אם פלוג לא תתעורר - תהיה זו שנת התרסקות לתעשייה הישראלית

לא לחינם מתחילים יותר ויותר גופים להעריך כי 2018 תהיה שנת שינוי בכל הקשור לשקל // דעה
 | 

לפני כתשעה חודשים התייצבה נגידת בנק ישראל קרנית פלוג בפני וועדת הכספים של הכנסת שהתכנסה לדיון בנושא התערבות בנק ישראל בשוק המט"ח. הנגידה הגנה בצורה נחרצת על מדיניות ההתערבות והדגישה כי לא תסכים לסגירת מפעלים והעתקת פעילות לחו"ל עקב עוצמתו המופרזת של השקל. "נו שוין" אומרים באידיש. מילים לחוד ומעשים לחוד.

בפועל מאז ועד היום ממשיך השקל להתחזק כמעט באין מפריע. למרבה האירוניה מאז חודש יוני הפחית בנק ישראל את מעורבותו בשוק המט"ח ונוכחותו כמעט ואינה מורגשת. עובדה זו לא נעלמה מעיני השחקנים שמגבירים לאחרונה את הלחץ. מפעלים נסגרים, אחרים מעתיקים את פעילותם לחו"ל, אחרים מנסים לשמר אולם השקל החזק גורם להם להעביר קווים לחו"ל וזו רק ההתחלה. ויסוניק, מולטילוק, קבוצת מר ועוד רבות אחרות הן קורבנות של השקל החזק. ECI הודיעה בשבוע שעבר על פיטורי 100 עובדים, בין היתר כתוצאה מעוצמתו של השקל. אליהם מצטרפים 40 עובדי סינטק מדיה וכמובן 1700 עובדי טבע.

מה הקשר בין הפיטורים בטבע לבין עוצמתו של השקל תשאלו? לכאורה אין קשר, אולם להיקף הפיטורים בוודאי שיש. הכישלון בטבע הוא כישלון ניהולי שאין לו אח ורע בישראל. אני מסכים עם כל מי שטוען כי על מנהליה וחברי הדירקטוריון שלה לתת את הדין. אולם מכאן ואילך השיקולים הם עסקיים ותו לא. מנכ"ל טבע, כמו מנכ"ל סינטק מדיה ומנכ"לים של חברות רב לאומיות אחרות שפועלות גם בישראל עושים חשבון פשוט - מהי עלות העסקת עובד בכל אתר ואתר. כאן נכנס השקל למשחק היות ובשנתיים האחרונות הפכה עוצמתו המופרזת של השקל את העובד הישראלי לאחד היקרים בעולם. גם גיל שוויד התייחס לעוצמת השקל כשהסביר לכל מי שרצה לשמוע שצ'ק פוינט הייתה מעסיקה עוד מאות עובדים בשיראל אם השקל היה נסחר סביב שוויו ההוגן (כ-3.8 שקלים לדולר).

כותרת ראשית

- כל הכותרות

כשנתניהו בא לשולץ בדרישה מגוחכת לפטר באירלנד ולא בישראל, וכשניסנקורן מארגן שביתות שמטרתן לצמצם את היקף הפיטורים בטבע, שניהם טועים. ניסנקורן צריך לבוא בטענות לפלוג שהבטיחה לשמור על שער החליפין למען העובדים ונתניהו חייב לבוא בטענות ליועץ הכלכלי שלו אבי שמחון שחושב שלא נורא אם יפטרו 25 אלף עובדים כתוצאה מהתחזקות השקל, ולשר האוצר שלו כחלון שחושב ששקל חזק טוב ל'טיקט' של יוקר המחיה אותו הוא נושא בגאון מבלי לחשוב על המחיר אותו משלם המשק הישראלי כתוצאה מעוצמתו המופרזת של השקל.

פלוג מצידה ממשיכה לעשות את אותן השגיאות והגדולה שבהן היא לסמוך על כך שפערי הריבית יעשו את ההבדל. בנק ישראל חדל כמעט לחלוטין מלפעול בחודשים האחרונים, תוך שהוא מסתפק בהצהרות שהריבית השקלית תישאר ברמתה הנוכחית עוד זמן רב והוא שם את מבטחו בהעלאות הריבית בארה"ב. הריבית אכן הועלתה בארה"ב אולם כפי שציינתי כאן לא פעם אחת- הריבית היא מרכיב שולי בספקולציה על השקל. למען האמת כמעט כל גורם כלכלי הופך להיות שולי.

שימו לב מה קורה כאן בחודשים האחרונים. השקל מתקרב שוב לשיא כל הזמנים וזאת בשעה שפער הריביות לעומת הדולר מתרחב שוב בדצמבר עקב העלאת הריבית בארה"ב. הצפי לשנה הבאה הוא שהפער ימשיך להתרחב. האינפלציה בישראל שוב מתאפסת ובנק ישראל מתרחק מהרף התחתון של היעד שנה רביעית ברציפות. היצוא בירידה והיבוא בעלייה, העודף בחשבון השוטף מצטמצם בלמעלה מ-30% לעומת השנה שעברה ! הצמיחה בישראל בירידה לעומת העולם שממשיך להתאושש. רפורמת המיסוי של טראמפ יוצאת לדרך ותגרום להתחזקות הדולר או לכל הפחות למשיכת רווחים מישראל לארה"ב. על ההתחממות בגזרה הביטחונית ובגזרת נתניהו עוד לא דיברנו. לא לחינם מתחילים יותר ויותר גופים להעריך כי שנת 2018 תהיה שנת שינוי בכל הקשור לשקל. את הספקולנטים זה לא מעניין וכולנו רואים לאן הגיע שער השקל ביום שישי. אם בנק ישראל לא יתעורר, שנת 2018 אכן תהיה שנת שינוי, זו תהיה לדאבון ליבנו שנת התרסקות לתעשייה הישראלית. 

הכותב הוא יוסי פרנק, יועץ פיננסי ומנכ"ל אנרג'י פייננס לניהול סיכונים.

*** החומר הכלול בסקירה זו ואפשרויות הפעולה המתוארות בה מובאים לצורך מידע כללי בלבד ואין לראות בהם משום המלצה ו/או ייעוץ לגבי כדאיות ההשקעה במניות/מט"ח ו/או מכשירים פיננסיים נשוא סקירה זו בפרט או בתחום הנגזרים בכלל. סקירה זו אינה מהווה תחליף לייעוץ ספציפי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם וכל העושה בה שימוש עושה זאת על דעתו ***

תגובות לכתבה(52):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 35.
    לא קונים דירה במחיר בועה!
    כלכלן 31/12/2017 09:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בריטניה וארה"ב מעלים בקצב מהיר ריבית, צפו לנפילה!
    סגור
  • 34.
    פלוג ללעג וקלס בידי השורטיסטים
    YAYA 29/12/2017 17:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מתי את מפנה את הכסא -לכי כבר הבייתה חסרת ידע ןמקצועיות שכמותך-הרסת את היצואנים הקטנים שמפטרים אומנם בין 5-10 עובדים-אבל גאות באבטלה בהקדם תיזכר לחוסר מקצועיות שלך.
    סגור
  • 33.
    הריבית היא רק לחיזוק הבנקים והשקל המנופח
    לביא 27/12/2017 14:14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הריבית היא רק לחיזוק הבנקים למתן ריבית אפס על יתרת עו"ש . אבל לא למקבלי משכנתאות והלוואות שהבנקים גורפים הון עתק מפער זה . כפי שהנגידה פלוג קרנית מאפשרת מידי יום ביומו את התחזקות השקל המטבע החזק בעולם . עם 2 מיליון עניים החיים מתחת לקו העוני של שקל חזק וקבוצה נצלנית החיה על חשבון מתן משכורות רעב בשקל " חזק ".
    סגור
  • 32.
    שמחון הוא אסון
    צדקיהו 27/12/2017 09:57
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שמחון הרס את כלכלת ישראל
    סגור
  • 31.
    דיברת המון שטויות. אותם דולרים ישולמו. גם למי שיסע לחול
    אור 27/12/2017 03:23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אותם דולרים ישולמו .פשוט ישלמו פחות שקלים . קוראים לזה קיצוץ בשכר. זה לא שלא משתלם!
    סגור
  • טען עוד
  • 30.
    התעשיה כבר חוסלה
    שמואל 26/12/2017 22:12
    הגב לתגובה זו
    8 0
    אין חינןך מקצועי ואין עם מי לקדם תעשיה. השקל יקר הריבית האמיתי בבנקים חונקת. המפעלים קורסים והייצור עובר למזרח.ההנהגה של המדינה אינה תומכת בייצור אלא משמנת בתקציבים את מרכיבי הקואליצה.
    סגור
  • 29.
    גם הנגידה מבינה טוב מאוד שמגמה של טיסה חדה למעלה שקל
    רק שקל 26/12/2017 16:03
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אי אפשר בשום אופן לשנות מגמה חדה וברורה למעלה ולא משנה כמה הנגידה תקנה או לא....
    סגור
  • 28.
    יש לבדוק את העשבונות בנק של הנגידה ובעלה
    משה 26/12/2017 15:51
    הגב לתגובה זו
    9 1
    יש לחקור את הנגידה שנראית תמימה אבל נראה לי שמסובבת את כולם ומי יודע אולי מקבלת כספים מגופים גדולים שמהמרים על השקל ...........הלוואי שנתבדה אבל זו רק השערה אפשרית ולא בטוחה
    סגור
  • 27.
    יש לנו יועצי אחיטופל כמו שמחון וכחלון שלא מבין בכלכלה
    כלכלן 26/12/2017 12:45
    הגב לתגובה זו
    6 2
    הבעיה שהנזקים הנגרמים הם קשים וישפיעו לדורות כמו פיטורים רבים בתעשייה עקב השקל המופרז מחירי דירות מההזויים בעולם וכ״ד
    סגור
  • 26.
    יפה כתבת! כל מילה בסלע! (ל"ת)
    ירון 26/12/2017 10:30
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • 25.
    יתרון יחסי
    כלכלן 26/12/2017 10:15
    הגב לתגובה זו
    2 3
    להפנים ולשנן. במשק פתוח רק תעשייה בעלת יתרון יחסי מובהק תשרוד. לתעשיית טקסטיל פשוטה אין זכות קיום בישראל גם אם שער החליפין יוחזק ב10 ש"ח לדולר. השימוש במניפולציה של שער החליפין בזבזני ובלתי יעיל. אם רוצים תעסוקה, אפשר לרשום את המובטלים כיועצים לקיסר ולשלם להם משכורת. אם רוצים גם כלכלה טובה ומוצלחת, היתרון של ישראל הוא פיתוח תחומים מתוחכמים וכן תחומי נישה. צריך ללמוד משווייץ איך לפתח את הכלכלה ולא מוונצואלה.
    סגור
  • 24.
    מה זאת הכתבה הזאת?
    עמי 26/12/2017 10:08
    הגב לתגובה זו
    5 6
    למישהו פה מפריע לשלם פחות על מוצרים ושירותים? כשהשקל מתחזק ועולה לי פחות לשלם על דלק ואוכל אני דווקא שמח. אם אותם מפעלים זקוקים למחוק לי את כל הקנייה כדי להתקיים - אז הם לא מצדיקים את עצמם ועליהם לצמצם בהוצאות!!! לא על חשבון האזרחים, שיוקר המחיה מכניס אןתם יותר ויותר לחובות! בושה של עיתונאות
    סגור
  • 23.
    לבדוק כיצד פלוג אפשרה את התרסקות הדולר ב 10% מאז כהונתה
    דוד 26/12/2017 10:04
    הגב לתגובה זו
    10 3
    להקים וועדת חקירה כיצד פלוג אפשרה להפוך את השקל למטבע החזק בעולם ללא בסיס כלכלי ולרסק את הדולר בארץ . מקבלת משכורת עתק ופוגעת בתעשייה .
    סגור
  • 22.
    אין מנוס מהורדת ריבית לתחום השלילי כמו ביפן.
    OFER 26/12/2017 10:01
    הגב לתגובה זו
    7 5
    עכשיו שהנדלן התקרר והבורסה לא ממריאה כמו בארה"ב - ניתן להוריד ריבית ולהציל אלפי מקומות עבודה
    סגור
  • 21.
    ובנתיים משנים לפרקליט מדינה או הנגידה שודדים 55-60 אלף
    מה מזיז להם? 26/12/2017 08:38
    הגב לתגובה זו
    10 1
    המגזר הציבורי שודדים שכר עתק, פנסיות תקציביות מבחינתם שיפטרו מליון עובדים הם רק יעלו עוד את מיסי הארנונה והקנסות להמשיך את החגיגה לעצמם זה יוון 2009 בחסות מאפיוזת ההסתדרות
    סגור
  • 20.
    תתקדם כבר
    יוסי פרנק הביתה 26/12/2017 07:46
    הגב לתגובה זו
    6 8
    20 שנה רוקד על נגידי הבנק וצופה להתחזקות הדולר בעולם שברור שמטבעות לא מעניינות אף אחד זה ניתוח זה? הכלכלה פה רעה? המצב על הפנים? על אתה בוכה? על זה שהתחסית שלך וועה כבר שנים רבות? נמאס
    סגור
  • 19.
    שקל חזק
    יחזקאל עזרא מציון 25/12/2017 22:34
    הגב לתגובה זו
    6 0
    "המשקיעים הזרים" מסוגלים לעשות סיבוב פרסה בשעות
    סגור
  • 18.
    השקל הוא הביטקוין הבא בנק ישראל לא יכול לשנות מגמות!
    מה יעזור כתבות 25/12/2017 22:06
    הגב לתגובה זו
    7 6
    המגמה ברורה למעלה ודולר ריסוק תהום! זה שהוא יקנה הוא רק יפסיד בלי סוף וחבל גם ככה הפסיד כל מה שקנה בשנים האחרונות.
    סגור
  • 17.
    אין לי בעיה עם מה שאתה רושם אבל אתה חייב להודות בדבר
    המתחזה 25/12/2017 20:23
    הגב לתגובה זו
    7 7
    אחד, אתה הבטחת כבר שהכלכלה בישראל תתרסק השנה, ולבנתיים כולם חיים פה טוב, אני עובד בהייטק מרוויח קרוב ל 30 , וכל החברים שלי גם מסודרים, מעבר לזה, אנשים עושים קניות, חנויות מלאות, מסעדות וכן הלאה, רכשתי היום כמות ענקית של קולים על הדולר שקל, אבל איפה התרסקות הכלכלה ?
    סגור
  • אכלת אותה עם הקולים, השער לא זז ואין מחסר האירופה ארהב. (ל"ת)
    אנונימי 26/12/2017 10:48
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • אם אתהנ עובד בהייטק אל תבלבל את המוח בנוגע לפרנסה
    שט 26/12/2017 10:36
    הגב לתגובה זו
    1 4
    פחות מ 10 אחוז מאזרחי ישראל מתרפרים מההיטק או מעל להכנסה והם לא מייצגים את שאר 90 האחוז. שסובלים קשה מרמת חיים נמוכה.
    סגור
  • אתה צודק אנשים חיים על אשראי .. 70 אחוז מהרכבים משועבד
    ניסים 26/12/2017 09:59
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הר האשראי ענק הניסוי הגדול בהיסטוריה בעיצומו הנגדים מזרימים ים של כסף וזה בסוף ירים את האינפלציה ואת הריבית ביום שאחרי ( שאיננו יודעים אם יקח שנה שנתיים או שלש ) יהיו חכמים גדולים שיישארו בלי מכנסים .בלי רכב אבל יוכלו לטוס ...מעובדה ב- 50 דולר לאירופה באמת הצלחה כבירה
    סגור
  • למה מתחזה?
    יוסי פרנק 25/12/2017 21:39
    הגב לתגובה זו
    8 2
    ראשית מאחל לך שתרוויח כי אתה פועל נכון, הבעיה באופציות שאתה מהמר על טיימינג. שנית אתה טועה במספר נקודות. אף פעם לא אמרתי שהכלכלה תתרסק השנה. אמרתי באופן מפורש ואני חוזר על כך-התעשיה הישראלית לא מסוגלת להתמודד לאורך זמן עם שער 3.5 ונמוך מזה. בכל פעם שזה קרה היה תיקון מהיר מאד, השנה זה מתעכב. התוצאות מתחילות להיראות בשטח(אולי לא בשטח שלך אבל בתעשיה הותיקה ועוד איך) וידוע שהשפעת שער החליפין על הכלכלה , בעיקר היצוא מגיעה לאחר 10-12 חודשים. לכן דיברתי על התרסקות אם השער יישאר והיא אכן תגיע בשנה הקרובה. שנית לקחת את עצמך או את מה שאתה רואה במסעדות זו טעות- אתה שייך למגזר שמהווה 9% מהאוכלוסיה העובדת אולם משכורותיו עולות כל הזמן ולא מייצגות את המשק בגלל בעייה מבנית עליה אנחנו מדברים המון והיא שאין חינוך טכנולוגי ועל כן יש מחסור חמור והשכר עולה. זה גם מעוות את הנתון של השכר הממוצע כי אם תפריד את ההיי טק תראה ירידה די חדה בשכר. לגבי הקניות ראה שני דברים -העיקרי הציבור חי יותר ויותר על אשראי, זה נתון גלוי והמשני הלבנת כספים עקב פעולות נמרצות(סוף סוף) של מס הכנסה שגורמות לאנשים להוציא הרבה מזומנים
    סגור
  • דולר חלש מול כולם
    דולר חלש מול כולם 26/12/2017 16:15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    זה לא שהשקל חזק - זה יותר שהדולר מאבד את ערכו כי הFED לא מפסיק להדפיס דולרים. המשחקים עם המטבעות - לדוגמא הורדת שער השקל באופן מלאכותי טוב רק לספקולנטים וחלקית ליצואנים. תעשייה שלא מסוגלת להיות תחרותית מבלי לשלם שכר רעב עדיף שתיעלם כבר היום. אפשר להביא את השער גם ל5 שקלים לדולר וגם אז יצואנים יבכו שהם לא יכולים להתחרות בהודו, אז מה לעשות? אולי להביא את השער לרמה של 20, 50 או אולי 100 שקל לדולר כדי שקמצוצץ של האינטרסנטים עשירים ייהנה על חשבון שאר האזרחים?
    סגור
  • 16.
    שורט כל השקל ?
    אנה םרנק 25/12/2017 19:37
    הגב לתגובה זו
    2 1
    יוסי פרנק , היחידי על פני כדור הארץ בשורט על השקל .....
    סגור
  • 15.
    מה שמעניין אותם זה הנסיעות לחול
    אמיר 25/12/2017 19:36
    הגב לתגובה זו
    4 2
    השקל החזק מאפשר לכולם לחגוג בחול הכל מעבר לים יותר זול .כולם טסים אבל התעשיה סובלת ותסבול עוד יותר
    סגור
  • ולגנוב מקופת המדינה 50-60+ אלף שקל..ופנסיות תקציביות
    בדיוק 26/12/2017 08:39
    הגב לתגובה זו
    9 0
    רואים רק את הכיס של עצמם
    סגור
  • 14.
    מהצד זו חוכמה קטנה להטיח ביקורת כוללנית
    האשם תמיד 25/12/2017 19:15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נראה שקרנית פלוג לא נוטה לבזבז תחמושת. בכתבה לא ראינו שום עצה מעשית והסתכלות מתחת לפנס
    סגור
  • האשם
    יוסי פרנק 25/12/2017 21:41
    הגב לתגובה זו
    7 1
    אי אפשר בכל טור לתת את הפתרונות. מניתי בטורי הקודמים לפחות עשר דרכי פעולה אפקטיביות. הבעייה העיקרית של מקבלי ההחלטות היום היא שהם לא מסוגלים להודות שיש בעייה
    סגור
  • 13.
    היצוא לא מפסיק לעלות
    א נעם 25/12/2017 18:27
    הגב לתגובה זו
    3 5
    למה אתם מפרסמים הגיגים המנותקיםמהמציאות ?!ביתרות והיצוא לא מפסיקים לכלות ! איזה התרסקות ואיזה נעליים ?!
    סגור
  • נעם
    יוסי פרנק 25/12/2017 21:43
    הגב לתגובה זו
    4 1
    היצוא בירידה. ראה נתוני למס. הוא יהיה בירידה חדה יותר בהמשך מכיוון שנתון ידוע הוא שהשפעת שער החליפין על היצוא מגיעה באיחור של כ12 חודשים ועל כן תראה אותה במלואה בעוד חצי שנה.
    סגור
  • 12.
    לכותב אין מושג בכלכלה
    מאקרואיסט 25/12/2017 18:06
    הגב לתגובה זו
    2 7
    השקל חזק לא בגלל ספקולציה. הוא חזק כי הכלכלה חזקה ואמון המשקיעים הזרים בה חזק. אין מה לעדות, זה חלק מתהליך התאמה טבעי שעל העובדים במשק לעבור. ההתערבות של בנק ישראל הרסנית ורק מעכבת את תהליך ההתאמה של העובדים וקליטתם במקום עבודה חדש.
    סגור
  • 11.
    כל מה שמציעים לכם תעשו הפוך מנסיון של
    יונתן הקטן 25/12/2017 18:01
    הגב לתגובה זו
    1 3
    שנים . הדולר הולך להתרסק בהשראת בנק ישראל . הוא מרוויח מזה הוא גוף פרטי לא שייך למדינה . רונה דולרים במידה כזאת שהשקל ישאר חזק ואז מרוויח מכל הכיוונים .
    סגור
  • 10.
    בכתבה ישנן תלונות, אבל איפה הדעה/המלצה!?
    יוסי 25/12/2017 17:55
    הגב לתגובה זו
    3 0
    האם הייתה ממליץ להמשיך קניות מוגברות, האם הייתה מוריד ריבית, האם הייתה קובר הכנסות מסטארט אפים בחו"ל, האם הייתה ממשיך קניות נפט בכמויות מיותרות (יש לנו גז אם במקרה שכחת) וכו' הדברים הנ"ל היו מביאים עוד יותר ספקולנטים מהעולם(היו מזהים חולשה) ומחזקים את השקל. המשך העלות ריבית באמריקה ובהמשך באירופה לאט-לאט יעשו את שלהם. סתם ניחוש.
    סגור
  • יוסי
    יוסי פרנק 25/12/2017 21:46
    הגב לתגובה זו
    2 1
    יש הרבה פתרונות אפקטיביים. עוד לא נולד הספקולנט שיכה רגולטור נחוש. את הפתרונות העליתי בטורים קודמים ויש אינספור כאלה. מסכים לגבי המשפט האחרון,השאלה כמה זמן זה ייקח ומה יהיה המחיר שתשלם הכלכלה שכבר נמצאת בנסיגה ביחס לעולם.
    סגור
  • 9.
    לא צריך שתתעורר אלא שתתפטר! מספיק עם האי עשיה לתעשיה! (ל"ת)
    בן 25/12/2017 17:42
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 8.
    חולשת הדולר
    מורג 25/12/2017 17:11
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לפני שתוקפים את יוסי פרנק הייתי ממליץ לאותם גורמים הלועגים לדברי לנסות להמיר לדוגמה סכום של 5000 ש"ח באחד מסניפי הבנקים באירופה. ראו לך אחר כבוד את הדרך אל מחוץ לסניף. וזו האינדיקציה האמיתית ל"חוזקו" של השקל הישראלי
    סגור
  • ~
    אנונימי 25/12/2017 19:29
    הגב לתגובה זו
    1 3
    ואם תנסה להמיר 5000 ש"ח באירן ? , מה אז יראו לך ?
    סגור
  • 7.
    החברות צריכות לעשות ביטוח על הדולר-שקל .
    אזרח שאכפת לו . 25/12/2017 17:05
    הגב לתגובה זו
    3 2
    בדיוק כפי שמבטחים רכבים , מפעלים ... , כך החברות צריכות ללמוד שיש לבטח גם נגד התחזקות השקל , וטובה שעה אחת קודם .
    סגור
  • אזרח
    יוסי פרנק 25/12/2017 21:48
    הגב לתגובה זו
    2 1
    עלות הביטוח היום לא כדאית. אם ב 3.5 אתה הופך ללא רווחי מה הטעם שתגן על ירידה מתחת 3.4 ?
    סגור
  • אתה כנראה חי בלה לה לנד איפה שמחלקים ביטוח חינם.
    ממי 25/12/2017 18:32
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לפעמים עלות הביטוח הופכת את כל העסקה ללא כדאית. בטח עכשיו כשהדולר נמוך מול השקל עלויות הביטוח בשמיים.
    סגור
  • 6.
    מה ניתן לעשות
    מתושלח 25/12/2017 17:03
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אילו אתה נגיד הבנק באיזה מהלכים היית נוקט? על פניו נראה לי שבנק ישראל נשאר ללא תחמושת וגם למשרד האוצר אין הרבה אפשרויות בהינתן תקרת ההוצאה הציבורית
    סגור
  • מתושלח
    יוסי פרנק 25/12/2017 21:53
    הגב לתגובה זו
    2 2
    גם לבנק וגם לאוצר יש המון תחמושת. אני הייתי שם רצפה לסל המטבעות, הכי נכון לתקופה והייתי מקים קרן עושר כמו זו של הגז שתספוג 50 מיליארד דולר (מעודפי ההיי טק)במשך 10 שנים
    סגור
  • 5.
    מיהו יוסי פרנק?
    איתי סמואלוב 25/12/2017 17:00
    הגב לתגובה זו
    5 5
    אי עוקב אחרי הטטר של יוסי כנגד בנק ישראל / בעד החלשת השקל כבר למעלה משנה.אני מסכים עם חלק מהטיעונים, אבל חלקם הגדול הוא דמגוגיה לשמה.מיהו יוסי פרנק? מה האינטרס הסמוי שלו החלשת השקל? האם הוא במקרה יצואן? האם הוא מתמודד על משרת נגיד בנק ישראל?ראוי היה לציין זאת בסוף הכתבה, כדי שהקוראים יקחו את דבריו בפרופורציה הראויה.נ.ב. שקל חזק מוזיל את יוקר המחיה בארץ. גם היצואנים יהנו מחומר גלם, חשמל, מים, דלק ... יותר זולים דעתי הצנועה,עדיף לעזור ליצואנים בסובסידיה על פי כמות העוסדים שהם מעסיקים, ובכל דרך אחרת שניתן להגביר את התחרותיות שלהם ולתת לכוחות השוק לקבוע את שער החליפין.נ.ב. סוחרי המט"ח הספקולנטים, לא מרוויחים יותר אם השקל עולה או יורד. הם תמיד ינסו להצטרף למגמה של השוק, ולא להילחם בו. כל הטענה ששער הדולר יורד בגלל ספקולנטים היא מגוחכת.נ.ב. בנק ישראל כבר רכש 110 מיליארד דולר! תחשבו כמה דברים היה ניתן לשפר במדינה בסכום הזה! וכל זה כדי "לעזור ליצואנים", ועוד הם מעיזים להתלונן כל הזמן ....
    סגור
  • איתי
    יוסי פרנק 25/12/2017 21:59
    הגב לתגובה זו
    0 4
    מי אני רשום לך בתחתית הכתבה. אני מייצג למעלה ממאה חברות, מהגדולות במשק, יצואנים, יבואנים ואחרים. האם זה רלוונטי ? אין שום דמגוגיה. אני מפנה אותך לטורי-כולנו מדברים מהפוזיציה, אבל כל טיעון שלי מגובה בעובדות מוצקות ואני מצפה ממי שטוען שזו דמגוגיה להסביר ולהביא טיעון נגדי. סובסידיות פסו מן העולם ואם אתה מציע חומרי גלם יותר זולים ליצואן אני מציע שתדבר איתו והוא יסביר לך שזה לא רלוונטילגבי המסחר ברור שאינך מבין מהו מסחר כי ברור שגופים גדולים שפועלים ברמת שיתוף פעולה כזו או אחרת יוצרים וקובעים את המגמה. בנק ישראל רכש 82 מיליארד ואי אפשר היה לעשות דבר במדינה כי זה לא בא על חשבון דברים אחרים-זו אגב דמגוגיה ולא מה שאני כתבתי
    סגור
  • כדאי שתלמד מה קרה בשוויץ ב2015
    עמי 26/12/2017 10:14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לאחר שזו הצמידה את הפראק שוויצרי, בניגוד לכוחות השוק, ל1.2 נגד היורו - כדי למנוע את ההתחזקות שלו. זה הוביל לאינפלציה רצינית, והבנק נאלץ לבטל את ההצמדה.
    סגור
  • 4.
    יוסי כמה הפסדת מהתחזקות השקל
    כלכלן 25/12/2017 16:54
    הגב לתגובה זו
    3 14
    די מאלו שמדברים מהפוזייה צריך עיתונות מאוזנת
    סגור
  • 3.
    לא רוצים מעורבות של בנק ישראל! די לגנוב כסף מאזרחים!
    האדם הפשוט 25/12/2017 16:53
    הגב לתגובה זו
    5 2
    דואגים לכמה עובדים על חשבון כלל האוכלוסייה שמחזיקה שקלים וכספה נשרף בשל מדיניות בנק ישראל.
    סגור
  • כנראה שגם לך עשו שטיפת מוח.
    avnersh1 25/12/2017 18:27
    הגב לתגובה זו
    2 4
    את הנזק מהשקל הזול תאכל לכל חייך. את התועלת מהיבוא הזול תשכח מחר. אבל העיקר זה "יוקר המחייה" והחיוך של כחלון.
    סגור
  • 2.
    כתבה מעולה אבל ?
    מתעניין 25/12/2017 16:51
    הגב לתגובה זו
    2 4
    הי יוסי, כתבה מעניינת ,מחד, אתה רושם כי רפורמת המס של טראמפ, גיזרה בטחונית וכו, יגרמו להתחזקות הדולר, אם ככה זה טוב לנו ושנת 2018 תהייה באמת שנה בה הדולר יתחזק מול השקל,מנגד, בסוף אתה רושם כי זאת תהיה שנת התרסות לתעשייה, אבל אם הדולר יתחזק זה דווקא טוב לתעשייה וליצוא ?
    סגור
  • הדולר יתחזק בעולם לא בישראל - השקל לדולר מופרך (ל"ת)
    בן 25/12/2017 17:43
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 1.
    כל כך התגעגענו
    משקיע 25/12/2017 16:46
    הגב לתגובה זו
    4 6
    סוף סוף יוסי חוזר לנוסחה הישנה והמוכרת. התחושה היא כמו בליל הסדר. שוב חוזרים על המזמורים הישנים, שוב חוזרת הבדיחה של הדוד מוטקה למה לקו המצרים 40 מכות...אבל איפה האשמת הספקולנטים במסחר בלילות שבת ובמוצאי חגים? נא לתקן.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות