הציבור מתחיל להבין: האם הרוכשים שינו גישתם כלפי חוק מע"מ 0%?

אסף אנגל, מנכ"ל משותף בקבוצת "אנגל-שביט" המייעצת ומלווה קבוצות בתהליך רכישה מיזמים, תוהה האם ציבור הרוכשים בישראל שינה גישה באשר לחוק מע"מ 0%
 | 

"עכשיו לא קונים. עכשיו מחכים" - זו העמדה שנקטו רוב הרוכשים בישראל החל מיום פרסום תכנית מע"מ 0%. עמדה מנוגדת לחלוטין למציאות ולתפישה הפרטית שלהם עצמם: גם כאשר היה ברור לכולם שמדובר על הטבה ש"אמורה" לפנות ל-7%-8% מכלל אזרחי מדינת ישראל, כל יתר ה-92% התיישבו על הגדר.

יתרה מכך, במדגם מייצג שבוצע ע”י מחלקת המחקר של “אלדר”, העידו כ-56% מהישראלים כי לתחושתם, אין מספיק דירות לאותה כמות קטנה של . בימים האחרונים, אלה היושבים על הגדר זזים בחוסר נוחות. האם המשך עיכוב הרצון וההחלטה לרכוש דירה מיטיבה עם הרצון שלנו לקנות דירה? האם היא משרתת את המטרה? להזכירכם המטרה היא הוזלת מחירי הדיור, ולא התכנית עצמה.

מהיום הראשון, קמו כמעט כל אנשי המקצוע והמעורבים בכלכלת ישראל בכלל, ובשוק הנדל"ן בפרט, וטענו שלל טענות כי החוק לא רק שלא ייטיב עם הרוכשים, אלא יגרום לעליית מחירים. כל הכלכלנים, החל מבעלי התפקידים הפורמלים דרך אנשי מקצוע, בעלי עניין וכתבים, כולל אנוכי, שבטורים הקודמים ציינתי שהחוק הזה אינו טוב מסיבה אחת פשוטה: כלכלית. הוא יגרום לעליית מחירים ויפגע בצרכן - ההיפך הגמור מהמטרה המוצגת לציבור.

כאמור, מאות ניתוחים והסברים נכתבו, חלקם בניסיון כן להבהיר את הבעייתיות וחלקם מתוך אינטרס בשוק הנדל"ן להחזיר את הקונים. תהא סיבת הכותבים אשר תהא, אמון הציבור כלפי מטרת התכנית לא נפגע. אף אחד לא רצה להאמין: "חברים יקרים, ברור שמחירי הדיור גבוהים ולא ריאלים, אך האם הפתרון טמון בתכנית מע"מ 0%? לא ולא”.

האמת צריכה להאמר - קשה עד בלתי אפשרי, כשברקע פועמת התקוה שנתנה תכנית מע"מ 0%. לא משנה כמה ניתוחים כלכליים או דוגמאות הוצגו - הציבור לא קנה את זה וסירב לשמוע. אנחנו מחכים עד שהחוק יעבור. הגורם המרכזי ששיחק תפקיד היה התקווה. ולה, עוצמות אדירות.

אז מה הוביל לשינוי בתקופה האחרונה, בה הציבור מתחיל לחזור למשרדי המכירות, לברר, לבדוק? לשאול ולבחון בעצמו, האם יש סיכוי ריאלי שמחירי הדירות יירדו ולמה בעצם, הם נמצאים כל העת, גם עכשיו, במגמת עלייה?
שאלות אמיתיות, על מה באמת יהיה ביום שאחרי החוק.

רק כאשר זירת הדיון הפכה להיות פוליטית, ולא כלכלית, ומבלי לשנות את תקוותם בתכנית הכלכלית של שר האוצר, אנשים התחילו להבין שמשהו אינו כשורה ומותר לתהות על התוצאה. כל עוד הטורים, המאמרים, הראיונות שניתנו והויכוחים שניצתו סבו סביב ההיבט הכלכלי - כולם התבצרו בעמדתם.

כשהבנו שבכלל מדובר בתכנית פוליטית - הכל השתנה. עד כמה פוליטית? עד כדי כך, שלפי דיווחים שר האוצר "שילם" לבית היהודי עשרות מליונים שכבר הועברו למתיישבים שמעבר לקו הירוק, כחלק מדיל שמגייס את יו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת מטעם הבית היהודי, לעשות הכל על מנת להעביר את החוק.

מרגע שהונחו בפנינו העובדות הפוליטיות, התחברנו לבעיה שאולי גלומה בחוק המע"מ, שייתכן והוא לא נועד לשרת אותנו, רוכשי הדירות. שר האוצר הניח את כל יהבו הפוליטי על חוק זה, הוא סופר מנדטים לקנדנציה הבאה ולא ייתן לחוק ליפול. האם יפגע ברוכשים? זה כבר לא משנה. שר האוצר בחר בכובע הפוליטי שלו על חשבון הכובע שלו כשר האוצר במדינת ישראל.

רוכשי הדירות לא נעלמו או ירדו מהארץ: הם חיכו. הביקושים, לב הבעיה, חוזרים ולהמריא ובמקביל, נשארנו עם אותה כמות מעליבה של היצע. מלבד השינוי שכבר רואים כאשר מסתובבים בשטח, מתחזקת גם המגמה בסקר עדכני שמצביע על כך ש-14% מתושבי מדינת ישראל שוקלים או מתכננים לרכוש דירה עד חודש תום חודש ספטמבר. מדובר במספר שיא המעיד יותר מכל על עיכוב ודחיית הביקושים בחצי השנה האחרונה, ולא ויתור על רכישת הדירה.

ושוב תקווה
כולי תקווה שהמצב והמספרים לא ינוצלו לרעה על ידי הגורמים השונים בשוק הנדל”ן ויביאו לעלייה חדה במחירים. כולי תקווה שאותם גורמים יבינו, שהחצי שנה האחרונה היתה למעשה בסימן המתנת הציבור לפוליטיקה "חדשה” - פוליטיקה של תקווה. ולבסוף נשארנו עם הפוליטיקה בלבד.

תגובות לכתבה(60):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 50.
    האינטרס של שוק הנדל"ן
    דיאנה רוזן 26/08/2014 10:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה האינטרס של שוק הנדל"ן? להחזיר את הקונים. אבל יש בעיה:אמון הציבור כלפי חוק מע"מ0% נפגע.האם ללכת אחרי שר האוצר בעיינים עצומות?
    סגור
  • 49.
    לא על הטלוויזיה לבדה
    ענת הלוי 26/08/2014 07:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא כדאי להסתמך רק על הטלוויזיה,כדאי לשמוע ייעוץ נוסף
    סגור
  • 48.
    לפי מתן חודרוב כדאי לקחת משכנתא עכשיו(מהטלוויזיה)
    יולי 25/08/2014 23:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נוצרו תנאים טובים לקחת משכנתא - אז יאללה נצא לדרך
    סגור
  • 47.
    האם שוק הדיור יתעורר?
    אמיליה 25/08/2014 23:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נרוויח או נפסיד מהמהלך החדש של הנגידה פלוג?בצרוף עם הצעד של שר האוצר, נרוויח או נפסיד?
    סגור
  • השוק מתעורר עכשיו
    ruth 26/08/2014 08:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כנראה שהשוק מתעורר עכשיו - לא קשור למצב הבטחוני אלא להורדת הריבית בבנקים ע"י הנגידה
    סגור
  • טען עוד
  • 46.
    פוליטיקה של תקווה
    איתי גורן 25/08/2014 20:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כולנו מחכים לפוליטיקה "חדשה” - פוליטיקה של תקווה. פוליטיקה שתעודד ותתמוך גם בנו
    סגור
  • 45.
    הכל פוליטיקה
    רוויטל מתל אביב 25/08/2014 18:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "כשהבנו שבכלל מדובר בתכנית פוליטית - וששר האוצר "שילם" לבית היהודי עשרות מליונים שכבר הועברו למתיישבים שמעבר לקו הירוק, כחלק מדיל שמגייס ..."הבנו שאנחנו סוף הרשימה ואין למה לצפות - פשוט לא ישאר פרור בשבילנו 
    סגור
  • 44.
    האם לקפוץ עכשיו?
    דנה 25/08/2014 16:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל אלה היושבים על הגדר זזים בחוסר נוחות(מתוך הטור של אסף אנגל) האם לקפוץ עכשיו, והאם למים העמוקים?
    סגור
  • 43.
    ארבעים שנה של ששקט ואז נפנה לקניית הדירה
    איתי לבינסון 25/08/2014 15:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנחנו בציפייה להמשך - האם יהיו ארבעים שנה כמו שהובטח
    סגור
  • 42.
    קודם כל שהארץ תשקוט
    גיא מהכפר 25/08/2014 08:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההופעות בטלוויזיה זה לא העיקר. קודם כל שהארץ תשקוט, ואז נמשיך ביחד עם לפיד לנסות ולהעביר את החוק.
    סגור
  • ארבעים שנה הארץ תשקוט
    אליהו 25/08/2014 14:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הלוואי והארץ תשקוט ארבעים שנה כמו שכתוב בתורה
    סגור
  • 41.
    לפיד בטלוויזיה - זה היה אתמול בערב
    שמעוני 25/08/2014 08:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבל שלא ראיתי את התוכנית, היו דברים חדשים שאנחנו לא יודעים?
    סגור
  • 40.
    היום ,עכשיו לפיד היה בטלויזיה
    לוסי 24/08/2014 20:41
    הגב לתגובה זו
    0 1
    עם תוכניתו הבלתי מנוצחת"מע"מ 0%
    סגור
  • 39.
    לפיד אפס... (ל"ת)
    דודו 24/08/2014 11:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 38.
    לפיד שר האוצר
    יהונתן 24/08/2014 09:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפיד כשר האוצר מייצג אותנו, אבל באותו זמן מנסה גם למצוא חן ולהצליח בעייני ראש הממשלה.איך מגשרים על הפערים?
    סגור
  • 37.
    לפיד הוליך אותנו שולל
    ראובן לוי 24/08/2014 07:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבת ששר האוצר בחר בכובע הפוליטי שלו על חשבון הכובע שלו כשר האוצר במדינת ישראל. קשה להאמין שלפיד הוליך אותנו שולל.קשה להאמין שלפיד יפנה לנו עורף ולא יקיים את שהבטיח לכולנו-את חוק מע"מ 0%
    סגור
  • 36.
    אין מה להיות אופטימיים
    לירון 23/08/2014 21:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין מה להיות אופטימיים ,בנתיים היצע הדירות קטן וזה מה שמכתיב את המצב: האם המחירים ירדו או יעלו.
    סגור
  • 35.
    תקופה טובה אחרי המלחמה הציבור יחזור משרדי המכירות
    ארי 23/08/2014 21:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם גם אתם אופטימיים? האם גם כותב המאמר אופטימי? אני אופטימי - נראה לי שהכל הולך להיות טוב יותר
    סגור
  • 34.
    מציאות קשה כרגע אבל אני אופטימי
    ישראלי 23/08/2014 16:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המציאות הזאת שאנחנו עומדים לפגוש היא קשה ותלויה בכל כך הרבה מרכיבים . גם מרכיב פוליטי שאני לא יודע איך לפענח אותו. איפה אנגל שיאיר את עיניינו.
    סגור
  • 33.
    יש מציאות בתחום הדיור
    שמאי 23/08/2014 10:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדברים על לחכות עד שיכנס החוק(מע"מ 0%)לתוקפו ואני אומר כדאי לצאת עכשיו ולמצוא את המציאות.
    סגור
  • 32.
    לחכות או לפעול
    שרית לב ארי 22/08/2014 23:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה לי שעצרנו מלכת, האם אנחנו מחכים כרגע בגלל המלחמה? נראה לי שממש לא...קיימת תופעה של 'ישיבה על הגדר' בשוק הנדל"ן, גם אצל אנשים שלא זכאים להטבת המע"מ. מה נותר לנו לעשות? לחכות או לפעול - אני מאמינה שכדאי לצאת ולקנות עכשיו...
    סגור
  • ובכל זאת קיימים מספר סימני שאלה
    נועה 23/08/2014 10:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה יש לדבר, עובדה שהשוק של הנדל"ן עמד מלכת.
    סגור
  • 31.
    מה קורה במשרדי המכירות?
    מאיר פרץ 22/08/2014 19:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם יש שינוי בתקופה האחרונה, והציבור מתחיל לחזור למשרדי המכירות,לראות אם יש סיכוי אמיתי שמחירי הדירות יירדו - או שהכל במגמת עלייה?
    סגור
  • 30.
    הדירה - חלום
    נתנאל 22/08/2014 15:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    במקום כל הפרויקט של מע"מ0% - במקום כל סערה שעורר החוק הזה(שעדיין לא נחקק) כדאי ששר האוצר יעניק לכל משפחה שמתכננת קניית דירה - מענק חד פעמי מהמדינה ואז נוכל ממש להעזר ולהגשים את החלום.
    סגור
  • 29.
    עוד על מע"מ 0%
    מילכה לוי 22/08/2014 13:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קונים רבים מחכים למימוש החוק - ובתנאי שמחיר הדירה יהיהעד 1.6 מיליון שקל. האם הציפייה הזאת לא מפילה אותנו בפח. שווה לקחת יעוץ מה המהלך הנכון.
    סגור
  • 28.
    שוק הדירות בנפילה - האם לדחות את ההחלטה לרכישה?
    אתי 22/08/2014 07:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נאמר בנדל"ן:"מע"מ אפס הפיל את שוק הדירות לרמה הנמוכה ביותר...אולי דווקא עכשיו כדאי לצאת ולקנות, לרכוש את הדירה שכה חיכינו לה.
    סגור
  • 27.
    עליית מחירים תפגע בצרכנים
    שולי 21/08/2014 22:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צדקת אסף בדבריך - ואני מעריך את הכנות וההגינות שלך. ציינת שהחוק הזה אינו טוב מסיבה כלכלית. הוא יגרום לעליית מחירים ויפגע בצרכן - ומי הוא הצרכן? אני ורבים כמוני
    סגור
  • 26.
    הציבור ממש לא מבין
    אריאלי 21/08/2014 10:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם הציבור מבין - לדעתי ממש לא, עדיין לא נפל האסימון
    סגור
  • 25.
    יש להגדיל את מספר הדירות
    חי 20/08/2014 23:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שר האוצר כבר וויתר עלינו - הוא עסוק רובו ככולו בהורדת המחירים (על ידי וויתור על המע"מ)במקום להגדיל את כמות הדירות מהלך שאולי יוריד את המחיר בעת קניית הדירה
    סגור
  • 24.
    חוק מע"מ 0% לא יפול
    קרן מהצפון 20/08/2014 23:11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שר האוצר סופר מנדטים לקנדנציה הבאה ולא ייתן לחוק ליפול.הוא שומר עליו בכל מאודו - אבל הוא לא רואה אותנו לנגד עיניו,רק את המנדאטים העתידיים
    סגור
  • 23.
    אתה ממן למשהו אחר...
    יפית 20/08/2014 23:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מע"מ 0 % אתה ממן למשהו אחר - שמקבל במרמה את ההטבה השייכת לך.חוק מעמ % 0 נותן הטבה עקיפה לקבלנים שמעלים מחירים ואנחנו נופלים עמוק יותר
    סגור
  • 22.
    לא עוזבים את הארץ - אנחנו כאן מצפים לימים טובים
    יחיאל אזולאי 20/08/2014 23:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אנחנו רוכשי הדירות שיושבים על הגדר לא עוזבים את הארץ ולא נוטשים את המערכה מחכים לימים טובים יותר. מתי? זה יקבע ולא מלמעלה! הכל בידי הממשלה והמחזיקים בתיק הכלכלה והשיכון והאוצר
    סגור
  • 21.
    עכשיו הזמן לשינוי
    רחלה 20/08/2014 21:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אסף אתה צודק:כולנו יושבים על הגדר - ובלי מרכאות! קשה לכולנו לצאת לדרך עכשיו.אבל נראה לי שהצלחת לשכנע אותנו שעכשיו הזמן לשינוי
    סגור
  • 20.
    התיישבנו על הגדר.
    יוסי בן גור 20/08/2014 17:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אמר אנגל במאמרו:"עכשיו לא קונים. עכשיו מחכים" - זו העמדה שנקטו רוב הרוכשים בישראל החל מיום פרסום תכנית מע"מ 0%."וגם אני ורעייתי יושבים על הגדר עם כולם
    סגור
  • 19.
    מחיר אמיתי של רכישת הבית
    אליאן 20/08/2014 17:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למחיר הגבוה של רכישת הדירה יש מחיר חברתי וכלכלי עצום: גידול בחובות משקי הבית; הפניה של משאבים לנדל"ן במקום לפיתוח מסוג אחר;- ותסיסה חברתית.
    סגור
  • 18.
    ביקוש לעומת היצע - לדברי מומחים- זה שורש העיניין
    ruth 20/08/2014 07:56
    הגב לתגובה זו
    0 3
    הביקושים, הם לב הבעיה, והם חוזרים ולהמריא. ואנחנו נשארנו כמות קטנה של דירות .
    סגור
  • 17.
    אנחנו לא נעלמנו
    מיכל 20/08/2014 07:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו שנאמר במאמר אנחנו רוכשי הדירות לא נעלמנו ולא ירדנו מהארץאנחנו בעמדת ציפייה לירידות מחירים בעקבות מע"מ0%.
    סגור
  • 16.
    דירה בישראל
    יצחק כהן 20/08/2014 07:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בשנים האחרונות המחיר הממוצע של דירה בישראל זינק בעשרות אחוזים ל– כמעט כפול ממחיר ממוצע של בית בארה"ב.
    סגור
  • 15.
    האופטימיות באוויר
    יונית 20/08/2014 00:16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כשברקע פועמת התקוה שהביאה תכנית מע"מ 0%. האופטימיות באוויר וממש לא משנה כמה ינסו לעבוד עלינו עם הסברים כלכליים הגיוניים אנחנו הציבור לא נקנה את זה. אנחנו מחכים עד שהחוק יעבור.ו...כולנו אופטימיים.
    סגור
  • 14.
    הביקושים רק גדלו
    רחבעם 19/08/2014 22:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כותב אנגל בטור שלו: "רוכשי הדירות לא נעלמו או ירדו מהארץ: הם חיכו. הביקושים, לב הבעיה, חוזרים ולהמריא ובמקביל, נשארנו עם אותה כמות מעליבה של היצע".אני חושב שאתה צודק
    סגור
  • 13.
    סוף סוף לקנות
    אלוני 19/08/2014 16:56
    הגב לתגובה זו
    0 2
    האם המשך עיכוב הרצון וההחלטה לרכוש דירה מיטיבה עם הרצון שלי ושל אשתי לקנות דירה? האם היא משרתת את המטרה? נראה לי שממש לא. כדאי לקום ולעשות מעשה(קנייה) וזה מה שעשינו
    סגור
  • 12.
    לתל אביב -חמישים ותשע דקות
    אפרים 19/08/2014 14:17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הנסיעה לעבודה בת-א זהו זמן איכות וחבל לוותר על הלוקסוס הזה
    סגור
  • 11.
    חלק יחזרו מאוכזבים כי אין מספיק דירות, אך יחכו להזדמנות
    אסף אנגל - כנס 19/08/2014 13:07
    הגב לתגובה זו
    5 0
    נוספת לרכוש דירה במסגרת חוק המעמ. גם אם זה יקח שנה שלמה של המתנה נוספת. אין שום סיכוי שהם יגידו לעצמם: "בואו נוותר על הטבה של 200,000 שקל ונרוץ לקנות דירה מקבלן שלא עומדת בקריטריונים, או דירה יד שניה, העיקר לא לגור בשכירות, כי כל חודש אנחנו שורפים 4,000 שקל" . זה פשוט לא יקרה. איש לא יוותר על הטבה של 200,000 שקל כי הוא בלחץ לקנות דירה. אין דבר כזה. יש מוצר חלופי שנקרא דירה בשכירות, וגם אשה היסטרית שלחוצה על דירה בבעלותה, לא תרצה לבזבז הטבה כזו.
    סגור
  • 10.
    הציבור התחיל להבין ש"רק יעלה" זה שקר (ל"ת)
    יושב על הגדר 19/08/2014 09:43
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 9.
    מדינה מרושעת שמסרבת לתת פתרון לבעיית הדיור
    אחד 19/08/2014 09:23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המדינה צריכה להפסיק להתנער מאחריות ולהתחיל לטפל בבעיה כמו שצריך כפי שנעשה בשנות ה 90 בתקופת העלייה הגדולה מברה"מ. המדינה צריכה ליזום מכרזים לבניית עשרות אלפי דירות בשנה, דירות 3 ו 4 חדרים, בשיטת מחיר למשתכן. דירות סבירות, צנועות לא מפוארות כמו שהקבלנים אוהבים לבנות. אבל משום מה הממשלה לא עושה זאת, המחירים נשארים גבוהים, והמצוקה רק מחריפה. עכשיו השאלה היא מדוע הממשלה לא עושה זאת?
    סגור
  • 8.
    הציבור מתחיל להבין: אסף אנגל הוא עוד אינטרסנט
    אורן 18/08/2014 18:09
    הגב לתגובה זו
    6 1
    מבין כל האינטרסנטים שצועקים השכם והערב נגד תוכנית מע"מ 0 כי הם מבינים דבר אחד - התוכנית הזו תרסק את מחירי הדירות יד 2 ואז ערך הבית שלהם יירד ותחושת העושר המדומה שלהם תתפוגג.
    סגור
  • 7.
    אם זה נכון תוכיח שקנית דירה אם לא זה בבלת (ל"ת)
    קמאמיל 18/08/2014 07:02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 6.
    הגיע הזמן לעבור הלאה. נמאס לדבר על מעמ 0. (ל"ת)
    זה לא קורה. 17/08/2014 23:34
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • 5.
    הציבור. התחיל להבין
    אליהו שמש 17/08/2014 21:36
    הגב לתגובה זו
    5 1
    לא תהיה העלאת מיסים. לא יהיה חוק. המ. ע. מ. לא תהיה הסדרה, צודק אסף
    סגור
  • 4.
    גם בבטחון שלנו סוחרים
    הכל פוליטיקה 17/08/2014 17:40
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אז שבכסף שלנו, באיכות החיים לא יסחרו הברנשים הליצנים שבממשלה? לפיד גמר את הסיפור שלו. השקר נחשף
    סגור
  • 3.
    האנשים סוף סוף הבינו ש
    הלפרין 17/08/2014 16:37
    הגב לתגובה זו
    8 2
    באמת שאין שום סיבה לשלם כ"כ הרבה על דירה.זה מוצר צריכה בסיסי !!!
    סגור
  • 2.
    עוד פעם החמוד הזה..ועוד פעם כתבה אינטרסנטית נגד...
    גילי 17/08/2014 13:19
    הגב לתגובה זו
    10 4
    מה יהיה נדלניטוס??! מתי תבין??? אין קשר לתוכנית או לא תוכנית (למרות שהשמטת כמה תוכניות...), המחירים בירידה כי לעם ישראל ברובו אין כסף!! עם ישראל ברובו הבין את הבלוף שאין באמת סיבה למחירים הגבוהים! עם ישראל ברובו הבין כי שעיבוד עתידו עבור דירת 4 חדרים אינו שווה את הסיכון הכלכלי למשפחתו...לא יעזורו טורים על מנת לעודד אותך שהמצב יחזור לקדמותו - אר חבל שזה לא יקרה.
    סגור
  • 1.
    האםלקנות במרחק 59 ד' רכבת מתל אביב?
    דורון יועץ נדל"ן 17/08/2014 13:06
    הגב לתגובה זו
    2 5
    רחוק מהתחת של הסבתא? רחוק מהסינר של האימא?איך נגור בדירה ללא משכנתא ,כמעט בחינם, בשדרות,נתיבות אופקים? אני עובד בתל אביב ושואל כמה זמן עד שאגיע לעבודה מהפריפרייה נו כמה זמן? נכון 59 דקות ויש לכם דירה כמעט בחינם
    סגור
  • המרחק מתל אביב
    יהורם מאיזור חיפה 19/08/2014 13:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חמישים ותשע דקות מתל אביב זה ממש מרחק סביר)אני נוסע יותר)
    סגור
  • אתה חושב שאנחנו מטומטמים?
    חישוב פשוט 18/08/2014 10:54
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אז אתה בסדר עם שעתיים נסיעה כל יום מהעבודה ובחזרה, OK. אבל זה מעולה לעבודה בה אתה מסיים ב-4. חוזר ב-5, עושה עם הילד את שיעורי הבית כדי שלא יגדל ברחוב, מאכיל ומשכיב אותם לישון. עם יום עבודה ישראלי כיום, אתה רוצה שנסיים יום עבודה ב-7-8, נחזור הביתה ב-9 (אה, וגם לא כולל נסיעות מתחנת הרכבת לבית ולעבודה, כי רק בישראל תחנות הרכבת רחוקות ממרכזי הערים).
    סגור
  • בשדרות הרכבת 5 דקות אופניים מרוב הדירות
    דורון יועץ נדל"ן 18/08/2014 11:21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    להמתין עד המוות שהמחירים ירדו?
    סגור
  • חלילה מטומטמים. אבל מיליון משכנתא?
    דורון יועץ נדל"ן 18/08/2014 11:18
    הגב לתגובה זו
    5 0
    זה גאוני בעינך? הנסיעה ברכבת יכולה להיות מומרת לעבודה,קריאה מנוחה. מתוך השעתיים תפחית 1 שעה שאתה שורף מהרצליה או רעננה בדרום אין משכנתא .יש הטבות יש יותר כסף פנוי מי גאון של אימא?
    סגור
  • הנסיעה ברכבת יכולה להיות מנוצלת לעבודה,לקריאה .
    אהוד 20/08/2014 23:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כיף לנסוע ברכבת אני נוסע כל יום לעבודה מרחוק.
    סגור
  • דורון יקר, העניין הוא שדירה בשדרות אמורה לעלות
    אנונימי 17/08/2014 14:51
    הגב לתגובה זו
    12 3
    200 אלף שח ולא חמש מאות אלף שח.. הציבור מבין שגם בפריפריה מוכרים לו דירות במחיר מופקע.
    סגור
  • סוף סוף תגובה עניינית.
    דורון יועץ נדל"ן 17/08/2014 16:40
    הגב לתגובה זו
    5 0
    עלות בנייה " לפי הקבלנים...700,000 ש"ח " דירה בראש העין (שעה מתל אביב) עולה 1250 אלף ש"ח. ההפרש הולך לכיס של הזוג הצעיר(עם הגירושים...האישה לוקחת הכל) בנתים שניהם עובדים במרחק שעה נסיעה מתל אביב..זה מראש העין ישלם משכנתא עד מותו. זה מהדרום יבלה כל סופ"ש עם אשתו(גרושתו לעתיד)!!! בדרום יש עוד הטבות....תחקור תגלה לבד
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות