האיש שפרש אחרי 16 שנה ורה-ארגון מהגדולים בהיסטוריה - הסיפור של GE
נחזור היום ל-GE שעליה כתבנו פעמים רבות בעבר. אנחנו לא עושים זאת בשל ההודעה "המפתיעה" על סיום תפקידו של היו"ר-מנכ"ל ג'פרי אימלט (דבר שידוע אגב והוכרז ע"י החברה לפני יותר משנה אבל שימש היטב את התקשורת במאבקי הרייטינג שלה) אלא בשל העובדה (לדעתנו ובניגוד לדעת מומחים רבים) שהאיש הצליח לבצע את אחד הרה-ארגונים הגדולים בהיסטוריה העסקית של ארה"ב ובהצלחה שלדעתנו פנומנלית ושאותה נראה בעתיד. האיש, שנכנס לתפקידו ב 2001, הבין כבר אז ובצורה מפליאה ממש את השינויים שמהפכת הטכנולוגיה מביאה וביצע, במהלך 16 שנות כהונתו, התאמה לשינויי המהפכה וזאת תוך כדי זעזועים מקרו כלכליים, חברתיים וגלובליים אדירים שיצרה המהפכה ושאימלט לא יכול היה לצפות אותם, בטח לא לשלוט בהם.
הדעה שלנו היא ש-2017 היא שנת התפר בין GE הישנה, שבמשך למעלה ממאה שנים הייתה קונגלומרט עסקי מהגדולים בעולם, ל-GE החדשה שלדעתנו תמשיך להוביל גם את כלכלת הטכנולוגיה בשנים הבאות. מה שהצליח ג'ף אימלט לבצע ב-GE וכנגד כוחות אדירים שלא הייתה לו שליטה עליהם, אינו דומה לרה ארגונים גדולים אחרים שנכפו מאז תחילת המאה על חברות ענק אחרות בעקבות התקדמות מהפכת הטכנולוגיה. חברות כמו ויאוליה, נוקיה, AT&T, בנקים המובילים וענקיות צרכנות עברו גם הם רה ארגון מתאם אבל אלו מתגמדים לנוכח המבצע של אימלט שבעינינו אפשר להקביל אותו, מבחינת ההיקף ותנאי הסביבה, אך ורק לרה הארגון שניסה לבצע בזמנו מייקל ארמסטרונג, האיש שהתמנה כיו"ר-מנכ"ל של AT&T ב-1997.
ארמסטרונג, בדיוק כמו אימלט ב-2001, צפה בדייקנות את השפעת שינויי המהפכה הטכנולוגית הצפויים והוביל את ענקית התקשורת לרה ארגון ענק שנכשל לבסוף בגלל משבר הבועה של 2000 ומשבר 2008 והוביל את AT&T למשבר עמוק שהסתיים ברכישתה ע"י SBC בסוף 2008 (סיפור שכתבנו עליו בהרחבה בעבר). לאחרונה, מסיבות שנפרט בהמשך, החלו כמה מהמומחים וכמה מבעלי המניות הגדולים של GE לחשוש שהניתוח שעשה אימלט הצליח אולי מהבחינה הרפואית אבל שהחולה עלול למות כתוצאה מסיבוכים שלאחר הניתוח, אנחנו מאמינים שהמומחים טועים ועל כך נדבר היום.
בשנת 1981 התמנה ג'ק וולש כיו"ר/מנכ"ל חברת GE, הוא החליף את רג'ינלד ג'ונס שהוביל את החברה במשך 10 שנים. 20 שנה מלך וולש על הקונגלומרט הגדול ובשנת 2001 פרש לגמלאות והעביר את השרביט לג'פרי אימלט. במהלך 20 השנים הצליח וולש להעלות את ערך החברה בלמעלה מ-4000% ולהקנות לה מוניטין כאחת החברות היעילות והרווחיות ביותר בעולם ומה שלא פחות חשוב, הוא הפך אותה לאהובת המשקיעים. ערב פרישתו הגיעה המניה לשיא כל הזמנים של למעלה מ-60 דולרים.
האמת היא שהצעד הכי משמעותי שהאיש (שנחשב כאחד מגדולי המנהלים בהיסטוריה העסקית האמריקאית) עשה היה ההקמה והניווט של החטיבה הפיננסית של GE, GE Capital, שבסוף המאה הקודמת הפכה למוסד הפיננסי הגדול בעולם. וולש למעשה הפך את הקונגלומרט התעשייתי לקונגלומרט שמבינת הצמיחה נשען בעיקר על התחום הפיננסי ועל המדיה (רכישת RCA/NBC). ב-2000 ולאחר מאבק ארוך בין 4 מועמדים, בחר וולש ביורשו, ג'פרי אימלט, האיש שהוביל ופיתח בהצלחה עצומה את החטיבה הרפואית של GE שהסתמכה אז בעיקר על ציוד הדמיה.
המניה עלתה לשיא כל הזמנים לאחר שנודע שוולש בחר באימלט וזה היה כאשר שוק המניות החל כבר להתדרדר בעצמה, בסוף קיץ 2000, השוק אהב את המינוי. 16 שנים מולך אימלט ב-GE ובסוף השנה יעביר את השרביט ל-John Flannery בן ה-55 שכמו כל יושבי הראש/מנכ"לים הקודמים "גדל" ב-GE ומשמש היום כמנהל החטיבה הרפואית שאימלט הפך למרכזית בהכנסות הקונגלומרט (GE היא חברת הדיאגנוסטיקה הרפואית המובילה בעולם ואחת מחברות הציוד והעברת האינפורמציה הרפואית המובילות).
GE אינה "עוד חברה גדולה". החברה נוסדה לפני 128 שנים כ-Edison General Electric Company ע"י הממציא/תעשיין האגדתי תומאס אדיסון בניו ג'רסי והיא סמל הקפיטליזם האמריקאי שהשפעתה על הכלכלה הגלובלית והתפתחותה עצומה. זו החברה היחידה שהיא חלק ממדד הדאו ג'ונס מאז החלו לפרסמו ב 1896 (הונפקה ב-1892). מבחינת המשקיעים מדובר בחברה שמניותיה מוחזקות בפיזור מהמובילים בוול סטריט ולמרות שוול סטריט מעולם לא אהבה קונגלומרטים (בעיקר בשל הקושי להעריך מבנים עסקיים כאלו) הצליח ג'ק וולש להפוך את המניה לאחת מחביבות המשקיעים, האנליסטים והפרשנים, מה שמוכיח שוב את חשיבות המנהל בוול סטריט (ב-1999 נבחר האיש כ"מנכ"ל המאה ה 20" ע"י פורצ'ון).
האודיסיה של אימלט: האיש נכנס לתפקידו ב-2001 כאמור וראה, בתחילת המאה ובדייקנות מדהימה ממש, את ההתפתחויות הטכנולוגיות הצפויות והשפעתן הצפויה על הכלכלה ברמות המקרו והמיקרו. דעתנו היא שאם וולש היה ממשיך להוביל את החברה רוב הסיכויים היו שהייתה מגיעה, ב-2008-9 למצבה של ג'נרל מוטורס (סימול: GM) ש"נפטרה" ב-2008 והוחזרה לחיים (בהצלחה גדולה אגב ועל חשבון בעלי המניות הוותיקים) על ידי הממשל האמריקאי. "התעשייה והכלכלה", אמר אימלט בשבוע הראשון לכניסתו לתפקיד, "עומדים לעבור שינויים גדולים שילוו בזעזועים גדולים.
GE נכנסת למאה ה-21 כמלכה הגלובלית של תעשיות וכלכלת המאה ה-20 ותפקידי יהיה להעבירה את הגשר למאה ה-21, מהלך ארוך, קשה ויקר אבל אפשרי". הוא לא תיאר לעצמו שתחזיותיו לגבי השינויים הצפויים יתחילו להתממש מידית ודווקא מכיוונה של וול סטריט שתוך שנה וחצי מכניסתו לקחה מהמנייה 62% מערכה וזאת למרות שהחברה עצמה לא נפגעה בעסקיה, ההפך, המשיכה לצמוח. אימלט הצליח לשכנע את מועצת המנהלים שלמרות המשבר דאז תכניותיו, לרה ארגון החברה והתאמתה להתפתחויות הטכנולוגיות, ימשיכו.
המטרה בגדול (עוד ב-2001 להזכירכם) לצאת מהתחום הפיננסי ומתחום המדיה ולהיכנס לתחומי האנרגיה האלטרנטיבית והטיפול במים, פיתוח מערכות העברת האינפורמציה התעשייתית על הרשת, הרחבת הסקטור הרפואי לתחום הדיאגנוסטיקה ומדעי החיים וחיזוק החטיבות הוותיקות של הכוח לתעשייה ומנועי המטוסים, "להיכנס בעצמה לכלכלה החדשה", כפי שטען. על פי תכניתו אמורים היו המכירה של החטיבה הפיננסית (בחלקים במהלך 2005-8) וחטיבת המדיה (מכירת NBC) לאפשר את מימון המעבר ונציין שהשוק אהב את התכנית, בין 2002 ל-2007 עלתה מניית GE בקרוב ל-100%. אלא שאז פרץ משבר 2008-9 ותפס את החברה, שהחטיבה המובילה שלה, הפיננסית, נכנסת למשבר עמוק, כאשר מכנסיה מופשלים מטה, ההשקעות הענקיות היו בתנופה אבל המכירות שאמורות היו לממן נקטעו. אלמלא "תרומת" ה 3.3 מיליארד במזומן של ווארן באפט יכול מאוד היה להיות ש GE לא הייתה חוצה את סערת 2008. אבל החברה הצליחה לחצות את המשבר ואימלט עמד לבסוף בכול תכניותיו.
אין שום ספק ש-GE נכנסת ל-2017 כחברה יעילה ומתואמת היטב להתפתחויות העתידיות ובתחומים מובילים בתעשייה הגלובלית. הכנסות החברה קטנו אמנם מ-181.6 מיליארד ב-2008 ל-123.7 ב-2016 אבל אליבט הקונצנזוס 2016 סימלה את סיום הירידה בהכנסות והחל מהשנה יתחילו המכירות והרווחים לעלות, גם בגלל התרומה של הסקטורים החדשים וגם בגלל ההתייעלות שביצע אימלט. מבחינת הקונצנזוס יעלו ההכנסות מ-123.7 ב-2016 ל-126.1 השנה, 131.8 ב-2018 וב-2020 יגיעו ל-143 מיליארד ואילו הרווח לפני מס יעלה מ-21.4 מיליארד ב-2016 ל-22.8 השנה, 24.2 ב-2018 ול-26.75 ב-2020. הקונצנזוס מאמין שמגמות אלו יימשכו גם בעשור הבא. הרווח למניה ב 2017 יהיה, לפי הקונצנזוס, 1.63 דולר לעומת 1.42 ב-2016 וב-2018 יהיה 1.9 דולרים.
הכנסות החברה מגיעות היום בעיקר מתחום האווירייה (מנועים ועוד, 32%), הכוח התעשייתי (31.5%), בריאות ומדעי החיים (19%), ציוד נפט וגז (6%), הובלה (5%), אנרגיה אלטרנטיבית (4%), העברת אנרגיה ומוצרי חשמל (2.5%) והחברה התמקמה בהובלה בתחום ה-IOT התעשייתי הגלובלי.
זה אומר שאימלט הצליח לבצע את אחד מתהליכי הרה ארגון הגדולים בהיסטוריה התעשייתית מאז ומעולם אבל המניה זה ספור שונה לחלוטין. מאז החלה ההתאוששות בוול סטריט, בתחילת 2009, GE מציגה את התשואה הגרועה ביותר מבין 30 מניות הדאו והניבה כמחצית מהמדד כאשר מאז תחילת השנה ירדה המניה בכ-10% לעומת העלייה של 5% במדד הדאו ג'ונס.
אם נראה היה, עד סוף 2016, שהאמון של וול סטריט בחברה הולך ומשתפר והמניה זחלה לאיטה מעלה הרי שמאז תחילת השנה (ולמרות שבחודשים אפריל-מאי 6 אנליסטים עברו להמלצת "קניה"), המניה במסלול ירידה שהחריף לקראת השבוע שעבר. ההחרפה החלה בשל הורדת המלצה מפתיעה ל"מכירה" שנתן האנליסט ג'ון אינץ' מדויטשה בנק וזאת בעיקר בעקבות חששות שהעלה אימלט עצמו שיכול להיות שהחברה תתקשה להגיע לרווח של 2 דולר למניה שהיה הקונצנזוס הקודם. לטענת אינץ' החברה תצטרך להוריד את רמת הציפיות לרווח למניה שלה, "יותר קרוב לדולר מאשר לשניים" וזאת בעקבות צמיחה נמוכה מהצפוי שהוא צופה ואפילו תצטרך לקצץ בדיבידנד כיוון שתזרימי המזומנים יחייבו זאת לדעתו. המניה לדעתו מוערכת גבוה ולכן נתן לה מחיר מטרה של 24 דולרים.
אינץ' הוא אנליסט מכובד ביותר והשוק הגיב להמלצתו בחריפות. בנוסף, החל גם בעל מניות גדול במאבק כנגד אימלט וההנהלה, מה שלא עוזר. המעניין הוא שכל זה קורה בדיוק בזמן שבו מחליט אימלט לרכוש עוד 100,000 מניות, ב-30 דולר המניה, כשבוע לפני יציאת המלצת המכירה של אינץ' (אימלט מחזיק היום ב-2 מיליון מניות). אלא שבשלב זה מצטרפת התקשורת לתמונה ומשתמשת במחקר של אינץ' לפתוח חגיגת פרשנויות שבינן לבין המציאות אין כלום. מבול של שמועות הופך במהירות לעובדות והלחץ על המניה גובר.
כעת נכנס פלאנרי לתמונה (למעשה ייכנס רק בתחילת 2018). כניסתו, כאילו ומחר ישתנו דברים, העירה האלגוריתמים והאינדיאנים שפעלו יחד והטיסו המניה ב-4% כמעט (נדיר ל-GE ביום אחד) וללא סיבה אבל זה שייך לאותם שינויים שעוברים על וול סטריט שעליהם כתבנו בכתבה האחרונה.
לאן מכאן? למשקיע ההגיוני/סולידי אנחנו אומרים, "המתן מעט, אפשר למהומה שיצר אינץ' לגווע ותן לעובדות להופיע". הרבעון השני מסתיים בקרוב וכדאי להמתין ולראות התוצאות. לנו נראה שאימלט, למרות כעסם של בעלי המניות, עשה מהפך חיובי אבל כפי שראינו בשנים האחרונות בוול סטריט ההיגיון מתחיל לפעול רק לאחר תקופה ארוכה שבה שולט חוסר ההיגיון. אין מה למהר אבל חשוב לעקוב שלא תפספסו עוד NOK או VIE ושכמותן.
על השטויות של התקשורת: למה אפל, אינטל וקוואלקום ירדו ביום ו' ה 9.8.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
13.לחברה חוב של כ- 30B $ בגין אי ביצוע הפרשות פנסיוניות !דן 20/06/2017 23:45הגב לתגובה זו0 0האם חוב בסדר גודל שכזה (שלא לדבר על התנהלות החברה) אינו מטיל צל על עתידה ? תודה מראש שלמה על התייחסותך לשאלתי.סגור
-
אשמח להתייחס אםשלמה גרינברג 21/06/2017 14:33הגב לתגובה זו0 0תוכל לציין היכן ראית את המספר על הפרשות פנסיוניות זה לא מופיע בדוחותסגור
-
שלמה, אודה להתייחסותך לעניין (ל"ת)דן 21/06/2017 23:26הגב לתגובה זו0 0סגור
-
לא קראת את תשובתי לשאלתך??שלמה גרינברג 22/06/2017 11:55הגב לתגובה זו0 1כיצד אני אמור להתייחס אם איני מזהה ספור כזה בדוחות?סגור
-
"המידע הנוסף ומקורו סופקו.." היכן??? (ל"ת)שלמה גרינברג 22/06/2017 16:00הגב לתגובה זו0 0סגור
- טען עוד
-
המידע הנוסף ומקורו סופקו. ביקשתי, אם ניתן,דן 22/06/2017 12:19הגב לתגובה זו0 0חישוב מסלול מחדש בייחס ל - GE.סגור
-
Google finnaceדן 21/06/2017 23:24הגב לתגובה זו0 0תסתכל על הודעה מה 19/06 של seeking Alfa .....GE 31 B Holeסגור
-
סליחה לא ראיתי שהחומר סופקשלמה גרינברג 22/06/2017 16:12הגב לתגובה זו0 0קראתי את הסיפור בבלומברג עליו מסתמך הכותב בסיקינג אלפא וכפי שהוא עצמו כותב השוק אינו מתייחס לכך כיוון ששום דו"ח כספי לא לוקח בחשבון מספר תיאורטי של כספי פנסיה שיידרשו בעתיד במקרה שבו כול המכוסים יבקשו כספם או שהחברה תחדל מלפעול, זה לא רציני. אפשר להרצות על הנושא שעה שלמה ולפיכך אסתפק בכך שאם תבדוק את "החור במאזן החובות בין הטווח הקצר לארוך " שהכותב מצוטט מבלומברג, בכול אחת מחברות ה 500 S&P תגלה שמצבה של GE טוב יחסיתסגור
-
12.כתבה מדהימה ומחכימהמשקיע ערך 19/06/2017 22:57הגב לתגובה זו1 0שלמה, אין מילים. כל השבוע מחכה רק לטור שלך. אינטלגנטי, מעשיר, ומחכים. גם אם לפעמים אני מעצבן בתגובות...סגור
-
11.GLBSבר 18/06/2017 03:23הגב לתגובה זו1 0החברות הקטנות בתחום הספנות חטפו מכה אנושה בתקופה האחרונה. בהובלת DRYS שבכל יום קובעת שיא שלילי חדש. שמתי לב שחברת glbs גם חטפה חזק מאוד רץאך פחות מdrys. האם מכיר?סגור
-
Globus Maritimeשלמה גרינברג 18/06/2017 14:14הגב לתגובה זו0 0כתבתי על הסיבות למשבר בתחום ההובלה הימית ועל DRY ומדוע אתה בוחר חברה קטנה ועוד יווניתסגור
-
drys קורסת כבר שנה רביעית (מ 2014)בחיאתק 18/06/2017 09:12הגב לתגובה זו1 0עם אין סוף ספליטים הפוכים של 8 ל 1 (8 מניות נהפכות למניה אחת ומחיר המניה מוכפל ב 8 - וחוזרים לנפילות) כול החברות (כולל glbs שנפלה רק 95 אחוז מהשיא בשנה האחרונה (לא הרבה אהה........) - מפוצצות בחובות. glbs חברה בשווי 3 מליון דולר מפוצצת בחובות בהחלט מציאהסגור
-
10.מה לדעתך הכיוון בדולר שקל? (ל"ת)המתחזה 17/06/2017 21:57הגב לתגובה זו1 1סגור
-
תקנה! (ל"ת)ממתחזה למתחזה 19/06/2017 23:36הגב לתגובה זו0 0סגור
-
9.מניית mlnxאבי 17/06/2017 15:06הגב לתגובה זו0 0שלמה שלום,אודה על חוות דעת עם המנייה נכון להיום. היא לא מצליחה לפרוץ ונמצאת תקופה בדשדוש ים נטייה לירידות.סגור
-
כתבתי הרבה ובהזדמנות אסקור שוב (ל"ת)שלמה גרינברג 18/06/2017 14:15הגב לתגובה זו0 0סגור
-
8.ממש מדהיםזנגביל 17/06/2017 14:17הגב לתגובה זו2 0אם המצב לא ישתנה , זה בדיוק כמו הסיפור על חב' טסלה של מאסק אבל בהפוך על הפוך . טסלה חברה שלא הרוויחה סנט עד היום ומחיר מניותיה מרקיעות שחקים ועוד היד נטויה בניגוד לאזהרות האנליסטים , וGE מרוויחה ותמשיך להגדיל רווחיה והמניות שלה יורדות או דורכות במקום ומבוססות בבוץ חוסר העניין מצד המשקיעים . אז שואל המשקיע התמים , בסופו של דבר באיזה מניה לבחור ?סגור
-
7.GLMD הישראלית -יתכן שהתחילה הפריצה הגדולהGLMD 17/06/2017 11:44הגב לתגובה זו1 0עלתה 40 אחוז השבוע. אם ההנהלה לא תנצל את זה לגייס כסף - זה לדעתי רמז על הסכם מכירה או שיתוף פעולה רציני שמתבשל. הם מינו החודש דירקטורית חדשה שהייתה 8 שנים דירקטורית בטובירה TBRA (שנמכרה בפרמיה עצומה לא מזמן) ולפני כן הייתה ב GILDסגור
-
אם היא תרכש בחצי מיליארד עד מיליארד דולרעולב 18/06/2017 09:43הגב לתגובה זו0 0זה יהיה עולב ענק לעיתונות הכלכלית שלא עלתה על זה. הסכומים שנקבתי ישולמו על פני השנים הבאות בכפוף להתקדמות והצלחה של התרופה כמובן.סגור
-
6.אמזון רוכשת את Whole Food השפעות ותגובת השווקיםigal-igor 17/06/2017 10:58הגב לתגובה זו2 0שלמה שלום – מעניין מה אתה חושב על המהלך של אמזון והתגובה של השוק למהלך? האם התגובה והירידות של קרוגר KR, טארגט TGT, קוסטקו COST וחברות נדל''ן שה-WFM, KR, TGT, ואחרים זה ה- tenants שלהם כגון REG, KIM, BRX וגם כמובן רשתות בתי מרקחת WBA ו-CVS הם באמת רציניות והאיום של אמזון עליהם הוא באמת אמיתי? ובכלל לאחר הירידות הקשות בנדל''ן של MALL/Retail REITקניונים וחנויות של הרשתות של אופנה ולאחר הבעיות שיש לרשתות עם הקניות הרבות ברשת האינטרנט האם יש סכנה ממשית שרשתות הנדל''ן הגדולות יקרסו? החל מאמצע 2016 לאחר הקשיים של Macy ואחרות שם התת סקטורים של הנדל''ן בירידות חדות שחלק מהחברות שם ירדה כומו ואפילו יותר מהקריסה של 2008?סגור
-
המון שאלותשלמה גרינברג 18/06/2017 14:06הגב לתגובה זו2 0הקניה של חברת שיווק הייתה מחויבת המציאות לאמאזון וזה הצעד הראשון בכיוון של חברות אחרות וההפך. זה התמזגות מהפכת הטכנולוגיה לכלכלה "הישנה" במיטבה. הירידות שראינו כתוצאה הן תוצאה של בערות (גם של משקיעים ובמיוחד של התקשורת הפיננסית שהרי כול החברות שהזכרת, בהובלת WMT, כבר פועלות בתחומי הרשת. האיום של אמאזון על כול רשת מכול סוג אמיתי כי מדובר בשחקן ענק, עם מקורות מימון גדולים ואוריינטציה שיווקית. גם ירידות ה MALL/Retail REIT נובעות מבערות ואינן קשורות לעסקת אמאזון. הרי אמאזון רוכשת למעשה סוג של MALL/Retail . לנפילת MACY אין שום קשר לכול הנ"ל זו תוצאה נקודתית של ניהול שאינו מתואם לשינויים שכופה מהפכת הטכנולוגיה. דעתי? תחום הקמעונאות נממצא בתהליך מואץ של התאמה וכדאי להמתין, בטח במחירי המניות הנוכחיים.סגור
-
בנוסף לכך התגובה של חברות מזון למהלך של אמזוןigal-igor 17/06/2017 22:35הגב לתגובה זו1 0בנוסף לכך התגובה של חברות מזון למהלך של מזון היא לא פרופורציונלות , האם התאוריה שאמזון תוכל להשפיע על תעשיית מזון והם יוכלו לגרום להורדת מחירים או לעבור לייצר מוצרים יותר בריאים במחירים נמוכים זו תאוריה אמיתית וזה גורם לעליה במניית אמזון? אני אישית לא הייתי מקרב לאמזון במכלפילים ושורת רווח שאמזון מראים למרות שרוב השוק חושב שיש מקום לעליה ומתמחר את חברה לפי תזרים כסף שאלה אם להאמין להם.סגור
-
התגובה של חברות מזון למהלך של מזון היא לא פרופורציונלותשלמה גרינברג 18/06/2017 14:32הגב לתגובה זו2 0איזו תגובה? אתה כנראה מתייחס למניות ועל זה עניתי. לגבי "התאוריה שאמזון תוכל להשפיע על תעשיית מזון והם יוכלו לגרום להורדת מחירים " זו אינה תיאוריה, זה קורה בפועל, לא כ"כ בגלל אמאזון אלא בגלל ניצול נכון של מהפכת הטכנולוגיה. המניה אכן "יקרה" מאוד אבל זה מה יש בימים שבהם הבורות חוגגת והפלטפורמות האלגוריתמיות מנוהלות ע"י אנשים שנותנים משקל יתר לתופעות שהן פחות חשובות כלכלית.סגור
-
אמזון - ותגובת השוק על הרכישה ותודה על התגובהigal-igor 18/06/2017 23:33הגב לתגובה זו0 0שלמה ראשית התייחסותי לתגובה שלך על מניות הדיבידנד של חברות האנרגיה - למרות שאני בתחילת דרכי קניתי אותם וניצלתי את הירידות של הנפט כדי לקחת כמה אחזקות בחברות MLP בגלל הדיבידנד הגבוהה אני מסכים איתך וחושב שלהחזיק מניות הללו לא שווה אין שם צמיכה ולא הייתה מספיק צמיכה בשנים האחרונות ובטוח לא תהיה צמיכה במחירי האנרגיה היום וכנראה גם בשנים הבאות. שנית לגבי התגובה של השוק לרכישה של אמזון - זו בדיוק הנקודה שהתכוונתי ותודה שאתה מסכים איתי הבורות של האנשים ומכונות שמעלים היום מניות של חברות רק על סמך התקשורת וציפיה לניסים, למעשה אני ממשיך לראות ששוק לא מתייחס הרבה פעמים לנתונים של הרבה חברות וממשיך לנפח אותם ודעתי האישית זה יגמר רע מאוד כמו שהיה ב2000 וכמו שקורה היום בתחום של הביומד למרות שיש שם סימנים של התאוששות התקשורת עזבה את התחום ומתרכזת בדברים אחרים. אני אישית לא אהבתי את מה שאפל יציגו למרות הציפיה למשהו גדול ושוק שוב פעם התעלם. מהנתונים שבדקתי 80% מהחברות שמשלמות לגוגל כסף לא רווחיים כל זה מדליק לי נורות אדומות ואני אישית מתרחק מהחברות טכנולוגיה שאין להם MOAT ויתרון תחרותי על המתחרים.סגור
-
צודק רק שתזכור הבדל "קטן" אחד לגבי 2000שלמה גרינברג 19/06/2017 13:57הגב לתגובה זו0 0ההערכות אז נופחו על חברות טכנולוגיות שבקושי מכרו והפסידו בגדול ההערכות היות "מתנפחות" על חברות טכנולוגיה שמרוויחות בגדול וקצב צמיחתן העתידי אופטימי ביותר.סגור
-
5.האם פספסנו את NOK...? או עדיין כדאי לעלות על הרכבת? (ל"ת)יוסי 16/06/2017 16:26הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.כמה דברים לשלמהעדי 16/06/2017 14:02הגב לתגובה זו13 0שלמה היקר, כתבה טובה ומחכימה. מעבר לכך רציתי לומר שאני קורא הדוק של הטור, חייב לומר שאני מאוד אוהב את דרך ההצגה שלך, את הניסיון שלך ואת הירידה לפרטים ההיסטוריים בכתבות. מחזק את ידיך ומילותיך, ותמשיך לכתוב. אני עוסק בשוק ההון, ואני מוצא את דבריך כעוד נדבך ללמידה, הבנה ומידע איכותי. וחשוב לי לתת פידבק חיובי כי אני רואה פה לפעמים בתגובות אידיוטים שמתנהגים כאילו מישהו הכריח או ביקש מהם לקרוא ולהגיב. ישר כוח. שבת שלום.סגור
-
התכוונת קורא אדוק אני מניח.. (ל"ת)אץ כץ 17/06/2017 20:18הגב לתגובה זו2 0סגור
-
תוכן הרשימות מחכים, אבל נחוצות מאוד עריכה והגהה. (ל"ת)אחד האידיוטים 17/06/2017 19:01הגב לתגובה זו0 2סגור
-
נכון מאוד בתור קורא הדוק גם כן, יש לי רק מילים טובותאבי3 16/06/2017 18:00הגב לתגובה זו7 0וחשוב לציין שזה ששלמה עשה ששואלים שאלות והוא עונה זה מוסיף המון וזה מה שהופך אותו ללא רק כתבות מעניינות אלא גם שבירת הקיר בין קורא לכותב וזה מוסיף לכתבות משהו מאוד מיוחדסגור
-
כמה שאתה נשמה טובה (ל"ת)שלי 17/06/2017 23:07הגב לתגובה זו0 0סגור
-
מניח שגם אתה התכוונת שאתה קורא אדוק.. (ל"ת)אץ כץ 17/06/2017 20:18הגב לתגובה זו2 0סגור
-
כל מילה בסלע (ל"ת)אמנון 17/06/2017 15:53הגב לתגובה זו0 0סגור
-
מסכים עם כל מילהגלעד ל. 16/06/2017 23:19הגב לתגובה זו0 0שלמה גרינברג הוא אחד מ 2 הכותבים היחידים שאני עוקב אחרי כל כתבה שלהם ולומד רבות כל אחד בגישתו הוא . כל הכבוד שלמה. המשך כך עבור העוקבים המעריתים שלך ותתעלם מאנשים שלא מעריכים מה הם מקבלים ועוד חינם אין כסף. תאמינו לי , ידע כמו של שלמה לא מקבלים בחינםסגור
-
בין אדיקות להדיקותאדוק 16/06/2017 22:29הגב לתגובה זו0 0אדוק - נאמן, מסור, דבק, קנאי הדוק - מהודק, קשור בחוזקהסגור
-
3.שלמה שוב פעם טראמפ ומניות רפואהאבי3 16/06/2017 13:52הגב לתגובה זו2 1אתמול הודיעה על הפחתת מחיר התרופה, ואני חושש שזה ימשך לפגוע במניות הפארמה כל הודעה כזו, אני יודע שאתה לא מסכים עם זה ואתה ענית על זה עשרות פעמיים, אבל 1)טראמפ הוכיח שהוא עושה מה שהוא המבטיח ויותר מכל נשיא לפניו.2)גם אם מחירי התרופות ירדו, האם זה על חשבון רוויחי החברות?סגור
-
לצערי בינתיים לא עשה דבר ממה שהבטיחשלמה גרינברג 16/06/2017 18:18הגב לתגובה זו2 0הוא אינו מצליח להעביר אפילו אחת מהבטחותיו בבתי הנבחרים כי יש לו בעיה רצינית עם "חבריו" למפלגה שאני מאוד מקווה שיצליח להתגבר עליה. איני חושב שמחירי התרופות ירדו והחברות כבר מזה זמן מתאמות עצמן לירידות כך שהפגיעה לא תהיה משמעותית (אני מדבר על החברות המובילות)סגור
-
תודה שלמה, לא הצליח אבל אין ספק שמנסה חזק (ל"ת)אבי3 16/06/2017 19:56הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.דיבידנדים מנפטסילבי 16/06/2017 11:07הגב לתגובה זו1 0שלום שלמה.מה דעתך על התזה שלי (די חדשה בתחום) מניות של epd rds מחלקות דיבידנד 6-7% כבר לא מעט שנים ונסחרות בטווח מחירים די צר. לקנות רק בשביל הדיבידנד לאורך שנים לאסוף 6% ומתישהו לחכות שיעלו לטווח הנכון ולמכור. מדובר על כ10-12 שנהאשמח לדעתךסגור
-
התזה שלך?שלמה גרינברג 16/06/2017 14:33הגב לתגובה זו2 1הרוב המכריע של משקיעי ארה"ב רוכשים מניות מסוג זה (חברות גדולות שמעלות היסטורית דיווידנד וגם צומחות) ומחזיקים בהם שנים רבות, דורות אפילו. שתי החברות שציינת עוסקות בתחום "אנרגיה קונבנציונלית, נפט וגז" ורוב הסיכויים שהמניות עצמן ימשיכו להתדרדר בגלל אופי הביזנס והשאלה שאת צריכה לשאול היא, "מה יקרה אחרי 10 שנים כשאגרת את המזומנים מהדיווידנד אבל מחיר המניה יהיה נמוך יותר?. יש משקיעים שבונים תיק שמבוסס על "התזה שלך", תיק שמאפשר להינות מדיווידנד מידי חודש אבל חשוב לבדוק כיצד בונים תיק כזה. אני למשל בשלב הנוכחי הייתי מתרחק מחברות שעיסוקן באנרגיה קונבנציונלית.סגור
-
תודה רבה שלמהסילבי 16/06/2017 19:40הגב לתגובה זו0 0לא התכוונתי שאני המצאתי את תורת ההשקעה בדיבידנדים.אחשוב שנית על עניין מניות הנפטסגור
-
דיבידנד MLP ואנרגיה + תיק דיבידנדיםigal-igor 17/06/2017 10:20הגב לתגובה זו0 0סילבי - אני בניתי וממשיך לבנות תיק דיבידנדים דומה. שימי לב מס על דיבידנדים על חברות אנרגיה מסוג MLP בארה''ב הוא 39.6% בניקוי במקור. חברות הם (BPL, EPD, MMP, OKS, PAA, SUN, ETE, ETP). בונסף לכך תיק דיבידנדים צריך לעלות ערך המניה לכן מומלץ שחברות לא ישלמו דיבידנד יותר מידי גבוה ולשלב בתיק חברות מכל מיני סקטורים. רצוי שהדיבידנד הממוצע ההחברות משלמות לא יהיה יותר מ-5% לחברות הללו נשאר מקום לצמיכה. רצוי שחלק מהתיק כזה יהיה תיק growth על מנת לגדול, למשל 50% דיבידנדים 20% נדל'ן 20% חברות יציבות שצומחות ו-10% לספקולציות. תיק ופיזור כזה מאפשר גם לצמוח לחיות מדיבידנדים והכי חשוב לישון טוב בלילות.סגור
-
בהחלט מסכים עם הרעיון אבלשלמה גרינברג 18/06/2017 13:56הגב לתגובה זו0 0לא הייתי נותן למניות הדיווידנד של האנרגיה הקונבנציונלית משקל גדול בתיק, לא חסרות מניות של חברות מובילות ברמות דיווידנד גבוהות שעתידן טוב בהרבה.סגור
-
קחי בחשבון שממשלת ארצות הברית לוקחת 25 אחוזחיים 16/06/2017 13:12הגב לתגובה זו2 0מהדיווידנד (כול הסכומים שמופיעים הם לפני ה 25 אחוז שממשלת ארצות הברית לוקחת). גם כמובן אין שום קיזוז עם הפסדי הון - המשקיע תמיד ישלם מס על הדיוידנד גם אם יש לו הפסדים בשוק ההון.סגור
-
וגם, הדיבידנד גדול משמעותית מהרווח למניה (EPS), כלומרדן 17/06/2017 12:19הגב לתגובה זו1 0אם לא יחול שינוע שינוי בשוק האנרגיה הקונבנציונלית, החברה בדרך לחיסול.סגור
-
1.חברה טובה מניה גרועהליאונרדו 16/06/2017 11:02הגב לתגובה זו2 0נסחרת ביוקר. חכו לשער 18$סגור
-
אז זה אתה שכתבת לפני שנה על אפלשלמה גרינברג 16/06/2017 14:35הגב לתגובה זו7 0"לא לקנות לפני שתגיע ל 50?סגור
-
וואו שלמה. מלך אתה! בור סוד שאינו מאבד טיפה! (ל"ת)עינת 17/06/2017 17:09הגב לתגובה זו0 0סגור
-
קרוב אבל כתבתי 77$ על אפל.ליאונרדו 16/06/2017 19:42הגב לתגובה זו0 0לגבי ge הסיכוי שלי לצדוק יותר גדול.18$ זה יגיע..סגור
-
שלמה,אני אוהב אותךתילתול 17/06/2017 15:57הגב לתגובה זו0 0אבל גם אתה כתבת להתרחק מ WTW בסביבות ה 14 דולר..:)סגור
-
Weight Watchers Internationalשלמה גרינברג 18/06/2017 13:54הגב לתגובה זו0 0הייתי שמח אם אקבל את הציטוט מהכתבה עליה אתה מדבר. לדעתי אתה טועה אבל אם אקבל הציטוט אוכל להתייחס.סגור
-
בתור אחד שעוקב מקרוב אחרי GE מאז 1980שלמה גרינברג 17/06/2017 09:36הגב לתגובה זו0 0הייתי שמח (על באמת) אם תנמק מדוע אתה מאמין כ"כ בטענה שלך זה יכול לעזור לי ולקוראיםסגור