מיזוג מיילן פייזר - וולמארטיזציה של סקטור הבריאות. ומה עם טבע?

למרות כל הבעיות שמלוות אותו ,הסקטור הגנרי ימשיך לצמוח ולהתרחב כי כרגע אין לו תחליף. למה פייזר נכנסה לתחום, מדוע הבחירה במיילן, מה משמעות הסיפור מבחינת טבע ואיך משקיעים נכון בתחום - שלמה גרינברג מספק תשובות

 | 

כל ניסיון לפרשן את שקורה בבורסות בימים אלו הוא מעשה מטופש. הרי רק התנהגות השווקים בשני הימים הראשונים של השבוע הציגו זאת. ביום ראשון ירד הדאו ביותר מ-700 נקודות וביום שני חזר ועלה ביותר מ-300, ועל מה? מישהו באמת מאמין שהמשקיעים שנסו על נפשם בראשון חזרו בהתלהבות בשני?

המצב האמיתי הוא כדלקמן: מבחינת ההערכות הכלכליות המקובלות כל מכשירי ההשקעה יקרים וזה כולל מניות, אגחי"ם, נדל"ן ומתכות. אבל "ההערכות המקובלות" ממזמן איבדו כל קשר למציאות. נשאר המזומן, ים של מזומן ששוכב כאבן שאין לה הופכין, ממתין להתפתחויות שיאפשרו השקעה כלכלית אלא שכאלו לא נראות כרגע באופק כי זה מעורפל לחלוטין. "ה-IT", הסבירו המומחים, "ישנה את העולם, ייתן לכולם האינפורמציה כולה בזמן אמת, לא יהיו זעזועים בבורסה כי לכולם יהיה אותו המידע באותו הזמן".

נהדר, אלא שהאינפורמציה שמגיעה בזמן אמת אינה רלוונטית למשקיע. והזעזועים? השם ישמור. מצב שכזה, בסביבה פוליטית נוכחית וברמות המחירים הנוכחיות יכול בהחלט להביא לתיקון האלים עליו דברנו והמשך הורדת הריבית בארה"ב רק תגדיל הנזק שהציתה למעשה ההורדה הראשונה. בכל מקרה, למי ששמע לנו ויושב על מזומן שימשיך לשבת, זה לא "תיקון אלים" עדיין. אבל לעקוב, במיוחד אחרי הסקטורים המעניינים יותר, טכנולוגיה (IT ואבטחה בעיקר), מים או רפואה שעל הנעשה שם נדבר היום.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

המיזוג בין מיילן ופייזר - וולמארטיזציה של הבריאות
כ-50-60 שנה לאחר שהתחילה מהפכת הטכנולוגיה, ב-2008 ובהובלת הטלפוניה החכמה, התחילה מהפכת הטכנולוגיה להתמזג ממש לתוך כלכלת המיינסטרים. תהליך ההתמזגות מוביל לשינוי דרסטי של כל מגזרי התעשייה, של כל מנהגי הצריכה וההתנהגות האנושית ושל כל מערכות היחסים בין המשתנים הכלכליים שבעזרתם נבנים מודלים כלכליים שהובילו את המאה הקודמת.

עסקת פייזר-מיילן זה עוד צעד בתהליך הלימוד/יישום בדרך לשוק אוליגופולי בשיטת ה-One stop shop (שהצרכן רוכש את כל צרכיו בסקטור מחנות אחת). סקטור הקמעונאות הוא הסקטור המתקדם ביותר בתהליך אבל גם בו התהליך עדיין בעיצומו (איזה יחס בין קמעונאות מקוונת לקמעונאות פיזית "ינצח"? איזה מין מבנה וורטיקלי יהיה בסוף? וכדומה).

היום נדבר על הוולמארטיזציה של סקטור הרפואה ונשתמש בפייזר (סימול: PFE) כדוגמה. אין שום ספק שפייזר מעוניינת להגיע למצב של Medical one stop shop אבל הסקטור הרפואי מורכב יותר מהסקטור הקמעונאי והתהליך ייקח זמן ארוך יותר (תלוי בקצב "הדחיפה" של מהפכות הטכנולוגיה והאינפורמציה).  

פייזר (סימול: PFE), שבמהלך 170 שנותיה ביססה מעמדה כחברת תרופות הפרמקולוגיה הגדולה בעולם, התחילה, מאז תחילת המאה, את המהלך והיא מתקדמת בשיטה של "ניסוי ותהייה". חשוב להבין ששתי המהפכות (הטכנולוגית וה-IT) מובילות להיווצרות סקטורים אוליגופוליסטים (מבנה שוק שבו הסקטור נשלט על ידי מספר קטן של מוכרים גדולים ומספר הולך וגדל של מוכרים מתמחים קטנים, להבדיל ממונופול שבו השוק נשלט ע"י מוכר יחיד).

וולמארט (סימול: WMT) התחילה התהליך בסקטור הקמעונאות עוד במאה שעברה וכיום היא מובילה את קבוצת האוליגופול לצד חברות כמו קומקאסט (סימול: CMCSA) ואמזון (סימול: AMZN), "מלכת הקמעונאות המקוונת".

בתחום הרפואי נבנה תחילה מבנה כזה בכל סקטור בנפרד. התחום התחלק לכמה תת סקטורים כמו הפרמקולוגי (שאותו הובילו  חברות כמו פייזר, MRK, GSK וכמותן), הביו טכנולוגי (AMGN, ,BIIB Roche, GILD), הגנרי (שהחל מאוחר יותר בהובלת טבע וסאנדוז שנרכשה על ידי נוברטיס), הציוד הרפואי (MDT, BSX), הדיאגנוסטיקה (GE, Roche, TMO ודומות) והשירות הרפואי (UNH, HUM).

ענקיות הרפואה נדרשות לחשב מסלול מחדש
בסוף המאה שעברה החלו הקווים שבין הסקטורים, בהובלת חברות כמו נוברטיס, סאנופי, פייזר, ג'ונסון אנד ג'ונסון ואחרות, להיטשטש ובעיקר באמצעות M&A. כל ענקיות הרפואה הבינו ששני תהליכים גדולים נדחפים על ידי מהפכת הטכנולוגיה: 1. השוק שלהן הופך גלובלי ו-2. העדפות הצרכנים משתנות לטובת ה-Medical one stop shop.

אלא שהסקטור הרפואי מורכב בהרבה מהסקטור הקמעונאי וחברה כמו פייזר, שבמשך 170 שנה התמחתה בפרמקולוגיה גילתה, לעתים קרובות מידי, שלנהל ענקית פרמקולוגיה גלובלית לא דומה לניהול חברות ביוטק, ציוד רפואי או גינרי, לא באמצעות M&A וגם לא באמצעות  הקמת חטיבות פנימיות מההתחלה ולכן תהליך הניסוי והתהייה.

המצב היום הוא שכל הענקיות נמצאות בתהליך אבל התהליך רק בתחילתו. ענקית הרפואה JNJ למשל כבר "מכוסה" מצד הציוד הרפואי, חצי-מכוסה מצד הביו, עדיין לא בגנריקה. "אפילו ההחלטה של פייזר לרכוש את מיילן (סימול: MYL)", אמר אנליסט בניו יורק, "נעשתה רק אחרי בדיקות ארוכות כיצד אפשר לשלב חברה גנרית נטו לחברה פרמקולוגית.

"הם גילו שחברת UpJohn, אותה רכשו בתחילת המאה והפכו למה שנקרא 'The off-patent branded and generic devision' (החטיבה למוצרים ללא הגנת פטנט, גנריים שכוללת את כל התרופות האתיות של פייזר שהפטנט עליהן פג כמו הליפיטור, הסלברקס והוויאגרה), תהיה המקום המתאים למיילן".

תקום חברה גלובלית חדשה, 57% בבעלות בעלי מניות PFE ו-43% בבעלות בעלי מניות MYL. האם המהלך יצליח ופייזר תסיט התמקדותה כעת לתת-סקטור אחר שכבר התחילה להתעניין בו, מחלות חשוכות מרפא למשל (שם התחילה דרכה דרך פרוטליקס והניסוי נכשל)? יעבור זמן עד שהדבר יתברר.

הנהלה, הנהלה, הנהלה
ההבדל בין הצלחה לכישלון מותנה בשלושה גורמים: הנהלה, הנהלה והנהלה. מי שקצת מכיר את ההיסטוריה של טבע יודע שטבע לעולם לא הייתה מצליחה להגיע למעמד המוביל בסקטור הגנרי ללא הניהול והחזון של אלי הורוביץ ז"ל ומאוחר יותר ללא עזרתו של ישראל מקוב יבל"א בזיהוי מוצלח של החברות שרכש ובמערך הניהול שבנה. וולמארט לא הייתה מגיעה למעמדה ללא משפחת וולטון וכך גם אפל.

אנחנו מציינים זאת רק כדי לומר למשקיע של 2019, שמתבונן בתהליכים ושואל, "במה להשקיע?" שבעצם אין דרך בעולם שהוא יצליח לזהות "מניה מנצחת" בעיקר בשל חוסר היכולת לשפוט  תפקוד ההנהלה לטווח הארוך (הראו לי אדם אחד שחשש לגורלה של GE במהלך ניהול החברה על ידי ג'פרי אימלט, שהחליף, ב-2001, את ג'ק וולש. אפילו ב 2016 המליצו הכל ב"קניה"). אנחנו רוצים לשכנע אתכם (את המשקיע הסולידי לא את הספקולנט) שוב במה שאנחנו  מנסים לשכנע מאז 2010, להשקיע אך ורק  בסלים/קרנות.

ב-2010 חזרנו וכתבנו שכדאי מאוד להחליף האחזקה בטבע בסל רפואי. הסברנו אז שלהיות מושקעים בתחום הרפואי זה הכרחי לכל משקיע סולידי אבל האפשרות לזהות נכונה "מניות מנצחות" תלך ותקטן בגלל השפעת המהפכות. הצענו אז את סל הרפואה של ה-S&P, ה-XLV, ה-VHT ודומים להם כהשקעה מעולה לטווח הארוך.

הקוראים הצעירים אינם מודעים לכך אבל בין 1987 (הנפקת טבע בניו יורק) ועד 2010 ייצגנו יותר בעלי מניות טבע מכל בנקאי השקעות אחר בעולם וההצעה שלנו למכור טבע, אז בשיא כל הזמנים של 65 דולרים ולהחליף ל-XLV לא התקבלה בהתלהבות. השתמשנו בתירוץ "בגלל שאלי הורוביץ עוזב" אבל הסיבה האמיתית ל"המלצה" הייתה שקיימנו דיון ממושך אז עם ידידנו סטיבן, שקוראים וותיקים בטח זוכרים והגענו למסקנה, ללא קשר לטבע, "שמהפכת הטכנולוגיה תשגע ותזעזע" את השווקים לאורך שנים.

הגענו אז למסקנה שאין תחליף למניות כי המהפכה תמשיך לדחוף הכלכלות בסביבה של ריבית ואינפלציה בירידה, אבל ה-IT יהפוך את השוק, בטווחים הקצרים, לקזינו. "מה שיקבע מחירי מניות יהיו גורמים לא כלכליים", טען סטיבן, "עדיף  להפחית סיכונים מאשר להמר על סיכויים. כיוון ששנינו מאמינים", אמר, "שמהפכת הטכנולוגיה תשדרג העולם כולו חשוב להישאר במניות אבל בסקטורים, לא במניות בודדות".

השאלה, לדעתנו, איננה "האם כדאי להשקיע בפייזר או כל ענקית תרופות אחרת", אלא "איך משקיעים נכון בתחום הבריאות" והצורה הנכונה היא באמצעות סל או קרן מתמחה ואפילו נעז לומר, "סל רפואי רחב ככל האפשר".

למה נכנסת פייזר דווקא לתחום הגנרי ומדוע נבחרה מיילן?
אפשר לשאול שאלה זו ובצדק (לאור התנהגות הסקטור הגנרי בשנתיים-שלוש אחרונות). לגבי התחום הגנרי נאמר שלמרות כל הבעיות שמלוות אותו מאז מערכת הבריאות וכמה מקרי הונאה רציניים שצפו ועלו במערכת הבחירות האחרונה בארה"ב, הסקטור הגנרי ימשיך לצמוח ולהתרחב כי, כרגע לפחות, אין לו תחליף.

נכון, הממשל האמריקאי ואחרים ינסו לפקח יותר על המחירים, והעונשים שיקבלו החברות השונות על העלאות המחירים ירתיעו כנראה חברות בעתיד אבל שוק גנרי הוא הפתרון היחיד, עד שהדיאגנוסטיקה תתרום חלקה, שקיים כרגע אל מול מחירי התרופות ולדיאגנוסטיקה יש עדיין זמן ארוך כדי להגיע לשוק. כל זה לפני שמזכירים את הגנריקה הביו טכנולוגית (הביו סימילאר) שרק בתחילת פריצתה.

לדעתנו פייזר עושה הצעד הנכון בזמן הנכון (מבחינת העלות). היו"ר, Robert Coury, הסביר ששנה וחצי התייעץ על ההחלטה להיכנס לתחום הגנרי בגדול עם כל גורם בוול סטריט ובמיין סטריט וכולם מסכימים שהשפל זמני והגנריקה תמשיך לצמוח. אז למה MYL ולא טבע? Coury לא הזכיר בדבריו את טבע (למרות שנשאל) אבל כל הסיבות שנתן מדוע MYL הייתה הבחירה הנכונה, במיוחד "תרומתה בתחום מחלות מרכז העצבים", מתאימות לטבע ואפילו עוד קצת יותר.

מה המשמעות של הסיפור לגבי טבע?
לנו אין ספק שבנקאי ההשקעות שהכינו את הדיל בדקו גם את טבע וטבע, מבחינת המעמד בתחום, המו"פ והתרומות בתחומים שונים כמו ה CNS, עולה על MYL. אבל, דעתי האישית בלבד, הצרות המשפטיות של טבע וקצת העובדה שטבע אינה חברה אמריקאית הם שקבעו. מה לגבי עתידה? הנהלה, הנהלה, הנהלה. אני מאמין שמנהל טוב יצליח לייצב את החברה  - ושולץ טוב.

טבע עדיין החברה המובילה בתחום הגנרי וכפי שכתבנו התחום יחזור לשגשג אלא שהדבר ייקח זמן (לא כל כך העניינים המשפטיים כמו הבעיות הרגולטוריות ולחצי הממשל). נראה לנו ששולץ מנסה להחזיר את טבע לתחום הגנרי ואז לנסות למכור את החברה וקונים פוטנציאליים יש. סאנדוז של נובארטיס (סימול: NVS) נראית כקונה פוטנציאלי שהרי הכניסה המסיבית של פייזר לגנריקה וההיחלשות של טבע יוצרים מצב שנוברטיס עשויה לנצל. אבל זה לא יקרה לפני שתהליך "הניקוי" של שולץ יסתיים.


** אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

תגובות לכתבה(157):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 61.
    היום חמישי דוחות baba wmt eslt לפני המסחר
    1508 15/08/2019 08:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואחרי המסחר דוחות nvda amat
    סגור
  • 60.
    בריינסווי
    דני 15/08/2019 08:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה דעתך על בריינסוי ומחירה כיום
    סגור
  • 59.
    שלמה
    שלום 15/08/2019 04:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה שאתה היחידי בכל היקום שהאטה או מיתון אינם אצלו על סדר היום הכלכלי,קשה להבין את ההטעייה הזו,קוראיך מבצעים פעולות שאינן סבירות במצב אתה גורר אותם אליו!
    סגור
  • 58.
    המדדים מתרסקים בגלל גרף ?
    תרוצים 14/08/2019 22:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי שבלי סוף ארועים שלילים לא הזיזו כלום. רק אתמול היה חשש שהסינים יפלשו להונג קונג והמדדים בארצות הברית טסו.
    סגור
  • מתרסקים בגלל
    המדדים 14/08/2019 23:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פיזיקה פשוטה שהיא כח הכבידה,מה שעולה חיב לרדת והירידה תמיד מהירה בעוד דהטיפוס העולה איטי,גרף מנייתי הוא תוצאה לא סיבה,והסיבה מחירים גבוהים,טסלה חביבתנו ב 220$ והמאדים מתרחק,מה לעשות!
    סגור
  • טען עוד
  • 57.
    האם טבע טבעה, ואין סיכוי להצילה ולהנשים אותה?
    שאלת השאלות 14/08/2019 21:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלא אם יופיע איזה נס בדמות תרופת פלא כמו הקופקסון
    סגור
  • אכן
    קליעה בול 14/08/2019 23:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טבע "טבעה"!
    סגור
  • סו"ס מישהו התחיל
    עכשיו 14/08/2019 23:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להבין מה ויגודמן עשה כשניסה למלא את החסר במכירות הקופקסון,נכון לאז זה היה דבר נכון לעשותו בדמות הרכישות הגדולות כי ההכנסות מהקופקסון היו גדולות!
    סגור
  • 56.
    חישבתי עבורכם תשואות שנה ו 8 חודשים - מתאריך 26122017
    לא משהוא 14/08/2019 18:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסוף דצמבר 2017 כול המספרים חיוביים דאו 4 אחוז, ספ500 7 אחוז, נאסדק 13 אחוז, soxx 16 אחוז, qqq 18 אחוז.
    סגור
  • 55.
    ניסוי ותעיה ולא ניסוי ותהיה
    תמר 14/08/2019 15:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה שלום, כרגיל, תענוג לקרוא אותך, בהיר, עניני, ממצה ומשכנע. רק, בבקשה , תקן: הביטוי הוא ניסוי ותעיה. תודה
    סגור
  • וטעיה
    ניסוי 15/08/2019 04:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ב"ט" לא ב"ת" אנחנו לא "תועים" ביער אלא טועים מלשון טעות,לכן "טעיה"
    סגור
  • אולי ניסוי וטעיה? (ל"ת)
    יוסיפון 14/08/2019 21:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 54.
    נשיא חלש שמאה אחוז מהטרלול הזה מתרחש במשמרת שלו
    לא סמוטריץ 14/08/2019 14:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "נשיא חלש שמאה אחוז מהטרלול הזה מתרחש במשמרת שלו. אפס מנהיגות. אפס משילות.לארי קודלו הוא הנשיא האמיתי"
    סגור
  • "סמוטריץ'"
    עזוב את 15/08/2019 04:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הננס עם שגעונות הגדלות,יומיים בפוליטיקה ופותח את ה"לוע" בלשונו של יורם שפטל,ופיו מפיק "מרגליות" ,נו באמת!
    סגור
  • 53.
    שלמה, מה דעתך על עתידה של סרגון?
    חטפה זרגון? 13/08/2019 15:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למיטב זכרוני "חיבבת" את החברה
    סגור
  • מעולם לא חיבבתי חברה
    שלמה גרינברג 14/08/2019 08:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בתחילת המאה האמנתי שסרגון, כמו עוד 20 חברות ישראליות לפחות, תשתלב בהובלה בנישות טכנולוגיות וכולן אכן השתלבו אבל לא בהובלה והסיבה, ניהול.
    סגור
  • 52.
    חבל חבל חבל חבל חבל חבל מאד מאד!!!!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
    לשלומו היקר 13/08/2019 09:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • באמת חבל (ל"ת)
    שלמה גרינברג 14/08/2019 08:33
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • אם היית יודע עד כמה היית יוצא מהשאננות ..וגם:
    לשלומו היקר 14/08/2019 10:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דע לך שחטא ההיבריס שלמעשה לא בא ממקומות גבוהים כמו שהוא בא במקור..ההפך ..מתוך מקומות נמוכים יחסי..בכל מקרה סופו תבוסה וקלון מוחלטים. בכל מקרה שלא תבין לא נכון..הערכה מלאה יש לחוכמתך ונסיונך.
    סגור
  • מגיב אנונימי וטיפש צא לשלמה ולנו מהוריד (ל"ת)
    יוס 14/08/2019 12:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 51.
    התיקון כבר פה מ5.8 והוא די אלים (ל"ת)
    גוזלי 13/08/2019 07:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 50.
    הביקורת היחידה שלי היא על הקרדיט הנמהר שנתן לטראמפ
    מבקר המדינה 12/08/2019 23:22
    הגב לתגובה זו
    5 1
    טראמפ בסכ"ה הוא איש עסקים כושל שהצליח לקבל הלוואות ענק מבנקים, וידע גם לא להחזירן. באסטונר או אולי סוג של עבריין
    סגור
  • 49.
    שלמה כל הזמן נלחם ומתנגח עם הקוראים שלו (ל"ת)
    מה הולך פה 12/08/2019 17:04
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • לא מובן
    אכן 15/08/2019 04:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעליל!
    סגור
  • לשלמה ידע ניסיון והבנה פי 10 משל 99% מקוראיו
    מלחמה?..סתם יהודים 12/08/2019 23:14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אבל כידוע יהודים תמיד יחפשו להראות שהם "יותר חכמים" (=גם מאיינשטיין) ולחפש פאשלה או טעות...והכל מבלי לקרוא בכלל מה הכותב כתב. עם מעצבן, זה מה יש
    סגור
  • 48.
    טסלה היתה
    לסיכום 12/08/2019 13:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ב 400$ ירדה וכעת 235 אכן אין כאן ירידה,ועוד מעט לא יסעו על דלק!מתי בדיוק?כנראה כשמאסק יגיע למאדים!
    סגור
  • תמשיך לזלזל כנראה שרחוק לא תגיע (ל"ת)
    ירין 12/08/2019 16:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • זו עובדה
    זה לא זלזול 15/08/2019 04:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשיו אפילו יצרניות המכוניות רוצות לחדול מיצור מכוניות היברידיות!
    סגור
  • 47.
    שלמה
    אכן 12/08/2019 06:36
    הגב לתגובה זו
    0 1
    השווה בעבר את אלון מאסק בטסלה למהפכה שעשה ג'ובס באפל! מעבר לזה שלמה גרינברג הוא מעריץ בלתי נלאה של מאסק ורואה בטסלה מהפכה כמו הסלולר!
    סגור
  • מה שכתבת זה בירבורי בירבורים
    בירבורי בירבורים 12/08/2019 09:04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אכן הוא השווה בין שנייהם - יזמים ענקיים שיצרו נישה שלא הייתה קיימת לפניהם. אבל מה שכתבת זה בירבורי בירבורים - כי זה לא אומר שאין אפשרות שטסלה לא תגיע לפשיטת רג ל או שהמניה לא תרג ב 70 אחוז מרבמה שלה היום. לכן אתה מברבר בירבורים.
    סגור
  • מאסק גאון שיווקי וטכנולוגי, וג'ובס גאון שיווקי
    ד"ר נו 12/08/2019 23:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    החשיבה של מאסק ויכולות היישום שלו, חסרות תקדים...אולי דומות להאוורד יוז
    סגור
  • לענות לרמה
    חבל 12/08/2019 13:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אפס!
    סגור
  • אכן (לפחות תן שם שנדע מיהו הקורא הנאמן)
    שלמה גרינברג 12/08/2019 08:01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מאסק מוביל מהפכה שאינה קטנה מאלו שהוביל ג'ובס, מן הסתם גדולה בהרבה. מעריץ שלו??
    סגור
  • כמו יוס
    מציינים שם 12/08/2019 12:32
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ישר אתה יורד עליו "יוסי יוסי מתי תקרא את המאמר" וכדו' הזלזול עלי לא מקובל לכן אני אנונימי וכך אשאר,מקסימום יסננו אותי ואז?
    סגור
  • הוי ברבורי ברבורים מתי תקרא המאמר כולו ולא
    שלמה גרינברג 12/08/2019 13:51
    הגב לתגובה זו
    3 0
    חצאי שורות
    סגור
  • ושלמה אכן צודק
    אלון 12/08/2019 07:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בזמן שאתם מבלבלים את המוח כאילו אתם חכמים ומבינים משהו.אילון מאסק אכן עושה יוזם ולא יושב בצד ומתלונן...
    סגור
  • ירדה
    וטסלה 12/08/2019 12:52
    הגב לתגובה זו
    0 1
    גם ירדה,כששלמה כתב שאל תצפו שתרד היא היתה ב 400$
    סגור
  • תוכל להציג היכן זה נאמר? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 13/08/2019 11:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • תקשיב אתה חובבן אנא הפסק להטריד (ל"ת)
    יוס 12/08/2019 16:16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • מוטר?ואולי מוטרדת?
    "יוס" 13/08/2019 09:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גברים בד"כ אינם מרגישים "מוטרדים" זו נחלתן של נשים !! אולי השם הוא יוספה?
    סגור
  • 46.
    בנק הפועלים ממליץ על נייס ב"תשואת שוק", למרות הדוחו"ת
    מה עם נייס? 12/08/2019 00:15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מה דעתך שלמה על החברה, והאם יש סיכוי שתרכש
    סגור
  • 45.
    טסלה
    אני שאלה 11/08/2019 02:49
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כתבת בעבר שאתה ממליץ בחום על טסלה. ראית את הטור שהיה בביזפורטל השבוע שורט על טסלה? הוא צודק שלמה?
    סגור
  • אני קורא הדוק של שלמה הוא מעולם לא המלית
    גיא 11/08/2019 16:44
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הוא אינו ממליץ ... רק נותן קווי מחשבה ותמיד מבקש שתתעיעץ עם יועצייך
    סגור
  • "ממליץ בחום על טסלה"??
    שלמה גרינברג 11/08/2019 11:14
    הגב לתגובה זו
    6 0
    נתחיל בכך שזה לא קרה, מעולם איני "ממליץ" בטח לא בחום. תקרא שוב. טסלה, ללא ספק, דחפה מהפכה בסדרי הגודל שעשתה אפל אלא שההערכות שניתנו לה, כולל הנוכחית, מטורפות. איני מגיב על כתבות באתר
    סגור
  • זה אולי חוסר מזל
    שלמה ידידנו 12/08/2019 06:38
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שהאינטרנט זוכר הכל!!!!!!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • הזיכרון קצת בוגד
    גרינברג גרינברג 12/08/2019 06:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ב 19/6/14 כתבת על טסלה "כל נסיגה מומלצת כהזדמנות קניה" ב23/2/19 כתבת על טסלה "המניה מערכת גבוה אך אל תצפו שתרד"!!!!!!!!!!!
    סגור
  • תמשיך בבקשה את המשפט אחרי "שתרד.." (ל"ת)
    שלמה גרינברג 12/08/2019 08:02
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • להערכות f gm de vow3"
    "אל תצפו שתרד 12/08/2019 14:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה 40% ירידה זה לא משהו מהשיא ב 390$?
    סגור
  • תאריכים לא סתם
    צוינו 12/08/2019 13:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תחזור ותקרא,המאמרים הם שלך!
    סגור
  • נווו ? ואיפה פה הוא ממליץ לקנות ??
    גל 12/08/2019 07:56
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הוא מביע דעתו. אם מזה הבנת שצריך לקנות טסלה... לך להיבדק.מקומך אינו בהשקעות
    סגור
  • שאתה
    נראה 12/08/2019 13:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כבר נבדקת,אז קח את הכדור ותירגע!
    סגור
  • תצפו שתרד"
    "אל 12/08/2019 12:36
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זו המלצה לחסרי הבנה בורסאית!
    סגור
  • 44.
    בלי מכירות של 250 מיליון ברבעון לאגו'בי לא תהיה התאוששו
    דני 10/08/2019 23:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם האנדה והאוסטדו במכירות יפות אבל זה לא מספיק.
    סגור
  • שימו לב
    רבותי 12/08/2019 06:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נוצרת פה שפה חדשה שאינה ניתנת להבנה!
    סגור
  • 43.
    אינטל מעט הוזנחה
    ניצן 10/08/2019 22:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה יקר. קוראת כל חמישי את כתבותייך המצויינות. תודה רבה.לדעתי האישית (בלבד) כתבת הרבה על אפל, גוגל, סיסקו, טבע פייזר וכו'על אינטל מיעטת יחסית לכתוב..מההדעתך על אינטל ? מתחרה רצינית?או שהאחרות מובילות עליה בפער ?תודה רבה מניצן
    סגור
  • 42.
    בלי ויגודמן טבע לא היתה מגיעה לאן שהגיעה (ל"ת)
    איפה הבונוסים? 10/08/2019 19:05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • ויגודמן אשם
    אכן 12/08/2019 06:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אך לא לגמרי,באקטביס ניסה לפצות על הירידה המתמשכת במכירות הקופקסון,זה שאינו מגיב זו הבעיה שלו בלבד!
    סגור
  • 41.
    שלמה היקר, עד מתי להחזיק את GE, אתה מאמין שיהיה היפוך (ל"ת)
    אורי 10/08/2019 18:43
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • שאלה ליועץ שהפנה אותך להשקעה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 11/08/2019 11:15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • היועץ!
    אתה גרינברג 12/08/2019 06:49
    הגב לתגובה זו
    1 1
    23/7/15 "מי שמאמין בהמשך הצמיחה הגלובלית,מניית ge היא אחת מסלי ההשקעה היותר מעניינים לעתיד"
    סגור
  • אם על סמך זה קנית ביולי 2015, מגיע לך ההפסד (ל"ת)
    שלמה גרינברג 12/08/2019 08:04
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • ותרד כבר ממעמד ה"גורו"
    תרגע 12/08/2019 12:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאינך,איש לא טורח לקנות מניות עפ"י דבריך,הרי 99% אלה המלצות על סלים!
    סגור
  • מראה לך
    אני רק 12/08/2019 12:39
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שאתה ייעצת כשאתה מפנה את הטוקבקיסט ל"יועץ" שלו
    סגור
  • הפסדת עליה כבר מעל 80% אז מה זה משנה (ל"ת)
    גלי 10/08/2019 22:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 40.
    שלמה החכם, שאלה אלייך.בעניין הריבית.
    עינת 10/08/2019 15:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המשך הורדת הריבית בארה"ב רק תגדיל הנזק שהציתה למעשה ההורדה הראשונה תוכל להסביר תודה לך
    סגור
  • דעתי היא שהורדת הריבית מוטעית
    שלמה גרינברג 11/08/2019 11:16
    הגב לתגובה זו
    6 0
    לנוכח העובדות הכלכליות
    סגור
  • 39.
    שאלה לשלמה
    יוחנן 10/08/2019 14:44
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מה דעתך על פרוטליקס ופלוריסטם ? האם הטכנולוגיות החדשות האלה זה רק חלום?
    סגור
  • כתבתי מספר פעמים (ל"ת)
    שלמה גרינברג 11/08/2019 11:16
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 38.
    סלים מול מניות ערך.. הויכוח בשיאו
    עמי 10/08/2019 13:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האם להשקיע בסלים, השקעה פשוטה אבל רובם יקרים ויש בהם גם חברות גרועות. או הגיע הזמן לקנות מניות ערך שנואות שירדו למחירים כלכליים ? מבין שאתה שלמה מעדיף סלים..אבל כעת הסלים ברובם יקרים..מההעושים ?? תודה
    סגור
  • ילין אנליסט
    לא סתם 10/08/2019 21:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מור מיטב מפזרים על תיקים עם הרבה מניות עם תיקונים של קניה ומכירה זניחים בדרך כך שגם קרנות נאמנות לכאורה "מנוהלות" הן בעצם סוג של סלים!
    סגור
  • 37.
    תודה על הכתבה. מעניין מאוד (ל"ת)
    בני 10/08/2019 13:41
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 36.
    abbvie
    סמי 10/08/2019 13:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יורדת ויורדת...דיבידנד כבר 6.5% מה דעתך על החברה ? תודה
    סגור
  • 35.
    מאוד מעניין
    דוד מירושלים 10/08/2019 11:57
    הגב לתגובה זו
    4 0
    תודה על הכתבה המעניינת
    סגור
  • 34.
    כתבה מעניינת
    יואב 10/08/2019 11:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה אפשר לשמוע דעתך על תחום תחליפי הבשר, למשל על חברת ביונדמיט? האם מחירה יקר מדי או מחיר הגיוני כרגע?
    סגור
  • כתבתי, נא לגולל (ל"ת)
    שלמה גרינברג 11/08/2019 11:17
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • היא יקרה בטירוף. לא לגעת. (ל"ת)
    סתיו 10/08/2019 22:15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • אתה משעמם אותנו - כבר הייתה כתבה על התחום
    גגל לכתבה 10/08/2019 20:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האם חלומם הרטוב של הצמחונים שווה קניה? איך חברה עם הפסד תפעולי מגיעה לשווי שוק של 4.6 מיליארד דולר? ומה ניתן ללמוד מהתלהבות המשקיעים בהנפקה של חברת Beyond Meat? שלמה גרינברג | 11/05/2019
    סגור
  • 33.
    MCD YUM CMG WEN SBUX
    עולם הפוך 10/08/2019 09:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחירי המניות קרוב לשיא - לא נפגעו אפילו מהתיקון הקטן של השבועיים האחרונים. כבר לא נתפסים כ ג'אנק פוד. אני מערך שגם הבאז מסביב להמבורגרים צמחוניים פועל לטובת חלק מהחברות הנל.
    סגור
  • 32.
    מאמר טוב ונכון אבל
    תודה 10/08/2019 09:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לגבי טבע: הנתונים הפיננסיים (רווח, חוב ותזרים מזומנים) + תביעות עתידיות ,כנראה שרק נס יציל אותה. לגבי הגנריקה: כמו שמזון זהו סקטור שהיא אפשר להספיד אותו גם הגנריקה, השאלה היא מה יהיה מחיר התרופות ? ולטעמי הוא כרגע מופרז בכל מידה ולכן הוא בדרך לרדת ומכאן ההשפעה על מחירי המניות בתחום (כמו בכל תחום הרפואה). לגבי סלים והנהלות אתה צודק במאה אחוז וטבע דוגמא טובה.
    סגור
  • 31.
    אוליגופול בגלל הממשלות לא הטכנולוגיה
    מומחה לקנוניות 10/08/2019 09:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רגולציה ובירוקרטיה יוצרים אוליגופול. לממשלה קל יותר לפקח על מעט חברות ולכן יש להם אינטרס שיהיו מעט,בניגוד לצרכן שהאינטרס שלו זה כמה שיותר.
    סגור
  • צודק, אבל זה גם אינטרסים עיסקיים
    טל 10/08/2019 22:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    של החברות עצמן
    סגור
  • 30.
    הערה שניה
    דר דוד 10/08/2019 08:52
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל מי שמבין בחברות הפרמה היה צריך לברוח כששמע על רכישת אקטביס אותה בישל זיגי יוצא אקטביס שהיה חפרפרת.
    סגור
  • 29.
    הערות
    דר דוד 10/08/2019 08:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1. לא ברור למה חושבים ששולץ מנהל טוב. איזו תענית יש לו ביחס למוצרים הגנריים העתידיים.
    סגור
  • 28.
    למיילן
    טוב 10/08/2019 07:56
    הגב לתגובה זו
    2 0
    פחות טוב לפייזר,אקטביס טבע כבר אמרנו?
    סגור
  • 27.
    lear corporation נמצאת בנמוך 52 wk
    יבגני 09/08/2019 16:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עוד חברה מאוד איכותית.האם מכיר ויכול לכתוב עלייה כמה מילים?
    סגור
  • מכיר היטב, בהזדמנות (ל"ת)
    שלמה גרינברג 10/08/2019 14:29
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • רצוי לא לכתוב
    עצה קטנה 11/08/2019 13:49
    הגב לתגובה זו
    1 0
    "בהזדמנות" רצוי "בהזדמנות אכתוב",וזאת כי התמימים באתר יכתבו בעתיד המלצת "הרי כתבת "בהזדמנות"
    סגור
  • 26.
    תודה רבה על אחלה כתבה שלמה (ל"ת)
    ירדן 09/08/2019 16:55
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור
  • 25.
    hooker furniture חברה משפחתית
    יורי 09/08/2019 16:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברה קטנה טיקר hoft. ירדה המון אחרי דוח רע.האם מכיר ? החברה נראית זולה ואיכותית "על הנייר"
    סגור
  • מכיר, לא בדיוק משפחתית
    שלמה גרינברג 10/08/2019 14:41
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אתה צריך לעקוב אחרי ההתפתחויות בסתעשיית הריהוט שלדעת מומחים מתעוררת שוב. זו חברה קטנה יחסית כך שאין לדעת אם תשצצך ב"התעוררות" או לא. הרבעון האחרון (שאצלם מסתיים בתחילת מאי) אכן היה חלש מאוד כך שצריך להמתין ולראות מדוע.
    סגור
  • תודה שלמה אכן ממתין להתפתחויות
    יורי 10/08/2019 22:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לדעתי חברה מעניינת ומנייה במחיר מעניין מאוד
    סגור
  • 24.
    DF - שלמה היקר, אודה לך מקרב לב על תגובתך
    רועה צאן 09/08/2019 14:12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלמה היקר, מה דעתך כעת על DF לאחר פרסום הדוחות ומינוי מנהל חדש? האם אתה מאמין בהנהלה? האם לדעתך החברה תתאושש ותצליח לעלות על דרך המלך? תודה רבה!
    סגור
  • כתבתי לאחרונה על DF ונתתי דעתי (ל"ת)
    שלמה גרינברג 10/08/2019 14:43
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • השאלה אם דעתך השתנתה בשל השינוי בהנהלה ופרסום הדוחות? (ל"ת)
    רועה צאן 12/08/2019 17:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    נא בטובך להפסיק להתפלש בצמד מילים"מימוש אלים"שאנו וגם:
    למר שלמה 09/08/2019 13:51
    הגב לתגובה זו
    0 3
    אתה מן הסתם לא יודעים ולא נדע מה הייתה כוונתך...למען השכל דבר..התיקון האלים שהיה צריך לבוא מפיך בה"ה הידיעה..יהיה קריסה אימתנית ..שבת מבורכת.
    סגור
  • קל בהרבה יהיה אם לא תקרא
    שלמה גרינברג 10/08/2019 14:45
    הגב לתגובה זו
    6 1
    המילים "תיקון אלים" באות במתכוון, להראות תיקון שנוצר מפחדי המשקיעים כפי שהיה בתחילת השבוע. פשוט תדלג על שתי המילים ותמשיך הלאה
    סגור
  • 22.
    שלמה - לפני שמישהו יקנה את טבע -
    משקיען 09/08/2019 10:57
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האם אין חשש שתהיה חדלת פרעון עקב החוב העצום ונטל התביעות? ואם תרכש - אתה רואה סיכוי ל"תספורת" של האגחים?
    סגור
  • אם תקרא בעיון תבין
    שלמה גרינברג 10/08/2019 14:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שגם הבעיה הזו מובאת בחשבון
    סגור
  • אני מתקשה לראות כונס נכסים דופק על דלת של קונגלומרט
    דגן 09/08/2019 17:40
    הגב לתגובה זו
    3 1
    בסדר גודל כזה.
    סגור
  • טועה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 10/08/2019 14:48
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • של טבע נותר "קונגלומרט"
    אכן רק החוב 10/08/2019 21:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדרך היחידה זה שיבוא מישהו בעוד ירידה בערך המניה ויקנה את החוב של טבע,ובא לציון גואל!
    סגור
  • אפריקה היתה קונגלומרט
    גם 10/08/2019 08:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    או קראפט היינץ שממש איני מבין מה באפט עושה שם עדיין!
    סגור
  • טבע תחדל בקרוב מלהתקיים. זה יהיה בצורה מאד מכוערת :
    לא שלמה 09/08/2019 13:26
    הגב לתגובה זו
    0 2
    ועלובה!!!
    סגור
  • לא. פשוט נובארטיס יבואו ויקנו אותה (לפי הרמזים).
    דגן 10/08/2019 08:57
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שום דבר לא יהיה מכוער. לא צריך לעשות סנסציה מכל דבר. יתרון: אולי העובדים יקבלו כמה גרושים כבונוס. חסרון: פיטורים במועד כזה או אחר.
    סגור
  • טבע
    The master 10/08/2019 08:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסכים איתך.בקרוב הלוויה של מנית העם.
    סגור
  • 21.
    פייזר מתחילה באות פ
    לא סתם 09/08/2019 06:30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    להזיז אותה זה כמו להזיז פ יל,אפילו וולמארט יותר "קלת" תנועה !
    סגור
  • טועה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 10/08/2019 14:48
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • לכתוב "טועה" מה
    קל מאד 10/08/2019 21:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה גם אורקל? אז לגבי ה"טעות" תראה כמה זמן פייזר נמצאת בשערים בהם היא נסחרת!אכן "זזה" כמו פיל!
    סגור
  • 20.
    לבד סלים
    יש אפשרות נוספת 09/08/2019 06:25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אך קודם נאמר ששולץ אינו המשיח,ובית המקדש השלישי גם לא נבנה עדיין כי היה חורבן כמו בטבע,אך ניתן להשקיע ללא המלצה במניה שירדה הרבה כמו פריגו שבסיכון סיכוי סביר עוד תעלה,או בחברה שעוסקת גם במיכשור ומעבדות כמו אבוט,ללא המלצה!
    סגור
  • או ב VHT ולא לפחד שביום אחד תקבל קיצוץ של 15%.
    דגן 10/08/2019 08:58
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ויש גם דיבידנד קטן ונחמד בצד.
    סגור
  • בילבלת את המבולבלים יא בולבול (ל"ת)
    בולבול 09/08/2019 14:55
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 19.
    בתנאי הריבית היום
    "זעזועים" 09/08/2019 06:14
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אינם אלא "רעשים",ל"משקיע" הסולידי ראוי לשבת בשקט כי הוא הרי יושב "רק" במניות ערך שיחזירו עצמן עם סבלנות ,כמו ב 2009.
    סגור
  • 18.
    אין צורך
    "לפרשן" 09/08/2019 06:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "ביום ראשון" אין בורסה ארה"ב אולי "הראשון" ברחו בגלל ה"ערכים" ביום הבא חזרו חצי שנזכרו שאין במה להשקיע כלומר לאלו שאינם שורטיסטים!
    סגור
  • 17.
    אכן חלליים מלשון outer space
    ה"ערכים" 09/08/2019 06:04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אך ה"אשם" אם יש כזה הוא הריבית האפסית ותו לא,לכסף אין פשוט לאן "ללכת"!
    סגור
  • 16.
    אכן חלליים מלשון outer space
    ה"ערכים" 09/08/2019 06:02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אך ה"אשם" אם יש כזה הוא הריבית האפסית ותו לא,לכסף אין פשוט לאן "ללכת"!
    סגור
  • 15.
    לב
    לתשומת 09/08/2019 05:59
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ניסוי וטעייה trial and error ולא "תהייה"
    סגור
  • צודק (ל"ת)
    שלמה גרינברג 10/08/2019 14:50
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • צודק (ל"ת)
    שלמה גרינברג 10/08/2019 14:49
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 14.
    לב
    לתשומת 09/08/2019 05:57
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ניסוי וטעייה trial and error ולא "תהייה"
    סגור
  • 13.
    ניסוי וטעיה. ניסוי ותהייה זו טעות.
    דניאל 09/08/2019 02:11
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אבל העיקר - מאמר מעניין ומחכים.
    סגור
  • אם כבר אתה רוצה להיות טרחן ולתקן לפחות תבדוק את עצמך..
    בן יהודה 10/08/2019 18:01
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הביטוי הנכון הוא נסייה וטעייה. טמבל
    סגור
  • אענה ,המקובל
    למרות רמת אפס תרבותי 12/08/2019 12:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הוא "ניסוי וטעייה" נסיה וכו' לא בשימוש!
    סגור
  • 12.
    PERI
    BROKER 09/08/2019 01:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היי שלמה מה דעתך על הדוחות שפיריון פרסמה השבוע? ועל המניה בכלל? (היא לא מפסיקה לטפס)
    סגור
  • כתבתי (ל"ת)
    שלמה גרינברג 10/08/2019 14:50
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • PERI
    BROKER 12/08/2019 03:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נכון שכתבת. אבל אמרת לי להזכיר לך לאחר פרסום הדוחות ואז תאמר את דעתך לכן אני שואל שוב
    סגור
  • 11.
    אתה משתמש פעמיים בביטוי 'ניסוי ותהייה' כאשר המינוח
    יוס 08/08/2019 23:45
    הגב לתגובה זו
    2 0
    השכיח הוא ניסוי וטעיה, שגם יותר מתאים להקשר בו מופיע הביטוי בכתבה המעולה
    סגור
  • חשוב לדייק בשפת הקודש!
    תודה 10/08/2019 11:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לכן ארגוני הסמול והתקשורת מסרסים את שפת היהודים! טבע לאן? לתיקון מכני טעני מעלה
    סגור
  • 10.
    DF - שלמה מה דעתך? כיום לאחר פרסום הדוחות? (ל"ת)
    רועה צאן 08/08/2019 23:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    השאלה המתבקשת : האם קרנות זה לא פיזור יתר
    איציק 08/08/2019 20:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום שלמה אני קורא את כתבותך המון זמן נהנה ומחכים. אבל השאלה המתבקשת: אתה ממליץ כל שבוע על קרנות. "רחבות ככל האפשר" ובסוף למעשה מתקבל תיק שמייצג את השוק פחות או יותר. אז איך אפשר ככה לקבל תשואות עודפות על השוק? אני חשבתי על אופציה של השקעה בשוק ממונף פי 2 (sso) דעתך? תודה
    סגור
  • בשוק שורי אתה צודק (ל"ת)
    שלמה גרינברג 10/08/2019 14:51
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • אין דבר חכם יותר מפיזור יתר
    דגן 10/08/2019 08:59
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל עוד לא מגיעים חזק מדי לאירופה ולמזרח.
    סגור
  • תשובה
    שאלת סרק 10/08/2019 08:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא תקבל גם עם אלף תודות וחנופת יתר,לא להיות שטיח דוגמת שפטל השטיח של ביבי! לקרוא בלי שאלות מיותרות עם מינוף או בלי מינוף,מינוף היום השתגעת? שורט בדרכו של מאיר ברק,לא ממליץ!
    סגור
  • 8.
    כיטוב
    דוד 08/08/2019 19:23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שלמה שלום ! אתה עוקב אחרי כיטוב ? נשמח מאוד לחוות דעתך בתודה ובערכה
    סגור
  • אתה משעממם אותנו עם חברות בשווי 15 מיליון דולר
    משעמם 09/08/2019 08:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חבל על האוויר שמתבזבז כשמדברים על חברות כאלה
    סגור
  • עוקב וכתבתי
    שלמה גרינברג 09/08/2019 08:45
    הגב לתגובה זו
    4 0
    באנגחית מכנים את מצבה a clinical-stage company כלומר עדיין חלום
    סגור
  • זו
    "אנגחית" 10/08/2019 08:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האספרנטו החדשה מבית שלמה גרינברג?
    סגור
  • 7.
    שלמה המליץ על סיוה (ceva) לפני כשבוע
    חושם 08/08/2019 19:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    והיום היא עולה 10%. כל הכבוד
    סגור
  • CEVA
    שלמה גרינברג 09/08/2019 08:47
    הגב לתגובה זו
    5 0
    החברה נמצאת ב"נבחרת" שלנו מזה שנים. לא המלצתי, הפנתי, שוב, תשומת לב כפי שאני עושה עם חברות כאלו לאורך השנים
    סגור
  • האם CEVA עדיין בנבחרת לאחר העליה? (ל"ת)
    חושם 11/08/2019 12:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • עולה 16% אין על שלמ התותח (ל"ת)
    גוס 08/08/2019 23:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • גם תרד
    וכך 10/08/2019 08:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עשתה 2% בשנה 111% ב 5 שנים.בסדר אך לא ממש משהו בשוק כ"כ טוב בזמן הזה שהוזכר!
    סגור
  • שלמה ציין שסיווה היא המועדפת שלו ל-G5
    יוסי 08/08/2019 23:17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חשוב לציין שסיווה חזק בתחום של אינטיליגנציה מלאכותית AI . היא עבדה עם אפל, אבל הקשר נותן בגלל ההסכם של אפל עם קוואלקום. למיטב זכרוני
    סגור
  • 6.
    קליקסופטוור המניה הראשונה שלי אי פעם
    אבי 08/08/2019 18:24
    הגב לתגובה זו
    7 0
    נמכרה.. ואוו. קניתי אותה לראשונה אחרי שקראתי כתבה ששלמה הזכיר אותה. עשיתי עלייה מעל 200% thanks dear Shlomo
    סגור
  • 5.
    thor industries
    טמיר 08/08/2019 18:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום שלמה, תודה על הכתבה.ענף הrv לא מצליח להתרומם בשנתיים האחרונות ות'ור נחשבת לחברה מאוד איכותית.. מה דעתך על החברה והפוטנציאל בהמשך הדרך ? תודה
    סגור
  • סימול החברה thor ? (ל"ת)
    thor 09/08/2019 08:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לא הסימבול רק tho (ל"ת)
    טמיר 09/08/2019 14:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מתכוון לכתוב בקרוב על
    שלמה גרינברג 09/08/2019 08:53
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מצב תעשיית הרכב ואכלול גם את סקטור ה RV. יש סיבות אגב להתנהגות המניה של THO אבל מהבחינה העסקית נטו זו מניה "כלכלית".
    סגור
  • תודה שלמה נשמח לכמה מילים על הrv (ל"ת)
    טמיר 09/08/2019 14:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    מה עם סנטנדר אחרי דוח טוב ירדה מ4$ (ל"ת)
    גיל 08/08/2019 18:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אחרי כמה דוחות שהולכים ומשתפרים (ל"ת)
    שלמה גרינברג 09/08/2019 08:54
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • הכי כיף הכי כיף הכי כיף הכי כיף
    הכי כיף 09/08/2019 08:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תמיד תמיד תמיד תהסתכל על העולם דרך קשית כאילו ש C BAC ואינסוף בנקים לא חטפו בומבה בשבוע שבועיים האחרונים
    סגור
  • "להתאהב" במניות
    אסור 09/08/2019 06:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועל אחת כמה וכמה לא בספרדיות כמו למשל tef שגם בזק כנראה מאותה "משפחה"!
    סגור
  • 3.
    שלמה תודה רבה (ל"ת)
    יוסי 08/08/2019 18:18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 2.
    מנכ"ל ברידג'ווטר דליו טוען שצריך להכנס לשוק הסיני עכשיו
    יוסי 08/08/2019 16:39
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מכיוון שלדעתו, סין היא הדבר הבא...
    סגור
  • תלמד מי בדיוק האיש המוביל שם, דליו, ותבין מדוע ההמלצה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 09/08/2019 08:57
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 1.
    בנק נומורה טוען שקרנות הגידור נוטשות את השוק
    יוסי 08/08/2019 16:38
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ואילו המשקיעים שהוא מכנה "הלעומתיים" נכנסים
    סגור
  • מישהו
    היה פעם 09/08/2019 06:39
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שאמר "אני קונה את מה שאחרים בורחים ממנו"!
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות