איך אפשר להרוויח בתחום החלב?
אז דויטשה בנק (סימול: DB) הולך על רה-ארגון וחבל שהמתינו עד עתה. הסיבה לחשיבותו של הבנק הזה במערכת הפיננסית הגלובלית היא ההחזקות שלהם בנגזרים (derivative) שעל פי הערכות שונות מגיעות לשווי (בערך מימוש מלא) של 45 טריליון דולרים. למה זה מפחיד כל כך? בגלל שזה סיפור שמזכיר את מה שקרה ל-AIG במשבר של 2008.
AIG החזיקה בנגזרים של מוצרי ליהמן שהתרסקו וחייבו למעשה את כניסת הממשל להצלת AIG וכל המערכת הפיננסית. יש הטוענים אגב, עד היום, שלהציל את ליהמן היה זול יותר וחכם יותר מאשר לתת להם ליפול ולהציל את המערכת כולה. מה שבעצם אומר שלמעשה נתנו לליהמן ליפול מבלי לבדוק מה תהיינה ההשלכות, מה שאומר הרבה לגבי איכות המנהלים במשרדי האוצר והבנק המרכזי ומעלה את השאלה האם מנהלי היום בבנק המרכזי יבדקו טוב יותר ממנהלי 2007-8.
השאלה היא מי אוחז בנגזרים של DB ואם זה באמת בסכום שכזה? זה לא קל לדעת בגלל חוסר הרגולציה בנדון. נא לזכור שאם מקרה AIG חוזר, מצב הבנק המרכזי האירופי, מבחינת היכולת לעמוד בפרץ, חלש בהרבה ממצבו ב-2008. בקיצור, יש כאן הרבה בשר לחדשות רעות וזה ינוצל עד תום. כיוון שזה לא כל כך דחוף כרגע, ננסה לאסוף חומר ולדבר על כך בהרחבה בקרוב.
גם תעשיית החלב הגלובלית עוברת שינויים, כיצד להשקיע?
ב-2018 יצרה התעשייה 843 מיליון טון חלב גולמי בשווי כולל של כ-600 מיליארד דולרים ועל פי חברת המחקר Mordor intelligence יגיע המחזור לכ-703.5 מיליארד ב-2024. אלו הערכות שאפילו חברת המחקר אינה בטוחה בהן כיוון שמדובר בתעשייה מורכבת מאד עם מוצרים שונים שלמרות ש"מוצאם מהחלב" מופיעים בקטגוריות אחרות ובנוסף התעשייה הזו נמצאת בתהליכי התייעלות ושינוי מהירים כתוצאה ממהפכת הטכנולוגיה כך שקשה לחזות.
כך או כך, הביקוש לחלב ומוצריו הולך וגדל למרות כל מיני מכשולים כמו זיהום סביבתי, אלטרנטיבות ואפילו טענות שהחלב אינו בריא. ב-2018 היה האיחוד האירופי (28 מדינות) יצרן החלב הגדול בעולם עם 154.8 מיליון טונות כשאחריה דולקות ארה"ב והודו עם 98.8 ו-76 מיליון טונות בהתאמה. רוסיה, סין, ברזיל וניו זילנד הן הבאות. ישראל אגב היא יצרנית החלב היעילה ביותר בעולם כאשר פרה ישראלית ממוצעת מובילה בתפוקה (כ-12.2 טון חלב לשנה) כשאחריה הפרה האמריקאית, היפנית, זו שמייצגת את האיחוד האירופי והאוסטרלית. ישראל גם מובילה בתחום הטכנולוגי וזאת כאשר הטכנולוגיה, מאז 2009, היא הגורם המוביל בשינוי תעשיית החלב הגלובלית ונגיע לכך בהמשך.
הצרכנים מעדיפים בעיקר חלב ויוגורט
חלב לשתייה מהווה כ-54% מהביקוש לחלב כאשר היוגורט במקום השני. הבנק ההולנדי הגדול Rabobank, שבמקורו היה בנק של חקלאים, מוציא כל שנה את רשימת "20 הגדולות בתעשיית החלב". רשימה זו נקבעת על פי סך המכירות בתחום החלב של החברות הגלובליות והרשימה האחרונה היא של 2017 (2018 תצא בקרוב).
חברת נסטלה (סימול:NESN.SW בשוויץ או NSRGY בארה"ב) היא יצרנית החלב ומוצרי החלב הגדולה בעולם זו השנה השלישית ברציפות, כאשר אחריה נמצאות הצרפתיות Danone (סימול:DNAOY בניו יורק או BN.PA בפריז) ו-Lactalis הפרטית. הקואופרטיב האמריקאי- Dairy Farmers of America במקום הרביעי והקואופרטיב ההולנדי Friesland-Campina במקום החמישי (קישור לרשימה כולה ומאמר הסבר).
בשנים האחרונות מתחילות ענקיות סיניות ובמיוחד הודיות לחדור להובלה, בעיקר בשל הגידול בצריכה המקומית בשתי מדינות אלו. התעשייה מתחלקת ל-8 סקטורים לפי המוצר: חלב, גבינות, חמאה, מוצרי שמנת, קינוחי חלב (גלידות וכו'), יוגורט, משקאות יוגורט ואחרים.
אבל הרווחים הגדולים מגיעים מהקינוחים
מוצרי החלב למיניהם נמכרים באמצעות כל מערכות השיווק הפיזיות וכן ברשת שאחוז המכירות דרכה הולך וגדל. החלב מחזיק ב-54% מסך המכירות של התעשייה אבל הרווחים הגדולים מגיעים ממוצרי הצריכה המועדפים כמו גלידות, משקאות יוגורט, מעדנים וכדומה.
מבחינת המשקיע מזכירה תעשיית החלב את תעשיית האנרגיה שם הנפט הוא המרכיב המרכזי בהכנסות אבל אפיקי ההשקעה המעניינים יותר הם המוצרים שמופקים מחומר הגלם המרכזי - מבנזין ועד פלסטיק ודשנים.
אם במהלך המאה ה-20 התרכזו משקיעי החלב בחברות החלב (כפי שמשקיעי האנרגיה התרכזו בחברות הנפט) הרי שבעשור האחרון, מאז החלה ההתמזגות הטכנולוגית, מחפשים המשקיעים את ה"אלטרנטיבות", אותם תת סקטורים בתעשיה שהצמיחה בהם גבוהה יותר בשל שינויי הצריכה שהביאה מהפכת הטכנולוגיה.
ענקיות המזון הבינו את הפרנציפ מזמן
"צא מחברות החלב פרופר, כמו דין-פודס (סימול:DF)", אומרים היועצים היום, "והעבר הכסף לחברות שמייצרות גלידות, משקאות יוגורט וקינוחים". הבעיה היא שאין כמעט, בתעשיית החלב, חברות שמייצגות את המוצרים המועדפים שהזכרנו כי ענקיות המזון הגלובליות, חברות כמו נסטלה (סימול: NSRGY בארה"ב או NESN.SW בשווייץ), יוניליבר (סימול: UL), דנונה (Danone) ושכמותן "חוטפות", מאז תחילת המאה, כל דבר שזז בתחום תת-הסקטורים של תעשיית החלב.
יצרני הגלידות המובילים כדוגמה, כמו Haagen-Dazs או בן אנד ג'ריס, נרכשו ע"י נסטלה ויוניליבר בהתאמה וזה המצב ביוגורטים ובמעדנים. חברות המזון הגדולות ראו את כיווני ההתפתחות בתחום הצריכה ואימצו, כבר בסוף המאה שעברה, אסטרטגיה של רכישת חברות של מוצרי חלב מועדפים.
הן גם הבינו את תהליך הגלובליזציה ולכן נכנסו בצורה מאסיבית למדינות העולם השלישי, הודו, סין, ויאטנאם, ברזיל וכו' שם צפו הענקיות שהמגמה במערב תתפשט גם למדינות המתפתחות ולכן רכשו גם שם חברות שמייצרות מוצרי חלב מבוקשים.
למה הסינים רכשו את תנובה?
במדינות הגדולות המתפתחות, במיוחד בסין ובהודו התפתחה תעשיית מוצרי חלב גדולה וכמה מהחברות הגדולות שם החלו להתפשט באמצעות רכישות בתוך המדינה וגם לרחבי העולם. מדוע לדעתכם הקימו הסינים את Bright Food בשנחאי ב-2006? הסינים הבינו את הכיוון הנכון שמתפתח בתעשיית החלב ורכישת תנובה היא חלק מההבנה.
האמת היא שאם הסביבה עסקית בישראל הייתה חיובית יותר לתעשייה ואם לתנובה הייתה הנהלה חכמה יותר, תנובה הייתה יכולה להפוך ל"טבע של תעשיית מוצרי החלב". במקום זה החברה נמכרה על הידע העצום שנצבר בה ותשמש את הסינים, חבל.
המניות ברמות שיא של כל הזמנים
אם תבחנו את תנועת המניות של חברות כמו NSRGY או UL ודאנונה תגלו שכולן נמצאות בשיא כל הזמנים. זה לא רק בשל מוצרי החלב (שבמקרה הטוב אחראים ל-15% - 20% מהכנסות הענקיות שהזכרנו) אבל אין ספק שתחום זה "עזר" לא מעט למניות. המשקיעים מבינים את אסטרטגיית המעבר לסקטורים החלביים המבוקשים והרווחיים ביותר, שהאסטרטגיה עובדת. כיוון שזו גם האסטרטגיה בתחומי העיסוק האחרים של החברות הנ"ל הן הפכו למבוקשות אצל המשקיעים הנבונים.
שלושת החברות הוותיקות לא רק שמיהרו לעלות על הרשת אלא גם ידעו לרכוש שורה ארוכה של מותגים שמועדפים. מה קרה לחברות שנשארו עם החלב הגולמי? שלא עברו לתת הסקטורים? החברה המובילה בארה"ב בתחום היא דין פודס (סימול: DF) שמאז תחילת המאה שעברה התמחתה בחלב נטו והמניה שלה הגיעה לשיא כל הזמנים ב-2007, כ-50 דולרים. בעשור האחרון השילה המניה 98% מערכה ו-DF נסחרת היום ב-1.1 דולרים ובשווי חברה של 102 מיליון דולרים וזו חברה שמכירותיה מעל 7.7 מיליארד, שעוברת להפסדים ומוענשת קשות ע"י וול סטריט בגלל שלא חזתה נכון את ההתפתחויות ולא שינתה אסטרטגיה.
האם כדאי להשקיע במוצרי החלב וכיצד?
ברור שכדאי. לבטח במוצרי הגלידות, היוגורט והמעדנים. אלא שישנה הבעיה שהזכרנו, אין מכשירים שמייצגים את הנתחים המעניינים של תעשיית החלב שהרי כמעט כולם נרכשו ע"י הענקיות. "כול הסוכריות של תעשיית החלב", אמר אנליסט ברויטרס, "נמצאות בכיסיהן של נסטלה, יוניליבר ושכמותן".
כאן נוצרת הבעיה כי החברות האלו אינן מוגדרות כ"חברות בתעשיית החלב" אלא בהגדרות אחרות. נסטלה ודאנונה למשל מוגדרות כ"חברות צריכה דפנסיביות בתחום המזון הארוז" ואילו יוניליבר מוגדרת "חברת צריכה דפנסיבית של מוצרים לבית ואישיים". גם חברות החלב הענקיות שקמו בסין ובהודו כגון Inner Mongolia Yili Industrial Group (סימול:600887.SS) הסינית או הקואופרטיב ההודי הענק Amul שללא ספק מציגות פוטנציאל ענק למשקיע בנויות כמו החברות שהוזכרו. אישית אגב אנחנו חוששים מקונגלמרטים הודים, לבטח סינים, בגלל הקושי לקבל נתונים אמיתיים בזמן.
השקעה ישירה בנסטלי או בקרן הסל KXI
ההשקעה המועדפת בתחום מוצרי החלב היא, לדעתנו, להשקיע במניית נסטלה ובסל המוצרים המתכלים iShares Global Consumer Staples (סימול: KXI) שהוא סל גלובלי של מוצרים מתכלים שבין 105 החברות הכלולות בו נמצאות כל הציבוריות הגדולות בתחום מוצרי החלב ובראשן נסטלה.
לא הצלחנו לזהות שום סל שמוקדש ל"מוצרי חלב" נטו. ישנם מומחים שיטענו ש"השקעה בחלב זו השקעה בנסטלה" ואנחנו מסכימים עם מומחים אלו כי למרות שרק 13.2 מיליארד פרנק שוויצרי מסך הכנסה של 91.75 מיליארד מהכנסות החברה ב-2018, מוגדרים כ"מוצרי חלב וגלידות", 14.4% מההכנסה. אבל בפועל זה הרבה יותר כי החלב "משתתף" גם בתוך ה-64% מההכנסות מהמוצרים האחרים כמו "משקאות ואבקות להכנת משקאות", "מעדנים", "מאכלי בריאות". על פי מחקרים שראינו החלב "אחראי" על למעלה מ-20% מההכנסות, הרבה יותר מבכל חברה אחרת.
נסטלה סיימה את 2018 עם מכירות ורווח נקי של 91.75 ו-10.13 מיליארד דולר בהתאמה או 4.02 דולר למניה. הצפי ל-2019 הוא מכירות ורווח נקי של 95 ו-11.55 מיליארד דולר או 4.37 דולר למניה כך שהיא נסחרת כרגע במכפיל היסטורי של 25.6 או חזוי של 23.6 ל-2019. 17 אנליסטים ממליצים לקנות, 10 להחזיק ו-2 למכור. החברה מחלקת כרגע 2.42 דור למניה כדיבידנד (תשואה של 2.33 אחוזים כרגע). לדעתנו זו הדרך ההגיונית ביותר להשקעה במוצרי חלב ובאותה ההזדמנות אתם מקבלים השקעה במים, מוצרי בריאות, מזון ועוד, בהחלט השקעה מעניינת במחיר מתאים (לא במחיר הנוכחי).
לאנליסטים ומנתחי הדו"חות - דין פוד שווה בדיקה
לבסוף הזכרנו את דין פוד (סימול: DF), שהייתה כאמור החברה המובילה בארה"ב והנהלתה לא צפתה נכון את השינויים. החברה מבצעת רה ארגון רציני. יש לא מעט מומחים שטוענים שהפוטנציאל עדיין שם "וערך שוק של 100 מיליון דולר לחברה כזו בהחלט מפתה". שווה לצלול לדוחות. ישנם הטוענים שיהיה כאן Comeback גדול (אנחנו גם מבצעים בדיקה).
תקראו את הכתבה הבאה (קישור), ולאחר מכן את תמונת המצב בקשר להערכות האנליסטים מהשבוע (קישור) ואו אז תמשיכו עד שתקבלו החלטה ונא לזכור זה סיפור לספקולנטים בלבד ורק לכאלו שיודעים לקרוא דוחות ולעשות מחקר.
** אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
47.עוד טור מעניין שלך שלמה - תודה רבה! (ל"ת)קורא אדוק 17/07/2019 14:55הגב לתגובה זו0 0סגור
-
46.לידיעתכם: >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>פרופ' איצ100 לרפואה 17/07/2019 13:34הגב לתגובה זו6 0חלב עיזים וכל התוצרת שניגזרת ממנו הינו החלב המזין..הבריא..העשיר..והאיכותי לצריכה על ידי בני אדם. נעשו ונעשים נסיונות בעולם להשוות אייכויות לחומר שמיוצר ביד אדם ..אך נכון לרגע זה הנסיונות כשלו. ודווקא גוף ישראלי הוא הקרוב ביותר ליצירת מקבילה שתהיה 1 ל1 עם אותו חלב עיזים ופה אף תהיינה אפשרויות להעשרה בחומרים נוספים מה שאי אפשר בשום אופן עם החלב עיזים המקורי.סגור
-
גם הטעם בעיקר לחובבי קפה עם חלב... הטעים ביותר לפי הרבהאיציק תוספת למר שלמה 17/07/2019 15:36הגב לתגובה זו5 0סוקרים ומומחים לקפה. אבל כאן זה כבר עניין של טעם אישי.סגור
-
גם אני לא מגדולי המנומסים אולי זה שילוב של אקדמיה וצבא>איצ 100 17/07/2019 15:56הגב לתגובה זו0 0אך יש לדעתי למתן את השיח ולעדן את איכות התגובות..גם שלמה לצערי חוטא לעיתים אך כאן זה אולי קצת נסלח מעט עקב היותו בעל עניין בטור השומר על רמה טובה לדעתנו..סגור
-
45.שלמה תודה על טורים מהנים ומחכימים, עוקב אחרייך כבר 20 ש (ל"ת)אורי 17/07/2019 13:21הגב לתגובה זו0 0סגור
- טען עוד
-
44.שים לב למה שקורה עם דויטשה בנק (=כתבה כאן באתר)הערה לשלמה 16/07/2019 22:27הגב לתגובה זו0 0נראה שזה החלט יכול להיות טריגר לתיקון או למפולתסגור
-
מדוע שלא תקרא את הכתבה?? (ל"ת)שלמה גרינברג 17/07/2019 09:03הגב לתגובה זו1 0סגור
-
43."מחיר מלחמת הסחר: יצרניות אמריקאיות מוציאות פסי ייצור משלמה לתשומת ליבך 16/07/2019 15:28הגב לתגובה זו0 0המאמר מגלובססגור
-
וזה רק מתחיל (ל"ת)שלמה גרינברג 16/07/2019 16:55הגב לתגובה זו1 0סגור
-
רוב מפעלי הייצור עוברים לויטנאם והודו, ולא חוזרים הביתההבעיה, לא לארה"ב 16/07/2019 22:26הגב לתגובה זו0 0מהכתבה עולה, שבניגוד לציפיות טראמפ, רוב מפעלי הייצור לא חוזרים לארה"ב. חלק גם נשארים כי טוענים שאין תחליף לשרשרת האספקה שבנו בסין במשך שנים. כך שלא מדובר בניצחון ב"נוק אאוט" של טראמפסגור
-
מלבד העובדות הכול נכוןשלמה גרינברג 17/07/2019 09:05הגב לתגובה זו1 0הרוב הגדול חוזר לארה"ב. ומה שיותר מעניין היא שורת הבקשות של מפעלים מהמזרח, במיוחד מסין, להעברת חלק מהיצור שלהם לארה"ב. אני מבין שכתבת מה שכתבת כדי להוכיח שטראמפ לא מצליח אבל מה לעשות שהוא מאוד מצליחסגור
-
42.תיקון של עשר אחוז אז מכרתי מאז היו עליות של בערך 5 אחוזזוכר שאמרת שיהיה 16/07/2019 14:29הגב לתגובה זו0 0מה לעשותסגור
-
הוא לא טעה בכוונה..ממש חושב שהכל מצויין כולל הנשיא>הופה 16/07/2019 22:51הגב לתגובה זו0 0ולצערכם הוא טעה וטועה ויטעהסגור
-
למכור הכל ובהקדם אתה לא בנוי להשקיע (ל"ת)גרג 16/07/2019 19:33הגב לתגובה זו0 0סגור
-
אף אחד לא יכול לתזמן מתי השוק יעלה, ובעיקר ירדאמרתי...אמרת... 16/07/2019 15:17הגב לתגובה זו1 0יש כוחות שמושכים השוק למעלה (=ריבית נמוכה, כסף זול וזמין, מצב גיאו פוליטי טוב, צפי לצמיחה, אין אלטרנטיבות אחרות וכו') , ומאידך יש כוחות שדוחפים השוק למטה שחלקם בלתי צפוייםסגור
-
כפי שאני תמיד בותבשלמה גרינברג 16/07/2019 15:11הגב לתגובה זו1 0מי שפועל לפי הכתוב בטור ללא בדיקה לייעוץ מגיע לו להפסיד. כתבתי שעלול לבוא תיקון ועדיין עלולסגור
-
יכולת להגיב לכתבה רצינית (34) במקום זאת בחרת להגיב ...אתה מניפולטור 18/07/2019 12:12הגב לתגובה זו0 0לסיפור הזוי ואידיוטי שהמצאתי כי לא רצית לצאת אחראי. אם הייתי כותב לך קראתי במאמר, היית מתייחס בזלזול ואומר שלא ראית שמעת והרחת , שלחתי לך את המאמר אז אתה לא רוצה להתווכח עם הפרשן . ביזיון ... זה רציני ? אתה לא באמת עיתונאי עם דעות סדורות ומנומקות , אלא חוכמולוג חפיפניק ... תישאר עם עדת המעריצים שלך שגם היא מצטמצמת מיום ליום ... אין פלא שאתה מעריץ את טראמפ ... שניכם שטחיים וחיים משליפות וכותרות ולא עושים דבר.סגור
-
"אני"מה זה 17/07/2019 14:32הגב לתגובה זו0 0לתקן מהר "אנחנו"סגור
-
כשיגיעלרון 17/07/2019 12:11הגב לתגובה זו0 0ה"ברבור השחור"סגור
-
41.שאלה של נזילות בימי משבר או פאניקהשמחה 16/07/2019 09:29הגב לתגובה זו0 0שלמה אשמח לברר.בימי "פאניקה" וירידות בשוק..מה יהיה קל יותר למכור ? ממה יהיה יותר קל "להפטר".. etf, מניות גדולות כמו אפל at@t או מניות קטנות למיניהן סמול קאפס ?? תודהסגור
-
40.שלמה תודה רבה. מעניין מאוד (ל"ת)בטי 16/07/2019 09:26הגב לתגובה זו3 0סגור
-
39."אפילו אמנון שעשוע מודה: חזון הרכב האוטונומי להמונים..יוסי, לשלמה 16/07/2019 08:08הגב לתגובה זו0 0זאת הכותרת בגלובס אוטוטק מדבריו של פרופ אמנו שעשועסגור
-
אכן, זו הכותרת שאינה מציגה את הכתוב במאמרשלמה גרינברג 16/07/2019 11:04הגב לתגובה זו2 0בכתבה הבאה שלי אני מתייחס לנושא שוב. המאמר מבטא את דעת הכותב ומתבסס על דוגמאות שפשוט אינן נכונות, לא במקרה של טסלה ולא במקרה של GM. רק השבוע נחתם הסכם בין 2 ענקיות רכב לקידום המכונית האוטונומית. אגב, מה זה שייך למאמר על החלב?סגור
-
38.מדינות מדפיסות כסף בכמויות, ומשקיעות ישירות במניותהעולם הכלכלי השתגע 15/07/2019 23:37הגב לתגובה זו0 0המצב הכלכלי סופר בעייתי, ולא נראה שיש פתרון באופק. העולם שקוע בטריליונים של כסף זול שלא יודעים היכן להשקיע אותו, הררי חובות...משבר גדול מ-2008 באופק. ובנוסף ההתחממות הגלובאלית.סגור
-
שטויותשלמה גרינברג 16/07/2019 11:05הגב לתגובה זו1 0תוכל לתת דוגמה אחת של מדינה שמשקיעה במניות?סגור
-
לבטל הכלתמיד 17/07/2019 14:45הגב לתגובה זו0 0ובהמשך ,הוא פרופסור ואתה מסכם כתבות של אחרים,קצת צניעות והורדת אגו!סגור
-
קרן הנפט הלאומית של נורבגיהאכן 17/07/2019 14:35הגב לתגובה זו0 0אפילו השקיעה והקטינה השקעות לאחרונה ובמיליארדים רבים כולל במניות ישראליות.סגור
-
כן.יפן. גם ישירות במניות וגם קנו את רוב תעודות הסל>לשלמה 17/07/2019 11:57הגב לתגובה זו0 0שנסחרות ואז מה תגיד על זה אלא אם יפן אינה מדינה בעייניךסגור
-
שוויץ, יפן, ישראל ונורווגיה...כולן מושקעות במניות.אחפש את המאמר 16/07/2019 15:21הגב לתגובה זו1 0בחלק מהכסף כמובןסגור
-
אשמח אם תמצא אותו (ל"ת)שלמה גרינברג 17/07/2019 09:06הגב לתגובה זו1 0סגור
-
2008 יהיה יחסית מאורע קטן וזניח בהשוואה. שלמה לא חושב:מומחיי בינלאומי 16/07/2019 09:58הגב לתגובה זו1 0כך אלא ההפך..אז חושב!! אני מחכה לבומבה למטה שהבטיח והשתנתה תוך כדי תנוע רק ל10 אחוז..אבל הכל הכל הכל יתגמד!!וואהו!!ואהו!!וואהו!!!סגור
-
לפחות תדייק "מומחיי" (ל"ת)שלמה גרינברג 17/07/2019 09:07הגב לתגובה זו1 0סגור
-
ובנוסף הפלוצים של הכבשים מסריחיםשימי 16/07/2019 09:25הגב לתגובה זו0 0חבוב תמצא תחביב אחר מהשקעות.אתה חובבן.סגור
-
37.מורגן סטנלי טוענת שטבע שווה 6 דולר...יוסי 15/07/2019 23:34הגב לתגובה זו0 0מהיכן תגיע הישועה לטבע? הרבה אנשים לא ישנים הלילה בגלל המניה הזאתסגור
-
כנראה אותם פראייריםלרון 17/07/2019 12:24הגב לתגובה זו0 0שהשקיעו במניית אפריקה של לבייב בשער 60000,או באידיבי או בלה נסיונל בשער 925 מי שעוד זוכר ,ועוד.סגור
-
36.שלמה מה דעתך על המטבע של פייסבוקאסי 15/07/2019 22:40הגב לתגובה זו0 0ליברה..סגור
-
אין לי דעה (ל"ת)שלמה גרינברג 16/07/2019 11:05הגב לתגובה זו1 0סגור
-
ועוד פעם לא,וואו וואולא!!,,,, 17/07/2019 14:56הגב לתגובה זו0 0תשנה קצת למיאוסגור
-
הממשל בפאניקה מכל המטבעות הדיגיטאליםמה משה דעתו? 15/07/2019 23:22הגב לתגובה זו1 0גם טראמפ וגם מאנוצ'ין וגם הדמוקראטים נגד הגל הזה של מטבעות דיגיטאלים, שעלולים לעקר את כוחה של המדינה...ואת כוחה הממשלסגור
-
וואו (ל"ת)שלמה גרינברג 16/07/2019 11:06הגב לתגובה זו1 0סגור
-
מילתאכן וואו 17/07/2019 12:25הגב לתגובה זו0 0המחץ!!!!!סגור
-
35.אצלי אני רואה את התגובות שלך ששלמה מעלים ...תןהמפצח לאסף 15/07/2019 21:06הגב לתגובה זו0 1מילה ואציף כאן את דבריך ועוד דברים שהאיש מוחק בטוב ליבו ביין.סגור
-
תן לו מילה, גם אני מעוניין לראות (ל"ת)שלמה גרינברג 16/07/2019 11:07הגב לתגובה זו1 0סגור
-
34.הקישור https://www.themarker.com/blogs/dorontsur/BLOG-לשלמה 15/07/2019 16:52הגב לתגובה זו0 0אשמח לשמוע את דעתך לאחר קריאת המאמר בקישור המצורף . תודה .סגור
-
קראתישלמה גרינברג 16/07/2019 11:11הגב לתגובה זו1 0איני מסכים עם חלק מהדברים ובטח לא אתווכח עם פרשן אחרסגור
-
עם מה אתה מסכים , עם מה לא ומדוע ?אנא פרט ... 16/07/2019 12:34הגב לתגובה זו0 0אם הייתי כותב לך שקראתי , היית שואל איפה קראת , אני לא שמעתי לא ראיתי וכיוב .הצגתי לפניך את המאמר , אז אתה לא רוצה להתווכח עם הפרשן ...זה רציני ? תכתוב את דעתך !!! באיזה עובדות המאמר טועה , או מפרשן לא נכון , ועם מה אתה מסכים ? שאחת ולתמיד נבין מה אתה , שרלטן שמעוות את העובדות , או עיתונאי רציני שיכול לעמוד על דעתו ולנמק אותה באופן יסודי ... ולא בתשובות חסרות ערך של שתי מילים.סגור
-
הוא מתייחס לכתבה הנל של דורון צורסמי 15/07/2019 19:53הגב לתגובה זו0 0טירוף מערכות: בנקים מרכזיים מנפחים את שוקי המניות - ומעוותים את המחירים בנקים מרכזיים לא רואים צורך למנוע את היווצרותן של בועות, ונראה כי אף החליטו לעוות את מחירי הנכסים כמדיניות ? המצב הזה חסר תקדים, ובין השלכותיו ניתן למנות את טריליוני היורו שמושקעים באג"ח בריביות שליליות ואת ניתוק הקשר בין נתוני הבסיס של החברות לשוק המניות ? ההיסטוריה מראה שזה ייגמר רע דורון צור התראות במייל 14.07.2019 22:03 מה שאנו רואים היום הוא גרסה אגרסיבית בהרבה של הדוקטרינה ההיא. לא רק שהבנקים המרכזיים לא רואים צורך במניעת בועות, או לפחות צורך בהתלבטות לגבי הסוגיה - נראה שהם החליטו לייצר אותה בכוונת מכוון. יצירת עיוות במחירי נכסים פיננסיים (או "בועה" בכינוי העממי יותר), כך נדמה, נהפכה מרע הכרחי שאולי יש לקבל מחוסר ברירה, על אף שהוא שלילי במהותו - לאמצעי מדיניות.סגור
-
דורון צור עדיין כתב פעיל ?? (ל"ת)אריה 15/07/2019 22:40הגב לתגובה זו0 0סגור
-
33.ירד לך ממנו ...שלמה לא מאמין !!! 15/07/2019 14:16הגב לתגובה זו0 0איזה כיפית ההרגשה !!! סוף סוף אני מרגיש שיש בתגובות סוג של יחסי גומלין ... ... אתה מעשיר את ידיעותינו ומעניק לנו מבט מקרו על תחומים רבים וחדשניים וההקשרים שלהם לכלכלה הישנה וכלכלת העתיד... אבל מאידך אתה גם מושפע ... ודעתך משתנה גם אם בקצב איטי מדיי ... תמשיך בדרך זו !!!סגור
-
מה זה שטויות אלו. נשמע לא רציני (ל"ת)מרג'י 15/07/2019 16:57הגב לתגובה זו0 0סגור
-
זע רטסיני !!! (ל"ת)למע זא עומר שתויוט ? 15/07/2019 20:43הגב לתגובה זו0 0סגור
-
32.לפני חמש שנים הצמחונים בישראל היו 0.5%, היום 5-8% (ל"ת)לידיעת שלמה 14/07/2019 23:37הגב לתגובה זו1 0סגור
-
מעשית - צריכת הבשר (כמותית) רק עולה ועולהאשליה 15/07/2019 11:01הגב לתגובה זו0 0אתה חי באשליה חבר - במציאות צריכת הבשר (כמותית) רק עולה ועולה. אתה מתאר שכווה דקה מאוד באוכלוסיה שהיא באמת צמחונית.סגור
-
31.טראמפ בדיוק האיש שחי ונושם "תרבות הכותרות"טראמפ כמו ילד 14/07/2019 20:34הגב לתגובה זו1 0טראמפ פועל ומגיב לפי כתבות שהוא שומע ב"פוקס". הוא לא האדם הרציני והמעמיק ששלמה מייחס לו, לצערנו. נקווה שהוא שומע ליועצים טוביםסגור
-
"האדם הרציני והמעמיק ששלמה מייחס לו"???שלמה גרינברג 15/07/2019 08:25הגב לתגובה זו1 0כול מה שאני "טוען" הוא שטראמפ הוא אדם פיקח, ריאליסט וביצועיסט שלפני שנים רבות למד את הנשיא ריגן ואת המועמד רוס פרוט זג"ל וממשיך לבצע את שהתחילו ואישית אני תומך בכך. את הסגנון איני אוהב אז מה?סגור
-
לטראמפ אין מושג בכלכלה או במדיניות, הכל שליפותטראמפ הוא "בובה" 15/07/2019 23:29הגב לתגובה זו1 0נקווה כולנו שיועציו הם אנשים חכמים ואחראיים. טראמפ הוא הפכפך ואין לו "אופי נשיאותי". בהחלט ייתכן שעשה מהלכים נכונים בנושא הורדת המס והמהלך נגד סין. חבל שאתה לא יועץ שלו שלמהסגור
-
אם תכתוב במה יש לו מושג (ל"ת)זה יהיה יותר קצר 16/07/2019 08:55הגב לתגובה זו1 0סגור
-
במה הוא הוכיח ריאליזם וביצועיזם ?על פקחות קשה להתווכח 15/07/2019 12:05הגב לתגובה זו3 0מלחמת הסחר ? חומה עם מקסיקו ? הסכם עם הפלשתינאים ? כולם מוכיחים בדיוק ההפך ויותר מכך חוסר פרגמטיזם . זה לא קשור לסגנון ...הסגנון קשור למופרעות נפשית . אשמח לשמוע על דוגמאות שמאוששות את טענתך.סגור
-
יש לו סגנון לזה שמסמנים שכמותו בצבא עם אבנים :האם מרוטרי 15/07/2019 11:29הגב לתגובה זו3 0סביבו משמע..זהירות פצצת נפל..או כאן נשיא ואדם נפל.סגור
-
30.המספר של 45 טריליון דולרים הוא כמות ערך נקוב - לא שווייוד 14/07/2019 12:30הגב לתגובה זו0 0השווי בסיכון של דויטצ'ה בנק בנגזרים הוא בערך 20 מיליארד דולר, לפי דוחות הבנק. לא מעט אבל לא ככ מפחיד. לדוגמא נגזר ריבית של מיליארד אירו על ריבית קבועה מול משתנה. הערך הנקוב הוא מיליארד, אבל השווי עשוי להיות שלילי או חיובי בהתאם לשני צדדי העיסקה ובסדר גודל של מיליונים בודדים, בהתאם לפערי הריבית. לדוגמא בין ריבית הבנק המרכזי לריבית קבועה כל שהיא.סגור
-
לא נכוןשלמה גרינברג 14/07/2019 16:30הגב לתגובה זו1 0המספר 45 טריליון הוא שווי סך העסקאות במימוש מלא ואכן אין זה צריך להפחיד. מה שכן צריך להפחיד זה שלא ידוע מי מחזיק בנגזרים הללו כיוון שהפאד דחה בעבר דרישה לרגולציות שתחייבנה רישום דברים כאלו. טראמפ לא סתם זורק דבריםסגור
-
ארבע שעות תמימות לחטט באינטרנטלקח לשלמה 17/07/2019 14:52הגב לתגובה זו0 0ולהגיע למסקנה הנחרצת "לא נכון"סגור
-
29.טכנולוגיה חדשה תשנה בקרוב לחלוטין את תחום החלב המסורתימשקיע... 14/07/2019 12:05הגב לתגובה זו0 0היום יש טכנולוגיות שמאפשרות ייצור של תחליפי חלב זהים בטעם למוצרי חלב רגילים ואף יותר בריאים. כפי שביונד מיט היא הסנונית הראשונה לשינוי דראסטי בתעשיית הבשר, ישנן חברות רבות שהולכות לשנות את תעשיית החלב. חלקן עדיין בשלבי סטארט אפ, אבל השינוי בדרך. החברות המסורתיות בתחום לא יוכלו להתחרות בטכנולוגיות החדשות. זה עניין של שנים בודדות. אין לראות באמור משום ייעוץ השקעות או המלצה.סגור
-
בקרוב גם יחליפו אותך אותי ואת כולנו (ל"ת)גולני 14/07/2019 12:22הגב לתגובה זו1 0סגור
-
28.אסורבהחלט לקרוא כתבות שהועלו בשבתצבי 14/07/2019 12:01הגב לתגובה זו0 0למה דחוף להעלות כתבות בשבת? אין זמן אחר בשבוע? למה לעשות דוקא בשבת?סגור
-
לשומר השבתיוספוס פלאביוס 15/07/2019 14:49הגב לתגובה זו0 0הכתבות המעולות של שלמה עולות באתר בדרך כלל בימי חמישי אחר הצהריים או בשעות הלילה. יש לך מינימום יממה עד כניסת שבת . גם כתבה זו עלתה ביום חמישי אחר הצהריים , ראה תגובה ראשונה למאמר , 11.7 בשעה 16:41..סגור
-
אל תגביל את האחר, לא טוב לך אל תכנס בשבתגרישה 14/07/2019 12:23הגב לתגובה זו0 0חייה ותן לחיותסגור
-
גרישקה יקירי לא הגבלתי אף אחדצבי 14/07/2019 15:11הגב לתגובה זו0 0לא הגבלתי ואין לי כל תוכניות להגבילסגור
-
27.מניה לחברת חלבשמואל שפירא 14/07/2019 11:49הגב לתגובה זו0 0מנית חברת חלב מניו זילנד עם פטנט לפרוטאין A2 The a2 Milk Company Limited (A2M.AX) אןדה על התייחסות של שלמה למניה A יצוא לכל העולם במיוחד לאסיהסגור
-
אכן חברה מעניינת ביותרשלמה גרינברג 14/07/2019 16:41הגב לתגובה זו1 0בדקתי אותה למאמר אבל ההערכה בשמיים, מפחידסגור
-
26.חלב מסרטן ומסוכן לאדםפר פר 14/07/2019 10:27הגב לתגובה זו0 0חלב פרה מיועד לעגל ולא לאדם בבוגר. התחליפים לא פחות טובים ולא פוגעים בסביבה (וכתוצאה מכך באדם) ובבעלי החייםסגור
-
עם כול הכבודשלמה גרינברג 14/07/2019 12:02הגב לתגובה זו1 0אבל לחלב יש גם כמה דברים טובים להציע ולא חיסל התינוקות מאז נעמד ההומו ספיאנס על 2 רגליו. האלטרנטיבות? נכון, מעולות אבל השפעתן תיוודע רק בעוד כמה שנים טובותסגור
-
25.תכתוב בבקשה בגוגל "טראמפ זהב" ויקפוץ לך המאמר בנושאיוסי 14/07/2019 00:47הגב לתגובה זו0 0המאמר התפרסם באתר כלכלי אחרסגור
-
קראתי בגלובסשלמה גרינברג 14/07/2019 12:18הגב לתגובה זו1 0אז טראמפ מנסה להכניס 2 מועמדים לפאד. הגברת, ד"ר שלטון, וכריסטופר וולר, שני כלכלנים מעולים שדעותיהם קרובות יותר לדעותיו של טראמפ. זה לא בגלל הזהב אלא, כמו במקרה של ביהמ"ש העליון, בגלל לשנות את הלך הרוחות ששולט בפאד, זכותו המלאה של הנשיא וכך עשו נשיאים רבים בעבר. החזרת החיבור לזהב לא תועיל לטראמפ והוא יודע זאת אבל זו דרכו להוביל רעיון והרעיון הוא של שינוי מבנה ההחלטות בפאד.סגור
-
יוסי תרגיע קצת - 6 תגובות שלך מתןך 25 (ל"ת)תרגיע 14/07/2019 09:34הגב לתגובה זו0 0סגור
-
24.פרופ שעשוע ממובילאיי טוען שחזון הרכב האוטונומי מתרחקיוסי 14/07/2019 00:38הגב לתגובה זו0 0המכוניות האוטונומיות תופעלנה רק כמוניות, כי אין כדאיות כלכלית שלכל אדם יהיה רכב כזהסגור
-
פורסייט תוביל את התחום (ל"ת)אלי 17/07/2019 07:16הגב לתגובה זו0 0סגור
-
קשה לי להאמין שאמר זאת לאור הפעילות בשטח (ל"ת)שלמה גרינברג 14/07/2019 12:18הגב לתגובה זו1 0סגור
-
23.פרצת לאחרונה לחיינו ואתה הולך ומגביר נוכחותך ו"משתבח"אזראול ללרון 13/07/2019 16:43הגב לתגובה זו3 1לא רק היום בגיל 71 אתה כזה. אני נזכר שהיינו בני 17 כבר אז כינינו אותך טרחן זקן..לדעתי..הורד מהלך והישאר על אש נמוכה למען לא תבליט את תכונותיך וידיעותיך הלא מעולות ..סגור
-
חחח ענק ... (ל"ת)גיל 14/07/2019 08:24הגב לתגובה זו2 0סגור
-
22.שלמ האם מכיר את oktaג'וש 13/07/2019 09:36הגב לתגובה זו1 0מביקור שעשיתי לאחרונה בעמק הסיליקון בארה"ב.. ההיטקיסטים בפאב מדברים עלייה לא מעט. עוסקת בתחום הענן ומתיימרת להיות אחת המובילות שם בעתיד. עדיין קטנה ולפני פריצה....מה דעתך ? אם מכיר כמובןתודה מג'ושסגור
-
מכיר היטבשלמה גרינברג 14/07/2019 12:24הגב לתגובה זו1 0ספור הצלחה בתחום הייעוץ העסקי. חברה בת 10 שוול סטריט אוהבת ולכן ההערכה המטורפת. מתחרה מול ענקיות התכנה, MSFT, ORCL ואחרות ועדיין אינה מצליחה להראות רווחיםסגור
-
21.san בעבר כתבת שהוא הבנק המוביל בברזיל (תגובה 33 שלך)san 13/07/2019 09:35הגב לתגובה זו0 0אהובת המשקיעים בוול סטריט: "תיק ללא בואינג זה כמו תיק ללא מייקרוסופט" בשנתיים האחרונות המניה הפכה ללהיט והיכתה את מניות הטכנולוגיה; פרשן וול סטריט של Bizportal מסביר מה מריץ את בואינג ואיך באמת כדאי להשקיע שלמה גרינברג | 02/06/18 [למה "יותר קשה"? סנטנדר לא רק חשוף בברזיל, הוא הבנק המוביל שם והחוליה הרווחית של המערכת לגבי טורקיה החשיפה נמוכה יחסית. כדאי שתעיף מבט ברבעונים של השנתיים האחרונות ותראה שמצב הבנק משתפר משמעותית. כמובן שאתה מדבר על המניה ולא על הבנק אבל אם יש לך מניות SAN כדאי שגם תסתכל על הדוחות.]סגור
-
20.שלמה תודה רבה (ל"ת)פז 13/07/2019 09:34הגב לתגובה זו3 0סגור
-
19.לא יאמן 30 תגובות בלי "לרדת" על שלמהאריה 13/07/2019 08:08הגב לתגובה זו2 1איפה כל המלעיזים ? כל מגיבי הגנאי על שלמה ?העליות האחרונות טרפו את הקלפיםסגור
-
אין על מה לרדת . הכתיבה שלו מרתקת כתמיד על הידע ...Here I am 14/07/2019 11:57הגב לתגובה זו1 0אין מה לדבר . בינתיים לא סתר את עצמו הגיב בנחת ולא ירד לחינם על אף אחד. נמנע מהבעת דעות חסרות כל ביסוס על כיוון השוק . שרק ימשיך כך . תיהנו !!!סגור
-
ווהאו!! ווהאו!! וואהו!! (ל"ת)לא שלמה תודה לאל 14/07/2019 17:08הגב לתגובה זו0 0סגור
-
זה בנאדם אחד שמגיב שלושים פעםדגן 13/07/2019 19:42הגב לתגובה זו2 0כנראה הוא לקח את מנת הזנאקס ונרגע קצת בסוף שבוע.סגור
-
חחחחח כנראה אתה צודק (ל"ת)חיים 13/07/2019 20:55הגב לתגובה זו1 0סגור
-
למה אתה מזכיר שיורדים על שלמה. זה לא כל כך נכון. לא הרב (ל"ת)לאחריה אתה שועל? 13/07/2019 18:50הגב לתגובה זו0 0סגור
-
שהשוק עולה שלמה מלךמומחה לקנוניות 13/07/2019 18:39הגב לתגובה זו0 0כיון שהריבית נמוכה והחליטו לשנות כיוון לירידת ריבית במקום עליה אז אופטימיות היא הצעד הנכון.סגור
-
דאו נסגר היום 12/07 ב 27.332. ה 25/02 נסגר 26091 אומרוגם רציתי לעדכנכם ש 13/07/2019 17:22הגב לתגובה זו3 04.75%....ובתאריך 23/04 נסגר 26660 אומר 2.5%..אז אנא מכם זה יפה אבל לא נפלא...רבים עשו יותר ולדעתי רבים רבים בכלל הפסידו..אז הכניסו דברים לפרופורציה. נהיפגש בקרוב בשביעיות כמו שאמרו פעם חבריכם.סגור
-
האלו התבלבלת .כבר 30 תגובות רצופות ששלמה לא פגע בקוראיו (ל"ת)רותם 13/07/2019 17:11הגב לתגובה זו2 1סגור
-
18.צ'ארלי מאנגר צופה מיתון שיימשך שנים וירידה ברמת החייםיוסי 12/07/2019 21:35הגב לתגובה זו2 0המאמר הפותח בביזפורטל היוםסגור
-
תרבות הכותרות- אמירה כללית שהוא אומר שנים על שניםתרבות הכותרות 13/07/2019 09:33הגב לתגובה זו0 0שכול אחד שמשקיע במניות צריך לצפות לתשואות נמוכות יותר וגם לספוג 50 אחוז נפילה בשווי (אם לא מסוגל אל תהיה בשוק הזה) "מאנגר, מזהיר בשנים האחרונות מירידת רמת החיים. לדעתו זה תהליך שיימשך כמה עשורים ויהיו לו השלכות מרחיקות לכת על הצריכה, צמיחה ועל מכלול הפרמטרים הכלכליים. זה ישפיע כמובן גם על שוק המניות."סגור
-
פשוט לא נכון (ל"ת)שלמה גרינברג 13/07/2019 08:47הגב לתגובה זו2 0סגור
-
17.כפי שטענתי בעיית הטאלק והסרטן תימשךלרון 12/07/2019 20:30הגב לתגובה זו1 0בסוגית הסתבכות jnj שאכן ממשיכה והמניה יורדת "יפה" היום!סגור
-
לרון שכחת לדחוף מלפפון (ל"ת)גילי 13/07/2019 20:56הגב לתגובה זו0 0סגור
-
מה זה טאלק..אתה מכסח צעירים על טעויות וכבר העלת סליחהללורן 13/07/2019 17:26הגב לתגובה זו2 0שאתה לא חף משגיאות ולדעתי רבות גם במלל ובתוכן וגם בכתיבה. אז שמור על עמימות וזהירות ובלכתך בין גדולים הקטן עצמך עוד יותר איש.סגור
-
ללרון. אתה קשקשן זקן. למד ממר גרינברג ידע ונחישות. (ל"ת)מוטיקו 13/07/2019 12:15הגב לתגובה זו2 0סגור
-
שנייהם טרחים וטרחנים עייפים!! (ל"ת)מגרינברג??????? 14/07/2019 17:10הגב לתגובה זו0 0סגור
-
בענק (ל"ת)נכון 15/07/2019 11:32הגב לתגובה זו0 0סגור
-
16.טראמפ התלונן אתמול שהסינים לא קונים מהחקלאים כמובטחיוסי 12/07/2019 18:25הגב לתגובה זו1 0נראה שאם הסינים ימצאו תחליף לחקלאים האמריקאים, לטראמפ תיווצר בעיה לא פשוטהסגור
-
אם היום אתה קונה בסופר ליד הבית תפוח שגדל בוושינגטוןדגן 13/07/2019 19:43הגב לתגובה זו1 0אז לא נראה לי שלחקלאי האמריקאי תיווצר בעיה מתישהו. פשוט משנים אסטרטגיה.סגור
-
תמשיך לחפש יוסי בסוף אולי תמצא משהו אמיתי (ל"ת)שלמה גרינברג 13/07/2019 08:48הגב לתגובה זו1 0סגור
-
15.ברוח דברי גרינברגזה רעיון 12/07/2019 15:56הגב לתגובה זו0 0קו מנחה יכולים לארגן ראיון של עפרה שטראוס אצל עדי ברזילי ,יכול להיות מענין!סגור
-
14.שלמה גרינברג מה דעתך על GRFS Grifols האם תוכל להמשיךציון 12/07/2019 13:15הגב לתגובה זו0 0לצמוח בעתיד הרחוקסגור
-
תבדוק מה עושה החברהשלמה גרינברג 13/07/2019 15:51הגב לתגובה זו0 0האם תחום העיסוק ימשיך לעניין ומה מעמדה, הכול בדוחות ובגוגלסגור
-
13.אפרופו מותגים - נסטלה היא גם הבעלים של NespressoNestl? Group 12/07/2019 11:26הגב לתגובה זו0 0Nestl? Group Nestl? Nespresso S.A., trading as Nespresso, is an operating unit of the Nestl? Group, based in Lausanne, Switzerland.סגור
-
12.צריך לתקן את כותרת המשנה -צל - דויטשה בנקלמערכת ביזפורטל 12/07/2019 11:01הגב לתגובה זו0 0דויטשה טלקום התעוררה מאוחר עם הרה ארגון; האם היא תהפוך ל-AIG מודל 2019? מדוע תחום החלב מעניין? מי זאת דין-פודס ולמה היא מעניינת? ואיך משקיעים במניות החלב?סגור
-
תודה (ל"ת)מערכת 13/07/2019 19:13הגב לתגובה זו0 0סגור
-
צודק (ל"ת)שלמה גרינברג 12/07/2019 14:25הגב לתגובה זו2 1סגור
-
11.שלמה אפשר כתבה או כמה מילים על טוויטרירין 12/07/2019 08:09הגב לתגובה זו0 0כתבת אין ספור על מניות הפאנג.מה דעתך על טוייטר ?תודהסגור
-
10.קראתי שטראמפ רוצה להחזיר את בסיס הזהב לדולר, מה דעתך?יוסי 12/07/2019 00:13הגב לתגובה זו0 0ואפילו מנסה להכניס לפד אישה שמקדמת הרעיון הזה (=אבל הסנאט טרם אישר)סגור
-
מדוע אתה חוזר על השאלה, עניתי (ל"ת)שלמה גרינברג 13/07/2019 08:49הגב לתגובה זו0 0סגור
-
9.נטען שהגיהוק של הפרות הוא גורם מוביל בחור באוזוןיוסי 12/07/2019 00:13הגב לתגובה זו2 2וגם בהתחממות הגלובאלית. נטען שההשקעה בגידול פרות (=מים ומרעה ומזון וטיפול תרופתי וקרקע) גורם לנזק סביבתי אדיר, ולמעשה הוא לא כלכליסגור
-
וואו!! (ל"ת)שלמה גרינברג 13/07/2019 08:50הגב לתגובה זו1 0סגור
-
8.ליהמןאביתר 11/07/2019 23:40הגב לתגובה זו0 0אם הזכרת את ליהמן.אולי תוכל לומר לי מה קורה איתה .אני מקבל כל סוף שנה דוח שבו רשום שאני מחזיק ליהמן לא סחיר ואין ערך כספי.אם החברה נמחקה מהמסחר למה היא מופיעה אצלי בתיק? אף אחד לא יודע לענות לי כולל הבנק.אולי ממל תבוא הישועה.תודה מראש.סגור
-
הכול בגוגל (ל"ת)שלמה גרינברג 13/07/2019 08:50הגב לתגובה זו0 0סגור
-
7.ניתן לחברלרון 11/07/2019 20:59הגב לתגובה זו0 0את הכתבה מהיום על החלב לכתבה על "טבע הבאה" ולהגיע למסקנה שמשפחת שטראוס הגיעה למסקנות דלעיל מזמן,וחברת שטראוס היא "הטבע הבאה"!סגור
-
שכחתי לצייןלרון 12/07/2019 08:49הגב לתגובה זו0 0את פעילות המים של שטראוס בתוספת שיתופי פעולה עם דנונה פפסיקו ועוד.סגור
-
6.חלב זה רעל מלא בסטרואידים והורמוני גדילהאבי 11/07/2019 17:47הגב לתגובה זו1 6עברו לטבעונותסגור
-
אבי אתה קורא יותר מידי שטויות תסנן מעטאלי 12/07/2019 08:06הגב לתגובה זו3 0לילדים אומרים, אתה רואה יותר מידי סרטים. תפסיק להאמין לכל "כאילו מחקר".. חלב בריא מאוד. בעיקר לילדים, ככה ילדים ועצמותיהם גדלות ומתחזקות מראשית הימיםסגור
-
5.יש קשר כלשהו בין db לבין סנטנדר בנק?טמיר 11/07/2019 16:50הגב לתגובה זו0 0לאחרונה דווקא שdb צולל הייתה עליה בsan. האם יש קשרים בין שני הבנקיםהאלו ? תודהסגור
-
SAN לקראת סוף הרה ארגון ובהצלחה גדולהשלמה גרינברג 12/07/2019 08:30הגב לתגובה זו3 0DB עדיין לא התחילסגור
-
הקשר הוא לכלכלה הברזילאיתewz 11/07/2019 19:04הגב לתגובה זו1 0ewz תעודת הסל על ברזיל טסה ב 27 אחוז מאמצע מאי. זה בנק שהוא חזק באמריקה הלטיניתסגור
-
סנטנדר זניח ב EWZשלמה גרינברג 12/07/2019 08:33הגב לתגובה זו1 0הבנק אכן חזק בחלקים של אמריקה הלטינית אבל עיקר כוחו באירופה ובארה"בסגור
-
san הוא הבנק המוביל בברזיל - ציטוט ממך (תגובה 33)לינק לכתבה 12/07/2019 11:10הגב לתגובה זו0 0אהובת המשקיעים בוול סטריט: "תיק ללא בואינג זה כמו תיק ללא מייקרוסופט" בשנתיים האחרונות המניה הפכה ללהיט והיכתה את מניות הטכנולוגיה; פרשן וול סטריט של Bizportal מסביר מה מריץ את בואינג ואיך באמת כדאי להשקיע שלמה גרינברג | 02/06/18סגור
-
והקשר ל SAN שאכן מוביל בברזיל וזניח ב EWZ? (ל"ת)שלמה גרינברג 13/07/2019 08:54הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.הspy נוגע ב3000 כל רואי השחורותגרשון 11/07/2019 16:45הגב לתגובה זו0 1שמפמפמים לנו כבר מ2010 שהשוק גבוה, אוטוטו מפולת.כל הjesse felder הלוזר למיניהםרק מוכיח שאף אחד כולל אף אחד לא יכול לנבאסגור
-
טעית בכתובת אין מדד spy בעולם צר לי. (ל"ת)גרושובסקי לגרשון 11/07/2019 20:26הגב לתגובה זו1 0סגור
-
מדוע?שלמה גרינברג 12/07/2019 08:35הגב לתגובה זו1 0השקעה ב SPY היא השקעה במדד ה S&P 500סגור
-
אל תכניס לי מילים לפה. איפה כתוב מדד? (ל"ת)גרשון 12/07/2019 08:07הגב לתגובה זו1 0סגור
-
גרשון, יצאת פקק.רז 12/07/2019 22:59הגב לתגובה זו1 0.סגור
-
נכון.. התפלק לי (ל"ת)גרשון 13/07/2019 08:08הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.bbby בנמוך כל הזמניםכוכבה 11/07/2019 16:43הגב לתגובה זו2 0הרשת הרגה את bbbbbbbyסגור
-
2.תודה רבה. תחום מעניין מאוד !ארי 11/07/2019 16:40הגב לתגובה זו2 0אחלה כתבהסגור
-
1.לדעתנו זו הדרך ההגיונית ביותר להשקעהיובל 11/07/2019 16:39הגב לתגובה זו1 0במוצרי החלב... אבל לא במחיר הנוכחי.האם הכוונה לנסטלה ?? הפיסקה הזו ירדה לתת כותרת של דין פודס.סגור
-
אכן (ל"ת)שלמה גרינברג 12/07/2019 08:35הגב לתגובה זו2 0סגור
-
תודה על הערתךמערכת Bizportal 11/07/2019 17:41הגב לתגובה זו1 0תוקןסגור