הסקטור שהוא תמצית הקפיטליזם מסתמן כמעניין למשקיע הסולידי - הנה דוגמה
אז הנאסד"ק חצה את רמת ה-6000 והמשפט הפופולרי, "הנאסד"ק לעולם לא יחזור לרמות הבועה" שמומחים רבים חזרו ואמרו במשך השנים שלאחר התפוצצות בועת 2000 ובהתלהבות אמרו זאת שוב ב-2008, אינו רלוונטי יותר וקוראי טור זה יעידו שזו הייתה הטענה שלנו מאז שפל 2002, וגם במהלך מהומת 2008.
הסיבה לביטחון שלנו אז וגם היום קשורה, כפי שאנחנו חוזרים וכותבים מאז "שחרר" הנשיא ריגן את הכלכלה הקפיטליסטית והגלובלית מכלא הסוציאליזם, במהפכת הטכנולוגיה והשינויים שהיא מביאה על ההתנהגות הכלכלית/חברתית וההתקדמות הזו הולכת ומתחזקת בכול יום נוסף של התמזגות המהפכה לתוך הכלכלה המסורתית.
כן, יהיו תיקונים רבים וברבורים שחורים יתעופפו לכאן ולכאן אבל הכיוון ברור ויימשך שנים כי המהפכה יוצרת נישות חדשות, מייעלת, מוזילה (רווחיות החברות המובילות תלך ותגדל ואתה חלוקת הדיבידנדים) ומה שהכי חשוב מצרפת לקהל הצרכנים מיליוני אנשים חדשים מדי יום שכולם, אפילו כאלו שאינם יכולים עדיין, רוצים ליהנות מההתפתחויות ולהצטרף ליכולים והם יודעים שבאמצעות מהפכת הטכנולוגיה הדבר ייתכן. זה כולל את הקיצונים חבושי המגבות ואת הצפון קוראנים, כולם רוצים אייפון וכולם רוצים מקדונלד, קפוצ'ינו ומים נקיים לשתייה.
צריך רק לדעת איך להגיש למטורפים את הסיפור כי מהפכת הטכנולוגיה בסביבה קפיטליסטית חזקה יותר מכל אידאולוגיה והיא היחידה שיכולה לספק הכל ובתנאי שמוביליה לא יהיו חזירים מדיי. הבסיס להכל בצריכה והיום נדבר על הסקטור הזה.
סקטור מוצרי הצריכה עם הדגש על תעשיית היופי
הסקטור הוא מנוע הצמיחה הגדול של כלכלת ארה"ב (בפברואר 2017 הגיעה הצריכה הפרטית בארה"ב לרמת שיא כל הזמנים של 69.46% מהתוצר הלאומי) ולמעשה של הכלכלה הקפיטליסטית כולה כי בבסיס, מדובר כאן על תמצית/מהות הקפיטליזם, מנוע שמזין את עצמו. ככל שצריכת מוצרים ושירותים, חיוניים או פחות חיוניים, עולה כך גם מתחזקת צמיחת הכלכלה, מה שמייצר ביקוש גדול יותר למוצרי הצריכה.
הסקטור מתחלק בגדול לשני תת סקטורים שההבדל ביניהם הוא ברמת החיוניות של המוצר והשירות. ישנו סקטור מוצרי הצריכה הבלתי חיוניים, ה-consumer discretionary וסקטור המוצרים/שירותים החיוניים, ה-consumer staples.
התנהגות סקטור הצריכה, במיוחד תת הסקטור הלא חיוני דווקא, מאותתת על המצב הכלכלי, על הפעילות הכלכלית המתפתחת וחשוב לא פחות, על התנהגות שוק המניות ולכן הכלכלנים משייכים את הצריכה לקבוצת האינדיקטורים המובילים (Leading indicators) שמאותתים על שינויים שצפויים בצמיחה הכלכלית ולהפך (להבדיל מאינדיקטורים נשרכים/מאחרים, lagging indicator, שמאמתים את השינוי לאחר שזה כבר החל כמו למשל הנדל"ן).
כיוון ההתפתחות של הצריכה לצד הכיוון של הריבית הם שני האינדיקטורים החשובים לתחזיות. החלוקה בין מוצרים חיוניים ולא חיוניים מעניינת כי היא נעשית בהתאם להרגלי הצריכה בארה"ב כך שקוקה-קולה, סיגריות, מזון, מוצרי טיפוח היופי, משחות שיניים, מרקים ושוקולדים והחברות שמייצרות מוצרים אלו, כמו KO, MO, ADM, EL, K, CPB ו-HSY בהתאמה, נכללות בסקטור החיוני. סקטור זה מיוצג במדד ה-500 S&P ע"י 37 חברות שנכללות בסל ה-XLP the Consumer Staples ETF)).
הסקטור הבלתי חיוני מיוצג במדד על ידי 85 חברות וכלולות בסל ה-XLY (ה-Consumer Discretionary ETF). מדובר בחברות כמו HAS (צעצועים), חברות ייעוץ מס (HRB), רכישת כרטיסים לבידור (EXPE), תכשיטים ויהלומים (TIF) ועד מזללות (CMG), מדיה (CBS) ואפילו קפה (STBX, תנסו להסביר מדוע קוקה קולה והרשי שוקולד "חיוניות" וסטארבקס לא). את מרכיבי ה-500 S&P, החלוקה לסקטורים ומי בכול סקטור תמצאו באתר ה-sector-tracker.
תרופות למשל, מוצרים בהחלט חיוניים, אינן כלולות בסלי הצריכה אלא בסקטור הבריאות, ה-XLV שעליו הרחבנו לא מעט בעבר. מבחינת התשואה למשקיעים אז סקטור הצריכה הלא חיוני, ה-XLY מכה את כל שאר הסקטורים בטווח הארוך. בחמש השנים האחרונות הניב הסל 101.8% לעומת ה-100.4% שהניב סל הבריאות, ה-XLV וה-91.4% שהניב סל הפיננסים, ה-XLF כאשר המדד עצמו הניב 73.1% "בלבד" כשהוא "נמשך" מטה על ידי סל האנרגיה שגרם למשקיעים בו הפסד של 1.7% וסל הנדל"ן ה-XLRE החדש שהניב 0%.
הסל הטכנולוגי שלבטח הייתם מצפים שיוביל, הניב "רק" 85.6%. סל הצריכה החיונית, ה-XLP, הניב 64.3%. גם במדידה לעשר שנים אחורה, מאפריל 2007, מנצח סל ה-XLY שהניב 128.8% כשמאחוריו דולקים סלי הטכנולוגיה והבריאות עם 125.2% ו-110% בהתאמה כאשר אסור לשכוח את מה שקרה בין 2007 ל-2009 בדרך. סל מדד ה-S&P 500, ה-SPY, הניב בעשור 59.6% ואילו סל הצריכה החיוני, ה-XLP הניב 104.9%.
משקיעים שמאמינים שהנשיא טראמפ יעמוד בהבטחותיו לגבי התשתיות, המיסוי ועוד בטוחים שהדברים ילבו את הצמיחה והם שדוחפים את מניות הצריכה מעלה בהנחה שהתחזקות הצמיחה תחזק ותרחיב את הצריכה. ההשקעה המעניינת למשקיעים סולידיים שמאמינים בכך (אנחנו בהחלט חלק מהם) היא בסלים וקרנות מהסוג של XLY, XLP והדומים להם (יש הרבה) אבל היום נדבר דווקא על סב-סקטור, תעשיית היופי (שבחלקה הגדול נכללת בתחום המוצרים החיוניים דווקא).
תעשיית היופי, נישה בצמיחה
תעשיית היופי נהנית בשנים האחרונות מהתעניינות גוברת של משקיעים בגלל הביקושים שהולכים וגדלים למוצריה ושירותיה בעיקר בשל ההתאוששות הכלכלית אבל לא פחות בשל התמזגות הטכנולוגיה לתוכה, תהליך שמייצר נישות חדשות ומהירות צמיחה לבקרים, נישות שמושכות אליהן קהל צרכנים שהולך וגדל כמו למשל ניתוחי הקוסמטיקה והטיפולים בעור ושיער.
הרעיון לכתוב על תעשיית היופי הגיע אלינו דווקא מחברת הפרמקולוגיה/ציוד רפואי Valeant (סימול: VRX) שקוראים רבים מזכירים לנו אותה כל הזמן. מה הקשר? ענקית מוצרי היופי הצרפתית, לוריאל (L'Oreal SA שסימולה OR.PA בפריז או LRLCY בנאסד"ק) רוכשת מואליאנט שלושה מותגים לטיפול בעור: AcneFree ,Ambi lines ו-CeraVe, שביחד הכניסו לואליאנט ב-2016 168 מיליון דולר (1.7% ממכירות VRX) ובעבור זה היא משלמת לה 1.3 מיליארד דולרים, סכום בלתי נתפס ממש.
באותה הזדמנות שמנו לב ש-LRLCY, שבעבר הרחוק עשינו עליה מחקר השוואתי עם פרוקטור אנד גמבלס (סימול: PG, שרבים מכם יופתעו לדעת שהיא החברה המובילה בעולם בתעשיית היופי עם כ-15% מהשוק לפני לוריאל עם כ-13%), מרחפת לה בסביבות שיא כל הזמנים שלה וכך גם המתחרות האמריקאיות שלה, Ulta Beauty (סימול: ULTA),
אסתי לאודר (סימול: EL) והחברות היפניות Kao Corporation (סימול:KCRPY) ו-Shiseido (סימול: SSDOY).
בנוסף לכל אלו גילינו עוד תופעה מעניינת. מסתבר שתעשיית היופי, שהיסטורית התמקדה בחלקה העליון של האוכלוסייה, מתרחבת ויורדת במהירות אל העם ואחת הסיבות המעניינות לכך קשורה באייפון ובתרבות הסלפי. השיגעון הזה, הסלפי שממלא את הרשתות החברתיות, מעלה הביקוש למוצרי הטיפול ביופי ובעיקר בעור הפנים ובשיער ובקצב ששום אנליסט לא צפה.
שלושת קווי הייצור שלוריאל רוכשת מואליאנט, מייצרים מוצרים שמוגדרים כמוצרים אקטיביים לטיפול בעור (active skincare). מוצרים אלו יצורפו לחטיבת הקוסמטיקה האקטיבית שהיא, לצד חטיבת מוצרי היוקרה, מנוע צמיחה גדול של החברה הצרפתית. מומחים רבים טוענים שהרכישה, למרות המחיר, יותר מכדאית, "כי הסלפי הזה הפך את הטיפול בעור ללהיט ובשנתיים האחרונות עולה הביקוש למוצרים מסוג זה ב-20% לשנה (מכ-6.5% ב-2014) וצפוי להגדיל הקצב.
"השוק המעניין כרגע הוא בארה"ב", אומרת Andrea Felsted, המומחית למוצרי צריכה בבלומברג ובפיננשיאל טיימס, "כי שם הצמיחה אבל ללוריאל זה חשוב כי עבורה השוק האמריקאי הוא האתגר והרכישה, שתעזור לה להתבסס שם, גם תעזור לה להוביל המעבר לאירופה ולמזרח".
מהפכת הטכנולוגיה רבותיי עושה לתעשיית היופי בדיוק את שעשתה לכל תעשייה אחרת, מייצרת נישות חדשות ומרחיבה קיימות, מייעלת, מוזילה עלויות ומרחיבה הצריכה. "לפתע", אומרת Felsted, "אוכלוסיות חדשות וגדולות נחשפות למוצרים שבעבר לא יכלו לרכוש והיום כן". אגב, כשבדקנו את העניין הזה ראינו גם שואליאנט, מבחינת המוצרים שלה והחטיבות השונות ולמרות החוב הענק, עדיין מכילה לא מעט ערכים (Bausch & Lomb, Medicis ועוד) ולספקולנטים מהווה אתגר מעניין, רק לספקולנטים, כי לנהל חברה במצבה הולך ונעשה קשה יותר מידי יום והסיכוי שתגיע לפירוק הולך וגדל. גם הקונים הפוטנציאליים (שעליהם בונים הספקולנטים) מבינים זאת ומקווים לרכוש החברה מבית המשפט כך שהסיכון לאלו שרוכשים מניות כעת גדול.
תהליך ההתחדשות של תעשיית היופי
תעשיית היופי, מהתעשיות העתיקות בעולם, עוברת שינויים דרסטיים. התעשייה תגלגל 275 מיליארד דולרים ב-2017. מדובר למעשה בסקטור של תעשיית "הטיפול האישי" שתגיע ל-630 מיליארד השנה. תעשיית הטיפול האיש היא חלק ממה שמוגדר wellness industry (תעשיית הבריאות למעשה) שהשנה יגיע מחזור המכירות שלה ל-3.7 טריליון דולרים.
תעשיית היופי כוללת מכירות של מוצרי קוסמטיקה, בושם ומוצרים לטיפול בעור ובשיער. מכוני יופי, מכוני כושר, ניתוחים קוסמטיים וספא כלולים כ"שירותי יופי". התעשייה, שמאז ומעולם כוונה לצריכה נשית, מפנה פעמיה גם לתחום הגברי שתופס תאוצה. אנליסטים רבים טוענים שבעקבות שינויי הצריכה המהירים תחום היופי הגברי ישתווה לנשי מה שרומז על פוטנציאל צמיחה אדיר בעתיד.
טיפולי עור ושיער מהווים כ-40% מההכנסות בתעשייה. תחום הקוסמטיקה שמהווה כ-12% מההכנסות, עומד לצמוח משמעותית בגלל כניסת הניתוחים הקוסמטיים שעד תחילת המאה לא היו פקטור בתעשייה ושהופכים במהירות, עקב ההתקדמות הטכנולוגית (וגם הסלפי והאינסטגראם), למשמעותיים. מדובר כאן בתעשייה עתיקת יומין ומסורתית שעוברת תהליך התחדשות טכנולוגית ומתאימה עצמה למנהגי צריכה חדשים.
למשקיע, בדיוק כפי שקורה למשקיעים בכול מגזר תעשייתי בעולם של מהפכה טכנולוגית, קיימת בעיית בחירת השקעה כיוון שבתחרות על השוק שהולך וגדל משתתפות גם חברות מוצרי צריכה שה"יופי" אינו עיקר פעילותן אבל חלקן בשוק משמעותי כמו PG, יוניליבר (סימול: UL) או ג'ונסון אנד ג'ונסון (סימול: JNJ) שנמצאות במקומות הראשון, שלישי ושישי בהתאמה במכירות מוצרי יופי.
זו הסיבה מדוע אין עדיין סל או קרן שמתמקדים בתעשיית היופי נטו. חברות "יופי", מהסוג של EL ,COTY ואחרות נכללות בסלי הצריכה (החיוניים בעיקר מהסוג של XLP). אלא שכמה אנליסטים טוענים שהעובדה שתחום היופי רווחי מאוד וגדל במהירות יוצרת מצב שחברות הצריכה הגדולות מהסוג של PG, UL, קולגייט פלמוליב (סימול: CL) וענקית מוצרי היוקרה הצרפתית LVMH (סימול: MC.PA בפריז) שזה עתה רכשה את Christian Dior (סימול: CDI) שבחלק מעיסוקיה מובילה גם בבשמים וקוסמטיקה וגם היא כחברותיה בשיא כל הזמנים.
לבסוף, גם ענקית הרפואה/ציוד רפואי JNJ מרחרחת באפשרות להיכנס לתחום ומן הסתם תנסה גם היא לרכוש חברות מה שמביא אותנו למסקנה שסלי הצריכה החיוניים והלא חיוניים, מהסוג של ה-XLP או XLY ודומיהם, מעניינים באותה המידה וכל משקיע סולידי צריך שיצטייד בסוג זה של השקעות לעתיד.
** אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
15.dddcאילן 03/05/2017 00:15הגב לתגובה זו0 0היי שלמה,יש לך מושג מה קורה עם החברה?סגור
-
הסברתי לפני שנתייםשלמה גרינברג 03/05/2017 20:31הגב לתגובה זו0 0גם אתה תדע אם תלך ל: http://deltathree.com/docs/Deltathree_Press_Final.pdf שם כתוב בדיוק מה קרהסגור
-
14.אילון מאסק והבורינג קומפאניליה 01/05/2017 18:37הגב לתגובה זו0 0The boring company חברת חפירות הכבישים התת קרקעים בארהב של אילון מאסק. מתי תונפק ותהיה מניה לרכוש?סגור
-
כרגע מדובר על כלום ושום דברהייפ 02/05/2017 08:31הגב לתגובה זו1 0כן יש חזון - אבל בפועל הוא רכש מכונת חפירה ישנה והעניין הוא לחשוב על דרך לייצר מכונה כזו שתהיה מסוגלת לחפור (וכמובן גם לבצע דיפון מלא עם לוחות בטון) בקצב שהוא פי 10 מהקצב שקיים היום בעולם. בלי זה מדובר על כלום ושום דבר - אבל ניתן לקבל מענקים מהממשל לממן את ההזיה.סגור
-
"כרגע מדובר על כלום ושום דבר"שלמה גרינברג 03/05/2017 10:32הגב לתגובה זו2 0זה אשר נאמר בתקשורת על דברי מאסק ב2004 כאשר רכש השליטה על חברה בשם טסלה משני יזמים שהקימו אותה ב 2003. הדברים נאמרו בתגובה לכך שהשקיע כספי PAYPEL באותה חברה וה"מומחים" הסבירו שאין שום סיכוי שיגיע למכונית בעודם מסבירים ששי אגסי הוא שיובילסגור
- טען עוד
-
13.סאפיינס דעתך אחרי עזיבת לקוח מרכזיירוק בהשקעות 30/04/2017 09:22הגב לתגובה זו0 0שלמה תודה על המאמר... אשמח לכמה מילים על סאפיינס שנמצאת קרוב לנמוך השנתי... תודהסגור
-
תקרא ההודעה בבקשהשלמה גרינברג 30/04/2017 13:09הגב לתגובה זו3 0זו אינה "עזיבת לקוח מרכזי" אלא הפסקת פרוייקט חשוב ובעקבות זה החברה תקנה את תחזיותיה. את דעתי על סאפיינס כתבתי בפרוטרוט לא מזמן ובקשר להודעה הזו נצטרך להמתין ולראות.סגור
-
בכל זאתאבי 30/04/2017 21:06הגב לתגובה זו0 0ההודעה האחרונה הורידה כ13 אחוז אבל כבר לפני זה היתה נפילנ של כ30 אחןז.. דווקא ההודעות לפני זה היו ץעל פניו חיוביות (סטונריבר וכו) האם השוק לא קונה את המשך הצמיחה של החברהסגור
-
המניה מול החברהשלמה גרינברג 01/05/2017 09:14הגב לתגובה זו1 0זה שהמניה ירדה % 30 עוד לפני ההודעה רק מרמז שמישהו, בחברה או אצל הלקוח, הדליף ולכול זה אין שום קשר להערכת החברה. מה שצריך מי שמתעניין בסאפיינס לעשות זה להמתין לפרסום תוצאות הרבעון הנוכחי והבא ולראות אם "כצעקתה" או להצטרף לעדר.סגור
-
12.מה דעתך על התעודה סל XRT (ל"ת)1 29/04/2017 19:57הגב לתגובה זו0 5סגור
-
סל קמעונאות (ל"ת)שלמה גרינברג 30/04/2017 12:58הגב לתגובה זו0 0סגור
-
11.דרך אגב אובמה לא היה קפיטליסט ובזמנו היתה בפריצה אדירהיואל 29/04/2017 19:05הגב לתגובה זו0 0למרות הכל הכתבה היא קפיטליסטיתסגור
-
10.שלמה גרינברג המליץ שנים על ....טבעמשה 29/04/2017 15:21הגב לתגובה זו1 7אז תקחו את ההמלצות שלו בערבון מוגבל כי הם כנראה מתוך פוזיציהסגור
-
משה ידידי, שוב טעיתשלמה גרינברג 30/04/2017 12:51הגב לתגובה זו11 0כפי שידוע לכול קורא אני מכרתי את טבע ב 2010, לאחר שהורוביץ עזב ורכשתי XLV וגם הסברתי באריכות מדוע. כמובן שאתה תמשיך להמציא דברים אבל חשוב שגם האמת תופיע לצד השטויות שלךסגור
-
שלמה צודק. כתב על זה המון. משה אתה חרטטן (ל"ת)עמי 01/05/2017 12:57הגב לתגובה זו4 0סגור
-
9.זהירותחרטוט 29/04/2017 12:39הגב לתגובה זו0 4תראו מה קרה לסקטור התשתיות והמתכות מאז הוא רשם שהסקטור יוביל ואטרקטיבי . וולאק מניות נחתכו כמעט 50%. חחחסגור
-
נחתך ב % 50? תוכל לספק איזו דוגמית? (ל"ת)שלמה גרינברג 30/04/2017 12:54הגב לתגובה זו2 0סגור
-
אתה מתייחס לכתבה הנל - קצת נסחפת לא ?ניסית להרביץמכה עלX 30/04/2017 08:56הגב לתגובה זו1 0בתחום שהוא ללא ספק הכי מעניין כיום בעידן טראמפ - איך כדאי להשקיע? פרשן וול סטריט של Bizportal על התחום שצפוי להיות הדבר הכי גדול בשנים הקרובות שלמה גרינברג | 11/03/2017סגור
-
מצטט את השורה היחידה במאמר שלא אני כתבתי, הכותרת (ל"ת)שלמה גרינברג 30/04/2017 12:53הגב לתגובה זו1 0סגור
-
8.כתבותיךשים 29/04/2017 11:03הגב לתגובה זו3 0שלמה כול כתבה שלך מתומצתת וטובה,עניינית ונותנת חומר למחשבהסגור
-
7.שלמה אפשר כמה מילים על GRUB תודה @ (ל"ת)Rsi-69.10 29/04/2017 07:03הגב לתגובה זו0 0סגור
-
Grubhubשלמה גרינברג 29/04/2017 09:38הגב לתגובה זו1 0תפריט ברשת ובטלפוניה החכמה עוד חברה שמקלה על הסועדים, אין הרבה מה לומרסגור
-
6.שלמה, אתה מכיר את חברת BABY ? (ל"ת)יעל 28/04/2017 09:07הגב לתגובה זו1 1סגור
-
מכיר היטב (ל"ת)שלמה גרינברג 28/04/2017 15:54הגב לתגובה זו3 1סגור
-
5.האם ידוע על קרן מחקה בארץ שמחקהגבי 27/04/2017 22:14הגב לתגובה זו1 1שלמה תודה אחלה מאמרים.כיוון שכספי בארץ ובשקלים, אשמח אם לצד השמות והסקטורים המאוד מעניינים מארה"ב לדעת עם יש ת.סל או קרנות מחקות בארץ ? תודה רבהסגור
-
איני עוקב אחרי השוק הישראלישלמה גרינברג 28/04/2017 08:59הגב לתגובה זו4 0מדוע שלא תתאמץ טיפה ותבדוק לבד. יש פירוט מדויק באתרי הבנקים וחברות הניהולסגור
-
אין שום פירוט מדוייק על קרנות כאלו בארץגבי 28/04/2017 10:58הגב לתגובה זו1 0אתה לא ממש יודע מה איזה מדד הקרן מחקה.סגור
-
יש פירוט מלאשלמה גרינברג 28/04/2017 15:48הגב לתגובה זו0 0לאיזה אינדקס בחו"ל הקרן מחוברת וכו פשוט תחפש יותר טוב.סגור
-
לא לגמרי ברור???שלמה גרינברג 29/04/2017 09:08הגב לתגובה זו0 0מדוע שלא תעלה על גוגל http://www.ise.com ומשם (תלחץ על כפתור Product Sheet מה שיעביר אותך ל : http://www.ise.com/assets/files/index/ETF_HXR_CyberSecurity_0416f.PDF שם יש לך את החברות המרכיבות והכול. אני מרגיש כמו בגן ילדים כאןסגור
-
קסם מים לאיזה אינדקס תכלית סייבר לאיזהגבי 28/04/2017 19:46הגב לתגובה זו0 0לא לגמרי ברור אחרי איזה אינדקסים הן עוקבות, אני רואה דווקא כל מיני מקמים שהם מושקעות - לא ממש ISE Cyber index. של תכלית סייבר - איזה אינדקס זה ? אתה מכיר?סגור
-
4.שלמה יש יותר ויותר קולות שטראמפ לא יצליח להעביר אתאבי3 27/04/2017 19:03הגב לתגובה זו1 0רפורמת המס שלו ואת שאר הרפפורמות שלדעתי יחזקו את ארצות הברית בטווח הארוך.1)מה אתה חושב על הרפורמות2)האם באמת יקשו עליו מאוד להעביר אותן לדעתך3)האם הדמקורטים לא מקשים עליו יותר מעל נשיאים רפובליקנים מבחינה היסטוריתסליחה על כל השאלות תודה מראשאבי בלוםסגור
-
שאלה מוקדמת מידישלמה גרינברג 27/04/2017 20:33הגב לתגובה זו2 1רק היום קבלתי את ההצעה שהוגשה על המסוי, נקרא ואז אוכל להגיב. הדמוקרטים וחלק מהרפובליקאים יקשו גם יקשו. אכן, נראה לי שעליו מקשים יותר מאשר על האחרים, כולל בוש וריגן. לא סולחים לו שניצח. אבל הרפורמות שלו צודקות ולדעתי הוא יצליח.סגור
-
תודה רבה שלמה!!!אבי3 27/04/2017 23:37הגב לתגובה זו0 0אני מסים( (; מסכים) איתך על הכל וגם חשבתי ככה, אני תאמת רציתי לקבל חיזוק חיוביסגור
-
3.CMEאביחי 27/04/2017 17:26הגב לתגובה זו0 0שלמה היקר, עוד שאלה ברשותך - מה דעתך על הדוחות שפרסמה היום CME? נראה שהשוק לא כ"כ אוהב. האם אתה עדיין חיובי על החברה ועל התחום?סגור
-
השוק לא כ"כ אוהב.שלמה גרינברג 27/04/2017 18:54הגב לתגובה זו1 0מבדיקה ראשונית הדוחות טובים אבל המניה יקרה מאוד כנראה שהאינדיאנים רצו יותר אבל איני עוקב אחרי תנועה יומית של מניות. אני מאוד חיובי על התחום כי זה הכיוון של המסחר והחברה, עד כה, מצטיינת.. אגב, הם ב FINTECH ש 1 שואל.סגור
-
2.IYCאביחי 27/04/2017 17:24הגב לתגובה זו0 0תודה שלמה על עוד מאמר מעניין ומרחיב אופקים. האם סל מוצרי הצריכה IYC לא מכיל בתוכו גם חברות מתעשיית היופי?סגור
-
IYCשלמה גרינברג 27/04/2017 18:47הגב לתגובה זו0 0סל צריכה שצמוד למדד ה Dow Jones U.S. Consumer Services Index , שיווק, מדיה ושירותי צריכה בעיקר ומן הסתם גם חברות בתעשיית היופי אבל צריך לבדוק האחזקותסגור
-
1.ניתוחים מקצועייםרפי יאבו 27/04/2017 16:55הגב לתגובה זו2 1תודה על הכתבות שאתה מעביר כל שבוע. נושא שמעניין לאחרונה - פינטק - לא ברור ולא מובן בציבור הרחב ואשמח לקרוא על כך את הניתוח שלך.סגור
-
ממש מקצועיים במרכאותמשה 29/04/2017 15:22הגב לתגובה זו0 2המליץ בשנתיים האחרונות על ......טבעסגור
-
כן, TEVA ו TVGשלמה גרינברג 01/05/2017 10:47הגב לתגובה זו0 0למה שלא תתחיל לקרוא המאמרים?סגור
-
fintechשלמה גרינברג 27/04/2017 18:41הגב לתגובה זו7 2מזה כמה שנים התחום מתפתח במהירות, כבר הושקעו למעלה מ 30 מיליארד דולרים בסטארט אפים ומעריכים שבשלוש-ארבע שנים הבאות תגיע ההשקעה ל 150 מיליארד. אולי אכתוב בקרובסגור