כחלון הוא הגורם לדהירת מחירי הדירות - והנה הסבר

ארז כהן, לשעבר יו״ר לשכת שמאי המקרקעין, מתייחס לקפיצה הנוספת במחירי הדירות
 | 

בעקבות נתוני הלמס המצביעים על זינוק ללא תקדים של מחירי הדיור, טענתי היא כי דווקא מדיניות כחלון מאז מינויו לשר האוצר במאי 2015, לפני שנה וחצי, תדלקה את רמות המחירים ואילולא מדיניות זו רמות המחירים היו עולים הרבה פחות בשנה וחצי האחרונה!

דווקא כשכחלון נטל לידיו לפני שנה וחצי את  מושכות נושא הדיור, וקיבל מנדט ללא תקדים בהיסטוריה של מדינת ישראל, הן כשר אוצר והן כאחראי על על מדיניות השיכון, הייתה תחושה שמחירי הדיור עומדים להיעצר. בדיקה כלכלית שערך משרדי מצביעה באופן חד משמעי על כך ש״פעולות יתר״ שביצע כחלון ובעקבותיו נגררה כל המערכת, היו גורם מרכזי ביותר בדהירת המחירים. על מנת לסבר את האוזן: מאז בחירת כחלון לשר האוצר, עלה מחיר דירה ממוצעת במדינת ישראל ב-150-200 אלף שקלים, אותה הנחה שהוא מציע במסגרת מחיר למשתכן!!

1. כחלון ביצע טעות אסטרטגית כשהכפיל ביוני 2015 את מס הרכישה. הטעות הייתה לא רק בכך שהבריח את רוב המשקיעים מהשוק, אלא בכך שמס הרכישה עצמו דחף פסיכולוגית את רמות המחירים כלפי מעלה(!) ויצר חשש מפני אי וודאות, מפני גזירות נוספות ועליות מחירים נוספות שאכן מימשו את עצמן.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

2. כחלון ביצע טעות אסטרטגית בכך שהפך תכנית נישה, שכבודה במקומה מונח, דוגמת מחיר למשתכן, לעיקר תכנית הדיור שלו. בכך הוא הזניח את עיקר השוק, הפך אותו לדו-ראשי, יצר רמות ציפיות שלא יתממשו אצל רוכשים, והאכזבה הביאה רבים מהם לרכוש דירות כמעט בכל מחיר. 

3. בו בזמן, כאמור, ה״מיינסטרים״ של שוק הדיור הוזנח ולא טופל כראוי ועליות המחירים שאיפיינו אותו לא זכו להתייחסות, זאת לעומת התייחסות לא פרופורציונלית למחיר למשתכן שכידוע הצלחתה עד כה חלקית ביותר.

4. טעות חמורה לא פחות הייתה הסכמי הגג הגורפים עם 18 עיריות, ובסל הכל כרבע מיליון דירות, זאת מבלי לבדוק באופן פרטני מה רמת הביקושים בכל עיר ועיר, האם ישנן תשתיות מספיקות, מקומות עבודה ראויים, האם השקעה אדירה זו בכלל כדאית ובכלל כמה זמן ייקח לקדם פרוייקטים אלה עד שיהיו דירות בשוק.

5. תכניות פינוי בינוי הוזנחו כמעט לחלוטין זאת בשל ההנחה שממילא הן לוקחות שנים רבות ולא יוכלו להעניק את היצע הדיור הדרוש בטווח הנראה לעין. 

6. מטה הדיור באוצר גמגם ולא קיבל כל החלטה משמעותית חדשה בנושא התמ"א 38 במשך תקופה ארוכה מאוד. גם כשהחלטה זו התקבלה, לפני שבוע בלבד, היא היתה בבחינת מעט מידי ומאוחר מידי. כמעט חסרת משמעות לחלוטין. 

7. הצהרות חוזרות ונשנות מפי כחלון, גלנט, אלי כהן ונערי האוצר דוגמת מיסוי דירה שלישית, הגבלת גובה משכנתאות למשקיעים, המרת דירות באגח״ים ועוד כהנה וכהנה רק בלבלו עוד יותר את השוק, מחד גיסא המשיכו להבריח משקיעים ומאידך גיסא הכניסו גם את השוק ה״עממי" יותר של זוגות צעירים ומשפרי דיור לכוננות ספיגה של ״חלילה נאבד את ההזדמנות לדירה״.

8. נוצר פער גדל והולך בין ההבטחות לבין המציאות. פער זה שבר לחלוטין את הקרדיט והאמון שהעניק הציבור הרחב לכחלון בתחילה והקערה התהפכה לחלוטין.

9. בד בבד הבנקים לא שקטו על השמרים והעלו את הריבית על המשכנתאות באופן תלול. עובדה זו, לכשעצמה, הלחיצה עוד יותר את הרוכשים שחששו מעליית מחירים נוספת ובלית ברירה לקחו מימון גדול יותר מה שדחף עוד יותר את המחירים כלפי מעלה. 

10. לא טופל כלל נושא העיוות הבסיסי בשוק הנדל״ן. לא הוכנסה טכנולוגיה ושיטות בנייה מתקדמות. לא הורד מיסוי מיותר דוגמת עלויות פיתוח בפריפריה. לא הובאו עובדים זרים מיומנים שיקצרו הליכי בנייה. 

לסיכום, הרבה זמן וכסף הושקעו בפעולות ראווה שנויות במחלוקת שדווקא סיבכו את שוק הדיור, זאת במקום להשקיע בפעולות אסטרטגיות חכמות ושקטות שהיו מייצרות אווירה חיובית בשוק הדיור ולא את האי וודאות הגובלת לעתים בהיסטריה המאפיינת אותו כיום.

תגובות לכתבה(106):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 78.
    בשנה הבאה כחלון יקפיץ את דמי השכירות
    דור 20/11/2016 10:29
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הוא עושה כ"כ הרבה דברים לא נכונים והשאיפה שלו למסות בעלי דירות על עצם זה שיש בבעלותם דירות בלי שום קשר לשאלה כמה הם מרוויחים בחודש תוביל לתגובת נגד מצד בעלי הדירות שיירצו לפצות את עצמם על הנזק הכספי. כל מס מתגלגל בסוף לצרכן הסופי. במקום להוריד את יוקר הדיור הוא יעלה אותו.
    סגור
  • 77.
    נו באמת .
    ג'יאוג'יטסו 19/11/2016 06:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ראיתם מישהו בארץ שיודה בטעות או שייקח אחריות על מעשיו ? לא מנכ"לים , לא פוליטיקאים ואישי ציבור , וגם לא אנליסטים ויועצים כלכליים שמטעים כל הזמן את הציבור ! אם לפי הכתבה זה היה ביפן , אז קונג פו כחלון היה עושה כבר מזמן חרקירי . פה בארץ עושים רק חרה....על הראשים של כולנו הציבור .
    סגור
  • 76.
    דברים כדורבנות ממומחה ותיק ומהימן
    משה 18/11/2016 10:57
    הגב לתגובה זו
    5 0
    חבל שאנשי השלטון היוצרים את המחדלים ושבידם לשנות, לא נעזרים במומחים כאלה, ולא לומדים דבר ולא יודעים לעשות דבר.
    סגור
  • 75.
    סברנ מגוחכת שאינה ניתנת להוכחה
    אריאל 17/11/2016 05:35
    הגב לתגובה זו
    3 1
    גם אני יכול לבדות ממוחי הקודח לפחות 5 טענות המוכיחות שאלמלא פעולותיו של כחלון העליה במחירי הדירות היתה גבוה יותר וגם זו תהיה סברה מגוחכת שאינה ניתנת להוכחה . תפסיקו להעלות טענות שאינן ניתנות להוכחה ולנסות לפגוע בכחלון , הוא היחידי בממשלה הזו שמנסה לעצור את הדהירה , כל שאר השרים עסוקים בעניינים פוליטים ןעושים לביתם ( טוב , למעט ישראל כץ )
    סגור
  • 74.
    מס דירה3=פגיעה בדמוקרטיה גניבה ומי שקנה על הנייר יפסיד
    סמי 16/11/2016 21:28
    הגב לתגובה זו
    6 1
    במקום לעזור לזוגות צעירים להגיע לבית כחלון יהרוס להם תחיים המחיר ירד ומי שכבר קנה אכל אותה
    סגור
  • טען עוד
  • 73.
    קח-לון הוא הבעיה ולא הפתרון - לך הבייתה!!! (ל"ת)
    ידעתי 16/11/2016 21:01
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 72.
    גם חתול שנופל ומתנגש בקרקע קופץ לפני שמת (ל"ת)
    שי 16/11/2016 20:40
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 71.
    בכל מה שנוג הורס
    אזרח עשוק 16/11/2016 19:53
    הגב לתגובה זו
    4 1
    לקח עוד מיסים טלא הוריד מחירים... יאללה הבייתה!!! ויפה שעה אחת קודם. אל תחכה לבחירת, נכשלת !!!
    סגור
  • 70.
    כחלון יפול מי גובה רב ו יתרסק בגלל האגו ו לא שומעה לבעלי
    עעע 16/11/2016 18:16
    הגב לתגובה זו
    6 1
    ניסיון בענף הדיור. כלל בכלכלה היצע מוריד מחירים הוא מטפטף דירות ו לא מציף בבניה של לפחות 100000 דירות לשוק ......
    סגור
  • 69.
    מס דירה3=גניבה מהמעמד הבינוני ופגיעה קשה בזוגות צעירים (ל"ת)
    hli 16/11/2016 18:00
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 68.
    שמאי גמד שדואג לקבלנים כי מהם הוא מתפרנס (ל"ת)
    יעקב 16/11/2016 17:37
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • טיפש אם לא יהיו קבלנים לא יהיו דירות
    חכם 18/11/2016 08:36
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לך תעבור לצפון קוראיה
    סגור
  • 67.
    לפני שנה וחצי התלבטתי אם לרכוש דירה להשקעה
    סיפור מעניין 16/11/2016 16:35
    הגב לתגובה זו
    8 1
    בסוף רכשתי שניה לפני עליית מס הרכישה. השיקול המרכזי שלי היה שכל עוד כחלון עומד בראש לא רק שאין לי מה לחשוש מירידת מחירים אלא סביר שהוא יעשה כזה בלאגן שרק ילחיץ את השוק ויגרום לעליית מחירים - - צדקתי.
    סגור
  • פראייר! היית צריך לרכוש 2 דירות!!!
    קליפ 16/11/2016 23:24
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אנשים עם פנסיה של 15 אלף ש"ח קונים דירות כמטורפים. למה אני שואל? אנחנו אוספים מלא דירות לפנסיה!!! תגידו,זקנים ללא שיניים אוכלים סיד??
    סגור
  • 66.
    כחלון השר אוצר הכי גרוע בהסטוריה (ל"ת)
    דוד 16/11/2016 16:13
    הגב לתגובה זו
    9 3
    סגור
  • לא צ׳חצ׳ח, הוא מנסה לתקן את מה שהרסו ב 10 שנים האחרונות
    אורן 16/11/2016 19:20
    הגב לתגובה זו
    3 10
    ללא הצלחה
    סגור
  • 65.
    כחלון--בילעם המודרני אם לא אתונו. (ל"ת)
    ARTIK 16/11/2016 16:05
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • בלעם אולי כן אבל ודאי לא אתונו היא היתה חכמה! (ל"ת)
    אלמונית 02/03/2017 16:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 64.
    כחלון מייצר 4000 משקיעים חדשים בשנה
    אחד שמבין 16/11/2016 15:35
    הגב לתגובה זו
    6 3
    כחלון הוא היצרן הכי גדול של משקיעי נדלן חזיריים ביד אחת הוא מניף גרזן על כלל מרובי הדירות שחלקם הקטן הוא עצמאים שחסכו פרוטה לפרוטה ליום סגריר וביד השניה? הוא ובומבה צור יחד עם העגלון שפרש מוציאים לגימלאות אלפי צעירים בני 40+ שחייהם לפניהם מהוון להם את הפנסיה עד גיל הפרישה למזומן בריבית מצחיקה והם רצים ישר למשרדי ״חבר״ ורוכשים קומות בפרוייקטים בהנחות מטורפות ועוקצים אתכם פעמיים: דרך חליבת התקציב המונעת מכם שירותי רווחה ובשנייה משעבדים את בניכם ובנותיכם לעבדות בשכירות לכל החיים. נוח לשר האוצר הכושל כחלון לחבר את כולם יחד ולהציג ממוצע הכנסה של 50+ למרובה דירות רק שאת ההכנסה החציונית ואחוז מקבלי הפנסיה התקציבית הוא שומר בסוד. למה? זה לא מביא קולות וחוצה את כל המפלגות. מימין כחלון שר השיכון- יואב גלאנט, פנסיונר, מימין לפיד-פרי וניצב לוי עם פנסיה תקציבית , מימין ביבי? יעלון שפרש, מימין בוזי? עומר ברלב ונחמן שי. אז למה שמישהו ירים את הכפפה ויעשה משהו למען זקנים חלשים ונכים? קודם כל זה הם ואחר כך פרורים ועצמות זורקים לעם. והחשבון? אתם תשלמו. הגיע הזמן להכין את הקילשונים.
    סגור
  • כן כל אלו שהגרילו באזור אחר הופכים למשקיעים (ל"ת)
    אזרח עשוק 16/11/2016 19:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • קשקשן...
    אשם תמיד 16/11/2016 16:23
    הגב לתגובה זו
    3 2
    בעל נכס של דירה אחת לא הופך אותך למשקיע כולם (כולל ביבי) טענו בעבר שהדרך היחידה! היחידה! אבל היחידה! להוריד את מחירי הדיור היא על ידי הצפת השוק בהתחלות בנייה ובצמצום הפער בין ההיצע הנמוך לבין הביקוש הגבוה. סוף סוף בא שר בממשלה שמוציא לפועל תוכנית דיור לאומית ומזה עשר שנים!!! עשר שנים!!! מצליח להדביק את הפער בין שוק ההיצע לביקוש! כל מי שמלונן עכשיו מונע מאינטרסים אישיים ומשיקולים זרים וסביר להניח שהוא גם שמאלן והכסף זורח לו מהתחת! יש בעית דיור במדינת ישראל! בזמן שבמדינות אחרות בעולם, צריך כ 70 משכורות ממוצעות לטובת רכישת דירה, בארץ אנחנו עומדים על 140 ומעלה משכורות ממוצעות! זוג שקונה היום דירה במחיר למשתכן עושה בשכל ומי שיש לו יותר משתי דירות, יפסיד כסף על הנייר כי המחירים יירדו בשנתיים הקרובות... שוק ההיצע יעבור את שוק הביקוש ואז המחירים יתחילו לרדת.
    סגור
  • 63.
    האדים האחרונים של הבועה הזאת. (ל"ת)
    עידן 16/11/2016 15:01
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 62.
    מדוע כחלון דוחה כבר שנתיים את יישום תיקון 101 לחוק התכנ
    חיים 16/11/2016 14:39
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תיקון 101 לחוק התכנון והבניה ????????????
    סגור
  • 61.
    האמת
    אבי 16/11/2016 14:27
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מי אמר שהוא רוצה להוריד את מחירי הדיור הוא לא יפגע בחברים
    סגור
  • 60.
    כישלון ניהולי ממדרגה ראשונה
    יוני 16/11/2016 14:19
    הגב לתגובה זו
    7 0
    כתבה מצוינת ומקצועית, חבל שפוליטיקאים ממשיכים לקבל החלטות פזיזות לטווחים קצרים.
    סגור
  • 59.
    המחירים לא יירדו. כחלון לא מבין מה הוא עושה.
    פתח תקוואי 16/11/2016 14:16
    הגב לתגובה זו
    13 2
    נגיד שיש 100 אנשים שרוצים לקנות דירה במרכז הארץ וכחלון בונה 100 דירות אבל מתוכן 90 נמצאות באזורים מרוחקים כמו ירוחם ודימונה - האם הוא עזר ל100 אנשים הנ"ל? ברור שלא. כאשר אתה בונה דירות במקומות שאין בהם מקומות עבודה, אין בהם שפע של מקומות בילוי, אין בהם מוסדות חינוך ברמה טובה וכו' אתה לא יכול להוריד את מחירי הדירות כי אתה לא בונה במקומות שאנשים רוצים לגור בהם. כדי שבנייה בפריפריה תעזור צריך להשקיע המון כסף בתשתיות שיחברו את הפריפריה למרכז ולכחלון אין סבלנות להתעסקות עם "שטויות" כאלה.
    סגור
  • 58.
    מי שחשב שנדל"ן זה אנטנות ומחשבים-טועה ומטעה
    אילנה 16/11/2016 14:14
    הגב לתגובה זו
    4 2
    חוק מרפי מעולפ לא טעה. נדל"ן בכלל ובפרט בישראל צריך הרבה מאוד ניסיון ו...שקט נפשי. מי שחושב שאפשר ל"שכפל" ירידת מחיר בנדל"ן כמו בסלולר נועד מלכתחילה לכישלון . עובדה
    סגור
  • 57.
    אין תחליף להגדלת ההיצע
    קובי 16/11/2016 14:11
    הגב לתגובה זו
    12 1
    כחלון לא השכיל להבין כי עוד רגולציה,מיסים, והגבלות לא יובילו אותנו לחוף מבטחים!, הדרך היחידה לבנות 2-3 ערים חדשות בעזרת חברות חו"ל. בחול בונים תוך זמן קצר יחסית ובכמויות גדולות. מספיק עם הקבלנים החנטרישיםופושטי הרגל למיניהם.
    סגור
  • ומי יגור ב2-3 ערים החדשות האלו? יש מליון עולים בדרך? (ל"ת)
    חדל קשקשת ברשת 18/11/2016 06:41
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • וזה יהיה בעתיד אם בכלל (ל"ת)
    נכון בריבוע 16/11/2016 14:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • זה יהיה בעתיד הקרוב מאד מאד (ל"ת)
    אלמונית 02/03/2017 16:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 56.
    ארז כהן - פרימיטיבי כי חושב שאחרים טיפשים
    עדו 16/11/2016 14:05
    הגב לתגובה זו
    2 6
    לא קבלנים קבע את המחירים? עכשיו נעיף כחנון ואז הם יעשו מה שהם רוצים
    סגור
  • 55.
    ארז כהן צודק בהחלט - כחלון תתפטר
    רינה 16/11/2016 13:17
    הגב לתגובה זו
    11 6
    כחלון הוא הגורם העיקרי לעליית מחירי הדירות , נדלן זה לא תקשורת . כחלון עם כל השטויות שלך אתה תפיל את שוק הנדלן במדינת ישראל , ראה המשקיעים כבר בורחים , יש האטה בקניית דירות חדשות , הקבלנים מתמוטטים , כ מדינה מתחילה בבנייה . ואתה בכלכלה לא מבין כלום . אתה אולי מבין בב
    סגור
  • 54.
    משך מכירה של דירה כ13 ח'! לפי האינטרסנטים העליות ימשכו!
    אדם 16/11/2016 13:05
    הגב לתגובה זו
    6 2
    אם כך, מדוע הדירות לא נחטפות על ידי הרוכשים ןמשך מכירה ממוצע ארצי הוא כ 13 חודש ? כי השוק מת!! והתרסקות בדרך!
    סגור
  • משל מכירה של דירה
    אלמונית 02/03/2017 16:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כדאי שתסביר זאת לכחלון כי הוא מצפה שדירות ימכרו עד 1.10.17 שזה לא כל כך מציאותי.
    סגור
  • 53.
    היחידי שהצליח לעשות משהו היה לפיד. כן, זה שכולם מתנפלים
    כספי 16/11/2016 12:57
    הגב לתגובה זו
    9 7
    עליו ומצביעים על חוסר הבנתו בכלכלה. נכון. אין לו תואר. אבל הוא הראה התחלה של הצלחה. אבל אז התקנא בו רה"מ ופיטר אותו. במקום להעניש את רה:מ , הבוחרים החילוניים (איזה נצנוץ של חוכמה) הענישו את לפיד. קבלנו את כחלון, הנה התוצאה.
    סגור
  • חוק של לפיד מחזור יומי של 3 אלף שקל הגשת דוך למס הכנסה
    לפיד וכחלון רק נזק 16/11/2016 14:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חוק של מס שבח לא מוכרים דירות
    סגור
  • 52.
    היו היה המחירים בדרך למטה , זו עלייה היסטורית !
    היו עליות ! 16/11/2016 12:39
    הגב לתגובה זו
    7 0
    המדד הבא יראה ירידה משמעותית !
    סגור
  • 51.
    דעה: הדעה שלך לא חשובה, לא קובעת ולא משקפת את המציאות
    אנונימוס 16/11/2016 12:36
    הגב לתגובה זו
    11 3
    זו כתבה מוזמנת. צריך להיות בנאדם תמהוני לקנות במצב השוק של היום.
    סגור
  • 50.
    כחלון שר הדירות
    אבי 16/11/2016 12:34
    הגב לתגובה זו
    2 1
    במקום ליבנות הוא משקיע פירסומים בעיתונים ובאינטרנט.במיקום להיתעסק עם דברים חשובים יותר
    סגור
  • 49.
    שכחת פרט קטן נוסף "לא מכבים שריפה בעזרת דלק"
    עוד מיסוי ועוד מיסוי 16/11/2016 12:27
    הגב לתגובה זו
    5 1
    עוד מיסוי ועוד מיסוי עוד מיסוי ועוד מיסוי עוד מיסוי ועוד מיסוי
    סגור
  • 48.
    כן, בטח. עד כחלון המחירים ירדו. ומאז שהגיע הם רק עולים. (ל"ת)
    עוד קבלן יחצ"ן 16/11/2016 11:50
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 47.
    עוד פרצוף מושחת ,נראה כמה חכם תהיה בגיהנום ,כנס ליוטיוב
    בא 16/11/2016 11:45
    הגב לתגובה זו
    4 1
    מוות קליני , מה עם ביבי שזאת המדיניות שלו ,ככה הוא מנהל את המדינה כבר 10 שנים .יושב ולא עושה כלום לעצור את עלית המחירים .
    סגור
  • 46.
    אם יש עיוות בשוק של מחירים זה בזכות תמא 38
    תמא 38 16/11/2016 11:29
    הגב לתגובה זו
    4 2
    תמא 38 גרם לעליית מחירי מטאורית של מחירי הנדל"ן , זה לא הפתרון זה חלק מהבעיה , מי שגר בבית ישן בעיר הוא לא מוכר הוא יושב עליו ומחכה לתמא 38 הוא מחכה לקבל את ההשבחה של הנכס , תמא 38 נתן ברקס לכל שוק היד שניה והקפיץ את מחירי הדיור . נתנו בונוס ענק לכאלה שהם בעלי דירות שהבונוס של זכאי שיכון ובינוי מחוויר לעומתו !
    סגור
  • 45.
    צודק לגמרי!! כחלון הזוי!! (ל"ת)
    tkh 16/11/2016 11:06
    הגב לתגובה זו
    2 7
    סגור
  • 44.
    מחסור הדיור=מכוון=והדמגוגויה לא מזכיר מחסור חריף בבניה
    כותבי תרחישים 16/11/2016 10:58
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בשנ 2011 בנו 46800 דירות=לאור ההוראה המכונת להקטין הבניה בשנ 2012 עד וכולל 2015 הבניה ירדה ל 43500 דירות ממוצע זה מחייב וועדת חקירה אריק שרון זל =בנה 161000 דירות בשנתיים-1997-8 יש מחסור של כ 40000 דירו באם השליט רוצים בפתרון-הם פותרים המחסר בתוך שנתיים בלי וועדת חקירה הנושא לא יפתר- וועדות חקירה קמות=רק=רק=בעקב הפגנות עם= ראו קראתם=קיראו כתבות משנת 2012
    סגור
  • 43.
    באר שבע
    יוסף 16/11/2016 10:57
    הגב לתגובה זו
    1 4
    רוביק דנילוביץ כחלון עוצר את ההשקעות בבש ע"ח המרכז החוק של המס על דירה שלישית יגרום לכך שאנשים לא ירצו להשקיע בבש וימכרו את הדירות בבש ויקנו במרכז הארץ אזרח שיש לו מספר דירות להשקעה בבש יעדיף למכור ולקנות דתי דירות במרכז ולא לשלם מיסים. טפל דחוף לפני שיהיה מאוחר...
    סגור
  • 42.
    עוד מעט הסינים מגיעים והתמונה תשתנה
    אדר 16/11/2016 10:44
    הגב לתגובה זו
    13 1
    זה הדבר שהיה צריך להעשות לפני 5 או 6 שנים.
    סגור
  • הם כבר כמעט מעל הודו, אוטוטו הם מעל מומביי (ל"ת)
    קלמפאדי 16/11/2016 12:31
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • לביבי יש כפתור ,ברגע שכחלון יתחיל להצליח יהיו בחירות . (ל"ת)
    בא 16/11/2016 11:46
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 41.
    כחלון המס על דירה3יהרוס אותך חבל בטל אותו עדין לא מאוחר (ל"ת)
    gorg 16/11/2016 10:44
    הגב לתגובה זו
    2 14
    סגור
  • זה כבר הרס את עתידו אבל כתוב" מודה ועוזב ירוחם" (ל"ת)
    אלמונית 02/03/2017 16:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 40.
    צודק
    hagbi 16/11/2016 10:39
    הגב לתגובה זו
    1 5
    הוא מרחף ומאוד זחוח
    סגור
  • 39.
    לשר האוצר המזגזג : כך תוריד מחיר הדירות !!!
    PASH 16/11/2016 10:37
    הגב לתגובה זו
    22 0
    א.נ. -אתה מחפש המטבע רק תחת הפנססס... הפיתרון : תוריד ב- 5% המס על הבורסה (ואם צריך ,גם ב-10%) ותראה איך מחירי הדירות יצנחו !!!!!!!!!!!! בהצלחה !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • 38.
    היה צריך ליזום עשרות חוקים חדשים.
    למנות שר אוצר שפוי. 16/11/2016 10:36
    הגב לתגובה זו
    2 2
    חוקים שירסקו לרסיסים את הבירוקרטיה המטורפת , ולבנות !! לבנות !!! לבנות !!!!!עשרות אלפי דירות לזוגות צעירים. מה שקורה בפועל זה שזכרונות המעברה שלו ושל הוריו בגבעת אולגה גורמים לו להתעסק עם משקיעי הנדלן ולפספס את העיקר.
    סגור
  • 37.
    לשר האוצר המזגזג : כך תוריד מחיר הדירות !!!
    PASH 16/11/2016 10:28
    הגב לתגובה זו
    8 1
    א.נ. -אתה מחפש המטבע רק תחת הפנססס... הפיתרון : תוריד ב- 5% המס על הבורסה (ואם צריך ,גם ב-10%) ותראה איך מחירי הדירות יצנחו !!!!!!!!!!!! בהצלחה !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • 36.
    אנשים בלתי מוכשרים ואנשים רודפי בצע מנהלים את הנושא
    י. 16/11/2016 10:26
    הגב לתגובה זו
    6 0
    להראות להם את הדלת. מדינה שבורחת מאחריות ויש להחליף את המערכת.
    סגור
  • 35.
    סופו של כל בלון
    עדי 16/11/2016 10:26
    הגב לתגובה זו
    15 2
    בסוף זה יתפוצץ לך בפרצוף ואז מה תגיד? זה לא יהיה בגלל כחלון או שמאי כמוך אלא בגלל עקרונות כלכליים פשוטים. מי שלא מבין זאת שיבחן את ההיסטוריה! ולך מר ארז כהן הנכבד אני ממליץ: מכור את כל הדירות שלך... ומהר כי תישאר רק עם הזיכרון המר כמה הן היו שוות! :)
    סגור
  • 34.
    שטויות כחלון בתפקיד 1.5 שנה דהירת המחירים 10 שנים (ל"ת)
    אריה 16/11/2016 10:21
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 33.
    בחייאת, תחליפו לו את הפרצוף.... (ל"ת)
    מיכאל 16/11/2016 10:20
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 32.
    דעה על דעת הכותב ותלושה.....
    אובייקטיבי 16/11/2016 10:16
    הגב לתגובה זו
    7 1
    העם הבין - קונים מה שטוב לו למשפחתו ולילדיו מי שמספסר במחירים הם נדנלנסטים ומשקיעים הרוב כבר לא קונה פרסומות מאמר
    סגור
  • 31.
    ארז כהן
    דב 16/11/2016 10:11
    הגב לתגובה זו
    2 9
    תבוא עליך הברכה על הניתוח שלך. גם אם אפשר להתווכח עם כמה נתונים שהבאת, וגם אם אפשר לראות בכמה נקודות שהעלית הבט הפוך, עדיין אתה מסביר באופן יוצר מהכלל מדוע כחלון הוא אכן כישלון מוחלט. צריך לזכור שגם במשרד התקשורת מהפכת הסלולאר לא היתה התוכנית שלו. היא היתה במשרד, והוא יישם אותה. גם כעת הוא זורק רעיונות ותכניות שיש באוצר - מבלי לחשוב ולבטח לא לתכנן. הכל שליפות עלובות שתוצאתן אסון.
    סגור
  • 30.
    כתבה מגמתית ופוליטית
    בוחר בכחלון שוב 16/11/2016 10:09
    הגב לתגובה זו
    14 3
    ועל זה נאמר : קשקוש בלאבוש כל סעיף יותר מטופש ומזה שלפניו . 1- ממתי הפכת לפסיכולוג? ההפך הוא הנכון , העלאת המס הורידה את כמות המשקיעים – מגובה בנתונים. 2- זה לא עיקר פועלו אך מחיר למשתכן בפעם הראשונה מאז תחילת המשבר ( 10 שנים של עליית מחירים ) פועלת למען מחוסרי הדירה . 3- הצלחה חלקית ?? כחלון לא קוסם , תחלואיים של עשר שנים לא מתקנים בשנת עבודה . ומזה בכלל המיינסטרים ?? 4- כחלון שר התשתיות ?? כחלון שר העבודה והרווחה ??? מה זה קשור בכלל לנושא? 5- עוד שטות מפיו של מר כהן , תגיע לרמת גן ותראה כמה פינוי בינוי יש , בסופו של דבר הכל כלכלי ומי שמבצע אלו יזמים פרטיים. 6- למה אתה שלילי , "מעט מידיי , מאוחר מידיי" מי קבע ?? 7- נו...מה הקשר בין תחילת הסעיף לסופו – כחלון עושה דבר מצוין ומדכא את רצון המשקיעים להיכנס לשוק הדיור , אך מה היא כוננות הספיגה לזוגות הצעירים עליה אתה מדבר , לא הבנתי כלום. 8- זה מה שאתה היית רוצה 9- לא קשור לדיור אך קרטל הבנקים פה גם יטופל ע"י השר כחלון , חכו חכו. 10- חברות סיניות בדרך, קשקוש בלאבוש כבר אמרתי.....?
    סגור
  • כולם יודעים שאם כחלון יכשל זה בגלל ביבי . (ל"ת)
    בא 16/11/2016 11:55
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 30
    דב 16/11/2016 11:40
    הגב לתגובה זו
    1 2
    איזה מזל שאצלנו דמוקרטיה, ואתה יכול לבחור כאוות נפשך. אך אתה צריך גם אחריות, אם לא כלפי עצמך - אז כלפי ילדיך. אם אתה סבור שעד עתה ביצועים של כחלון סבירים, ואפילו רק חלשים - תבוא עליך הברכה. הבעיה היא היומרנות שלו, והזיג זג של הצהרותיו המביכות במקרה הטוב.
    סגור
  • 29.
    לפי כמות הכתבות שלך...נראה שאתה מאוד בלחץ
    אבנר 16/11/2016 10:09
    הגב לתגובה זו
    10 2
    כל יומיים אתה כותב כמה כחלון טועה...נראה שיש לך לא מעט נכסים ואתה חושש מנפילה!! כל מה שכתבת כאן זה עורבא פרח. אין פה משהו אחד נכון.
    סגור
  • 28.
    הממשלה לא בדיוק רוצה להוריד את מחירי הדירות , מרוויחה
    דוד 16/11/2016 10:07
    הגב לתגובה זו
    4 1
    הרבה כסף ממיסים וכך יכולים לשלם לחברות הגועליציה ולשבת בשלטון , למעלה מתשעים אחוז מקרקעות המדינה בידי הממשלה ובמקום להוריד את מחיר הקרקע ולפקח על מחיר המלט , לא עושים כלום , רק אצלנו בוחרים שר בהתאם למעמדו בקואליציה או במפלגה ולא בהתאם לכישוריו
    סגור
  • זאת מדינה תלויה על כירעי תרנגולת ,רוצים לדחוף לך מדינה
    בא 16/11/2016 11:58
    הגב לתגובה זו
    2 0
    פלסטינית ,ולכן בוחרים את ביבי ,והוא דופק את העם בגלל שככה הוא מתנהל ,הכול בנחס , הוא אוטיסט לוחם ולא מבין משהו אחר .
    סגור
  • 27.
    אינטרסנט נחלולי
    אחד 16/11/2016 10:05
    הגב לתגובה זו
    10 2
    איך מיסוי דירה שלישית גורם לזוגות צעירים לחשוב על למהר ולקנות?! איךשוק "מבולבל" דוחף מישהו לקנות דירה?? ערימת שטויות מצוצות. עשה נכון כחלוןשניטרל את הנוכל מלתת מדד כלשבו בעניין
    סגור
  • 26.
    רייטינג ופרסומת עצמית של הכותב
    מיכאל 16/11/2016 10:02
    הגב לתגובה זו
    14 6
    פרסומת לאנשים שלא מבינים שהכל מופרך מיסודו. עדיף שלא ידבר מאשר שטויות בשביל רייטינג. . כחלון הוא היחידי שעובד כמו שצריך ולא בשביל פוליטיקה.
    סגור
  • בלבלן או - מה מיבחן התוצאה 2016
    שלומו 16/11/2016 10:45
    הגב לתגובה זו
    1 1
    האם מחר ניתבשר על מדדון חדש שיציג אור חיובי
    סגור
  • 26-מיכאל
    דב 16/11/2016 10:07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אתה מסכן. כמו הבוס שלך.
    סגור
  • 25.
    בלבלן שכלים !!!! (ל"ת)
    כחלון 16/11/2016 10:00
    הגב לתגובה זו
    11 3
    סגור
  • 24.
    נו עוד יחצן...בא לי להקיא כבר ממה שהולך פה (ל"ת)
    ס 16/11/2016 09:51
    הגב לתגובה זו
    10 8
    סגור
  • 23.
    כחלון כישלון
    דוד 16/11/2016 09:50
    הגב לתגובה זו
    11 5
    העלת את הריבית על המשכנתאות כי הבנלת את הבנקים הברחת משקיעים והעלת את עלות השכירות לזוגות צעירים בעקבות מס דירה שלישית לדעתי אתה בדרך לאי מעבר אחוז חסימה
    סגור
  • 22.
    החזר 2 מיליון שח על הלוואה של מיליון
    מ.ירושלים 16/11/2016 09:47
    הגב לתגובה זו
    7 2
    גם אם מחירי הדירות ירדו בחמישים אחוז ייקור המשכנתא בחסות בנק ישראל והשתיקה של כחלון היא מכה אנושה לזוגות הצעירים שרצים לקנות דירות בכל מחיר ובכל ריבית!
    סגור
  • 21.
    היה צריך לעשות דבר אחד בלבד: להטיל מס על שכר דירה...
    יעקב 16/11/2016 09:46
    הגב לתגובה זו
    11 7
    היה צריך לעשות דבר אחד בלבד: להטיל מס על פירות השקעה ולחייב את כ ו ל ם להגיש דוח שנתי. המשקיעים מתייחסים לדירות כמו לכל הקעה פיננסית אחרת. במקום זה נעשו דברים מסורבלים שעשו רק רעש במערכת-כולל מחיר למשתכן המטומטם (הגרלות !!!!)
    סגור
  • 20.
    ביבי לא יתן לכחלון להצליח כחלון לא העיפרון הכי חד (ל"ת)
    שלומי 16/11/2016 09:44
    הגב לתגובה זו
    11 2
    סגור
  • 20-שלומי
    דב 16/11/2016 10:14
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אתה טועה לחלוטין. ביב מאד רוצה שכחלון יצליח, כי זו תהיה הצלחתו. באשר לבחירות - הסיפור אחר, ותבין לקראת הבחירות הבאות. הכישלון של כחלון, והוא כושל סדרתי נורא, הוא בעיה לביבי, שרצה חזית חשובה שתהיה שקטה.
    סגור
  • 19.
    תחזור לחור ממנו באת! אינטרסנט מושחת (ל"ת)
    דוד 16/11/2016 09:43
    הגב לתגובה זו
    10 4
    סגור
  • 19-דוד
    דב 16/11/2016 10:15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אולי כדאי שתבדוק עצמך ואת מדיניות הכישלון המוחלט שלך לפני שאתה מטיל האשמות שווא?
    סגור
  • 18.
    במקום לבנות הוא משקיעה בכתבות שהדירות עומדות להתרסק (ל"ת)
    אריק / 16/11/2016 09:43
    הגב לתגובה זו
    6 4
    סגור
  • 17.
    מקווה שכחלון קורא עברית תתפטר אתה הנזק הגדול לצעירים (ל"ת)
    אריק / 16/11/2016 09:41
    הגב לתגובה זו
    11 10
    סגור
  • 16.
    ביזפורטל אתם מבזים את עצמכם
    הכי נמוך שיש 16/11/2016 09:40
    הגב לתגובה זו
    19 7
    אין גילוי נאות? ״בדיקה שערך משרדי מצביעה באופן חד משמעי״? איזה משרד? מה הבדיקה? נו באמת.
    סגור
  • 15.
    קשקוש בלשלוב בשלובשבוש (ל"ת)
    עעערז 16/11/2016 09:37
    הגב לתגובה זו
    8 6
    סגור
  • 14.
    רק בניה ממשלתית במחיר עלות תוזיל. השוק הורג.
    צביצ 16/11/2016 09:37
    הגב לתגובה זו
    9 3
    הקפיטליזם הורס אותנו.
    סגור
  • 13.
    מזמן לא צחקתי ככה. מחובר למציאות כמו ענבל אור בערך... (ל"ת)
    ראט 16/11/2016 09:36
    הגב לתגובה זו
    25 5
    סגור
  • 12.
    על איזה דהירה במחירים אתה מדבר פרופסור?
    כריש 16/11/2016 09:31
    הגב לתגובה זו
    15 12
    אין עסקאות השוק קפוא וצניחת מחירים כבר החלה כל האינטרסנטים והגנבים מתעוררים! לא קונים דירות במחירי בועה!!
    סגור
  • על עליית מדד מחירי דיור קראת היום? איזה קיפאון? (ל"ת)
    אני 16/11/2016 10:10
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 11.
    הנדלן בועה השאלה מתי יתפוצץ (ל"ת)
    כלון נכשל עד לרגע זה 16/11/2016 09:28
    הגב לתגובה זו
    12 3
    סגור
  • בועה
    רוני 16/11/2016 09:56
    הגב לתגובה זו
    4 8
    המרכז זה בחיים לא יתפוצץ אבל עם יהיה פיצוץ עתידי רק הפיריפריה המסכנה תאכל אותה תבין , אין קרקעות לבניה במרכז
    סגור
  • שהתפוצץ בגדול וכואב. ביבי פושע. כחלון משרתו. (ל"ת)
    צביצ 16/11/2016 09:38
    הגב לתגובה זו
    11 3
    סגור
  • 10.
    כתבה פוליטית
    מיואש 16/11/2016 09:27
    הגב לתגובה זו
    3 10
    עכשיו כאשר כחלון מאיים בוטו על ההחלטה של גוש הימין לגבי עמונה מתחיל מבע הכפשה נגדו. הוא אשם?? ומי אשם לפני? לפיד? ומי אשם לפני? אולמרט? רק השלטון של המושחטים אף פעם לא אשם....אם כחלון יצליח ביבי יקח את התהילה כי הוא אפשר לו והם שיתפו פעולה. אם יכשל כחלון אז ...ביבי לא בעניין. בבקשה להפסיק להאשים את המנסים לשפר. תאשימו את האדמים האמיתיים..
    סגור
  • 10
    דב 16/11/2016 10:20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ואני מיואש מהעברית שלך. כעת ברצינות - הבה ונראה זאת בהפוכה: כחלון הגיע לכנסת עם דגל הימין. הוא איש הימין כל ימיו. אנא בדוק. כעת, משהתגלתה ערוותו, והוכח עד כמה הוא כושל בכל מעשיו, הוא פונה לפוליטיקה בזויה של תמיכה בבג"ץ, ונגד המתיישבים, ועוד דברים היקרים לשמאל, כדי שיחבקו אותו וישכיחו מהציבור את כישלונותיו הנוראים. מה דעתך?
    סגור
  • מה הקשר
    מיואש 16/11/2016 12:22
    הגב לתגובה זו
    3 3
    לידיעתך הוא פרש לא עקב מחדלים או עבודת ח"כ לא טובה. הוא פרש בגלל ביבי שאינו נותן צ'אנס לאנשים סביבו( ותראה מי מקיף אותו) הוא לעולם לא יאפשר למישהו להצליח בתפקידו כשר אלא עם ביבי יהיה חלק מההצלחה כחלון מנסה ,למרות שאתה לא חושב כך ,אבל יש כאן בעיה של שלטון מושחת.
    סגור
  • 9.
    כחלון=עלית מחירי הדירות
    יפה 16/11/2016 09:24
    הגב לתגובה זו
    15 7
    יש לציין שהסיכום שהובא כאן ממצה ומדויק. כל הצעדים שננקטו רק גרמו פסיכולוגית לעליית מחירים ולאפקט העדר ללא שום הצדקה. שפו גדול לארז כהן.
    סגור
  • 8.
    מיסים מייקרים את המוצר!! וההגרלות יצרו ביקושים!! (ל"ת)
    פחלון חיפש תירוץ למס 16/11/2016 09:23
    הגב לתגובה זו
    13 1
    סגור
  • 7.
    אפילו לא קצה קצהו של אחריות המדינה למצב.
    סתם אחד 16/11/2016 09:21
    הגב לתגובה זו
    7 0
    כתבה ומחקר שאחי וחסר משמעות. כל הנקודות שהועלו בו הן אפילו לא אחוז אחד מהבעיה. ....אבל הכותרת "חבל על הזמן"
    סגור
  • אשמת הקפיטליזם באחריות ממשלת ביבי השקרן (ל"ת)
    צביצ 16/11/2016 09:39
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • 6.
    כחלון הרס את שוק התקשורת ועתה את שוק הדיור
    כחלון אסון למשק 16/11/2016 09:20
    הגב לתגובה זו
    11 8
    ראו מה קרה ב"רפורמה" בסולולר: מחיר הסולולר ירד מאוד (בצדק), אבל ראשי חברות הסולולר לא הועמדו לדין על גזל וגניבות של מאות אלפי לקוחות שתקעו להם שירותים שלא הזמינו וגנבו מהם כסף. והמחיר? שוק התקשורת קרס, קופות הגמל הפנסיה וההשתלמות ספגו נזקי עתק עקב ריסוק מטופש וחסר אחריות של כל ענף התקשורת. וכיום למעלה מ -5 שנים לאחר ה"רפורמה, שוק התקשורת מקרטע וההשקעות בו מפגרות אחרי העולם שנות דור (פגיעה אנושה בתשתיות התקשורת בישראל) ולגבי הבניה: תקראו את ארז כהן ואל תזלזלו, תחשבו קצת, הטיעון "אינטרסט ועוד ביטויים מזלזלים הם תגובות של טיפשים. כחלון הורס כל חלקה טובה בתחום הדיור, מטיל מיסים על ימין ועל שמאל, מסית אותנו נגד אזרחים אחרים, בעלי דירות הפכו לאוייב הציבור, המסית הראשי במדינת ישראל הוא כחלון, שר האוצר של מדינת ישראל. והנזק הזה חמור ייזכר לו לדיראון עולם, בנוסף לנזקים העצומים בתחום הכלכלי, שבאו בעקבות היבריס וניפוח חסר תקדים של "אבי מהפכת הסולולר" שהתקשורת המטופשת והרדודה קשרה לו בלי לבדוק את התוצאות הנוראיות של מעשיו לאורך זמן
    סגור
  • 5.
    אין שום דהירה ,כמות העיסקאות צנחה,הביקושים ירדו,המחיר
    די לתת במה לאינטרס 16/11/2016 09:19
    הגב לתגובה זו
    13 11
    עלה תוך כדי ביצוע מספר נמוך של עסקאות יחסית וזה דווקא אומר שהשוק חלש מאד. זה אומר שרוב המוכרים שלא מצליחים למכור טרם התפשרו על המחיר ומצד שני הקונים לא יכולים להעלות את ההצעות יותר , שמאסת העסקאות תצא לפועל אתה תראה כמה השוק היה חלש וקראת את הנתון הזה לא נכון. אבל כמובן שאתה תציג לקוראים את התמונה החלקית והלא מלאה כי יש לך אינטרסים .
    סגור
  • אין שיווקים למעט מחיר למשתכן,פחות עיסקאות והמחיר יעלה
    יש ר א לי 16/11/2016 09:36
    הגב לתגובה זו
    12 2
    גם עם מחיר למשתכן כמות השיווקים לא עונה על הצורך והפער לא מצטמצם. כחלון- במבחן התוצאה קיבלת ציון שלילי, תסיק מסקנה.
    סגור
  • 4.
    אתה שמאי ולא כלכלן מאקרו , תפסיק להתחזות (ל"ת)
    מחירי דירות זזים לאט 16/11/2016 09:18
    הגב לתגובה זו
    8 4
    סגור
  • 3.
    פחלון ניסה להוריד את המחיר באמצעות פסיכולוגיה, אבל (ל"ת)
    הציבור לא מטומטם... 16/11/2016 09:17
    הגב לתגובה זו
    7 4
    סגור
  • 2.
    סבלנות - סבלנות - הכל יגיע (ל"ת)
    שולי 16/11/2016 09:14
    הגב לתגובה זו
    6 5
    סגור
  • 1.
    עד עכשיו לא חשבתי שהאתר פופוליסטי (ל"ת)
    מנוי 16/11/2016 09:10
    הגב לתגובה זו
    14 3
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות