הצעת הרכש של AT&T לטיים וורנר ב-85 מיליארד דולר - שימו לב למשמעויות

פרשן וול סטריט של Bizportal מנתח את עסקת הענק עליה הוכרז השבוע בוול סטריט
 | 

AT&T מציעה לרכוש את טיים ורנר ב-85 מיליארד, מה המשמעות?
מזה 7-8 שנים אנחנו חופרים לכם בראש על ההשפעה הכלכלית והחברתית של מהפכת הטכנולוגיה. הצעת הרכישה של AT&T לטיים וורנר (שאושרה ע"י וורנר אבל צריכה לעבור מחסומים רבים) היא שוב הוכחה להשפעה הזו. עד לאחרונה שום מומחה רציני לא היה מתייחס להצעה כזו ברצינות, אבל היום הדברים שונים. מהפכות הטכנולוגיה/אינפורמציה רצות קדימה ועסקה מסוג זה מתחייבת כי "השוק" מכתיב זאת וכעת צופים המומחים שגם ענקיות תקשורת נוספות כמו ורייזון, בריטיש טלקום ואחרות וגם חברות "מעורבות" של תקשורת, מדיה ותוכן (כמו ניוזקורפ של מרדוק) תצטרכנה לחשוב איך הן הולכות בכיוון.

הצרכן דורש "חליפת תקשורת מלאה" ועדיף מספק אחד ששולט במרחב כולו ומסוגל לתת לצרכן הווייה צרכנית מושלמת. המהלך הזה, למרות שיצוצו בעקבותיו טענות של מונופוליזציה, העלאת מחירים וכו', כמו כול המהלכים שנכפו ע"י המהפכה עד כה, עושה בגדול טוב לכלכלה כולה, לצרכנים וליצרנים אבל גם מלווה בסיכונים רבים שאת חלקם קשה עדיין להעריך. בקשר למונופוליזציה ובעקבותיה העלאות מחיר נאמר שזו שטות, כי בפועל מה שקורה בגלל המהפכות ובעקבות הפיכת העולם ל"כפר קטן" הוא שהתהליך מעודד אוליגופול שהתחרות בו לא תהיה קטנה מתחרות של שוק חופשי.

ברור ש-AT&T לאחר המיזוג לא תהיה היחידה. ורייזון, ספרינט, בריטיש טלקום, דויטשה טלקום ועוד תצטרפנה מצד התקשורת לצד חברות כמו פייסבוק, אמאזון, גוגל, לבטח נטפליקס וניוז קורפ שמבינות הכיוון וילכו לשם מהכיוון שלהן. בשוק החדש שייוצר, עם הרגולציה המותאמת, מחירים לא יעלו וקרטל לא יקום, ההפך. חברות קטנות ובינוניות תצטרכנה להתאים עצמן בדיוק כפי שחנויות המכולת התאימו עצמן להתפתחות ענקיות השייוק בקמעונות.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מאלכסנדר בל ועד היום
זה לא מפליא ש-AT&T, שנמצאת במשחק של "הוויית הצרכן" מזה 117 שנה, היא החלוץ בפתיחת הנישה החדשה. AT&T של 2016 אינה AT&T שהקים אלכסנדר בל ב-1885. אותה AT&T נרכשה ב-2005 ע"י חברת הבת שלה Southwestern Bell בעבור 16 מיליארד דולר בלבד ובמצב של כמעט פשיטת רגל. AT&T המקורית, שהפכה למונופול תקשורתי במהלך המאה ה-20, פורקה ב-1984 בהוראת משרד המשפטים האמריקאי לשבע חברות אזוריות, "שבעת תינוקות הבל" כפי שכונו, ואילו AT&T הוותיקה, שכונתה אז "מאמא-בל" נשארה עם הקווים הבינלאומיים והלאומיים בארה"ב (שהרי התשתיות נשארו בשליטתה, משהו כמו בזק).

פירוקה של "מאמא-בל" היה חגיגה למשקיעים ואסון לאימא הקשישה. המשקיעים, שקבלו 8 מניות במקום האחת שהייתה להם, ראו השקעתם פורחת (ב-1987 הגיע שווי החבילה לפי 8-9 מערכה בעת הפיצול). אבל בגלל ההתפתחויות הטכנולוגיות החברה הדרדרה וב-2005 כאמור נרכשה.

למה שילם אדוארד וויטקר ג'וניור, האיש שהוביל את SBC מהקמתה ב-1983 עד 2007 ושנחשב עד היום כמנהל המשפיע ביותר והמוצלח ביותר בתקשורת האמריקאית, מחיר כזה? הוא ענה על השאלה רק כאשר פרש מ-AT&T ב-2007 ועבר להוביל את GM החדשה, "בעבור המותג וכדאי שתבדקו כמה הרווחנו בגלל אותה החלטה שהגדרתם בזמנו כמטורפת, היום זה נראה כמציאה ממש".

בדרך לרכישה של SBC ב-1997 הביאו את מייקל ארמסטרונג, מנהל-על שהצליח להבריא חברות רבות ביניהן יוז אלקטרוניקה, קומקאסט ועוד, כיו"ר ומנכ"ל AT&T. את תמונת המצב היום בתחום הוא שרטט בדייקנות ב-1997 והחל לפעול להשגתה, אלא שמשבר 2000 בוול סטריט הרס את התוכנית. ווייטאקר ביצע במלואה את תכנית ארמסטרונג, התחיל באסטרטגיה של "הקמת חברת תקשורת/בידור המובילה בעולם" שאותה המשיך יורשו, רנדל סטיבנסון. וויטאקר הסביר ב-2007 שרכישת המותג תעזור ל-AT&T לפלס דרך בהתפתחויות שיוצרת מהפכת הטכנולוגיה ולכן שילם. הוא צדק בדיוק כפי שצדק כשדרש להשאיר המותג GM כשקיבל את ניהול ענקית הרכב שפשטה רגל באותה שנה.

מה צפוי אם תאושר העסקה?
אם העסקה תאושר, AT&T תהיה השחקן היחיד כרגע שפועל בשוק הטלקום והמדיה בדרך של אינטגרציה אנכית. מהמובילות בעולם בפתרונות עסקיים, תשתיות תקשורת, קשרים אלחוטיים ושירותי אינטרנט ובידור ובנוסף לכך מובילה במכירות ציוד, שמוכרת יותר אייפונים מאפל, AT&T תהפוך לבעלים של כמה מהתכנים הפופולריים ביותר בעולם כמו Game of Thrones, Veep, הסופרנוס (שעדיין מכניס הון) ועוד, ולצד זה הבעלים של CNN, HBO (היהלום שבכתר), סרטי וורנר ועוד. בקצור, AT&T תהפוך לחברה היחידה בעולם בתחום התקשורת/בידור שמסוגלת לספק את כול מאוויי הצרכן כפי שמוכרים כיום, כשמעמד זה מעניק לה יתרון גם לגבי התפתחויות עתידיות (מה שללא ספק יגרום לחברות ענק רבות מהתקשורת ומהמדיה שהזכרנו פיתוי להיכנס גם).

סטיבנסון הסביר השבוע שהדיון על הרכישה, בתוך AT&T ומול טרנר, מתנהל מזה חודשים אבל מתמקד בעיקר בנושאי התוצאות העסקיות והיתרונות היחסיים ומעט מאוד בנושא הרגולציה. לטענתו אין שום סיבה לחשש ממנה כי מדובר ב"עסקה וורטיקלית" (בין יצרן לצרכן) שאינה משנה דבר ואינה פוגעת בכלום בהשוואה ל"עסקה רוחבית" שפוגעת. התוצאה היחידה של דיל כזה (שדוגמתו אגב לא הייתה עדיין) היא שיפור הוויית הצרכן ומצב החברות, התייעלות.

אז על מה דנו "חודשים"? בעיקר איך בדיוק לבצע את המיזוג אל מול השינויים המהירים שמהפכת הטכנולוגיה מייצרת והצורך בהתאמה להתפתחויות העתידיות, גם בביקוש ולא פחות בהיצע (איך למשל "נלחמים" מול נטפליקס?). סטיבנסון טוען שהסיבה העיקרית למיזוג דווקא כעת היא החשש מהמהירות שבה עולם ההפצה והתוכן מתמזגים. "חייבים להתחיל לערוך תוכן בצורה שונה, צריך פ?ר מ ט חדשני ושונה ומהר", הוא אומר.

"התוצאה של המיזוג", אמר ג'ף ביוקס, יו"ר ומנכ"ל טיים ורנר, "היא שללקוחות תהיה ברירה גדולה יותר ומגוון גדול בהרבה. המיזוג אינו דורש מאתנו ומ-AT&T שום שינויים, יש כאן התאמה מוחלטת רק שחשוב היה להחליט ולזוז קדימה כי העניינים מתגלגלים במהירות". ואכן, טיים וורנר דחתה לאחרונה הצעת מיזוג של 80 מיליארד מ-Twenty-First Century Fox חברת הבת של News Corp. "שם", מסביר ביוקס, "העסקה הייתה מותנית בשינויים מבניים בשתי החברות ואילו כאן אין צורך בשום שינוי. ראינו שמהפכת הטכנולוגיה בהתקדמותה גורמת למעבר מסיבי של צרכני תקשורת ומדיה לסמארטפונים וטאבלטים למיניהם, צפייה ישירה בקובץ מדיה במחשב והם עוברים לחברות כמו נטפליקס, שלא לדבר על הסכנה מחברות הרשת החברתית כמו פייסבוק ואחרות כמו גוגל ואמאזון ופעלנו".

AT&T מעסיקה 281,450 עובדים, ההכנסה ב-2015, הייתה 146.8 מיליארד, רווח תפעולי של 24.8 מיליארד ונקי של 13.7 מיליארד. בארה"ב יש לחברה 133 מיליון מנויים באלחוט ו-25 מיליון מינויי וידאו. אליבא האנליסטים יעלו ההכנסות ב-2016 ל-164.5 מיליארד והרווח הנקי ל-17.53 או 2.85 למניה. בנוסף לכול זה היא גם משלמת הדיבידנד הגבוה ביותר בין מניות הדאו, 1.92 דולר או תשואה של 5.24% כרגע. החברה העלתה הדיבידנד בקביעות ב-33 הרבעונים האחרונים, לאחרונה בשבוע שעבר.

טיים ורנר מעסיקה 24,800 עובדים, הכנסותיה ב-2015 היו 28.1 מיליארד עם רווח נקי של 3.8 מיליארד ורווח למניה של 4.75 דולר. הקונצנזוס מעריך הכנסות של 29 מיליארד ב-2016 עם רווח למניה של 5.43. אם המהלך יתנהל כראוי אין שום ספק שהחברה החדשה תשנה את פני תעשיית התקשורת, והעובדה שמספר רב של חברות בתחום מתארגנות בכיוון תומכת ברעיון. להנהלות 2 החברות (ששתיהן תמשכנה לפעול בנפרד) מספיק הוכחות ביצוע כך שהסיכויים הם שהחברה החדשה תהיה "טובה" יותר משתי המרכיבות. על פניו ובמיוחד אם החששות יגרמו למניות לרדת השקעה ב-T של היום נראית מעניינת. 11 אנליסטים הוציאו סקרים מאז ההודעה, 5 מתוכם המליצו בקניה ו-6 בהחזק.

מדוע מנית TWX לא סוגרת את הפרמיה הגדולה ומדוע T מתדרדרת (בינתיים)?
החששות נובעים מארבעה גורמים: החשש מהרגולטורים, התנגדות פוליטיקאים בולטים, בהם קלינטון וטראמפ, לעסקה, החשש מאי-הצלחה עסקית של המיזוג בעתיד ולבסוף מהחוב של AT&T.

לגבי החשש הראשון מהרגולטורים, גם אנחנו בדקנו הנושא לעומק ונראה לנו שסטיבנסון וביוקס צודקים, אין סיבה אמתית לאי-אישור ובמיוחד כשהרשות לתקשורת, ה-FCC, אינה מעורבת (שום חלק בהסכם לא מפוקח על ידה מלבד תחנה אחת של וורנר באטלנטה). החשש מהפוליטיקאים טוב לכותרות ומצוין לבחירות, אבל הוא לא ישים בפועל. החשש מאי הצלחת העסקה נובע מחששותיהם של כמה אנליסטים שהחליטו ששני המנהלים שמים יהבם על "חדשנות" כאסטרטגיה כמצדיקת המיזוג. "חדשנות", הם אומרים, "אינה אסטרטגיה אלא דבר שכול מנהל חייב לדחוף בין אם יש דיל או לא". ישנם גם אנליסטים שטוענים שהמיזוג אינו עושה שכל מול ההתפתחויות בשוק. יכול להיות, אנחנו חושבים ההפך. אגב, רק לפני שנה ביצעה AT&T את רכישת DirecTV בעבור 48.5 מיליארד וזה פועל נפלא היום.

באשר לחשש לאי הצלחת העסקה, קשה להבין טענה זו ובמיוחד כששתי החברות בעד ולשתיהן ניסיון רב במיזוגים. החובות של AT&T, שיצמחו ל-191 מיליארד דולר לאחר המיזוג, נראים מפחידים אבל רק למי שלא בודק את הרכבם, את עלותם ואת יכולת העמידה בהם.

הדעה שלנו היא שהמיזוג יעבור את הרגולטור, יתבצע בקלות יחסית (לאור מקרי העבר והנכונות משתי החברות) והחשש מהחובות, ברמת הריבית הנוכחית והצפויה ולנוכח ההתייעלות וקצב הצמיחה של שתי החברות, מוגזם (מה גם שחלק ניכר מהחוב פרוס היטב).

מצטרפת לחגיגה
מסתובבות שמועות, חלקן מגורמים מאוד רציניים, שאפל בודקת האפשרות להצטרף לדיל. הסבירות לדעתנו (בגלל אישיות המנהלים) שואפת לאפס, אבל אפל מודאגת בקשר ל-231.5 מיליארד ששוכבים בקופה, זה מעיק על הדוחות. אני מבין שיש כמה קוראים שמאמינים שאפל "גמורה" אבל כדאי לעקוב גם אחריה.

האם כדאי לנצל השפל ולקנות את המניות? אתם הרי יודעים שלא נאמר מילה על כך. מה שכן נאמר הוא שלאור העסקה והציפיות לעוד מהסוג הזה כדאי לעקוב אחרי סלים וקרנות מהסוג של PBS שמרכז חברות מדיה שונות.

תגובות לכתבה(80):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 30.
    אטיוניטי
    יריב 07/11/2016 14:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה, אודה לך אם תוכל להתייחסך לנפילה באטיוניטי. האם זו הזדמנות או שינוי כיוון ? בתודה
    סגור
  • 29.
    VRX והחקירה
    ארי 01/11/2016 09:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אמנם כתבת רבות על החברה וקורותיה, כולל כתבה יפה עליה לא לפני הרבה זמן, אך אחרי ההודעה של אתמול והצלילה הפתאומית במניה, מה דעתך על ההודעה ואיך לדעתך היא תשפיע על החברה, ושאלה נוספת: האם בהכירך את ג'וזף פאפא (שמוערך לכל הדעות) הוא יעבור את זה וישאר להמשך הדרך או שיש מצב שישבר ויעזוב ואז ירסק עוד את המשקיעים?
    סגור
  • באמת ארי???
    שלמה גרינברג 01/11/2016 11:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה רוצה שבעקבות שמועות (אפילו מבוססות) על חקירה כנגד המנהלים הקודמים של החברה וירידת המניה הפראית אני אגיב? כשתהיה חקירה ונדע על מה בדיוק נוכל אולי להגיב אם כי אין צורך בכך. חקירות פוגעות במניות, נקודה. פאפא יעבור את זה? את מה?
    סגור
  • 28.
    טראמפ
    קורא ותיק 30/10/2016 15:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה יקר אשמח אם תכתוב כמה מילים,לאור ההתפתחויות האחרונות,ולאור מה שאתה כתבת(ז'יטונים..)האם חושב שבאמת יש לו סיכוי לנצח?ואם כן מה אתה רואה שתהיינה ההשלכות על השווקים?האם אתה מסכים לשדר המרגיע שקראתי בהמון כתבות בסוף השבוע שחוזקם של הבלמים והאיזונים של המערכת האמריקאית לא תאפשר לו "להשתולל"...??אשמח לשמוע את דעתך...בהרגשה שלי ואולי אני טועה אלו ימים גורליים...
    סגור
  • אגיב בכתבה הבאה
    שלמה גרינברג 30/10/2016 15:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יחד עם זאת וכיוון שיצא לי בעבר לתת הרצאה במשרדי טראמפ בניו יורק אני מציע שלא תיתפס לשטויות שהתקשורת מספרת עליו. זה אדם חכם מאוד, מהיר תפיסה מאוד ואינו גזען כלל ובכלל, למה שהבורסות תפגענה? הרי הוא מדבר על הורדת מס חברות ועל עידוד התעשייה. אם הבורסה תיפגע זה בגלל כותרות האימים של התקשורת האמריקאית ששנאתה לטראמפ אינה שונה משנאת התקשורת המקומית לנתניהו.
    סגור
  • טען עוד
  • הלוואי ואתה צודק
    קורא ותיק 31/10/2016 05:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השווקים ירדו בעיקר בגלל חוסר הוודאות...מה וכמה מתוך ההצהרות שלו(חלקן לגמרי משוגעות) הוא יממש?עד כמה הוא מחויב לכללי המשחק?מה יעשה עם הריבית ועם יילן?לאן יקח את ארה"ב מבחינת יחסי החוץ?וכו וכו נקווה לטוב ויום טוב
    סגור
  • תודה
    קורא ותיק 31/10/2016 10:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו שאמרתי הלוואי ואתה צודק...
    סגור
  • השפעת הכותרות
    שלמה גרינברג 31/10/2016 08:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לרגע תנסה להתנתק מהכותרות ולהביט על העובדות. כול מה שאמר על הנושא הכלכלי/פיננסי טוב לחברות האמריקאיות, למשקיעים האמריקאים ובטח לבורסה. הבורסה ירדה מעט כי עלתה המון ולקלינטון חלק הארי בהפחדה (הבריאות). "מה יעשה עם הריבית וילן? כלום כי אינו מעורב ואינו יכול להתערב.
    סגור
  • אומרים trump bad hair day והוא לוחץ על הכפתור.... (ל"ת)
    שבמזוודה 30/10/2016 16:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ותבדוק בבקשה מה אמרו על מנחם בגין בישראל ובעולם
    שלמה גרינברג 30/10/2016 17:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני שזכה בבחירות
    סגור
  • 27.
    cybr
    שלומית 30/10/2016 08:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לשלמה שלום ,אודה לך מאד על התייחסותך למניה נראה לי שהיא מניה טובה ובשורה האחרונה רווחית מתאימה לרכישה משום שהיא מאד יחודית בתחום . היו שמועות לגבי רכישה על ידי צק פוינט אך דבר לא ארע תודה
    סגור
  • צודקת, חברה מעניינת ובעלת פוטנציאל
    שלמה גרינברג 30/10/2016 10:57
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בכול היתר איני יודע
    סגור
  • 26.
    טבע, מיילין VRX
    משקיע פארמה 30/10/2016 01:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה רציתי לשאול א. לגבי טבע האם אתה לא חושש ממה שאמר מנכ"ל חברת אלגרן שבבוא היום הם ימכרו את מניות טבע שיש בידם? ב. לגבי VRX האם לדעתך הם יעמדו בהחזרי האג"ח והאם לדעתך צפויים לקנוס וכיו"ב ג. לגבי מיילין האם התרופות שיש להם בצנרת + מה שבפיתוח לא עדיף על המוצרים של טבע [כמובן ביחס לשווי שוק]? תודה
    סגור
  • TEVA, MYL, VRX
    שלמה גרינברג 30/10/2016 11:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אמר מנכ"ל אלגרן וצדק, אין להם סיבה להחזיק במניות טבע כהשקעה ובבוא העת ימכרו, מה החשש? לגבי VRX ו MYL תבדוק וזו החלטה שלך
    סגור
  • החשש ברור
    משקיע פארמה 30/10/2016 11:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהם יציפו 8% מהחברה לשוק מה שלא יתן למחיר המניה לעלות. לדבי מיילין ו- VRX ביקשתי את דעתך לשאלות ששאלתי [אתה לא חייב לענות]
    סגור
  • "יציפו"?
    שלמה גרינברג 30/10/2016 15:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באמת, תהיה רציני.
    סגור
  • 25.
    פארמה
    גיל 29/10/2016 23:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלמה שלום,האם יש אפשרות שתתייחס באופן רחב ומקיף לגבי מה שקורה בתחום הםארמה והתייחסות ספציפית למניית טבע?תודה
    סגור
  • התיחסתי ובקרוב שוב (ל"ת)
    שלמה גרינברג 30/10/2016 11:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 24.
    VDTH
    מוטי 29/10/2016 23:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היי שלמה,תודה על כתבה מעולה.אשמח לשמוע את דעתך על VDTH החברה פרסמה דוח טוב מאוד לפני כמה ימים ונמצאת בשוק עם המון מקום לצמיחה...
    סגור
  • אין לי דעה, חברה שמתמקדת בשוק ההודי (ל"ת)
    שלמה גרינברג 30/10/2016 11:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    אתה גדול....
    נחום 29/10/2016 20:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אוהב את ההומור שלך מר גרינברג.לאט לאט,נהרוג טורקי וננוח,לא כולם ביחד..... סתם.ועכשיו ברצינות,על טופ אימג' כבר "הבטחת "לי לפני שנה... ;-)
    סגור
  • הבטחתי? בהזדמנות (ל"ת)
    שלמה גרינברג 30/10/2016 11:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 22.
    שלמה מה נשמע?
    אבי3 29/10/2016 20:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאלה-האם אמגן ירדה בצורה משמעותית עם סיבה הגיונית?או עוד שטות כהרגל של הכותרות?כי לא מצאתי כלום באינטרנט שאומר משהו משמעותי.דוחות חזקים והמשך חזק...
    סגור
  • בעיקר בשל חוסר הבנה וקצת הערכת יתר (ל"ת)
    שלמה גרינברג 30/10/2016 11:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • תודה
    אבי3 02/11/2016 09:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז אתה לא רואה סיבה רצינית?
    סגור
  • 21.
    אימפרבה
    דודו 29/10/2016 20:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם אתה עוקב אחרי החברה הישראלית הזו שנפלה לאחרונה בלא מעט אחוזים לאחר שהתברר שההצעות לרכישתה היו נמוכות יחסית לציפיות החברה? האם כניסת אליוט האקטיביסטית תשפר להערכתך גם את תוצאות החברה?
    סגור
  • אימפרבה
    שלמה גרינברג 30/10/2016 11:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראשית המשפט, "שההצעות לרכישתה היו נמוכות יחסית לציפיות החברה" אינו מדויק. החברה היא שחיפשה קונה והשמועות היו שחברות כמו סיסקו, IBM וקרן הון פרטית הביעו עניין. בשל כך עלתה המניה בעצמה ובדחיפה של מאמר בבלומברג שחזר על כך. לא ידוע אם בכלל ובאיזה ערך היו ההצעות ולפי ההודעה "החיםוש" אחרי קונה נעצר. אלו שקנו המניה בציפיות צריכים היו להביא בחשבון שמדובר בשמועות. התגובה תמיד חריפה במקרים כאלו. זה עדיין לא אומר כלום. צריך להבין שללא הצעת רכש המניה עדיין מוערכת בצורה נדיבה למדי. יש להם בעיה של הפסד מתמשך שבשני הרבעונים האחרונים לא הראה שיפור. איני יודע מי זו "אליוט האקטיביסטית"
    סגור
  • 20.
    מה דעתך על מזור רובוטיקה והתקדמות החברה?
    ניר 29/10/2016 18:35
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לכמה מערכות מותקנות אתה חושב שהחברה יכולה להגיע? תודה מראש שלמה.
    סגור
  • "לכמה מערכות מותקנות אתה חושב שהחברה יכולה להגיע? "
    שלמה גרינברג 29/10/2016 19:36
    הגב לתגובה זו
    2 0
    באמת ניר, תהיה רציני. החברה מתקדמת מצוין
    סגור
  • 19.
    Amazon unveils cargo plane, first of a fleet of 40
    ארז 29/10/2016 15:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסתבר שהחל מאוגוסט הם בונים צי של 40 מטוסי בואינג (בחכירה) - לאפשר יותר שליטה על משלוחים מהירים. לא מטורף לחשוב שבעוד 10 שנים תהיה להם פעילות משלוחים שתתחרה ב fedex ups - בדיוק כמו פעילות הענן שלהם היום. Amazon unveils cargo plane, first of a fleet of 40 Friday 5 August 2016
    סגור
  • למה לא? הם כבר מתחרים (ל"ת)
    שלמה גרינברג 29/10/2016 19:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    אלצהיימר
    איציק 29/10/2016 14:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה פרט לביוג'ן ואלי לילי לאיזה עוד חברות ציבוריות יש מחקרים מתקדמים בתחום? יש במקרה תעודת סל בתחום?
    סגור
  • יש גוגל איציק, תבדוק (ל"ת)
    שלמה גרינברג 29/10/2016 19:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    פארמה - האם מדובר במשבר עולמי?
    שואלת 29/10/2016 14:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלמה שלום, נושא הפארמה אחריו אני עוקבת זה שנים, מתחיל לקבל אינדיקציות של משבר אמיתי.מצחיק שכאן כולם מדברים על טבע ה"מתרסקת" ולא מסתכלים מה קורה בסקטור.נכון שאנחנו לא נביאים, אבל אשמח לקרוא מה דעתך, והאם אתה סבור שמדובר ב"תקופה" לא טובה של הסקטור או בתפנית לטווח בינוני-ארוך. תודה רבה מראש! אגב, קראתי פעמים אחדות שהזכרת את xlv. ה etf הזה הוא דוגמא מצויינת למתרחש.
    סגור
  • איני חושב שיש משבר
    שלמה גרינברג 29/10/2016 19:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ו XLV ? אז השנה ירד? האמיני לי ראיתי "משברים" בתחום הבריאות ולא מעט לדעתי המשבר יחלוף כי הביקוש למוצרי הסקטור הולך וגדל והמחירים יחזרו לעלות
    סגור
  • 16.
    שלמה יקרי קח אמגן הערב 10למטה?למה ככה
    אורי 28/10/2016 20:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה השוק המוחרבן בארהב ואתה עוד כותב לי שאני לא מתייעץ וכו יש שם נבלות נקודה
    סגור
  • אכן, אינך מתייעץ (ל"ת)
    שלמה גרינברג 29/10/2016 09:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • NVO גם חטפה 13 אחוז נפילה - חברה של 90 מיליארד דולר (ל"ת)
    שווי שוק 28/10/2016 23:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    תודה.ו....
    נחום 28/10/2016 16:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היי מר גרינברג מה שלומך?תמיד תענוג לקרוא הכתבות שלך!אשמח אם תעדכן על טופ אימג' (הביאו מנכל חדש לפני כמה חודשים),אוטיוניטי, מגל וראדא
    סגור
  • זה הכול? אולי תוסיף עוד כמה? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 29/10/2016 09:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • זרוק עוד 10-15 מניות נתעדכן בהכול ונחסוך זמן (ל"ת)
    עולב וחוצפה 28/10/2016 22:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    xpo
    rafi 28/10/2016 13:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה מכיר את חברת הלוגיסטיקה הזאת שעושה תשואה מטורפת ולא מפסיקה להכות את התחזיות? יש מצב לכתבה עליה?
    סגור
  • XPO Logistics
    למה גרינברג 28/10/2016 18:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעבר הכרתי אותה היטב ולצערי ירדה מהרדאר שלי ב 2008. מאז נכנסה ללוגיסטיקה המכירות טסות מעלה ועד לאחרונה גם ההפסדים אלא שבמהלך 4 הרבעונים האחרונים היא מקטינה הפסדים ובאחרון עברה לרווח וזו הסיבה האמיתית לעליות. יחד עם זאת ההערכה בחלל אז צריך להיזהר.
    סגור
  • 13.
    Attu
    ישראל 28/10/2016 12:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה שלום, דומה ששמעון לא מצליח למרות הפוטנציאל הגדול , נראית כמו לפני רבעון לא טוב , דעתך ?
    סגור
  • נמתין ונראה כשהרבעון יתפרסם (ל"ת)
    שלמה גרינברג 28/10/2016 15:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    שלמה - אתה תותח. כל השבוע אני ממתין לימי חמישי בגללך !! (ל"ת)
    גלעד ל. 28/10/2016 11:11
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 11.
    skyy -השקעה בענן
    einatcn 27/10/2016 20:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלמה שלום.תודה על הכתבה ועל שאתה מעניק לנו את האפשרות למבט מעמיק בתחום. מה דעתך על ה-etf החדשה להשקעה בחברות העוסקות בתחום איכסון ושרותי ענן -.? skyy תודה
    סגור
  • מה דעתי?
    שלמה גרינברג 28/10/2016 09:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תסתכל על הגרף. הבעיה, כמו תמיד, שחלק גדול מהמשקיעים, קונים רק בגלל המילה "ענן" וחלק גדול של החברות הכלולות מתומחר יקר מאוד.
    סגור
  • חדשה ? שלמה כתב על skyy כבר ב 2011
    חיים מהחמוצים 28/10/2016 08:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשסוכנויות הדירוג מתערבות בפוליטיקה - זה משנה את הסדר מאת: שלמה גרינברג 11:43 | 08.12.11
    סגור
  • 10.
    מומנטום שלילי
    ארי 27/10/2016 19:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    CYH לא מפסיקה לחטוף
    סגור
  • נבעיה בניהול, ראה המתחרות (ל"ת)
    שלמה גרינברג 28/10/2016 09:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • איזה נפילה!על מה היום נופלת 40%?
    אורי 27/10/2016 21:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נכון הפיסדו ככה להפיל מניה ועוד בזמנו אמרו לי שזו מניה סולדית. לצערי לא יודע מה יהיה בעתיד אולי מישהו יאיר את עיני ברוב טיפשות הכנסתי לשם כ200אלף שקל אמיתי לגמרי
    סגור
  • תפנה למי שהמליץ על החברה
    שלמה גרינברג 28/10/2016 09:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כבר עניתי לך על השאלה מספר פעמים. תסלח לי אבל הבעיה שלך אורי שאינך בודק וגרוע מזה, אינך עוקב
    סגור
  • שלמה אני עוקב
    אורי 28/10/2016 11:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה לעשות שיש אנשים רמאים כנראה קראתי באיזה אתר ככלכלי אולי גם אצלך באחת הכתבות שכתבת לפני שנים אני הבנתי שהחברה הנל מנהלת בתי חולים כ600?לכן השקעתי שם מדובר על חבCYHלסיום אין מה לעשות רק חבל שהמון המון כסף שמתי שם אשמח אם תתקן אותי במידע שבת שלום
    סגור
  • על זה בדיוק אני מדבר אורי
    שלמה גרינברג 28/10/2016 15:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    "קראתי באיזה אתר ככלכלי אולי גם אצלך באחת הכתבות שכתבת לפני שנים אני הבנתי שהחברה הנל מנהלת בתי חולים כ600?לכן השקעתי שם ". אצלי בטח לא קראת שהיא מנהלת 600 בתי חולים, היא מנהלת 195. אבל זו סיבה לקנות? כתבתי לך בזמנו שיש בעיות ניהול והן עדיין שם
    סגור
  • שלמה תודה (ל"ת)
    אורי 28/10/2016 10:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    דעתך
    יצחק 27/10/2016 18:51
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שלמה שלום, כתבה מעולה כמו מיני רבות כדוגמת סקירה על calm ו gild... האם אתה מכיר את חברת הספנות והקרוזים nclh( שאמנם קיבלה הורדת המלצה מjpm היום) אך עפ"י מדדים רבים מתומחרת נמוך מאוד, ומה אתה חושב על הסקטור באופן כללי
    סגור
  • Norwegian Cruise
    שלמה גרינברג 28/10/2016 09:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מכיר היטב, אפילו נסעתי אתם בעבר. החברה אמריקאית ומתחרה בקרניבל קרוז וב Royal Caribbean .אם תשווה הביצועים תראה שכול השלישייה הזו, שמחזיקה בנתח גדול של התיירות הימית בארה"ב יורדת מאז הרבעון האחרון של שנה שעברה והסיבות מגוונות. לדעתי התיירות הימית היא אחד התחומים שימשיכו לצמוח ובגדול. למעשה שלושת המניות היו מומלצות מאוד והניבו יפה עד סוף 2015 ואו אז, בגלל החשש החוזר מהאטה גלובלית בכלכלה (במיוחד בסין שם שלושתן פועלות) הן מתדרדרות. ל Norwegian יש עוד בעיה זמנית, אוניית הדגל שלה בשיפוץ וזה פוגע בהכנסות ומעלה הוצאות. דעתי האישית היא שהאנליסטים (גם ב JPM ובמיוחד בגולדמן שמאז סוף 2015 ממליץ למכור ואחרים) טועים בשלב הנוכחי אבל זה מה יש.
    סגור
  • תודה
    Izak 31/10/2016 17:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מודה לך מאוד. נהנה לקרא את כתבותיך
    סגור
  • 8.
    האם כמות הכסף הפנוי מכתיבה או השיווק?
    יוסי 27/10/2016 18:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם צורכי השוק הם שמכוונים את המיזוגים הענקים האלה או כמויות הכסף הפנוי שבשוק (למשל הכסף בקופה של אפל), או לחילופין האפשרויות לקבל הלוואות זולות (כמו שקורה אם TEVA שרוכשת לויתן שגדול ממנה) ?
    סגור
  • תקרא היטב מה שכתבת
    שלמה גרינברג 28/10/2016 09:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אכן כמות הכסף הגדולה היא המניע הרי שאפל זו הדוגמה הלא טובה, היא לא קונה. "המיזוגים הענקיים" וגם "הקטנטנים" נדחפים בראש ובראשונה ע"י הצרכים בתחום העיסוק של החברה ואסטרטגיית הצמיחה שלה. ההחלטה קשורה כמובן ליכולת לרכוש במחיר האידיאלי לחברה הרוכשת (מניות או מזומן) מה שקשור למחיר הכסף כמובן. לבסוף ישנה גם ההשפעה של בנקאי ההשקעה.
    סגור
  • 7.
    בריסטול מאייר
    רפאל 27/10/2016 15:29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שלום שלמה, עבר זמן מאז התרסקה מנייתה של BMY בשל כישלון התרופה אופדיבו לסרטן הריאות, האם גם כאן כפי שאתה מלין ברבים מטוריך האחרונים-הייתה זו תרבות הכותרות של וול סטריט שריסקה את מחיר המניה כך? אומנם סרטן הריאות הוא ללא ספק הטיפול היקר, הנפוץ וכנראה גם החשוב ביותר בתחום האונקולוגי, אך התרופה עצמה עדיין נחשבת פורצת דרך בסוגי סרטן רבים והחברה מציגה רווחים ואיכות גבוהה ביחס לשאר המניות בסקטור, האם לדעתך שלמה המניה תחזור לרמותיה הקודמות, או שכעת היא מתומחרת כמו שהיא צריכה ולא בהשפעות חלום כאלה ואחרות?
    סגור
  • אני מלין?
    שלמה גרינברג 27/10/2016 16:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כנראה שאינך קורא את המאמרים בעיון. איני "מלין" שתרבות הכותרות של וול סטריט "מרסקת" מחירי מניות. אני טוען (וכמובן על סמך בדיקות אמפיריות) שתרבות הכותרות יוצרת זעזועים קשים. אין לי ספק כלל שבעתיד תשבור בריסטול, אחת מחברות הפאר הרפואיות ובעלת יכולות פתוח גבוהות, את שיאי העבר שלה.מתי? נחיה ונראה. בכול מקרה תתחיל בקריאת הדיווח על תוצאות הרבעון וההנחיות ( https://finance.yahoo.com/news/bristol-hikes-2016-profit-forecast-114215502.html) ומשם, אם יש לך שאלות, נמשיך. לגבי התימחור אני צריך לבדוק המספרים ואולי אעשה זאת בהזדמנות.
    סגור
  • 6.
    מה ביחס למחיר?
    משקיע ערך 27/10/2016 11:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה, כרגיל כתבה יפה. אבל חסר התייחסות לשווי החברה כרגע, וכמה הוא אטרקטיבי. בנוסף, מדוע אתה מבטל בהינף יד חוב כביר של 191 מליארד, זה פי 10 מהרווח הנקי של שתי החברות יחד?
    סגור
  • תקרא שוב בבקשה
    שלמה גרינברג 27/10/2016 12:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מבאל??? אחרי שתקרא את הכתבה תשאל שוב
    סגור
  • ושאלה לשלמה לגבי הדיבידנד של T
    נדי 27/10/2016 12:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    T משלמת היום דיבידנד גבוה מאוד, האם הוצאות המיזוג/רכישה עדיין יאפשרו לעמוד בתשלום הדיבידנד למחזיקי מניות החברה המאוחדת ואורך השנים הקרובות, לדעתך?
    סגור
  • תקרא המאמר (ל"ת)
    שלמה גרינברג 27/10/2016 14:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    תודה, כתבה מדהימה
    ארי 27/10/2016 11:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כרגיל
    סגור
  • 4.
    שלמה מה אתה אומר על AMD ? יש מצב לכתבה ? תודה ! (ל"ת)
    רוני 27/10/2016 10:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אולי (ל"ת)
    שלמה גרינברג 27/10/2016 11:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    XHB
    ג'ספר 27/10/2016 10:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תעודת הסל נופלת חזק בשבוע האחרון אחרי שהחברות המרכיבות אותה מפספסות את התחזיות בדיווחים לרבעון השלישי, יש לך הסבר אולי מדוע אחרי כמה רבעונים טובים, החברות בתחום מפספסות ברבעון הזה?
    סגור
  • XHB
    שלמה גרינברג 27/10/2016 11:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נופלת חזק? לא הייתי מגזים בהשוואה לתשואה שהיא מניבה מאז המשבר. בכול מקרה, הירידה לאחרונה היא בעיקר בשל "האכזבה" מ HD ו TOL שהן מרכיבות כבדות בסל. כול החברות הללו הציגו, מאז 2009, צמיחה ורווחיות מדהימים והאנליסטים, כמנהגם, רוצים להמשיך ולראות זאת. קצב הצמיחה הואט, זה הכול. שים לב אגב שבהשוואה לקרן הרי"ט הנדלני הגדולה RWR XHB נתנה, לאורך השנים, תשואה גבוהה בהרבה. כיוון שהקרן מורכבת מחברות בניה אז למי שמכיר את הסייקלים של התחום זה לא מפליא שיש קצת ירידות.
    סגור
  • 2.
    שלמה שלום זוכר שכתבת עלT
    אורי 27/10/2016 09:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכן אני בפנים המניה מאז שפורסם שהיא קונה את וורנר רק יורדת מקווה שזה זמני תודה על הכתבה אם תוכל לכתוב כמה מילים על סמסנג היום פורסם דוח לא טוב
    סגור
  • בהזדמנות (ל"ת)
    שלמה גרינברג 27/10/2016 11:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אורי אני שמח שסוף סוף יש מניה אחת שלא הפסדת עליה כסף (ל"ת)
    בכנות 27/10/2016 15:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • התרופות דפקו אותי השנה
    אורי 27/10/2016 16:03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    קח דוגמא חב של בתי חולים נופלת לי מעל100%למה ככה שם החב תבדוקCYHוגם BiiBועוד אני לא אשם אלרגן טבעו. ועוד אלה החיים כל זמן שאני לא חייב אני לא. דואג יהיה טוב
    סגור
  • 1.
    אביחי
    GME 27/10/2016 09:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היי שלמה היקר, האם תוכל בבקשה להתייחס לחברת גיימ-סטופ? מהן הסיבות לתחתית במחיר המניה (למרות דוחות סבירים) - האם לדעתך עולם המשחקים משתנה? מה אתה חושב על הנהלת החברה? מה צופן לה העתיד להערכתך? תודה!
    סגור
  • דוחות סבירים?
    שלמה גרינברג 27/10/2016 11:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תבדוק שוב. ברור שהתחום משתנה כול הזמן אבל זו לא הסיבה שפוגעת בחברה הזו. התחרות פה אדירה, מוול מארט ואמאזון ועד עשרות דילרים קטנים ואפילו נאטפליקס שמעבירה אליה לקוחות מהווידאו. איני מכיר את ההנהלה והעתיד, ספציפית בתחום שלהם, תלוי ביצירתיות של ההנהלה
    סגור
  • מדובר בסהכ ברשת של 1400 חנויות (ל"ת)
    איזה יתרון יש להם ? 27/10/2016 10:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • שאלה של זמן (לא רב, לדעתי) עד שירכשו אותה.
    רז 30/10/2016 12:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    .
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות