האם החזקה באג"ח תמיד בטוחה יותר מהחזקה במניה?

מיכה צ'רניאק, מנכ"ל להבה ניהול תיקי השקעות, על כדאיות של השקעה באג"ח מול השקעה במניה
 | 

במהלך השנים האחרונות, המשקיעים בשוק המניות התרגלו שהשקעה במניות המזוהות עם מאגרי הגז של תמר ולוויתן "מפנקת" אותם. קידוח תמר מפיק גז ומייצר תזרים נאה לחברות. גם מאגר לוויתן עשה את דרכו הבטוחה להפוך לקופה רושמת, לאור החוזים שנקשרו והיו אמורים להיחתם לאספקת גז עתידית מהמאגר. לכן אין זו הפתעה גדולה שגיוס החוב מאוקטובר האחרון של חברת רציו יהש -0.32% רציו יהש 347.9 -0.32% רציו יהש בסיס:349 פתיחה:349 גבוה:353 נמוך:345.2 תמורה:3,507,167 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: זכה לביקוש גדול ונחל הצלחה יפה, הרי נרשם שיעבוד שנגזר מהביצועים של מאגר לוויתן לטובת אגרת החוב שהונפקה. כאמור העתיד נראה ורוד למחזיקי {רציו מימון אגח א}, עד שהגענו לסוף שנת 2014.

ביום ה-23/12/2014 הודיע הממונה על ההגבלים העסקיים, פרופסור דויד גילה, על החלטת רשות ההגבלים העסקיים שלא להגיש הסכם פשרה שנחתם בין הרשות לשותפי תמר-לוויתן לבית הדין להגבלים העסקיים - הודעה אשר משמעותה הייתה ביטול של הסכם הפשרה הלכה למעשה ושינוי והתארכות לוחות הזמנים לפיתוח מאגר לוויתן.

בגלל התארכות התחזית לגבי מועד תחילת הפקת הגז מהמאגר, עקב אי הוודאות שנוצרה בשוק לאחר הודעת הממונה, חלה פגיעה משמעותית בשווי החזוי של המאגר וכפועל יוצא מכך פגיעה בשווי הביטחונות שניתנו לטובת מחזיקי רציו א' - פגיעה שהמשקיעים חייבים להיות מודעים לה. על מנת להבין את המשמעות, אני מעוניין לבחון יחד אתכם, שוב, של אג"ח רציו א', להלן מבנה האג"ח:

תנאי האג"ח:
אג"ח שקלית לא צמודה, המשלמת למחזיקים שנתית של 3% (תישאר בשיעור של 3% לשנה עד לאישור הממונה על ענייני הנפט לרישום שעבוד על תמלוגים מלוויתן לטובת רציו מימון. לאחר מכן הריבית תרד ל-2% בשנה בלבד).

מועדים: הריבית תשולם במשך 4 שנים כלומר בחודש ספטמבר בשנים 2015-2018. בשנה החמישית והאחרונה, יחד עם תשלום הקרן, תשולם בחודש ספטמבר 2019 גם ריבית נוספת / מיוחדת - בשיעור של 27.62% (אם לא יהיה אישור לרישום השעבוד יתווסף 1% נוסף גם לריבית זו).

ביטחונות: שותפות רציו תשעבד 10% מחלקה בתמלוגים המגיעים לשותפות לוויתן להבטחת התשלום למחזיקי אגרת החוב, כלומר מדובר ב-10% מתוך10% המגיעים לרציו, דהיינו 1% מסך התמלוגים שישלמו לשותפים בלוויתן.
במבט ראשון הכל נראה טוב עבור המחזיקים - הנפקת חוב מגובה במניות ו/או נכסים הקשורים למאגרי תמר ולוויתן התקבלו היטב בשוק ההון, אם כך איפה הבעיה?

מי שגייס את אגרת החוב מהציבור הינה חברת רציו מימון, שהיא חברה בת (בבעלות 100%) של שותפות רציו. רציו מימון קיבלה את תמורת הגיוס ובעצם העבירה את הכסף שגויס בהנפקה לשותפות רציו כהלוואה מסוג נון ריקורקס, לכן מחזיקי אגרת החוב של רציו א' נותרו עם חוב של חברה אשר הנכס שלה הוא חוב נון ריקורס של שותפות רציו.

כאן בדיוק טמונה הבעיה - התמלוג אמור להיות משולם מתוך גז ונפט שיופקו וינוצלו (ככל שיופקו וינוצלו) ממאגר לוויתן, לכן לאור הערכות כי אי אישור ההסכם עלול להביא לדחייה במועד פיתוח המאגר עלול להיווצר מצב בו אין שווי משמעותי לשעבוד שניתן לטובת אגרת החוב.

במידה ופיתוח מאגר לוויתן יידחה ויתעכב מעבר לשנת 2019, יש לנו אגרת חוב נון ריקורס כאשר הביטחונות שלנו הם שעבוד על רווחים והכנסות אשר אינם קיימים כלל במועד הפירעון.

אבל לא הכל שחור
כיוון שעדיין ישנה אפשרות שפיתוח המאגר יסתיים במועד, ובמקביל ישנה התחייבות, על ידי שותפות רציו, לגיוס הון שיאפשר לה לפרוע את אג"ח א', במידה ועד 6 חודשים לפני מועד הפירעון של הסדרה, כלומר עד מארס 2019, לא יהיו לה הכנסות ממאגר לוויתן. הבעיה שלי היא שמדובר בהלוואה מסוג נון ריקורס. אנחנו בעצם סומכים על הרצון הטוב של המחזיקים בשותפות רציו לעמוד בהבטחות שלהם, אשרי המאמין.

במסגרת עבודתם של מערכי שווי להערכת שווי מאגר לוויתן, הם מהוונים את תזרים המזומנים הצפוי לפי שיעורי של 11%-12% בשנה. אם תזרים המזומנים מלוויתן מהוון לפי שיעור כה גובה, האם אגרת חוב, המגובה כביטחון בדיוק באותו התזרים, לא צריכה להיסחר בתשואות הקרובות לשיעור ההיוון המדובר?

אני מאמין שכן, או לפחות עד למועד בו הוודאות לגבי לוויתן תחזור לשווקים ולמחזיקי האג"ח. כאן בדיוק טמונה הנקודה שאני מעוניין להציג - אם המשקיעים באג"ח רציו א' תולים את הרווחים העתידיים שלהם בהתבהרות אי הוודאות סביב מאגר לוויתן, לא עדיף כבר להיחשף ישירות למניות? במקרה והתסבוכת תיפתר לשביעות רצון המחזיקים באג"ח, האם התשואה הצפויה מהשקעה במניות לא תהיה גבוהה משמעותית ביחס לרווחי ההון שנקבל באג"ח רציו?

שימו לב לנתונים הבאים: מחיר אגרת החוב עומד על כ-99 אגורות, היא בעלת של 8.2% עם של 4.4. יש לציין כי לאחר אישור הממונה על ענייני הנפט לרישום השעבוד, תשואת האג"ח תפחת ב-1%, כאמור. מנגד שימו לב מה קרה למניות הרלוונטיות.

אומנם לא ניתן לייחס את כל הנפילה באותן מניות לאי הוודאות סביב הודעת הממונה על ההגבלים העסקיים ולירידה במחיר הנפט בעולם, אבל עדיין להודעה תרומה משמעותית לירידות.

לדעתי, אם משקיע מעוניין להיחשף לרווח אפשרי, בהמשך לציפייה שלו על ביצוע פיתוח מאגר לוויתן (זו בדיוק המשמעות של השקעה באג"ח רציו א), עדיף לעשות זאת באמצעות חשיפה למניות כגון {אבנר יהש} ו ניו-מד אנרג יהש -1.11% ניו-מד אנרג 1,155 -1.11% ניו-מד אנרג יהש בסיס:1,168 פתיחה:1,148 גבוה:1,169 נמוך:1,148 תמורה:8,974,941 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: . אם ניקח בחשבון כי מחיר אג"ח רציו כיום כמעט וחזר לרמתו טרם ההודעה של הממונה על ההגבלים העסקיים (סביב 100 אגורות), קל לראות כי האפסייד באג"ח רציו, בעקבות הודעה חיובית יחסית, מוגבל לאפסייד שיתקבל במניות שהוזכרו. במקרה של הודעה שלילית, אני מניח שלא תרצו להיות באף אחת מהאפשרויות.

***אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

תגובות לכתבה(51):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 21.
    שאלה למיכה: החזקת אג"ח עד לפרעון
    ארז 03/10/2015 18:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מיכה שלום, אני רוכש אג"ח רק במטרה להחזיקו עד לפרעון הסופי. האם רכישת אג"ח צמוד מדד בתשואה ידועה כגון (בז"ן אגח ה' או אשטרום אגח 9) הנותנות סביב 5% צמוד מדד מהווה מעיין פקדון המחזיר הצמדה+ 5? כמובן, בהתחשב בסיכון שלו... תודה
    סגור
  • 20.
    אגחים ארוכים של מירלנד
    דו 09/02/2015 18:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האגחים הארוכים נסחרים סביב 27 אג'. אחד מהשניים: או שהמשבר ברוסיה קשה והצפי הוא לצניחה משמעותית בשווי הנכסים (לכן מחירי האגח מוצדקים) או שהשוק הלך רחוק מדי ולא צפויה צניחה משמעותית בשווי הנכסים (לכן מחירי האגח ירדו לרמה נמוכה מדי). נראה לי שהסדר שיביא לדחיה בפרעונות האגחים לכמה שנים ישקם את ערך האגחים. מה דעתך?
    סגור
  • 19.
    יופי, נהנה לקרוא אותך (ל"ת)
    נועם 04/02/2015 09:00
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 18.
    סקיילקס
    לקוח להבה 03/02/2015 16:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מיכה שלום אני יודע שהשקעתם סכום לא מבוטל באג"חים הארוכות של סקיילקס האם הספקתם לממש ואם לא מה הצפי שלך לגבי ההפסד והאם אתה מתכוון "להגדיל"את ההשקעה באג"חים אלה
    סגור
  • סקיילקס
    מיכה צ'רניאק 04/02/2015 09:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כלקוח הייתי מציע שתיצור קשר טלפוני או תשלח מייל אלי. בכל מקרה נכון יש לנו החזקות משמעותיות באג"ח סקיילקס, כפי שציינתי זו הסיבה לתוצאות החלשות שלנו ב 2014. כיוון שהייתי בנציגות האג"ח אסור היה ללהבה לעשות כל פעולה באג"ח של סקיילקס.לכן נשארנו עם אותן החזקות.
    סגור
  • טען עוד
  • 17.
    סקיילקס
    סקיילקס 03/02/2015 16:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתי אמור המסחר במניות והאג"חים להימשך? האם בעלי המניות בסקיילקס יכולים לתבוע פיצוי עבור הדיבידנד שחולק וגרם להתפוררות המניה.
    סגור
  • סקיילקס
    מיכה צ'רניאק 04/02/2015 09:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שים לב שאתמול אושר ההסדר על ידי בית המשפט, אני מאמין שעד סוף החודש ההסדר יהיה מאחורינו. יש גם נושא של תביעות כנגד נושאי משרה ובעלי תפקיד במסגרת ההסדר.
    סגור
  • 16.
    מבחן הביצוע והמעשה הוא המבחן האמיתי! (ל"ת)
    חרוך מלהבה 03/02/2015 00:23
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 15.
    תתעלם
    ניב 02/02/2015 18:42
    הגב לתגובה זו
    2 4
    מיכה תתעלם מאנשים רעים שששים להשמיץ ולפגוע. אני אישית קנית על סמך מה שרשמת ולפעמים הפסדתי (גם הרווחתי). תמשיך להאיר את עיננו וכול אחד ישפוט ויחליט .
    סגור
  • מה קשור רוע??? רוצים להבין (ל"ת)
    איתן 03/02/2015 14:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • תשובה
    מיכה צ'רניאק 03/02/2015 12:31
    הגב לתגובה זו
    4 1
    תודה. אני מאמין שיש לאנשים זכות להעביר ביקורת , המיוחד אם הם התאכזבו מביצועי הקרנות שלנו. בכלל אם לא הייתי מסוגל לקבל ביקורת אני מניח שזה היה אומר שאני לא בתחום הנכון. בכל מקרה אמשיך לכתוב ולעשות את מה שאני מאמין בו.
    סגור
  • העובדות מדברות בעד עצמן
    רותם 03/02/2015 10:36
    הגב לתגובה זו
    2 3
    שים לב ניב, הקרן אותה ציינתי קודם לכן, בתשואה שלילית מתחילת השנה בגובה של -2.01% . דמי ניהול גבוהים במיוחד- 1.95%. זאת כאשר האג"ח הממשלתי עושה תשואות מדהימות. יש לך או למיכה הסבר לכך ?
    סגור
  • 14.
    להבה אג"ח + 25 מס' נייר 5108535
    רותם 02/02/2015 17:52
    הגב לתגובה זו
    8 1
    מיכה, הטור אמנם מעניין, אבל הקרנות שלך קטסטרופה לצערי. אני יועץ השקעות, וההמלצות לגביך התבררו לצערי ככושלות במיוחד. למזלי, האפיקים הסולידיים הניבו תשואות יפות מאוד בשנתיים האחרונות, כך שהצלחתי לפרק את הקרנות שלך מבלי שהלקוחות יתלוננו. גם איש השיווק שלך ( שמו חביב אם אינני טועה ) הפסיק להגיע . מזלו. הייתי מוציא עליו את כל התסכול. תעשה בדק בית, ומהר. לטובתך.
    סגור
  • תגובה
    מיכה צ'רניאק 03/02/2015 12:29
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אני מצטער לשמוע על האכזבה שלך מהקרנות ,ואגב היא כמובן מוצדקת לאור הביצועים של הקרנות בשנה האחרונה. הסיבה לירידה בקרנות נובעת מאסטרטגיה שהתבררה כשגויה , חששתי מאוד מהשקעה באגרות חוב ממשלתיות ב 2014 ( לאור העליות בהן ברור שהחשש התבדה) ולכן שמרנו על נזילות גבוהה מאוד של כ 50% בקרנות . מצד שני בחרנו להשקיע את מרכיב הסיכון באג"ח של סקיילקס , במיוחד לאחר ההסדר מתחילת 2014 , אבל הפיצוץ עם סמסונג ויותר חשוב הנפילה בשווי הביטחונות בגלל נפילת מניית פרטנר גרמה להפסד של 4% בגין השקעה זו בקרנות. אגב בשנת 2013 לפי סיכומי השנה שעשו אתרים שונים דווקא הובלנו את הקטגוריות בהן הקרנות נסחרות כך שמדובר הרבה פעמים בעניין של עיתוי כך לדוגמה צריך לשאול האם היום זה העיתוי הנכון להמשיך ולרכוש אג"ח ממשלתי ארוך ? בכל מקרה אם תבחן את תוצאות הקרנות על פני שלוש שנים תראה שמדובר עדיין בתוצאות יחסית טובות. כאמור בחינה בחתך של 12 חודשים אחרונים אכן מציגה את התוצאות שלנו באור עלוב (אנחנו "ראשונים" מהסוף).
    סגור
  • מיכה- כל הכבוד לך!!! הלואי וירבו כמותך!
    אין כמוך 06/02/2015 15:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קורא קבוע
    סגור
  • מעריכה את מה שכתבת
    עידית 03/02/2015 22:57
    הגב לתגובה זו
    2 0
    צ׳רניאק, לדאבוננו אין דברים כאלה. שאפו
    סגור
  • כל הכבוד !!! (ל"ת)
    איתן 03/02/2015 14:53
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 13.
    גזית גלוב ןמנדלסון
    קוראת קבועה שלך 02/02/2015 17:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מיכה, האם אגחי גזית גלוב ומנדלסון הם בעיינך משענת יציבה? יש בכוונתי לרכוש ולשכוח...:). ברור שהן עדיפות מכל בחינה של תשואה נאותה על אגחי הבנקים לא כן?
    סגור
  • מנדלסון וגזית גלוב
    מיכה צ'רניאק 03/02/2015 12:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קשה לשים את מנדלסון וגזית גלוב באותה השוואה. מנדלסון הינה חברה מסחרית ואילו גזית גלוב הינה חברה אשר פעילותה היא בתחום הנדל"ן המניב. מבחינת התשואה ברור כי התשואה של סדרות אלו גבוהה יותר מתשואה של אג"ח בנקים, אבל גם הסיכון גבוה יותר ( זה אמור להיות כך). אם הכוונה לרכוש אג"ח ולשבת עליו את צריכה להחליט לגבי מח"מ האג"ח ( או לכמה זמן את מתכוונת להשקיע את הכסף) כיוון שכיום למח"מ של האג"ח השפעה משמעותית על התשואה וסיכון הזמן היום אינו מבוטל. אני מתכוון להתייחס מעט לגזית גלוב בקרוב . אגב שתי החברות רגישות מאוד למצב הכלכלי במדינות בהן הן פעולות לדוגמה בישראל ובארה"ב.
    סגור
  • 12.
    פטרו אגחים ארוכים
    סמי 02/02/2015 16:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאחר ההסדר, מי שבוחר בחלופת הדחיה ומחזיק באגח ה או ו יקבל בטוחות בשווי דומה למחיר האגחים בבורסה (20 אג'). כלומר סיכויי הרווח גבוהים מסיכוני ההפסד. מרווח הזיקוק של בזן צפוי לגדול ביחס למרווח הייחוס ולכן בזן צפויה לשפר את רווחיה בשנת 2015. האם לדעתך בזן נכנסת לתקופה של שגשוג או שתמשיך לאכזב?
    סגור
  • פטרוכימיים אג"ח
    מיכה צ'רניאק 03/02/2015 12:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כפי שציינת , החזקה באג"ח ה או ו הינה בעצם חשיפה למניית בזן ישירות ( פחות או יותר זה המצב בכל אגרות החוב) , אבל יש כאן בעצם מינוף לחשיפה הזו כיוון שבמקרה של שיפור בתוצאות של בזן ועלייה חדה במחיר המניה תביא לקפיצה חזקה יותר בשווי השעבודים לטובת מחזיקי אג"ח אלו. בגדול קשה להתייחס לנושא התוצאות. מצד אחד ירידת מחירי הנפט בטווח הארוך טובה לבזן מצד שני הציפיות בטווח הקצר כי התוצאות הטובות של הרבעון השלישי לא יחזרו ברבעונים הקרובים.
    סגור
  • 11.
    לוי אגחים
    אבי 02/02/2015 16:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מיכה שלום. אם יש לי זכרון טוב, אז בשיא הפופולריות של כתיבתך בביזפורטל כתבת שיש לך הסתיגות ורתיעה מהבעלים של החברה, ולכן האגחים שלה לא רלבנטיות עבורך. עם זאת, החברה אחרי הסדר, ובחודשים האחרונים מחירי האגחים של צנחו. שאלתי היא אם הצניחה נובעת מסיבות כלכליות (כמו סיכון ביכולת לעמוד בהסדר) או שלפנינו כשל שוק ובעצם אין הצדקה למחירים הנמוכים.
    סגור
  • לוי אג"ח תגובה
    מיכה צ'רניאק 03/02/2015 12:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה צודק לגבי מה שכתבתי, ובכן כמובן זה לא השתנה ולכן אני לא עוקב אחרי הנעשה בחברה כך שלא אוכל לענות על נושא שאין לי מספיק מידע וידע אודותיו.
    סגור
  • כנראה כשל שוק...מנורה מנסים לקנות בזול ואולי עוד גוף
    אלון 02/02/2015 20:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גדול
    סגור
  • 10.
    אגחים של אינטרנט זהב
    יחיאל 02/02/2015 15:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לחברה NAV חיובי עם מזומן בקופה לשרות החוב בשנתיים הקרובות (ללא הדיבידנד הצפוי מבזק שחלק ממנו יגיע לחברה דרך בי קום). מצד שני קיימים האיומים: פגיעה ברווחיות פלאפון עקב מלחמת המחירים, פגיעה ברווחיות בזק עקב רפורמת השוק הסיטוני ואולי גם פגיעה ב- yes מכוון חבילת השידורים של סלקום.  נראה לי שהאיומים החדשים על בזק עשויים לפגוע בה בצורה  מתונה ובכל מקרה לא בצורה מספיק קשה שתגרום לפגיעה מהותית ברווחיה ובדיבידנדים שמחלקת. לכן לא רואה קושי אמיתי ביכולת אינטרנט זהב לשרת את חובותיה ולא רואה תרחיש ממשי להסדר חוב. מה גם שמניות בי קום לא משועבדות ולבעלים כיסים עמוקים. אשמח לשמוע את הערכתך אם אתה רואה איום ממשי על שרות החוב (מעבר לשנתיים הקרובות)
    סגור
  • אינטרנט זהב
    מיכה צ'רניאק 03/02/2015 12:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מבחינת השנתיים הקרובות כפי שציינת לחברה יש את המקורות הכספיים לתשלום. לחברה בגדול חוב של כ 1.2 מיליארד ומזומנים של כ 400 מיליון ₪ כך שמדובר בחוב נטו של 800 מיליון. בשנתיים הקרובות היא צריכה לשלם כ 300 מיליון ₪ . החברה בעצם תלויה בדיבידנדים מבזק והבעיה שהיא נמצאת בתחתית הפירמידה כך שהסיכון בה גבוה יותר ( בי קומ' נמצאת בדרך ובמקרה של פגיעה בדיבידנדים מבזק צפויה עצירה של דיבידנדים בה). כעת אתה נשאר תלוי בתחרות בשוק התקשורת, פלאפון כמובן שתסבול כך גם פעילות האינטרנט , מצד שני נראה שהחשש לפגיעה בתקשורת הקווית התרחק כרגע כמו כן החשש לפגיעה בתוצאות יס לא מתממש לאור מצבן הקשה של המתחרות הפוטנציאליות כך שקשה לדעת במיוחד כשמדובר רק לטווח זמן של בעוד שלוש שנים , בשוק כה דינאמי זה נצח.
    סגור
  • אתה טועה
    אלוביץ 02/02/2015 18:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מיות ביקום לא שוות כלום אם אינטרנט זהב לא משלמת.האגח של אינטרנט הוא למעשה אופציה על מניית בזק.אם מניית בזק יורדת ל400 למשל,דבר שהוא לא משולל ההגיון, אינטרנט זהב בפשיטת רגל. שומר נפשו ירחק
    סגור
  • 9.
    אפריקה
    דן 02/02/2015 15:52
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לאגחי אפריקב כו + כז יש שעבוד משותף על 24.2% ממניות אפי פיתוח, 51% ממניות אפריקה נכסים והתמורות מהנפקת אגח כח. מנגד, לאגח כח יש שעבוד על 32% ממניות אפי פיתוח. בעקבות המשבר ברוסיה צפויה פגיעה אנושה בשווי אפי פיתוח. תוכל לחוות דיעה ולומר, לאור הנ"ל, לאיזה אגח (ל- 1 ע.נ) יש לדעתך שווי שעבודים גבוה יותר. כמובן, בהתחשב בכך שלאגחי כו + כז שעבודים משותפים, וששווי הפארי של כו + כז הוא פי 5 מזה של כח.
    סגור
  • אג"ח אפריקה
    מיכה צ'רניאק 03/02/2015 12:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתה צודק בנושא השעבודים. הבעיה שקשה מאוד להעריך היום מה השווי הנכון של אפי לאור אי הוודאות ברוסיה. אפשר פשוט להתייחס למחירי שוק שלא אומרים הרבה. מבחינת מחיר שוק לטובת אג"ח ח יש שעבוד על כ 270 מיליון מניות ( A+B ) של אפי השוות במחירי היום כ 307 מיליון ₪ . מכיוון שיש כ 646 מיליון אגרות חוב ח זה אומר כ 47% מהיקף החוב או 47 אגורות לאג"ח . לטובת סדרות כו+כז יש שעבוד על 51% מאפריקה נכסים ושעבוד על כ 253 מיליון מניות אפי שני אלו שווים היום כ 987 מיליון ₪ והם מהווים כ 33% אחוז מהחוב או כ 35 אגורות לאג"ח. אני חייב שזה לא מעיד הרבה על הביטחונות "האמתיים" שיש לך.
    סגור
  • 8.
    שאלה למיכה
    אלון 02/02/2015 13:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לוי ו. יש דרך לברר אם חברה מסוימת העבירה כבר תשלום לפרעון קרן וריבית? במקרה הזה לוי ו.....
    סגור
  • לוי ו
    מיכה צ'רניאק 02/02/2015 15:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפשר להתקשר לנאמן ולברר. הנאמן של הסדרה הוא רזניק פז נבו ( חפש הודעה של כינוס אסיפה במאיה שם תוכל למצוא את הטלפון של הנאמן על ההזמנה)
    סגור
  • 7.
    לוי ו
    אלון 02/02/2015 13:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טוב לשמוע ממך מיכה. יש דרך לברר אם הכסף של חברה מסוימת נמצא כבר בחשבון לטובת פרעון קרן וריבית תקופתיים? מושקע בחברה כבר כמה שנים.....
    סגור
  • לוי אג"ח ו
    מיכה צ'רניאק 02/02/2015 15:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפשר להתקשר לנאמן ולברר. הנאמן של הסדרה הוא רזניק פז נבו ( חפש הודעה של כינוס אסיפה במאיה שם תוכל למצוא את הטלפון של הנאמן על ההזמנה)
    סגור
  • תודה (ל"ת)
    אלון 02/02/2015 20:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    הסדר סאני
    דוד 02/02/2015 13:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אשמח אם תוכל לעשות סדר מה קורה עם ההסדר ומה ייעשה בסוף עם השלד של סאני?
    סגור
  • הסדר סאני
    מיכה צ'רניאק 02/02/2015 15:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פורסם היום מתווה הסדר מתוכן הכולל הפחתת הסדרה החדשה מ 85 מיליון ל 75 מיליון תוך התחייבות כי כל תמורה ממימוש מניות מובילאיי ופרטנר ( המשועבדות לאג"ח) תחולק כריבית נוספת. לגבי השלד אם בהצבעה המתקיימת עד ליום חמישי לא יאושר מתווה ההסדר אז במסגרת פירוק ימכרו הנכסים ויחולקו ( בנוסף ינסו למכור גם את השלד) . אם יאושר ההסדר השלד עם ההפסדים יישאר הנכס של מחזיקי האג"ח שיקבלו כהקצאה של מניות את השליטה בשלד.
    סגור
  • 5.
    הכשרת הישוב אגח 17
    אלי 02/02/2015 13:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה טיב הבטחונות באגח זה להערכתך?
    סגור
  • ביטחונות לאג"ח הכשרת הישוב 17
    מיכה צ'רניאק 02/02/2015 15:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לטובת אג"ח 17 נרשם שעבוד על מניות של שתי חברות המחזיקות ביחד ב 38% מהון המניות של חברת MLP ( המחסנים הלוגיסטיים בפולין) + מניות מלונות הכשרת הישוב . MLP זו חברה סחירה , אתמול פורסם דירוג מעלות להכשרת הישוב תוך התייחסות לחברת MLP , אני מציע לקרוא את הדירוג.
    סגור
  • 4.
    קונה אג"חים שהפסיקו להיסחר במחירים גבוהים - הסבר ופירוט
    קונה אג"ח 02/02/2015 12:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קונה מחוץ לבורסה כל אגח לא סחיר למטרת השקעה. התמורה תעשה במזומן לחשבון הבנק/השקעות באמצעות חבר הבורסה, כמו עסקה רגילה בבורסה לכל דבר. מציע את המחיר הגבוה בשוק בהתחייבות! ניתן להשתמש בהפסד הצבור לקיזוז מול רווחי הון שונים במהלך השנה. קונה את כל האגחים הלא סחירים עם דגש על הרשימה הבאה: דוראה,א - ד אולימפיה א - ד, סיאלו, סיביל ג'רמני, סנטראל יורו, מטיס קפיטל, רילון, קמור, חבס, לידקום, אייס דיפו, חפציבה א', טאו', אמפל א - ג, אפיק הירדן ב', לידקום, בולוס גד, מלרג, סינרג'י כבלים, לנדמארק, אפריל ב', אורכית ועוד. הרשימה כוללת גם את החלק שלא שולם על האג"ח (ח.ש).מומלץ לפנות עם מספר ניר וכמות מדוייקת לקבלת הצעה מכסימלית. הסבר נוסף על תהליך המכירה, ינתן במייל או בטלפון. מוזמנים לפנות למייל: DOR123DORI@WALLA.COM
    סגור
  • 3.
    אג"ח רציו - שאלה
    אמיר 02/02/2015 12:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מיכה , תודה רבה על הטור המעניין. נדמה לי שקראתי באחת ההתייחסויות לאג"ח שהחב' מפקידה את הסכום המגויס והיא לא יכולה לעשות בו שימוש עד שיתחיל הפיתוח של לוויתן. כלומר הגיוס נועד אך ורק לטובת הפיתוח. אם זה נכון - זה בעצם מקטין מאד את הסיכון , משום שאם יהיה פיתוח יש להניח שיהיו גם הכנסות.ואם לא יהיה פיתוח הכסף יוחזר למשקיעים. האם זה המצב? תודה רבה
    סגור
  • אג"ח רציו
    מיכה צ'רניאק 02/02/2015 15:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני מציע שתקרא את הדו"ח לרבעון השלישי שפרסמה רציו מימון. ביאור 4 עוסק בדיוק בנושא ומסביר את המצב היטב. ביאור 4 ( 5) מציין במפורש כי רציו מימון לאחר תאריך המאזן ( שזה ה 30/9/2014) העמידה את ההלוואה לטובת שותפות רציו. שותפות רציו התחייבה שהיא תשתמש בכסף רק לצורך פיתוח המאגר, אבל כאמור ההלוואה כבר הועברה והיא נון ריקורס כאשר לשותפות רציו חובות אחרים אשר קודמים להלוואה לרציו מימון כך ששוב אנחנו חוזרים לנושא של תלות ברצון "הטוב" של שותפות רציו ....
    סגור
  • תודה רבה (ל"ת)
    אמיר 02/02/2015 15:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    ניתוח יפה (ל"ת)
    1 02/02/2015 12:20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 1.
    בשנים 2009-2011 לקנות אג"ח אולימפיה שקרסה
    אתה המלצת 02/02/2015 11:57
    הגב לתגובה זו
    6 5
    ולקנות שאר אג"ח חברות מזרח אירופה. שקרסו . אז תפסיק להטעות את ציבור המשקיעים
    סגור
  • מבקש לא לשפוך את התינוק עם המים
    משקיע וותיק 02/02/2015 19:38
    הגב לתגובה זו
    5 0
    חברים, מיכה צ'רניאק אומר את דעתו בזמן נתון בצורה מנומקת, אחראית ואמיצה ובשמו המלא. היועצים האחרים מדקלמים משפטים סתומים ולא ברורים או שולחים אותנו להשקעות סולידיות ללא שום פוטנציאל רווח אמיתי ולעיתים מגלמות סיכון גדול מהסיכוי. מבקש להתבטא כלפי מיכה באופן מכובד. מיכה נכס מאוד חשוב למשקיע הפרטי. תודה!
    סגור
  • אמת "בפרסום"
    מיכה צ'רניאק 02/02/2015 12:37
    הגב לתגובה זו
    9 0
    אני מוכן לקבל ביקורת המתבססת על נתונים נכונים אבל לזרוק סתם הכפשות זה לא ראוי ולצערי מאפיין לא פעם פרקטיקה מקובלת . אומנם בחודש אוקטובר 2010 כתבתי טור בנושא אולימפיה , אבל אני מציע לך לעבור עליו ולהחליט עכשיו מה אמר הטור . אפשר לראות את הטור בקישור הבא http://www.lpm.co.il/index.aspx?id=4017&itemID=4206 אגב אני חושב שאתה מערבב בין אנשים כיוון שהסתייגתי מהשקעות באג"ח של חברות הפועלות במזר אירופה . אני מבין אם היית מעיר על טורים מהעבר שהמליצו על אג"ח של סאני וסקיילקס , אבל בחרת להעיר דווקא על נושא שברוב המקרים דווקא הסתייגתי ממנו.
    סגור
  • ...וסקיילקס... (ל"ת)
    מישהו 02/02/2015 12:37
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • אם היית קורא את התשובה למעלה של מיכה לא היית מגיב כלל (ל"ת)
    מישהו 2 - למישהו 02/02/2015 15:05
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • צ'רניאק אחד האנשים ההגונים שקיימים בתחום הזה
    איילי 02/02/2015 14:03
    הגב לתגובה זו
    13 0
    של שוק ההון. הוא פורס הכל על השולחן ונותן לך את ההחלטה מה לעשות , הוא בשום פנים ואופן לא ממליץ על נייר ערך כלשהוא , אז להאשים אותו בהפסד שנגרם זו סתם הכפשה. מה לעשות בשוק ההון לא תמיד כל העסקאות מרוויחות וחלקן אף מפסידות , גם מיכה לא תמיד פוגע ב -100 אחוז אבל זה נורמאלי. היושר המקצועי שלו וההגינות , הניתוחים המעמיקים שהוא מבצע לאג"ח וכן המענה שלו לגולשים לשאלות מסוימת , זה אחד הדברים שהאתר הזה התברך בו , ואני עוד רבים בטוח מודים לו על זה. כל אחד שיעשה את מירב השיקולים שלו ברכישת נייר כזה או אחר תוך לקיחת חשבון שלא תמיד מרווחים בכל עסקה.
    סגור
  • הגונים? ייתכן בהחלט. עם קבלות? ממש לא. (ל"ת)
    מישהו 02/02/2015 20:40
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • צודק 100% (ל"ת)
    קורא קבוע 02/02/2015 14:31
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות