בדרך "לכבוש את הענן": הרכישה שמלהיבה את מייקרוסופט

מייקרוסופט מנסה להשתלט על תחום הענן. איך זה קשור לקוד הפתוח, ולמה זה דומה למהלך שעשתה לפני 30 שנה לכיבוש המחשב השולחני? 

 | 

האישור שנתן השופט השבוע לעסקת T/TWX פותח הדלת למיזוגי ענק רבים שעוכבו מה שמבטיח המשך ההתעניינות במניות. האישור טיפה מדאיג כי פותח הדלת ליצירת גופי ענק, מונופולים למעשה ולא רק במדיה. התגובה הראשונית תהיה כנראה ירידת מניות T בגלל עומס החוב הצפוי וכבר כתבנו על כך בעבר אבל לנו נראה ש-AT&T תתגבר על כך ואפילו לא תוריד הדיבידנד ונוצרת הזדמנות קניה שכדאי להמתין לה (להמתין שהתהליך יתבהר).

למה מייקרוסופט משלמת 7.5 מיליארד בעבור .GitHub Inc?
בשנת 2000 רעשה הארץ משנודע שחברת לוסנט, שבאותם ימים ולאחר שהופרדה מ-AT&T נחשבה כחוד החנית של תעשיית הטלקומוניקציה הגלובלית (ואחת מאהובות האנליסטים בוול סטריט), רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי כרומטיס, בת השנתיים, בשווי של כ-5 מיליארד דולרים במניות לוסנט שאז נסחרו לפי 75 דולר למניה.

"למה משלמת לוסנט סכום כזה עבור החברה?" שאלנו אז את מייסד כרומטיס ונוסיף שהחברה הצעירה גייסה שנה לפני העסקה 50 מיליון דולרים מקרנות הון לפי שווי חברה של 100 מיליון. הסביר לי המייסד שהחברה עוסקת בפתרונות אופטומיזציה לרשתות אופטיות ונותנת מענה טכנולוגי ופתרון עסקי לרשתות מטרופוליטניות שמתקשות לעמוד בכמות המידע שהולכת וגדלה במהירות.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

"אבל 5 מיליארד?", הקשינו. האיש משך בכתפיו, "רק לפני כחודש", אמר, "רכשה סיסקו סטארט-אפ אמריקאי שדומה לנו ב-7 מיליארד דולרים כך שלמעשה  מכרנו בזול" ותשובה זו הייתה הנכונה. גם כרומטיס כמו אותו סטארט-אפ אמריקאי שרכשה סיסקו נסגרו כשנה לאחר שנרכשו כי שוק הטלקומוניקציה לא התקדם בכיוון שבו האמינו הרוכשים וכהערת אגב נוסיף שעסקאות דומות רבות בשנים 1998-2000 הסתיימו בכישלון דומה.

בדיעבד הסתבר שבהתלהבות העתידנית שאפפה את וול סטריט בתחילת המאה נעשו עסקאות מסוג זה בעיקר "בגלל שהמתחרים קנו". הידע אז לגבי ההתפתחויות הטכנולוגיות העתידיות היה מבוסס יותר על חלומות ופחות על עובדות שעדיין לא היו. ערכי חלל חזרו לככב ובגדול מאז החלה התמזגות מהפכת הטכנולוגיה לכלכלת המיינסטרים ב-2008-9.

אלא שהפעם התבססו המחירים על בסיס עובדתי/עסקי יותר כיוון שבעשור האחרון ובלחץ ההתפתחויות בשווקים הפכו המיזוגים והרכישות למחויבי מציאות. מדוע? בגלל התפתחויות כמו:
1. קצב ההתקדמות הטכנולוגית המהיר שיצר נישות חדשות לבקרים וגרם לחברות קיימות להעדיף רכישות, אפילו במחירי חלל, גם בגלל "הזמן לשוק" (Time to market) וגם בגלל עלויות המו"פ.
2. תהליך הגלובליזציה, התחרות על הצריכה ("דרישות השוק") והלחץ לצמיחה מהירה יותר שחייבה רכישות לצד הצמיחה האורגנית.
3. עלות הכסף. כמויות המזומנים "הגדולות מידי" שהצטברו אצל רוכשים פוטנציאליים וקרנות השקעה בעשור האחרון החלו לפגוע, בגלל התשואה הנמוכה, בקצב הצמיחה של הגופים הללו.
4. השיפור בהבנת התהליכים הטכנולוגיים, ההתמזגות שלהם וכיווני ההתפתחויות (גם של התעשייה וגם של בנקאי ההשקעות והאנליסטים) הגדיל את אחוזי ההצלחה של הרכישות בעשור האחרון. רכישות מהסוג שעשתה פייסבוק בזמנו, של אינסטגרם ושל וואטסאפ, הן דוגמה להבנת מסלול ההתקדמות של המהפכה שהרי צוקרברג הוכיח במקרים אלו יכולת חזוי נכונה של ההתפתחויות.

רכישת NXP ע"י קוואלקום (סימול: QCOM) וניסיון הרכישה של ברודקום את קוואלקום הן דוגמאות של הצרכים העתידיים בתעשיית המוליכים למחצה שמחייבים ריכוז של גודל, ידע, עצמת שיווק וכסף. גם נסיון רכישת טיים-ורנר על ידי AT&T או הרכישה של Whole Foods Market על ידי אמאזון נעשו בשל תהליך ההתמזגות הטכנולוגית כאשר כל הרכישות נעשו במחירים שנראים "מטורפים".

אלא שכפי שקרה בפייסבוק כך גם קורה כנראה בברודקום ובקוואלקום וכך גם קורה עם אמאזון/Whole Foods ו-AT&T/טיים-וורנר ורכישות אחרות שלא הזכרנו ושמראות שהמחירים הגבוהים שווים בדיעבד את ההוצאה. נתבונן היום בעסקת הרכישה האחרונה של מייקרוסופט שמדגימה מצוין את הנושא.

מי זו .GitHub Inc?
מדובר בחברה שהוקמה ב-2007 כאתר שנותן שירותי תכנת לינוקס בשם GIT שמיועד למפתחי אפליקציות ומאפשר טיפול, ניהול ואחסון של קודים של מחשב, אתר שמתאים במיוחד לפעילות בתוך הענן. ההצלחה הייתה מרשימה ובסוף יוני היו לאתר 28,685,368 משתמשים רשומים ו-85 מיליון ארכיוני קוד (code archives) וזה אתר הקוד מקור (Source code) הגדול בעולם. מעבר לכך לא נוכל להמשיך כי בורותנו תתגלה במלואה.

מייקרוסופט להוטה הייתה כנראה לרכוש את החברה. לפי הודעתה, GitHub תעזור לה "לכבוש את הענן כפי שכבשה את המחשב השולחני (desktop) לפני כשלושים שנים". הסכום, 7.5 מיליארד, ישולם כולו במניות MSFT (לפי דרישת המוכרים דווקא) ומייקרוסופט תמנה את נט פרידמן, ממנהלי חטיבת הענן שלה ואחד מהכוכבים העולים במייקרוסופט, כמנכ"ל.

החברה החדשה תצורף לחטיבת הענן (Microsoft Azure). חשוב לציין ש GitHub הוערכה רק בשנה שעברה בשווי של 1.9 מיליארד. "מייקרוסופט", אמר המנכ"ל Satya Nadella, "היא בראש ובראשונה חברה של מפתחי תכנה, ה-Azure הוא מנוע הצמיחה החזק שלנו ו-GitHub תחזק ותתמוך גם במחויבות למפתחים וגם כתומכת בענן".

מייקרוסופט מכינה את הקרקע לשלב הבא
מה שעושה מייקרוסופט במקרה זה (בדומה למה שעשתה פייסבוק במקרה של אינסטגרם וואטסאפ) הוא הכנת הקרקע לשלב ההתפתחות הבא של הרשת. טימותי (טים) ג'ון ברנרס-לי, ממציא "הרשת הכלל עולמית" (World Wide Web) וזוכה פרס טיורינג לשנת 2016 על ההמצאה הזו, על הדפדפן הראשון והפרוטוקולים והאלגוריתמים הבסיסיים המאפשרים לרשת לגדול, טוען שהענן, 25 שנה מהיום בה החלה הרשת לפעול, יגדיל וירחיב משמעותית את הרשת הכלל עולמית  והמלחמה על "השליטה" ברשת תתמקד בענן (למאמר המלא) ומי שיציע התנאים הטובים ביותר למפתחים ינצח. 

לכך מכוון Nadella שמאז שנכנס לתפקיד המנכ"ל, בתחילת 2014, רוכש בהתמדה את אהדת המשקיעים (המניה עלתה מאז ב-175%) והאנליסטים. זה לא יהיה קל כי למייקרוסופט היסטוריה של בעיות עם מפתחי קוד פתוח (open source). רכישת GitHub היא חלק מהמאמץ של מייקרוסופט להתגבר על הבעיה הזו.

נאדלה מתחייב ש-GitHub תישאר יחידה עצמאית, "המפתחים יוכלו להשתמש בכלים כרצונם כולל מערכות ההפעלה ולהשתמש באיזה קוד שיחפצו כולל איזו מערכת ענן שירצו..", אמר. זה צעד חשוב כי התחרות מול גוגל, אמאזון ופייסבוק עזה (ישנם מפתחים רבים שהם "אנטי מייקרוסופט" שלנוכח הודעת הרכישה החלו לאיים שיעזבו את GitHub אם זו תסופח). חברת Rackspace, מהמובילות בתחום הייעוץ לשירותי ענן בארה"ב, טוענת שרכישת GitHub, "אם תתבצע כפי שמבטיחה מייקרוסופט" אכן תקפיץ את מייקרוסופט כמרכז פיתוח ובגדול.

"הקוד הפתוח זה שם המשחק"
ענקית הציוד החקלאי Deere & Company (סימול: DE), שיכולה לשמש דוגמה מצוינת לתהליך ההתמזגות של מהפכת הטכנולוגיה לכלכלת המיינסטרים, מתייחסת לרכישת GitHub. הסקטור החקלאי הוא ללא ספק אחד הסקטורים היותר נהנים מהתקדמות מהפכת הטכנולוגיה שלמעשה אפשרה לו לצעוד קדימה בצורה משמעותית ביותר והמשקיעים מעריכים זאת.

מניות החברות המובילות בציוד חקלאי, DE, CAT, KMTUF ו-KUBTF היכו בשנתיים האחרונות את מדד ה-S&P. חברת Deere, שהשנה חוגגת 100 שנים לקיומה, הייתה, כמו החברות האחרות שהזכרנו, חברה מובילה בכלכלה הישנה. 

החברה עוסקת בציוד חקלאי, בנייה לחקלאות, מיכון ליערנות, מנועי דיזל ומערכות כוח לרכב חקלאי וכבד כמו סרנים, צירים ותיבות הילוכים וכן ציוד למדשאות. בתחילת המאה החלה למזג לתוכה את הטכנולוגיות המתקדמות כאשר ב-2009 היא ממזגת לתוכה את הבינה המלכותית, IOT והענן.

החברה הקימה את חטיבת הפתרונות החכמים ב-2008 ומנהלה, ג'ון סטון, שבחן (כלקוח פוטנציאלי) את ההשפעה שתהיה למייקרוסופט ולמשק בעקבות רכישת GitHub אומר, "אני נלהב וגם עצבני". נלהב כי מייקרוסופט שמאז ומעולם הייתה מפתחת הכילים המובילה ברשת מצרפת את נושא הקוד הפתוח. עצבני כי למייקרוסופט אין היסטוריה מוצלחת בתחום.

"אם אכן תעמוד החברה בהבטחתה לשמר את תרבות קידום הקוד הפתוח של GitHub ותתמקד בסביבת העבודה הנוחה למפתחים אני רואה התקדמות משמעותית בטכנולוגיה בחברות כמו שלנו. אנחנו לקוחות גם של מייקרוסופט וגם של GitHub ובניהול נכון של הרכישה מייקרוסופט בתוך זמן לא ארוך, תהיה המובילה בענן כי הקוד הפתוח זה שם המשחק". 

כדאי לקרוא את "ההימור של Deere על AI ו-IOT", מאמר שנותן פרספקטיבה על ההתמזגות. בין הציפיות של חברות כמו Deere לציפיות של הנהלת מייקרוסופט ולדחיפה שנותנות חברות כמו GitHub לרשת אפשר להבין מדוע מוכנה מייקרוסופט לשלם 7.5 מיליארד עבור חברה שלפני שנה הוערכה ברבע מהסכום.

עדכון על מייקרוסופט
המניה ​(סימול:MSFT), כידוע לקוראים וותיקים, כלולה בנבחרת שלנו שנים רבות. בין תחילת המאה לסוף 2008 איבדה המניה כ-75% מערכה ובעיקר בגלל שנראה היה, בעיקר לאנליסטים ומשקיעים, שבתחרות מול חברות הרשת וחברות טכנולוגיה שונות, מאבדת את יכולות ההתחדשות שלה ונשארת מאחור וזה בנוסף לטעויות שעשה מנכ"ל החברה סטיב באלמר.

באלמר, שהוביל בין 2000 ל-2014, התנגד לכניסה לנושא הלינוקס והקוד הפתוח וניתק בזמנו את היחסים עם "מלכת הלינוקס" Red Hat (סימול: RHT) שהיום אגב היא הקבלן הראשי לנושא במייקרוסופט. באלמר גם יצא למלחמה נגד גוגל ויש המאשימים אותו גם בצרותיה של נוקיה (סימול: NOK) אבל האמת היא שהחל מ-2012-13 החזיר באלמר את החברה למסלולה והוא שטיפח את Nadella ותמך בו כמחליפו. 

נאדלה התחיל בהתייעלות שהביאה לשיפור משמעותי בדוחות אבל הדבר החשוב שעשה היה השינוי שביצע באסטרטגיה של החברה, בעיקר שיתוף פעולה מול המתחרות כמו אפל ו-IBM, החזרת הקוד הפתוח והלינוקס והכניסה המסיבית לתחום המשחקים (Minecraft ו-Xbox). מייקרוסופט הופכת ל"נטפליקס של המשחקים".

הפלטפורמה הנוכחית  של Xbox, כמות הלקוחות, מערכות היחסים עם ספקים ותשתית הענן שמאפשרת ה-Azore, מעמידים את מייקרוסופט בקדמת התחרות שמתפתחת במשחקי המחשב (כדאי לקרוא המאמר ב-CNBC על איך מעריך האנליסט קייט ווייס ממורגן סטנלי את הסיפור הזה שבעקבותיו נתן במרץ המלצת קניה עם מחיר יעד 130. הוא חזר על ההמלצה השבוע).

מאז תחילת מאי עשו 13 אנליסטים מחקר על MSFT כאשר 12 מתוכם עם המלצת "קניה" ואילו ג'פריס יצא עם המלצת "מכירה" (באותו יום בו הוציא ווייס את המלצת הקניה במורגן סטנלי). לא הצלחנו להגיע לסיבת ההמלצה של ג'פריס. אולי בגלל "העובדות הכלכליות" שטוענות שמחיר המניה גבוה.

ב-101 דולר MSFT נסחרת במכפיל 2018 של קרוב ל-30 לעומת 15.6 של אורקל (סימול: ​ORCL), מכפיל 22.6 של SAP או 10.6 של IBM, שלושת המתחרות הגדולות. אבל MSFT, כמו BA, FB, EW CAT, VEOLIA ואחרות שהזכרנו חייבות להיות, בצורה זו או אחרת, בכל תיק השקעות והסלים השונים הם הפתרון הנכון לכך.


** אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל  

תגובות לכתבה(64):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 27.
    לשלמה: הלינקים לכתבות הבאות לא פעילים!!!
    ממשה לשלמה 06/07/2018 19:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לשלמה: הלינקים לכתבות הבאות לא פעילים (מהכתבה על נטפליקס)
    סגור
  • 26.
    למה לא נותנים קרדיט לוויקפדיה ?
    ישראל 21/06/2018 14:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    (טים) ג'ון ברנרס-לי (באנגלית: Timothy John Berners-Lee; נולד ב-8 ביוני 1955) הוא מדען מחשב אנגלי, שנודע כממציא "הרשת הכלל עולמית" (World Wide Web). זוכה פרס טיורינג לשנת 2016 "על המצאת הרשת הכלל עולמית, הדפדפן הראשון, והפרוטוקולים והאלגוריתמים הבסיסיים המאפשרים לרשת לגדול".
    סגור
  • 25.
    כתבה מאוד מעניינת, תודה. אגב...........
    סימפל 20/06/2018 14:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לא יודע לגבי מייקרוסופט, אבל את התואר "נטפליקס של המשחקים" הייתי מעניק לחברת STEAM, שהוקמה אגב על-ידי יוצאי מייקרוסופט. הבעיה שהיא חברה פרטית........... אבל EA לפני כמה שנים הקימה חנות (גרועה) כדי להתחרות בה, וגם UBISOFT הקימו חנות (גרועה), ויש את הפלייסטיישן סטור וגם למייקרוסופט יש חנות, וגם FACEBOOK הקימו חנות, אבל לסטים יש נדמה לי מעל 20 אלף כותרים בחנות. היא בפער ענק. חבל שהיא פרטית.
    סגור
  • 24.
    קראתי שמג'יק ג'ק ווקלטק (CALL) נמכרה לבי.ריילי פייננשל
    יוסי 19/06/2018 07:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם המניה תמשיך להיסחר או תמחק?
    סגור
  • אכן נרכשת
    שלמה גרינברג 19/06/2018 11:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ספור מתגלגל כי B. Riley Financial שבין השאר היא גם חברת השקעות אספה 3.04 אחוזים ממניות CALL במהלך 2016-17. במרץ השנה אישרו בעלי המניות של CALL את רכישת יתרת המניות ע"י RILY. אבל צורת הרכישה שונתה במרץ ועכשיו מדובר על מיזוג בין CALLת RILY ו B.R. Acquisition Ltd כך שלא ברורה ההשלכב על מניות CALL עדיין
    סגור
  • טען עוד
  • הלינקים לכתבות הבאות אינם עובדים, תודה
    משה 08/07/2018 07:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    .
    סגור
  • 23.
    Dbx עוד טרוף של מתקפת אינדיאנים
    Dbx 18/06/2018 18:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברה בשווי 17 מיליארד דולר. בסהכ לפני מספר ימים נאמר עליה שהיא מאוד זולה _ והופ האינדיאנים עולים על הסוסים ומעלים את המניה בלי הכרה.
    סגור
  • 22.
    רכישה ביוקר
    גיל 16/06/2018 22:51
    הגב לתגובה זו
    0 3
    הרכישה היא לא פחות מטעות אסטרטגית.מה שנרכש קיים היום גם אצל המתחרים ויש תחרות רבה.זה למעשה מעיין ספרייה כאשר כל ספר הוא קוד תוכנה.ספר זה ניתן לקריאה בחינם.למעשה הלכו 7 מיליארד לפח.היו צריכים לרכוש את redhat במקום.
    סגור
  • לא מדוייק... כדי לעבור סיפריה
    איחטיאנדר 19/06/2018 13:50
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אתה צריך סהכ לקנות מנוי חדש. לצאת מגיטהאב, כאשר כל מערכות ה-DEVOPS שלך באינטגרציה מלאה איתן, זה סיפור שונה לחלוטין. + מידע עצום על הטרדנים והשימושים בקוד + הטמעת גיטהאב כפתרון (סרביס) המוצע של מייקרוסופוט לאנטרפרייזים שלה. מדובר על רכישה אדירה.
    סגור
  • לדשעתי אתה טועה
    שלמה גרינברג 17/06/2018 11:35
    הגב לתגובה זו
    4 1
    המשפט "זה למעשה מעיין ספרייה כאשר כל ספר הוא קוד תוכנה.ספר זה ניתן לקריאה" פשוט לא מדויק. אגב, מייקרוסופט בדקה מספר פעמים אפשרות רכישה של RHT.
    סגור
  • 21.
    תודה על הסרת מפגעי הקדימונים (ל"ת)
    ליעקב ג היקר 16/06/2018 17:22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 20.
    בתחום התוכנה ליתרון הגודל אפקט משמעותי
    שמואל ברגר 16/06/2018 10:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ונראה שבנישות שלה (לא רשתות חברתיות), היא נותרת השחקן החזק והגדול ביותר. להוציא התנגשות עם השלטונות (שלא נראית לי סבירה בתקופת נאדלה), המניה הזו עולה רק מעלה.
    סגור
  • 19.
    למה GE נשארת תקועה?
    א' 15/06/2018 15:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    GE אמנם מצאה תחתית אבל היא לא מצליחה לחזור ולהתרומם,היו ד"וחות טובים והיה ידוע שהPower Buisness שלהם לא הולך להתרומםבזמן הקרוב אז המנכ"ל לא באמת חידש משהו , למה בכל יום מחדש המניה הזאת היא עם הביצועים הכי גרועים בדאו ג'ונס עדיין?
    סגור
  • כי זו לא חברה של 300 איש.
    רז 21/06/2018 10:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה קונגלומרט שמתפרס על מעל עשרה תחומים, עם 450 אלף עובדים. הרפורמה, על סמך אתרי החברה הישראלים, טרם הסתיימה, ולטווח הארוך אין ספק שהיא צריכה להיות בתיק. אך נדרשת כאן סבלנות. זו מילת המפתח.
    סגור
  • כי המנכל אמר
    פשוט מאוד 17/06/2018 09:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהוא לא שולל גם עוד קיצוץ בדיבידנד.
    סגור
  • 18.
    משום מה ביזפורטל לא מעלה את התגובות (ל"ת)
    דרק 15/06/2018 14:29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • כנראה שכן:)
    טל 17/06/2018 10:45
    הגב לתגובה זו
    2 0
    .
    סגור
  • 17.
    שלמה - דעתך על טוויטר בבקשה
    חן 15/06/2018 09:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היי שלמה מה דעתך על טוויטר בעקבות הנסיקה האחרונה לאחרונה? האם אתה רואה בה מניית "MUST " בכל תיק כפי שכתבת לא אחת על מייקרוסופט, פייסבוק, טאואר, וכו'?
    סגור
  • עניתי על השאלה לאחרונה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 17/06/2018 11:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • מדהים שלפני פחות משנתיים
    Twtr 17/06/2018 09:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    באוקטובר 2016 הדיבור היה שהיא תרכש לפי 27 דולר למניה. אנחנו בתקופה פסיכית. אתה חייב להפנים. Amd פרסמו דוחות באפריל ומאז עלו 70 אחוז. Etsy הודיעו לפני מספר ימים על העלאת מחירים והמניה עלתה ב 30 אחוז. מתקפות אינדיאנים חסרות רחמים.
    סגור
  • 16.
    הפרופסור בן ברננקי
    לרון 15/06/2018 09:31
    הגב לתגובה זו
    8 1
    חוזה נפילה מהצוק בארה"ב בשנת 2000 עובדת הנפילה נכונה העיתוי לא בטוח אך בל נשכח שכל תהליך מגביל את עצמו וגם הטכנולוגיה האינטרנט הסמארטפון וכדומה מצלילה בהם מובטחת נא לא להתלהב מכל מיזוג או קניה המניות שציינת שלמה ראויות להיות בתיק ההשקעות אך לא במחיר הנוכחי חוק הכבידה כזכור
    סגור
  • תקרא המאמר
    שלמה גרינברג 16/06/2018 18:26
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ותגלה שאני מסכים אתך בעניין המחיר. איני יודע מהיכן החלטת שאני מתלהב ממשהו והמונח "הצלילה בהם מובטחת" מצוין לכותרות ולא למציאות.
    סגור
  • יפה ונכון כתבת מכובדי. (ל"ת)
    למר לרון 16/06/2018 10:59
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • תודה
    לרון 16/06/2018 13:46
    הגב לתגובה זו
    5 0
    באשר לענן ההבדל בין הענן של msft adbe dbx כהבדל שבין הפיל האריה והארנבת כשברור שמיקרוסופט זה הפיל שיזוז אך באיטיות
    סגור
  • מדוע שלא תקרא שוב?
    שלמה גרינברג 15/06/2018 13:45
    הגב לתגובה זו
    3 0
    זה בדיוק מה שכתבתי
    סגור
  • עדיף לעת הזאת
    לרון 15/06/2018 13:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשוק גבוה להתרכז במניות בהן מתבצע by back שמראה על מחירן שאולי הוא יחסית נמוך בשוק גבוה אך ברור שאין הרבה כאלה
    סגור
  • כמעט כול 500 ה S&P קונות מניות של עצמן (ל"ת)
    שלמה גרינברג 17/06/2018 11:38
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • קישקוש בלבוש
    ג'ף 18/06/2018 15:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ואם כן זה ממש לא אומר דבר ואם כבר תירצה זה אומר ההפך ממה שחשבת אדוני
    סגור
  • 15.
    השפעת הריבית
    מתלמד 15/06/2018 01:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היי שלמה, מה הבסבר לכך שבימים אלו מניות הטכנולוגיה עולות ומניות הבנקים יורדות? על פניו מתבקש ההפך בעקבות עליית הריבית והצפי להעלאתה בהמשך נראה שהכסף יהפך לפחות זול מהמשאמור להףחית את הצמיחה של מניות הטכנולוגיה ולהגדיל את רווחי הבנקים הלא כן?
    סגור
  • תחשוב לרגע בהגיון ותגיע למסקנה מדוע מניות הבנקים נפגעות
    שלמה גרינברג 16/06/2018 18:30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לגבי מניות הטכנולוגיה השפעת הריבית, אפילו ברמות גבוהות מהיום, שולית. החברות המובילות את המדדים עמוסות מזומן מה גם שהעלאת הריבית לא פוגעת גם בביקושים שלהן.
    סגור
  • מצטרף לשאלה (ל"ת)
    דור 15/06/2018 14:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • בגדול
    שלמה גרינברג 15/06/2018 13:42
    הגב לתגובה זו
    5 0
    הבנקים מתפרנסים מהבדלי הריביות. בעת עליית הריבית מצטמצם המירווח. חברות הטכנולוגיה המובילות עמוסות מזומן כך שבטווח הנראה לעין אין לההעלאות הריבית השפעה בטח לא ברמות הנוכחיות
    סגור
  • בגדול
    לרון 17/06/2018 12:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מרווח הריבית בין אשראי הבנקים שעולה והריבית שהם מעניקים לפק"מים וכדו' מלבד זה טענו בשנת 2000 שזו הכלכלה החדשה בה חברות הטכנו' אינן זקוקות לבנקים הא הא
    סגור
  • 14.
    טאואר טאואר 25% למטה מתחילת השנה
    ספי 14/06/2018 20:21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שלמה תודה על הכתבה.בעוד מגזר השבבים טס מעלה רוב החברות מצליחות והמניות שלהן טסות.טאואר צוללת ואיבדה רבע מערכה מתחילת השנה. מה דעתך?
    סגור
  • דעתי ידועה ולא השתנתה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 17/06/2018 11:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 13.
    חברת מיקרו קאפ בשם isns
    דר 14/06/2018 20:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום שלמה ותודה על הכתבה.אולי במקרה אתה מכיר את החברה הקטנטונת שהסימבול שלה isns?עלתה לי על הראדר.. תודה
    סגור
  • מכיר אבל
    שלמה גרינברג 17/06/2018 11:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תוכל להסביר מדוע עלתה לך על הרדאר?
    סגור
  • 12.
    שלום שלמה איך לדעתך רצוי להחשף
    איאן 14/06/2018 19:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להשקעה באנגליה. מה דעתך על מדד המניות והבורסה בלונדון ? Ftseהאם לדעתך המצב באנגליה מעניין והאם כדאי להחשף דרך הפוטסי או דרך מניות ספציפיות ? תודה רבה
    סגור
  • איני עוקב מקרוב אבל
    שלמה גרינברג 17/06/2018 11:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לפי ה FT או הרויטר כדאי להמתין ולראות מה יקרה לאחר הברקזיט
    סגור
  • 11.
    מתקפת אינדיאניםי על twtr (ל"ת)
    Twtr 14/06/2018 19:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    וודאפון
    יוגב 14/06/2018 16:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום שלמה דיברת לא מעט על ענקיות התקשורת ובעיקר אי טי אנד טיהאם מכיר את וודאפון vod ירדה לשפל והדוחות לא טובים. אשמח לכמה מילים על החברה ומצבה לדעתך. תודה
    סגור
  • מכיר את וודאפון היטב אבל
    שלמה גרינברג 16/06/2018 18:35
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עוקב מקרוב אחרי AT&T. כדאי שתעיין בכתבה https://finance.yahoo.com/m/b9ed4fa0-0c93-3a0a-b442-3a7d9fb8bd16/six-top-telecom-%26-media-picks.html שם ניתנת תמונת מצב על החברה לצד כמה אחרות גלובליות שמתוכן, לדעתי, ליברטי היא המעניינת.
    סגור
  • תודה שלמה (ל"ת)
    יוגב 16/06/2018 21:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    אחרי אישור למיזוג מה דעתך יקרא בגזרב של DIS I FOXA?..תו (ל"ת)
    ארתור 14/06/2018 14:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • קשה להעריך
    שלמה גרינברג 15/06/2018 09:16
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כאשר חברות כמו דיסני וקומקאסט הן המתמודדות. דבר אחד ברור, ההתמודדות תלך ותתגבר כי עסקת T/TWX מחייבת זאת
    סגור
  • שלמה השאלה האם זה נכון לדיסני?
    אבי3 15/06/2018 10:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם כדאי לה להיכנס למלחמה או שאולי בכלל כדאי לה ללכת על חברה אחרת בתחום?
    סגור
  • שאלה קשה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 17/06/2018 11:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    תראה איזה אומץ יש למנהלי קרנות אמריקאים
    Glen Brownworth 14/06/2018 14:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    (amzon 44%, nvda 20%, adbe 13%, isrg 3%, payx 2%, סהכ 82% מהאחזקות) Composite Fund - Glen Brownworth - MyTrackRecord
    סגור
  • למה "אומץ"? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 15/06/2018 09:16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • אתה לא מפנים זאת כרגע. תבין בקרוב מאד... (ל"ת)
    לשלמה 15/06/2018 13:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    המניה תקועה כבר הרבה זמן, יש סיבה? (ל"ת)
    CALL 14/06/2018 14:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • איזו מניה? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 15/06/2018 09:17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • מדובר במג'יק ווקלטק שהסימן של הוא CALL
    יוסי 16/06/2018 16:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    משום מה המניה תקועה כבר זמן רב סביב אותו שער (=כמעט).
    סגור
  • מג'יק ווקלטק (ל"ת)
    CALL 15/06/2018 17:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    עדיף סלי מניות מלהחזיק במניות עצמן
    אור 14/06/2018 14:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אמנם הרווח סביר שיהיה נמוך אבל כך גם הסיכון.
    סגור
  • אכן
    לרון 16/06/2018 13:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש היגיון בשיגעון
    סגור
  • 5.
    מכול חגיגת המיזוגים - הצרכנים בסוף אוכלים את הלקרדה
    חגיגה על חשבון הצרכן 14/06/2018 13:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ראה עלות טיסות באירופה לעומת ארצות הברית Why are flights so much cheaper in Europe than in the U.S.? October 12, 2017 Many flights here can be astonishingly cheap, and not only for those who spend hours searching the Internet for the best deals. On a recent day in September, travelers could book $17 flights from London to Berlin on 14 different days in October — or even the next morning. On the same day, the roughly 1,000-mile flight to Barcelona typically cost about $22, and the slightly longer trip to Rome ran about $34, almost too expensive for European standards.
    סגור
  • תבדוק שוב כי אתה טועה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 15/06/2018 09:18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 4.
    ADBE מדווחת היום (14/5) בסוף המסחר
    ללא היסוס ! 14/06/2018 13:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אולי תהיה מחר הזדמנות לתפוס בזול "דג שמן".
    סגור
  • אדובי פרסמה
    לרון 17/06/2018 13:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ונראה שצדקתי כמו גם לגבי iq אך השוק נמצא באופורית יתר ותיקון של 15% more or less בא יבוא הברבור השחור הסיני הרוסי האלוגריתמי או אחר מתחמם על הקוים
    סגור
  • 3.
    למעוניינים זו הכתבה על at&t מ 26/5/18
    T 14/06/2018 13:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ענקית התקשורת שחטפה מכה, ונסחרת במכפיל מעניין פרשן וול סטריט של Bizportal על חברת הענק שאכזבה בתוצאות הרבעון הראשון של 2018; האם סיפורה של GE חוזר או שמדובר בהזדמנות גדולה? שלמה גרינברג | 26/05/2018
    סגור
  • 2.
    cmcsa
    דינו 14/06/2018 12:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תודה על כתבה נפלאה שלמה. ברוח הדברים, במידה ופוקס תירכש על ידי cmcsa ( כנראה במזומן) האם ערך המנייה של האחרונה יכול לעלות משמעותית? תודה
    סגור
  • הרי זו הסיבה לנסיון הרכישה
    שלמה גרינברג 15/06/2018 09:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם זה יקרה או לא נצטרך להמתין ולראות
    סגור
  • 1.
    השקעות טובות
    יאיר 14/06/2018 12:30
    הגב לתגובה זו
    7 1
    כתוצאה מקריאת והפנמת המאמרים של שלמה יש לי השקעות מאד רווחיות.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות