על הראלי באורבוטק, העסקה החלומית עבור אלביט מערכות - ומילה על טבע

פרשן וול סטריט של אתר Bizportal מתייחס לאירועי השעה בשוק האמריקני, ומנתח את המצב ב-3 מניות
 | 

נוריאל רוביני רואיין לפני מספר ימים לחדשות ערוץ 2 בנושא תנועת ה-BDS ומחירי הדירות בישראל. העובדה שהתראיין דווקא בחדשות מקומיות, מוכיחה שאולי הפופולריות שלו בוול סטריט דעכה מעט. נסיכי הכותרות השליליות שלפו השבוע את Robert Prechter, נשיא Elliott Wave International, הכהן הגדול של המאמינים בתורת ה-Wave, "אם המחזוריות בבורסה עדיין עובדת, שוק המניות נמצא בסכנת התמוטטות חדה. בטווח הקרוב אנחנו עדיין רואים עוד סיבוב עליות אבל זה לא חייב לקרות..". שמענו את פרכטר מספר פעמים בשנות ה-80' ולאחר מכן במהלך העליות מאז 2009, ובכל פעם הזהיר ש"שוק המניות נמצא בסכנת התמוטטות חדה....". הפעם הגדיל והוסיף "אם המחזוריות בבורסה עדיין עובדת", נחיה ונראה. אגב, אולי מתחילים להבין שהעלאת הריבית זה איתות מצוין למניות?

הכסף הזול היסטורית, החזרה לשימוש במניות כבכסף והצורך הכלכלי לגודל שהגלובליזציה "דורשת" מייצרים, בין השאר, הזדמנות, אבל לא פחות מכך צורך כלכלי/עסקי יוצאי דופן לשלוש חברות ישראליות ותיקות, אלביט מערכות, טבע ואורבוטק, לעלות בדירוג הגלובלי בתחומיהן.

למה אלביט מערכות לא נכנסת למאבק על רכישת סיקורסקי?
אלביט בעלת מעמד גלובלי חשוב בתחום האלקטרוניקה הצבאית החכמה, אבל מבחינת עוצמת השוק וחשיבותה של אלביט כשחקן בתחום מדובר בחברה קטנה יחסית (אין כרגע אפילו אנליסט זר אחד שמסקר אותה). השמועות שהוכחשו בעבר על רצונה של ענקית הטכנולוגיה הצבאית, יונייטד טכנולוג'יז (UTX) למכור את חטיבת המסוקים שלה, סיקורסקי, מתאמתות - מנכ"ל החברה אישר כי הוקמה ועדה לבחינת האפשרות.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

סיקורסקי, יצרנית הבלק-הוק וההליקופטר הנשיאותי, ה-Marine One, מעסיקה 7000 עובדים. סיימה את 2014 עם מכירות של 7.4 מיליארד - 11% מסך המכירות של UTX, עם רווח נקי של 178 מיליון בלבד - הנמוך מבין כל חטיבות יונייטד. האנליסטים טוענים שמבחינת UTX מכירת סיקורסקי "עושה שכל", כי היא פוגעת במרווחי הרווח של החברה וגם חשופה לירידת הביקוש הביטחוני בארה"ב. בנוסף, הפרדת סיקורסקי תיתן יתרון מס לבעלי מניות UTX - נושא בעל חשיבות עליונה בשיקולי המחזיקים הגדולים במניית UTX. המועמדות הטבעיות לרכישה הן בואינג (BA), יצרנית ההליקופטרים המובילה ו-Textron , יצרנית Bell helicopters. אבל השבוע שמענו על חברת המסוקים הגדולה בעולם, Eurocopter, בבעלות איירבס (AIR.PA) ו-AgustaWestland, הבריטית / איטלקית בבעלות Finmeccanica כמתעניינות. אין שום ספק שהשמועה לבדה עוררה כמה מבנקאי ההשקעה הגדולים בארה"ב לנסות ולהציע עסקה. אז למה שאלביט לא תנסה?

לא חסרות סיבות לשלול הצעה שכזו. יש שיגידו שסיקורסקי "יקרה או גדולה מדי" לאלביט. יש יגידו שאלביט היא חברה ישראלית והאמריקנים לא יאשרו. אבל עם קצת יצירתיות אלביט יכולה לעשות זאת. תחשבו מה יקרה, בטווח הארוך, לבעלי המניות של אלביט אם המהלך יצליח? בנקאי השקעות אמריקני בכיר מבית השקעות גדול שינהל עסקה כזו יוכל לעשות זאת. ניתן לשכנע את הנהלת יונייטד טכנולוג'יז והשלטונות בוושינגטון להסכים לעסקה, כאשר החלפת מניות תהווה חלק ממנה (מה שיביא את UTX למעמד שולט באלביט). אנחנו חושבים שלשכנע את הנהלת UTX יהיה החלק הקל יחסית, כי זו כבר פועלת בישראל ומכירה היטב את אלביט ויכולותיה. היא מודעת לעובדה שכשותפה באלביט תוכל ליהנות מהטכנולוגיה הביטחונית הישראלית, אפילו יותר ממה שהיא נהנית ממנה היום. לאלביט, ממשלת ישראל ומשפחת פדרמן כדאי להתאמץ ולעשות עסקה שכזו שתרומתה תהיה עצומה.

בסיכום, עסקה כזו היא "עסקת חלום" אדירה, ואפשרית! כידוע לקוראים, הכנסנו את ESLT לעשירייה המובילה שלנו עוד בשנת 2000, לאחר המיזוג עם תעשיות אלאופ של פדרמן, שמאז הפך ליו"ר ובעל המניות הגדול של אלביט מערכות. בתחילת נובמבר 2014 הזכרנו אותה תחת כותרת המשנה, "זה עניין של זמן עד שהאמריקנים יגלו את יוצאת הדופן" (http://www.bizportal.co.il/marketopionion/news/article/406421). בין ספטמבר 2009 ל-אוקטובר 2012 אלביט איבדה כ-56% (בגלל תחזיות חסרות היגיון של קיצוץ בתקציבי ביטחון), באפריל שברה את שיא כל הזמנים שלה ומאז אוקטובר 2012 עלתה יותר מ-170%.

בטווח השנים 2013-2021 תעשיית המסוקים תעבור מהתמקדות בייצור צבאי לזה האזרחי, לפי חברת פרוסט אנד סוליבן. האניוול (HON) מעריכה שבמהל השנים 2015-2019 היצרנים יצטרכו לספק כ-5250 מסוקים חדשים לשוק האזרחי, וקצת פחות מזה לצרכים צבאיים. ארה"ב וקנדה יובילו עם 34% מהכמות ואירופה תסתפק ב-24%. אמריקה הלטינית תייצר ביקוש ל-19% והיתרה משאר חלקי העולם. ב-2013 שוק המסוקים הגלובלי גלגל כ-8 מיליארד דולרים - 3.7 מתוכם מסוקים אזרחיים. אלביט נחשבת כמובילה בתחום שיפוץ מסוקים, לבטח בתחום הקומפוננטות האלקטרוניות של המסוק. רכישת סיקורסקי לא רק שתכניס את החברה למעמד מוביל בתעשייה, אלא גם תפתח בפני אלביט שווקים חדשים. האם זו משימה בלתי אפשרית? לדעתנו לא. בכל מקרה, ESLT חייבת להיות בכל תיק השקעות רציני ולאורך זמן, כי תחום האלקטרוניקה הצבאית רק ילך ויגדל.

סיפורו של נביא: האם אורבוטק (ORBK) מתעוררת?
בטח אינכם זוכרים את הסיפור על החבר שלנו, סטיבן, ואורבוטק. בעבר, סטיבן ניהל קרן השקעות גדולה. ב-1996 הגיע אלינו והדגיש שמסיבות ציוניות הוא מחפש "השקעה ישראלית / טכנולוגית מעניינת לטווח הארוך. ציין שהשקעה בישראל חשובה לו וללקוחותיו. בדקנו כמה חברות והחלטנו לעניין אותו באורבוטק, שבאותה עת התנדנדה בסביבות ה-3-4 דולרים למניה. סטיבן העביר את החומר למחלקת המחקר וחזר עם המשפט הבא, "אלוהים אדירים שלמה, זו פנינה אמתית. אתה מתאר לעצמך באיזה שוק היא פועלת? מה העתיד שם? זה לב התעשייה האלקטרונית והחברה הזו שולטת בבדיקות המעגלים. ראית כמה IP יש להם בתחום בדיקות של מעגלים? השוק הזה הרי הולך להתפוצץ כלפי מעלה. אם החברה הזו תנוהל נכון אנחנו מסתכלים על מניה שתעבור בתוך כמה שנים את רף 100 דולר. תקנה לי חצי מיליון מניות ב-4 דולר. אני מקדיש לזה עד 2 מיליון דולרים".

הסברנו לסטיבן שלא מדובר במניות שהוא רגיל להן, כי הסחירות במניה אינה מאפשרת זאת. התשובה הייתה, "או קי, תאסוף כמה שתוכל עד 7-8 דולר, אבל אל תעבור 2 מיליון דולר, אחרת אצטרך אישור ועדת ההשקעות". אז אספנו לו עד סוף אותה שנה במחיר ממוצע של 7 דולרים כ-200 אלף מניות. לא המשכנו כי המניה קפצה לפתע מעלה (כנראה בגלל פרסומים דאז שקונה גדול אוסף אותה). סטיבן צדק, בתחילת 2000 הודענו לו שהמניה מעל ל-100. "באמת?" שאל, ויכולנו לשמוע בקולו התפעלות, "כל כך מהר? תמכור הכל ותודה על השירות". שאלנו אותו למה הוא מוכר, "היא עולה מהר מדי, השוק הטכנולוגי משתגע. להיות חזיר בוול סטריט זה רע, ומלבד זה קיימתי הבטחתי ללקוחות. תודיע לי שהמניה תרד בחזרה ל-4".

נבואתו של סטיבן התממשה. תחילה "נעזרה" בבועה, ולאחר מכן התדרדרה במשך 9 שנים עד מתחת ל-3 דולרים. לא רק "בגלל השוק", אלא בעקבות בעיות ניהול ותחרות שהתפתחה. אורבוטק, כמו לא מעט חברות טכנולוגיה ישראליות אחרות, יישמה בתחילת שנות ה-80 בעזרת אלרון, טכנולוגיות בדיקה אוטומטיות למעגלים. בתחילת שנות ה-90', לאחר מיזוג אופטרוטק ואורבוט, החברה שלטה על כ-75% משוק ה-AOI בעולם. חברה מהסוג של אורבוטק, שמפתחת, מייצרת ומשווקת ציוד לתעשיית האלקטרוניקה, יכולה להגיע רחוק, לבטח כשהיא כבר שולטת במגזר מסוים. זה כאמור לא קרה, אבל בשלוש השנים האחרונות כנראה שכן קורה משהו - כתוצאה ישירה של שיפור משמעותי בדוחות המניה טיפסה ב-200%, היא צפויה לחתום את 2015 עם מכירות של כ-752 מיליון דולר ורווח נקי של כ-82 מיליון. תוצאות הרבעון הראשון של השנה הכו את התחזיות בגדול, ונראה לנו שכך יהיה גם לשנה כולה.

אז מה קרה? נראה לנו שבגדול הנהלת החברה שינתה אסטרטגיה, התאימה עצמה להתפתחויות בשוק ונראה שהמהלך מצליח. בשנים האחרונות החלה החברה לפעול בשני מישורים, פיתוח עסקי ואסטרטגי, במסגרתו החברה נכנסת למערך הייצור של הלקוחות ומיישמת את הטכנולוגיות שלה. המישור השני הוא התמקדות בפיתוח מוצרים חדשים על מנת לפגוש התפתחויות בתחומי הפעילות שלה. החברה קבעה לעצמה יעדים שבעבר נראו אולי שאפתניים, אבל בשנה האחרונה נראים ריאליים. וול סטריט מזהה זאת ומתחילה לעקוב מקרוב.

נראה שהנהלת אורבוטק למדה לנצל וליישם את הידע והניסיון שאגרה. השותפות עם איתרון (ITRI), בנושא הצגים השטוחים ורכישת SPTS Technologies שתעזור בתחום עבוד הוואפרים (פרוסות הסיליקון), לא רק שפותחות לחברה תחומי שיווק חדשים, אלא מושכת יותר עיניים בוול סטריט. האתר הפופולרי marketintelligencecenter בחר באורבוטק כ"אחת המניות שכדאי לך לרכוש כעת, ולהישאר לאורך שנים". אז כדאי בהחלט לעקוב - מדובר בחברה עם פוטנציאל עצום, שפועלת בתחום שגדל ומתרחב, בין המובילות בו והנהלה שנראה שמובילה נכון. כעת צריך לחפש רכישה גדולה שתמקם את החברה במקום מוביל בתחום.

המלחמה חייבת להימשך: טבע על מיילן
ראינו ששופטת בפנסילבניה הורתה לחברת עורכי הדין הענקית והיוקרתית בעולם, Kirkland & Ellis, שלא לייצג את טבע בעניין מיילן, כיוון שבעבר ייצגו אותה בעניינים אחרים וחבל - אלו קוסמים של ממש בתחום ה-M&A. טבע חייבת לשכנע את בעלי מניות במיילן שהעסקה כדאית להם. למה? כי בשורה התחתונה טבע חברה בתחום הגנרי הגדולה בעולם. אין כל ספק שהתחום הגנרי ימשיך לצמוח בגדול. נכון, הקופקסון הוכיח שגיחות לצדדים מועילות (במקרים של הצלחה), אבל טבע זה גנריקה, פרמקולוגית וביו-סימילארית. MYL, אחרי טבע וסנדוז (של נוברטיס), היא החברה השלישית בגודלה בתחום הגנרי והיחידה, מבין העשירייה המובילה, שיש אפשרות לקנותה. אז אסור לוותר, וזה לא הכל במחיר.

תגובות לכתבה(30):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    שלמה, רעיון מעניין ביחס ל ESLT
    נדי 15/06/2015 15:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רכישת סיקורסקי מעניינת אבל לא נראה לי שבאה בזמן מתאים כאשר אלביט ממוקדת ברכישת תע"ש השנה ותגדיל את המינוף שלה. שלמה מה דעתך על הודעתה של RDHL מהיום? השקעתי שם מגיעה ל 200 אחוז, מה דעתך לעתיד?
    סגור
  • נאחל הצלחה לרדהיל ולך (ל"ת)
    שלמה גרינברג 15/06/2015 15:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    שלמה, תרשום: נובה (NVMI)
    נאור 15/06/2015 13:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שמאז 2009 רק עולה. טפו..טפו
    סגור
  • כנראה אתה קורא חדש של הטור (ל"ת)
    שלמה גרינברג 15/06/2015 15:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    לשלמה-מנית מלאנוקס-נתתה סקירה חיובית בעבר.מה דעתך היום?
    יצחק 14/06/2015 16:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לשלמה-קראתי את חוות דעתך החיובית לפני שנה פלוס עליה. ואכן הכל התממש.האם יש סכוי שאינטל תקנה את מלנוקס כמו שבצעה רכישה דומה את אלטרה ב 16.7 מיליארד לפני 10 ימים. בפועל מלאנוקס משלימה את אינטל בחוות שרתים גדולות.
    סגור
  • טען עוד
  • כדאי שתבדוק באינטל (ל"ת)
    שלמה גרינברג 14/06/2015 18:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 14.
    אלביט מערכות
    אבי 14/06/2015 11:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מכיר היטב את החברה. החברה כמעט ולא עוסקת בפלטפורמות (למעט מלטים) אלא יותר בהשבחות, מערכות, וכד'. לאחרונה נכנסה גם לתחום הסייבר. כניסה לפלטפורמה כמו מסוק....באנלוגיה זה כמו שחברה גנרית תעסוק גם באינובטיבי. אופרה חדשה לגמרי. אגב, הגידול בצבר ההזמנות אכן מרשים, אבל שורת הרווחיות הרבה פחות. מאז הכתבה האחרונה שלך על החברה לפני מספר שבועות, המניה ירדה בכ 10% ומאז מדשדשת. גילוי נאות - מחזיק
    סגור
  • איני מסכים אתך
    שלמה גרינברג 15/06/2015 09:16
    הגב לתגובה זו
    0 2
    ראשית איני מכיר חברה גנרית שאינה עוסקת בחדשנות ושנית כשרוכשים חברה מהסוג של סיקורסקי רוכשים גם את ההנהלה. . מה? מאז הכתבה שלי המניה ירדה ב % 10? כיצד זה ייתכן? הייתי בטוח שכול מה שאני כותב עליו רק עולה ולעד!!
    סגור
  • 13.
    מניית MOMO לשלמה-
    אביב 14/06/2015 00:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הי שלמה רציתי לשאול את דעתך על מניית MOMO שעליה קראתי פה: http://www.israelbursa.co.il/%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8%D7%99%D7%9D_%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%A1%D7%94/?ThisPageID=2255 בגדול, רשת חברתית סינית, נתנה רווח נקי וקפצה חזק מאד. מאז תיקנה ונראה שמדובר באיזור מעניין. דעתך בבקשה.
    סגור
  • כידוע לך איני עוסק במניות סיניות
    שלמה גרינברג 14/06/2015 18:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בטח לא ברשתות החברתיות שלהם
    סגור
  • 12.
    שלמה בהקשר של מניות נשק מה דעתך על RTN ? (ל"ת)
    יוני 13/06/2015 18:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ומה דעתי על בואינג, לוקהיד או LLL ? תהיה רציני (ל"ת)
    שלמה גרינברג 14/06/2015 17:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    שלמה דעתך לגבי אופקו (ל"ת)
    opk 13/06/2015 18:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • OPK בסדר
    שלמה גרינברג 14/06/2015 17:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לגבי הערך תבדוק עם יועציך
    סגור
  • 10.
    espr
    יעל 12/06/2015 21:41
    הגב לתגובה זו
    0 1
    האם תוכל להסביר מדוע אחרי עליה כל כך יפה , יורדת espr בצורה כל כך דרסטית? האם זה רק מימושים או משהו שקשור בחברה? תודה
    סגור
  • על Esperion
    שלמה גרינברג 14/06/2015 17:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נתחיל בכך שמנית החברה, שאינה מוכרת עדיין כלום מלבד חלומות בתחום הפחתת הכולסטרול, עלתה, במהלך 8 חודשים מכ 16 ל 120 דולר. תרופת הדגל שלה, ה ETC-1002, לטיפול בהייפר כולסטרול נמצאת באמצע השלב השני של הבדיקות הקליניות וקבלה המלצה לא כ"כ חיובית מפנל ה FDA שבדק אותה. האנליסטים, כמנהגם, ציירו תמונה וורודה על הסיכויים שהחברה תגיע לשוק ראשונה ולכן העליות שמלכתחילה היו מטורפות שהרי אפילו אם התרופה תאושר השוק שמולה אינו מצדיק את רמת המכירות שהבטיחו האנליסטים. מה שהחריף את הירידות הייתה העובדה שבו זמנית יצא הפנל עם המלצה גורפת לתרופת כולסטרול של אמג'ן (סימול:AMGN )., הרפאטה ובנוסף עם המלצה חמה לתרופת כולסטרול שמפתחות ריג'נרון (RGEN ) וסנופי (SNY ). האמת היא ששלושת התרופות אינן אפילו "מתחרות" זו בזו אלא שהשוק, בשנים האחרונות, ה ולך על כותרות ולא על בדיקות ועובדות ולצערי גם הרבה אנליסטים כך.. תגובת הפנל "עוררה" את ההסתכלות על הערך הכלכלי האמתי של ESPR שהוא נמוך משמעותית אפילו ממחירה היום. כול זה לא מבטיח כמובן ש ESPR לא תחזור לעלות בעתיד, החלומות עדיין שם וגם האנליסטים
    סגור
  • שלמה - תרשה לי לתקן אותך
    אבי 16/06/2015 08:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    החברה סיימה מזמן פאזה 2 וצפויה להתחיל בפאזה 3 ברבעון הרביעי. היא ירדה בגלל ש- 2 המתחרות העקיפות שלה (REGN. AMGN) קיבלו, כצפוי (הניירות לא עלו אחרי ההודעה), המלצת הועדה המייעצת ל- FDA. פאנל ה- FDA לא בדק את ESPR וממילא לא! "קיבלה המלצה לא כ"כ חיובית מפנאל ה- FDA שבדק אותה". ESPR עם הנהלה מצויינת ומוצר מנצח (הכדור שלה עושה את מה שהזריקות של המתחרות עושות ולא פגשתי אדם שיכול לבחור ולא בוחר בכדור..). זו חברה שאו אחת ממתחרותיה או GILD תרכוש בסבירות גבוה לדעתי ובהתאם אני מחזיק ללונג ללא שום המלצה חלילה. אציין שצריכה ליתן תוצאות בטיחות בעוד כשבועיים-שלושה ואני מעריך בזהירות שיהיו טובות., אחרי זה צריכה להגיע לעמק השווה עם ה FDA ביחס לפרוטוקול מוסכם של הפאזה 3 וקדימה...
    סגור
  • 9.
    שלמה שלום, vrnt
    גולשת 12/06/2015 17:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה שלום, קראתי סקירה של אופנהיימר על vrnt - סקירה מאוד חיובית ושורית. עם זאת התוצאות האחרונות לא היו מי יודע מה. מה עמדתך לגבי החברה? ועוד זוית שפחות ראיתי כתיבה שלך בנושא- מזרח אסיה. האם לדעתך בתקופה זו נוכח הפחתות הריבית שם דרום קוראיה וסינגפור הן שווקים ראויים לבחינה לטווח הבינוני? תודה רבה ושבת שלום
    סגור
  • על VRNT וכו'
    שלמה גרינברג 13/06/2015 10:46
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אכן, ראיתי הסקירה של שאול אייל. לדעתו תוכנת/פלטפורמת ה Threat Protection System תהיה מנוע צמיחה עתידי לחברה והעובדה שהחברה משחקת גם בשוק האבטחה וגם ב CRM נותנת לה סיכוי טוב להצלחה. גם את צודקת, הרבעון לא היה מלהיב (בלשון המעטה!). האמת? מאז 1998 אני חולם על מיזוג בין VRNT ל NICE, כתבתי זאת והצעתי זאת לשתיהן. אין, מלבד אגו, שום סיבה שזה לא יקרה. מה שמטריד אותי ולא מובן לי כיצד ב VRNT מוביל אדם אחד את החברה מזה 24 שנה. לגבי סינגפור וקוריאה, מה השאלה? דרום קוריאה וסינגפור הן שתי מעצמות על כלכליות שמנוהלות ברמה הגבוהה ביותר שיש. הבעיה היא שברמת ההשקעות האישיות קשה מאוד למשקיע ההדיוט לבחור בצורה הגיונית כלכלית וחייבים להשתמש בסלים ובלווי של יועץ שמכיר באמת
    סגור
  • תודה רבה! שבוע טוב. (ל"ת)
    גולשת 13/06/2015 17:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    הערות
    שלמה גרינברג 12/06/2015 13:35
    הגב לתגובה זו
    1 2
    לשואל (5) ולדוד2 (6): בואו ונעשה קצת סדר כיוון שאני מכיר היטב את הנושא. החברה שלה אושרה התרופה (על-תנאי אגב) אינה מגרמניה אלא מצפון קרוליינה ושמה Sprout Pharmaceuticals .שרכשה את הזכויות לתרופה שלה, ה Flibanserin, מענקית התרופות הפרטית מגרמניה, Boehringer Ingelheim. זו מכרה לספראוט את הזיכיון לאחר שה FDA דחה אותה ב 2010. PTN בשוק שנים, בונה חלומות שעד כה לא הצליחו. החברה הישראלית ביוסנטה עברה גם היא סיבובים דומים עם "ויאגרות נשיות" ונכשלה. ראה כתבה שלנו תחת הכותרת, האם ביוסנטה (סימול: BPAX, היום ANIP) "תעשה זאת" בסוף? , ( http://wallstreet.bizportal.co.il/articles.php?id=144775). התרופה של PTN נמצאת בתחילת השלב השני של הבדיקות הקליניות, שנים מאישור FDA והסיכוי להצלחה עדיין חלום נטו. התרופה שאושרה על תנאי אינה תופסת בשוק בינתיים ולדעתי גם לא תתפוס. זה אכן שוק עצום אם מישהו יפתח תרופה אמיתית, בינתיים אין. ISIS זה ספור שונה לחלוטין וקטגוריה שונה אמליץ שתתייעץ עם היועץ שלך. ליוסי 7): כתבתי אין ספור פעמים על תאי הגזע, כולל על JUNO ולגבי העדיפות תתייעץ עם יועצך
    סגור
  • תודה על התשובה
    השואל מ5 13/06/2015 01:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תמיד שמח ללמוד ממך.אגב לגבי ptn באתר של החברה ובשיחת ועידה האחרונה צויין שהתרופה מתחילה שלב שלישי..
    סגור
  • 7.
    לשלמה הנדיר האם תוכל לחוות את דעתך על מניות הT-CELL
    YOSI 12/06/2015 10:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו BLUE KITE JUNO או אחרות ואיזנה חברות עדיפה מבחינתך תודה
    סגור
  • לא t-cell אלה CAR-T
    חיים 12/06/2015 13:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מפנה אותך לכתבה המצויינת מכלכליסט מינואר השנה : כיף לקום בבוקר ולדעת שאתה עוזר לבני אדם והכי חשוב לכתבה הנוספת שצורפה ובה אזהרה. לא ניתן לדעת איזו מהן תפרוץ : נוברטיס, ג'ונו וקייט נמצאות ראש בראש בתחרות הזאת באפריל הושק אינדקס מניות ראשון לתחום: The Loncar Cancer Immunotherapy Index (LCINDX) והתקווה שבקרוב יהיו גם תעודות סל.
    סגור
  • 6.
    PTN ו ISIS שלמההיקר אשמח להתיחסותך לגביהן
    דוד2 12/06/2015 10:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מצטרף לשאלה של 5 על PTN ומבקש את דעתך על ISIS
    סגור
  • 5.
    שלום שלמה,עוקב אחרי PTN?
    השואל 11/06/2015 20:48
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לאחרונה פורסם באתר שFDA אישר תרופה לאי אונות נשית למתחרתה(חברה גרמנית פרטית). מה שהקפיץ את PTN. לPTN יש תרופה דומה בשלב שלישי שצפויה לאושר באמצע 2016.ממה שקראתי התרופה של PTN מוצלחת בהרבה משל מתחרתה כיוון שאינה דורשת טיפול על בסיס קבוע אלא נטילה בשעת הצורך והתרופה של מתחרתה כן דורשת נטילה יומית לזמן ממושך. שאלתי היא משום מה השוק מתמחר אותה בשווי שוק נמוך כל כך של 50מיליון?הרי הפוטנציאל של התרופה עצום(לא יודע תמספר אנשים שסובלים מכך אבל האינטואציה אומרת שהשוק עצום,ולפי הערך המוסף על פני המתחרה הסבירות די גבוה שהיא תאושר).לכן אשמח אם תוסיף כמה מילים עליה ועל למה השוק מתמחר אותה כה נמוך. תודה מראש
    סגור
  • 4.
    הערות
    שלמה גרינברג 11/06/2015 19:47
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לאיחטיאנדר (1): איני חושש כלל, לא לאלביט ולא לטבע. שתי החברות גלובליות וחשוב להבדיל בין הדרמות של המדיה למציאות הכלכלית., צבר ההזמנות של אלביט רק עולה. לאבי (2): מכיר לאלדד (3): מלנוקס מככבת כאן פעמים הרבה
    סגור
  • 3.
    אלדד
    אלדד 11/06/2015 15:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דעתך על מלאנוקס תודה
    סגור
  • 2.
    TDIV
    אבי 11/06/2015 13:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום שלמה.בהמשך לטור שלך מהשבוע שעבר,האים אתה מכיר את ת.הסל הנ"ל,"שמחזיקה"חברות טכנולוגיה שמחלקות דיוידנד,בין השאר אפל,מייקרוסופט,סיסקו,אי בי אם ועוד,ובעצמה מחלקת דוידנד לבעלי התעודה
    סגור
  • 1.
    תודה, מאוד מעניין שלמה. אתה לא חושש...
    איחטיאנדר 11/06/2015 11:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מהשפעה של חסמים\חרם כאלו או אחרים על חברות בטחון ישראליות?
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות