"70% מהעם לא מעוניין שמחירי הדירות יירדו - לכן זה לא יקרה"

כאזרחי המדינה הרצון הכללי שלנו הוא שמחירי הדיור יירדו, אבל הרצון הפרטי הוא שזה רק לא ייקרה בנכס שלי
 | 

אתמול פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שמחירי הדירות עלו בשיעור חד של כ-72% בין השנים 2007 ל-2012 , למרות הקושי הרב של הזוגות הצעירים לרכוש דירה, נשאלת השאלה האם עם ישראל באמת מעוניין שמחירי הדירות יירדו.

בספרו “האמנה החברתית” משנת 1762 מבחין ז’אן ז’אק רוסו, בין הרצון הכללי, הוא מה שטוב לנו כחברה, לבין הרצון של כולם, שהוא בעצם, סך הרצונות של כל אחד ואחד מאיתנו.

ב-2013 בשוק הנדל”ן הישראלי, אנחנו יודעים היטב כי הרצון הכללי שלנו כאזרחי המדינה, הוא שמחירי הדיור ירדו, אבל הרצון הפרטי של כל אחד ואחת מאיתנו, שמצטבר לרצון של ”כולם”, הוא למעשה דווקא שלא להוריד את מחירי הדירות, ואם כן – אז רק לא את מחיר הנכס שלי, בבקשה.
אם ל-70% מהישראלים יש בעלות על דירה, לא נכון יהיה לחפש את הפתרון הפיננסי שלנו בהורדת מחירי הדיור.

כאזרחים, אין אבן שלא הפכנו, אישיות שלא כיסחנו, חוק או מודל עסקי שעוד לא עלו על מוקד “בועת הנדל”ן”. כל הטיעונים נכונים, כל המחאות במקומן וכל ההצעות רלוונטיות - אבל כלום לא יעזור. אנחנו לא מכוונים למטרה הנכונה, אנחנו מתעלמים מקושי יסודי והוא האחריות שלנו, בעלי הדירות, למצב השוק.

מייד עם רכישת הדירה מתרחש מהפך דרמטי
לאחר השלמת היעד המאתגר והמתיש של רכישת דירה, מיד עם חתימת החוזה, מתרחש מהפך דרמטי: רוכשי הדירות, שעד לפני דקות ספורות תמכו בהורדת מחירים, הפכו בן רגע להיות שומרי הסף של מחירי הדיור.
חשבו על משחק הילדים “ים יבשה”, עם חוקים קצת שונים: מי שאינו בעל נכס, סגור וכלוא בים. מי שקנה דירה, ברגע החתימה על עסקת הרכישה – קופץ ליבשה. מצדו – שכולם יטבעו.

זה הרי טבעי ולגיטימי - נדל”ן, נכס, הוא , וזאת בניגוד למוצרים “מתכלים” כמו קוטג’, או שירותים שאנו “מקבלים”, כמו אגרת טלוויזיה או אספקת מים. מי מאיתנו ירצה להפסיד את ערך הנכס הקבוע שלו?
אינספור פעמים שמעתי: “אם מישהו יבוא מחר ויציע לי 100,000 שקל יותר עבור הדירה - אני מוכר לו במקום”. ואתם יכולים רק לדמיין את שמחתו של אותו אחד שרכש דירה לפני חודש, כשאני מבשר לו: “שמת לב שמאז שחתמת על החוזה, המחירים באזור עלו ב-50,000 שקל?

"המחירים לא יירדו"
על פי דו”ח של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2012, 69.2% מהאנשים הינם בעלים של דירה אחת או יותר. אותם אנשים, אותם 69.2% מהאוכלוסיה מבטאים למעשה את “הרצון של כולם” - הם לא באמת מעוניינים בירידת מחירי הדיור, ולא משנה איזו מחאה חברתית חדשה תקום ותתלהט כאן, מתוך נסיון אמיתי וכנה להוזיל את מחירי הדירות. שום מחאה חברתית לא תוכל להשפיע על הרגש ההישרדותי הזה של שמירה על ערך.

סביר להניח, אם כן, שמה שהיה, הוא שיהיה: המחירים לא ירדו, לכל היותר, במקרים מסוימים הם אולי יעצרו. וגם אז, בהזדמנות הראשונה יתבצע תיקון כלפי מעלה. כך קרה, למשל, כאשר בזמן המחאה בקיץ 2011, נעצרו הביקושים ברכישת דירות, אולם זה לא בלם לגמרי את הצורך הכפייתי שלנו להיות “בעלי דירה”, וב-2012 נרכשו כ-102,625 דירות, המשקפות עלייה של 18% לעומת שנת 2011 ויחד איתם כמובן המחירים האמירו בלמעלה מ-9%.
בשנת 2013 כבר רואים כי המגמה נמשכת ואף מקצינה.

כל הדורשים ירידת מחירי הדיור, או מחכים לפיצוץ בועת הנדל”ן, לא לוקחים בחשבון את ההשלכות הישירות שיהיו לתהליך זה עליהם עצמם: אתם, שרכשת דירה לפני 6 חודשים דירה ב-1.4 מיליון בנתניה, האם תהיו מוכנים שהממשלה תציף את השוק, תוריד מיסים והדירה שלכם תהיה שווה מעכשיו פחות מ – 1.1?

אבל היי, זה בטח יעשה טוב לאיזה זוג צעיר אחר! ואתם תוכלו להתחיל במגמה כלכלית חדשה שתשפיע על מחירי הדיור! אז מה אתם אומרים? משכנע?
אז מה עושים? אם ההנחה שלי נכונה, ואכן, 70% ישראלים מתנגדים להוזלת מחירי הדיור (ורבים מאיתנו בינם), הרי שמחירי הדירות לא עתידים לרדת, לא משנה כמה הכותרות יזעקו והצעות לטיפול יעלו. אנו צועדים בשביל הנכון, רק ביער הלא נכון.

אסף אנגל הינו מנכ”ל “גדות נדל”ן”, חברה המייעצת, מלווה ומנהלת את תהליך המשא ומתן עבור רוכשי דירות יד ראשונה בישראל.

תגובות לכתבה(129):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 100.
    אז מה חכה שיהיו יותר מ50 אחוז ללא דירה?!!
    ל 13/10/2013 21:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחירי הדירות מעל לכל פרופציה יחסית לשכר! השכר החציוני במשק הוא 6500 ש"ח. שימו לב! 50 אחוז מרוויחים פחות מזה!
    סגור
  • 99.
    ומה עם הילדים של אותם בעלי הדירות?
    ל 13/10/2013 21:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כולם רוצים ירידה כשהדירות ירדו הכל ירד יחד איתם וזה מצוין עבור כולנו!
    סגור
  • 98.
    מה הפילוסוף קשור לנדלן?
    רוסו 13/10/2013 00:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כולם רוצים שלום ויש כל הזמן מלחמה , מה ירידות קשורות לרצונות. המשק במחירים כאלה לא ישרוד ובסוף כל הנדלן יתפוצץ בפרצוף בין אם נרצה או לא.
    סגור
  • 97.
    קישקוש שאינו נכון הגיונית, אין שום יתרון לבעלי הדירות
    במחירים המטורפים 10/10/2013 13:34
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אלה אם הוא מתכוון להגר מהארץ או להשקיע בשוק ההון את מחיר הדירה.
    סגור
  • 96.
    מסכים עם הכתבה - אבל מה הפיתרון? לעבור עם? (ל"ת)
    רועי 09/10/2013 12:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 95.
    מליארד זבובים אוהבים חארה אז מה חארה זה טוב ? (ל"ת)
    אז מה 09/10/2013 10:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 94.
    למי שקונה דירה לגור בה- מה זה משנה ערך הדירה?
    שימו לב לרעיון הזה 09/10/2013 00:39
    הגב לתגובה זו
    3 2
    זה תמיד כיף שערך הדירה שלך עולה. אבל למי שקונה דירה כדי לגור בה בעצמו ולא לצורך השקעה או אפילו השכרה, אז עליה או ירידה בערך הדירה זה בשבילו בתכלס רק על הנייר וזה לא ממש משנה ביומיום. אז תגידו : הוא ירגיש את ירידת הערך עוד כמה שנים כשהוא ימכור ויעבור דירה. אז שימו לב לזה: כשהוא ימכור במחיר נמוך מזה שקנה, אז בעצם גם מחירי שאר הדירות בוודאי ירדו כחלק מאותה מגמה, כך שבמחיר שיתקבל ממכירת הדירה הוא יוכל לקנות בלי בעיה דירה אחרת שוות ערך. כך שירידת מחירים זה טוב לרוב הציבור. ומי שקונה נדלן להתעשרות, אז הוא בטח לא מסכן ושימצא אפיק השקעה אחר ולא על חשבון האינטרס של הציבור הרחב.
    סגור
  • 93.
    100% מהעם רוצים להיות מולטי מליונרים
    חנן 08/10/2013 22:03
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שימשיכו לרצות אבל מה זה קשור לזה שמחצית מהאנשים בארץ לא סוגרים את החודש?
    סגור
  • 92.
    70 % זה גם מהממשלה והכנסת - מה לא ברור פה (ל"ת)
    אף אחד לא יוצא לרחוב 08/10/2013 21:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 91.
    אחרי 15 שנות תיווך
    יגאל 08/10/2013 21:16
    הגב לתגובה זו
    6 1
    עזבתי. כי אנחנו עם חרא. הוא עוד עדין בדעה שלו. כל השטויות שאנשים כותבים על זה שמשפרי דיור רוצים שהמחיר יירד - אני יכול להגיד שמנסיון של יום יומיים- גם משפרי הדיור, קודם חושבים על "בכמה קניתי את הדירה שלי שאני גר בה ולא למכור בשקל פחות" עוד הרבה לפני שהם מתחילים לחשוב על המשמעות של הדירה הבאה. בקיצור עם של טמעים. בשוליים של השוליים יש אנשים שעושים את החישוב כלכלי ולא מונעים מהבטן ובדיוק בגלל זה הכתבה עוד עושה חסד- ממשלה או לא, יזמים או לא, צריך להסתכל גם על ההתנהגות של עצמינו
    סגור
  • 90.
    70% מהעם מעוניין שמחיר המזון ירד , אז מה?
    אלכס 08/10/2013 19:02
    הגב לתגובה זו
    4 1
    יש דברים יותר חזקים מרצון העם ונתונים של למ"ס ולא נולד גיבור שיעמוד מולם.
    סגור
  • גם לך אסביר- מזון אחרי שאתה קונה
    יגאל 08/10/2013 21:13
    הגב לתגובה זו
    1 4
    לא מעניין אותך מחירו. נכס דווקא כן.
    סגור
  • 89.
    אם יהיה מס על הכנסה משכר דירה 25% זה יקרה
    רוני 08/10/2013 17:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם גם יטילו מס רכוש על מי שיש לו יותר מ-3 דירות אז זה יקרה.אם גם יורידו את מס הבורסה ל-15% כפי שמציע האוזר-זה יקרה.
    סגור
  • 88.
    וואלה. אפשר את זה ביותר מסובך ? (ל"ת)
    ירון 08/10/2013 17:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 87.
    כותב הכתבה צודק
    קורא 08/10/2013 13:46
    הגב לתגובה זו
    5 4
    האמת שלו בעניין זה אינה מסובכת ואינה פלצנית, זו אמת פשוטה, אך כמה פשוטה - ככה נכונה. כמעט כל מי שיש בבעלותו דירה, פתאום באורח פלא הופך מצדיק ולוחם של צדק חברתי - לאדם שמקווה שמחירי הדירות לא יירדו חלילה מבחינתו, אלא שיתפסו מעלה מעלה דווקא. להוציא אולי חלק קטן מבעלי הדירות שבנסיבות מסוימות מעוניינים דווקא שמחירי הדירות לא יעלו או אף יירדו, כמו למשל כאלה שרוצים למכור ולרכוש בית אחר (ומבחינת ההפרשים בין הקניה למכירה וכו' עדיף להם שהמחירים ירדו), או כאלה שרק רוצים לרכוש עוד בית, אף בלי למכור את הקיים. אך להוציא מקרים מסוימים כאלה - רוב בעלי הדירות רוצים שהמחירים יהיו גבוהים דווקא.
    סגור
  • 86.
    !
    תמי 08/10/2013 13:21
    הגב לתגובה זו
    6 1
    כתבה מאוד מעניינת הבחור הזה צודק אבל בהחלט נראה כאילו חתכו לו מהרעיון... הוא גם חתיך אמיתי!
    סגור
  • 85.
    70% גם הלכו אתמול אחרי הארון של עובדיה. אז מה?
    יריב 08/10/2013 12:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברגע שיגמר האשראי הבנקאי וההחזרים יהוו 70% מכל משכורת זה לא משנה מה יגידו 70% כי ל 70% לא יהיה יותר כסף לא רק לשלם על דירות חדשות, אלא להחזיר כסף לדירות הישנות שקנו לפני מספר שנים.
    סגור
  • 84.
    מספיק שבנק ישראל לא רוצה-הבנקים יתמוטטו!
    פילוסוף 08/10/2013 12:38
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בכל מקרה זה יגיע אלינו . ברור,כמו תמיד,שסוף כל בלון או להתפוצץ או שייצא ממנו האויר בצורה מבוקרת. זה שבעלי הדירות לא רוצים שהמחירים ירדו -לא רלוונטי . תמיד, לאורך ההיסוריה, כל מי שנהנה מהבועה לא רצה שהיא תתפוצץ. גם ביפן בשנות השמונים מכרו דירות בטוקיו לפי 1 מליון דולר למטר מרובע, אז מה? הכל לא התפוצץ שם?
    סגור
  • 83.
    העניין הוא שישראלים אוהבים לדפוק אחד את השני גם אם
    ירין 08/10/2013 11:37
    הגב לתגובה זו
    1 1
    זה יחזור אליהם כמו בומרנג!
    סגור
  • 82.
    הכותב נלחם על הורדת מחירים עבור זוגות שקונים דירות
    אחד שמכיר את הכותב 08/10/2013 11:14
    הגב לתגובה זו
    6 2
    יש לו עסק מהפכני שמצליח להוזיל משמעותית. חסכנו הרבה כסף כשקנינו דרכו. לא רק ייעוץ אלא מלווה את כל התהליך. הוא גם לא לוקח כסף אלא רק מסכום ההורדה במחיר . טוב לדעת שהוא נלחם גם בעיתונות. כל הכבוד לו.
    סגור
  • ואיך גורם לאילו שמוכרים דרכו
    ניגוד אינטרסים 13/10/2013 19:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להרוויח יותר במכירה,אם מוריד לקונים ?
    סגור
  • זה לגמרי שוק מה שהולך בנדלן. הכל פתוח למשא ומתן.
    אחד מהתחום 12/11/2013 18:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה די פשוט. יש הרבה מקום למשחק במחיר. אבל הקבלנים לא יורידו לכל אחד במחיר. זה לגמרי שוק. אין מחיר אבסולוטי לדירה. צריך קשרים, צריך להכיר ולדעת אם מי מדבר. חוץ מזה, אולי הוא עוזר לקבלן בזה שהוא מביא לו אנשים? לא בקטע של מתווך, אלא בקטע הדדי - תן מחיר טוב, אני אשיג לך קונה.
    סגור
  • 81.
    דוקא כתבה מעניינת. קשה לעיכול ומראה זוית אחרת על הדברים
    הקוסם מארץ עוץ 08/10/2013 11:09
    הגב לתגובה זו
    5 0
    תפעילו את הראש קצת. רק דרך רעיונות מהפכניים אפשר לעשות שינוי.
    סגור
  • 80.
    גם ב 2008/9 100% ממחיזיקי המניות לא רצו שהשוק יתמוטט.ג (ל"ת)
    ארכימדס 08/10/2013 10:56
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • לא רלוונטי-
    יגאל 08/10/2013 11:04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כאן מדובר על פסיכולגיה של בעלות על דירה שאין לה אח ורע בעולם. ממש לא דומה לשוק המניות, או המים או כל שוק אחר. אם הכל היה אותו דבר, היו מגיבים פה אותו מספר מגיבים, שמגיבים בכתבה על מים
    סגור
  • 79.
    שטות. כולם היו נגד עליית מחיר המים אז מה? לא עלו?
    אמיר 08/10/2013 10:53
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אלא אם כן בין מקבלי ההחלטות יש בעלי דירות רבים מאד. ואכן יש. וזאת אחת (אחת!) הסיבות שהמחירים לא ירדו.
    סגור
  • על מחירי המים לא אנחנו שולטים- על הדירות כן (ל"ת)
    רוית 08/10/2013 13:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 70 אחוז הם לא רק מקבלי החלטות הם גם מצביעים (ל"ת)
    יגאל 08/10/2013 11:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 78.
    אתה טועה בגדול
    איתי אנצל 08/10/2013 09:07
    הגב לתגובה זו
    8 1
    מי שיש לו דירת מגורים גם אם ימכור יצטרך דירה חלופית. רב משפרי הדיור עוברים לדירה יקרה יותר מזו שמכרו, כך שירידת מחירים תעזור להם כי הירידה ב% תהיה זהה בערך וההפרש להשלמה לדירה החדשה יקטן
    סגור
  • 77.
    מי שקנה להשקעה רוצה בעליות מי שקנה למגורים אדיש למחיר
    לכן הרוב רוצה ירידה 08/10/2013 09:05
    הגב לתגובה זו
    6 1
    ישנם מאות אלפים שהם הפוטנציל שרוצה לקנות דירה והם הרוב שרוצה לראות ירידת מחירים חדות במחירי הדירות. שמאי מקרקעין.
    סגור
  • 76.
    שווה קריאה זה בטוח! (ל"ת)
    יגאל 08/10/2013 08:19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 75.
    תגובת הפסיכולוג:
    ערן ב. 08/10/2013 00:22
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אני לא מבין גדול בנדל״ן, תגידו מה שתגידו אבל צריך ביצים של שור כדי להגיד לישראלי המצוי שגם לו יש אחריות על טעויות ושגם הוא צריך לקחת חלק בתיקון.
    סגור
  • 74.
    לפי כמות התגובות נראה שהצלחת לומר את האמת (ל"ת)
    אור 07/10/2013 23:53
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 73.
    סוף סוף מישהו אומר את מה שחשבתי תמיד
    מיכל 07/10/2013 23:48
    הגב לתגובה זו
    4 0
    תתעוררו! לפי כל התגובות פה באמת אפשר להבין למה המחירים לא יורדים, זה ברור שהציבור הוא גם אחראי למצב.
    סגור
  • 72.
    האמת !!
    תמיר 07/10/2013 22:23
    הגב לתגובה זו
    4 4
    מכיר אישית את הכותב,אחד היותר חברתיים שיש,היינו לקוחות של החברה שלו והדבר האחרון שהם מייצגים זה את הקבלנים.הם נלחמים על בסיס יומי להפחית מחיר לזוגות צעירים.אני קראתי את המאמר המלא שלו בנושא,אם מישהו רוצה באמת לקרוא את הטיעונים וגם את הפתרונות!! המוצעים בצורה יסודית כנסו לבלוג שלו ואז תגיבו
    סגור
  • 71.
    זה מנכ"ל???!!!
    שירת הברבור 07/10/2013 20:49
    הגב לתגובה זו
    0 4
    הלו אנגל החיים זה לא תוכנית כבקשתך... רוצים או לא רוצים אם אין מי שישלם את המחיר אז הוא יורד. תשאל את החברים ה"נדל"ניסטים" שלך אלו שלמדו לשלוף מהמותן: היצע וביקוש כל פעם שאומרים להם שהם משוגעים מה זה אומר? אולי הם יבדקו בוויקיפדיה ויבינו סוף סוף שסיכון ותשואה הם 2 הצדדים של אותו המטבע...
    סגור
  • 70.
    נכון אני מסודר אבל רוצה שגם לילדי תהיה דירה ומכיוון
    אבא 07/10/2013 20:32
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שברור לי שהמחירים רק יעלו, הממשלה צריכה לפעול לטובת רוכשי דירה ראשונה ויחידה, אם בהחזר המע"מ ואם בהקלות אחרות, שלא יתייאשו. כול הניתוחים המבולבלים והזויים פה לא יעזרו נגד כוחות השוק והביקוש גדול וגובר וההיצע לא משהו. צריך לחשוב אחרת, יותר בכיוון של שיקום שכונות בינוי פינוי כמו שכונת צוריאל בראש"לצ ועוד, רק כך ילדים יוכלו לגור קרוב להורים ובשכונות חדשות ומתוכננות ונציל את השכונות המתפוררות ומסוכנות.
    סגור
  • 69.
    אף אחד לא שואל את ה-70%
    רועי 07/10/2013 16:42
    הגב לתגובה זו
    5 2
    הכלכלה שואפת לאיזון והבועה תתפוצץ. לצערי יהיו גם נפגעים...
    סגור
  • 68.
    ממש לא מסכים איתו! אבל לדעתי חתכו לו פה את כל הרעיון
    גבי 07/10/2013 16:32
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ולא נתנו לו להשלים את הטיעון, הנה, כאן בבלוג הזה המאמר המלא: http://asafngl.com/
    סגור
  • 67.
    דיסוננס קוגנטיבי
    אחד שמבין 07/10/2013 16:17
    הגב לתגובה זו
    5 3
    בשפת הפסיכולוגיה הדבר נקרא דיסוננס קוגניטיבי, מי שרכש משכנע את עצמו שעשה את הצעד הנכון (גם עם הוא יודע שלדבר הנ"ל אין הגיון והוא אינו כלכלי ) ולפיכך הוא מדבר מפוזיציה ואינו רוצה שהמחירים ירדו ואפילו להיפך שיעלו. בהתחשב שעם ישראל פועל כמו עדר דבר זה בכלל לא מפתיע אותי ההיפך היה מפתיע אותי.
    סגור
  • 66.
    חחח... גדול! כנסו
    bonofico 07/10/2013 16:04
    הגב לתגובה זו
    5 3
    מחירי הדירות לא עולים או יורדים כי "העם מעוניין" גם בארה"ב "העם לא היה מעוניין" שהמחירים ירדו, והם באמת לא ירדו! הם התרסקו!!! חחחח...........
    סגור
  • 65.
    70 אחוז מהעם מעוניין שמכירי הדירות לא ירדו
    רג' 07/10/2013 15:12
    הגב לתגובה זו
    10 2
    מה זה השטויות האלה? מי הם 70 האחוז האלה? גיבוב של שטויות ופרסום מפוברק שמטרתו לשרת את האינטרסים של הממשלה פר אקסלנס...אלו יכלתי להתפקע פה מצחוק וקולי היה נשמע ברשת...בדיחה של ממש..
    סגור
  • איך אדם פרטי יכול לשרת את האיטנרסים של הממשלה, ולמה לו?
    תקרא שוב, רג' 07/10/2013 16:34
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תנסה להבין את המהלך הלוגי של המאמר. זה לא בלתי אפשרי. רק דורש להפעיל את המוח. אתה חושב שתוכל?
    סגור
  • 64.
    99% מהעם מעוניין שהמניות ימשיכו לעלות-זה אומר שהם יעלו? (ל"ת)
    וינו 07/10/2013 15:07
    הגב לתגובה זו
    14 1
    סגור
  • 63.
    קצת סדר במספרים - כמה מה- 70% קנו את הדירה לפני 2005?
    בוא נעשה סדר 07/10/2013 14:51
    הגב לתגובה זו
    10 3
    כי כל אלה נמצאים ברווח של מעל 100% על הנכס וכרגע כנראה יותר מוטרדים מאיך הם דואגים לדירה לילדים ולא כמה עלה ערך הנכס שלהם (עלייה חסרת ערך אלא אם כן הם ימכרו ויגורו בשכירות). בקיצור - ניתוח שטחי ורדוד ברמה של תיכוניסט. והסליחה עם התיכוניסטים.
    סגור
  • ומה עם המשקיעים של 2005? (ל"ת)
    רק רגע 07/10/2013 16:09
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • הם כבר מכרו לפרייארים של 2010... (ל"ת)
    חחח 07/10/2013 16:24
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 62.
    לא נכון!
    ג'ון טרקונטרה 07/10/2013 14:32
    הגב לתגובה זו
    7 3
    בעלים של דירה הוא פוטנציאל של משפר דיור.משפר דיור רוצה גם הוא שהמחירים יירדו. אם הדירה שלו שווה מיליון שקל ודירת 5 חדרים באזור שלו שווה 20% יותר אז הוא רוצה שהדירה שלו תהיה שווה 800,000 וחמישה חדרים תעלה 20% יותר דהיינו 960,000 שקל. ז"א שהוא יצטרך להוסיף רק 160,000 ש"ח ולא 200,000 על אותו נכס.
    סגור
  • 61.
    לאסף לא אנגל ,אם תסתכל בתמונה ,תראה רבי קומות ,ברגע
    בא 07/10/2013 14:30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שיהיו הרבה הרבה ועוד הרבה כאלה המחיר יפול מהקומה ה17 תרצה או לא .
    סגור
  • 60.
    אתה מצחיק אסף ,צריך להחזיר אותך לגן ,ולהביא גננת
    בא 07/10/2013 14:27
    הגב לתגובה זו
    6 3
    שתסביר לך את עובדות החיים . אולי נמצא גננת בשבילך באתר . את ביבי שימחת קצת ,בטח יש לו יסורי מצפון בגלל הבועה .
    סגור
  • רמה גבוהה כזו, זה בדלת הבאה מימין. תקיש, טמקא (ל"ת)
    ל"בא" 09/10/2013 09:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ממש כותב לעניין, בניסוח אקדמי רהוט וניתוח מעמיק.
    ואתה ממש בוגר באמת 07/10/2013 15:02
    הגב לתגובה זו
    6 2
    תודה על התובנות. ממש מעורר השראה. עשית לי את היום. אולי תכתוב עוד כמה טוקבקים, מזמן לא כתבת משהו.
    סגור
  • 59.
    מחירי הדירות פקטיביים ,אפשר לבנות שיכונים בלי סוף ,וגם
    בא 07/10/2013 14:20
    הגב לתגובה זו
    2 4
    צריך ,כך תהיה הכנסה פנויה לאנשים ,הכול קרה בגלל ריבית נמוכה ,זה גועל נפש אחד גדול .
    סגור
  • רק עד שתהיה לי דירה כמובן.... רק שזה לא יקרה כמובן.... (ל"ת)
    הומלס 07/10/2013 20:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 58.
    ברגע שהצעירים יעזבו את הארץ ולא יהיה מי שיקנה
    דורון 07/10/2013 14:00
    הגב לתגובה זו
    9 3
    המחיר ירד - גם אם 100% לא רוצים שהמחיר ירד.
    סגור
  • 57.
    דירת 4 חדרים ביבנה ב2.5 מיליון שקל - קניתי!
    יוסי 07/10/2013 13:54
    הגב לתגובה זו
    6 2
    לפי ההגיון שלך למחירים יש רק כיוון אחד - למעלה. מזל (או חבל, תלוי איך מסתכלים על זה) שאנחנו חיים בעולם דברים מתרכשים מול עיניינו ואנשים בהרבה מדינות בעולם שחשבו כמוך "הודהמו" לגלות שיום אחד הנכס שלהם שווה 70% פחות, זה בטח כי הוא נורא רצו בכך, כן. חבר, כמה דירות יש בבעלותך?
    סגור
  • רק....
    רג' 07/10/2013 15:15
    הגב לתגובה זו
    3 4
    אני מתה על הפרסומים האלה שאומרים בית 3 חדרים "רק" 1,410,000 ש"ח , למי לעזאזל יש את הסכום הזה כזה נזיל אם לא "רק" למאיון העליון..מה השטויות האלה?
    סגור
  • 56.
    הכותב צודק אולם 2 מצבים שיקרו בעתיד ישנו את התפיסה הזו:
    שרון 07/10/2013 13:45
    הגב לתגובה זו
    7 0
    1. ירידת צעירים חילונים אקדמאים בעלי מקצועות נדרשים - בניגוד לדתיים, חילונים אינם מרגישים שייכות דתית למדינה ויותר קל להם לעזוב למדינה אחרת שתציע להם חיים טובים יותר. זןהי שיכבת האוכלוסיה שמזינה היום את פירמידת המחירים. שכן חרדים, ערבים, או שכירים במשכורת רגילה (כ-5 אלף שח' לחודש) שמהווים כמחצית מאזרחי המדינה אינם יכולים לקחת כמיליון שח' ויותר כמשכנתא. בנוסף, ירידת צעירים מהארץ תקטין את הביקושים והצורך בכמות גדולה של דירות. 2. אבטלה - במצב של אבטלה המונית לוקחי המשכנתאות לא יוכלו לעמוד זמן רב בתשלומי משכנתא המהווה כמחצית המשכורת.
    סגור
  • 55.
    לא רצון עם קובע את המחיר, אלא:
    עוד אינטרסנט 07/10/2013 13:41
    הגב לתגובה זו
    8 2
    המפגש בין הביקוש להיצע. הביקוש ייחלש בחדות בשנים הקרובות לנוכח מיצוי כח הקניה בשיא של 135 משכורות לדירה היום, וכן לנוכח עליית הריבית לשיעור נורמאלי של כ-4%. גם אם ההיצע לא יגדל נראה ירידת מחירים על אפם וחמתם של 70% מעם ישראל, ועל אפו וחמתו של הנהנה מבועת הנדל"ן שכתב את השטויות במאמר.
    סגור
  • אם קראת טוב, כותב הנדל"ן אינו נהנה משום בועה
    קרא שנית 07/10/2013 14:58
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ולמען האמת אני בספק אם הוא יכול בכלל להרשות לעצמו לרכוש דירה, כאחד הצעירים הישראלים, כמו כולנו.
    סגור
  • 54.
    כל בעלי דירות שכותבים כאן שהם "ישמחו אם המחירים ירדו"
    כן, בטח! 07/10/2013 13:38
    הגב לתגובה זו
    2 3
    לא מאמין לכם. אף ישראלי לא יהיה מוכן לצאת "פראייר". זה חזק מאיתנו.
    סגור
  • 53.
    אני בעל דירה ואני רוצה שגם הילדים שלי ירכשו דירות!
    טדי 07/10/2013 13:30
    הגב לתגובה זו
    7 1
    מה זה השטויות האלה? וכאשר כל עם ישראל היה בבורסה לפני שהיא נפלה.. אז הרצון החזיק את הבורסה? אנחנו היום במצב שהדבר היחידי שמחזיק את המחירים הגבוהים זה כסף חדש שנשפך לשוק. הכסף כבר נגמר אבל השוק חיי על הנשמה מלאכותית
    סגור
  • 52.
    לא הבנתי , מה הבעיה שהמחירים יירדו
    אסף 07/10/2013 13:06
    הגב לתגובה זו
    7 1
    הרי כל מי שיש לו דירה שהוא גר בה וקנה אותה אחרי 2007 לא בדיוק מעוניין להחליף את הדירה שלו , בטח הדירה חדשה מן הסתם אז מה אכפת לו אם שאר האנשים יירכשו דירות במחיר זול יותר על אותה הדירה , הנכס שלו הרי לא למימוש בזמן הקרוב ומי יודע מה יוליד יום אולי בעוד 20 שנה מחירי הדירות ייקפצו שוב לשמים , הבעיה שכולם למדו לעשות כסף בנדל"ן כאילו זה אופציות מעוף וזאת הבעיה ולכן יש לצנן את השוק במהירות ללא פגיעה בתעסוקה שזה אומר הצפת השוק בדירות בהתאם לביקוש ואף יותר.
    סגור
  • 51.
    אנלייט אנרגיה
    חמי 07/10/2013 13:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברה מצויינת מנוהלת כראוי - בנוסף לחוות הסולריות , בתכנית חוות רוח לאנרגיה ברמת הגולן , כמו"כ תכנית לאנרגיה סולרית בעיר הבה"דים - הפוטנציאל אדיר. ג"נ מחזיק מזה שנה.
    סגור
  • 50.
    אתם באמת מאמינים בטוב לב של אנשים?
    נראה לכם? 07/10/2013 13:00
    הגב לתגובה זו
    2 2
    שיסכימו להוריד את המחיר של הנכס שלהם כדי שלאחרים יהיה קל יותר להשיג דירה...?
    סגור
  • 49.
    שטויות -אני בעל דירה ומת שהמחירים ירדו - כדי לשפר
    ערן 07/10/2013 12:51
    הגב לתגובה זו
    6 2
    משפרי הדיור מאוד רוצים !!!
    סגור
  • 48.
    בגלל אנשים טיפשים כמוך אנחנו במצב הזה היום
    הגאון 07/10/2013 12:40
    הגב לתגובה זו
    6 2
    אם אנשים לא היו קונים דירות ששוות 800 אלף ב-1.4 מליון אז המחירים לא היו כאלו!
    סגור
  • 47.
    44 +42
    שקוף 07/10/2013 12:38
    הגב לתגובה זו
    2 3
    אתה כנראה כותב המאמר והיחידי בתגובות שעדיין מאמין במה שכתב. בדיחה לא מוצלחת.
    סגור
  • 46.
    שטויות
    נ 07/10/2013 12:37
    הגב לתגובה זו
    2 3
    אני בעל דירה (כולל משכנתא לבנק) ומוכן שמחירי הדירות יפלו ככה אני אוכל לשדרג לדירה יותר גדולה בתוספת יותר קטנה במקום להוסיף 500000 לחדר נוסף אני אשמח להוסיף רק 100000. כל מי שקנה דירה לא להשקעה ורוצה לשדרג אותה מתי שהוא אמור להנות מירידת מחירים. רק מי שקנה דירה להשקעה נדפק מירידת מחירים
    סגור
  • בלה בלה
    שמואל 07/10/2013 13:38
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אם היית קורה תגובות קודמות לא היית כותב שטויות. אם ערך הדירה שקנית ירד ב- 500K ויש לך משכנתא (כפי שכתבת) תוכרז כפושט רגל והבנק יקח לך את הבית, ולא תוכל כלל לשפר דיור. אז די לשטויות וחזור למציאות.
    סגור
  • 45.
    יש אמת מסויימת אבל מה קורה עם ילדי אותם ציבוריים שצריכ
    בדבכט 07/10/2013 12:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ים הם בעצמם לרכוש דירה .למעשה כולם יורים לעצמם ברגל בתווך הקצר שהמשפחה צעירה המאמר די קולע כשהמשפחה מתבגרת והילדים עוזבים את הקן אז מתחילים להבין את עומק השבר הן בדיור והן ביוקר המחיה
    סגור
  • 44.
    כתבה נכונה מאוד
    a.p 07/10/2013 12:28
    הגב לתגובה זו
    5 9
    כתבה נכונה ומדוייקת, אנחנו כאזרחים לפעמים שוכחים את אחריותנו החברתית.
    סגור
  • הכל בינינ המתבונן ובעיני בעל האינטרס (ל"ת)
    רג' 07/10/2013 15:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 43.
    המסקנה לא מדוייקת
    אני 07/10/2013 12:16
    הגב לתגובה זו
    9 2
    רוב האזרחים כן רוצים שהמחירים ירדו אבל לא מאמינים שזה יקרה. אם נסתכל על זה טוב אז מה מעניין את האזרח הממוצע? כמה הוא צריך להוסיף כדי לעבור מהדירה שלו לדירה החדשה שהוא רוצה. לכן, כשמה שמעניין הוא ההפרש, המחיר האבסולוטי פחות רלוונטי.
    סגור
  • 42.
    קשה לאנשים לשמוע אמת כואבת
    רוית 07/10/2013 12:16
    הגב לתגובה זו
    7 9
    בהיר כשמש שמה שכתוב בו- הוא נכון.. ברור כמו שברור שכרגע השמש זורחת בחוץ.. מי מוכן שערך הדירה שלו ירד והוא כבעליה יפסיד מאות אלפי שקלים למען מטרה נעלה- הורדת מחירי הנדל"ן בארץ?... אם הייתי בעלת דירה הייתי רוצה שהשווי שלה יעלה ושאני ארוויח ממנה ולא אפסיד.. המחירים יירדו רק כשתפיסת עולמנו תשתנה - אנחנו המדינה שנמצאת במקומות הראשונים בעולם בקניית דירות- הפחד הזה מלגור בשכירות והרצון הזה להחזיק נכס משלנו- הם הגורמים למחירי הדירות לעלות... אם נשנה תפיסה אולי יקרה שינוי- עד אז- המאמר הזה ימשיך להיות נכון ומדוייק..לצערי..
    סגור
  • 41.
    מי שכבר קנה דירה, לא יכול להשפיע יותר על המחיר
    ב 07/10/2013 12:12
    הגב לתגובה זו
    10 1
    לא מדובר כאן בדמוקרטיה וענייני רוב או מיעוט מי שכבר קנה דירה, לא יכול להשפיע יותר על המחיר זה שהוא לא רוצה שהמחיר יירד אינו רלוונטי, כל מה שנשאר לזה שרכש את הדירה לעשות הוא לשלם את המשכנתא כסדרה. מי שיקבע את המחירים הם הקונים שטרם קנו והמוכרים שטרם מכרו וכן כמות האנשים שלא עומדים במשכנתא שכוח המיקוח שלהם על הממחיר הדירה נחות משמעותית ממוכר רגיל
    סגור
  • ניתוק
    שמואל 07/10/2013 13:30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הטענה כאילו "קונה דירה יוצא מהמשחק ומחיר הדירה שלו אינה רלווינטית" היא טענה מטופשת. הרוכש ודירתו לא חים בואקום. אם מחרי הדירות באיזור ירדו ב- 30% גם מחיר הכס שלו ירד באותה מידה. הבעיה היא שדירה מהווה ביטחון למשכנתא. ואם מחיר הדירה יורד שווי הביטחון יורד והבנק מבקש נכסים או הרחבת הביטחון לרמתו הקודמת. מכאן מהר מאוד נכנסים למסלולים של פשיטות רגל. ראה ארה"ב לפני מספר שנים. נכון גם שם ננזרקו אנשים לרחובות וחלקם התאבדו, אך בארץ של 350 מליון תושבים זה לא עשה הרבה רושם. אך בארץ מספר יחסי זה יעשה רושם עז.
    סגור
  • איזה שטויות
    גד בר 07/10/2013 16:07
    הגב לתגובה זו
    0 3
    אחרי שהבנק נתן את המשכנתא, הוא לא יכול לדרוש בטחונות נוספים אם מחיר הנכס ירד.
    סגור
  • לא הבנת את הכוונה
    ב 07/10/2013 13:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא הבנת את הכוונה ברור שירידת מחירי הדירות יפגעו קשות במי שקנה את הדירה. הכוונה היא שהרצון של מי שכבר קנה דירה שמחירי הדירות לא יירדו לא רלוונטי לעניין ירידתם או אי ירידתם. הא המחירים ירדו הוא יאלץ אכן לשאת בתוצאות, אבל הוא לא מסוגל למנוע את ירידתם, מה הוא יכול לעשות? הוא כבר לא חלק מהמשחק של המחיר שנקבע בשוק החופשי. מי שקובע את המחיר בשוק שה מי שמוכר וקונה ולא מי שכבר קנה ועכשיו יושב בבית.
    סגור
  • 40.
    קראתי את הפוסט המקורי... לא צריך להתלהם
    קראתי את הבלוג שלו 07/10/2013 12:03
    הגב לתגובה זו
    5 0
    נראה לי ששכחו חצי מהמאמר שלו.... הפוסט המקורי מדבר על זה שזה תהליך שהמחירים יירדו ולמיטב ידיעתי החברה שלו מנסה להוריד מחירים http://asafngl.com/ (ולמען הגילוי הנאות, אני מכיר את אסף הכותב היכרות חלקית)
    סגור
  • 39.
    אז מישהו פה כן מוכן למכור יותר בזול את הדירה שלו? (ל"ת)
    רחלי 07/10/2013 12:01
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 38.
    האם בעלי הדירות לא רוצים שילדיהם יוכלו לקנות דירה?
    מעוז 07/10/2013 11:59
    הגב לתגובה זו
    7 2
    ואם אפשר אז קרוב אליהם, ולא בפריפריה הרחוקה.
    סגור
  • 37.
    כשאזרחי מדינות זרות יפסיקו להלבין פה כספים בנדלן שלנו
    שחור לבן 07/10/2013 11:58
    הגב לתגובה זו
    6 1
    אז המחירים יירדו בגדול.
    סגור
  • 36.
    גם ביפן לא רצו גם בארה"ב.... (ל"ת)
    קשקשן 07/10/2013 11:55
    הגב לתגובה זו
    10 3
    סגור
  • 35.
    פעם כולם החזיקו מניות בנקים, ולא רצו שהם ירדו
    סאב-פריים 07/10/2013 11:53
    הגב לתגובה זו
    13 4
    וכולם היו מאושרים, כולם הלכו והתעשרו מיום ליום, ואף אחד לא רצה שהם ירדו, וגם אלה לרצו בסוף קנו ושינו את דעתם. זה הרי מניות של בנקים, מה יותר בטוח מזה? גם אני בעל דירה, ואני כן רוצה שערכה ירד... והרבה. וזה שאני רוצה ,בשלב הזה, משנה כקליפת השום, האנומליה המוניטרית, הניסוי הכושל שאנו נמצאים בו דינו להסתיים ומחירי הנדלן יתקנו כמה שנים אחורה. זה בלתי נמנע....
    סגור
  • 34.
    החברה שהכותב מנהל, לפי האתר שלה
    ידין 07/10/2013 11:50
    הגב לתגובה זו
    4 2
    עוסקת במלחמה יומיומית בהפחת מחירים. אולי פשוט ננסה לקרוא משהו קצת אחר בלי לשפוט?
    סגור
  • 33.
    עוד אחד שמדבר מהפוזיציה
    ש 07/10/2013 11:48
    הגב לתגובה זו
    5 3
    לא אני ולא אתה שולטים במחירים אבל בועות בסוף מתפוצצות
    סגור
  • 32.
    עגל הזהב-דירה-עבדות ל 30 שנה עליית השווי משעבדת יותר
    מנהיג המהפכה 07/10/2013 11:44
    הגב לתגובה זו
    9 2
    כאשר שווי הדירה עולה גם תשלומי המשכתא עולים כי הם צמודים למדד . כאשר המדד עולה כל המחירים עולים וגם הכנסות הממשלה ממסים עולים . גודל הדירה לא השתנה וכך אנשים עובדים את עגל הזהב . אין אלוהים חיים
    סגור
  • 31.
    30000 קראוואנים יורידו מחירי הדיור ב15-25% ב 18 חודש
    כותבי תרחישים 07/10/2013 11:43
    הגב לתגובה זו
    4 2
    השלטון לא מעונין בפתרון הדיור ההיפכה = יש הוראה להקטין התחלו הבניה מ 44000 בשנת 2011 ל 40000 בשנת 2012 = ההוראה הנל בוצע בהוראה וועדת חקירה בו יבוא גם עייר קטן וטיפש היה מבין ההונאה
    סגור
  • 30.
    באמת ניתוח טיפשי
    השפוי 07/10/2013 11:43
    הגב לתגובה זו
    11 3
    מי שקובע את מחיר הנכס זה מי שמבצע בו מסחר כרגע . 65 אחוז מתוך אותם 70 אחוז בכלל לא רלוונטים כי אינם סוחרים בנכס. מיי שרוצה למכור את ביתו יצטרך להתמודד עם שוק קשה שיוריד את המחירים. כולם יכולים להחליט כרגע שהבית שלהם שווה גם 10,000,000 לפחות , אז מה ? . אם יש ניתוק מהמציאות (שווי של ביטון מרצפות , כיורים , ואדמה.. או כן האדמה שלנו..) אז הבועה תתפוצץ. זה שוק תמיד ורק השוק קובע. כלומר השוק הדינמי שסוחר ולא הסטטי.
    סגור
  • 29.
    ל - 20
    לא יודע אם לצחוק או 07/10/2013 11:42
    הגב לתגובה זו
    4 4
    לבכות... 70% לא מעוניינים לקבל שכר מינימום... 70% לא מעוניינים לקחת משכנתא כלל.... להמשיך.....???
    סגור
  • 28.
    אריק ש בנה ב1998 80אל דירות,היום בונים 40א מחסור במכוון
    כותבי תרחישים 07/10/2013 11:39
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ההוראה השלטונית היתה מתואמת עי " אל תגיד נגיד " תגיד ברח + בובו השרקן בנימוק - דאגה לעמידות הבנקים
    סגור
  • 27.
    ל- 20 - אתה כנראה לא מבין מה כתבת...
    ניתוח ראש 07/10/2013 11:38
    הגב לתגובה זו
    0 3
    תקרא מה כתבת 3 פעמים ברציפות. ותפנה למיון הקרוב לבדיקות.
    סגור
  • 26.
    איזה קשקוש...
    אני 07/10/2013 11:34
    הגב לתגובה זו
    5 3
    לא ראיתי מזמן כתבה שנכתבה מפוזיציה בצורה כה בוטה. יש רק קבוצה אחת של אנשים שלא מעוניינת שמחירי הדירות ירדו, והם האנשים שקנו דירות להשקעה. האנשים שקנו דירה בשביל לגור בה מעוניינים שמחירי הנדל"ן ירדו, שכן כל עוד הם מעוניינים להמשיך לגור בדירה אותה רכשו, זה לא ממש מעניין אותם מה הערך הכספי שלה, וברגע שהם מעוניינים למכור אותה, הם ככל הנראה ירצו לקנות במקומה אחת אחרת, יקרה יותר (ע"ע משפרי דיור), ואז ירידה במחירי הנדל"ן תשחק לטובתם.
    סגור
  • פוזיציה
    שמואל 07/10/2013 13:17
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מה עניין הפוזיציה ? אתה חושב שהכותב מחזיק במספר רב של דירות ועוסק במסחר בנדל"ן ?? כדי לטעון שאנשים קונים להשקעה דירה שניה ויותר עליך לכתוב מה אחוז של האנשים בעלי שתי דירות ויותר. ומדוע שאדם שרכש דירה למגורים ירצה שהנכס שלו שווה פחות נניח ב25% ?
    סגור
  • 25.
    טעותו של הכתב-המחירים ירדו כשלכולם יהיה דירות+דירה 1ספר
    כותבי תרחישים 07/10/2013 11:30
    הגב לתגובה זו
    1 4
    טעותו של הכתב- טעות אנהרטית המחסור בדיור = מכוון = בהוראה שלטונית = בהוראה מבובו השרקן + " אל תגיד נגיד " מומחה לבנקים 1-בשנת 2011 התחלות הבניה היו 44200 דירות + + תוכניות ל48000 כדי להקטין המחסור 2- בשנת 2012 התחלות הבניה = י ר ד ו =ל40000 דירות בהוראתם של - השרקן + " הנגיד של הבנקים " בנימוק = דאגה לעמידות הבנקים= 3- לידיעתך בשנת 1998 בנו 80000 דירות בשנת 2012 המחסור בדיור הי 30-40000 דירות גם עייר ,גידם ,פיסח , ושוטה היה מבין את ההונאה חבל שהכתב לא הפנים את הונאת זוגות הצעירים וחסרי הדיור, וועדת חקירה בו יבוא וגם ההפגנות
    סגור
  • ניסוח
    שמואל 07/10/2013 13:14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גם כדי לקלל את הממשלה והעומד בראשה חזור לבית הספר היסודי לשיעורי לשון ודקדוק ולמד להתנסח וגם כדי לכתוב שטויות.
    סגור
  • 24.
    אבוי לניתוח שטחי שכזה
    יוסי 07/10/2013 11:26
    הגב לתגובה זו
    9 1
    משתמע מדברי הכותב שהפרמטר היחיד למחירי הדירות הוא סך הרצונות של בעליהן. זה כמובן מגוחך. מה יקרה למשל אם הממשלה תוותר על מעמ ברכישת דירה? או תוזיל את מחיר הקרקע שבבעלותה? לפי ההגיון של הכותב לא תתכן אף פעם ירידת מחירי דיור ומובן שהוא שוגה. גם בשנים2000-2006 אחוז דומה היו בעלי דירות ובכל זאת מחירי דיור ירדו!!! למרות שזה לא היה רצונם של בעליהן.
    סגור
  • 23.
    מרכז
    עידו 07/10/2013 11:19
    הגב לתגובה זו
    5 3
    עם כל הכבוד לעם העם לא קובע...מה שקובע זה כוחות השוק ופעולות הממשלה-לממשלה יש אינטרס להוריד את מחירי הדיור כי אם לא יורידו יגידו שנכשלו בהבטחתם-לגבי כוחות השוק-ברגע שתעלה הריבית ותהיה תקופת מיתון עם מובטלים לא עלינו אז לא משנה מה העם ירצה כולם כמו עדר ירוצו להיפטר מהדירות לאנשים שלא יכולים לקנות כי הבנקים לא יתנו יותר משכנתא והנה לך קריסה של הקונספציה הילדותית שלך...
    סגור
  • צר לילאכזבך-יש הוראה מבובו להקטין התחלות הבניה 4000דירת (ל"ת)
    כותבי תרחישים 07/10/2013 11:36
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 22.
    ניתוח טיפשי ברמה של אהבל
    טוח ארוך 07/10/2013 11:13
    הגב לתגובה זו
    18 5
    יש זוג צעיר ומי ממן לו הורים שכבר בעלי דירות ,קרי על כל זוג יש שתי זוגות נוספים לפחות שרוצים להוריד את המחיר
    סגור
  • גאון הדור- ו-2 המשפחות שיש להם דירות
    חכם חנוכה 07/10/2013 23:21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    משל עצמם, כן רוצות לאבד מערך הנכס שלהן? מגיע לך פרס ישראל על טמטום
    סגור
  • 21.
    ואזרחי ארה"ב, ספרד, יפן ואירלנד כן רצו שהמחירים ירדו?
    האזרח ב' 07/10/2013 11:07
    הגב לתגובה זו
    18 2
    לפי ההגיון של הכותב, אם המחירים במיאמי נפלו ב 55%, אז כנראה שבעלי הדירות שם לא רצו שהם ישארו גבוהים.... נו באמת. בקיצור- אחת הכתבות המטומטמות שקראתי. אם כי יש צדק מסוים בדבריו, זה תמיד כיף לדעת שקנית רגע לפני שהמחיר זינק עוד יותר ואתה ניצלת מכך, וזה תמיד מבאס לדעת שקנית רגע לפני שהמחיר צנח ואתה הפסדת את ההזדמנות. אבל בטווח הארוך כל מי שרוצה לשפר דיור, ישמח לירידת מחירים. כל מי שיש לו יותר מילד אחד (ירושה) ישמח להורדת מחירים כדי שלא יצטרך לוותר על איכות חייו בזקנתו רק כדי לעזור לילדיו לקנות דירה.
    סגור
  • 20.
    לכל המתלהמים (במיוחד לתגובות 6 ו-8)
    יוסף 07/10/2013 11:05
    הגב לתגובה זו
    5 7
    ניראה שאתם קוראים שורה כן שורה לא, כי הרעיון כאן הוא שלמי שיש נכס, אולי רוצה שהמחירים יירדו אבל לא של הדירה שלו. שיקום אחד ויגיד שהוא מוכן למכור במחיר נמוך ממה שקנה. קשקשנים ובכיינים
    סגור
  • 19.
    ו- 70 אחוז מעוניינים שהדירות ירדו בכדי שיהיה להם יותר
    אשליות !!! 07/10/2013 10:45
    הגב לתגובה זו
    13 1
    זול לשדרג או לקנות .
    סגור
  • 18.
    הציבור הראה בבחירות ובמחאה החברתית שרצונו בירידת מחירים
    הכותב מדבר מפוזיציה 07/10/2013 10:43
    הגב לתגובה זו
    10 1
    גם הורינו, בעלי הדירות, מעונינים בכך
    סגור
  • 17.
    99% רוצים ששוק ההון לא יירד ולכן זה לא יקרה...
    Marubozu 07/10/2013 10:38
    הגב לתגובה זו
    25 1
    אם הייתם רואים כותרת כזאת לא הייתם צוחקים? פשוט בדיחה. מחירי הדירות עוד ייתקנו למטה ... את זה יודעת גם אחותי הקטנה. ושום מחיר לא נקבע לפי מה שאנחנו רוצים...
    סגור
  • 16.
    100% מהעם לא מעוניין לשלם מס הכנסה
    סמי וסוסו 07/10/2013 10:35
    הגב לתגובה זו
    19 3
    נו אז? לא משלמים מס הכנסה? יש כוחות שוק וכשהריבית תעלה החזרי המשכנתא יעלו וכל מי שלקח משכנתא מטורפת יקרוס.
    סגור
  • 15.
    רוצה לזכות בלוטו ולכן זה יקרה לכולם.
    100 אחוז מהעם 07/10/2013 10:32
    הגב לתגובה זו
    22 3
    עוד אחד אהבל שחושב שהמילים שלו משפיעות ההתרסקות בדרך ירצו או לא ירצו
    סגור
  • 14.
    תגיע סיבה אקסוגנית שתוריד את מחירי הנדל"ן
    אשליות !!! 07/10/2013 10:31
    הגב לתגובה זו
    13 3
    אנחנו חיים בבועה שמה שהיה זה משיהיה , גם בארה"ב חיו באותה בועה תקופה של שבע שנים זה לגיטימי ככה המוח האנושי עובד . כמו שבשנות ה- 80 חשבו שהמניות יעלו לנצח וכמו ב- 73 שחיו בהרגשה של אימפריה צבאית .
    סגור
  • 13.
    לי יש דירה ואני כן רוצה שהמחיר ירד והרבה וגם יוקר המחיי
    יעקב 07/10/2013 10:27
    הגב לתגובה זו
    15 3
    רק ביזפורטל עם הכתבות של בעלי ענין לא מעוניינים שהמחירים ירדו.. הייתי בחול מחירי הדירות והמוצרים זולים בהרבה .. רק בארץ חושבים אך לעלות את המחירים כל שני וחמישי.. שיטת ביבי והממשלה בסוף תקרוס...ראש ישראלי דפוק תמיד חושב אך לדפוק את עמו..
    סגור
  • הגשש כבר אמרו
    החתול שמיל 08/10/2013 17:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם הטפשות הייתה מחלה כואבת אז כל החיים היית בגבס!!
    סגור
  • 12.
    שטויות בענק !! בדיוק כמו בבורסה!
    Z 07/10/2013 10:23
    הגב לתגובה זו
    12 1
    כשכול מי שרוצה לכנות קנה (גם לילדיו) והבניה המסיבית תמשיך... הריבית תעלהוהכל יקרוס.
    סגור
  • 11.
    גם אם המחירים ירדו 20% הצעירים לא יקנו דירה. למה? כנסו.
    ריאליסט 07/10/2013 10:13
    הגב לתגובה זו
    4 11
    כאשר המחירים יורדים יש תמיד ציפיה שירדו עוד ועוד. נניח שהמחירים ירדו 20% אז מה יקרה לדעתכם? הצעירים ילכו בהמוניהם לרכוש דירות.לא! למה? כי יגידו לעצמם נחכה עוד שהמחירים יירדו עוד 10% וכך הלאה. ואז גם אם המחירים יירדו הם לא יירדו יותר מ 20% כדי לתקן ואז לעלות חזרה ואז כמובן שוב הצעירים יהיו באותו מקום שהיו קודם..נכון. ללא דירה. אם יש חלום שהמחירים ירדו לחצי ויותר זה לא יקרה ותמיד אפשר לחלום . השאלה אם זה עוזר?
    סגור
  • 10.
    העם גם לא רוצה לשלם יותר משקל למוצר בסופר
    אנונימי 07/10/2013 10:11
    הגב לתגובה זו
    7 4
    אז איך המחירים בשמיים? מה העם לא קובע?
    סגור
  • כי מוצר בסופר הוא לא רכוש
    חכם חנוכה 07/10/2013 23:24
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ואחרי שקנית גבינה לא אכפת לך כמה היא עולה. נכס קבוע (תקרא זה כתוב בכתבה)- דווקא מאד אכפת לך
    סגור
  • 9.
    חוץ ממשקיעים לכולם האינטרס שהמחירים ירדו
    סצי 07/10/2013 10:05
    הגב לתגובה זו
    24 2
    גם מי שקנה לאחרונה דירה!!!!! שכן אם המחירים ימשיכו לעלות אף פעם והוא לא יצליח לשפר דיור כי בזמן שהדירה הקטנה שלו עלתה ב200 אלף.. הדירה שירצה לעבור עלתה ב400 אלף....
    סגור
  • 8.
    "כתבה" שהיא פשוט בדיחה!
    אייל 07/10/2013 10:03
    הגב לתגובה זו
    23 5
    שום תחקיר מעמיק שום נתונים! סתם משאלות לב.... בדיחה.
    סגור
  • משאלות לב
    שמואל 07/10/2013 10:34
    הגב לתגובה זו
    9 2
    הכותב אכן עוסק במשאלות לב ולא בסטטיסטיקה. הוא דיבר על משאלות ל של כל אחד מאיתנו מה קורה ברגע של חתימת חוזה ורכישת דירה. האם היית מוכן להתחייב על מיליון שקל ולקבל 700 אלף ?? כמו האלטרואיסט בתגובה 6
    סגור
  • 7.
    ככה זה עם בועה, אלף סיבות למה היא לא, עד שהיא מתפוצצת (ל"ת)
    150 משכורות לדירה?! 07/10/2013 10:01
    הגב לתגובה זו
    17 1
    סגור
  • 6.
    קנינו עכשיו דירה ואנחנו כן מעוניינים שהמחירים יירדו
    זוג צעיר שקנה 07/10/2013 10:01
    הגב לתגובה זו
    19 8
    המחירים לא שפויים,בשביל עתיד יילדנו ובשביל אלו שאין להם יכולת המחירים חייבים לרדת,אז כן נפסיד כ-300K על הדירה אבל האזרחים במדינה הזאת יתחילו לחיות בכבוד!!!
    סגור
  • אתם לא תפסידו כי אם תשדרגו לדירה גדולה יותר ההפרש יהיה
    כלכלן 07/10/2013 11:27
    הגב לתגובה זו
    6 2
    יותר קטן אם אתם חיים היום בבית עם מרפסת בבלוק תוכלו לעבור לבית קרקע עם גינה אבל במחיר של היום אתם מורווחים על ה"נייר" כול עוד אתם לא משקיעים עם הרבה נכסים אתם רק מפסידים כסף על ריבית שאתם משלמים לבנק במקום ריבית על חצי מיליון אתם משלמים ריבית על מיליון תעשו חשבון כמה זה 4 אחוז לשנה 40 אלף כפול 30 שנה 1.2 מיליון שקל ריבית וזה בעוד בלי מדד והצמדה שאלוהים יעזור לכם אתם בבוץ כלכלי ענק כמו כל הזוגות שקנו
    סגור
  • אני קונה מכם ב-250K פחות ממה שקניתם, מוכרים ? (ל"ת)
    יוסף 07/10/2013 11:00
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 300K
    שמואל 07/10/2013 10:31
    הגב לתגובה זו
    9 3
    אלטרואיסט במלל !! באותה מידה אתה יכול גם לתת את דירתך בכיכר הכפר. אם ערך הדירה שזה עתה קנית ירד ב- 300K ולקחת משכנתא תוכרז כפושט רגל והבנק יקח לך את הבית. אז די לשטויות וחזור למציאות.
    סגור
  • 5.
    מדינת חלמאים ןחזירים
    ישראלי שמבין את האמת 07/10/2013 10:00
    הגב לתגובה זו
    16 0
    כמו בכבישים כמו בסופרים המדינה הפכה להיות מדינת חזירים שמתנפלים על כל דבר (על קפה ב 5 שקל), בוכים וקונים בוכים וקונים. רק מנסים לדפוק אחד את השני. כתבה מעולה שמראה את פרצופה האמיתי של מדינת החזירים שרק מנסים לגזור קופונים אחד על השני. זאת ההרגשה של מי שחוזר מטיול בחו"ל ברגע שהוא יוצא מנתב"ג - ברוך הבא למדינת הגועל נפש.
    סגור
  • 4.
    טיעונים דמגוגיים וטיפשיים (ל"ת)
    דן 07/10/2013 10:00
    הגב לתגובה זו
    13 3
    סגור
  • 3.
    אז שימשיכו לעלות ונראה מה יקרה פה בארץ (ל"ת)
    רפי 07/10/2013 09:57
    הגב לתגובה זו
    12 2
    סגור
  • 2.
    קשקוש מוחלט. לרובנו יש ילדים הצריכים גם הם דירות
    ר 07/10/2013 09:57
    הגב לתגובה זו
    21 5
    השוק הישראלי עבר בעבר 3 גלים חזקים של ירידת מחירי דירות, וגם אז לרובנו היו דירות. אי אפשר להימלט מתהליך גלי
    סגור
  • 1.
    ניתוח אינפנטילי ברמה של גן ילדים, בושה!
    ינתי פרזי 07/10/2013 09:53
    הגב לתגובה זו
    41 7
    האם האדון חושב שכולנו ילדים בני 3? הרי ברור לכל מי ששכל בראשו, וגם דירה בבעלותו שהבעייה היא קריטית! מה, מי שיש לו דירה לא דואג לילדיו? הרי גם להם הוא יצטרך לעזור! זהו מעגל שפוגע בכולם, והטיעונים שמובאים קלושים ומופרכים, הכותב מדבר מפוזיציה ברורה - לעזור כנראה לעסק שלו שגווע מחוסר עבודה - הכל הרי עצר במקום. האינטרס של כולם הוא לחזור לשפיות.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות