איזה סקטור הכי מעניין להשקעה ואיך להיחשף אליו?
בסוף מרץ 2019 הצטברו כ-3.5 טריליון דולרים רק בקרנות המזומן בארה"ב ואין שום ספק שלאור האירועים מאז הסכום רק גדל.
מאגר המזומנים בתיקי ההשקעה, המוסדיים והפרטיים הולך וגדל מאז הרבעון האחרון של 2018. זה קורה מכמה סיבות שהראשונה שבהם היא חוסר הוודאות הגדול.
היקף המזומנים הולך וגדל
האמריקאים, מאז ומעולם, נהגו "לעבור" תקופות חוסר וודאות עם מצבור מזומנים. אלא שלצד אי הוודאות היו כמה אירועים ש"דחפו" כל משקיע הגיוני ולבטח בעל ניסיון, להגדיל את פוזיציות המזומן שלו: מדיניות הבנק המרכזי, הלא ברורה, בתחום הריבית.
כמו כן, העובדה שמאז תחילת השנה שברו מדדי המניות פעמיים את שיאי כל הזמנים וזאת בסביבה כלכלית בלתי ברורה, מביאה מנהלי השקעות מנוסים לשחרר חלק מהחזקותיהם ולצבור מזומן (הדבר מומלץ בטור זה כל הזמן).
זרם ההכנסות מדיבידנדים שנכנס באפריל וביולי השנה תרם גם הוא להצטברות ואם תוסיפו לכל אלו את העלייה הגדולה בתעסוקה והחזרי הריבית אז אנחנו מוכנים להמר שכאשר תתפרסם הסטטיסטיקה הרשמית לרבעונים השני והשלישי תגלו סכום גדול בהרבה וזה כאמור רק הקרנות.
לצד הקרנות ישנם פיקדונות נזילים מבוטחים (ע"י ה-Deposit Insurance Fund עד לסכום של 250,000 דולר) שבסוף מרץ 2019 הגיעו לסכום של 7.7 טריליון לעומת 7.525 בסוף 2018. אם זה לא מספיק אז באמצע אוגוסט הגיעו סכומי המזומן בפיקדונות בבנקים המסחריים בארה"ב ל 12.85 טריליון דולרים, עלייה של 398 מיליארד מתחילת השנה
וזה לא הכל. יש להוסיף את המוסדות הפיננסיים (כמו גולדמן זאקס), פיקדונות בבנקים, חסכונות לזמן קצר ועוד. בקצור, יש הר מזומנים שבחלקם מיועדים להשקעה. ההצטברות הזו אגב נובעת גם מהעובדה שאפיקי ההשקעה, כולם (כולל המזומן), לא מעניינים כרגע (מבחינת התשואה הפוטנציאלית) והאווירה שמסביב אינה מצביעה על שינוי באי הוודאות כך שנראה שסכומי המזומן ימשיכו לגדול.
המזומנים יחזרו לבורסה
אבל בסוף הם יחזרו לאפיקי ההשקעה בעלי פוטנציאל התשואה הגבוהה ובעיקר למניות.
אנחנו מודעים כמובן לכל הבעיות, האמיתיות והכותרתיות שמציפות את התקשורת מדי רגע, מהסיכוי שסוף העולם מגיע (אקולוגית או בגלל טראמפ), דרך האפשרות שהעולם יכנס שוב למיתון נוסח 2008-9 ואפילו שהסינים ימכרו את כל אחזקותיהם באגחי"ם אמריקאים או שבריטניה תשקע בים. הכל יכול לקרות. אבל אנחנו מאמינים בסבירות גבוהה שההיגיון ינצח והעולם ימשיך במסלול שהתחיל רונאלד רייגן, ז"ל, כי הרצון להגיע לחיים נוחים ונעימים יותר עם צעצועי הטכנולוגיה יגבר על הרצון להרוס הכל.
דעה שלנו היא שכל אותם מנועים שגרמו לתוצר הגלובלי לעלות במונחים ריאליים וברציפות מ-50 טריליון דולרים ב-2000 ל 88 טריליון ב-2019 ימשיכו לפעול גם בעתיד. זו ההנחה שמאחורי הכתבה הנוכחית ומי שמניח אחרת עדיף שיעבור כבר כעת לכותבים אחרים.
בהנחה הנ"ל ולאחר שעברנו על 11 הסקטורים שמרכיבים את ה-500 S&P הגענו למסקנה שהסקטור המעניין ביותר להשקעה (כאשר העניינים יתבהרו), מרמות המחירים הנוכחיים, הוא הבריאות וננסה להסביר מדוע. כמובן שעיקר ההשקעה בתיק המניות צריך להמשיך ולהתרכז המכשירים כמו SPY או XLK שכוללים את רוב החברות הטכנולוגיות והלא טכנולוגיות המובילות בעולם ויש להקצות משאבים למים, לאבטחת מידע ולמוליכים למחצה אבל הבריאות, לדעתנו, זה התחום הכי מעניין.
סקטור הבריאות ואיך משקיעים בו?
מדובר באחד הסקטורים הגדולים ומהירי הצמיחה שהביקוש ל"מוצריו" ימשיך לגאות. לפי הסקר האחרון של פירמת רואי החשבון דלויט-טוש גלגל סקטור הבריאות 7.724 טריליון דולרים ב-2017 (% 9.64 מתוך התוצר הגלובלי - 80.14 טריליון). על פי החוקרים יגיע הסקטור ב-2022 ל-10.059 טריליון, כ-% 9.8 מהתוצר הגלובלי שצפוי להיות 102.8 טריליון.
זה סקטור שהביקוש לשירותיו עולה עם הגידול באוכלוסיה כאשר הביקוש של האוכלוסייה הקשישה במערב וההתפתחות הכלכלית הגלובלית הם המנועים המאיצים. לאור התחזיות שאוכלוסיית כדור הארץ, שב-2018 הגיעה ל-7.6 מיליארד בני אדם, תגיע, ב-2020, ל-7.8 מיליארד בני אדם וב-2050 ל-9.9 מיליארד ולאור העליה המהירה בהרבה באוכלוסיה הקשישה (מ-8.5% ב-2018 ל-17% ב-2050), בעיקר בעולם המפותח אפשר להניח בביטחון שהביקוש יגדל וזה לפני שמביאים בחשבון שרק 16%-17% מהאוכלוסייה הגלובלית חיים במדינות שמוגדרות כמפותחות ומספקות הביקוש לבריאות ואילו יתר המדינות בעולם מששוע להשתוות למדינות אלו.
סקטור הבריאות עובר מהפך גדול בגלל העלויות הנוכחיות מחד וההתקדמות הטכנולוגית מאידך. מהתבססות על טיפול במחלות (sickcare system) להתבוססות על מניעה וחיסון. תעשיית הבריאות שכרגע פוגשת את הצרכן שמגיע אליה לקבל טיפול על בעיות שלו, עומדת להשתנות לכיוון שבו היא תמנע את הצורך להגיע אליה, תעביר הדגש מטיפול במחלות למניעתן. את הכלים לכך מספקת מהפכת הטכנולוגיה. הכיוון הכללי הוא לייצר מצב שבו יהיה חיבור 24/7 בין מערכת הבריאות לצרכן דרך הסמארטפון.
אתר הטלגראף הבריטי יצא עם כתבה Seven visions of the future of healthcare - שמאוד מומלץ לכל משקיע לקרוא. המאמר נותן כיווני התפתחות של התעשייה. בדקנו את התחזיות וכולן מתמקדות באותם סקטורים שעוסקים במניעה, בחיסון, בציוד רפואי חכם (מוליכים למחצה, רובוטיקה), העברת מידע ועוד. כל התחומים האלו יובילו את מערכת הבריאות להתייעלות, חיסכון וכיסוי רחב בהרבה מהנוכחי. חברת הייעוץ מקנזי יצאה, עוד בתחילת 2018, במחקר שלפיו השינוי שעובר על תעשיית הבריאות מייצר הזדמנויות השקעה נפלאות. הם אמנם מתמקדים בהזדמנויות בארה"ב' אבל ארה"ב (למרות שהיא מפגרת, יחסית, בתחום הבריאות הציבורית) היא "המעבדה" שבה מתרחשים השינויים.
מחוסר מקום לא נוכל להיכנס לפרטים' אבל לצורך העניין בחרנו בסקטור אחד של תעשיית הבריאות, סקטור הריפוי הגנטי. ריפוי גני (Gene therapy) מתבסס על החדרה של גן לתאים או רקמות של חולה על מנת לרפאו כאשר המטרה היא להחליף גן פגום (שהגיע בתורשה או שעבר מוטציה) בגן תקין. הריפוי הגני החל לעניין את וול-סטריט רק לאחר כשה-FDA אישר, בקיץ 2017, תרופה שפותחה בחברת נוברטיס (סימול:NVS) כנגד לוקמיה לימפוציטית חריפה (מחלת הסרטן הממארת השכיחה ביותר בגיל הילדות).
מנכ"ל ה-FDA, ד"ר סקוט גוטליב, אמר אז, "נכנסנו למסלול חדש בתחום החדשנות הרפואית שכן כעת יתאפשר לרפואה לתכנת, מתאי החולה עצמו, תאים חדשים שיתקפו את הסרטן".
לדבריו - "הטכנולוגיות של ריפוי גני ותאי מציגות פוטנציאל לשינוי הרפואה ולייצר התפנית ביכולות שלנו למנוע ואפילו לרפא מחלות שעד כה לא האמנו שניתנות לריפוי". כאשר אדם כגוטליב (ראש ה-FDA הוא, ללא ספק, האדם המשפיע ביותר בעולם הרפואה והמזון) יוצא עם הצהרה כזו וול-סטריט מתחילה להתעורר ולשאול, "מה זה בדיוק ריפוי גני? איזה חברות נמצאות שם? מי המובילות? מי המועמדות לרכישה?" ושאר שאלות שמשקיעים אוהבים. הריפוי הגני מתקדם כתוצאה מההתמזגות המהירה של עולם הטכנולוגיה (רובוטיקה, AI, מוליכים למחצה, אופטיקה וכו') לעולם הרפואה הקונבנציונלית.
בשבוע שעבר הודיעה פייזר (סימול:PFE), חברת הפרמקולוגיה הגדולה בעולם, שהיא מקצה 500 מיליון דולרים לשדרוג המעבדות שלה בצפון קרולינה לצורך "נתינת מענה למחלות ניוון השרירים על שם דוּשֶן (שהיא המחלה הגנטית השכיחה והחמורה ביותר של ניוון השרירים) וההמופיליה B (מחלה תורשתית המתבטאת בתפקוד לקוי של מנגנון הקרישה של הדם)". ההשקעה במעבדות הנ"ל, שכבר שודרגו ב-2017 לצורך הייצור של קומפוננטות לחיסונים (ביניהם לחיסון כנגד דלקת הריאות של פייזר, ה- Prevnar 13, שב-2018, שנת המכירות הראשונה שלו, הכניס 5.8 מיליארד דולרים), מצביעה על כך שפייזר נכנסת לתחום הריפוי הגני. ההשקעה במעבדות לצד הדגש על מחלות ניוון השרירים וההמופיליה, שמות את פייזר בתחרות ישירה מול ענקיות כמו רוש (סימול:RHHBY) ונוברטיס (סימול:NVS) השווייצריות.
רוש אגב מציעה לרכוש את חברת Spark Therapeutics (סימול:ONCE שבעבר הזכרנו) ב-4.8 מיליארד דולרים. ל-Spark יש כבר תרופת ריפוי גני מאושרת, ה-Luxturna כנגד עיוורון מלידה (נמכרת ב-425,000 דולר לטיפול בעין).
נוברטיס נחשבת כמובילת התחום לאחר שהצליחה לקבל השנה אישור לתרופת ה- Zolgensma כנגד ניוון שרירי השדרה. התרופה עולה 2.3 מיליון דולר לחולה (היא חד פעמית והתשלום מתחלק לאורך 5 שנות הטיפול). מומלץ מאוד, למשקיע שמתעניין בנושא, לקרוא המאמר, "מסעה של תרופת ה-Zolgensma מרעיון במעבדה לאישור FDA" ולהבין במה הדברים כרוכים, כולל ההצלחה לעבור את מחסום "הדם-מוח" שעוטף ושומר על מרכז העצבים.
איך משקיעים בסקטור?
סקטור הריפוי הגני, גלגל שנה שעברה 536.43 מיליון דולרים, והוא צפוי לצמוח בעשור הבא בקצב שנתי של 34%. בשנה האחרונה נכנסו ענקיות הרפואה איליי לילי (סימול:LLY), בריסטול מאייר (סימול:BMY), גיליד (סימול:GILD) וביוג'ן (סימול:BIIB), באמצעות רכישות, לתחום. בשבוע שעבר פורסם שאמג'ן (סימול:AMGN) מעוניינת לרכוש את אלקסיון (סימול:ALXN) כך שגם היא במשחק. כלומר, הנישה הזו, שעד לא מכבר הוגדרה כחלום מושכת לתוכה את כל ענקיות הבריאות.
דבר אחד צריך המשקיע הפוטנציאלי בריפוי הגני לזכור, "ההצלחה" כאן מותנת בכסף גדול מאוד, ביכולות טכנולוגיות המתקדמות ביותר וזה תוך תחרות גדולה ממתחרים בעלי יכולות ולכן, הסיכוי להצליח ולזהות חברה מנצחת בתחום זה אינו גבוה מהטלת ז'יטון בקזינו. כמו בכל סקטור מאז 2009-10, אנחנו מציעים להתרכז בסלים/קרנות.
2 סלי גנומיקה נסחרים בשוק. קרן הסל ARKG ו-GNOM. הראשונה הונפקה בסוף 2014, מתמקדת בתחום הריפוי הגני וכוללת 39 חברות (ביניהן פלוריסטם, קומפיוג'ן ואבוגן הישראליות). הסל מתואם לסקטור וכולל גם חברות שבבים ו-IT כמו נבידיה (סימול:NVDA) ואפל (סימול:AAPL) אבל אינו כולל את רוש ונוברטיס, מהמובילות, בגלל שהוא "אמריקאי".
קרן הסל השנייה, הונפקה באפריל 2019, כוללת 42 חברות רובן קטנות והיא נחשבת יותר גלובלית (מומלץ לקרוא - "גנומיקה הקפיצה הבאב של תעשיית הבריאות" שהופיעה כשהסל הונפק.
המשקיע ההגיוני לטווח הארוך שמעוניין בריפוי הגני צריך, לדעתנו, להתרכז בסלי הבריאות הגדולים מהסוג של XLV עם "תיבול" של מעצבי השבבים בסל הציוד הרפואי, IHI ובתוספת מעט מה ARKG וה GNOM ואו אז הוא מכוסה וגם הסיכונים שלו קטנים, בהצלחה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
38.שלמה, האם תוכל להתיחס בבקשה לתגובה 13? האםזה נכון? תודה (ל"ת)מחזיק קצת 17/09/2019 20:38הגב לתגובה זו0 0סגור
-
37.תודה רבה שלמה . (ל"ת)גרי 04/09/2019 17:59הגב לתגובה זו1 0סגור
-
36.מאז שהמלצת על מניית צ'ק קאפיואל 04/09/2019 15:41הגב לתגובה זו1 1המניה התרסקה בכמעט חצי.סגור
-
תוכל בבקשה להראות לי ההמלצה? (ל"ת)שלמה גרינברג 05/09/2019 12:03הגב לתגובה זו1 0סגור
-
צק פוינט. עלתה הרבה יותר ממה שירדה (ל"ת)יואל נוטה להתבלבל 04/09/2019 18:00הגב לתגובה זו1 2סגור
- טען עוד
-
35.האם סנטנדר בנק בדרך ל0$ ?יעקוב 03/09/2019 20:58הגב לתגובה זו0 2פשוט לא מפסעץיקה לרדתהפונדמנטלי כנראה כבר לא מעניין אף אחדסגור
-
יש כאן נטיהלרון 05/09/2019 11:27הגב לתגובה זו0 0להגרר אחר סיכונים בלתי אפשריים ולהתפלא אח"כ כשהם מתממשים.סגור
-
הכי כיף להסתכל על העולם דרך קשיתתסמונת הקשית 04/09/2019 10:06הגב לתגובה זו0 0זה בנק שפעיל חזק מאוד באמריקה הלטינית - תה מה קרה לתעודות הסל על משינות אמריקה הלטינית מאמצע אוגוסט. ברזיל EWZ וזו רק דוגמה (אם EWZ מתרסקת - תראה את זה גם במחיר מנית הבנק הנל) שלא לדבר על מדינות אחרות באמריקה הלטינית.סגור
-
נו אז מה הסברת פה ?סורקין 04/09/2019 11:20הגב לתגובה זו0 0בנק חזק שירד כמעט 50% בשנה וחצי האחרונות.. כנראה הוא לא כזה חזקסגור
-
אתה ממשיך להתעקש שיאכילו אותך עם כפיתלא תגיע רחוק 04/09/2019 13:23הגב לתגובה זו0 0זה בנק שאוכל אותה פעמיים בשנה וחצי האחרונות. הוא dם חוטף מהחולשה של הבנקים והכלכלה באירופה וגם מהבלגן בצפון אמריקה. לוקח בדיוק 5 דקות למצוא כתבות באתרים כמו seeking alfaסגור
-
נו חמורו של בלעם אתה מצדיק את הכותב (ל"ת)סורקין 04/09/2019 18:01הגב לתגובה זו0 0סגור
-
34.הגרינברג טועה טוען ודורש שמי שלא מסכים איתו(איתם)יעבור>האלו האלו 02/09/2019 18:27הגב לתגובה זו1 6לכתבים אחרים אם לא טוב להם איתו כשהוא מדבר על בריטניה או אנגליה שתשקע בים(תוספת)מה מצא בראשו להגיד משפט כה עלוב ומטומטם..לשמיים פתרונים.סגור
-
יש בגרינברג יותר חכמה ממה שלךדגן 04/09/2019 10:11הגב לתגובה זו1 0אי פעם תהיה. ובמקום לקבל את זה אתה פשוט מתפוצץ מזה.סגור
-
שוב פעם חזרת?! (ל"ת)משה 03/09/2019 12:09הגב לתגובה זו4 0סגור
-
לא (ל"ת)לא 03/09/2019 16:44הגב לתגובה זו0 0סגור
-
די טוקבקיסט קטן די לך תסתתר מתחת לסינאגיל 02/09/2019 21:19הגב לתגובה זו4 0של אמאסגור
-
33.מיקרופוקוס האם מכיר?יובל 02/09/2019 17:11הגב לתגובה זו0 0נסחרת באנגליה, פירסמה דוח חלש וירידה במכירות, יש חוב בגין רכישת hpהמנכל מכר המון מניות, המחיר ירד 32%ביום אחד. מדובר בחברה ותיקה ולא קטנה בתחום התוכנה. תודהסגור
-
מכיר, לא עוקב מקרוב ונסחרת גם בארה"ב, MFGP (ל"ת)שלמה גרינברג 03/09/2019 11:51הגב לתגובה זו1 0סגור
-
32.שלמה מה דעתך על piotroski ושיטת הסינוןסוני 02/09/2019 16:20הגב לתגובה זו0 1שיטת 9 הנקודות של פיוטרוסקיהמסנן שלו... לדעתך מסנן טוב למציאת רעיונות ?תודהסגור
-
מכיר היטב את הפרופסור ועבודתושלמה גרינברג 03/09/2019 11:58הגב לתגובה זו2 0כול שיטה שבנויה על ערכים מעניינת מה שאיני אוהב אצלו זה השורט על "מניות של חברות חלשות"סגור
-
תודה שלמה (ל"ת)סוני 03/09/2019 16:22הגב לתגובה זו2 0סגור
-
31.רעיונות טובים. תודה שלמה (ל"ת)זיו סגל 02/09/2019 10:18הגב לתגובה זו3 0סגור
-
30.כתבה מצויינת כמו תמיד (ל"ת)רן 02/09/2019 07:39הגב לתגובה זו7 0סגור
-
29.הסקטור המעניין זה האנרגיה הירוקההצלף 01/09/2019 09:13הגב לתגובה זו1 0אלוני קפיטל אנליטי אנרגיה ....סגור
-
28.כתבה נהדרת, צריך לסנן את הטרוליםברונו 01/09/2019 08:12הגב לתגובה זו10 10שמגיבים פה.סגור
-
תסביר לנו בבקשהיוסי חבקוק 02/09/2019 20:04הגב לתגובה זו4 2מה ככ טוב בכתבה? אנחנו מקשיביםסגור
-
אני יכול להסביר אבל ספק אם תבין.ברונו 04/09/2019 10:12הגב לתגובה זו1 1תקרא בינתיים איזה ספר.סגור
-
27.סקטור הפארמה מסוכן להשקעהשימי 01/09/2019 08:09הגב לתגובה זו1 1יש תנועה גדולה שחוצה מפלגות גם דמוקרטים וגם רפובליקנים נגד חברות התרופות בגלל מחירי התרופות. לכן מסוכן היום להשקיע בהן במיוחד בזמן בחירותסגור
-
26.הר של מזומנים? מה עם הפנסיות? (ל"ת)יובל 01/09/2019 00:59הגב לתגובה זו0 1סגור
-
אין לכך שום קשר (ל"ת)שלמה גרינברג 01/09/2019 14:04הגב לתגובה זו6 1סגור
-
25.שלמה כיצד לדעתך נראית עסקת mo pmזיו 31/08/2019 21:31הגב לתגובה זו2 0דרך עיני משקיעי mo ?thanksסגור
-
24.תודה על כתבה מצויינת. (ל"ת)גיל 31/08/2019 21:28הגב לתגובה זו5 2סגור
-
23.ישנן חברות ישראליותיובל 31/08/2019 18:11הגב לתגובה זו0 3בתחום הבריאות שמעניין להשקיע שמעניין להשקיע בהן? תודהסגור
-
יש רבות (ל"ת)שלמה גרינברג 01/09/2019 11:10הגב לתגובה זו5 0סגור
-
22.הפשע המאורגן בישראלהאמת 31/08/2019 16:42הגב לתגובה זו0 0כרגע מריץ נדלן לכן המס על נדלן הוא 0 והמס על שוק ההון הוא 25 אחוז מהשקל הראשון זו הסיבה שחיסלו את שוק ההון וגירשו את המשקיעים והזרים שהפשע המאורגן יחליט שמספיק עם הנדלן יעברו לשוק ההון והכל יחזור לעצמוסגור
-
21.אבל עדיין מסוכןלדעתי קנאביס 31/08/2019 16:03הגב לתגובה זו0 0טלריי חרדה ל 25 דולר. מי מאמין שנסחרה ב 300 לפני שנה. תחום ה CBD לדעתי יהיה מעניין ב 17 לאוקטובר אמור להיות מאושר בקנדה. חברות משקעות שיכניסו את ה CBD עשויות להנות מביקושים. אני עוקב כבר זמן רב אחרי חברת תה בנבחרת בנאסדק בשם DTEA ,לפני שנה היא זינקה ומאז ירדה הסיבה היה דיווח שמספר חברות קנאביס מבקשות שיתוף פעולה. החברה ציינה שהתחום עדיין לא חוקי. מאז הגדילה את נקודות המכירה ויש לה 450 חנויות ויהיו לה 2500 נקודות מכירה בארהב ו,קנדה כך שברגע שהם מאשרים את זה. זה ייתן לה בוסט רציני.סגור
-
20.הסקטור המעניין ביותר הוא סקטור הנדלן מניב בישראל (ל"ת)דני 31/08/2019 15:32הגב לתגובה זו0 0סגור
-
19.שלמה שלום.שקוע 31/08/2019 14:52הגב לתגובה זו0 0איך המדע של פלוריסטם נראה לך?סגור
-
חברה גמורה ..הנהלה כושלת ... מצרים לא קיימים .. (ל"ת)אביב 01/09/2019 10:14הגב לתגובה זו0 0סגור
-
וטיפש אחד שמגיב ללא כל ידע ו/או הבנה (ל"ת)הערה 05/09/2019 21:45הגב לתגובה זו1 0סגור
-
18.למעוניינים כתבה נוספת של שלמה על התחום מ 3.2019גגלו לכתבה 31/08/2019 14:08הגב לתגובה זו0 0מה דחף שלוש ענקיות רפואה להיכנס לריפוי גנטי? התיאבון להשקעה בחלומות עולה מדרגה ובמיוחד בתחום הרפואי. לאחרונה שוב קפץ התחום לכותרות בעקבות חברות פורצות דרך בתחום הביו. איך משקיעים בסקטור? שלמה גרינברג | 09/03/2019סגור
-
17.שלמה מה דעתך עלhain ועל bynd זה תחום שנראה טוב ? (ל"ת)עופר 31/08/2019 13:21הגב לתגובה זו0 0סגור
-
16.סקטור הבריאותרוזן 31/08/2019 13:20הגב לתגובה זו0 0האם האלטרנטיבה של התעודה XBI ו - LABU בהתאם היא לא עדיפה ? אודה לשלמה על תשובתך .סגור
-
XBI זה סל ביו טכנולוגי, יש עשרות כאלושלמה גרינברג 01/09/2019 11:14הגב לתגובה זו4 0LABU אינו מתאים למשקיע הגיוניסגור
-
15.סליחה על הערה.אבל זאת כתבה על כלום. (ל"ת)שי.ע 31/08/2019 11:53הגב לתגובה זו19 10סגור
-
למה סליחה. זאת האמת המרה. (ל"ת)לשייע 02/09/2019 18:31הגב לתגובה זו1 2סגור
-
לא סולחים. תגובה מטופשת. (ל"ת)יקיר 31/08/2019 21:23הגב לתגובה זו7 8סגור
-
תגובה מיותרת שחבל שנכתבה.שי.ע 31/08/2019 21:23הגב לתגובה זו8 2מותר לך וגם רצוי לא להגיב.סגור
-
14.איפה נעלמו בכתבה כל החובותמגן הציבור 31/08/2019 08:59הגב לתגובה זו1 5שלמה שלום, לצערי הרב (חשבתי אחרת) אתה חלק מחובשי המשקפיים הורודים התמידיים. לאן נעלמו החובות המטורפים של מדינות ומשקי הבית? איך זה שאין איזכור להזרמות והרכישות המטורפות של הבנקים המרכזיים שמזמן חורגים מהמנדט שלהם. ה ecb מנסה להציל בציפורניים את אירופה שטובעת, יפן מחזיקה 60% משוק האגח הסחיר במדינה נו באמת? הפד מחזיק מעל 4 טריליון דולר בנכסים מתוקים ורעילים. משהו ולא בהכרח גדול יפרק את הפירמידה הזו. והיום הזה קרוב מאוד. וכן התחממות כדוהא היחיד שלנו הרסנית ומשמעותית. סע לצפון הכדור ותחוש בעצמך.סגור
-
אין לכך שום קשר (ל"ת)שלמה גרינברג 01/09/2019 14:05הגב לתגובה זו6 0סגור
-
מגן הכלום קראת יותר מידי צ'יזבטים תירגעגוגה 31/08/2019 11:04הגב לתגובה זו7 0הכל טוב תהיה רגועסגור
-
13.משהו על פלוריסטםקורא הרבה 30/08/2019 23:47הגב לתגובה זו9 0הזכרת את קרן הסל ARKG של ARK. האם אתה מודע לכך שברבעון האחרון הם קנו לקרן הפרטית שלהם שליש ממניות החברה? מה זה אומר (אם בכלל)? סוף שבוע טובסגור
-
12.כתבה שהיא עונג שבת. תודה לך.דגן 30/08/2019 22:18הגב לתגובה זו9 0.סגור
-
11.מי קבע איזה הכי מעניין?והאם יתכן שהערכתך ללא ירידות ...שימל 30/08/2019 19:06הגב לתגובה זו29 4אכן יתגשם..וההפך לפי שאני מבין אותך הכיוון מעלה. אגב..אחיזת מניות לטווח רחוק מאד וניקח 100 שנה..לפי מחקרים עדכניים לא כל כך מחזיקה מיים...ולמה? אתם/אתה לא לוקח בחשבון שמתוך 100 חברות בממוצע תעלמנה בתוך ה100 שנה בין 30 ל35 אחוז..משמע 35 אחוז יהפכו ל 0...צא וחשב מה ההשפעה על כלל ההשקעה..גם כאלו ששורדות לא כולם מניבות תשואות פנטסטיות..יש כאלו שכן מצליחות..אבל אלו אתה יודע בדיעבד!!סגור
-
אם לא שמת לב ההמלצה היא תעודה או סלגרוס 31/08/2019 21:25הגב לתגובה זו5 1לא מניה אחת בודדתסגור
-
לא לעניין כתבת. שדר שנית אחינו.. (ל"ת)לגרויס 02/09/2019 15:52הגב לתגובה זו3 0סגור
-
10.ומה עם אימונותראפיה? האם יש קשר לריפוי הגני? (ל"ת)שאלה לשלמה 30/08/2019 18:33הגב לתגובה זו1 0סגור
-
9.הצעהיוסי חבקוק 30/08/2019 17:23הגב לתגובה זו4 3שליימה, כתבה מעניינת. מזכיר את הטורים שהיה כותב יאיר לפיד לידיעות אחרונות כשהיה "עיתונאי".עכשיו, מכיוון שאתה חכם גדול אני מציע משהו שלהבנתי הוא must: למה שלא תנהל תיק וירטואלי, נניח מיליון שקל וירטואליים שאותם תשקיע בהתאם להבנה ולידע שלך. מה דעתך? הרי מה המטרה של כל הטורים האלה אם לא להציע אופציות השקעה שיניבו תשואה עודפת על חלופות אחרות? בוא קפוץ למים ותראה לנו מה אתה שווה. כמה פשוט ככה נכון.אגב, כנ"ל לגבי החבר שלך מיסטר גורביץ' שמאמין בנרות, רצועות וחללליות..בואו קפצו פעם אחת למים במקום לבלבל את המוח.סגור
-
יצאת תותח. (ל"ת)לחבקוקנו השנון 02/09/2019 11:53הגב לתגובה זו5 0סגור
-
בלי קשקשת ברשת, תן לו בבקשה לכתובסיימון 31/08/2019 21:26הגב לתגובה זו5 5כתבות מצויינות ומעניינות.את התיקים תבנה אתהסגור
-
עם גרפינקל נשמעת יותר טוב וחכם. ככה את סתם אחד.. (ל"ת)לסיימון 02/09/2019 11:54הגב לתגובה זו6 0סגור
-
לאדון סיימוןיוסי חבקוק 01/09/2019 18:05הגב לתגובה זו8 0אדון סיימון, לא זכור לי שפניתי אליך. אנא חזור למקומך והתעסק בענייניך. אתה לא מעניין.סגור
-
8.ארה"ב תשקע בים או/ו תימחק בדרך אחרת הרבה לפני שפני....לשלמה המשך לחילטוריך 30/08/2019 16:57הגב לתגובה זו7 2המיים יעלו בתמזה שחוצה את לונדון האהובה יעלו בכמה ס"מ בודדים וכמובן לא יגרמו לשום נזק. לונדון שלנו ואנגליה ובריטניה לעד!!!!סגור
-
תגובתי 8 נכתבה לאחר שקראתי למעלה שלונדון תשקע במיים..>>חזק וענק ומיוחד 02/09/2019 12:08הגב לתגובה זו11 0אם בדקתי נכון ולא פיספסתי הרי מילים מטופשות אלו של גרינברג והעובדה המטומטמת שכתב נעלמו מהכתבה..אבל הלוואי שנישארו לדראון עולם.סגור
-
בוא נקווה שהיחיד שיטבע בים יהיה אתה (ל"ת)מוסטפא 31/08/2019 21:27הגב לתגובה זו2 6סגור
-
מדוע אתה מאחל לשלמה לטבוע בים . הוא איחל זאת ללונדון...למוסטפא השהיד היהודי 02/09/2019 13:30הגב לתגובה זו6 0ולא לעצמו!!!!!סגור
-
7.MO - ולחשוב שהם השקיעו שם 13 מיליארד דולר ב 12.2018קטסטרופיק 30/08/2019 15:58הגב לתגובה זו0 016 לקו בדלקת ריאות כימית - העירייה קראה לתושבים: אל תשתמשו בסיגריות אלקטרוניות עיריית מילווקי פרסמה אזהרה חריפה לתושבים נגד שימוש במכשירי אידוי ? מנכ"ל ג'ול: "אם לא עישנתם מעולם - אל תשתמשו במוצרים שלנו" סוכנויות הידיעות 30.08.2019 [Tobacco giant Altria takes 35% stake in Juul, valuing e-cigarette company at $38 billion PUBLISHED THU, DEC 20 201סגור
-
6.שלמה מסכים איתך בקשר לסקטור הבריאות אישית מעדיף להשקיעאריק 30/08/2019 15:35הגב לתגובה זו1 0בחברת Amarin Corporation סימבול AMRN שמביאה תרופה למחלה בתחום שהורג הכי הרבה אנשים בארה"ב מחלות הלב וכלי דם יותר מסרטן יש לה תרופה שניקראת ואסיפה שהמכירות שלך הולכות וגדולות משנה לשנה לפי דעתי תשלם יותר מחברות אחרות בשנים הקרובות. יש סיכוי שתוכל למכור לאוכלוסייה גדולה יותר של אנשים באם ה FDA ייתן לה אישור לקראת סוף השנה או תחילת שנה הבאהסגור
-
יש סיכוי גם שלא תצליח ואז תיפול 90%טובי 31/08/2019 21:29הגב לתגובה זו0 0סל של 100 חברות לא ירד 90% ולכן עדיף סל ולא מניה בודדתסגור
-
למה לרשום שטויות איך תיפול 90 אחוז היא לא חברתאריק 02/09/2019 12:12הגב לתגובה זו0 0ביומד באירוע בינארי 0 או 1 על תרופה חדשה שאמורה להגיע לשוק היא כבר מוכרת תרופה בשוק תרופה שהמכירות שלה צומחת באחוזים גבוהים משנה לשנה כנראה שאתה לא יודע לעשות שיעורי בית וזורק שטויות באוויר כי כבר עכשיו מתומחרת בלי אישור לתרופה למכירות עוד יותר גבוהותסגור
-
5.שלמה- מעניין מאוד והערה קטנהגיא M 30/08/2019 12:34הגב לתגובה זו6 0רק רוצה להעיר ש- SOXX הינה תעודה שלדעתי מכילה את כל היבטי הטכנולוגיה העיקריים: ענן, IOT,AI, רובוטיקה, מכשור רפואי, זכרון ועוד. זו תעודה שהניבה תשואות גבוהות בהרבה מ- XLV, ומבחינת ההערכות המכפיל העתידי הממוצע שלה ב-5 האחזקות הגדולות היינו 19 לעומת 15 ב-XLV כך שפער ההערכות בין השניים לא גדול. דעתך?סגור
-
ה SOXX וה XLV מיועדות למטרות שונותשלמה גרינברג 31/08/2019 08:52הגב לתגובה זו3 0אלא, שכפי שאני כותב מזה עשור, ה SOXX הוא לב ההתקדמות הטכנולוגית וחייב (הוא או דומה לו) להיות בכול תיק השקעות לצד ה XLVסגור
-
4.די שלמה די. אתה ממחזר וזה כבר יותר מידי. (ל"ת)אולי תהיה קצת מקורי? 30/08/2019 11:14הגב לתגובה זו3 12סגור
-
מילא מיחזור שלו..אבל של אחרים כמו שכבר ציינו כאן!!!!!!! (ל"ת)רמקול 02/09/2019 13:33הגב לתגובה זו2 0סגור
-
תעבור לכותבים אחרים, מקוריים יותר (ל"ת)שלמה גרינברג 31/08/2019 08:53הגב לתגובה זו6 1סגור
-
כתבה מעולה!דרור 31/08/2019 08:33הגב לתגובה זו8 0שלמה כל הכבוד! עוקב אחריך שנים ונהנה משבוע לשבוע. על תתייחס ל ״ישראלי המכוער״ הנ״ל.סגור
-
ההערה נרשמה בתיק האישי של שלמה,רז 30/08/2019 22:18הגב לתגובה זו3 0והנושא יובא לידיעת ההורים בישיבה הבאה. בתודה, ההנהלה.סגור
-
3.כתבה מעולה !!זאב 30/08/2019 08:05הגב לתגובה זו14 2תודה רבהסגור
-
2.כרגיל כתבה מעניינת וכתובה יפה (ל"ת)יעקב 30/08/2019 03:47הגב לתגובה זו12 2סגור
-
1.מיזוג אפשרי של MO ו-PMאבנר 30/08/2019 03:03הגב לתגובה זו1 2היי שלמה, תודה על המאמר. מה ההתרשמות שלך מהמיזוג האפשרי בין פיליפ מוריס ואלטריה? מהלך נכון או שפיליפ מוריס סתם מכניסה את עצמה למערבולת הרגולטורית שבין אלטריה וה-FDA (ועכשיו גם ה-FTC)?סגור
-
לדעתי, בשלב הנוכחי, מהלך הכרחי עסקית (ל"ת)שלמה גרינברג 31/08/2019 08:53הגב לתגובה זו3 0סגור
-
המהלך טוב גם למחזיקי אלטריה ? (ל"ת)שמחה 31/08/2019 11:05הגב לתגובה זו1 0סגור