סוחר בכיר במכתב פתוח ליו"ר הרשות האוזר - עצות זהב להבראת הבורסה בת"א

מכתב פתוח ברקע לדבריו מהשבועיים האחרונים של יו"ר הרשות האוזר, וגם כמה נתונים עדכניים
 | 

יו"ר רשות ני"ע שמואל האוזר נאם מספר פעמים בשבועות האחרונים. הוא טען שהמחזורים בשוק הישראלי קטנו פחות מאשר בשווקים אחרים, שמספר החברות קטן בכל העולם, ושהמפתח לכל תחלואות הבורסה מצוי בהפרטה. נוסיף לכל את הגאווה החוזרת על דירוג ישראל במקום גבוה (8 כרגע) ב"הגנה על משקיעים", ואפשר לדמיין שהכל פה דבש.
 
היו"ר והרשות צריכים להתעורר, ולהריח את ריח הבואשים פה מערימת הרימונים המרקיבים. נתחיל עם הפרטת הבורסה. אולי זה יועיל ואולי לא, אך זו פשוט לא הבעיה. קידום העניין (שהמרוויח העיקרי ממנו הם הבנקים הישראליים שיקבלו תמורה) מוביל למהומה רבתי בתוך הבורסה (יחסי עבודה) ולאובדן מיקוד של הנהלת הבורסה ושל הרשות מבעיות העומק האמתיות של השוק.
 
האם המחזורים בכל העולם קטנו? האם הם קטנו יותר בישראל מבשאר העולם? אז זהו, שלא. האוזר כנראה התבסס על נתונים מ-2011-2012 אז אמנם היה נכון שהמחזורים העולמיים קטנו, אך במידה משמעותית פחותה מהקיטון בישראל (עבודת הראשות התעלמה מהגידול בנתח שוק של בורסות חדשות). המצב ב-2015-2016 כבר שונה בתכלית. בישראל המצב הולך מדחי לדחי, בעוד שבעולם המחזורים התאוששו מהשפל של 2012 והגיעו לשיאים חדשים, תוך עקיפות השיא הקודם מ-2007.
 
ע"פ הנתונים של SIFMA, המחזור בכלל השווקים האמריקאים היה 220 מיליארד דולר ליום ב-2009, כשב-2015 המחזור הגיע ל-278 מיליארד דולר ליום, עליה של 26%. ע"פ הנתונים של הבנק העולמי, המחזור הכלל-עולמי היה 66.6 טריליון דולר ב-2009, ו-99.8 טריליון דולר ב-2015. עליה של 49.7% במחזור העולמי. ובישראל? ב-2009 המחזור במניות היה 1.705 מיליארד שקל ליום, וב-2015 הסתכם ב-1.44 מיליארד שקל ליום – ירידה של 15%.
 
וכמובן שבישראל צריך להתייחס לכך שהמחזור ב-2016 צנח (1.252 מיליארד שקל ליום עד סוף אוגוסט – ירידה של 26.5%), ומהנתונים השוטפים של מחזורי נגזרים ושל ני"ע מובילים עלינו לצפות אף לירידה נוספת, שכן רמת המחזורים כעת נמוכה משמעותית מאשר בתחילת השנה. הייתה מכה מטה במארס ועוד מכה מטה בקיץ, אשר לא רואים התאוששות מהן בספטמבר.
 
מספר החברות קטן בכל העולם? אולי נכון. אבל זה שכל העולם קופץ מהגג ומקשה על פעילות כחברה ציבורית, לא אומר שאצלנו צריך לעשות העתק-הדבק (ועל הדרך להוסיף עוד קשיים מקומיים). והמצב אצלנו גרוע מהעולם שכן בעוד שבעולם אנו רואים חברות שבוחרות בהנפקה ראשונית, בישראל הנפקה ראשונית נהפכה למאורע נדיר ביותר. עם זאת, חברות ישראליות כן מנפיקות בחו"ל, וזו עוד עדות לקושי הרב של הנפקה ופעולה שוטפת כחברה ציבורית ישראלית.
 
האם על הראשות להתגאות על היותה במקום 8 העולמי על הגנה על משקיעים?
אם עורכי הדירוג היו מודעים למיליארדים שירדו לטימיון (כולל אלו שטרם הגיעו לשלבי אכיפה/פירוק מתקדמים) בג'ונגל ההשקעות הלא מפוקחות (ואשר אין לגביהם חקיקה מקומית המקבילה ל"חוקי השמיים הכחולים" בארה"ב), סביר שזה לא היה הדירוג. אך הדירוג הזה הוא דירוג הופכי לחוזק של עודף הרגולציה בשוק המפוקח. מקום 8 בהגנה על משקיעים, זה גם מקום 8 מהסוף בהערמת קשיים על חברות, מנהלי כספים ומשקיעים.
 
האבסורד אצלנו הוא שעצם הערמת הקשיים הניכרים על מכלול מנהלי הכספים והחברות הציבוריות דחק את הפעילות שכן מתרחשת לתחום האפור והשחור. הג'ונגל הלא-מפוקח והספק חוקי מגייס כספים במרץ. ובפלח החברות הציבורית נראה שכדאי להיות ציבורי, מבחינה כלכלית, בעיקר אם אתה עושה דברים לא כשרים (ואז ממילא לא אכפת לך באי-עמידה ברגולציה או עלויות ציות שונות). עניין שיוצר סלקציה חיובית לכיוון הלא-כשר. עודף הרגולציה, למעשה, מדיר שומרי חוק מהשוק (שכן הם לא מעוניינים להקדיש את תשומות הזמן והכסף לעודף הרגולציה) ומותיר את השועלים בלול מול תרנגולות רעבות (שלא רואים היצע איכותי).
 
יש לציין, שפעילות הרשות תחת האוזר הייתה חיובית ברובה. אך "הקלות" בשוליים אינם פעולות מספיקות על-מנת להוציא אותנו מארץ גושן. ה"הקלות" אינם שקולות לעודף לרגולציה ולחקיקה שהתרחשו תחת גושן.
 
מה ניתן לעשות?
1. לתת תמריצים לחברות ציבוריות ישראליות. למשל הקלה במס חברות או דיבידנד (בן אם כללי, ובין אם בעלי שליטה). אם יש תועלת ציבורית בעודף רגולציה (בנושאי שכר ואחרים) הקיים על החברות הציבוריות הישראליות בלבד, רצוי לתמרץ מהעבר השני.

2. לקדם מיסוי על הכנסות שכירות ועליית ערך בנדל"ן ולהפחית מס רווח הון בבורסה הישראלית למשקיעים קטנים. ויש מקום להפלות לטובה השקעה בשוק הישראלי, שכן שיעור העלמות המס נמוך משמעותית (כל החברים/בנקים מדווחים ומנקים במקור באופן שוטף, לעומת זאת בהשקעה בברוקר זר ניתן במידה רבה להתחמק מניכוי במקור ואף לא לדווח).

3. לאפשר למנהלים ולבעלי שליטה בחברות ציבוריות לגבות רנטה גדולה יותר (כיום, נדמה שהרנטה היא אף שלילית כל עוד שהם פועלים באופן כשר). המהות של חברה ציבורית הינה שיתוף בין ציבור פאסיבי לבין יזמים (בין אם מנהלים בחברה ללא בעלי שליטה, או בעלי השליטה) – ובשיתוף בין פאסיביים לאקטיביים מקובל שהשותף הפאסיבי מקבל פחות.

4. לאפשר למנהלי תיקים לפעול. להפחית דרישות רישוי וביטוח. לאפשר פרסום. גם פרסום צעקני. להוריד את רמת הפיקוח. עדיף לציבור להפקיד את כספו אצל מנהל תיקים מפוקח אך חלקלק ומפריז, מאשר בג'ונגל הלא-מפוקח (עם הבטחות כזב, ואף פונזי בכספי לקוח) שפורח כאן בשל עודף הרגולציה של הרשות.

5. לאפשר לתעודות סל חדשות לקום. הרשות חונקת את התחום. ירדנו מכמעט עשר מנפיקות, לארבעה בלבד – וזאת אך ורק בשל פעולת הרשות שגורמת גם לחוסר ודאות (אז אין גורמים חדשים) וגם לעלויות מאוד גדולות למנפיקות. באופן אבסורדי צמצום מספר המנפיקות התרחש עם עלייה גדולה בנכס המנוהל.

6. לאפשר הנפקה של מוצרים מובנים.

7. לאפשר רישום כפוי של מניות ישראליות שנסחרות בחו"ל. ב2016 – זה עניין מקובל בעולם. זה גם יעודד את אותם כפויות להירשם דואלית כאשר הן יהיו מעוניינת בגיוס (חוב או מניות).

8. לעודד גיוון ופיזור מוסדי בתחום הפנסיה והגמל. יותר גופים זה יותר דעות, ויותר דעות זה יותר מסחר (וגם פחות עניין של "להיות גדולים על השוק" – עניין כשקורה כשהכסף מנוהל אצל 2.5 גופים בשוק אחר).

9. למקד פעילות אכיפה בקשר לגניבה בידי מורשה אצל מנהלי כספים גם לכיוון השקעות לא סחירות והשקעות חו"ל. בעוד שהרשות תופסת בסיטונאות (וטוב שכך) גורמים שגונבים בעסקאות מתואמות דרך השוק בארץ (באמצעות מערכת הBI), בהשקעות חו"ל ובהשקעות לא סחירות הכל פרוץ, ואין אכיפה או תפיסות.... והאנשים בפלחי השוק הללו הן אותן אנשים, לא סביר שהעבריינים פועלים רק באותו מקטע שכן יש בו אכיפה.

10. לעשות סולחה בין הועד וההנהלה בבורסה (גם הועד, גם ההנהלה, וגם הרשות – כולם טועים, וכולם עסוקים במשיכת השמיכה לכיוונם הפרטי, ולא בפתרון הבעיות).

11. לבטל רגולציה. לא להקל. לבטל.

12. לעשות טיפול עומק בהנפקות – ולהפוך את התהליך לקל וללא יותר מדי כסת"ח. מקרים כמו "שלנו" נדחים על-ידי השוק, ולא בשל עודף כסת"חת. למעשה עודף הכסת"ח במסמכי ההנפקה רק מקשים על הבנת מצב החברה.

13. לעשות טיפול עומק בדרישות הדיווח השוטף של חברות. לאפשר לחברות להציג את מצבן למשקיעים ע"פ ראות הנהלת החברה, ולא ע"פ העו"ד של החברה. ממילא מדובר בחומר פרסומי.

הדבר המהותי הוא הפנמה של העיקרון שעדיף ש"יגנבו" (במשורה) את המשקיע בארץ (תוך אפשור צמיחת המשק בהשקעות כאן) מאשר ש"יגנבו" (בגדול) את המשקיע בלא-מפוקח, לא-סחיר, או חו"ל. צריך לאפשר רנטה סבירה.

תגובות לכתבה(88):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 50.
    הביאו רסר תימני ועכשיו בוכים (ל"ת)
    רסר גושן נתן שבת 04/10/2016 22:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 49.
    מה האוזר,נשארת לבד עם הרגולציה (ל"ת)
    אילן 04/10/2016 00:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מספר עובדי הרגולציה והרשות עוקף את מספר הפעילים.
    סוחר סחור 05/10/2016 09:29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בפרטי / מוסדי / חברות.
    סגור
  • 48.
    העצה החשובה ביותר היא הפחתת המס על הבורסה (ל"ת)
    לא לבטל רגולציה 04/10/2016 00:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 47.
    רעיונות מקובלים וממוחזרים.. אין במה להשקיע
    גאון גדול 03/10/2016 10:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא בטוח בכלל...חברות שנמחקות ברובן זבל שלא צריכות להיות רשומות.. מס חברות הוא חצי מארהב, מס על הבורסה גם יחסית סביר.רגולציה ורשות שומרת על האזרח המשקיע- דג הרקק , מפני כרישים כמוך.יש לדאוג שלא תפחת ואף תגבר! לכיוון החיובי לטובת כולנו.עוד תעודות סל? יש כבר מאות , השוק בישראל הוא סופרמרקט למכשירים פיננסים, אין צורך בעוד ותאמין לי שהמנפיקות ברגע שהן מזהות הזדמנות לדיוף איזה תעודת מדד חדשה לא יהססו להנפיק עוד ועוד, עלויות ההנפקה וקלות ההנפקה היא כיום זולה ונוחה משמעותית מלפני 10 שנים... הבעיה היא בשיווק נכון ומהלכים שיניעו את הציבור להשתתף במסחר-מיסוי ועלויות, חברוות טובות להשקיע בהן שזה הבעיה ואילו חסרות.
    סגור
  • טען עוד
  • מספר המנפיקות קטן - והתחרות בינהן קטנה
    סוחר סחור 05/10/2016 09:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תעודות יש על הכל. תחרות בין התחרות - פחות.
    סגור
  • 46.
    רק השוואה בין מיסי נדל"ן לבי מס על הבורסה
    עובד בנק משכנתאות 03/10/2016 07:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מכל ההצעות המשמעותית ביותר היא השוואת מס על הבורסה למס על הנדל"ן. לקובעי מדיניות בישראל אין מושג ירוק איזה תרגילים פטורי מס מתרחשים בנדל"ן- כולל הפטור המטומטם ממיסוי פירות השקעה בנדל"ן .
    סגור
  • 45.
    את הכי חשוב לעשות שכחו ורצו להיות חכמים
    ברוך 03/10/2016 07:00
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הורדת מס על הבורסה ל 10 עד 15 אחוז אם הם מטומטמים בבורסה ורוצים שיברחו זאת השיטה הם רוצים יותר מדי אז הציבור יודע מה לעשות
    סגור
  • 44.
    הררי מילים....ב 2 משפטים:כל עוד ריבית חסרת
    רון777 02/10/2016 18:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סיכון נושקת ל 0%, אגחים לא מענינים..רק נדלן , שנית לתקן העדפה מיסוית של הנדלן מול שוק ההון. כל הקשקשת של פחות רגולציה לא תעזור...כי אף מחוקק לא יילך אחורה בזמן.
    סגור
  • 43.
    כל מיני כתבות על הבורסה . מעניין אם יש קשר למס על דירה
    בזמן האחרון 02/10/2016 18:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלישית . נראה שכל הדובים התעוררו וחולמים שכל עם ישראל ימכור במבצע כחלון דירה וישקיע להם בבורסה לכל מי שמוכר דירה שלישית תקנו דירה בחו"ל עדיף מלהשקיע פה
    סגור
  • 42.
    וכל זה לא יגרום לי להשקיע שקל בבורסה (ל"ת)
    13 הצעות 02/10/2016 18:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 41.
    אולי תבקש גם הלאמת החברות . כולם צריכים לעבוד קשה
    רישום כפוי 02/10/2016 17:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כדי שאתה תרויח? אתה חצוף ולא שונה מכחלון ביבי טרכטנברג ועוד מרעין בישין שנפלו עלינו . מה השלב הבא? לחייב כל בעל מניות בחברות דואליות לתרום מעשר למי שלא קנה ? חוצפן וטיפש
    סגור
  • רישום כפוי (שם לא מוצלח) לא משפיע על החברה.
    סוחר סחור 05/10/2016 09:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי יש עוד סיקור תקשורתי - אך החברה לא מחוייבת באף דיווח נוסף לאף רשות נוספת. הדבר היחידי שמתאפשר הוא מסחר במניה בבורסה שבוחרת לרשום אותה.
    סגור
  • 40.
    שפה של בועת הנדל"ן כמשל לבורסה
    scomix 02/10/2016 17:47
    הגב לתגובה זו
    2 0
    היו ימים בהם הנגיד סטן לי (אה לא, התבלבלתי עם הפנטזיונר ההוא מהקומיקסים) התכוונתי הנגיד סטנלי פישר דיבר סחור סחור סביב סביב ופחד להשתמש במילה "בועה" לגבי הדיור...עד שיותר לא יכל לברוח מזה....כשהנזק כבר גלוי וכמעט חסר תקנה אם בכלל. נחזור לבורסה-כיום מפחדים להשתמש במילים "שחקנים ואופציות מעו"ף" בדיבורים על מצב הבורסה ולא מסבירים מספיק איך פועלם פוגע בבורסה המסכנה שלנו...מתי יתחילו לאזור אומץ לדבר בגלוי על השחקנים באופציות המעו"ף? כשהנזק כבר יהיה גדול מדי. חיים ומוות ביד הלשון
    סגור
  • ללא שחקני מעוף - אין בורסה.
    סוחר סחור 05/10/2016 09:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השחקנים הכבדים מביאים לכך שהשוק מתקרב להיות שוק יעיל שמחיריו משקפים את המציאות.
    סגור
  • כנס
    מצטער לא מסכים אתך 05/10/2016 15:01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    איך אתה אומר לי ששחקני מעוף עושים שוק שמחיריו משקפים את המציאות כאשר ברוב רובם של ימי המסחר ובעיקר בימים סוערים נקרא לזה כך-הם מחזיקים את המעוף מאוד קצר ולא נותנים לו ללכת יחד עם כיוון העולם, ולפעמים המעוף אף הולך הפוך מכיוון העולם -הכל בהתאם לצורכי השחקנים -בהתאם לשער הפקיעה שהם צריכים. אז הם ממש לא משקפים את מחירי המציאות במעוף אלא מאוד מאוד מעוותים אותו-דווקא בגללם אתה במעוף אף פעם לא מקבל את תמונת המציאות (ההגיונית) לפחות לפי חוקי הכלכלה ובכל פעם מחדש הציבור מתרסק כי השחקנים מחזיקים את השוק קצר ללא כל התחשבות במציאות העולמית אלא רק בהתאם לחישובי פקיעה נסתרים ונעלמים מעיני הציבור ההדיוט- נו טוב כאן זה גם טיפה אשמתו של הציבור (שהוא)הדיוט אבל עדיין...
    סגור
  • מה שמחזיק את השוק הוא זה ששאר הפעילים לא עושים כלום.
    סוחר סחור 05/10/2016 15:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המוסדיים לא קונים/מוכרים בחדשות. שחקני הריטייל לא קונים/מוכרים. נותרו שחקני נוסטרו (מעוף ואחרים) אשר מנסים להישאר בנט-אפס סוף יום / סוף שבוע / whatever/ v. התוצאה היא חוסר תנודה. המוסדיים מגיבים, במקרה הטוב, לאחר יום-יומיים - אם בא להם לעבור כסת"ח של הנמקה וועדת השקעות. שחקני המעוף לא מחזיקים את השוק - ולא ממש מסוגלים להחזיק את השוק לנוכח לחץ קניות / מכירות - שפשוט לא מתרחש. אם אתה רוצה להאשים מישהו - ניתן להאשים את פוזיציית המזומן של קרנות הנאמנות שמאפשרת להם לא למכור בפדיונות ולדרג את הקניות בהפקדות.
    סגור
  • 39.
    יאכטה קטנה ואשכיר אותה . עדיף מלהשקיע בבורסה
    אני אקנה 02/10/2016 16:57
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הישראלית
    סגור
  • הפחת על יאכטה משמעותי - יש אפיקים טובים יותר.
    סוחר סחור 05/10/2016 09:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אתה רוצה להימלט מבורסה - יש אפיקים טובים יותר מיאכטה - הפחת של יאכטה גבוה מאוד.
    סגור
  • 38.
    להשקיע רק בחו"ל. פה אין טעם
    המסקנה שלי 02/10/2016 16:56
    הגב לתגובה זו
    3 0
    גם פוליטיקאים חזירים שדואגים שהתחת שלהם ישב על עור צבי וגם מתערבים בשוק ההון. באיזה קלות העלאת מס הבורסה עברה להם אף אחד לא אמר מילה באיזה קלות הם מעלים לעצמם משכורת ב1500 שח לחודש בשבילם זה חשוב לפרנסה . אבל כשמסכן הציל את כספו מועדת בכר הכושלת וקנה דירה ומשכיר אותה ב 2700 שח הם רוצים 1000 שח. אין להם בעיה עם זה אל תשקיעו בבורסה. שיכתבו כמה מילים שהם רוצים כל השקעה שלכם הכסף הולך לממשלה אתם לא תקבלו כלום
    סגור
  • 37.
    פחות אחוזי שליטה = יותר סחירות
    שנה טובה 02/10/2016 14:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המשוואה פשוטה מאד. רק בתל אביב אחוזי השליטה בחברות כל כך גבוהים ........ זה אבסורד, בעייתי מאד, כי זה גם פוגע בסופו של דבר בבעלי השליטה עצמם. כל 3 שנים לחייב בעלי שליטה למכור 5% מהשליטה שלהם עד לרמה של 30-40% . זה כל הסיפור וזה יעלה בע נ ק את הסחירות בשוק. איל
    סגור
  • ויניע חברות שכאלה להירשם פה....
    סוחר סחור 05/10/2016 09:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קיום בעל שליטה הוא מעט אורתוגנלי לבורסה ונובע מסיבות אחרות לרוב. יש גם נטיה בישראל, ממילא, לירידת קרנם של חברות עם בעל שליטה (בין השאר כי הבנקים כבר לא מספקים מימון זול לאמצעי שליטה).
    סגור
  • 36.
    תגידו, מי דירג אותו כסוחר בכיר?
    סוחר זוטר 02/10/2016 14:08
    הגב לתגובה זו
    2 1
    יש דירוג כזה? אז זהו שלא. אבל זה טריק נפוץ בעיתונות: לנסות לתת יתר תוקף לכל מיני דעות בכך שמתארים את ההוגה של אותן דעות כ"סוחר בכיר", "פרשן בכיר", "דיאטנית בכירה" וכו'.
    סגור
  • כל מי שמצוטט הוא תמיד "בכיר".
    סוחר סחור 05/10/2016 09:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכיר לא אומר דבר. בכל ציטוט בכל אמצעי תקשורת מלבישים "בכיר" - גם לגורמי צבא (שם - גם סא"ל יכול להיחשב "בכיר" לעיתים).
    סגור
  • הכוונה למנהל מסחר במגדל בטח (ל"ת)
    סוחר בכיר 03/10/2016 10:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מרגש אתה... (ל"ת)
    שישו 02/10/2016 15:55
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 35.
    אהבתי את הצעה 4 של הסוחר
    מנהל השקעות 02/10/2016 12:46
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אני מנהל תיקים בחברה דיי גדולה , גם כשאני חושב לצאת לדרך עצמאית, -= אין סיכוי !! כל כך הרבה רגולציה ודרישות, אין סיכוי שאפשר להתחיל מאפס
    סגור
  • אכן - כמעט בלתי אפשרי, ויותר חשוב - גם מעיק.
    סוחר סחור 05/10/2016 09:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כשרוב העשייה מתרכז בכסת"ח - פעילים לא ששים להיכנס לזה. לא רק שזה יקר - אלא גם משעמם טיכו.
    סגור
  • 34.
    אף אחד לא הפריע להאוזר לבטל את חוקי ארץ גושן
    אילן 02/10/2016 12:15
    הגב לתגובה זו
    9 0
    הקדנציה הרשמית של 5 שנים של האוזר הסתיימה ואף אחד לא הפריע לו להקל ולבטל את חוקי ארץ גושן אבל מסיבותיו שלו הוא העדיף לשמר את הקיים. רוב רובן של ההקלות הן בזמן האחרון וחסרות משמעות ובמצב הקיים לא יביאו למפנה המיוחל.
    סגור
  • אכן - אך אולי הוא יתעורר?
    סוחר סחור 05/10/2016 09:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המצב מדרדר מיום ליום. יש להוציא את הבורסה, הפעילים, והחברות מארץ גושן.
    סגור
  • 33.
    בדק בית
    שמעון אמסלם 02/10/2016 12:00
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לפרק הכל ולהתחיל מחדש
    סגור
  • שמעון מה אתה אומר לגבי יום רביעי?
    המתחזה 02/10/2016 23:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תודה
    סגור
  • הוא מפרק הורס ומשמיד ואחכ מתקן אין שהוא רוצה ואיך שנוח
    למדת מביבי 02/10/2016 18:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לו ומצטייר כמושיע. לסגור את הבורסה פה
    סגור
  • 32.
    כיו"ר לשעבר של שתי חברות ציבוריות קטנות, ברצוני לציין כ
    מתמטיקאי-1 02/10/2016 10:10
    הגב לתגובה זו
    3 2
    כדי להגדיל את כמות החברות הקטנות צריך : 1. לאפשר לחברה למנות אדם אחד לתפקיד מנכ"ל ויו"ר החברה (זה חוסך הרבה מאד כסף) 2. חברות קטנות ידווחן מקסימום פעמיים בשנה. 3. מספר הדירקטורים בחברות קטנות יהיה 3 בלבד (אלא אם רוצים יותר) 4. להפסיק עם הנוהג של חברות בשימור. דבר שמשמיד את החברות הקטנות ואת רצון המשקיעים להשקיע בחברות קטנות. 5. להפסיק את נושא ההון העצמי בחברות קטנות דבר שגורם להם להגיע לשימור (כמו שאמרתי להפסיק עם השימור) 6. אפשר להוסיף עוד כמה נקודות אבל אילו החשובות באמת בנוגע למחזורים בבורסה: הדבר היחיד שיגרום למחזורים לעלות, והרבה מאד לדעתי, זה ביטול המס בגובה 25 אחוז (על אף שהמס נשמע הגיוני) והטלת מס מחזור של 2 אחוז בלבד. שנה טובה
    סגור
  • מס מחזור (2% או 0.1%) - יהרוג את הבורסה סופית
    סוחר סחור 05/10/2016 09:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה יגדיל את הביד-אסק ספרייד לפעמיים המס לפחות, וימנע מסחר. המחזורים יצנחו ביותר מ90%.
    סגור
  • אכן - הגבלת היו"ר/מנכ"ל הינה טיפשית.
    סוחר סחור 05/10/2016 09:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כיום - מצב הרגולציה/חקיקה מעודד מינוי אנשי קש לשלל תפקידים שונים - במקום ריכוז הכוח באופן גלוי היכן שהוא נמצא.
    סגור
  • 31.
    הכל נכון אבל קודם יבוא המשיח ...ורק אחרי זה יהיה טוב...
    אילן 02/10/2016 09:31
    הגב לתגובה זו
    4 0
    רק אם יהיה עוד הרבה יותר גרוע יבוא המפנה.........כרגע העצות הטובות לא מעניינות את אף אחד.... וישנן הרבה עצות טובות אבל אין עם מי לדבר והכי גרוע אין מי שמוכן להקשיב ולשמוע!
    סגור
  • כשיבוא המשיח לא יהיה בורסה ולא יהיה בכלל כסף. (ל"ת)
    סוחר סחור 05/10/2016 09:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 30.
    ישום הצעת טרכטנברג להעלאת מס רווחי הון היתה טעות פטאלית
    מ.י 02/10/2016 09:30
    הגב לתגובה זו
    8 0
    שהרגה את מחזורי המסחר. אגב .זו אולי ההמלצה היחידה של אותה ועדה שיושמה בשקט וללא התנגדות...
    סגור
  • ביבי לא מתלונן. אצלנו הפוליטיקאים מתערבים בשוק ההון
    אבל 02/10/2016 18:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וזה גורם לאנשים למכור ואחכ לקנות . מחר הוא ידווח ששטייניץ נסע להוואי כדי להשיג משקיע לגז ותראה איך כולם קונים רציו למחרת כתבה פושרת ותראה איך כולם מוכרים. ככה הם שולטים לך על ההשקעות .
    סגור
  • 29.
    הפחתת מס על חברות ציבוריות זה רעיון מצויין
    רמי 02/10/2016 08:55
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המאמר נכון מאוד, צריך להעלות מיסים על נגלן ולהפחית מיסים על הבורסה, גם למשקיעים וגם לחברות שנסחרות, פחות מס חברות ופחות מס דיבדנד. הבורסה מפוקחת וא ורה להיות המקום האטרקטיבי למשקיעים שרוצים לחסוך ולהשקיע ולכן צריך גם פשטות בדיווחים השונים ולא הצגה של מידעים לא רלוונטי ודוחות מפוצצים... רגולציה חונקת...בהצלחה לכולם
    סגור
  • 28.
    למה לבטל . טירוף
    אני 02/10/2016 08:10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מי שרוצה באלגן ובועה בבורסה בישראל . אז יקשיב ליועץ לעצות שלו צריך להתחיל במשהו והוא הראשון להוריד את המס על הבורסה לפחות ל20%
    סגור
  • 27.
    מסכים על כל מילה!!! כל הכבוד על היוזמה!!! (ל"ת)
    מעופניק 02/10/2016 08:04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 26.
    עדיף שהכתב יופנה לשר האוצר ולא להאוזר שלא יעשה כלום (ל"ת)
    מיקי 02/10/2016 07:59
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • שר האוצר הנוכחי לא מסוגל לעשות דבר
    אילן 02/10/2016 13:18
    הגב לתגובה זו
    5 2
    הוא עושה את כל הטעויות שהוא רק יכול כדי לקבור את שוק הנדלן , במקום לטפל בצד ההיצע ולהביא פועלים סינים ולהפשיר קרקעות ולעודד בניה הוא מעדיף לטפל בצד הביקוש שיביא בנוסף לקבורת הבורסה גם לקבורת שוק הנדלן.
    סגור
  • 25.
    מיהר לעשות מ שהחבר שלו טרכטנברג שלף תוך שבועיים
    ביבי 02/10/2016 06:31
    הגב לתגובה זו
    5 2
    העלאת המס על הבורסה. וכל העצות והפיטורים של לבנון וסם לא עזרו מאשימים את ה ש.ג. . ביבי הורס את המדינה בשיטתיות הרס את קופות הגמל את הבורסה וכעת את הדיור ולכן שהסוחרים ימכרו ויקנו פה והעם צריך להפסיק לסחור פה מספיק הכסף שלו בבורסה עם קופות הגמל . כעת יקנו בכסף שלו דירות להשכרה בשעה שכחלון אומר שהדירות ירדו וזה אומר שהכסף שלכם יעלם.
    סגור
  • 24.
    החוק של לפיד הרס את הבורסה נימנה מי לבצע פעולות (ל"ת)
    הגשת דוך למס הכנסה 01/10/2016 23:45
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 23.
    הר שקלים ולא אשקיע פה (ל"ת)
    אצלי 01/10/2016 21:44
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 22.
    רק לא מה שצריך . הם לא יורידו מס ויקבלו את ההצעה
    הם יעשו הכל 01/10/2016 21:43
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ההזויה להגביר מס על דירות. ואז כל עם ישראל ימכור את דירותיו וישקיע בבורסה הכושלת. גם ככה כולם מחכים להתרסקות כנראה הליצנים האלה מעוניינים בעם עני מקבץ נדבות תשאירו להם כסף לכרטיס טיסה הלוך ובלי שוב נמאסתם
    סגור
  • 21.
    25% מס על דיבידנד של 10 א"ג . תתבישו (ל"ת)
    דיבידנדים 01/10/2016 21:40
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 20.
    צריך להחליף את הפוליטיקאים המזיקים
    לא יעזור כלום 01/10/2016 21:37
    הגב לתגובה זו
    5 0
    חובת הגשה של דוח מחזור של 811 אלף שח מבריחה את כולם תפסיקו להתעמר בצבור . הצבור יותר חכם ממכם
    סגור
  • אכן - דרישה מיותרת, מזיקה, ושדוחקת לחו"ל / אפיקים אחרים
    סוחר סחור 05/10/2016 09:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ודווקא זו לא נולדה מהפוליטיקאים - אלא פנימית במס הכנסה.
    סגור
  • 19.
    לקדם מיסוי על שכירות חחחח. זה יפתור לו את הבעיה
    עוד אינטרסנט 01/10/2016 21:35
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בושה וחרפה שכל האינטרסנטים חושבים שרק הם חכמים
    סגור
  • יש להשוות את המיסוי בין שני התחומים - שלא יהיה ארביטראז (ל"ת)
    סוחר סחור 05/10/2016 09:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    לבטל המס העודף של 25 אחוז על הבורסה
    שחי 01/10/2016 21:30
    הגב לתגובה זו
    8 0
    רק זה נשאר מטכנטנברג שגם רוצה לבטל את זה העליהום על הבורסה מתנקם בנדלן גבוה בועתית וחוסר סחירות בשוק הרי בסוף יפחיתו מס על הבורסה ויעלו את המס הנדלן בכל מצב ובועה הנדלנית תמשוך את המשק למיתון הארוך שיהיה
    סגור
  • 17.
    רק לתת כלים חינם לסוחרים כמו בחו"ל לא רשמת
    איציק 01/10/2016 21:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אדון סוחר גדול...למה???????????? כי אתה מקבל אותם חינם על נפח מסחר
    סגור
  • יש לא מעט כלים לסוחרים.
    סוחר סחור 05/10/2016 09:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היה עדיף שיהיה יותר. עם זאת - הבורסה תיפקדה גם כשהיו פחות כלים מהיום (ב2006-2007) - זה לא מקור הבעיה.
    סגור
  • 16.
    לסגור את הבורסה בת"א
    איציק 01/10/2016 21:12
    הגב לתגובה זו
    4 1
    לסוחר הזה יש אינטרס ...להרוויח מעמלות בעיקר צריך לסגור את הבורסה ע"י הפסקת פעילות של סוחרים זאת בורסה מלאכותית של עמלות ומידע פנים ...ומנהלי תיקים ללא רישיון אם לא מלמטה...זה יבוא בבום מלמעלה
    סגור
  • בורסה מקומית זה מכשיר חשוב המאפשר גיוס הון לחברות (ל"ת)
    סוחר סחור 05/10/2016 09:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    מוטי
    מוטי 01/10/2016 21:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היה איזה שר ״חכם״ במיוחד ש״גורש״בבושת פנים מהכנסת שהעלה את המס על הבורסה . וזו הבעיה העיקרית מס גבוה . יש להורידו !
    סגור
  • 14.
    מס רווח הון חייב לרדת דחוף
    חיים3 01/10/2016 21:00
    הגב לתגובה זו
    10 0
    זה הרס הכלכלה
    סגור
  • 13.
    קונים מדדי חול במקום להשקיע בארץ
    המוסדיים אימפוטנטים 01/10/2016 20:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אושר למוסדיים לקנות מניות בנקים,מה הם עושים עם זה? לא הרבה
    סגור
  • יש עדיין מגבלות + ענייני כסת"ח
    סוחר סחור 05/10/2016 09:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפשרו, אבל זה עדיין מיוחס לבעל השליטה - קרי על המוסדיים תחת בעל שליטה אחד (קרי - קצה הפירמדה למעלה) צריכים לתאם ביניהם כיצד הם קונים את העוד 2.5%. הקלו - אבל זה עדיין מתוסבך.
    סגור
  • 12.
    מס על המשקיעים הקטנים 5 % במקום 30 (ל"ת)
    תום 01/10/2016 20:56
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 11.
    לגנוב במשורה?
    אמיר 01/10/2016 20:51
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זה חתיכת טיעון!אנחנו גנבים אבל בקטנה.לא נעים לכם להסתכל באמת בראי.הציבור לא בבורסה כי היא הפכה לכלי של העברת כסף מהמשקיעים לבעלי השליטה, לבנקים ולמנהלי הכספים.יאללה ביי. אני סוחר בארה"ב. שם מכניסים לכלא גם גנבים במשורה.
    סגור
  • לגנוב במרכאות. וגם בחו"ל "גונבים" אותך - ואף יותר.
    סוחר סחור 05/10/2016 09:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך לאפשר לפעילים ולחברות לגבות רנטה סבירה - תוך השארת מספיק פוטנציאל לשאר.
    סגור
  • ובארה"ב אין גנבים? באיזה סרט אתה חי? (ל"ת)
    אחד מהעם 02/10/2016 15:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 10.
    הדבר העיקרי לא נכתב - האוזר הביתה - נכשלת! (ל"ת)
    בן 01/10/2016 20:45
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 9.
    כחלון, לעיונך סעיף #2 (ל"ת)
    יונה 01/10/2016 20:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    מסכימה עם כל מילה למעט סעיף 7
    ליאת 01/10/2016 20:29
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אתה נאלץ לכתוב בעילום שם כי הגוף שאמור לשמור עליך עלול לא להבין את הביקורת הבונה ומחר לרדוף אותך , זה אומר הרבה על הרשות הלא מפוקחת וחבל שכך. ד"א מסכימה עם מי שכתב שהמוסדיים הפסיקו עם מסחר יומי בגלל עודף הרגולציה וזה יבש את המחזורים בשוק וחבל.
    סגור
  • כמות הכסת"ח פר פעולה למוסדיים בבורסה עברה כל גבול...
    סוחר סחור 05/10/2016 09:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז הם אכן יושבים-דוגרים על התיק שלהם בארץ ופשוט לא עושים פעולות - לא שווה את כמות עבודת הכסת"ח הפנימית. לעומת זאת לקנות בניין בניו-יורק דרך מתווך שהוא הבן-דוד של מנהלת ההשקעות (תוך גזירת קופון) - אפשר לעשות עם הרבה פחות כסת"ח.
    סגור
  • 7.
    חוץ ממשכורות מדושנות להנהלת הבורסה. הבורסה לא מניבה דבר
    אברום 01/10/2016 17:50
    הגב לתגובה זו
    19 0
    חברות בורחות מהבורסה בגלל רגולציות שנכפות עליהם כל יום שני וחמישי, מלחמות פנימיות בין מנהליה המובילים. אז זו התוצאה. בורסה עלובה עם מחזורים עלובים ומבלי יכולת לעודד שום ציבור שהבורסה התל אביבית שווה משהו...וחבל שכך, שנה טובה
    סגור
  • 6.
    הצעות נוספות:
    סוחר ותיק 01/10/2016 14:41
    הגב לתגובה זו
    12 0
    1. להרחיב את מדדי הדגל - לבטל את ת"א 25. לפרסם ת"א 100, יתר 150 ות"א 250. 2. לבטל חברות כפולות במדד - לא יכול להיות שיש גם אידיבי, גם כור, גם דסק"ש וגםשורסל, כלל ביטוח, סלקום, נכסים ובניין וכו'. או החברה לישראל וכיל. המניות הללו תופסות נתח גדול במדד ולכן צריך למנוע הופעה של שתי מניות שמציגות פעולה שמוכלת בתוך השנייה במדד (עדיף למחוק את חברות האחזקה ולהישאר עם החברות עם הפעילות האמיתית. 3. להקפיד על זיקה ישראלית - ת"א 250 צריך לכלול רק מניות עם זיקה ישראלית ולהעיף את כל החברות נדל"ן תרופות וכו' שרק רוצות להירשם כאן כדי לנצל את הגודל שלהן ביחס לשוק. 4. לחייב כל חברה ממשלתית להפוך לציבורית ברמה ששליש ממניותיה ייסחרו בבורסה. לא מסכימים? הפרטה! 5. למדוד את מנהלי הבורסה רק על התפתחויות ב-250 הגדולות. כמה הנפקות חדשות נכנסו למדד? מה המחז הממוצע של מניה במדד? סך המסחר של כלל מניות המדד וכו'...
    סגור
  • מדד גדול מדי מזיק - מכניס מניות לא סחירות.
    סוחר סחור 05/10/2016 09:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקשה על תמחור, ומאט את המסחר בנגזרים. גם מקשה על הבנה של מצב השוק. עדיף מדד לא גדול מדי.
    סגור
  • 5.
    יופי של טור ושאלה
    רועי ש 01/10/2016 08:18
    הגב לתגובה זו
    8 0
    לפני השאלה אז קודם כל יוםי של טור שנקווה שלא יפול על אוזניים ערלות.דבר שני לא הבנתי את הקטע עם העיסקאות המתואמות שכן כל סוחר/משקיע רשאי לפנות לחדר עיסקאות כזה או אחר על מנת למצוא לו קונה /מוכר למה שהוא מחפש ולבצע עיסקה.לא הבנתי מה פסול בזה אם בכלל.אני סוחר בשוק חמש שנים ובגלל חוסר הנזילןת אני ניאלץ לפנות לברוקרים על מנת לחפש לי עיסקה.אולי אני אשם בכלל שאני נכנס לפוזיציות גדולות ואז היאלץ לפנות אליהם...פשוט שוק מזעזע שאפילו לפעמים פונה כשיש פוזיציה בסהכ של 200-500 אלף שקל,אחרת זה לפרק או להטיס נייר ממש סתם או לחכות ימים כדי לסגור.דבר שני שיש לבצע בדחיופות הוא נושא כל ניהול הכספים של המוסדיים שכמעט ולא פעילים פה בגלל עיסוק יומיומי בכיסתוח ולא מבצעים כבר שנים מסחר יומי בגלל רגולציה.בעבר סחרו ביומי והוסיפו משמעותית למחזור.כל הכבוד לך וצודה.
    סגור
  • הכוונה היא לעסקה מתואמת לא כשרה - בין חשבונות קשורים.
    סוחר סחור 05/10/2016 09:52
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מכירה של נכס ששווה 1000 ב800 לחשבון של החבר מהשכונה ואז התחלקות ברווח - וזה ללא הצהרה על העניין כמתאומת. יש כמובן מתואמות כשרות לחלוטין - והם לרוב מסומנות ככאלה - ג'מבו.
    סגור
  • 4.
    מאמר טוב (ל"ת)
    א 30/09/2016 22:37
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 3.
    הצעות נהדרות ממי שבא מהשטח בעיר הראשונה
    שי.ע 30/09/2016 09:04
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אבל הכי קל זה לא לעשות כלום... אין מגוון של חברות גדולות להשקעה ומחזורי מסחר קטנים. צריך לעודד חברות להנפיק מניות בעיקר אלה הנסחרות בחו"ל על ידי הקלות נדיבות
    סגור
  • קל לעשות כלום - אף בקצב הזה יישאר כלום.
    סוחר סחור 30/09/2016 21:16
    הגב לתגובה זו
    9 0
    יש שלב בו צריך לפעול. והוא הגיע.
    סגור
  • 2.
    יש הרבה עצות מועילות אבל יש עוד הסבר
    אהבתי לקרוא 30/09/2016 08:45
    הגב לתגובה זו
    11 1
    שחקני מעוף תוקעים את השוק כבר חודשים דרך כתיבת אוכפים שבועיים וחודשיים,כתוצאה מכך הציבור הרחב מאבד את אמונו בשוק.יש לבטל את האופציות שבועיות שלא תורמות כלום לכלכלה ולהגנות על התיקים אלא רק מכניסה עמלות לבורסה ולבנקים ומעשירה את שחקני המעוף.
    סגור
  • אין לך מושג בנגזרים - הבורסה שלנו הולכת קדימה
    מעופניק 02/10/2016 08:06
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לא אחורה. נגזריפ שבועיים וגם על מניות הם חלק מבורסה משוכללת כמו באירופה וארה"ב. אתה מבקש להחזיר אותנו אחורה. לא יהיה!!
    סגור
  • יש שחקנים דווקא עם נטייה לקניית אוכפים... ואתה מפריז...
    סוחר סחור 30/09/2016 21:15
    הגב לתגובה זו
    0 2
    השפעת שחקני המעו"ף על נכס הבסיס הינו..... במידה רבה אגדה אורבנית. גם ההנחה ששחקני מעו"ף נוטים לכתוב אוכפים ואז להחזיק את השוק..... מאוד אורבני. אני למשל עם הטייה הפוכה - נוטה לקנות אוכפים, כי אני שונא סיכון. במצבים הנכונים - אני לונג כמות עצבנית של אוכפים - וזו פוזיציה שאני לוקח באופן קל - בעוד שהפוזיציה הנגדית של הכתיבה אני עושה רק ממש במצבים יוצאי דופן - וגם אז אני חושב על זה שבעים פעם לפני.
    סגור
  • אז אתה עם תוחלת שלילית או סוחר בתיאוריה
    סוחר מעוף 01/10/2016 10:17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בדיוק כמו רוב שוק ההון..תיאורטיקנים חסרי הבנה פרקטית, מלאי דימיון ופנטזיות שמקבעים את חוסר המעש ששולט בשוק ההון
    סגור
  • תחליף בורסה. בכיין
    מעופניק מדופלם 30/09/2016 20:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש רק מעוף בחיים?
    סגור
  • 1.
    הכי טוב לא לשחק בבורסה.נקודה סוף.
    לכתבה 29/09/2016 15:22
    הגב לתגובה זו
    14 9
    רק מפסידים שם.נקודה סוף.הכי טוב לסגור את הבורסה . נקודה סוף.
    סגור
  • אם אתה מכנה השקעות בבורסה משחק-עדיף שלא תשחק. (ל"ת)
    אחד 30/09/2016 00:29
    הגב לתגובה זו
    12 2
    סגור
  • חכה להתפוצצות בועת הדיור פה ובועת האג"ח הממשלתי העולמי.
    סוחר סחור 29/09/2016 15:47
    הגב לתגובה זו
    12 2
    ניתן להפסיד את המכנסיים בכמעט כל אפיק. דווקא כעת (משום שאין בועת עדר מקומיות במניות) הבורסה באופן יחסי בטוחה יותר מאשר בתקופות אחרות. וכן - ניתן גם כיום להפסיד את המכנסיים בבורסה - ובאפיקים אחרים.
    סגור
  • בורסה תיפול הכי חזק (ל"ת)
    אשליות 01/10/2016 21:38
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות