לסוחרי הביומד: כתב אופציה בת"א עם פוטנציאל למהלך מטורף - לבעלי לב חזק

ינון אריאלי הופך כל אבן בבורסה בת"א בניסיון לאתר מניות ואופציות עם פוטנציאל למהלך עליות מסחרר
 | 

אחרי הטור שלי מלפני חודש וחצי על כתבי אופציה , אולי בעקבות העובדה שהם זינקו בעשרות אחוזים מאז, קיבלתי פניות רבות מאנשים שהתעניינו בנושא. מרבית השאלות התמקדו בכתבי אופציה (לשם הנוחות אשתמש מעתה במילה "אופציה") על מניות מתחום הביומד. לא רק שהתחום רותח לאחרונה וכל הודעה סתמית יכולה להקפיץ את המניה של החברה המדווחת בעשרות אחוזים, אלא שאת האופציות היא יכולה להטיס במקרה כזה אפילו בשיעור גבוה הרבה יותר, ואת זה כולנו אוהבים.

למי שלא קרא את הטור הקודם שלי בנושא, אזכיר כי אני בדרך כלל מחפש אופציות עם תשואת איזון נמוכה מ-10-15% (השיעור השנתי באחוזים שבו המניה צריכה לעלות עד מועד הפקיעה בכדי שהמשקיע יהיה אדיש בין רכישה ישירה של המניה לבין רכישתה באמצעות קניית האופציה והמרתה) כדי להגדיל את הסבירות שהאופציה תכנס לכסף ותניב רווח משמעותי לפני הפקיעה. במקרה של אופציות על מניות ביומד, החלום בדרך כלל רחוק עדיין מהגשמה, לכן תשואות האיזון יהיו גבוהות, אבל לא תמיד, כפי שנראה מיד.

פרט לכך, אחד הדברים החשובים ביותר בקביעת מידת האטרקטיביות של האופציה, הוא לוודא שעשוי להתרחש טריגר אמיתי שיקפיץ את המניה (ולכן גם את האופציה) לפני מעוד הפקיעה. לדוגמא, הודעה על הצלחה בניסוי קליני בשלב מתקדם (לפחות phase 2), שיאותת שיש התקדמות מהותית בפעילות החברה.

האופציה של בונוס

אם תעברו על רשימת האופציות הנסחרות בת"א, תגלו כמה מעניינות מאוד. קחו למשל את האופציות על מניית בונוס ביוגרופ 0% בונוס ביוגרופ 11.5 0% בונוס ביוגרופ בסיס:11.5 פתיחה:11.7 גבוה:11.7 נמוך:11.4 תמורה:55,090 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: . בונוס פיתחה טכנולוגיה ייחודית, המאפשרת לגדל שתלי עצם למקרים של חוסר בעצם כתוצאה מדלקות פרקים, גידולים סרטניים, שברים ופגיעות שונות. בראש החברה עומד ד"ר שי מרצקי, המייסד ולשעבר המנכ"ל והמנהל המדעי של חברת פלורי -0.75% פלורי 1,845 -0.75% פלורי בסיס:1,859 פתיחה:1,825 גבוה:1,861 נמוך:1,808 תמורה:75,737 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: . בטיפולים הקיימים היום, חותכים חלק מעצם של המטופל ממקום אחר ומשתילים אותה במקום הפגוע. הבעיה, שלא תמיד יש רקמת עצם בכמות מספקת. כמו כן, העברת העצם פוגעת בחוזק שלה, גורמת לעיתים לכאבים כרוניים, אי נוחות ובעיות ניידות המגבילות את השימוש בפרוצדורה רפואית זו.

הטכנולוגיה של בונוס מאפשרת לה לקחת רקמת שומן מגוף החולה, לגדל את העצם הנדרשת במעבדה, ואז להשתיל אותה בחזרה בגופו של החולה. כך, הסבירות לדחיית השתל אפסית, ונפתרות הבעיות שיש לפרוצדורות הנוכחיות. גם אם זה נשמע לכם בדיוני, הטכנולוגיה הזו כבר הוכחה כיעילה בעצמות שגודלו מתאים של בני אדם והושתלו בעכברי מעבדה.

שוק המכירות בתחום העצם הוא אדיר - בארה"ב לבדה יש כחצי מיליון פרוצדורות של השתלות עצם כירורגיות מתוך כ-2-3 מיליוני פרוצדורות בעולם, והשוק מוערך בכ-1-2 מיליארדי דולרים בשנה. לפי ההערכות של בונוס, אם וכאשר יושלם פיתוח הטכנולוגיה והיא תאושר, יוקמו מספר מרכזים לייצור עצמות מהם ניתן יהיה למכור שתל עצם במחיר העשוי להגיע לכ-10,000 דולר עם רווחיות גולמית של כ-50%, כך שאתם יכולים לתאר לעצמכם מה גודל הרווחים במקרה שיתגשם החלום.

בונוס קיבלה גושפנקה חזקה לאטרקטיביות של הטכנולוגיה שלה לאחר שחברת הבת - בונוס סלורה, חתמה לאחרונה על הסכם מחקר לפיתוח מוצר חדש בתחום הרפואה התאית עם המכון היוקרתי MIT. המשקיעים לא התרגשו מההודעה, אבל להבנתי מדובר כאן בהכרה אקדמית ממעלה ראשונה לטכנולוגיה של בונוס, ובפוטנציאל להרחבת סל המוצרים שלה בעתיד (אגב, התמלוגים ל-MIT הם זניחים). צריך לזכור כי כל החברות איתן יש ל-MIT הסכמי מחקר, בעלות של מיליארדי דולרים, כך שאם הם התעניינו בבונוס הקטנה, כנראה שבאמת יש שם משהו מעניין.

העתיד של החברה בהחלט נראה מבטיח בטווח הארוך, אבל בטור הזה אנחנו עוסקים דווקא בטווח הקצר יותר. לכן נסתכל על {בונוס אפ 4}. האופציה נסחרת ב-8.1 אגורות בעת כתיבת שורות אלו והמניה ב-26 אגורות, כלומר מינוף נחמד של 3.2 (היחס בין מחיר המניה למחיר האופציה). מועד הפקיעה אמנם אינו רחוק יותר מדי - 7 באוגוסט 2014 - אולם מחיר המימוש הוא 32.2 אגורות, בסך הכל 23% מעל המחיר הנוכחי. מה שמעניין, שהנהלת בונוס דיווחה כי היא צופה את תחילת הניסוי הקליני שלב 2 לפני תום השנה הנוכחית, כלומר מתישהו במהלך החודשיים הקרובים. גידול שתלי העצם ופרק הזמן לקליטתם בגוף החולה נמשכים כחודשיים, כך שלאחר כארבעה חודשים נקבל כבר תוצאות ראשוניות מהניסוי. תוצאה חיובית היא טריגר רציני שיכול להוביל לזינוק באופציה.

יש עוד. על סמך הצלחה של חברת סנופי, שקיבלה אישור מרשות התרופות האירופית לטיפול בתחום דומה לאחר כשנתיים בלבד והוכחת הצלחה אצל כ-150 מטופלים בלבד, יכול להיות שגם בונוס תוכל לאשר את הטכנולוגיה שלה בהליך מזורז כזה. האישור לא יתקבל לפני מועד הפקיעה של האופציות. אבל בנוסף לפרסום תוצאות ראשוניות מהניסוי, יכול להיות שבונוס תדווח הודעות משמעותיות גם בעניין הרגולטורי הזה, משהו שיספק עוד דלק לעליית מחיר המניה. האופציה ממונפת פי 3 כאמור, לכן תזנק בשיעור הרבה יותר גדול במקרה כזה.

למי שבאמת מחפש אפסייד ענק...

אגב, מי שמעוניין באפסייד משמעותי יותר, אבל תחת סיכון גדול בהרבה, מוזמן להציץ גם על אופציה 3 של בונוס שפוקעת ב-19 בנובמבר השנה. זה מועד פקיעה קרוב מאוד, אולם מחיר המימוש הוא 26.5 אגורות, כך שהאופציה נושקת לכסף, וכל הודעה דרמטית של בונוס תטיס את האופציה הזו למעלה (נסחרת ב-1.4 אגורות כך שהמינוף שלה הוא 18.5 - גדול מאוד). בונוס זקוקה ל-20 מיליוני השקלים, שיתקבלו בעקבות המרת האופציות האלו למניות. לכן אני מניח שמנהלי החברה ישתדלו לחדש למשקיעים משהו עוד לפני זה (למשל הודעה על תחילת הניסוי הקליני).

בנוסף, קיימת האפשרות לבקש הארכה של מועד הפקיעה, הליך שלצערי כבר נעשה דבר שבשגרה בבורסה בת"א. לא הייתי בונה על זה, אבל אם זה יקרה זה כמובן יעשה טוב למחיר האופציה.

אי אפשר לסיים בלי מילה של אזהרה - אופציות הן כלי השקעה בעל פרופיל סיכון גבוה, ולכן לא יתאימו למרבית המשקיעים. אם החלטתם לקנות אופציה מאלו שהוזכרו כאן או אחרות, הקפידו לקנות ממנה בשיעור שאינו גבוה מאחוזים בודדים מהתיק שלכם. בכל זאת, למרות הסיכוי, אסור לשכוח שיש להן מועד פקיעה קרוב יחסית, כך שאם לא יתרחשו אירועים חיוביים בחברה והמניה לא תעלה, גם האופציה לא תגיב בחיוב.


*הכותב, ד"ר ינון אריאלי, מנהל כסף למשקיעים גדולים ומפעיל בלוג השקעות בכתובת http://bursa4u.com . תקנות הייעוץ הכללי של אוסרות עליו להתייחס לתגובות שלכם בעמוד זה, אולם אתם מוזמנים לפנות אליו באמצעות המייל.

**הדברים מובאים לצורך מידע כללי בלבד ואין לראות בהם משום המלצה ו/או ייעוץ לגבי כדאיות ההשקעה בניירות ערך ו/או מכשירים פיננסיים אחרים. הדברים אינם מהווים תחליף לייעוץ ספציפי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, וכל העושה בהם שימוש עושה זאת על דעתו ועל אחריותו בלבד. לכותב אין רישיון ייעוץ השקעות, והוא לא מחזיק בניירות שהוזכרו בכתבה.

תגובות לכתבה(68):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 40.
    ועכשיו, כשיש הסכם עם הטכניון
    מישהו 15/10/2013 13:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מי שליכלך פה, שיבקש יפה סליחה. מה, לא?
    סגור
  • 39.
    מי שיחזיק לטווח ארוך יקטוף פירות..שער המניה עד 120 לא מ
    בונוס היא הלהיט הבא 14/10/2013 17:12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מוכריםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםם
    סגור
  • 38.
    מה לא ברור ?!!!
    יש לו שירות למנויים 14/10/2013 14:31
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בושה וחרפה. הוא ממליץ למנויים שלו לקנות ואח"כ מוציא כתבה כדי שהמנויים יוכלו למכור ברווח בתוך זמן קצר.
    סגור
  • 37.
    ינון כל הכבוד
    ניר 13/10/2013 20:33
    הגב לתגובה זו
    5 3
    כל המלעיזים ניזונים מכתבות וטוקבקים מרושעים של האתר מתחרה שהשווה את העצם האוטולוגית שבונוס מייצרת לבונזו אני שמח שהמניה וגם האופציות הגיבו ניום בחיוב להמלצותיך וגם לדעתי המניה תטוס אוטוטו עם ההודעה על תחילת הניסויים ברור שכל הכבשים יכנסו רק כשהמניה תהיה בשער כפול ואחר כך יתאוננו על הפסדים
    סגור
  • 36.
    איזה המלצה להמר על כמה אחוזים מהתיק ועם זה
    22 13/10/2013 16:19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תיק של 1000 K
    סגור
  • טען עוד
  • 35.
    היכן ניתן לראות ריכוז כתבי אופציות עם כל הפרמטרים ? (ל"ת)
    יוסי 13/10/2013 09:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • באתר BIZPORTAL (ל"ת)
    אפי 13/10/2013 12:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 34.
    בונוס אופציה2 מחר פיצוץ אדיר צפונה (ל"ת)
    ירון 12/10/2013 23:15
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 33.
    יש כם שידלל את הציבור ומחזיקי האופציות בבונוס
    משקיע 12/10/2013 16:39
    הגב לתגובה זו
    5 3
    ינון, איך א כתבת על ההסכם הקיים עם בעלי העניין בבונוס שהעבירו בעבר את מניותיהם לחברה עם העברת הפעילות? בכל אבן דרך ואפילו כבר עם תחילת הניסוי בבני אדם צפוי דילול עמוק של בעלי המניות ומחזיקי האופציות שאינם בעלי שליטה. מדובר על דילול מסיבי שמשאיר לכל מי שמזיק היום במניה אחת שווי של פחות מרבע לאחר הדילול. כלומר אם שוי החברה יהיה 200 מליון שח מי שיקנה היום לא ירוויח שקל כי הוא ישאר עם זכויות בשווי של 50 מליון שח שהוא בערך השווי היום!
    סגור
  • לא דילול ולא נעליים
    ניר 12/10/2013 18:50
    הגב לתגובה זו
    2 4
    תפסיקו לאיים עם דילול תקרא מה צריך לקרות קרי אבנע הדרך שצריכות להתקיים כדי שיהיה דילול אם יתקיימו כל אבני הדרך שהאחרונה והמשמעותית היר מכירות של 10 מיל דולר בשנה שווי של החברה יהיה 500 מיליון שח אחרי הדילול אז די לאיים
    סגור
  • 32.
    ינו ן היקר מסכים איתך דבר אחד בונו סאכן תתפוצץ מעלה
    הדר 12/10/2013 14:53
    הגב לתגובה זו
    3 3
    וזה יכול לקרות השבוע אני צופה לה מחיר 30 35 אג במהרה
    סגור
  • 31.
    אופציה 4 של כלל ביוטכנולוגיה נראית פיצוץ! הייתה פריצה!! (ל"ת)
    אהרלה 12/10/2013 11:47
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 30.
    מיקרומדיק 17, ביוקנסל 2 . איתמר 3 (ל"ת)
    אופציות עם מנוף גדול 12/10/2013 07:09
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 29.
    כן פייט אופציה 11, אופציה 10 , מציאות (ל"ת)
    מומחה 12/10/2013 07:07
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 28.
    שכחת לציין שמ 2009 המניה ירדה 99.22%...
    אמיר 11/10/2013 23:39
    הגב לתגובה זו
    4 1
    השער שלה לפני 4 שנים היה כמעט 5000 ועכשיו 25... למי שקונה עכשיו, יש שתי אפשרויות קיצוניות, והמבין יבין... בקיצור הימור על כל הקופה.
    סגור
  • אז היא לא היתה אותה חברה אלא אוקיאנה
    אפי 13/10/2013 12:25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בונוס נוסדה על גבי השלד הבורסאי של אוקיאנה
    סגור
  • 27.
    ינון אני אכנס בראשון לאופציה-אם אפסיד את כל כספי שם אז
    בסדר 11/10/2013 20:36
    הגב לתגובה זו
    10 10
    אתבע אותך! אני מרגיש שהפעלת עלינו בכתבה זו מכבש לחצים כאילו הרווח הוא כמעט וודאי! הרי רוב הסיכויים שנפסיד באופציות של בונוס את כל הכסף! ואתה יודע זאת היטב כי אתה בפנים ואתה מכיר את ההנהלה הלא אמינה של בונוס שתנפיק בקרוב עוד סדרת אופציות שירסקו את כל האופציות הנוכחיות שעליהן המלצת! חברים תשמרו על הכסף שלכם מהנוכלים של הבורסה! בבקשה מכם!
    סגור
  • הוא ציין במפורש את הסיכון הגדול.טמבל. (ל"ת)
    אפי 13/10/2013 12:26
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • אתה אחראי למה שאתה עושה, כולל השקעות
    חוק מספר אחת 12/10/2013 15:10
    הגב לתגובה זו
    4 3
    ברצינות גמורה-אם אינך יודע לעשות הערכת שווי וסיכונים של חברה, אל תתעסק עם זה. ואם אתה כבר שם את הכסף, תתיחס לזה כמו מה שזה-הימור
    סגור
  • אז תקנה את המניה (ל"ת)
    אמיר 11/10/2013 23:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אולי לא שמת לב אבל "לכותב אין רישיון ייעוץ השקעות, והוא
    גם בסדר 11/10/2013 23:23
    הגב לתגובה זו
    1 2
    לא מחזיק בניירות שהוזכרו בכתבה."
    סגור
  • לטמבל שמעליי-ברור שאין לו את המניות האלו בתיקו האישי
    חחח 13/10/2013 09:14
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הוא לא עד כדי כך טיפש בכדי להמליץ פה בכתבה שתכניס היום הרבה כבשים בזמן שהוא בפנים. אך ינון הנבון הכניס ככל הנראה את חבריו ובני משפחתו בסכומים כבדים לפני כתיבת שורות אלו-ולכן ניתן לומר שהוא כן בפנים בפוזיציה. שהרשות לני"ע תבדוק את זה.
    סגור
  • 26.
    אתה כותב שהם יוציאו הודעה למשקיעים ע"מ להריץ את המניה?
    לינון 11/10/2013 20:27
    הגב לתגובה זו
    8 4
    זה נראה לך מהלך תקין? אני חושב שרשות ני"ע עוקבת מקרוב אחרי מה שכתבת וחרי מקרים מהסוג שציינת שיכולים להריץ מניות בכדי להכניס את האופציות לכסף! זה חמור מאוד מה שכתבת! את רושם את זה כאילו שזה דבר רגיל וחוקי וכל אחד עושה את זה! שלא תיטעו זו עבירה פלילית אם בונוס יוציאו הודעה סתם בכדי להריצה לשער 30.
    סגור
  • הוא לא אמר דבר כזה
    אפי 14/10/2013 08:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק ציין שלחברה עשוי להיות אינטרס להקדים אירוע חשוב...
    סגור
  • 25.
    ינון מסכים איתך בנושא בונוס יש פה אופציה סופר מענינת
    ליאור ;; 11/10/2013 20:25
    הגב לתגובה זו
    6 5
    גם לפי דעת רבית האוציה יכולה בשקט להגיע למחיר של 3 ואפילו 4 אגורות תוך שבוע שבועיים
    סגור
  • 24.
    שימו לב לאופציה 4 כלל ביוטכנו! אין דברים כאלה-בונוס לא
    27 שנות ניסיון בבורס 11/10/2013 20:23
    הגב לתגובה זו
    6 2
    לגעת! המנייה תיפול ל-20 וזה בדיוק מה שהכותב כאן חושש לדעתי והאופציות של בונוס בהן הוא מושקע חזק מאוד ומנסה להיפטר מהן על גבכם יימחקו ותפסידו את כל כספכם. כאן מדובר באופציה 4 כלל ביוטכנו עם מינוף כמעט פי 6, פרמיית מימוש מיידי של 3% בלבד(אין דברים כאלה, לדעתי מציאת המציאות). חברת עוגן ששווה מיליארד ש"ח(בונוס רק 50 מיליון וסיכון עצום) עם בסיס איתן ואיש מיליארדר מספר 10 במגזין פורבס לן בלווטניק שמחזיק 57 אחוז מהחברה! כרגע כלל ביוטכנו אפ 4 בשער 150-לעניות דעתי שלל הודעות קרובות בדרך יקפיצו את אופציה זו לשער 500. יש כאן פוטנציאל עליות שלא היה שנים באופציה של חברה מסויימת בארץ-סיכון קטן מאוד. אם כלל ביו תגיע לשער 1000(יקרה לדעתי בחודש הקרוב) האופציה תטוס 180%. לא ממליץ או משהו אך ניתן לעיין בדבר המדהים שכתבתי כאן!
    סגור
  • 23.
    לפי נתוני הכתבה על המניה לעלות מ 26 ל 32.2 כדי להיות בכ
    הגולש 11/10/2013 20:20
    הגב לתגובה זו
    5 1
    דהינו 23% עד 7.8.14 - במקרה כזה כאשדר המניה עושה מהלך יפה מאד בעלי האופציה ימחקו לגמרי את כל השקעתם מחיר האופציה 8.1 בעת כתיבת הטור ע"כ נוסיף מחיר זה למחיר המימוש ונקבל 40.3 - הניה והמניה תגיע ל 40.3 קוני האופציה ישמרו על השקעתם נומינאלית אם כי עדין יפסידו [עלויות רכישה/מכירה/ אחזקה / אינפלציה] ואילו קוני המניה יעשו מהלך מדהים של למעלה מ 50% כשאלו הנתונים אין שום הגיון לקנות את האופציה! לפני שהיר תרויח אחוז עלוב בודד המניה תעשה מהלך מדהים של 505 בפחות משנה - אם אתם בטוחים בכך פשוט תשעבדו את הבית ושימו את כל הכסף ואם המניה תעשה "רק" 25% בפחות משנה - עדין תשואה מעולה...... קוני האופציה יפסידו את כל כספם! קוראים יקרים , אם חשקה נפשכם קנו את המניה אך אל תתפתו לקנות את האופציה לפני שהאופציה תרויח כלום המניחה צריכה לעשות מהלך מדהים! אקווה שתגובה זו לא תמחק
    סגור
  • אינך מבין את העיקרון של אופציות
    אפי 13/10/2013 13:36
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בד"כ בעלייה קלה עד בינונית של המניה היא תיתן יותר מהאופציה ,אך נניח שהמניה תהיה על 100 בפקיעה,הרווח למשקיע במניה יהיה פי 4 בעוד מחזיק האופציה ירוויח 68 על השקעה של 8 שזה פי 8.5
    סגור
  • 22.
    האם יאשרו ניסוי בבני אדם והאם יצליח. זו שאלת מיליון ה$
    רמי 11/10/2013 18:37
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הצלחה בעכברים לא מבטיחה אישור אוטומטי לניסוי בבני אדם, תמיד יכולים לדרוש ניסויים נוספים. סיכון שני הוא, האם הניסוי בבני אדם יצליח,כמו שהצליח בעכברים. אלה 2 השאלות שמגלמות את הפוטנציאל והסיכון בבונוס. לגבי האופציות הכל תלוי בלוחות הזמנים והסיכון בהן כפול ומכופל. גילוי נאות, אין באמנור להוות המלצה. אני מחזיק קצת כהימור.
    סגור
  • 21.
    ינון אני כבר לא מאמין לך אתה מריץ מניות ואינטרסנט
    משקיע 11/10/2013 16:10
    הגב לתגובה זו
    9 5
    חבל מאוד אכזבה קשה . גם בך פגע יצר החמדנות .
    סגור
  • יש לו שירות מנויים והמנויים שלו מרוויחים מזה
    משקיעה מבינה 14/10/2013 14:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פשוט מאוד. הוא אומר להם מה לקנות לפני שמוציא את הכתבה. זה עצוב ופטתי וכדאי שאנשים יידעו את זה. יש הרבה אנשים שלא מבינים שרצים לקנות אחרי שקוראים אותו ואני חושבת שזה ממש פסול !!!
    סגור
  • אז למה אתה קורא את הכתבות שלו?
    משקיע ותיק 11/10/2013 17:43
    הגב לתגובה זו
    7 9
    בא בן אדם משקיע וכותב משהו מעניין שמוסבר די יפה. גם לדעתי יש סיכון באופציות האלו אבל זה כבר עניין של החלטת השקעה של כל אחד בעצמו. אז למה ללכלך? אם זה לא מעניין אותך אל תקרא. אני נהנה מאוד מהטורים של ינון. חוץ מזה בסוף הכתבה כתוב שהוא לא מחזיק בנייר
    סגור
  • נשאו פרי ... חזק ואמץ (ל"ת)
    דווקא ההמלצות שלו 13/10/2013 17:17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 20.
    לא מבין עניין
    יוסי 11/10/2013 14:53
    הגב לתגובה זו
    5 1
    במידה והמנייה עולה 23 אחוז עדיין האופצייה שוו אפס רק עלייה של 55 אחוז תצדיק את המחיר העכשוי של אופ 4 וכל זאת עד ה7 באוגוסט 2014 זאת אומרת תוך 10 חודשים זאת אומרת תשואת איזון גבוהה מ70 אחוז חוץ מזה החל משער של 27.5 יגיע לחץ אדיר מכוון האופצייה הקצרה
    סגור
  • 19.
    האם בונוס היא בונוס למשקיעים?
    חפש בגוגל 11/10/2013 14:48
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אם תקרא את הכתבה על בונוס מלפני שנה בערך, תראה את המוקשים שהבעלים הטמינו למשקיעים, שידללו אותם עשר פעמים עד מתחת לאדמה
    סגור
  • 18.
    גיוס בשער 40
    ניר 11/10/2013 14:26
    הגב לתגובה זו
    2 2
    המניה 25 אג והתקבלו בהנפקה הצעות בשער 40 לכן ברור שהאופציות יכנסו לכסף. אם לא אז מי שהשתתף, בהנפקה יפסיד 40 אחוז מההשקעה בסך הכל מנסים להוריד את מחיר אופציה 3 הקצרה המניה תמריא לאחר פקיעת אופציה 3 השתתפתי בביקור במפעל מחזיק מניות ואופציות נ.ב. גם הכתב היה בביקור שהעה במפעל לפני כחודש ולכן עיתוי הפרסום תמוה
    סגור
  • בשער 40 האופציה יפסידו כסף ובעלי המניה יעשו הון....... (ל"ת)
    הגולש 11/10/2013 20:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • לא כולם טיפשים (ל"ת)
    ניר 12/10/2013 02:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הבעיה היא במוקשים
    מוטי 11/10/2013 15:47
    הגב לתגובה זו
    2 4
    שהבעלים והמייסדים הטמינו למשקיעים. אם המניה לא תהיה מעל 28 אג בעוד חודש, לחברה לא יהיה כסף להמשיך והיא תסגר ותמכר כשלד
    סגור
  • 17.
    מאות אחוזים
    בונוס אופ' 3 11/10/2013 14:20
    הגב לתגובה זו
    1 10
    מספיקה הודעה קטנה, הנייר עולה נניח ב-20 אחוז בסה"כ לשער 30, האופציה טסה במקרה כזה ל-3.5 כמעט 200 אחוז. ויש עוד יותר מחודש שזה הרבה זמן.
    סגור
  • ככה מדבר מהמר כבד בקזינו-אתה יודע איך זה נגמר? הא?
    חחחחח 11/10/2013 20:45
    הגב לתגובה זו
    8 1
    בהפסד כל הכסף, רק הודעה קטנה, רק עוד שלוק אחרון רק זה ותטוס 7000%. כל ההזויים והמפסידנים מדברים כמוך-ספר להם איך הפסדת בקזינו הכל! אני חושב שלא תצא אף הודעה בבונוס ואם תצא היא תהיה שלילית.
    סגור
  • 16.
    מימוש אופציות = דילול בעלי המניות
    בינגו 11/10/2013 14:00
    הגב לתגובה זו
    7 2
    לא תמיד זה האינטרס
    סגור
  • 15.
    ביוטכנולוגיה
    לב חזק ? 11/10/2013 13:56
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לא צריך לב חזק . משקיעים בנאסדק טכנולוגיה של תכלית , עושים כ-45 % במשך השנה, וישנים בשקט. שבת שלום.
    סגור
  • ואז מתעוררים.................. (ל"ת)
    שעון מעורר 12/10/2013 15:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    שי מרצקי ויוסי רויך שלחו אותך?
    ינון היקר 11/10/2013 13:56
    הגב לתגובה זו
    9 2
    בתור אחד שמשקיע בניירות האלו אינני מבין כיצד אתה מקבל במה להעלות כתבה שטבועה בהמלצה משהו :) תמסור לחבריך שאם ברצונם להכניס כסף לקופתם (אפילו בהנפקה נוספת ולא רק דרך האופציות) שכדאי להם להאריך את אופציה 3 כי אם לא יעשו כך, הם יהיו מחוקים בשוק ההון. גם ככה אין קונים נלהבים בבונוס. ככה לא מנהלים חברה ציבורית שזקוקה למזומנים מהמשקיעים. בהצלחה ושבת שלום!
    סגור
  • 13.
    ד"ר ליכטיג בר זוהר
    מומו 11/10/2013 13:53
    הגב לתגובה זו
    4 0
    תקנה יא חביבי כמה שאתה רוצה.יש מלא סחורה.
    סגור
  • 12.
    ומה עם הצד השלילי? שהאופציות יפקעו ללא ערך ? תגיד גם את
    בולטימור אייס 11/10/2013 13:33
    הגב לתגובה זו
    6 2
    זה.
    סגור
  • הוא ציין שזה מסוכן מאד.הבנת הנקרא... (ל"ת)
    אפי 11/10/2013 14:22
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • 11.
    תציג לנו בבקשה תיק השקעות מסודר ונראה איך אתה מצליח
    בוגי 11/10/2013 13:10
    הגב לתגובה זו
    11 3
    לשרוד גם בימים של מחיקות חבוב ב-104 בונוס חטפה שורט היום היא פחות מרבע בקיצור כתבות שכאלה ללא סייגים והזהרות זה סכנה למשקיעים התמימים שנופלים בפח של הנוכלים
    סגור
  • "תציג לנו בבקשה תיק השקעות מסודר...." ?????!
    מישהו 12/10/2013 14:57
    הגב לתגובה זו
    3 4
    אולי גם שיכין לך קפה? הוא לא חייב לך כלום. בן אדם (ואני מכיר אותו כבר כמה שנים) זורק לך עצם. לא רוצה אל תאכל. יש לך טיעונים רציניים נגד? נשמח כולנו לקרוא. אתה רוצה תיק השקעות מסודר? תצטרף לאתר שלו בתשלום ותקבל. לא ימצא חן בעיניך? אתה יכול להפסיק את התשלום בכל רגע. "ללא סייגים והזהרות"? לא קראת את המאמר עד הסוף או שאתה לא מבין מה שאתה קורא. בזבוז זמן אתה...............
    סגור
  • הוא מציג אותו כאן http://www.yinonportfolio.com/ (ל"ת)
    יעקב 11/10/2013 13:38
    הגב לתגובה זו
    1 5
    סגור
  • 10.
    אינסוליין אופ 3
    חזן 11/10/2013 13:10
    הגב לתגובה זו
    2 4
    האופ הזאת עדיפה גם עמוקה בכסף ותאריך אחרון סוף 05\14
    סגור
  • 9.
    זבל קניתי ב 40 מכרתי ב 28 לא חוזר לשם לעולם פלוריסטם
    סוחר שחטף חזק בבונס 11/10/2013 13:10
    הגב לתגובה זו
    9 6
    עדעפה פי מליון
    סגור
  • אה,בגלל שהפסדת זה זבל?
    אפי 11/10/2013 14:25
    הגב לתגובה זו
    6 2
    מאחל לך שלא תזדקק לעצמות שלהם יום אחד.תתבייש לך ,לקרוא להמצאה כזו זבל
    סגור
  • הוא דיבר על בונוס לא עח פלוריסטם. תלמד לקרוא (ל"ת)
    יעקב 11/10/2013 13:38
    הגב לתגובה זו
    2 6
    סגור
  • 8.
    מה הדאון סייד ??
    אנונימי 11/10/2013 12:59
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מה הדאון סייד ??
    סגור
  • 7.
    לבעלי שכל
    מיכה 11/10/2013 12:55
    הגב לתגובה זו
    2 5
    לא צריך לב חזק ולא אופציות קונים ביו לייט וטסים במחלקה ראשונה .טיסה נעימה בקרוב
    סגור
  • 6.
    קודם ניראה את ההשקעה בפלוריסט ממריאה אחר כך חלומות (ל"ת)
    ציון 11/10/2013 12:52
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 5.
    ד"ר קנה לבני משפחתך והרבה תביא להם רווחים, עזוב אותנו (ל"ת)
    דעתי 11/10/2013 12:46
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 4.
    ינון חתיכת מריצן של זבל. זוכרים את המלצתך על סינרגי. (ל"ת)
    צחי 11/10/2013 12:39
    הגב לתגובה זו
    14 3
    סגור
  • גם את ההמלצה של אלביט מדיקל אנחנו זוכרים (ל"ת)
    גונסון 12/10/2013 21:57
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 3.
    לינון, ההצגה שלך לא מדוייקת בקשר לאופציה 4 של "בונוס"
    נועם ברודסקי 11/10/2013 12:36
    הגב לתגובה זו
    16 2
    לפי הנתונים שמסרת: 1. הקונה משלם עבור האופציה 8.4 אגורות. 2. תוספת המימוש לקבלת מנייה היא 32.2 אגורות. 3. מהנ"ל עולה - בחישוב פשוט - שרק אם המנייה תגיע למחיר של 40.6 אג' - שזו כבר עלייה של 56%!!! (ולא 23% כמו שכתבת) - רק אז יקבל המשקיע בחזרה את סכום השקעתו - ולא ירוויח כלום!!! 4. זה יפה להלהיב את הקוראים אך לעניות דעתי יש למסור להם נתונים מדוייקים.. 5. בברכה, נועם
    סגור
  • הבנת הנקרא
    אפי 11/10/2013 14:31
    הגב לתגובה זו
    4 5
    הוא רק אמר שסכום תוספת המימוש גבוה ב-23% ממחיר המניה ובזה הוא צדק.הוא לא דיבר על החזרת סכום ההשקעה.
    סגור
  • אני מניח שהכותב מדבר על קניה ומכירה בדרך ולא המרה (ל"ת)
    אוהד 11/10/2013 13:39
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • 2.
    המליץ על סינרג'י ומאז ירדה 35%. תיזהרו (ל"ת)
    סיפורי בדים 11/10/2013 12:26
    הגב לתגובה זו
    14 1
    סגור
  • כן, התרשם שם מהדוחות ואז בא דוח נוסף נוראי
    יריב 13/10/2013 12:11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מה שכן, האג"ח שלהם מעניין מאד. מי שקרא בין השורות היה צריך לקנות רק את האג"ח.
    סגור
  • 1.
    נתקעת בבונוס הא ? (ל"ת)
    נשדי 11/10/2013 12:12
    הגב לתגובה זו
    15 2
    סגור
  • בהחלט הוא תקוע חזק בבונוס-הולך להפסיד שם את כספו-הישמרו
    27 שנה בבורס 11/10/2013 20:29
    הגב לתגובה זו
    6 3
    לא לגעת! המנייה תיפול ל-20 וזה בדיוק מה שהכותב כאן חושש לדעתי והאופציות של בונוס בהן הוא מושקע חזק מאוד ומנסה להיפטר מהן על גבכם יימחקו ותפסידו את כל כספכם. כאן מדובר באופציה 4 כלל ביוטכנו עם מינוף כמעט פי 6, פרמיית מימוש מיידי של 3% בלבד(אין דברים כאלה, לדעתי מציאת המציאות). חברת עוגן ששווה מיליארד ש"ח(בונוס רק 50 מיליון וסיכון עצום) עם בסיס איתן ואיש מיליארדר מספר 10 במגזין פורבס לן בלווטניק שמחזיק 57 אחוז מהחברה! כרגע כלל ביוטכנו אפ 4 בשער 150-לעניות דעתי שלל הודעות קרובות בדרך יקפיצו את אופציה זו לשער 500. יש כאן פוטנציאל עליות שלא היה שנים באופציה של חברה מסויימת בארץ-סיכון קטן מאוד. אם כלל ביו תגיע לשער 1000(יקרה לדעתי בחודש הקרוב) האופציה תטוס 180%. לא ממליץ או משהו אך ניתן לעיין בדבר המדהים שכתבתי כאן!
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות