זו אולי המניה הכי רותחת בווול סטריט בימים האחרונים
חברת SHOPIFY (סימבול SHOP) הונפקה לפני חודש בוול סטריט. החברה הוקמה ב-2004 באוטאוה קנדה והיא מספקת פתרונות מבוססי ענן לניהול חנויות מקוונות עבור עסקים קטנים ובינוניים.
פתרונות החברה מאפשרים לעסקים להקים, לנהל, לתפעל ולשפר את פעילותם בתחום החנויות המקוונות, כולל מגוון פלטפורמות אינטרנט, סלולר, רשתות חברתיות ועוד.
שופיפיי עוזרת בעצם לבעלי עסקים קטנים לפשט תהליכים ולתת מענה מקיף לכל הדרישות שיכולות לעלות בבניית אתר מכירות אונליין. הייחודיות של החברה היא בפשטות ובחוויית המשתמש אשר מאפשרת לכל בעל עסק שלא מבין גדול בקוד או עיצוב לבנות את האתר המושלם למכירות באינטרנט.
כל בעל עסק שרוצה לבנות אתר מכירות נתקל בהרבה מאוד תהליכים שעולים הרבה כסף, ממשקים מול שירותי סליקה, אפליקציות לטלפון החכם, מעקב מלאי, ניהול משלוחים, מכירות בינלאומיות ועוד. בשופיפיי בעצם בנו פלטפורמה שאפשר להתממשק אליה בקלות ובמהירות . one stop shop. מספרים מאחורי החברה כפי שציינתי החברה הוקמה ב-2004 בקנדה ומעסיקה 632 עובדים. מהמספרים שהגיעו לידי בורסת ניו יורק לצורך ההנפקה נראה כי החברה צומחת במאה אחוז כל שנה. ב-2012 מכירות החברה היו 23 מיליון דולר, ב-2013 מכירות החברה כבר יותר מהוכפלו ל-50 מיליון דולר, כאשר ב-2014 החברה הצליחה להגיע ל-100 מיליון דולר. צמיחה מאוד מואצת שמראה את הדומיננטיות של החברה בתחום החם הזה, החברה משרתת יותר מ-165,000 בעלי עסקים.
אך השורה התחתונה עדיין מראה הפסד של 22.5 מיליון דולר ב-2014. ברבעון הראשון של 2015 החברה דיווחה על 37.5 מיליון דולר הכנסות לעומת 18.2 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2014, בשורת ההפסד החברה דיווחה על 4.5 מיליון דולר, לעונת 6.8 מיליון דולר הפסד ברבעון הראשון של 2014. המספרים שמאחורי ההנפקה החברה תכננה לגייס 100 מיליון דולר בהנפקה שתומחרה בתחילה בשער שבין 12-14 דולר אך לאור ביקושים עזים החברה הונפקה לפי שווי מניה של 17 דולר.
החברה הנפיקה 7.7 מיליון מניות ב-17 דולר מה שאומר שהחברה הצליחה לגייס מהציבור 131 מיליון דולר בקירוב - 31 אחוזים יותר ממה שתיכננה במקור. החתמים שליוו את ההנפקה היו קרדיט סוויס ומורגן סטנלי - חתמים גדולים בד"כ מעידים על פוטנציאל טוב להצלחה של ההנפקה. החברה פתחה את יום המסחר הראשון שלה ב28 דולר !! וכעת נסחרת ב33.63 דולר למניה, עלייה של כמעט 100 אחוז משער ההנפקה בפחות משבועיים של מסחר!.
מה צופן העתיד? החברה הצליחה לייצר דריסת רגל חזקה בשוק שצומח במאות אחוזים משנה לשנה. צרכנים בעולם של היום הם לא אותם צרכנים שהיו לפני שנה ולראייה ניתן לראות את המספרים של החברה. ביום שישי האחרון החברה דיווחה על התממשקות עם כפתור 'buy' של פייסבוק מה שמעיד על פוטנציאל אדיר נוסף גם לפייסבוק וגם לשופיפיי שתזכה לחשיפה גדולה דרך פייסבוק.
מאת: מוטי כהן, מנהל שירות האיתותים 'בורסהגרף Smart Trader' *אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.
- נדל"ן, בנקים ואנרגיה - האם כדאי להשקיע באמצעות קרנות נאמנות לפי ענפים?
- האיום הגדול על החברות
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
- 7.אבי 15/06/2015 09:39הגב לתגובה זוסקירה מצויינת, המניה אכן מבטיחה - השילוב עם פייסבוק זה הדבר הבא לגמרי בקניות חברתיות
- 6.אחד שיודע 14/06/2015 18:35הגב לתגובה זומוטי, תודה על המידע. סוחר מוערך! כל מילה בסלע.
- 5.אדיר 14/06/2015 17:54הגב לתגובה זואני זוכר שבדקתי אפשרויות לבניית אתר מכירות אונליין ובדקתי גם את SHOPIFY בסוף החלטתי ללכת עם woocomerce שזה פלגין של וורדפרס כי זה נותן גמישות גדולה יותר וזה בחינם לגמרי, כלומר לא צריך לשלם תשלום חודשי. כדי ללמוד להקים אתר וורדפרס יש מלא מדריכים ברשת כגון http://ifree.org.il ואח"כ מצאתי מלא סרטוני יוטיוב שמסבירים על woocomerce ואז אתה משקיע קצת זמן בהקמה או שאתה משלם למישהו חד פעמי ואתה חוסך את התשלום החודשי ויש לך מערכת עם גמישות מלאה בלי להיות תלוי בהגבלות של SHOPIFY
- 4.יוני 14/06/2015 13:27הגב לתגובה זוזה תמיד טוב להחשף למניות חדשות
- 3.סוחר 14/06/2015 12:35הגב לתגובה זושווה לעקוב אחריו
- 2.שמעון 14/06/2015 12:32הגב לתגובה זוכתבה מעניינת ומעולה כאחד שלא מכיר את עולם האינטרנט כתבות כאלה חושפות אותי להזדמניות השקעה חדשות ושמתאימות לדור האינטרנט, גם בגלל שאני לא מדור האינטרנט חשוב לי להכיר מניות כאלה. אשמח לעוד כתבות בסגנון הזה על תחומים ומניות .
- 1.יוסקה 14/06/2015 12:12הגב לתגובה זואם לקנות את המניה?
- גידי 15/06/2015 05:11הגב לתגובה זותצטרף לשירות איתותים או שתעשה מחקר בעצמך..