האיש ששואף לעשות מהפכת ענק בסגנון 'אפל', עשה השבוע עוד צעד - הנה הסיפור

פרשן וול סטריט של Bizportal על ההשקה שהטריפה בימים האחרונים את וול סטריט

טסלה מוטורס מעצבת, מפתחת, מייצרת ומוכרת כלי רכב חשמליים ומוצרים לאחסון אנרגיה (בטריות). מרכזי המכירות, השירותים ותחנות ההטענה בכל העולם בבעלותה. כרגע היא מייצרת ומוכרת שני סוגי מכוניות, מודל ה-S (משפחתי) שיצא ב-2012 ושממנו מכרו עד סוף 2015 כ-107 אלף יחידות, ומודל ה X (ספורט) שהופיע ב-2015. שני המודלים נמכרים בקטגוריית "מכוניות יוקרה". את ייצור ושיווק הבטריות התחילה החברה ב-2013. במחצית השנייה של 2015 החל לפעול מפעל הענק שלה, ה-Gigafactory בנבדה, בהשקעה של 5 מיליארד ובשיתוף עם פנסוניק היפנית. המפעל יפעל במלוא התפוקה רק ב-2024, ויהיה מפעל הבטריות והטיפול באנרגיה הגדול בעולם.

האם טסלה מוטורס עושה לתעשיית הרכב את שאפל עשתה לתעשיית התקשורת? תשאלו משקיעים ברחבי העולם שמתפעלים מהישגי החברה הצעירה (בת 13 ביולי) ופי כמה מביצועי המניה מה הכי מזוהה עם החברה ולמה כל זה קרה, והתשובה תהיה אילון מאסק, בדיוק כפי שהתשובה לאותה שאלה על פייסבוק, מיקרוסופט או אפל תהיה סטיב ג'ובס, ביל גייטס ומרק צוקרברג. האנשים האלו ומה שעשו הם ההוכחה לטענה שלנו לגבי תרומתה של מהפכת הטכנולוגיה לייצור נישות ענק תעשייתיות חדשות לחלוטין, ודוגמה למהלך שבו מחליפה הכלכלה החדשה את "הישנה" באמצעות ייצור מנועי צמיחה חדשים. על מאסק ומסלול ההתקדמות שלו (Zip2 ,X-Com, פייפאל, SpaceX, טסלה ועוד) כתבנו פעמים רבות, וכך גם על החברות הרבות שהקים ומימן. טסלה, ללא ספק, היא ספור שונה כי כפי שנראה כרגע - החברה עלתה על גשר שאם תצליח לחצותו היא תשנה את העולם.

טסלה נוסדה ב-2003 ע"י שני יזמים. מאסק הצטרף לחברה שנה מאוחר יותר, לאחר שהשקיע בה 7.5 מיליון דולר, הפך לבעל המניות המוביל והתמנה ליו"ר. ב-2008 נטל מאסק גם את תפקיד המנכ"ל (במקום היזם הישראלי המצליח מעמק הסיליקון, זאב דרורי), כי לטענת מאסק, שבמהלך 2008 השקיע מכיסו עוד 85 מיליון דולר בחברה, "כשאני שם כ"כ הרבה כסף מכיסי במכונית העתיד, אני חייב להיות הנהג". בשנים 2008-9 גייס מאסק 145 מיליון דולר לחברה (כולל ה-85 שלו), ובנוסף שכנע את משרד האנרגיה להעניק לחברה תמריצי עידוד של 465 מיליון דולר, בעיקר בשל התרומה האקולוגית. החברה התחילה לקבל הזמנות ומקדמות למכוניות בסוף 2008, אבל רק ב-2012 קבלו הלקוחות את 2,250 המכוניות שהוזמנו "על הנייר" ב-50,000 דולר למכונית.

את שנת 2008 סיימה החברה עם מכירות של 14.7 מיליון דולר והפסד של 82.8 מיליון, או הפסד של 12.46 דולר למניה. את 2015 סיימה החברה עם מכירות של 4.05 מיליארד (92.3% ממכירת מכוניות והיתרה ממכירת בטריות), הפסד של 888.7 מיליון דולר, או 2.3 דולר למניה. הקונצנזוס ל-2016 עומד כרגע על מכירות של 8.6 מיליארד עם רווח נקי של 173 מיליון או 1.31 דולר למניה. דברים כאלו לא רואים בכל יום, וממה שנראה לאחר שבוע ראשון של מכירות המודל העממי החדש - זו רק ההתחלה.

הדרך אל האושר רצופה היא מכשולים רבים טסלה הונפקה בסוף יוני 2010 בהובלת גולדמן סאקס, וגייסה 226 מיליון. ערב ההנפקה השקיעה טויוטה 50 מיליון דולר בהנפקה פרטית במחיר המניות לציבור (17 דולר למניה) והפכה לשותף אסטרטגי. ההנפקה הצליחה בגדול, ותוך 4 חודשים הכפילה המניה את ערכה. אבל פגמים בייצור ובבקרה של המודל הראשון עצרו את המניה שדשדשה משך כשנתיים ונכנסה ל-2013 ברמה של 35 דולר. לרגע נראה היה שמאסק לא יצליח יותר משי אגסי, אבל התקלות תוקנו ובסוף יולי 2015 הגיעה המניה לשווי 287 דולרים וערך החברה ל-40 מיליארד.

מאז, בעקבות התיקון בשוק, ירדה המניה בפברואר השנה לרמה של 141 דולר, אלא שמאז, בעיקר לאור התוצאות שהתפרסמו והציפיות שהתממשו להצלחת המודל 3 החדש, עלתה המניה ב-80% ל-255 דולר. המחיר הזה מייצג מכפיל קונצנזוס ל-2016 שמתקרב ל-200. בקופת החברה כ-1.2 מיליארד דולר במזומן ויש לה חוב של 4.15 מיליארד (כמעט כולו ארוך טווח). מאז תחילת אפריל, ולמרות שמהבחינה הכלכלית המסורתית המניה מוערכת בחלל, ניתנו לחברה 5 המלצות קניה חמות עם מחירי יעד שבין 300 ל-500 דולר, שתי המלצות "החזק" והמלצת "מכירה" אחת, מבנק אוף אמריקה שקובעת מחיר יעד של 144 דולר (שניתנה ב-1.4, לפני פרסום "ההתנפלות" על מודל-3).

הצירוף שעושים המשקיעים בין ההצלחה העסקית, הביקושים האדירים למכונית החדשה, ביצועי המניה וכמובן שמו של מאסק, מסביר את ההערכה שהמניה מקבלת. חשוב לזכור שלאורך מסלול ההמראה של המניה היא עברה 4 זעזועים רציניים ביותר, שבכל אחד מהם איבדה בין 25 ל-40 אחוז מערכה, ולכן, כעת, לאחר עלייה של 80% בפחות משלושה חודשים, שוב עולים חששות, שנובעים בעיקר מהעובדה שלחברה אין כרגע את כושר הייצור לצורך אספקת הביקוש הגואה. האנליסטים חוששים שכדי לעמוד בביקושים תזדקק החברה לגייס סכומי עתק להשקעה בקוויי הייצור, מה שלא אוהבים בוול סטריט בגלל הדילול שעלול להביא לתיקון נוסף.

קיראו עוד ב"ניתוחים ודעות"

כדי שתבינו באילו סדרי גודל מדובר כאן, בכל 2015 נמכרו בארה"ב 116,000 מכוניות חשמליות של החברות המייצרות, וזאת בהשוואה להזמנות (ששולמו עבורן מקדמות) של 278,000 מכוניות מודל-3 שקבלה טסלה בשבוע שעבר לבדו.

ומי בנתיבים האחרים? טסלה, שמעסיקה 13,058 עובדים, מאמינה שהמתחרות הרציניות הן מרצדס, אאודי, BMW ולקסוס, אבל התחרות הולכת וגדלה מצד חברות כמו רנו-ניסאן, מיצובישי, ג'נרל מוטורס, טויוטה, BYD הסינית, פורד, קבוצת Geely הסינית ופולקסוואגן. 48.4% מהמכירות ב-2015 היו בארה"ב, 7.9% בסין, 8.8% בנורבגיה ו-34.8% באירופה ובמזרח (ללא סין).

מאסק מחזיק ב-35,528,859 מניות (שמהוות 26.7% מההון הנפרע). קרנות פידליטי וקרן Capital Ventures International מחזיקות ב-7.4% וב-5.7% בהתאמה, העובדים ב-28% והציבור ב-32.2%. פוזיציית השורט, שבסוף ינואר הגיעה ל-6.3% מההון הנפרע, ירדה במארס ל-3.6% ומן הסתם "אחראית" לחלק מהעליות.

איך מכפילים קצב ייצור תוך פחות משנתיים? ההזמנות למודל 3 מאותתות שטסלה מצליחה לשחזר את מה שביצעה פורד עם מודל T ב-1908. פורד ייצרה אז את המכונית שכל אדם יוכל לרכוש, ובמשך 19 שנה שלטה בשוק המכוניות האמריקאי ושינתה כליל את תחום הרכב. זו מהפכה לקבל בתוך שבוע 278,000 הזמנות, והיא רק בתחילתה כי הדור הבא של המכונית החשמלית, אליבא מאסק, יציג מערכת מציאות וירטואלית מושלמת, ומאסק, כהרגלו, ינסה לתת ללקוח את הטוב והמתקדם ביותר.

עם מודל 3 מאסק מתחיל לבצע את האסטרטגיה שעליה דיבר בעבר, "טסלה מתחילה עם מכונית לעשירון העליון ומשם תעבור למכונית חשמלית לכל צרכן" (המודל הראשון נמכר ב-109,000 דולר, מודל ה-S ב-57,400 ומודל 3 ב-35,000). זה החלום, ואם ימשיך בקצב הנוכחי טסלה תציג הכנסות עתק, שלא להזכיר תרומה אקולוגית, וזה מבלי להביא בחשבון את מפעל שימור האנרגיה.

הבעיות למימוש החלום הן כאמור השפעת המימון על הדוחות וכושר הייצור. יש אנליסטים שחוששים עד כדי קריסת החברה. מפעל ההרכבה של טסלה בקליפורניה, שהוקם במטרה להגיע לייצור של 500 אלף מכוניות, מסוגל לייצר כרגע מאה אלף. לפי טסלה, היא תצטרך להכפיל את קצב הייצור הנוכחי עד לסוף 2017 ולהכפיל שוב עד תחילת 2019, וזה מבצע קשה ביותר לחברה שעדיין קטנה יחסית.

טסלה מצטיינת בעיצוב מכוניות סקסיות ובשיווק, היא יעילה מאוד ומצליחה לייצר חלום בתחום, כולל פיתוח של מכוניות שנוסעות בעצמן, אך לא התנסתה עדיין במהלך כזה של הקפצת הייצור בממדים הנדרשים לאספקת הביקוש ובמימון התהליך. "הם מפגרים עדיין ביכולת ייצור המוני", אומרים החוששים, "יש להם בעיות בתחום בקרת האיכות. הם עדיין, למרות ההצלחה, פועלים כבוטיק". המשקיעים לעומת זאת, בתמיכה של אנליסטים ופרשנים רבים, כולל "קרמר הגדול", מאמינים שמאסק יתגבר על הבעיות כפי שעשה עד כה בכל החברות שלו.

במורגן סטנלי, שם המליצו בשבוע שעבר על קניה עם מחיר יעד של 333 דולר, מוטרדים מהעובדה שמאסק אינו נדיב בנתונים שהוא מפרסם (במיוחד איך יעמוד בלוחות הזמנים ומאיפה יבוא המימון), אבל האנליסט שלהם, אדם ג'ונס, שדייק עד כה להפליא בהערכותיו על החברה, משוכנע שטסלה תעמוד במשימה ונותן הרבה הסברים מדוע. יחד עם זאת, גם הוא נזהר. מחיר המטרה שלו על המניה, 333 דולר, מתבסס על סצנריו כפול. מצד אחד האופטימי לפיו בעקבות הצלחת החברה המניה תגיע למחיר של 443 דולר, והשני, שמאסק לא יעמוד בלוח הזמנים ואז יירד מחיר היעד ל-273 דולר. לאחרונה נשמעות לחישות רכילותיות שאפל, שגם היא נכנסת לתחום הרכב, מתעניינת, ועם ה-205 מיליארד במזומן בקופתה זה אפילו אפשרי. כעת הכדור בידכם, משקיעים.

ומילה על הכלכלה הדרום אמריקאית שפתאום מלהיבה את מעצמות העולם לאחר יותר מ-15 שנים אישר הסנט הארגנטינאי את הצעדים שנדרשים על מנת לשלם, בעיקר לקרנות הדג' אמריקאיות, חוב של מיליארדים מתחילת המאה. עוד צעד מעורר אמון של הנשיא החדש מאוריסו מאקרי בדרך לשיקומה הכלכלי של המדינה. אחרי שנים רבות של שחיתות שלטונית וסטגנציה כלכלית, עוקבים משקיעי העולם אחרי ההתפתחויות החיוביות. דרכו של מאקרי "להצלחה" ארוכה וקשה אבל התמיכה הציבורית גדולה ומה שחשוב יותר הוא שארה"ב ושאר המעצמות הכלכליות, שרובן התנתקו מכלכלת ארגנטינה בשנות שלטון משפחת קירשנר, תומכות בעוצמה בנשיא החדש.

הסל Global X MSCI Argentina של מורגן סטנלי משקיע בחברות המובילות במדינה. הסל, שלפני בחירתו של מאקרי בדצמבר 2015 ירד לשפל היסטורי של 15 דולר, עלה מאז בכ-26% ל-19 דולר. ארגנטינה היא לא יוון, הפוטנציאל הכלכלי גדול ולאחר שתקראו דעת הבנק ג'י פי מורגאן, כדאי שתתייעצו ותחליטו אם כדאי להשקיע במה שנראה כהתחלה מבטיחה. כמובן שמי שיקנה ע"ס הכתבה הזו בלבד מגיע לו שמאקרי יכשל.

תגובות לכתבה(54):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 18.
    יריב 14/04/2016 08:36
    הגב לתגובה זו
    אין כאן עניין פילוסופי,כמי שהציג את אקמן כגדול הדור,למרות שהוא מצטייר כנוכל קטן על פי התקשורת,חברה שהמודל העסקי נפל(בזמנו נחשב גאוני)כבר לא קונה חברות,המנכל חולה ברח,דוחות לא דוחות....אין לי עניין בחברה,התקשורת כולה משתתפת בחגיגה שלה,ממתי חייבים להשקיע על מנת לכתוב על חברה.
  • 17.
    stasslu 14/04/2016 01:13
    הגב לתגובה זו
    כמובן שאני מתכוון לעסקת הרכישה המדוברת... דו"חות עם פערי GAAP ל-NON GAAP מטורפים... מה דעתך על סמך נסיונך?
  • 16.
    יריב 13/04/2016 13:47
    הגב לתגובה זו
    החברה הולכת לפשיטת רגל,ירדה 90%,גרמה נזק לכל הענף שגם ככה מלא נוכלים.
  • שלמה גרינברג 13/04/2016 17:27
    הגב לתגובה זו
    מעניין אותי, פילוסופית, מה גורם לך להחליט שהענף מלא בנוכלים .ועוד שאלה מחוצפת, איך הגעת להשקיע דווקא במניה הזו?
  • דוד 13/04/2016 13:59
    הגב לתגובה זו
    חכה בסבלנות להגשת הדוחות ותקרא אחר כך שוב את מה שכתבת
  • 15.
    רן 12/04/2016 10:33
    הגב לתגובה זו
    שלום שלמה.. האם vrx במחירים אלה, לאור חקירת הרשויות וכו', ולאור התנהלותו של אקמן בהנהלה..שווה רכישה או להתרחק?
  • תפנה בבקשה ליועץ נ"ע שלך (ל"ת)
    שלמה גרינברג 12/04/2016 11:11
    הגב לתגובה זו
  • רן 12/04/2016 11:41
    אין לי יועץ..קראתי אתמול בבלומברג...רציתי לקבל דעה.
  • 14.
    אופיר 11/04/2016 18:50
    הגב לתגובה זו
    נגעה בדולר לא מזמן - מה דעתך שלמה ? חברה ריווחית , גם אם %80 שייכים לממשלה , מחיר המניה נמוך מאוד לדעתי
  • שלמה גרינברג 11/04/2016 20:48
    הגב לתגובה זו
    אבל אם תחפש תגלה שכתבתי פעמים רבות על פאני פרדי ועל הסכנות הכרוכות בהשקעה בהן.
  • 13.
    שלמה ערב טוב 11/04/2016 18:39
    הגב לתגובה זו
    מיזה מספר חודשים מתהווה ראלי שהולך ומתעצם במניות המתכת,הכרייה,והתעשייה האמריקאית בכלל.LXU,X,CLF,GLNGועוד רבות שכמותם..אשמח להתחייחסותך.
  • שלמה גרינברג 11/04/2016 20:51
    הגב לתגובה זו
    לכול אחת הסיבות שלה וישנן. אגיע גם לתחומים הללו
  • אסף 11/04/2016 22:23
    אך בכל זאת קשורות חלקן בעקיפין אחת לשנייה..מחכה בסבלנות להתייחסותך ..תודה מראש.
  • 12.
    ארי 11/04/2016 01:50
    הגב לתגובה זו
    האם באמת התרופה שלה למחלת כבד שה-FDA אמור לדון עליו בקרוב הוא משהו שיכול להפוך אותה לאחת הגדולות או לפחות להעמיד אותה במצב שענקיות הפארמה ירצו לרוכשה. או שזה סתם ספינים של בעלי הענין שרוצים ליצור באזז סביב המניה? אשמח לדעתך עליה
  • שלמה גרינברג 11/04/2016 09:26
    הגב לתגובה זו
    אני מניח שאתה שואל על התרופה למחלה האוטואימונית בכבד בשם PBS, ה - Ocaliva שהוועדה מטעם ה FDA אישרה פה אחד לפני כשבוע. אם בזה מדובר ואם ה FDA באמת תאשר סופית בסוף מאי (הם בד"כ מאשרים המלצת פה אחד של הוועדה) זה יחזק מאוד את המכירות של החברה. כי כרגע אין תרופה למחלה. זה לא יהפוך את החברה ל"אחת הגדולות", רחוק מכך, זו חברה שמכירותיה ב 2015 היו כ 2.5 מיליון וההפסד 227 מיליון כך שאישור התרופה יכול לעצור את הירידות מהרמה המטורפת אליה הגיעה בסוף 2013. בכול מקרה לחברה זה חיובי. לא ראיתי שום ספין של בעלי חברה, "הספין" ב 2013-14, היה של האנליסטים. גם כרגע הערכת המניה בשמיים אבל אני מניח שעד ההחלטה הירידה תיעצר.
  • סמי וסוסו המקורי 11/04/2016 08:59
    הגב לתגובה זו
    אושרה פה אחד (17 בעד, 0 נגד) והמניה מיד קיבלה הורדת המלצה. הסיבה התרופה תתאים רק ל 5 אחוז מהאוכלוסיה המיועדת במקום התקווה שתאושר ל 20 אחוז. בקיצור עוד חברות יפתחו עוד תרופות. תבין עד כמה אתה חי בללה לנד כשאה מניח שאם אושרה תרופה - אז סביר שהיא תתאים לרוב החולים במחלה הנל.
  • שלמה גרינברג 11/04/2016 10:29
    הוועדה המליצה אומנם פה אחד לאשר אבל ה FDA ידון באישור רק ב 29.5 וכבר היו מקרים (מעטים אומנם אבל היו, פרוטליקס למשל) בהם הוועדה אישרה, אפילו פה אחד, וה FDA דחה או ביקש הבהרות.
  • 11.
    משקיע 09/04/2016 22:31
    הגב לתגובה זו
    שלמה רציתי לשאול אם יש חדש ב-vrx מאז הכתבה האחרונה שלך תודה
  • סמי וסוסו 10/04/2016 08:15
    הגב לתגובה זו
    כנס ל news תחת סימול המניה וקרא בעצמך כול מה שחדש.
  • תודה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 10/04/2016 11:36
  • 10.
    תום 09/04/2016 17:00
    הגב לתגובה זו
    לא ברור מה פשר ההתנשאות שלך כלפי המגיבים.. של נעליך מר גרינברג...
  • תוכל לתת דוגמה להתנשאות המדוברת? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 10/04/2016 11:37
    הגב לתגובה זו
  • איזה תגובה מתנשאת! (ל"ת)
    יהודה 09/04/2016 23:45
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    ארז 07/04/2016 22:24
    הגב לתגובה זו
    מדהים איזו תנודתיות בבנקי הענק האלה. במהלך פברואר זה נראה כאילו שמי שקנה ברמות האלה ניצל הזדמנות שלא תחזור - והנה לאט לאט הם חוזרים לרמות האלה. מחירים של שנת 2008-2009
  • 8.
    ירון 07/04/2016 22:19
    הגב לתגובה זו
    אפשר לקבל את התייחסותך להתרסקות המניה? ואיך אתה רואה אותה בעתיד ? האם לדעתך תמשיך לגדול ולהשפיע ? בתודה מראש על תשובתך
  • שלמה גרינברג 08/04/2016 14:29
    הגב לתגובה זו
    יש כמה וכמה סיבות שאנליסטים ופרשנים מסבירים את ירידות המניה ואת כולו תמצא בגוגל אם תכניס השאלה "למה המניה יורדת? (באנגלית כמובן). דעתי האישית, כמשתמש וכעוקב, היא שבשורה התחתונה העובדה שאת מה שמציעה גולגל מציעות כמה חברות אחרות אני לפחות מעדיף אותן על טוויטר ומן הסתם כך גם גולשים רבים אחרים. בנוסף החברה אינה מצליחה לעבור לרווח. העתיד תלוי בהנהלה כי מוצרים טובים יש להם. לגבי המניה תצטרך להתייעץ עם יועצי השקעות.
  • 7.
    נחום 07/04/2016 16:47
    הגב לתגובה זו
    שלום מר גרינברג, מה שלומך? סליחה שאני קצת "נודניק", אבל, פעם כתבת באחת התגובות שאתה שומע ממנהלי תיקים שאתה בקשר איתם כל מיני דברים על ראדא...השאלה שלי היא מה אתה שומע מהם היום על טאואר? אולי אתה שומע משהו מידידך סטיבן? או ממישהו אחר על טאואר, והטענות שהועלו נגדה מה"שורטיסטים"? והכי חשוב,מה דעתך בנושא? ומנסיונך העשיר, כמה זמן בד"כ לוקח לעננה כזו להתבהר-חודשים/רבעונים/שנים?
  • רז 13/04/2016 14:27
    הגב לתגובה זו
    .
  • שלמה גרינברג 07/04/2016 17:21
    הגב לתגובה זו
    דעתי ברורה ואין לי כוח לענות שוב
  • הגבת גם מאז תחילת ה"פרשיה"?...אם כן, איפה?....תודה!!!! (ל"ת)
    נחום 07/04/2016 19:54
  • 6.
    כגן 07/04/2016 13:53
    הגב לתגובה זו
    .
  • למה לא? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 07/04/2016 14:43
    הגב לתגובה זו
  • כגן 08/04/2016 14:25
    .
  • 5.
    טסלטור 07/04/2016 12:08
    הגב לתגובה זו
    1. האם המכונית המיועדת, שאמורה להיות מתומכרת בסביבות 35 אלף דולר, לא יקרה מדי בהשוואה למתחרות על נתח השוק הזול (בארה"ב זה יותר בסביבות 20 אלף לליגה הזו). 2. מה משמעות 276 אלף ההזמנות? בסך הכל מקדמה של 1000 דולר לאופציה עתידית להזמין את המכונית. לא ממש הזמנה במיוחד כשאפשר לבטל בעתיד ולקבל החזר מלא (על הנייר לפחות). נראה כמו וריאציה של גיוס הון לא איכותי במיוחד
  • כגן 07/04/2016 14:58
    הגב לתגובה זו
    (לפחות בישראל) כשהיא התחרתה במכוניות של 200 אלף וצפונה, העתיד היה פחות מזהיר.
  • שלמה גרינברג 07/04/2016 14:42
    הגב לתגובה זו
    הוא, נכון לסוף דצמבר 2015, 33,650 $ לגבי השאלה השניה אז אני מסיק מדבריך שמשלמי המקדמות בסך 1000 דולר (שזה אגב לא הסכום המדוייק) עושים זאת כדי לממן את טסלה ולא כדי לקנות? אגב, בשני המקרים הקודמים, טסלה מודל S ומודל X היה בדיוק אותו הדבר ואחוז הרוכשים היה % 100.
  • 4.
    יוני 07/04/2016 10:30
    הגב לתגובה זו
    מדובר בבועה.
  • אז ישנה האופציה לא לקנות (ל"ת)
    שלמה גרינברג 07/04/2016 14:37
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    לגבי שאלתי אם המניה יקרה כוונתי לטסלה? (ל"ת)
    רמי 07/04/2016 09:51
    הגב לתגובה זו
  • לאחר שתקרא את המאמר שוב תבחין בתשובה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 07/04/2016 14:37
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    רמי 07/04/2016 09:51
    הגב לתגובה זו
    השאלה האם היא עלתה הרבה או שעדיין לא מיצתה את עצמה?
  • 1.
    Rsi 07/04/2016 09:09
    הגב לתגובה זו
    ומה חיפש מאסק במשרדי מובלאיי ?
  • שלמה גרינברג 07/04/2016 14:36
    הגב לתגובה זו
    אבל למה שלא תכתוב MOBILEYE AND TESLA בגוגל ותקבל את כול התשובה? בינתיים אציין שיש שת"פ בין החברות ואם אתה קורא אנגלית אז בבקשה, http://fortune.com/2015/12/17/tesla-mobileye/
  • רז 07/04/2016 10:47
    הגב לתגובה זו
    חברה מרתקת שרצוי להחזיק.
  • סמי וסוסו 07/04/2016 09:53
    הגב לתגובה זו
    אלון מאסק ביקר בישראל בחשאי וצפה בנסוי רכבים אוטונומיים של מובילאיי מאסק הוא בין השאר מייסד חברת המכוניות החשמליות טסלה. מובילאיי מסייעת לטסלה לפתח רכיבי נהיגה אוטונומית, ובארץ עורכת החברה ניסויים מתקדמים ברכבי טסלה אסף גלעד 29.03.16 אסק ביקר במשרדי מובילאיי בירושלים ואף נצפה בתל אביב במסעדות יוקרה. מובילאיי (Mobileye), יצרנית חיישן התנועה המשובץ במכוניות ומזהיר את הנהגים מפני תאונות, משתפת פעולה עם טסלה, חברת מכוניות היוקרה החשמליות מזה תקופה. מובילאיי מסייעת לטסלה לפתח רכיבי נהיגה אוטונומית, ובארץ עורכת החברה ניסויים מתקדמים ברכבי טסלה מודל S במערכת. ההערכה היא כי מאסק הגיע לישראל על מנת לצפות בפריצת דרך בניסויים.
  • שלמה גרינברג 07/04/2016 14:27
    וזה לא ביקור ראשון