הסוס הדוהר כעת של התעשייה הרפואית בארה"ב שהיא 17% מהתוצר - אבל זהירות

פרשן וול סטריט של אתר Bizportal, מציג את תהליך הצמיחה של אחד מהסקטורים המובילים בעולם
 | 

מנסחי הכותרות סוף סוף הצליחו לפענח את הסיבה להתנהגות שוק המניות והנפט. אם יש הסבר מטומטם ממנו - נשמח להכירו. האוורד מרקס, מומחה רציני בתחום ההשקעות, מבוטיק ההשקעות Carl Marks&Co, אמר בראיון שנתן לאחרונה לאתר בלומברג כי "הניסיון לקשור בין נפט למניות הוא הוכחה להשתלטות הבורות". אבל זה מה יש. די בדומה להסברים האווילים שניתנים אודות הסכנה בריבית שלילית ועוד כהנה וכהנה - כותרות שמשגעות את הציבור.

"רק אל תפסיקו ללכלך", אמר דונלד טראמפ לפרשני ה-main stream media, שכל כך מתעבים אותו וזעמם עולה ככל שהפופולריות שלו עולה. לדעתנו שהפער בין דיווחי התקשורת לעובדות מעמיק. אין לנו מושג לאן זה יוביל, אבל בטוח שימשיך לשגע את המשקיעים - אז אנחנו חוזרים על מה שאמרנו בתחילת השנה, "2016 תהיה עוד שנה קשה למשקיעים".

הזדמנות של סקטור שלם: תעשיית המידע הרפואי
תעשיית ה-Healthcare IT היא דוגמא מצוינת לנישות התעשייתיות שמייצרת מהפכת הטכנולוגיה. מדובר בסקטור תעשייתי שצומח במהירות על גבי ובעזרת ההתקדמות הטכנולוגית בתחום העברת האינפורמציה מחד והגלובליזציה מאידך. אבל מה שחשוב לא פחות, שמדובר בתעשייה שהביקוש למוצריה גדל. מהרגע שהמוצרים הוכיחו את תרומתם למשתמשים, מתחיל תהליך שכל תעשיית הבריאות מאמצת לחיקה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

יותר מכך, כבר היום ברור שכל ספק מוצרים ונותן שירותים בתעשיית הבריאות בעולם יתחברו לרשת האינפורמציה מהרגע שיתאפשר בידיהם. מדובר בנישה תעשייתית שבתחילת המאה לא נספרה, ולמעשה הייתה מדווחת כחלק מתעשיית הבריאות כולה. אבל ההתפתחויות בתחום ה-IT, במיוחד מאז 2008, הפכו את הנישה לתעשיית ענק שצומחת במהירות.

מבחינת הוצאות, תחום ה-IT הרפואי הוא השישי (לצד תרופות מרשם גנריות) בגודלו של התעשייה הרפואית - כ-115 מיליארד דולרים ב-2015. אבל קצב הצמיחה שלו עולה על חמשת הסקטורים המובילים. "החמישייה המובילה" של התעשייה הרפואית בארה"ב ב-2015 הייתה ההוצאה על בתי החולים (1,031 טריליון דולרים), ובעקבותיה ההוצאות על רופאים ומרפאות (640.3 מיליארד), תרופות מרשם (328.4 מיליארד), טיפולים בקשישים (253.6 מיליארד) ורפואת שיניים (119.1 מיליארד). תעשיית המידע הרפואית מהווה כרגע כ-3.5% מתעשיית הבריאות האמריקנית. ב-2020 נישת המידע צפויה לגלגל 228.7 מיליארד דולרים וצומח בקצב שנתי של 13.4%.

כדי להמחיש על איזה סדרי גודל מדובר, תעשיית הבריאות האמריקנית גלגלה ב-2015 כ-3.24 טריליון דולרים וב-2020 צפויה לחצות את קו 4 הטריליון. התעשייה מהווה כ-17% מהתוצר האמריקני (האחוז מהתוצר הגבוה בעולם), כאשר אחרי ארה"ב באות הולנד, צרפת, שווייץ, גרמניה, אוסטריה, דנמרק וקנדה - כולן עם כ-11% מהתוצר. ב-2015 סך ההוצאות הגלובליות על תעשיית הבריאות הגיעו ל-6.7 טריליון דולרים, כאשר 2.7 טריליון בארצות ה-OECD, להוציא ארה"ב, והיתרה בשאר העולם. כך שארה"ב תופסת 48.4% מסך ההוצאות הרפואיות בעולם. זה אומר שעתיד הנישה גדול ביותר. השאלה בפניה ניצב המשקיע שמעוניין היא כיצד לעלות על הסוס הנכון.

השחקנים הגדולים בתחום הם McKesson ,Cerner ,Allscripts Healthcare Solutions ,athenahealth והחברות הפרטיות Epic Systems של ג'ודי פולקנר מויסקונסין, GE Healthcare הבריטית (חברה בת מלאה של ג'נרל אלקטריק), Siemens Healthcare (חברת הבת של SIE.DE), קרסטרים (חברת הבת של קרן ההון הקנדית, Onex, שבעבר הייתה חטיבת הרפואה של קודאק, ולבסוף חברת Watson Health חברה בת של IBM, שבשבוע שעבר רכשה את חברת Truven Health Analytics ממישיגן, על 8,500 לקוחותיה ב-2.6 מיליארד דולרים. Truven היא החברה המובילה בעולם בשירותי ענן ל-IT רפואי. הרכישה מעמידה את IBM במקום המוביל בעולם בתחום אינפורמציית הבריאות ועיבודה.

על מה בדיוק מדובר?
ההגדרה המדויקת של התחום היא "יישום עיבוד מידע, שמעורבים בו חומרה ותוכנת מחשבים, ועוסק באחסון, אחזור ושליפת מידע, פיזורו והשימוש במידע לצורך קומוניקציה וקבלת החלטות". מדובר בהחלפה ופיזור של אינפורמציה רפואית בין צרכני התחום (חולים ואנשים שמעוניינים במידע), ספקים (רופאים, רוקחים וכו'), מממנים (קופות חולים וחברות ביטוח) ופיקוח (הרגולטורים, קובעי האיכות וכו'). התחום כולו נמצא בתהליך מעבר לאלחוט.

בשנת 2008 נערך מחקר גלובלי מקיף על הצורך העסקי בהפצת מידע רפואי, במימון משרד הבריאות של ארה"ב. המחקר קבע כי השימוש וההפצה האלקטרוני של רשומות רפואיות הוא המכשיר המבטיח ביותר כדי לשפר ולהשביח את האיכות, הבטיחות, הפרודוקטיביות, האפקטיביות והיעילות של מערכת הבריאות בעתיד.

"מערכת הפצת מידע", נכתב בדו"ח שהנפיקה הסוכנות לאיכות ומחקר בריאותי של משרד הבריאות האמריקני, "לא רק שתשפר את מערך הבריאות כולו, אלא תוריד משמעותית את העלויות, תמנע טעויות טיפוליות, תשפר יכולת ניהול ותאפשר תקשורת בזמן אמת - כל זאת לצורך טיפול של אנשי המקצוע ותאפשר בחירה טובה יותר למטופלים". כיוון שמערכת הבריאות הולכת לרגולציה מקפידה והתייעלות, ממשלת ארה"ב (ובעקבותיה ממשלות OECD רבות) עוזרות במימון להקמת מערכות (בגלל העלויות הגבוהות שלהן) - מה שעוזר במשיכת חברות ענק.

אסטרטגיית ההשקעה בתחום
כמו בכל תחום טכנולוגי, לאוהבי המחקר יש תמיד אפשרות לנסות ולעלות על הסוס המנצח. אבל, שוב כמו תמיד סיכויי ההצלחה הולכים ומתמעטים הן בשל השינויים המהירים בטכנולוגיות, והן בשל התחרות המתפתחת בשילוב תרבות הכותרות שהשתלטה על וול סטריט.

אם בשנים 2009-14 אז ATHN, MCK ו-CERN הובילו בממירוץ, הרי שבשנה האחרונה בעיית הבחירה נעשתה קשה יותר בעקבות הכניסה לנישה של ענקיות כמו GE ,IBM או סימנס - ואצל אלו, למרות שמבחינת הפעילות בנישה הן מובילות, ההשפעה על המניה שולית.

עד כמה שידוע לנו, אין קרן או סל שמתמחה בחברות ה-Healthcare IT, ומשתי סיבות, אין מספיק חברות שחרטו על דגלן כמתמקדות בנישה, וחברות גדולות שהזכרנו מופיעות בסלים ובקרנות עם הגדרות שונות. אישית אנחנו מכירים היטב את MCK ו-CERN. הראשונה השקעה מעניינת ביותר לטווח הארוך, ובמיוחד לאור התיקון הנוכחי, אבל אינה Healthcare IT נטו. CERN, לעומתה, היא חברה שאומנם מתמקדת ב-Healthcare IT, רק שלטעמנו, ולמרות שירדה בכ-32% לערך מאז שברה שיא היסטורי בקיץ שעבר, המניה עדיין יקרה מדי. לכן החלטנו לנצל ההזדמנות ולדבר היום על IBM - היא נכנסת לנישה בגדול, בעיקר לאחר הרכישה האחרונה, שבשילוב מחיר המניה הנוכחי, מייצגת פוטנציאל מעניין יותר למשקיע.

זהירות! מניה מסוכנת
בגדול IBM עוסקת במוצרים ושירותים בתחום העברת אינפורמציה (IT), ורק בשנה האחרונה נכנסה לנישה הבריאותית. באפריל 2015 קיבלה החלטה, כחלק מרה אורגניזציה מקיפה, להיכנס לתחום ה-Healthcare IT, "רכובה" על חטיבת Watson Solutions software. רכישת Truven היא הרכישה המשמעותית הרביעית של IBM מאז ההחלטה.

תחילה נרכשה Phyte, חברה לשירותי רופאים וקופות בטקסס, לאחריה Explorys (טכנולוגיות ענן למודיעין רפואי) וחברת ההדמיה Merge Healthcare. במהלך 2015 חטיבת וואטסון "סגרה" הסכמי טיפול באינפורמציה עם אפל, מדטרוניקס, ג'ונסון אנד ג'ונסון, נובו-נורדיסק ו-CVS. חברות אלו יעבירו את הטיפול באינפורמציה הרפואית לחטיבת ה-Healthcare IT של IBM. בנוסף חתמה על חוזה מעניין מול ענקית הביטוח הרפואי Anthem, והמרכז הרפואי היוקרתי לטיפול במחלות הסרטן בניו יורק, Memorial Sloan Kettering. לפי אותו הסכם, כל האינפורמציה המחקרית של הטיפול במחלות והמידע של החולים יעובדו באמצעות וואטסון.

מבחינת הפעילות העסקית IBM סיימה ב-2015 שנה רביעית של ירידה בהכנסות וברווחיות, כך שמה שרואים במניה בשנה האחרונה היא "השתקפות מאוחרת" של המצב העסקי הריאלי. מניית IBM הגיעה לשיא כל הזמנים במארס 2015 כשנסחרה ב-215.9 דולרים, אך איבדה מאז כמעט 40% מערכה. קונצנזוס האנליסטים מצביע כרגע על המשך הירידות גם ב-2016-2017. רוב האנליסטים בהמלצת HOLD. הדבר הטוב היחיד שמשתקף מהפעילות כרגע, שהחברה מתייעלת בצורה מרשימה, ובעקבות כך האנליסטים צופים שהרווח למניה יתחיל לעלות בשנה הקרובה. אם וכאשר ההכנסות יתחילו לצמוח שוב - הדבר ישתקף בשורה התחתונה. אלא שהסיכוי לשינוי המגמה במכירות תלוי בכמה גורמים שקשה מאוד למשקיע להעריך - מהתחרות ועד למצב הכלכלי. כך שההשקעה ב-IBM כרגע, ולמרות ירידת המניה, עדיין מסוכנת.

כאמור, הכניסה של IBM לתחום ה-IT הבריאותי היא חלק מרה אורגניזציה הכללית שהחברה עוברת. התהליך כולו מזכיר את מה עברו בתחילת המאה ענקיות כמו GE ,PFE או AT&T. המטרה היא להפוך את ה"כחולה הגדולה" לחברת הפתרונות הגדולה בעולם בתחום העברת האינפורמציה, ספק חליפת ה-IT המוביל גלובלית. בשלב הנוכחי, החברה מתחלקת לחטיבות שונות כמו שירותי טכנולוגיה גלובליים, שמספקים תשתיות להעברת אינפורמציה ותהליכים עסקיים ורטיקאליים ממיקור חוץ ועד עיבוד דאטא, מיזוג בין טכנולוגיות ותמיכה.

המטרה: להפוך את הכחולה הגדולה, להכי גדולה
חטיבת שירותי העסקים הגלובלית עוסקת בייעוץ עסקי, התאמות טכנולוגיות, אפליקציות ועוד. חטיבת התוכנה מספקת מגוון תוכנות (middleware) ותוכניות הפעלה שונות, והיא כוללת את Watson Solutions software ו-Tivoli software, שמטפלת גם בטכנולוגיות ענן, ביג דאטא ועוד. בנוסף, החברה מפתחת ומייצרת מוליכים למחצה. נראה שהיא בכיוון הנכון, אלא שהציפיות לגודל הנישה מושך חברות ענק אחרות, ממיקרוסופט ועד אורקל ואפילו סיסקו.

לנו נראה ש-IBM צופה נכון את ההתפתחויות, לכן מנסה להתמקד יותר בחליפת IT חכמה עם התמקדות בתחומי הבריאות. הרעיון להיכנס לנישה הבריאותית הענקית באמצעות סופר המחשב Watson מעולה, שהרי הוואטסון נחשב (בטח בתעשייה הרפואית אבל לא רק), כבעל היכולות הגבוהות ביותר לטיפול בכמויות האינפורמציה האדירות שתעשיית הבריאות מייצרת. מהלך השדרוג מתבצע על ידי Ginni Rometty, שהתמנתה כיו"ר IBM בשנה שעברה (בנוסף לתפקידיה כמנכ"ל ונשיא מאז 2012). רומתי עובדת בחברה מאז 1981 והיא זו שיזמה והובילה את העברת וואטסון לתחום העסקי, וכן את כניסת החברה לתחום הענן.

אנחנו מהמרים ש-IBM תצליח במהלך, אבל הדרך עדיין ארוכה והתחרות רק הולכת ונעשית קשה. ב-132 דולר המניה נסחרת במכפיל קונצנזוס 2016 של פחות מ-10 - מחצית מהממוצע בתחום, אבל כפול ממה שמציגה מתחרה כמו היוליט פאקארד. הרגשת הבטן שלנו, שהתיקון הנוכחי מאותת שזמן האיסוף הכלכלי מתקרב, אבל הסיכונים עדיין כאן.

***אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

תגובות לכתבה(92):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 34.
    IT רפואי - השכלה
    רז 02/03/2016 23:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה, מהידע וההבנה שלך, מה נותן יותר כלים להשתלבות בתעשייה הזו - סטטיסטיקה או חקר ביצועים (בעיות אופטימיזציה)? אני מתלבט לגבי המשך לימודים תואר 2 תודה!
    סגור
  • 33.
    GVT
    זאב 01/03/2016 18:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה שלום מה קרה לGVT אם יש סיכוי לקבל כסף בחזרה ? זאב
    סגור
  • כבר שאלת ועניתי לך (ל"ת)
    שלמה גרינברג 01/03/2016 20:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 32.
    VRX
    ארי 29/02/2016 23:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממתינים העליון עיניים לכתבה שלך עליה. בינתיים היא מתקרבת למחירים שפויים יותר...
    סגור
  • עם כול הבומבות שמשקיעים חוטפים מהשוק
    הזוי 01/03/2016 09:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם עדיין רצים כמו מסוממים אחרי מניות בודדות במקום סלים (שמנטרלים את הסיכון של השקעה בחברה בודדת). שלא לדבר על כך שזה התחום שבו מניות יכולות להחתך בחצי בשניה.
    סגור
  • טען עוד
  • צודק, אבל...
    ארי 01/03/2016 13:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה צודק לגבי אנשים שאין להם סבלנות לחכות למציאות וחייבים שהכסף יהיה במניות כל הזמן ולכן הרבה פעמים מפסידים, אבל מי שיש לו סבלנות ומזומן ומחכה למציאות יכול לדוגמא גם השבוע לקנות את VRX (כדוגמא רק) אני מאמין באיזור שער 55-60 דולר, ולמכור כבר בחודש הקרוב עם עשרות אחוזי רווח, צריך פשוט לדעת להתאפק ולא לקנות כי יש מזומן, אלא לחכות למציאות, שבוע שעבר למשל מי שקנה את SUNE באיזור 1.2-1.3 דולר יכל למכור יומיים אח"כ ב-100 אחוז רווח. רווחים כאלו אין בסלים.
    סגור
  • נו באמת...
    הזוי בריבוע 01/03/2016 14:27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זו התשובה שלך - להביא לי דוגמה חברה שמפלרטטת עם פשיטת רגל וירדה 94 אחוז בתוך פחות משנה. המשקיע הממוצע יפסיד במניה כזו יותר מ 100 אחוז מההשקעה שלו - מנפלאות שיטת החיזוקים.
    סגור
  • 31.
    למיטב זכרוני - גם טבע נכנסה לשת"פ עם IBM
    חיים 29/02/2016 14:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם נכון?
    סגור
  • אכן כן,
    שלמה גרינברג 29/02/2016 14:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באוקטובר 2015 נחתם חוזה לפיו תשתמש טבע בשירותי ה IT של וואטסון
    סגור
  • 30.
    מחיקה ממסחר
    זאב 29/02/2016 12:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לשלמה שלום מה קרה לCOLUMBIA CONCENTRATES LQCAP שנמחקה ממסחר אם יש סיכוי לקבל חלק בחזרה
    סגור
  • עניתי שלשום ומשום מה לא הודפסה התשובה
    שלמה גרינברג 01/03/2016 11:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קבוצת הניהול COLUMBIA החליטה לסגור, בתאריך 28.1.2016 3 מהקרנות שלה ביניהן GVT לפי ההודעה (https://www.etfchannel.com/quotes/?a=news&ticker=a&w=&story=201602bwire01006273r2.xml) אתה אמור לקבל 38 $ על כול יחידה שזה היה מחיר הסגירה באותו יום. איני מבין זאב מדוע אינך פונה למי שממנו רכשת היחידות ושואל? מה זה כאן? גן ילדים?
    סגור
  • 29.
    Gilead
    יוגב 29/02/2016 11:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוזרת בלחיות עם איידס. עוזרת בצהבת מסוג סי. מצילה חייםצ- ונראה שככל שיותר חיים ניצלים כך יש פחות מכירות של התרופות (חברוני סילוואדי) והמניה יורדת... מה דעתך? תודה שלמה
    סגור
  • מאיפה האינפורמציה?
    שלמה גרינברג 29/02/2016 14:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המכירות יורדות? הרבעון האחרון רבעון שיא כול הזמנים וכך הרווחיות. המניה יורדת? מה הקשר? גפ AMGN, ROCH ו BIIB יורדות. בדקת אגב להיכן היגיעה המניה בקיץ שעבר?
    סגור
  • 28.
    תודה, מר גרינברג (ל"ת)
    נחום 29/02/2016 10:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 27.
    שלמה נו באמת
    ATTU 29/02/2016 05:02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שמעון מנהל מצויין והמניה ירדה 50 אחוז. כדי להיות מנהל מצויין צריך להשע=יג תשואה חיובית לבעלי המניות.
    סגור
  • רק לצורך השכלה כללית
    שלמה גרינברג 29/02/2016 09:23
    הגב לתגובה זו
    6 0
    BRKA ירדה מספר פעמים ביותר מ % 30 מאז הונפקה ב 1969 ואיש לא טוען שבאפט (לחיי ההבדל "הקטן") מנהל גרוע. TEVA, בין 1987 ל 2010 עברה שנים של ירידות חדות ואיש לא התלונן על הורוביץ ז"ל. אין שום מנהל בוול סטריט ש/השיג רק תשואות חיוביות.
    סגור
  • אוטיוניטי
    ישראל 29/02/2016 07:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק שכחת שעלת פי 10 מאז שלקח אותה , היה פספוס גדול , ההתנהלות לא היתה נכונה אבל 2016 תהיה שנה מצוינת , תמשיך לעלות בחודשים הקרובים
    סגור
  • 26.
    CYH
    ארי 28/02/2016 23:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתגובה לאורי שנשמע מיואש המשקיע במניה זו. לפי הגרף הרב שנתי דווקא נראה שהמניה לפני מהלך עליות יפה חזרה לכיוון 40 דולר. אין בזה שום הוכחה שכך יהיה רק כיוון טכני. בכל אופן הרבה הצלחה בכל מעשי ידיך
    סגור
  • 25.
    לשלמה התקדמות בלוספיר
    משקיע פונד' 28/02/2016 19:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בהמשך להתכתבות למטה 1. רכישה סופית של 4 מפעלים באטליה 2. לקראת סיום שתי המפעלים בארה"ב 3 גייסו סכום גדול מקרנות בארה"ב [מראה על אמון מצד מוסדיים וגם נותן להם תזרים טוב] לענ"ד
    סגור
  • בלוספייר
    שלמה גרינברג 29/02/2016 09:38
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אני מאוד מקווה שהדברים מצביעים על התקדמות אמתית. הסכום שגויס אגב אינו "גדול", פחות מ 2 מיליון ומה שמוזר לי שחלקו מיועד לרכישת מניות, מדוע? החברה צריכה להראות הכנסות
    סגור
  • תודה רבה (ל"ת)
    משקיע פונד' 29/02/2016 20:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 24.
    KTOV
    מירי 28/02/2016 16:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כיטוב פארמה למעשה קיבלה מרשות המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישור עקרוני על כך שאין צורך בעוד ניסוי לתרופת הקומבינציה שפיתחה ועכשיו להבנתי החברה מחכה לאישור הסופי לשיווק. האם יש תקדימים שהיא פתאום תבקש עוד ניסויים לתרופה או שזה רק עניין פרוצדורלי שלוקח זמן?
    סגור
  • שאלת ועניתי לך בזמנו, את טועה
    שלמה גרינברג 28/02/2016 19:25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אין חיה כזו, "קיבלה מרשות המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישור עקרוני על כך שאין צורך בעוד ניסוי לתרופת הקומבינציה שפיתחה ועכשיו להבנתי החברה מחכה לאישור הסופי לשיווק". החברה לא קבלה שום אישור לאף אחת משתי תרופות ה"קומבינציה", היא עדיין בשלב השלישי של הבדיקות הקליניות ורק שתעבור שלב זה תוכל להתחיל למכור. אין תקדימים פרוצדורליים אצל ה FDA ואיני מבין על מה את מדברת
    סגור
  • מירי זה לא נכון שמחכים לאישור - עדיין לא הגישו ל fda
    די למכבסת המילים 29/02/2016 08:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כיטוב פארמה בדרך לשוק: רשמה הצלחה בניסוי הסופי בתרופת הדגל 15.12.15 תרופת הקומבינציה של החברה הביאה להפחתה גדולה יותר בלחץ הדם מאשר שימוש בתרופת להפחתת לחץ דם בלבד ובכוונת החברה להגיש את התרופה לאישור FDA במחצית השנייה של 2016. כמו כן, החברה תמשיך כמתוכנן בהליך הפיתוח הכימי של המוצר, בשיתוף דקסל פארמה.
    סגור
  • 23.
    דעתך אני מחזיק בטאוור למכור ולקנות בנק אוף אמריקה תודה (ל"ת)
    בני 28/02/2016 16:41
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • שאלת ועניתי. אגב
    שלמה גרינברג 28/02/2016 19:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם היית שואל אם להחליף בין טאור ל TSM היית יכול לקבל תשובה אינטליגנטית אבל להחליף טאור עם BAC? מה הקשר?
    סגור
  • 22.
    תשובה למכלוף
    GBSN 28/02/2016 16:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שום יועץ השקעות אחראי כנראה לא יענה לך על שאלה כזו ובוודאי לא שלמה. מדובר בהשקעה מסוכנת וספקולטיבית. המניה יכולה השבוע להתרסק עוד 50-80 אחוז כמו כלום (והיא כבר הראתה ביצועים כאלה לרוב בשנה החולפת) ומצד שני גם יכולה לעוף מאות אחוזים. דעה שלי לא על סמך שום ידע: יש יותר סיכויים שבשנה הקרובה היא תיגע שוב במעל 2 דולר מאשר תפשוט רגל.
    סגור
  • תודה רבה על התשובה
    מכלוף 29/02/2016 08:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תודה רבה! מקווה שאכן תיגע ב 2 דולר
    סגור
  • 21.
    שאלה כללית....
    נחום 28/02/2016 16:06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ברט דוהמן, מייסד Dohmen Capital Research טוען שיש את יפן עם יחס חוב תוצר של 280%, יש את סין עם יחס חוב תוצר של 300% ומערכת בנקאית שמוצפת בהלאוות רעות. במקרה האופטימי ביותר מדובר בהלוואות רעות בהיקף של 11 טריליון דולר שזה התוצר השנתי של סין! א.זה נכון? ב.אם כן, האם כדאי לברוח כל עוד נפשנו בנו ממניות?.... תודה רבה
    סגור
  • דוהמן
    שלמה גרינברג 28/02/2016 19:20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ברט דוהמן, פיטר שיף ופרופסור פרד פולדוורי הם שלושת הקונטרריאנים (ברי פלוגתא) המובילים בוול סטריט אבל כמו כול פונדיט ידוע בוול סטריט מספר הטעויות שלהם אינו קטן ממספר החיזויים הנכונים. כול השלושה אגב תירו את תיקון 2011 כמשבר 2008 שחוזר. בכול מקרה לאבחן "הלוואות רעות" של סין זה בערך כמו לדייק בתחזיות בוול סטריט. בכול מקרה. ליפן החוב/תוצר גבוה משמעותית מזה עשרות שנים וזה לא הפריע לעולם לצמוח או להיכנס למיתונים. מדוע? לזה צריך הרצאה של שעתיים. החב תוצר של סין נמוך מאוד יחסית וכפי שכתבתי מצב החובות הרעים הוא ניחוש של כול אחד. אם לברוח מהמניות זו החלטה שלך אבל רק שתדע השלישייה שהזכרתי המליצה מספר פעמים מאז 2008 לברוח דווקא מאגרות החוב האמריקאיות וראה מה קרה שך בשמונה השנים האחרונות. אגב, שיפן נכנסה למיתון ושהתה בו כ 20 שנה ההשפעה על כלכלת ארה"ב הייתה אפסית וזאת למרות שיפן, בכול אותן שנים, הייתה הכלכלה השניה בעולם.
    סגור
  • 20.
    אוטיוניטי
    נחום 28/02/2016 16:04
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שלום מר גרינברג,מה שלומך? קראתי פעמיים את שיחת הוועידה אחרי הדוחות האחרונים של אוטיוניטי. אשמח אם תחווה דעתך על כמה מסקנות ומחשבות שעלו לי:א. שימעון אלון בעצם אומר שהם שינו אסטרטגיה תוך כדי הרבעון גם בגלל שבעצם הלקוחות כביכול דחפו/משכו אותם לעסקאות גדולות יותר באופו משמעותי וזה גרם לצורך ביותר אנשי מקצוע להטמעת המערכות שלהם וממילא ליותר הוצאות.האם כך? ב.את הפירות של ההשקעות בכך לא בהכרח נראה השנה... ג.אני זוכר את האקזיט האדיר ששמעון אלון עשה עם פריסייס(אם אנני טועה....) מה שכנראה אומר עליו שהוא מנהל טוב-שכמו שאמרת בעבר,אחד הדברים הכי חשובים לחברה-אבל, מקריאת שיחות הוועידה האחרונות אני כבר לא כ"כ בטוח בכך,ואני אסביר למה כוונתי.הוא מדבר בצורה מאוד לא ברורה,בד"כ לא עונה על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון-מסימני החכם-ובכלל,תחושה שאני מקבל מקריאת דבריו.יכול מאוד להיות שאני טועה.אבל מעניין אותי לשמוע מה דעתך על יכולות הניהול שלו?....
    סגור
  • אטיוניטי
    ישראל 29/02/2016 03:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היי, היה פספוס , חשב שיביא כמה חוזים גדולים והלקוחות ניסו להוריד בכח והחליט שמספיק,חלק גם רוצים פיתרון כולל ומתמשך ל Hadoop , מאוד מומלצת לדנה הקרובה , הרע מאחורינו לדעתי , מי שקנה ב 6 הרוויח
    סגור
  • דעתי על אלון ידועה עוד מימי פרסייז
    שלמה גרינברג 28/02/2016 19:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא מנהל מצוין. כ"א יכול להבין את דבריו בצורה שונה. אני דווקא יצאתי אופטימי מהשיחה.
    סגור
  • 19.
    שלמה gbsn
    מכלוף 28/02/2016 12:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה שלום, האם לדעתך כדאי להשקיע במניית gbsn? המנייה ירדה קרוב ל 100 אחוז....... אשמח אם תוכל לרשום דעתך על המנייה והאם החברה עוד יכולה להרוויח.... תודה רבה!
    סגור
  • תודה רבה על התייחסותכם
    מכלוף 29/02/2016 08:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבדוק מה רשמת.....
    סגור
  • אתה צוחק עלי?
    שלמה גרינברג 28/02/2016 13:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תבדוק כמה פעמים עניתי, בחודש האחרון, על השאלה על מצבה של .Great Basin Scientific כולל סיכויי הרווחיות, החלום והכול. ולגבי אם כדאי להשקיע תתייעץ עם יועץ ההשקעות שלך
    סגור
  • צודק שלמה
    ארי 28/02/2016 15:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מכלוף היקר! תעבור על 10 הכתבות האחרונות ותמצא לפחות 5 פעמים התייחסות של שלמה למניה זו. יש אבל לאחרונה שינוי בחברה שיש לה כסף לפעילות ולכך נדמה לי עוד לא התייחס שלמה
    סגור
  • דווקא כן התייחסתי ובפרוטרוט, לאחת הקוראות (ל"ת)
    שלמה גרינברג 28/02/2016 15:22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • בדקתי. צודק. טעות שלי (ל"ת)
    ארי 28/02/2016 16:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    מניית SUNE
    גדי 28/02/2016 09:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה. יש לך מושג על הזינוק בימים האחרונים במניה?
    סגור
  • גדי - אל תהיה יוסף
    אל תהיו יוסף 28/02/2016 11:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מספיק לקרוא את הכותרת של הידיעות מתחת למחיר המניה להבין מדוע עלתה.
    סגור
  • דהיינו:
    גדי 28/02/2016 12:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם יכול אתה להבהיר את דבריך
    סגור
  • SUNE
    שלמה גרינברג 28/02/2016 11:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    די בדומה לסולר סיטי זו חברה בתחום אנרגיית השמש שהייתה אהובה על אנליסטים וקרנות הדג' שהביאו את מנייתה למחירי חלל בשנה שעברה. אז הסיבה לנפילות מתחילות שם, בהערכות המטורפות שתוקנו. הוסף את התיקון הכללי וזו הסיבה לנפילה האדירה. כפי שקורה תמיד אחרי נפילות כאלו המניות מתנהלות בזעזועים גדולים. העלייה לאחרונה קשורה במימוש רכישה אבל אינה אומרת עדיין מאומה כי זה עדיין משחק של ספקולנטים בלבד.
    סגור
  • 17.
    מה עם sbio? נגזרה 40%
    אלון 28/02/2016 06:32
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מאז שהמלצת עליה בחום רב
    סגור
  • "המלצת עליה בחום"
    שלמה גרינברג 28/02/2016 13:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    באמת? מתי בדיוק? אם תשלח את "ההמלצה" אגיב
    סגור
  • 16.
    blsp ו-rada
    משקיע 27/02/2016 23:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלומה אפשר דעתך על שתי חברות ישראליות אלו שירדו חזק מאוד לאחרונה בלוספיר מראה סימני חזרה לחיים גם יש התקדמויות משמעותיות אם אתה קצת עוקב אחריהם תוכל לומד את דעתך שבוע טוב
    סגור
  • 15.
    מה אומר על בלוספיר
    משקיע פונד' 27/02/2016 23:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלומה בבקשה דעתך על בלוספיר לאחרונה יש התקדמות משמעותית מה דעתך על הנעשה שם ואם אפשר על הדרך גם דעתך על ראדא
    סגור
  • עניתי באריכות על 2 ההחברות
    שלמה גרינברג 28/02/2016 11:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את ראדא "זנחתי" ממזמן והסברתי, פעמים מספר, בפרוטרוט מדוע. מה אגב "ההתקדמות המשמעותית" בבלוספייר?
    סגור
  • התקדמות בלוספיר
    משקיע פונד' 28/02/2016 19:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1. רכישת מפעלים באטליה .2. לקראת סיום בנייה של שני המפעלים בארה"ב 3. גיוס כפים גדול מקרנות [מראה אימון בחברה וגם נותן להם תזרים טוב] תודה וסליחה על האיחור
    סגור
  • 14.
    משקיע ותיק המחפש יציבות
    צביקה הרמן 27/02/2016 17:46
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שלום שלמה שמי צביקה, מניח שאני בערך בגילך.שהיינו קצת טיפונת יותר צעירים בתחילת שנות ה90 הייתה מניה(חברת) diebold שהסימבול dbd שהייתה בזמנו מאוד מאוד יציבה . הדיבידנד שלה לא פסק אף פעם ואני מחזיק בנייר כבר שנים. כעת עברה ירידה רצינית (ידועה לך סיבה?) ותשואת הדיב' כמעט 5%. אז מעניין אותי האם ידועה לך בעיה שם? האם הדיבידנד יציב כמו בעבר ? תודה שלמה מצביקה
    סגור
  • מכיר אבל איני עוקב
    שלמה גרינברג 28/02/2016 11:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני עוקב אחרי המתחרה, NCR אבל אם תבדוק שתי המניות הניבו תשואה דומה לאורך זמן. גם הירידה בששת החודשים האחרונים אינה שונה מהירידה של NCR
    סגור
  • 13.
    צק פוינט
    סיוון 27/02/2016 17:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה שבוע טוב.האם לדעתך צק פוינט היא מניה של החזק לכל נחיים (כמו באפט) או שעכשיו סביב 85$ עדיף למכור חלק ולחכות בסבלנות לירידות... ?
    סגור
  • מניה מצוינת, החסרון הוא המחסור בדיבידנד.
    כגן 28/02/2016 10:46
    הגב לתגובה זו
    3 0
    .
    סגור
  • דעתי על צ'קפוינט נכתבה לפחות 30 פעם מאז 2009
    שלמה גרינברג 27/02/2016 20:16
    הגב לתגובה זו
    6 0
    ההחלטה בידך ובידי יועציך אבל המדיניות שלי ברורה
    סגור
  • 12.
    שלמה דעה כללית על כבלים
    מקסים 27/02/2016 17:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החברות המעניינות בתחום מבחינתי : ליברטי גלובל של גף מאלון ובעיקר מניות עוקבות כמו lila lilak -- סיכויי צמיחה מעניינים בדרום אמריקה ובנוסף מילה על וודאפון - אם מכיר שלמה, אשמח לכמה מילים ממך. תודה ושבוע טוב
    סגור
  • זה הכול? יגיע גם תורם (ל"ת)
    שלמה גרינברג 27/02/2016 20:17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 11.
    אשמח לחווד על אופקו (ל"ת)
    מופסד על אופקו 27/02/2016 13:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    (Cheniere energy(LNG
    יריב 27/02/2016 12:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הי שלמה,מה דעתך על החברה,הנהלה מוצר....תודה.
    סגור
  • LNG
    שלמה גרינברג 27/02/2016 13:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בימים ש CVX, BP, XOM או OXY נמצאות בתיקון חברות קטנות ומפסידות אינן מעניינות. בכול מקרה, איני מכיר את החברה וההנהלה והשאלה ככלל צריכה להיות מופנית ליועץ שלך
    סגור
  • תודה שלמה (ל"ת)
    יריב 28/02/2016 07:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    היי שלמה אני מחזיק במניות של טאוור חשבתי להחליף עם bac
    בני 27/02/2016 11:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אשמח לשמוע את דעתך תודה. בני
    סגור
  • דעתי?
    שלמה גרינברג 27/02/2016 16:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כול משקיע מחליט, בעזרת יועציו, מה לעשות.
    סגור
  • בחיאתק שחרר אותנו (ל"ת)
    אסור לייעץ 27/02/2016 12:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מישהו שאל אותך ישראלי מצויי (ל"ת)
    בני 27/02/2016 13:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • בני במקום BAC קח XLF או VFH (ל"ת)
    סל במקום חברה 28/02/2016 10:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מחזיק ב2הראשונות
    אורי 28/02/2016 21:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אופ עלתה יפה וLFxלא משהו
    סגור
  • תודה (ל"ת)
    בני 28/02/2016 16:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    שלמה שאלה כללית לגבי נסיונך העשיר בארה"ב
    דוד 26/02/2016 12:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאחר שראית ושמעת הכל,לאחרונה בגלל הירידות אתה שומע הרבה על תביעות יצוגיות נגד החברות,האם יש לזה סיכוי או סתם להציק לחברות.
    סגור
  • תביעות ייצוגיות
    שלמה גרינברג 26/02/2016 16:14
    הגב לתגובה זו
    11 0
    נתחיל מהסוף, בלמעלה מ % 90 מהמקרים התביעות קנטרניות ונעשות ע"י ובדחיפה של עורכי דין שהם היחידים שנהנים מהתביעות הללו. תביעות כאלו הן חלק מ"המסורת" האמריקאית בכול תחום וגם בוול סטריט שם לעיתים התביעות יזומות כאמור ע"י עורכי דין. ההשפעה בשוק עצמו = 0
    סגור
  • 7.
    איך נראה לך שת"פ פלוריסטם והפנגון בנושא הקרינה ? (ל"ת)
    שאלה לשלמה 25/02/2016 23:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    טליט
    einatcn 25/02/2016 22:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה שלום האם טליט- tcm.l היא מייצגת טובה של תחום ה - IoT?תודה
    סגור
  • Telit Communications
    שלמה גרינברג 26/02/2016 09:26
    הגב לתגובה זו
    7 0
    היא מייצגת (בעבר כתבתי עליה כחברה מעניינת, של יזמים ישראלים) אבל מייצגת קטנה יחסית בים של כרישים. המלחמה על ההובלה של מה שמכונה IOT גדולה וכול המי ומי בפנים, אבל מדובר בשוק ענק ואם החברה תמשיך כפי שעשתה עד כה השמיים הם הגבול
    סגור
  • 5.
    שלמה שלום מהיהיה עם חב התרופות קורה שם
    אורי 25/02/2016 21:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משהו מיוחד ?או שהם כמו כל השוק על הפנים כבר חודשים ארוכים האישמו את קליטון שבגללה המניות ירדות מה זה נכון?תודה
    סגור
  • שאלה גדולה ומורכבת ידידי
    שלמה גרינברג 26/02/2016 09:37
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אתה שואל "מה יהיה עם חברות התרופות"? אולי תרד טיפה למיקרו? יש אין ספור חברות תרופות, פרמקולוגיות, ביו טכנולוגיות, גנריות, לציוד הרפואי והקופות/ביטוחים ומצבן העסקי (אני חוזר, העסקי) טוב בהרבה ממצבן של החברות ברוב הסקטורים הכלכליים האחרים. הן אכן, כמו כול השוק, התדרדרו כי השוק מתקן (עדיין, עם כול הרעש בתקשורת תיקון קטן מהשניים שהיו ב ב 2010 וב 2011). האשימו את קלינטון? מי? קלינטון כביכול רוצה להמשיך את מעלליו של אובמה בתחום. אובמה פגע בחברות הבריאות? ההפך. השטויות שמאכילים את המשקיע מטורפות. אם תשווה את "הנציגויות" של מגזרי התרופות השונים: PPH, BBH, XLV וכו' תגלה שהם יורדים ועולים עם ה S&P אז אין צורך להתרגש..
    סגור
  • תודה אדם יקר
    אורי 26/02/2016 11:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק מטריד אותי חב ששנים משקיע שם ולא מבין מה זה הניפלה הזאת שם החבcYHלצערי לא קורא אנגלית שאלתי מה קורה שם לצערי אף אחד לא יודע מה קורא שם אולי אתה יודע אגב התפפתי להשקיע שם המון כסף כי הבנתי שהיא חב סולדיתש שבת שלום
    סגור
  • CYH
    שלמה גרינברג 26/02/2016 15:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איני יודע איך הגעת למניה זו דווקא אבל הירידות בה ובמתחרות בתחום נובעות משילוב של כמה סיבות שאצל CYH בולטות במיוחד. הספור מתחיל מהעליות בין תחילת 2012 ועד לקיץ שעבר שבמרה של CYH הגיעה לכמעט % 335. נכון, גם המתחרות מהתחום עלו ואפילו יותר אבל המתחרה הגדולה HCA כהשוואה היא חברה חזקה, גדולה ויעילה בהרבה. מהרגע שהחל התיקון הנוכחי כול חברות בתי החולים והקופות החלו לפול בחזרה לערכים כלכליים והנפילה, מרמות השיא המטורפות, גדולה. בנוסף וללא כול קשר, צצו לפתע עוד בעיות, חלקן אמתיות וחלקן שטויות של תקשורת. המכה האחרונה של למעלה מ % 20 היא תוצאה של דוחות שאכזבו ובתיקונים דוחות כאלו, בד"כ, גורמים לירידות חדות מאוד. אבל לצד זה החלה התקשורת לברבר על בעיות שנוצרות לקבוצת החברות הזאת (זה השטויות שתמיד מתלוות למפולות או לעליות חדות) למשל, מזג האוויר גורם לירידה בחולי שפעת שהם הגורם הגדול להכנסות בסתיו ובחורף. למשל שהחברות יתקשו לשלם חובות ולמשל (וזו לא שטות) שחלק גדול מהמצטרפים לתוכניות הבטוח ב"עזרת" תוכנית אובמה, לא משלמים. כול הדברים הללו משפיעים קשה בתקופה של תיקון.
    סגור
  • תודה מקווה לימים טובים יותר (ל"ת)
    אורי 26/02/2016 19:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    CHKR מול CHK
    אריאל 25/02/2016 19:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום שלמה. רציתי לדעת מה מרוויח מי שמשקיע בCHK. לא עדיף להשקיע בCHKR ולקחת דיבידנדים ענקיים?
    סגור
  • CHK מול CHKR
    שלמה גרינברג 25/02/2016 20:31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מדובר בשני סוגי השקעה שונים שנוצרו עבור סוגי משקיעים שונים בארה"ב ושיקולי ההשקעה שונים. CHK זו מניית אנרגיה רגילה. CHKR זה טראסט של CHK שמיועד לחלק את הכנסותיו כדיווידנד. גובה הדיווידנד הנוכחי הוא פונקציה של הירידה החדה במחיר היחידה (המחיר ירד בכ % 85 מאז הונפקה היחידה בסוף 2011) מחד והחששות שהטראסט עלול להפסיק לשלם.
    סגור
  • 3.
    Fit
    דוד 25/02/2016 19:43
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שלום שלמה. החברה הציגה דוח שיא. קצת זהירות לגבי הרבעון הראשון והניר נשחט אחרי ירידה גדולה. מה דעתך בבקשה?
    סגור
  • איני עוקב אחרי החברה אבל
    שלמה גרינברג 25/02/2016 21:11
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ההנחיות כנראה אכזבו את האינדיאנים ודברים כאלו קורים כול הזמן לאחרונה
    סגור
  • 2.
    Scty
    ירון 25/02/2016 16:58
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אפשר לקבל את התייחסותך לאחר הדוח. לפני חודשיים אמרת שהמניה הזדמנות קניה והיום היא בחצי מחיר. משהו השתנה? בתודה מראש
    סגור
  • אתה רציני? שלמה כתב בדיוק ההפך...
    אחטיאנדר 26/02/2016 15:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המניה מאוד יקרה!
    סגור
  • קרא שוב את הכתבה (מצורף)- הוא כתב בדיוק ההיפך
    אבי 25/02/2016 17:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מסמנים הזדמנות: מניה בסקטור לוהט שחטפה חזק לאחרונה - מאפשרת כניסה 05/11/2015
    סגור
  • תודה לך. אבל
    ירון 25/02/2016 18:54
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אני חושב שאתה צריך לקרוא את הכתבה שוב
    סגור
  • כנראה כול אחד יפרש את הפיסקה הנל כרצונו
    אבי 25/02/2016 21:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלא תטעו, מבחינת ההערכה הכלכלית SCTY יקרה מאוד ("המודל" האישי שלנו, אפילו אם נמתח אותו עד הקצה, לא נותן לה שווי מעל 17 דולר). מבחינת הניתוח הכלכלי / עסקי SCTY אינה אפילו המניה העדיפה עלינו בתחום הסולארי. פירסט סולאר (FSLR) למשל כלכלית הרבה יותר. אז מה בכל זאת מביא אותנו להציג את SCTY? לנו נראה שבין יכולותיו המוכחות של מאסק בבניית אסטרטגיה עסקית מוצלחת ושילובה של סולארסיטי בתוך האסטרטגיה הכוללת שלו, יכולות הפיתוח של אחייניו, צוות הפיתוח המצוין של החברה והעובדה שבוול סטריט אוהבים את החברה מביאים לכך שאם המניה תמשיך לרדת עקב האכזבה מהתוצאות יתממשו חלומות ההנפקה וההצלחה תהיה גדולה באמת. קשה לנו להאמין (בגלל הסיבות הלא כלכליות דווקא) שהמניה תגיע לערך כלכלי ריאלי, אבל למשקיע שמנסה לשקלל בין המשתנים שקובעים "הצלחת השקעה בוול סטריט" אין ספק ש-SCTY מעניינת ביותר. מי שיחליט לבסוף לרכוש המניה בגלל מאמר זה לבדו, הוא פשוט "טמבל".
    סגור
  • תודה אבי אבל באמת אין צורך
    שלמה גרינברג 26/02/2016 09:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ירון מסמל את הבעיה הגדולה של הבורסות, חוסר הבנת הנקרא והבורות כפי שהבאתי הציטוט מהאוורד מרקס בתחילת הכתבה. חבל על הזמן אבל זה מה יש.
    סגור
  • לא ירון
    שלמה גרינברג 25/02/2016 20:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כיוון שאני זה שכתבתי הכתבה אז אבי צודק ואפילו ציינתי בה ערך של 17 דולר כמחיר מעניין אז ומבלי שידעתי את היקף התיקון אפילו.
    סגור
  • 1.
    האם הגיע הזמן לשנות פרדיגמה לגבי הבנקים ובתי ההשקעות
    ארז 25/02/2016 12:44
    הגב לתגובה זו
    15 0
    שלמה שלום, השאלה שלי באופן כללי - חברות כמו gs jpm c wfc bac וכו. בעבר היה נהוג להגיד שהם יהנו מכול פריחה כלכלית (ועליית ריבית עובדת לטובתם). נראה שכחלק מהכלכלה החדשה הם יאבדו מזוהרם. כול משבר כלכלי עולמי שיצוץ - לא משנה מאיפה - הם יחטפו הפסדים, אנחנו שומעים את אחד מהנגידים האמריקאים מדבר על כך שצריך לפצל את הבנקים הגדולים, ועוד לא דיברנו על האיומים מעולם ה fintech ועל כך שהדור הצעיר סולד מהתעשיה הזו, מעדיף את חברות הטכנולוגיה (כמקום עבודה נחשק - על פני וול סטריט). נראה כהתלכדות של גורמים שכולם עובדים לרעתם. תודה.
    סגור
  • ארז - למרות הטרנדיות, בנקים הם ערובה ליציבות ממשלתית
    רז 25/02/2016 16:05
    הגב לתגובה זו
    10 1
    ולכן לעולם לא יפלו או לפחות יופלו. יש ממסד שמעוניין להנשים אוויר לאותם גופים מתועבים, כאן ובעולם, להמשך יציבות שלטונו.
    סגור
  • התעשייה הפיננסית
    שלמה גרינברג 25/02/2016 14:58
    הגב לתגובה זו
    17 0
    על נושא מצבה של התעשייה הזו וההתפתחויות הטכנולוגיות ש"מאיימות" עליה כמו הטכנולוגיה הפיננסית (fintech ) שהזכרת אני רוצה לכתוב מזה זמן אבל זה לא הסתדר עד כה, ה fintech הוא נושא מעניין שמתפתח לתעשייה גדולה, רצינית ומאיימת על התעשייה הפיננסית המסורתית במיוחד מאז החל לפעול באוניברסיטת וורטון ה - Wharton FinTech Club מה שנותן לנושא הכרה רצינית ביותר. כול הבעיות שציינת נכונות אבל יחד עם זאת התעשייה הפיננסית היא מהחזקות והמשפיעות ביותר על הכלכלה הגלובלית, לבטח בארה"ב. החברות שהזכרת מכסות לא רק את הבנקאות המסורתית אלא גם את בנקאות ההשקעות והן עדיין, למרות הבעיות שמתפתחות עדיין רווחיות, עוצמתיות ושולטות בתעשייה. לדעתי הכיוון הוא שחברות כמו אלו שציינת ייכנסו לתחום בגדול (אני יודע ש GS MS ו JPM כבר השקיעו בנושא. הבנקים מודעים לשינויים באווירה והיסטורית הם תמיד היו ראשונים "לשנות כיוון" כשהדבר נדרש. אני חושב שלהבדי נאמר מתעשיית הספרים או הצילום שבהם ההתקדמות הטכנולוגית שינתה את השחקנים המובילים התעשייה הפיננסית תתאם עצמה למצב החדש. הדור הצעיר אגב סלד מאז ומעולם מהתעשייה.
    סגור
  • מצטרף לשאלה (ל"ת)
    זיו 25/02/2016 14:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות