למרות כותרות האימים, המשקיעים מסרבים לברוח מהבורסה
האם החשש בתקשורת ממשבר גדול מבוסס? שוק המניות האמריקאי נמצא כרגע במהלך התיקון השביעי מאז החלה בבורסה ההתאוששות ממשבר 2008 והתיקון הנוכחי, נכון ליום שלישי האחרון במדד ה-S&P500, הוא הקטן מכולם, מ-2872.87 בסוף ינואר השנה ל-2839.96 בסוף ה-14.8, זו ירידה של 1.1% מהשיא של כל הזמנים לאורך 8 חודשים, "תיקונון".
התיקון המשמעותי האחרון התחיל ביולי 2015, נמשך 16 חודשים והסתיים בתחילת נובמבר 2016, אז ירד השוק בכמעט 15%, "תיקון טראמפ" קראו לו לאחר שהכלכלן קרוגמן, בעל פרס הנובל לכלכלה, קבע שאם טראמפ ייבחר הבורסה תתרסק (במאמר שכתב בניו יורק טיימס לאחר שטראמפ זכה במועמדות המפלגה הרפובליקאית).
לצד "שיא כל הזמנים" החדש שהמדד שבר לאורך העשור האחרון (5 פעמים מאז 2013 אז נשבר השיא הקודם מ 2007) חזרה להקת נביאי זעם בתפילות אשכבה לשוק. בתחילת 2018 נקבע שיא כל הזמנים האחרון, שהחזיר לבמה את נביאי הזעם ובהתלהבות גדולה מהעבר ואם זה מה שקרה מאז, 8 חודשים, כנראה שמשהו במסר של הנביאים אינו עובד או שאולי אינו נכון עובדתית.
הניסיון מוכיח שקשה מאוד לזהות מגמות של שינוי אמיתי בשוק ההון
כשמזהירים מ"משבר גדול" בשוק ההון מזהירים למעשה מפני שינוי כיוון מגמה ושינוי כזה, להבדיל מתיקון שנובע מהערכות יתר למשל, צריך שיתבסס על עובדות, על אינדיקטורים ובמיוחד על הציפיות לעתיד הכלכלי. הביקוש לעתידנים/נביאים בשוק המניות הולך וגדל כאשר השוק מגיע לשיאים (ביקוש גדול בהרבה מאשר כשהשוק "מתרסק") כי כולם רוצים לדעת איך להקדים, במקרה שמתפתח משבר אמיתי, תרופה למכה.
אבל, הניסיון מוכיח שקשה מאוד לזהות מגמות של שינוי אמיתי בשוק ההון, לבטח לקבוע תאריך לשינוי. הבסיס לנבואה כזו, בכל מקרה, חייב להיות קשור לעובדות בשטח, עובדות שלפחות מצביעות על כך שהמגמה לטווח הבינוני והארוך עומדת להתהפך.
נתחיל בעובדות הנכונות ל-14.8.2018. על פי תוצאות הרבעון השני של 2018, מקרו ומיקרו, בארה"ב, סין, יפן, דרום קוריאה, אירופה ובשווקים המתעוררים, המצב טוב משהיה בכל אחד מ-26 הרבעונים שחלפו מאז הצילה ארה"ב את העולם ממשבר סוחרי הסוסים של וול סטריט ב-2008. הרבעון, מבחינת הנתונים הכלכליים והעסקיים שהם שיקבעו את המגמות בבורסה ממשיך להראות שההתאוששות מתחזקת, לבטח בארה"ב, יפן, סין ובאירופה. על כך אי אפשר להתווכח כי יש מספרים.
כלומר שמלבד ההערכות הגבוהות של חלק מהמניות, הטכנולוגיות שקשורות להמשך התקדמות מהפכת הטכנולוגיה, אין המצב היום דומה בכלל למצב הכלכלי, מקרו ולבטח מיקרו, ערב משברי 1987, 2000 או 2007-8. המצב העסקי/כלכלי של החברות טוב משהיה אי פעם בעבר. אז תיקונים שמתחייבים מרמות מחירים זה בסדר ומקובל אבל מדוע מאמינים כ"כ רבים בתקשורת ובאקדמיה שמשבר גדול, נוסח המשברים שהזכרנו, מתקרב?
הסנסציה השלילית שולטת בכותרות
מהפכת הטכנולוגיה, במיוחד מאז התחילה להתמזג לתוך כלכלת המיינסטרים, ב 2007-8, תרמה לעוד שינוי גדול שמשפיע על החלטות ההשקעה, היא שינתה סדרי עולם בסקטור התקשורת, בהעברת האינפורמציה ויצרה את מה שמכונה "תרבות הכותרות". רשת האינטרנט שינתה לחלוטין, אם בעזרת הרשתות החברתיות או הטלפון החכם הביאה התחרות על אזנו ועינו של הצרכן למצב שבו העניין בכותרת גדול בהרבה מהעניין בתוכן שהיא אמורה לייצג.
"הצלחה" או "כישלון" של ספק אינפורמציה תלויה לחלוטין במספר המפרסמים בו וזה תלוי ברייטינג. זה הוכח ברשתות ובעיתונים המובילים בארה"ב שם הסתבר לספק אינפורמציה כמו הניו יורק טיימס או CNN שאתרי הרשת שלהם מחזיקים אותם בחיים. מהרגע שהכותרת הופכת לעיקר חייבים הספקים לייצר כותרות "מנצחות" וכותרות מנצחות לא יכולות להיות חיוביות.
תבדקו הכותרות בכל אתרי החדשות (אצלנו ובארה"ב במיוחד) ותסכימו איתנו שהסנסציה השלילית שולטת בגדול. המלחמה על הכותרת מביאה לירידה באמינותה וייצרה את המונח "פייקניוז", מונח קיצוני מידי אולי אבל אין ספק שמבטא את המגמה של השנים האחרונות בהעברת חדשות. ציבור הצרכנים מבין את התופעה והאמון באינפורמציה שמוסרת התקשורת המובילה הולך ויורד. ההוכחה הכי טובה לכך? טראמפ ונתניהו.
רשת האינטרנט משנה את המפה הכלכלית בעולם
מהפכת הטכנולוגיה, במיוחד במהלך העשור האחרון, שינתה את העולם כלכלית וחברתית ובצורה מדהימה אבל בבורסה היא גרמה לשינוי שכמותו לא היה בהיסטורית שוק ההון מאז הוקמה הבורסה הראשונה באמסטרדם ב-1602. בתוך עשור הוחלפו 8 מתוך עשרת החברות המובילות בעולם כאשר 7 מתוך השמינייה החדשה הן חברות טכנולוגיה צעירות מאוד שפיתחו למעשה נישות שב-2006 לא היו קיימות כלל.
בסוף המחצית הראשונה של 2018 היו עשרת המובילות (מבחינת ערך השוק): אפל, אמזון, אלפאבית (גוגל),מייקרוסופט, פייסבוק, עליבאבא, ברקשאייאר-האת'אוויי, Tencent Holdings הסינית, ג'י פי מורגאן ואקסון. רק שתיים מהחברות הנ"ל נכללו ברשימת "הגדולות" ב-2006. אקסון, שהובילה ומייקרוסופט, החברה הטכנולוגית היחידה בעשירייה אז במקום הרביעי (יתר ה-8 היו GE, גאספרון הרוסית, סיטיגרופ, בנק אוף אמריקה, רויאל דאטש, ברקיטיש פטרוליום, פטרו צ'יינה ו HSBC).
רשת האינטרנט שבתחילת המאה בקושי השתמשו בה, הפכה בתוך עשור למרכז הפעילות הכלכלית הגדולה בעולם. שום עתידן או מומחה לא חזה שבתוך עשור תשתנה כך המפה העסקית/כלכלית בעולם. איש בעולם לא חזה שהתל"ג הגלובלי, שסיים את 2008 על 60.14 טריליון דולרים יגיע ב-2018 ל-87.5 טריליון, עלייה של 46% כמעט בעשור והתרומה הטכנולוגית מהווה את כל הגידול כמעט.
מהפכת טכנולוגיה רק מתחילה ולחזות את ההתפתחויות העתידיות, בין אם זה בכלכלה או בבורסה, זה פשוט בלתי אפשרי - לא רק בגלל השינויים המהירים שיוצרת המהפכה בהתקדמותה אלא גם בשל העובדה שהמהפכה יוצרת בהתקדמותה מנועי צמיחה אדירים שקשה לחזות אותם ואת השפעתם על נישות עסקיות חדשות.
הבינה המלאכותית כמנוע הצמיחה הכלכלי האולטימטיבי
עתידן המחשבים הגדולKai-Fu Lee, הסיני-אמריקאי שמוביל היום מבייג'ין את חברת Sinovation Ventures ובעבר היה המוביל של פיתוח הבינה המלאכותית באפל, במייקרוסופט, בסיליקון גרפיקס ובגוגל והמומחה המוביל בעולם במה שקרוי Speech recognition, דיבר בכנס שהועבר באתר TED על הבינה המלאכותית - צפו.
הבינה המלאכותית (Artificial intelligence) מסמלת, נכון לרגע זה ועד להתפתחויות חדשות, את מנוע הצמיחה הכלכלי האולטימטיבי. לפי ה-GSM Association תרם הטלפון החכם, בשנת 2013 לבדה, 2.4 טריליון דולרים לכלכלת העולם (להרחבה קראו כאן) שהם 3.6% מהתוצר הגלובלי דאז.
בנוסף יצר הסמארטפון 10 מיליון מקומות עבודה חדשים ובארה"ב לבדה תרם לפחות 336 מיליארד דולרים לתקציב. ב-2020 יתרום הטלפון החכם לבדו לתוספת של 5.1% בתוצר הגלובלי. תוכלו לקרוא על "מעלליו" ותרומתו של הטלפון החכם בכתבה וזו רק התרומה של "שלוחה" אחת של מהפכת הטכנולוגיה שלעומת התרומה הצפויה מכניסת ה-AI לתעשייה היא מזערית, שלא להזכיר את המכונית האוטונומית שפיתוחה קשור ב-AI.
אליבא אוניברסיטת סטנפורד יהווה ה-AI את השלב הבא של האוטומטיזציה לאחר החשמל, מנוע הבעירה הפנימית והמוליכים למחצה. כלומר מדובר בהתפתחות שהיום כבר נעשית בפועל, שתשנה את הכלכלה מקצה לקצה. תרומת ה-AI לצמיחה הכלכלית גדולה בהרבה ממה שעשו החשמל, מנועי הבעירה הפנימית והמוליכים, הרבה יותר מהטלפון החכם. למי שיש הרצון לקרוא המחקר של סטנפורד יבין מדוע אנחנו צועקים, מאז 2009, שמהפכת הטכנולוגיה רק בתחילתה ולבד ממלחמת גוג ומגוג אין מה שיעצור אותה, בטח לא הלירה התורכית או מלחמות הסחר.
סאמסונג פועלת להסרת האתגר מצד מתחרים גלובליים
סאמסונג (סימול: 005930.KS), ענקית מוצרי הצריכה מקוריאה, הודיעה השבוע שתשקיע, בשלוש השנים הבאות, 22.3 מיליארד דולרים (25 טריליון וואן) בטכנולוגיות עתידיות ובעיקר ב-AI וב-G5 וזאת על מנת "להסיר את האתגר ממתחרים גלובליים ולהסיר את דאגת המשקיעים מהחשש שמה צמיחתה העתידית תיחלש". ההשקעה היא חלק מהשקעה כוללת של 160 מיליארד דולרים שהחברה תשקיע בהשקעות הון (שדרוג מפעלים, מפעלים חדשים ורכישות) ובמו"פ. השקעות אלו יביאו לגיוס 700,000 עובדים חדשים לחברה (כמעט כפול ממספר עובדיה היום) עד 2020.
סאמסונג, שב-2018 מחזיקה ב-20.9% משוק הטלפוניה החכמה (לפני Huawei עם 15.8%, אפל עם 12.1%, Xiaomi עם 9.3% ו-OPPO עם 8.6% כאשר "אחרים" מחזיקים ביתרה, 33.2%), מתבוננת בתחום הזה שאחראי לכ-22.6% מהכנסותיה (ההכנסות האחרות באות בעיקר ממוליכים למחצה, 45.6%) ורואה ש"אחרים" נוגסים במהירות בתחום מחד וקצב הגידול שלו מאט מאידך ולכן היא הולכת על ה-AI וה-G5
Huawei ואפל הולכות באותו כיוון בדיוק וכך, בממדים שונים, כל החברות המובילות בעולם כולל חברות בתחומים שאינם נחשבים טכנולוגיים. "ה-AI", אומרת סמסונג, "תביא גם לפתוח נישות חדשות שכרגע לא מוכרות ובתחומים שאינם נחשבים טכנולוגיים". ומי נותן הדחיפה הגדולה לפתוח הנושא? כן, הנשיא טראמפ באמצעות תקציבי הביטחון הגדולים שלו.
למרות כותרות האימים, המשקיעים מסרבים לברוח מהבורסה
אבל התקשורת הכלכלית מתעקשת על משבר גדול ומדוע? כי בין רמות המחירים, הצורך בכותרות סנסציוניות ושליליות ובעיקר התיעוב לטראמפ עדיף, לדעת העורכים, להתבסס על "התפתחויות נוראיות" כמו מלחמות הסחר, נפילות המטבע התורכי, האיראני, הרוסי והסיני, העלאת הריבית בארה"ב וכדומה. אבל מה קורה למשל כאשר התקשורת הישראלית אינה פוסקת לרגע מה"טיפול" הנגטיבי בראש הממשלה ואשתו? במיוחד ב"כשלונותיו" הרבים לדעת התקשורת? נתניהו עולה בסקרים. על זה אנחנו מדברים.
המשקיעים, למרות כותרות האימים, מסרבים לברוח מהבורסה כי הם ערים למציאות הכלכלית שמשתפרת, בטח בארה"ב. לגבי טראמפ? אם תשוו כותרות הניו יורק טיימס או הוושינגטון פוסט מהשנים 1981-1983 על הנשיא ריגן תגלו שהן דומות להפליא לכותרות עיתונים אלו על הנשיא טראמפ בשנים 2016-18. אז כמו היום, התגעגעה התקשורת לנשיא גרוע אבל "נחמד". אז כמו היום מגיע נשיא שמעוניין להחזיר לארה"ב הכבוד המגיע לה (כבוד שללא ספק באמת מגיע לה) בעולם. ההבדל היחיד בין הנשיאים ריגן וטראמפ הוא באישיות, בהופעה, ריגן היה ג'נטלמן טראמפ הוא "לוחם רחוב ניו יורקי".
כל הצעדים שעושה טראמפ ובגסות האופיינית לו מוצדקים והעולם (כן, כולל הסינים, האירופאים ואפילו התורכים) יודע זאת, לבטח האמריקאים. יותר מכך, טראמפ בדיוק כמו ריגן, נותן דחיפה אדירה לכלכלה ולמהפכת הטכנולוגיה שבגללה קשה לנו להאמין שסוף ההתאוששות בבורסה מעבר לפינה, תיקונים בהחלט כן אבל משבר? לא.
השוק, למרות שהוא עדיין במצב רוח של תיקון, מאותת שהוא מסכים אתנו לגבי העתיד אחרת המניות היו יורדות הרבה יותר, הזהב היה קופץ מעלה ותשואת האגח"ים ל-10 שנים, שלאחר העלאת הריבית האחרונה עלתה ל-3.15%, לא הייתה יורדת ל-2.87%.
מה צריך המשקיע לעשות? להמתין. אחרי תורכיה ישנן ברזיל, ארגנטינה, רוסיה, איטליה, ספרד ועוד שלא להזכיר את "חודשי האימה" ספטמבר-אוקטובר שמתקרבים כך שהתיקון הנוכחי יכול, תחת לחץ גובר של חדשות רעות, להתעמק הרבה יותר. עד מתי לחכות? נדבר באוקטובר.
** אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
47.KWEB CQQQ QQQC תעודות סל חברות טכנולוגיה אינטרנט סיניותעולות בימים האחרונים 22/08/2018 10:47הגב לתגובה זו0 0עולות בימים האחרונית בעקבות החלטת סין וארצות הברית לחדש את שיחות הסחר ביניהם.סגור
-
46.בנק צייס מורגן מציע שירות ברוקראז מוזל או חינמיברוקאז' 22/08/2018 08:17הגב לתגובה זו0 0מה דעתך על התחום ועל החברות הפועלות בו כמו שוואב ואחרות?סגור
-
מורגן סטנלי התחיל בכך וזה טוב (ל"ת)שלמה גרינברג 22/08/2018 08:49הגב לתגובה זו2 0סגור
-
45.האם זה לגיטימי בעינך שהנשיא יקבע את גובה הריבית?שאלה לשלמה 22/08/2018 08:16הגב לתגובה זו0 0האם זה לגיטימי (=בכלכלה קפיטלסיטית) שהנשיא יבקש דולר חזק או חלש?סגור
-
יש הבדל עצום בין "יקבע" ל "יבקש"שלמה גרינברג 22/08/2018 08:51הגב לתגובה זו2 0שמעת אי פעם על נשיא, ראש ממשלה או שר אוצר, בעולם ובטח בישראל שלא "יבקש" דברים מהבנק המרכזי?סגור
- טען עוד
-
44.במציאות = בנקים מרכזים מפמפמים את המדדיםגבב של מילים ריקות 21/08/2018 10:11הגב לתגובה זו0 1לא טכנולוגיה ולא נעלייםהויסות הגדול בהסטוריה עם חוב אינסופי של כלכלות .סגור
-
שטויות (ל"ת)שלמה גרינברג 21/08/2018 12:50הגב לתגובה זו2 0סגור
-
גבב של שטויות (ל"ת)אתה צודק,הייתי מנומס 21/08/2018 14:51הגב לתגובה זו0 0סגור
-
43.קנאביסאיגור 21/08/2018 01:13הגב לתגובה זו0 0הי שלומה. תודה על כתבה מעמיקה ומעניינת כמו תמיד. באבר כתבתה על נושא קאנביס. עם שינוי מדיניות בהרבה ארצות אם בקרוב תוכל להתייחס שוב. תודה.סגור
-
בהחלט (ל"ת)שלמה גרינברג 21/08/2018 10:46הגב לתגובה זו3 0סגור
-
ראה את TLRY הקנדית שהונפקה בנאסדק לפני חודשיים (ל"ת)TLRY 21/08/2018 12:45הגב לתגובה זו0 0סגור
-
42.מנכ"ל מארסק הובלה ימית טוען שמלחמת הסחר תפגע בארה"בלשלמה 20/08/2018 21:21הגב לתגובה זו0 0כשיוצאים למלחמה "מוכרזת" צריך לקחת הכל בחשבון וגם לצפות להפתעות, כי האויב תמיד מפתיע. להכריז מלחמה כלכלית על סין זה לא כמו על איראןסגור
-
צודק אם כישלמה גרינברג 21/08/2018 10:47הגב לתגובה זו3 0לא הוכרזה שום מלחמה כלכלית על סיןסגור
-
41.טוען שמינה הנגיד כדי שימנע העלאות ריבית למען כסף זולטראמפ דומה לארדואן 20/08/2018 21:18הגב לתגובה זו0 0טראמפ שלא ידע בהתחלה מה טוב לארה"ב, דולר חזק או דולר חלש...מצייץ היום שהוא מאוכזב מכך שהפד מעלה ריבית. לדבריו הוא ציפה מהנגיד לשמור על "כסף זול"מה שלדעתו ימשיך את הצמיחה. טראמפ לא מודע כנראה למחיר של הגירעון שהוא תרם לו ע"י הורדת אחוז המס למזלנו ולמזלו, בארה"ב הפד עצמאי ואנשים שם מבינים בכלכלהסגור
-
כותרות שובשלמה גרינברג 21/08/2018 10:48הגב לתגובה זו4 0כיוון שלא שמעת מה אמר טראמפ בפועל ומה שצייץ רק אצייו שזה לא מה שאמר זה מה שהכותרות כתבוסגור
-
40.יש טענות שענקיות הטכנולוגיה "שודדות" את אירופה ושאר העולשלמה 20/08/2018 17:16הגב לתגובה זו0 0יש טענות שענקיות הטכנולוגיה "שודדות" את אירופה ושאר העולם טראמפ "מתבכיין" וכועס שיש חוסר איזון בסחר של ארה"ב עם העולם, אבל מנגד נטען שענקיות הטכנולוגיה מרוויחות הון עתק בכל מקום בו הן פועלות, ולא משלמות מס אמת על הרווחים שלהם. באירופה זועמים על החוצפה ומטילים עליהם קנסותסגור
-
"יש טענות"שלמה גרינברג 20/08/2018 17:57הגב לתגובה זו2 0וענקיות אירופה? הרי הן יכולות ללמד האמריקאיות שיעור בחמסנות. טראמפ אינו מתבכיין אלא מציין עובדותסגור
-
39.לשלמה בבקשה תחום AI ו הנדסה גנטית RNAמתעניין 20/08/2018 16:08הגב לתגובה זו0 0הי שלמה! תוכל להפנות לתעודת סל וחברות ספיציפיות מעניינות מתחום ה AI וגנום אנושי. משהו כמו CIPSAR בנוסף מה קרה לחברת רוזטה דיינמיקס ?פשטה רגל?סגור
-
אז לפי הסדר:שלמה גרינברג 20/08/2018 16:44הגב לתגובה זו1 0תעודות סל וחברות תשאל את גוגל, אין לי מושג מה זה CIPSAR ורוזטה דיינמיקס אין דבר כזה, הייתה רוזטה גנומיקס שפשטה רגל לפני 3 חודשים. בשביל מה המהפכה הטכנולוגית קיימת? תחפשסגור
-
סימולים CRSP EDIT NTLA (ל"ת)Genome editing 20/08/2018 17:38הגב לתגובה זו0 0סגור
-
38.הבינה המלאכותית תיהיה מחסלת המשרות הגדולה בהסטוריהאחד 20/08/2018 13:53הגב לתגובה זו0 0מיעוט המשרות שהיא תביא בטלה בשישים לעומת כמות המשרות שהיא תחסל. אמאזון לדוגמה חיסלה הרבה משרות , מיעוט המשרות שהיא יצרה הן של עובדי המחסנים שלה. אגב, אמאזון נחשבת מעסיק גרוע, עם יחס רע לעובדים כי באמאזון יודעים שהם יכולים להחליף עובד מהיום למחר.סגור
-
כיצד אתה מסביר שמאזשלמה גרינברג 20/08/2018 16:38הגב לתגובה זו2 02008 הוכפלו המשרות בעולם? בגלל הטקסטיל? ה AI כמו הטלפון החכם והרשת תגדיל את מספר המועסקים. לגבי אמאזון איני יודע אבל על כול משרה שנפתחת יש תור של מועמדים אולי הם מזוכיסטיםסגור
-
הנה ההסבראחד 21/08/2018 09:41הגב לתגובה זו0 1לא בדקתי את שיעור גידול המשרות , אבל אני סומך על הישרה שלך. צריך גם לבדוק אילו משרות נוספו לעומת אילו משרות נגרעו. האוכלוסיה גדלה, אז הצורך בשירותים גדל ולכן המשרות שנוספו הן משרות שרות בשכר מינימום לרוב גם משרות חלקיות במקדונלדס ודומיו בוולמארט ודומיו, אלה משרות שמשאירות אנשים עניים. כמות האנשים בארהב שחיים על תלושי מזון היא מדהימה. לעומת זאת נגרעו משרות של עובדי בנקים, עובדי יצור אלה משרות שפרנסו בכבוד משפחות. לגבי תשובתך על אמאזון, זו בדיוק הסיבה שהיחס לעובדים גרוע , כי יש תור של מועמדים, וכי במקומות מסוימים פשוט אין לאנשים אלטרנטיבה אחרת, עסקים ומשרות שנעלמו משאירים רק כל מיני ענקיות כמו אמאזון בתור המעסיק העיקרי באזורים מסוימים. הבינה המלאכותית תחסל משרות של נהגים, עובדי משרדים, משרות שאין סיכוי שיוחלפו באחרות . זו תהיה המציאותסגור
-
משרות שכר מינימום זה כל מה שנוסף למשק?רז 21/08/2018 12:26הגב לתגובה זו2 0אתה באמת כתבת את זה?סגור
-
זה לא מה שטענתי , זה מה שאתה הבנת (ל"ת)הבנת הנקרא של כתה ב 21/08/2018 17:19הגב לתגובה זו0 2סגור
-
תבדוק שוב כי זה בדיוק מה שכתבתרז 23/08/2018 12:20הגב לתגובה זו1 0שרק התעשיה ה"מסורתית" נהנית מגידול במשרות. מי שכותב כזה דבר הוא בעל בוחן מציאות ברמה מינוס ארבע.סגור
-
טועהשלמה גרינברג 21/08/2018 11:05הגב לתגובה זו3 0כול מהפכה תעשייתית, מאז הראשונה במאה ה 17, יצרה מצב דומה להיום ולא בגלל גידול באועלוסייה כמו העלאת רמות השכר והביקושים למוצרים החדשים. זה נכון גם לגבי שכר המינימום. כמות האנשים בארה"ב על תלושי מזון אדירה אבל מאז 2009 בירידה חלק גדול מאנשים אלו נמצאים בקטגוריה לא רק בגלל התעסוקה החסרה. לגבי אמאזון אתה טועה אן שם יחס גרוע לעובדים והתורים אינם בשל היותה מעסיק יחיד. אמאזון, אם זכור לך, הוקמה כחנותת ספרים אינטראקטיבית והכותרות, לאור הצלחתה הראשונית, היו שהיא תחסל את הרשתות הקיימות כמו בארנס אנד נובל או מגרו היל. לא רק שזה לא קרה ומגזר הספרים עולה בהכנסות מאז תחילת המאה אלא שהתחרות קיימת וזו, בסה"כ, המגמה של מהפכת הטכנולוגיה. אגב, לגבי "אילו משרות נוצרו" אומר לך שאנשים שהיו מובטלים מעדיפים לעבוד מאשר לקבל תמיכה מה גם שרוב המשרות החדשות שנוצרו קשורים לעולם הטכנולוגי שם משלמים יותרסגור
-
37.איך נמכור את בריינסוויי בפרמיה פי 7 לאמריקאים פרייאריםSODA 20/08/2018 10:30הגב לתגובה זו0 0אם soda נמכרת בפרמיה אפסית (10 אחוז מעל מחיר הסגירה). הרי שתי החברות דומות בכך שפוטנציאל ההתרחבות הוא כמעט איןסופי ביחס למצב המכירות היום. תן מילה מעודדת שמשקיעי בריינסווי שנצליח למצוא פרייארים. הם רק קיבלו אישור ל ocd (כאילו ששוק הדיכאון - שוק של עשרות מיליארדי דולרים בשנה לא מספיק). הכול נכתב בציניות כמובן.סגור
-
בפרמיה קטנה אבל במכפיל ענק לחברה בתחום (ל"ת)שלמה גרינברג 20/08/2018 16:46הגב לתגובה זו1 0סגור
-
36.קראתי ש-1.5 טריליון דולר בדרך חזרה ממקלטי מס לארה"בשאלה לשלמה 19/08/2018 22:51הגב לתגובה זו2 1לפי מיטב הבנתי זה אמור לעשות טוב לשוק המניות, אבל גם לגרום למצב בועתיסגור
-
קראת נכוןשלמה גרינברג 20/08/2018 08:23הגב לתגובה זו3 0רק שהגרימה למצב בועתי אינה מתיישבת עם פעילות הפאד שלאט מושך למעשה מזומנים מהשוק. הפעילות הזו, של כסף שנכנס למערכת מכיוון המיקרו (הכסף בא מהחברות שכספן מחוץ לארה"ב, בעיקר באירופה) מקזז את "הבעיה" כביכול ("כביכול" כי בעיה כזו לא קיימת בפועל) של הנזילות שעלולה להיווצר עם הפסקת ההזרמה של הפאד.סגור
-
35.תודה שלמה. שמעתי את דבריך בחודשיםאהוד 19/08/2018 13:15הגב לתגובה זו0 0האחרונים ועשיתי שינויים מתבקשים בהרכב התיק. כבר יש תמורה וזו רק ההתחלה. מדדי הטכנולוגיה השונים נראים מעניינים.סגור
-
דווקא בטכנולוגיה כדאי להמתין לתיקון (ל"ת)ירמי 19/08/2018 19:37הגב לתגובה זו1 0סגור
-
34.מישהוא חישב את התשואה של הסולידית השנה ? הפסיקה לפרסםאין כמו VT 19/08/2018 10:47הגב לתגובה זו1 0כי VT בדולרים עם תשואה של פחות מאחוז (מה שאומר 6 אחוז תשואה שקלית עקב עליית הדולר). באתר מפורסם "שוקולד מריר ביצועי התיק ל 2017". גם שם התשואה לא משהוא, מגדל מחכה msci world מהווה 56 אחוז מהתיק, התשואה השנה 7.5 אחוז שקלית חיובית (מה שתורםן 4.2 אחוז תשואה לכול התיק - כמובן הכול זה עליית הדולר ביחס לשקל). סהכ התשואה המשוקללת של תיק שוקולד מריר מתחילת השנה היא פלוס 3.66 אחוז (זו תשואה שקלית - הכול זה עליית הדולר ).סגור
-
מי זו "הסולידית"? (ל"ת)שלמה גרינברג 19/08/2018 11:19הגב לתגובה זו1 0סגור
-
hasolidit נקודה קום (היא לא חושפת את זהותה) (ל"ת)גוגל הסולידית 19/08/2018 13:37הגב לתגובה זו0 0סגור
-
33.ענקצחי 19/08/2018 09:49הגב לתגובה זו1 0כמו תמיד כיף לקרוא תודה רבה שלמהסגור
-
32.טראמפ הוא גם נשיא הבורסה של העולםיויו 19/08/2018 08:55הגב לתגובה זו0 0כי את כל העולם מעניין רק כסף והוא יודע את זה .אז כל עוד יש טראמפ יש עליותסגור
-
רק לידיעתךשלמה גרינברג 19/08/2018 10:52הגב לתגובה זו2 0טראמפ מעולם לא הנפיק חברה בבורסה, הכול פרטיסגור
-
הפייק ניוז והטריקים של הדונלד לא היו עומדים במבחן האמת (ל"ת)והוא יודע למה... 19/08/2018 22:53הגב לתגובה זו0 1סגור
-
"והוא יודע למה" ?שלמה גרינברג 20/08/2018 08:24הגב לתגובה זו2 0תוכל לנמק למה? אני לא יודעסגור
-
31.שלמה מה אתה חושב על מלחמת הסחר ?סוחר 18/08/2018 21:59הגב לתגובה זו0 0מעניין מה יהיו התוצאות של מלחמת הסחר שלמהסגור
-
אכן מעניין אבל עניתי (ל"ת)שלמה גרינברג 19/08/2018 10:53הגב לתגובה זו3 0סגור
-
כול שבוע מישהוא יורד מהירח ושואל שאלות שהוא כבר כתבעליהם 19/08/2018 10:31הגב לתגובה זו0 0למה האחרונים תמיד בסוף ?סגור
-
30.אסתי The Estee Lauder CompaniesEL 18/08/2018 19:04הגב לתגובה זו3 0דוחות ביום שני (20.8) לפני תחילת המסחר. למי שמעוניין זו הכתבה על התחום שפורסמה בדיוק לפני שנה (מאז המניה עלתה עוד 40 אחוז) [נערכים למהלך תיקון - תכירו את המניה הבולטת בסקטור שחייב לקבל ייצוג בתיק שלכם פרשן וול סטריט של Bizportal מתייחס השבוע לסקטור שחייב לקבל ייצוג בתיק ההשקעות. לצאת מהקופסה שלמה גרינברג | 19/08/2017] (לסיכום, EL מייצגת חברה שמנוהלת ביעילות, בעלת עצמת שיווק גדולה בתחום שכנראה יצמח בקצב מהיר מהממוצע התעשייתי בארה"ב אבל המניה כבר לקחה בחשבון את כל זה ויותר, היא "יקרה" לטעמנו. כיוון שאנחנו מאמינים שתחום הקוסמטיקה/יופי חייב ייצוג בתיק וכיוון שרוב המניות המובילות בתחום "יקרות" ואין שום סל או קרן שמתמחים בתחום אז אחת משתיים: או להמתין לתיקון שמתבושש ואז לרכוש מדגם מהתחום, לדעתנו לערבב EL, LRLCY, SSDOY או להסתפק באחד מסלי הצריכה שכולל את רוב החברות המייצגות כמו ה-IPS הגלובלי או ה-XLP האמריקאי.)סגור
-
29.שימו לב השוק תקוע מינואר ולא זז לשום כיוון,ראו טאואריובי 18/08/2018 18:14הגב לתגובה זו1 1כיל טסלה ועוד הרבה מניותסגור
-
אתה מאוהב בטאוארהלו ביובי 20/08/2018 08:00הגב לתגובה זו1 0תתגרש ותתקדםסגור
-
28.אפקט ה AIאחד העם 18/08/2018 17:33הגב לתגובה זו3 1AI אמור לגרום לאבטלה המונית. נהגים, קופאיות וגם מקצועות צווארון לבן ייעלמו. שלמה, איך זה יתרום לכלכלה העולמית?סגור
-
זו כותרת שמעולם לא הוכלה, ההפךשלמה גרינברג 19/08/2018 10:55הגב לתגובה זו1 0מהפכת הטכנולוגיה רק מוסיפה אנשים למעגל העבודה וזו עובדה והאמן לי שהדבר האחרון שתביא ה AI זו אבטלה המוניתסגור
-
המכונית הממנועת תוציא המוני נהגי פרדות משוק העבודה.יוסי 18/08/2018 21:38הגב לתגובה זו3 0אחד העם, איך זה יתרום לכלכלה העולמית?סגור
-
27.כותרת מניפולטיביתאולגה 18/08/2018 15:19הגב לתגובה זו3 0אין התאמה בין תוכן וכוונת המאמר לכותרת שנתנה לו וחבל ...סגור
-
על זה אני כותב כעשור (ל"ת)שלמה גרינברג 19/08/2018 10:56הגב לתגובה זו3 0סגור
-
קצת הגזמת .. (ל"ת)סמי 18/08/2018 21:26הגב לתגובה זו0 0סגור
-
מה את סתם מחפשת עיניינים? (ל"ת)אולגישה 18/08/2018 21:25הגב לתגובה זו0 0סגור
-
26.שאפו לשלמה על הכתבות שלו שםיהודה 18/08/2018 12:46הגב לתגובה זו2 0את המציאות על השולחן ואתם תעשו עם זה מה שמתאים לכם גם לאלה שחולקים עליו. הייתי מבקש משלמה לנתח פעם אחת אם המושג תיקונים בשוק. מדוע חייב שיהיה תיקון ? הרי כולם רוצים ומאמינים שהשוק הולך לכיוון זה או אחר . מדוע נוצרים התיקונים? תודה מראשסגור
-
עשיתי זאת ואעשה שוב בהזדמנות (ל"ת)שלמה גרינברג 19/08/2018 10:57הגב לתגובה זו2 0סגור
-
25.תחום התעופה והחללליאור 18/08/2018 12:03הגב לתגובה זו1 0עוקב אחריך שנים.ובלא מעט מהמניות הרווח בזכות המלצותך. אשמח לסקירה מעמיקה בתחום. תודה.סגור
-
עשיתי מספר פעמים (ל"ת)שלמה גרינברג 19/08/2018 10:57הגב לתגובה זו3 0סגור
-
24.לעיונכם 2 ETFs עם תשואות נאות SLIM MILNלא ממליץ 18/08/2018 11:01הגב לתגובה זו0 0שניהם עם תשואות נאות של 18 אחוז מתחילת השנה. Global X Millennials Thematic ETF (MILN) The Obesity ETF (SLIM) המקור - הכתבה הנל 7 ETFs That Aren’t for Everybody August 16, 2018סגור
-
23.שלמה מדוע MU רק יורדת,האם קרה משהו בחברה? (ל"ת)רמי 18/08/2018 09:32הגב לתגובה זו1 1סגור
-
חלאס עם MU. מי משקיע בסמיקונדוקטור בודד כשיש סל כל כךדגן 19/08/2018 14:26הגב לתגובה זו2 0מוצלח כמו "SOXX"?סגור
-
מלחמות הסחר (ל"ת)עמי 19/08/2018 10:54הגב לתגובה זו2 0סגור
-
זה נקרא מחזוריות cycilical (ל"ת)אשר 18/08/2018 21:27הגב לתגובה זו1 0סגור
-
22.האם הודעות צפי חלש לרבעון הבא של tsm tsem amat txnא 18/08/2018 09:13הגב לתגובה זו0 0לא משקפות התמתנות כלכלית מסוימת?סגור
-
לפני שאוכל לענות בצורה אינטליגנטית אנא ממךשלמה גרינברג 19/08/2018 11:05הגב לתגובה זו3 0תקרא שוב את שיחת הוועידה של כול השלושה, תחפש מאמרים רצינים כמו https://www.simon-kucher.com/es/blog/future-semiconductor-industry-profitable-growth-new-dynamic-market-trends ואז תבין 2 דברים. ראשית שעתידה תעשיית המוליכים למחצה והשבבים שבה פועלות שלושת החברות שהזכרת, מצויין. שנית, מנכל"י החברות אכן מדברים על רבעון חלש אבל הרבעון השלישי בתעשייה זו תמיד חלש ומסיבות שכבר כתבתי עליהן בעבר. בנוסף "החולשה" מתנית בהתפתחויות מסוימות שאין בטחון, אפילו למנכלי"ם, שיתרחשו.סגור
-
ממש לא. (ל"ת)Osnat 18/08/2018 21:34הגב לתגובה זו0 0סגור
-
21.האם הסייקל נעלםגיא 18/08/2018 09:01הגב לתגובה זו1 0כתבה מצויינת. השאלה היא האם בעולם נוצרה כלכלה שמחוסנת מתיקונים משמעותיים או שמא נקרא לזה התרסקות נוסח השנים שציינת? האם הקטר הטכנולוגי וכל אותם מנועי צמיחה "נעלמים" בשלב זה לא "יתנו" לשווקים לרדת משמעותית? האם אותו סינוס מפורסם ארוך שנים אינו תקף יותר? לתאר את השוק גם אם זה מעניין נכון ומפורט זה בסדר אבל זה תיאור… איפה המסקנה החדה מתי כן נפילה תגיע ומה יגרום לה? כי כפי שציינת כשזה קורה / יקרה זה יהיה מאוחר מדי!סגור
-
לא כ"כ הבנת הכתבה, תקרא שוב בעיוןשלמה גרינברג 19/08/2018 11:07הגב לתגובה זו2 0"כלכלה שמחוסנת מתיקונים משמעותיים "? היכן קראת זאת?סגור
-
גיא הרדמת אותנוגיא2 18/08/2018 21:36הגב לתגובה זו2 0מה זה סיפור האהבה בהמשכים שכתבתסגור
-
לל"ט (ל"ת)ג 19/08/2018 07:42הגב לתגובה זו1 0סגור
-
20.שלמה חייב שוב על סאנטאנדר בנקשביט 18/08/2018 08:55הגב לתגובה זו0 0המספרים מוכיחים שהוא זול. כל המכפילים נמוכים מה peers.נזחר מתחת להון ומכפיל מכירות ממש נמוך.. קרוב לנמוך ההיסטורי (20 שנה)שמשמש תמיכה לאורך כל השנים 4$כמה הבנק מושפע מהכותרות בטורקיה ואירופה (יוון איטליה) וכמה מזה באמת איום עתידי משמעותי? תודה רבהסגור
-
קראתי הדוחות מקצה לקצהשלמה גרינברג 19/08/2018 11:09הגב לתגובה זו3 0ואני חוזר וטוען, הבנק במצב הטוב ביותר מאז 2008 וכעת נכנס בעצמה גם לאזורי הלטינים בארה"ב. מחיר המניה? זה כבר לא קשורסגור
-
תודה שלמה ומה לגבי קשר עם טורקיהשביט 19/08/2018 12:20הגב לתגובה זו0 0ויתר אירופה? כמה סאנטנדר חשוף אליהם? תודהסגור
-
לשביט - פתח גרף של bzfbzf 20/08/2018 10:01הגב לתגובה זו0 0זה מראה את הריאל הברזיאי מול הדולר, הריאל נחלש ב 20 אחוז מהשיא בתחילת 2018. לא בדקתי ריאל ברזילאי מול היורו. לדעתי לפחות 20 אחוז מההכנסות של SAN מקורם בברזיל (או ברזיל ואמריקה הלטינית)סגור
-
19.שלמה פרשן בורסה מספר 1 (ל"ת)בועז 18/08/2018 08:51הגב לתגובה זו6 0סגור
-
18.יש הרגשה שמי שמחזיק את הבורסות אלו הבנקים המרכזיים.ישראלי 18/08/2018 07:51הגב לתגובה זו1 2עד מתי יוכלו? נראה לי גם מאוד בריא שיהיה תיקון גדול 30%-40% יתן לכסף חדש להכנס. ירידה לצורך עליה. הרגשה שלי שיהיו פשיטות רגל של מדינות או בנקים גדוליםסגור
-
"הרגשה"? מדוע שלא תצלול לחומר ותבדוק?? (ל"ת)שלמה גרינברג 19/08/2018 11:10הגב לתגובה זו2 0סגור
-
תאכל פיסטוקים ותרגיע (ל"ת)יבניאלי 18/08/2018 21:37הגב לתגובה זו1 0סגור
-
17.שלמה, כתבה מצויינת!חכם 18/08/2018 04:19הגב לתגובה זו5 0מעניין ומנותח היטב. אולי כדאי שגם חלק מחבריך יקראו אותה לפני פרסום כתבות על "הסערה המושלמת"סגור
-
16.אין חכם כבעל ניסיוןצפוני 17/08/2018 21:17הגב לתגובה זו14 0אין עליך שלויימלה, שועל ותיק בגובה העניים ללא משוא פנים תודה לך על הכתבות היחידות שמתייחס באופן רחב על העולם ולא מנסה להיות נביאסגור
-
15.מאזן, אינפלציה וריביתשאלה לשלמה 17/08/2018 15:39הגב לתגובה זו4 3היי שלמה, איך כל זה מסתדר עם צמצום המאזן, התחלת אינפלציה, צפי להעלאת ריבית והשתטחות עקום התשואות? בדרך כלל שהעקום משתטח אז זה מנבא על משבר בפתח. אודה לתשובתךסגור
-
שלמה התייחס לכך בכתבה מ-4/8/18 (ל"ת)משה 18/08/2018 12:09הגב לתגובה זו0 0סגור
-
שלמה התייחס לעקום התשואות במאמר מ-4/8/18 (ל"ת)משה 18/08/2018 12:00הגב לתגובה זו0 0סגור
-
עניתי על שאלות אלו מספר פעמיםשלמה גרינברג 18/08/2018 09:16הגב לתגובה זו2 0ושוב, צמצום המאזן הוא רק הוכחה לכך שבבנק המרכזי האמריקאי מאמינים שאפשר לעשות זאת לנוכח הצמיחה הכלכלית ולמרות כול הכותרות אין לצמצום השפעה על המגמה בשוק זה הליך שנעשה בקביעות, כאשר הפאדס חושבים שיש עודף נזילות אל מול כלכלה שמתחזקת, מאז 1913. לגבי האינפלציה, כשתתחיל באמת נדבר, בינתיים התקדמות המהפכה בולמת וגם התחזקות האינפלציה מסמלת התחזקות כלכלית. "השתטחות התשואותצ, כמו עקומת פיליפס ומונחים רבים אחרים אינם "חוק אלוהים". הדברים הללו נכונים מהבחינה הכלכלית אבל ההשפעה משתנית עם השינויים הסביבתיים הכלכליים. לבסוף, אין כול קשר לדברים במאמר ולשאלות הללו. אני מדבר על השפעת מהפכת הטכנולוגיהסגור
-
עצם זה שענית, מעריך זאת מאוד (ל"ת)תודה שלמה 18/08/2018 22:04הגב לתגובה זו2 0סגור
-
14.שלמה,דוגמה ל"תרבות הכותרות" בכותרת המשנה של מאמר זה!משה 17/08/2018 14:34הגב לתגובה זו6 0"אך העובדות מצביעות על כך שהמגמה לטווח הבינוני והארוך עומדת להתהפך",אני יודע שלא נכתבה על ידך!סגור
-
הכותרת ממש מטעהיחזקאל 18/08/2018 09:10הגב לתגובה זו1 0היא כאילו קובעת שהמגמה לטווח הבינוני והארוך עומדת להתהפך, ולפי הבנתי שלמה רק כתב על העיקרון שצריך לחפש עובדות שיוכיחו זאתסגור
-
צודק (ל"ת)שלמה גרינברג 17/08/2018 14:45הגב לתגובה זו4 0סגור
-
13.טאואר - הגענו לשלב של הודעות חיוביות שנתפסות כשליליותתם הטקס 17/08/2018 10:09הגב לתגובה זו0 0הדבר הגדול שכולם כול כך ציפו לו (יעוץ בהקמת פאב בסין תמורת אפשרות להשתמש בחלק מיכולת היצור וכו) - היום יחשב כארוע שלילי עקב מלחמת הסחר והמיסים שארצות הברית וסין מטילות אחת על השניה. ככה גם ההודעה הנל שפורסמה השבוע רק הורידה את המניה. TowerJazz to hold Technical Global Symposium (TGS) in China, focused on Specialty Analog Technologies and Advanced IC Manufacturing Solutions GlobeNewswire•August 14, 2018סגור
-
איני חושב שההודעה השפיעהשלמה גרינברג 17/08/2018 14:51הגב לתגובה זו2 0טאור לא עמדה בציפיות הקונצנזוס ונראה לי שבגלל שהרבעון השלישי בדרך כלל החלש בשנה המניה ממשיכה להתדרדר.סגור
-
12.האם שינית דעתך על amdגיל 17/08/2018 09:22הגב לתגובה זו1 0בעבר אמרת שלא יודעים להתנהל ותמיד מפסידים.מה עכשיו אתה חושב כמובן ביחס לאינטל.האם יחזור תסריט nvda ?סגור
-
גיל, תסריט NVDA נגמררז 19/08/2018 14:30הגב לתגובה זו0 0סתם שתהיה בעניינים, תסריט NVDA נגמר והחברה הודיעה שלא תייצר כרטיסי מסך המיועדים ספציפית לכריה.סגור
-
מעולם איני כותב על חברה "לא יודעים להתנהל"שלמה גרינברג 17/08/2018 14:56הגב לתגובה זו2 0אכן לאורך שני הפסידו ועברו בשנה האחרונה לרווח. איני עוקב אחרי AMD כשם שאני עוקב אחרי אינטל או נבידיה ומה זה תסריט נבידיה?סגור
-
מכבד אותך ואת הידע שלךגיל 18/08/2018 19:23הגב לתגובה זו0 0אך לא להבין בחברות הללו ולרשום על AI קצת מביך.תסריט NVDA = עליה של מאות אחוזים בהמשך...סגור
-
גיל יש לי חרוז בשבילך קבל... גיל דביל (ל"ת)בוריס 19/08/2018 12:22הגב לתגובה זו1 0סגור
-
"לא להבין בחברות הללו ולרשום על AI קצת מביך"שלמה גרינברג 19/08/2018 11:13הגב לתגובה זו3 0על מה אתה מדבר??סגור
-
11.להבנתי ייקח זמן עד שה-AI ייקח את ההובלה בשוקמתי ה-AI תתממש? 16/08/2018 20:39הגב לתגובה זו2 0כמו שלאינטרנט ולסלולאר לקח זמן להבשיל, כך ייקח זמן לאינטליגנציה המלאכותית להבשיל (=כולל הרכב העצמוני)סגור
-
כך כתבתי אבלשלמה גרינברג 17/08/2018 14:57הגב לתגובה זו2 0ה AI כבר בתהליך השתלבותסגור
-
10.לצערי שלמה נמנה על הכתבים היחידים שמסתמך על המציאותהגיוMax 16/08/2018 19:28הגב לתגובה זו10 0והידע המצטבר שרכש. כל היתר מתנדנדים כמו עלי תאנה ברוח ומפיצים תחזיות פייק מפחידות חדשות לבקרים.סגור
-
9.ואף מילה על חובav 16/08/2018 18:16הגב לתגובה זו10 3קראתי את הכתבה שוב ושוב ולא מצאתי אף מילה על חובות העתק - הן של המדינות, הן של התאגידים והן של הצרכנים - שרק הולכים וטופחים. מתישהו - ולא רחוק היום - החובות יכריעו את כל "הטוב" הזה ...סגור
-
אכן לא הוזכרשלמה גרינברג 17/08/2018 15:00הגב לתגובה זו8 1ויש סיבה לכך. החוב, לבטח בארה"ב, פחות מסוכן בטווח הקצר-בינוני וברובו נוצר בריביות קרובות לאפס. אם הצמיחה תימשך הסכנה תלך ותקטן. בנוסף והאמן לי, החוב משפיע מעט מאוד על החלטות השקעה.סגור
-
8.שלמה,דוגמה ל"תרבות הכותרות" במאמר זה!משה 16/08/2018 17:56הגב לתגובה זו2 0"אך העובדות מצביעות על כך שהמגמה לטווח הבינוני והארוך עומדת להתהפך"שזה שונה ממה שנכתב במאמר!סגור
-
7.טראמפ ו-BB בעצמם הם יצרני פייק ניוז מוביליםאולי לא שמת לב...אבל 16/08/2018 16:58הגב לתגובה זו3 8אולי ישנה היום תופעה של פייקניוז לגבי הצמד הזה, אבל הם בעצמם יצרני ספינים מובילים בעצמם. יכול להיות שטראמפ צודק, אבל התנהגות של ביריון שכונתי עלולה לעורר תגובת שרשרת בשוק הסחר העולמי.סגור
-
המציאות חושבת אחרת ממך.רז 17/08/2018 21:52הגב לתגובה זו5 0.סגור
-
אין כלום...כי לא היה כלום.. (ל"ת)כלומי בן כלום 17/08/2018 17:11הגב לתגובה זו0 1סגור
-
בסדר (ל"ת)שלמה גרינברג 17/08/2018 15:01הגב לתגובה זו2 0סגור
-
6.מגזר הבנקים בארצות הבריתרמי 16/08/2018 14:54הגב לתגובה זו2 0ולהיות מדוייק יותר ה regional banksהאם לדעתך המגזר הזה מעניין ?תודהסגור
-
מעניין משתי סיבותשלמה גרינברג 17/08/2018 15:02הגב לתגובה זו3 0הראשונה שהם תמיד מועמדים לרכישה והשניה שמצבם היום טוב בהרבה מבעבר. אבל כמובן צריך לבדוק כול בנק לגופו.סגור
-
מדובר על תעודת סל של רוב הבנקים האזוריים (ל"ת)רמי 18/08/2018 08:49הגב לתגובה זו0 0סגור
-
5.ה "תיקונצ'ק" שבר אתמול את המפרקת לחברות כריית הזהבסמי 16/08/2018 14:27הגב לתגובה זו2 1למניות faang היה תיקונצ'ק - אבל מניות כריית הזהב עברות גלח. תכודות סל פי 3 jnug nugt נפלו 18 אחוז ביום אחד. חברות כריה gg ae aem abx nem ירדו שישיות ושבעיות ביום אחד. וכנל לא מעט מניות שגם ככה בקנטים השנה - נפלו עוד wynn lvs fcauסגור
-
מניות הזהבשלמה גרינברג 17/08/2018 15:07הגב לתגובה זו3 0נפילתן אינה קשורה לתיקונים עליהם אני כותב. מחיר הזהב יורד למעשה מאז קיץ 2011, מזה כ 7 שנים ואם תבדוק תגלה שמאז החלה ההתאוששות הכלכלית, ב 2009, אני מזהיר מכך כי הזהב מאבד מכוחו ההיסטורי כ"מפלט" (מה שמכונה safe haven) ומסיבות שעמדתי עליהן מספר פעמיםסגור
-
היי שלמה, תוכל להפנות אותי למאמר שלך על הזהבסימפל 18/08/2018 06:39הגב לתגובה זו0 0לחילופין, אשמח אם תוכל לתמצת בכמה משפטים למה הזהב מאבד מכוחו ההיסטורי כמפלט.סגור
-
4.הכותרות כוללים גם את geירון 16/08/2018 13:54הגב לתגובה זו1 0גילוי נאות אני מחזיק את המניות ושאלתי היא האם הכל שלילי בחברה ובמניה? בתודה מראשסגור
-
במניה כנראה כן בחברה בהחלט לאשלמה גרינברג 17/08/2018 15:08הגב לתגובה זו1 0נמתין לתוצאות הרבעון ואז אכתוב עדכוןסגור
-
ישנו חשש כבר שהדיבידנד שם יבוטלGE 16/08/2018 17:16הגב לתגובה זו1 0לדעתי היכולת לשלם את הדיבידנד הנוכחי תלויה במכירת חלקים מהחברה (ללא מכירה יאלצו לחתוך את הדיבידנד - לגעתי) ראה כותרות מהתקופה האחרונה Goldman Sachs: GE should suspend dividend for the next 18 months 22 June 2018 "We think the most prudent action would be for GE to consider suspending its common dividend for the next 18 months," Goldman Sachs wrote in a Thursday night note. The firm said a dividend suspension would solve the two risks GE faces of a dividend cut and a credit rating downgrade "without sacrificing the long-term." (ובנוסף GE -7.5% as Flannery makes no promises about 2019 dividend May 23, 2018)סגור
-
הבל הבלים.פאם 17/08/2018 21:53הגב לתגובה זו2 0קונגלומרט של 450 אלף עובדים לא יבטל חלוקת דיבידנד.סגור
-
כבר חתך לחצי לאחרונה אבלשלמה גרינברג 18/08/2018 09:18הגב לתגובה זו2 0לגבי ההתאוששות של החברה זה רק יעזור.סגור
-
כבר חתך אותו באכזריות יותר מפעם אחתיוס 18/08/2018 08:51הגב לתגובה זו0 1אין. שום סיבה שלא יחתוך שובסגור
-
אין בעיה שיחתוך, דיברתי על ביטול.פאם 19/08/2018 14:34הגב לתגובה זו1 0.סגור
-
3.הסל המתאים ביותר לai הוא botzגיורא 16/08/2018 13:34הגב לתגובה זו2 0שלמה אני מניח שהכמה שורות האחרונות במאמר היו צריכות להיות : תשקיעו בסלים כי אי אפשר להמר על מנצחת אחת. סל botz או robo. יקרים.מה עושים ? מחכים לדצמבר?תודהסגור
-
2.שלמה, בעיקר עמיתך לביזפורטל היסטרים...יונתן 16/08/2018 13:00הגב לתגובה זו19 0רק שלשום עמית טל : " הסערה המושלמת בשווקים החלה"לא מבין למה ישנם כתבים עם אמוציות בלתי ניתנות לשליטה באתר נחשב.את האמוציות צריך להשאיר לעצמך ולכתוב מושכל. לכן לדעתי רוב הקוראים מעריכים כתבים כמה שלמה...סגור
-
לא הסערה המושלמת אלאלרון 17/08/2018 11:38הגב לתגובה זו2 0השלמתי עם הסערה התנודתית עד נובמבר 18סגור
-
ליונתןרודיק 17/08/2018 10:44הגב לתגובה זו4 4אתה ממש לא מבין עניין. שלמה לדעתי עקשן אפילו בגילו ונעול על קונספציות שגויות למרות כל נסיונו העשיר. אינו זורק דמ בכיוון של עולם מחורבן והכל טוב מבחינתו ואפל יכולה להגיע מהחינתו בקלות ל 2 טריליון. לגבע עמיתיו ההיסטרים..הם מנתחים לעומק נתוני אמת ולא נשענים על בנקים מרכזיים ומימשלים שמריצים מניות כמו עבריינים מהרחובסגור
-
וואו רודיק אתה קורא ומבין אותי להפליא (ל"ת)שלמה גרינברג 17/08/2018 15:10הגב לתגובה זו4 4סגור
-
מסכיםמסכים לגמרי 16/08/2018 18:47הגב לתגובה זו0 0נכוןסגור
-
1.NVDA היום (ה) דוחות לאחר המסחרמדהים 16/08/2018 12:51הגב לתגובה זו3 0מדהים לחזור לכתבה על החבר שלך מ 22/7/2017. מאז המניה עלתה עוד 50 אחוז (מ 170 ל 260 דולר) בינואר 2017 הביטקוין היה על 1000 דולר, ביולי 3000 דולר ובהמשך גם 20 אלף כמו שאנחנו זוכרים - היא נחשבת כחברה שמרוויחה מכריית המטבע - ביקוש למעבדים שלה) (העצה שקיבל המשקיע שהרוויח 450% על מניית NVDA פרשן וול סטריט של Bizportal על אחד התחומים ברפואה שהולך ותופס עניין בקרב המשקיעים שלמה גרינברג | 22/07/2017)סגור
-
רק תיקון "קטן"שלמה גרינברג 19/08/2018 11:17הגב לתגובה זו2 0פחות מאחוז אחד מהכנסות נבידיה באות מהכרייה.סגור