זיו פניני על הדרך לגרום למחירי הדירות לרדת - ללא תופעות לוואי ומשברים

מנהל חדר המסחר במגדל שוקי הון מסתכל על תחום הנדל"ן, ומציע את הפיתרון הנכון לדעתו - ללא תופעות לוואי ומשברים
 | 

מחירי הדירות לא מפסיקים לעלות ועימם יוקר המחייה שאינו משתקף נכונה במחיר . רבים מהפתרונות המוצעים לאחרונה לא באמת יפתרו את בעיית הנדל"ן הרותח. וחלקם, גם אם יפתרו בטווח הקצר, יזרעו את זרעי המשבר הפיננסי /נדל"ני הבא בעתיד.

ישנן 3 בעיות הקשורות בטבורן זו בזו ומאיימות על השוק המקומי. לשלושתן ניתן לתת מענה בפתרון אחד פשוט ויחידי. הבעיה הראשונה שריבית אפס יוצרת, הינה חוסר היכולת של גופי החיסכון, הן האישיים והן הפנסיוניים, להשיג פנסיה מכובדת לבעליה. הרי מעבר לתוחלת החיים העולה, אין תקבולי על פיקדונות / , וקשה לנצח את דמי הניהול הלגיטימיים ללא לקיחת סיכון שבעתיד יתפוצץ לנו בפנים, וזו רק שאלה של זמן. אגב, גם אם לא יתממש הסיכון, התשואה הכוללת הפנימית בתיקי הפנסיה ללא רווחי ההון שהיו בשנים האחרונות (ולא יחזרו), תהיה אפסית ולא מספקת.

הבעיה השנייה שריבית אפס יוצרת, הינה ריצה של משקיעים רבים ושוכרים רבים לשוק הנדל"ן. בפועל, אין באמת חוסר בדירות כפי שהתקשורת והרבה מומחים טוענים, אלא יש חוסר בדירות לבעלות, הן כהשקעה מניבה והן למגורים בבעלות הדייר. בעוד מספר שנים, כשכולם יצליחו להיות בעלי דירות, מי יגור בהן? כנראה ששכר הדירה יירד לכיוון מחירי ההון האפסיים וימשיך להראות שהאינפלציה כביכול יורדת.

ריצת המשקיעים והשוכרים לקנות דירות בקניה ממונפת יוצרת המשך ביקוש קשיח לנדל"ן ולעליית מחירי הנדל"ן, תוך יצירת סמויה (ועוד לא הזכרנו את אפליית המס לטובת נדל"ן על חשבון שוק ההון).

הבעיה השלישית הינה קניה ממונפת של הרבה משקי בית בשוק הדירות (הרי לפי חוק מע"מ 0%, כל זוג שלא קונה דירה מפסיד למעשה כסף/הטבה). אין באמת הגיון שזוג צעיר יקנה דירה חדשה (זה הדין גם במדידת האינפלציה),
הוא צריך לקבל דיור בסטנדרטים טובים ולאורך זמן ולא להיות חייב בבעלות דירה (כפי שאכן קורה בהרבה מקומות בעולם. למשל גרמניה). הבעיה תיווצר בעליית מחיר ההון בעתיד. במקרה זה, ישקע הזוג בחובות ריאליים גבוהים שיקשו עליו מאוד ויורידו את איכות חייו וילדיו. אותה בעיה יכולה להחריף אם המשק יקלע למיתון כבד אשר יחייב את הזוג למכור את הדירה בשווקי נדל"ן חלשים בגין ריבית עולה ושבירת רב שנים.

3 הבעיות יכולות להיפתר בתוכנית פשוטה אחת לרווחת כולם:
1. המדינה מפשירה מיידית אדמות בפרפריה סביב ת"א בתב"ע לבניה גבוהה מאוד בסטנדרטים סבירים/גבוהים.
2. המדינה מוציאה את האדמות במכרז חינם לזיכיון מאה או מאתיים שנה (אפשר בעתיד להאריך עוד) לגופים המוסדיים המנהלים לנו את הפנסיה. כדי שאלו ינהלו למעשה את הפרויקט המניב.
3. הגופים המוסדיים בונים (ע"י מכרזים לקבלנים) לגובה, תוך שהם מקבלים את הקרקע בחינם - פעילות אשר תאפשר להם להשכיר את אותן דירות (בתנאים עליהם התחייבו מראש) לטווח ארוך עם גבוהה ויציבה על ההשכרה, שכן מרכיב הקרקע (לב ליבו של עליית המחיר) לא מתומחר.

היתרות של התוכנית:
1. השוק יקבל תנופת בניה ועידוד צמיחה, שכן יש פעילות נגררת רבה של מרכזי מסחר, גנים, כבישים ועוד.
2. המוסדיים (ואנחנו) נקבל תשואה גבוהה על חסכונותינו לטווח ארוך בצורה יציבה, ללא הגדלת סיכון כה גדולה. כמו כן ייתכן ופיזור ההשקעות, מבחינת השווקים והמיקום (בארץ / בחו"ל).
3. הזוגות הצעירים (ולא רק הם, מי שיעמוד בקריטריונים) יקבלו דיור לטווח ארוך ללא שיעבוד איכות חייהם לעד.
4. מחירי הדיור הפרטי יאלצו להוריד מחיר להשכרה, כיוון שיש להם מתחרים באלפי דירות לגובה על ידי המוסדיים - פעולה שתוביל בהכרח לירידת מחיר הנכס עצמו.
5. התוכנית תהווה את אקורד הפתיחה לאיגו"ח פרויקטים של נדל"ן לשוק ההון כאג"ח מניב התלוי בתזרמי מזומנים של השוכרים, ובדרך זו המוסדיים יוכלו למכור ולסחור בעתיד בפרויקט עצמו כאג"ח מגובה שכרויות (ובעתיד גם משכנתאות).

ברור שתוכנית זו והצלחתה תלויה בפרטים הקטנים ובקריטריונים של המכרזים לאורך הדרך. בנוסף, ברור שתהיינה התנגדויות הגיוניות מטעם הירוקים, וטענות שווא על חוסר בגבייה על אותן הפשרות (לא מתוקצב כלל). אבל ברור שבניה זו סביב ת"א מהווה כפתרון היעיל הנהוג בהרבה מקומות מרכזיים של סחר בעולם, ועל ידי כוחות של כלים שלובים, ירדו לאט לאט גם המחירים בשאר אזורי הארץ הרבים.

כל זאת, עוד לפני שהזכרתי טיפול בדירות רפאים, מיסים, ריבוי דירות אצל יחידים, ואולי אולי גם עליית ריבית ומתן אלטרנטיבה למשקיע השמרן.
הכלל שצריך להוביל את המדינה וקברניטה הוא להוריד את עלויות הדיור זו המטרה , ירידת המחיר כבר תבוא לבד, וזו התוצאה.

תגובות לכתבה(67):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 51.
    בלי כול קשר לכתבה
    וייס 14/01/2015 12:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפשרה בפריפריה של תל אביב לבניה גבוהה בסטנדרטים וגודל סבירים זה יכול לעשות רק טוב וזה מבורך...ככה זה בכל העולם.
    סגור
  • 50.
    רעיון מצויין שמשלב פתרון לדיור ולפנסיה כאחד
    רן 13/01/2015 07:36
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הכסף שנימצא בקרקעות המדינה שייך בסופו של דבר לאזרחים וזו דרך טובה להטיב עם הצעירים והותיקים כאחד ולהשפיע על כל השוק בעלויות נמוכות שיחזרו אל האזרחים הפתרון לבעיות הפנסיה לא פחות חשוב מנושא הדיור חזוב לזכור לבצע בצורה הדרגתית לא ליצור תנודות מהירות בשוק
    סגור
  • זה נכון
    עמוס 13/01/2015 09:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וגם פותר את השאלה המוסרית מי מקבל ומי לא... וזה עדיף על תשלום דמי ניהול של 0.7% כשרוב התיק שלך באגח בתשואה אפס....
    סגור
  • 49.
    לדעתי הפתרון פשוט
    רשות המיסים 11/01/2015 09:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קודם כול להעלות מס שכירות להוריד על שוק ההון, 2 ליצור את מה שפניני מדבר או חזרה אגח יעודיות - שיהיה פתרון לפנסיה, שלישית לבנות באזור תל אביב לגובה, ורביעית צריך לזכור ש 20 שנה הנדלן לא עלה...בסוף הוא גם יירד ככה זה בחיים
    סגור
  • 48.
    רוצים לפתור את בעית הדיור?...
    אמפסיז 11/01/2015 09:12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    1.מס רווחי השכירות =מס רווחי ההון. 2.מס על אדמות שאושרו לבניה.
    סגור
  • טען עוד
  • 47.
    לגופים המוסדיים יש מספיק כוח לא צריך לתת להם עוד
    ננ 10/01/2015 18:53
    הגב לתגובה זו
    1 1
    זה כמו לתת לנובל אנרגי עוד מאגר של נפט, מלבד מאגר גז תמר וליויתן
    סגור
  • 46.
    מוזר מאוד
    חנן 10/01/2015 17:31
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מצד אחד אומר שהבעיה היא בריבית הנמוכה ואין מחסור בדיור בכלל. מצד שני מציע לבנות והרבה... ואני אומר, הריבית תעלה ואיתה תתפוצץ בועת הנדל"ן וכל השאר קשקוש.
    סגור
  • 45.
    תוכנית נהדרת להעשרת מנהלי הקרנות הגובים עמלות מופרזות.
    משקיף 09/01/2015 23:46
    הגב לתגובה זו
    2 3
    הם כבר ידאגו שהרווחים יכנסו לכיסיהם בתרגילים פיננסיים שונים אחרי שיקבלו מתנה יקרה מהמדינה ואנחנו נצטרך להשלים את החורים בתקציב במיסים שיוטלו עלינו,פשוטי העם שלא נקבל את מתנת החינם שניתנה על חשבונינו.חושב שאנו עיוורים לתעלוליכם?
    סגור
  • 44.
    רק מס רכישה 20% על דירה שניה והון עצמי של 80% לדירה 2 (ל"ת)
    gupi 09/01/2015 16:50
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • אתה צודק אבל רק מעל 3 דירות
    בעל 2 דירות 09/01/2015 17:45
    הגב לתגובה זו
    2 2
    מותר לקנות גם לילדים שלך אבל יש כאלה עם 6 דירות - אז מה אם יש לך כסף.. זה צריך להיות מוגבל!
    סגור
  • 43.
    פישר.. זוכרים?
    בן 09/01/2015 15:13
    הגב לתגובה זו
    7 2
    הוריד את הריבית לאפס וגרם למשבר הדיור. עכשיו חייבים לתקן ולהרים תריבית ל 4 אחוז לטובת הפניית השקעות מהנדלן לפקמים.. פשוט.
    סגור
  • בינתיים הריבית יורדת לשלילית...
    אירופאי 09/01/2015 17:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ימשיכו לנפח ולנפח עד הפיצוץ האולטימטיבי...
    סגור
  • זה קצת מאוחר - יעלו ריבית וכל המדינות
    קלקלן 09/01/2015 17:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פושטות רגל אין הם יכולות לשלם את החובות שלהם תספורת לכל המדינות המובילות
    סגור
  • 42.
    מס משמעותי על דירה שניה וקרקעות שלא נבנות (ל"ת)
    ולהביא קבלנים מסין 09/01/2015 10:40
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 41.
    שום משבר לא יהיה מה שעלה ב80%יכול לרדת בלי בעיה ב 50% (ל"ת)
    שמאי מקרקעין 09/01/2015 10:36
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 40.
    אין פועלים זאת הבעיה (ל"ת)
    ק 08/01/2015 21:49
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 39.
    קבל דרך יותר קלה.כנסו
    איציק 08/01/2015 21:13
    הגב לתגובה זו
    3 1
    עוד קצת הריבית תעלה כי מתישהו זה יתהפך- ואז איזה פלא אין בעיה של היצע וביקוש ולפתע מחירי הדירות ירדו.
    סגור
  • 38.
    למה קיצרו את הכתבה? האם..
    צדיק 08/01/2015 10:36
    הגב לתגובה זו
    5 0
    משהו במגדל נלחץ מההערות של פניני על הרגולטור??? האם משהו איים שם????
    סגור
  • 37.
    האקסיומה שהציבור רוצה שמחירי הדירות ירדו אינה נכונה (ל"ת)
    רוצים לשמור על הערך 08/01/2015 09:14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 36.
    רכבת מהירה לפריפריה
    קליפ 07/01/2015 20:59
    הגב לתגובה זו
    2 2
    פעמיים ביום. בבוקר ובערב רכבת ישירה מכל עיר לתל אביב "רכבת מרכז סבידור" דוגמא: משדרות ייקח 20 דקות לתל אביב. מאשקלון 17 דקות......שתושבי המרכז יתחננו לעבור לפריפריה. ביפן יש רכבות 400 קמ"ש כבר 50 שנה! כולם עסוקים בשחד.רמאות גזל ושוד הקופה הציבורית
    סגור
  • 35.
    תשאר בחדר עסקאות ותמשיך לקחת סטופים למשקיעים הקטנים...
    חחחח 07/01/2015 20:20
    הגב לתגובה זו
    5 5
    ותעזוב אותנו מהחלום הרטוב של עושי השוק. ברור שאתם רוצים מעוניינים שמחירי הדירות לוו אלטרנטיבה למשקיעים כדי שיוזרמו מיליונים לחדרי המסחר כדי לקחת ספרדים ועמלות. אבל המשקיע הקטן יודע שעושי השוק והמוסדיים מרוחים דופקים אותו בסופו של דבר, אז הוא משקיע בצורה בטוחה בנדלן. בלי ספרדים, בלי עמלות ובלי דמי ניהול מופרזים
    סגור
  • כמה שאתה צודק
    דבר מה 08/01/2015 08:20
    הגב לתגובה זו
    3 1
    בוא נשאיר למומחים את סוגיית הנדלן ונחזור לעולם הציטוטים הנעים והמתגמל....
    סגור
  • אכן המומחים פותרים את הבעיה...חחחחח
    מומחה 08/01/2015 10:29
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חחחחחח
    סגור
  • כמה שיש יותר מהם המחירים רק עולים (ל"ת)
    גם מומחה 08/01/2015 20:13
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 34.
    הרעיון בבסיסו נכון ! אבל
    הפתרון הוא בדרך 07/01/2015 19:54
    הגב לתגובה זו
    5 0
    צריך לבנות בפריפריות ולהעביר את כל תעשיות ההייטק לשם, להטיל מיסוי גבוה עד בלתי אפשרי על הישארות במרכז . ללא הטבות למי שעובר, ההטבה היא רק בעלויות המעבר, ככה בונים נכון מדינה, כל הקיבוצים היושבים על מקרקעים בלתי מעובדים לקחת מיידית.כל מי שבקיבוצים סרח כמו שפיים להלאים ממנו את המתחם, ככה מפזרים ומחלקים מחדש, מדינה בהקמה מחדש,
    סגור
  • 33.
    להערכתי ניתן בשילוב חכם כולל התוכנית הזו
    הדר ק 07/01/2015 18:46
    הגב לתגובה זו
    1 1
    להוריד את מחירי הדיור... השאלה היא האם הם רוצים בכלל?? הרי ל 70% מהאנשים כבר יש דירה - למה לעצבן אותם?
    סגור
  • 32.
    מעניין. כיוון שונה צריך לחשוב איפה המוקשים. (ל"ת)
    אבי כ 07/01/2015 17:02
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 31.
    זה בלתי אפשרי
    אורן 07/01/2015 16:56
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לקנות דירה היום זה כמעט בלתי אפשרי אלא אם כן אתה מתפשר על הפריפריה וגם שם זה לא בחינם המשכהתאות עולות בהתאם ועם 3 מסלולי הריבית העתיד של לוקחי המשכנתאות לא מזהיר נשארה השכירות ש5000 ש"ח בתל אביב זה מחיר מציאה איפה נגור? טוב שעל לגור באוהלים לא לוקחים ארנונה
    סגור
  • 30.
    עם כל הכבוד...אם ביבי רצה להוריד את מחירי הדירות...
    משה בנישתי 07/01/2015 14:52
    הגב לתגובה זו
    3 2
    פשוט מאוד ובלי התחכמויות,,, היה מוריד מסים על הדירות וכן מוכר מגרשים לבנייה במחירים נמוכים ושפויים.........הבעיה שביבי לא מעוניין באמת להוריד את מחירי הדירות מכיוון שביבי צריך את הגזל שגוזל מהאזרחים לתת לשטחים שמעבר לקוו הירוק וכן לטייקונים,,,,כמו כן שטבע וחברות שמביאות מפעלים לארץ לא ישלמו מסים......כל זה על הגב של האזרח הקטן שסובל מחיי עוני........................
    סגור
  • 29.
    לא רוצים לגור בקומפלקס של 400 דירות בפאתי ראש העין... (ל"ת)
    רוצים לגור בגבעתיים 07/01/2015 14:43
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • למה אתה מתפנק? - לחוצ מזה זה יוריד גם את המחיר
    צעיר שאינו מפונק 07/01/2015 14:59
    הגב לתגובה זו
    7 0
    בדירה במרכז תל אביב שאתה כן רוצה לגור בה.
    סגור
  • 28.
    לא בורסה עם התקפי לב (ל"ת)
    רוצים דירות 07/01/2015 13:45
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 27.
    תלך לחנטרש במקום אחר (ל"ת)
    החייט 07/01/2015 13:44
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 26.
    דולרי ושקלי יפתרו את הבעיה
    הנפקת אגח מיועדדות 07/01/2015 13:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שהמדינה תסבסד 15-50 מיליארד שקל באגח עם תשואה מובטחת... תוריד מיסים על ההשקעה בהן,יזרום כל הכסף לשם, ויפתור את בעיית הדולר
    סגור
  • 25.
    פניני תשאר בתחום שלך- הימורים באופציות- אין לך מושג
    משכיר 10 דירות 07/01/2015 13:38
    הגב לתגובה זו
    5 10
    המדינה יכולה גם לחלק דירות חינם. אז מה. קרקע זה נכס של המדינה כמו גז כמו פוספטים. מחלקים עכשיו בזול יעלה ביוקר עוד 5 שנים הבנת טמבל
    סגור
  • ראשית למה אתה מקלל? ושנית אתה משלם מס על
    ל 25 07/01/2015 14:09
    הגב לתגובה זו
    7 2
    כל 10 הדירות?
    סגור
  • מה קרה הוא הפחיד אותך?,
    שוכר דירה 07/01/2015 13:44
    הגב לתגובה זו
    7 3
    תחרות הוגנת לשכירות החזירית שלך?? אולי גם מחיר בדירה יירד?? דווקא הצעה טובה כי היא מתחלקת שווה בין כל אזרחי המדינה וגם נותנת שכירות הוגנת...
    סגור
  • 24.
    אפילו לא בחינם...
    מנהל השקעות 07/01/2015 13:24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תנו למוסדיים אדמות בזול לפי מכרז על שכר הדירה או התקופה קדימה... המוסדיים זה אנחנו בכספי הפנסיה שיושבים היום או באפס ריבית או במניות יקרות או בקונצרני מסוכן ולחלופין דעו לכם שגם היום המוסדיים נמצאים בנדלן אבל יקר וחלקו בחו"ל למה לא לבצע תוכנית כה מבורכת זו?
    סגור
  • 23.
    תבנו לזוגות צעירים דירות חדשות בלוד מרכז הארץ (ל"ת)
    תחזקו את לוד הקיימת 07/01/2015 13:22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 22.
    כמובן שזיו כותב ממתוך פוזיציה
    אחד שמבין 07/01/2015 13:15
    הגב לתגובה זו
    5 2
    מדוע לתת לבתי ההשקעות לעשות מכה על חשבון הציבור? המדינה צריכה להכנס לשוק ולבנות. כלי שהיה בשנות ה-90 כשהגיעו מיליון עולים מרוסיה. וצעד נוסף, מיסוי אפקטיבי על דירות להשקעה. לא למסות את שכר הדירה (שהרוב מעלימים את המס) אלא את שווי הדירה שתקבע לפי האזור והגודל של הדירה. ברגע שיהיה מיסוי נכון על דירות להשקעה המשקיעים יתחילו למכור והמכירים ירדו.
    סגור
  • 21.
    הכל נכון! אבל למדינה צריך שיהיה **ראש מדינה** ומה
    נתנאל 07/01/2015 13:06
    הגב לתגובה זו
    4 0
    יש לנו במקום זה????
    סגור
  • 20.
    מיסים וריבית...
    אמיר ו 07/01/2015 12:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ברור שגם הפשרה כזו יכולה להועיל מינגד...אבל הריבית הרגה הכל....אין היכן להשקיע
    סגור
  • 19.
    יש פתרון יותר פשוט
    רן 07/01/2015 12:50
    הגב לתגובה זו
    6 0
    לא צריך לחלק את הקרקע לשום גופים מוסדיים או קבלנים שינסו לגזור קופון ולהרוויח על חשבון האזרחים חסרי הבית. צריך פשוט לתת את הקרקע ישירות לאזרחי המדינה ששירתו בצבא או בשירות לאומי ומגיע להם הזכות לחיות בכבוד בדיוק כמו בעלי היכולת, מה עוד שעדיף שהאינטרס של המדינה הוא ליישב את הארץ לפני שאויבנו יעשו זאת והיא תרוויח בכך שהכלכלה תחזור לצמוח ותספק לאנשים עבודה. כל שאר הפתרונות הן זריעת חול בעיניי הציבור והמשך הקיפאון בענף הנד"לן שיוביל בסופו של דבר למשבר שקרה בארצות הברית ב-2008 שעד היום האמריקאים מנסים להתאושש ממנו ולדבר הרבה יותר גרוע מכך - הגירה שלילית והקטנת שיעור הילודה כתוצאה מיוקר המחייה שהפך לבלתי נסבל. מכל זווית שמסתכלים על זה מדובר בגול עצמי מבחינה כלכלית, דמוגרפית, ציונית/מדינית וכדאי שהמפלגות שמתמודדות כעת יציעו את זה במצע שלהם
    סגור
  • ככה רק תגדיל ביקוש ותגרום לריב וחלוקה לא צודקת
    בעל דירה 07/01/2015 13:17
    הגב לתגובה זו
    2 2
    צודק פניני הצעירים לא צריכים לקנות דירות בטח לא חדשות...שיהיה להם שכירות הוגנת...
    סגור
  • 18.
    סוף סוף דברים לעניין
    פרדי 07/01/2015 12:45
    הגב לתגובה זו
    4 2
    ברור שהאלטרנטיבה להשקעה בכל אפיק אחר אינה אטרקטיבית מה עוד שעל שכר דירה לא משלמים מס סדור !!! כך שזו הצעה מעשית להטות את כוחות השוק ובסופו של דבר להגיע למחירים שפויים ברי השגה וראלים
    סגור
  • 17.
    לא אכפת
    צבי בן משה 07/01/2015 12:32
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אם ממשיכים לבחור בביבי ולביבי לא איכפת אז איך יתבצע שינוי? הוא תמיד יאשים את אלה שהיו בשלטון לפניו.
    סגור
  • 16.
    צריך מיסים על דירות להשקעה כשיוטלו המשקיעים יברחו
    לבטל המס על הבורסה 07/01/2015 12:28
    הגב לתגובה זו
    6 3
    בלי הטלת מיסים קניית דירות להשקעה ימשיך להיות אפיק אטרקטיבי להשקעה. ביטול המס על הבורסה ימשוך את אותם המשקיעים שברחו ממנה בגלל המס.
    סגור
  • 15.
    בועות לא קטנות, הן תמיד מתפוצצות
    ירקרק 07/01/2015 12:21
    הגב לתגובה זו
    2 2
    עם כל הכבוד לפניני שמנסה להמציא מחדש את הגלגל
    סגור
  • 14.
    רעיון יפה. כמובן שזה רק חלק מפתרון כללי אשר כולל הפשרה (ל"ת)
    דר 07/01/2015 12:20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 13.
    ביבי
    דור 07/01/2015 12:12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אח ביבי ביבי הוא יכול לעשות אפילו יותר טוב אבלללללללללל לא רוצה
    סגור
  • 12.
    האנליסט של מגדל מציע שמגדל תקבל קרקע בחינם
    ים רובין 07/01/2015 12:09
    הגב לתגובה זו
    8 3
    דרך מצוינית להילחם במחירי הדיור לחילופין ניתן פשוט לעשות לו העברה בנקאית לחשבון הפרטי שלו הבן אדם ליצן
    סגור
  • הוא לא אנליסט שם... (ל"ת)
    אחד שקורא 07/01/2015 13:15
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • הקרקעות הולכות לכספי הפנסיה שלי ושלך טמבל ולא למגדל (ל"ת)
    גם אתה ליץ לא קטן... 07/01/2015 12:49
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 11.
    ממשלה שמריצה ומספסרת קרקעות , (ל"ת)
    חיים 07/01/2015 12:05
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 10.
    איפה בדיוק נמצאות "הקרקעות במרכז"שהמדינה תפשיר?
    bphj 07/01/2015 12:04
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לעקור ולחסל את יער בן שמן?
    סגור
  • בפרפריה- חפש בין נתניה לתל אביב
    משה 07/01/2015 12:51
    הגב לתגובה זו
    3 0
    או בכלל ליד קו הים... או במקום בסיסי צהל... או בין גדרה לחדה לא יודע תגיד אתה
    סגור
  • 9.
    רק ריבית
    רק לעלות ריבית 07/01/2015 12:01
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אם ריבית תעלה לפחות 3% זה יפתור את כל בעיות הנדל"ן אבל לבנק ישראל לא איכפת מהדיור של עמך ישראל היצואנים יותר חשובים
    סגור
  • 8.
    צריך מדיניות ממשלתית נכונה ,דירה לכול פועל ,מדיניות ,מד
    בא 07/01/2015 11:50
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יניות , היום המדיניות דירה יקרה לכול פועל כך האוצר ירוויח .
    סגור
  • 7.
    "תוך כדי שהם(הגופים המוסדיים) מקבלים את הקרקע בחינם"
    ירון 07/01/2015 11:50
    הגב לתגובה זו
    4 2
    נו באמת.... בלה בלה בלה.... אולי מספיק לכתוב פנטזיות
    סגור
  • 6.
    פשוט מאד להבריח את המשקיעים משוק הדירות
    pan 07/01/2015 11:47
    הגב לתגובה זו
    4 4
    מי שיש לו דירה נטושה, דירה שנייה ושלישית ורביעית וחמישית והלאה לשלם הרבה מס על שכירויות שמקבל והרבה מיסי רכישה ומכירה של דירות ,,, להעלות ארנונה למשקיעים שמשכירים שבדרך כלל דירות השקעה זה פיגוע בכל בניין ומוריד איכות חיים בבניין ובאזור בכללי להעלות ריבית אבל גם לשים מיסי ענקיים על ספקולנטים בדולר צריך לעשות ולא רק לדבר
    סגור
  • רק בהנחה שתוריד למי שיש אחד!!!
    לא פיר 07/01/2015 13:14
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אל תעלה נטו את המס רק תשנה אותו...
    סגור
  • 5.
    3/א צודק!
    A 07/01/2015 11:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ללא קשר לאיכות הטוכנית (טובה כשלעצמה ואף רצויה) שווקי האגח המניות והנדלן- עדיף זעזוע סביר עכשיו מזעזוע אדיר בהמשך... תוכנית זו אכן יכולה לעזור לזוגות הצעירים לגור ללא ישיפגעו במשבר הענק העתידי.
    סגור
  • 4.
    הכי חשוב לדאוג לתחבורה ציבורית מהירה אל מרכזי התעסוקה
    דודו 07/01/2015 11:32
    הגב לתגובה זו
    11 1
    צריך להפוך את הפריפריה לחלופה ריאלית למגורים במרכז. זה יתאפשר רק אם תהיה תחבורה ציבורית מהירה מהפריפריה אל עבר מרכזי התעסוקה.
    סגור
  • מי אמר פרוייקט רכבת קלה ולא מקבל... (ל"ת)
    כרטיסן 07/01/2015 12:55
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 3.
    מאוחר מידי ,כעת ניתן לבחור בין שתי ברירות:
    א 07/01/2015 11:25
    הגב לתגובה זו
    18 2
    האחת היא לא לעשות כלום ולתת למשבר אדיר מימדים לטרוף את הכלכלה הישראלית , הברירה השניה ליצור מיני משבר יזום לטובת הורדת המחירים ובכך להימנע ממשבר אדיר. ברירה של ירידת מחירים ללא זעזוע כעת כבר בלתי אפשרית אלא רק לבחור בין זעזוע גדול לקטן.
    סגור
  • 2.
    תוכנית נכונה. זרקו כאן כפפה
    איש שוק הון 07/01/2015 10:35
    הגב לתגובה זו
    9 1
    נראה מי מוכן ללכת נגד הזרם ולהנהיג באמת...מצד שני אולי מספיק שיעלה לסדר היום...
    סגור
  • 1.
    אחלה תוכנית אבל!!
    שוכר דירה 07/01/2015 10:28
    הגב לתגובה זו
    7 3
    המדינה לא באמת רוצה להוריד את המחירים, הבנקים לא רוצים והמוסדיים - לא בא להם ברגולציה הזו להתעסק בזה, הרגולציה הרסה הכול כל חשיבה חיובית מחוץ לקופסא...
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות