החברה האמריקנית הגדולה בעולם הולכת על מהפכה - כי אחרת היא עלולה להיעלם

פרשן וול סטריט של Bizportal בטור על חברת הענק שמעסיקה 2.3 מיליון עובדים ומבצעת שינוי במודל העסקי
 | 

ב-2014 החליף דאג מקמילון את מייק דיוק כמנכ"ל וול מארט, חברת הקמעונות הגדולה בעולם וגם החברה הגדולה בעולם מבחינת ההכנסות בכלל. בשבוע שעבר הודיע מקמילון שהמודל העסקי של וול מארט ישתנה במהלך השנים הקרובות ל"מודל של חברת ecommerce (קמעונות על הרשת)".

וול מארט היא חברה בת 54 שנה, שבמהלכן הפכה לחברת שיווק מוצרים הגדולה בעולם עם 11,562 מרכזי מכירה ומועדוני מכירות ב-28 מדינות, עם מכירות שיעברו השנה 500 מיליארד דולר ורווח נקי של כ-14 מיליארד דולר. בחברה מועסקים 2.3 מיליוני עובדים, 1.4 מתוכם בארה"ב. לשנות את המודל העסקי שלה זה מהלך שרק מי שניסה לשנות בפועל "מודל עסקי" של כול עסק יכול להעריך. רוב האנליסטים והפרשנים שברובם המכריע לא ניהלו מאומה בימיהם לעולם לא יוכלו להבין באמת את עצמת המהלך והשפעותיו.

מקמילון ניצב, ללא כול ספק, בפני אחד האתגרים הקשים ביותר של עולם העסקים. הוא אינו עושה זאת "מאהבת מרדכי" אלא מההבנה שאם לא יעשה זאת ומהר אפילו חברת ענק כזו יכולה להעלם. לצידו של מקמילון נמצאות באותו המצב ההנהלות של כול החברות המובילות בעולם, מ-GE ופייזר ועד לסימנס, ויאוליה ולוקהיד מרטין. כולם, מי במוקדם יותר כמו GE ופייזר ומי שהבין קצת מאוחר יותר, כמו בוול מארט או HP, מנסים לתאם עצמם לשינויים שמובילה מהפכת הטכנולוגיה, שינויים שהתחילו בפועל בסוף המאה שעברה והופכים במהירות לסופה שמי שאינו יודע כיצד להתנהג פשוט ייסחף ויבלע ולא נודע כי בא אל קרבה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בדרכה קדימה מייצרת מהפכת הטכנולוגיה מאיצים/זרזים שמעירים הנהלות רדומות של חברות ענק, הנהלות מדושנות עונג וסכומי שכר ענקיים ומזכירים להם שאם לא יתעוררו בזמן "הלך עליכם". ההתאמה המפורסמת ביותר לשינויי המהפכה בוצעה ב-GE. כשנתיים לאחר שהתמנה ג'פרי אימלט למנכ"ל, בספטמבר 2001, הודיע שהעביר במועצת המנהלים החלטה, "להתאים את GE לשינויים שייכפו ע"י מהפכת הטכנולוגיה והאינפורמציה". התהליך עדיין בעיצומו אבל GE 2016 שונה לחלוטין מ-GE 2000. כעת, ערב סיום כהונתו, אומר אימלט כי "GE נמצאת בסיום המהלך שיציב אותה בהובלה של תעשיות הרשת".

וול מארט נגד אמזון
כל החברות המובילות נמצאות כאמור בתהליך מואץ של התאמה וה"זרזים" דוחפים במרץ. הזרז של תעשיית הרכב הייתה טסלה והאיש שייצר אותו, אלון מאסק, שידע איך להביא לצרכן מכונית אקולוגית אמיתית במחיר נכון. סטיב ג'ובס היה הזרז של התקשורת והעברת האינפורמציה כשם שהיה הזרז של תעשיית האנימציה עם פיקסאר שלו ואת וולמארט העיר לפעולה ג'ף בזוס עם יצירתו המופלאה אמאזון.קום.

חברת אמזון, שברור שהיא מתחילה להוות איום על עסקי וול מארט, סיימה את 2015 עם מכירות של 107 מיליארד דולר ורווח של 596 מיליון דולר, ואינה מחלקת דיבידנד. אמזון מציגה שווי שוק של כ-400 מיליארד ומנייתה נסחרת במכפיל דמיוני של קרוב ל-150 ל-2016 ועדיין מומלצת ע"י עשרות אנליסטים מכובדים. וול מארט, לעומת זאת, סיימה את 2015 עם מכירות של 482 מיליארד דולר ורווח נקי של 14.7 מיליארד דולר ומחלקת דיווידנד נאה של 2 דולר למניה לשנה, מציגה שווי שוק של כמחצית מערכה של אמזון, 210 מיליארד ומנייתה נסחרת במכפיל 15.5 ל-2016.

בני משפחת וולטון, שמחזיקים ב-50.9% מחברת וול מארט, תוהים מדוע זה כך ומה אפשר לעשות בנידון. הם רואים בדיוק את מה שרואים בעלי המניות של כול החברות שהובילו את הכלכלה לפני שמהפכת הטכנולוגיה התחילה להתמזג לתוכה, שהמהפכה הטכנולוגית מייצרת סיכונים למעמדן. משפחת וולטון נתנה אור ירוק וכבר בתחילת השנה החל מקמילון לבצע את התכנית. וולמארט עוצרת את הגדלת מספר המרכזים החדשים ותשומת הלב עוברת להרחבת המסחר המקוון. החברה הקימה 10 מחסני אחסון לסחורות ועד 2018 תקים עוד 8.

וולמארט, שב-2015 מכרה 13.7 מיליארד דולר במסחר מקוון (12.8% ממה שמכרה אמאזון), מתכוונת, כפי שאמר מקמילון, "להיכנס למאבק על השוק הזה". הזמן אינו פועל לטובת וולמארט. הוול סטריט ג'ורנאל הודיע השבוע שאמאזון "סוגרת חור" במערכת הקמעונות שלה. היא מקימה רשת של חנויות מכולת שכונתיות שיספקו לצרכנים (ישירות או שהזמינו באמצעות האתר). מוצרים מתכלים טריים, מירקות ומוצרי חלב ועד אורז, דגנים וכו'. חלק מהחנויות יאפשרו drive-in למזמינים מהרשת. החנות הראשונה כבר פועלת בסיאטל. במילים אחרות, אמאזון מצדיקה את החששות של וולמארט. היא מתכוונת להילחם על התחום כולו. וול סטריט מאמינה יותר לאמאזון ובמיוחד למנהלה בזוס וכרגיל "מזכה" את החברה בהערכה מטורפת. המשקיע, כרגיל, מתקשה להחליט.

וול מארט מנסה לעשות בתחום שלה בדיוק את מה שמנסות טויוטה, GM, פורד ושאר ענקיות הרכב לעשות מול ההצלחה של המכונית האקולוגית של טסלה או מה שעשתה חברת סופטבנק היפנית שרכשה את ARMH. הענקיות מבינות היטב את הסכנות, שיצרה וממשיכה לייצר מהפכת הטכנולוגיה, להמשך ההגמוניה שלהן ומתארגנות בהתאם והמגמה הזו, של שינויים כתוצאה מהתקדמות המהפכה, אינה פוסחת גם על חברות הענק החדשות יחסית שיצרה המהפכה בשלבי התקדמותה הראשונים, כמו מייקרוסופט, גוגל או פייסבוק שרוכשות כל חברה שלדעתן מאותתת על יכולות לייצר שינויים בתחומי העיסוק שלהן. וול סטריט כמובן עוקבת מקרוב אחרי ההתפתחויות שמייצרות משחק אדיר של ניחושים (שכרגע בולט בהתנהגות מניית TWTR).

"האם וולמארט רוצה להפוך לאמאזון?", שאל הבארונס בשבוע שעבר, אלא שבאותו היום בו פורסם המאמר הזה פורסם גם המאמר בוול סטריט ג'ורנל שאומר שאמאזון פותחת רשת חנויות/מרכזי מכולת למוצרים מתכלים. כלומר, וולמארט חוששת אמנם מהעלייה החדה של המכירות הקמעוניות ברשת ולכן היא מתארגנת להילחם על נתח משמעותי יותר בתחום. אבל אמאזון שמובילה את התחום הגיעה כנראה למסקנה שהעלייה החדה במכירות הקמעוניות על הרשת אינה מצביעה על מותה של הקמעונות המסורתית אלא רק על העובדה שהנוף הקמעונאי השתנה, שהקמעונות המסורתית חיה וקיימת ועדיין לא ברור היכן או מתי השינוי הזה ייעצר או כיצד תראה התמונה בסיום התהליך.

המצב אינו שונה בתחומים האחרים. GM, פורד וטיוטה רואות את הביקוש לטסלה 3, מבינות שעבורן נוצרת בעיה אבל מוקדם עדיין להחליט כיצד בדיוק מגיבים. "בינתיים", אומרים יצרני המכוניות המסורתיות, "חשוב להציע את מה שטסלה מציעה כי היא הוכיחה שיש שינוי ושאפשר לנצלו מסחרית". זו מהפכת הטכנולוגיה. היא מניעה ומייצרת תהליך שמשנה סדרי עולם (לא את החוקים).

בשנת 1994, לפני 22 שנים בסה"כ, כשהמהפכה הטכנולוגית ומהפכת האינפורמציה כבר מאותתות בברור על השינוי שהן מבצעות, קם בבוקר אדם, ג'פרי בזוס קוראים אותו (אבל אתם יכולים לקרוא לו ביל גייטיס, סטיב ג'ובס, הנרי פורד או אלון מאסק) שמבין שהולכת ונוצרת הזדמנות עסקית בלתי רגילה ושהגיע הזמן לנצל זאת. מה שחשוב הוא שאותו האדם גם יודע איך לעשות זאת. הגאונות הטכנולוגית חשובה אבל לא התנאי להצלחה, יכולת הבצוע היא התנאי.

מספרים למעצמה
בזוס, מהנדס אלקטרוניקה ומדעי המחשב, בוגר פרינסטון שהפך לבוחן כדאיות השקעה בחברות חדשניות בטכנולוגיה בחברת השקעות וניהול כספים ייחודית בשם D. E. Shaw & Co., L.P שם הבין, ב-1994, שהאפשרות המתפתחת להפיץ מוצרים באמצעות הרשת הגיעה לבשלות מסחרית/עסקית והחליט לעשות מעשה. בזוס עזב את חברת ההשקעות ויסד את Amazon.com כחנות למכירת ספרים ברשת. אמאזון לא המציאה שום דבר, היא פשוט ניצלה הזדמנות שרק אדם כמו בזוס יכול היה להגשים. שימו לב שלמרות שאמאזון, אפילו לאחר הנפקתה לציבור ב-1997, נחשבה לחנות ספרים מקוונת בלבד, לבזוס לא היה ספק לגבי העתיד (הכול בתשקיף), הלוגו שיצר לחברה, חץ בצורת קשת בין האותיות A ל-Z אמר כבר בתחילת הדרך שאמאזון רואה עצמה כוולמארט של הקמעונות המקוונת ולא רק כחנות ספרים מקוונת.

בזוס הבין שעל מנת להצליח בתחרות העזה שתתפתח הוא חייב להיות בקדמת הטכנולוגיה המתפתחת מחד ולייצר מעמד שיווקי מוביל מאידך. בזוס הבין שההתקדמות הטכנולוגית פותחת חלון הזדמנויות לקמעונות על הרשת אבל לא נותנת לו יתרון מסחרי כלשהוא ואת היתרון היחסי יצטרך לייצר בעצמו. לדבריו, עוד ב-1994 כשהבין את המהירות בה מתפתחת קמעונות הרשת, עשה את הצעד אבל לא לפני שהחליט על המוצר שימכור תחילה ולא לפני שהקים מערכת שיווקית שתפעל ללא בעיות. הוא בחר בספרים גם בגלל הביקוש הגלובלי הגואה גם בגלל המחיר הנוח של המוצר והיכולת לשלוט במערכת השיווקית. "הספרים", אמר, "יאפשרו ליישם את הרעיון בצורה קלה יותר ואפשר יהיה ליצר את העצמה השיווקית ברשת והמיתוג שחשוב להובלה".

הוא האמין שאת "אפקט השיווק הפסיכולוגי" שהצליחה ליישם קוקה קולה בעזרת שם המותג שלה אפשר יהיה ליישם גם במקרה של אמאזון ונראה שהצליח. עד כדי כך הצליח שכאשר AMZN הונפקה הייתה זאת מההנפקות המוצלחות בהיסטוריה של הנאסד"ק. המניה, שהונפקה לפי 18 דולר (1.5 דולר בהתאמה להיום) הגיעה, בשיא הבועה, 3 שנים מאוחר יותר, ל-700 ומשם נחתה, כשנתיים לאחר מכן, על 7 דולר (כ-60 סנט של היום).

שימו לב רבותיי, לא בזוס, לא גייטס או ג'ובס, גם לא ד"ר פרדריק מול שהקים את פורצת הדרך ברובוטיקה,Intuitive Surgical (סימול: ISRG) אפילו לא הנרי פורד עם המודל-T שלו ולבטח לא אלון מאסק עם פאייפל, טסלה, החלליות, האנרגיה והטיוב שלו, הקימו אימפריות בגלל גאוניותם הטכנולוגית למרות שכולם, ללא ספק, היו כאלו. האימפריות העסקיות הוקמו כתוצאה משינויים של המצב/הנוף העסקי שנוצרו מהמהפכות הטכנולוגיות והיכולת של האנשים הללו לאבחן העיתוי הנכון ואז ליצר את המערכת העסקית שתתאים לשינויים

הדבר החשוב ביותר למנהלים, ליזמים ולבטח למשקיעים הוא להבין שמהפכה טכנולוגית אינה טורנדו שמגיע בפראות, משנה את כול סביבתו ונעלם. מהפכה טכנולוגית היא תהליך של שנים, תהליך של לימוד ותהייה, תהליך של רה אורגניזציה ושמשפיע על הכול ולכן הוא דורש מהמשקיע ריכוז ולמידת העובדות והיא נותנת בידיו הכילים לכך. הבעיה היא שהתהליך הנוכחי מלווה בפרשנות רועשת וצווחנית שמפריעה לריכוז וללמידת העובדות (שגם היא חלק מהתהליך). מבחינת המשקיע שמאמין שחברה כמו וולמארט תצליח לבצע את ההתאמה חשוב שיזכור שזה לוקח זמן והרבה זעזועים במניה.

תגובות לכתבה(70):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 27.
    NFLX אתמול - נראה שאנחנו חותמים עוד שנת FANG מוצלחת
    ארז 19/10/2016 10:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    FANG (קונים רק את 4 המניות - פייסבוק, אמזון, נטפליקס, גוגל) - תשואה ממוצעת מתחילת השנה כ 13 אחוז. תשואות מתחילת השנה 23 אחוז, 21, 4, 5). תשואה ממוצעת שנה אחורה (אוקטובר 15 לאוקטובר 16) 27 אחוז. ה"אינדאנים" רצים למניות הנל ושום דבר לא יעצור אותם.
    סגור
  • 26.
    ממליץ לכם להיות מודעים לאתר stocktwits
    ארז 19/10/2016 10:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הרבה פעמים מניות זזות וכמה שחופרים לא ניתן למצוא שום סיבה - שם סביר שתמצאו את זה. מלא מלא קישקושים - אבל יש גם מידע מועיל. יש גם אפליקציה למובייל (למעשה הרוב דרך האפליקציה). אין צורך להרשם אבל הרשמה (עם כול שם שתבחרו) תאפשר לבנות רשימות של מניות. האתר לא קשור לטוויטר.
    סגור
  • 25.
    SEDG
    פונדמנטלי 18/10/2016 00:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה רצית לשאול אותך על המניה סולרדאג' יורדת חזק מאוד לאחרונה האם זה בעקבות החששות שטסלה תייצר ממיר? .. ומה דעתך עליה? תודה וחג שמייח
    סגור
  • היא לא היחידה בתחום
    שלמה גרינברג 18/10/2016 16:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איני חושב שהעניין של הממיר משפיע כרגע. ההנחיות שהחברה נתנה אכזבו והספור (שלדעתי אינו מעוגן במציאות) ש 2017 תהיה שנה קשה לתעשייה הסולרית עדיין לוחץ. גם הירידה החדה בסולאר סיטי לא עזרה. קשה מאוד להעריך מתי האווירה הזו תשתנה
    סגור
  • הקטע ש sedg גם משווקת סוללות של tsla בבריטניה
    ארז 19/10/2016 09:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו שניתן לקרוא בפירסום הנל (וגם באתר של sedg- ההודעה מלפני שנה) Tesla Motors Inc: Solaredge Technologies Inc To Unveil Powerwall At UK Show October 8, 2015
    סגור
  • טען עוד
  • 24.
    בהצלחה לוול מארט -מניה סולידית לגבי אמזון הרבה אומץ !! (ל"ת)
    הנצ 17/10/2016 12:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    שלמה חג שמח יש לך מושג למה אמזון לא משלמת
    אורי 16/10/2016 16:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דוידנד?תודה מראש
    סגור
  • כנראה זו המדיניות שלהם גם באפט לא משלם (ל"ת)
    שלמה גרינברג 16/10/2016 18:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • תודה
    אורי 17/10/2016 10:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם יש ת סל רק שמשלמת דוידנים בלבד ואם אתה יודע הסימבול שלה תודה מררש
    סגור
  • מספיק עם גן הילדים, יש עשרות, תגולל (ל"ת)
    שלמה גרינברג 17/10/2016 13:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 22.
    רק פוטים
    avi abs 16/10/2016 12:49
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מביאים את הגאולה בארנק
    סגור
  • 21.
    שאלה לגבי פייסבוק
    דניאל 15/10/2016 23:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה היקר שאלה ראשונה שלי פה וסליחה על הבורות..(אגב .. מקווה שלא שואל שאלה שכבר שאלו בעבר) עקב העובדה שמציינים שפייסבוק הגיעה למיצוי בהכנסת פרסומות ובהתחשב בעובדה שרוב ההכנסות שלה הן מפרסומות האם אתה לא חושב שהמנייה אמורה להתרסק?
    סגור
  • שמציינים שפייסבוק הגיעה למיצוי בהכנסת פרסומות "?
    שלמה גרינברג 16/10/2016 13:17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מי מציין? למה? לגבי "התרסקות" המניה זו שאלה כמו "האם לקנות טוויטר בגלל הירידה"? זו החלטה שלך ושל מי שמייעץ לך
    סגור
  • 20.
    12
    לשלמה 15/10/2016 21:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה אתה לא עונה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
    סגור
  • לא עונה למה? אגב
    שלמה גרינברג 16/10/2016 13:15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    איני חייב לענות בכלל
    סגור
  • 19.
    גיליאד 72$ מזומן לחודש 4 ביליון
    מירי 15/10/2016 21:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום שלמה ותודה על הכתבה.משהו בגיליאד לא מסתדר לי בתמחור של המניה שחזרה למחיר של לפני הוצאת הסולבאדי... מרוויחה מזומן של 4 ביליון דולר ברבעון... כיצד נסחרת ב72$? מה החששות הגדולים לגביה שמדכאים את המחיר? קלינטון ? לא מבין את הירידה הכ"כ ארוכה במחיר.. תודה רבה
    סגור
  • בוא ונעשה קצת סדר
    שלמה גרינברג 16/10/2016 13:52
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נתחיל בכך שבין קיץ 2010 לקיץ 2015 המניה עלתה פי 7.5 והגיעה להערכה מטורפת, הרבה מעבר לכול מניות התחום. השאלה לפיכך היא, עד כמה המניה יכולה לרדת על מנת שהערכים הכלכליים האמתיים "יעצרו" את הירידות ויעודדו משקיעים לרכוש. כיוון שאני עוקב מקרוב אחרי החברה אין לי שום ספק שהמחיר הנוכחי של המניה מייצג ערכים כלכליים של קניה ויחד עם זאת המניה יכולה להמשיך ולהתדרדר בעיקר כיוון שהכוחות שפועלים כיום הם ההפוכים לכוחות שהביאו המניה למחירי השיא. כלומר, האווירה שנוצרה סביב תחום הבריאות כולו נגטיבית, לא מעט בשל מערכת הבחירות אבל לא רק, האנליסטים חוששים ועוד. אני מאמין שהתחום הרפואי כולו סובל מחולשה זמנית שתעלם כי היא מתבססת על "אווירה" ולא על עובדות ואגב, הירידה אינה ארוכה ואם תבדוק טיפה לעומק תגלה שמאז תחילת החודש 5 אנליסטים בכירים עברו להמלצת "קניה" מה שמראה שגם הם מבינים שהירידות מוגזמות אבל שוב, זה עלול להמשך.
    סגור
  • שלמה תודה רבה חיזקת מאד את מה שחשבתי
    מירי 16/10/2016 17:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חג שמח
    סגור
  • אגב, בכתבה הבאה גיליעד מככבת (ל"ת)
    שלמה גרינברג 17/10/2016 13:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    טוויטר סכין נופלת או הזדמנות לדעתך? תודה (ל"ת)
    ניר 15/10/2016 18:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ניר-הזדמנות קניה לטוויטר.
    רז 17/10/2016 10:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לדעתי חברה יפנית/סינית תרכוש בקרוב.
    סגור
  • טוויטר סכין נופלת או הזדמנות ?
    שלמה גרינברג 15/10/2016 20:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שאלה נפלאה ליועץ ההשקעות שלך
    סגור
  • 17.
    השוואה טבע לתרו
    Ziv 15/10/2016 17:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלמה הפרמטרים להשוואה רבים, אבל בקצרה .. מי לדעתך השקעה טובה יותר כיום ? אפשר גם ללא קשר למחיר הנוכחי
    סגור
  • שאלה מצוינת ליועץ ההשקעות שלך (ל"ת)
    שלמה גרינברג 15/10/2016 20:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 16.
    יוניברסל דיספליי
    גבי 15/10/2016 16:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    או בסימבול oled. שלמה שלום. האם מכיר את החברה ואת הטכנולוגיה שלה ?בלי להתייחס למחיר (יקרה) האם לדעתך הטכנולוגיה של החברה תמשיך להוביל ולהיות חלק מהמכשירים המובילים (למשל lg) תודה רבה
    סגור
  • מכיר, אבל
    שלמה גרינברג 15/10/2016 18:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא עוקב בדקדקנות. הבעיה עם כול חברות ה FLAT PANNEL והOLED היא בעיקרה בתחרות ובירידה בביקושים עקב מכירות של חברות הקצה מהמלאיים והקטנת ההזמנות מחברות כמו OLED לדעתי גם הבעיות עם המכשיר של סמסונג ימשיכו להשפיע. תקרא הכתבה: http://seekingalpha.com/article/3996380-thoughts-universal-displays-guidance-miss בסיקינג אלפא, מעניינת.
    סגור
  • תודה רבה על התגובה והלינק. שבוע טוב (ל"ת)
    גבי 15/10/2016 21:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    שלמה גרינברג
    דוד 15/10/2016 15:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה האדיב ,שאלו אותך על טבע לא יזיק אם תכתוב עוד פעם ,אני גם הייתי מעוניין לשמוע ,זה הזמן הכי מתאים במיוחד שהיא בדרך לשפל, תודה ,
    סגור
  • אם היה לי מה לכתוב הייתי כותב
    שלמה גרינברג 15/10/2016 18:03
    הגב לתגובה זו
    1 3
    כפי שכתבתי, נמתין לפרסום הדוחות בנובמבר ואז נוכל להביע חוות דעת ברצינות. איני חושב שהחברה בדרך לשפל.
    סגור
  • 14.
    ועוד בעיניין טוויטר
    אורן 15/10/2016 14:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המושג תרבות הכותרות בא יפה לידי ביטוי. תודה על הכתבות שלך וחג שמח
    סגור
  • 13.
    Twtr
    אורן 15/10/2016 14:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם תמצא את דרכה לרווחיות לדעתך?
    סגור
  • למה לא? ראה הכתבה של זינגר (ל"ת)
    שלמה גרינברג 15/10/2016 18:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    לשלמה המפכה הטכנולוגית וישראל
    יעקב 15/10/2016 14:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הזמן אתה טוען שהמפככה הטכנולגית עוצררת את האינפלצייה ועליות המחירים איך בישראל מדינת ההיטק יוקר המחיה ב40% מאוסידי ויותר מארהב ומחירי הדירות בשמיים מתי מהפכת הטכנולגיה תגיעה לישראל !
    סגור
  • יש אינפלציה בישראל?
    שלמה גרינברג 15/10/2016 18:01
    הגב לתגובה זו
    10 1
    מה הקשר בין "מדינת הי טק" ליוקר המחייה? מהפכת הטכנולוגיה כבר בישראל וממזמן ומשפיעה בדיוק כמו בארה"ב. לעליית מחירי הדירות אין שום קשר, לביקוש יש.
    סגור
  • לשלמה
    יעקב 15/10/2016 23:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תסלח לי אתה מתעלם מיוקר המיחיה שגבוהה ב40 % ומעלה מאירופה וארה"ב ושהמהפכה הטכנולוגית בארץ לא קימת לגביה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • איני מתעלם אבל איך זה קשור להמפכת הטכנולוגיה
    שלמה גרינברג 16/10/2016 13:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה קשור לניהול כושל של הכלכלה. אגב, יוקר המחייה אינו גבוה ב % 40
    סגור
  • 11.
    כתבה מיושנת אמזון הקפיצה במנייה בגלל
    המתחזה 15/10/2016 14:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הקלאוד , לא רק מסחר מכוון, מי שבכלל המתחרה זה גוגל ומייקרוסופט
    סגור
  • תסלח לי אבל אלו שטויות
    שלמה גרינברג 15/10/2016 17:58
    הגב לתגובה זו
    2 2
    המניה "קופצת" מאז 2008 וגם קודם. וזה לא אמאזון ש"הקפיצה" אלא המשקיעים והתוצאות העיסקיות. נכון, גם גוגל ומייקרוסופט מתחרות ועוד כ 150 חברות כולל WMT שהיא המתחרה החשובה יותר.
    סגור
  • אמזון לא תעלם, חלק מזה בגלל הפעילות
    המתחזה 15/10/2016 20:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהולכת ומתרחבת שבכלל לא כתבת עליה, במידה ואתה מכיר את התחום.
    סגור
  • היכן ראית שאמאזון תעלם?
    שלמה גרינברג 16/10/2016 13:14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הכתבה, אם קראת, אינה מתארת את תחומי הפעילות של אמאזון וכן, אני מכיר כול עיסוק של החברה
    סגור
  • 10.
    תרו
    אילן 15/10/2016 10:51
    הגב לתגובה זו
    1 1
    יש למשהו מושג למה יורדת כמעט חודש בעקביות?
    סגור
  • תרו
    דני 15/10/2016 16:52
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שלמה היקר, בזמנו פרסמת כתבה על תרו שהיתה אוהדת ביותר. האם דעתך השתנתה. האם עתידה לפניה או מאחוריה. שיהיה לך חג שמח
    סגור
  • לא, ראהה תשובתי ל 10 (ל"ת)
    שלמה גרינברג 15/10/2016 18:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • בגלל הילרי כל מגזר התרופות יורד גם טבע (ל"ת)
    טראמפ 15/10/2016 16:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • קשה לדעת אבל
    שלמה גרינברג 15/10/2016 15:36
    הגב לתגובה זו
    1 2
    יכולות להיות כמה סיבות: הראשונה שמניות הגנריקה, טבע ופריגו במיוחד בירידה. השנייה "הקשר הישראלי" לטבע שיורדת. יש רבים שמשווים את תרו ל TherapeuticsMD (TXMD ) לבסוף כול תחום הביראות יורד בגלל השטויות על קלינטון, ראה XLV.. הדבר היחיד האפשרי כתוצאה מהירידה הוא שסאן פרמצוטיקה תנצל את הירידות לרכישת המעט מניות שבידי הציבור וסוף-סוף תהפוך את תרו לחברת בת מלאה
    סגור
  • 9.
    תודה על כתבה מרתקת. שנה טובה (ל"ת)
    אבי 14/10/2016 12:17
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 8.
    מאמר יפה
    ירון 13/10/2016 23:35
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מאמר מעניין שכתוב בצורה מרתקת. אחד הטובים שלך. מעורר השראה.
    סגור
  • 7.
    נהדר. מרתק. חולק עליך בנוגע למאסק, אולי
    Yossi 13/10/2016 21:55
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מכיוון שאני מגיע מתחום הסוללות ולא "רואה" את פריצת הדרך שאתה רואה. לדעתי שאינה מלומדת כלל וכלל טסלה רחוקה מאוד, מאוד, מריווחיות ואני בספק אם תגיע אליה. בכל מקרה תודה על טור נפלא ושנה טובה
    סגור
  • לא שאכפת לי אבל
    שלמה גרינברג 14/10/2016 09:44
    הגב לתגובה זו
    3 2
    טסלה מודל S היא, מאז תחילת השנה ונכון לבדיקה של סוף ספטמבר, המכונית המובילה בארה"ב בקטגוריית "מכוניות היוקרה" וזה עוד לפני ההזמנות למודל 3 החדש. אני מבין שאתה בספק לגבי הרווחיות, רבים שותפים לדעתך אבל לי כלל אין ספק שיגיעו ובזמנו גם היה לי וויכוח מר עם "מומחים" שטענו שפייסבוק אינה יכולה להגיע לרווחיות או "שאין סום סיכוי בעולם שאינטואיטיב תגיע לרווחיות"
    סגור
  • לא יודע כמה אפשר להשוות לפייסבוק אבל הנרי
    Yossi 15/10/2016 18:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פורד ייצר מכוניות להמונים והפך תוך שנים ספורות לחברה המובילה בשוק הרכב. טסלה פונה לשוק נישה, שבע ועשיר שמוכן להשקיע את האקסטרה דולר כדי לקבל מותג על, זה לא מתקרב למודל של פורד. לגבי הביקוש של חצי מליון (אני מכיר 250,000) רכבים לשנים הבאות, זאת באמת טיפה בים ולא ממש מאיים על הענקיות gm, טויוטה, פורד שמספקות כמות כזאת ברבעון ממוצע למיטב הבנתי הטכנולוגיה עוד לא במקום של לאיים על הרכבים הקונבנציונלים, ולכן אינני צופה עתיד מבטיח לטסלה. דיסקליימר: אני לא איש שוק הון, לא יועץ ולא מבין גדול. סתם בעל דיעה בנושא
    סגור
  • ''לא שאיכפת לי'' כרגיל מתנשא יהיר וטועה (ל"ת)
    המתחזה 15/10/2016 14:28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • אני מתחיל לחשוש שחזרת (ל"ת)
    שלמה גרינברג 15/10/2016 18:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • סליחה לא התכוונתי לפגוע (ל"ת)
    המתחזה 15/10/2016 20:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • עדיין - לכמה חברות יש ביקוש אינסופי למוצר שלהם ?
    ארז 13/10/2016 23:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לדעתי כבר חצי מיליון שמו מקדמה (ללא התחייבות) לטסלה 3. מדובר על ביקוש אינסופי (מטאפורית) ביחס ליכולת היצור. לא מכיר הרבה חברות במצב כזה. לקוחות חולמים על טסלה בין אם מחזיקים היום מרצדס או טויוטה קאמרי. ביצועים (תאוצה מ 0 ל 100) כמו פרארי. מצליחים להרעיד את כול חברות הרכב.
    סגור
  • 6.
    אמזון זה לא רק מסחר מקוון (ל"ת)
    חולם 13/10/2016 19:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    איזו כתבה
    יוסף בעל החלומות 13/10/2016 19:35
    הגב לתגובה זו
    6 2
    תענוג של כתבה שלמה. סתם כך. בלי שאלה או טענה. נטו לפרגן.
    סגור
  • 4.
    אל תדאגו, אני אחזיר אתכם לתקופת האבן...
    פוטינסקי 13/10/2016 17:48
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סתם
    סגור
  • 3.
    שלמה כמה מילים על טבע... תודה רבה (ל"ת)
    בנצי 13/10/2016 13:32
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • אמרתי המון מילים על טבע, חג שמח (ל"ת)
    שלמה גרינברג 13/10/2016 14:19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    אינפורמטיבי, כתמיד. תודה ושבת שלום.
    כגן 13/10/2016 10:25
    הגב לתגובה זו
    3 2
    .
    סגור
  • 1.
    אמאזון נסחרת במחיר בועה. כמות המתחרים תגדל כי אין חסמים
    המממ 13/10/2016 09:29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    למסחר מקוון ויחסית קל להקים אתר אינטרנט.
    סגור
  • אין חסמים באמאזון? בור.
    במקרה כאן 15/10/2016 19:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תבחן היטב אתהאסטרטגיה של אמאזון ותגלה את גודל ההשקעה הנדרש להקמת ההאנגרין סביב מרכזי ערים. אתה לא באמת חושב שכל מי שמקים אתר עם כמה מוצרים מתחרה באמאזון.. חחחח מצחיק. ועוד לא הגענו לפריים ועוד לא הגענו לקלאוד. בקיצור אמאזון שלטת עליונה חסרת מעצורים ועוד לא התחילה להרוויח כסף מהפוטנציאל. שים לב לזה מעל 50% מהרוכשים בארהב פונים לחפש מוצר קודם כל ב - א מ א ז ו ן. לא אין חסמים מה פתאום חחחח
    סגור
  • שלמה
    אבי3 14/10/2016 07:16
    הגב לתגובה זו
    2 1
    נכון שהקשר לכתבה לא ממש קיים אך עם זאת, אין להוריד מהעניין שאמזון(וגם פייסבוק לצורך העניין),נסחרות במחירי עתק שיותר מזכירות את סיסקו של 2000 מאשר את מייקרוסופט של היום(ביחד לשווי שוק מאוד קרובות כבר).האם ברייקשר שווה פחות מבחינת הכנסות רווחים מאמזון?לא על הנייר כמובן, זו שאלה.לכן אני רואה וזה רק אני וזו רק דעתי.שהתיקון הגדול הקרוב(10%) יגיע מהכיוון שלהן.לא שזה משנה כי זה רק יהיה זמן להגדיל את האחזקות שלי בחברות שאני מאמין בהן
    סגור
  • השוואות שאינן במקומן
    שלמה גרינברג 14/10/2016 09:52
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מה שאתה רואה במחירי המניות אינו משקף ערכים נכונים אלא ציפיות (במקרה של AMZN ו FB וחשוב להקפיד, אלו ציפיות, לא חלומות). ההשוואה בין CSCO 2000 ל AMZN 2016 היא כמו להשוות AMZN 2000 ל AMZN 2016, 2 סיפורים שונים לחלוטין. התיקונים לעולם אינם מגיעים בגלל "מחירי חלל" אלא בשל מאיצים שמגלים לציבור המשקיעים שהוא נמצא בחלל. והמאיצים, בד"כ מגיעים בכלל ממקומות אחרים, IBM ב 1987 זו דוגמה מצויינת (כאשר הציבור מגלה לפתע שהמלך עירום). המצב היום שונה, תיקון בהחלט כן, "התרסקות", לדעתי רק במקרה של מלחמת עולם. אני מסכים אתך על המשפט האחרון
    סגור
  • שלמה
    אבי3 14/10/2016 10:28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אני מסכים שההשוואה הייתה מוגזמת, אבל אני שוב אומר שהצפיות שאמזון ו פייסבוק גדולות אוד מאוד מאוד.שוב אני חוזר ואומר אמזון באמת שווה יותר מוולמארט?על פי הכנסות ורווחים?אולי אבל לא בכזה הבדלפייסבוק שווה כמו מייקרוסופט כל פי הכנסות ורווחים?בטוח שלא.צפיות בשמים.ושאיזה אנליסט מטופש יגיד שזה מטורף ואז משקיעי כותרות יכנסו לפאניקה השווי שלהן יכול להיחתך.רק לדוגמא פייסבוק מכניסה ומרוויחה לא הרבה יותר מקולה אבל שווה פי 6(!)!)אני לא רוצה לבדוק מכפילים כי אני לא משקיע בגללם אלא בגלל מה שחברה מציעה לי אבל אני בטוח שגם פייס וגם אמאזון במכפילי ענק שמשקפים אולי עוד 10 שנים.לכן אני אומר שזה היה כואב והזדמנות השקעה מצונינת לחברות בלו ציפ שיפגעו כחלק מהירדות
    סגור
  • אם תקרא הכתבה שוב
    שלמה גרינברג 14/10/2016 14:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תגלה שאני מציין את האבסורד בשוויה של אמזון אך כפי שכתבתי, ערכים אינם נקבעים בבורסה לפי חוקי הכלכלה ומשברים גם הם לא.
    סגור
  • מזל טוב. קיבלת את פרס התגובה הפוריטנית ביותר.
    רז 13/10/2016 14:17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    .
    סגור
  • ווואו !!!
    שלמה גרינברג 13/10/2016 11:09
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אכן, זה מה שכתבתי על המחיר וכבר כעת יש אין ספור מתחרים וקל מאוד להקים אתר אינטרנט אבל מכאן ועד להתחרות באמאזון הדרך ארוכה. אם זה כ"כ קל ופשוט מדוע שלא תקים אתר ותתחיל בתחרות?
    סגור
  • אלה שבחוץ ימשיכו לילללל
    אורי 13/10/2016 17:21
    הגב לתגובה זו
    1 3
    חג שמח שלמה אדם יקר
    סגור
  • אלה יללל (ל"ת)
    אורי 13/10/2016 16:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות