המעבר לרכב אוטונומי מעלה הילוך, כיצד להיערך?
הרכבים האוטונומיים יעלו על הכביש מוקדם מהצפוי, וחברות הרכב המסורתיות בלחץ. איך הן נערכות, מי יהיו השחקניות הגדולות בשוק (גם ענקיות הטכנולוגיה), איך יראה השוק הענק הזה, והאם טסלה תוביל אותו?
לאור התנהגות השווקים לאחרונה אני מתחיל לפקפק בחכמת המכונות. נראה שהמהנדסים והמתכנתים שאחראים על ה-AI שמניעים את המכונות חיים בסרט. אין טעם לכן, בשלב הנוכחי, לפרשן את שקורה.
ההאצה בקצב התקדמות הטכנולוגיה מדירה שינה ממנהלי תעשיית הרכב
אין שום סקטור תעשייתי שחושש מפני ההתקדמות הטכנולוגית יותר מתעשיית הרכב שהרי במקרה זה מדובר בהחלפה טוטלית של המוצר, בדיוק כפי שהרכב החליף, בתחילת המאה שעברה, את הכרכרה כך גם יוחלף הרכב הנוכחי ברכבים החשמליים והאוטונומיים.
הבעיה של מנהלי ענקיות הרכב היא שהזמן שנותר להם להתכונן מתקצר במהירות גדולה בהרבה משהעריכו ובנוסף נפתחת הדלת לכניסת תחרות רבת עצמה. זה לא רק האיום מצדן של חברות כמו טסלה אלא גם מענקיות טכנולוגיה כמו אפל, אינטל ואחרות ואפילו מחברות צריכה כמו וולמארט או עלי באבא שמגלות עניין. ענקיות אלו רואות את הפתח שנוצר ויכולות, בעזרת עצמתן הפיננסית והשיווקית, להיכנס לתחרות.
בסוף השנה שעברה בדק מאתיאס מולר, המנכ"ל לשעבר של פולקסווגן, חברת המכוניות השניה בגודלה בעולם, את מצב התעשייה לנוכח ההתקדמות של תעשיות הרכב החשמלי והאוטונומי (מבחינת ה-Time to market) והגיע למסקנה שהזמן שנותר לחברות הענק להתארגן לשינוי אוזל ואם ענקיות הרכב לא ייקחו העניין ברצינות המירבית הן תעלמנה.
עשר שנות מעבר נותן מולר לענקיות, "זו תהיה תקופת המעבר שבמהלכה תצטרכנה חברות הענק, אלו שכרגע דומיננטיות בתחום, לבצע שינויים דרסטיים או שתעלמנה ובמהירות ומותגי יוקרה רבים יאבדו את כל ערכם, חברות חדשות יחליפו אותן". למעבר שעליו מדבר מולר יהיו השלכות הרבה מעבר להחלפת הרכבים.
במעבר בין הכרכרה למכונית (הופעת הפורד-מודל T ב-1917 וההיעלמות של הכרכרות מרחובות ארה"ב בסוף שנות ה-20) עבר המשק האמריקאי כולו שינוי דרסטי כאשר נוצרו תעשיות חדשות, בוצעו השקעות ענק בתשתיות, הביקוש לנפט הרקיע שחקים, התעסוקה עלתה בעצמה ותעשיות ענק חדשות, הברזל והפלסטיק כדוגמה, צמחו במהירות. כך בדיוק יקרה גם הפעם.
לקראת המעבר, כיצד להיערך?
עד לא מזמן, לא חשב איש שהמעבר יתבצע בפועל לפני שנות ה-50 של המאה וכעת מדברים על שנות ה-30. "כשטסלה מוכרת כ-90 אלף ברבעון", אמר מולר השבוע, "זה כבר איתות רציני לתעשייה שלנו שחייבים להזדרז". המשקיע במניות תעשיית הרכב הנוכחית צריך להביא בחשבון שתעשיית הרכב, אחת ההשקעות הסולידיות והמובילות של המאה האחרונה, שכיום מייצרת הכנסות של למעלה מ-2 טריליון דולרים, תשתנה לחלוטין.
התעשייה המתחדשת תייצר אמנם, לאחר המעבר, הכנסות גבוהות בהרבה אבל המשקיע עלול למצוא עצמו עם השקעה שאינה מייצגת את התעשייה. בגרמניה כבר מתכוננים לכך ברצינות. תעשיית הרכב הגרמנית, הקימה צוותים של חשיבה במטרה לאבחן את הדרכים שעל התעשייה לקחת על מנת להישאר במקום מוביל.
Herbert Diess, היו"ר הנוכחי של קבוצת פולקסווגן העריך שלתעשיית הרכב הגרמנית, "יש כרגע לא יותר מ-50% סיכוי להישאר במקום מוביל בתעשיית הרכב העתידית". לדבריו, התעשייה כולה חשופה לשיבושים (wide open to disruption בלשונו) וחברות ענק כמו פולקסוואגן ודיימלר-מרצדס מנסות לאבחן דרכים להתמודדות מול כל שיבוש פוטנציאלי אפשרי.
מאמר שהתפרסם ב-German Times במרץ השנה קובע שתעשיית הרכב הגרמנית משקיעה סכומי עתק בהתאמה לשיבושים הצפויים, ולא מדובר רק במעבר בסוג המוצר אלא במעבר טוטלי של כל מרכיבי התעשייה הענקית הזו.
תחום סוכנויות המכירה של רכב כדוגמה
תחום זה עומד גם הוא להשתנות לחלוטין. האתר Safehaven דן בעתיד הסוכנויות כאחת הדוגמאות להשלכות המעבר. מדובר בתחום שמגלגל כ-17 מיליארד דולר (ב-2017) שכנראה יעלם. האתר מביא כדוגמה חברת תכנה קנדית קטנה, PowerBand Solutions (סימול: PBX.V בוונקובר), שמציעה פתרונות רשת למכירות רכב, מכירות מכרז ואחרות שלדעת האתר יחליפו את הסוכנויות. "החברה הקטנה הזו (ששווי השוק הנוכחי שלה פחות מ-9 מיליון דולרים)", נכתב, "מציגה פוטנציאל גדול".
החברה מציגה צמיחה מהירה בהכנסותיה. ב-2018, הכנסות של 282 אלף דולרים לעומת 171.3 אלף ב-2017 ו-112.8 ב-2016. למה המניה "תקועה"? ראשית כי היא בוואנקובר (והמבין יבין) אבל הסיבה האמיתית היא שקצב הגידול בהפסדים גדול מקצב הגידול במכירות ולכן ההערכה הנמוכה. ברבעון הראשון של 2019 עלו המכירות ל-554.1 אלף עם הפסד של 370.3 אלף (קראו הכתבה כאן), נעקוב אחריה ונראה.
קצת על התעשייה
מדובר בתעשייה אוליגופולית שנשלטת על ידי קבוצה קטנה של חברות גדולות, תעשייה שקשה ליצרן חדש לחדור אליה ושהמוצרים שונים אבל מכוונים לאותן מטרות. תעשיית הרכב, שמבחינת התעניינות הציבור בה שנייה רק לתעשיית הפורנוגרפיה, היא תעשייה מזהמת מאוד ויקרה מאוד מבחינת השימוש בגורמי הייצור שלה אבל כוחה הגדול הוא במערכת היחסים (אהבה ממש) שבין המכונית לצרכן.
יש בעולם למעלה ממיליארד מכוניות, כשליש ביבשת אירופה, אבל מבחינת מדינות - סין וארה"ב נמצאות הרחק במקום הראשון. כשני שלישים מהרכבים פרטיים והיתר מסחריים. האלטרנטיבות, בפועל, זניחות.
הרכב החשמלי שמכירותיו עולות במהירות בקושי נוגע ב-2% מכמות המכוניות שנמכרות בשנה והאוטונומי נראה רחוק מלאיים ברצינות אבל קצב המעבר לרכב החשמלי תחילה והאוטונומי שיגיע אחריו, גובר במהירות וזאת בעקבות כמה גורמים שהמגמות המשבשות דוחפות.
ארבע מגמות של "שינויים משבשים" מובילות את האיומים על תעשיית הרכב הנוכחית כאשר כל ארבעת השינויים מתקדמים בקצב מהיר מכפי שהמומחים מעריכים:
1. הלחץ הציבורי, שהולך וגדל לנוכח ההתקדמות הטכנולוגית, לחיסולו של מנוע הבעירה הפנימי (מנועי הבנזין והדיזל) שנחשב מהגורמים המובילים לזיהום אוויר.
2. העלייה הדרמטית במה שמכונה "שיתוף בשירותי נסיעה" שמתבטא בחברות כמו אובר (סימול: UBER) וליפט (סימול: LYFT). מסתבר, על פי מחקרים מהימנים, שהנושא הזה פוגע אפילו ב"תרבות המכונית" האמריקאית. יש, במיוחד בערים הגדולות, מספר הולך וגדל של אנשים שמוותרים על רכב משלהם לטובת מכוניות השיתוף. גם זה הוא "שיבוש טכנולוגי" שמתאפשר בעקבות התקדמות ה-IT.
3. ההתקדמות המהירה בהנגשת המכונית החשמלית וגם האוטונומית.
4. הגידול המהיר בהכנסת טכנולוגיות לרכב. הוסיפו לאלו את "העידוד" הממשלתי והעירוני והרי לכם בעיה שהורסת שנתם של מנהלי חברות הרכב.
התחזיות כרגע הן שתעשיית הרכב החשמלי (שכבר מייצרת מכוניות פרטיות ומסחריות וכן משאיות כבדות ואופנועים ואפילו לרכב ה-RV הפופולרי חודרת) שב-2017 גלגלה 118.9 מיליארד דולרים תגיע, ב2025 ל-567.3 מיליארד. בנורבגיה למשל, 52% מכל המכוניות שנמכרו ב-2017 היו חשמליות.
שנת 2018 מציגה, ברמה הגלובלית, ירידה בייצור מכוניות רגילות. הירידה היא רק של 1.1% לעומת 2017 (95.6 מיליארד מכוניות חדשות נמכרו ב-2018), אבל אם מסתכלים על אירופה והמזרח הרחוק הירידות חדות בהרבה. בארה"ב עלו עדיין המכירות של מכוניות רגילות גם ב-2018. "ברגע שנראה שהמגמה הזו מתחילה גם בארה"ב", אמר Timothy Armour, היו"ר/מנכ"ל של קבוצת ההשקעות והפיננסים הענקית קפיטל גרופ, "נצטרך לחשוב מחדש על מערך האחזקות שלנו בתחום הרכב".
למה שאומר אדם כמו Armour יש חשיבות גדולה שהרי החברה שבניהולו היא בעלת המניות הגדולה בעולם של GM (המהוות 7.3% מההון או 103.8 מיליון מניות) והמשקיעה המוסדית השנייה בגודלה ב-TSLA (שם הם מגדילים האחזקות כל הזמן ובסוף מרץ 2019 הגיעו לאחזקה של 9.4 מיליון מניות לאחר שברבעון הראשון אספו כ-832 אלף מניות). אגב, קפיטל גרופ, שבניהולה כ-2 טריליון דולרים, מובילה באחזקות גם במניות ה-FAANG, MSFT ועוד.
מחשבות לגבי השקעה "במעבר"
השינויים הגדולים שמחייבים את תשומת לב המשקיע בתחום הם שני המשבשים האחרונים מבין הארבעה שהזכרנו: המעבר למכונית החשמלית והכניסה מסיבית של מערכות מתקדמות של תמיכה בנהיגה ובנהג (ADAS -Advanced Driver Assistance Systems).
כאן ימצא המשקיע הנבון (שמוכן גם לחקור היטב) את "הגביע הקדוש". זו מלאכה קשה כי מצד אחד צריך המשקיע לזהות חברות שיובילו את האוליגופול שישלוט בתעשייה שלאחר השינוי ומן הצד השני את חברות הטכנולוגיה שתתמוכנה בכך (ואולי גם תתחרנה בעצמן ביצרניות). דעתנו היא שהיכולת לאבחן היום את המנצחות שואפת לאפס!! האם מישהו מסוגל היום לחזות מי תנצח במירוץ המכונית החשמלית? האם מישהו מסוגל לחזות היום מיהן חברות הטכנולוגיה שתשתלבנה בגדול לתוך התעשייה החדשה?
את תחום המעבר למכונית החשמלית מובילות כרגע טסלה (סימול: TSLA) וטויוטה (סימול: TY) אבל כל חברות הרכב המובילות פועלות במרץ בניסיון להדביק ולעבור את השתיים. זה כמו מירוץ מרתון ששני רצים מובילים בק"מ ה-15 ומאחוריהם, במרחקים שונים, מפוזרת דבוקה של כ-28 רצים נוספים (יש 30 חברות מכוניות בעולם). ב-27 הק"מ שנותרו הכל יכול לקרות.
מקרה דומה ל"מעבר" ראינו כולנו במהלך כניסתו של הטלפון החכם, ה-IT החכם, ששינה, בין 2007 ל-2010, את תעשיית התקשורת. אלא שאז, במהלך המעבר, היה שחקן יחיד, APPLE, כל האחרים הצטרפו מאוחר יותר. הפעם, למרות שהתוצאה הסופית תהיה דומה גם בעולם הרכב, אין לשחקן המוביל, TESLA, את המקדמה וגם לא את הזמן והכוח הכספי והשיווקי שהיו לאפל על מנת.
המתחרות של טסלה מגבירות מהירות
טסלה מובילה אמנם אבל חברות חזקות ועשירות בהרבה, כמו טויוטה או GM, מתקרבות אליה במהירות. יחד עם זאת יש לטסלה יתרונות משלה במאבק. טסלה נבנתה מלכתחילה כחברה לעולם הרכב החדש. אין לה "מטען היסטורי מחשבתי" של עולם הרכב הישן, היא טכנולוגית נטו, היא גם יצרנית הבטריות המובילה ובשלב הנוכחי יש לה הוכחות הצלחה מרשימות מבחינת המוצר ויש לה מנהיג ברמתו של ג'ובס.
יותר מכך, טסלה מעניינת כי חברות כמו APPLE, INTEL, GOOG, טייוואן סמי קונדקטורים (סימול: TSM), עלי באבא (סימול: BABA) ואפילו נבידיה (סימול: NVDA), שללא ספק היא מהמובילות ב-ADAS, משתעשעות במלוא הרצינות, לנוכח הפוטנציאל הצפוי, ברעיון להיכנס לתחום. כיוון שטסלה היא השחקן היחיד הרציני, שלא מעולם הרכב, שנכנס לתחרות עם הוכחות הצלחה מרשימות (בתחום המוצר החדש) הרי שהיא מהווה מטרה לרכישה או מיזוג.
בעולם "נורמלי" (שלפני קצב ההופעה הנוכחי של טכנולוגיות משבשות) היינו אומרים שההשקעה המעניינת ביותר, למשקיע שמחפש את החברה המעניינת ביותר להגיע לסוף תהליך המעבר, היא באמצעות מניית TSLA (כמובן במחיר כניסה נמוך בהרבה מהנוכחי).
אבל, בעולם של טכנולוגיות משבשות אפילו שנה זה המון זמן ובוול סטריט חשבו על כך אז הנפיקו 3 סלים, במהלך 2018, שמתמקדים במהפכת הרכב החשמלי והאוטונומי, DRIV, KARS ו-EKAR שכוללים את כל החברות שמובילות בתחום הרכב וה-ADAS (הפרטים המלאים, כולל אחזקות - כאן). ההיגיון שלנו מציע לנצל תיקונים ולבנות בתיק "פינת רכב העתיד", לקנות קצת מכל סל ולספקולנטים להוסיף טיפה TSLA, זה יהיה המתכון ההגיוני.
** אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
59.מה לגבי הרכב החשמלי הסיני NIOחיים ויטו 17/09/2019 11:36הגב לתגובה זו0 0סין הוא השוק הגדול ביותר לרכבים החשמלים אשמח לתגובתך על החברה NIO נראה שהמחיר ממש זולסגור
-
58.יוטרון שפוצלה מיוניטרוניקסהאם 22/08/2019 09:26הגב לתגובה זו0 0בונה חניונים רובוטיים תצליח כחברה מפוצלת עם חיים שני מנכ"ל החברה ?סגור
-
לא מכיר (ל"ת)שלמה גרינברג 22/08/2019 13:13הגב לתגובה זו1 0סגור
-
57."ישמחו השנאים" -למגיב 37פייטון - תם הטקס שם 21/08/2019 14:19הגב לתגובה זו0 0מלחמת הסחר פגעה בתוצאות פייטון, הרווח הנקי ירד בכ-25% הכנסותיה של החברה הסתכמו בכ-18 מיליון דולר, ירידה של כ-19% לעומת הכנסות של כ-22 מיליון דולר בחציון הראשון של שנת 2018; הרווח הנקי ירד לכ-2.6 מיליון דולר נועם בראל | 21/08/2019 11:02סגור
-
56.נראה שמלחמת הסחר של טראמפ נכשלה, והוא מתקפל בשקטיש מקום לפסימיות? 20/08/2019 23:47הגב לתגובה זו0 0גם התוכנית להורדת מס הכנסה לחברות, לא נתנה את הפירות המקווים...והחוב הלאומי רק גדל.סגור
- טען עוד
-
כמה אנחנו קטנים אבל אנו חזקים ונקרע לטראמפט ת'תחת (ל"ת)סיני קטן 21/08/2019 20:30הגב לתגובה זו0 0סגור
-
זה עוד לא נגמר..ייקח זמן..טראמפ בכל מקרה הובס..ויובס!!! (ל"ת)ל 56 21/08/2019 10:39הגב לתגובה זו0 0סגור
-
55.שלמה מה דעתך על השוק היפני ?סתיו 20/08/2019 19:32הגב לתגובה זו0 0לאן מועדות פניו ?תודהסגור
-
54.מתי כבר יפטרו את האידיוט הזה?? לכל הרוחות!חירטוטים בע"מ 20/08/2019 17:42הגב לתגובה זו0 5כמה שטויות כתב בשנים האחרונות - מי שהיה מקשיב לו היה מאבד את המכנסיים.סגור
-
את מי אתה מעוניין שיפטרו לא הבנו!? (ל"ת)לחירטוטים ב54 21/08/2019 10:40הגב לתגובה זו0 0סגור
-
אתה מתכוון לBB, או לרב הראשי של נתיבות? (ל"ת)החרטום ממצרים 20/08/2019 21:14הגב לתגובה זו2 0סגור
-
53.מניותיהן היו בבועה והתרסקוכשהיגיע עידן הרכבות 20/08/2019 12:44הגב לתגובה זו0 0כי שכחו שלאורך מסילות רכבת רצוי שתהיינה ערים,גם ברכב האוטונומי שוכחים הרבה בדרך!סגור
-
52.bstcגל 20/08/2019 07:19הגב לתגובה זו1 0biospecifics technologiesהאם מכיר ? נראית מאד טוב בגיליון נתונים..סגור
-
מכיר היטבשלמה גרינברג 20/08/2019 11:36הגב לתגובה זו3 0אחת מחברות הביו הוותיקות ביותר. זו תופעה מעניינת כי למרות הצמיחה היחסית חזקה של החברה הדבר אינו מקבל ביטוי במניות ואני מדבר על כ 30 שניםסגור
-
ואו באמת מעניין. תודה שלמה (ל"ת)גל 20/08/2019 14:50הגב לתגובה זו1 0סגור
-
51.תודה רבה שלמה. מעניין מאוד (ל"ת)גבי 20/08/2019 07:16הגב לתגובה זו3 0סגור
-
50."תעשיית הרכב מגלה: מכוניות אוטונומיות זה לא כל כך פשוט"לשלמה 20/08/2019 00:21הגב לתגובה זו2 0מאמר מעניין בנושאסגור
-
49.westlake chemical חברה קטנהגל 19/08/2019 20:43הגב לתגובה זו0 072% אחזקה של insidersנראית חברה (מניה) מעניינתאם מכיר שלמה אשמח לכמה מילים עליה.. תודהסגור
-
WLK לא כ"כ קטנהשלמה גרינברג 20/08/2019 11:39הגב לתגובה זו2 0אלא שבתחום יש המון חברות (כימיקלים ומוצריפ שבסיסם בנפט) שמתחרות כך שאיני עוקב מקרובסגור
-
48.סיימון פרופרטי גרופ spgגרי 19/08/2019 20:29הגב לתגובה זו0 0לפי בראד תומאס (מסייקינג אלפא)נמצאת בנקודת זמן מעניינת, קרוב לנמוך 7 שנים למרות נתונים פונד' חזקים יותר מהעבר. מה דעתך ? תודה שלמהסגור
-
SPGשלמה גרינברג 20/08/2019 11:40הגב לתגובה זו3 0תמיד מעניינת למי שמתעניין בנדל"ן. מסכים שכרגע, בגלל הסיכוי להמשך הורדת הריבית, נראית מעניינתסגור
-
תודה שלמה (ל"ת)גרי 20/08/2019 15:01הגב לתגובה זו0 0סגור
-
47.עוד טעות בכתבהירון 19/08/2019 15:44הגב לתגובה זו0 0הערכים של PBX.V הרשומים בכתבה הם באלפי דולר ולא במליונים ,סגור
-
ואו ירון אתה ממש גשש בלש. עזוב אותנויוס 20/08/2019 07:16הגב לתגובה זו1 0עשה טובה.סגור
-
חשבתי שבאתר כלכלי, משנות העובדותירון 20/08/2019 08:34הגב לתגובה זו0 0אבל תרבות הכותרות שולטת גם כאן. העיקר הכותרת, ולעזאזל העובדות, אתה אומר.סגור
-
תודה על התיקונים (ל"ת)שלמה גרינברג 20/08/2019 11:44הגב לתגובה זו4 1סגור
-
46.הרכב האוטונומי;אייל 19/08/2019 15:26הגב לתגובה זו0 0יביא לפיטורים המוניים בכל העולם, כחצי מליארד אנשים ייפלטו משוק העבודה. בשונה ממהפכה התעשיתית שהמכונות הפיקו אנחנו עדים למכונות מפנקות וזה ההבדל הגדול. יחד עם זאת אין קפיצה טכנולוגית שתייצר משרות חדשות במידה והרכב האוטונומי ייכנס לשווקים. לפיכך אני יכול להניח שתהיה מלחמת עולם או שמדינות רבות תחלטנה לא להכניס את הרכב האוטונומי לשטחןסגור
-
מלחמת עולם ? קצת נסחפת .. (ל"ת)טובי 19/08/2019 18:32הגב לתגובה זו0 0סגור
-
45.יש לא מעט אי דיוקים בכתבהירון 19/08/2019 15:11הגב לתגובה זו0 0למשל ב2018 ייצרו אולי 95 מליון רכבים בטוח לא 95 מיליארד בנורווגיה ב 2017 כמות הרכבים ההיברידים והחשמליים ביחד היו רק 31.2% מהרכבים ולא חשמליים בלבד היו 52% כמו שנאמר. אני מניח שאם אבדוק עוד ניתן למצוא עוד מספר אי דיוקיםסגור
-
ה 95 תוקן ואילו לגבי נורבגיה אתה שטועה (ל"ת)שלמה גרינברג 20/08/2019 11:48הגב לתגובה זו2 0סגור
-
44.אולי כדאיהמשך נוסף.... 19/08/2019 13:02הגב לתגובה זו0 0לפתוח מעקב אחורנית follow up ולתקן את מה שהתברר כשגיאה?סגור
-
שגיאות הן חלק מהמשחק. מי שלא עושהירון 19/08/2019 15:25הגב לתגובה זו0 0לא טועה.גם באפט טועה.החוכמה ללמוד מטעויות ולא לתת ביקורותסגור
-
43.מסתברהמשך... 19/08/2019 12:59הגב לתגובה זו0 0שיש כאלה שלא רק קוראים אלא גם זוכרים את כתבותיך.סגור
-
ואו אתה זוכר ... ממש תותח אתהגל 19/08/2019 15:26הגב לתגובה זו0 0מקומך לא בהשקעות חובבןסגור
-
העיקרעזבי גליה 19/08/2019 16:10הגב לתגובה זו0 0שאת מרוויחה!סגור
-
42.בכתבה בדצמבר 2018לגבי העתיד 19/08/2019 12:53הגב לתגובה זו0 1קבעת שנייקי "משאירה אבק למתחריה"אולם אבוי המניה סביב 80$ בו היתה אז,כנראה האבק התפזר!סגור
-
אכן, נייקי משאירה אבק למתחרותיה מה הקשר למניה? (ל"ת)שלמה גרינברג 20/08/2019 11:49הגב לתגובה זו3 0סגור
-
גם באפט קנה טבע והיינץ אז גם הואיוס 19/08/2019 15:27הגב לתגובה זו0 0לדעתך לא צודק ?אתה טוקבקיסט חובבן שהפסיס לא מעט ועכשיו ממורמר. שלמה לא הכתובתסגור
-
כנראה יוספה,ליוס 17/09/2019 14:32הגב לתגובה זו0 0העוזרים של באפט שהוא מינה קנו קרפט וטבע ועוד,באפט לא משקיע כבר רק בעצמו, מעבר לזה אני מאחל לך יוספה כל טוב ושתרויחי כמוני!סגור
-
עתהלעת 20/08/2019 12:41הגב לתגובה זו0 0באפט עם חבר משקיעיו הפסידו ב ibm khc ועוד אך עם המיליארדים ובגילו יכול להרשות לעצמו להפסיד!הוא בין כה וכה תורם!סגור
-
מאחל לךליוספה היקרה 19/08/2019 16:08הגב לתגובה זו0 0להפסיד כמוניסגור
-
עזוב אתה חובבן. כלב נובח לא נושךיוספה 19/08/2019 18:33הגב לתגובה זו0 0אל תספר לנו סיפוריםסגור
-
41.אל תקבעלשלמה 19/08/2019 12:32הגב לתגובה זו0 0עובדות עתידיות בצורה כה נחרצת,אל תשכח למי נתנה הנבואה!סגור
-
40.רבות בעניןבעיות 18/08/2019 17:50הגב לתגובה זו1 0תשתיות תחבורה,תשתיות תוכנות מחשב, הכנסת ביטוח מסוגים חדשים וזו רק ההתחלה...סגור
-
39.תודה רבה על הכתבה. מעניין (ל"ת)טיטו 18/08/2019 11:54הגב לתגובה זו3 0סגור
-
38.הכנסת הרכב האוטונומיע 18/08/2019 07:30הגב לתגובה זו1 2יביא למלחמת עולם 3. כחצי מליארד מובטלים שיחפשו אוכל בפחי אשפה. מיתון עולמי ועוד שאר ירקות.סגור
-
ע אתה לא בעיניינים. אין שום קשר (ל"ת)טילטיל 18/08/2019 11:54הגב לתגובה זו0 0סגור
-
יש לך איזה שהם סימוכין לשטויות הללו?שלמה גרינברג 18/08/2019 11:38הגב לתגובה זו3 0הטכנולוגיה (כולל הרובוטיקה) מרחיבה התעסוקהסגור
-
למה אתה מתבטא בצורה עלובה ווולגרית? (ל"ת)ז 18/08/2019 16:22הגב לתגובה זו1 0סגור
-
יש גבול לשטויות (ל"ת)שלמה גרינברג 18/08/2019 17:05הגב לתגובה זו3 1סגור
-
העולם התגבר על כניסת הטרקטור - יתגבר גם על זהטרקטור 18/08/2019 10:53הגב לתגובה זו2 0לפני כניסת הטרקטור 40 אחוז מאוכלוסיית העולם עסקה בחקלאות - היום 3 אחוז. אתה חושב שכשנכנס הטרקטור למישהוא היה מושג ממה יתפרנסו כול אלה שזה מייתר אותם.סגור
-
37.פייטון-מניה מנצחתהיודע 17/08/2019 20:33הגב לתגובה זו0 1הפיתרון הטוב ביותר למשקיע מישראל הוא מניית פייטון,היצרנית המובילה בעולם לשנאים פלנריים שרכבים מתקדמים חיבים להשים במכוניות האלוסגור
-
ישמחו השנאיםישמחו השנאים 18/08/2019 09:02הגב לתגובה זו0 0ישמחו השנאים: מניית פייטון השלימה קפיצה של 420% ב-5 שנים לשווי של 400 מיליון שקל יצרנית השנאים, שבשליטת דוד יטיב, דיווחה על עדכון הזמנות מסגרת קיימות לאספקת רכיבים מגנטיים לתחום הרכבים ההיברידיים בכ-28 מיליון דולר על פני שש שנים, כשני שליש מהם בשלוש השנים הראשונות • המניה טיפסה היום בחדות ב-5%-8% במחזור גדול מהרגיל אביב לוי 03/02/2019,סגור
-
אין העבר מעיד על העתידסוסו 18/08/2019 11:57הגב לתגובה זו0 0עלתה 400% , היהודים פתאום ימכרו בתזמון "תמוה" הם ירוויחו עשרות %ואתה דגיגון קטן תפסיד.קרה אלפי פעמים בעבר ויקרה יותר בהמשך.סגור
-
לא כדאי להשקיע במניות ישראליות בכללזיו 18/08/2019 08:17הגב לתגובה זו0 0ובטח לא להמליץ על כאלוסגור
-
36.מכוניות אוטונומיות ? הצחקתם אותיארי 17/08/2019 20:11הגב לתגובה זו1 1יש צרות הרבה יותר גדולות שצריך לטפל בהן לפני השטות הזאת, תפסיקו לקדם אינטרסים של בעלי ממון עם הפרסומים האלוסגור
-
אינטרס של בעלי ממון ? זה בעיקר אינטרסקמי 18/08/2019 08:19הגב לתגובה זו0 0אינטרס שלך ושלי, שהילדים שלנו לא ימותו בכביש עם הנהגים חיות האדם האלו שמסתובבים בכבישים, פחד איימיםאיך זה לא אינטרס שלך לא הבנתי ?סגור
-
35.אמנון שעשוע ממובילאיי אמר שרכב אוטונומי, רק במוניותאוטונומי פרטי, חלום 17/08/2019 20:07הגב לתגובה זו1 0רכב אוטונומי מתאים לרכב שנע במסלול קבוע וידוע, ועם כמה שפחות הפתעות בדרך. אם תהיינה מוניות אוטונומיות, זה יפחית הצורך ברכב פרטי לחלק גדול מהאזרחים. עלויות התשתיות והמחשוב אדירות, ולכן זה לא כלכלי לכל רכב.סגור
-
זה כן כלכלי, זה ימנע מיליוני הרוגים אז כלכלי (ל"ת)פרץ 18/08/2019 08:20הגב לתגובה זו0 0סגור
-
34.שלמה מה דעתך על hain (ל"ת)עופר 17/08/2019 18:53הגב לתגובה זו0 0סגור
-
אחת החברות שעוסקת במוצרי טבע ואורגנייםשלמה גרינברג 18/08/2019 11:55הגב לתגובה זו3 0איני עוקב אחריה מקרוב אבל הבעיה העיקרית שלה בתחרות מול ענקיות כנסטלי, היינץ, ג'נרל מילס ועודסגור
-
33.נשיא מאה אחוז מהטרלול הזה מתרחש במשמרת שלו. אפס מנהיגותטרללת 17/08/2019 14:53הגב לתגובה זו1 1ארה"ב התחרטה: לא תטיל מכסים על שורה של מוצרים סיניים משרד המסחר האמריקאי הודיע כי יחריג רהיטים, פריטים לתינוקות, מודמים וראוטרים מרשימת המוצרים הסיניים בשווי 300 מיליארד דולר שעליהם אמורה ארה"ב להטיל מכס של 10%. אתמול דחה טראמפ מספטמבר לדצמבר את הטלת המכסים על יותר ממחצית המוצרים ברשימהסגור
-
32.בעיניין סוכנויות המכירה: מה דעתך על CVNA? (ל"ת)קלקלן 17/08/2019 13:14הגב לתגובה זו1 0סגור
-
אכן דוגמה מצויינתשלמה גרינברג 18/08/2019 12:00הגב לתגובה זו2 0לשינוי שמביאה מהפכת הטכנולוגיה. קארוואנה פתחה פלטפורמה למכירה/קניית רכב דרך הרשת וראה ההצלחה במכירות. הבעייה, ההצלחה במכירות מעלה גם ההפסדים אבל אין לי ספק שהבעיה הזו תיפתר כפי שנפתרה במקרים דומים אחרים.סגור
-
31.GE נוסדה על בסיס ההמצאות של טסלה שמת בעוני בניו יורקאלי 17/08/2019 12:32הגב לתגובה זו2 1לעומתו העריצו את טכנאי הגדג'טים אדיסון ברמת "גאון" מעציבסגור
-
אתה מתכוון שאדיסון היה אשכנזי פריבילג?טסלה מזרחי? 17/08/2019 20:11הגב לתגובה זו0 1כדאי שתלמד על הוויכוח ועל ההמצאות של הענקים האלה, לפני שאתה מדברסגור
-
הענק היחיד כאן הוא טסלה, ויש לך בעיה בהבנת הנקרא (ל"ת)אלי 18/08/2019 07:30הגב לתגובה זו0 3סגור
-
30.הרכבת רכב מכל סוג דורשת אותה תשתית בסיסית שהידעאלי 17/08/2019 12:23הגב לתגובה זו1 0והניסיון מצוי בידי החברות הגדולות כפי שהשיווק של רכב חשמלי עד עתה לא היה מהיר בגלל שמרנות נהגים (מנוע דלק) או הרכב ההיברידי (דלק/חשמל), כך סביר שיקרה עם שיווק הרכב האוטונומי שסביר שיהיה בתחילתו מסוג היבריד (נהג/מחשב) ןסביר שגם שלב זה נמשך תקופה לא קצרה. רכב היברידי כזה יהיו לו את כל המכלולים של רכב נהג ולכן החברות הגדולות לא הולכות להמחק במהרה והחדשות בגלל חוסר ניסיון ומחלות ילדות ישארו קטנות לזמן רבסגור
-
29.למה יש צורך במכונית אוטונומית?משה מיציע א 17/08/2019 11:51הגב לתגובה זו2 0איפה הכיף של הנהיגה? מה עם מרוץ מכוניות? מה עם הקללות בין הנהגים ? מה עם מצלמות המהירות? מה עם רשיון הנהיגה?סגור
-
כדי שהאיש מיציע א' לא יהרוג אותנו בכביש (ל"ת)אלי 17/08/2019 20:11הגב לתגובה זו1 0סגור
-
28.95.6 מיליארד מכוניות חדשות נמכרו ב-2018 ????גיא 17/08/2019 09:42הגב לתגובה זו0 210 מכוניות לכל תינוק? כל שנה?סגור
-
צ.ל. מיליון (ל"ת)שלמה גרינברג 18/08/2019 12:07הגב לתגובה זו3 0סגור
-
גיא תחזור לכיתה ב' תלמד לקרוא ורק אזיובל 17/08/2019 20:12הגב לתגובה זו0 0תגיב שטויות פה.סגור
-
27.שלמה מה דעתך על נינטנדו יצרנית משחקייואב 17/08/2019 08:48הגב לתגובה זו0 0וידאו...הקונסולה החדשה שלה, נינטנדו סוויטש מאוד טובסגור
-
בהזדמנות נעשה כתבה על התחום (ל"ת)שלמה גרינברג 18/08/2019 12:07הגב לתגובה זו3 0סגור
-
אכן אשמח לעשות איתך את הכתבה כמו שציינת אני מומחה בזה (ל"ת)ואדים 18/08/2019 16:28הגב לתגובה זו1 0סגור
-
ואדים מה דעתך שלך על נינטנדו ?ליבי 18/08/2019 18:00הגב לתגובה זו0 0אתה באמת מומחה, אני מכירה אותךסגור
-
אם תכתבי מהיכן אתן לך תרשים התנהגות עתידית מדוייק. (ל"ת)לליבי 21/08/2019 10:53הגב לתגובה זו0 0סגור
-
26.אני מקווה שההנהלה החדשה של האתר תעיף את החרטטן עמית טלציון 17/08/2019 01:24הגב לתגובה זו0 6הוא כבר כמה שנים טובות אוכל אותה עם השורטים שלו עוד שהיה פספוס קטן , אין לאחד כזה מקום באתר מיקצועי, הוא לא מבין בדינמיקה של השקעות בוולסטריט, תחליפו אותו בכתבים מיקצועניים ולא חסר בארץ כאלה. שאומרים רק חמור לא משנה את דעתו עמית הוא בדיוק אחד כזהסגור
-
חבל על בזבוז שם כזה על בהמה כמוך. טל הינו הכתב הטוב:...לציון 18/08/2019 16:31הגב לתגובה זו1 0ביותר בביזפורטל עם ידע כמעט אינסופי גם אבסולוטית וגם בהתאם לגילו. תן כבוד זיבלונצ'יק.סגור
-
אבקש לא להשתמש בטור זה כנגד פרשנים אחרים (ל"ת)שלמה גרינברג 18/08/2019 12:08הגב לתגובה זו5 0סגור
-
הוא האחד והיחיד כשמקום 2 3 4 פנויים ואז בר שלמה ב 5. (ל"ת)הוא לא אחר.. 18/08/2019 16:34הגב לתגובה זו2 0סגור
-
מסכים עם ציון 100% האיש חובבן (ל"ת)גיא 17/08/2019 20:13הגב לתגובה זו0 0סגור
-
אתה עגל. לא נעים או שאינך מבין באמת מה מתרחש בעולם. (ל"ת)לגיא 18/08/2019 16:35הגב לתגובה זו0 0סגור
-
25.איפה להערכתך דיימלר ממוקמת במירוץ? (ל"ת)ג'ו 16/08/2019 18:11הגב לתגובה זו0 0סגור
-
24.שלמה- דוחות NVIDIA פורסמו אתמולגיא 16/08/2019 15:20הגב לתגובה זו2 0והציגו עלייה של רק 21% Y/Y בתחום ה- AUTO. ובאופן ככלי ההכנסות מהתחום מהוות רק 15% מכלל הרווח. כותרת הכתבה הינה "המעבר לרכב אוטונומי מעלה הילוך", אבל נראה שבפני השטח מדובר עדיין על הילוך ראשון. לא ככה?סגור
-
NVDAשלמה גרינברג 17/08/2019 09:34הגב לתגובה זו3 0ראשית נבידיה, אם להשאיל מתחום האינדיקטורים, אינה "מובילה" מבחינת התקדמות המעבר ברכב ואינך יכול לייחס את ההתקדמות לחברה הזו. נבידייה, מבחינת תהליך המעבר, היא "נגררת" והיא הרבה יותר קשורה למכונית האוטונומית מהחשמלית כך שמבחינתה אכן מדובר ב"הילוך מוקדם". אבל שלא יהיה לך ספק שהחברה מעורבת בתהליך עד צוואר. המייסד והמנכ"ל האונג מדבר על כך יותר ויותר והאפשרות שהיא לבד או בשותפות עם אפל תנסה לרכוש את טסלה עולה גם היא מפעם לפעם (ובתנאי שהמחיר יהיה כדאי)סגור
-
23.מציע לקרוא המאמר: "להמשיך להשקיע בכלי רכב היברידיים?"לשלמה 16/08/2019 14:09הגב לתגובה זו2 0תורגם ממאמר בוולסטריט ג'ורנאלסגור
-
כהכנה לכתבה קראתי במקור את הכתבה הנ"ל וגם הכתבהשלמה גרינברג 16/08/2019 16:23הגב לתגובה זו3 0"Should I Buy an Electric Car or Plug-In Hybrid?" ועוד כמה כתבות בנידון. יש לך שאלות?סגור
-
22.תכתוב משהו על GE , כתבת שהיא עוברת מהפך ונראה את השינוי (ל"ת)אורי 16/08/2019 09:21הגב לתגובה זו6 0סגור
-
אכתוב (ל"ת)שלמה גרינברג 16/08/2019 16:23הגב לתגובה זו9 0סגור
-
המליץ עליה בגבהים שתהייה הרבה יותר גבוהה חחח (ל"ת)והוא 16/08/2019 13:57הגב לתגובה זו1 2סגור
-
וגם קנית? (ל"ת)שלמה גרינברג 16/08/2019 16:24הגב לתגובה זו5 0סגור
-
אמור: וקנית? ולא וגם קנית שמצטרף לעוד פעולה או קניה. (ל"ת)לשלמה 17/08/2019 18:49הגב לתגובה זו1 1סגור
-
נכון כי אתה הטוקבקיסט לעולם לא טועה. (ל"ת)סתיו 16/08/2019 16:16הגב לתגובה זו2 2סגור
-
21.למכור geכדאי 16/08/2019 05:58הגב לתגובה זו0 0ולקנות noc,הלא כן?סגור
-
לא. (ל"ת)יוס 16/08/2019 16:17הגב לתגובה זו1 0סגור
-
20.חביבתוge 16/08/2019 05:47הגב לתגובה זו3 1של שלמה מתרסקת,גם wwe בסקטור הבידור המומלץ לא נראית טוב! אולי אסור להתייחס בכתבות בזמן שוק דובי או סתם יורד???סגור
-
הכי עדיף האמת.. שלא תקרא ולא תגיב פה. (ל"ת)יוס 16/08/2019 16:18הגב לתגובה זו3 2סגור
-
אתה מתבייש ביוסף?ומה פרוש:הכי עדיף האמת? (ל"ת)ליוס 17/08/2019 18:51הגב לתגובה זו1 0סגור
-
בשערנתראה 16/08/2019 19:57הגב לתגובה זו0 0ge 5$סגור
-
19."להמשיך להשקיע בייצור כלי רכב היברידיים או לא? שוק הרכבמהוול סטריט ז'ורנאל 15/08/2019 23:40הגב לתגובה זו0 0העולמי מתפצל". המאמר תורגם בעיתון גלובס ב-14.8.2019סגור
-
18.שוק הרכב העתידי מתחלק לרכב חשמלי והיברידימר שלמה הנכבד 15/08/2019 23:33הגב לתגובה זו0 1MG הולכת לכיוון של רכב חשמלי ופולסווגן גם, ואילו טויוטה הולכת לכיוון של הרכב ההיברידי (=בעקבות הצלחת הפריוס). הרוב מאמינות שסופו של רכב הבעיה הפנימית נגמר (=גם בגלל החוקים נגד זיהום אוויר)סגור
-
17.רכב אוטונומי הוא פנטזיה שתתגשם עוד 30 שנה מינימוםשלמה אתה אופטימי 15/08/2019 23:30הגב לתגובה זו0 1בעיות טכניות ורגולטוריות. וכמו שאמר פרופ אמנון שעשוע ממובילאיי, הרכב האוטונומי יהיה בתחום של המוניות ולא לאדם הפרטיסגור
-
16.שלמה מה דעתך על וולס פארגואבי 15/08/2019 22:00הגב לתגובה זו0 0האם לדעתך מצב הבנקים בכלל ווולס פארגו בפרט טוב יותר ממצבם ב2008 ?האם הם ערוכים טוב יותר לrecesionסגור
-
WFCשלמה גרינברג 16/08/2019 12:19הגב לתגובה זו4 0וולס עבר תקופה לא קלה. זה הבנק שאני מכיר הכי טוב מבין כול הבנקים הגדולים ואין שום ספק שהוא יוצא מהמשבר. מצב הבנקים בעולם טוב לאין שיעור ממצבם ב 2009 והם ערוכים היטב להאטה אם אכן תגיעסגור
-
לגבימה 17/08/2019 07:19הגב לתגובה זו0 0jpm?סגור
-
"צופים"כשהשווקים 16/08/2019 19:59הגב לתגובה זו0 0האטה, ההאטה כבר כאן,כנ"ל במיתון!סגור
-
תודה שלמה מסכים איתך.. (ל"ת)אבי 16/08/2019 16:20הגב לתגובה זו0 0סגור
-
תשמע מה אני אומר לך. הבנקים בעולם עומדים להתפרק לחתיכות (ל"ת)לשלומו 16/08/2019 14:00הגב לתגובה זו2 2סגור
-
שמעתי (ל"ת)שלמה גרינברג 16/08/2019 16:25הגב לתגובה זו7 1סגור
-
15.סיסקו הירידה אחרי הדוחות מוגזמתגולן 15/08/2019 21:44הגב לתגובה זו0 0ירידה של 8-9% בגלל הדוח? חששות מסין ? סין רק 3% מסיסקו.. למה יורדת 8% ? מחיר חלל (מעל 50$) מה הסיבה ? או גם ןגםסגור
-
14.אתה יכול להתייחס למניות הללוגיל 15/08/2019 21:30הגב לתגובה זו1 3roku,oled,nvcr,cdns,shop.האם אינם במחירי בועה או שתרחיש של רכישה רלוונטי לגביהם.החזקתי בכולם ונפרדתי מהם אל עדיין עולות.תודהסגור
-
אין לך עוד 5-6 חברות? (ל"ת)שלמה גרינברג 16/08/2019 12:20הגב לתגובה זו5 1סגור
-
13.הגורו רמי שחזה חזיון ב2008 אומר: התיקון פה (ל"ת)רמי 15/08/2019 21:22הגב לתגובה זו0 1סגור
-
12.texas roadhouse מסעדת בשרסטיב 15/08/2019 20:43הגב לתגובה זו0 0כאחד שאכל שם לא מעט סטייקים, אשמח לשמוע עם שלמה מכיר את רשת המסעדות שלהבנתי הולכת וגדלה אבל המניה לא מגיבה בהתאם לאחרונה ירדה לא מעט .. thank Shlomoסגור
-
לגבימה 17/08/2019 07:39הגב לתגובה זו0 0dri?סגור
-
מכיר הסטייקים שלהםשלמה גרינברג 16/08/2019 12:23הגב לתגובה זו3 0לא עוקב מקרוב למרות שעל פני הדברים נראית כרשת מעניינת ומנוהלת היטבסגור
-
טאנקס שלמה (ל"ת)סטיב 16/08/2019 16:21הגב לתגובה זו0 0סגור
-
11.תודה על המאמר שלמה האלוף (ל"ת)בנצי 15/08/2019 20:34הגב לתגובה זו10 1סגור
-
10.olin corporation חברה שעוסקת במים ועודאסף 15/08/2019 20:34הגב לתגובה זו0 0שלמה האם מכיר ? סימבול olnירדה יותר מיתר הסקטור שלה ..משהו מיוחד ? שמעת על משהו?חברה איכותית ?תודה על המאמרסגור
-
מכיר היטבשלמה גרינברג 16/08/2019 12:33הגב לתגובה זו2 0זו אינה חברה שעוסקת במים אלא בכימיקאלים כמו ווינילים, אלקלים ואםוקסי (צבע). יש לה גם חטיבה של תחמושת. הייתה להיט בסוף 2017 אלא שמאז הביצועים לא מרשימים ויש לי רושם שיש לה בעיית קרדיטסגור
-
תודה רבה.. (ל"ת)אסף 16/08/2019 16:21הגב לתגובה זו0 0סגור
-
9.international paperגרי 15/08/2019 20:31הגב לתגובה זו0 0חברה מעניינת, המניה פחות.נמצאת קרוב מאוד למחיר דצמבר.משלמת דיבידנד מכובד מאוד כבר 50 שנה.. מה דעתך עליה שלמה ? תודהסגור
-
אכן חברה מעניינת (ל"ת)שלמה גרינברג 16/08/2019 12:34הגב לתגובה זו2 0סגור
-
8.ge במחיר מציאה.. דם ברחובותיה של ge (ל"ת)סבסטיאן 15/08/2019 20:30הגב לתגובה זו3 1סגור
-
עדיין לא מציאהge 16/08/2019 09:03הגב לתגובה זו0 1תגיע ל 5$סגור
-
7.שלמה מגזר ה rv צולל כבר חודשטלי 15/08/2019 20:29הגב לתגובה זו0 0כל החברות המרכזיות כמו וינבאגו ת'ורפאטריק ירדו למחירים שלא נראו כבר כמה שנים... מה דעתך על הסקטור ומה לדעתך מעיב עליו לאחרונה ?תודהסגור
-
rvמגזר 17/08/2019 07:40הגב לתגובה זו0 0יורד כבר זמן ארוך!סגור
-
ומי לא "צולל חודש"?שלמה גרינברג 16/08/2019 12:43הגב לתגובה זו2 0מה שמעיק בגדול על המגזר הן רמות מחיררי המניות המוגזמים בסוף 2017 לעומת הירידה בביקושים הכלליים במהלך 2018-19. כדאי להמשיך ולעקובסגור
-
6.פורסייט הישראלית ממוקמת טוב כדי לקטוף עסקאות (ל"ת)מני 15/08/2019 17:59הגב לתגובה זו1 1סגור
-
5.מחליפים את הנזק מזיהום אוויר בנזק מקרינהטל 15/08/2019 17:11הגב לתגובה זו0 4רמות הקרינה ברכב חשמלי ואוטונומי יהיו גבוהות מאוד ויסכנו את כל מי שיסע בו, " הקידמה " תבוא על חשבון הבריאות, כל מי שמשקיע בפיתוח של הטכנולוגיות האלה פושע.סגור
-
וואו!!! (ל"ת)שלמה גרינברג 16/08/2019 12:44הגב לתגובה זו3 0סגור
-
ה"וואו" העלוב והמעליב? לא כתבת ווהאו לפני זה? (ל"ת)מה זה..? 17/08/2019 12:32הגב לתגובה זו0 0סגור
-
טל קראת יותר מידי צ'יזבטים לאחרונהגרי 15/08/2019 20:27הגב לתגובה זו5 0שתה קצת מים ותרגיעסגור
-
4.וולגרין בוטס ואורבאן אאוטפיטרססמי 15/08/2019 16:45הגב לתגובה זו0 0שתי המניות ירדו מתחת לקווי תמיכה משמעותיים של לא מעט שנים.wba מתחת 50 ואורבאן מתחת 20זה נראה סימן לא טוב... דעות ?סגור
-
3.תודה רבה שלמה..אלוני 15/08/2019 16:38הגב לתגובה זו1 0מתי תהיה טכנולוגיה משבשת של תעופה אזרחית, או ע"י מתקן נושא אדם אומעי רחפן חזק מספיק ?זה יהיה מה שיחליף את הרכב האוטונומי?סגור
-
מתקן נושא אדםשלמה גרינברג 16/08/2019 12:49הגב לתגובה זו2 0ראה הכתבה https://www.yediot.co.il/articles/0,7340,L-5550814,00.html על הממציא הגאון פרנקי זאפאטה עושה זאת מעל פריז.ומשם תמשיךסגור
-
על האדמהבאמת 17/08/2019 06:11הגב לתגובה זו0 0שיבושי תנועה אין סוף,פקקים ושעות בכבישים,אז באוויר?ממש רעיון גאוני,תרצה להתאבד תעלה על רחפן,ראו קורקינטים ואפניים,באמת!!!!סגור
-
הלכתלאלוני 16/08/2019 05:51הגב לתגובה זו1 1רחוק מידי,מתי תהיה טכנ.משבשת לביטוי שטויות?סגור
-
חחח צודק... (ל"ת)אלוני 16/08/2019 16:23הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.צ"ל 96 מיליון מכוניות נמכרו בעולם בשנת 2018 (לא מיליארדטעות 15/08/2019 14:13הגב לתגובה זו0 0שנת 2018 מציגה, ברמה הגלובלית, ירידה בייצור מכוניות רגילות. הירידה היא רק של 1.1% לעומת 2017 (95.6 מיליארד מכוניות חדשות נמכרו ב-2018)סגור
-
יש עוד שגיאות בכתבהירון 19/08/2019 15:49הגב לתגובה זו0 0PBX.V המספרים הם באלפי דולרים ולא במליונים בנורווגיה מעולם לא נמכרו 52% של רכבים חשמליים (ללא פליטה ) הם ב 1 מתוך 3 של רכבים היברידים נטענים (עם מנוע בנזין כמובן ) וחשמליים אני מניח שאם אבדוק לעומק אמצא עודסגור
-
נכון (ל"ת)שלמה גרינברג 16/08/2019 12:50הגב לתגובה זו4 0סגור
-
1.ALBמוטי 15/08/2019 13:21הגב לתגובה זו0 0היי שלמה, תודה על המאמר. מה דעתך על Albemarle (סימול ALB)? ענקית הליתיום יכולה להשתלב יפה בתעשיית הרכב, ונסחרת בשפל רב-שנתי.סגור
-
האמת? אני עדיין לא מביןשלמה גרינברג 16/08/2019 13:01הגב לתגובה זו3 0לפי מה נקבעות הערכות לחברות ליתיום בוול סטריט. מצד אחד הביקוש לאלמנט הולך וגדל אבל אם תסתכל על סל הליתיום, LIT, תראה שזה לא משתקף כך שיש אלמנטים אחרים שקובעים. אני מנסה להבין זאת וכשאצליח אכתוב על הנושאסגור
-
עדיין P/E של החברות בתעודת הסל מעל 25..... (ל"ת)קורא ומבין 17/08/2019 12:24הגב לתגובה זו0 0סגור
-
זו חברה שרק שליש מההכנסה שלה הוא מליתיום- גם sqm בשפלalb 15/08/2019 14:03הגב לתגובה זו0 0Total revenue rose nearly 4% to $885.1 million. Sales from the company’s largest segment lithium, used to make electric car batteries, rose only 2.3% to $324.8 million, compared with a 30.2% jump in the year-ago quarter. Analysts were expecting sales of $354.7 million. גם המניה של חברת SQM בשפלסגור