הסיבה שבגללה בקרוב כנראה תהיה לכם הזדמנות כניסה מצוינת לשוק המניות

שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal מתייחס לסיטואציה בבורסות, ולסקטור ספציפי
 | 

את המשפט "Sell in May and go away" אתם וודאי מכירים, המקור הוא "Sell in May and go away, and come on back on St. Leger's Day". לימים הבחינו שאין להצעה זו שום קשר לארה"ב או לוול סטריט כי מדובר במשפט בריטי שבא לציין, לעשירי בריטניה, שכדאי להתחיל את חופשת הקיץ במאי ולסיימה בטורניר מרוצי הסוסים היוקרתי ב-St. Leger שמתקיימים ב-15.9.

שינו האמריקאים את המשפט ל: "Sell in May and go away, and come back on Thank-Giving day". כלומר, הזיזו את תאריך החזרה לשוק מה-15.9 ל-24.11, לחג ההודיה. למה ה-24.11 דווקא? כיוון שבתאריך זה מתחילה עונת הקניות הגדולה בארה"ב שהיא התקופה שבה הצריכה עולה השמימה ואתה הרווחים ובעקבות אלו מחירי המניות ומה שלא פחות חשוב הוא שספטמבר ואוקטובר המפחידים כבר עברו. זו הנחה הגיונית אמנם אבל האמת היא שאין שום קשר בין המשפט הזה לבין מה שקורה בוול סטריט כשם שאין קשר בין כותרות הזוועה שתראו בקרוב למציאות. בכל פעם שיסבירו לכם שההתרסקות בפתח, תבדקו בעצמכם את הסיבות להסברים כי התחרות על העין והאוזן שלכם היא הגורם ל-False news.

כל ההקדמה הזו באה על מנת להזכיר לקוראי הטור 3 דברים חשובים. הראשון, הוא ש"תיקון ערכים" שמתחייב תמיד לאחר שבירת שיא כל הזמנים, עשוי/עלול להגיע. השני, שגם תיקון זה ולא משנה בכמה אחוזים יתבטא, יהיה קצר יחסית ויהווה, שוב "הזדמנות קניה" למשקיעי הטווח הארוך ועל כך נדבר בהמשך והשלישי, שבגלל הכניסה לתקופת ספטמבר/אוקטובר צריכים המשקיעים לצפות למבול הפחדות שכבר החלו להופיע בימים האחרונים. כותרות מהסוג של "האזהרה של ג'יפי מורגן - האם ספטמבר צפוי לבשר רעות למשקיעים בבורסות" או "סימנים ברורים למשבר כלכלי עמוק בארה"ב." או "האינדיקטור שמצביע על התרסקות קרובה באירופה" יציפו את האתרים ולא נתפלא כלל אם תגלו לפתע את פייבר חוזר לככב בכותרות.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בכל מקרה, הכוונה ב"תיקון רציני" היא תיקון נוסח שלושת התיקונים שראינו מאז 2009, 15% בקיץ 2010, כ-20% בין מאי לספטמבר 2011 או כזה שהיה בין יולי 2015 לפברואר 2016 שחצה את 17%. הזמן לתיקון כזה מתאים, בטח לתקשורת שהרי בין רמות ההערכה הנוכחיות, הצמיחה הכלכלית האנמית, בנקים מרכזיים שמפחיתים הנזילות ועלולים "ליבש" את השוק, הנשיא טראמפ שאינו מצליח להעביר תכניותיו (עד כאן הכל לא מדויק) וכמובן פסיכולוגיית ספטמבר/אוקטובר יש לה המון חומר מדכא.

אבל אנחנו מאמינים, בדיוק כפי שהאמנו במהלך 3 התיקונים הקודמים, שגם הפעם תהיה זו הזדמנות קניה ואפילו גדולה מהשלוש הקודמות והסיבה לא השתנתה, מהפכת הטכנולוגיה והתקדמות הגלובליזציה. השילוב הזה מבטיח שהצמיחה הכלכלית תימשך ובקצב מתגבר, האינפלציה לא תפרוץ, הריביות לא יעלו בעצמה ורווחיות החברות המובילות תמשיך לגדול כאשר המכירות מחד וההתייעלות מאידך יגרמו לכך.

התהליכים הכלכליים והחברתיים שמונעים ע"י מהפכת הטכנולוגיה ובלווי מדיניות כלכלית של הגושים הכלכליים בראשות ארה"ב, חזקים בהרבה מכל כוח משבש שקיים כולל המטורפים האיסלמיסטיים, הילד המופרע בצפון קוריאה ואפילו התקשורת.

הטיעון שלנו בנושא המשך הצמיחה הכלכלית מתבסס, לדעתנו, על עובדות וננסה לנמק: מהפכת הטכנולוגיה וראש החץ שיצרה בדמות מהפכת האינפורמציה מבצעת את הצעד החמישי בהתפתחות האנושות וזאת לאחר המצאת הגלגל, המהפכה החקלאית, המהפכה התעשייתית והמצאת החשמל.

ההבדל מהמהפכות הקודמות הוא שזו המהפכה הראשונה שיוצרת חלום בר השגה (בתיאוריה לפחות) לגזע האנושי כולו ובהתקדמותה היא מייצרת את הבסיס לצמיחה כלכלית באמצעות גושי צרכנים שהולכים וגדלים כיוון שהם "רוצים ויכולים". נכון, זה לוקח זמן ויש ציבורים גדולים ששקועים מאחור אבל קצב ההצטרפות של "היכולים" הולך וגדל וזה קורה אך ורק בשל מהפכת הטכנולוגיה והגלובליזציה. המהפכה הזו, להבדיל מכל קודמותיה, מזינה את עצמה, מייצרת בהתקדמותה נישות תעשייה חדשות לחלוטין ומשדרגת סקטורים קיימים.

השבועון Theatlantic פרסם לאחרונה מחקר מעמיק בפרויקט המכונית האוטונומית של גוגל שבסוף 2016 הועבר לחברת בת בשם Waymo. גוגל התחילה להיכנס ברצינות לתחום המכונית האוטונומית ב-2009, אז הייתה הראשונה ולמעשה החברה היחידה שלקחה את הנושא ברצינות. לפני שבועיים הוזמן עיתונאי הרכב של האטלנטיק להצגת המצב הנוכחי בפיתוח הרכב האוטונומי של גוגל (שמאז 2009 נוספו לו מתחרים אין ספור, מ-BMW וטויוטה ועד לטסלה, פורד ומרצדס).

מה שראה העיתונאי זה סימולטור ענק שמציג מערכת כבישים גדולה שכוללת כל סוג של סיבובים, ככרות, גשרים וכבישים עירוניים ובין עירוניים (למעשה העתק של אזור בטקסס שבו מרושתים 13 מיליון ק"מ של כבישים שעליהם נעות 25000 מכוניות שונות 24 שעות ביממה). כלומר, יצרו ב-Waymo סימולטור שלמעשה מציג אזור צפוף תנועה בטקסס בתנאי אקלים משתנים. מכוניות המבחן של גוגל כבר נוסעות למעלה מ-8000 ק"מ רצוף ללא נהג, בעצמן ובכל מצבי התנועה האפשריים. מומלץ לקרוא הכתבה, פשוט מדהים עד כמה זה קרוב לביצוע מסחרי.

אבל גוגל כאמור כבר לא לבד. אלון מאסק, יו"ר ומייסד טסלה (סימול: TSLA) התייחס למאמר באטלנטיק ואמר שגם טסלה מתקדמת באותה המידה ובסוף השנה תציג מכוניות אוטונומיות שינועו מלוס אנג'לס לניו יורק, 4500 ק"מ, "לאורך אזורים, כבישים ותנאי מזג אוויר שונים". בשבוע שעבר פורסם שחברת Neuralink שהקים מאסק מגייסת 100 מיליון דולרים לצורך גיוס עובדים לפתוח של טכנולוגיה ש"תחבר את מוח האדם למחשב". החברה, שכבר גייסה 27 מיליון, "אינה מחפשת משקיעים חדשים כי הכסף החדש יגיע כולו מהוותיקים", ביניהם מאסק עצמו.

לטענת מאסק ההתפתחויות שהוא רואה בחברות המכוניות והרקטות שלו מחייבות פתוח מואץ של ממשקי מוח-מחשב (Brain Machine Interface) הקיימים "ואין ספק שההתקדמות הטכנולוגית, בין ה-AI, ה-IOT, הענן וטכנולוגיות אחרות מצדיקה את ההשקעה".

למה הסיפור הזה על המכונית האוטונומית או ה-Brain Machine Interface? כדי להבהיר לקורא גם שמהפכת הטכנולוגיה בהתקדמותה יוצרת נישות תעשייה ענקיות וחדשות ומשדרגת הקיימות וגם שהמהפכה רק מתחילה. האינטרנט, המעבר לתקשורת אלחוטית, הרשתות החברתיות, האנרגיה האלטרנטיבית, הרפואה הביו טכנולוגית, התפלת מי ים מסחרית, הטלפוניה החכמה, האפליקציות, המכוניות החשמליות ועוד הן כולם תעשיות חדשות שנוצרו (לא ע"ח הישנות, שום סקטור תעשייתי "ישן" לא נעלם) והצליחו להתמסחר בשל התקדמות המהפכה הטכנולוגית. ההתפתחויות הללו משפיעות על כל שרשרת הייצור ולצערנו האנליסטים מתעלמים מכך.

תעשיית השבבים

תעשיית השבבים, במיוחד שבבי הפלש, כדוגמה: מדד המוליכים למחצה של פילדלפיה, ה-SOX, עלה מאז פברואר 2016 (בשנה וחצי האחרונות) בקרוב ל-100% וזאת לאחר שבשנה שקדמה לכך ירד בכ-25%. תבדקו מדוע ירד ומדוע עלה כך. הירידה נבעה מחששות שהביקושים לטלפוניה החכמה הגיעו לשיא, לרוויה והמכירות אמורות היו לרדת. הפגיעה לפיכך ביצרני השבבים אמורה הייתה להיות משמעותית.

השבוע יצאה חברת גארטנר בסיכום הבא, "מכירות הסמארטפונים הגלובליות הציגו עלייה גם ברבעון השני של 2017 אלא שיצרני הקומפוננטים, במיוחד שבבי הפלש ומצגי OLED, אינם מצליחים לעמוד בביקושים מה שישפיע על היצע הסמארטפונים במחצית השנייה של 2017". "מצלמות ה-Huawei P10 למשל", אמר אנשול גופטא, מנהל המחקר של גארטנר, "כבר סובלות מחוסר שבבי פלש וזה משפיע בכיוונים שונים". הביקוש לשבבים אכן עלה חזק אבל לא בגלל הסמארטפונים אבל לכך נגיע בהמשך.

תבדקו בבקשה כמה פעמים, מאז מכר דב מורן את אם-סיסטםס לסאן דיסק, הסבירו המומחים שהביקוש לשבבים ייפול? אפשר לבדוק זאת, כדוגמה אחת, את מה שקרה בתחום המוליכים למחצה בשנים 2015-16. מישהו זוכר איך קבלו המומחים, בפברואר 2016, את רכישת סאן דיסק ע"י Western Digital (סימול: WDC). באותם ימים היו האנליסטים משוכנעים שהמשבר בשבבים (בבורסה), שהחל בסוף 2014, "רק מתחיל". WDC רכשה את SNDK לאחר ולמרות שענקית השבבים הסינית Unisplendour ביטלה אז השקעה של 3.78 מיליארד דולרים ב-WDC (אגב, הסינים בטלו ההשקעה כיוון שהבינו שממשלת ארה"ב לא תאפשר להם שליטה בווסטרן דיג'יטל ולא בשל "החולשה" בשבבים).

מניית WDC, תחילה בגלל שתחזיות האנליסטים הפכו שליליות החל מסוף 2014 ולאחר מכן בשל ביטול עסקת Unisplendour ורכישת SNDK, הפסידה 70% מערכה, במהלך 2015 ועד אמצע 2016, אבל מאז יוני 2016 עלתה ב-160% והיום, לאחר העלייה, 29 מתוך 35 אנליסטים ממליצים עליה ב"קניה" חלקם ב"קניה חזקה" ובצדק שהרי המניה, בהערכתה נכון להיום, נסחרת במכפיל 8 ל-2017 והחברה, שסיימה את 2016 עם מכירות של 13 מיליארד, רווח תפעולי של 466 מיליון ונקי של 242 מיליון סיימה את 2017 (אצלם זה בסוף יוני) עם 19.1, 1.95 ו-0.4 מיליארד בהתאמה. קצב זה אגב אמור, אליבא הקונצנזוס, להימשך לפחות עד 2019.

איך אפשר להסביר "מהפך" כזה? מה גרם לביקוש הגואה לשבבים? הבעיה היא שחלק גדול מהאנליסטים שעוקבים אחרי תעשיית השבבים לסוגיה מתבוננים בקיים ולא במה ש"מייצרת" המהפכה הטכנולוגית בהתקדמותה. תסתכלו על מארוול (סימול: MRVL) ומה שקרה לה מאז תחילת 2016. לאחר שבמהלך 2015 איבדה 80% מערכה עלתה המניה מאז בקרוב ל-120%. האם השיפור המזערי בדוחות מצדיק זאת? טאור (סימול: TSEM) עלתה ב-155% מתחילת 2016 וכך הלאה תגלו שהערכת רוב חברות המוליכים למחצה/שבבים/מעצבות עלתה בגדול מאז תחילת 2016.

נכון, הסמארטפונים והצעצועים האלקטרוניים משפיעים על תעשיות השבבים והמוליכים (גם במקרה זה טעו האנליסטים, הביקושים לסמארטפונים יעלו עוד זמן רב וראו). אבל הסיבה האמתית לקפיצה שהחלה מאז תחילת 2016 אינה קשורה במוצרים אלו אלא בהתקדמות מהפכת הטכנולוגיה שהביאה תעשיות חדשות כמו המכונית האוטונומית, הרפואה, הפיננסים, האנרגיה האלטרנטיבית ועוד למצב יישומי לצריכה. במילים אחרות, המהפכה מקדמת את השימוש המסחרי בדברים כמו ה-AI, ה-IOT, ה-Machine learning ועוד וכל אלו יעלו הביקושים למוליכים למחצה ולשבבים.

הסקטור שמתפתח במהירות כדי לתמוך בכל הנ"ל, תעשיית האחסון ופיזור האינפורמציה (Data storage and dispersing industry או ה-enterprise storage systems industry) יוצר עודפי ביקוש גדולים ולאורך זמן. מדובר בסקטור ענק שיתמוך בכל התעשיות, ישנות וחדשות כאחד ולנו נראה שהאנליסטים, ברובם, התעלמו מהתפתחויות אלו ולכן, במהלך 2015, האמינו שתעשיית המוליכים למחצה והשבבים נמצאת בהתדרדרות. אותו דבר בדיוק קרה במהלך 2008 כאשר בתוך מערבולת הירידות בוול סטריט התעלמו האנליסטים מהעובדה שמהפכת הטכנולוגיה הצליחה למסחר את הסמארטפון וכאשר בשוק הריאלי, במהלך אותה שנה, החלו להיווצר ביקושי ענק למוצר המניות המשיכו לרדת.

אז אם יהיה התיקון וגם אם לא (למשקיע בעל הסבלנות) סלי וקרנות המוליכים/שבבים ומעצבי השבבים הם השקעה מצוינת ויש אין ספור כאלו.

** אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

תגובות לכתבה(120):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 45.
    פייבר= גריגנבר? (ל"ת)
    היי 08/09/2017 12:35
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 44.
    מדהים ש GE לא רואה תחתית-מפנה לכתבה המצויינת שלך מ
    6/2017 08/09/2017 10:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האיש שפרש אחרי 16 שנה ורה-ארגון מהגדולים בהיסטוריה - הסיפור של GE שלמה גרינברג | 17/06/2017 לאן מכאן? למשקיע ההגיוני/סולידי אנחנו אומרים, "המתן מעט, אפשר למהומה שיצר אינץ' לגווע ותן לעובדות להופיע". הרבעון השני מסתיים בקרוב וכדאי להמתין ולראות התוצאות. לנו נראה שאימלט, למרות כעסם של בעלי המניות, עשה מהפך חיובי אבל כפי שראינו בשנים האחרונות בוול סטריט ההיגיון מתחיל לפעול רק לאחר תקופה ארוכה שבה שולט חוסר ההיגיון. אין מה למהר אבל חשוב לעקוב שלא תפספסו עוד NOK או VIE ושכמותן.
    סגור
  • ולמרות מה שקורה דעתי לא השתנתה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 08/09/2017 14:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מה קורה אדוני? (ל"ת)
    בעצם 08/09/2017 17:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מה ומי לא השתנתה ולמה (ל"ת)
    היי 08/09/2017 17:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • אמנם לא ענית לדאגתי אליך...
    שלמה היקר 08/09/2017 13:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל הכתבות הופכות אט אט מכתבות טובות מאד ושופעות נתונים להתמקחות עם רוצי תשובה או רוצי רע ואף ידע צרוף מצידך מי האיש הכותב .. חבל..חבל מאד. אני איש יקר בחוץ . רק קורא ולרוב נהנה..שבת טובה ומבורכת ואף בריאות ואריכות ימים.
    סגור
  • 43.
    פצצת מימן, 4 הוריקנים, נשיא כושל - שום דבר לא מצליח
    להפיל את השוק 07/09/2017 12:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה היה לנו יום א קים הביא אותה בפצצת מימן (איך אמרה השגרירה באום ניקי היילי "נראה שדרום קוריאה מתחננת למלחמה") בהמשך השבוע הוריקן בטקסס כרגע הסופה אירמה שתגיע לפלורידה ביום ראשון. עוד 2 סופות - אחת באוקיינוס והשניה במפרץ מקסיקו. ולקינוח נשיא כושל שלא מצליח להעביר שום רפורמה, לא מצליח לעבוד עם הקונגרס ולקדם עניינים - ונראה שכך תתנהל כול הקדנציה שלו. סיוט לשורטישטים
    סגור
  • 42.
    מדוע אינך מתייחס ל 35? (ל"ת)
    אבי 07/09/2017 10:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • עניתי 3 פעמים
    שלמה גרינברג 08/09/2017 09:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משום מה זה לא מופיע, נא להיכמס לאתר https://www.etfchannel.com/etfs/?symbol=xlk שם תמצא שכול מניות השבבים ומעצבי השבבים המובילות נמצאות בסל XLK
    סגור
  • 41.
    מה דעתך שלמה על WY בימים טרופים אלו בארה"ב.ההרס העצום
    asl 06/09/2017 21:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעקבות סופות ההוריקן?
    סגור
  • Weyerhaeuser
    שלמה גרינברג 07/09/2017 06:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בעבר עקבתי אחרי החברה שהיא ספקית העץ הגדולה בארה"ב אלא שלאחר שהפכה לרי"ט, ב 2010 או 2011 הפסקתי לעקוב מקרוב. איני בטוח שאזורי אספקת העץ שלהם נפגעו אבל ברור שהביקוש לעץ יעלה כתוצאה משתי הסופות, במיוחד בפלורידה והסביבה (שם השימוש בעץ גדול מאשר באזור יוסטון, שווה לצלול לחומר.
    סגור
  • תודה! אני עקבתי בעבר על הסקירה שלך למנייה, ואכן אני
    asl 08/09/2017 09:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חושב כמוך שהביקוש לעץ יגדל בשכוח הסערה בארה"ב.
    סגור
  • 40.
    הסופה אירמה כבר הכתה אתמול במניות של חברות השייט
    והתעופה 06/09/2017 11:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    CCL RCL NCLH AAL UAL DAL נמלי תעופה (מיאמי) שצפויים להיות משותקים. חברות שייט נאלצות להסיט את הספינות עם אלפי נוסעים בכול ספינה - גם הקריביים וגם פלורידה צפויים להיפגע ויתכן שגם אזורים נוספים בחוף המזרחי.
    סגור
  • 39.
    כתבה מעניינת מאוד. תודה. (ל"ת)
    כלכלן 05/09/2017 21:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 38.
    כתבה כמו זו- האם היא מיוצרת על ידי אלגוריתם ?
    Zacks 05/09/2017 20:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכתבה שמופיעה היום תחת מנית גלמד 3 Reasons Why Galmed Pharmaceuticals (GLMD) is a Great Momentum Stock וחתומה על ידי Zacks Equity Research ברור שזו כתבה שמיוצרת על ידי אלגוריתם ? נכון ?- וסביר שהם "מקיאים" על הגולשים מאות כתבות כאלה כול חודש. הרי לא יתכן שבן אנוש יטרח לפרסם כתבה כזו על חברה שלא מוכרת עדיין כלום.
    סגור
  • ZACKS
    שלמה גרינברג 06/09/2017 09:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברת מחקר וייעוץ השקעות שהוקמה ב 1977 ע"י ד"ר ליאונרד זאק (ששמענו במספר הרצאות), איש מבריק, מומחה בניתוחי מצבים שהגיע ממקינזי., " dedication to giving investors a trading advantage" .שים לב למילה TRADING. הם כבשו לעצמם מוניטין בתקשורת הפיננסית שמהבחינה הסטטיסטית מוצדק (אחוזי הצלחה גבוהים) אבל האנליסטים נחשבים כאנליסטים של ה Sale side כך שצריך לקחת זאת בהתאם. תתפלא אבל אלו "בני אנוש" שכותבים על סמך "המלצות" שניתנות ע"י האלגוריתמים בעיקר.
    סגור
  • אתמול ירדה - כנראה אינדיאנים חשבו לעשות כסף קל על הכתבה
    המלצות של זאקס=טיארה 07/09/2017 10:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במציאות בלעו לקרדה ונאלצו לברוח עם הזנב מקופל.
    סגור
  • 37.
    TCM - טליט קומיוניקיישן, חטפה חזק ומתקנת. להחזיק/למכו
    יונתן 05/09/2017 17:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למכור? מה אומר?
    סגור
  • שאלה ליועץ ההשקעות שלך (ל"ת)
    שלמה גרינברג 05/09/2017 18:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 36.
    GME הדיבידנד כבר מגיע ליותר מ 8 אחוז שנתי
    מדהים 05/09/2017 15:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי שהיא קרסה עוד 10 אחוז לאחר הדוחות בסוף אוגוסט. משלמת 38 סנט לרבעון. ישנו צדק פואטי מסויים בקריסה של כול הרשתות כתוצאה ממעבר לקניה און-ליין. אותם רשתות ארציות גרמו בעבר לקריסה של חנויות משפחתיות קטנות שהיוו את רוב המסחר.
    סגור
  • ישנו צדק פואטי מסויים בקריסה של כול הרשתות
    שלמה גרינברג 05/09/2017 15:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה קצת מתבלבל. הרשתות לא קרסו, החנויות המשפחתיות (הדליקטסן) משגשגות והנפילה של GME אינה בגלל האון ליין אלא בגלל המודל העסקי, די בדומה לבלוקבאסטר בזמנו
    סגור
  • 35.
    תודה ושאלה
    אבי 05/09/2017 09:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה שלום, למיטב זכרוני כתבת בעבר ש xlk כולל גם חברות מתעשיית השבבים. אינני מוצא את הכתבה ואשמח אם תאשר שאכן כך
    סגור
  • 34.
    מאיפו המכפיל של SNDK
    רן 05/09/2017 08:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "במכפיל 8 ל-2017 והחברה, שסיימה את 2016 עם מכירות" בGOOGLE FINANCE מכפיל 31 על איזה מכפיל מדובר הון או רווח
    סגור
  • מכפיל הרווח
    שלמה גרינברג 05/09/2017 11:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בארבעת הרבעונים האחרונים הרוויחה החברה 2.57 $ למניה ובשנת 2018 (שאצלה מתחילה בסוף יוני 2017) הקונצנזוס הוא על 2.09 $ למניה כך שהמכפיל ההיסטורי עומד כרגע על 30 . כשמדובר על "מכפילים" מתייחסים, בד"כ למכפיל רווח למניה. מכפיל הרווח להון פחות חשוב
    סגור
  • 33.
    טבע - עזרתך בעניין
    דן 03/09/2017 15:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בייחס לטבע נשמעות דעות שונות. יהיה מאוד מועיל אם תוכל בבקשה להפיק, קודם כול, לוח סילוקין של החברה. בהמשך, להפיק תחזית EBITA שנתית עפ"י קווי המוצרים הקיימים ל - 5 שנים הבאות. כמובן שאפשר להעמיד EBITA שנתית זו תחת תחזית חיובית, ניטרלי ושלילית (STRESS TEST). המון תודות מראש, דן
    סגור
  • וואו !!
    שלמה גרינברג 03/09/2017 16:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו בקשה שלצערי לא אוכל לספק במסגרת זו
    סגור
  • 32.
    שלמה גרינברג, היזהרו מהאיש
    קורא ותיק 03/09/2017 10:50
    הגב לתגובה זו
    4 5
    שלמה גרינברג שכנע לפני עשור אלפי ישראלים לרכוש מניית לומניס. הבחור לא הפסיק לפמפם את המניה, עד שהמניה נמחקה מהבורסה. בושה שעדיין נותנים לו במה. לא נשכח!
    סגור
  • טאוור
    זאביק 06/09/2017 14:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פימפם טאוור, בימים הכי גרועים שלה - ויצא ענק !
    סגור
  • איזה כיף שהפסדת בלומינס (ל"ת)
    המתחזה 04/09/2017 04:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • די כבר
    קורא 03/09/2017 13:06
    הגב לתגובה זו
    6 0
    הבנו את הרעיון .שלמה לא חוזה עתידות וכך כל אנליסט אחר .כשאתה משקיע בסופו של דבר ההחלטה היא שלך ולא של אף אחר, אתה יכול לקבל את דבריו ולהחכים .גם מחר שוק ההון יכול לקרוס בגלל הרבה מאוד דברים כגון צפון קוריאה, אז תבוא בטענה לשלמה .נמאס כבר לקרוא תגובות של ילדים בכיתה א .תשחררר
    סגור
  • ואגב, זה לא היה עשור, הרבה יותר, בשנות ה 90 (ל"ת)
    שלמה גרינבג 03/09/2017 11:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • שכחת את השיכנוט למכור!! למה? כי לא רצית לוותר על הרווח
    שלמה גרינבג 03/09/2017 11:35
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חשבת שהמניה תמשיך לעלות? הרי אני יודע מי אתה בדיוק
    סגור
  • את שיכנוט (ל"ת)
    איפו הוא שכח 08/09/2017 13:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 31.
    נראה שמגיב 24 עד 30 לא לקח את הכדור הבוקר (ל"ת)
    יציאה מאיזון 03/09/2017 09:02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • אולי הוא אכן שכח לקחת כדורים , אבל בעקרון הוא צודק
    המאזן 03/09/2017 09:48
    הגב לתגובה זו
    1 1
    השוק בארהב מונשם באופן מלאכותי, החוב שלהם פשוט מפלצתי, כמה חברות ( אפל , גוגל , פייסבוק) צוברת עושר כמו של מדינות אבל רוב האזרחים נאנקים תחת העול, בנקים שבתקופת המשבר היה אפשר לרסן אותם נהיו מפלצתיים יותר, זה פשוט לא בר קיימא כל הסיפור הזה. כשהנפילה תבוא היא תהיה פי עשר יותר כואבת מ 2008.
    סגור
  • 30.
    הצלת ארצות הברית עוברת דרך חורבנה של סין.
    ? 03/09/2017 02:04
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כולכם שואלים את עצמכם. אתה נאצי? אתה היטלר? הנאצים האמינו שיש להקריב האחר כדי להציל בעצמך,זה מה שאתה? ואני אענה שהאדם הוא הטורף הגדול ביותר עלי אדמות.
    סגור
  • חזרת? ברוך הבא (ל"ת)
    שלמה גרינברג 03/09/2017 11:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 29.
    אירופה הרבה יותר איתה מארצות הברית בגלל מדיניות הצנע
    מי ינצח? 03/09/2017 02:00
    הגב לתגובה זו
    0 1
    האמריקאים הגדילו החובות בניגוד גמור לאירופה.. האם החובות ינצחו או צנע,הידוק החגורה? אם הפיד יעלה הריבית,המשבר שיוו ר יהיה הרבה יותר חמור מ1929,לכלכלת ארצות הברית אין כוח לעוד חוסר נזילות. מה הפיד אמור לעשות? לאפשר למערכת להתנקות,בלי כאבים וזה אפשרי בהחלט. הכסף של ארצות הברית שוכב בסין ובלחיצת כפתור,יחזור לבנקים האמריקאים. כלומר להקריב סין על המזבח כדי להציל את האמרקנית היפה? תשובתי היא כן.
    סגור
  • 28.
    ברננקי העמיס על הדולר את כל החובות,השאלה האם הדולר ישברלשתיים
    ? 03/09/2017 01:52
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ב1929 ממשלת ארצות הברית סירבה להעמיס החובות על הדולר להגנה אליו,בזמן המודרני ברננקי לקחת המושכות אל בנק המרכזי ולדעת זה היית טעות נוראית! המערכת היית פגומה וברננקי הייה צריך לתת לה להתנקות. מאזן הפיד כולו חדלת פירעון,אגחים שלעולמים לא ישולמו. מי היה מוכר לארצות הברית אם היא היית חברה בע"מ? ברננקי טעה ובמקומו בכלא,יחד עם פישר.
    סגור
  • 27.
    המשבר הבא הוא כל המערכות:בנקים מרכזים וממשלות.
    נכון או לא? 03/09/2017 01:45
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ברגע שהפיד וממשלות האמריקאי חילצו את וולסטריט הם העבירו החובות עליהם,ראו מאזן הפיד שמורכבת מהר חובות,אגחים חסרי ערך. המשבר הבא הוא הדולר ובית הלבן. וזו הסיבה שב1929 בנק המרכזי וממשלת ארצות הברית לא ביצעו חילוץ. ב1929 הם איפשרו למערכת להתנקות,היום הם טאטו הבעיות מתחת לשטיח.
    סגור
  • לא נכון (ל"ת)
    שלמה גרינבג 03/09/2017 11:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ברננקי לא פדה את כל המערכת?כן או לא?
    ל-לא נכון 05/09/2017 19:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבנקים פדו ב2000,הבנק המרכזי פדה ב2007. מי יפדה פעם הבאה? הדולר?עם הר חובות?
    סגור
  • 26.
    השאלה היא:האם האנושות הגיעה לשיאה?
    התוהה בקנקנו 03/09/2017 01:40
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מאז מלחמת העולם ה2 כמות ההולכים על 2 במגמת עלייה חדה מעלה,האם זה הזמן לתיקון?
    סגור
  • 25.
    שלמה גרינברג המליץ על בר-סטרנס שבוע לפני שפשט רגל
    חחח 02/09/2017 23:56
    הגב לתגובה זו
    1 4
    לא שכחנו..... כל ה"מומחים" מזבלים לנו את השכל ושנה אחרי לא עומדים למבחן ההמלצות. ה-0 הזה המליץ להשקיע בבנק שבו לפני שהבנק פשט רגל.
    סגור
  • הוא גם המליץ על שרהלה וברהלה והנה שרהלה נופלת
    vut 09/09/2017 19:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ובקרוב גם בעלה
    סגור
  • תוכל להציג המלצה זו??? (ל"ת)
    שלמה גרינבג 03/09/2017 11:32
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • טבע בר סטנס ועוד חארות ראבות (ל"ת)
    חחח 08/09/2017 13:08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 24.
    1929 מתקרב בענק ואחר כך ישאר לך להסביר למה הייתה קריסה (ל"ת)
    מני 02/09/2017 22:23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • אומרים את זה כבר 8 שנים.
    ארז 03/09/2017 15:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    .
    סגור
  • 23.
    הכותב לא קורא ביזפורטל
    מאיר 02/09/2017 21:09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כי השבוע היתה כתבה על כך שסטטיסטית במאי וספטמבר היו ירידות
    סגור
  • וואו, הייתה כתבה (ל"ת)
    שלמה גרינבג 03/09/2017 11:31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 22.
    לא המציאו את החשמל.
    בנגמין פרנקלין 02/09/2017 21:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני די בטוח שהוא היה שם לפני המצאת ביזפורטל. כנראה שגילו אותו ולא המציאו.
    סגור
  • 21.
    השוק מעולם בהיסטוריה לא היה יותר יקר
    פפין 02/09/2017 16:45
    הגב לתגובה זו
    9 9
    ולכן המפולת תגיע, שאלת מיליון הדולר מתי. ברור לכולם שיש וויסות אדיר מצד הבנקים המרכזיים ומקורבים. החוב של ממשלת ארה"ב +עסקים+ משקי בית הוא 400 טריליון פי 20 מהתל"ג של ארה"ב. יש 10 מניות שמובילות את העליות של המדדים בינהן אפל, מיקרוסופט, גוגל, נטפליקס, אמזון . כ48 % ממניות הS&P נמצאות מתחת לממוצע נע 50 , זה אומר שמניות רבות כבר יורדות והאוויר נהיה דליל. מכפיל בראסל 2000 כמעט 40 (אגב הראסל כבר שנה לא זז). מצד אחד וויסות אדיר בשווקים בכל העולם מצד שני אם משווים את המניות לאג"חחם אז כאילו הן זולות במונחים היסטוריים. יש לשים לב שהזהב עולה ולא רק בגלל החלשות הדולר וגם האגחים הממשלתיים ממשיכים לעלות וזה סימן שלא מאמינים בהתאוששות. לעולם בעיות דמוגרפיות קשות לאמריקאים יש את הביביבומרס שהגיעו לגיל שהם לא מוציאים כספים רבים. הצמיחה האנמית היתה תוצאה של ריבית אפסית וזאת בעידוד הבנקים המרכזיים העלו נכסים פיננסים וראלים כגון הנדלן. לסיכום- בחסות הנגידים נוצרה בועת אשראי הגדולה בהיסטוריה ולקחי 2008 לא נלמדו. השוק כבר עולה מ2009 ונדרשת זהירות גדולה מאוד.
    סגור
  • זכאי לדעתך (ל"ת)
    שלמה גרינבג 03/09/2017 11:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • צודק בכל מילה.לבנתיים השורטישטים אוכלים חצץ כבר שנים. (ל"ת)
    חיים 02/09/2017 22:27
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • לשלטון ממלכת במריקה (ל"ת)
    השורטישטים 08/09/2017 13:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 20.
    סמי סמי
    היועץ 1 02/09/2017 15:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכו על mu.מספר 1 בקניה חזקה בzacks
    סגור
  • איזה mu ואיזה נעליים
    פחד ואימה 02/09/2017 18:28
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ב 26 לספטמבר (עוד 18 ימי מסחר) דוחות רבעוניים.מה שאומר יום של פחד ואימה - למי שמשקיע במניה בודדת. ומההמלצות של זאקס אתה יכול לעשות טיארה.
    סגור
  • 19.
    מזור רובטיקה
    חזאי 02/09/2017 15:48
    הגב לתגובה זו
    0 1
    היי, שאלה מה פשר ההעלייה הענקית במנייה? ומה יהיה עם מלאנוקס שכבר 5 שנים מדשדשת
    סגור
  • MZOR ו MLNX
    שלמה גרינבג 03/09/2017 11:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מזור עולה בגלל ההישגים העסקיים מחד והגדלת הנתח של מדטרוניקס מאידך. מלנוקס "מדשדשת" כיוון שלפני 5 שנים בדיוק דחפו האנליסטים בחלומותיהם את המניה ל 120 $. העובדות לא הצדיקו הערכה זו ומאז המניה נמצאת במעקב של אנליסטים ומוסדיים לראות אם תצליח לפרוץ במכירות, להרוויח בתפעולי.
    סגור
  • המחיר של מלאנוקס בעבר
    שלומי 06/09/2017 23:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאור הזינוק המדהים שעשתה במכירות היה מוצדק (אמנם קצת מוגזם, אבל לא כולו נשען על חלומות), אח"כ זה התרסק משום מה.
    סגור
  • 18.
    כתבה מרתקת
    יוסי 02/09/2017 15:27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כתבה מרתקת ומעמיקה, כרגיל, מבית מדרשו של שלמה. הבעיה בשוק ההון היא שהנגישות שלו לכל דיכפין מייצרת התנהגות לא רציונאלית שמשפיעה על השוק כולו. כל ההסברים הרציונאליים לגבי החברות, שווין הנוכחי והעתידי, לא משפיעים על ערך מניותיהן כמו שמשפיעה התנהגות עדר המשקיעים הפשוטים והלא מתוכקמים.שלמה, אשמח לקבל כמה דוגמאות של סלים וקרנות שמכסים את התחום, כמובן ללא המלצה ספציפית. תודה על הכתבה המעניינת.
    סגור
  • סליחה, טעות כתיב
    יוסי 02/09/2017 18:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צ״ל מתוחכמים...
    סגור
  • 17.
    מה דעתך על חברת האחזקות החדשה של גוגל
    גוזלן 02/09/2017 13:23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נקראית xxvi גוגל תתנהל איתה יחד.מה דעתך על גוגל...?תודה
    סגור
  • XXVI Holdings Inc
    שלמה גרינברג 03/09/2017 11:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוקמה למעשה לצורך התייעלות בניהול עסקי הקבוצה, במיוחד להפריד בין העיסוקים התעשייתיים כמו המכונית האוטונומית וחטיבת הבריאות מה שאגב מוכיח שהכתבות שלי לגבי 2 תחומים אלו היו נכונות, קלעתי לדעת חכמים. מעבר לזה אני מציע שתיכנס לאתר אלפאבית ותקרא את המהלך.
    סגור
  • 16.
    לא הבנתי כלום. מהי הסיבה? אולי תכתוב תמצית לכתבותיך? (ל"ת)
    משה 02/09/2017 13:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לדעתי זה בגלל שאתה טמבל (ל"ת)
    Yaronsng 04/09/2017 13:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • עדיף שתחפש כותבים שאת שפתם אתה מבין טוב יותר (ל"ת)
    שלמה גרינברג 03/09/2017 11:16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 15.
    כמה מילים על ge!!!!
    נעמה 02/09/2017 12:33
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אפשר צפי על גנרל אחרי חודש מאז החלפת המנכל?
    סגור
  • ראי תשובתו של אסף
    שלמה גרינברג 03/09/2017 11:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין קשר למינויו של היו"ר החדש, הקודם היה מצויין וביצע רה ארגון, שעדיין בתהליך ולמעשה החברה מאמצת לתוכה את מהפכת הטכנולוגיה בצורה מפליאה לדעתי. זה ייקח זמן כפי שלקח במקרים דומים אחרים.
    סגור
  • חברה ענקית שיודעת לשרוד משברים.
    אסף 03/09/2017 10:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החברה מבצאת שינוי אגוני מקיף נפטרת מהתחום הפיננסי ועוברת לתחומים בעלי פוטנציאל גדילה גבוהים לדוגמת הiot. כרגע השוק לא אוהב את המניה אך הדיבידנד שלה יעזור להמתיק את התקופה הרעה עד לתיקון המצופה.
    סגור
  • אתה שוכח שתוך כדי ההישרדות הם מפטרים, ומפטרים יפה.
    ארז 03/09/2017 15:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    .בכל "גל" כזה הם שולחים הביתה 30-40 איש בממוצע.
    סגור
  • 14.
    רק לקרוא ולהנות
    אלי 02/09/2017 12:18
    הגב לתגובה זו
    3 3
    ולא לגעת.
    סגור
  • 13.
    שלמה, שנים רבות של עליות, הרבה מעבר לתקופות קודמות
    עוד משקיע 02/09/2017 12:09
    הגב לתגובה זו
    7 2
    והשאלה היא האם אנחנו נמצאים ב"עידן חדש" של שוק ההון או ש"השוק הישן" אורב ועשוי להתפרץ בכל רגע וסיבות לירידות יכולות לבוא מכל כיוון ואולי אפילו שטותיות.
    סגור
  • לא "עידן חדש" ולא "מארבים"
    שלמה גרינברג 03/09/2017 11:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קל לבדוק, העליות, שהתחילו במרץ 2009, נמשכות (עם 3 תיקונים משמעותיים כפי שציינתי בכתבה) קצת פחות מ 9 שנים. קח כדוגמה אחת מיני רבות מאז 1892 (אז החל הדאו ג'ונס להתפרסם) את העליות לאחר משבר 1987 שנמשכו למעלה מ 13 שנים עם תיקון משמעותי אחד בלבד, 1998. זה שכתב בתקשורת מפעם לפעם שזו, הנוכחית, היא העלייה הארוכה ביותר אינו אומר שזה נכון, כמו דברים רבים אחרים. ירידות, בזה אתה צודק, יכולות לבוא בהפתעה, לבטח בתיקונים.
    סגור
  • 12.
    שלום שלמה שאלה אלייך מה קורה נוידיה העים תמשיך לעלות. (ל"ת)
    גימי 02/09/2017 12:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • או שכן או שלא (ל"ת)
    שלמה גרינברג 03/09/2017 11:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    נסיון מסריח...
    מ.בן-אשר 02/09/2017 12:04
    הגב לתגובה זו
    5 5
    ...הכותב חותר להשפיע פסיכולוגית, או יותר נכון פסיכוסומטית, על משקיעם לבצע מימוש רווחים ולחזו אח"כ לרכוש בזול את המניות שמשקיעים יזרקו לשווקים מהתיק .....מנסיון העבר , מסתבר, שהתרגיל המסריח הזה נועד כנראה לשרת רק את הכותב עצמו שבשלב כלשהו מכר את תכולת תיקו שלו וסבלנותו פקעה מלהמתין עוד שהאירוע עליו ממליץ בושש לבוא...
    סגור
  • תודה לסוחר מסטרו
    שלמה גרינברג 03/09/2017 10:58
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שלהבדיל ממר בן אשר מבין. נניח, מר בן אשר, שאתה צודק וגילת מזימתי לשנות את כיוון הנאסד"ק, ה NYSE וה 500 S&P אתה באמת מאמין בבורותך שאני מסוגל להשפיע אפילו על מניה אחת שם???
    סגור
  • נוסטרו ולא מסטרו
    איש לא נחמד 08/09/2017 13:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    או שאתה סתם צעיר פוחז
    סגור
  • לקשקש (ל"ת)
    די 08/09/2017 12:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • כן כי
    סוחר נוסטרו 03/09/2017 01:39
    הגב לתגובה זו
    5 1
    כי קוראי ביזפורטל הם אלו שאחראיים על נתח משמעותי במסחר בוול סטריט ועושים לעושי שוק שם את המוות עם ההיצעים שלהם וואי וואי
    סגור
  • 10.
    שלמה, אתה מתחייחס ל"צמיחה הכלכלית " כאל דת
    מהנדס 02/09/2017 12:02
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אותה "צמיחה כלכלית" שאתה כל הזמן מהלל משבח משרתת אך ורק שכבה דקה מאוד באוכלוסיה. בעשרים השנים האחרונות אותה "צמיחה" ומהפכה טכנולוגית ריפדה את כיסם של בעלי המניות והמנהלים הבכירים, ואילו השכר של מרבית העובדים נותר קפוא. כמו כן , יש מחקרים ברורים שמראים שלצד ריכוז העושר ופירות הצמיחה אצל שכבה דקה מאוד, ישנה הצטמקות ברורה של מעמד הביניים בעולם המערבי. תוסיף לזה את העובדה שהאוטומציה הותירה רבים ללא פרנסה ומאחר וממשלות הפחיתו מסי חברות ומס עושר , אין להן תקציבים לבצע הסבה מקצועית לאותם מובטלים שאיבדו את פרנסתם בגלל אלו שיצרו את הבעיה ושעבורם הפחיתו מסים. שורה תחתונה: "הצמיחה הכלכלית" שהפכה לכמעט דת בקרב חוגי כלכנים קפיטלסטיים קיצוניים , ראוי שתיבחן על כל היבטיה במקום להללה ולשבחה כל הזמן.
    סגור
  • האמן לי שאני בוחן מידי יום
    שלמה גרינברג 03/09/2017 11:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כיוון שלא אתווכח אתך על דעותיך רק אתקן משפט אחד שכתבת, ש, "האוטומציה הותירה רבים ללא פרנסה". מספר המועסקים, בכול העולם, כולל אירופה, אפריקה ואסיה, בעלייה.
    סגור
  • זה לא עניין של דעה, אלו הן עובדות
    מהנדס 03/09/2017 13:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ריכוז העושר הצטמצם אצל מיעוט זעום העשרים השנים האחרונות, כל המחקרים שנעשו בתחום מראים זאת, כמו כן אם בעבר במשפחות רבות מפרנס יחיד הספיק, היום מעטות המשפחות , בארץ ובארהב שיכולות להרשות זאת לעצמן. בדיקה פשוטה , כמה משפחות יכולות לרכוש דירה ראשונה בימינו בהשוואה לשנות ה 70 או השמונים? השכר של רובנו אינו מתאים ליוקר המחיה, ואילו השכר של בעלי המניות והמנהלים הבכירים הרקיע שחקים לרמות שיא שלא היו כמותן. לגבי מספר המועסקים, אתה מסתכל על הנתונים הרשמיים, ידוע לכל בר דעת שמספר הלא מועסקים גדול ממה שהשלטון מדווח , פשוט כי מובטלים רבים אינם נספרים .
    סגור
  • להרבה מאוד משפחות זה מתאים ......
    1 03/09/2017 19:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ליוקר מחייה רק שהם רוצים לחיות מעל ההכנסות שלהם נוסעים לחו"ל רונים ללא סוף וכו. מצד שני אתה צודק גם שיוקר המחיה בישראל הוא קצת גבוה ועם אין עזרה מההורים קשה מאוד לקנות דירה עד בלתי אפשרי .
    סגור
  • "השכר של רובנו אינו מתאים ליוקר המחיה"
    שלמה גרינברג 03/09/2017 16:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פשוט לא מדויק
    סגור
  • 9.
    כתבה מעולה! יחד עם זאת כמה שאלות:
    שחף מרום 02/09/2017 11:48
    הגב לתגובה זו
    2 1
    האם אתה סבור שעל אף ההתפתחויות הטכנולוגיות המדהימות סכנת מפולת - כפי שהתרחשה ב 2000 , 2008 - אינה אפשרית עוד? על סמך נסיון העבר כפי שזכור לנו שוק שורי מגיע אל קיצו בשלב מסויים ומתחלף לדובי. מתי אתה סבור שיגיע שלב כזה ומה הסימנים המקדימים לאירוע כזה?
    סגור
  • מפולת אינה מעבר משוק שורי לדובי
    שלמה גרינברג 03/09/2017 11:02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    דעתי האישית ברורה מזה עשור, מאז משבר 2008. ההשוואה בין משברי 2008 ו 2000 למצב היום פשוט אינה נכונה, אין שום דמיון לסיבות המשברים אז ולסכנה למשבר כעת. על הסימנים שמצביעים על מעבר לשוק דובי כתבתי עשרות פעמים וכשזה יקרה אכתוב שוב. ובנוסף, יש הבדל מהותי בין "שוק דובי" ל"תיקון".
    סגור
  • 8.
    תודה
    אשר 02/09/2017 11:36
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שלמה, המאמרים שלך מועילים כתמיד. תודה רבה
    סגור
  • 7.
    טבע
    משקיע 01/09/2017 18:20
    הגב לתגובה זו
    13 12
    האמת שקצת ירד לי האמון בשלמה גרינברג שכל הזמן הילל את טבע עד שנפלו ... ואז הסביר למה נפלו אולי שיפרסם תיק מומלץ כך שהכל ברור ואין אי הבנות כמו בעניין טבע ?
    סגור
  • אתה ממש לא משקיע
    משקיע אמיתי 02/09/2017 13:10
    הגב לתגובה זו
    9 2
    1) משקיע קורא ובודק לעומק. שלמה כבר ב2010 כתב שמכר את טבע.2) משקיע אמיתי לא מאשים אחרים אלא את עצמו ולומד מטעויות שלו ושל אחרים
    סגור
  • חחחחחח
    חחחחח 08/09/2017 12:56
    הגב לתגובה זו
    2 0
    2010 חחחחח ומה איתנו?
    סגור
  • טבע כיצרנית ומפתחת תרופות ענקית שיש לה שוק עולמי
    יניב 02/09/2017 12:27
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לתרופות שלה תמצא את ה"תחתית" ואין סיבה שלא תחזור להרוויח גם אם לא בסדר גודל כאשר הקומפקסון היה בילעדי אבל עדיין תרוויח ולא פחות מיתר ענקי התרופות.
    סגור
  • "שכל הזמן הילל את טבע עד שנפלו "??
    שלמה גרינברג 02/09/2017 09:24
    הגב לתגובה זו
    11 2
    כנראה שהמשקיע האלמוני (ברור לי מיהו אבל הוא בוש מלציין את שמן) כועס על שלא קרא המאמרים מאז 2010 אבל זו זכותו ולגבי האמון שלו? I could not care less
    סגור
  • היי שלמה לדעתי חלק מלהיות יועץ השקעות זה גם להודות
    אנליסט אמין 02/09/2017 14:30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בטעיות, בינואר השנה הוצאתם סקירה כי לדעתכם הירידות בעיקר בתחום הגנרי נכנסו לשלב הגזמה שהכותרת של אותה סקירה הייתה "טבע לאן", אני לא מעביר ביקורת, אבל היה נחמד שאם לאחר כמה חודשים אתם מתייחסים לטבע או לתחום הגנרי, הייתם מציינים בהמשך לסקירה מתאריך ככה וככה טעינו ואנו סוקרים מחדש את התחום, רק להזכיר שנת 2017 הייתה שנה לא קלה לטבע. בהצלחה ותודה על הסקירות השוטופות.
    סגור
  • היה נחמד אם היית קורא בעיון (ל"ת)
    שלמה גרינברג 03/09/2017 10:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לאנליסט החרטטן - מצורף הקטע מהכתבה שאתה מצטט
    טבע לאן מינואר 2017 02/09/2017 18:21
    הגב לתגובה זו
    5 2
    כתב ד"ר כריסטינו בלאוויטיס (שמומלץ לעקוב אחרי כתבותיו), ותגיעו למסקנה שטבע, מהרמה הנוכחית ובעזרת ניהול נכון (גם של מערכת היחסים עם וול סטריט) יכולה להוות השקעה מצוינת לטווח הבינוני והארוך. אבל דעתי האישית היא, שאני חוזר ומטיף אליה מאז 2009, שבעולם ההשקעות שמתפתח מאז אותה שנה והלאה המשקיע הסולידי/הגיוני אינו מסוגל לקבוע מה טוב ומה לא ברמת המיקרו. משקיע מסוג זה, שמאמין בתחום הרפואי, עדיף שישקיע בסל או קרן שמייצגים תחום זה והרי כתבנו במפורש, מספר פעמים, שאנחנו עברנו ב-2010 ואחרי 23 שנים בטבע לקרן רפואית. הצעת רכש?
    סגור
  • לא התייחסת כלל לדבריו ובירברת עצמך לדעת. (ל"ת)
    אז למה הוא חרטטן? 08/09/2017 12:55
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 6.
    חברת ups משלוחים.
    ארני 01/09/2017 11:05
    הגב לתגובה זו
    4 0
    החברה נמצאת בעמדה טובה בתחום השילוח. היא ביחסים מצויינים עם אמזון ואיביי. מחלקת דיבידנד 3% (כמעט).אשמח לדעתך באופן כללי על תחרות בתחום, בעיה משמעותית שעשוייה לפגוע ביו פי אס לטווח הארוך?תודה רבה שלמה
    סגור
  • אם אני מבין נכון, (וגם מחכה לתשובת שלמה) - מחירי הנפט
    ארז 03/09/2017 15:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהווים גורם בהתנהגות המניה (שילוח אווירי\ימי\יבשתי).
    סגור
  • הכתבה הבאה כנראה תהיה על הנושא הזה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 03/09/2017 16:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מוטי כהן כתב עליה בטור שלו השבוע (ל"ת)
    דור 03/09/2017 04:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • היכן הוא כותב? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 03/09/2017 16:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • נגיע גם לתחום הזה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 01/09/2017 14:45
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 5.
    Ual יונייטד קונטיננטל הולדינגס
    ירון 01/09/2017 11:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום שלמה. תודה על המאמר.חברת יונייטד הנ"ל משקפת אצלי פער בין החברה ... מצב סביר. למניה שנסחרת בירידות כבר לא מעט זמן, לבין המכפילים, יחסים פיננסים שמצביעים על נייר מאוד זול. האם יש בעיה בחברה עצמה ? שמקרין על המניה שלה ? תודה
    סגור
  • נסחרת בירידות כבר לא מעט זמן ??
    שלמה גרינברג 01/09/2017 15:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המניה הגיעה לשיא כול הזמנים, 83 דולר, לפני 3 חודשים. היא החלה לרדת על השמועות של ההוריקן והירידות התגברו כשאלו התממשו. הסיבות הן בעיקר מחיר הדלק למטוסים וירידה בטיסות. יוסטון וניו אורלינס הם נמלי תעופה מהעסוקים בעולם. גם דלתא, ג'ט בלו, יונייטד ואמריקן ירדו באותה המידה. ירדה.
    סגור
  • 4.
    גידור
    אשרה 31/08/2017 23:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום שלמה כתבה מצוינת כרגיל.. האם אתה ממליץ בשלב זה לבצע גידור? ואם כן באיזו צורה?
    סגור
  • לא צריך גידור ,בגידור יש הסברות גדולה להפסד .....
    יוסף 01/09/2017 17:04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    השיטה הטובה ביותר במקרה שאת חוששת מתיקון חד השיטה היא קודם כל מישוש רווחים ממניות ומדדים (בפרט המניות ספקולטיביות או מניות שעלו בצורה חדה ) , או שאת כבר נמצאת לפחות ב 15 עד 20 אחוז מערך המצרפי של התיק שלך מחוץ לפוזיציה שזה אומר באפיק סולידי מאוד (פק"מ מק"מ ) . במקרה שהיה תיקון שלילי חד את יכולה להגדיל את הפוזיציה המנייתית שלך במנות קטנות לאורך כל המגמה השלילית (כל שבוע או יותר להגדיל את נפח הכסף במניות ובמדדים ) כמו כן את יכולה לעלות את הסטיית תקן של התיק שלך ( לצמצם נירות ערך ולהגדיל את הסכום במנות קטנות בנירות ערך שהשערתה בתיק ) . אני מקווה שרוב התיק שלך מושקע בתעודות סל או קרנות סל ,שם הירידות מתונות יותר מאשר במניות ברוב המקרים .
    סגור
  • גידור מחוייב מציאות תמיד
    שלמה גרינברג 01/09/2017 09:45
    הגב לתגובה זו
    11 0
    לגבי דרכי הביצוע יש יועצים
    סגור
  • 3.
    תרגום כתבה למופת, אתה רק משתבח בתירגומך. (ל"ת)
    מר בין 31/08/2017 19:32
    הגב לתגובה זו
    6 4
    סגור
  • מי מתרגם ואת מה?
    ירון 01/09/2017 11:48
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הסבר שנשכיל.
    סגור
  • גם אני רוצה הסבר (ל"ת)
    שלמה גרינברג 01/09/2017 14:47
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • זאת פעם ראשונה? האא? (ל"ת)
    בון 08/09/2017 12:42
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    שלמה כתבה מאוד יפה, בתור משקיע שבבים ותיק
    אבי3 31/08/2017 17:32
    הגב לתגובה זו
    11 1
    ובכלל,נראה לי שיש בעיה של ממש בבורסה מבחינת משקיעים ואלו משקיעי טווח קצר, העכברושים או האינדיאנים, משקיעים ללא שום הבנה שמסתמכים על כותרות נטו,אני יודע שאתה אומר זאת זמן רב ואני יודע שזה זמן רב קורה, אבל הדוגמאות שהבאת למעלה לדוגמא(וטבע vrx ועוד) מראות שהבעיה יותר גדולה מ20 אחוז או 30 אלא יכולה להגיע לכמעט 100 אחוז שזה מטורף ויכול לגרום למשקיעי הגיוני לאבד הרבה כסף לזמן ארוך ללא הצדקה ,אני רואה אפילו מכרים שלי שקונים ומוכרים ללא הבחנה או הבנה קטנה אפילו.זהו רק הוצאתי את זה, כתבה מרשימה ולאחר הכתבה הקצרה מלפני כמה ימים יש לנו שבוע מצוין של כתבות שלמה, תודה רבה!
    סגור
  • בשביל זה יש תעודות.
    ארז 03/09/2017 15:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    .
    סגור
  • למשקיעי הטווח הקצר קוראים פליפרים. (ל"ת)
    א 02/09/2017 23:04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • הם פליפרים מכוון שרובם מפסיד את כספו ....
    1 03/09/2017 20:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לטווח הארוך ובמקרה שהיה לו מזל של מתחילים זה לזמן הקצר מכוון שהוא בטוח שהוא מצא את הנוסחה "לנצח" את השוק
    סגור
  • 1.
    סלים
    הארווי 31/08/2017 17:09
    הגב לתגובה זו
    1 2
    שלמה אשמח לדעתך...אחזקה של סלים : xlv hack cgw vgt botz. תתן תשואה של 6-8% בממוצע לשנה בטווח זמן של עשור קדימה? תודה
    סגור
  • על כול הסלים הללו כתבתי רבות (ל"ת)
    שלמה גרינברג 31/08/2017 18:26
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות