מע"מ 0% זה לא יותר מספין פוליטי - אני נשאר פסימי

אסף אנגל, מנכ"ל גדות נדל"ן, פונה ל-93% מרוכשי הנדל"ן שלא נמצאים במגבלות חוק המע"מ - האם כדאי לחכות לרכישת דירה?
 | 

בשבועות האחרונים מתנהלת בתקשורת מלחמת גרסאות בין היזמים המשדרים "עסקים כרגיל" לבין אלו הרואים לנגד עיניהם כיצד השוק קפוא ובדרך הנכונה למטה. בתור מי שנמצא בכל יום באתרי המכירות ובקשר ישיר עם רוכשים, אני לא מכיר את הסיטואציה המשקפת עסקים כרגיל. כששמים בצד את המילה "יזמים" ומסתכלים על המוכרים, אנשי המכירות במשרדים רואים את השעמום והלחץ של המשכורת החודשית על פניהם.

כולנו קוראים על הקפאה בעסקאות נדל"ן, על ירידה במחירים כתוצאה ממבצעים מאולתרים של היזמים, ומקננת בנו התחושה שהנה, שר האוצר, בניגוד לכל המלעיזים, אוטוטו משיג את יעדו, וכולנו נאכל את הכובע. כדי להסתכל על התמונה הגדולה, עלינו לעשות הבחנה ברורה בין המצב השורר כיום, ומתאפיין מצד הרוכשים בישיבה על הגדר בהמתנה לפתרון מטעם האוצר, לבין היום שבו החוק או אותו פתרון ייכנס לתוקפו - כרגע אנחנו בימי הביניים.

בואו ננסה לבחון את המאפיינים של 2 התקופות והאם הן משרתות את המטרה האמיתית - הורדת מחירי הדיור - לא מע"מ 0%, לא הסכמי גג, אלו בסך הכל אמצעים להשגת מטרה. האם באמת יש לממשלה יכולת ורצון להגיע למטרה - יצירת אפשרות לקנות דירה במחיר סביר ובחלק יחסי שפוי מסך ההוצאות של משפחה. בל נשכח שזו מטרת העל, שלנו לפחות.

חוק המע"מ שיכנס לתוקפו, בין אם בספטמבר או בינואר שנה הבאה, יפנה לקהל יעד של 7% מאוכלוסיית המדינה במקרה הטוב. יחד עם זאת, גם יתר 93% מהרוכשים פשוט הפסיקו לקנות בהמתנה לחוק. למה? באמת שאין סיבה רציונאלית, זו האווירה.

מאז יאיר לפיד קרא לחכות לחוק המע”מ, השוק עמד מלכת, ושלא יספרו לכם אחרת. האם אני חושב שזה טוב? ממש לא! אין בכך להעיד על העתיד לבוא כאשר ההמתנה על הגדר תסתיים. צריך לזכור שהביקושים במדינת ישראל הם קשיחים.

כל מה שאנחנו מצליחים לייצר בתקופות מסויימות זו עצירה של הביקושים וגרירתם למועד מאוחר, אין באמת טיפול בעצם הביקושים, אין פתרונות ראויים לשכירות, אין פתרונות באפיקי ההשקעה והחסכון למשקיעים. בסוף כולם חוזרים לשים את כספם על רכישת דירה, כל אחד ומניעיו. ביום שכולם יחזרו לרכוש דירות ומשרדי המכירות יתמלאו, אם נרצה או לא, בבחינת עובדה, כל הדירות שאינן מוכוונות לקהל הזכאים (93%) ימכרו לכל המרבה במחיר.

אם אין לכם תכנית לקנות בקרוב דירה - אל תקנו. אם אתם מתכננים או חייבים לעשות זאת, ואתם לא ומחכים שחוק המע"מ יוריד את המחיר עבורכם - אתם לא קוראים את תמונת הביקושים הקשיחה והשלכותיה, אתם לא מסתכלים על עצמכם כמי שעתידים לקנות דירה. אתם כמוכם - כולנו.

וזה בדיוק הפער בין תקופת ההמתנה, שמורטת את עצבי הרוכשים מחד והיזמים מנגד - כל אחד מחכה שהאחר ימצמץ. הניסיון מלמד, שאנחנו הרוכשים, ממצמצים ראשונים. לא כי אנחנו פראיירים, אלא כפי שכתבתי בפסקה הקודמת, כל אחד וסיפור ה"אין ברירה" האישי שלו. לכו תשכנעו משפחה ששוכרת דירה וצריכה אחת לשנה לחכות לגזר הדין של המשכיר, או משקיע להשאיר את הכסף בבנק בריבית או בתכניות של היום.

היזמים מצדם נוקטים באמצעים כדי להתמודד עם המצב, כך למשל, חלקם פשוט דחו התחלות שיווק, התחלות בנייה, כפי שקראנו הרבה מהמכרזים האחרונים לרכישת קרקע, הסתיימו מבלי שיזם אחד הגיש הצעה. ככל שתקופת ההמתנה ארוכה יותר - כך שר האוצר מקטין במו ידיו את ההיצע העתידי. במו ידיו, כיוון שנקט פעולה אגרסיבית מאד בקריאה לא לקנות ללא שום פניה או הידברות עם מי שמניעים את השוק הזה - היזמים.

ביום שיעבור החוק ואנשים יחזרו למשחק, יחכה להם שוק מצומצם אף יותר מבדרך כלל מבחינת היצע הדירות העומדות למכירה לצד ביקוש קשיח. תוצאה של סיטואציה כזו תתקשה מאד להיות חיובית עבור אלו שחיכו, המתינו ולא שמו לב שהחוק אינו מיועד להם.

האם טיפול כל כך נקודתי וחלקי כמו השם היפה והנעים לאוזן כמו "מע"מ 0%” יכול להוביל לשינוי אמיתי ולמטרה המרכזית שהיא הורדת מחירי הדיור? ברשותכם, אני אשאר פסימי ואמשיך להאמין שתחת קידוש הספין הפוליטי, שוב הותירו אותנו עם תחושה טובה אך ריקה מתוכן. במקרה הטוב.

***אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

תגובות לכתבה(47):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 37.
    מן העיתונות: לא מתחילים בבניה חדשה
    עילאי מרחובות 24/06/2014 06:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היזמים לא מתחילים בבניה חדשה כך הם מתגוננים מפגיעת החוק החדש(פגיעה לגביהם...), חלקם פשוט דחו התחלות שיווק עד שתתבהר התמונה. 
    סגור
  • 36.
    הולכים לקראת שינויים מרחיקי לכת
    יערה 23/06/2014 20:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לא מבינה למה אסף אנגל פסימי
    סגור
  • 35.
    אל תדאגו
    לירון מהמרכז 23/06/2014 19:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    8 מיליארד לא יפחידו את הוועדה שבאה לעזרתנו
    סגור
  • 34.
    8 מיליארד
    יונית 23/06/2014 18:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשיו ברגע זה מעלים את נושא הדיור בטלוויזיה(ערוץ 10)מסתבר שהתוספת לרווחת הציבור תעלה הון עתק(8 מיליארד)
    סגור
  • 33.
    ל(27) על ספרים ונדל"ן
    תמר לוי 23/06/2014 11:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מקנאבאלה שיש להם ראש לקרוא על מצב שוק הספרים בארץ,כשאני תקוע בבוץ הנדל"ן
    סגור
  • טען עוד
  • המטרה - יצירת אפשרות לקנות דירה
    נועם 23/06/2014 14:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנגל שואל במאמרו:"האם באמת יש לממשלה יכולת ורצון להגיע למטרה - יצירת אפשרות לקנות דירה במחיר סביר?" לדעתי כן .הממשלה אכן מעונינת שהתושבים יהיו מרוצים ושבעי רצון מחייהם כאן במדינת ישראל.הביצוע של כל המטרות האלה- הוא כבר תלוי בהשקפת עולם... 
    סגור
  • 32.
    דווקא מדברים הרבה, אבל עושים מעט מדי (ל"ת)
    יעל בר נוי 23/06/2014 09:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 31.
    לדעתי אתמול חלה התקדמות גדולה לקראתנו
    ליאור 23/06/2014 09:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לקראת מחוסרי הדיור - מעניין מה חושב על כך אסף אנגל בעל הטור.
    סגור
  • 30.
    למה אתמול - יום יום אנחנו בחדשות
    מולי 23/06/2014 08:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל לא משתנה שום דבר לטובתנו - בינתיים.ובכל זאת אני אופטימי
    סגור
  • 29.
    דברו עלינו
    איריס יששכרוף 23/06/2014 05:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתמול בחדשות דברו עלינו - זאת אומרת על המצב של מחוסרי הדיור!!!
    סגור
  • 28.
    העיריות רוצות למקסם(מקסימום)את מחירי הקרקעות לבנייה
    משה 21/06/2014 02:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך זה ישפיע עלינו? ישפיע לא לטובה
    סגור
  • 27.
    הפעם ירדו מהנדל"ן - כותבים על ספרים ומכירת סטמצקי
    חנוך גבריאל 20/06/2014 07:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לג. יפית (קבוצת גרינברג - לא ידעתי..) כל זה בסוף השבוע markerWeek
    סגור
  • 26.
    נקווה לטוב
    שלומית 19/06/2014 15:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פסימיות או אופטמיות - כדאי להיות ראליים ולהסתכל על העתיד בתקווה לטוב יותר
    סגור
  • 25.
    מתי כבר נראה את האור בקצה המנהרה
    יוכי בת יואל3 19/06/2014 15:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כדאי קרוא את העיתונים ולא להאזין לתחזיות ברדיו. ברדיו התחזיות מזה פסימיות
    סגור
  • 24.
    מישהו לחוץ? (ל"ת)
    הבחור מדבר מפוזיציה 19/06/2014 09:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    עליה חדה במחירי הדירות
    מייק איצקוביץ 19/06/2014 07:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך קרה שחלה עליה חדה במחירי הדירות בשנים האחרונות - בעיקר המחסור בהיצע והעליה בביקוש. איך מוצאים את האיזון היום (בעתיד) בניה בניה בניה
    סגור
  • 22.
    לקנות דירה במחיר סביר
    טובה 18/06/2014 23:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא נראה שלממשלה יש יכולת ורצון להגיע למטרה - של יצירת אפשרות לקנות דירה במחיר סביר.זוהי המטרה שלנו בסופו של יום שלא נתבלבל. 
    סגור
  • 21.
    עצירה בעסקאות הנדל"ן
    רחלי 18/06/2014 23:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנחנו קוראים על עצירה בתחום עסקאות נדל"ן, ועל ירידה במחירים ונדמה לנו שהנה, שר האוצר משיג את המטרה שאליה כיוון:הורדת מחירי הנדלן בישראל.
    סגור
  • 20.
    מחכים שחוק המע"מ יוריד את המחירים
    יואל בר 18/06/2014 23:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם אין לכם תכנית לקנות בקרוב דירה - אל תקנו. אם אתם מתכננים או חייבים לקנות בגלל אילוצים שאינם תלויים בכם, ואתם מחכים שחוק המע"מ יוריד את המחיר עבורכם - אתם מחכים לשווא. (כך אני חושב - ואני לא כלכלן)
    סגור
  • 19.
    רק לא להיות פסימי
    אבנר מדרום הארץ 18/06/2014 23:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תראו מה קורה במדינתנו: יאיר לפיד קרא לחכות לחוק המע”מ, והשוק עמד מלכת, הכל נעצר וזה כולל גם אותנו:הזוגות מחוסרי הדירות.ואיך יתעורר הכל לחיים ?אני מנסה לא להיות פסימי ...
    סגור
  • 18.
    נראה שהכל הולך להיות על הפנים - לא סתם אסף פסימי
    ירחמיאל 18/06/2014 21:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אני
    סגור
  • 17.
    בין התגובות יש שלוש זהבות
    אורי 18/06/2014 14:32
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ולי חסר זהב בכיס - כמה חבל...
    סגור
  • 16.
    פסימי או אופטימי
    אביאל מהקריות 18/06/2014 12:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לא יכול להרשות לעצמי להיות פסימי
    סגור
  • המצב במשרדי המכירות מדוייק - מוות
    איש מכירות 18/06/2014 18:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היזמים י**נו אותכם שתחזרו לקנות סוף סוף מישהו אומר את האמת על המצב שמשלמים לנו שכר מינימום ואין עמלות
    סגור
  • 15.
    מסכים עם אסף
    ניר 18/06/2014 09:45
    הגב לתגובה זו
    3 2
    הדרך להוזלת מחירים היא אך ורק הגדלת היצע.
    סגור
  • למה אתה מתכוון
    רומן ליבוביץ 18/06/2014 12:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה הכוונה להגדיל את ההיצע?
    סגור
  • 14.
    יהיר לפיד משתין עלינו ואנחנו צועקים זה גשם (ל"ת)
    זהבה 18/06/2014 09:12
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 13.
    ואנשים עדיין כועסים על כל מי שכותב שנגד התכנית
    שאול כלכלן 18/06/2014 08:57
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אסף כותב שהמטרה היא הורדת מחירים ולא מעמ 0. אנשים פה עדיין מגיבים כאילו התוכנית הזאת היא המטרה. למה להגיב על כתבה בלי להבין אותה. הבנאדם רוצה לראות ירידה במחיר, כולם רוצים לראות ירידה במחיר ואתם ממשיכים לכתוב שאדיוט וארור כל מי שכותב שהתכנית תשיג בדיוק את ההיפך. אין ספק שהמחירים צריכים לרדת, אבל החוק הזה בנתיים רק יגרום להם לעלות.
    סגור
  • 12.
    גם אם בתאוריה ,כותב המאמר צודק, בשורה התחתונה אין כסף
    אמיר 18/06/2014 08:38
    הגב לתגובה זו
    3 1
    זה מאוד יפה שיש מחסור מטורף של דירות בשוק אבל מסכום מסויים אנשים כבר לא קונים לא בגלל שהם לא רוצים ולא בגלל שהם חכמים אלא פשוט אין להם כסף !! מה לא ברור
    סגור
  • 11.
    קראתי בעיתון:
    זהבה חיים 18/06/2014 06:54
    הגב לתגובה זו
    0 2
    61 אלף דירות עד 2019 במרכזי מחיר מטרה.מה זה אומר לנו
    סגור
  • 10.
    עדיין יושבים על הגדר
    גאולה 18/06/2014 05:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הרוכשים ממתינים בישיבה על הגדר - לפתרון מטעם האוצר. האם התבשרנו שהחוק עומד להכנס אוטוטו,אחרי החגים?
    סגור
  • 9.
    אסף אנג׳ל מנכל נדלן נראה לי אתה בתחום אחר...
    כלכלן חוזה קריסה 17/06/2014 23:13
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אסף , המקומות היחידים שבהם קבלנים לא ניגשו למכרזים הינם נתיבות ודימונה . בשאר המקומות - כפר יונה באר שבע ירושלים וקריית גת היתה התנפלות מחירים במכרזים .. לכן אין לי מושג מאיפה אתה מביא את הנתונים .. אני אישית מאחל לאותם קבלנים שהציעו הצעות גבוהות במטרה לגלגל את זה לרוכשים לפשוט את הרגל .
    סגור
  • כמה שאתה זה שטועה ועוד לא מתבייש להתגאות
    זהבה 18/06/2014 09:14
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סייג לחוכמה שתיקה
    סגור
  • 8.
    ב 2/9 לא תישאר דירה אחת חדשה למכירה בשוק
    צביקה דורון יועץנדלן 17/06/2014 14:12
    הגב לתגובה זו
    4 5
    למחרת הקונים מחוסר ברירה ירוצו לדירות יד שניה, והמוכרים ירגישו את הביקוש הפתאומי ויעלו מחירים. אז לא עדיף לקנות היום בלי לחץ ?
    סגור
  • תחזיות של ילד בן 6
    צביקה המתווך 17/06/2014 19:36
    הגב לתגובה זו
    5 3
    אוי אוי אוי, יגמרו הדירות? אם יגמרו אז למה הקבלנים עוצרים התחלות בניה? אני אגיד לך למה, כי הם מבינים ששוק יד 2 הולך לקראת מוות קליני, כי הכסף החדש שיוזרם לשוק הנדלן יופנה אך ורק למקום בו יש הנחת מע"מ, ומשפרי הדיור הרי לא יוכלו להשתדרג לחדש אם לא ימכרו את דירתם הישנה... אז הקבלנים נערכים לירידה בביקושים ולא לחיסול המלאי כפי שאתה מתאר מפוזיציה כמובן.
    סגור
  • דבר אחד שכחת, חכמולוג
    יאיר 18/06/2014 12:24
    הגב לתגובה זו
    1 2
    הכסף יופנה רק למקום שיש בו הנח מע"מ? כמה מקומות כאלה יש? מעט מאד. והכסף החדש הזה הוא כסף ענק שמחפש מפלט!!
    סגור
  • שיחליטו, כסף ענק שמחפש מפלט? או רק 7% מהקונים?
    לא סגורים על עצמם... 18/06/2014 15:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל פעם מבלבלים לנו תמוח לפי איך שמתאים להם
    סגור
  • לא לדחוף יש מספיק לכולם, לא יהיה ביקוש מצד משפרי הדיור
    המשך ליאיר החכמולוג 18/06/2014 14:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המשפרים לא יוכלו לקנות חדש מקבלן מבלי למכור, ואף אחד לא יקנה את דירתם הישנה, אלא אם כן ישכילו ויורידו לא פחות מ15% ממחיר העסקאות המקובלות באותו איזור. כדי לגלם את הנחת המע"מ שיש לצעירים אצל הקבלנים. אבל כל זה ספקולציות בוא ניתן לזמן לעשות את שלו.
    סגור
  • 7.
    אני רוצה לחזק את ידי הכותב כאן
    ארי מהצפון 17/06/2014 13:43
    הגב לתגובה זו
    3 4
    אסף דבריך כאילו לקוחים מהעיתן של הבוקר...
    סגור
  • 6.
    לא יעזרו עוד ספינים - השוק בשטח יורד (ל"ת)
    ביד 2 כבר יורד 10% 17/06/2014 13:40
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 5.
    המחירים כנראה רק יעלו
    רחמים 17/06/2014 13:40
    הגב לתגובה זו
    3 4
    גם אני כמו דודו מסכים עם כל מה ששמענו כאן
    סגור
  • 4.
    חוסר פירגון והפחדה
    המושיע 17/06/2014 13:15
    הגב לתגובה זו
    6 4
    אפשר להגיד הרבה דברים על תוכנית המע"מ של לפיד, אך הוא הראשון מתוך 4 שרי אוצר וראשי ממשלה שאשכרה עושה משהו להורדת המחירים. נשמע לי הזוי שהמחירים יעלו בגלל התוכנית. נכון שחסרות דירות ולא כולם נהנים מהפטור הזה, אך המצב גורם לזה שיש עצירה בעיסקאות והורדת מחירים גם בדירות יד 2. דירות יד שנייה מחכות חודשים רבים עד שנמכרות ואחרי שהורידו 10-20% מהמחיר בשביל למכור. כולם מפחדים מהתקנה החדשה ולא סתם. הקבלנים, היזמים, ורוכשי הדירות כולם כבר מבינים שהולך להיות מהלך של ירידות בשוק. לשוק אין יותר לאן לעלות, רוב הציבור כבר לא יכול לקנות במחירים האלו וגם אם המחירים יעלו, זה יגרום לעוד יותר עצירת עסקאות. על המיתון שנמצא כבר שמעתם?? מנסים לשווק לנו שאין מיתון והכל ורוד, אך המשק כבר כמעט שנה נמצא בהאטה חריפה. תראו את הירידה בקניות בסופרים ובקניונים. אנשים לא רצים היו לקחת משכנתאות גבוהות. "אל יתהלל חוגר במפתח" , תנו לתוכנית להיכנס לתוקף, אחרי זה כל החכמים והפרשנים תראו את התוצאה ותגיבו. ספקולציות ונביאים יש לנו המון ורובם שוטים.
    סגור
  • 4 אתה המושיע?תוכיח! מי החבריםשלך?איפה אתה עובד?
    המהדי האימם ה 12 הנס 17/06/2014 15:37
    הגב לתגובה זו
    2 4
    מה אתה עושה בחיי היום יום?יש לך חברה?היכן אתה שוהה? אתה בתול?יש לך חברות?אתה גר לבד? מה התגלות האלוהית שהייתה לך? אתה סובל? מה אזרחות שלך? איזה מטבעות אתה מחזיק? באיזה מדינה אתה שוהה?עם איזה קבוצות אתה בקשר? מה אתה אוכל? בן האלוהים 1 שיעי המהדי האימם ה 12 4 אתה שקרן אתה לא מושיע
    סגור
  • אנוכי אזרח מודאג ממעמד הביניים
    המושיע 17/06/2014 16:38
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שקרן אתה ומי שמאחוריך
    סגור
  • 3.
    אסף אנגל אתה מדבר שטויות
    שוקי 17/06/2014 12:34
    הגב לתגובה זו
    14 8
    מצד רוכשי הדירות החדשות בעלי הזכות למע"מ 0% - גם אם תהיה התנפלות מצידם המחירים לא יכולים לעלות מעבר למחיר התקרה שייקבע. מצד רוכשי הדירות החדשות שאינם זכאים למע"מ 0% - בוא תראה לי ישראלי אחד שיהיה מוכן לקנות במחיר רגיל כשהוא יודע שהשכן שלו מקומה מתחתיו קנה ב-18% פחות. הקבלנים יהיו חייבים להוריד להם במחיר כי אחרת הם לא יקנו. ועכשיו לגבי הדירות יד שנייה - המכירה והקנייה של דירות יד שנייה מורכבת משרשרת של קניות ומכירות כאשר בקצה השרשרת נמצא אותו אחד שקונה את הדירה הראשונה בחייו. ברור לך שבמחירי הדירות יד שנייה הנוכחיים רק לא נורמלי יקנה דירה יד שנייה כאשר הוא יכול לקנות במחיר נמוך מזה דירה חדשה. מוכרי הדירות יד שנייה יהיו חייבים להוריד מחיר כי אחרת הם לא ימכרו. קח לדוגמא דירת יד שנייה מעופשת שנמכרת היום במחיר הזוי של מיליון וחצי שקל. אם אני זכאי להטבה ויכול לקנות דירה חדשה מהניילונים במחיר של 1.3 (לאחר הורדת המע"מ) הרי שמוכר יד שנייה יצטרך להוריד את המחיר למיליון בכדי שאתחיל בכלל לחשוב בכיוון של קניית דירה יד שנייה.
    סגור
  • 2.
    מסכים 100%
    ירון 17/06/2014 12:18
    הגב לתגובה זו
    7 6
    תתכוננו לקפיצת מחירים
    סגור
  • 1.
    לצערי אני מסכים איתך, המחירים רק יעלו ויתנפחו (ל"ת)
    דודו 17/06/2014 10:38
    הגב לתגובה זו
    9 8
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות