מחפשים דירה? 10 אזורים שיכולים להיות הדבר הבא בשוק הנדל"ן

 | 

מחירי הדיור, אין זה סוד, מטפסים זו השנה ה-11 ברציפות. במדינת ישראל גדל דור שכבר איננו זוכר מתי בפעם האחרונה הייתה ירידת מחירים. לאחרונה, ובמיוחד בחודש-חודשיים האחרונים, אנחנו מקבלים עדכונים על ירידה בביקושים בערים שעד לא מכבר היה בהם ביקוש משמעותי, דוגמת רעננה, מודיעין וטבריה. גם הבנקים מדווחים על ירידה בלקיחת משכנתאות. האם אכן 2017 תסמן את הסוף לעליות המחירים? והאם כבר כלו לחלוטין ההזדמנויות? בכלל לא בטוח. משרדי ערך לאחרונה ניתוח ביקושים ארצי, ומתברר כי קיימות עדיין לא מעט אפשרויות, הן לרוכשים למגורים והן להשקעה. אדגיש רק כי אין ברשימה לעיל הכוללת 10 ערים/שכונות/אזורים בבחינת המלצת קנייה במקום זה או אחר. חשוב, כמובן, לבדוק כל דירה, שכונה, עיר ואזור לגופו של עניין.

מרכז ודרום יפו. אזור צפון יפו ומתחם שוק הפשפשים עשה בעשור האחרון, ובמיוחד בשנים האחרונות, קפיצה מאוד משמעותית והפך להיות אחד המבוקשים ביותר הן בקרב משקיעים והן צעירים ומשפרי דיור. ביקוש זה התבטא גם בדירות יוקרה משקיפות לקו המים וגם דירות קומפקטיות. מרכז ודרום יפו, כולל אזור גבעת עלייה, יפו ג ויפו ד, קיבלו אף הם ״פרמיה״ נאה, אולם עדיין נותרו בהם הזדמנויות לא מעטות, הן דירות שיכון להשקעה והן בניינים באזורים שאינם מרוחקים יחסית מקו המים.

שכונות דרום-מזרח תל אביב. אחרי פלורנטין, שכבר מיצתה פחות או יותר את עליות המחירים, הגיע בשנתיים-שלוש האחרונות תורה של שכונת שפירא, שעדיין לא אמרה את המילה האחרונה. השנים הקרובות, להערכתנו, עשויות להיות של השכונות שממזרח ל״נתיבי איילון״, כולל יד אליהו שכבר הפכה למבוקשת. אולם גם שכונת התקווה, עזרא, בואכה כפר שלם. אמנם חלק נכבד מהדירות בשכונות אלה סובלות מהעדר טאבו והינן ב״מושע״, אולם ב״הפוך על הפוך״ ניתן כתוצאה מכך לקבל ״פרמיה״ על מחיר מופחת, ובתקווה שבעתיד הלא רחוק בעיית הזכויות על הנכס תוסדר ומחירו יעודכן בהתאם. גם התכניות לקירוי ״נתיבי איילון״ עשויות להשפיע על ההשבחה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

ציר הקו האדום של הרכבת הקלה. למרות כל התקלות הרכבת הקלה בסופו של דבר תצא לדרך. ככל שהזמן ינקף, כך גם ישביחו הנכסים הממוקמים ברדיוס קרוב לרכבת. זה נכון לגבי בת ים, יפו, דרך יפו-תל אביב, ציר בגין, ז'בוטינסקי רמת גן, בני ברק ופתח תקוה. נכון להיום הציר הזה אינו נהנה ממראה מלבב, וסובל מרעשים וזיהומי אוויר, מה שמאפשר למצוא ״מציאות״. עם פתיחת קו הרכבת ישנה הציר את חזותו לחלוטין, ימשוך עסקים איכותיים ולצד זה גם מחירי הדיור צפויים להשבחה.
 
פנינות נשכחות ברחבי גוש דן.
כן, יש עדיין לא מעט פנינות נשכחות ברחבי גוש דן שכדאי מאוד לבחון בשנה הקרובה. אזור ובית דגן, למשל, ממוקמות שתיהן בנגישות יוצאת מן הכלל. גם הכביש המהיר תל אביב ירושלים, גם כביש 4 וכביש 55 וגם בממשק קרוב ביותר לשפע מקומות תעסוקה. העובדה שמיתוגן עודנו נמוך יחסית מהווה דווקא יתרון. כמו כן יש לשים לב לשכונות מתחדשות דוגמת רמת עמידר ורמת השקמה ברמת גן, קרית שרת בחולון ורמת יוסף בבת ים, שחלקן מתאפיינות בתהליך של התחדשות עירונית שוות בדיקה.

העיר חיפה. באופן פרדוקסלי נמצאת עיר הכרמל כבר לא מעט שנים ״מתחת לרדאר״ של שוק הדיור. בעיות של תדמית, זיהום אוויר, שריפות וטראומת מלחמת לבנון השנייה ב-2006, הפכו ב״הפוך על הפוך״ את שוק הדיור בעיר לאטרקטיבי ומעניין. בהדר הכרמל למשל, דירות בבנייני באוהאוס שמקצתן משקיף לנופי מפרץ חיפה ניתן לרכוש בכרבע(!) ממחיר דירה מקבילה בתל אביב. גם מי שירכוש להשקעה דירה באחת השכונות המיועדות להתחדשות עירונית דוגמת בת גלים הנושקת לים, קרית אליעזר, עין הים שפרינצק וכולי, השקעתו עשויה להתברר כלא רעה בעליל.

בית שאן וקרית שמונה. לא, זו אינה טעות. דווקא יישובים עירונים אלה המרוחקים מלב העניינים, יכולים להיות ה״ג׳וקר״ של משקיעים כמו גם משפרי דיור מהאיזור. רמות המחירים בהן נותרו מאחור בשל בעיות דימוי ומרחק, אך רכבת העמק שנפתחה בימים אלה ומקשרת את בית שאן, דרך עפולה, בואכה חיפה, והתכנית להמשיך את הרכבת מכרמיאל לצומת עמיעד בכביש 90 ומשם לקריית שמונה, יכולים בהחלט לטרוף את הקלפים אצל כל הספקנים.

קרית מלאכי. אם נעבור מהצפון לדרום, דווקא קרית מלאכי עשויה מאוד להיות ה״סינדרלה" של השנים הקרובות, הן למשקיעים והן למשפרי דיור. ה״חסרונות״ שלה, דימוי של עיירת פיתוח מובהקת עתירת שיכונים, יהפכו ליתרון. זה יקרה לאור ההפשרה המסיבית של קרקעות לבנייה, ובמיוחד במחנה הצבאי הסמוך שמתפנה וכן מגמת התחדשות עירונית בעיר הותיקה. העיר ממוקמת בממשק תחבורתי יוצא מן הכלל, קרוב ל״חוצה ישראל״, שאטלים לתחנת הרכבת הקרובה, אזורי תעסוקה מתפתחים והכי חשוב -  מחירים אטרקטיביים. 

אשקלון וערי הנגב הצפון-מערבי. אשקלון עשתה בהחלט כברת דרך ארוכה מאז השפל של מבצע צוק איתן ב-2014, אך בהחלט לא אמרה את המילה האחרונה. העיר גדלה מאוד,  ממומשקת  היטב לגוש דן ברכבת וכביש 4 ומצוידת בחוף ים נפלא והכי מעניין - עדיין זולה בעשרות אחוזים לעומת שכנתה אשדוד. מעניין לבדוק בה גם דירות בשכונות הדרומיות (עתיקות, שמשון, גבעת ציון), אבל גם בפרוייקטים חדשים הן בברנע שבצפון והן באגמים בדרום. כנ״ל ערי הנגב הצפון מערבי דוגמת נתיבות ואופקים שהרכבת הפכה את מרכז הארץ לנגיש יותר אליהן.

אילת. אילת תהנה בשנים הקרובות מנמל תעופה בינלאומי חדיש ומתנופת בנייה בשטח שיתפנה משדה התעופה הותיק, שחצץ עד היום בין העיר הותיקה לבין איזור בתי המלון. אין ספק שמגמה זו תתרום משמעותית להשבחת העיר הותיקה באמצעות הממשק הישיר שיהיה לה בעוד שנים ספורות לאיזור התיירות. מעניין לבדוק בעיר השמש הדרומית הן בניינים ושיכונים ותיקים להשקעה והן פרוייקטים חדשים.

סיכום 
ניתחנו לעיל 10 מיקומים ברחבי הארץ שאנחנו מעריכים כי גם ב-2017 ייהנו מביקושים, וחלקם אולי אף יפתיעו לראשונה זה שנים. יחד עם זאת ברור כי אין ברשימה זו המלצת רכישה כזו או אחרת והננו ממליצים לבדוק בסיוע אנשי מקצוע רלוונטיים כל דירה ודירה לגופו של עניין.


*אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

תגובות לכתבה(39):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    לא שווה את זה. נדל"ן קונים overseas.
    כגן 02/02/2017 12:03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    .
    סגור
  • 11.
    חבורה של בטלנים כמה זמן תמשיכו לבזבז על כתיבת שטויות
    מנהל עבודה 30/01/2017 13:37
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בואנה אם אני הייתי המנהל של כל הטוקבקיסטים הבטלנים שיושבים כל היום ומגיבים פה הייתי מעיף אתכם הביתה אחד אחד!!! חבורה של בטלנים תנצלו את הזמן ותעבדו יא אוכלי חינם מאיפה יש לגם זמן לשבת ולכתוב כ"כ תגובות?! כל היום יושבים ובוכים יאאלה לכו לעבוד במקום לבכות!!! ואם כבר אתם עובדים ובוכים, צאו להפגין, תפסיקו להיות גיבורי מקלדת. חבורה של בטלנים בטח יש לכם כרס שמגיעה מתל אביב עד בית הקפה שאתם יושבים בו בקפריסין על הים במקום לעבוד.
    סגור
  • 10.
    מדוע השמאי חזה ירידת מחירים ב 2010 כאשר בפועל הם עלו?
    ההיסטוריה לא מרפה 29/01/2017 15:09
    הגב לתגובה זו
    13 0
    בכתבה ישנה של ynet לשכת השמאים העריכה שהמחירים יירדו ב 2010 לאחר ש"עלו יותר מדי ". האתר "הפרכת מיתוסים על דירות" פרסם ביקורת ופגע ביוקרה של השמאים
    סגור
  • 9.
    טבע וגזית גלוב מציעות 4% דיבידנד
    dw 29/01/2017 14:23
    הגב לתגובה זו
    8 0
    כתחליף לדירה להשקעה אפשר לחפש אלטרנטיבות השקעה בשוק ההון. ירידת מניית טבע בשנה האחרונה העלתה את תשואת הדיבידנד שהיא משלמת ל 4% (ברוטו). גם גזית גלוב, שזה נדלן מניב, מציעה למשקיעים דיבידנד כזה, ויש עוד הרבה אפשרויות. טבע משלמת דיבידנד שכ"ד מדי רבעון. לא צריך לחפש דיירים ולהתקע עם דירה ריקה, לא צריך לתקן ברז או דוד שמתקלקל, אין עלויות עיסקה של 8% וככל הנראה המס על נדלן יוכבד בעתיד (מס דירה 3 סנונית ראשונה, ומוצדקת, שכן אין הצדקה לתעדוף מיסוי נדלן ע"פ שוק ההון). צריך לקחת בחשבון שהדיבידנד איננו מובטח במניה, כי זה לא אגח. לא חייבים להשקיע סכומי עתק על נכס בודד בת"א היקרה להחריד (גם באזורים שצוינו בכתבה) אלא אפשר לפזר את תיק ההשקעה ע"פ מספר נכסים. רצוי לקחת בחשבון כי חצי מהדירות בת"א הן היצע פוטנציאלי, ולכן ירידת מחירים מהרמה הגבוהה דהיום היא תסריט סביר. חצי! אפשר להשקיע גם בריטים, המציעים תשואה גבוהה יותר מדירה להשכרה.
    סגור
  • שמים את הכסף על הימור יותר כבד
    משה 29/01/2017 14:41
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לדבריך כדאי להשקיע במניות אל תשכח שמישהו קנה את טבע בשער של 26000 והפסיד יותר מחמישים אחוז ואתה מתנחם ב 4% דיבינד ברוטו שנתי עדיף לשלם 1% מס ולהפסיד בבורסה ואל תשכח חסרות השקעות לוקחות גם 1% דמי ניהול תיק
    סגור
  • טען עוד
  • אתה צודק, אך אנחנו בינואר 2017
    dw 29/01/2017 15:41
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה שהיה בפרה היסטוריה? איננו רלוונטי יותר. ארז השמאי איננו מציע לנו דירה ביפו או בדרום ת"א במחיר פרה היסטורי של 300 אלף שקל אלא במיליון שקלים ומעלה (לפעמים אפילו לא מתביישים לבקש מיליון וחצי), ועכשיו השאלה היא בהינתן טבע ב 13000 ו 4% דיבידנד שנתי + פוטנציאל לרווחי הון ניכרים מה עדיף - להשקיע בדירה לאנשים זרים במחיר מנופח, שעלול לרדת, או במניית טבע שדופה. אני את הכסף שלי משקיע ב-טבע. נראה עוד כמה שנים מה ייצר תשואה עדיפה. מניות טבע וגזית גלוב (ואלה היו רק 2 דוגמאות, יש עוד הרבה) משלמות דיבידנד כמו שעון מדי רבעון, ולא צריך לחפש דיירים. אנחנו משקיעים. לא סוכנות אונר"א להומלסים. ארז השמאי מוזמן להשקיע את הכסף הפרטי שלו בלספק דיור לאנשים זרים.
    סגור
  • 8.
    לכל הגזענים שלא מסוגלים לסבול את דבריו של השמאי:
    הנקניק 29/01/2017 14:14
    הגב לתגובה זו
    2 3
    לא יעזור לכם שומדבר. הפריפריה בדרך למעלה. הממשלה משקיעה המון בפריפריה ומי שלא רוצה לשמוע זאת שימשיך לשלם שכר דירה של 7000 שקל, אולי יום אחד יקבל עציץ מתנה מבעל הבית, שבפחות מחצי מהסכום הזה יכולה להיות לו דירה חדשה משלו בפריפריה הקרובה למרכז כמו ק.גת/ק.מלאכי/אשקלון.
    סגור
  • אתה צודק שאפשר לצאת מת"א
    dw 29/01/2017 14:38
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ובפרט ממרכז ת"א היכן שהשכ"ד הגיע לרמות מופרכות, המנותקות לחלוטין מיכולת האוכלוסיה העממית שגרה שם (7000 שקלים לדירת 3 חדרים), אבל בין מרכז ת"א לקרית גת ואשקלון עוד יש כמה שלבים בדרך. אפשר למשל לעבור לשכונה בצפון או מזרח ת"א, שבה השכד נמוך בהרבה (5000-6000 ואפשר גם מתחת ל 4000 לדירת 3 חדרים ישנה במזרח העיר, וזה עדיין ת"א) אפשר לעבור לר"ג ופ"ת, או חולון ובת ים, אפשר לראשלצ, אפשר לבאר יעקב, אפשר ליבנה, אפשר לאשדוד, אפשר להרצליה וכ"ס, ועוד ועוד. מה שכן, אנשים צריכים לחשוב היטב כמה הם יוכלו לחסוך לדירה אם הם בוחרים לגור בדירת 3 חדרים עליה מבקשים 7000 שקלים לחודש. התוצאה תהיה קושי הולך וגובר בהשכרה של דירות במרכז ת"א והמחירים פשוט ירדו. נגמרו הימים שדירות נחטפו. גם קשה מאד לראות עלייה במחיר הדירה, מעבר לרמות ה 50-60 אלף שקל למטר שרואים כיום.
    סגור
  • אתה צודק, אבל אם ממש רוצים להוריד מחירים צריך לצאת מת"א
    הנקניק 29/01/2017 14:52
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ואז המחירים בתל אביב באמת ירדו. ואגב, אני לא חושב ש 5000 שקל זה זול, אתה יכול לקנות דירה בק.גת ולשלם משכנתא של 3000 שקל ואפילו פחות והדירה שלך, או להשכיר אותה ולשכור בת"א באזור אחר.
    סגור
  • כבר היום משכירים במרכז ת"א חווים קשיים
    dw 29/01/2017 15:57
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כאשר מבקשים מחירים מטורפים כמו 7000 ו 8000 שקלים לדירת 3 חדרים אז יותר ויותר אנשים, גם כאלה שבאמת רצו לגור בת"א, עושים חשבון קר ומגלים שאפשר לגור בשכונה תל אביבית פחות מרכזית במחיר שפוי יותר (לא אמרתי זול, אמרתי שפוי) או בעיר סמוכה. אני לגמרי יכול לראות מעבר של תל אביבי לר"ג, רמת השרון או חולון (בה אפשר לשכור 3 חדרים ב 3500). אני פחות רואה אותו עובר לקרית גת. אבל למי שעובד בדרום? קרית גת היא אופציה. קראתי שהעיר הקטנה צומחת יפה ונקווה שתוכפל ותשולש. אישית כנראה הייתי מחפש קודם בב"ש, שזו כבר עיר נורמלית יותר, עם אוניברסיטה, הייטק, תרבות, בתי קולנוע, קניונים, בית חולים, רכבת ותח"צ. לטעמי זה נראה אטרקטיבי יותר.
    סגור
  • אני מעדיף לקבל שכ"ד מטבע וגזית גלוב
    dw 29/01/2017 15:47
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אותי אישית לא מעניין להתעסק עם נדלן ובטח ובטח לא לנסוע רחוק (מבחינתי) כדי לטפל בדיור לאנשים זרים. יש לי דברים טובים יותר לעשות בזמן שלי. אני לגמרי מסכים איתך שהתשואה בפריפריה גבוהה מבת"א, ולכן למי שגר שם עדיף להתעסק עם דירה שמניבה תשואה יפה ע"פ דירה במחיר גבוה מאד בת"א. כמו כן סביר שההיצע בקרית גת נמוך משמעותית מבת"א, שבה חצי, חצי!, מהדירות עשויות להמכר. כמו כלום המחירים בת"א יכולים לרדת 10-20%. ומי יפצה אותך על אובדן תשואה של 3-6 שנים תמימות? ארז יפצה? מסופקני. ועדיין, יותר נחמד לקבל לעו"ש את הדיבידנד מטבע וגזית גלוב. כל רבעון הכסף נכנס לעו"ש, וזה בדיוק אותו כסף כמו שכ"ד.
    סגור
  • מצחיק לקרוא את זה שנתים וחצי אחרי - איפה המנייה של טבע (ל"ת)
    בן 23/08/2019 18:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    לך לישון על האף
    ארז 29/01/2017 13:31
    הגב לתגובה זו
    6 2
    הבובה מרחוב סומסום שמנסה למכור אוויר כבר יותר אמינה ממך
    סגור
  • רק ציר הרכבת הקלה זבוטינסקי (ל"ת)
    משקיע שפוי 29/01/2017 15:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    נדרשים מעל 15 ח' למכירת דירה!לפי השמאי יש עוד הזדמנויות
    אדם 29/01/2017 12:18
    הגב לתגובה זו
    6 3
    נדרשים 15.3 חודשים בממוצע ארצי למכירת דירה! זה אומר שהשוק מת ועומד לפני התרסקות! אצל אדון שמאי יש עדיין הזדמנויות...כמה פטתי ועלוב!
    סגור
  • חצי מהדירות בת"א עלולות להמכר
    dw 29/01/2017 14:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מטורף מי שמשקיע בדירה להשקעה בת"א. מילא לשימוש עצמי, אבל להשקעה? למה? מה? ה 4% הדיבידנד שמניית טבע או גזית גלוב מציעות כיום למשקיעים זה כסף פחות טוב מכסף שמשלם דייר תל אביבי? ואם במקרה מניית טבע תעלה בשנים הקרובות ויהיה גם רווח הון? עוד יותר טוב.
    סגור
  • ואם תרד ב x אחוזים כמו שירדה 50%
    משה 29/01/2017 14:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ןאם תרד כל מה שהרוויחו בשכירות ועליית המחירים ילך לאיבוד
    סגור
  • ואם הדייר לא ישלם
    אלון 29/01/2017 18:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    או שסתם לא תמצא דייר או שמחירי הדירות יזחלו מטה מטה
    סגור
  • 5.
    11 שנה, בול הזמן שמשבר הסאב פריים לקח לו.
    שי 29/01/2017 12:06
    הגב לתגובה זו
    12 3
    יופי, פראייאר מי שקונה עכשיו.
    סגור
  • אל תקנה. תחכה לקנות שהריבית הקבועה לא צמודה תהיה 30%
    המוכיח 29/01/2017 12:11
    הגב לתגובה זו
    3 6
    ואז תקנה ותחזיר פי 5 ממה שלקחת.
    סגור
  • לא צריך לחכות ל 30%, גם ב 6-8% יהיו כאן עיקולי דירות
    dw 29/01/2017 14:48
    הגב לתגובה זו
    2 0
    משקיעי נדלן ממונפים לא יעמדו בתשלום (שיגיע לכפול ומשולש מהתשלום דהיום), הנכס יחולט, ויוצע למכירה ע"י הבנק במכירה פומבית במחיר נמוך בהרבה מהמחיר הנוכחי, כי לבנק יש כרית ההון העצמי של המשקיע, שתמחק. אף אחד לא הבטיח שמחיר דירה זה כרטיס בכיוון אחד ובהחלט אפשר להפסיד בהשקעת נדלן ודומה שהמשקיעים הקטנים כיום אינם לוקחים בחשבון תסריט שכזה ואינם מבקשים תשואה בהתאם. לחילופין אפשר להתעניין בהשקעות אלטרנטיביות לדירה בשוק ההון. שקל שמגיע מדיבידנד זה אותו שקל שמגיע מדייר בשר ודם. לא חייבים להשקיע בדירה כדי להנות מתזרים שוטף.
    סגור
  • מדובר על ריבית קבועה לא צמודה
    המוכיח 29/01/2017 16:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם כבר פעם המדד היה מטורף וככה החוב היה צמוד למדד ורק עולה עם הזמן. לקחת 100 אלף החזרת 700 אלף. כן זה היה פה בישראל. כבר שכחתם מה היה פה בשנות ה 80
    סגור
  • 4.
    במיאמי המחירים זולים יותר מאשקלון! (ל"ת)
    עמי 29/01/2017 11:59
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • עמי, קח איתך את תמי וסעו ביחד למיאמי, אתם משוחררים
    המוכיח 29/01/2017 12:10
    הגב לתגובה זו
    3 7
    אף אחד לא מחזיק אתכם פה בכוח. לך תקנה דירה בשכונת מצוקה במיאמי שאי אפשר לצאת ממנה משבע בערב. קשקשן.
    סגור
  • 3.
    הבלון בדרך לפיצוץ (ל"ת)
    בוב 29/01/2017 11:58
    הגב לתגובה זו
    8 6
    סגור
  • שומעים את הסיפורים על הבלון כבר עשר שנים.
    כגן 02/02/2017 12:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בפועל אין כלום, ולא יהיה. מי שידו משגת-קונה ולוקח משכנתא ומשלם בזמן.
    סגור
  • אתה בו הבנאי או בוב המזרוב? (ל"ת)
    המוכיח 29/01/2017 12:10
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 2.
    כמו שכתבתי תמיד, קרית מלאכי בדרך חזק למעלה ולכל מי
    shafik 29/01/2017 11:52
    הגב לתגובה זו
    2 12
    שלא נוח לו לשמוע אותי ועושה לי עם היד האדומה למטה, תאכלו את הלב שלא קניתם לפני שנתיים דירה שם ב 850 אלף חדשה מקבלן כי עכשיו 4 חדרים מקבלן על הנייר עולה 1.2 מליון!!!
    סגור
  • עיר מאוד חלשה, המחירים יצללו שם הכי חזק (ל"ת)
    דודו 29/01/2017 12:50
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • דודו, המחירים יצללחו חזק למעלה. צא מהסרט. האזור בתנופת
    המוכיח 29/01/2017 13:01
    הגב לתגובה זו
    1 5
    בניה מטורפת. ק.מלאכי, ג. גת ואשקלון זה הדבר הבא
    סגור
  • תנופת בניה מטורפת
    אלון 29/01/2017 18:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה בדיוק מה שיפיל את המחירים
    סגור
  • יפיל את המחירים? ספר את זה לתושבי "קרית האומנים" ברמלה
    המוכיח 30/01/2017 09:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל שכונה חדשה בעיר מצוקה מביאה איתה ביקוש אדיר למחירים. כך קרה בבאר שבע, כך קרה בקרית גת, כך קרה בקרית האומנים ברמלה וכך יקרה בכל עיר שיש בה תנופת בניה של אלפי יחידות דיור.
    סגור
  • ותזכיר לי מה יש בקרית מלאכי
    דרור 29/01/2017 12:22
    הגב לתגובה זו
    11 1
    אין נגישות תחבורתית למרכז, החינוך לא מתקדם לשום מקום, אוכלוסייה חלשה ובל נשכח את הסודנים שנמצאים כמעט בכל מקום. בקיצור לא מקום לצעירים שרוצים להתפרנס בכבוד ולגדל בו ילדים...
    סגור
  • 1. בת"א יש יותר סודנים 2. עוד מעט תקום שם רכבת 3.החינוך
    shafik 29/01/2017 12:52
    הגב לתגובה זו
    0 7
    במגמת עלייה, אגב יש בית ספר למחוננים שבאים אליו אפילו מחוץ לעיר. יש אנשים טובים וחמים. יש לא מעט שעובדים במרכז ובערים הגדולות, כמוני למשל. בשכונה החדשה שבונים קנו מלא אנשים שעובדים ומתפרנסים. איזורי מצוקה יש בכל עיר. בקיצור- צא מהגזענות שלך של אזור המרכז ותבוא לפה, את נושא הגזענות שלך ננסה לסדר, לא בטוח שנצליח.
    סגור
  • רק בשביל לסדר כמה דברים, אני גר כיום בקרית מלאכי
    דרור 29/01/2017 13:04
    הגב לתגובה זו
    4 0
    עברתי בעקבות נישואי לכאן ומחירי השכירות במרכז. אני גר באחת משכונות המצוקה הכי קשות בעיר. (במקור אני מהמרכז) אנשים חמים ונהדרים, אך באמת שלא רואים אופק. ולגבי הגזענות, לא הכי סימפטי ובטוח עבור ילדים ומקומיים לצאת בשעות הערב המאוחרות כשיש חבורות של שוהים בלתי חוקיים שמסתובבים בחוסר מעש. אז את נושא הגזענות תשאיר לעצמך, אתה לא יוצא נאור או סובלני יותר עם האמירה שלך.
    סגור
  • ידידי בכל עיר יש אזורי מצוקה חפש שכירות בשכונות החדשות
    shafik 29/01/2017 14:41
    הגב לתגובה זו
    0 3
    שתכף מתאכלסות, ויש גם אזורים טובים כמו רחוב הורדים, ספרא, הן אהרון, ועוד רחובות טובים עם אוכלוסייה טובה. אני גר ליד המרכז אזור סביר, אבל רוב ספרא/מ"ג למשל מעולה. בכל מקום יש אזורי מצוקה. אני מניח שאתה גר בויצמן/סאן דייגו ונכון, אלו אזורים שלא הייתי מתקרב אליהם, אבל עם זאת יש אזורים טובים הרבה יותר ובשכונות החדשות המצב יהיה הרבה יותר טוב.
    סגור
  • 1.
    פראייר מי שקונה דירה במחירים של היום (ל"ת)
    Asi456 29/01/2017 11:30
    הגב לתגובה זו
    17 3
    סגור
  • טבע וגזית גלוב מציעות 4% דיבידנד
    dw 29/01/2017 14:41
    הגב לתגובה זו
    6 0
    ואלה רק 2 דוגמאות. יש עוד המון מניות מחלקות דיבידנד. מילא לקנות דירה לשימוש עצמי, אבל להשקעה? למה? חסר אלטרנטיבות השקעה מעניינות? טבע משלמת שכ"ד מדי רבעון ושקל שמגיע לעו"ש מ-טבע איננו פחות טוב מ-שקל שמגיע מדייר בשר ודם.
    סגור
  • dw זה מה שאתה עושה במקום לעבוד? יא בטלן
    מנהל עבודה 30/01/2017 13:40
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אני במקום המנהל שלך מפטר אותך, מריץ מניות במקום לעבוד הא?!?!
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות