המעבר לרכב אוטונומי מעלה הילוך, כיצד להיערך?

הרכבים האוטונומיים יעלו על הכביש מוקדם מהצפוי, וחברות הרכב המסורתיות בלחץ. איך הן נערכות, מי יהיו השחקניות הגדולות בשוק (גם ענקיות הטכנולוגיה), איך יראה השוק הענק הזה, והאם טסלה תוביל אותו? 

 | 

לאור התנהגות השווקים לאחרונה אני מתחיל לפקפק בחכמת המכונות. נראה שהמהנדסים והמתכנתים שאחראים על ה-AI שמניעים את המכונות חיים בסרט. אין טעם לכן, בשלב הנוכחי, לפרשן את שקורה.

ההאצה בקצב התקדמות הטכנולוגיה מדירה שינה ממנהלי תעשיית הרכב
אין שום סקטור תעשייתי שחושש מפני ההתקדמות הטכנולוגית יותר מתעשיית הרכב שהרי במקרה זה מדובר בהחלפה טוטלית של המוצר, בדיוק כפי שהרכב החליף, בתחילת המאה שעברה, את הכרכרה כך גם יוחלף הרכב הנוכחי ברכבים החשמליים והאוטונומיים.

הבעיה של מנהלי ענקיות הרכב היא שהזמן שנותר להם להתכונן מתקצר במהירות גדולה בהרבה משהעריכו ובנוסף נפתחת הדלת לכניסת תחרות רבת עצמה. זה לא רק האיום מצדן של חברות כמו טסלה אלא גם מענקיות טכנולוגיה כמו אפל, אינטל ואחרות ואפילו מחברות צריכה כמו וולמארט או עלי באבא שמגלות עניין. ענקיות אלו רואות את הפתח שנוצר ויכולות, בעזרת עצמתן הפיננסית והשיווקית, להיכנס לתחרות.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בסוף השנה שעברה בדק מאתיאס מולר, המנכ"ל לשעבר של פולקסווגן, חברת המכוניות השניה בגודלה בעולם, את מצב התעשייה לנוכח ההתקדמות של תעשיות הרכב החשמלי והאוטונומי (מבחינת ה-Time to market) והגיע למסקנה שהזמן שנותר לחברות הענק להתארגן לשינוי אוזל ואם ענקיות הרכב לא ייקחו העניין ברצינות המירבית הן תעלמנה.

עשר שנות מעבר נותן מולר לענקיות, "זו תהיה תקופת המעבר שבמהלכה תצטרכנה חברות הענק, אלו שכרגע דומיננטיות בתחום, לבצע שינויים דרסטיים או שתעלמנה ובמהירות ומותגי יוקרה רבים יאבדו את כל ערכם, חברות חדשות יחליפו אותן". למעבר שעליו מדבר מולר יהיו השלכות הרבה מעבר להחלפת הרכבים.

במעבר בין הכרכרה למכונית (הופעת הפורד-מודל T ב-1917 וההיעלמות של הכרכרות מרחובות ארה"ב בסוף שנות ה-20) עבר המשק האמריקאי כולו שינוי דרסטי כאשר נוצרו תעשיות חדשות, בוצעו  השקעות ענק בתשתיות, הביקוש לנפט הרקיע שחקים, התעסוקה עלתה בעצמה ותעשיות ענק חדשות, הברזל והפלסטיק כדוגמה, צמחו במהירות. כך בדיוק יקרה גם הפעם.

לקראת המעבר, כיצד להיערך?
עד לא מזמן, לא חשב איש שהמעבר יתבצע בפועל לפני שנות ה-50 של המאה וכעת מדברים על שנות ה-30. "כשטסלה מוכרת כ-90 אלף ברבעון", אמר מולר השבוע, "זה כבר איתות רציני לתעשייה שלנו שחייבים להזדרז". המשקיע במניות תעשיית הרכב הנוכחית צריך להביא בחשבון שתעשיית הרכב, אחת ההשקעות הסולידיות והמובילות של המאה האחרונה, שכיום מייצרת הכנסות של למעלה מ-2 טריליון דולרים, תשתנה לחלוטין.

התעשייה המתחדשת תייצר אמנם, לאחר המעבר, הכנסות גבוהות בהרבה אבל המשקיע עלול למצוא עצמו עם השקעה שאינה מייצגת את התעשייה. בגרמניה כבר מתכוננים לכך ברצינות. תעשיית הרכב הגרמנית, הקימה צוותים של חשיבה במטרה לאבחן את הדרכים שעל התעשייה לקחת על מנת להישאר במקום מוביל.

Herbert Diess, היו"ר הנוכחי של קבוצת פולקסווגן העריך שלתעשיית הרכב הגרמנית, "יש כרגע לא יותר מ-50% סיכוי להישאר במקום מוביל בתעשיית הרכב העתידית". לדבריו, התעשייה כולה חשופה לשיבושים (wide open to disruption בלשונו) וחברות ענק כמו פולקסוואגן ודיימלר-מרצדס מנסות לאבחן דרכים להתמודדות מול כל שיבוש פוטנציאלי אפשרי.

מאמר שהתפרסם ב-German Times במרץ השנה קובע שתעשיית הרכב הגרמנית משקיעה סכומי עתק בהתאמה לשיבושים הצפויים, ולא מדובר רק במעבר בסוג המוצר אלא במעבר טוטלי של כל מרכיבי התעשייה הענקית הזו.

תחום סוכנויות המכירה של רכב כדוגמה
תחום זה עומד גם הוא להשתנות לחלוטין. האתר Safehaven דן בעתיד הסוכנויות כאחת הדוגמאות להשלכות המעבר. מדובר בתחום שמגלגל כ-17 מיליארד דולר (ב-2017) שכנראה יעלם. האתר מביא  כדוגמה חברת תכנה קנדית קטנה, PowerBand Solutions (סימול: PBX.V בוונקובר), שמציעה פתרונות רשת למכירות רכב, מכירות מכרז ואחרות שלדעת האתר יחליפו את הסוכנויות. "החברה הקטנה הזו (ששווי השוק הנוכחי שלה פחות מ-9 מיליון דולרים)", נכתב, "מציגה פוטנציאל גדול".

החברה מציגה צמיחה מהירה בהכנסותיה. ב-2018, הכנסות של 282 אלף דולרים לעומת 171.3 אלף ב-2017 ו-112.8 ב-2016. למה המניה "תקועה"? ראשית כי היא בוואנקובר (והמבין יבין) אבל הסיבה האמיתית היא שקצב הגידול בהפסדים גדול מקצב הגידול במכירות ולכן ההערכה הנמוכה. ברבעון הראשון של 2019 עלו המכירות ל-554.1 אלף עם הפסד של 370.3 אלף (קראו הכתבה כאן), נעקוב אחריה ונראה.

קצת על התעשייה
מדובר בתעשייה אוליגופולית שנשלטת על ידי קבוצה קטנה של חברות גדולות, תעשייה שקשה ליצרן חדש לחדור אליה ושהמוצרים שונים אבל מכוונים לאותן מטרות. תעשיית הרכב, שמבחינת התעניינות הציבור בה שנייה רק לתעשיית הפורנוגרפיה, היא תעשייה מזהמת מאוד ויקרה מאוד מבחינת השימוש בגורמי הייצור שלה אבל כוחה הגדול הוא במערכת היחסים (אהבה ממש) שבין המכונית לצרכן.

יש בעולם למעלה ממיליארד מכוניות, כשליש ביבשת אירופה, אבל מבחינת מדינות - סין וארה"ב נמצאות הרחק במקום הראשון. כשני שלישים מהרכבים פרטיים והיתר מסחריים. האלטרנטיבות, בפועל, זניחות.

הרכב החשמלי שמכירותיו עולות במהירות בקושי נוגע ב-2% מכמות המכוניות שנמכרות בשנה והאוטונומי נראה רחוק מלאיים ברצינות אבל קצב המעבר לרכב החשמלי תחילה והאוטונומי שיגיע אחריו, גובר במהירות וזאת בעקבות כמה גורמים שהמגמות המשבשות דוחפות.

ארבע מגמות של "שינויים משבשים" מובילות את האיומים על תעשיית הרכב הנוכחית כאשר כל ארבעת השינויים מתקדמים בקצב מהיר מכפי שהמומחים מעריכים:
1. הלחץ הציבורי, שהולך וגדל לנוכח ההתקדמות הטכנולוגית, לחיסולו של מנוע הבעירה הפנימי (מנועי הבנזין והדיזל) שנחשב מהגורמים המובילים לזיהום אוויר.
2. העלייה הדרמטית במה שמכונה "שיתוף בשירותי נסיעה" שמתבטא בחברות כמו אובר (סימול: UBER) וליפט (סימול: LYFT). מסתבר, על פי מחקרים מהימנים, שהנושא הזה פוגע אפילו ב"תרבות המכונית" האמריקאית. יש, במיוחד בערים הגדולות, מספר הולך וגדל של אנשים שמוותרים על רכב משלהם לטובת מכוניות השיתוף. גם זה הוא "שיבוש טכנולוגי" שמתאפשר בעקבות התקדמות ה-IT.
3. ההתקדמות המהירה בהנגשת המכונית החשמלית וגם האוטונומית.
4. הגידול המהיר בהכנסת טכנולוגיות לרכב. הוסיפו לאלו את "העידוד" הממשלתי והעירוני והרי לכם בעיה שהורסת שנתם של מנהלי חברות הרכב.

התחזיות כרגע הן שתעשיית הרכב החשמלי (שכבר מייצרת מכוניות פרטיות ומסחריות וכן משאיות כבדות ואופנועים ואפילו לרכב ה-RV הפופולרי חודרת) שב-2017 גלגלה 118.9 מיליארד דולרים תגיע, ב2025 ל-567.3 מיליארד. בנורבגיה למשל, 52% מכל המכוניות שנמכרו ב-2017 היו חשמליות.

שנת 2018 מציגה, ברמה הגלובלית, ירידה בייצור מכוניות רגילות. הירידה היא רק של 1.1% לעומת 2017 (95.6 מיליארד מכוניות חדשות נמכרו ב-2018), אבל אם מסתכלים על אירופה והמזרח הרחוק הירידות חדות בהרבה. בארה"ב עלו עדיין המכירות של מכוניות רגילות גם ב-2018. "ברגע שנראה שהמגמה הזו מתחילה גם בארה"ב", אמר Timothy Armour, היו"ר/מנכ"ל של קבוצת ההשקעות והפיננסים הענקית קפיטל גרופ, "נצטרך לחשוב מחדש על מערך האחזקות שלנו בתחום הרכב".

למה שאומר אדם כמו Armour יש חשיבות גדולה שהרי החברה שבניהולו היא בעלת המניות הגדולה בעולם של GM (המהוות 7.3% מההון או 103.8 מיליון מניות) והמשקיעה המוסדית השנייה בגודלה ב-TSLA (שם הם מגדילים האחזקות כל הזמן ובסוף מרץ 2019 הגיעו לאחזקה של 9.4 מיליון מניות לאחר שברבעון הראשון אספו כ-832 אלף מניות). אגב, קפיטל גרופ, שבניהולה כ-2 טריליון דולרים, מובילה באחזקות גם במניות ה-FAANG, MSFT ועוד.

מחשבות לגבי השקעה "במעבר"
השינויים הגדולים שמחייבים את תשומת לב המשקיע בתחום הם שני המשבשים האחרונים מבין הארבעה שהזכרנו: המעבר למכונית החשמלית והכניסה מסיבית של מערכות מתקדמות של תמיכה בנהיגה ובנהג (ADAS -Advanced Driver Assistance Systems).

כאן ימצא המשקיע הנבון (שמוכן גם לחקור היטב) את "הגביע הקדוש". זו מלאכה קשה כי מצד אחד צריך המשקיע לזהות חברות שיובילו את האוליגופול שישלוט בתעשייה שלאחר השינוי ומן הצד השני את חברות הטכנולוגיה שתתמוכנה בכך (ואולי גם תתחרנה בעצמן ביצרניות). דעתנו היא שהיכולת לאבחן היום את המנצחות שואפת לאפס!! האם מישהו מסוגל היום לחזות מי תנצח במירוץ המכונית החשמלית? האם מישהו מסוגל לחזות היום מיהן חברות הטכנולוגיה שתשתלבנה בגדול לתוך התעשייה החדשה?

את תחום המעבר למכונית החשמלית מובילות כרגע טסלה (סימול: TSLA) וטויוטה (סימול: TY) אבל כל חברות הרכב המובילות פועלות במרץ בניסיון להדביק ולעבור את השתיים. זה כמו מירוץ מרתון ששני רצים מובילים בק"מ ה-15 ומאחוריהם, במרחקים שונים, מפוזרת דבוקה של כ-28 רצים נוספים (יש 30 חברות מכוניות בעולם). ב-27 הק"מ שנותרו הכל יכול לקרות.

מקרה דומה ל"מעבר" ראינו כולנו במהלך כניסתו של הטלפון החכם, ה-IT החכם, ששינה, בין 2007 ל-2010, את תעשיית התקשורת. אלא שאז, במהלך המעבר, היה שחקן יחיד, APPLE, כל האחרים הצטרפו מאוחר יותר. הפעם, למרות שהתוצאה הסופית תהיה דומה גם בעולם הרכב, אין לשחקן המוביל, TESLA, את המקדמה וגם לא את הזמן והכוח הכספי והשיווקי שהיו לאפל על מנת.

המתחרות של טסלה מגבירות מהירות
טסלה מובילה אמנם אבל חברות חזקות ועשירות בהרבה, כמו טויוטה או GM, מתקרבות אליה במהירות. יחד עם זאת יש לטסלה יתרונות משלה במאבק. טסלה נבנתה מלכתחילה כחברה לעולם הרכב החדש. אין לה "מטען היסטורי מחשבתי" של עולם הרכב הישן, היא טכנולוגית נטו, היא גם יצרנית הבטריות המובילה ובשלב הנוכחי יש לה הוכחות הצלחה מרשימות מבחינת המוצר ויש לה מנהיג ברמתו של ג'ובס.

יותר מכך, טסלה מעניינת כי חברות כמו APPLE, INTEL, GOOG, טייוואן סמי קונדקטורים (סימול: TSM), עלי באבא (סימול: BABA) ואפילו נבידיה (סימול: NVDA), שללא ספק היא מהמובילות ב-ADAS, משתעשעות במלוא הרצינות, לנוכח הפוטנציאל הצפוי, ברעיון להיכנס לתחום. כיוון שטסלה היא השחקן היחיד הרציני, שלא מעולם הרכב, שנכנס לתחרות עם הוכחות הצלחה מרשימות (בתחום המוצר החדש) הרי שהיא מהווה מטרה לרכישה או מיזוג.

בעולם "נורמלי" (שלפני קצב ההופעה הנוכחי של טכנולוגיות משבשות) היינו אומרים שההשקעה המעניינת ביותר, למשקיע שמחפש את החברה המעניינת ביותר להגיע לסוף תהליך המעבר, היא באמצעות מניית TSLA (כמובן במחיר כניסה נמוך בהרבה מהנוכחי).

אבל, בעולם של טכנולוגיות משבשות אפילו שנה זה המון זמן ובוול סטריט חשבו על כך אז הנפיקו 3 סלים, במהלך 2018, שמתמקדים במהפכת הרכב החשמלי והאוטונומי, DRIV, KARS ו-EKAR שכוללים את כל החברות שמובילות בתחום הרכב וה-ADAS (הפרטים המלאים, כולל אחזקות - כאן). ההיגיון שלנו מציע לנצל תיקונים ולבנות בתיק "פינת רכב העתיד", לקנות קצת מכל סל ולספקולנטים להוסיף טיפה TSLA, זה יהיה המתכון ההגיוני.


** אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

תגובות לכתבה(148):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 59.
    מה לגבי הרכב החשמלי הסיני NIO
    חיים ויטו 17/09/2019 11:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סין הוא השוק הגדול ביותר לרכבים החשמלים אשמח לתגובתך על החברה NIO נראה שהמחיר ממש זול
    סגור
  • 58.
    יוטרון שפוצלה מיוניטרוניקס
    האם 22/08/2019 09:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בונה חניונים רובוטיים תצליח כחברה מפוצלת עם חיים שני מנכ"ל החברה ?
    סגור
  • לא מכיר (ל"ת)
    שלמה גרינברג 22/08/2019 13:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 57.
    "ישמחו השנאים" -למגיב 37
    פייטון - תם הטקס שם 21/08/2019 14:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מלחמת הסחר פגעה בתוצאות פייטון, הרווח הנקי ירד בכ-25% הכנסותיה של החברה הסתכמו בכ-18 מיליון דולר, ירידה של כ-19% לעומת הכנסות של כ-22 מיליון דולר בחציון הראשון של שנת 2018; הרווח הנקי ירד לכ-2.6 מיליון דולר נועם בראל | 21/08/2019 11:02
    סגור
  • 56.
    נראה שמלחמת הסחר של טראמפ נכשלה, והוא מתקפל בשקט
    יש מקום לפסימיות? 20/08/2019 23:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם התוכנית להורדת מס הכנסה לחברות, לא נתנה את הפירות המקווים...והחוב הלאומי רק גדל.
    סגור
  • טען עוד
  • כמה אנחנו קטנים אבל אנו חזקים ונקרע לטראמפט ת'תחת (ל"ת)
    סיני קטן 21/08/2019 20:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • זה עוד לא נגמר..ייקח זמן..טראמפ בכל מקרה הובס..ויובס!!! (ל"ת)
    ל 56 21/08/2019 10:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 55.
    שלמה מה דעתך על השוק היפני ?
    סתיו 20/08/2019 19:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאן מועדות פניו ?תודה
    סגור
  • 54.
    מתי כבר יפטרו את האידיוט הזה?? לכל הרוחות!
    חירטוטים בע"מ 20/08/2019 17:42
    הגב לתגובה זו
    0 5
    כמה שטויות כתב בשנים האחרונות - מי שהיה מקשיב לו היה מאבד את המכנסיים.
    סגור
  • את מי אתה מעוניין שיפטרו לא הבנו!? (ל"ת)
    לחירטוטים ב54 21/08/2019 10:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אתה מתכוון לBB, או לרב הראשי של נתיבות? (ל"ת)
    החרטום ממצרים 20/08/2019 21:14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 53.
    מניותיהן היו בבועה והתרסקו
    כשהיגיע עידן הרכבות 20/08/2019 12:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי שכחו שלאורך מסילות רכבת רצוי שתהיינה ערים,גם ברכב האוטונומי שוכחים הרבה בדרך!
    סגור
  • 52.
    bstc
    גל 20/08/2019 07:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    biospecifics technologiesהאם מכיר ? נראית מאד טוב בגיליון נתונים..
    סגור
  • מכיר היטב
    שלמה גרינברג 20/08/2019 11:36
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אחת מחברות הביו הוותיקות ביותר. זו תופעה מעניינת כי למרות הצמיחה היחסית חזקה של החברה הדבר אינו מקבל ביטוי במניות ואני מדבר על כ 30 שנים
    סגור
  • ואו באמת מעניין. תודה שלמה (ל"ת)
    גל 20/08/2019 14:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 51.
    תודה רבה שלמה. מעניין מאוד (ל"ת)
    גבי 20/08/2019 07:16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 50.
    "תעשיית הרכב מגלה: מכוניות אוטונומיות זה לא כל כך פשוט"
    לשלמה 20/08/2019 00:21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מאמר מעניין בנושא
    סגור
  • 49.
    westlake chemical חברה קטנה
    גל 19/08/2019 20:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    72% אחזקה של insidersנראית חברה (מניה) מעניינתאם מכיר שלמה אשמח לכמה מילים עליה.. תודה
    סגור
  • WLK לא כ"כ קטנה
    שלמה גרינברג 20/08/2019 11:39
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אלא שבתחום יש המון חברות (כימיקלים ומוצריפ שבסיסם בנפט) שמתחרות כך שאיני עוקב מקרוב
    סגור
  • 48.
    סיימון פרופרטי גרופ spg
    גרי 19/08/2019 20:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפי בראד תומאס (מסייקינג אלפא)נמצאת בנקודת זמן מעניינת, קרוב לנמוך 7 שנים למרות נתונים פונד' חזקים יותר מהעבר. מה דעתך ? תודה שלמה
    סגור
  • SPG
    שלמה גרינברג 20/08/2019 11:40
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תמיד מעניינת למי שמתעניין בנדל"ן. מסכים שכרגע, בגלל הסיכוי להמשך הורדת הריבית, נראית מעניינת
    סגור
  • תודה שלמה (ל"ת)
    גרי 20/08/2019 15:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 47.
    עוד טעות בכתבה
    ירון 19/08/2019 15:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הערכים של PBX.V הרשומים בכתבה הם באלפי דולר ולא במליונים ,
    סגור
  • ואו ירון אתה ממש גשש בלש. עזוב אותנו
    יוס 20/08/2019 07:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עשה טובה.
    סגור
  • חשבתי שבאתר כלכלי, משנות העובדות
    ירון 20/08/2019 08:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל תרבות הכותרות שולטת גם כאן. העיקר הכותרת, ולעזאזל העובדות, אתה אומר.
    סגור
  • תודה על התיקונים (ל"ת)
    שלמה גרינברג 20/08/2019 11:44
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 46.
    הרכב האוטונומי;
    אייל 19/08/2019 15:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יביא לפיטורים המוניים בכל העולם, כחצי מליארד אנשים ייפלטו משוק העבודה. בשונה ממהפכה התעשיתית שהמכונות הפיקו אנחנו עדים למכונות מפנקות וזה ההבדל הגדול. יחד עם זאת אין קפיצה טכנולוגית שתייצר משרות חדשות במידה והרכב האוטונומי ייכנס לשווקים. לפיכך אני יכול להניח שתהיה מלחמת עולם או שמדינות רבות תחלטנה לא להכניס את הרכב האוטונומי לשטחן
    סגור
  • מלחמת עולם ? קצת נסחפת .. (ל"ת)
    טובי 19/08/2019 18:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 45.
    יש לא מעט אי דיוקים בכתבה
    ירון 19/08/2019 15:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למשל ב2018 ייצרו אולי 95 מליון רכבים בטוח לא 95 מיליארד בנורווגיה ב 2017 כמות הרכבים ההיברידים והחשמליים ביחד היו רק 31.2% מהרכבים ולא חשמליים בלבד היו 52% כמו שנאמר. אני מניח שאם אבדוק עוד ניתן למצוא עוד מספר אי דיוקים
    סגור
  • ה 95 תוקן ואילו לגבי נורבגיה אתה שטועה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 20/08/2019 11:48
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 44.
    אולי כדאי
    המשך נוסף.... 19/08/2019 13:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפתוח מעקב אחורנית follow up ולתקן את מה שהתברר כשגיאה?
    סגור
  • שגיאות הן חלק מהמשחק. מי שלא עושה
    ירון 19/08/2019 15:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא טועה.גם באפט טועה.החוכמה ללמוד מטעויות ולא לתת ביקורות
    סגור
  • 43.
    מסתבר
    המשך... 19/08/2019 12:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיש כאלה שלא רק קוראים אלא גם זוכרים את כתבותיך.
    סגור
  • ואו אתה זוכר ... ממש תותח אתה
    גל 19/08/2019 15:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקומך לא בהשקעות חובבן
    סגור
  • העיקר
    עזבי גליה 19/08/2019 16:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאת מרוויחה!
    סגור
  • 42.
    בכתבה בדצמבר 2018
    לגבי העתיד 19/08/2019 12:53
    הגב לתגובה זו
    0 1
    קבעת שנייקי "משאירה אבק למתחריה"אולם אבוי המניה סביב 80$ בו היתה אז,כנראה האבק התפזר!
    סגור
  • אכן, נייקי משאירה אבק למתחרותיה מה הקשר למניה? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 20/08/2019 11:49
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • גם באפט קנה טבע והיינץ אז גם הוא
    יוס 19/08/2019 15:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לדעתך לא צודק ?אתה טוקבקיסט חובבן שהפסיס לא מעט ועכשיו ממורמר. שלמה לא הכתובת
    סגור
  • כנראה יוספה,
    ליוס 17/09/2019 14:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העוזרים של באפט שהוא מינה קנו קרפט וטבע ועוד,באפט לא משקיע כבר רק בעצמו, מעבר לזה אני מאחל לך יוספה כל טוב ושתרויחי כמוני!
    סגור
  • עתה
    לעת 20/08/2019 12:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באפט עם חבר משקיעיו הפסידו ב ibm khc ועוד אך עם המיליארדים ובגילו יכול להרשות לעצמו להפסיד!הוא בין כה וכה תורם!
    סגור
  • מאחל לך
    ליוספה היקרה 19/08/2019 16:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להפסיד כמוני
    סגור
  • עזוב אתה חובבן. כלב נובח לא נושך
    יוספה 19/08/2019 18:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אל תספר לנו סיפורים
    סגור
  • 41.
    אל תקבע
    לשלמה 19/08/2019 12:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עובדות עתידיות בצורה כה נחרצת,אל תשכח למי נתנה הנבואה!
    סגור
  • 40.
    רבות בענין
    בעיות 18/08/2019 17:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תשתיות תחבורה,תשתיות תוכנות מחשב, הכנסת ביטוח מסוגים חדשים וזו רק ההתחלה...
    סגור
  • 39.
    תודה רבה על הכתבה. מעניין (ל"ת)
    טיטו 18/08/2019 11:54
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 38.
    הכנסת הרכב האוטונומי
    ע 18/08/2019 07:30
    הגב לתגובה זו
    1 2
    יביא למלחמת עולם 3. כחצי מליארד מובטלים שיחפשו אוכל בפחי אשפה. מיתון עולמי ועוד שאר ירקות.
    סגור
  • ע אתה לא בעיניינים. אין שום קשר (ל"ת)
    טילטיל 18/08/2019 11:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • יש לך איזה שהם סימוכין לשטויות הללו?
    שלמה גרינברג 18/08/2019 11:38
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הטכנולוגיה (כולל הרובוטיקה) מרחיבה התעסוקה
    סגור
  • למה אתה מתבטא בצורה עלובה ווולגרית? (ל"ת)
    ז 18/08/2019 16:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • יש גבול לשטויות (ל"ת)
    שלמה גרינברג 18/08/2019 17:05
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • העולם התגבר על כניסת הטרקטור - יתגבר גם על זה
    טרקטור 18/08/2019 10:53
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לפני כניסת הטרקטור 40 אחוז מאוכלוסיית העולם עסקה בחקלאות - היום 3 אחוז. אתה חושב שכשנכנס הטרקטור למישהוא היה מושג ממה יתפרנסו כול אלה שזה מייתר אותם.
    סגור
  • 37.
    פייטון-מניה מנצחת
    היודע 17/08/2019 20:33
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הפיתרון הטוב ביותר למשקיע מישראל הוא מניית פייטון,היצרנית המובילה בעולם לשנאים פלנריים שרכבים מתקדמים חיבים להשים במכוניות האלו
    סגור
  • ישמחו השנאים
    ישמחו השנאים 18/08/2019 09:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ישמחו השנאים: מניית פייטון השלימה קפיצה של 420% ב-5 שנים לשווי של 400 מיליון שקל יצרנית השנאים, שבשליטת דוד יטיב, דיווחה על עדכון הזמנות מסגרת קיימות לאספקת רכיבים מגנטיים לתחום הרכבים ההיברידיים בכ-28 מיליון דולר על פני שש שנים, כשני שליש מהם בשלוש השנים הראשונות • המניה טיפסה היום בחדות ב-5%-8% במחזור גדול מהרגיל אביב לוי 03/02/2019,
    סגור
  • אין העבר מעיד על העתיד
    סוסו 18/08/2019 11:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עלתה 400% , היהודים פתאום ימכרו בתזמון "תמוה" הם ירוויחו עשרות %ואתה דגיגון קטן תפסיד.קרה אלפי פעמים בעבר ויקרה יותר בהמשך.
    סגור
  • לא כדאי להשקיע במניות ישראליות בכלל
    זיו 18/08/2019 08:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ובטח לא להמליץ על כאלו
    סגור
  • 36.
    מכוניות אוטונומיות ? הצחקתם אותי
    ארי 17/08/2019 20:11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    יש צרות הרבה יותר גדולות שצריך לטפל בהן לפני השטות הזאת, תפסיקו לקדם אינטרסים של בעלי ממון עם הפרסומים האלו
    סגור
  • אינטרס של בעלי ממון ? זה בעיקר אינטרס
    קמי 18/08/2019 08:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אינטרס שלך ושלי, שהילדים שלנו לא ימותו בכביש עם הנהגים חיות האדם האלו שמסתובבים בכבישים, פחד איימיםאיך זה לא אינטרס שלך לא הבנתי ?
    סגור
  • 35.
    אמנון שעשוע ממובילאיי אמר שרכב אוטונומי, רק במוניות
    אוטונומי פרטי, חלום 17/08/2019 20:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רכב אוטונומי מתאים לרכב שנע במסלול קבוע וידוע, ועם כמה שפחות הפתעות בדרך. אם תהיינה מוניות אוטונומיות, זה יפחית הצורך ברכב פרטי לחלק גדול מהאזרחים. עלויות התשתיות והמחשוב אדירות, ולכן זה לא כלכלי לכל רכב.
    סגור
  • זה כן כלכלי, זה ימנע מיליוני הרוגים אז כלכלי (ל"ת)
    פרץ 18/08/2019 08:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 34.
    שלמה מה דעתך על hain (ל"ת)
    עופר 17/08/2019 18:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אחת החברות שעוסקת במוצרי טבע ואורגניים
    שלמה גרינברג 18/08/2019 11:55
    הגב לתגובה זו
    3 0
    איני עוקב אחריה מקרוב אבל הבעיה העיקרית שלה בתחרות מול ענקיות כנסטלי, היינץ, ג'נרל מילס ועוד
    סגור
  • 33.
    נשיא מאה אחוז מהטרלול הזה מתרחש במשמרת שלו. אפס מנהיגות
    טרללת 17/08/2019 14:53
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ארה"ב התחרטה: לא תטיל מכסים על שורה של מוצרים סיניים משרד המסחר האמריקאי הודיע כי יחריג רהיטים, פריטים לתינוקות, מודמים וראוטרים מרשימת המוצרים הסיניים בשווי 300 מיליארד דולר שעליהם אמורה ארה"ב להטיל מכס של 10%. אתמול דחה טראמפ מספטמבר לדצמבר את הטלת המכסים על יותר ממחצית המוצרים ברשימה
    סגור
  • 32.
    בעיניין סוכנויות המכירה: מה דעתך על CVNA? (ל"ת)
    קלקלן 17/08/2019 13:14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אכן דוגמה מצויינת
    שלמה גרינברג 18/08/2019 12:00
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לשינוי שמביאה מהפכת הטכנולוגיה. קארוואנה פתחה פלטפורמה למכירה/קניית רכב דרך הרשת וראה ההצלחה במכירות. הבעייה, ההצלחה במכירות מעלה גם ההפסדים אבל אין לי ספק שהבעיה הזו תיפתר כפי שנפתרה במקרים דומים אחרים.
    סגור
  • 31.
    GE נוסדה על בסיס ההמצאות של טסלה שמת בעוני בניו יורק
    אלי 17/08/2019 12:32
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לעומתו העריצו את טכנאי הגדג'טים אדיסון ברמת "גאון" מעציב
    סגור
  • אתה מתכוון שאדיסון היה אשכנזי פריבילג?
    טסלה מזרחי? 17/08/2019 20:11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כדאי שתלמד על הוויכוח ועל ההמצאות של הענקים האלה, לפני שאתה מדבר
    סגור
  • הענק היחיד כאן הוא טסלה, ויש לך בעיה בהבנת הנקרא (ל"ת)
    אלי 18/08/2019 07:30
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 30.
    הרכבת רכב מכל סוג דורשת אותה תשתית בסיסית שהידע
    אלי 17/08/2019 12:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    והניסיון מצוי בידי החברות הגדולות כפי שהשיווק של רכב חשמלי עד עתה לא היה מהיר בגלל שמרנות נהגים (מנוע דלק) או הרכב ההיברידי (דלק/חשמל), כך סביר שיקרה עם שיווק הרכב האוטונומי שסביר שיהיה בתחילתו מסוג היבריד (נהג/מחשב) ןסביר שגם שלב זה נמשך תקופה לא קצרה. רכב היברידי כזה יהיו לו את כל המכלולים של רכב נהג ולכן החברות הגדולות לא הולכות להמחק במהרה והחדשות בגלל חוסר ניסיון ומחלות ילדות ישארו קטנות לזמן רב
    סגור
  • 29.
    למה יש צורך במכונית אוטונומית?
    משה מיציע א 17/08/2019 11:51
    הגב לתגובה זו
    2 0
    איפה הכיף של הנהיגה? מה עם מרוץ מכוניות? מה עם הקללות בין הנהגים ? מה עם מצלמות המהירות? מה עם רשיון הנהיגה?
    סגור
  • כדי שהאיש מיציע א' לא יהרוג אותנו בכביש (ל"ת)
    אלי 17/08/2019 20:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 28.
    95.6 מיליארד מכוניות חדשות נמכרו ב-2018 ????
    גיא 17/08/2019 09:42
    הגב לתגובה זו
    0 2
    10 מכוניות לכל תינוק? כל שנה?
    סגור
  • צ.ל. מיליון (ל"ת)
    שלמה גרינברג 18/08/2019 12:07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • גיא תחזור לכיתה ב' תלמד לקרוא ורק אז
    יובל 17/08/2019 20:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תגיב שטויות פה.
    סגור
  • 27.
    שלמה מה דעתך על נינטנדו יצרנית משחקי
    יואב 17/08/2019 08:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וידאו...הקונסולה החדשה שלה, נינטנדו סוויטש מאוד טוב
    סגור
  • בהזדמנות נעשה כתבה על התחום (ל"ת)
    שלמה גרינברג 18/08/2019 12:07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • אכן אשמח לעשות איתך את הכתבה כמו שציינת אני מומחה בזה (ל"ת)
    ואדים 18/08/2019 16:28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • ואדים מה דעתך שלך על נינטנדו ?
    ליבי 18/08/2019 18:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה באמת מומחה, אני מכירה אותך
    סגור
  • אם תכתבי מהיכן אתן לך תרשים התנהגות עתידית מדוייק. (ל"ת)
    לליבי 21/08/2019 10:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 26.
    אני מקווה שההנהלה החדשה של האתר תעיף את החרטטן עמית טל
    ציון 17/08/2019 01:24
    הגב לתגובה זו
    0 6
    הוא כבר כמה שנים טובות אוכל אותה עם השורטים שלו עוד שהיה פספוס קטן , אין לאחד כזה מקום באתר מיקצועי, הוא לא מבין בדינמיקה של השקעות בוולסטריט, תחליפו אותו בכתבים מיקצועניים ולא חסר בארץ כאלה. שאומרים רק חמור לא משנה את דעתו עמית הוא בדיוק אחד כזה
    סגור
  • חבל על בזבוז שם כזה על בהמה כמוך. טל הינו הכתב הטוב:...
    לציון 18/08/2019 16:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ביותר בביזפורטל עם ידע כמעט אינסופי גם אבסולוטית וגם בהתאם לגילו. תן כבוד זיבלונצ'יק.
    סגור
  • אבקש לא להשתמש בטור זה כנגד פרשנים אחרים (ל"ת)
    שלמה גרינברג 18/08/2019 12:08
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • הוא האחד והיחיד כשמקום 2 3 4 פנויים ואז בר שלמה ב 5. (ל"ת)
    הוא לא אחר.. 18/08/2019 16:34
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • מסכים עם ציון 100% האיש חובבן (ל"ת)
    גיא 17/08/2019 20:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אתה עגל. לא נעים או שאינך מבין באמת מה מתרחש בעולם. (ל"ת)
    לגיא 18/08/2019 16:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 25.
    איפה להערכתך דיימלר ממוקמת במירוץ? (ל"ת)
    ג'ו 16/08/2019 18:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 24.
    שלמה- דוחות NVIDIA פורסמו אתמול
    גיא 16/08/2019 15:20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    והציגו עלייה של רק 21% Y/Y בתחום ה- AUTO. ובאופן ככלי ההכנסות מהתחום מהוות רק 15% מכלל הרווח. כותרת הכתבה הינה "המעבר לרכב אוטונומי מעלה הילוך", אבל נראה שבפני השטח מדובר עדיין על הילוך ראשון. לא ככה?
    סגור
  • NVDA
    שלמה גרינברג 17/08/2019 09:34
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ראשית נבידיה, אם להשאיל מתחום האינדיקטורים, אינה "מובילה" מבחינת התקדמות המעבר ברכב ואינך יכול לייחס את ההתקדמות לחברה הזו. נבידייה, מבחינת תהליך המעבר, היא "נגררת" והיא הרבה יותר קשורה למכונית האוטונומית מהחשמלית כך שמבחינתה אכן מדובר ב"הילוך מוקדם". אבל שלא יהיה לך ספק שהחברה מעורבת בתהליך עד צוואר. המייסד והמנכ"ל האונג מדבר על כך יותר ויותר והאפשרות שהיא לבד או בשותפות עם אפל תנסה לרכוש את טסלה עולה גם היא מפעם לפעם (ובתנאי שהמחיר יהיה כדאי)
    סגור
  • 23.
    מציע לקרוא המאמר: "להמשיך להשקיע בכלי רכב היברידיים?"
    לשלמה 16/08/2019 14:09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תורגם ממאמר בוולסטריט ג'ורנאל
    סגור
  • כהכנה לכתבה קראתי במקור את הכתבה הנ"ל וגם הכתבה
    שלמה גרינברג 16/08/2019 16:23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    "Should I Buy an Electric Car or Plug-In Hybrid?" ועוד כמה כתבות בנידון. יש לך שאלות?
    סגור
  • 22.
    תכתוב משהו על GE , כתבת שהיא עוברת מהפך ונראה את השינוי (ל"ת)
    אורי 16/08/2019 09:21
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • אכתוב (ל"ת)
    שלמה גרינברג 16/08/2019 16:23
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • המליץ עליה בגבהים שתהייה הרבה יותר גבוהה חחח (ל"ת)
    והוא 16/08/2019 13:57
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • וגם קנית? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 16/08/2019 16:24
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • אמור: וקנית? ולא וגם קנית שמצטרף לעוד פעולה או קניה. (ל"ת)
    לשלמה 17/08/2019 18:49
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • נכון כי אתה הטוקבקיסט לעולם לא טועה. (ל"ת)
    סתיו 16/08/2019 16:16
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 21.
    למכור ge
    כדאי 16/08/2019 05:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולקנות noc,הלא כן?
    סגור
  • לא. (ל"ת)
    יוס 16/08/2019 16:17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 20.
    חביבתו
    ge 16/08/2019 05:47
    הגב לתגובה זו
    3 1
    של שלמה מתרסקת,גם wwe בסקטור הבידור המומלץ לא נראית טוב! אולי אסור להתייחס בכתבות בזמן שוק דובי או סתם יורד???
    סגור
  • הכי עדיף האמת.. שלא תקרא ולא תגיב פה. (ל"ת)
    יוס 16/08/2019 16:18
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • אתה מתבייש ביוסף?ומה פרוש:הכי עדיף האמת? (ל"ת)
    ליוס 17/08/2019 18:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • בשער
    נתראה 16/08/2019 19:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ge 5$
    סגור
  • 19.
    "להמשיך להשקיע בייצור כלי רכב היברידיים או לא? שוק הרכב
    מהוול סטריט ז'ורנאל 15/08/2019 23:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העולמי מתפצל". המאמר תורגם בעיתון גלובס ב-14.8.2019
    סגור
  • 18.
    שוק הרכב העתידי מתחלק לרכב חשמלי והיברידי
    מר שלמה הנכבד 15/08/2019 23:33
    הגב לתגובה זו
    0 1
    MG הולכת לכיוון של רכב חשמלי ופולסווגן גם, ואילו טויוטה הולכת לכיוון של הרכב ההיברידי (=בעקבות הצלחת הפריוס). הרוב מאמינות שסופו של רכב הבעיה הפנימית נגמר (=גם בגלל החוקים נגד זיהום אוויר)
    סגור
  • 17.
    רכב אוטונומי הוא פנטזיה שתתגשם עוד 30 שנה מינימום
    שלמה אתה אופטימי 15/08/2019 23:30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בעיות טכניות ורגולטוריות. וכמו שאמר פרופ אמנון שעשוע ממובילאיי, הרכב האוטונומי יהיה בתחום של המוניות ולא לאדם הפרטי
    סגור
  • 16.
    שלמה מה דעתך על וולס פארגו
    אבי 15/08/2019 22:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם לדעתך מצב הבנקים בכלל ווולס פארגו בפרט טוב יותר ממצבם ב2008 ?האם הם ערוכים טוב יותר לrecesion
    סגור
  • WFC
    שלמה גרינברג 16/08/2019 12:19
    הגב לתגובה זו
    4 0
    וולס עבר תקופה לא קלה. זה הבנק שאני מכיר הכי טוב מבין כול הבנקים הגדולים ואין שום ספק שהוא יוצא מהמשבר. מצב הבנקים בעולם טוב לאין שיעור ממצבם ב 2009 והם ערוכים היטב להאטה אם אכן תגיע
    סגור
  • לגבי
    מה 17/08/2019 07:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    jpm?
    סגור
  • "צופים"
    כשהשווקים 16/08/2019 19:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האטה, ההאטה כבר כאן,כנ"ל במיתון!
    סגור
  • תודה שלמה מסכים איתך.. (ל"ת)
    אבי 16/08/2019 16:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • תשמע מה אני אומר לך. הבנקים בעולם עומדים להתפרק לחתיכות (ל"ת)
    לשלומו 16/08/2019 14:00
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • שמעתי (ל"ת)
    שלמה גרינברג 16/08/2019 16:25
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 15.
    סיסקו הירידה אחרי הדוחות מוגזמת
    גולן 15/08/2019 21:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ירידה של 8-9% בגלל הדוח? חששות מסין ? סין רק 3% מסיסקו.. למה יורדת 8% ? מחיר חלל (מעל 50$) מה הסיבה ? או גם ןגם
    סגור
  • 14.
    אתה יכול להתייחס למניות הללו
    גיל 15/08/2019 21:30
    הגב לתגובה זו
    1 3
    roku,oled,nvcr,cdns,shop.האם אינם במחירי בועה או שתרחיש של רכישה רלוונטי לגביהם.החזקתי בכולם ונפרדתי מהם אל עדיין עולות.תודה
    סגור
  • אין לך עוד 5-6 חברות? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 16/08/2019 12:20
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 13.
    הגורו רמי שחזה חזיון ב2008 אומר: התיקון פה (ל"ת)
    רמי 15/08/2019 21:22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 12.
    texas roadhouse מסעדת בשר
    סטיב 15/08/2019 20:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאחד שאכל שם לא מעט סטייקים, אשמח לשמוע עם שלמה מכיר את רשת המסעדות שלהבנתי הולכת וגדלה אבל המניה לא מגיבה בהתאם לאחרונה ירדה לא מעט .. thank Shlomo
    סגור
  • לגבי
    מה 17/08/2019 07:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    dri?
    סגור
  • מכיר הסטייקים שלהם
    שלמה גרינברג 16/08/2019 12:23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לא עוקב מקרוב למרות שעל פני הדברים נראית כרשת מעניינת ומנוהלת היטב
    סגור
  • טאנקס שלמה (ל"ת)
    סטיב 16/08/2019 16:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    תודה על המאמר שלמה האלוף (ל"ת)
    בנצי 15/08/2019 20:34
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 10.
    olin corporation חברה שעוסקת במים ועוד
    אסף 15/08/2019 20:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה האם מכיר ? סימבול olnירדה יותר מיתר הסקטור שלה ..משהו מיוחד ? שמעת על משהו?חברה איכותית ?תודה על המאמר
    סגור
  • מכיר היטב
    שלמה גרינברג 16/08/2019 12:33
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זו אינה חברה שעוסקת במים אלא בכימיקאלים כמו ווינילים, אלקלים ואםוקסי (צבע). יש לה גם חטיבה של תחמושת. הייתה להיט בסוף 2017 אלא שמאז הביצועים לא מרשימים ויש לי רושם שיש לה בעיית קרדיט
    סגור
  • תודה רבה.. (ל"ת)
    אסף 16/08/2019 16:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    international paper
    גרי 15/08/2019 20:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברה מעניינת, המניה פחות.נמצאת קרוב מאוד למחיר דצמבר.משלמת דיבידנד מכובד מאוד כבר 50 שנה.. מה דעתך עליה שלמה ? תודה
    סגור
  • אכן חברה מעניינת (ל"ת)
    שלמה גרינברג 16/08/2019 12:34
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 8.
    ge במחיר מציאה.. דם ברחובותיה של ge (ל"ת)
    סבסטיאן 15/08/2019 20:30
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • עדיין לא מציאה
    ge 16/08/2019 09:03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תגיע ל 5$
    סגור
  • 7.
    שלמה מגזר ה rv צולל כבר חודש
    טלי 15/08/2019 20:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל החברות המרכזיות כמו וינבאגו ת'ורפאטריק ירדו למחירים שלא נראו כבר כמה שנים... מה דעתך על הסקטור ומה לדעתך מעיב עליו לאחרונה ?תודה
    סגור
  • rv
    מגזר 17/08/2019 07:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יורד כבר זמן ארוך!
    סגור
  • ומי לא "צולל חודש"?
    שלמה גרינברג 16/08/2019 12:43
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה שמעיק בגדול על המגזר הן רמות מחיררי המניות המוגזמים בסוף 2017 לעומת הירידה בביקושים הכלליים במהלך 2018-19. כדאי להמשיך ולעקוב
    סגור
  • 6.
    פורסייט הישראלית ממוקמת טוב כדי לקטוף עסקאות (ל"ת)
    מני 15/08/2019 17:59
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 5.
    מחליפים את הנזק מזיהום אוויר בנזק מקרינה
    טל 15/08/2019 17:11
    הגב לתגובה זו
    0 4
    רמות הקרינה ברכב חשמלי ואוטונומי יהיו גבוהות מאוד ויסכנו את כל מי שיסע בו, " הקידמה " תבוא על חשבון הבריאות, כל מי שמשקיע בפיתוח של הטכנולוגיות האלה פושע.
    סגור
  • וואו!!! (ל"ת)
    שלמה גרינברג 16/08/2019 12:44
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • ה"וואו" העלוב והמעליב? לא כתבת ווהאו לפני זה? (ל"ת)
    מה זה..? 17/08/2019 12:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טל קראת יותר מידי צ'יזבטים לאחרונה
    גרי 15/08/2019 20:27
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שתה קצת מים ותרגיע
    סגור
  • 4.
    וולגרין בוטס ואורבאן אאוטפיטרס
    סמי 15/08/2019 16:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שתי המניות ירדו מתחת לקווי תמיכה משמעותיים של לא מעט שנים.wba מתחת 50 ואורבאן מתחת 20זה נראה סימן לא טוב... דעות ?
    סגור
  • 3.
    תודה רבה שלמה..
    אלוני 15/08/2019 16:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מתי תהיה טכנולוגיה משבשת של תעופה אזרחית, או ע"י מתקן נושא אדם אומעי רחפן חזק מספיק ?זה יהיה מה שיחליף את הרכב האוטונומי?
    סגור
  • מתקן נושא אדם
    שלמה גרינברג 16/08/2019 12:49
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ראה הכתבה https://www.yediot.co.il/articles/0,7340,L-5550814,00.html על הממציא הגאון פרנקי זאפאטה עושה זאת מעל פריז.ומשם תמשיך
    סגור
  • על האדמה
    באמת 17/08/2019 06:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיבושי תנועה אין סוף,פקקים ושעות בכבישים,אז באוויר?ממש רעיון גאוני,תרצה להתאבד תעלה על רחפן,ראו קורקינטים ואפניים,באמת!!!!
    סגור
  • הלכת
    לאלוני 16/08/2019 05:51
    הגב לתגובה זו
    1 1
    רחוק מידי,מתי תהיה טכנ.משבשת לביטוי שטויות?
    סגור
  • חחח צודק... (ל"ת)
    אלוני 16/08/2019 16:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    צ"ל 96 מיליון מכוניות נמכרו בעולם בשנת 2018 (לא מיליארד
    טעות 15/08/2019 14:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שנת 2018 מציגה, ברמה הגלובלית, ירידה בייצור מכוניות רגילות. הירידה היא רק של 1.1% לעומת 2017 (95.6 מיליארד מכוניות חדשות נמכרו ב-2018)
    סגור
  • יש עוד שגיאות בכתבה
    ירון 19/08/2019 15:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    PBX.V המספרים הם באלפי דולרים ולא במליונים בנורווגיה מעולם לא נמכרו 52% של רכבים חשמליים (ללא פליטה ) הם ב 1 מתוך 3 של רכבים היברידים נטענים (עם מנוע בנזין כמובן ) וחשמליים אני מניח שאם אבדוק לעומק אמצא עוד
    סגור
  • נכון (ל"ת)
    שלמה גרינברג 16/08/2019 12:50
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 1.
    ALB
    מוטי 15/08/2019 13:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היי שלמה, תודה על המאמר. מה דעתך על Albemarle (סימול ALB)? ענקית הליתיום יכולה להשתלב יפה בתעשיית הרכב, ונסחרת בשפל רב-שנתי.
    סגור
  • האמת? אני עדיין לא מבין
    שלמה גרינברג 16/08/2019 13:01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לפי מה נקבעות הערכות לחברות ליתיום בוול סטריט. מצד אחד הביקוש לאלמנט הולך וגדל אבל אם תסתכל על סל הליתיום, LIT, תראה שזה לא משתקף כך שיש אלמנטים אחרים שקובעים. אני מנסה להבין זאת וכשאצליח אכתוב על הנושא
    סגור
  • עדיין P/E של החברות בתעודת הסל מעל 25..... (ל"ת)
    קורא ומבין 17/08/2019 12:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • זו חברה שרק שליש מההכנסה שלה הוא מליתיום- גם sqm בשפל
    alb 15/08/2019 14:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    Total revenue rose nearly 4% to $885.1 million. Sales from the company’s largest segment lithium, used to make electric car batteries, rose only 2.3% to $324.8 million, compared with a 30.2% jump in the year-ago quarter. Analysts were expecting sales of $354.7 million. גם המניה של חברת SQM בשפל
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות