הדבר הכי גדול בוול סטריט: למה איבדה מניית אפל 20%, והאם זו הזדמנות?

שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal מסתכל על מניית אפל, שאיבדה גובה לאחרונה
 | 

הכותרת שנתנו העורכים לכתבה שעשינו ב 1.8.2015 הייתה, "מהנאום של קלינטון ועד הפחד שמעוור את השוק, האם סכנת המפולת מרחפת?". אנחנו מציעים שתעיינו שוב בפתיח של אותה כתבה (לכתבה לחץ כאן). אחד הקוראים אפילו התפעל מהתחזית הזו אבל אנו מודים ומתוודים שלצונאמי כזה לא ציפינו וגם לא כעת.

מה שמדכא כאן הוא שהדבר היחיד שבטוח הוא שבפעם הבאה שהדאו, נאסד"ק וה-S&P ישברו את שיא כול הזמנים הם יעשו זאת בעזרתם של אותם משקיעים שנסים בבהלה מהבורסה בימים האחרונים, כך זה היה תמיד וכך זה יהיה בעתיד, כנראה שעדיין לא הצלחנו להעריך נכון את עוצמת מהפכת האינפורמציה. ננסה, למרות שכולנו עדין בעין הסופה, לחשוב בהיגיון ולהפריד בין עובדות לבין שמועות והשערות ולצורך כך נשתמש בחברה שמניותיה הכי פופולריות בין משקיעי ארה"ב, אפל (סימול:AAPL).

יש ויכוח אמנם אם זו באמת AAPL או GOOG או MSFT (שהן השלישייה המובילה ובגדול לפני JPM, JNJ ו-WFC) אבל לצורך החשיבה ההגיונית זה לא חשוב, כ"א מהן יכולה לשמש כדוגמה.  

כותרת ראשית

- כל הכותרות

כמה בדיוק שווה AAPL למשקיע? 885 מיליארד כפי שהייתה באפריל או 531 מיליארד כפי שהייתה ביום ב' האחרון? שוויה של חברה בבורסה נקבע על פי מערכת יחסים בין עובדות לציפיות. אפל פרסמה דוחות אחרונים, לרבעון השלישי שלה ל-2015 שנגמר ב- 27.6.2015, לפני חודש בדיוק ואת מסמך ה F-20 השנתי של 2014 עוד בפברואר כך שיש לנו את כול המידע העובדתי שצריך על AAPL. החלק המשלים להערכת החברה, זה שמתבסס על הערכות/תחזיות (ציפיות) לוקה בחסר. כאן הבעיה כי למרות ריבוי האנליסטים והמומחים הקושי בכימוט ציפיות הולך ונעשה קשה יותר מיום ליום. בואו ונסתכל על העובדות תחילה, לא כאנליסט של ה-Selling side אלא כמשקיע, מה היא אפל? זו חברה שמעצבת, מייצרת ומשווקת מכשור תקשורת אלחוטי ומדיה, מחשבים אישיים, נגני מוסיקה דיגיטליים ניידים כשלצד המכשור היא מוכרת מגוון של תוכנות מתאימות, שירותים, אביזרים, פתרונות תקשורת, תוכן דיגיטלי ואפליקציות. המוצרים הם מחשבי MAC, אייפונים, אייפדים, אייפודים, טלוויזיית אפל, מערכות הפעלה iCloud ולאחרונה ה-Apple Watch™ וה-Apple Pay™.

את התכנים הדיגיטאליים החברה מוכרת באמצעות חנויות אפל בבעלותה, חנויות היישומים, ה-App Store™, iTunes Store ®, ה-iBooks Store™ וה-Mac App Store. בנוסף  נעשות המכירות דרך הרשת, מוכרים קמעוניים וסיטונאים וכן באמצעות צדדים שלישיים. החברה, שנוסדה בקליפורניה ב-1977, מסיימת את שנת הכספים שלה ביום השבת האחרון של חודש ספטמבר (עוד ייחודיות ממוחו הקודח של סטיב ג'ובס ז"ל). האסטרטגיה של החברה פשוטה ונשמרת בקנאות, "להביא ללקוחותיה, באמצעות חדשנות בתחום החומרה, התוכנה והשירות, את חווית המשתמש הטובה ביותר ולהשתמש ביכולות הייחודיות שפותחו בחברה לפתח ולעצב חומרה, מערכות הפעלה, אפליקציות תוכנה, שירותים וכול שאר הציוד הנלווה, הכול מפתוח עצמי". אין ויכוח על כך שהחברה מובילה את אחת הנישות החמות שיש אבל בהבדל מכול המתחרות. אפל היא ורטיקלית, שולטת בקנאות על כול שלבי הפתוח, ייצור ושיווק מוצריה.

אין הרבה חברות מהסוג הזה בעולם, בטח לא כאלו שהצליחו להוביל נישות תעשייתיות שלמות. היכולת לשמור על הייחוד הזה לאורך זמן תלוי בחדשנות הפיתוח והעיצוב, במו"פ וזה תחום שבו משקיעה החברה סכומי עתק, 6 מיליארד ב 2014. בוול סטריט מאמינים שאפל היא אחת החברות המובילות בעולם בתחום פיתוח ורישום פטנטים.

אפל מעסיקה 92,600 עובדים, כמחצית במכירות. מכירות החברה עלו מ-65.2 מיליארד ב-2010 ל-182.8 מיליארד ב-2014 והרווח הנקי מ-14 ל-39.5. בסוף 2014 (אצלם זה סוף ספטמבר 2014) היו בקופת החברה 155.6 מיליארד דולר במזומן, חוב ארוך טווח של 29 מיליארד וקצר של 6.3 מיליארד. אין שום חברה, טכנולוגית או לא, שיכולה להתקרב להצגה של מאזן שכזה ב-2014 (אפילו לא CHKP). מתוך 182.8 מיליארד המכירות ב-2014, כ- 65.2 מיליארד בוצעו בארה"ב ו-40.9 באירופה. בסין מכרו 29.8 מיליארד וביפן 15.2 אבל צריך להוסיף לארה"ב ואירופה עוד 21.5 מיליארד מכירות בקמעונות שאפל מדווחת בנפרד כך שחשוב מאוד לזכור שסין, עם כול הכבוד, יושבת על כ-16.3% מסך המכירות בלבד ומשבר בסין יפגע אומנם בחברה אבל לא כפי שמבטיחים האנליסטים.

מבחינת המוצרים, ה-iPhone הכניס 101.99 מיליארד, ה-iPad 30.3, מחשבי המאקינטוש הביאו 24.1 מיליארד ואילו iTunes, Software and Services הכניסו 18 מיליארד. אגב, מבחינת יחידות ה iPhone מציג את הצמיחה המהירה ביותר אלא שהמחיר ליחידה יורד. בסוף שנת הכספים של החברה ל 2014, 30.9.2014, היו לחברה 6,122,663 מניות ומחיר הסגירה של אותו יום היה 100.75 דולרים כך ששווי החברה הגיע אז ל 616 מיליארד דולרים. החברה מקפידה לרכוש מניותיה. ב 2012 הקצתה החברה 10 מיליארד דולרים לרכישת מניותיה. הסכום הועלה ל 60 מיליארד ב 2013 ובאפריל 2014 הועלה שוב ל 90 מיליארד. החברה משלמת דיווידנד, כרגע 52 סנט לרבעון (תשואה כ2%). עד כאן העובדות ל 2014.

מה קרה לחברה בתשעת החודשים שעברו מאז הסתיימה 2014? הרבעון האחרון (אפריל-מאי-יוני שאצל אפל הוא השלישי לשנת 2015) היה הטוב בתולדות החברה. בתשעת החודשים הגיעו המכירות ל 182.2 מיליארד דולרים (כמעט כמו ב 2014 כולה) והרווח הנקי ל 42.27 מיליארד, יותר מבכול 2014. הרווח למניה, 7.25 דולרים, הראה עליה של % 44.1 לעומת 9 החודשים הראשונים של 2014. ב 27.6 היו לחברה 5,773,099 מניות ומחיר המניה בבורסה עמד על 126.75 כך שערך החברה הגיע אז ל 732 מיליארד דולרים. בקופת החברה היו  203.15 מיליארד וזאת לאחר רכישות מסיביות של מניות. החוב הארוך עמד על 47.4 (החברה גייסה רק בגלל מחיר הכסף המגוחך) והקצר ירד ל 4.4 מיליארד.

אבל ערך החברה ירד ביום ב' השבוע ל-531 מיליארד. ברמה זו נסחרה המניה לפי מכפיל 2015 מוערך (11 מתוך 12 חודשי 2015 כבר עברו אצל אפל) של 10, נמוך בהרבה מכול מתחרה. עד כאן העובדות. 

אם העובדות לבדן היו הגורם הקובע להערכת החברה אז אין ספק שמחיר המניה היום היה צריך להיות בשיא כול הזמנים אבל הפלטפורמה להערכת חברה מורכבת כאמור לא רק מהעובדות אלא גם ממרכיב הציפיות שמאז תחילת המאה והתקדמות מהפכות הטכנולוגיה, האינפורמציה והגלובליזציה עולה חשיבותו, בהערכת חברה ציבורית, בהשוואה לעובדות. למעשה, בטווח הקצר הפכו הציפיות למשתנה המוביל. המילה "ציפיות" אינה מתייחסת רק לציפיות ההגיוניות, היא כוללת בתוכה גם חלומות שהפכו בשנים האחרונות לגורם הערכה מוביל בפני עצמו. נכון, החלומות בולטים מאוד בתחום הביו טכנולוגיה והרפואה אבל משקלם גדול בכול תחום. משקל החלום בהערכה, לטוב ולרע, גדל עם כול מכשיר העברת אינפורמציה חדש שנמכר בעולם כי השפעת החלום על הערכת חברה זו או אחרת קשור ישירות בהיקף החשיפה של החלום לציבור. השתלטות הכלכלה הקפיטליסטית שמושתתת על תחרות הוסיפה לפלטפורמת ההערכה גם את גורם התחרותיות בין המעריכים למיניהם, מה שהכניס לתמונה את התקשורת שהשפעתה באמצעות "תרבות הכותרות" על הנעשה בשוק ההון ועל הערכות, בטווח הקצר, של חברות, הפכה משמעותית. תרבות הכותרות מאופיינת במכירה של תכנים באמצעות כותרות שאינן מייצגות נאמנה את התוכנים הללו.

מדובר באסטרטגיה שמתבססת על פלשים של כותרות סנסציוניות ושליליות שתפקידן למשוך את הקורא. כותרת חיובית, כפי שיסביר לכם כול איש תקשורת, אינה יכולה, בהגדרה, להיות סנסציונית, בטח לא כשמדובר בשוק ההון. מילים כמו "קריסה", "צלילה", "התרסקות" הן שמושכות את עין הקורא והמאזין והפכו למרכזיות, התפל הפך לחשוב מהעיקר. תוצאות הרבעון חשובות פחות מקונצנזוס האנליסטים לגבי התוצאות העתידיות והנחיות הנהלה חשובות בהרבה, להערכת החברה שהם מנהלים, מהבצוע בפועל. ככול שתרבות הכותרות משתלטת על המדיה כך גם עולה השטחיות. בסה"כ ההשפעה של גורם הציפיות הולכת וגדלה בפלטפורמות ההערכה. זה לא רק משפיע על הערכת החברות, זה לא פחות משפיע על ההערכות הכלכליות בכלל. אם בעבר היינו קובעים מגמות כלכליות לפי  ההתפתחויות במספר רבעונים הרי שהיום, כול נתון משפיע בצורה קיצונית על המערכת כולה.

אז למה אפל איבד 20% בשלושה ימים?
אם הנתונים העובדתיים כ"כ טובים אז מה גרם לפניקה שחתכה 20% מערכה של AAPL בשלוש ימי מסחר? כשכתבנו, בתחילת החודש, את המאמר תחת הכותרת "מהנאום של קלינטון ועד הפחד שמעוור את השוק - האם סכנת המפולת מרחפת?" לא ציפינו למה שבא אבל הערכנו שצד הציפיות של פלטפורמת ההערכות, מקרו ומיקרו הולך ומאפיל על צד העובדות. חששנו שבסיוע התקשורת יפעילו המעריכים את פלטפורמת ההערכה מבלי שיכניסו למשוואה את הנתונים העובדתיים. חששנו שדיבורים כמו, "האטה בסין", הסבירו הפרשנים, "תגרום לעצירה בהתאוששות הגלובלית" ולפני שסיימו הוסיפו, "ואנחנו מאמינים שהעלאת הריבית בארה"ב תהיה לא יאוחר מספטמבר...". יפגעו בשוק כי כאשר מתחילים לדבר על שני נושאים אלו מבלי להבין שאינם אפשריים ביחד אני חייב להזהיר.

בכול מקרה AAPL והמדדים הגיעו לשיאי כול הזמנים באפריל השנה וזאת למרות שכול "גורמי הצונאמי" של השבוע היו ידועים ודוסקסו מזה זמן רב. זה נכון גם ברמת המקרו גם ברמת המיקרו ולבטח ברמה הפוליטית. שום נתון בשלושת הקטגוריות הללו לא השתנה לרעה, ההפך. כולם הבטיחו תיקון אבל איש לא ידע מתי בדיוק ובאיזה סדרי גודל. מצער לומר זאת אבל ללא העצמה של התיקון בסין בתחילת השבוע אפשר להניח ששיא חדש במדדים היה מגיע בקרוב. עצמת הנפילות בסין סילקה באחת את העובדות ממודל ההערכה והמודל כולו עבר לעבוד על ציפיות שנראו רעות במיוחד. כול העובדות שהציגה AAPL בסוף יוני הוצאו מפלטפורמת ההערכה של החברה וההערכה של AAPL מתבססת כעת בעיקר על ציפיות רעות שמתבססות על הנפילות בבורסה ולא על העובדות הכלכליות.

זו אינה הזדמנות קניה עדיין אבל כבר לא הזדמנות מכירה, זעזועי ה After shock ימשיכו וכפי שכתבנו גם ספטמבר ואוקטובר בפתח, פאבר יככב. זה הזמן לעצה, "במצב שכזה אל תהיה גיבור וגם אל תהיה פחדן, שב ובחן ואל תעשה כלום". לא בגלל שאין הזדמנויות קניה במניות אלא בגלל אווירת הפניקה. זה זמן לעקוב ובשלב זה רק אחרי המניות המובילות ולהעריך מתי הפניקה תרד ועד כמה ירדו התשואות באגחי"ם הממשלתיים של ארה"ב.

תגובות לכתבה(100):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 37.
    OPK אופקו
    עמית 01/09/2015 09:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה שלום - מעניין אותי איך אתה רואה את אופקו. מצד אחד עליה אדירה במניה של 30-40 אחוז באזור פברואר וכנל במאי. מצד שני ירידות חזקות בתחילת יוני (קנית ביו לבס), תחילת אוגוסט (דוחות רבעוניים). שבוע שעבר פרוסט פירסם מכתב למשקיעים - פשוט מדהים מגוון התחומים שהם פרושים עליהם. מצד שני אני זוכר שנים על שנים אותו סיפור - בעלים שקונה מניות כול הזמן, המון מוצרים בפייפליין שמספיק שאחד יאושר שההכנסות יעלו לרמות של מאות מיליוןנים ברבעון, הטענות שהוא מאוד מקושר ולכן המניה מקבלת "יחס" יפה, בתקופה שהיה יור טבע - שמועות על תוכניות שטבע תקנה או אופקו. ותמיד הטענה שלא ניתן לקבוע האם המניה יקרה או זולה בגלל הפיפליין העצום שלה.
    סגור
  • OPK
    שלמה גרינברג 01/09/2015 11:01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זה לא דבר פשוט להעריך חברה כמו OPK שמורכבת מחלומות רפואיים, הנהלה מאוד מוערכת (בטח בוול סטריט) ומיזוג של חברת אחזקות וניהול. כאשר התמזגו Acuity Pharmaceuticals Inc., Froptix Corporation ו - eXegenics ב 2007 תחת ניהולם של ד"ר פרוסט ושותפתו ד"ר ג'יין היסאו כתבתי שחשוב להקצות בכול תיק פינה ל OPK ולא לגעת בה שנים ואני עדיין בדעה זו. אין שום ספק שמהבחינה הכלכלית המניה "יקרה", המספרים מדברים בעד עצמם אבל כפי שכתבת, החלומות בה מופלאים. כיוון שאין משקיע בעולם שיכול לנחש בדייקנות מה יצליח, אם יצליח ומתי וכיוון שהערכה בכול זאת תלויה בצמד פרוסט/היסאו אז לנסות ולהעריך זו שטות וכאמור אני עדיין בדעתי מ 2007. ואסור למשקיע לנסות להבין למה עלתה בפברואר ולמה ירדה ביוני.
    סגור
  • תודה (ל"ת)
    עמית 01/09/2015 12:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 36.
    אחת הנקודות המעניינות לגבי אפל
    רועי 31/08/2015 15:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה קארל אייקן שבמאי השנה טען שהמניה תגיע בעתיד ל 240 דולר (המחיר אז היה 130 דולר). הוא מחזיק 45 מיליון מניות. הוא ציין 2 תחומים שהשוק שלהם (ביחד) גדול פי 3 מהשוק הנוכחי שאפל פונה אליו. APPLE TV שממיר חדש יושק כנראה החודש ותחום הרכבים כאשר הם יתחילו יצור של רכבים כבר ב 2020 (כנראה רכב לא אוטונומי כמו של גוגל). אם זה נכון והמניה תגיע לרמות כאלה - אפל תרסק את גוגל וטסלה ותאלץ אותם להתאחד. עוד בכתבה הנל ממאי Why Carl Icahn Thinks Apple's Stock Is Worth $240
    סגור
  • קרל אייקן ואפל
    שלמה גרינברג 31/08/2015 17:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אייקן, באמצעות אייקן אנטרפרייזס מחזיק ב 52,760,848 מניות אפל שזו האחזקה השנייה בגודלה אצלו (אחרי המניות של החברה שלו IEP, - Icahn Enterprises, L.P) . שלא תהיה אי הבנה, אייקן רכש את אפל בגלל האיכות והמזומן בקופה. ההיסטוריה של אייקן כאקטיביסט ידועה. הרבה פעמים הצליח בגדול ולא פחות נכשל בגדול. הסיכוי שאפל " תרסק את גוגל וטסלה ותאלץ אותם להתאחד..." אינו קיים לדעתי וגם אינו סביר, איך ולמה? במיוחד טסלה.. קראתי הכתבה, אני מסכים עם העובדה שאפל המניה הכי זולה כלכלית בין 500 החברות ב S&P וכתבתי זאת בכתבה.
    סגור
  • טען עוד
  • 35.
    לגביי אושקוש
    דורון 31/08/2015 12:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה היקר . ראשית אציין שזו הפעם הראשונה שבה אני כותב אלייך למרות שקראתי את מאות מאמרייך ובמיוחד אני אוהב ומעריך את תגובותייך והתיחסותך לשאלות . ולעיניני האם לפי דעתך לאחר שחברת osk זכו במכרז יש לצפות לעליה משמעותית בערך המניה..?
    סגור
  • על Oshkosh
    שלמה גרינברג 31/08/2015 13:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחת החברות שאני מכיר טוב מאוד, עוד מההנפקה ב 1990 (מי שעדיין מחזיק עשה, עם הזעזועים, פי 40 על הכסף. העסקה ענקית אמנם , כמו כול מכירות החברה ויותר, כ 6.5 מיליארד, אבל מי שקובע לגבי המניה זה המשקיעים, נחיה ונראה.
    סגור
  • 34.
    בריינסווי
    נחום 31/08/2015 11:26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שלום מר גרינברג.מה דעתך על בריינסוויי אחרי הדוחות... ובנוסף, מה סיכויה להרכש(לאור נסיונו של איזיקאל....)? תודה רבה
    סגור
  • איזה דוחו"ת?
    שלמה גרינברג 31/08/2015 13:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה הסיכוי להירכש? אין לי מושג.
    סגור
  • הדוח לרבעון השני (ל"ת)
    נחום 31/08/2015 20:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • נחום מכיר את האתר finwiz
    אבי 31/08/2015 15:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שבו ניתן לראות גרפים ברמה חודשית. בינואר 2013 בריינסוויי קיבלו אישור fda ותוך זמן קצר עלו כמעט 200 אחוז (מ 2500 ל 7500) היום 3 שנים אחרי החזירו הכול כשהמשקיעים חבולים עם אין סוף "חיזוקים" שרק מעצימים את ההפסד. כנס לאתר הזה ותראה את התשואה של תעודות סל כמו IBB XBI תשואות של 150 אחוז כמו כלום. זה לקח ענק למשקיעים התמימים. היו עוד חברות עם אכזבה ענקית - קמהדע, וכנל פרוטליקס כולם היו אמורות להיות היום חברות של מיליארדי דולרים שכשלו בענק.
    סגור
  • 33.
    שלמה עוד שאלה
    משה 31/08/2015 10:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האחים בייקר ידועים שקולעים כמעט בול,בחברות ממציאות תרופות,מה דעתך על acad?תודה.
    סגור
  • אכדיה
    שלמה גרינברג 31/08/2015 13:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאחים בייקר יש 20.5 מיליון מניות ACAD. זה למעלה מ % 20 ממניות החברה וכ % 7.5 מהפורטפוליו של האחים. נכון, הם נחשבים מוצלחים (ראיתי גם נפילות לא קטנות אצלם). מה שעתי על החברה? מעניינת.
    סגור
  • אכדיה
    משה 31/08/2015 14:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תודה על ההתייחסות.
    סגור
  • 32.
    סל צריכה מישתנה בארה"ב
    אבי 30/08/2015 15:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה, האם אתה יכול לסייע בידי לגבי סלי צריכה מישתנה בארה"ב, והאם לדעתך נכון להחזיק סל שכזה בפרוטפוליו?
    סגור
  • CONSUMER NON DURABLE- STAPLE
    שלמה גרינברג 30/08/2015 19:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסל הגדול הוא ה XLP שמכיל את כול חברות הצריכה המשתנה ב S&P 500. האם נכון להחזיק? תלוי בדעתך על המשך הצמיחה בארה"ב ובעצת יועץ ההשקעות שלך
    סגור
  • תודה (ל"ת)
    אבי 31/08/2015 10:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 31.
    אלטק-שלמה קצת לדייק
    משה 30/08/2015 15:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלמה כתבת : "מי שבוחן הדוחות לא יכול שלא לראות שהמעבר לרווח היה בשל התייעלות כי המכירות המשיכו לרדת" אולם חבל שאתה לא מדייק ומראה רק חלק מהתמונה. המכירות ברבעון גדלו ב 650 אלף דולר ביחס לרבעון ראשון של 2015 . הירידה שאתה מציין זה ביחס לרבעון המקביל בשנת 2014 שמקורה באיבוד ההזמנות לכיפת ברזל שעברו לארה"ב בעיקבות לחץ של המימשל ולא בשל חוסר שביעות רצון מאלטק.
    סגור
  • איני טועה
    שלמה גרינברג 30/08/2015 19:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אכן המכירות ברבעון השני עלו ב 880 אלף דולר לעומת הראשון אבל זה דווקא היוצא דופן בששת הרבעונים האחרונים. כפי שכתבתי, אני מאוד מקווה שאלטק תצליח אבל כול מה שאני אומר זה שצריך להמתין כי דברים כאלו ראינו אין ספור פעמים ב 18 השנים שהחברה בבורסה. בעניין כיפת ברזל אין לי מושג אם ולמה אבל נקווה שאתה צודק
    סגור
  • אלטק, מחוץ למשחק בכיפת ברזל?
    לביא 30/08/2015 18:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואני קראתי לא מזמן שאלטק נמצאת בפרויקט לווינים של ישראל. זה לא כולל את כיפת ברזל?
    סגור
  • 30.
    שלמה- psx
    משה 30/08/2015 14:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באפט ברבעון הקודם מכר מניות,בסוף השבוע רכש 10%,מה דעתך?
    סגור
  • שלמה PSX
    משה 31/08/2015 07:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תודה על ההסבר,בקיצור שווה מעקב.
    סגור
  • מה דעתי? שאיני יודע מהיכן אתה שואב האינפורמציה שלך
    שלמה גרינברג 30/08/2015 15:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באפט לא מכר אף מניית PSX וגם לא קנה אתמול % 10, כותרות, כותרות, כותרות. להלן העובדות: באפט החל לאסוף PSX לפני כשנתיים. בתחילת 2014 החליף חלק ממה שקנה עד אז, בשווי 1.3 מיליארד, בחטיבת הכימיקלים של PSX וצירף את החטיבה לחברת הכימיקלים Lubrizol אותה רכש ב 2011. הוא המשיך לאסוף המניות בשקט. מה שהודיע בסוף השבוע לרשות לנ"ע זה שהגיע לאחזקות של % 10.8 בחברה. לבאפט יש "סידור" עם הרשות שבמקרים מסוימים הוא יכול להימנע מלהודיע על איסוף של למעלה מ % 5 כנהוג. העובדה שבאפט אוסף PSX ידועה כי ברבעון השני דיווח בהודעה של החברה שלו שהוא מחזיק מניות PSX בשווי 3.6 מיליארד. כנראה שניצל את הירידות במניות הנפט להגיע להיכן שהגיע. בינתיים הוא מופסד הרבה כסף על המניות אבל כך זה תמיד עם באפט. דעתי שכמו בכול רכישה בעבר, בעוד 5-10-15 שנה תגלה שהקניה הייתה נהדרת כמו כול הקניות האחרות שלו.
    סגור
  • 29.
    למה עלתה ELTK בשבוע האחרון ב 60%? (ל"ת)
    נתי 30/08/2015 13:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אלטק
    שלמה גרינברג 30/08/2015 13:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בסוף יוני קבלה אלטק אזהרת הישארות בנאסד"ק ונלחצה לתחתית היסטורית. העלייה מאז קשורה בשלוש "כותרות" מרשימות שנתנו דחיפה למניה כלפי מעלה. הראשונה פרסום הדוחות שהצביע על מעבר לרווח. זה אומנם יפה אבל מי שבוחן הדוחות לא יכול שלא לראות שהמעבר לרווח היה בשל התייעלות כי המכירות המשיכו לרדת. לאחר מכן באה ההודעה על מכירות מעגלים מתוחכמים לחברות ציוד רפואי בארה"ב. הודעה מרשימה אבל עדיין קטנה מאוד בהיקפה. לבסוף באה ההודעה שהחברה עומדת בדרישות הנאסד"ק ולא תסולק. מהרמה בה הייתה המניה לא פלא שעלתה כך. אלטק היא מהוותיקות הישראליות בוול סטריט וכמו ישראליות רבות אחרות לא הצליחה להגשים החלומות/הבטחות שמשקיעים קיוו להם בעבר. לכן המניה התדרדרה. העליות לאחרונה הן שוב "עליות של תקווה מתחדשת" כי יש לחברה עדיין הפוטנציאל להצלחה (טכנולוגיות). אז נקווה לטוב אבל אסור להתלהב ולרדוף, כדאי להמתין להמשך ובמיוחד לקוות שהמכירות יפרצו
    סגור
  • תודה על התשובות. מאחל לכל חברה ישראלית הצלחה. (ל"ת)
    נתי 30/08/2015 18:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • שלמה...
    יוסי 30/08/2015 14:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התעלמת מכותרת מרשימה: אלטק פתחה משרד בארהב כדי למכור שם ונראה שזו הודעה לא פחות חשובה
    סגור
  • לא התעלמתי כי זה פחות חשוב
    שלמה גרינברג 30/08/2015 15:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החשוב הוא המכירות הקטנות בארה"ב, של מעגלים ייחודיים לתחום הציוד הרפואי, שאולי, נקווה, יגדלו למשהו רציני.
    סגור
  • 28.
    לשלמה היקר, האם לדעתך הריבית תישאר אפסית לאורך זמן?
    משקיע 30/08/2015 09:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    או שאנו עומדים בפני סביבת ריבית עולה?
    סגור
  • הריבית
    שלמה גרינברג 30/08/2015 11:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תלוי בצמיחה הכלכלית. הסיכויים הם להעלאת הריבית אבל מבחינת המניות אין, בשלב הזה, שום משמעות מלבד בכותרות. הלחץ על הריבית כלפי מטה ימשיך להיות מופעל מכיוון ההתקדמות הטכנולוגית והלחץ מעלה תלוי כאמור בקצב הצמיחה ברמת המקרו
    סגור
  • תודה רבה על התשובה
    משקיע 30/08/2015 13:53
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ובכלל על טור מאיר העיניים
    סגור
  • 27.
    שלמה היקר, אם תוכל להתייחס בבקשה לטורונטו דומיניון?
    td 30/08/2015 00:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעבר ציינת שהבנק הזה יצא ללא פגע ממשבר 2008. האם דעתך על החברה עודנה חיובית? האם טובה ביחס למתחרות?ואם תוכל לחוות דעתך על כלל הסקטור הפיננסי בארה"ב, והאם העלאת ריבית צפויה להשפיע עליו לחיוב?תודה רבה!
    סגור
  • TD
    שלמה גרינברג 30/08/2015 11:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "דעתך על כלל הסקטור הפיננסי בארה"ב...", לא פחות? בהזדמנות נעשה זאת. דעתי על TD לא השתנתה. העלאת ריבית תמיד טובה לסקטור הפיננסי אלא שלא מדובר כאן על "העלאת ריבית" שתשפיע כי רמת הריבית אפסית. כאשר הריבית תועלה מעל % 3-4 תשאל שוב.
    סגור
  • 26.
    AAPL איבדה 20% ב-3 ימי מסחר....מתי ? שלמה היקר לא הבנ (ל"ת)
    OHANA 29/08/2015 22:52
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • עוד חוכמולוג
    פחח 30/08/2015 09:13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מכיר האתר שנקרא yahoo ? ב 20 לאוגוסט היא סגרה על 115 דולר 3 ימי מסחר אחרי זה היא נגעה ב 92 דולר זה בדיוק 20 אחוז
    סגור
  • ילדים, כדאי לדייק בעובדות ולא לרמות את עצמכם
    נדי 30/08/2015 11:07
    הגב לתגובה זו
    1 11
    ב 20 לאוגוסט אפל סגרה על מחיר $112.65 ב 21 לאוגוסט אפל סגרה על $105.76 וביום שני "השחור" אפל ירדה/נגעה בתוך יומי ב $92 וסגרה את היום במחיר $103.12 מאז כמובן עלתה ב 10 דולר. מחיר סגירה ביום שישי האחרון $113.29 בשום שלב לא ירדה אפל ב 20% בשלשה ימי מסחר בשנת 2015. מי שרוצה להיות משקיע רציני, כדאי שיהיה בקיא בעובדות. ממליץ לא לפעול ולא לקבל מידע מתגובות של אנשים לכתבות. זה מתכון להפסד הון ודאי.
    סגור
  • 25.
    שלמה - חבל שאתה מתעלם מהסיפור הענק (5, 16)
    ארז 29/08/2015 18:24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שאני התייחסתי אליו (5) וגם 16. תעודות הסל פשוט "נשברו" בפתיחת המסחר ביום שני. הנסדק ירד אומנם 9 אחוז בפתיחה - אבל תעודות רגילות על מניות כבדות היו על מינוס 20 ו 30 אחוז (ברבה מעבר למה שהיו אמורות לרדת). לחשוב על כאלה שנשרפו על כלום (הוראות סטופ שנתפסו ונמכרו במינוס 30 אחוז במקום מינוס 10 אחוז ). מדובר על רעידת אדמה ענקית - כול סיפורי הסבתא על כך שתעודות סל עדיפות על קרנות נאמנות - התבדו כאן. בנוסף פעם הבאה כשתהיה פאניקה תריך פשוט להשחיל הוראות קניה במינוס 20, 30, ו 40 אחוז על תעודות כבדות ולקוות שמשהוא יתפס.
    סגור
  • לא מתעלם אבל זה לא ספור בכלל
    שלמה גרינברג 30/08/2015 11:01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא ידוע לי שמלבד למסחר סלים עדיפים על קרנות. על מה אתה מתפלא? זה לא הסל שירד כך, זה המניות שמרכיבות אותו. גם המניות "הכבדות" ירדו באותו יום חזק. אכן, הדבר ידוע מזה 500 שנות בורסא (ורוטשילד היה הראשון שביצע) שכשיש פניקה צריך לנצלה.
    סגור
  • 24.
    אין באפל כלום
    אילמארינן 29/08/2015 18:00
    הגב לתגובה זו
    2 2
    כל אייפון אפשר להחליף ולהתרגל תוך יומיים לנייד חדש כנל לגבי אייפד וטאבלטים אחרים ודאי שלגבי המחשבים האייווטש בינתיים כישלון קולוסאלי (ומה עוד יכול לקרות עם 19 שעות סוללה בשימוש מינימלי...) הכוח של המותג נחלש מאוד בשנים האחרונות ומערכות ההפעלה נהיות כבדות כמו של חלונות ... אין שום דבר חדשני באפל בשנים האחרונות סתם ממחזרת את המכשירים שיש לה ומוציאה לשוק מכשירים לא בשלים כמו האייווטש העתיד זה מציאות מדומה ומי שלא מבין את זה עכשיו יבין את זה עוד 10 שנים ואני מדבר על יצרני חומרה ועל ספקי תוכן ואפל בינתיים לא שם פייסבוק חזק בתמונה וגם גוגל
    סגור
  • 23.
    לשלמה היקר...
    א100 29/08/2015 17:08
    הגב לתגובה זו
    1352 1
    מי שלא הסכים ולא האמין לראות את אפל בשווי טריליון $(וכבר הקדימו ואמרו זאת פעם על חברה אחרת...)יקבל את מחירה בעתיד הלא רחוק לפי שער 100 מליארד $. ושבוע מבורך לאיש המכובד והאגדה..והאג'נדה.
    סגור
  • מספר האצבעות המונפות לתגובה שלך "קצת" מורידות מהאמינות (ל"ת)
    נדי 30/08/2015 11:13
    הגב לתגובה זו
    4 31
    סגור
  • לנדי
    א100 30/08/2015 18:29
    הגב לתגובה זו
    63 1
    אני ממש לא מבין או מתעסק באצבעות המונפות שמורידות "קצת" מהאמינות. לדעתי..מי שרוצה להיות מומחה לענייני האצבעות כדאי שיהיה בקי בעובדות(ראה תגובה כ"ו)שמופנית לילדים. שמעתי..שיש מצב שמתרחשים דברים בעולם שהם מעל להבנתנו...לך תדע ...וסתם שאלה לחבר..האם היושב במרומים יכול ליצור מקל שהוא עצמו אינו יכול לשברו? ואני כולה כיפה סרוגה לייט שמתעניין קצת בפסיכיאטריה ומדעי המוח. עצם הימצאותך במדור זה של האיש המאד מכובד מראה לי גם על רצינותך..ערב טוב. נ.ב:אני מניח שייקח לי לא יותר מ7 דקות להבין אם נדי זה גבר או אישה ועוד מספר דברים שעשויים לעניין אותי.
    סגור
  • המשך לשלמה.
    א 29/08/2015 17:54
    הגב לתגובה זו
    227 1
    וכמובן..מתבקש מאליו אף להוסיף..שלא כל ירידה של נקודות או אחוזים ספורים מהשער שהיה ואפילו הנוכחי..אינן בהכרח נקודות כניסה קלאסיות לחברה טובה עם פרמטרים כלכליים טובים..אך..לא מצויינים.
    סגור
  • 22.
    שלמה תפרוש,בורסה זה לא בשבילך!
    בכרי 29/08/2015 16:54
    הגב לתגובה זו
    2 23
    ואתה עוד משכנע את עדת המערצים שלך שאתה גאון
    סגור
  • לבכרי
    א100 30/08/2015 11:03
    הגב לתגובה זו
    22 0
    פויה ככה..אתה ילד לא נחמד..
    סגור
  • וואלה
    אחד שעמד 29/08/2015 23:12
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מי אתה ומה היה יותר חשוב מלעמוד בתור של השכל?
    סגור
  • 21.
    אשמח לקבל הערכתך על עסקת מיילן/פריגו . האם תתבצע? (ל"ת)
    למה הגיבו בירידה אתמ 29/08/2015 16:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • שאלה טובה
    שלמה גרינברג 30/08/2015 10:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדובר ב Hostile bid שמלכתחילה יוצר בעיה. הכול תלוי בג'וסף פאפא מנכ"ל PRGO, שאיני בטוח שמעוניין אלא אם יוצע לו לנהל את החברה הממוזגת.
    סגור
  • 20.
    Ssys
    ברק 29/08/2015 15:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלמה שלום, כרגיל תענוג לקרוא את הניתוחים שלך. מה דעתך על סטראטזיס? הייתה בשיאה 134, צנחה עד 24 ועכשיו העלתה ל30. האם יש כיוון עליה בשוק המדפסות התלת ממדיות?
    סגור
  • הגבתי באריכות, אבל בקצור
    שלמה גרינברג 30/08/2015 10:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התחום ימשיך לצמוח הבעיה של SSYS, DDD ואחרות בתחרות המתפתחת ובעובדה שהחברות הגדולות מקימות חטיבות מיועדות בעצמן.
    סגור
  • 19.
    אני אייפוניסט מושבע
    ירון 29/08/2015 15:49
    הגב לתגובה זו
    2 2
    את האמת כבר נמאס כל פעם מה שידרוג המינורי שהאייפון עובר שיפסיקו כבר עם דגם הs שיעברו כל שנה למכשיר חדש לגמרי פעם ראשונה בהסטוריה שאני לא מצפה בגליון עיניים לאייפון הבא אני מאמין שהמכירות גם יהיו נמוכות בהתאם החברות המתחרות כבר התקדמו מאוד ואפל עדיין תקועים בכמה גימיקים חדשים לאייפון החדש דחוף שישנו פאזה מאייפון 7 שיעברו ל 8 ו 9
    סגור
  • 18.
    שלמה שלום מכיר את byd מתחום הקזינו ?
    Rsi 29/08/2015 12:18
    הגב לתגובה זו
    11 5
    מתחילה להתעורר בזמן האחרון אשמח לשמוע חוות דעתך בעניין
    סגור
  • לא מכיר (ל"ת)
    שלמה גרינברג 30/08/2015 10:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    שלמה -הסבר
    מנחם 29/08/2015 10:31
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אחרי הסערה 2008-2010,התאפיינו השנים 2011-2012 ברגיעה מסויימת,החל משנת 2013 המניות איבדו כל רסן גם מבחינת שווי,יש המון דוגמאות אבל אקצר DAL-8-9$ והחל משנת 2013 קפצה פי 4-5,הגולשת הזכירה XLV החל מ-2013 פי שניים.....תראה את כל הגרפים,מה שמוכיח העליות משנת 2013 על רקע פיננסי בעיקרו,וכנראה עכשיו ישתדלו לתקן,ויש לא מעט בשר לתיקון.
    סגור
  • 16.
    מה לעזזל קרה בSPLV ביום שני?
    אלכסיי 28/08/2015 22:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לשלמה , כל פעם מדהים אותי מחדש , מהמאמרים שלך..... בבקשה התיחסותך לSPLV?
    סגור
  • מה קרה?
    שלמה גרינברג 29/08/2015 14:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראה תשובותי לאחרים. מה אתה מצפה שיקרה כאשר הדאו נופל ב 1089 נקודות? SPLV זה סל שעוקב אחרי מדד ה Low Volatility (ראה הפרופיל של SPLV ) המונח Low Volatility עובד רק בשוק "נורמלי" ולא בפניקה כללית.
    סגור
  • שלמה - פשוט עצוב שאתה "מורח" אותו
    ארז 29/08/2015 18:55
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אין פה שוק קשר לתעודה הספציפית הזו. גם MGV של ואנגארד נפלה בטירוף מ 57 (בסגירה של שישי) ל 43 (שיא הנפילה בשני) נפילה של 25 אחוז. אין כאן שום קשר לכך ש splv היא תעודת low volatility.
    סגור
  • אני מורח?
    שלמה גרינברג 30/08/2015 11:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבל שאינך קורא, רק מגיב
    סגור
  • 15.
    התפל הפך לחשוב מהעיקר
    אבי 28/08/2015 17:25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אם הייתי צריך לתמצת את המאמר המקיף, הבהיר והמגובה בעובדות, משפט המפתח ששלמה השתמש בו (ראו כותרת) מהווה מעין "תמצית מנהלים". אינני מזלזל בכך שמכירות אפל בסין מהוות 16%. זה נתון מהותי. אבל...הן לא יירדו לאפס. אגב, התחלתי לאסוף במחירים של 111 ו 108. הבעיה העיקרית בעיני היא ש"תרבות הכותרות" כדברי שלמה, מבטלת את האסטרטגיה שכל משקיע צריך לקבוע לעצמו ואנשים מתיחסים להשקעותיהם כאל ענין אמוציונלי ולא רציונלי. אגב, שלמה, האם אתה יכול לסייע בידי ב"המלצה" על ETF שמשקיע בצריכה מישתנה והאם לדעתך סל כזה ראוי שיהיה בתיק השקעות? תודה
    סגור
  • 14.
    תודה על המאמר המצויין..כן ירבו ניתוחים מעמיקים ומקצועים (ל"ת)
    אוהב ירוק 28/08/2015 12:56
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 13.
    כרגיל - מעניין
    יוסי 28/08/2015 10:45
    הגב לתגובה זו
    2 1
    שלמה, תודה על הניתוח המקצועי והמעניין. מהי לדעתך נקודת כניסה סבירה ל- AAPL? ב- 12 לאוגוסט מכרתי שליש ממניות AAPL שלי ב- 113$ שזה מעט מעל מחיר הסגירה אתמול. אני ממש לא שוקל למכור עכשיו את שני שליש הנותרים אלא מחפש נקודת כניסה לתוספת מניות. מה דעתך?
    סגור
  • מה דעתי?
    שלמה גרינברג 28/08/2015 15:00
    הגב לתגובה זו
    2 1
    איני משתף איש בדעותיי הפרטיות, תתיעץ עם יועץ נ"ע שלך
    סגור
  • ובכל זאת...
    יוסי 28/08/2015 17:51
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כתבת שזאת אינה הזדמנות קניה עדיין, בדגש על עדיין, אז מתי כן? אני לא מתייעץ עם יועצי ני"ע, למדתי שהתובנות שלהם לא עולות על אלו של הכלב והתוכי שלי... אני לא מאשים אותם, יתכן שזה בדיוק מהסיבות שמנית במאמר שלך.
    סגור
  • רק מתחת ל100$ תקנה אפל (ל"ת)
    טים קוק 28/08/2015 20:24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 12.
    שלמה-המחלה החדשה
    מנחם 28/08/2015 08:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לצערי בשנים האחרונים התרגלו הגופים הגדולים,להתנהל על בסיס קבלת כספים בחינם,או עזרה אחרת,לאט לאט הם מבינים שזה לא יחזור על עצמו,לכן הרימו את מחירי הנפט בלי קשר להיצע או סיבה אחרת,זהב....לדעתי יש להמתין כ-ששה חודשים עד שנה,שהגופים שמשחקים בכספים של ציבור החוסכים בעולם יבינו שיש משחק חדש ולמעשה צריך להתנהל אחרת,עד אז כל שווי הנכסים קשים לתמחור,אפילו לאפל.
    סגור
  • ניסיתי להבין ונכשלתי, נא הבהר (ל"ת)
    שלמה גרינברג 28/08/2015 09:32
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • המחלה החדשה
    מנחם 28/08/2015 12:48
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הכסף הרב שהתקבל ממשל כזה או אחר,הולך ונפסק,לכן אנו רואים כיצד הכל נופל,זהב,נפט וסחורות ומושכים איתם את רוסיה,דרום אמריקה וכו,עכשיו סין והבורסות בעולם שהתיקון בהם רק התחיל,אין מצב לתיקון של 10-15% בלבד.ללא קשר קשה למצוא באתרים ניתוחים מעניינים כמו שלך,כל הכבוד שלמה.
    סגור
  • זכותך לחשוב אבל היצמד בבקשה לעובדות
    שלמה גרינברג 28/08/2015 16:14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הכסף לא הולך ואוזל ואין שום קשר בין נפילת מחירי הסחורות והנפט להאטת (לא הפסקת) ההזרמה בארה"ב מה גם שבאירופה, וביפן היא רק בתחילתה. הזהב נחלש מסיבות הקשורות בו ואין לכך קשר עם החלשות הנפט. בכול מקרה, ירידת מחירי הסחורות, הנפט במיוחד, היא תוצאה של היצע שגדל מהר בהרבה מהביקוש ולא רק בגלל האטה בצמיחה אלא בעיקר בגלל ההתייעלות של מהפכת הטכנולוגיה, מציאת מקורות חדשים רבים בעולם, במיוחד בצפון אמריקה וההיצע הפירטי של המוכרים כמו ונצואלה, עירק, אירן, הכורדים דעאש ועוד שצריכים כסף ומוכרים בכול מחיר.
    סגור
  • 11.
    שאלה
    ברוך 28/08/2015 02:12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לפני מס' שבועות שאלתי אותך על מניית פוטומדקס והפנית אותי לכתבה שלך עליה. קראתי אך למען האמת לא הבנתי כ"כ. אם אתה יכול לתת לי קצת רקע על מנהלי החברה ומידת הרצינות שלהם אודה לך מאוד.
    סגור
  • מנהלי פוטומדקס
    שלמה גרינברג 28/08/2015 09:25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ברוך היקר, עשה לי ולך טובה ושייט בבקשה לאתר החברה, http://www.photomedex.com/ היכן שתראה בחור ובחורה מחייכים (לבחור יש חיוך של כחלון) ומשם תלחץ על כפתור ה LEADERSHIP למעלה מימין וזה יביא אותך ל http://www.photomedex.com/company/executive.htm שם, מצד ימין יש שוב LEADERSHIP תלח. ותגיע ל Dolev Rafaeli, המנכ"ל ותקרא עליו. אח"כ תחזור ותלחץ על ה BOARD OF DIRECTORS ותראה מי זה היו"ר Lewis C. Pell תקבל כול הרקע שאתה צריך להחליט
    סגור
  • 10.
    מה לעזזל קרה בSPLV ביום שני?
    אלכסיי 27/08/2015 22:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לשלמה , כל פעם מדהים אותי מחדש , מהמאמרים שלך..... בבקשה התיחסותך לSPLV?
    סגור
  • 9.
    איך אתה מסביר שהבורסות בשיא ומחירי הסחורות בשפל
    לשלמה 27/08/2015 20:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והכוונה בעיקר לנפט הנחושת עופרת הברזל וגם מחירי הסחורות החקלאיות שנפלו בגלל צריכה נמוכה בגלל ירידה ברמת החיים... והכוונה היא גם לפני המיני משבר שהיה בימים האחרונים
    סגור
  • מה הקשר? המחירים לא נפלו בגלל צריכה נמוכה
    שלמה גרינברג 29/08/2015 14:08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה תהליך שהחל עם השתלבות מהפכת הטכנולוגיה לכלכלה, זו ההשפעה שאני מדבר עליה שנים וזו רק ההתחלה. מה הקשר למניות? ההפך ירידת המחירים תורמת לירידה בעלויות.
    סגור
  • 8.
    שלמה שלום
    שימי 27/08/2015 17:03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כרגיל תענוג לקרוא , אם תוכל בבקשה לומר מה דעתך בגדול על מחירי הנפט הנמוכים , תודה
    סגור
  • מחירי הנפט
    שלמה גרינברג 27/08/2015 18:52
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מקור הבעיה של הנפט הגולמי היא בעודף הצע שקשה מאוד לאמוד, לדעתי גדול בהרבה ממה שהמומחים מעריכים. זה כבר תהליך ארוך שמגיע משלוש כיוונים. הראשון היצע של "נפט פירטי" שמגיע ממדינות וגופים שצריכים הרבה כסף ודחוף. דעאש, הכורדים, עירק, ניגריה, ונצואלה, רוסיה וגם סוריה (יצרנית קטנה אבל יצרנית). אלו "שופכים" נפט גולמי לשוק מבלי להתייחס לאופ"ק וכאלו. הגורם השני הוא ארה"ב שהפכה ליצואנית נפט עקב גילויים גדולים מחד, מעבר מנפט לגז ועלייה בשמוש באלטרנטיבות. ארה"ב עדיין קונה נפט ובגדול ממדינות המפרץ אפילו מונצואלה בגלל הסכמים וחוזים ארוכים ואלמלא זה המחיר היה נופל יותר (אגב, המלאים בארה"ב מלאים). הדבר השלישי, שעוצמתו הגדולה ביותר אבל קשה לאומדו, מהפכת הטכנולוגיה המתקדמת שכול צעד שלה קדימה מייעלת את התעשייה מה שפוגע בצריכת האנרגיה. קשה לי לראות את מחיר הנפט עולה אלא בשיטות לא כלכליות. אגב, אני כתבתי כבר ב 2008-9 שזה מה שיקרה כפי שכתבתי אז שהריבית תשאף לאפס. אנשים לא מבינים מה עושה מהפכת הטכנולוגיה, הגלובליזציה ומה עושה ארה"ב.
    סגור
  • תודה שלמה על ההתייחסות (ל"ת)
    שימי 28/08/2015 12:36
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • מחיר חבית נפט מתחת ל- 60 דולר אינו ריאלי
    א. מרק 27/08/2015 22:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לירידה הגדולה במחירי הנפט ישנם כמה סיבות "פוליטיות" וכשאלה יפתרו הנפט יחזור לרמות ריאליות של 60-70 דולר לחבית וזאת ממשתי סיבות : א. עלות הפקת חבית נפט (חיפוש, תשתיות וכד')קרובה למחיר החבית דהיום. ב. עדיין אין תחליף ראויי לנפט והביקושים לנפט (הודו, סין ועוד) במגמת עלייה ברורה.
    סגור
  • 7.
    AAPL ירדה ל 92 השבוע, ואם זו לא מציאה אז מה כן
    נדי 27/08/2015 16:44
    הגב לתגובה זו
    5 3
    שלמה מתאר את העדר באופן מדויק. בימים כאלו, רק מחשבה עצמאית והשקפת עולם מפוקחת יכולות להיות בסיס לפעולה או חוסר פעולה בשוק ההון. אם העדר מפיל את מניית אפל למחיר מגוחך (מרכיב המזומן של אפל תורם לפחות 30 דולר ממחיר המניה) אז אין ספק שהתמחור נובע כולו מאמוציות וחוסר מחשבה רציונלית. לעניות דעתי, אפל לא פושטת רגל בזמן הקרוב ולא עומדת להפסיק את מה שהתחילה ולכן הוספתי עוד מניות לתיק. הייתי שם ב 2008/9 והחזקתי כבר אז AAPL שנחתכה אז לחצי מחיר, הלוואי ונגיע למצב זה גם בתקופה הקרובה! אבל מסופקני שהעדר כזה טיפש.
    סגור
  • 6.
    שלמה מקווה שאתה מרגיש טוב
    אורי 27/08/2015 15:25
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אני לא מכרתי וכן קניתי אפל למה אני לא פראירר וגם ג אלטריק כן אני בוגר2008אלה שברחו כרגיל אכלו אותה לי יש סבלנות גם לגבי אירופה בכל מקרה תודה לך
    סגור
  • אורי - אני אסביר לכה מדוע לדעתי אתה טועה בענק
    אבי 27/08/2015 16:32
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הגישה הזו נכונה אם אתה כול חודש מכניס סכום קבוע להשקעה וממשיך בזה על פני עשרות שנים. וכך אתה גם מפזר את הסיכון וגם נהנה מתשואת השוק בלי להיות יותר מידי רגיש לתנודות. אבל לבוא יום בהיר אחד, לשפוך את כול הכסף למניות (ביום אחד או בשנה אחת) ולהגיד לעצמיך - אני לא ספקולנט. אתה פשוט טועה ואני מקווה שאתה מבין את הנקודה.
    סגור
  • ידידי אני משקיע שנים
    אורי 27/08/2015 18:39
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לא כל כך מתרגש ואגב במיוחד שאני לא לוקח הלואות מהבנק רק כסף פנוי כן למדי לקח משנים קודמות ערב טוב ממליץ להקשיב לשלמה אדם יקר
    סגור
  • 5.
    בעניין הכשל שוק שהיה בפתיחה ביום שני
    ארז 27/08/2015 15:22
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ניתן לראות תעודת סל כמו VV שירדה ונגעה ברמות של 2008. האם כאלה שבתמימות החזיקו בתעודה הזו (או אינסוף מניות ותעודות אחרות) עם הוראת מכירה בסטופ - באמת חטפו נזק אדיר. (שלא לחשוב על כאלה עם אופציות - שיתכן ובוצעה עבורם מכירה כפויה. האם היה כאן כשל שוק (גם במניות של חברות ענק) - או מנגנון יעיל לתיקון ה flash crash מלפני מספר שנים.
    סגור
  • תבדוק שוב בבקשב
    שלמה גרינברג 27/08/2015 15:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    VV "שירדה ונגעה ברמות של 2008"? אפוא ראית זאת? VV היא מהסלים היציבים, הגדולים בוול סטריט . מה שהיה זה פניקה מאוד מקובלת
    סגור
  • מוזר - בפתיחה ביום שני
    ארז 27/08/2015 16:17
    הגב לתגובה זו
    4 0
    תעודות סל כמו VIG HACK היו רגעית על ערכים של מינוס 30 אחוז, ומינוס 24 אחוז. אתה טוען שזה לא התרחש בכלל ? השאלה שלי היא אם אנשים תמימים שהחזיק הוראת סטופ פשוט נשרפו בפתיחה הזו ?
    סגור
  • אתה צודק
    אבי 28/08/2015 17:30
    הגב לתגובה זו
    1 2
    גם סלים שאני מחזיק בהם, כולל מדד הבריאות VHT ירדו ב 20%. סל PKW (דוידנדים) ירד ב 32%. הם אמנם תיקנו, ומהר, אבל אלה הן העובדות
    סגור
  • סליחה!!
    שלמה גרינברג 27/08/2015 16:33
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אתה מדבר על יום ב'. אכן, VV, HACK, VIG ואחרות ירדו כך אבל זה קרה בזמן שהדאו ג'ונס, ה S&P והנאסד"ק נפלו באותם אחוזים והמכונות מגיבות למדדים שהם הבנטשמרק לכול. לא היה שום כשל שוק, היו היצעי ענק שדחפו מטה. הסל מבטא את מצב המניות שבתוכו. ה flash crash זה ספור שונה לחלוטין.
    סגור
  • או האם שוק ההון "נשבר" בפתיחה ביום שני
    ארז 27/08/2015 18:10
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ונולדה אסטרטגית מסחר חדשה - לחכות ליום פניקה כזה ולתת לפני הפתיחה הוראות קניה (למניות ותעודות כבדות) בכול הכסף שיש ואין לכה במינום 20, 30 ו 40 אחוז - בתקווה ששבריר אחוז מזה יתפס. זה פשוט לא יתכן הגיונית שזה יכול לעבוד. התקווה שלי שתגיד שעברו סכומים זניחים לפני שהמסחר נעצר מיד.
    סגור
  • תודה - אני שוב אחדד את הנקודה
    ארז 27/08/2015 16:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המון תעודות סל היו על מינוס 20 ומינוס 30 אחוז. למעשה יתכן שאנשים הכי תמימים והכי סולידיים שטעו ונתנו הוראת סטופ (כמו שבדרך כלל ממליצים) - לכאלה יתכן ונשרף רבע ושליש מהתיק. אם זה נכון יש כאן סיפור ענק שהתקשורת מתעלמת מימנו. זה יכול להיות גם אחד שנתן מוראת מכירה במרקט כי הוא יודע שהתעודה תמיד נזילה - והוא חטף 30 אחוז.
    סגור
  • 4.
    תעודת GVT
    זאב 27/08/2015 15:07
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לשלמה שלום לאחר ירידה הגדולה אם כדאי למכור אותה תודה זאב
    סגור
  • טעית בכתובת (ל"ת)
    שלמה גרינברג 27/08/2015 15:42
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 3.
    שלום שלמה
    גולשת 27/08/2015 14:51
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שלום וברכה שלמה, כרגיל לעונג לקרוא אותך. אנא התייחס בבקשה לקשרי אפל עם סין ווהשלכות האפשריות. שנית למיטב ידיעתך עד כמה קשור השוק בדלהי לסין? ושלישית - האם נכון יהיה לומר שxlv ו"חברותיה" נמצאות היום במה שנקרא תמחור נוח למשקיע? כל טוב לך ושבת שלום.
    סגור
  • לגולשת
    שלמה גרינברג 27/08/2015 15:41
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ראשית כתבתי בכתבה מה הקשר בין AAPL לסין, תקראי. הקשר הנוסף הוא שבסין נמצא מרכז הייצור של אפל בתחום הסמארטפונים כך שאם אכן יהיה משבר אמתי בסין (מה שכלל לא ברור) עלויות הייצור לאפל יוזלו. בין סין להודו קשרי מסחר ענקיים, משהו בסגנון שבין ארה"ב למקסיקו. מבחינת המשקיע אלו 2 עולמות שונים לחלוטין. אני תמיד התנגדתי להשקעות בסין ומאמין שהשקעות בהודו מעניינות בהרבה. XLV תמיד מעניינת לטווח ארוך.
    סגור
  • 2.
    סינגנטה syt לא נקנתה עי מונסנטנו
    שימי 27/08/2015 14:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וירדה שוב 13% לטווח כלכלי...האם זה שmon ירדה מרעיון ההשתלטות "העויינת" על סינגנטה שווה ירידה של 13% יומי בערך החברה או שקצת נסחפו המוכרים?
    סגור
  • MON ו SYT
    שלמה גרינברג 27/08/2015 15:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בהחלט ויותר!! העלייה של % 47 במהלך מאי ב SYT נבעה כולה מהצעת הרכש ובעיקר כי האנליסטים האמינו שמונסנטו תציע יותר ויותר. מונסנטו משכה הצעתה האחרונה בגלל סירוב הנהלת SYT להיענות לה (וכנראה גם בגלל הצעת בנקאי ההשקעות שלה שמאמינים שמניית SYT תחזור למחירה טרום ההצעה, כ 60-65 $). הנפילה של SYT היא שילוב בין משיכת ההצעה לנפילות בבורסה ואם תשים לב המחיר מתקרב להערכת החברה לפני ההצעה. המוכרים נסחפו בכול השוק אבל זה לא אומר שהספור נגמר.
    סגור
  • תודה רבה (ל"ת)
    שימי 27/08/2015 15:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • שלמה - טבע-אלרגן-מיילן MYL
    רפי 27/08/2015 15:12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שלמה שלום - בחודש יולי כשטבע החליטה לרכוש את אלרגן (במקום את מיילן) - מניית מיילן ירדה 15 אחוז ביום אחד (מ 66 ל 56 דולר). האם זה מצדיק ירידה של 15 אחוז יומי או שהמוכרים קצת נסחפו ?
    סגור
  • איזו מין שאלה זו?
    שלמה גרינברג 27/08/2015 15:33
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אתה מחפש צדק בוול סטריט??? אז כעת המניה על 50, זה בסדר או המוכרים נסחפו?
    סגור
  • 1.
    יופי של מאמר תודה .
    יוגב 27/08/2015 14:38
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שלמה evx חזרה בירידות האחרונות למחירי 2013.להבנתי הנפילה במחירי הנפט צריכה לעשות "טוב" לאנרגיות נקיות ולגורמי סביבה... מה דעתך evx 59$ תודה
    סגור
  • EVX
    שלמה גרינברג 27/08/2015 15:07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    EVX אינה סל של "אנרגיות נקיות".. היא סל שמרכז שירותים /סניטציה סביבתיים. 4 החברות המובילות בו, WM, RSG, SRCL ו - WCN, ביחד כ % 43 מהסל, הן חברות סניטציה. אין לסל הזה למעשה שום קשר לנפט. חברות האנרגיה הנקייה דווקא סובלות מירידת מחירי הנפט כי זה עושה 2 דברים. ראשית מגדיל הכדאיות בשימוש בנפט על חשבון האלטרנטיביות שהן יקרות בהרבה ושנית מוריד ממשקיעים את החשק להשקיע באלטרנטיבות מחשש שמחירי זרים הנפט יישארו נמוכים ותחרותיים. בעניין המחיר תשאל יועצי נ"ע
    סגור
  • תודה שלמה (ל"ת)
    יוגב 27/08/2015 15:46
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות