שיפסיקו להפחיד אתכם - לא יהיה בשנה הבאה מיתון; המניות יעלו

מזהירים אתכם ממשבר, ממיתון, מירידה בשוק המניות - מזהירים כבר הרבה מאוד זמן ולא קורה דבר, וגם לא יקרה - הכלכלה האמריקאית חזקה, הרווחים של החברות רק עולים; וגם שימו עין על Agilent, ביל  אקמן אוסף שם מניות

 | 

לפי תחזיות של כמה מומחים רציניים בוול סטריט כמו למשל אסטרטג המניות הראשי של ג'י פי מורגן, Dubravko Lakos-Bujas ואחרים, השנה הבאה תהיה טובה מאוד למניות.

הערכה הזו והערכות של אנליסטים נוספים לצד דוחות התעסוקה האחרונים בעצם אומרים למשקיעים שאפשר להניח שהחשש ממיתון מאחורינו. האמת היא שמאוד תמוה מהיכן התחיל ועלה החשש הזה בכלל. דו"ח התעסוקה האחרון ואלו שלפניו הם הוכחה לכך שכל עניין המיתון התפתח מכיוונים שמעוניינים במיתון וחושבים שאם יחזרו על האזהרות ללא הפסקה המיתון אכן יגיע, כי הצרכנים יפסיקו לקנות והמעסיקים יתחילו לפטר.

אבל המציאות שונה. הצרכנים מגבירים הקניות והמעסיקים את הביקוש לעובדים ועד כדי כך שהשכר הממוצע עולה מעבר לציפיות ואנחנו רק בדצמבר ולפני  חג המולד וראש השנה האזרחי. כנראה שרוב הצרכנים, כמו רוב הבוחרים, מעדיפים סרטים בנאטפליקס ומוותרים על החדשות. המניות הן עדיין המשחק היחיד בעיר אבל תיקונים יהיו גם יהיו והמשקיע הנבון יוכל ליהנות ב 2020 כמו במהלך כל העשור האחרון כי מהפכת הטכנולוגיה רק צוברת כוח להמשך.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הקפיטליזם לא עובד? חזירי מידי? אולי, אבל עשו לכולנו טובה (כולל לאלו שמתחת לקו העוני) אל תאמינו שהאלטרנטיבות טובות יותר: לפני שאתם קוראים את הכתבה נא הקדישו זמן ותקראו את הכתבה של Trevor Corson ו-Anu Partanen שהופיעה בניו יורק טיימס בסוף השבוע שעבר תחת הכותרת, "Finland is a capitalist paradise" שמספרת על זוג מברוקלין שהחליט לעבור ולחיות בהלסינקי.

לא, הם לא סבלו בארה"ב ולא, הם לא שונאים את טראמפ או את ארה"ב. ההפך, הם חיו מצוין בברוקלין והם מציינים זאת בפתיח, "היינו אנשי מקצוע מנוסים ונהנינו מפריבלגיות... היינו אזרחים אמריקאים והעתיד שלנו כמשפחה נראה זוהר אבל הרגשנו חוסר בטחון וחרדות", ולכן חיפשו מקום שבו מצבם הכלכלי יהיה דומה לברוקלין אבל בלי "חוסר ביטחון וחרדות" ועברו לפינלנד.

נכון, הקפיטליזם האמריקאי קיצוני, לעיתים חזירי ואפילו חסר לב. פער המעמדות בו מטורף, החברות שהוא מייצר משתלטות על העולם ומנצלות את פועלי העולם שמארקס ניסה להציל מציפורני הקפיטליזם ועוד כהנה וכהנה רעות. אבל הקפיטליזם היא המערכת הכלכלית היחידה שעובדת (עד שמישהו יפתח משהו טוב יותר). מעוניינים בפריחה וצמיחה כלכלית? בביטחון כלכלי ללא חרדות? אפילו בצדק חברתי? רק הקפיטליזם האמיתי יכול לספק זאת ובתנאי שהוא "אמיתי".

תשכחו ממיתון
הבעיה היא רק שהמערכת הקפיטליסטית ברוב המדינות שבוחרות לפעול לפיה, לבטח בארה"ב, אינה המערכת הקפיטליסטית האידיאלית. קפיטליזם אידיאלי יכול להתפתח ולהצליח רק במדינות ייחודיות מבחינת האוכלוסייה או המשטר כמו בחלקים מסקנדינביה ופינלנד בראשן או במדינות "דמוקרטיות" סמי טוטליטריות כמו סינגפור או טאיוואן. כדי שקפיטליזם נוסח פינלנד יעבוד במדינות אחרות ויהיה נחמד וחברתי כמו בפינלנד הן צריכות אוכלוסייה פינית, הומוגנית ותרבותית וכאלו קשה למצוא מחוץ לפינלנד. בטח לא במדינות קפיטליסטיות של מהגרים כמו ארה"ב או ישראל".

הבעיה של הקפיטליזם האמריקאי היא שדווקא בסופו של העשור השני של המאה ה-21 וכאשר ארה"ב נמצאת במצב שיא כלכלי של כל הזמנים (מבחינת העובדות, לא מבחינת התקשורת וכדאי לעיין בכתבה של "מועדון אוקספורד" בנושא הזה, מתרבים ומתגברים הסימנים של אי שביעות רצון מהשיטה ובמיוחד בארה"ב עצמה.

זה מתבטא היטב בפתיח למרוץ לנשיאות של 2020. לפי המצעים של חלק מהאנשים המובילים את המפלגה הדמוקרטית, סאנדרס בראשם, נראה שחלק גדול מאוכלוסיית ארה"ב מאס בשיטה. עד כדי כך שרבים משוועים/מתגעגעים ל"סוציאליזם" וזאת למרות שהחלק הגדול מהם, הצעירים בעיקר, מעולם לא חיו במשטר כלכלי סוציאליסטי ואינם מודעים כלל לניסיון העבר של הסוציאליזם.

אור בקצה המנהרה - המשבר הגדול מסתיים
2019 היא סוף העשור ליציאה ממשבר 2008-9, המשבר שאיים, בפעם הראשונה למעשה מאז משבר שנות השלושים של המאה שעברה, על המערכות הכלכליות והחברתיות בעולם ורבים הטוענים שהתפתח כתוצאה מהקפיטליזם החזירי האמריקאי ומזהירים שהמערכת הקפיטליסטית האמריקאית מובילה שוב לחזרה בלתי נמנעת על אותו משבר. הבעיה בטענות אלו היא שהאשמות אלו אינן צריכות להיות מופנות לשיטה אלא לאנשים שאחראים על התנהלותה התקינה, הממשל והרגולציה.

מה זה "קפיטליזם"? זה מערכת כלכלית שבה רוב אמצעי הייצור נמצאים ומופעלים בבעלות פרטית והמחירים של המוצרים, הסחורות והשירותים נקבעים בעיקר על ידי תחרות בשוק חופשי ולא על ידי המדינה אבל אמורים להיות מפוקחים על ידיה. ההבדל בין הגדרה זו בארה"ב ובפינלנד הוא ברמת המעורבות הממלכתית והפקוח.

הקפיטליזם הפיני, מבחינת השיטה, הוא בדיוק כמו האמריקאי אלא שעד כה מסרב המחוקק האמריקאי להיות רחמן חברתי ("סוציאליסט" כפי שמכנים זאת רוב הרפובליקאים) כמו המחוקק הפיני וזה לא בגלל שהמחוקק האמריקאי רע אלא בגלל העובדה שעד כה כך רצו רוב הבוחרים (תבדקו איזו התנגדות הייתה וכמה זמן לקח בארה"ב להעביר דברים כמו מס ההכנסה או תוכניות "השלמת השכר" מסוג ה-food stamp program).

כל אלו שמעוניינים להחליף קפיטליזם בכל שיטה אחרת צריכים להבין שרק קפיטליזם יכול להביא צדק חברתי ובתנאי שינוהל נכון. שום מהפכה תעשייתית או טכנולוגית לא הייתה מתפתחת במערכת כלכלית שאינה קפיטליסטית ואין שום שיטה אחרת שתומכת ומעודדת צמיחה וחדשנות כמו הקפיטליזם. צדק חברתי יכול להתממש רק בניצול נכון של המשאבים שמייצרת הצמיחה הכלכלית. לצערנו הסיכוי ל"צדק חברתי" אמיתי בשיטה הקפיטליסטית הנוכחית (במיוחד במדינות כמו ארה"ב וישראל) נמוך ביותר אבל לא בגלל שהשיטה דפוקה אלא בגלל שהסיכוי שכולנו נהפוך לפינים ונממש קפיטליזם נדיב ואנושי אפסי.

ביל אקמן מצטרף למרוץ למציאת גיזת הזהב
בתחילת השבוע התפרסמה הידיעה שהמשקיע האקטיביסטי, ביל אקמן אסף, המהלך הרבעון השלישי באמצעות קרן ההדג' שלו, 2.9 מיליון מניות של חברת הפתרונות בתחומי מדעי החיים, הדיאגנוסטיקה והכימיה היישומית, Agilent Technologies (סימול: A) וזאת בהשקעה של כ-223 מיליון דולרים או כ-77 דולר למניה בממוצע. אגילנט, שעד 1999 הייתה חטיבת פיתוח המוצרים והציוד הרפואיים בהיוליט פאקארד (אז HP לפני פיצולה), פוצלה באמצעות מניות לציבור וגייסאקמןה 2.1 מיליארד דולר.

במהלך השנים מאז הצטרפה החברה הבינה הנהלתה ששישים השנים שבהן עסקה, עבור היוליט ולקוחותיה, בפתרונות טכנולוגיים, מאפשרים לה כניסה למועדון שהוא כנראה המכובד והחשוב ביותר להתקדמות מהפכת הטכנולוגיה בתחום מדעי החיים, "מועדון התמיכה והפתרונות להגשמת החלומות הטכנולוגיים בתחום הרפואי" כפי שאנחנו כינינו אותו לאחר שבדקנו לראשונה את חברת תרמו-פישר (סימול: TMO) ותרומתה לקידום המהפכה.

החברות הבולטות במועדון הזה לצד TMO ו-A, הן Perkinelmer (סימול: PKI), בקטון דיקנסון (סימול:BDX) ו-Danaher (סימול:DHR). חברות אלו, מבחינתה של וול סטריט, נחשבות כהשקעה מובחרת למשקיעים שמאמינים (כמונו) שמהפכת הטכנולוגיה עשויה להביא מזור לרוב המחלות הקשות וחסרות המענה הרפואי בעולם. היכולת של החברות הללו לתמוך בהגשמת החלום והעברתו מרעיון באקדמיה ומניסוי במעבדה לשימוש הצרכן היא שמביאה כסף חכם למניותיהן.

תבדקו את מסלולי המניות של TMO, A, PKI, DHR ו-BDX בחמש השנים האחרונות לעומת ה-S&P ותסכימו שהמשקיעים אכן אוהבים אותן. מה שכנראה יותר חשוב, לפחות מבחינתו של אקמן, הוא שחברות אלו משתתפות במרוץ אל גיזת הזהב הרפואית, מערכת העצבים המרכזית (ה-CNS = central nervous system) שמשם מתחילות כמה מהמחלות הנוראיות ביותר שיש כמו פרקינסון, אלצהיימר, דמנציה, אנורקסיה, ALS ועוד.

מחלות אלו גורמות לעולם נזק כלכלי של למעלה מ-2 טריליון דולרים לשנה. החברות הללו לא הן שמייצרות את התרופה או מפתחות את המניעה אבל הן מייצרות את האפשרות לכך, בלעדיהן יקשה מאוד על חברות הפארמה או הביו להגיע למטרה. מהבחינה הכספית, היכולת להבין ולפתור את הבעיות הרפואיות שמקורן ב CNS אכן תהיה גיזת הזהב לכל החברות שתשתתפנה בהצלחה זו ואין שום ספק שכמה מהנ"ל, כנראה כולן, ישתתפו בחגיגה.

מה האסטרטגיה של אקמן?
אין לנו מושג למה החליט אקמן להיכנס דווקא כעת ודווקא לאגילנט אבל נראה לנו שהעיתוי קשור בעובדה שלאחרונה הצליחה קבוצת חוקרים בינלאומית (מאוניברסיטת BATH הבריטית, מאוניברסיטת ציריך, אוניברסיטת אוקלנד ועוד (להרחבה קראו כאן) לפתח במעבדה את התא העצבי המלאכותי הדיגיטלי הראשון וזאת במטרה לשחזר פונקציות מוח שאבדו.

המימון למחקר שהתחיל לפני 4 שנים באיטליה בא ממקורות פרטיים שמעוניינים לקדם את פתרון המחלות הניווניות, במיוחד האלצהיימר. מה שלמעשה פותח במהלך המחקר זה "שבב עצבי" ומי שהשתתפה כיועצת בפתוח הייתה ענקית המוליכים למחצה טאיוואן סמי קונדוקטורים (סימול: TSM). הפיתוח של שבב שכזה הוא צעד גדול קדימה וכיוון שאגילנט מעורבת בתחום החליט כנראה אקמן שהזמן והחברה מתאימים.

ב-2018 רכשה אגילנט את החברה האירית Luxcel Biosciences כחלק מהאסטרטגיה, "להרחיב הפעילות בתחום האנליזה וההבנה של פעילות התא" ואולי זה מה שמשך את תשומת לבו של אקמן.  זוכרים שכתבנו על "לגעת במעשה הבריאה"? על  הניסיון לחקר ה CNS ומצבה של TMO בתחום ובכן הנישה, שלאחרונה קבלה את השם " Digital health sector", עוברת, מהר מכפי שהעריכו, מהמעבדה לקווי הייצור של הציוד הרפואי כאשר טכנולוגיות חדשות מטשטשות את הקווים שמפרידים בין מחשבים לביולוגיה ורוב הסטרטאפים בתחום מתמקדים במוח, במרכז העצבים (ה-Neuralink של אלון מאסק כדוגמה שמפתחת ממשקי מוח בעלי רוחב פס גבוה שמחברים בין מוח האדם למחשבים).

כל החברות האחרות שהזכרנו נכנסות לנושאים הללו, לתמיכה  בפתוח תרופות ונוגדנים למחלות ה-CNS ובגדול. כעת מצטרפת לעניין גם חטיבת הבריאות של GE, חברת הדיאגנוסטיקה המובילה בעולם. GE, בשיתוף עם החברה הפרטית הגדולה מקנטקי, Advanced Solutions, הקימו חברה שעיסוקה "התחדשות רקמות" שתייצר כלי דם באמצעות הדפסה תלת ממדית ומדובר בכלי דם זעירים. כדאי לקוראים לעיין בכתבה המצורפת

האם כדאי  להשתתף במרוץ לתמיכה במיגור מחלות ה-CNS?
אין לנו ספק שכן אבל יש בעיה,  אין עדיין סל או קרן ממוקדי תמיכה במיגור מחלות ה-CNS. סלי הביו טכנולוגיה כמו BIB או IBB מומלצים אבל לדעתנו אינם ממוקדים בנושא. אלו מכילים את חברות הקצה ופחות את חברות התמיכה. סלי הציוד הרפואי מהסוג של IHI עדיפים. אנחנו, כידוע, דבקים עדיין ב-TMO. נא לחקור ובתיקון הבא להתחיל לאסוף כי השנים הבאות תהיינה טובות מאוד לחברות הנ"ל, הרבה יותר טובות משהיו עד כה.

** אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

תגובות לכתבה(131):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 63.
    העשירים בארה"ב חיים בממוצע 15 שנה יותר מהאחרים
    העושר הולך לעשירים 18/12/2019 21:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העולם המדהים של ההייטק מעשיר את העשירים, אבל לא מחלחל מספיק למטה. הרבה מהתעשיות הישנות תקועות או מתרסקות מול התחרות מסין ומשאר העולם.
    סגור
  • 62.
    שיתחילו להרעיד לנו את הכליות והבייציות. (ל"ת)
    שיפסיקו להפחיד??? 18/12/2019 10:45
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 61.
    לכותב הרי אתה אחלה פוץ שבעולם (ל"ת)
    אסף 17/12/2019 22:39
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 60.
    משקיע
    יצחק 17/12/2019 11:08
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שלומה - יש גם ערבות בנקאית לנכתב ?
    סגור
  • היי יצחק אין ערבות ואפילו לא הבטחה ואפילו
    מרקוביץ 17/12/2019 11:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא שמת אחריות על הדברים. הוא כל כך בטוח בעצמו ולא לוקח בחשבון טעות ואפילו ענקית...לא מכיר אבל תישאל את האקדמאים בעולם בנושאים המדויקים ####@@@@₪₪₪₪₪₪
    סגור
  • טען עוד
  • 59.
    במדינות כמו פינלנד, שוויץ ודרום קוריאה, זה לא גן עדן
    לא הכל דבש 17/12/2019 00:08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אחוז ההתאבדויות בחברות הללו הוא מאד גבוהה, והאושר שם רחוק מהעושר
    סגור
  • 58.
    בקיבוצים התפתחו חברות מוצלחות שמשלבות
    עוד נקודות להבהרה 17/12/2019 00:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בקיבוצים של ימנו התפתחו חברות מצוינות שמשלבות שיוויון מעמדי וגם תחרותיות בשווקים.
    סגור
  • צודק, אבל לאן הגיעו? לקפיטליזם בעצם (ל"ת)
    שלמה גרינברג 17/12/2019 11:47
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 57.
    יש הבדל בין סוציאליזם לקומוניזם
    נקודות להבהרה 17/12/2019 00:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הקומוניזם שקיבל צבע רדיקאלי בברה"מ בא מהמודל של קארל מרקס, שחווה קפיטליזם קיצוני בתקופתו (=תעשיות הביגוד). בזכות ארגוני עובדים גם בחברות הקפיטליסטיות הבינו חשיבות "הפועל", והדוגמאות היום בתנאים שיש לעובדי ההייטק (=וגם בגלל שלא עובדים שם בסרט נע, והביקוש לעובדים איכותיים חשוב מאד)
    סגור
  • 56.
    לצערי/לשמחתי מר גרינברג>>>>>
    פרופ' איצ 100 16/12/2019 21:19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    האשים את שכמותי בהפחדת צעירים...אמר ולא יסף ולא ידע עד כמה צדק!! תבוא הבהרה..
    סגור
  • רק עשה עמדי חסד, כתוב גם אצל כותבים אחרים (ל"ת)
    שלמה גרינברג 17/12/2019 11:59
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • אתם די דומים !!! נוסעים בעיניים עצומות לקיר ...
    שישאר אצלך !!! 17/12/2019 12:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק בכיוונים הפוכים ...
    סגור
  • משקיע
    יצחק 17/12/2019 11:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לפרופ' מכובד: תשאל את שלומה - יש גם ערבות בנקאית לנכתב ?
    סגור
  • אתה צוחק נכון? מהפיטום מה פתאום..... (ל"ת)
    ליצחק היקר 17/12/2019 16:27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 55.
    שלמה,האם גם את כותרות המשנה אינך כותב? (ל"ת)
    משה 16/12/2019 09:33
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • אכן (ל"ת)
    שלמה גרינברג 16/12/2019 13:38
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • אז תגיד סוף סוף מה אתה אישית כן כותב שנידע (ל"ת)
    משה אחר 16/12/2019 14:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לא בהכרח כותב לעיתים קרובות מצלם או מצטט..
    אסי 16/12/2019 22:27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    או מעתיק..אבל ממש אין לי האשמה בדברי כיוון שכל העיתונאים...מוסיקאים..סופרים ועוד משתמשים בחומר לא להם...אז גם כאן זה דוגמא והוא לדעתי עוד משפחות משאיל או לווה דברים ויש מקוריים בדבריו
    סגור
  • תוכל לתת דוגמית לשטויות שכתבת? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 17/12/2019 11:49
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • אף פעם לא תדע אם שיקר או דיבר אמת..
    שמואל 16/12/2019 16:26
    הגב לתגובה זו
    4 0
    תמיד מערבב אותך
    סגור
  • 54.
    איצ לשלמה אחרונה...>
    . 15/12/2019 21:21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ניזכרתי בסרטים של מיקי מאוס הרץ במהירות הבזק בעלייה ובשלב מסויים הקרקע נגמרת...אך ההוא ממשיך בריצתו המטורפת ..ולפתע מגלה שאין כלום מתחת רגליו...ואז......לילה טוב.
    סגור
  • הזיכרון שלך לא משהו
    שלמה גרינברג 16/12/2019 08:53
    הגב לתגובה זו
    4 0
    זה לא מיקי מאוס אלא ה ROAD RUNNER והוא מתאושש מהר מהנפילה
    סגור
  • איזה כייף..יכול לטיפול איזה 20 40 60%.++++
    מוריס 16/12/2019 22:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואז להתאושש מזה כייף
    סגור
  • 53.
    שלמה מה דעתך על תחום המסעדנות
    גיא M 15/12/2019 19:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עלתה לי בסריקה TXRH, עם כמות מזומנים ענקית ביחס לחוב, צמיחה מרשימה לאורך השנים, ומחלקת דיודנדים בתשואות גבוהות רציתי לשאול את דעתך על הסקטור. ההגיון הבריא שלי אומר שאנשים ימשיכו לאכול גם היום וגם בתיקון הבא.
    סגור
  • כתבתי מספר כתבות בנושא
    שלמה גרינברג 16/12/2019 08:55
    הגב לתגובה זו
    4 0
    פעם על תעשיית הפיצות, פעם עלהרשתות הגדולות ואפילו על "מעבר לבשר"
    סגור
  • 52.
    איצ המשך ברשותך...>>>
    . 15/12/2019 18:56
    הגב לתגובה זו
    0 1
    טובים וחכמים וגם אתה מכובדי עדיין תקועים בתחנת הרכבת ביודעין שהרכבת האחרונה עזבה בחופזה...מחכים שאולי יבוא מושיע לקחתם למחוז חפצם שהוא בפני עצמו תאורטי טבלתי אפשרי בעליל...הנזקים שנעשו ומצב העולם הכלכלי לא השאירו מוצא או ברירה..מאחל לך שהוא מבורך וחיים אושר ארוכים.
    סגור
  • הבנו אבל
    שלמה גרינברג 16/12/2019 09:02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אם תשים לב לעובדות אזי מאז נפתחו הבורסות בארה"ב, במאה ה 19, הן, בסה"כ, עולות יפה פשוט תסתכל על כול הגרפים (או שזה פייק?). הבורסות עולות כי הכלכלות צומחות. מפעם לפעם מגיע תיקון ולעיתים גדול אם בגלל האטה כלכלית ואם בגלל הערכות יתר אבל בסה"כ כול עוד הכלכלה צומחת (והיא אכן, מאז ההכרזה על ארה"ב כמדינה קפיטליסטית, צומחת אם תטרח לבדוק המספרים) הבורסות ימשיכו לעלות עם תיקונים לאורך הדרך. מי שמפחיד את הדור הצעיר זה אנשים כמוך שמתעלמים מהעובדות
    סגור
  • 51.
    איצ ממשיך ברשותך...>>>
    . 15/12/2019 18:52
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בבית סיפרנו באוניברסיטאות הקיסוס משתמשים מזה זמן רב במשפט זה כאשר אנו מתארים את נהירת/ ריצת האמוק של האנושות/העולם....לקראת אסון פיננסי ולא רק "שהוכן הייטב" על ידי היאנקים ובטח בשנים אחרונות מאז צמח לעולמו הטראמפ...
    סגור
  • 50.
    איצ למר שלמה קרא בבקשה:>>
    . 15/12/2019 18:47
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כאן בזאגרב בה אני בשהייה קצרה עת חוזרי מקורונדו סאן דייגו ממשרדיינו שם.. נהוג המשפט המוזר: הליכה לאבדון בעיינים עצומות כבויות לרווחה....מוזר האא?
    סגור
  • 49.
    רק למעלה חוזר לפעילות אז רק למעלה (ל"ת)
    אינעל העולם 15/12/2019 18:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ממחר שתי אחוז ליום למעלה או
    רק למעלה הניצחי 15/12/2019 20:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כזה סוג של שלוש אחוז למעלה כמו שאני מאמין ששלחה התותח רומז ואף אנונימוס כתב לו על שרתי אני אוהב אותך ודלמה אל לצנזר את רק למעלה התותח
    סגור
  • 48.
    שלמה תודה על עוד כתבה אשר פותחת עיניים
    גיא M 15/12/2019 17:40
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אציין שלדעתי השוק מתמחר בחסר את סיסקו CSCO. במכפח של 18 עכשווי, 15 עתידי, תשואת דיבידנד של 3.2 אחוז עם אפשרות לעדכון בקרוב (החברה מעלה בממוצע בכל שנה דיבידנד בכ-15 אחוז בעשר האחרון) וסקטור צומח וחשוב (IT) ושבב חדש שיצא לשוק אל עולם ה SMART CITY, לדעתי היא קנייה.
    סגור
  • אם בדקת ואתה מאמין זה מה שחשוב (ל"ת)
    שלמה גרינברג 16/12/2019 13:40
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 47.
    אז מה עושה באפט
    חזי 15/12/2019 14:17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כשהוא תקוע עם 24 אחוז אפל מנופחת בלי סוף?
    סגור
  • פשוט מחרבן ומכסה. (ל"ת)
    מה עושה באפט? 15/12/2019 18:13
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • קצת עובדות לא יזיקו
    שלמה גרינברג 15/12/2019 16:52
    הגב לתגובה זו
    4 0
    במהלך הרבעון השלישי מכר באפט 750,650 מניות AAPL ונשארו בידי החברה "רק" 248,838,679 מניות AAPL. מה הוא יעשה? מה שעשה עם KO, AMX ושאר האחזקות הגדולות. ימשיך למכור במחירים הנוכחיים ויקנה בתיקונים עתידיים. כך הוא נוהג מזה 50 שנה וזה עובד לא רע
    סגור
  • בעברית אומרים אכל אותה (ל"ת)
    הי. הי 15/12/2019 14:35
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 46.
    לא שמעת על אפקט העושר
    חזי 15/12/2019 14:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כשהשוק גבוה כולם מרגישים עשירים וקונים וקונים וקונים....זה לא אומר שיש להם כסף כי הכסף שחושבים שיש להם זה מצג שווא
    סגור
  • 45.
    לאדון שלמה-דעתך מלומדת על היחס בין הזהב לשוקי ההון
    כותב 15/12/2019 09:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאור הגרעון הענק בארהב
    סגור
  • 44.
    אני מעריך אותך אבל..
    לא נביא 15/12/2019 07:45
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זה הבלון המנופח המגעיל הזה הולך להתפוצץ כמו שאף פעם, נחייה ונראה
    סגור
  • צודק במיליון אחוז (ל"ת)
    יואל 15/12/2019 13:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מנופח? אולי אבל למה מגעיל? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 15/12/2019 12:26
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 43.
    נראה מעניין מאוד לטווח הרחוק... (ל"ת)
    Xantippe 15/12/2019 07:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 42.
    נביאים ידוענים תמיד היו
    טור 15/12/2019 07:26
    הגב לתגובה זו
    2 2
    תמיד לפני מפולות שולחים לאינטרנט את כל המנחשים וחוזה העתידות כדי להשפיע על מי שנמצא בשוק או על הגדר .בסופו של דבר זה הכל גרפים וניתוח טכני ומעל הכל השוק נמצא בשיא ולא עבר את התיקון המתבקש של 33-45% לאחר עליה מטאורית של 300-400% את זה לקחת בחשבון ?
    סגור
  • אם היית קורא של הטור היית רואה שהכול נלקח בחשבון (ל"ת)
    שלמה גרינברג 15/12/2019 12:28
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 41.
    דירה = קורת גג
    דירה = קורת גג 15/12/2019 07:22
    הגב לתגובה זו
    3 1
    דירה = קורת גג
    סגור
  • 40.
    רק מיתון מפיל בורסה? וניפוח וויסות הכל בסדר. לך ללמוד (ל"ת)
    משה 15/12/2019 06:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 39.
    אני מסכים אתך - (ל"ת)
    רונן 15/12/2019 05:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 38.
    כשמישהו משלם 120k על בננה מודבקת לקיר
    אמיר 15/12/2019 04:54
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אתה מבין שהכסף זול.
    סגור
  • אין שום קשר (ל"ת)
    שלמה גרינברג 15/12/2019 12:29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • קשר
    רבקה 15/12/2019 14:07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כאשר יש שיכבה קטנה באוכלוסיה, שיש לה יותר כסף ממה שהיא יודעת מה לעשות איתו - אז יצירות אומנות, נדל"ן וכ"ו. . . נמכרים במחירים הזויים.
    סגור
  • 37.
    השקר החדש
    די לביביזם 14/12/2019 18:32
    הגב לתגובה זו
    0 1
    השקר החדש של ביבי (שקר נוסף מבין שקריו הרבים) ביבי טוען שהוסכם עם פומפאו מזכיר המדינה האמריקאי על סיפוח הבקעה. אך מזכיר המדינה הוציא הודעה שלא היה סיכום שכזה! ועוד שקר נוסף חדש ביבי מזייף תמונה מוכפלת של מפגינים לטובתו בפייסבוק, ומיהר להסיר אותה , התמונה היא פייק ביבי. ביבי נהפך להיות מסוכן לישראל ביבי מסוכן לדמוקרטיה! ביבי היה ראש ממשלה טוב, זה עבר! ביבי דוגמא איך אסור למנהיג להתנהל!
    סגור
  • 36.
    משום מה
    אקמן 14/12/2019 18:19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא משקיע ב"סלי גרינברג" ואכן יש לו הרבה יותר להפסיד מאשר המשקיע מן השורה,אג'ילנט ו טרמו לא זקוקים ל"סלי גרינברג" כדי לקנותן! דברי עינת.,
    סגור
  • 35.
    או פרנקל
    כשגרינספן 14/12/2019 17:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הזהירו חד פעמית זו אכן היתה המלצה,היום זו נטו הרצה,דברי עינת.,
    סגור
  • 34.
    שלמה השוק האמריקאי
    יעקב 14/12/2019 17:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה יקירי הסבר בבקשה למה הפד בפאניקה ומזרים כ500 מיליארד לשוק לסוף השנה !! בשהתשואות של האגחים נמוכות !!!כשהבורסה בשיא והגדעון גדל וגדל כמה זמן ניתן להמשיך להדפיס!
    סגור
  • לאחר שתתאם עם העובדות ותבין
    שלמה גרינברג 16/12/2019 09:05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה בדיוק עושה הפאדס ומדוע תחזור עם שאלה טיפה יותר לעניין ואענה
    סגור
  • 33.
    כשמר אקמן
    ביל 14/12/2019 17:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מודיע כך או אחרת שהינו רוכש אג'ילנט ולמעשה קנה כבר לפני זמן וכולם יודעים זאת,זו אינה הרצת מניות?לחלופין טראמפ ב"ציוציו" לא מריץ את כל השוק?
    סגור
  • קצת עובדות
    שלמה גרינברג 16/12/2019 09:07
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מר אקמן חייב להודיע ולפי תאריכים כך שזו אינה הרצה ומלבד זאת מה זה אומר, "ולמעשה קנה כבר לפני זמן"?
    סגור
  • לפני זמן
    קנה 18/12/2019 14:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אומר שהשוק מושפע ממנו וקונה בעיקבותיו,כך מרוויח הכסף הגדול,זו הרצה ועוד איך!!!
    סגור
  • 32.
    אז היה דוח תעסוקה אחד טוב.
    ב.ר 14/12/2019 17:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל נתוני המכירות, והיצור לא טובים. ומכפילי הרווח של החברות בשמיים.
    סגור
  • "אז היה דוח תעסוקה אחד טוב"??
    שלמה גרינברג 16/12/2019 09:09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    באמת? למה שלא תבדוק מה קרה בתעסוקה בשנים האחרונות ובדרך תבדוק נתוני מכירות. חלק מהמכפילים אכן גבוהים ויתוקנו בתיקון
    סגור
  • 31.
    זה לא אתה שצעקת
    אנונימי 14/12/2019 17:00
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לפני כמה חודשים, לפני השיאים החדשים, שיש למכור מניות ולהצטייד במזומן? לא היתה לך כתבה עם כותרת כזאת? די לגנוב דעת
    סגור
  • בהחלט כתבתי אבל לא את הכותרת (ל"ת)
    שלמה גרינברג 16/12/2019 09:13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • רק כעובדה, מעולם איני כותב את הכותרת (ל"ת)
    שלמה גרינברג 16/12/2019 09:10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • לאנונימי אבל למטה צעקת שאתה אוהב אותו נכון? (ל"ת)
    . 15/12/2019 17:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 30.
    כלכלה בריאה שצומחת באמת.....
    אחד שמבין 14/12/2019 16:38
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אינה זקוקה לעירוי חיצוני באותה נשימה אציין כי ההצגה יכולה להימשך עוד שנים רבות. רק מה, החולה עלול למות יום אחד ממנת יתר.
    סגור
  • מה לעשות וזה נמשך בארה"ב מאז 1766 (ל"ת)
    שלמה גרינברג 16/12/2019 09:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 29.
    מעולה, שלמה.
    דגן 14/12/2019 16:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    .
    סגור
  • 28.
    לפני מספר חודשים,שלמה כתב להיות זהירים,ולצמצם אחזקות (ל"ת)
    יואל 14/12/2019 16:34
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 27.
    שימו לב אל ביונדווקס(bvxv) הישראלית (ל"ת)
    מ.א 14/12/2019 14:55
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • על מה לשים לב? מה קרה? (ל"ת)
    אינ 14/12/2019 22:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • שלמה אמר לפני כמה שבועות
    רפול 14/12/2019 19:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בהחלט מניית חלום. פני כמה זמן מישהו כתב בפורם אחר. שהם דיווחו שהמפעל בירושלים יהיה עוד מעט פעיל ויוכל לספק כ 40 מליון ממנות החיסון נגד שפעת בעולם (מיצרים כ 500 מליון בשנה) כך שגם אם החיסון לשפעת האוניברסלי לא יראה עדיפות מהותית עפ החיסון שיש כיןם יש לחברה מקור הכנסה יפה מאוד שיכול לספק כ 8 אחוז מכמות החיסונים בעולם! כרגע החברה נסחרת כשווי המזומנים שיש בקופה (עד כמה שאני יודע). לדעתי המפעל והחיסון האוניברסלי בכלל לא מתומחים במחיר המנייה שלפי zaks היעד הוא 44 דולר
    סגור
  • 26.
    המשבר הבא
    רבקה 14/12/2019 14:40
    הגב לתגובה זו
    3 2
    קטונתי, למיטב ידיעתי הבעיה נובעת משימוש במטבעות פיאט. הסינים, ההודים ועמים נוספים יודעים על כך משחר ההיסטוריה.
    סגור
  • 25.
    מה דעתך על משבר נזילות בסוף השנה ?
    רובי 14/12/2019 14:35
    הגב לתגובה זו
    2 2
    הבנק המרכזי מזרים נזילות כמעט כל יום וזה לא ממש עוזר.מצפים לקפיצה בריבית ה repo בסוף השנה ובנקים יאלצו למכור נכסים בשביל לאזן את המאזן
    סגור
  • אתה מערבב בין פעילויות שאינן קשורות (ל"ת)
    שלמה גרינברג 15/12/2019 12:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 24.
    ככה זה כאשר אחד רוצה להעביר את הסחורה למשהו אחר...
    קש 14/12/2019 13:33
    הגב לתגובה זו
    11 3
    מה רציתם שהוא יפחיד את הציבור ? לאחר 400% עליה לאן השוק הולך ? ל1000% לא נראה לי ולא לגרינברג הוא פשוט זורק קובייה כמו הסיפור של 2 אופנועים .גם גרינברג יודע שהוא לא דובר אמת .
    סגור
  • 23.
    שלמה, סיפקת לחלק גדול את מה שרצו "לשמוע" , לקרוא. אבל
    משה מיציע א 14/12/2019 12:14
    הגב לתגובה זו
    19 4
    אתה עלול להוביל אנשים למקום לא טוב. גם אתה שלמה לא נביא ולכן אינך יכול להתחייב שיהיו רק עליות. אני כותב תגובה כזאת לטובת הציבור הנבון.
    סגור
  • מדוע שלא תמשיך מעבר לכותרת
    שלמה גרינברג 15/12/2019 12:32
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שלא אני כתבתי
    סגור
  • אם היית משתייך לציבור הנבון היית רואה שאין כאן ולו טיפת
    רז 14/12/2019 16:37
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המלצה.
    סגור
  • 22.
    מס עיזבון על זרים שמשקיעיםבנ"ע אמריקאיות מעל 60אלף דולר
    רון 14/12/2019 10:20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אמריקאי משלם מס עיזבון על עיזבון מעל 11.2מליון דולר. זר משלם מס עיזבון של 40% על נ"ע של חברות אמריקאיות מסכום של מעל 60אלף דולר. שלמה, כתוב בבקשה איך עוקפים מס לא צודק זה
    סגור
  • בירבורי בירבורים
    הגיגים 15/12/2019 09:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין תקדים שהדבר הזה נאכף על מישהוא - במידע ויתבצע תהיה בריחה המונית ממניות ואגח (ןתעודות סל) אמריקאיות בכול העולם (בריחה של משקיעים פרטיים)
    סגור
  • 21.
    אשמח להתייחסות , גרעון, תשואות לפידיון
    כלכלן 14/12/2019 10:09
    הגב לתגובה זו
    5 0
    1. בועת אגרות החוב הממשלתיות. צמודי מדד ממשלתי ומקמים נסחרים בתשואה ריאלית שלילית לפידיון . 2. ירידה בצמיחה, גם בנק ישראל זיהה את זה וגם מודלים הראו שאן מנכים את הגידול המלאים ואת הגידול בהוצאות ממשלה, הצמיחה היתה שלילית בשיעור 2% בהמשך לצמיחה נמוכה בשיעור 0.7% רבעון שני. ברור שזו לא צמיחה אמיתית 3. חוסר בהירות לגבי הגרעון האמיתי. בנק ישראל התייחס בחודש יוני וצוטט באנגלית באומרו שהגרעון האמיתי כבר 4.5% תוצר.
    סגור
  • 20.
    שלמה, בשלוש מילים...
    אנונימי 14/12/2019 10:04
    הגב לתגובה זו
    5 3
    אני אוהב אותך!
    סגור
  • יא חביבי טעית בכתובת..זה לא המקום המתאים
    לאנונימי 14/12/2019 17:08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    המתאים להתנקות כאלו. קח רוורס אחינו ורדים שהוא חכם או ידען או עזר לך בעצות או פוקסיונר או מה שאתה רוצה אבל כזה דבר.....ליכלכת אחינו
    סגור
  • 19.
    מס עיזבון על זרים שמשקיעים במניות אמריקאיות
    רון 14/12/2019 00:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאמריקאי יש פטור ממס עיזבון עד לסכום של כ 11.2מיליון דולר. לישראלי תקרת הפטור היא 60אלף דולר !!! מעל סכום זה יש לשלם 40% מס. הבנקים בישראל מקפידים לקיים את חוק העיזבון האמריקאי.
    סגור
  • 18.
    קפיטליזם וועדי עובדים
    יעקב כהן 13/12/2019 22:40
    הגב לתגובה זו
    5 6
    קפיטליזם היא השיטה הנכונה. מן הראוי להזכיר שמי שמחבל בכל משק הם וועדי העובדים וחוקים המדכאים יוזמה ומעודדים הגדלה של המגזר המופעל על ידי השלטונות. לא ראינו אף פוליטיקאי המתייחס לנושא פרט לכתבה של איילת שקד לאחרונה. כדאי להתעורר לפני שניראה כמו אירופה הסוציאליסטית.....
    סגור
  • עם כל זאת חיי האזרחים באירופה טןבים יותר (ל"ת)
    יואל 14/12/2019 16:18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 17.
    שלמה את אלוף- שושנה בשדה קוצים (ל"ת)
    מתאו 13/12/2019 18:00
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 16.
    שלמה גרינברג
    דב בירן 13/12/2019 16:04
    הגב לתגובה זו
    12 0
    שלמה כל הכבוד לך הכתבות שלך מעולות ואני עוקב אחריך שנים רבות ולומד ממך רבות תודה גדולה, וישר כח שלמה.
    סגור
  • שלמה הנביא חותם על עליות. להיזהר מהכרזות! (ל"ת)
    משה מיציע א 14/12/2019 12:17
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 15.
    אייקון לחבר גרינברג שלמה שלום.
    . 13/12/2019 13:29
    הגב לתגובה זו
    4 3
    הקטע השני בדבריך הוא טוב ומועיל למשתמש. אבל...הקטע הראשון של מפחידים אותכם ומזהירים אותכם וכולי שנגמר בקטע על ביל אקמן..הינו קטע שהדיר ממני שלווה ומנוחה. יהיה מי שחגיד...ההיבריס..אני לא חושב כך אך כן חושב שאדם ברמתך מצטייר כאן כממש לא זהיר ואף הייתי אומר טועה ומטעה...
    סגור
  • איצ100 המשך לאייקון משלנו..לשלמה...יש הרבה יותר מתחושה>
    . 13/12/2019 15:00
    הגב לתגובה זו
    10 4
    או רגש או סתם מחשבה..שבקרוב מאד ויתכן כבר היום אנו מגיעים לנקודת קיצון שממנה ממש אין דרך חזרה...!!!
    סגור
  • אז כעת משאתה יודע שאני טועה ומטעה
    שלמה גרינברג 13/12/2019 14:53
    הגב לתגובה זו
    8 2
    בדוק דעתי מאז 2008 ותחשוב שוב. אם איני טועה ולפי הסגנון, ב 2008 וב 2009 כשכתבתי שהולכים לגיאות אדירה טענת גם אז אותן טענות. אם אני טועה אז סליחה. אגב, אין לי חברים ללא שם!!
    סגור
  • שלמה,גם אני ב2009 הייתי יותר מאופטימיי
    יואל 15/12/2019 14:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ב2009 שמתי את כל כספי בשוק המניות,במשך עשור,לא חוכמה אחרי מפולת להתעשר,והיום הזהירות מתבקשת
    סגור
  • ומה אמרת ב 2007?
    זכרון סלקטיבי 15/12/2019 08:29
    הגב לתגובה זו
    1 1
    יש משהו מוזר לבחור נקודת זמן שבדיעבד התגלתה כנקודת השפל. האם ב 2007 אמרת שב2008 יהיה משבר גדול, והשוק ייפול בעשרות אחוזים? אני לא זוכר דבר כזה. שוק מניות עולה במשך תקופות ארוכות, ואז בפרק זמן קצר, חלק גדול מהעליות מוחזר בזמן קצר, כשרב המומחים כפי שאתה קורא להם, לא מזהים את זה. זה מה שקרה ב 2008, וזה מה שיקרה בפעם הבאה. האם זה יהיה ב 2021 או מאוחר יותר? אין לי מושג, וגם לך לא, אבל לפחות תודה בזה, ואל תתהדר בנבואות שהצליחו, ותתעלם מאלו שנכשלו
    סגור
  • ועוד איך הזהרתי ב 2007 וגם ב 2006 (ל"ת)
    שלמה גרינברג 15/12/2019 12:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • וב-2005? (ל"ת)
    שמואל 15/12/2019 20:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לפני מספר חודשים,אמרת לצמצם אחזקות בשוק המניות (ל"ת)
    יואל 15/12/2019 14:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • נכון (ל"ת)
    שלמה גרינברג 15/12/2019 16:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • מה היתה דעתך ב-2007 ? (ל"ת)
    חתיכת טומטום ... 14/12/2019 17:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • שלמה,גם אני ב2009 הייתי יותר מאופטימי,ושמתי את כל כספי
    יואל 14/12/2019 16:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שמתי את כל כספי בשוק המניות,במשך כעשור,אך לא לעולם חוסן,טתה הזהרת לפני מספר חודשים לנהוג בזהירות,ולצמצם אחזקות
    סגור
  • 14.
    שלמה מה דעתך על Twitter ועל Dominion Energy?
    א 13/12/2019 13:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    Twitter שחררה דו"ח שאמנם פספס בהכנסות אבל הראה גידול חזק במשתמשים והענישו אותה קשות ללא סיבה וDominion חברה שנכנסת לתחום האנרגיה הסולארית גם , האם לדעתך יש לה עתיד שם?
    סגור
  • 13.
    מאמר מעניין
    יוסי 13/12/2019 11:22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    באמת מרתק, אבל שלמה, איך אתה מסביר שמורנינגסטר נותנים ל- A דאונסייד של 9% ול- MTO אפסייד של רק 3%
    סגור
  • TMO (ל"ת)
    יוסי 13/12/2019 15:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • בהחלט מסכים אתם ברמה הנוכחית (ל"ת)
    שלמה גרינברג 13/12/2019 14:55
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 12.
    מה בנוגע למכפילים גבוהים בארה"ב ובארץ? (ל"ת)
    ועוד שאלה 13/12/2019 10:43
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • זה אמור להזהיר המשקיע מתיקון
    שלמה גרינברג 13/12/2019 14:56
    הגב לתגובה זו
    5 3
    אגב, לא כול המכפילים גבוהים
    סגור
  • 11.
    אם המצב טוב, מדוע להתרכז בסלים, ולא במדד כולו?
    עוד שאלה 13/12/2019 10:42
    הגב לתגובה זו
    1 2
    האם תשואת היתר בסל ספציפי שווה את מאמץ הניתוח?
    סגור
  • 10.
    אגב דוח התעסוקה - כולל 50 אלף עובדי GM שחזרו לעבוד :) (ל"ת)
    ג 13/12/2019 10:21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • וזה מפחית מההישג? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 13/12/2019 14:57
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 9.
    שאלה לשלמה
    יגאל 13/12/2019 09:52
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כתבה מצויינת. לפי הכתבה אני מבין שכנראה עדיף להחזיק עכשיו וגם לטווח ארוך את מניות המוליכים למחצה. הלא כן?
    סגור
  • 8.
    שאלה לשלמה
    המשקיע הנבון 12/12/2019 23:09
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מה דעתך בנוגע להתערבות של הפד בשווקים? לדעתך יש השפעה בכל פעם שהפד מרחיב/מצמצם את מאזנו על השווקים?
    סגור
  • מומלץ ללמוד את צורת הםעילות של
    שלמה גרינברג 13/12/2019 08:41
    הגב לתגובה זו
    4 2
    הבנק הפדרלי בארה"ב. לבנק, שאחראי על ביצוע המדיניות המוניטרית יש למעשה 2 מנדטים: בתחום התעסוקה ובתחום המחירים. הכילים שבדשותו לבצוע הם הריביות הבסיסיות כמו הריבית הבינבנקאית שנקבעת בכול יום ד' בלילה לצורך ניהול מצב הרזרבות של מערכת הבנקאות שזו למעשה דרך "לנהל" את ההלוואות המסחריות בארה"ב. הדרך השניה היא באמצעות רכישה או מכירה של אגרות חוב, ממשלתיות בעיקר, ל 14 דילרים פיננסיים כשהוא קונה אגחי"ם הוא למעשה מזרים להם כסף וכשהוא מוכר הוא סופג מהם כסף והכול לטווח קצר בלבד (מה שמכונה REPO) . ההשפעה של השינויים בריבית הבסיסית מחלחלת לכלכלה ומשפיעה כמובן על שיקולי המשקיעים. ההשפעה של רכישה/מכירה של אגחי"ם (שהיא גם חלק מניהול הריבית והאינפלציה, חלק קטן) אינה נוגעת בשוק המניות בכלל!! מדובר בהשפעה פסיכולוגית בלבד שאמורה להשפיע על שוק האגחי"ם ועל רזרבות בנקאיות בלבד. הבנק אינו פועל בכלל בשוק המניות והשפעת פעולתו היא באמצעות הטיפול בריבית ובאינפלציה (עקיפה). השימוש ההולך וגובר בפעילות הבנק בתיקשורת קשור, לדעתי, בחוסר הבנה וברצון להפיק תשומת לב של התיקשורת.
    סגור
  • לפד הניו יורקי יש שולחן מסחר פעיל
    אחד 14/12/2019 17:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    PPT גם פעילים כאשר יש מפולת .
    סגור
  • "ההשפעה של רכישת/מכירת אג"חים..
    מה? 14/12/2019 10:09
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אינה נוגעת לשוק המניות בכלל" ?!?@!!? מה שאתה טוען בעצם הוא שאין קשר בין שוק האג"ח לשוק המניות... אוי ואבוי. וגם.. לרזרבות הבנקים אין קשר לשוק המניות?!? אבוי לנו
    סגור
  • אני טוען שאין קשר? היכן? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 15/12/2019 12:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • כאן
    משקיע 15/12/2019 13:08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    השפעה של רכישה/מכירה של אגחי"ם (שהיא גם חלק מניהול הריבית והאינפלציה, חלק קטן) אינה נוגעת בשוק המניות בכלל!! מדובר בהשפעה פסיכולוגית בלבד שאמורה להשפיע על שוק האגחי"ם ועל רזרבות בנקאיות בלבד---> .
    סגור
  • 7.
    נביאי הזעם
    אבנר 12/12/2019 22:56
    הגב לתגובה זו
    6 1
    תודה על מאמר מרתק שלמה! בנוגע לאותם נביאי זעם, אני תוהה מה דעתך למשל על "מלך האג"ח" ג'פרי גנדלאק, שלאחרונה פשוט לא מפסיק להתראיין ולומר שאנחנו בדרך לאבדון, שהשוק אבוד, ועוד תרחישי זעם. אלא שגנדלאק הוא לא היחיד, גם ריי דאליו פתאום מתראיין לכל ערוץ יוטיוב נידח ומספר באריכות על "השיטה השבורה" ועל איך שכולנו צריכים לקנות זהב ולהיכנס למקלטים. הרי מדובר באנשים רציניים עם רקורד מרשים, מה הם רואים שאנחנו לא?
    סגור
  • גאנלק ודאליו
    שלמה גרינברג 13/12/2019 08:02
    הגב לתגובה זו
    6 2
    שני מנהלי השקעות מהמעולים שיש בעולם אבל כמו כול מנהלי הדג' (להבדיל ממנהלי השקעות מסורתיים כמו באפט או פינק) הם עושים שימוש בתיקשורת כחלק מאסטרטגיית הניהול שלהם ולכן צריך לקחת ראיונות שלהם בחשדנות
    סגור
  • את אחד מהם כלל אינך מכיר שלמה או..
    ממשיך 14/12/2019 17:18
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סטיית בכוונה בשמו יענו להקטין אותו וכך להגדיל עצמך...אך יד משפט יהודי דווקא חכם הטוען שממש לא צריך להקטין את זולתם או מתחריך או סתם אנשים בכדי להראות כמה אתה תותח יא ראביי...לא יפה אחינו ליכלכת...הם טובים כמוך ולא אתפלא שלמרות שאתה טוב הן יכולים להיות יותר טובים₪₪₪₪₪₪
    סגור
  • הרבה פעמים הם צדקו,לא לזלזל בהם (ל"ת)
    יואל 14/12/2019 16:12
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 6.
    אתה טועה ומטעה בקטע הראשון של דבריך היום.......
    ואני ממשיך 12/12/2019 21:52
    הגב לתגובה זו
    1 1
    איני מדבר על היבריס ואפילו אריסטו אישר לי...ניסית לגלות בטחון במצב באמריקה ופיספסת בגדול כי הכל רקוב מהמוסד עד לטפחות...
    סגור
  • 5.
    דיייייי
    שלמה 12/12/2019 18:42
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שנים מפחידים את כולם, והפלא ופלא הכל צומח
    סגור
  • 4.
    ברור שיהיו
    יוסי 12/12/2019 18:39
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ירידות והזהב יזנק מכפילי מניות ב20+ אתם חיים באשליות
    סגור
  • 3.
    תודה רבה על הכתבה ושאלה
    נתן 12/12/2019 18:38
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שלמה שלום אני קורא את הכתבות שלך כבר תקופה ארוכה . אתה תמיד ממליץ על סלים ואני בהתאם עוקב ורוכש. האם אתה יכול להגיד בדיוק באיזה סלים להיות בחלוקה של התיק (באחוזים).
    סגור
  • זאת שאלה ליועץ ההשקעות שלך... (ל"ת)
    המתחזה 12/12/2019 21:40
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    אז למה הפד' מציף את השוק בכסף? (ל"ת)
    כלכלה אמריקנית חזקה? 12/12/2019 18:10
    הגב לתגובה זו
    16 2
    סגור
  • ראה תשובתי ל 7 והייתי ממליץ
    שלמה גרינברג 13/12/2019 08:42
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לך לעבור בעיון על החלטות ה FOMC ולהבין את סיבות ההזרמה הנוכחית
    סגור
  • עקב הכישלון מ2008
    הסיבה ניפוח 15/12/2019 09:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אחרי עשור הגרעון עלה העשירים התעשרו הדולאר נמוך והחוסכים הפסידו.
    סגור
  • 1.
    מי מקשיב ל ?jpm (ל"ת)
    ראה מקרה אגחים 12/12/2019 17:56
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • למעלה מעשרה מיליון קליינטים (ל"ת)
    שלמה גרינברג 13/12/2019 14:50
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות