טיים וורנר מאבדת גובה ומפילה איתה את כל הסקטור, מלבד חברה אחת

מוטי כהן, אנליסט טכני וכלכלי, על הנפילה של טיין ורנר - המרוויחה והמפסידות
מוטי כהן |
נושאים בכתבה טיים וורנר

השבוע האחרון היה ללא ספק השבוע האדום של חברות המדיה בוולסטריט. הפעם, בחרתי לעסוק בחברת טיים וורנר ברמת המיקרו, ולהבין מהן הסיבות שהחברה ירדה השבוע ב-10% ואיזו חברה צפויה ליהנות מכך משמעותית.

קצת על החברה טיים וורנר פעולת כחברת מדיה ותקשורת בכל רחבי העולם. פעילות החברה כוללת שירותי טלוויזיה בכבלים וטלפוניה דיגיטאלית, הכוללים וידאו בדרישה, וידאו דיגיטאלי, שירותי וידאו בדרישה למנויים ומכשירי הקלטת וידאו דיגיטאלי. טלפוניה דיגיטאלית כוללת תעבורת נתונים מהירה, וידאו ושירותי קול למנויים. ופעילות נוספת כוללת את פעילות חברת האחים וורנר בתחום הבידור הביתי, הפקות הקולנוע, הפקת תוכניות טלוויזיה, הפצה עולמית של תכני בידור וניהול ארכיון הכולל כותרי סרטים וכותרים בתחום תוכניות הטלוויזיה. בנוסף, החברה מפעילה את רשת השידור של טרנר - ערוצי הטלוויזיה CNN, TNT, TBS, CNN Headline News ו-Cartoon Network, רשת תחנות הטלוויזיה של האחים וורנר וערוץ הטלוויזיה HBO.

טיים וורנר במספרים

  • שווי חברה -65.4 מיליארד דולר
  • מכירות ב-2014- 28.24 מיליארד דולר
  • רווח נקי - 3.6 מיליארד דולר
  • דיבידנד שנתי - 1.75%
  • מספר עובדים 25,600

  הסיפור המרכזי שגרם לירידות השבוע במניות המדיה הגדולות היה תמרור אזהרה שהוציאה דיסני למשקיעים שלה בשיחת המשקיעים בשבוע שעבר. חברת דיסני ציינה כי ישנה האטה במספר המנויים לערוצי הספורט שברשותה דרך ESPN - ירידה שמשקפת 4% האטה בהצטרפות מנויים חדשים. ידיעה זו גרמה לרעידת אדמה של ממש במניות המדיה של וולסטריט - סקטור הקצפת של מדד ה-SPX500, עם עלייה ממוצעת של 33% תשואה למניות התחום. הצד המעניין בסיפור הוא קרנות הגידור, שמחזיקות ב-10% בעלות על מניות המדיה - נתון שפורסם השבוע בבלומברג מציין כי זהו הסקטור עם רמת ההחזקות הגדולה ביותר בקרב מניות אצל קרנות הגידור. משמע אם בוצעה מכירה במחזור גדול, ככל הנראה מדובר בכמות גדולה של כסף שיצאה מקרנות הגידור שנהנו מאוד מעליות שערים בקרב סקטור המדיה. אם נתייחס לצד הפסיכולוגי, שברובו קובע כשמדוברת במכירת חיסול, אפשר להבין שהמשקיעים חוששים שגל העליות המשמעותי במניות המדיה הגיע לקיצו וכי הקרדיט שניתן לחברות אלו מוגבל במיוחד ברגע שמגיעות חדשות שליליות לגבי העתיד. 

כמו כן, סוגיית רכישת המניות עלתה השבוע, כאשר עלו השאלות האם החברות הללו נסחרות במחירים כלכליים או שמא מדובר במצב טורבו הודות לקצב רכישת המניות על ידי הלחץ מכיוון קרנות הגידור שנחשבות לאקטיביסטיות במיוחד בדירקטוריון של החברה. החברות הגדולות, בכללן טיים וורנר, משקיעות כספים רבים בחיזוק מרכיב האונליין מתוך ידיעה כי השוק הזה הולך פחות ופחות לשידורים חיים ויותר לשידורים מוקלטים.   ידיעה שפורסמה על ידי דיסני משפיעה בצורה ישירה על כל החברות שעובדות עם אותו מודל - תוכן מדיה שמופץ באמצעות הכבלים וקצב גידול המנויים מוגבל, לכן אפשר להתייחס מהגרף הבא לתמונה הכללית בצורה הטובה ביותר, כאשר הנהנית העיקרית ממשבר המדיה בוולסטריט היא לא אחרת מאשר נטפליקס, ספקית תוכן במודל סטרימינג. בגרף הנ"ל הכנסתי את החברות טיים וורנר, פוקס, דיסני, ונטפליקס - ניתן לראות כי נטפליקס מובילה בגאון בתשואות מתחילת השנה במהלך מנוגד לחלוטין למניות המדיה המסורתיות.

נראה שנטפליקס עושה למניות המדיה המסורתיות מה שפייסבוק עושה לגוגל בתחום המובייל - שידורי הסטרימינג תופסים יותר ויותר מקום בלב ליבו של הצרכן האמריקני, שמעוניין בתכנים שיונגשו אליו לפי לוח הזמנים שנראה לו - דבר שנטפליקס שמה לעצמה כמטרת על.    לסיכום, במידה ולא נראה תיקון מחירים זריז בקרב מניות המדיה כבר בימים הקרובים - אני מעריך כי הסקטור הזה ייצא לדשדוש ואז מעבר למגמת ירידה שכן המחזורים הגדולים בשבוע שעבר הוציאו כסף חכם רב מהסקטור.   

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה