קילו מלפפונים בארץ עולה 5.9 שקל ובגרמניה 2.3 שקל - הכיצד?
כשהייתי ילד, סיפרו לי שבארץ המחירים של בשר ושל מוצרי אלקטרוניקה גבוהים, אבל, בארץ לפחות הפירות והירקות זולים וטעימים.
בחו"ל, ככה אמרו לי, הפירות גם יקרים וגם לא טעימים. לפחות מהניסיון שלי, זה לא היה כל כך רחוק מהאמת. אני זוכר שכשהגעתי בפעם הראשונה לאמריקה, לטיול בר מצווה, גיליתי שאמריקאים כמעט לא אוכלים פירות וירקות כי ירקות זה דבר יקר ועם טעם של פלסטיק. אחר כך הגעתי לשוויץ וכמעט חטפתי שוק גם מהמחיר של המלפפון, וגם מהעובדה שמלפפון אחד יכול להאכיל משפחה בינונית במשך שבוע, אם היא מוכנה להסתפק במשהו שיש לו טעם של מים.
לפני כמה שנים, התגוררתי תקופה בגרמניה. הייתי גם בברלין, וגם בפרנקפורט, וגיליתי שגם גרמנים לא אוכלים הרבה פירות וירקות. אבל לא בגלל המחיר, וגם לא בגלל הטעם. פתאום גיליתי שאני יכול לקנות בחנות ליד הבית עגבניות ומלפפונים יותר טעימים מבארץ, ובמחיר לא יותר גבוה.
נזכרתי בזה כשנכנסתי לסופר השבוע. קילו עגבניות ברמי לוי קילו עולה 4.90 שקל, וקילו מלפפונים 5.90 שקל. לצורך ההשוואה, נכנסתי לאתר של רשת סופרים גרמנית, וגיליתי שעגבניות עולות שם 89 אירו-סנטים, כ- 3.39 שקל, ומלפפונים עולים 59 אירו-סנטים, כ- 2.26 שקל.
בזמנו, ניגשתי לחברה, שהיתה אחראית על תחום המחירים בבנק המרכזי בגרמניה, ושאלתי איך הם הורידו את מחירי הירקות והפירות. היא ענתה לי שבגלל האיחוד האירופאי, בוטלו ההגבלות על ייבוא וייצוא של תוצרת חקלאית. בנוסף, האיחוד האירופאי ביטל את מכסות הגידול שהיו נהוגות, ובמקום זה, עברו לתת תמיכה ישירה לחקלאים ללא תלות בגידול שהם בוחרים לגדל. עכשיו, היא אמרה לי, מחירי הפירות והירקות יותר תנודתיים מכפי שהם היו פעם, אבל הם הרבה יותר זולים.
מאז שחזרתי לארץ אני כל פעם תוהה למה בארץ אי אפשר לעשות את אותו הדבר. נזכרתי בזה שוב, כשקראתי שהממונה על ההגבלים העסקיים מעוניינת לבחון את שוק הפירות והירקות כדי להבין למה המחירים כל כך עלו בשנים האחרונות. אבל לצערי, אני לא בטוח שהיא תצליח לעשות משהו בנידון.
כי בארץ, כתוצאה מחשש ממחסור במזון ומצורך למצוא תעסוקה לעובדים באזורי ספר, הוחלט בשנים שאחרי הקמת המדינה שיש להגן על החקלאים. וההגנה על החקלאים התבצעה בשתי שכבות. הראשונה, מגבלות על הייבוא, שכמעט ולא מאפשרות לייבא לארץ פירות וירקות. השנייה, יצירת מונופולים בכל רמה בדרך בין החקלאים לבין הצרכן - יש מועצות חקלאיות שמאגדות את החקלאים ושקובעות את מכסות הייצור. יש את תנובה שמשווקת את התוצרת החקלאית. ויש שלוש-ארבע רשתות מזון שמשווקות את הירקות והפירות לצרכן. אז נכון שהיום חלק מהרשתות רוכשות את הירקות והפירות ישירות מהחקלאים, אבל מכיוון שתנאי הסחר נקבעים על ידי המונופולים הקיימים, התוצאה היא שמי שמרוויח זה רשתות השיווק, בזמן שהחקלאים נשארים עם הכנסות שבקושי מכסות את ההוצאות.
האמת היא שאפשר בקלות לעשות בארץ את מה שעשו בגרמניה. צריך לאפשר ייבוא חופשי, ואפשר גם לפרק את כל המועצות החקלאיות, ולתת לכל חקלאי להחליט אילו ירקות ופירות הוא רוצה לגדל, וכמה. החקלאות בארץ מאד יעילה, ולכן היא תשרוד, ואפילו תפרח.
כדי להבטיח שזה אכן יקרה, וכדי לתת לה תנאים שווים לתחרות מול חו"ל, מגיע לחקלאים פיצוי בצורה של סובסידיה ישירה. בדיוק כמו בגרמניה. זה יהיה טוב לכולם, כי אם הסובסידיה הישירה תינתן באופן שהוא פחות או יותר יעיל, החקלאים ירוויחו יותר, והצרכנים ישלמו פחות. אבל איכשהו, יש לי הרגשה שזה לא יקרה. כי זה לא קרה עד עכשיו. אולי בקדנציה של הממשלה הבאה (זאת שיום אחד, אולי, עוד תקום)?
ד"ר אביחי שניר
המכללה האקדמית נתניה ובית ההשקעות אינפיניטי
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
82.סופריםיוסי 21/12/2020 18:09הגב לתגובה זו0 0פה בארץ סופרים הכל במנות קטנות שימורים קטנים קוואקר קטן פירות קפואים שקיות קטנות בחול הכל גדול וזול פה מצאו שיטה להקטין הכל ושתשלם יקר הרי מה תעשה לא תאכל? וזאת הנדינה שלנו גנבים בני גנביםסגור
-
81.אם היית נכנס לרמי לוי לפני חודשיעקב 02/12/2019 08:10הגב לתגובה זו1 0אז מחיר העגבניות היה 0.99 ומחיר המלפפונים גם 0.99 , האם היית כותב את אותם דברים?סגור
-
80.כמה טוב בגרמניה (ל"ת)טמבלביץ' 30/11/2019 10:58הגב לתגובה זו1 0סגור
-
79.הכל נכון חוץ מסובסודיהמומחה לקנוניות 28/11/2019 08:52הגב לתגובה זו0 1רק שוק חופשי. אם יבוא יותר זול מיצור אז נייבא.סגור
-
78.מחירי פירות וירקותשלמה 27/11/2019 06:44הגב לתגובה זו1 1תחילת הכתבה מציינת את איכות הירקות ומחירן הנמוך היה נכון עד שהליכוד עלה לשלטון והוריד את החקלאות לקרשיםסגור
- טען עוד
-
77.ביבי שומר על הבסטונרים שקורעים לנו את הצורה. .AL 26/11/2019 14:11הגב לתגובה זו0 1כי ביבי שומר על הבסטונרים שלא יפגעו במתח הרווחים הענקי שלהם. הם התמיכה שלו במרכז הליכוד.סגור
-
76.הסיפור פשוט...אריק בר 24/11/2019 21:43הגב לתגובה זו0 2הצרכן הישראלי עדין בשלב ה - " בוסר" , כדי שילמד מעמיתיו בחו"ל .מחיר גבוה - לא קונים. אם נדרש בכל זאת אזי מחפשים את הזול ביותר וקונים מעט .....לא משלמים כל מחיר...אבל זה המאפיין הבולט אצל הצרכן הישראלי . לא דוחה סיפוקים. זה נקרא פינוק .סגור
-
75.חלם בהיתגלמותומודיקו 24/11/2019 21:40הגב לתגובה זו2 0מועצת החקלאים מונה 5000 פקידים(נותני שירות) על 10000 חקלאים ... כל 2חקלאים פקיד... המועצות מזמן הפכו לגוב לתומכים במימון האזרחים..., חבל אתם משניאים את עצמכםסגור
-
74.ע"מ לקנות ירקות ופירות בזולערבי 24/11/2019 20:18הגב לתגובה זו2 1צריך ללמד את היהודי מגיל קטן לא להיות חזיר בכסףסגור
-
73.פירות וירקותרוני 24/11/2019 19:53הגב לתגובה זו3 0דרוש שר חקלאות שייתאג לחקלאים שנירמסים על ידי רשתות השיווק כמו ייבוא מחול טומן בתוכו סכנות של אי פיקוח על המוצר כמו למשל ייהוא מהרשות הפלסטית באיזה מים משקים את השדות באיזה דשנים וריסוסים ייבוא גבינות מחול במה מאכלים את הפרות ראה פרה משוגעתסגור
-
72.תגובהעופר 24/11/2019 19:12הגב לתגובה זו0 0בליטא זה עולה קילו מלפפונים 2שקלסגור
-
71.בשוק רמלה 3 ש"ח. קילו מלפפוניםעפר מרגולין 24/11/2019 18:41הגב לתגובה זו1 0בשבוע שעבר הייתי בשווקים שונים. ובשוק רמלה מבחר פרות וירקות יפים בחצי המחיר משוק הכרמל שוק התקווה רוב הפרות והירקותת ב3 ש"ח לקילוסגור
-
70.אולי די כבר עם הכותרות הילדותיות האלה?נמאסתם 24/11/2019 17:34הגב לתגובה זו1 2שיהיה לנו שקט ביטחוני כמו בגרמניה נוכל למכור מלפפונים גפ בשקל. יותר מדי עיתונאים יותר מדי תקשורתסגור
-
מה הקשר ???? (ל"ת)אריק בר 24/11/2019 21:30הגב לתגובה זו0 0סגור
-
69.מה זה הכיצד פה כולם גנביםיאקי 24/11/2019 16:36הגב לתגובה זו0 0גנביםסגור
-
68.חשוב ביותר! סופסופ מישהו מדבר על מחירי הפירות והירקותשעלו בצורה מפלצתית 24/11/2019 16:26הגב לתגובה זו0 0הזוועתייםסגור
-
67.לובי של החקלאיםיעלולה 24/11/2019 15:33הגב לתגובה זו2 0כולם גוזרים עלינו קופון. במיוחד הרשתות הגדולות. מצער שאנו עם לא מחונך. לו היינו מחרימים רשת שאינה מורידה מחירים והיינו מוכנים גם ליסוע 30 ק'מ לכל כיוון, אזי לא היינו מגיעים למצב המגיש, שכולם עושים קופה עלינו.שלא לדבר על לוביסטים בשכר שדואגים לחקלאים המאורגנים.סגור
-
66.כשרות מושחתתרוני קורן 24/11/2019 14:03הגב לתגובה זו1 3כי בגרמניה אין משגיחי כשרות אוכלי חינם, שגם צריך לשלם להם משכורת עתק וגם לוקחים לעצמם מעשר יעני בשם הדת...סגור
-
בגרמניה אין כשרותיקי 24/11/2019 18:00הגב לתגובה זו2 2אבל אנטישמיות יש ויש. גם בישראל יש אנטישמיות. והרבה. למה לפני 30 שנה היה זול עם הכשרות? אולי כי אז לא היו רשתות מונופוליסטיות?סגור
-
65.הכיצד??? משהו בדרך דופק אותנו חזק בתחת בלי וזלין (ל"ת)נועם 24/11/2019 13:56הגב לתגובה זו0 0סגור
-
64.כל הכבוד לאיחוד האירופיאפי 24/11/2019 13:49הגב לתגובה זו0 0גם בארץ צריך לתמוך בחקלאות ובחקלאים ישירות כדי שימשיכו בעיבוד הקרקע. במקביל לאפשר יבוא שבהאתאם למחיר היבוא תהיה תמיכה לחקלאים שתאפשר למכור גם תוצרת מקומית בהתאם ליכולת הגידול בעדיפות ראשונה.סגור
-
63.האדמה הממשלהאזר 24/11/2019 12:51הגב לתגובה זו0 0היא לא מאפשרת לעבריינים בדרום להבריח מעזה חחחחחסגור
-
62.פירות וירקות (ל"ת)מלי 24/11/2019 12:37הגב לתגובה זו0 0סגור
-
61.החקלאים מוכרים לרשתות ב1 ש"ח והן מוכרות לנו ב 10ש"חנ 24/11/2019 12:31הגב לתגובה זו2 2ואתה רוצה לסבסד את החקלאים??? למה שלא נעשה חוק שמגביל את רווח הרשתותסגור
-
60.ריסוס מסרטןיקרות מלאות ריסוס 24/11/2019 11:50הגב לתגובה זו0 0הירקות בארץ מלאות כימיקלים מסכימים ורד בגלל שהמגדלים רוצים מקסימום הצלחה וגדולה מהירה ולא מעניין אותם ה רעלים שמרססים בירקות והילדים ואנחנו נורעלסגור
-
59.5 אתה טועה.כבר שנים שמרכיב הביטחון יורד הבעיה בשחיתותאריק 24/11/2019 11:46הגב לתגובה זו1 0כל הרבה מאכרים וידיים עוברות בין השטח לשולחן .סגור
-
58.הסיטונאים הגדולים עושים ככל העולה בראשם.עמי 24/11/2019 11:17הגב לתגובה זו2 0וגובים את רוב הרווח, צריך לטפל בהם.סגור
-
57.והעיקר שאין אינפלצייה!!!,כשהכל יקר רצח!!! (ל"ת)yaron 24/11/2019 11:09הגב לתגובה זו0 0סגור
-
56.אבל מה נעשה בלי המונופולים של החקלאות?אבי 24/11/2019 11:03הגב לתגובה זו0 1מי יקח כסף מהחקלאים והצרכנים ולא יעשה כלום בתמורה?סגור
-
55.הסוחרים הגדולים חברי מרכז הליכוד גוזרים קופון עלינוצביצ 24/11/2019 10:37הגב לתגובה זו0 1מדינה מושחתת, השחיתות מתחילה מהראש. עלי ביובי ו55 המושחתים, גוש חוסם גקמוקרטיה. בלוק על ראש החברה ישראלית.סגור
-
54.מדינה של גנביםאבי 24/11/2019 09:55הגב לתגובה זו0 2היהודים הם המקור לגנביםסגור
-
53.כשרות, ביטוח לאומי לאלה שלא עובדים מבחירה.חחח 24/11/2019 09:31הגב לתגובה זו0 2תפסיקו להשוות בין ישראל לחו"ל. רק בגלל הכשרות ואח"כ צוללות, אנחנו משלמים יותר ומקבלים פחות. להוסיף לזה את מקום ישראל במדד השחיתות בעולם והרי נוסחה פלא מנצחת למה אצלנו יותר יקר.סגור
-
52.קשקשניםלא צריך להיות חקלאי 24/11/2019 08:17הגב לתגובה זו1 0חפרתם על מחירי המלפפונים והעגבניות אבל בחו"ל הסופרים יש גם ירקות שגדלים בגידול הידרופוניקה מלפפונים והעגבניות שגדלים במים עם טעם של מים..פיכס.. אגב הגידול מתאפשר בכל תנאי מזג אוויר ולכן ניתן למכרו בזול. חפרתם.סגור
-
51.למה המחירים גבוהים יותר כי אפשראלי 24/11/2019 08:17הגב לתגובה זו0 1כשיש שר חקלאות באמת דפוק ששום דבר לא מעניין אותו רק מתנחלים וכל השאר שימותו. כל אירופה יותר זולה בהכל בשר ירקות פירות וכל השארסגור
-
50.שניר בטעות תולה את האשם בממשלה שלא מסבסדתלילי 24/11/2019 08:05הגב לתגובה זו1 0שוק משוכלל (חופשי) לא זקוק לסובסידיות . סובסידיות מונעות הורדת מחירים ויעילות . יש לשנות את החוקים כך שיתאפשר לחקלאים להתאגד לקבוצות קטנות ויעילות . יש ליצור רשת מידע כדי שכל חקלאי יוכל לתכנן את הגידול ולדעת מה הביקוש ומה ההיצע בעתיד הקרוב -סגור
-
49.השוואה בין ישראל לגרמניהנתי 24/11/2019 07:42הגב לתגובה זו1 0כל השוואה מהסוג הזה היא,דימגוגיה. השוואה אמיתית היא בין שני דברים דומים עם תנאים דומים. כדי לשנות תנאים יש לשנות עוד כמה דברים. כמו: צורת מישטר. טופוגרפיה. שכנים וכו. אולי נשווה את שכירות הדירות בין ברלין לתל אביב?סגור
-
48.כל המדינה מונופול ושחיתות אין אמון במערכת (ל"ת)ביהמש מושחתים 24/11/2019 07:27הגב לתגובה זו0 0סגור
-
47.למה המחירים גבוהים ? כי ניתן לגנוב !!!אחד 24/11/2019 07:04הגב לתגובה זו0 0בחודש האחרון התפרסם שאין חמאה כי זה לא כדאי לתנובה , אבל באותו פסקה היה כתוב שמחירי חמאת תנובה בקנדה זולים מהמחירים בישראל. ומחאת הקוטג. הדוגמא הכי קיצונית. כל מוצרי איקאה מיוצרים באירופה ונמכרים בכל העולם. למה המחירים בארץ כפולים במחיר. כי ניתן לגנוב !!! הייתי יכול לכתוב בקלות 500 עמודים על מחירים בארץ ובעולם. והמסקנה תמיד הייתה אותו הדבר.סגור
-
46.למה למה למהמתושלח 24/11/2019 06:47הגב לתגובה זו0 1למה, יוקר המחיה בארץ אולי הכי גבוהה בעולם,מה מעניין מלפופנים כאשר הדירות יקרות יותר ממנהטן. שישחררו את האדמות שלנו.תנו לצעירים אופק.סגור
-
45.חקלאים תאיקוניםרם 24/11/2019 06:19הגב לתגובה זו0 0לא נראה לי שנכון לקבוע שבישראל יותר יקר על סמך השוואה מקרית אבל מה שבטוח זה שהחקלאים לא מתעשרים מהחקלאותסגור
-
44.כמה אי דיוקים בכתבה אחתשמעון 24/11/2019 05:57הגב לתגובה זו0 0כשהתחלתי לקרא את הכתבה רצתי מיד לבדוק את תאריך הכתבה! תנובה לא עוסקת במסחר בירקות כבר 15 שנה אין בישראל מכסות על גידול ירקות ופירות כבר 25 שנה מהיכן אתה מושך את כל העובדות השגויות? ביצעת מחקר לפני שכתבת? חוץ מזה, חוץ מגרמניה, רוב המדינות באירופה הפסידו קשות מהסרת ההגבלות לגידול ירקות ופירות ואם אנחנו נבחר בשוק חפשי זה יהיה הסוף המר של החקלאות בישראל. החקלאות בישראל מונעת גם מהביטחון, ריאות ירוקות, עצמאות כלכלית ובעיקר שמירה על שטחים שלא יתפסו ע:י כל מיני חוליגנים שמשטלתים על כל חלקה טובה ומזניחים ולא מגלדים בה כלום.סגור
-
43.אלכ דוקטורמדינה מסריחה 24/11/2019 05:41הגב לתגובה זו0 0אתה צריך לדעת שהחקלאי הוא הכי אומלל החזירות זה בסופר וברשתות השונות עגבניה יוצאת בחצי שקל מהחקלאי ורמי לוי שיושב ומפליץ במשרד ממוזג מרויח עליה 4 שקליםסגור
-
42.לשמור על חקלאותרותי 24/11/2019 05:04הגב לתגובה זו0 0חקלאות מקומית,חובה. לשמור על עצמאות וכן,ציונות. כל זה בסיסי מאד. אין סיבה שהחקלאים לא ירוויחו היטב. יש לפרק את הבולשביזם השליט .וכן,במידת הצורך לסבסד חקלאות נדרשת. לא ליבוא מהאוייב הטורקי והעזתי. חרפה.סגור
-
41.אם ככה אז זה לא החרדים שמוצצים את המדינה (ל"ת)ארי 24/11/2019 00:47הגב לתגובה זו0 0סגור
-
40.אל תקנו לא מבין על מה הבכיינות ? (ל"ת)יעקב 24/11/2019 00:19הגב לתגובה זו0 0סגור
-
39.קניתי השבוע מלפפונים ברמי לוי איילון ב-3.90 ש"ח (ל"ת)אאל"ט 23/11/2019 23:45הגב לתגובה זו1 0סגור
-
38.בננה בשוק עולה 5 שחתקנו בשוק 23/11/2019 23:33הגב לתגובה זו0 0במכה ושופר סל עולה 11..למה ?ככה שלא לדבר על עגבניות מתורכיה ב7 שחסגור
-
37.אין דבר פחות אקולוגי וחיובי מאשר ייבוא חופשיאבי 23/11/2019 23:09הגב לתגובה זו0 1ייבוא חופשי כמו שהקטבה מציעה יוריד אץ הרמה של האוכל שיטייל מרחקים גדולים בעזרת דלקים מזהמים וייצר ריכוזיות גבוהה יותר של שטחי גידול ענק דבר שיעשה לנו ירקות מגעילים כמו בארצות הבריתסגור
-
36.דיקטטורהמהפכן 23/11/2019 22:57הגב לתגובה זו0 0ברגע שיעלם לנו מהחיים כל המחירים ירדו דרסטיתסגור
-
35.תעודת כשרות מעלה את המחיר בעשרות אחוזיםדני 23/11/2019 22:38הגב לתגובה זו0 0וגם מי שלא מעוניין בכשרות גבוהה נאלץ לשלם את המחירסגור
-
34.זה מהישחקלאי 23/11/2019 22:17הגב לתגובה זו0 0כאן משלמים ב 7 מעמ וגם לשר החקלאות יש חלק מרמה ושוחד והקלינט משלםסגור
-
33.דחוף לעוף מכאןקימברלי 23/11/2019 21:50הגב לתגובה זו0 0הלוואי והייתי יכולה לעוף מהמדינה המושחתת הזאתסגור
-
32.בישראל נוכל מושחת מנהל את המדינה לעומת מרקל ההגונ (ל"ת)צדק 23/11/2019 21:39הגב לתגובה זו0 0סגור
-
31.כשלחקלאי "המסכן" יש אפשרות....איילת 23/11/2019 21:21הגב לתגובה זו0 1למכור ללא ליווך. הוא מתחזר בדיוק כמו הרשתות הגדולות ומשווה את המחירים אליהם. עם של גנבים וחזירים שראוי לכל מנת אנטישמיות שמופנית כלפיוסגור
-
30.פשוט תבדוק כמה ידיים עובר...אסי 23/11/2019 21:10הגב לתגובה זו0 0המלפפוןסגור
-
29.אצלנו כולם גנבים וגרידיים. (ל"ת)בתינ 23/11/2019 20:58הגב לתגובה זו0 0סגור
-
28.לא מדוייקדוד ש 23/11/2019 20:25הגב לתגובה זו0 0בשנת 2008 היו בארץ כ 65000 חקלאים (כך קראתי ומקווה שאיני טועה). כמה יש היום ?סגור
-
27.גם באנרגיה ירוקהברכה 23/11/2019 20:16הגב לתגובה זו0 0גרמניה מובילה בגדול על ישראל גם באחוזי השימוש באנרגיה ירוקה . כל זאת בהיותנו ארץ שטופת שמש כל השנה . פשלה אמיתית בדאגה לבריאות הציבור .סגור
-
26.התשובה פשוטה מדינה של גנבים שמלאה בפרזיטיםחכם 23/11/2019 20:11הגב לתגובה זו0 08 מליון תושבים 2 מליון ערבים 2 מליון דתיים 2 מליון ילדים מליון מובטלים חצי מליון זקנים וחצי מליןן מחזיק את כל זה ממש פשוטסגור
-
25.תלוי איפה אתם קוניםקונה 23/11/2019 20:09הגב לתגובה זו0 0אולי בת"א זה עולה ככה פראיירים ,חושבים שמה שיקר הוא הכי טוב, בסופרים מחוץ לת"א עולה פחות ,בערך 2 3 ש"ח לקילו.סגור
-
24.דע שבאנגליה יש פירות מישראלאבנר 23/11/2019 19:58הגב לתגובה זו0 0הרבה יותר טעימים ויותר זולים איך ייתכן שמשאירים לנו את הבררה ויותר יקר? -כפי שציינת המונופולים במילים אחרות המאפיה שמקפיצה מחירים ומייצאת את הסוג א' לחו''ל במקום לנו.סגור
-
23.למה ללכלך?אסף שדמי 23/11/2019 19:39הגב לתגובה זו0 0ביום שישי האחרון קניתי מלפפונים נהדרים בשקל תשעים בשופר סל.סגור
-
22.נראה רעיון טוב אבל..נראה רעיון טוב אבל.. 23/11/2019 19:32הגב לתגובה זו0 0זה מעולה אבל כשיש ראש ממשלה מושחת שעסוק בכיסוי תיקי השחיתות והמרמה שלו וחברי כנסת ושלטון שרואים לנגד עיניהם רק הישרדות פוליטית וכיסא הלוואי שמישהו יוכל להביא לקידום תכנית שכזו עבור החקלאות הקורסת ונעשקת בארץסגור
-
21.למשיהו פה בכלל אכפת מהאזרחים?א 23/11/2019 19:31הגב לתגובה זו0 0פשוט בושה. אנשים כל היום בפקקים , לא רואים את הילדים , מרוויחים חרא , משלמים על גן חרא 3400 ש"ח בחודש . בושה!!סגור
-
20.אם אמרת שמי שמרוויח בארץ זה רשתות השיווק...אלפא 23/11/2019 19:16הגב לתגובה זו0 0אז איך יבוא חופשי ימנע מהם להרוויח ויוריד את המחיר?? אם הם גוזרים את הקופון השמן ביותר, הם ימשיכו לגזור את אותו הקופון לפחות על התוצרת המיובאת...סגור
-
19.מחירי הירקות בארץחנוך 23/11/2019 19:09הגב לתגובה זו0 0זה לא החקלאים זה החזירות של המוכרים זה כל ההבדלסגור
-
18.תורידו את מחיר המיםאנונימי 23/11/2019 18:57הגב לתגובה זו0 0אחר כך לפתוח את השוק , לשוק חופשי.סגור
-
17.הסיטונאים עושים קופהחזי 23/11/2019 18:56הגב לתגובה זו0 0החקלאי מוכר מקסימום בשני שקל לסיטונאי הסיטונאי לפי ראות עיניו מוכר לבעלי החנות לפחות בארבע שקלים .סגור
-
16.דמגוגיה - ברמי לוי 3 של… (ל"ת)דייק בבקשה 23/11/2019 18:44הגב לתגובה זו1 0סגור
-
15.אם יהיה באמת שינוי בממשלה חדשהבן 23/11/2019 18:41הגב לתגובה זו0 0ביבי סיים תפקידו אחרי כתב אישום חמור ואם יהיה שינוי אז באמת ביבי קפטליסט מהגדולים שראו במדינה בעקרון של דבר הוא היה בעד העשירים ודעתו הייתה לשמור על העשירים שלא יברחו לחול לכן המונופולים בארץ חגגו הגיע הזמן שוק פתוח ללא קומבינותסגור
-
14.כלומר: להפקיר את החקלאים ולבזבז מטבע זר?סתם אחד 23/11/2019 18:41הגב לתגובה זו0 0ברגע שתהיה כאן מלחמה נצטרך כל גרוש!סגור
-
13.שהרבה בהולנדישראלי 23/11/2019 18:35הגב לתגובה זו0 0הפירות והירקות שם טעימים בהרבה יותר, נראים טוב יותר ולא יקרים יותר. מה גם שמרוויחים שם יותר.סגור
-
12.מחירצדק 23/11/2019 18:19הגב לתגובה זו0 0זה לא נכון בדקו אצל ירקנים תבואו לרשת ויקטורי רק 2.9 לקילו במבצעים יום שלישי מגיע ל2 שקל ואפילו פחותסגור
-
11.באושר עדאלי מחיפה 23/11/2019 18:19הגב לתגובה זו0 0באושר עד עגבניות ומלפפונים 2.90.סגור
-
10.את התוצרת הטובה מיצאים לחו"ל, ומשרד האוצר מקצץאמיר 23/11/2019 18:12הגב לתגובה זו0 0לחקלאים את מכסות המים.שייצרו פירות וירקות בלי מים זאת התיעלות בסוף ייצרו 0 פרות ו 0 ירקות עם 0 מים.משרד האוצר הורס כל דבר טוב שמנסים לעשות במדינה.בגלל שיש לו הסתכלות באספקט צר, כמה זה עולה לנו היום ולא מסתכל על כמה עולה האלטרנטיבה.מסכים לגמרי עם הכותב אבל אף אחד במדינה לא חושב רחוק רק לטווח קצר.הורסים לנו את המדינה.ממשלות מתחלפות אבל האו צר תמיד ניש אר.סגור
-
9.חקלאיםדני 23/11/2019 18:08הגב לתגובה זו15 0שאלה: מדוע אם כך גם כאשר קונים ישירות מהחקלאים המחיר עדיין גבוה ביותר?סגור
-
כי החקלאי מנסה לכסות את ההפסדיםהרצל 24/11/2019 12:16הגב לתגובה זו0 0החקלאים רובם על סף הפסד. אז אם בא מישהו לקנות ממנו הוא מקבל תוצרת טרייה במחיר קצת יותר נמוך מהסופר כדי לכסות על ההפסדים. אבל אם יתנו לכל החקלאים למכור באופן ישיר אז תיהיה תחרות בין החקלאים ואז המחיר ירד שתקנה מהחקלאי.סגור
-
מאוד פשוטגל 24/11/2019 04:51הגב לתגובה זו0 0סחורה שנתפסת כיותר טרייה ואיכותית מצריכה מחיר בהתאם...ולמה למכור אותה בפחות מהרשתות? גם ככה יהיה ביקוש...סגור
-
בכל זאת יהודיםבזיל 23/11/2019 22:19הגב לתגובה זו0 0אם אפשר כבר לגזור עליך כמעט את כל הקופון אז למה לא?סגור
-
8.מדינה של גנביםדליה 23/11/2019 18:05הגב לתגובה זו24 11כאשר הממשלה מושחתת וראש הממשלה מתנהג כמו חזיר דיקטטור זה פרצופה של המדינה . כולם גונבים רק החקלאי מסכן מקבל כמה פרוטות.סגור
-
כך בדיוק נשמע פח זבל חלאה שמאלני (ל"ת)יעקב 24/11/2019 00:18הגב לתגובה זו0 0סגור
-
7.כשלא יהיה את ביבי סוף סוףדרעי 23/11/2019 18:05הגב לתגובה זו16 21יוקר המחיה ירד.סגור
-
כשלא יהיה את נתניהו יהיו ניסנקורן ועמיר פרץרק 24/11/2019 09:03הגב לתגובה זו0 1והם בטח ידאגו שלא יהיו מועצות חקלאיות...סגור
-
רוצה להזכיר לנו מה היה המחיר בתק' רבין / פרס ז"ל?יובל 24/11/2019 07:42הגב לתגובה זו0 0אתה נשמע כרובוט העתק הדבק.סגור
-
אידיוטים כמוך ישארו גם אחרי שתיעלם המדינה בגלל אידיוטים (ל"ת)יעקב 24/11/2019 00:18הגב לתגובה זו0 0סגור
-
נכון. בגלל ביביצנון 24/11/2019 00:06הגב לתגובה זו0 1הוקמה תנובה וגם כל המועצות התכניות. בדיוק בגלל ביבי אנחנו משלמים ביוקר כי ב 1948 כשהוא נולד ההסתדרות ומפאי נלחמו בחירוף נפש נגדו שיעשה מה שעשו בגרמניה ב 2010 אבל מה לעשות כבר אז לא הצליחו עליוסגור
-
ביבי המושחתאירית 23/11/2019 19:00הגב לתגובה זו0 0אחרי שביזבז מיליארדים על בחירות מיותרות כדי להציל את התחת המושחת שלו, ייקח הרבה זמן למלא את הקופה שוב ולעשות מהלכים כאלה שייטיבו עם החקלאים ועם כלל הצרכנים.סגור
-
6.מאמר מדויק וראוי שיטמענתן 23/11/2019 18:04הגב לתגובה זו7 2בקרב הצרכנים והמנהיגים.סגור
-
חקלאותאראל 24/11/2019 08:45הגב לתגובה זו0 0שום דיוק אין כאו ולא מבין בכלל בחקלאות מי שכתב את זהסגור
-
5.למה המחירים בארץ יותר יקרים ?? זה ממש פשוט ! ביטחון!!!!הצלף 23/11/2019 17:47הגב לתגובה זו4 15אם בכל מקום בעולם תקציב הבטחון של כל מדינה היה מחצית מתקציב המדינה גם להם המחירים היו יקרים אין מה לעשות אנחנו נמצאים בארץ שתקציב הבטחון רגיש מאוד ואי אפשר להוריד אותו אם נוריד ניפגע קשות בחיי אדם ובכלל בסכנת קיומה של הארץ הזאת ואני מתפלא על הכתבים שבוכים שהמחייה כאן יקרה ואיש לא מבין למהסגור
-
גם כשרות. גם עלוקות צריכים לגזור קופון (ל"ת)אני 24/11/2019 14:16הגב לתגובה זו0 0סגור
-
לא נכוןבני 24/11/2019 07:12הגב לתגובה זו0 0תקציב הבטחון ממש לא חצי מהתקציב הכולל. הרבה פחותסגור
-
תקציביתפנסיה 24/11/2019 00:09הגב לתגובה זו0 0זה כל הסיפור. מפאי החליטה שעובדי המדינה והשרות הציבורי יקבלו בוחטות ואת מחיר פופוליזם הבולשביקי אנחנו משלמים עד היום ונמשיך לשלם עד שכל הדור הזה ילך לקברסגור
-
תקציב הביטחוןאיציק 23/11/2019 23:12הגב לתגובה זו0 0יקירי תקציב הביטחון בעיקרו משכורות ופנסיותסגור
-
צודק בגלל זה צריך לברוח מכאןלים 23/11/2019 21:50הגב לתגובה זו0 0אין עתיד בישראלסגור
-
רחוק מלהיות מדוייק.ta 23/11/2019 21:08הגב לתגובה זו0 0תקציב הביטחון הוא פחות מ70 מיליארד ,התקציב הכללי מעל 400 מיליארד.לכל מדינה יש תקציב ביטחון גבוה והאחוזים בערך כמו בארץ.גם אם תקציב הביטחון היה נמוך 30 אחוז אז יוקר המחייה היה בשמיים כי זה רצון הממשלהסגור
-
תפסיק להקיא את כל מה שמרגישים אותךהמטרה 23/11/2019 19:31הגב לתגובה זו0 0תקציב הבטחון בשנים האחרונות רק הולך וקטן (באחוזים מהתוצר הלאומי)...הכסף הגדול הולך להסכמים קואליציוניים (חרדים, התנחלויות, ג'ובים לחברי מרכז וכו')....מדינת ישראל יכולה להגן על עצמה מצויין עם תקציב הבטחון הקיים לקיים חיי רווחה נאותים לכלל האזרחים , רק אם תהיה פה ממשלה חברתית אמיתית ולא מושחתתסגור
-
4.סובסידיה זה מתקציב= הגדלת מיסוי. ביטול מתווכים , רגולטורים ומועצות חקלאיות= פחות ג'וביםהרצל 23/11/2019 17:47הגב לתגובה זו6 1זה למה שכלום לא יקרה. הכי פשוט להטיל מיסים עקיפים על 10 מיליון צרכניםסגור
-
3.כל נאד חי במגורים שעולים מיליוניםחושם 23/11/2019 17:17הגב לתגובה זו4 1אז מאיפה בא הכסףהגדול ? מעבודה? קצת אבל הרוב משוד כזה או אחר...תבדקו לבד ותמצאו שאין כמעט מוצר צריכה (ולא רק) שאינו עולה בעשרות אחוזים על מוצר דומה בחו'ל . למה נפלתם רק על המלפפון המסכן?סגור
-
2.לא נכון.קילו מלפפון בגרמניה באורך 30 סמ שטענו החיים שנש (ל"ת)רובי 23/11/2019 17:16הגב לתגובה זו2 0סגור
-
1.לא יקרה שום דבר שהוא לטובת הצרכן גזלנים כולם (ל"ת)אזרח 23/11/2019 14:36הגב לתגובה זו5 0סגור