המירוץ ל"גביע הקדוש" של עולם הרפואה בשיאו, אל תישארו בחוץ

אין ספק שפריצה בטיפול במחלות העצבים תגיע ומי שיהיה מושקע בתחום ירוויח בגדול. למה עדיפה ההשקעה בסלים על פני הימור על מניה מנצחת?

 | 

המלחמה למיגור האלצהיימר: התגמול על ההשקעה המוצלחת בתחום הולך וגדל אבל הסיכוי לבחור את החברה הנכונה הולך וקטן. מדוע צריך להתמקד בסלים ובקרנות. ביוג'ן (סימול: BIIB) כדוגמה.

בשבוע שעבר, ב-6.7, עלתה מניית ביוג'ן ב-19.6% ועל מחזור של 12.9 מיליון מניות או 4.6 מיליארד דולרים, עלייה ומחזור יוצאי דופן. העלייה במניות באה כתוצאה מהפרסום שביחד עם ענקית התרופות היפנית Eisai Co (סימול: ESALY בניו יורק או T.4523 בטוקיו), שעלתה גם היא במחזור חריג ובצורה נדירה ב-26%, הראו השתיים תוצאה חיובית בשלב השני של הבדיקות הקליניות לתרופה בשם BAN2401, נוגדן נגד עמילואיד (משקע בלתי מסיס של חלבון המופיע במספר רב של מחלות כגון מחלת אלצהיימר, מחלת פרקינסון, סוכרת מסוג 2, קטרקט ועוד).

הניסוי, שנערך על 856 חולים באלצהיימר, הפתיע בתוצאות המרשימות שהשיג. יחד עם זאת חשוב להבין שמדובר בשלב השני של הבדיקות הקליניות של התרופה והמרחק לאישור התרופה, אם אכן תאושר, גדול (שנים, לא חודשים). הסיכוי להגיע לאישור במקרה זה אינו גדול כרגע מהסיכוי שלא יגיעו. אבל, "תוצאות הניסוי תומכות בהשערת עמילואיד (amyloid hypothesis)", הסביר מנהל הפתוח ד"ר ג'ף קמינגס וזה כשלעצמו צעד חשוב בכיוון. על "השערת העמילואיד" תוכלו לקרוא כאן.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

"הגביע הקדוש" של עולם הרפואה
מחלות ה-CNS, פרקינסון, האלצהיימר, טרשת, אנורקסיה, אפילפסיה, ALS ועוד הן "הגביע הקדוש" של עולם הרפואה שהרי על מנת להביא למיגורן תצטרך מהפכת הטכנולוגיה להביא למצב שבו המדענים יגיעו להבנה מלאה של פעילות המוח או כפי שידידי המאמינים טוענים, ל"נגיעה במעשה הבריאה".

בואו ונתבונן בדוגמה אחת שמייצגת חלק קטן מהפוטנציאל למשקיע, מחלת הטרשת הנפוצה. כפי שאין עדיין מרפא לשום מחלת CNS כך גם אין מרפא לטרשת. 54 תרופות עברו עד כה אישור FDA, מהקופקסון שאושר ב-1996 ועד ה-Ocrevus של רוש (סימול: ROG.VX בשווייץ) שאושר בשנה שעברה.

כל התרופות מאטות את קצב התפתחות המחלה אבל לא ממגרות אותה, המיגור לא נראה עדיין באופק. אם לשפוט לפי מה שקרה בוול סטריט במקרה של הטרשת אז "עליות מניות ה-FAANG" יתגמדו אל מול "עליות מניות ה-CNS" אם וכאשר אלו יממשו את התרופות שבדרך. תרופות הטרשת הכניסו לחברות שמוכרות אותן סך של 27.6 מיליארד דולרים ב-2017 והן הולכות ומשתפרות עם ההתקדמות הטכנולוגית.

ה-Ocrevus של רוש למשל, מאז הופיעה לפני כשנה, נמכרה בלמעלה ממיליארד וב-2022, לפי המומחים, תוביל את הקבוצה עם מכירות של 4.5-5 מיליארד כי השפעתה  חיובית יותר. המצב בשאר מחלות מרכז העצבים נמצא בפיגור יחסית לטרשת. למחלות כמו אלצהיימר, פרקינסון, אנורקסיה, ALS, ADHD ואחרות אין אפילו תרופות מעכבות עדיין.

ההערכה היא שבעולם יש 30-35 מיליון חולים באלצהיימר כאשר בטרשת יש "רק" 2.5 מיליון. תעשו הערכה בכמה כסף מדובר "למנצחת" במירוץ לעיכוב האלצהיימר שלא להזכיר למיגורה. מה הפלא ש-BIIB ו-T.4523 עלו כך על הכותרות שפורסמו?

הניסיונות להגיע לפריצת דרך בשיאם, כיצד להשקיע?
סכומי העתק שמושקעים בניסיונות להגיע לפתרון בכל אחת מהמחלות הולכים וגדלים ומהסיבה הפשוטה שפריצות דרך של חברות בכל אחת מסוגי המחלות ובכל שלב תייצר לחברה הפורצת רווחי עתק שיסחפו המניות שלה לרמות חלליות. נכון לינואר 2018 דיווחו 120 חברות שהן מנסות לפתח 300 תרכיבים בשלבי פתוח שונים ושנמצאים ב-1,800 שלבי בדיקות קליניות ב-FDA. 

5 החברות המובילות בפתוח תרופות לאלצהיימר, רוש, ביוג'ן, איליי-לילי, מרק ואסטרא-זנקא, ישקיעו, על פי הדיווחים שלהן, בשנים 2016-2023, 13 מיליארד דולר. חברות רבות אחרות לא דיווחו על הקצאה למחלה זו או אחרת אבל ידוע שחברות כמו פייזר, נוברטיס, גלקסקוי ואפילו טבע משתתפות במירוץ שלא להזכיר חברות בינוניות וקטנות ואין ספור סטארט אפים שמצטרפים (כולל תעשיית תאי הגזע).

האנליסטים, שלפני כשנתיים דרדרו את מניית BIIB ב-50% בגלל כניסתה המסיבית לתחום שינו דעתם. "מי שיגיע הראשון לאישור FDA באחת ממחלות ה-CNS יוכל להתבונן על תרופות כמו הליפיטור או הפרוזק ולגחך", אמר השבוע אנליסט של נומורה שנתן המלצת קניה ל-BIIB עם מחיר יעד 420 דולר ובגולדמן זאקס מאמינים שביוגן תהיה פורצת הדרך בתחום.  

ננסה לכן, בעזרת BIIB, שסיימה השלב השני, לעקוב אחרי המצב וגם ננסה לשכנע את הקורא מדוע המשקיע לא צריך לנסות ולבחור את "המניה המנצחת" בתחום אלא להתמקד בסלים או קרנות שמייצגים את הנושא.

מי את ביוג'ן?
החברה, שמרכזה בקיימברידג' שבמסצוסטס, מגדירה עצמה, "חלוצת חקר האנטומיה, הפיסיולוגיה והביוכימיה של מערכת העצבים והמוח שמזהה, מפתחת ומייצרת תרופות ותהליכים חדשניים לטיפול באנשים שסובלים מהפרעות בפעילות מרכז העצבים".

אנחנו עוקבים אחרי החברה הזו מאז היווסדה ב-1979 וזאת כתוצאה מהעובדה שבאותם ימים "נסחפנו" לתחום הביו טכנולוגי הרפואי בעקבות הקמתה של אינטרפארם על ידי ישראל מקוב ושהשתתפנו בהנפקתה בוול סטריט. מאז אנחנו עוקבים באדיקות אחרי ההתפתחויות בתחום ואחרי החברות שהגיעו לוול סטריט מאז הגל הביו טכנולוגי הראשון של תחילת שנות ה-80.

לצדן של החברות הישראליות אינטרפארם וביו-טכנולוגיה כללית (שהקים הפרופסור חיים אביב), הונפקו אז חברות כמו ביוג'ן, אמג'ן (סימול :AMGN), ג'אנאטק (היום חלק מרוש) ואחרות שהפכו עם השנים לענקיות רפואה גלובליות. אינטרפארם וביו-טכנולוגיה, שהיו אז מהלהיטים הגדולים בתחום הביו בוול סטריט, אינן קיימות היום ומה ששרד מהן, בעיקר IP ששוויו לא יסולא מפז, מפוזר בין ענקיות הביו, לא מעט בביוג'ן. חבל, אבל לאכזבות כאלו כבר התרגלנו בתעשייה הישראלית.  

ב-2018 יש הסכמה בין המומחים שתחום הביו רפואה טומן בתוכו את החלומות הרטובים ביותר של עולם ההשקעות. הבעיה הגדולה של המשקיע בתחום היא שככל שהפתרון מתקרב כך גם נעשה קשה יותר לבחור מניות מנצחות. הסיכוי למשל שהצמד, BIIB ו-T.4523, יהיו ממגרי האלצהיימר אינו גדול כרגע מזה של כל אחת מאותן 120 חברות שהזכרנו או 300-400 חברות אחרות שמתמקדות ב-CNS.

לנו אין ספק שהפתרונות יימצאו. זה ייקח שנים והרבה נסיגות וכישלונות אבל הפריצה תגיע ומי שיהיה מושקע בתחום ירוויח בגדול. כיוון שהסיכוי לאבחן "מנצחת" אחת נמוך בהרבה מהסיכוי לזכות בפיס עדיף למשקיע להתמקד בסלים שכוללים את כל המועמדות.

ביוג'ן ממוקדת CNS
חברת ביוג'ן הוקמה על ידי 4 מדעני-על בתחום הגנטי/ביולוגי שהבינו ב-1979 שהטכנולוגיה בשלה למעבר מהאקדמיה לתעשיה, לעולם האמתי. אחד מהם, הפרופסור צ'רלס וייסמן מאוניברסיטת ציריך, היה חלוץ פתוח האינטרפרון, החומר החלבוני שמפריש הגוף בתגובה לחדירה של גורמים פולשניים כגון וירוסים, חיידקים, פרזיטים או בתגובה להפיכת התא לסרטני.

במקביל לוייסמן התקדם באותו הנושא בישראל הפרופסור מישל רבל ממכון וייצמן שאותו גייס ישראל מקוב לצורך הקמת אינטרפרם. עבודתו של רבל הובילה לבסוף, בין השאר, לפתוח התרופות הביולוגיות המובילות בתחום המלחמה בטרשת, האוונקס, הראביף והטיסבארי שהפכו את ביוג'ן  לענקית התרופות שהיא כיום (הקופקסון, שגם היא פותחה על ידי מדעני מכון וייצמן, שונה, היא תרופה פרמקולוגית).

ביוג'ן היא החברה המובילה בתחום הטיפול בטרשת (מבחינת נתח השוק) לפני טבע, ומתמקדת ב-CNS. ספציפית היא פועלת בנושאי הטרשת (6 תרופות מאושרות FDA), הכאב, פגיעות בעצב העין, נוירופסיכולוגיה ומצבי קיצון במערכת העצבים. החברה מתקדמת אורגנית אבל גם בעזרת רכישות ושתפי"ם עם ענקיות אחרות כמו Eisai, AbbVie, ג'נאטק, Acorda Therapeutics, Alkermes, Ionis, Applied Genetic, בריסטול מאיירס ועוד שעם כל אחת היא מבצעת מסלול למחלת CNS.

מניית BIIB, שבין סוף משבר 2008 למרץ 2015 עלתה בכמעט פי 14 (מ-35 ל-480 דולר) התדרדרה מאז ובאפריל השנה הפסידה כ-50% מערכה. חלק מהירידות נבע מהירידה בהכנסות מתרופות הטרשת Tysabri ו-Tecfidera שהחברה הודיעה על הפסקת הייצור שלהן אבל הסיבה העיקרית לירידה החדה נבעה מההודעה שהחברה תתרכז בפתוח תרופת האלצהיימר ותגדיל התקציב לכך ב-2.5 מיליארד דולרים.

כן, זו התרופה שגרמה לעליות החדות בשבוע שעבר. האנליסטים קיבלו ההודעות בדאגה גדולה. לא רק בשל החשש מאיבוד הבכורה בטרשת לתרופות החדשות של רוש ואחרות אלא בעיקר מהמחשבה שההחלטה על כניסה מסיבית ל-BAN2401 שגויה. מדוע? כי הניסיונות בתחום האלצהיימר שביצעו ענקיות כמו פייזר, ג'ונסון אנד ג'ונסון ואיליי לילי נכשלו ומדובר בחברות שיכולות הפיתוח שלהן וניסיונן גדולים בהרבה מזה של ביוג'ן.

הוסיפו לכך את ההתקפה על מחירי התרופות במירוץ לנשיאות ומאז, את התוצאות שהציגה החברה ב-2017 ואת הנפילות בבורסה בתחילת 2018 והרי לכם הסבר להתדרדרות. השתלט החשש שהחברה, שמאז 2013 כמעט הכפילה ההכנסות, מ-6.9 מיליארד ל-12.3 ב-2017 אבל שהרווח הנקי שלה ירד חדות ב-2017, עלולה, בין הירידה בהכנסות לעליות בהוצאות המו"פ, לעבור להפסדים.

"ביוג'ן בחרה בדרך המסוכנת של התמקדות בתחום שכל מי שנגע בו נשרף", אמר אחד האנליסטים. אבל היום ולאחר ההצלחה של ה-BAN2401 בשלב השני, ההסתכלות השתנתה. 11 אנליסטים עדכנו מחקריהם על BIIB מאז תחילת החודש, 7 ממליצים בקניה וארבעה ב-Hold. מאזן החברה חזק והיא מהמובילות בסל MOAT של מורנינגסטאר (מקום שני מבחינת המשקל) שלדעתנו מהסלים המועדפים להשקעה בשוק.

עדיף סל אחד על פני מניה בודדת
התחום, שלפני שנתיים עדיין נחשב מהספקולטיביים ביותר הופך, בגלל ההתקדמות הטכנולוגית, לאחד הנחשקים ביותר אבל אנחנו עדיין מעדיפים סל שמשקף את התחום על פני מניה בודדת.

לפני הסלים ישנן החברות שצברו יכולות מחקר, פיתוח, ייצור ושווק בתחום מרכז העצבים שהמובילות וביניהן BIIB, LLY, MRK,ROG.VX (רוש) או Neurocrine Biosciences (סימול: NBIX) המדהימה מקליפורניה שאולי נעשה עליה כתבה בקרוב.

למשקיע שמחפש את מה שקרוי "השקעה בחברות פורצות דרך בתחום מחלות ה-CNS" ומעוניין בזיהוי של אחת או שתי חברות בעלות סיכויי פריצה באחת ממחלות מרכז העצבים, מחכה עבודת מחקר ענקית שאנחנו לא ממליצים אפילו לנסות. הסלים, לעומת זאת גם מגדילים הסיכוי שחברות פורצות תהיינה כלולות בהם וגם מפחיתים הסיכון  במקרה שהמשקיע יושב על מניה שנכשלה ומאבד עשרות אחוזים מהשקעתו אפילו את כולה.

סלי הביו טכנולוגיה הגדולים הם IBB, XBI, BBH הוותיקה, PBE, ה-ALPS Medical Breakthroughs (סימול: SBIO) שכשמו כן הוא ובשנתיים האחרונות מהמובילים בתשואה (אבל מאוד ספקולטיבי) ועוד וכמובן ישנו סל הבריאות הגדול XLV שכולל את כל המועמדות הרציניות. לסיכום, ניסינו לתת כיוון כי בדבר אחד אנחנו בטוחים, העולם הרפואי חייב לתפוס פינה נאה בתיק.


** אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל 

תגובות לכתבה(109):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 42.
    יש מחלות שקשורות במזון כמו אלצהיימר
    מומחה לקנוניות 21/07/2018 02:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכן כל תרופה חסרת ערך בטווח הארוך. אלצייהמר קשורה בחוסר של שומנים בריאים במוח למשל שמן קוקוס אורגני.
    סגור
  • 41.
    PM שיחררה דוחות ויורדת קצת לפני המסחר
    הורידו תחזית 19/07/2018 14:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    reported earnings of $1.41, consensus was $1.23, Earnings Whisper was $1.25 Sees FY18 EPS of $5.02-5.12 from $5.15-5.30
    סגור
  • 40.
    שלמה האם אי טי אנד טי נחשבת דפנסיבית
    מור 17/07/2018 10:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כלומר יורדת יחסית מעט בתיקונים ומפולות.. ועולה מעט בשוק שורי?תטדה
    סגור
  • כול יום מבקשים כאן דגים דגים דגים ועוד דגים במקום חכות
    זה לא אישי 17/07/2018 11:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש אתר שנקרא finviz תוך שניה ניתן לראות ולקבל הלם מוחלט מכך שהמניה "דפנסיבית"הזו ירדה 18 אחוז מתחילת השנה. ואם בוחרים ב monthly (גרף חודשי) ניתן לראות שהיא באותם רמות של שנת 2012. ואם משווים לתעודת סל כמו VOO (מדד sp500( ניתן לראות שהמדד הזה יותר מהכפיל את עצמו משנת 2012.
    סגור
  • בן (ל"ת)
    שלמה גרינברג 17/07/2018 11:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • שלמה מה זה (ל"ת)
    שלמה מה זה 19/07/2018 10:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 39.
    הבעיה היהודית...
    נחום 16/07/2018 14:06
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אתה ממש צודק באבחנתך,אתה אדם חכם.הפיתרון לבעיה הזו היא להתחזק בשמחה ובטחון בבורא עולם ומנהיגו.יהי רצון שכך נעשה :-)
    סגור
  • היהודים התחזקו בזכות הלמדנות מגיל צעיר והחכמה הכלכלית
    מה הקשר לבורא? 16/07/2018 17:54
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כשעמים רבים היו בורים היהודים דאגו לחינוך וידיעת קרוא וכתוב, מה שהקל עליהם להשתלב ולהתקדם. בהמשך כשהגיעה תקופת ההשכלה, היה להם כלים ללימוד שפות ומדעים
    סגור
  • 38.
    האם אתה מתייחס גם לניתוח טכני ?
    גרישה 16/07/2018 08:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני משקיע מתחיל ומבין שחייבים ראשית ולפני הכל את הצד הפונדמנטלי. אין ויכוח. השאלה שלי שלמה, האם ברגע הקנייה או המכירה אתה עצמך כן משלב מעט טכני כמו מגמה או ממוצע נע?והאם אתה יודע עם המשקיעים הגדולים הפונדמנטליים כמובן... נעזרים גם באמצעים טכניים בקנייה(רגע הקנייה) או זה לא מעניין אותם וברגע שיש פער בין הערך הפנימי של החברה למחיר הם קונים גם אם זו מגמת ירידה מובהקת וארוכה? תודה על המאמר והתגובה
    סגור
  • ניתוח טכני
    שלמה גרינברג 16/07/2018 13:25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ברור שחשוב להתבונן בניתוחים טכניים אבל אני, אישית, איני מתחשב בהם בקבלת החלטות. הניתוחים הללו עוזרים (או "צודקים") רק במקרים שבהם הסחירות במניה המנותחת גבוהה ואו אז חוקי הסטטיסטיקה עובדים אבל אני אישית נוהג לבדוק החברהב גם מבחינת הדוחות וגם באמצעות הבנת הפעילות שלה וכמובן ההתרשמות מההנהלה
    סגור
  • תודה רבה שלמה (ל"ת)
    גרישה. 16/07/2018 16:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 37.
    Aquierer multiple
    Gil 16/07/2018 08:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום שלמה. האם במקרה מכיר את האתר והנוסחה שלהם? נכתבה ע"י משקיע ערך בשם טובי קרלייל. אם מכיר אשמח לדעתך על הנוסחה בעיקר. הם מסננים מניות על פי נוסחה זו שהגיונית למדיי.
    סגור
  • מכיר האתר והנוסחה
    שלמה גרינברג 16/07/2018 13:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנוסחה הגיונית ולא חדשה
    סגור
  • 36.
    לחכות לתיקון
    טובי 16/07/2018 08:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה האם לדעתך צעיר (אולי גם מבוגר לפני פנסיה) רצוי שיחכה עם סכום כסף גדול יחסית לתיקון מתבקש בשוק או לזעזוע.. לפני שיכניס כעת סכומים שהשוק ממש גבוה כבר קרוב לעשור?ואחרי תיקון משמעותי ... לקנות קצת מניות מובילות כמו אפל tmo fb ודומות?
    סגור
  • זו אכן דעתי
    שלמה גרינברג 16/07/2018 13:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לגבי מניות ספציפיות תתייעץ ותלמד אותן כשהן "יקרות" מה שיעזור לך להחליט כשהן "זולות" ובדרך כלל אני דווקא מעדיף השקעה בסלים
    סגור
  • אין כאן שום חוקים
    אין חוקים 16/07/2018 10:32
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הכי מומלץ כול חודש או רבעון להפריש סכום קטן - ולהמשיך כך שנים על שנים. אני העברתי השנה את החסכונות הפנסיוניים שלי למסלולים סולידיים. מחכה לתיקון של סוף סייקל (עליות שהתחילו בשנת 2009). זה לא מבטיח לי כלום. כשיתחיל תיקון אני עלול לחזור למסלול הרגיל מוקדם מידיי ולחטוף את כול התיקון לפנים ויכול גם לשחק אותה בענק.
    סגור
  • גם אתה צודק (ל"ת)
    שלמה גרינברג 16/07/2018 13:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • מה שעשוי להיות בעייתי הוא להכנס
    טובי 16/07/2018 16:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וכשיש מפולת של 50% אז צריך להחזיר 100% וזה רק כדי להיות even.זה מצב מאוד קשה..
    סגור
  • 35.
    אה,ועוד שאלה ברשותך
    נחום 16/07/2018 01:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לגבי טאואר,האם יכול להיות שלא אישרו לראסל?ואם כך הדבר,אולי הוא מתכנן לעזוב את החברה וזה גם מעיק על המנייה?
    סגור
  • נחום, מה קרה?
    שלמה גרינברג 16/07/2018 08:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ראסל מנהל על אבל מוביל החברה 17 שנה ולא יקרה כלום אם יוחלף, תלוי כמובן במי שיחיליף אותו. בינתיים אתה דואג מביצה שעוד לא יצאה מהתרנגולת. זו "בעיה יהודית" שצריך ללמוד להיפטר ממנה
    סגור
  • 34.
    תודה רבה.אתה אלוף (ל"ת)
    נחום 16/07/2018 01:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 33.
    STAF
    אסתי 16/07/2018 00:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה האם מכיר החברה?מה דעתך עליה אחרי השינויים האחרונים שגרמו לה לעלות בחדות
    סגור
  • מכיר את וודאפון היטב אבל
    שלמה גרינברג 16/07/2018 08:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העלייה החדה באה בעקבות רכישת חברת Clement May שעוסקת במה שמכונה Resource Process Outsourcing שזו גישה לבחינה וגיוס של כוח אדם באמצעות IT ושבוול סטריט אוהבים. כרגיל העלייה החדה הייתה תגובת יתר ולכן המניה ירדה ביום ו'. איני עוקב מקרוב כי הנושא לא מעניין אותי .
    סגור
  • זה לא וודאפון. וודאפון זה vod (ל"ת)
    גרמן 16/07/2018 16:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 32.
    סל MOAT של מורנינגסטאר, שציינת במאמר
    סימפל 15/07/2018 23:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    "שלדעתנו מהסלים המועדפים להשקעה בשוק. " זה גם ETF או שזו פשוט רשימה של חברות מומלצות ע"פ מורנינגסטאר? זה פשוט לא הכי ברור מהמאמר.
    סגור
  • אתה צריך להבין את הניסוח לגבי MOAT
    לא מה שאתה חושב 16/07/2018 09:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני מעריך שאתה מקשר את המשפט "לדעתנו מהסלים המועדפים להשקעה בשוק" לכותרת הכתבה "המירוץ ל"גביע הקדוש" של עולם הרפואה בשיאו, אל תישארו בחוץ" - אבל אין שום קשר. הוא כותב שבאופן כללי זה סל שמאוד מומלץ. הסל moat עוקב אחרי מדד שיצרה חברת מורנינגסטאר. ]11 אנליסטים עדכנו מחקריהם על BIIB מאז תחילת החודש, 7 ממליצים בקניה וארבעה ב-Hold. מאזן החברה חזק והיא מהמובילות בסל MOAT של מורנינגסטאר (מקום שני מבחינת המשקל) שלדעתנו מהסלים המועדפים להשקעה בשוק.[
    סגור
  • זה ETF בסימול: MOAT
    שלמה גרינברג 16/07/2018 08:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שבנוי על מדד שיצרו במורנינגסטאר שלדעתי מבטא חברות יציבות ומוצקות שגם צומחות היטב. תבדוק הגרף
    סגור
  • 31.
    1810 HK
    XIAOMI 15/07/2018 23:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באתר הבנק שלי בארץ כבר רואים את מניית שיאומי. הונפקה בהונק קונג, הסימול hk1810 כבר עלתה 38 אחוז מהנמוך שהייתה בו (16 דולר הונג קונגי) 1 דולר הונג קונג = 0.46 שח = 0.13 דולר אמריקאי. באתר רוייטרס יש גרפים לא ממליץ
    סגור
  • Xiaomi
    שלמה גרינברג 16/07/2018 08:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חברת תקשורת רשת אחת מרבות במזרח אסיה. איני עוקב
    סגור
  • xiaomi לדעתי אתה טועה כאן
    xiaomi 16/07/2018 10:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדובר כאן במותג הסיני ההכי נחשק (במערב), אולי המותג ההכי נחשק שסין יצרה עד היום. זו לא עוד חברה מיני רבות. והיא כמובן גם מצליחה מאוד בסין. זה לא אומר שהחברה לא מתומחרת יקר מידי (לא בדקתי לעומק).
    סגור
  • 30.
    תודה רבה,ושאלה
    נחום 15/07/2018 13:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איפה אפשר לראות דוחות כספיים ישנים ,אפילו 10 שנים אחורה?
    סגור
  • באתר החברה
    שלמה גרינברג 15/07/2018 16:04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בפרק INVESTORS לך ל SEC REPORTS
    סגור
  • במורנינגסאר גורופוקוס אדגר ועוד (ל"ת)
    יוסי 15/07/2018 15:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 29.
    ביוטכנולוגיה כללית
    נריה 15/07/2018 08:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביוטכנולוגיה כללית היא חברה שקיימת עד היום, אם כי לא נסחרת בבורסה. אני עובד בה כבר 30 שנה. מעסיקה כיום כ-300 עובדים. נא לדייק
    סגור
  • נא לדייק?
    שלמה גרינברג 15/07/2018 11:58
    הגב לתגובה זו
    2 0
    החברה בה אתה עובד אינה ביוטכנולוגיה כללית הציבורית שהקים הפרופסור אביב אלא הבסיס הישראלי שעליו נבנה החלום בוול סטריט בשנות ה 80. ביו טכנולוגיה כללית (BTGC ) התדרדרה ונרכשה בעבר ושמה שונה לסאביינט. החברה השבדית Ferring Pharmaceuticals רכשה את הפעילות הישראלית ב 2005 וההערה שלי בכתבה נכונה שהרי הצלחתכם, שאני מקווה שתהיה גדולה, "שייכת" ל Ferring Pharmaceuticals בדיוק כשם שהצלחת אינטרפארם שייכת לסרונו (היום מרק הגרמניה) או "הצלחות" אלסינט, סייטקס אפילו אם-סיסטמס אינו שייכות לישראל יותר
    סגור
  • שוויצרית
    נריה 15/07/2018 17:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולפי מיטב ידיעתי מטה פרינג ישב בדנמרק ועכשיו בשוויץ ולא בשבדיה
    סגור
  • צודק, טעות שלי (ל"ת)
    שלמה גרינברג 16/07/2018 08:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • קיימת
    נריה 15/07/2018 17:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נקנתה אכן, אך עדיין קיימת כ- BTG בעוד שאינטרפארם באמת לא קיימת כבר
    סגור
  • 28.
    טאואר
    נחום 15/07/2018 02:38
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שלום מר גרינברג מה שלומך? תמיד תענוג לקרוא כתבותיך. מה ידוע לך,האם אישרו לראסל את העלאת המשכורת באסיפה בתחילת החודש?
    סגור
  • לא ידוע (ל"ת)
    שלמה גרינברג 15/07/2018 11:59
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 27.
    חברת UBX
    עינב מישראל בורסה 15/07/2018 02:15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הי שלמה, מציע לך להתחיל להסתכל על חברה שהונפקה רק לא מזמן- Unity Biotechnology סמבול- UBX מדובר בחברה, שעושה את הדבר הגדול הבא בתחום הבריאות בעת ההזדקנות, עם מטרה אחת מוצהרת-שאנשים ימותו שהם ללא מחלות אלא מזקנה. כדי לך לבדוק מי עומד מאחורי החברה הזו...אתה כנראה תופתע. בהצלחה. עינב כהן פורטל "ישראל בורסה".
    סגור
  • אתה מדבר על השקעה פרטית לפני ההנפקה
    שלמה גרינברג 15/07/2018 16:12
    הגב לתגובה זו
    4 0
    והקרן של בזוס לא "הובילה". הם השתתפו בחלק מהסבוב השני של ההשקעות הפרטיות, ב 2016, והשקיעו חלק מה 116 מיליון דולרים אז. למה זה צריך להפתיע? הם השקיעו ב 2014 ב Juno Therapeutics ששווה היום 9 מיליארד
    סגור
  • מכיר היטב
    שלמה גרינברג 15/07/2018 12:22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    חברה שעוסקת בנושא מעניין שציינת, בתחום הסנוליטי והכריזו לאחרונה על מטופל נסיוני ראשון. חלום גדול אבל להגיע לשם ייקח המון זמן. "הנכס" הגדול שלהם הוא המנכ"ל-יו"ר קית ליאונרד שעשה כמה דברים מעניינים לפני שגוייס לחברה והמייסד נתנאל דוויד יזם ביו סדרתי שגם הוא עשה כמה דברים בחייו. ההנפקה הייתה במאי השנה וע"י גולדמן, מורגן וביטי גרופ (מרשים מאוד ומצביע על העניין בחברה) וגייסו 85 מיליון לפי 17 דולר המניה. חלום גדול באמור אבל למה שאופתע?
    סגור
  • תגובה-
    עינב מישראל בורסה 15/07/2018 12:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שהובילה את הגיוס היתה קרן ההשקעות הפרטית של ג'ף בזוס.
    סגור
  • 26.
    קיים קושי להוכיח יעילות טיפול כנגד MCI
    מושון 15/07/2018 00:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קיים קושי להוכיח יעילות טיפול כנגד MCI (=הפרעה קוגניטיבית מתונה) מול ה-FDA שמקשיח מידי שנה את עמדותיו לקבלת תרופות חדשות. היום ספק אם הFDA היה מאשר תרופות כמו קופקסון ואחרות. מחקרים רבים שנעשו בשטח זה, שקודמו בביטחון רב ע"י חברות ענק, נפלו ובגדול. גם השימוש בנוגדנים כנגד הרכיב האמילואידי בשטח האלצהיימר (אופנתי מאוד) הניבו יותר אסונות מהצלחות. עדיין לא הגיעו לדיזיין נכון של הכיוון הזה. הדרך עוד ארוכה ולצערי הפתרון עוד רחוק
    סגור
  • 25.
    לשלמה
    איציק 14/07/2018 21:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומה דעתך על בריינסטורם BCLI . בפרט אחרי שקבלה מעמד מיוחד מנשיא ארה"ב ?
    סגור
  • המעמד המיוחד לא ניתן רק לחברה
    שלמה גרינברג 15/07/2018 12:33
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הנשיא חתם על תקנת ה- "Right-to-Try" שמאפשרת לחולים שסיכויי החיים שלהם נמוכים לקבל טיפולים שלא אושרו עדיין ע"י ה FDA. זו החלטה חשובה של טראמפ אבל ניתנת לכול החברות. השאלה עדיין אם בריינסטורם תצליח, הלוואי והחלום עדיין בתוקף
    סגור
  • 24.
    נבידאה
    אסף 14/07/2018 21:22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שלמה שלום מה המלצה שלך לגבי חברת נבידאה
    סגור
  • המלצה שלך לגבי חברת נבידאה?
    שלמה גרינברג 15/07/2018 12:34
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כתבתי רבות על החברה אבל המלצות מקבלים מהיועץ או עדיף ממחקר שאתה עורך בעצמך
    סגור
  • קישור
    אסף 16/07/2018 14:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אשמח לקבל קישור לכתבה האחרונה על נבידאה
    סגור
  • 23.
    פלוריסטם
    amirbi 14/07/2018 20:23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שלום שלמה,האם כניסה למניית פלוריסטם כדאית, למרות ה"אכזבה" מהניסויי האחרון?תודה ושבוע טוב.
    סגור
  • 2 שאלות מוטעות
    שלמה גרינברג 15/07/2018 12:37
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הכניסה למנית PSTI מותרת לכול אחד. אם כדאית? ראה תשובתי לשואל הקודם. איזו אכזבה הייתה בניסוי האחרון? על פי ההודעות הניסוי הצליח
    סגור
  • 22.
    נס ציונה
    הראל אדריאן 14/07/2018 19:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא לשכוח את מדיקורטקס www.medicortex.fi
    סגור
  • ומדוע? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 15/07/2018 12:41
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 21.
    נטפליקס הסינית - iqiyi
    אמנון 14/07/2018 14:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה שלום. מה דעתך בנוגע לנטפליקס הסינית שהונפקה לפני מספר חודשים ?
    סגור
  • עניתי (ל"ת)
    שלמה גרינברג 15/07/2018 12:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אפה?
    מישו 16/07/2018 23:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם מותר לשאול
    סגור
  • 20.
    טאואר - הדוחות מתקרבים והמניה נראית זוועה
    דוחות 26/7 14/07/2018 13:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דוחות ביום חמישי 26/7 (עוד 8 ימי מסחר). קצת שליליות בצפי לרבעונים הבאים ותשבר רמת 20 דולר כמו כלום. ירדה כבר 22 אחוז מאז הדוח הקודם (7 למאי)
    סגור
  • נמתין ונראה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 15/07/2018 12:41
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 19.
    ביוטכנולוגיה קיימת
    נריה 14/07/2018 12:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוצה לתקן פרט בכתבה... ביוטכנולוגיה כללית קיימת עד היום, מונה כשלוש מאות עובדים אך לא נסחרת בבורסה. עובדה שהמשכורת שלי מגיעה משם :)
    סגור
  • עניתי כששאלת שוב (ל"ת)
    שלמה גרינברג 15/07/2018 12:42
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 18.
    AVGO
    יאיר 14/07/2018 12:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה מה דעתך על הרכישה האחרונה של החברה? השוק נראה מאד לא אוהב את זה.
    סגור
  • גם אני לא (ל"ת)
    שלמה גרינברג 15/07/2018 12:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • תודה
    יאיר 16/07/2018 13:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אמרת הכל בשתי מילים. ונראה מה יביא העתיד. בכל מקרה נראה לי שהירידות יש בהן גם חלק מהרגש ולא רק מהעובדות.
    סגור
  • 17.
    גלמד זינקה בחדות לפני כ-3 שבועות, צנחה ושוב מזנקת
    מה דעתך על גלמד? 13/07/2018 19:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למיטב ידיעתי היא מתעסקת בתחום הכבד
    סגור
  • "למיטב ידיעתי היא מתעסקת בתחום הכבד"
    שלמה גרינברג 14/07/2018 09:10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כתבתי מספר פעמים נא לחפש אבל לפני שתחפש תגיע קצת מוכן יותר, תקרא על החברה, תדע במה בדיוק היא מתעסקת וכו
    סגור
  • 16.
    היום (שישי) מתחילה בפועל עונת הדוחות
    חגיגה 13/07/2018 15:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדווחות היום WFC C JPM מדווחות ביום שני - BAC BLK NFLX נטפליקס ביום שני לאחר המסחר (עלתה כבר 115 אחוז מתחילת השנה). תשתמשו באתר earningswhispers צריך לבחור ב calender
    סגור
  • תודה על האתר (ל"ת)
    סתיו 14/07/2018 08:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    מניית IQ (נטפליקס הסינית) - נשארו לכם חודשיים להספיק
    לקנות אותה 13/07/2018 10:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיא חדש בתרבות הכותרות - כותרת ראשית "נשארו לכם חודשיים להספיק לקנות את המניה" (בסהכ הכותב רצה להבליט שעוד חודשיים מניות חסומות מההנפקה יפתחו ואז יתכן ותהיה מכירה המונית של המניות האלה) Only Two Months Left to Get Into iQiyi Stock, If You’ve Got the Stomach InvestorPlace James Brumley InvestorPlaceJuly 11, 2018
    סגור
  • רוצה שאנשים ימותו מהתקף לב (ל"ת)
    גרשון 14/07/2018 08:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    שלמה מה דעתך על סיסקו ? (ל"ת)
    Rsi 13/07/2018 09:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • דעתי חיובית (ל"ת)
    שלמה גרינברג 13/07/2018 15:56
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 13.
    שוב מקלות בגלגלי עסקת טיים וורנר וT
    יולי 13/07/2018 09:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    In a mild surprise, the Justice Dept. is appealing its loss in the antitrust trial it launched to prevent AT
    סגור
  • אכן
    שלמה גרינברג 13/07/2018 16:09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אבל זה היה צפוי. הסיכוי שהערעור יתקבל נמוך מאוד כי השופט שכתב את פסה"ד, ליאון, הוא מהמומחים הגדולים בנושאי M&A בארה"ב ולפי הכתיבה שלו הוא צפה ערעור ופסק דינו יקשה על המערערים. יש לערעור שני צדדים נוספים. האחד, פקידי משרד המשפטים נעלבו מהפסדם וכיוון שזה לא כסף שלהם הם מערערים (זה יעלה מיליונים שוב). השני הוא ש AT&T הביאה ערעור בחשבון (גם בגלל הלחץ מהבית הלבן) ולכן הם מוכנים.
    סגור
  • 12.
    רדהיל מה דעתך שלמה (ל"ת)
    הטור הכי טוב בביזפו 13/07/2018 01:16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • מה בדיוק השאלה? כתבתי על החברה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 13/07/2018 16:19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 11.
    זורם בכפות ידיך
    חשמל 12/07/2018 20:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלמה, טור מחכים, כרגיל... אשמח לשמוע דעתך על סולאראדג הישראלית. לאור ההתפתחויות האחרונות בתחום: מכסים על יצרני פאנלים מסין, הקטנת היקף הפרוייקטים בסין שצפויה לגרום לירידת מחירים גלובאלית, חוקים חדשים בקליפורניה, תחרות מיצרנים סיניים- בעיקר הוואווי - ותביעת הפטנטים שהגישה סולאראדג מול הענק הזה... תודה
    סגור
  • שאלה ארוכה מידי
    שלמה גרינברג 13/07/2018 08:24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תקרא תחילה את הכתבה https://finance.yahoo.com/news/high-growth-renewable-energy-stock-123200898.html כתבתי על החברה מספר פעמים
    סגור
  • 10.
    Neuronetics סימול STIM המתחרה של בריינסוויי הישראלית
    הונפקה ב 28/6 12/07/2018 18:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם בתחום ה cns (מערכת העצבים המרכזית)
    סגור
  • נכון (ל"ת)
    שלמה גרינברג 13/07/2018 08:17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 9.
    glmd הישראלית קיבלה היום המלצות בפרמיות של 300 ו 460אחו
    בכלל לא נסחפו 12/07/2018 18:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המניה על 10.5 דולר - המלצות עם מחירים של 43 ו 59 דולר (ניתן לראות באתר finviz )
    סגור
  • 8.
    EXC
    einatcn 12/07/2018 18:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה שלום תודות על השקעתך בכתבותיך. מה דעתך על xlc?etfעל מדד התיקשורת -טכנולוגיה החדש? תודה
    סגור
  • EXC
    שלמה גרינברג 13/07/2018 08:17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הוא הסימול לחברת השירותי אנרגיה הגדולה Exelon Corporation . XLC הוא סל שירותי תקשורת ויש רבים כאלו
    סגור
  • 7.
    Yield curve
    בני 12/07/2018 14:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום שלמה.. תודה עך אחלה כתבה.יש לך רעיון למה כמה "מומחים" מודאגים לאחרונה מהשתתחות עקום התשואות yield cirve? מה הכוונה בעצם ומדוע זה מדאיג? תודה רבה
    סגור
  • עקומת התשואה
    שלמה גרינברג 12/07/2018 17:10
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הכלכלנים מודאגים ממצב התשואות הנוכחי שנוטה לכיוון ה- Flat yield curve, אחד משלושת המצבים של עקומת התשואות שאחריהם עוקבים כלכלנים מאז ומעולם. המצב "הנורמלי", Normal yield curve"הוא כאשר התשואות לטווח הארוך גבוהות מאלו של הטווח הקצר וככולשהפער מצטמצם ויכול להפוך שלילי (כאשר התשואות הקצרות גבוהות מהארוכות) עולה החשש שהמשק "מתקדם" להאטה כי משקיעים מעבירים כסף לטווחים קצרים. זה נכון שהעקומות, לאחרונה קרובות ל FLAT CURVE אבל הסיבות, כרגע, אינן ברורות, בטח לא לבנק הפדרלי (לפי התנהגותו אינו מאמין שהולכים להאטה) בעולם של תאווה לחשיפה תקשורתית הייתי בודק מי הכלכלנים שמפחידים. אגב, כפי שכתבתי בעבר, מהפכת הטכנולוגיה שינתה את מערכת היחסים כך שצריך לבדוק מה באמת גורם לעקומות "להשתטח"
    סגור
  • ואו תודה על תשובה סופר מפורטת למדתי
    בני 12/07/2018 17:49
    הגב לתגובה זו
    2 0
    למדתי משהו. תודה רהה
    סגור
  • 6.
    שאלת משקיע מתחיל
    ברקו 12/07/2018 13:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום שלמה.. ראיתי שכתבת בעבר על סל של חברות נשק הגנה ותעופה בשם xar ודומים.. אשמח להבין לגבי חברות "צבאיות" כאלו כמו לוקהיד, ג'נרל דיינמיקס רייטאון והסל שכולל אותן..האם במתיחות צבאית בה רוב/כל השוק יורד, האם סל כזה עשוי לעלות ? או לרדת פחות ? תודה
    סגור
  • תבדוק בבקשה
    שלמה גרינברג 12/07/2018 17:11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    את הגרפים של הסלים הללו בעת ירידות חדות, למשל במהלך 2008 או ב 2011 ותגיע למסקנות הנכונות
    סגור
  • 5.
    שלמה תודה על הכתבה. רעיון לכתבה בהמשך
    אלון 12/07/2018 13:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום שלמה.ידוע שאינך עוקב או לא נוהג לכתוב על חברות סיניות.. אבל, היום קשה להתעלם מחברות קטנטנות כמו אליבאבא, באידו, טנסנט ואפילו jdאשמח מאוד לכתבה כללית לפחות על החברות הסיניות הגדולות יותרתודה
    סגור
  • כנראה שלא הבנת עמדתי
    שלמה גרינברג 12/07/2018 17:14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הסיבה שאיני כותב על חברות סיניות אינה בגלל שהן סיניות אלא בגלל הרגולציה בסין שאיני מאמין בה, כולל לצערי עלי באבא. סין מדינה קומניסטית שעושה ניסוי כלכלי והניסוי עלול להפסק בהחלטת ראש הממשלה שכעת יש לו כוחות-על
    סגור
  • עכשיו הבנתי לגמרי עמדתך.. יש בזה משהו. (ל"ת)
    אלון 12/07/2018 17:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • ולטראמפ אין כוחות על? הוא לא מתערב בכלכלה כמו בולשביק? (ל"ת)
    יוסי 13/07/2018 19:54
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • בחייך יוסי, תלמד ססקשה העובדות (ל"ת)
    שלמה גרינברג 14/07/2018 09:12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 4.
    שלמה דעתך על עסקת ברודקום ca
    סתיו 12/07/2018 13:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מנקודת מבט של משקיע בברודקום?המניה יורדת 8% כתגובה על הידיעה אבל זה לא אומר כלום לטווח הארוך. דעתך?תודה רבה
    סגור
  • עשיתי כתבה על הנושא, נא לחפש (ל"ת)
    שלמה גרינברג 12/07/2018 17:14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • זו הכתבה על ברודקום מ 11/2017
    גגל 12/07/2018 18:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עסקת הענק של ברודקום-קוואלקום היא איתות נוסף לכך שהמהפכה עולה שלב פרשן וול סטריט של Bizportal מתייחס השבוע להצעה שפרסמה ברודקום לרכישה קוואלקום שלמה גרינברג | 11/11/2017
    סגור
  • שלמה כתב על עסקה אחרת של ברודקום
    סתיו 13/07/2018 07:49
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היא לא קנתה את קוואלקום. היא קנתה חברה שונה לגמרי השם ca
    סגור
  • צודק מדובר על CA TECH
    שלמה גרינברג 13/07/2018 16:28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שברודקום מציעה לרכוש בכ 19 מיליארד וול סטריט אינה מתלהבת מהרעיון לכן המניה ירדה. תקרא הכתבה http://fortune.com/2018/07/12/broadcom-stock-crash-ca-technologies/ שמסבירה למה
    סגור
  • 3.
    שלמה תודה רבה. (ל"ת)
    טארק 12/07/2018 13:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    קדימהסטם
    דוד 12/07/2018 12:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היי שלמה נהניתי כרגיל מה דעתך על קדימהסטם? גם בתחום שאתה מדבר עליו וגם מעורב בו פרופ' מישל רבל תודה!
    סגור
  • מכיר, איני עוקב מקרוב
    שלמה גרינברג 12/07/2018 17:19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אנשים טובים
    סגור
  • 1.
    אני כבר אהרוס לליצן התורן - אין פה המלצה של שלמה לכלום.
    יענקל'ה רוטבליט 12/07/2018 12:15
    הגב לתגובה זו
    5 1
    .
    סגור
  • מי זה הליצן התורן? ולמה שתהרוס לו ואת מה?
    XEUZ מבין העניינים. 14/07/2018 11:57
    הגב לתגובה זו
    2 0
    במה הוא תורן הליצן ומה הקשר ליש המלצה או שאין?
    סגור
  • המלצה אין, כיוון יש, "העולם הרפואי חייב לתפוס פינה נאה" (ל"ת)
    עמי 12/07/2018 21:27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • תוכל לתת דוגמית להמלצה, אגב
    שלמה גרינברג 12/07/2018 17:20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אני עונה כי הבוקר נפגשתי עם יענקלה ולא נראה לי שהוא זה שחתום על התגובה.
    סגור
  • אתה נפגשת היום עם רוטבליט כמו שאני נפגשתי עם זלדה.
    פאם 14/07/2018 20:29
    הגב לתגובה זו
    1 1
    .
    סגור
  • לא הבנתי את 1 אבל אין מצב שניפגשת עם איש השומר הצעיר.
    XEUZ מבין העניינים. 14/07/2018 12:04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אם היית כותב יורם שפטל הייתי אולי מקבל למרות שהוא חלאה ואתה איש טוב.
    סגור
  • אני יענקל'ה אחר, ושים לב שהוטוקבקים בינתיים "נקיים"
    יענקל'ה רוטבליט 13/07/2018 16:49
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מאותם ליצנים.
    סגור
  • מתקשה להבין מה בדיוק אתה רוצה? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 14/07/2018 09:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות