גיל שוויד מתעשר על חשבוננו ומקבל על זה את פרס ישראל

צעירים אחרי שירות ב-8200 יכולים לקבל מיליון דולר בשנה בעבודה בקפריסין בחברת סייבר שקשורה לאיחוד האמירויות; הידע והניסיון שנרכשו בצבא שווים הרבה כסף - זה כמובן לא תקין. אבל זה גם לא תקין שצ'ק פוינט, מלכת הסייבר המקומית, קיבלה את כל הידע והניסיון הזה בחינם ועוד מתלוננת שהיא משלמת הרבה מסים

 | 

נניח שאתם מסיימים את השירות הצבאי כמפתחים ב-8200 ומקבלים הצעת עבודה בשכר של  מיליון דולר בשנה. סביר שתלכו לראיון. ואז יגידו לכם שמדובר בחברה זרה ובעבודה בקפריסין - נו, אז מה? מיליון דולר בשנה!

ואז תחזרו הביתה לחשוב על העניין ותבינו שמדובר בחברה עם שורשים באיחוד האמירויות - נו, אז מה? הם מהטובים, לא? וחוץ מזה – אתם לא לבד, יש שם כבר עובדים ישראלים, ולמה לפספס - אם לא אתם מישהו אחר ילך, יעשה את העבודה, ויתעשר.

מיליון דולר, בייבי  
ואז הספק יעלה - אולי זה לא תקין, אולי זה כמו לעבוד עם האויב, למרות שהאנשים שראיינו אתכם הם "מה זה נחמדים". אבל אין בעיה – אתם לא עוסקים בפיתוח של סייבר התקפי וזה גם לא קשור למה שעשיתם בצבא.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אתם משכנעים את עצמכם שהכל בסדר. אבל זה לא. הסיבה היחידה שאתם כל כך מבוקשים היא שיש לכם ידע וניסיון. זה לא אתם, זה בזכות השירות הצבאי. קוראים לזה ידע נצבר וזה שווה כסף, הרבה כסף – מיליון דולר בשנה.

ההקדמה הזו לא נועדה להטיף מוסר לצעירים שרוצים להתעשר (וכן מדובר במקרים אמיתיים שנחשפו בתקשורת העולמית וגם אצלנו בידיעות ודהמרקר). היא נועדה להמחיש כמה שווה הידע והניסיון שנרכש בצבא – מיליארדים של דולרים ולאורך זמן הרבה יותר. ואיפה הכסף הזה נמצא? במשכורות של צעירים אחרי צבא וגם... בשווי של צ'ק פוינט ושל הקולגות שלה.

העברת ידע מהצבא לצ'ק פוינט - האם זה מותר? 
צ'ק פוינט היא החברה הישראלית הגדולה במונחי שווי שוק – 16.5 מיליארד דולר. אם מצרפים לרשימה גם את "החצי ישראליות", אז פאלו אלטו היא המובילה עם שווי של כ-20 מיליארד דולר. יש בין השתיים קשר הדוק – ניר צוק, מוותיקי ובכירי צ'ק פוינט, הוא המייסד של פאלו אלטו, וגם הוא כמו גיל שוויד ושלמה קרמר ממייסדי צ'ק פוינט הגיע לתחום מיחידת 8200.

צוק התחיל לעבוד בצ'ק פוינט עוד בחופשת השחרור שלו מהצבא, ובכלל – צ'ק פוינט, פאלו אלטו וחברות סייבר אחרות מלאות במתכנתים ישראלים בוגרי 8200. היחידה הזו הפכה להיות בית ספר מעולה להכשרת עובדי סייבר, ויצרה למעשה מאות סטארטאפים ועשרות חברות מצליחות שעשו אקזיטים ושנסחרות בשוויים גבוהים בוול-סטריט.

ניסיתי לעשות חשבון – כמה כסף נוצר בחברות שיצאו מהיחידה דרך אקזיטים, חברות נסחרות וחברות פרטיות. מדובר במעל 50 מיליארד דולר, וזו הערכה מאוד מאוד (אבל מאוד) שמרנית. אז בפעם הבאה שמישהו שואל איפה הכסף, הנה הוא, זה הכסף שלנו, רק שלקחו לנו אותו.

למה הכסף הזה שייך לנו, הציבור? הוא הרי שייך לגיל שוויד והחברים שלו. הם יזמו, בנו, הקימו, הנפיקו, הרוויחו. זה נכון, אבל חלקית – המדינה ויתרה לשוויד ולחברים שלו, היא סיפקה להם מתנה ענקית בחינם, היא העבירה להם ידע בדלת האחורית, הידע הזה הוא הבסיס לפיתוח בחברות האלו.

למה לא גובים כספים על העברת ידע מהצבא החוצה?
ידע זה לא הכל, כדי להצליח צריך גם לדעת לנהל ולשווק, אבל הידע, והמוצרים שנשענים עליו, הם הבסיס לכל. המדינה היתה צריכה לקבל את התגמול שלה מאותן חברות, אלא שהיא העדיפה לעצום עין – מה זה משנה, הרי מדובר בחברות ישראליות, ציוניות, חברות שהוקמו על ידי האנשים המוכשרים ביותר שלנו, וחוץ מזה – קשה ומסובך לבדוק העברת ידע. זה משהו ערטילאי, אז למה להתעסק בזה בכלל, במיוחד כשכולם חברים של כולם במדינה הקטנה הזו. למה שאיזה קצין בכיר מ-8200 יעיר הערה כזו אם בהמשך הוא מתכנן להקים סטארטאפ בעצמו?

אז ידע עובר ואפשר לבדוק ואפשר להבין עד כמה הוא חשוב, ואפשר לגלם אותו במספרים. יש גוף שעושה את זה – קראו לו בעבר לשכת המדען הראשי, ועכשיו קוראים לו בשם הלא מוצלח לדעתי – רשות החדשנות.

הגוף הזה מעניק תמיכה לחברות טכנולוגיה ובהמשך הן אמורות להחזיר לו תמלוגים. הן אמורות להחזיר תמלוגים ממכירות של מוצרים שפותחו בזכות התמיכה, וכן מוצרי המשך שהתבססו על הידע במוצר הקודם.

אתם מבינים, החיוב בתמלוגים על התמיכה הוא משורשר למוצרי ההמשך, ובצדק. אז למה אין כזו קרן שבודקת את הקשר בין המוצרים בחברות האלו לבין הידע שנרכש ונלמד במערכת הצבאית? אולי כי זה סודי? אולי כי לא עובר באמת כסף מהצבא לחברות האלו? יש אלף סיבות, אבל אף אחת לא באמת טובה.

זו לקונה מקוממת שמגדילה את הפערים בין שתי הכלכלות – כלכלת ההייטק לעומת הכלכלה הישראלית המסורתית. הכלכלה העשירה, לעומת הכלכלה המדשדשת יחסית, ואפילו כושלת. שתי כלכלות במדינה אחת. אם כסף היה עובר מההייטק למדינה כפיצוי/ תמלוגים על הידע, המדינה היתה עשירה יותר והכסף כנראה היה עוזר לכלכלה השנייה – המדשדשת.

זה נכון וצודק, אבל זה לא נעשה, ואגב – אותו הדבר בדיוק מתרחש באקדמיות שהפכו כר גידול לסטארטאפים ולאקזיטים במקרים רבים בלי שהאקדמיה מרוויחה מכך.

מרוויחים מהידע והניסיון הצבאי ומתלוננים על מסים - חוצפה ישראלית
אני יודע שהסיכוי שבקרוב יטילו על חברות הטכנולוגיה תשלום על ידע, הוא נמוך. הרי מול הטיעון הזה, חברות הטכנולוגיה לא ישתקו – הן יטענו שהן מאיצות את הצמיחה, שאסור לתקוע מקלות בגלגלים של מנוע הצמיחה העיקרי במשק; הן יאיימו לעזוב ועוד. רגע, הן כבר איימו לעזוב, וזה מקומם וכפוי טובה.

גיל שוויד, מנהל את צ'ק פוינט מיומה הראשון בהצלחה מדהימה. שאפו ענק, ובאמת שמגיע לו הפרס שבו זכה – פרס ישראל בתחום הייטק. הוא הראשון שקיבל את הפרס בתחום וזו החלטה מוצדקת.

אבל, בעוד הוא מחזיק בפרס ישראל הוא מלין על המסים הגבוהים בארץ. בעוד הוא מחזיק בפרס ישראל הוא מאיים לעזוב את השוק המקומי ולשלם מסים במקומות אחרים בעולם - זו חוצפה, זו כפיות טובה.

שוויד במשך עשרות שנים מנצל את הלקונה הקיימת ושואב ידע ומידע טכנולוגי מהצבא - אז גם אתה מר שוויד כמו כולם, הכל זה כסף?  גם כשאתה שווה מיליארדים אתה לא מסתכל לאחור ואומר תודה למדינה (הפראיירית) שנתנה לך ליצור את צ'ק פוינט? נכון, חוקית הכל אפשרי. לא עברת על חוק אחד. אבל יש אמת, והאמת אולי היא לא חד משמעית, אין שחור ולבן, אבל מה שבטוח  קיבלת הרבה ערך מהאנשים שגויסו לצ'ק פוינט, והם מה לעשות – ישראלים ששירתו בצבא, גם בתור מפתחים. אין לזה משמעות בעיניך?

ולסיום אחזור להתחלה – אנחנו כועסים, ואולי בזים לאותם צעירים שאחרי שירות צבאי ב-8200 עוברים לשרת, בגלל בצע כסף, חברות זרות שאולי יש להם נגיעה לאיחוד האמירויות. אבל רגע, מה ההבדל בין סיסקו לבין אותה חברה? למה בסיסקו מותר לעבוד? היא הבטיחה לנו שלא תמכור מוצרים שפותחו בידי ישראלים לגורמים לא רצויים? ובכלל – מי הבטיח לנו שהמוצרים של צ'ק פוינט לא נמכרים דרך גוף שלישי לגורמים לא רצויים.

ויותר מכך – מי הבטיח לנו שצ'ק פוינט לא תימכר? ואם היא תימכר אולי זה יהיה לחברה באמירויות, או לסיסקו שישימו יד על הטכנולוגיה ועל הידע שחלקו וראשיתו במוחות של הצעירים הישראלים. נושא מורכב, שחייב פתרון, אבל כל עוד אין חוק, יש הגיון בריא – קיבלתם כל כך הרבה, לפחות תסתמו את הפה ותפסיקו להתלונן שאתם משלמים יותר מסים מאשר בחו"ל.

וכמעט שכחתי  - צ'ק פוינט משלמת מסים נמוכים במיוחד. כל מיני תקנות מס עוזרות לה ומצ'פרות אותה ביחס לעסקים אחרים – המס שלה נמוך מאוד, נמוך מרוב העסקים שאתם מכירים.  על כך בטורים קרובים.

תגובות לכתבה(59):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 57.
    מה שונה מקצינים בכירים סוחרי נשק?
    אריק 02/11/2019 13:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדינת ישראל גן עדן לשחיתות
    סגור
  • 56.
    מדינה וצהל מופקרים
    אנדי 31/10/2019 21:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המדינה וצהל והשבכ יודעים על הערוץ שהתפתח מחוץ למדינה כדי להעלים מיסים ויותר מכך השואב סודות שמסכנים את הכוחות המיוחדים שלנו.הכל עבור כסף.כי יש תקדים שוויד.אולי מחר יחליטו לאכוף את הפירמה ואז כל מי שעל הערוץ הזה ייחשב עבריין או מרגל.מישהו חקר האם היתה דליפה מערוץ זה שהסגירה את המבצע בחאן יונס.
    סגור
  • 55.
    כתב קומוניסט הזויי בכל קנה מידה הרי גם הצבא וכמובן כולנ
    פז 31/10/2019 17:00
    הגב לתגובה זו
    1 1
    נהנים מאנשי מקצוע טובים יותר ומידע
    סגור
  • 54.
    כתב עלוב
    ברכה 31/10/2019 06:50
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כמה קטן ונבוב
    סגור
  • 53.
    גם עין צרה יש כאן
    עמרם 29/10/2019 07:41
    הגב לתגובה זו
    4 1
    שביב של קנאה לבטח נמצא כאן..זוכרים את טבע ואחרות. לא נרגעו הכתבים עד שראו את החברות בצרות ואלפי מפוטרים...ולא שאותן חברות הייו חפות מכל חטא..ובכל זאת כשעלות העסקת עובדים כאן יקרה וחברות עוברות לירדן.מצרים וגם להודו אז תרגיעו ולו רק שלא נגיע למצב של אבטלה קשה
    סגור
  • טען עוד
  • 52.
    שהגז ישאר באדמה (ל"ת)
    מזכיר את שלי יחימוב 28/10/2019 18:28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 51.
    המדינה גם שואבת "כוח מוח" מאותם צעירים שמתגייסים ל-8200
    ומצד שני 28/10/2019 17:49
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הידע שנוצר ב-8200 נוצר במוחם של אותם צעירים שמתגייסים ל-8200, והוא לא מיובא מחו"ל. יש כאן הליך של הפרייה הדדית. כמו שקציני ח"יר עוזרים לצה"ל להשתפר, וכשהם משתחררים, הם "מוכרים" את הידע הזה לכל דורש
    סגור
  • 50.
    איזה קשקוש של כתבה
    אחד 28/10/2019 11:18
    הגב לתגובה זו
    7 1
    יכולה מדינה קומוניסטית. להשאיר העובדים אצלה, להקים חברות ולפתח מוצרים בעצמה ולמכור. שהרי המדינה אף מוכרת נשק לעולם. כל עוד שנכנסים מיליארדים למדינה מצבנו טוב מאוד
    סגור
  • 49.
    אולי לחרדים מגיע פיצוי על כך שלא שירתו
    דני צור 28/10/2019 09:59
    הגב לתגובה זו
    2 2
    שהרי לא זכו בהכשרה ובניסיון שלו זוכים החיילים בחינם במהלך שירותם.
    סגור
  • 48.
    איזה שחיתות חבל על הזמן
    יאיר 28/10/2019 09:09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    גם הוא מקבל מהנדסים מוכנים מהצבא. וגם לא משלם מס. איך יכול להיות שזה עובר מתחת לרדאר של הצבור. אני מתפלץ כשאני קורא זאת. הםוליטיקאים שנתנו הטבות מס אלו עכשיו הן תוקםים את החרדים העניים . איזה ממזרות.
    סגור
  • 47.
    קנאה
    צחיר 28/10/2019 08:47
    הגב לתגובה זו
    6 1
    קנאה ושנאה עצמית במקום הערכה והערצה למי שהקים כזו ממלכה מוצלחת לאורך שניםכל הכבוד לגיל שוויד ולפועלו .שימותו הקנאים
    סגור
  • 46.
    שאלה - האם עדיף היה ששווייד יעביר את עסקיו לחו"ל ?
    ברכה 28/10/2019 07:03
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אסור לשכוח שיש תחרות בעולם על קליטת חברות הייטק מצליחות . אסור לזרוק את התינוק עם המים ויש להעריך מאד את מר שווייד על הפטריוטיות שלו . כל הכבוד לו !
    סגור
  • 45.
    אמירות קומוניסטיות
    ברכה 27/10/2019 23:32
    הגב לתגובה זו
    6 0
    שווייד מחלוצי ההייטק היה הקטר שמשך צעירים מוכשרים לענף . ההייטק הפך להיות למעסיק משמעותי עם שכר מכובד לעובדיו . הלוואי שירבו יזמים וממציאים כגיל שווייד שמקפיד להשאיר את האימפריה שהקים בארץ .
    סגור
  • 44.
    יש עוד אנשים שתרומתם מיוחדת
    יהודה אלידע 27/10/2019 18:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אכן ניצול השירות הצבאי לקריירה אחרי השחרור. לפי היגיון זה, כל העיתונים צריכים לשלם תמלוגים עבור הכשרת העובדים שלהם בגלי צה"ל ובפרסומי דובר צה"ל השונים. או שאלה חיילים מיוחדים בהגיעו מהמאגר של אנשים שמגיע להם יחס מיוחד כי הם הבנים (והבנות) של הורים עם קשרים, שצה"ל חפץ ביקרם.
    סגור
  • 43.
    חברה שלוקחת רעיונות מיזמים
    דנה 27/10/2019 18:03
    הגב לתגובה זו
    4 0
    למרות התדמית הטובה שלהם זו חברה שדורסת את הקטנים, מגיעים אליה עם רעיון ואחרי חודש רואים שהם השיקו את הפתרון הזה
    סגור
  • 42.
    למה אתם לא מסוגלים לפתוח את הראש - הכתב צודק
    חיים 27/10/2019 18:01
    הגב לתגובה זו
    11 2
    אתם לא מבינים עובדים עלייכם, מנצלים אתכם, עד מתי תעדיפו להיות האשה המוכה.
    סגור
  • 41.
    אם אני מסתכל כמו סוחר בבאסטה, אתה טועה בענק
    סתם אחד 27/10/2019 17:03
    הגב לתגובה זו
    2 3
    בשנה הראשונה- רק מהמיסים אתה מחזיר את כל ההשקעה. התרומה למשק עצומה. הלוואי רבים כאלה.
    סגור
  • 40.
    הצבא ניצל אותם בחינם
    עוד אחד 27/10/2019 16:57
    הגב לתגובה זו
    5 3
    והחרדים מנצלים את העם בחינם יושבי המלונות בשטחים מיצגים את עצמם בחינם רק אלו היזמים שמביאים כבוד.כסף מחו"ל והערכה חייבים למדינה נו עדיף להקים סטארט-אפ בחו"ל .פראאייר מי שמשלם פה מסים.
    סגור
  • 39.
    הכתב לא יודע על מה הוא מדבר
    אזרח 27/10/2019 16:29
    הגב לתגובה זו
    7 4
    אותם אנשים ששירתו ב8200 נבחרו בגלל היכולות שלהם. הצבא לא עשה אותם חכמים, הם כבר באו לשם כאלו. הצבא מינף את החוכמה והידע שהיה להם לטובתו (וכחלק מזה, לימד אותם דברים על מנת שהם יוכלו לתרום לו כמה שיותר). אם לא היו מגייסים אותם, הרוב המוחלט מהם היה מצליח מאוד באזרחות בכל מקרה! הכתב הזה הוא ליצן, וטוב יהיה אם להבא יחשוב חמש דקות לפני שיכתוב שטויות. יחסוך לכולנו זמן יקר.
    סגור
  • 38.
    ואם הייתי טיס והלכתי לאל על? (ל"ת)
    אנונימי 27/10/2019 16:03
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 37.
    גיל שוויד היה בצבא לפני 20 שנה (ל"ת)
    קטנוני 27/10/2019 15:57
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 36.
    כתבה מטופשת. כולם מרוויחים על חשבוננו
    ישראל 27/10/2019 15:56
    הגב לתגובה זו
    4 2
    עובדי המגזר הציבורי המנופח, עובדי הנמלים, עובדי הרשויות המקומיות ותאגידי המים, שטראוס, תנובה, צ'קפוינט וביזפורטל. כולם מרוויחים על חשבוננו.
    סגור
  • 35.
    כותרת מגוכחת. כולם מרוויחים על חשבוננו. אחרת הם היו מחסלעם את העסק. (ל"ת)
    אנונימי 27/10/2019 15:52
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 34.
    וכמה גנרלים מוכרים נשק
    מאיר 27/10/2019 15:20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ומקבלים "כספי דמים"? (באפריקה...באסיה...).וכמה חברות ריגול..אבטחה...נותנות שירות במקומות עויינים לישראל? רק רגע..המדינה לא מאפשרת מעבר דולרים לפעילי חמאס בעזה? בקיצור. כתבה הזויה.
    סגור
  • 33.
    כל הכבוד אבישי בלי מורא ובלי פחד!
    אלירן 27/10/2019 14:58
    הגב לתגובה זו
    6 8
    זה עיתונאי, נוגע בנושאים לא חלביים, ושאחרים לא מתעסקים בהם. במקום להיות שופרים של הממשל או השוק הפרטי יש גם להיות הפה של העובדים!
    סגור
  • 32.
    מסכים עם הכותב,יש כאן בעיה גדולה (ל"ת)
    אציק ק 27/10/2019 14:56
    הגב לתגובה זו
    4 5
    סגור
  • 31.
    מבכים עם 22
    משה מיציע א 27/10/2019 14:42
    הגב לתגובה זו
    3 1
    החיילים שירתו מספר שנים. הצבא משחרר אותם על מנת לא לשלם להם משכורות גבוהות. במקום זה מגייסים חיילים חדשים בעלות אפסית. זה חיסכון לצבא ואת זה לא לקחת בחשבון . החייל שהולכים ל 8200 הם מוכשרים , הם וההורים השקיעו המון זמן וידע על מנת להגיע ל8200. מגיע להםץ
    סגור
  • 30.
    פתח תקווה
    סרגיו 27/10/2019 14:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שטיות אף אחד אחרי 8200 לא מקבל 1B דולר, בוגר מקבל 12K אולי 15, אחד שהיה בקבע איזה 7שנים , יקבל 20-22, תפסיקו לספר מיטוסים . למרות שיש אנשים מוכשרים אך יש אותם גם בכול מקום.
    סגור
  • 29.
    כתבה הזויה (ל"ת)
    ארז 27/10/2019 14:23
    הגב לתגובה זו
    9 2
    סגור
  • 28.
    בושה וחרפה
    חזירות נטו 27/10/2019 14:13
    הגב לתגובה זו
    5 2
    אין הבדל בין מפקד כיתה שיוצא להדריך מורדים בקונגו לבוגר 8200 שיוצא לשוק החופשי.מדובר בידע צבאי שעל פי חוק חייבת להיות תקופת צינון ומידור שבה אסור לחייל לעסוק בתחום
    סגור
  • 27.
    כתבה נכונה ואמיצה - כל הכבוד (ל"ת)
    מיקי 27/10/2019 14:11
    הגב לתגובה זו
    5 5
    סגור
  • 26.
    מעוות לחלוטין (ל"ת)
    עע 27/10/2019 13:53
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 25.
    כח לפרגן
    צחיר 27/10/2019 13:16
    הגב לתגובה זו
    6 4
    תמיד יהיו קנאים חולניים שלא מסוגלים לפרגן.לפי התיזה שלך גם מי שמרוויח מעבודה של בוגרי אוניברסיטה ,מהנדסים ,תכנתים גם הוא שודד ...מתי תלמדו לפרגן ותותרו על הדי אן אי מלא הרוע שלכם ....
    סגור
  • 24.
    צרות עין. (ל"ת)
    יגאל 27/10/2019 12:49
    הגב לתגובה זו
    6 5
    סגור
  • 23.
    צודק במידה רבה - זה גם לא הוגן לחייל קרבי
    שלומי 27/10/2019 12:21
    הגב לתגובה זו
    5 4
    שהולך לעבוד בתחנת דלק בסוף השירות רק בגלל שרצה להיות קרבי או בגלל שהיה לו פרופיל גבוהה.
    סגור
  • 22.
    כתבה טפשית - הנל התנדבו בצבא שלוש או ארבע שנים ונתנו .
    חכם 27/10/2019 12:14
    הגב לתגובה זו
    11 5
    נתנו מעצמם שנים יקרות עכשיו מותר להם לחיות ולהרוויח גם הם השקיעו בצבא
    סגור
  • 21.
    8200 כנראה לא חכמים גדולים (ל"ת)
    בוקר אור 27/10/2019 12:07
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 20.
    שטויות. פאלו אלטו משלמת מיסים בישראל?
    יאיר 27/10/2019 12:02
    הגב לתגובה זו
    4 3
    כמובן שלא,אז היא לא "מתלוננת" על גובה המיסים.
    סגור
  • 19.
    עובדיה, תתבייש לך, להקליד במחשב זו לא בעיה, איזו חברה
    גיל 27/10/2019 11:57
    הגב לתגובה זו
    7 7
    אתה ושכמותך הקימו ???? אכלו לי שתו לי גרסת 2019 גועל נפש
    סגור
  • 18.
    הבעיה האמיתית היא שהיחידות הפכו לתעסוקה לקומבינטורים
    לוחם לשעבר 27/10/2019 11:56
    הגב לתגובה זו
    8 3
    האליטות שפעם קימבנו את ביניהם בעיתון במחנה או גלי צהל מקמבנים אותם עכשיו ב8200 בעוד אחרים מגרזים את הטנקים שלהם ושוכבים במארבים.
    סגור
  • התגובה הכי נכונה (ל"ת)
    הכל פרוטקציה 27/10/2019 13:01
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 17.
    כל מילה בסלע !!! תודה אבישי (ל"ת)
    אודי 27/10/2019 11:04
    הגב לתגובה זו
    7 6
    סגור
  • 16.
    ואם היית רמטכ"ל ובגלל זה אתה יכול להיות ראש ממשלה ?
    אזרח 27/10/2019 10:56
    הגב לתגובה זו
    5 3
    האם גם כאן כדאי לנכות מיסיםבמקור ?
    סגור
  • 15.
    לא הגזמת ??
    ישראלי חושב 27/10/2019 10:55
    הגב לתגובה זו
    7 4
    להבדיל אלף אלפי הבדלות , אם הוכשרתי כחייל בצה"ל והקמתי לאחר שחרורי חברת אבטחה, האם עלי לשלם תמלוגים לצה"ל ? צריך גם לפרגן. שוויד קיבל הכשרה ב 8200, תרם כנראה בזמן שרותו כמעט ללא תמורה ובשל אופיו היזמי, הקים תעשייה לתפארת. אז למה לא לפרגן ??אלפי העובדים בחברתו בישראל משלמים מסים והכלכלה נהנית . אז תן כבוד !!
    סגור
  • 14.
    כמו בטבע המנהלים התעשרו
    אבי 27/10/2019 10:51
    הגב לתגובה זו
    5 2
    והמדינה נתנה מיליארדים וקבלה צינור
    סגור
  • 13.
    אולי גם ערן זהבי חייב משהו למישהו פה?
    דמי קולו 27/10/2019 10:40
    הגב לתגובה זו
    8 3
    על "הידע הנרכש" במכבי והפועל תל אביב, כשאת המסים האדירים שהוא משלם כרגע רואים השלטונות הסינים? הטיעון שלך יכול לעוף עוד הרבה יותר רחוק. אבל המשפט שבאמת הצליח להעיף לי את המוח הוא "אם כסף היה עובר מההייטק למדינה כפיצוי/ תמלוגים על הידע, המדינה היתה עשירה יותר והכסף כנראה היה עוזר לכלכלה השנייה – המדשדשת". אבישי, בחייך, בן כמה אתה?
    סגור
  • 12.
    יציאת ידע צבאי ולאן? לערבים..
    שחר 27/10/2019 10:37
    הגב לתגובה זו
    1 1
    איחוד האמירויות
    סגור
  • 11.
    "כתבה " שכולה קינאה וצרות עין .
    Business 27/10/2019 10:33
    הגב לתגובה זו
    12 4
    הדברים מקורם בקנאה וצרות עין עלובה . ידע , כשרון , תשלום מס , נאמנות ,נחישות , יושרה , 8200 . איך אתה מערבב הכל כדי להצביע על מה ? מה בדיוק אתה משיג או מצביע עליו ? מלבד הפגיעה שאתה פוגע באנשים טובים ( ויש גם יוצאים מהכלל ) אינך מבין ויודע איך הדברים עובדים . לעיתים נוצרות בחוץ חוזקות שהמערכת נהנית מהם אין ניצול של ידע ספציפי משיתי אלא של ידע יכולתי שנרכש . דבריך הם פשוט שטויות ומצביעות שאינך חלק מגרעין הפעילות . הייתה גאה אם היה לך חלק בסוד הענין מס צריך לשלם אך בודאי לא תבקר רצון להתנהלות מיטבית . דוקא שוויג ראוי להערכה . בקיצור לך תלמד לעומק ץ אין אלהים אין יהווה רק אהבה
    סגור
  • 10.
    נושא בעייתי - צ'ק פוינט גונבת ידע
    דני 27/10/2019 10:17
    הגב לתגובה זו
    5 4
    במשך עשרות שנים, וזה ידוע, אולי מותר, אבל המדינה צריכה לעצור את זה
    סגור
  • 9.
    כמה קנאה, הבן אדם מצליח, תפרגנו (ל"ת)
    שלוי 27/10/2019 10:11
    הגב לתגובה זו
    7 3
    סגור
  • 8.
    ואולי בעצם גם
    א 27/10/2019 09:57
    הגב לתגובה זו
    5 4
    חיילי 8200 קרעו את התחת והעניקו לצבא טכנולוגיה ידע עצומים שלמדו תוך תנועה בשירות
    סגור
  • 7.
    יחיו הקנאים ויאכלו את הלב
    אחד העם 27/10/2019 09:46
    הגב לתגובה זו
    7 3
    כתב אויל ודמגוג מה שעשה שוויד, עשה במו ידיו. כל השאר המצאות של הכתב שהקנאה אוכלת אותו.
    סגור
  • 6.
    אני לא קשור לצ'קפוינט, אבל...
    כבר מזמן לא חייל 27/10/2019 09:45
    הגב לתגובה זו
    8 4
    בקצרה: כתב יקר, תפסיק להתבכיין. המדינה משקיעה בחיילים למטרותיה, הם נתנו למדינה 3 שנים ויותר, והידע נשאר איתם לחיים. זה התגמול העיקרי שלהם על שירות צבאי וזה בסדר גמור. חלקם יהיו מכונאים מצויינים, חלקם מנהלים מעולים, חלקם מתכנתים, ויש גם כמוני ששירתו ביחידות קרביות/מיוחדות, קיבלו מגוון הכשרות ואימונים שעולים הון ואין להם אפילו איפה להשתמש בכישורים שקיבלו בשוק האזרחי כי להיות שכיר חרב זה לא משהו. זה לא קשור לצ'קפוינט או סיסקו או אף חברה אחרת ואי אפשר לשים סיווג בטחוני ולהגביל שימוש בכישורים שנלמדו – לא בתיקון טנק, לא בניהול לוגיסטי, ולא בתיכנות. אתה יכול להלין על כך שאזרחים ישראלים בוחרים לעבוד בחברות בבעלות זרה, אבל בינתיים הם לא עוברים על החוק וזכותו של אדם לעשות שימוש בידע המקצועי שלו כרצונו. חופש העיסוק - חפש בגוגל.
    סגור
  • 5.
    מאמר מיותר והזוי
    ארז 27/10/2019 09:25
    הגב לתגובה זו
    10 4
    הידע שרכשו והניסיון שייך לאותם חיילים שעבדו 3 שנים (לפחות) כמעט בחינם. עבור אותו ידע הם מקבלים תשלום הוגן מהחברות שמעסיקות אותן לאחר השירות הצבאי. הטענה שלך מגוחכת ומקבילה לטענה שחברה שמעסיקה אותי כיום צריכה לשלם תמלוגים לחברה שהעסיקה אותי בעבר ודרכה צברתי ידע וניסיון.
    סגור
  • 4.
    לגיל שוויד. ידומו הקנאים.
    כל הכבוד 27/10/2019 09:24
    הגב לתגובה זו
    8 3
    אם לא הבנת ההתעשרות היא המוטיבציה לכלכלה הפורחת שלנו. וממנה נהנים גם העניים. הקומוניסטים ודומיהם הביאו רק חורבן. ואז כולם נעשו עניים לחלוטין (אבל שווים. שווים אפס)
    סגור
  • 3.
    מה זה הכותרת הקומוניסטית הזאת ?
    עמוס 27/10/2019 09:19
    הגב לתגובה זו
    9 3
    "מתעשר על חשבוננו"?
    סגור
  • 2.
    ישנם רבים שם שיצאו ולכולם יש את הידע לפעול.
    אורי... . 27/10/2019 09:06
    הגב לתגובה זו
    17 3
    לא מהתחום, אולם על חברה שקיימת כבר עשרות שנים, ולא מזמן רכשה בעשרות מליונים חברה שהקימו פורשים ממנה ולספר שזה על חשבון ההכשרה שלנו? כתבתה שנוסעים לקפריסין, אז שייסעו. הוא הקים כאן ומפרנס אלפי משפחות והטיפשות שלך לא תזיז לא ולא ל שכמותו. בהצלחה לכולם
    סגור
  • 1.
    שטוית במיץ ואם למדת רפואה בצרפת ופיתחת תרופה לסרטן
    צדק 27/10/2019 09:00
    הגב לתגובה זו
    17 7
    האם כספי המיסים מהפיתוח שלך צריכים לעבור לצרפת ??? לא זה יראה דיבילי ולא הוגן אותם יוצאי 8200 הוריהם שילמו מספיק מיסים כדי לתפעל צבא
    סגור
  • לא הבנתי את הקשר (ל"ת)
    עוזי 27/10/2019 10:16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות