אחרי טיסה של 60% בשבוע הראשון - הראלי יימשך?
חברת פיטביט הוקמה באוקטובר 2007 על ידי אריק פרידמן וג'יימס פארק בסן פרנסיסקו קליפורניה מעוז ההייטק בארה"ב, במטרה לייצר חוויה חדשה בכל הקשור לבריאות וכושר. החברה בעצם מוכרת צמיד אלקטרוני בשלל צבעים ופיצ'רים, כאשר בסופו של דבר הצמיד מעביר מידע על הרגלים הפיזיולוגיים שלנו כמו שריפת קלוריות, לחץ דם, מספר הצעדים שעשינו, המדרגות שעלינו או ירדנו, אחוזי שומן ועוד - נתונים שמטרתם העיקרית הינה לייצר מודעות גבוהה יותר ועל ידי כך לייצר לנו את האינסנטיב לעשות ספורט.
מוצרי החברה מתממשקים לאפליקציות ייעודיות וכן לאתר האינטרנט של החברה, שם מאוחסנות כל הסטטיסטיקות שמנוטרות מהצמיד עצמו אל שרתי הענן של החברה. נכון לכרגע החברה מוכרת 4 מוצרים שונים, שכל אחד מהם נותן מענה עם ייעוד משל עצמו.
פיטביט במספרים בניגוד לרוב החברות שמנפיקות מניות בבורסה, מפסידות כסף וצריכות למכור מניות על מנת לגייס כסף להמשך צמיחה, פיטביט היא סיפור שונה בנוף ההנפקות - החברה מרוויחה לא מעט כסף בעיקר בזכות צמיחה קיצונית ב-2014, בה הגיעה לרף הכנסות של 745 מיליון דולר. ב-2012, לצורך השוואה, החברה הכניסה 76 מיליון דולר וב-2013, 271 מיליון דולר - ללא ספק צמיחה אסטרונומית במכירות. מבחינת הרווח הנקי, החברה הצליחה להגיע לרווח לאחר שנתיים בהן היא דיווחה על הפסדים. במהלך השנה האחרונה הרווחיה 132 מיליון דולר.
- תנועות קיצוניות: ענקית הלבוש האמריקנית שנחתכת 14%
- מניית פיטביט טסה במסחר הראשוני לאחר ההנפקה בכמעט 52%
מה צופן העתיד? ובכן, אם מסתכלים על ארה"ב כשוק היעד המרכזי של פיטביט, רואים הוצאה של 200 מיליארד דולר בשנה על בריאות וכושר. טרנד הבריאות נכנס בעצמה - בתחום המזון המהיר לדוגמא, מקדונלדס מרגישה זאת היטב, וכמובן בחברות הביגוד שממשיכות להציג מכירות נהדרות על אף כניסה של מתחרים כמו אנדר ארמור - מה שאומר שהשוק גדל מספיק בשביל שייכנסו מתחרים חדשים ולא ינגסו במכירות של השחקנים הקיימים כך שכולם יצמחו.
בראיונות שנתן ג'יימס פארקר, מנכ"ל החברה, טען כי למרות תחרות מצד השחקניות הגדולות אפל וסמסונג על תחום המחשוב הלביש במאקרו וכן גרמין כמתחרה ישירה על תחום הצמידים מנטרי המידע, פיטביט עדיין שומרת על יתרון של חדשנות ומיקוד עסקי המאפשר לה להקפיד על נתח שוק שרק עולה ועולה בצורה סימולטנית יחד עם השוק כולו.
אתגרי החברה
ראשית מוצרי החברה ממותגים כמתנה טובה, ולראייה 50% ממכירות החברה ב-2014 הגיעו ברבעון הרביעי, שמסמל את עונת החגים, כך האמריקנים קונים את הצמיד כמתנה שהופכת להיות גימיק יפה בתחילה ובהמשך משהו חסר ערך של ממש - חלק לא מבוטל פשוט לא משתמש בייעוד המרכזי שלשמו נקנה המוצר.
מנתונים אחרונים נראה שמסך המכירות נאמד על כ-11 מיליון מוצרים, עם זאת רק 6.7 מיליון אנשים עשו במוצר שימוש יומיומי - מה שמעיד על כ-30% נטישה - אתגר שבהחלט דנים וידונו בו בהנהלת החברה. כמו כן, יש הטוענים כי מוצרי החברה פונים בעיקר למעמדות הגבוהים ולמעוזי ההייטק, ופחות לשאר האוכלוסייה שגם עושה ספורט.
- נדל"ן, בנקים ואנרגיה - האם כדאי להשקיע באמצעות קרנות נאמנות לפי ענפים?
- האיום הגדול על החברות
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
במקביל, החברה לוטשת עיניה לשוק הארגוני וביטוחי החיים, שכן תארו לכם מה כמות מידע כה מועיל על דפוסי הפעילות הספורטיבית יכולה לעזור לחברות הביטוח הרפואי למקסם את המידע שלהם עלינו. להערכתי, החברה בדרך להיות אחת ההנפקות הגדולות של השנים האחרונות. היא שולטת בנתח שוק משמעותי בשוק שצומח ללא היכר. תזמון רכישת המניה ייעשה בהתאם לתיקון טכני, וכן בהתאם לדוחות הרבעון הבא בו נוכל לבחון את המשך הצמיחה המואצת של החברה. כבר עתה, מניית החברה עומדת על 32 דולרים, לאחר שהונפקה ב-20 - שווי מייצג של 6.1 מיליארד דולר.
***אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.
- 6.סוחר 22/06/2015 18:42הגב לתגובה זואני יודע שאתה לא ממליץ אבל פעם שעברה ראיתי מה קרה למניה שרשמת עליה אז החלטתי לקנות את המניה בפתיחה - אחלה רווח ! תודה
- 5.גידי 21/06/2015 15:56הגב לתגובה זויהיה מעניין לקרוא סקירה דומה גם על גרמין
- 4.דני 21/06/2015 14:36הגב לתגובה זומעניין באמת יהיה לראות איך הם יצליחו לעמוד בכל האתגרים והתחרות מצד החברות הגדולות, לשמור על נתח שוק ועל הצמיחה הפנומנלית. בהחלט שווה לעקוב. תודה על הכתבה מאירת העיניים
- 3.דניאל 21/06/2015 13:12הגב לתגובה זוהנפקה כמו ההנפקות החדשות בעידן החדש, מעניין מאוד .העולם משתנה ונכנסות חברות של הדור החדש לבורסה . תמשיכו ככה וכתבות שחושפות מניות חדשות בעידן החדש
- 2.שלומי 21/06/2015 13:11הגב לתגובה זואשמח אם בשירות יועלו מפעם לפעם מניות מהנפקה , תודה !
- 1.הנפקה חלומית (ל"ת)ערן 21/06/2015 11:12הגב לתגובה זו