ההפגנות נגד מתווה הגז חושפות בעיה גדולה בהרבה

מתווה הגז הוא נושא ראוי לכל דיון רציני ומעמיק - אך בימים אלו יש נושא אחד שעוטף אותו, ושצריך להדיר שינה מעיני כולנו
 | 

במוצ"ש הקרוב ייצאו שוב אלפי ישראלים להפגין נגד מתווה הגז, בטענה כי מדובר ב'שוד' ובהעברת כח רב מדי לטייקונים. אבל מתווה הגז, רע או טוב ככל שיהיה - הוא נושא שולי לגמרי לדעתי, בוודאי אם לרגע נעצור, ונעשה זום-אאוט על האווירה ששוררת במדינה:

בשבוע שעבר, עם קיום ההפגנות כנגד המתווה נעצרו חלק ממארגני ההפגנה (כולל כאלו שלא נכחו שם), ללא שום 'הכלה' של המשטרה, גם אם ההפגנות חרגו מעט ממספר האנשים שאושרו להגיע. מי שחווה תחושת דז'ה-וו לא טועה: גם בנסיונות חידוש המחאה ב-2012, שנה לאחר ההפגנות הגדולות ביותר שראתה המדינה, נעצרו מארגני המחאה, וההפגנות הושתקו במהירות.

המדינה לא רק עוצרת באופן גס את מארגני המחאות, אלא מונעת מהבאים בתור, את ואתה, שאולי תרצו יום אחד לומר משהו - לארגן את המחאה הבאה, ולהבין שפשוט אין טעם: 'מה אני צריך את כאב הראש הזה', כנראה תחשבו לפני שתצאו להפגין, שלא לדבר על לארגן הפגנה. לראיה, אחד ממארגני ההפגנות בשבוע שעבר טוען כי "אמרו לי שכדאי לי לרדת מארגון הפגנות נגד הגז".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

"אינני מסכים למילה מדבריך - אך אהיה מוכן להיהרג על זכותך לומר אותם": אימרה מפורסמת המיוחסת לפילוסוף הצרפתי וולטר, כמעין סיכום של אמונותיו: נראה כי הגענו למצב בו קובעי המדיניות מוכנים להיהרג אך ורק כדי שאלו שלא חושבים כמוהם לא ישמיעו את דעותיהם. האם מדינת ישראל, כמדיניות, לא מאפשרת לאזרחיה להפגין על נושאים החשובים לדעתם?

הדאגה שלי כאזרח לא מסתיימת כאן השבוע פורסם כי ראש הממשלה (וגם שר החוץ, הכלכלה, התקשורת והיחסים הבין-לאומיים) הציב בישיבת הממשלה האחרונה סטופר של 3 דקות, זה זמן הדיבור שהוקצב לכל שר. אפשר להתעכב על העובדה כי ראש הממשלה לא מוצא לנכון למנות שר חוץ בעוד מדיניות החוץ שלנו זקוקה לאישיות בעלת שיעור קומה שתגן על החרמות שמארגנת לנו היבשת השכנה, אבל כעת אנו מגלים כי גם התפקידים שכן מאויישים פשוט לא מעניינים את ראש הממשלה שלנו ודברי השרים, אותם מינה בעצמו צריכים להיות מוגבלים ל-180 שניות בלבד. כי למי אכפת מה חושב שר הרווחה, או השר לאיכות הסביבה? אפילו הקבינט המדיני-בטחוני נהיה אימפוטנט לגמרי - וכאשר החליט שלא להחזיר גופות מחבלים, הגופות הוחזרו גם הוחזרו.

תראו, איני יוצא בעד או נגד צד פוליטי מסויים - מדובר בתנהלות של זה שעומד בראשות הממשלה, כשבפועל דעתו - ורק דעתו - היא זו שקובעת.

אך טבעי הדבר, שאדם עם כל כך הרבה כח ישדרג את מעונו בעלות של 400 מיליון שקל וירכוש מטוס פרטי ב-650 מיליון (אותו סכום שיעלה להעלות את שכר החיילים לשנה שלמה) בהתאם למדינות אותן נראה שאנחנו רוצים לחקות. אדגיש כי ייתכן מאוד שרכישת המטוס הינה פעולה נכונה מבחינה כלכלית, אך קשה שלא לחוש שמישהו כאן שוכח שהוא אמור לעבוד בשבילנו, האזרחים.

נראה כי ה"דמוקרטיה" המגוחכת שלנו מתחילה ומסתיימת בהליכה לבחירות בלבד (בעניין הזה לפחות אנחנו הלכנו להצביע 4 פעמים ב-9 השנים האחרונות), כשאפילו תקציב המדינה, שאמור לקבוע את תכנית העבודה של הממשלה לשנה הבאה, תוכנן לעבור ביום רביעי בוועדת הכספים לפני שהגיעו להסכמות בנושא תקציב הביטחון, החלק הגדול ביותר בתקציב: כל הנוגעים בדבר ידעו כי מדובר בתקציב שונה לחלוטין מזה שיעבור, אבל הדד-ליין, הו הדד-ליין, עשוי להפיל את הממשלה: ולכן, מבחינת הקואליציה סביר יהיה להעביר אותו, ולשנות אותו לחלוטין מיד לאחר מכן.

אפשר ורצוי להתווכח על מדיניותם של הממשלה והעומד בראשה בשלל הנושאים שעל סדר היום, וייתכן כי זו הממשלה המתאימה ביותר למדינה בעת הזו; אך יש דברים שאמורים להיות בקונצנזוס בהם הדמוקרטיה, שהיא לא סתם בירוקרטיה שמפריעה לשלוט, אלא שלטון העם, השלטון שלנו.

שמאלנים וימנים, עצרו לרגע האם בכזאת מדינה אנחנו רוצים לחיות? האם כך מתנהלת מדינה סבירה? הוויכוחים בינינו ('אפילו' על מתווה הגז; שם חל בלבול רציני בין שמאל וימין כלכלי) נראים כעת כל כך שוליים - כשהדמוקרטיה כולה בסכנה, לא פחות. דמוקרטיה רק מתחילה בהליכה לבחירות כלליות, אבל אצלנו שם היא גם מסתיימת.

דמוקרטיה היא בהחלט שיטת שלטון גרועה (ואני מתפתה להשתמש בציטוט השחוק של צ'רצ'יל כי היא 'שיטה גרועה - אך הטובה ביותר מבין החלופות') אבל אם אנחנו מחליטים שהיא מה שמתאים לנו הגיע הזמן שנשים לב שהיא נעדרת כבר שנים, ואנחנו צריכים להילחם עליה.

תגובות לכתבה(70):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 48.
    להחליף
    zeeviq 19/11/2015 12:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להחליף את העם ! יש ככל הנראה מקדם שחיתות מדאיג מאד בדמוקרטיה שלנו. אי אפשר להתעלם מהצלחת המערכת לעשב צמחים שוטים. נקוה ונתפלל להמשך ביעור הרוע. נתניהו הוא האיש הנכון לעת הזאת לעמוד בראש. ולכתבלבים אין ברירה - חייבים לכתוב /לברבר משהו אז מתעלקים על העומד בראש - אלא על מי ?
    סגור
  • 47.
    דמוקרטיה דה לה שמאטה יש לנו כאן ואנחנו עוד משויצים בה.. (ל"ת)
    עירית 18/11/2015 09:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 46.
    עכשיו גם המשטרה בשליחות תשובה
    אזרח 17/11/2015 17:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מעניין מי זה קצין המשטרה שקבע להרחיק את מארגני ההפגנה למרות שלא נקטו בשום צורה של אלימות. כנראה אותו קצין משטרה גם חושב על הג'וב הבא שלו אצל הטייקונים, כמו רבים אחרים שאמורים לשמור על האזרח מפני "כוחות"השוק.
    סגור
  • 45.
    כתבה טובה!
    דפנה 17/11/2015 00:17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נקודת מבט מעניינת וחשובה! שמחה שכתבת על כך!
    סגור
  • 44.
    ממש נוגע ללב, אבירי הדמוקרטיה, שאלו את בנצי גופשטיין (ל"ת)
    הלנה 15/11/2015 22:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 43.
    כל הטיעונים שלך טועים ומטעים. הכתבה היא הסתה מכוערת (ל"ת)
    שי 14/11/2015 09:41
    הגב לתגובה זו
    2 5
    סגור
  • אשמח לשמוע היכן ה'הסתה' (ל"ת)
    גיא ארז 15/11/2015 08:22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • אתן לך כמה דוגמאות
    מגיב מקרי 15/11/2015 18:53
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לגבי מעון ראש הממשלה הדבר הומלץ על ידי ועדה ציבורית בראשות שופט עליון בדימוס. כךשזה לא בדיוק איזה שגעון של נתניהו. דברת על השלוש דקות זמן דיבור וההשלכות לגבי הדמוקרטיה בישראל. אז אם לא שמת לב שבת׳ור שמאלנים אתם כמעט כבשתם את תל אביב. פסטיבלי מצעד גאווה שבוע פסטיבל רבין הפגנות למען בעלי חיים הםגנות נגד מיתווה הגז. ומה לא. אתם מדברים על פגיעה בדמוקרטיה. אתם הרסתם את העיר חנקתם אותנו
    סגור
  • ביבי התנגד לתכנית צנועה יותר כשאולמר היה
    ייאי 17/11/2015 09:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוה"מ
    סגור
  • 42.
    הציבור מזהה טוקבקיסטים בתשלום. לעצור את שוד הגז
    יוני 13/11/2015 23:28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    האופן שבו מנסים להעביר את מתווה הגז הוא בושה וחרפה.
    סגור
  • אכן מזהה גם מזהה את שליחי הקרן החדשה להשמדת ישראל (ל"ת)
    גפני 15/11/2015 22:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 41.
    צודק בהחלט
    ranr 13/11/2015 17:34
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אינני מסכים עם האמירה שעצירת ההפגנות היא הסכנה הגדולה. האיום על הדמוקרטיה נמצא גם בעקיפת הרגולטור, גם בריכוז יותר מדי תפקידי שרים בידי ראש הממשלה וגם בהתקפות הבלתי פוסקות על מערכת המשפט. המחשבה המסולפת שמפלגה שזכתה ב 30 מנדטים רשאית לכופף את החוק כרצונה, זהב איום גדול על הדמוקרטיה. חברי כנסת רבים מדי וגם כמה שרים, אינם מבינים את העיקרון של שלוש הרשויות, המחוקקת, השופטת והמבצעת.
    סגור
  • 40.
    מדובר באנרכיסטים ---גיא ערס תחשוב פעמיים
    אטקו נגד כי שקוע בגי 13/11/2015 16:31
    הגב לתגובה זו
    3 2
    מדובר באנרכיסטים
    סגור
  • 39.
    מי בכלל איכפת לו מכמהה עשרת שמקבלים כסף מערבים (ל"ת)
    איטאקו מניו'/ק 13/11/2015 15:21
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • 38.
    הבעיה היא כתבים שפלים ושקרנים ורחל המסכנה (ל"ת)
    חילדקיש 13/11/2015 15:14
    הגב לתגובה זו
    1 8
    סגור
  • 37.
    המטוס והבית הם - לראשי הממשלה הבאים (ל"ת)
    מוטב לדייק 13/11/2015 15:14
    הגב לתגובה זו
    3 6
    סגור
  • 36.
    מתווה
    יודע 13/11/2015 13:13
    הגב לתגובה זו
    4 2
    מספר 34 צר לי להודיע לך שהכתב נגע בכל הנקודות המטרידות בצורה מקצועית ונכונה והוא בעל הבנה כלכלית בניגוד לדעתך שלא היתה מוסברת
    סגור
  • 35.
    אותם פרצופים מבית מדרשו של סטלין
    אורן 13/11/2015 08:18
    הגב לתגובה זו
    7 5
    ההפגנות ושמותיהם לפעמים משתנות ולפעמים נשארות כמו מתווה הגז והפרצופים נשארים , אותה חבורה שמשמיצה את ישראל בכל מקום בעולם וקוראת לחרם על ישראל
    סגור
  • 34.
    מי זה גיא בכלל?
    דוד 13/11/2015 06:21
    הגב לתגובה זו
    9 11
    עוד כתב חסר הבנה כללית שרוצה לצבור נקודות אצל אנשי השמאל ששמו לעצמם מטרה לחסל את כלכלת המדינה
    סגור
  • 33.
    מאמר יפה. אהבתי. תודה ! (ל"ת)
    אבי 13/11/2015 00:04
    הגב לתגובה זו
    9 3
    סגור
  • 32.
    הבעיה זה השמאל...איבד כל רצון לתקשר עם שאר העם (ל"ת)
    יעקב 12/11/2015 20:40
    הגב לתגובה זו
    9 11
    סגור
  • ביבי ושטייניץ שכחו אותנו
    גונן 12/11/2015 21:38
    הגב לתגובה זו
    8 5
    יעקב, לצערי ביבי ושטייניץ דואגים רק לעצמם ולחברים שלהן שזה 1 אחוז אחד במדינה, וזה על חשבוננו. זה לא שייך לשמאל וימין. זה אינטרסים בלבד.
    סגור
  • 31.
    איפה היית כשהתחיל הדיכוי הגדול וגירוש היהודים מגוש קטיף
    יאיר תיבון 12/11/2015 20:15
    הגב לתגובה זו
    4 12
    רק 10 שנים עברו מאז שמדינת ישראל הפעילה את המשטרה בשיטות פאשיסטיות כדי לדכא הפגנות של יהודים נגד גירוש היהודים מגוש קטיף. באים אליך יום אחד, לבית שקנית בת"א ואומרים לך שכאילו בשביל השלום, אתה חייב להיעקר ממנו. הרבה עמדו בצד ולא ידעו מה לעשות וכיצד להגיב. חלק אפילו שמחו. אז שם, בין החולות של גוש קטיף, נקברה שארית הדמוקרטיה של מדינת ישראל. אתם אשמים בדיוק כמו המשטר הפאשיסטי שפעל אז!
    סגור
  • אשרי שזכינו לרה"מ שרון שפינה את גוש קטיף (ל"ת)
    גמלאי 15/11/2015 13:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טבחו בכם ללא הפסקה
    גולן 13/11/2015 00:33
    הגב לתגובה זו
    2 1
    וחוץ מזה זה הכל בגלל שרון המושחת . ואפילו אתה אומר שחלק אפילו שמחו . רובם היו עצובים .
    סגור
  • 30.
    המתווה יעבור ולא יעזורו הפגנות השמאל המיעוט (ל"ת)
    שלום 12/11/2015 20:11
    הגב לתגובה זו
    11 9
    סגור
  • 29.
    רואי הברקים ומקדשי הגבעות מסכנים הקיום הדמוקראטי (ל"ת)
    נגד טוטאליטריזמשיחי 12/11/2015 20:03
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • 28.
    הפגנה בוטלה
    שלום 12/11/2015 19:45
    הגב לתגובה זו
    6 9
    אתם טוענים שאתם מפגינים למען אזרחי ישראל.מי שם אותכם לדבר בשם הכלל.אתם מיעוט מאוס על הרוב שמאלנים שכל מה שאתם רוצים זה שלטון למען עזרה לעם אחר שלא רוצה בקיום עמנו בארץ ישראל ערב רב שכמותם דיי נמאסתם.הגז הוא טוב לכלכלת ישראל ולזה יש רוב בין כל יודעי דבר באשר הם.אתה פעיל שמאל מאוס.העם אמר את דברו בקלפי וזה יהיה בכל בחירות.תשלימו אם העובדה מתווה הגז יעבור וכלכלת ישראל תפרח ואתם גם תאנו.אבל לא תפרגנו כי אתם חושבים על עם אחר ועל קיומו שהוא לא חושב על קיומנו.דיי דיי נמאסתם שלי וחניה תפעול למען המצב הכלכלי של עניי עירך ותצאו גדולים.
    סגור
  • 27.
    אתם יכולים אולי לכתוב מי זה ? (ל"ת)
    ענת 12/11/2015 19:06
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • 26.
    מי זה
    מיכל 12/11/2015 18:59
    הגב לתגובה זו
    6 10
    מיזה גיא ארז??אז זו דעתו..שוין...להצדיע?למה הוא חושב שיש לו מונופול על החוכמה???אני יודעת שיש קו דק מאוד שמבדיל בין דמוקרטיה לאנרכיה- האם מותר לחצות אותו בכל מחיר? למה לדעתו מי שמנסה לעצור אנרכיה הוא אנטי דמוקרט ופרימיטיבי ואפל ובכלל צריך להרוג אותו..כי הרי בשם הדמוקרטה מותר להרוג או לההרג.......למה לי למשל אסור לאמר שכל הצעקנים נגד מיתוה הגז הם בכלל לא מומחים לדבר שמונעים ע"י כמה חברי כנסת פופוליסטם כמו יחימוביץ ודב חנין??? פתאום חנין נהיה ל חובב ציון?? והאם מי שיקרא את מה שאני אומרת כאן מיד ידביק לי תוית של "ימנית" פרימיטיבת שיש להעלות על המוקד??מישהו כאן איבד שפיות
    סגור
  • הרסו תענף
    חוליגנים 12/11/2015 19:52
    הגב לתגובה זו
    6 4
    חנין קומוניסט יחימוביץ סימי קומוניסטית לא במוצהר כלומר מסיתרה אתעברה יונה מצהיר אנא אנא קומוניסט במוצהר קומוניזם קיים כעת רק בצפון קוראיה נעלם לחלוטין
    סגור
  • ליכוד? לכי לקרוא ישראל איום.
    מי את, אשת מרכז 12/11/2015 19:48
    הגב לתגובה זו
    10 7
    מה הבעיה שלך לקרוא דעה אחרת משלך? הבנאדם מעלה נקודות ענייניות ואת מצטטת את הביבעיתון... לכי תשתי את הפיפי של ביבי ותחשבי שזה לימונדה.
    סגור
  • 25.
    אתה צודק מאוד אבל...
    ירון 12/11/2015 18:36
    הגב לתגובה זו
    4 10
    צד אחד שכח שפעם הוא היה באופוזיציה ומוכן לשרוף את הגשרים, לשבור את חוקי המשחק ולשנות את המציאות הדמוקרטית כדי למנוע סיכוי שיחליפו אותו מתישהו. הדבר הכי מצער הוא שאבי המחנה הזה אמר פעם יש שופטים בירושלים ועשה הכל על מנת לשמור על כללי המסגרת הממלכתית.
    סגור
  • אתה חצוף...הצד שלך לא מכבד את החלטת הבוחר...אנטי דמוקרט (ל"ת)
    יעקב 12/11/2015 20:39
    הגב לתגובה זו
    7 4
    סגור
  • 24.
    יחימוביץ אלופה...
    תלמד מיוסי פינק 12/11/2015 18:31
    הגב לתגובה זו
    7 5
    אלופה בלהבריח משקיעי חוץ בעיקר הגז יוץ מזה כולה בלון נפוח
    סגור
  • 23.
    מפרגנים למשקיעים נותנים
    תלמד מיוסי פינק 12/11/2015 18:30
    הגב לתגובה זו
    3 3
    מחמאות מפרגנים אנו משקיעי הגז נפסיק להשקיע למעשה הפסקנו. חפשו פריירים אחרים
    סגור
  • 22.
    כל הכבוד אחלה מאמר. (ל"ת)
    גרינברג משה 12/11/2015 18:19
    הגב לתגובה זו
    14 6
    סגור
  • לדעת כולם זוזים זה כסף (ל"ת)
    בחייאת מה קרההרנטגן 12/11/2015 18:50
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • כמה נתת מחמאות מאמר מעולה
    בחייאת מה קרההרנטגן 12/11/2015 18:48
    הגב לתגובה זו
    2 5
    כתיבה מעולה מאמר של עילוי חאלאס מספיק שמענו אותך כתיבתך מסגירה אותך די וואלק שמענו כמה זוזים אתה מקבל?
    סגור
  • 21.
    צאו להפגין
    קדימה 12/11/2015 18:13
    הגב לתגובה זו
    10 6
    המתווה גרוע כך אומרים המפקחים, לא צריך את שלי יחמוביץ, כך אומרים רוב הכלכלנים. אתה יודע מה תן לממונה על ההגבלים החדש להחליט, כמובן שא'א להביא מישהו שיש לו אינטרסים שלא יוכל להתערב, למה מקבלים החלטה בלי ממונה למה מעבירים שרים ןראש רשות החשמל רק בשביל גחמותיו של נובל אנרג'י. למה האירנים שונאים אמריקאים, כי הם קנו את השלטון באירן לחברות נפט אמריקאיות, וזה מה שקןרה כאן, אנחנו לא אירנים אבל האמריקאים 'לא למדו כלום
    סגור
  • 20.
    לגמרי...אנחנו כציבור נרדמנו על האף
    ליאור 12/11/2015 18:08
    הגב לתגובה זו
    12 3
    לגמרי ... אנחנו כציבור נרדמנו על האף ובעלי נאינטרסים כול כך בטוחים בכוחם מעמדם והתרדמת העמוקה שהציבור כולו חי באה שהם מלא סופרים אותנו ממטר ומצפצפים על החוקים. סחט'ן על הטור !
    סגור
  • 19.
    כל מילה בסלע
    יענקלה 12/11/2015 18:04
    הגב לתגובה זו
    9 5
    הוציא לי את המילים הגיא ארז הזה
    סגור
  • 18.
    אינכם רואים הכל הרוס ענף
    לכולם 12/11/2015 17:47
    הגב לתגובה זו
    10 3
    החיפושים נעלמו המשקיעים הכל שממה הלו הלו... מישהו שומע אותי היש לכם והרצון להשקיע בחיפושי נפט גז ? הענף כרגע הרוס שיקומו אם בכלל יקח שנים ומצרים קפריסין לבנון מחפשות במרץ ישראל רדומה אין כסף אין חברות הלך הכל פייפן
    סגור
  • 17.
    אם יבריחו משקיעים
    אין הרבה משקיעי גז ה 12/11/2015 17:41
    הגב לתגובה זו
    6 6
    מחול נראה רק שממה מטילים חרם עלינו ויש לנו את הלוקסוס לבעוט בהם סליחה לא יהיה במי לבעוט כי אף חברה לא תגיע לאחר הבלגן כאןב במו ידינו אנחנו הורסים את. תחום הלו הלו הלו יש מישהו שרוצה לקדוח כאן???
    סגור
  • 16.
    ואני אומר לכם עברו 6 ומי שמעקב
    אומרים ראש הממשלה 12/11/2015 17:15
    הגב לתגובה זו
    2 3
    פוגע חמורות בכלכלה הכתב איינו מר, פה והוא חלק מהארגון לעיקוב מיתווה הגז לפהי יומיים כתב הוא שליחם של מעקבי פיתוח הגז וגורם נזק חמטר לכלכלת ישראל
    סגור
  • 15.
    נו עוד סמולני בטור "דעה"
    אריאל שוחט 12/11/2015 17:10
    הגב לתגובה זו
    20 14
    תפסיקו להתבכיין שם בסמאל, ניצחנו בגדול ורוב העם רוצה את ראש הממשלה היקר שלנו שיודע מה שהוא עושה. תפסיקו להתבכיין עם טורי עלק דעה, יא אנטיוכוסים !
    סגור
  • 14.
    תודה על המאמר החשוב (ל"ת)
    אור 12/11/2015 17:05
    הגב לתגובה זו
    11 4
    סגור
  • 13.
    הדעה היתה וועדת שישנסקי
    נכו העיתונאים בעלי ה 12/11/2015 17:01
    הגב לתגובה זו
    16 3
    וועדת צמח וועדת האחרונה שלושה וועדות טובי המומחים מהאקמיה והגיעו והמליצו כולל בנק ישראל המיתווה טטוב ובאו עיתונאים פופוליסטים חובבנים חסרי ידע בתחום ומחרטטים שלושה וועדות מומחים מהדרג הגבוה לא נמאס לכם לעקב???
    סגור
  • 12.
    אלפי אזרחים? טוב שלא הגזמת. היו בקושי 200... (ל"ת)
    אריק 12/11/2015 16:58
    הגב לתגובה זו
    14 7
    סגור
  • 11.
    בדמוקרטיה יש לאזרח פריבילגיות
    עמיר שרון 12/11/2015 16:20
    הגב לתגובה זו
    9 22
    וכלים על מנת להביע את דעותיו ולהיאבק עליהן. זוהי המדינה שבה אנחנו חיים מבחירה ונעשה כל שביכולתנו לחיות בה בצורה שאנחנו מאמינים שהיא צריכה להתנהל. צאו למאבק, הילחמו עבור עצמכם!
    סגור
  • 10.
    גיא
    מי אתה 12/11/2015 16:18
    הגב לתגובה זו
    6 10
    ארז? מי שמך לדבר בנושאים אלה? מהם כישוריך האקדמיים לדון בנושא? אך אני מניח כי זו עוד פרובוקציה מבית ביזפורטל, בדומה לראיונות עם יחימוביץ, וההיא ממר"ץ, והיהודי ההוא מחד"ש: כולם מביעים דברי חוכמה מאירי עיניים. ואני גם בטוח כי דבריי לא יפורסמו - בשם זכותך להשמיץ ולומר דברי הבל.
    סגור
  • ליכוד? לא טוב לך? לך תקרא ישראל היום.
    מי אתה, איש מרכז 12/11/2015 19:45
    הגב לתגובה זו
    4 12
    מה סגרו לך ג'וב טוב במרכז ליכוד? לך תשתה תפיפי של ביבי ותגיד שזה לימונענע. לא טוב לך? תחזור לחצר מלך מרוקו יא ליצן.
    סגור
  • לזכות האתר ביזפורטל אינם מצנזרים
    אומרים ראש הממשלה 12/11/2015 17:22
    הגב לתגובה זו
    16 1
    אני כותב לעומת זאת בynet זורקים הודעות רוב ההודעות חפח ממדרים רק הודעות הרצויות למערכת ממש פראבדה בעל העיתון הוא בעל הדעה על פיו ישק דבר .אני שואל את. כתב רוב ההכנסו מגעות למדינה מס רווחי הון מהמניות הגז תמלוגים מס שישנסקי מיש ו עשה חשבון מעל 70% נשאר 30% ליזמים ללוקחי סיכון בתחום 500 מיליון דולר ירדו לטימיון בגלל קידוחים יבשים כל הכסף מהיזמים הציבור שהשקיע אז לא מגיע 30% כפי שנהוג בכל העלם סיכון הכסף ברמה סיכון הגבוה ביותר
    סגור
  • והנה הם פורסמו (ל"ת)
    מערכת 12/11/2015 16:29
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 9.
    ממשלה
    ציון 12/11/2015 16:11
    הגב לתגובה זו
    3 4
    מותר להפגין מותר אבל יש ממשלה שנבחרה במרץ שעבר והיא מחליטה בסוף עוד מעט נעשה משאלי עם על כול נושא ונדבר פילוסופיה די שיגעתם את העולם
    סגור
  • הממשלה איננה רשאית לעקוף את החוקים וכללי העבודה התקינה.
    ranr 13/11/2015 17:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם הממשלה נתנה סמכות לממונה על ההגבלים העסקיים ומינתה וועדה (ששינסקי) שעסקה באופן מקצועי בקביעת המלצות על גובה התמלוגים שהמדינה תקבל עבור אוצרות הטבע, לא תקין שראש ממשלה יחליט לעקוף את כל המערכת. העיחתונות תפקידה להתריע על תופעות שליליות כאלו וטוב שהרבה אזרחים משתתפים בהפגנות ומביעים את מורת רוחם מהתופעה.
    סגור
  • 8.
    למה התמונה בשחור לבן? (ל"ת)
    הפטריה 12/11/2015 15:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    טור פנטסטי
    הרשל׳ה 12/11/2015 15:53
    הגב לתגובה זו
    10 11
    כל מילה בסלע!
    סגור
  • הרשל'ה
    אמר 12/11/2015 16:19
    הגב לתגובה זו
    0 3
    מאוסטרופול, יחד עם דוח'א מהבזאר.
    סגור
  • 6.
    מדויק להפליא!
    אין מילים 12/11/2015 15:43
    הגב לתגובה זו
    12 7
    בין אם רלוונטית ההתייחסות לביבי ובין אם לאו, הלך הרוח של קבלת החלטות הרות גורל במדינת ישראל איבד לחלוטין כל שליטה והתייחסות לקהל הבוחרים ורצונותיו
    סגור
  • 5.
    כתיבה מעולה.
    טל 12/11/2015 15:42
    הגב לתגובה זו
    12 6
    סוף סוף מישהו שלא מפחד לכתוב את האמת בפנים! כל הכבוד גיא ארז מי שלא תהיה, צופה לך עתיד ורוד
    סגור
  • 4.
    מי שעושה את הרעש
    אנונימי 12/11/2015 15:27
    הגב לתגובה זו
    9 10
    הם אנשי השמאל. הם האחראים לארגון ההפגנות נגד מתווה הגז , והם לא בהכרח "מייצגים" את כל דעתו של העם , כן גם בנושא הזה. הם מטיפים שהמתווה גרוע , אבל שכחו שכבר עברנו כמה וכמה ועדות וזה הפתרון שהגיעו אליו , השמאל לא מציע חלופה אחרת אלא רק דעת נגד כל מה שההמשלה בראשות הימין תעשה , ולא חשוב מה תעשה הם יהיו נגד. בדמוקרטיה חשוב שיהיה אפשר להשמיע דעות וזכות להפגין , אבל כל בר דעת יודע שבסה"כ מדובר בהפגנות פולטיות , בדיוק כמו ש "המחאה החברתית" היתה בסה"כ הפגנה פוליטית של השמאל נגד הימין , עובדה שלאחר מכן נחשפו מארגני המחאה הזו והם אנשי שמאל , לא פלא שכמה מראשי המחאה נמצאים היום בכנסת ישראל במפלגות השמאל...
    סגור
  • שמולי סתיו ועוד כולל יונה הפרופ התקבלו בחיבוק
    י 12/11/2015 18:07
    הגב לתגובה זו
    11 4
    במפלגת ראבוטה חרבוטה העם חכם והבין כולה בוליטיקה לאנשים טוב מבחינה כלכלית יש ראבוטה תשאלו את עולי רוסיה לא מתלוננים הכל טוב טוב פעמיים כי טוב
    סגור
  • 3.
    הניסיונות להשתיק את מאבק הגז הם חמורים מאוד
    יוסי 12/11/2015 15:27
    הגב לתגובה זו
    15 24
    טור מצוין. רואים את הפחד של השלטון מהציבור.
    סגור
  • הרסתם את הענף (ל"ת)
    יא חוליגנים 12/11/2015 18:01
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 2.
    מסכים עם כל מילה (ל"ת)
    איציק 12/11/2015 15:26
    הגב לתגובה זו
    10 12
    סגור
  • 1.
    במדינת אפרטהייד ברור שזה יחלחל לתוך המדינה (ל"ת)
    ff 12/11/2015 15:18
    הגב לתגובה זו
    12 26
    סגור
  • זה שמאלן קיצוני ביותר
    לff 12/11/2015 18:22
    הגב לתגובה זו
    19 4
    סמולאן קיצוני ביותר מעניין אם הוא יהודי או מתחפש עשה התגנבות יחידים ונכנס אלינו בתחפושת
    סגור
  • f תכניס לתחת
    לff 12/11/2015 18:16
    הגב לתגובה זו
    1 4
    f שני לפה המסריח הנבל שלך יא זבל חנזיר שכמוך
    סגור
  • שכמוך
    מסכן 12/11/2015 16:21
    הגב לתגובה זו
    46 5
    חי במדינת אפרטהייד גזענית, שובניסטית ורצחנית. צא, צא, איש השמים, ולך לערבות המזרח התיכון בפורה והנפלא. או לאירופה האנטישמית. לך, עזוב אותנו, טמבל.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות