידיות: ממספר האפסים לייעוץ השקעות

אביב טלמור, מנכ"ל בית ההשקעות Utrade, מתייחס לדרכים הנהוגות היום בייעוץ השקעות למשקיע הפרטי במוסדות המוכרים
 | 

לפני כשבוע ניגשתי עם אשתי לסניף הבנק על מנת לקבל החלטה לקבל חיסכון קטן שהצטבר לנו. יעקב הפקיד, שברשותכם אקרא לו יעקב אחיטופל, המליץ לנו בחיוך לסכן את כספנו באמצעות חיסכון צמוד לריבית הפריים. לאחר שהסכים להתרצות, נתן לנו הצעה נוספת צמודה למדד - הצעה שקל מאוד לסרב לה.

הצעת הדגל של הבנק היא חיסכון צמוד מדד ל-3 השנים הראשונות ב-0% , 0.5% ריבית בשנה הרביעית ו-0.8% ריבית בשנה החמישית. בחישוב מהיר, השכבה של 50 אלף שקל בבנק ל-5 שנים יניבו לנו רווח של 650 שקלים על הקרן. בזמן הזה, כמובן שהבנק עסוק בחישוב סיכונים, הוא מעניק את הכסף כהלוואה ללקוח אחר ב-10% ריבית. לאחר העמלות שגובים מכם הפקידים החייכנים, די ברור מדוע בנק בישראל הוא עסק כה רווחי.

לאחר ההלם הראשוני מחוסר הכדאיות של עצות אחיטופל שקיבלנו בבנק, חשבתי על משחק השקעות סכום אפס שמשחקים רוב המשקיעים בישראל. עיוות בולט ביותר זו ההמלצה הגורפת להשקעה באג"ח מוסדית (לא ממשלתית) כמסלול השקעה סולידי. גם היום מדובר במסלול שיכול להותיר את המשקיע בהפסד כולל של מרבית הקרן המושקעת. אלה מסלולים שמוצעים לציבור חדשות לבקרים, מבלי למצמץ בכלל.

10% מכלל האג"ח הקונצרניות סבל מתספורות בשנים האחרונות. השקעה בהן שקולה ליציאה לשייט ארוך ומסוכן עם הטייקונים ההפכפכים של המשק הישראלי. תשאלו את מי שקנה במחיר מלא של תשובה, מימן, עופר או בן דב - הם ישמחו לספר לכם שהדבר היציב היחיד אצל הטייקונים הוא מספר הכותרות שהם מקבלים בתקשורת. במיליארד אגב יש 9 אפסים. ב-30 מיליארד יש 10 אפסים. וכמה אפסים יושבים על כסאות הייעוץ בבנקים ובגופים המוסדיים? כמה אפסים בדיוק ממליצים ללקוחותיהם להשקיע באותן אג"ח? כנראה שיותר מ-30.

יופי, המשקיעים למודי הניסיון מחליפים את הסיכון באפיק הקונצרני בסיכונים הכרוכים בהחזקת נכסי נדל"ן, כמו נדל"ן מניב, נדל"ן למגורים בחו"ל או קרקע חקלאית בישראל ש"סמוכה לשכונת מגורים". שוב, כמו במקרה של הבנק, יש כאן מחויבות להשכיב את הכסף לתקופה ארוכה - לך תמכור עכשיו נכס ברומניה, מקסיקו או מיאמי בגלל שאתה צריך את הכסף דחוף לניתוח או לחתונת הבת. זה יכול לקחת גם כמה שנים טובות במקרה הרע ו/או לעלות לך במימוש במחירי הפסד במקרה הטוב.

בנוסף, חישוב עלויות התיווך - יזמות וניהול נכס נדל"ן בחו"ל, אף פעם אינו חשוף באמת בפני המשקיע המתחיל. הוא תמיד מגלה עוד "הפתעות" שהן הפער המהותי שבין התשואה ברוטו לתשואה נטו שמגיעה בסופו של דבר לחשבון הבנק.

יש לציין כי מיפוי הנכס והערכות שוויו רחוקים בדרך כלל מהתוצאה הסופית, שלא לדבר על הפתעות שונות כגון איכות הקרקע, פרצלציה, טאבו, הפשרה שמתעכבת, דיני ירושה, תוכניות מתאר, פיתוח ותשתיות וכד'. מה שנראה יפה מאוד על הנייר של היזם ובשרטוטים של האדריכל - מסתיים לא פעם במפח נפש לא קטן.

במקרה הטוב, אם נפלה לידיכם עסקת בוננזה, מדובר בנכס שמניב 6%-7% שנתי. לא משהו לכתוב עליו הביתה. וזאת בתנאי שהנדל"ן באותו מקום לא נכנס לקיפאון או לשפל, שכן אורכו הממוצע של גל עלייה וירידה במחירי נדל"ן עומד על כ-14 שנה - המון זמן במושגים של השקעה לטווח קצר עד בינוני.

מי שמבין שעליו לסכן תיאורטית חלק מכספו במטרה לנסות ולהציף ערך חיובי בתיק ההשקעות שלו, שיחשוב פעמיים לפני שהוא הולך בתוואי הכבוש, הידוע, המוכר והסלול של בתי ההשקעות הרגילים, הבנקים וסוחרי הנדל"ן בגרוש וחצי. ההשקעות הנפוצות כיום, הן השקעות עם סיכון גדול להפסד במקרה הרע, ו"ייבוש" של הכסף במקרה הטוב.

תגובות לכתבה(47):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 25.
    האיש נוכל ראו הוזהרתם!
    אנליסט 01/05/2014 18:50
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חפשו בגוגל ותמצאו הרבה אנשים שאיבדו את כל כספם אצל אביב טלמור. לאיש אין מושג בשוק ההון והוא מוחק חשבונות בשיטטיות!
    סגור
  • 24.
    גם אני באלגואין
    רוני 05/08/2013 02:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החסרון: כרטיס כניסה גבוה יתרון: ביצועים, ביצועים, ביצועים אני מתלהב כי סוף סוף אני עושה כסף בבורסה. עוד מעט אחזיר את כל ההפסדים שלי...
    סגור
  • רוני אתה יכול לתת קצת פרטים ? (ל"ת)
    ש. 06/09/2013 22:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 23.
    אני משתמשת בתוכנה של אלגואין
    יונית 18/07/2013 01:07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חברת תוכנה מדהימה לאלגו. היא מרוויחה רק כשהלקוח מרוויח. הרווחתי כבר יותר מ 30% נטו השנה.
    סגור
  • 22.
    צריך לערב את כלבוטק או תביעה ייצוגית
    דוד 12/07/2013 11:53
    הגב לתגובה זו
    3 2
    החברה הזו מטעה באופן ברור את הלקוחות ובעצם חיה לא על הרווחים שאינם אלא על מחירי קנייה או מכירה עם ספרייד גדול. הגרפים שלהם נמחקים כשהם מפסידים והם שמים גרפים חדשים. בקיצור, דרך מובטחת להעביר את הכסף לאביב טלמור.
    סגור
  • טען עוד
  • 21.
    כמה "המלצות " יש עליך...הייתי שוקל לארוז
    וואוו אדון טלמור... 03/07/2013 11:58
    הגב לתגובה זו
    3 2
    את החפצים שלך... מישהו השקיע שם כסף, נמחק כספו ועדיין רואה תוצאות שווא באתרים מסוימים? או שרק אני חולם?1
    סגור
  • אני אדון טלמור. ואתה רק חולם.
    אדון טלמור 03/07/2013 23:06
    הגב לתגובה זו
    1 3
    הנה הצעה אמיצה מצידי. בוא נעשה סדר בתרבות הטוקבקים. זה הטלפון הנייד שלי - 052-5223844 ושמי אביב טלמור. אני כתבתי את הכתבה הזאת ומי שמעוניין לקבל תגובה אמיתי על כל ההכפשות שירים לי טלפון בכל שעה סבירה [9:00-18:00] . בוא נראה את כל העכברים המתחבאים מאחורי שמות פיקטיביים זוחלים החוצה מתוך הכוכים שלהם וניצבים מולי באור יום בשמש. אומרים שזרקור של פנס מבריח את כל הג'וקים המטקבקים חזרה לחושך שמנו הם זחלו ויצאו עם כל כך הרבה רעל שמסתתר מאחורי כינויי סרק נטלי זהות. כולכם מוזמנים להתקשר. למה לקבל רק תשובה מטוקבקת? אצלי אין טוקבקים בתשלום. ואצלי אין כינויים שניתן להסתתר מאחוריהם. ואצלי אין אינפורמציה חלקית/שיקרית,מצגי שווא - וכל הבולשיט שאני מואשם בו. רוצים תשובה אמיתית - תתקשרו תזכורת: 052-5223844
    סגור
  • 20.
    נראה ונשמע ...
    יאי 03/07/2013 10:50
    הגב לתגובה זו
    7 1
    אני מקווה שאתם מכירים את יורוטרייד ודומיה מדובר בניצול אכזרי של אנשים שאין להם מושג בהשקעות , מפתים אותם בלימוד חינם וקורעים להם את הצורה א"חכ
    סגור
  • 19.
    למבינים-האם ניתן לתבוע את יוטרייד על מצגי שווא?? (ל"ת)
    טל 03/07/2013 09:14
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 18.
    מאמר מגמתי ולא הוגן
    ישראלי תמים 03/07/2013 09:00
    הגב לתגובה זו
    0 2
    כול היועצים מנסים להתאים את המוצר על המדף שלהם ללקוח. המדד נמוך הסיכון בבורסה לא מתאים זו ההתרשמות של היועץ ומה הוא יצע מניות או מסחר במטבעות??? בושה לכותב המאמר ולנותן הבמה. עיצה לעורך בביזפוטל תמיין את הכותבים ואת הנכתב
    סגור
  • מר : "ישראלי תמים"
    אדון טלמור 03/07/2013 23:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש טעות קטטונת בתגובה שלך. כל היועצים "דוחפים" את מה שיש להם על המדף, עפ"י מדיניות הבנק הספציפי שבו הם "יועצים" [עאלק] - בלי קשר לצרכי הלקוח. זאת האמת.
    סגור
  • 17.
    רובוטים זה יופי של דבר. הרובוט של טלמור כל שנה מפסיד
    י.א 03/07/2013 08:32
    הגב לתגובה זו
    2 3
    כספים!!! ראו הוזהרתם!!! אל תאמינו לפרסומים של חברת יוטרייד. אל תשימו את כספכם על קרן הצבי. תבדקו היטב היכן אתם משקיעים.
    סגור
  • שלום רב לך מיסטר : "י.א"
    אדון טלמור 03/07/2013 23:22
    הגב לתגובה זו
    0 3
    קרן הצבי שאתה מדבר עליו מורווחת 62% ב 15 חודש. רוצה לבוא למשרד ולדבר עם הלקוחות הנ"ל? - בוא!! רוצה לבדוק "היטב היכן... משקיעים:?? - בוא!! בוא נראה אותך גבר ולא סתם מכפיש בעל ראשי תיבות
    סגור
  • אל דאגה- כבר שוחחתי עם לקוחותיך. אנחנו באותה סירה.
    י.א 04/07/2013 09:14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שמרנים, נועזים וכל המעופפים למיניהם באותה סירה. כולם מופסדים. אל תחשוב לרגע שאנחנו מבכים על ההפסד אלא על הדרך שבה הפסדנו. על הולכת השולל, גזל העמלות הנוראיות שנקרו בדרכינו. וכמובן...על המשך מצג השווא שאתה ממשיך להציג על מנת שתוכל לקפוץ על התמימים האחרים. לדעתי, חברה כמו שלך פוגעת באמינים. חברה כמו שלך צריכה להסגר. רשיון / רגולציה מטעם הרשות לני"ע לעולם לא תקבל וגם אתה יודע את זה.
    סגור
  • שלום רב לך מיסטר : "י.א" - תגובה 2
    אדון טלמור 04/07/2013 23:25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אני ברשותך רוצה לומר לך משהו מהלב: אתה מאשים אותי ב: "הולכת שולל", "גזל עמלות", "מצג השווא"... צא מאחורי מסיכת הראשי תיבות שלך, ובוא לקפה. 052-5223844, ותגלה כמה הפער רחוק בין התפיסה שלך אותי ובין המציאות. ממש מיתוס שקרי. אבל כדי להפריך מיתוס - צריך אומץ. וכדי להפריח ססמאות נבובות בטוקבק - לא צריך כלום, חוץ מפחדנות. שאת זה יש לך בשפע.
    סגור
  • 16.
    טלמור וחבריו שותפים לדעתי למצג שווא ללקוחותים- לא יתכן
    א 03/07/2013 08:30
    הגב לתגובה זו
    0 2
    שיתנו במה לאדם שמפרסם שקרים כאשר בפועל כל לקוחותיו מפסידים את כספם והחברה טוענת תמיד: "...אתה נמצא בצד המפסיד, יש כאלה שמוורווחים...". לא! אין כאלה שמורווחים שם חוץ מהחברה. צריך לפתוח הליך משפטי פלילי מל החברה שיושבת בעזריאלי.
    סגור
  • אדון : "א" היקר - בוא למשרדים שלי...
    אדון טלמור 03/07/2013 23:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שב בכיסא, בחר איזה לקוח שאתה רוצה מרשימה ארוכה מאוד, בצורה אקראית, ודבר איתו ישירות. אתה תתפלא לגלות שאתה חי בסרט "רע" שבו הפוסל במומו פוסל.
    סגור
  • 15.
    התגובות
    לפי כמות 03/07/2013 00:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרגזת הרבה יועצים בבנקים. באמת זה לא מכובד להכליל את אלפי יועצי ההשקעות בסניפי בנקים - "אפסים" - "יועצי אחיתופל" אני יכול להגיד בלב שלם, שכיועץ השקעות מזה 5 שנים דווקא ללקוחות הסולידיים ששכנעתי לרכוש אג"ח ממשלתי וקונצרני מדורג לטווחים אורכים המתאימים לטווח ההשקעה שלהם הרוויחו יפה מאוד בשנים החולפות, נכון, בשנים הבאות לא יחזרו הרווחים האלו, אבל יש מצבי שוק שאין אפשרות להתמודד איתם. מזה מספר שנים אנחנו חיים במציאות של ריבית נמוכה מאוד לחוסך הסולידי - אז מה אתה מציע שכול אלו יעבירו את הפקדון שלהם להשקעה באפיקי השקעה בסיכון גבוה?
    סגור
  • אדון : "לפי הכמות" היקר
    אדון טלמור 03/07/2013 23:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קודם כל אתה צודק. תלוי באיזה אג"ח מדובר. מתי? לכמה זמן? ואם המשקיע יצא או נישאר עד הסוף. שנית כל - 10% מכלל האג"ח הקונצרני - חטף תספורות קסאח. ממש קרחת. תספורת מארינס. נכון שזה מגולם במחיר הנכס וניתן אף להרויח מכך למי שיודע לתזמן כניסה ויציאה על זה. אבל מי שלא סוחר אג"ח מדופלם? מה איתו? במצב של תספורת הוא חטף זאב בעור של כבשה. הוא קיבל אפיק השקעה בסיכון גבוה בעטיפה של אפיק סולידי. האם לכך התכוונת כשייעצת לאותו משקיע "סולידי"? בברכה אביב טלמור 052-5223844
    סגור
  • 14.
    יועץ או משווק?
    אתה ממש 03/07/2013 00:50
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אדון נכבד, האם יש לך רשיון ליעות /שיווק בהשקעות. מה אתה רוצה מאותו יועץ/פקיד השקעות בבנק. הבנק יכול לתת תוכנית חיסכון לפני תנאי המשק. ודרך אגב אם תשים תוכ"ח ל5 שנים צמודה למדד תקבל 2% ריאלי או 3-4 % בפקדון שקלי. וזה לפי הריבית בשוק- הבנק לא ייתן לך יותר כי זהו אפיק ההשקעה בבנק- זה שאחרכך הבנק ילווה את הכספים בריביות גזל זה סיפור אחר. אבל לבוא לבנק ולצפות שייתן לך רווח של 50% על 5 שנים... בשביל תשואות צריך לבוא אליך. הייתי מעביר את המאמר לרשות לני"ע מעניין מה יהיה להם להגיד לך בנושא שיווק השקעות, האם ליו טרייד יש רשיון?
    סגור
  • מר :"אתה ממש" היקר
    אדון טלמור 03/07/2013 23:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ליוטרייד אין רישיון. לא צריך כרגע ולא נדרש במט"ח ו/או באלגו רשיון... והלוואי שהיה. רישיון כזה היה מגן עלי מפני האשמות שווא ולקוחות שמתנערים מאחריות לבחירות שלהם [ולא רק להיפך כמו שנהוג לחשוב]. הלוואי שהיה רשיון מצידם. כל השוק היה מתבגר וכל "הקטנים" היו נעלמים. מעניין מה יש לרשות לני"ע להגיד בנושא של זה שהם עדיין לא טרחו לייצררישיון שכזה?
    סגור
  • 13.
    הוא צודק בהעדר הכדאיות אך החלופה הספקולנטית הכי גרועה
    יאמר לזכותו שלא הציע 02/07/2013 21:12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אסור להתקרב לעסקי הטריידינג האלה, בטח לא על סחורות ומטח
    סגור
  • 12.
    ביזיון שנותנים לאיש הזה במה (ל"ת)
    צחי 02/07/2013 20:22
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • האם תוכל בבקשה לנמק-חשוב (ל"ת)
    יעקב 02/07/2013 21:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • למה לא לתת במה
    נימוקים 03/07/2013 00:45
    הגב לתגובה זו
    2 0
    במאמר מתואר מצב שוק לפיו חיסכון סולידי היום מניב תשואה אפסית. בנוסף כותב המאמר מתאר את אותו פקיד או יועץ השקעות כאדם שמטרתו להזיק ללקוח. ובנוסף מכליל השקעה באג"ח קונצרני כהשקעה שהניבה רק הפסדים בעוד שמי שבודק השקעה בנכס בודד כמו אג"ח X Y או Z אכן חשוף להפסד גדול אך בפועל השקעה במדד התלבונד הייתה טובה מאוד בשנים האחרונות. אם אותו אדם שכותב מאמר היה מציין ב"גילוי נאות" כי הוא מציע דרך להשגת תשואה גבוהה יותר אז זה אפשר לסלוח, אבל כותב המאמר מצייר תמונה בה החוסך הפשוט הוא טיפש ומי שישקיע במקום אחר שנותן 50% תשואה הוא גאון הדור. אם רק כולם היו יכולים להרוויח 50 % תשואה על הכסף... על אותו משקל היה יכול לכתוב מאמר המתארן כמה לקוחות מפקידים כספם בחשבונות ממונפים למסחר בחוזים עתידיים על סחורות ומדדים וצמדי מט"ח וכמה מהם באמת זכו למשוך את כספם חזרה ללא הפסד.
    סגור
  • 11.
    יש לפתוח חקירה על חברת יוטרייד האם נעשים
    אלון 02/07/2013 19:11
    הגב לתגובה זו
    6 2
    שם מעשים בלתי חוקיים
    סגור
  • בוא תפתח - מיסטר אלון...
    אדון טלמור 03/07/2013 23:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רק תוסיף גם את שם משפחתך ושאר פרטים מזהים - כדי שנוכל להגן בצורה הוגנת וישרה כנגד כל טענותיך ו/או הממצאים של החקירה. מה אתה אומר?
    סגור
  • 10.
    מישהו פה קצת מגמתי עם התגובות...
    אנונימי 02/07/2013 18:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממה הם מפחדים?
    סגור
  • 9.
    עדיף לשרוף את הכסף מאשר להתקרב לאיש הזה (ל"ת)
    צבי 02/07/2013 17:07
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • מיסטר צבי - זה הנייד שלי לצורך התנצלות כנה מצידך
    אדון טלמור 03/07/2013 23:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    052-5223844
    סגור
  • ועוד דבר, מיסטר אנונימוס, כשאתה שורף אותי על המוקד
    אדון טלמור 04/07/2013 23:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אל תשכח שלמילים שלך יש כוח במציאות. אני לא הרווחתי את הקללה הזו ביושר, ואני רוצה לקוות שרק מתוך בורות אתה מדבר.
    סגור
  • 8.
    אביב היקר
    שועל ותיק 02/07/2013 17:01
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אביב היקר, לצערי הרב השנים לא לימדו אותך כלום ושוב הינך חוזר על טעויות אידיוטיות של לא ללמוד את החומר הנלמד ולשלוף מהבטן!!! תחילה עליך לציין כי למרות שלמדת מסחר אצל אחד התותחים בתחום (לא השקעת והתמדת אבל נשכח ונסלח)אינך מבין כלום בשוק ההון ובכלכלה בטח לא באג"ח !!! שנית וכאן ניצמד חזק חזק לעובדות , אילולא היית באמת קורא שלא לדבר על לחקור את שוק האג"ח מקרוב היית רואה כי לאורך עשרות שנים כבר, הממוצע רווח על אג"ח לעשר שנים ומעלה מניבות באופן קבוע מעל 10% תשואה שנתית בממוצע !!! כן כן מה שאתה שומע , יתרה מכך אני מדבר על אג"ח ממשלתי צמוד !!!, אתה מופתע? אני לא . ככה זה שבאמת חוקרים משהו . לפעמים אפשר להרוויח גם ולא רק להפסיד. סתם לסבר לך את האוזניים שנה שעברה מי שקנה אג"ח ממשלתי צמוד ל10 שנים באפריל ומכר השנה באפריל עשה מעל 20% תשואה לפני מס!!!!! ברצינות לא מאמין לא תבדוק . אה שכחתי אתה לא מאלו שאוהבים באמת לקרוא ולחקור למה לעשות את זה ? כשאפשר לכבס משקיעים תמימים במט"ח . נ.ב אם היית מבין באג"ח משהו היית רואה אולי את אחת ההיזדמנויות הכי גדולות שהיו כמעט אי פעם באג"ח הממשלתי בימים אלו.
    סגור
  • מסכים לחלוטין
    שועל ותיק2 02/07/2013 18:53
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רק חבל שהאתר הזה שנחשב כאתר כלכלי מוביל בכלל נותן במה (כנראה בכסף) לרוכלים כאלו ששום רקע בכלכה אין להם!!!WTF
    סגור
  • תגובה לשני השועלים הותיקים
    אדון טלמור 03/07/2013 23:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    א' - המאמר שלי מתייחס לאג"ח קונצרני ויש שם גם פתיחת סוגריים" (לא ממשלתי)" . ב' - לגבי יכולות הלימוד שלי - 2 תארים [בי איי ואם איי] בהצטיינוצת מעידים עליכם שאתם אולי שועלים ותיקים - אבל וכהי עיניים ואוזניים [או אולי מדובר בעיין עצלה?! - תבדקו אצל הוטרינר הקרוב למקום מאורתכם] ג' - אתם מוזמנים למפגש של ותיקים - ראש בראש - איתי, לבירור מעמיק ואקדמי ומיקצועי של כל הטענות הפולקלוריסטיות שלכם מולי. ד' - תפסיקו ליילל כמו שועלים ולהתהדר בידע - ולהפוך אותו לקרדום לחפור בו. ה' - מאחר ואני גם לא שועל - אלא איש תם וישר בשם אביב טלמור - ומאחר ואני גם לא ביישן - אז אם אתם לא שועלים ותיקים קפדנים - אתם מוזמנים לתת לי שיעור בנושא שלא דובר בו כלל במאמר ו' - הנייד שלי הוא 052-5223844 בברכה ג' -
    סגור
  • תואר בתיאטרון זה לא תואר בכלכלה
    אנליסט 01/05/2014 19:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לך תשחק בבימה במקום לשרוף לאנשים כסף כי מצאת פירצה בחוק שלא צריך רשיון לנהל תיקים בשוק המט"ח ,מה הדרישות קבלה לתואר בתיאטרון? תעודת זהות כחולה?
    סגור
  • 7.
    אפיקי השקעה
    מיכאל 02/07/2013 17:00
    הגב לתגובה זו
    4 4
    הרובוטים הינם העתיד למסחר בשוק ההון. נתוני הבורסה מראים ש82% מהאג"ח נסחרים בצורה אוטומטית ע"י רובוטים, למה לקבל תשואה שלילית בבנק? אם נותנים לך 1% בשנה ואתה עומד על אינפלציה של 1.7% אתה מפסיד כל שנה כסף!
    סגור
  • אמת ויציב (ל"ת)
    אדון טלמור 03/07/2013 23:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • זה לא אומר שצריך להשקיע דווקא בבנקים אבל בטח לא אצלו ..
    22 03/07/2013 09:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הוא מנהל מסחר ספקולנטי במט"ח ששם אתה יכול להימחק ברגע ועל תשווה סחר של המוסדיים ברובוטים בזה של הרוכל שכתב את הכתבה . אצלו הכסף אין בטחונות מחר הוא מבריז לג'מייקה הלך הכסף והרובוט שלו בטווח הארוך בהסתברות גבוה מאוד להפסיד שם את הכסף יש שיטות טובות יותר להשקעה
    סגור
  • בתור "רוכל" לטענתך, אני רק יכול לומר שג'מייקה אינה היעד
    אדון טלמור 04/07/2013 23:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלי, אני יותר חשבתי לכיוון כסו קפה איתך בחוץ מציצים או בנמל ת"א. אני אביא נוגדן של רעל נחשים, לנטרל את הארס המפעפע ממילותיך, וגם אביא איתי סבלנות. אתה תביא איתך ראש פתוח ויושר אינטלקטואלי - לטעון טענה ולהקשיב לתשונה שלי. ובאשר ל: "שיטות הטובות יותר להשקעה" - בוא תדריך אותי, הרוכל, ותאיר את עיני, מיסטר . זה הנייד שלי, 052-5223844, אביב
    סגור
  • 6.
    בקיצור . כולם גנבים ואתה צדיק וגאון שיודע לייצר תשואה . (ל"ת)
    משה 02/07/2013 16:35
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 5.
    חברת המט"ח שלך מעולה...
    חחח 02/07/2013 16:33
    הגב לתגובה זו
    7 2
    בחיסול ערך למשקיעים ...
    סגור
  • אתה טועה טעות מרה... מיסטר חחח
    אדון טלמור 03/07/2013 23:14
    הגב לתגובה זו
    0 2
    תרשה לי להוסיף את האות : "פ" לכינוי שלך. מיסטר ולהגיב על ההערה שלך ב: פחחחחחחח אחד גדול
    סגור
  • 4.
    צודק צודק צודק
    אנונימי 02/07/2013 16:12
    הגב לתגובה זו
    3 2
    לא בכדי מרגישים בשוק שאין איפה לשים את הכסף...
    סגור
  • 3.
    האם זו פרסומת, או חתול בשק זהב או מט"ח ?? (ל"ת)
    esheytan 02/07/2013 15:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    ו"להשקיע" (למחוק?) את הכסף ברובוט מט"ח זו עצה טוב?
    צופה 02/07/2013 15:01
    הגב לתגובה זו
    11 3
    יש עצות אף גרועות יותר מריבית אפסית.
    סגור
  • 1.
    לפחות לא נמחקים בלוגו -טריידר ובמסחר ....
    22 02/07/2013 14:44
    הגב לתגובה זו
    9 3
    הספקולנטי כמו אצלך
    סגור
  • נכון מאוד (ל"ת)
    אדון טלמור 03/07/2013 23:16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות