השבבים חוזרים: אחרי הירידות במחצית הראשונה - הזדמנות קנייה
בשנת 2018 נשבר שיא כל הזמנים במכירות השבבים והערכות הן שב-2020 המכירות יחזרו להציג עלייה דו ספרתית. מהם מנועי הצמיחה העיקריים ואיזה מניות אטרקטיביות להשקעה?
מאז 2010 אנחנו כותבים שהכלכלה נמצאת בתהליך של התמזגות עם מהפכת הטכנולוגיה, שהחל למעשה ב-2008 עם הטלפוניה החכמה והולך ומתחזק בהובלת הכלכלה האמריקאית. את השינוי מובילים 3 תהליכים מרכזיים: התייעלות, צירוף קהלים חדשים לצריכה (קהלים שקודם התקשו או לא יכלו להצטרף) וחדשנות.
התהליכים הללו, שהחלו להתבשל באמצע המאה ה-20, רק בתחילתם עדיין והם חזרה מדויקת על אותם התהליכים שהובילו את המהפכות התעשייתיות, החשמל והאלקטרוניקה. התהליכים הללו מתחילים במדינות מפותחות אבל סוחפים לתוכם גם מדינות לא מפותחות ואפילו מדינות טוטליטריות שהרי חוד החנית של מהפכת הטכנולוגיה היא מהפכת האינפורמציה שאותה כמעט ובלתי אפשרי לעצור.
העצה למשקיע של קיץ 2019: Do it yourself
בשנות ה-70 היינו בהרצאה של העתידן הגדול הרמן קהאן, בן משפחתו של רוברט קהאן, ממציא האינטרנט. "אם הפרויקט שרוברט והגאונים שסביבו יצליח רבותיי אז בסוף המאה ה-21 נהיה רחוקים 1,000 שנים ברמת החיים שלנו משנהיה בסוף המאה ה-20. מה שהם מפתחים יביא את אנשי סוף המאה ה-21 להסתכל עלינו כעל קופים שחיים על העצים". 20 שנה לתוך המאה ה-21 ונראה שהוא יותר מצדק.
אנחנו טוענים כל הזמן שזו רק ההתחלה של המהפכה הטכנולוגיה שתסתיים רק כאשר העולם כולו, כן כולו, יהיה מחובר וזה יקרה כי שלושת התהליכים שהזכרנו מזינים את עצמם ושום פוליטיקאי לא יוכל לעצור אותם כי בבסיסם הם עושים טוב לכל האנושות. איש, באקדמיה, במיין סטריט או וול סטריט, לא חלם ב-2000 או 2009 שהכלכלה הגלובלית תגיע ל-80 טריליון דולרים ב-2019 וכעת מדברים על מספרים גבוהים פי כמה בהמשך וכל זה באינפלציה נמוכה, תעסוקה מלאה וחלקים גדולים יותר בחברה שייהנו מכך. זה בתנאי כמובן שבדרך לא נהרוס הכל בעצמנו.
זה במיין סטריט ובוול סטריט, בדיוק כפי שקרה במהפכות הקודמות כך גם בזו, רק בגדול יותר, הגיאות תימשך. בדרך, כמובן, יהיו "תיקוני הערכות", חלקם חזקים וחלקם פחות אבל הכיוון הכללי ימשיך מעלה ואם האמריקאים יתרצו ויחליטו שאפשר להטיל רגולציות על סוחרי הסוסים בוול סטריט אז דברים כמו 2008 יתרחשו פחות בעתיד.
העצה הכי חשובה למשקיע של קיץ 2019, "התייעץ אבל Do it yourself, כל המידע הדרוש נמצא ברשת והכי חשוב, התעלם מהכותרות ואל תרדוף אחרי מניות, תיקונים יגיעו לבקרים" .
תעשיית המוליכים למחצה - להשקיע או לא?
על "אסטרטגיית הנגטיביות", "תרבות הכותרות" והפייק ניוז שמובילות את דיווחי תקשורת המיינסטרים כבר כתבנו לא מעט בעשור האחרון וגם ניסינו להסביר את התפתחות התופעות הנ"ל שהופכות למגפה של ממש. באה השבוע הזדמנות מעניינת בנושא תעשיית המוליכים למחצה שמוכיחה את הדברים.
הפיננשיאל טיימס הביא לאחרונה כתבה מעניינת שעוסקת במצבה של תעשיית המוליכים למחצה בכלל ובבעיותיה של קוריאה הדרומית כתוצאה מהמצב. הכתבה מפרי עטו של רורי גרין, הכלכלן של חברת חקר השווקים הגלובלית TS Lombard, שמתמחה בכלכלות אסיה ובפרט בסין וכדאי שתקראו אותה במלואה ובעיון.
כלכלת קוריאה, בשל תלותה הגדולה בייצוא מוצרי מוליכים למחצה, נלכדה במערבולות מלחמות הסחר ומלחמות הטכנולוגיה. "התלות הגדולה בייצוא מוצרי המוליכים למחצה השאיר את קוריאה חשופה להאטה כלכלית", מדוע? כי 92% מצמיחת הייצוא הדרום קוריאני ב-2018, שנת שיא שלישית ברציפות ליצוא הקוריאני, באו מיצוא רכיבי מוליכים למחצה. אלא מאי? במחצית השנה הראשונה של 2019 נפגע היצוא הדרום קוראני קשות בגלל בעיות הסחר, העימות בנושאי הקניין הרוחני בטכנולוגיה והמצב הסיקליקלי בתעשיית המוליכים למחצה שלדעת הכותב מוביל את הסקטור כולו, מבחינת המחזוריות, להאטה.
מצב כזה שבו 3 משתנים שכאלו מופיעים באותו זמן ופועלים יחדיו, בצורה שלילית, על סקטור מסוים נקרא, בפי כלכלנים, "מצב של סופה מושלמת (perfect storm)". גרין טוען ש"הסופה הזו תגרום להתכווצות הייצוא הקוריאני ב-2019 וזאת למרות שביתת הנשק במלחמת הסחר שאליה הגיעו בכנס ה-G20 לאחרונה, למרות הסיכוי הסביר שהבנק המרכזי הקוריאני יוריד הריבית בקרוב ולמרות שהמטבע הקוריאני נחלש. "התרחבות התוצר הקוריאני ב-2019 תהיה בקצב מהנמוכים שקוריאה ידעה אי פעם".
הכותרת לכתבה היא, "תלות יתר בייצוא של מוליכים למחצה חושפת את קוריאה לסכנה של האטה כלכלית". המעטים שטורחים לקרוא גם את ההקדמה, מבינים שבשלב הנוכחי כדאי מאוד להתרחק מהשקעות בקוריאה, בחברות מוליכים למחצה קוריאניות ובתחום השבבים כולו כי ההיגיון, בין שלושת המשתנים שהזכרנו ורמות המחירים הנוכחיות, מכתיב זאת, בטח כאשר ניתוח כזה מופיע בעיתון כה מכובד.
אבל ישנם קוראים, אנחנו ביניהם, שמקפידים לקרוא מחקרים. ככל שהתקדמנו בקריאת הכתבה החל להסתבר לנו שלא כצעקתה. מסתבר שגרין תולה את בעיותיה של קוריאה יותר במה שנראה לו כמשבר סיקליקלי בתחום שבבי הזיכרון ולא במלחמות הסחר או הטכנולוגיה של ארה"ב מול שאר העולם. מלחמות הסחר והטכנולוגיה, לדעתו, משפיעות פסיכולוגית אבל בפועל ההשפעה מינורית.
יותר מכך, ככל שמעמיקים בקריאת הכתבה מגיעים למסקנה שאם גרין צודק בניתוח שלו דווקא נוצרת "הזדמנות קניה" בסקטור השבבים שמוביל את ההתקדמות הטכנולוגית. הכיצד? גרין מפנה את הקורא למקורות שונים שמגבים את טענותיו ואנחנו הלכנו לשם לבדוק.
לאחר שיא כל הזמנים, סקטור המוליכים למחצה סופג פגיעה
מסתבר שב-2018 נשבר שיא כל הזמנים במכירות מוליכים למחצה שהגיעו ל-468.8 מיליארד דולר וזאת לאחר שנתיים רצופות של עליות. כ-34% מסך המכירות ב-2018 הגיעו משבבי הזיכרונות, ה-NAND וה-DRAM. גרין מסביר שבין 2016 ל-2018 הוכפלו מחירי שבבי הזיכרון בגלל ביקושים גואים שמקורם בגיאות בביקושים לטלפונים האלחוטיים, למחשבים למיניהם ולמרכזי המדע.
הפריחה בתעשייה ובמיוחד בתחום הזיכרונות השפיעה לטובה על כלכלת דרום קוריאה. הייצוא הקוריאני ובעקבותיו התל"ג שם פרחו בעצמה בשנים 2016-18, אלא שבמחצית השנה האחרונה רואים כאמור ירידות בסכומי ההכנסה מהשבבים כאשר ההערכה כרגע היא ש-2019 תסתיים עם סך מכירות של 412.09 מיליארד, ירידה של 12.1% בהשוואה ל-2018.
"האשמים העיקריים" בירידה של 2019 יהיו שבבי הזיכרון. צודק גרין שהנפגעת העיקרית מהירידה תהיה קוריאה כי תעשיית המוליכים למחצה ובמיוחד שבבי הזיכרון כאמור הם מנוע הצמיחה העיקרי של כלכלתה.
מה גרם לירידה בשבבי הזיכרון? גרין מסביר שבין 2016 ל-2018 הוכפלו מחירי שבבי הזיכרון בגלל ביקושים גואים שמקורם בגיאות בביקושים לטלפונים האלחוטיים, למחשבים למיניהם ולמרכזי המדע. אלא שבמהלך הרבעון השלישי של 2018 החל הביקוש למוצרים אלו לרדת. חברות המוליכים למחצה, שבשנים 2016-18 הכפילו הייצור ומילאו מחסני מלאי בציפיות להמשך הביקושים הגואים, "נתפסו" מול ביקוש יורד ומחסנים מלאים, מה שהביא גם לעצירת הייצור וגם להורדות מחירים מסיבית (במטרה להיפטר מהמלאים הגדולים). זו הסיבה לירידה הצפוייה בהכנסות של 2019.
"אבל", ממשיך גרין וכותב, "לא הייתה ירידה בכמות המוצרים שנמכרו אלא במחיריהם". לדבריו, "התעשייה חוזרת כבר היום לרמת הייצור שלפני נובמבר 2018 ומה שעדיין מחזיק המחירים מטה זו הכמות שעדיין נמצאת במלאים והחששות מהתפתחויות שליליות במלחמת הסחר". גרין מציין במפורש שאלמלא "קולות המלחמה" שמשמיעה סין היו מחירי המוליכים למחצה מתחילים לעלות בחזרה לרמות השיא של השנה שעברה.
"וחשוב גם לציין שיש עוד סיבה ללחץ על קוריאה", כותב גרין, "יפן. יפן שולטת על חמרי הגלם לתעשיית המוליכים למחצה, כימיקלים במיוחד והיפנים קראו נכון את ההתפתחויות והעלו את מחירי הגלמים. יפן הצליחה לנצל המצב והוציאה את חמרי הגלם שבשליטתה ממצב של קומודיטיזציה של מחירים למצב של שליטה על המחירים".
"כאשר מסתכלים מעבר לטווח הקצר התחזית חיובית לכל תעשיית המוליכים למחצה", מסכם גרין, "ובשרשור גם לקוריאה כמובן. התקדמות ה-G5 לצד הגידול המהיר בשימוש ב-IOT מאותתים על גידולים בביקוש דווקא. אפילו למלחמת ה-IP בין ארה"ב לסין יש השלכות חיוביות על התעשייה.
עצירתה של Huawei כדוגמה תעזור לתעשייה הדרום קוריאנית ובמיוחד לסמסונג והרבה יותר מכך, המלחמה מול ארה"ב תפגע ללא ספק בתכנית ה-“Made in China 2025” של ממשלת סין שאמורה להעביר 75% מכל המוליכים למחצה שבהם משתמשת התעשייה הסינית לייצור בתוך סין מה שעלול להכות קשה בכלכלת קוריאה".
שבבי IOT יהיו המוצר המרכזי של התעשייה ב-2019
מה שאנחנו רואים בכתבה זו מאפיין את הדרך שבה התקשורת הפיננסית מעבירה אינפורמציה למשקיעים. ראשית מחפשים כותרות סנסציוניות ושליליות, לאחר מכן כותבים הקדמה שלילית. לאחר מכן בא המאמר כולו שבעצם אומר למשקיע שאם יהיה תיקון נאה ב-SOXX או ב-SMH, תיקון נוסח סוף 2018, כדאי מאוד להיכנס כי אפילו אם הביקושים לטלפונים האלחוטיים, למחשבים למיניהם ולמרכזי המדע יורדים. הרי שהתקדמות ה-G5 לצד הגידול המהיר בשימוש ב-IOT וההתקדמות ברכבים החכמים ובביקושים לציוד סייבר וביטחון, "תפצה".
לא סתם כתבנו בכותרת שההתקדמות ב-IT יוצרת בעיה למשקיע. משקיע שמחפש השקעה וקורא רק את הכותרת וההקדמה בכתבה, נכנס לדפרסיה ורץ למכור את מניות המוליכים למחצה שברשותו. לכן אנחנו מייעצים תמיד לבדוק מה קורה בפועל ולא מה שכתוב.
מהן העובדות? המקור המוסמך ביותר לקבל חוות דעת מקצועית על התעשייה היא חברת החשבונאות/ייעוץ הגדולה KPMG. החברה מפיקה מידי שנה, ביחד עם האיחוד הגלובלי של יצרני המוליכים למחצה את ה-KPMG Global Semiconductor Industry Outlook שהשנה הופיע באפריל. מתשאלים 149 מנהלים, של כל החברות המובילות בתחום, על הצפוי, לדעתם, בשנה הקרובה.
נתחיל בכך שאיש מהנשאלים אינו חושש ממשבר בתעשייה אבל המשקיע חייב להבין שיש שינויי כל הזמן, שינויים שנכפים על ידי מהפכת הטכנולוגיה. 2019 תהיה השנה הראשונה ששבבי IOT יהיו המוצר המרכזי של התעשייה כאשר AI (בינה מלאכותית) ותקשורת אלחוטית יהיו במקום השני והשלישי. שבבי ה-G5 יכנסו לתמונה במחצית השניה של השנה.
ה-IOT וה-G5 יהיו שני מנועי הצמיחה העיקריים של התעשייה בשנים הקרובות. הבעיה הגדולה של התעשייה, כוח אדם מהימן והבעיה הקטנה ביותר, כסף להשקעות בסטארטאפים.
אנחנו מאמינים שהסקטור יחזור לצמיחה כבר ברבעון האחרון של השנה וב-2020 נראה עלייה דו-ספרתית בהכנסות שוב. לכן כדאי לעקוב מקרוב ולקוות לתיקון נאה. תקראו בבקשה את המחקר ומי שישכנע אותי שבתיקון הבא לא כדאי להוסיף לתיק סלים כמו SMH או SOXX יצטרך להסביר מדוע.
** אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
42.https://www.bizportal.co.il/wallstreet/news/article/766אבקש התיחסותך ... 23/07/2019 23:07הגב לתגובה זו0 0... לאור דעתך המנוגדת לאמירות בכתבה ... והפוסלת את התיאוריה של מעורבות הבנקים המרכזיים לנעשה בשווקים ... והמייחסת לכל מי שמעלה טענה בכגון הא זלזול מוחלט וחוסר הבנה .סגור
-
תוכל בבקשה לפרט יותרשלמה גרינברג 24/07/2019 08:49הגב לתגובה זו0 0הקישור אינו מביא לכתבה שמתייחסת לתגובתך. בנוסף, תגובתך אינה מבטאת את דעותי בכלל. איני פוסל מעורבות בנקים מרכזיים בנעשה בשווקים ומעולם לא כתבתי זאת. אני טוען שהבנק המרכזי בארה"ב אינו "מתעסק" ברכישה ומכירה של מניותסגור
-
אינו "מתעסק" האא??? וואהו!! וואהו!! (ל"ת)האלו 24/07/2019 17:00הגב לתגובה זו0 0סגור
-
... לא עלה מקודם בגלל חוסר מקום .להלן הקישור הנכון 24/07/2019 13:27הגב לתגובה זו0 0https://www.bizportal.co.il/wallstreet/news/article/766255סגור
-
צפיתי בשני הראיונות האחרונים של Ermottiשלמה גרינברג 24/07/2019 14:52הגב לתגובה זו0 0נתחיל בכך של UBS יש בעיה רצינית מאוד עם דיבית נמוכה ולבטח אם ה ECB יוריד הלאה. לא ראיתי היכן האיש טוען שהבנקים רוכשים מניות אתה פשוט מערב 2 פעולות מקבילות שאינן קשורות זו בזו. לבסוף, אני כותב על וול סטריט בלבד. רוצה להוכיח שאני טועה? בהחלט מקובל עלי רק תנסה להתאים תגובתך למה שאני כותב לא למה שאתה חושב שאני כותבסגור
- טען עוד
-
למה שאתה אני כותב להתאים אותך לכתיבה שאני חושב שאתה עלי (ל"ת)שריף 24/07/2019 19:38הגב לתגובה זו0 0סגור
-
העוקצנות בסוף היתה מיותרת . אבל קיבלתי .אהבתי את תגובתך. 24/07/2019 15:52הגב לתגובה זו0 0הסברתי בתגובה הבאה למה אני מתייחס לשתי הפעולות באותו אופן - ההבדל ברור. אופי המעורבות של הבנקים המרכזיים בשוק מאוד דומה גם אם הפעולות שונות , אבל אשתדל להתייחס לפד .סגור
-
גם אהבת וגם עקץ אותך תיזהר שהוא עוקץ אתה נישפך אל תתעסק (ל"ת)לבאמבו 24/07/2019 19:39הגב לתגובה זו0 0סגור
-
הבנק המרכזי רוכש אגחים מהבנקים על מנת להנזיל אותם ...נכון - לא אמרת . 24/07/2019 13:03הגב לתגובה זו0 0המטרה היא שהבנקים ישחררו כספים להלוואות ויאיצו את המחזור הכלכלי , בפועל מה שקורה הוא שהבנקים רוכשים מניות בכספים אלו . מכיוון שהמשחק ידוע שני הדברים שקולים זה לזה .סגור
-
41.האם וואוואי הסינית נמצאת ב-SOXX או ב-SMX...?יוסי 23/07/2019 22:20הגב לתגובה זו0 0וואוואי היא המובילה העולמית בהנחת תשתיות ל-G5. היא אומנם חברה של תשתיות, אבל נדמה לי שהיא מייצרת השבבים שלה בעצמהסגור
-
לא בזה ולא בזה (ל"ת)שלמה גרינברג 24/07/2019 08:49הגב לתגובה זו1 0סגור
-
40.https://www.bizportal.co.il/marketopionion/news/article (ל"ת)לפתוח את הראש 23/07/2019 19:51הגב לתגובה זו0 0סגור
-
איני מתייחס לכותבים אחרים באתר ובנוסףשלמה גרינברג 24/07/2019 08:51הגב לתגובה זו0 0לאיזו כתבה בדיוק אתה מתכווןסגור
-
39.הדוחות של סנטנדר טוביםגיא 23/07/2019 13:37הגב לתגובה זו0 0האם הרה אורגניזציה מתקדמת כצפוי לדעתך ויש סיכוי סוף סוף לראות את המניה עול מעט?תודהסגור
-
כבר עניתי שהרה אורגניזציה מצליחהשלמה גרינברג 23/07/2019 16:06הגב לתגובה זו3 0ואפילו יותר משהאנליסטים צפו. אם המניה תעלה? אין לי מושג תבדוק לעומק ותחליט אם היא תעלה או לאסגור
-
38.טענת לפני כשבועיים שכתוצאה מתרבות הכותרות השוק עשוי ...לשלמה מרז 23/07/2019 10:09הגב לתגובה זו0 0לעבור תיקון של כעשר אחוז בפועל מאותו רגע השוק לא הפסיק לטפס . אנא הסבר מה הביאך לחשוב בכיוון . תודה מראש על תשובתך.סגור
-
הוא הכריז תיקון אלים. 10% זה מימושון. אלים זה :לרז הטועה 23/07/2019 12:05הגב לתגובה זו0 0וואחד בומבה שיכולה להיות גם 50 או יותר אחוז. והמומחים טוענים שפעם בכמה זמן מגיעה בומבה כזאת!!סגור
-
שתי סיבותשלמה גרינברג 23/07/2019 11:37הגב לתגובה זו2 0הראשונה והחשובה רמות ההערכות וכאן עדיין הסיכוי לתיקון הולך וגדל. בקשר לכותרות חששתי שהאווירה לגבי האטה/מיתון מתקרב תלך ותגדל, במיוחד בכותרות ומשהו יצית תיקון כתוצאה. כפי שכתבתי מספר פעמים בעבר הציבור למד להכיר הכותרות, מבין ששום מיתון לא מתקרב בארה"ב והתוצאות המצויינות של הרבעון השני שהחלו להופיע "דחו" את התיקון. אגב, גם הפעם כתבתי שתוצאות הרבעון שוב ישברו שיאים וכך קרה וקורהסגור
-
תודה על תשובתך .לשלמה מרז 23/07/2019 12:46הגב לתגובה זו0 0מה הכוונה "רמות ההערכות" ? לגבי הדוחות הייתי אומר לכל היותר סבירים למשל נטפליקס וחברות ההובלה שהציגו דוחות קשים .סגור
-
37.שלמה , אם המצב הכלכלי בארהב כל כך טוב למה צריך ...יוסי 22/07/2019 15:57הגב לתגובה זו0 0צריך להוריד ריבית ולהשיק תכנית רכישות חדשה ?סגור
-
ומי אמר שצריך? דעתי היא שהורדתשלמה גרינברג 23/07/2019 11:39הגב לתגובה זו2 0הריבית תהיה טעות. לגבי השקת תכנית רכישות חדשה איני רואה סיבה לכך.סגור
-
הנגיד והנשיא למשל ?יוסי 23/07/2019 13:05הגב לתגובה זו0 0האם אינך חושב שהעליות הבלתי נגמרות הינן תוצאה של המנטרות הורדת ריבית ותוכנית רכישות ואין להם שום קשר למצב הכלכלי האמתי שהוא לכול היותר סביר ?סגור
-
העליותשלמה גרינברג 23/07/2019 16:03הגב לתגובה זו2 0היו גם שהריבית הועלתה.סגור
-
לומר שאין הבדל מבחינת השוק בין העלאת ריבית לבין הורדתה.הרי אינך מתכוון ... 23/07/2019 17:22הגב לתגובה זו0 0כלומר זה שהשוק עלה בזמן העלאת הריבית מסיבות כאלו ואחרות אינו סותר את זה שהשוק עולה כעת בעקבות ציפיות להורדתה ולא מסיבות של פריחה כלכלית .סגור
-
ברור שיש הבדל אבלשלמה גרינברג 24/07/2019 13:18הגב לתגובה זו0 0זה תלוי בעוד כמה גורמים אחראים ובמצב השוק והכלכלה באותו הרגעסגור
-
שבשאלת הליבה מדוע השוק האמריקני עולה ללא הפסקה ...... מה שברור 24/07/2019 14:48הגב לתגובה זו0 0בגלל כלכלה פורחת בגלל מדיניות מכוונת של הפד והממשל או שזאת האלטרנטיבה הכי טובה לכסף לחלק של הכלכלה יש משמעות זניחה אם בכלל וזאת גם הסיבה שהפד מדבר על הורדת ריבית ותכנית רכישות .סגור
-
36.שתזכה לראות את השפל אליו הנשיא והנגיד יביאו את ארהב !!! (ל"ת)שלמה מתפלל לבריאותך 22/07/2019 13:07הגב לתגובה זו0 0סגור
-
איזה טוקבקיסט רע ועלוב אתה. (ל"ת)גליקשטיין 22/07/2019 18:04הגב לתגובה זו0 2סגור
-
תוספת..התכוונת ממש להגיד משהו טוב..אבל...אין בידינו:איצ למתפלל לשלמה 22/07/2019 17:36הגב לתגובה זו2 0בני אנוש עמך..(לא שופטים ולא דעא"ש)לקצוב חייו של מאן דהוא..התפלל לבריאותו בלי קשר למה שיקרה ובטח לא בשווקים. נ.ב: קבל דברי ותיקוני בהבנה..הבנת חבר?סגור
-
אני מאחל ובטוח שמר גרינברג יהיה איתנו עוד 40 שנים... :איצ רופא 22/07/2019 17:27הגב לתגובה זו5 0בריא ומאושר ונותן בראש...את השפל הוא לא יצטרך להמתין מלו כ"כ הרבה זמן..בקרוב בקרוב יראה אותו מתגשם במלוא הדרו!!! גרינברג הדברים (איחולי בריאות ואריכות ימים) ניכתבו מלב ללב..כך שאם אתה בעניין להשיב בזילזול כמצוי באופייך..נא חסוך זאת ממני וממך..בריאות וכל טוב.סגור
-
למה לפרסם/לכתוב בשבת ?רוני 22/07/2019 23:52הגב לתגובה זו1 0המאמר פורסם בשבת בבוקר. תנו לישון בשקט. להיות עם המשפחה ולא עם הכלכלה/הקלקלה. גם שומרי המסורת יילכו לבית הכנסת עם ראש נקי מעסקים ,ומבעיות כלכליות. חוץ מזה שלמה אתה על הכיפק. !!!סגור
-
גם אני מצטרף לנ"למוקיר 23/07/2019 21:37הגב לתגובה זו0 0נודה על ההתחשבותסגור
-
אם כך, אתה מאחל לו להגיע לגיל 200. גם אני מצטרף לברכות.דגן 22/07/2019 15:28הגב לתגובה זו2 0.סגור
-
לדגן..אין מצב שהאיש בן 160....אך:איצ 22/07/2019 21:27הגב לתגובה זו3 0ילדים שנולדים היום יחיו עד130.. 140..השאלה הנצחית היא מה הם יעשו עם חייהם...זה מדע שמתפתח בימים אלו ובו בודקים לחוקרים מה יעשו אנשים שבזמן מסויים בעתיד יחיו עד גיל 220 או אולי לעד..אוקצור...שם המשחק זה איכות החיים ולא בהכרח אורכם.סגור
-
ממש לא,החיים יתקצרולרון 23/07/2019 08:56הגב לתגובה זו0 2מסיבות שאינן לאל ידינו לצפות,האם ידעתם למשל שמסכים מכל סוג סמארטפון ואחרים הם הסיבה לעליית כמות האוטיזם?לידיעתך פרופ' המח איצ!סגור
-
1) החיים ממש לא יתקצרו..נהפוך הוא כמו שנכתב.. 2)אין :ללרון 23/07/2019 12:10הגב לתגובה זו3 0שום קשר בין סמארטפון לבין אוטיזם ואף לא לקיצור החיים!!סגור
-
בגוגל מסכים מלשון מסךלרון 23/07/2019 14:30הגב לתגובה זו0 0ואוטיזם,אל תחשפו תינוקות למסך ,לפני 22 שעות,רצוי להצטנע בכל רמה ולא להיות נחרץ בלי הידע המתאים!סגור
-
איני יודע מה זה גוגל. עשה את חייך מול גוגל ותגיע "רחוק" (ל"ת)ללרון 23/07/2019 19:49הגב לתגובה זו2 0סגור
-
על ציטוט מחקריםלרון 24/07/2019 14:47הגב לתגובה זו0 0שמעת אדוני הנכבד?סגור
-
היי איש..חדל קשקשת בלי להבין דבר וחצי דבר וחצי דבר. (ל"ת)סטודנט מברקלי 24/07/2019 17:05הגב לתגובה זו0 0סגור
-
לצערך אלו הם המחקרים האחרוניםלרון 23/07/2019 14:24הגב לתגובה זו0 0שאינך מודע אליהם זה הכל!!!סגור
-
ללרון היקראתה מנסה לדגדג את קצה קצהו של פנומן. ועוד:מבאריק 24/07/2019 17:54הגב לתגובה זו0 0אתה מבייש את עצמך כי אין לך שאנסה..כמו שניסית להתפלמס עם גרינברג והוא היכה אותך שוק על ירך כל פעם שפתחת תפה אז תרגע אח שלו וכנס לפינה שקטה ושתה מים ותנסה להנות מ71 שנותייך שנראה לי שאתה מעביר אותם בויכוחי סרק. נכון שאתה לא נשוי?סגור
-
35.גולדמן סאקס מעלים המלצה למייקרון ל 56 דולר ,והיד שם עודמשה 22/07/2019 12:14הגב לתגובה זו0 0נטויה , ירידת מחירי שבבי הזיכרון נעצרה חכו מה שיקרה שהם יתחילו לעלות היא מסוגלת לעלות לפחות 300 אחוז בשנתיים הקרובותסגור
-
34.שלמה, אתה מהזה משקיע באורך הכתבה ...אז תן תקציר לעצלנים (ל"ת)Sassi6 22/07/2019 11:59הגב לתגובה זו0 0סגור
-
שמח לשמוע זאת ממךשלמה גרינברג 22/07/2019 12:42הגב לתגובה זו3 0אולי זה סימן שתעזוב לכותבים אחרים קצרים יותרסגור
-
לא ולא, אם אעזבך זה לא יהיה בקיץ, שבילי השקעות עם מי...Sassi6 23/07/2019 07:02הגב לתגובה זו0 0לא ולא, אם אעזבך זה לא יהיה בקיץ, שבילי השקעות עם מי אדע, עם מי אתפוס ללא חשש ת'כסף, הן רק אתך שלמה, אם אעזבך זה לא יהיה בחורף, עם מי אלך לספק ביקושים, עם מי ארוץ בסערה של היצעים, גלים הומים בבורסה להשקעות, אם אעזבך אזי גם באביב לא, כי אז פורחים הניצנים לסטרטאפים, ושוב איתם תפרח אהבתנו, יפה שבעת מונים.סגור
-
ממש נחמדלרון 23/07/2019 08:59הגב לתגובה זו0 0ביאליק היגיע לביז!סגור
-
ביאליק לא כתב זאת. (ל"ת)ללרון 23/07/2019 12:11הגב לתגובה זו0 0סגור
-
באמת?אז טשרניחובסקי,לרון 23/07/2019 15:32הגב לתגובה זו0 0קצת הדגשה לגלי הפיוט שנפלו עליך! אכן פס הומור מן הארץ!סגור
-
33.צ'ק פוינטסטנלי 21/07/2019 15:14הגב לתגובה זו0 0שלום שלמה ותודה על המידע בכתבה.מה דעתך על צ'ק פוינט, מזמן לא כתבת, האם משהו השתנה בעניינה?האם עדיין כלכלית בעינייך ? תודהסגור
-
תחזור לשאלה לאחר הדוחות (ל"ת)שלמה גרינברג 21/07/2019 17:28הגב לתגובה זו2 0סגור
-
נכון. צודק. אשאל שוב אחרי הדוחות (ל"ת)סטנלי 22/07/2019 08:25הגב לתגובה זו0 0סגור
-
הוא כבר כתב אלף פעם שהיא ברשימה שלו (ל"ת)גן ילדים 21/07/2019 16:24הגב לתגובה זו1 0סגור
-
32.אלפבית מה אתה חושב על המחיר ?גזיאל 21/07/2019 15:13הגב לתגובה זו0 0בשמיים או מחיר הוגן ? 1100$סגור
-
בשאלתך טמונה התשובה!! הייתה כבר יותר למעלה ומאז היא :מומחיי 21/07/2019 16:22הגב לתגובה זו2 0שורט קלאסי..סגור
-
31.אקו וייב הונפקה בבורסה השוודיתירדני 21/07/2019 15:11הגב לתגובה זו0 0חברה שמפיקה אנרגיה מגלים שנשברים לחוף..דעתכם ?סגור
-
30.תודה רבה שלמה אחלה כתבה תחום לוהט (ל"ת)עמרי 20/07/2019 21:14הגב לתגובה זו2 0סגור
-
29.מרתק, שלמה.דגן 20/07/2019 17:37הגב לתגובה זו4 0.סגור
-
28.שלמה, מציע שתתעלם ולא תגיב לזבי-החוטםדן 20/07/2019 15:27הגב לתגובה זו2 1שמנת-המשכל שלהם מתחת לחמישים. אתה מוריד מכבודך... פשוט תתעלם והמשך נא להעשיר אותנו מהידע הרב שלך. ירצו -יאכלו...סגור
-
לא ירצו..יחרבנו לך ולו בצלחת. (ל"ת)עוד זה חוטם 21/07/2019 19:54הגב לתגובה זו1 0סגור
-
עם מנת משכל 37 יש עוד מקום להוריד לדעתך? :זב חוטם לדביל דן 21/07/2019 16:32הגב לתגובה זו2 0המשך כתבת בסדר ולא כמו הטעות הנפוצה תמשיך..אבל תתעלם לא כותבים כך..היית צריך התעלםסגור
-
27.תודה רבה שלמה.אלבה 20/07/2019 13:49הגב לתגובה זו4 0היה יותר כייף בלי הטוקבקיסטים המיותרים..סגור
-
26.etf yield הסבר פשוטירין 20/07/2019 13:46הגב לתגובה זו1 0שלמה תודה על הכתבה.שאני משווה את xle לxom ..אחד הפרמטרים (לא המרכזי) הוא הדיבידנד או הyield ב etf.אפשר כמה מילים פשוטות על מה זה בדיוק 3.3% yield בxle ??תודה רבה!!סגור
-
התעודה מחלקת 3.3 אחוזדיבידנד 20/07/2019 15:24הגב לתגובה זו0 0מחלקת בשנה 2 דולר (סביר ב 4 מועדים כול אחד חצי דולר) בכול חלוקה מחיר התעודה יורד. ממשלת ארצות הברית לוקחת מס 25 אחוז על כול חלוקה ואתה מקבל לחשבון בנק 37.5 סנט תמורת כול מניה שאתה מחזיק. (גם אם יש לכה הפסדים ממשלת ארצות הברית תגבה את המס הזה - אין קיזוזים ! )סגור
-
הסברת על דיבידנד או על הyield של התעודהירין 21/07/2019 10:15הגב לתגובה זו0 0לפי מה שכתבת הyield של התעודה הוא בדיוק כמו דיבידנד של מנייה.אמנם כך? תודה על תגובתךסגור
-
What Is the Dividend Yieldגן ילדים 21/07/2019 19:30הגב לתגובה זו0 0חבר'ה מה קורה ? האינטרנט הופך אותכם לרכיכות שכול דבר צריך לדחוף לכם עם כפית לפה ? בקרוב תשאלו איך גורבים גרביים ! What Is the Dividend Yield? The dividend yield shows how much a company has paid out in dividends over the course of a year. The yield is presented as a percentage, not as an actual dollar amount. This makes it easier to see how much return per dollar invested the shareholder receives through dividends.סגור
-
גן ילדים קודם תלמד לקרוא ולהבין ואזירין 22/07/2019 08:28הגב לתגובה זו0 0תכתוב קשקושים.מובן מה זה הdividend yield. מה זה הyieldשל תעודות הסל etf. ומה ההבדלים בינו לבין הדיב' של המניה.מקווה שהבנת, פשוט אין ניקוד להוסיףסגור
-
25.יפה מאוד שלמה תמשיך בעבודתך הקדושהקורא 20/07/2019 12:40הגב לתגובה זו6 4אני עוקב אחרי הטור שלך מאוד נהנה ולומד המון. אני קורא חלק מהמגיבים פה למטה ופשוט נגעל.אל תספור אותם הם אנשים מסכנים קטנים וממורמרים שאם יראו אותך ברחוב אפילו לא יהיה להם אומץ לדבר איתך.לצערינו בגלל מהפיכת הטכנולוגיה והמידע שדיברת עליה אנו נאלצים להתמודד עם ילדי כאפות ועכברי מקלדת שמרגישים גיבורים מאחורי המסך ולראשונה מוצאים במה להוציא את דברי הבלע שלהם, כי אף אחד לא באמת מקשיב להם בחיים האמיתיים.סגור
-
מה!! תגיד לי האיש הוא רב צדיק ונעלה עם כל החבילה שסוחב? (ל"ת)קורע לקורא 20/07/2019 19:45הגב לתגובה זו3 1סגור
-
מסכים לחלוטין (ל"ת)קורא 2 20/07/2019 15:31הגב לתגובה זו2 0סגור
-
לא צדיק אבל כייף לקרוא אז אל תקלקל (ל"ת)קורא לקורע 21/07/2019 10:17הגב לתגובה זו3 1סגור
-
24.שלמה תבדוק מה קורה בין יפן לדרום קוריאה יש שמה איאמיר 20/07/2019 12:13הגב לתגובה זו1 0הסכמות בייצור השבבים, סיפור שהתחיל השבוע עשוי לעניין אותך שעשוי להשפיע על מחיר השבביםסגור
-
תקרא הכתבה זה מופיע בה (ל"ת)שלמה גרינברג 21/07/2019 17:18הגב לתגובה זו3 0סגור
-
23.שלמה יש לך סתירה אחת שחוזרת לא פעם.510263 20/07/2019 12:07הגב לתגובה זו0 0ההתפתחות הכלכלית והטכנולוגית הזו בסופו של דבר תיפגע בכח העבודה הקיים היום. אם על ידי התיעלות או רובוטיזציה וכדומה. ככה שלפחות בדבר אחד כדאי להיזהר. הצפי שלי שהאבטלה בעולם תלך ותיגדל בגלל זה. השאלה איך העולם יתמודד עם הבעיה הזו. מעבר לזה כתבה יפה כרגיל. ואני עוקב אחריך כבר יותר מ20 שנה.סגור
-
ההפך הוא הנכוןשלמה גרינברג 21/07/2019 17:19הגב לתגובה זו3 0כול הסיפורים על רובוטים שמחליפים עובדים אינם נכונים עובדתית, האבטלה תלך ותרדסגור
-
22.הרמן קהאן לא צדקמומחה לקנוניות 20/07/2019 11:02הגב לתגובה זו1 2רמת החיים לא עלתה. שמסתכלים בשקלול על הרווחים וההפסדים - נשאר פיטים. הכל בגלל שיטת כסף כחוב. אנשים כאן מתלהבים בגלל תאוות בצע. אם היו חושבים שלא היו מרויחים מזה כסף היו הרבה יותר ביקורתיים.סגור
-
מי יכול למדוד השפעת הסמרטפון הנייד, על חיי אנשים?מה זה "רמת חיים"? 21/07/2019 01:20הגב לתגובה זו1 0מחד, מחירי הנדל"ן האמירו ברוב המקומות בעולם...ומאידך, מידע ושירותים שונים הפכו להרבה יותר זמינים. מצד אחד, הרבה יותר אפשרויות...ומנגד, זיהום סביבתי ומזון תעשייתי.סגור
-
21.מה עם טאואר חברת שבבים?יהודה 20/07/2019 10:05הגב לתגובה זו0 0שלמה כמו תמיד הכתבות מעניינות ומקיפות. הייתי מבקש שתתייחס לחברת טאואר בהקשר לכתבה על חברות שבבים. תודה מראשסגור
-
איון מה להתייחס לטאואר 5 ימי מסחר לפני הדוחותתן לדוחות לדבר 20/07/2019 15:26הגב לתגובה זו1 0הדוחות ביום שני 29.7סגור
-
20.מריחת מילים מיגעת. למה???די לשלם לכותב המורח! 20/07/2019 10:02הגב לתגובה זו0 10תפסיקו לשלם לפי מילה!!!סגור
-
די לקרוא לפי מילה ולטקבק קישקושיםחוסה 20/07/2019 13:39הגב לתגובה זו7 0בבקשה לך מפה. עזוב אותנו.אל תקרא ואל תגיב.סגור
-
19.לצערי הכתבה ב-FT דורשת מנוי, וזו של KMPG היא בקוראנית (ל"ת)א 20/07/2019 09:53הגב לתגובה זו0 0סגור
-
תחפש שוב (ל"ת)שלמה גרינברג 21/07/2019 17:21הגב לתגובה זו3 0סגור
-
18.האם מכיר את מניית קמטק הישראלית? (ל"ת)יוני 20/07/2019 09:18הגב לתגובה זו0 0סגור
-
מכיר היטב וגם כתבתי על החברה (ל"ת)שלמה גרינברג 21/07/2019 17:22הגב לתגובה זו3 0סגור
-
17.מניהמקצוען 20/07/2019 07:22הגב לתגובה זו0 0קמטקסגור
-
16.האם אפשר לומר שIBM הצליחה ברכישת RED HAT?יוסי 19/07/2019 21:26הגב לתגובה זו1 0IBM בצעה הימור אסטרטגי ענק ברכישה הענק, האם נראה שהרכישה הצליחה?סגור
-
מוקדם מידי לדעת והאמן לי זה לא היה הימורשלמה גרינברג 20/07/2019 08:57הגב לתגובה זו5 0רכישת ראד האט הייתה חלק מתכנית הרה ארגון של IBM. כעת משנחתם ההסכם עם AT&T נצטרך להמתין ולראות . הימור זה בקזינו לא ב M&Aסגור
-
כל רכישה היא הימורלרון 23/07/2019 09:02הגב לתגובה זו1 0ראו ויגודמן וטבע!סגור
-
גם כשטבע רכשה את אקטביס ורמיסיה, היית אומר שזה לא הימורומה עם אקטיבס ? 22/07/2019 04:00הגב לתגובה זו1 0בכל רכשיה יש כנראה צדדים נסתרים שנחשפים מאוחר יותר, חלקם פיננסים וחלקם בחברה הנרכשת נטו. טבע שרכשה אקטיבס גם "רכשה" את המנכ"ל שלה.סגור
-
15.https://www.bizportal.co.il/wallstreet/news/article/766 (ל"ת)חומר קריאה 19/07/2019 19:12הגב לתגובה זו1 0סגור
-
14.לפרופ' איציק100 המכובד:ג'יין אונ' הרווארד 19/07/2019 13:53הגב לתגובה זו3 3אני שמה לב שאתה מתכנה מומחי או חניבעל או אחניבעל..אנו מכבדים ואוהבים בכל שם..אבל אנא נלמד בפרופ'100 לקבוצת 100..אנו מעדיפים ומבקשים זאת בצורה זאת....תודה..מהתלמידים בקיסוסים.....סגור
-
כבודו איצלרון 20/07/2019 21:08הגב לתגובה זו0 0פרופ'?אם כן למה?שנדע,כי אתה מופיע פה די הרבה!סגור
-
שתדעו כבקשתך: לפסיכיאטריה וחקר המוח. (ל"ת)איציק ללרון 21/07/2019 11:09הגב לתגובה זו0 0סגור
-
תודהלרון 21/07/2019 12:25הגב לתגובה זו0 0לפרופסור!סגור
-
13.לשלמה. כתבתי תגובה בבוקר שהחוזים היו משום מה:>>>>>אחניבעל 19/07/2019 13:23הגב לתגובה זו7 4בשמיים...גם עכשיו הם גבוהים. ברצוני להזכירך את תאריך היום ט"ז תמוז תשע"ט..שכתבנו כאן לפני כחצי שנה..הסתכל בארכיון שלך או באקונומיסט. בעוד 30 שנים(זמן רנדומלי) תסתכל בערגה וגעגועים למחירי אמש יום ה'. זה יקרה הרבה הרבה יותר קרוב אבל נתתי לך טווח זמן שיהיה לך זמן לחשוב על זה. שבת מבורכת.סגור
-
לך תשתה מים קרים. אתה חובבן (ל"ת)יוס 19/07/2019 14:57הגב לתגובה זו7 4סגור
-
ליוסי האידיוט..היכן נעלמת שנה?ליקלקת את הפצעים?......דמתי 19/07/2019 20:18הגב לתגובה זו3 4של ההפסדים או שהזקנה שסירבת להעבירה את הכביש קירקסה אותך.סגור
-
דמתי אתה גאון. הצלחת. צדקת. גם וגם (ל"ת)יוס 20/07/2019 13:40הגב לתגובה זו0 0סגור
-
למה יוס מה רע ביוסף יוס זה כמו פוץ (ל"ת)מירי 19/07/2019 21:34הגב לתגובה זו3 1סגור
-
מירי, את אישה. לא יפה להגיב ככה. (ל"ת)יוס 20/07/2019 13:41הגב לתגובה זו0 0סגור
-
אני מירישווילי מגרוזיה איזה אישה ואיזה לא יפה? (ל"ת)ליוס הסתום 21/07/2019 16:46הגב לתגובה זו1 0סגור
-
12.שאלת מיליון הדולראחת שמבינה א 19/07/2019 11:27הגב לתגובה זו3 6מתי תגיע המפולת? כשיש גל ירידות הכלכלנים מזהירים מהשקעה בשוק המניות וחושבים הנה זה מגיע ואז שוב תיקון למעלה ושוב שיאים חדשים, מתי זה כבר יקרה?סגור
-
בועות לא מתפוצצות לפי הזמנהלרון 20/07/2019 10:04הגב לתגובה זו2 0כמו בועת הנדל"ן בישראל ,מדברים אך אנו עוד לא שם,הברבור השחור עוד לא היגיע!סגור
-
כבר כתבתי קודם ואני חוזר:>>>>>אחניבעל 19/07/2019 13:30הגב לתגובה זו10 5אנו עמוק בתוך זה ..והזה הזה הולך להטביעכם הכאוס ארמגדוני. מי שהיה שאנן ולא התכונן וחשב שיהיה אולי משהו חמור וראה שאולי הגזים...ואז ציין 10%...אז הוא ממש לא הגזים והוא חי בעולם טראמפי בלתי משובח בעליל שהולך להטביע העולם בים של דמעות.סגור
-
מספיק לחיות במפולות העברלרון 20/07/2019 15:32הגב לתגובה זו0 1זהו שוק של ריבית נמוכה והרבה כסף,ולכן סלקטיבי ולא שוק של מפולת.המניות הטובות עולות והגרועות חוטפות,שוק נהדר שיכול להימשך זמן רב,צריך לדעת לעשות סטוק פיקינג ותו לא,ולהתעזר בסבלנות!סגור
-
עוד 29 שנים(בגיל 100 שתיזכה)תיזכר בערגה במחירי יולי2019 (ל"ת)ללרון 21/07/2019 16:48הגב לתגובה זו0 0סגור
-
בסדר. לא נחיה במפולות העבר. נחייה במפולות העתיד. (ל"ת)ללרון 21/07/2019 12:49הגב לתגובה זו3 0סגור
-
לאור גילך הצעירלרון 21/07/2019 16:08הגב לתגובה זו0 0אכן תחווה מפולות כאלה ואחרות,אך לא ניתן לנבא העתיד רק בגלל שהיתה מפולת 2008 והשוק התאושש אכן באורח מופלא!סגור
-
בקרוב..אנו בתוכה..תיתכן היום התגברות קשה. (ל"ת)אחניבעל 19/07/2019 12:42הגב לתגובה זו8 4סגור
-
לך תשתה מיים קרים. אתה חובבן (ל"ת)יוס 19/07/2019 14:57הגב לתגובה זו5 3סגור
-
11.SWKSאיל 19/07/2019 09:56הגב לתגובה זו0 0שלמה, תודה על כתבה מרתקת כתמיד. מה דעתך על SkyWorks בהקשר הזה? הם מאמינים שהם ממוקמים היטב לקראת הG5 והIOT. רמת המחירים הנוכחית?סגור
-
מכיר אבל לא עוקב מקרוב (ל"ת)שלמה גרינברג 20/07/2019 09:04הגב לתגובה זו4 0סגור
-
חברה מעולה מחיר בשמיים (ל"ת)גליקשטיין 19/07/2019 14:58הגב לתגובה זו1 0סגור
-
10.הבום הגדול של השבבים היה בין השאר בזכות הביטקויןלשלמה 18/07/2019 23:42הגב לתגובה זו1 0חברות כמו אנבידיה צמחו בגלל הצורך בשבבים חזקים כדי להפיק ביטקוין, היחלשות התחום הביא לירידה (=זמנית) בצריכה של שבבים מתוחכמים (=שהתאימו גם לגיימרים כבדים). נראה מה יהיה עם תחום הרכב האוטונומי שאמור להיות צרכן כבדסגור
-
צרכן נוסף הוא AI שעל מנת לבנות מודלים מחייב עיבוד מסיביא 20/07/2019 09:59הגב לתגובה זו1 0של מה שנקרא DEEP LEARNINGסגור
-
ללא ספק שה-AL הוא מנוע הצמיחה הגדול של השבביםAL מנוע הצמיחה הבא 21/07/2019 01:25הגב לתגובה זו0 0מניה כמו סיוה יכולה לצמוח חזק בתחום הזה, אם תמצא תחליף לאפל (=שהתחילה לעבוד שוב עם קוואלקום מטעמים משפטיים ואחרים).סגור
-
9.נכון שמספר רואי השחורות לא פוחת ואולי גם גובר, אבלשאלה למחשבה 18/07/2019 23:39הגב לתגובה זו4 0...האם יש תחליף לשוק המניות??? יש כאלה שמאמינים בזהב פיזי (=במקרה של "סוף העולם") ויש כאלה שמאמינים במטבעות הדיגיטאלים...אבל מהמשבר הגדול של 2008 אלה שהאמינו בשוק המניות הרוויחו.סגור
-
להפסיד בשוק המניות חלק גדול מהונך בתקופה הקרובה ...אבלאם מתאים לך ... 19/07/2019 17:43הגב לתגובה זו0 1אם לא תיגע במה שנשאר סביר להניח שעוד עשר שנים תהיה לך תשואה נאה על תקופה זו .לך על זה .סגור
-
סוג המשקיעים כאן באתרלרון 20/07/2019 07:40הגב לתגובה זו0 2מאופיינים לדעתי באופי ספקולטיבי ,כך שבמפולת ימחקו 70% והחזרה תמשך זמן רב כמו מניית lvs במפולת 2008סגור
-
חחח לרון. אשמח לקנות את כדור הבדולח שלךיוס 20/07/2019 13:42הגב לתגובה זו2 2אתה קוסם. יודע בדיוק מה יקרה !!חרטטןסגור
-
קודם תגיע לגובה נסיונילרון 20/07/2019 19:14הגב לתגובה זו0 0ותדבר אחר זמן כשדברים יתממשו ולא במידי,חרטטן בריבוע,חוץ מזה צודקת מירי מה זה יוס?סגור
-
מי זה היוס הזבל הזה שמשתלח בכולם?כן..הוא קוסם ואתה חלאה (ל"ת)קימחי 20/07/2019 18:59הגב לתגובה זו4 0סגור
-
סחורות מתכלות ושאילת סחורה מכניסים פי 2 לפחות מכל :מומחי לענייני 19/07/2019 12:44הגב לתגובה זו6 0סחורה אחרת ויש שנים עד פי 4.סגור
-
העובדות:שלמה גרינברג 19/07/2019 08:26הגב לתגובה זו9 0אין שום תחליף השקעתי לשוק המניות בעולם קפיטליסטי ובתנאי שהצשקיע אינו חזיר. "במקרה של סוף העולם", גם הזהב לא יעזור.סגור
-
גילך ונסיונך בשנים ממש לא באים לצדק או נכונות בטענה..לשלמה 19/07/2019 16:20הגב לתגובה זו0 3מוזרה וטועה ומטעה זאת.סגור
-
ה"צשקיע"?מה זה 19/07/2019 10:29הגב לתגובה זו0 1?????חכמת ההמונים????סגור
-
נכון.. כבר 10 שנים אין תחליף למניותברי 19/07/2019 07:41הגב לתגובה זו0 0רק שהריבית עולהסגור
-
8.איך אפשר להרויח מתחום החלב ? אם לא קראת .תזכורת מהמאמר ... 18/07/2019 20:33הגב לתגובה זו3 5יכולת להגיב לכתבה רצינית (34) במקום זאת בחרת להגיב ... אתה מניפולטור 18/07/2019 12:12 הגב לתגובה זו 0 0 לסיפור הזוי ואידיוטי שהמצאתי כי לא רצית לצאת אחראי. אם הייתי כותב לך קראתי במאמר, היית מתייחס בזלזול ואומר שלא ראית שמעת והרחת , שלחתי לך את המאמר אז אתה לא רוצה להתווכח עם הפרשן . ביזיון ... זה רציני ? אתה לא באמת עיתונאי עם דעות סדורות ומנומקות , אלא חוכמולוג חפיפניק ... תישאר עם עדת המעריצים שלך שגם היא מצטמצמת מיום ליום ... אין פלא שאתה מעריץ את טראמפ ... שניכם שטחיים וחיים משליפות וכותרות ולא עושים דבר .סגור
-
אם היית מסביר מה רצונךשלמה גרינברג 19/07/2019 08:30הגב לתגובה זו7 0כנאה שהייתי מגיב אבל כיוון שאין להבין מהתגובה על מה בדיוק אתה מדבר אז תמשיך להתפלש בזוהמה שאתה מפיץ כי נראה לי שטוב לך כךסגור
-
הסביר לך המגיב הבא .את רצוני ... 19/07/2019 17:19הגב לתגובה זו0 4הסחי שאתה מדבר עליו הוא זה שאתה ונשוא הערצתך מפיצים סביבם ... להזכירך פורסמה באחרונה קלטת בה הוא וג'פרי אפשטיין מוצאים טעם משותף בנשים ... זהו נשוא הערצתך אדם שכול סביבותיו רקובים ונגועים שחיתות ... וזהו הסחי שכולנו חיים אתו ... אז יש כאלה שנגעלים מהסירחון ואחרים שמנסים לשכנע את הסביבה שזה ניחוח מיוחד ונפלא . מקור הריח כבר אינו הבעיה הווירוסים שמפיצים את המחלה הופכים להיות הבעיה האמתית ... מזכיר לך משהו ? פשוט עצוב .סגור
-
למה ללכלך הנייר בדבריך במילה זוהמה על דיברי מגיב? (ל"ת)היי בום 19/07/2019 16:21הגב לתגובה זו3 0סגור
-
רצונומה לא ברור 19/07/2019 10:31הגב לתגובה זו0 0לשלול את דרכך ואותך!סגור
-
ויתכן שטוב שכך (ל"ת)הופה היי 19/07/2019 16:22הגב לתגובה זו0 0סגור
-
הדרך הנבונה לכך היא להתעלם ממני אבלשלמה גרינברג 19/07/2019 14:18הגב לתגובה זו8 0אתה כנראה מזוכיסט שאוהב לסבולסגור
-
גם מזוכיסט וגם אוהב לסבול הופך דבריך למינוס מינוס..להגרינברג 19/07/2019 16:24הגב לתגובה זו4 3שהוא פלוס. הבנת?סגור
-
לא (ל"ת)שלמה גרינברג 20/07/2019 09:06הגב לתגובה זו4 0סגור
-
וואהו!! מה לא? איזו תשובה פגז הבאת!!וואהו??מה זה וואהו? (ל"ת)לגרינברג 21/07/2019 17:12הגב לתגובה זו0 0סגור
-
שלמה - הפסק להאכיל את הטרול.דגן 20/07/2019 17:40הגב לתגובה זו1 0.סגור
-
7.מישהו כבר אמרלרון 18/07/2019 19:17הגב לתגובה זו1 0"והעיקר לא לפחד כלל",הפחד הוא יועץ גרוע,פשוט אל תשקיעו כסף שאתם זקוקים לו,אם אינכם ישנים בלילה מדאגה לכספכם המושקע,צאו מהבורסה!סגור
-
פחד הינו יצר קיומי אדיר באיכותו ומשמרנו בחיים אפרט ..איצ ללרון 19/07/2019 16:26הגב לתגובה זו5 0בהזדמנות..ואיני מתכוון לפחד משתק..אלא לפחד בונה ומקדם..סגור
-
פרופ' הינך צודק ללא ספקלרון 21/07/2019 12:30הגב לתגובה זו1 0אך ניתן גם להוסיף למשוואה את הכאב והשפעתו כשמפסידים כסף!סגור
-
כל אחד..והצורה בה הוא מכלכל את צעדיו בשבילי החיים. (ל"ת)ללרון 21/07/2019 17:07הגב לתגובה זו1 0סגור
-
בתקופה כמו היוםלרון לאיצ 20/07/2019 07:35הגב לתגובה זו0 0באפט אמר פעם שפשוט אין סיבה להשקיע,אולם מי שרוצה עדיף סולידית יחסית כמו מניות נייס הייניקן bn ואחרות .סגור
-
6.שוב נמאסקו מנחה 18/07/2019 18:46הגב לתגובה זו1 1מהאתר הקופץ שלכם,או אולי אתם רוצים לסנן אנשים שיחפשו אתרים אחרים? סדרו את הענין לטובתכם,לא חבל?סגור
-
5.כדאי שלמה לקנות טאוור? (ל"ת)טאוור 18/07/2019 18:37הגב לתגובה זו0 0סגור
-
כן, הוא גם יענה לך על זה.רז 22/07/2019 15:39הגב לתגובה זו1 0ברור.סגור
-
4.מגיב 2 וגם 3 אני משוכנע אותו דבר. לא רואה אף אחד ממטר..יקיר 18/07/2019 18:16הגב לתגובה זו2 0שימו עיין ואוזןסגור
-
3.הפעם ייקח לאנושות עשרות ואולי הרבה יותר שנים:המשך לנבואה קשה.. 18/07/2019 16:52הגב לתגובה זו9 3לחזור (ואל תיטעו) לא לשיא...אלא ל33% מגובה השיאים שהמדדים האמריקאים עמדו ביולי 2019...שאר העולם בכל מקרה כבר לא שם ולא אזכיר בכלל מניות ענק שקרסו ןהיתכנסו לכיוון ה 0 ויש אומרים המוחלט!!!סגור
-
לך תשתה קצת מיים קרים יעשה לך טוב (ל"ת)יוסי 18/07/2019 19:27הגב לתגובה זו5 1סגור
-
2.לאדון שלמה יקיר האתרסוויסה הפיטבול 18/07/2019 16:09הגב לתגובה זו7 3מה דעתך על הרעיון והראיון המשונה והמפחיד שהעולם עקב התרחשויות בבורסות בקרוב יחזור עשרות ויש אומרים מאות שנים אחורה...וניצטרך לבנות כמעט הכל מחדש מעוצמות המכות שאנו עומדים לחטוף בבורסות והשווקים והכלכלות שהן: "טובות ונהדרות ונפלאות ומשובחות ומבריקות "??האם באפשרותך ממרום גילך וחוכמתך לתת לנו את עצת הזה כרגע במיידית או שתעשה זאת לאחר המבול? אשמח לתגובה עניינית ולא פוגענית ועדינה ומסבירה ומנחמת..סגור
-
מת לענות לך "תשובה עניינית"שלמה גרינברג 19/07/2019 08:32הגב לתגובה זו4 0אם הייתה ליסגור
-
פעם ראשונה שאני פוגש בטוב ובחכם שבגרינברג שכך צריך ..איצ 19/07/2019 16:46הגב לתגובה זו2 0להראות ולהישמע..תבורך.סגור
-
סוויסה לך תגדל כלבי פיטבול ואל תשקיעאמרי 18/07/2019 19:27הגב לתגובה זו3 0עזוב אותך השקעות.. אתה חובבןסגור
-
נכון....החודש היפסדתי 40 מליון שקל. נישאר לי רק 37 לעזא (ל"ת)לאמרי 18/07/2019 20:49הגב לתגובה זו2 1סגור
-
פיטבול נובח לא נושך .. קח את הכסף וברח (ל"ת)אמרי 18/07/2019 22:28הגב לתגובה זו1 0סגור
-
1.מה דעתך על רגולציות על סוחריי מידע ?יוסי 18/07/2019 15:19הגב לתגובה זו0 1הכוונה למעוותי ומסלפי מידע מן העיתונות .סגור
-
הלוואי אבל בלתי ניתן לביצוע (ל"ת)שלמה גרינברג 19/07/2019 08:33הגב לתגובה זו3 0סגור
-
הרגולטורית גואטהלרון 19/07/2019 10:39הגב לתגובה זו0 0רוצה להכניס המשקיעים לק נאמנות לגידור,מצב אבסורדי,יתעורר ח"כ ויגיש הצעת נגד לשטות הזאת,כנ"ל הצעה לרגולציה על סוחרי מידע!סגור