למה כדאי לנטוש את מנהלי התיקים, ולאן כדאי להעביר את הכסף?

דינוזאור לעומת טסלה: יש לכם מנהל תיקים או תיק ני"ע בבנק? זמן לשקול מחדש דרך איזה מכשיר השקעה להיחשף  - יש אלטרנטיבות טובות

 | 

טור שכתבתי כאן לפני שלוש שנים - הזמנים משתנים: על הגיהנום של מנהלי תיקי ההשקעות - והאפשרויות של החוסך, הדגים את החסרונות של תיק מנוהל באמצעות חברה לניהול תיקים (או תיק ני"ע מיועץ ע"י יועץ ההשקעות בבנק) בהשוואה להשקעה במוצרים פיננסיים חדשים יחסית, כמו פוליסות חיסכון, קופות גמל להשקעה, וגם ביחס להשקעה בקופות גמל ובקרנות השתלמות נזילות.

היום, ברור כי הקרב הוכרע וכי השירותים הפיננסים המסורתיים הכוללים ניהול תיקי השקעות והשקעה ישירה בני"ע בבנק, הפסידו ובגדול. המנצחים הגדולים הם חברות הביטוח המנהלות בלעדית את פוליסות החיסכון הפופולריות, ובתי ההשקעות המנהלים קופות גמל להשקעה.

בנוסף, מאז נכנס לתוקפו תיקון 190 לפקודת מס הכנסה ב-2012 חזרה הרוח למפרשי שוק קופות הגמל שחזר לגייס ובגדול. וכמובן שוק קרנות ההשתלמות שאף פעם לא נרגע וגדל בקצבים גבוהים.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הציבור מצביע ברגליים 
אם מנתחים את נתוני תעשיית ניהול התיקים בישראל מגלים כי בנטרול תיקים של חברות גדולות ומשקיעים מוסדיים למיניהם, מדובר על תעשייה שקופאת על שמריה ואיננה גדלה אלא להיפך. היקף התיקים המנוהלים של לקוחות פרטיים מסתכם בכ-165 מליארד שקל ולא השתנה מאז 2015, למרות העליות המצטברות שרשמו הבורסות בארץ ובעולם בשנים אלו.

איך ניתן לחוש את מצוקתם של מנהלי התיקים? פשוט מאוד. ממוצר אקסקלוסיבי שהגישה אליו הייתה בעבר מוגבלת לבעלי ממון וקשרים בלבד, הפך שירות ניהול התיקים למוצר עממי. רף המינימום ממשיך לרדת, וכיום מספיק עשרות בודדות של אלפי שקלים כדי לפתוח תיק מנוהל. מנהלי התיקים משוועים ללקוחות פרטיים חדשים, אבל הציבור מפנה להם בצדק עורף. גם הרווחיות של תעשיית ניהול התיקים נפגעה קשות כתמונת ראי של חסרונותיה בהשוואה לתחרות.

ב-2005 הצטרפתי לצוות ההקמה של מנורה מבטחים פיננסיים כמנכ"ל חברות ניהול קרנות הנאמנות וניהול התיקים. באותם ימים ניהלנו תחרות סמויה-גלויה עם אגף ביטוח החיים בחברה, שניהל ושיווק את פוליסות החיסכון וטען בתוקף שמדובר במוצר עדיף ביחס לתיק מנוהל. הנהלת מנורה אפשרה לנו אז לדבר בשני קולות ולא הכריעה, ולפיכך הקבוצה ניהלה ומכרה את שני קווי המוצרים. כאיש ני"ע וותיק התקשיתי אז להודות בחסרונות הרבים של תיק מנוהל. לקח לי שנים, אבל בסופו של דבר התפכחתי.

מיתוסים ואמת על תיק מנוהל
1. המיתוס: תיק מנוהל הוא מוצר מותאם אישית (Tailor made), בעוד פוליסות, גמל להשקעה והמוצרים הפנסיוניים הם מוצרי מדף אחידים לכולם.

האמת: כבר מזמן לא. חברות ניהול התיקים עברו לתיקים "מסורגלים" במודל המאפשר להם לחסוך בעלויות כוח אדם ולנהל מספר רב מאוד של לקוחות באמצעות צוות מצומצם ומערכות מיחשוב חזקות. חלפו הימים שלקוח יכול להכתיב למנהל התיקים שלו אילוצים והגבלות ספציפיות על אופן ניהול התיק, למעט האפיון הכללי המתבצע במעמד פתיחת התיק.

2. המיתוס: תיק מנוהל זול יותר מדמי הניהול במוצרים הפיננסיים-פנסיוניים.

האמת: עבור מרבית הלקוחות הפרטיים, עם תיקים בשווי של עד חצי מיליון שקל המיתוס מופרך כבר ברמת התעריף הרשמי. דמי הניהול בתיק מנוהל עומדים על כ-1.2% לשנה, בעוד דמי הניהול בגמל, השתלמות, גמל להשקעה ופוליסות חיסכון זולים משמעותית ונעים בין 0.5% ל-1%, תלוי במוצר ובחברה המנהלת.

3. המיתוס: תיק מנוהל (או מיועץ בבנק) שקוף יותר. אין הפתעות.

האמת: שקוף? הנה למשל הסיבות שבגינן במרבית המקרים העלות האפקטיבית של תיק מנוהל ללקוח גבוהה הרבה יותר מדמי הניהול הנקובים שהוא חושב שהוא משלם למנהל התיקים שלו. מיותר לציין שכל העלויות הנוספות האלה אינן קיימות במוצרים הפיננסיים-פנסיוניים שבהם דמי הניהול קבועים ואין בילתם.

א. דמי ניהול בגין החזקת קרנות נאמנות בתוך התיק המנוהל: מנהלי התיקים אוהבים לרכוש עבור הלקוחות קרנות נאמנות שבניהולם (גם אם אינן הקרנות הטובות ביותר בקטגוריה). לעיתים יש הצדקה לרכישה כזו, במיוחד באפיקים בעלי נזילות נמוכה, אבל בכל מקרה הרכישה מייקרת בפועל את דמי הניהול שהלקוח משלם, כיון שבמרבית המקרים דמי הניהול בקרנות גבוהות מדמי הניהול הנקובים בתיק עצמו.

ב. עמלות קניה ומכירה של ני"ע בתיק: בתיק מנוהל הלקוח משלם עמלות קניה/מכירה על כל פעולה. למרות ההנחה לה זוכים לקוחות מנוהלים עדיין מדובר בהוצאה משמעותית שגדלה ככל שמספר הפעולות בתיק גדל. לקוחות שאין להם מנהל תיקים ואשר פועלים ישירות בני"ע או מיועצים ע"י יועץ ההשקעות, משלמים לרוב עמלות גבוהות משמעותית. בשני המקרים העלות גדלה משמעותית כשמדובר בפעילות בנ"יע זרים, שם סולם העמלות גבוה דרמטית, ואליו מתווספות עליות המרת מט"ח, הפרשי שער, עמלות ברוקר זר ועוד.

ג. עמלות מינימום ו/או עמלות אי ביצוע: עמלות מינימום בגין פעילות בני"ע הן רעה חולה עבור הלקוח ומשמעותן התייקרות דרמטית בעמלות האפקטיביות שהמשקיע משלם.

ד. דמי משמרת (דמי ניהול פקדון ני"ע): כן, אותה עמלה אנכרוניסטית שנולדה בתקופה בה בנקים ניהלו ידנית את רישום הבעלות, הסליקה והפעילות בני"ע בחשבון הלקוח, אותה עמלה נותרה בעינה גם כיום. מדובר על עמלה של בין 0.3% ל-0.8% לשנה.

ה. עמלות שונות: עמלות שהבנק גובה, כמו עמלות השתתפות בהנפקות, עמלות בגין תשלומי ריבית מאג"ח ודיבידנד, ועוד.....

לסיכום סוגיית העמלות - על פניו דמי ניהול בתיק מנוהל נמוכים בהשוואה לפוליסת חיסכון (וגבוהים מראש מקופת גמל להשקעה, מקרן השתלמות ומקופת גמל לפי תיקון 190). אבל בפועל דמי הניהול האפקטיביים בהתחשב בכל הנ"ל גבוהים יותר ולעיתים כפולים מהתעריף הרשמי. ככל שהתיק יכלול יותר קרנות נאמנות, וככל שתהיינה יותר פעולות של קניה ומכירה בכלל ושל ני"ע זרים בפרט, כך יגדל הפער ודמי הניהול האפקטיביים בתיק ימריאו. להבדיל, בפוליסת חיסכון העלות FIX וכוללת הכל בפנים. גוף מוסדי שמנהל תיק ני"ע אחד עבור כל לקוחותיו, משלם עמלות נמוכות משמעותית מאשר משלם הלקוח בתיק מנוהל.

4. המיתוס: התשואות בתיקים מנוהלים טובות יותר.

האמת: להיפך. אותם בתי השקעות מנהלים במקביל גם את המוצרים הפיננסיים-פנסיוניים כך שאי אפשר לטעון שגלעד אלטשולר (לדוגמא) כמנהל תיקים הוא טוב יותר בקבלת החלטות השקעה מאשר בקרנות ההשתלמות או הגמל להשקעה שבניהולו. יותר מכך, אופיים של התיקים המנוהלים מגביל אותם ואינם מאפשר להם להשקיע בנכסים לא סחירים ואלטרנטיביים. מדובר על נכסים המשביחים את התשואה ומפחיתים את התנודתיות בהשקעות. לכן העובדה שבתיקים מנוהלים ובקרנות נאמנות אסור להשקיע בנכסים בלתי סחירים היא חיסרון משמעותי ביחס למוצרים הפיננסיים-פנסיוניים שבהם ניתן להשקיע בנכסים אלו.

5. המיתוס: תיק מנוהל אינו נחות מבחינת מיסוי ביחס להשקעות הפיננסיות-פנסיוניות.

האמת: להיפך. אמנם אין הטבות מס בעת ההפקדה לפוליסות חיסכון או גמל להשקעה, אבל יש להם ייתרון מס ברור שמשביח את התשואה ביחס לתיק מנוהל. המעבר בין מסלולי השקעה, למשל מהמסלול הכללי שמרביתנו מושקים בו למסלול סולידי ממנו ולהיפך, אינו נחשב לאירוע מס וזה עובד לטובת החוסך. בעצם מדובר על אפקט הדומה לריבית דריבית, כי הסכום כולו מושקע מחדש במסלול החדש, ללא עמלות, וללא ניכוי מס רווחי הון. להבדיל, בתיק מנוהל כל מכירה של ני"ע ברווח מהווה אירוע מס (25% על הרווח הריאלי). התוצאה היא פער בתשואה לרעת התיק המנוהל.

6. המיתוס: תיק מנוהל מאפשר ללקוח לדעת בכל רגע מה מצבו.

האמת: השקיפות של תיק מנוהל נמוכה. מרבית הלקוחות המנוהלים אינם מנצלים את האופציה להיכנס דרך אתר הבנק ולצפות בתיק עצמו, אלא הם מחכים לדו"ח ששולח להם מנהל התיק. דוחות אלו נשלחים לפי החוק לפחות אחת לרבעון וחלק ממנהלי התיקים שולחים אותם אחת לחודש לפי דרישה ספציפית של הלקוח. אבל ללקוח הממוצע אין יכולת להעריך את ביצועי מנהלים התיקים שלו. הוא לא יכול להשוות אותם לביצועים בתיקים מנוהלים אחרים של אותו מנהל, או לביצועים של חברה אחרת לניהול תיקים. אלו פשוט נתונים שאינם מתפרסמים באופן רשמי.

הלקוח הממוצע גם לא יודע מהו בנצ'מרק (מדד ייחוס), איך מחשבים אותו, ובטח שאינו מכיר מונחים כמו סטיית תקן או מדד שארפ. בקיצור, קל למכור לו סיפורי סבתא. להבדיל, המוצרים הפיננסיים-פנסיוניים מפרסמים את התשואות שלהם מדי חודש, ואתרים כמו גמל-נט ואחרים מאפשרים השוואה במגוון פרמטרים ביניהם. בנוסף אתרי החברות המנהלות מאפשרים כניסה לאזור האישי וצפייה בסכום ההשקעה, בתנועות בחשבון.

מבלי להיכנס ליתרונות נוספים של המוצרים הפיננסיים-פנסיוניים ביחס לתיק מנוהל ע"י מנהל תיקים או סתם לתיק ני"ע בבנק שהלקוח מנהל בעצמו (או נעזר ביועץ ההשקעות בבנק), מתקבלת תמונה ברורה מאוד. לפוליסות החיסכון, לקופת הגמל להשקעה, לקרנות ההשתלמות ולהשקעה בקופ"ג לפי תיקון 190, יש יתרונות מובהקים. חלקים גדולים והולכים של החוסכים מפנימים זאת ונהנים מהשקעה פיננסית מתוחכמת, זולה ושקופה יותר, שיש לה הפוטנציאל המוכח לייצר עבור המשקיע תשואה טובה יותר בכל מצב שוק, בהשוואה ללקוחות מנהלי התיקים ולמשקיעים המנהלים בעצמם תיק ני"ע בבנק. דינוזאור או טסלה? תחליטו אתם.

 
האמור בטור זה אינו מהווה ייעוץ ו/או המלצה לרכישת או פעולה כלשהי במוצר פנסיוני או פיננסי, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ ו/או שיווק פנסיוני או פיננסי, בידי בעל רישיון עפ"י הדין, המתחשב בנתונים ובצרכים הפרטניים של כל אדם.​

הכותב הוא מתכנן פיננסי אישי, בעל רישיון סוכן ביטוח פנסיוני, מרצה לצרכנות פיננסית נבונה ומומחה לשווקים הפיננסיים. לאתר של רונן

תגובות לכתבה(56):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 47.
    ואוו כתבה מעולה!
    משקיעה שוקעת 23/03/2021 09:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    באסה, היא פורסמה 3 חודשים אחרי שהכנסנו כסף לתיק השקעות מנוהל (של חברת בת של בנק מזרחי), בזבזנו שנה נהדרת בשוק ההון ויצאנו עם תשואה שלילית על התיק אחרי שנה וחצי של תשלום דמי ניהול... פשוט מבאס.
    סגור
  • 46.
    היה מנהל השקעות כושל במנורה ועשה קומבינות הפך להיות כתב
    דוד לזר 18/12/2019 13:39
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא מוכנים להעסיק אותו בשום מקום
    סגור
  • 45.
    תודה על הכתבה
    אסי 17/12/2019 18:15
    הגב לתגובה זו
    2 2
    כתבה מרתקת ומנוסחת בצורה מעולה
    סגור
  • 44.
    צודק ב 100%.הוצג מצויין . (ל"ת)
    Shmulikmr 17/12/2019 10:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 43.
    תיק השקעות
    משה ברקוביץ 17/12/2019 08:35
    הגב לתגובה זו
    2 1
    השנה הרווחתי בתיק השקעות חכם רק 110000 שקל!
    סגור
  • טען עוד
  • 42.
    אתה מוטה, לא אובייקטיבי ולא מציג את התמונה המלאה. (ל"ת)
    אנונימי 16/12/2019 23:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 41.
    כשיתחילו הנפילות נראה למי תפנה... (ל"ת)
    כשיתחילו הנפילות 16/12/2019 19:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 40.
    פוזיציה
    מושי 16/12/2019 18:54
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הכי טוב לדבר מפוזיציה... חברות הביטוח??כן הכי טוב שאיש מכירות שקורא לעצמו סוכן ביטוח ימכור מוצרי השקעה.שאל אותו מה זה אגח הוא יחשוב שמדובר בדרגה צבאית.הפיקוח על הביטוח מלטף ולכן הso called סוכנים חוגגים אבל לכל מסיבה יש סוף...
    סגור
  • 39.
    אם זה לא תפור ויש טלפון ישיר ליועץ/מנהל זה לא שווה (ל"ת)
    מומחה לקנוניות 16/12/2019 14:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 38.
    הכתבה טובה ובמקומה. מגיבים כאן מלא אינטרסנטים (ל"ת)
    טל 16/12/2019 12:09
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 37.
    בועת השקל מתפוצצת.
    מבין 16/12/2019 10:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעבר מאסיבי של כספים לטובת צבוע חוץ על חשבון אגרות חוב ממשלתיות צמודות. מצפה למפולת בשוק האגח.
    סגור
  • 36.
    תיק בברוקר אפשר ללא דמי ניהןל בכלל
    שימי 16/12/2019 08:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וגמל לפי תיקון 190 עם 0.2% דמי ניהול. יש קרנות סל של בלקרוק. כנסו לאתר הסולידית יש שם הכל
    סגור
  • 35.
    מר רונן
    לרום 16/12/2019 07:49
    הגב לתגובה זו
    8 4
    כתבותיך לדעתי מאירות עיניים במיוחד לרוב האנשים שאינם מבינים בשוק ההון! התעלם מהטוקבקיסטים הנמוכים!המשך בכתבותיך,תודה ושוב תודה,.
    סגור
  • 34.
    מעורר מחשבה ובטח התנגדות
    אלכסנדר ברדיצ'בסקי 16/12/2019 06:30
    הגב לתגובה זו
    4 4
    תודה שחסכת לי זמן להבין בכללות מה מתרחש בשוק הפיננסי, חסכונות וכו'. מורגש שיש לך ידע וניסיון בתחום.
    סגור
  • 33.
    20% תשואה השנה בקופת גמל להשקעה (ל"ת)
    אמיר 16/12/2019 05:15
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • אלטשולר מקצועיים ומביני ענין
    בן ארי 17/12/2019 08:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא נכון.לא הגיע ל 20 אחוז,קצת פחות אבל יפה מאד באלטשולר שחם
    סגור
  • 32.
    כנסו
    דן 16/12/2019 05:08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה היתרון של קופג להשקעה ? אני מנהל תיק של 400000 שח בבנק דמי ניהול 0.2 לשנה קניה מכירה 0.1 דרך יועץ תותח שמדבר איתי ועושה השוואה בין כל הגופים הריימים ובוחר את הטוב ביותר בכל קטגוריה( לדוגמא אלטשולר במניות מור באגח הראל אגח חול ) לעומת קופג להשקעה שמנוהלת במקום אחד כתבה ללא תוכן אמיתי
    סגור
  • נשמע טוב, מה התשואה השנתית ב5 שנים האחרונות?
    מני 16/12/2019 10:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סקרן לדעת
    סגור
  • 31.
    ציין את עברו?
    אנונימי 16/12/2019 03:31
    הגב לתגובה זו
    1 5
    כטשר עיתונאי רושם כתבה צריך לתת גילוי נאות על עברו... רונן תציין במה הורשאת ואז הקוראים יחליטו אם אתה אמין
    סגור
  • אם היית קורא את הכתבה היית רואה שהוא ציין במפורש.
    אריק 18/12/2019 16:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    .
    סגור
  • 30.
    הכותב מפנה אותנו לחברות הביטוח
    אנונימי 16/12/2019 03:00
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אין גנב גדול מחברות הביטוח
    סגור
  • 29.
    בושה (ל"ת)
    אביגדור עלוב 16/12/2019 00:07
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 28.
    שלא הצליח
    הכותב עכברוש 16/12/2019 00:05
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לגנוב כסף ללקוחות שלו. הכותב גונב עמלה ללקוחות שלו על ידי זה שמכיר אותם לסוכני ביטוח ועוזר עוד קופון עלידי עמלת היקף שמקבל מגוף כזה או אחר ומעביר לקוחות לאותו גוף כדי לקבל אותה עמלה גאון הדור
    סגור
  • 27.
    הכללות
    יק 15/12/2019 23:58
    הגב לתגובה זו
    5 0
    בין אי דיוקים לשגיאות גסות והטעיות. בכל מקרה הכללה גסה וגם אי הבנה בשוק ההון וההתנהלות הרצויה במצבים משתנים.
    סגור
  • 26.
    כל מילה בסלע
    כותב צדק 15/12/2019 23:53
    הגב לתגובה זו
    4 4
    כתבה מעולה מתריסה בפניי אותם בעל מרצוע מנהלי תיקים שאכן מבינים שהמקצוע שלהם נעלם מן העולם ואין אלא להלין וללכלך שהרי את כספם לא ישקיעו בתיק מנוהל. יעשה איש חכם הקנאי לכספו וישתמש באחד מהכלים שצוינו מעלה. ולגבי הערות המכוערות על היותו איש מקצוע שמרוויח כסף מעבודתו ומתוכן הכתבה- קפצו ! מי שלא מעוניין, ממשיך לכתבה הבאה . מי שזה מעניין אותו, ימצא שרך להתעניין דרך הכותב או דרך איש אמונו כספו. כתוב מצוין!
    סגור
  • 25.
    כתבה נהדרת ומקיפה! לכל הליצנים שמגיבים
    אלון 15/12/2019 23:29
    הגב לתגובה זו
    2 5
    כאן על כך שזה לא נכון קדימה רשמו יתרון כחד שקיים בניהול תיקים מול פוליסות חיסכון או קופת גמל. שקיפות? איזו בדיחה. ממתי לקוחות יודעים לנתח איזה אגח קונה לו מנהל התיק. תשעים ותשעה אחוזים מסתכלים על השורה התחתונה. מוצר ניהול התיקים משרת את הבנקים ומנהלי ההשקעות בלבד.
    סגור
  • ששששש... (ל"ת)
    אביגדור 16/12/2019 18:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 24.
    הרוב נכון וטוב (ל"ת)
    גיל 15/12/2019 23:09
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 23.
    ניהול תיקים... חח. פרימיטיבי כמעט כמו לשלם במזומן
    הבבון 15/12/2019 22:54
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מנהלי תיקים/יועצי השקעות אתם כבר זומבים מהלכים.
    סגור
  • כשצריך חצי מליון בצד כדי לפתוח תיק IRA, אתה מבין לבד
    דגן 18/12/2019 16:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדוע הם רחוקים מלהיות זומבים.
    סגור
  • 22.
    יורק לבאר ששתה ממנה שנים
    מכיר אישית 15/12/2019 22:32
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ולא מספר על העמלות שהוא מקבל מהחברות אליהן הוא מפנה את לקוחותיו. אם כבר שקיפות אז עד הסוף תספר להם רונן?
    סגור
  • 21.
    ניהול תיקים והסוכן הכתב
    לקוח מרוצה מניהול תי 15/12/2019 21:31
    הגב לתגובה זו
    6 0
    רונן היקר. נשמח שתפרט מהם העמלות שמקבלים סוכני הביטוח מהמוצרים שציינת. למשל מהי העמלת היקף היום שמקובלת בשוק על העברת מליון שח לחברת ביטוח. כמו כן לא התייחסת להמון דברים. קיזוזי מס , שירות אישי ומקצועי והכוונה בעיתות משבר, שרותי פלטינום בחלק מבתי ההשקעות. כמו כן האם ברבעון 4 של 2018 אותם נכסים לא סחירים הגנו על המוצרים שלטענתך משלבים הגנה מול ירידות בשווקים לעומת המצב בתיקים. להבא לפני השמצה של תעשייה שלמה תפרט את כל הדברים שאתה נגוע בהם.
    סגור
  • 20.
    עצה ששווה זהב
    כלכלן 15/12/2019 20:41
    הגב לתגובה זו
    1 1
    רוצים להרוויח.תצכרו כמה שיותר מהר את האחזקות שלהם באגרות חוב צמודות, אפילו השקליות עד 10 שנים ובמיוחד מלווה קצר מועד כי השוק הזה הבועה שתתםוצץ בוודאות. התשואות לפידיון נכון להיום שליליות. לכן כסף חדש לא ייכנס כי המשמעות הינה הפסד וודאי, אם יש לכם שם כבר כסף תצאו בהדרגה אבל בכל מקרה לא להכניס כסף חדש כי תפסידו פעמיים ,גם בגלל התשואה לפידיון השלילית וגם בגלל היצעים שיגיעו במוקדם או במאוחר. כדאי לשקול הגדלה רכיב מטבע חוץ או אגרות חוב ארהב. הריבית של הדולר גבוהה כמעט פי 10 מהריבית על השקל
    סגור
  • 19.
    מדוע הכותב חדל להיות בתחום המפוקח ? (ל"ת)
    אחד מהתעשייה 15/12/2019 20:32
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 18.
    זוכר שהכותב העדיף בעבר מזומן בכספת, כנראה שינה טעמו (ל"ת)
    גכדכ 15/12/2019 20:12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 17.
    כמה שקוף ומוטה יכול להיות אדם?!
    קא 15/12/2019 20:08
    הגב לתגובה זו
    4 1
    מזמן לא ראיתי כתבה ככ אינטירסנטית ומלאה במידע שגוי ככתבה זו. אני לא מכיר אישית את הכותב, אבל בוודאי שלא התגבר לי הרצון להכירו בעקבות הכתבה..
    סגור
  • 16.
    אל תירק לבאר שפעם שתית ממנה בנוסף -
    בני 15/12/2019 19:52
    הגב לתגובה זו
    1 2
    כתבת הרבה מאוד דברים לא נכונים לגבי דמי ניהול שקיפות מיסוי ועוד, למעשה כמעט שום דבר לא נכון. זכית אולי בכותרת אבל לא ציינת אם אתה מקבל כסך ממוצרים שהם לא ניהול תיקים ולא מקבל מניהול תיקים , כתבה כה מתלהמת רצוי שתלווה לפחות בגילוי נאות. עצוב .
    סגור
  • 15.
    האם יש לך רישיון לתת יעוץ ?
    ערן 15/12/2019 19:45
    הגב לתגובה זו
    5 2
    מותר לך להמליץ ?
    סגור
  • 14.
    האם הכותב מקבל עמלות על מוצרי השקעה ?
    דני 15/12/2019 19:39
    הגב לתגובה זו
    6 1
    באיזה רישיון מחזיק ? שיווק או יעוץ ?
    סגור
  • 13.
    הכותב מפנה את לקוחותיו לגופים שנותנים לו עמלות
    מאמר אינטרסנטי 15/12/2019 19:34
    הגב לתגובה זו
    12 1
    המאמר מוטה ושגוי בהרבה דברים: בניהול תיקים שקיפות גדולה ולקוח רואים באינטרנט כל יום את התיק.בניהול תיקים עמלות קניה ניע נמוכות מאוד וגם תיקון 190 משלמים עמלות לבנק.תיקון 190 וקופג אין שקיפות יומית. בניהול תיקים שמורכב מאגח שקלי המס 15% בלבד ולא 25%
    סגור
  • אם אין לך מןשג עדיף לא לרשום שטויות
    אלון 15/12/2019 23:27
    הגב לתגובה זו
    3 5
    איזה תיק מורכב מאגח שקלי בלבד היום? כמה שטויות? ותן לי יתרון אחד שיש לניהול תיקים? שקיפות? של מה? כמה לקוחות יודעים לנתח את מה שמחזיק מנהל ההשקעות? כתבה מעולה ונכונה
    סגור
  • 12.
    קופות גמל
    נתן 15/12/2019 18:46
    הגב לתגובה זו
    4 0
    השקעה בקופות גמל להשקעה היא עד 71000ש"ח לשנה. ההגבלה זו בגלל לחץ של קרנות נאמנות
    סגור
  • 11.
    שריר וקיים (ל"ת)
    איתן 15/12/2019 18:38
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 10.
    תיקון 190
    אדי 15/12/2019 18:37
    הגב לתגובה זו
    5 0
    האם ניתן לפדות את התיק לא כקצבה?
    סגור
  • של רפורמת בכר המקוללת
    זה המילכוד הגדול 15/12/2019 18:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ויתרה מכך מקדם ההמרה = זבל הקיצבה זעומה גם בסכום תיק גדול ביותר
    סגור
  • 9.
    אתה ממש לא נבון עם טיעונים מופרכים בעליל (ל"ת)
    חושב 15/12/2019 18:18
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 8.
    כתב הזוי...דמי ניהול של 1.2% ??? באיזה עולם ?? (ל"ת)
    אדם 15/12/2019 18:16
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • 7.
    עלוב.. עלוב.
    משה מהתיקים 15/12/2019 17:59
    הגב לתגובה זו
    6 4
    אובייקטיבי אתה לא. מעניין באיזו פוזיציה אתה נמצא כעת.
    סגור
  • 6.
    גמל להשקעה
    ישראל 15/12/2019 17:39
    הגב לתגובה זו
    5 0
    יש בה מוקש רציני שמשרד האוצר לא נתן דעתו , אם מעניין תשאל
    סגור
  • ????? (ל"ת)
    דני 15/12/2019 20:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    אתה מדבר מפוזיציה
    יוסי 15/12/2019 17:22
    הגב לתגובה זו
    9 0
    מדוע שמתכנן פיננסי אתה מחזיק ברישיון ביטוח ומשווק פנסיוני. האם אתה מרוויח מייעוץ והכוונה לגופים פנסיונים. מן הראוי שתציין שבהיותך משווק פנסיוני וסוכן ביטוח עשוי להיות לך אינטרס בפרסום כתבה מגמתית. זה נקרא שקיפות.
    סגור
  • 4.
    אתה טועה ומטעה את הקוראים
    אייל 15/12/2019 17:18
    הגב לתגובה זו
    9 1
    ללקוחות כדאי להשתמש בשרותם של יועצי ההשקעות הפרטיים שהינם אוביקטיביים לחלוטין ללא אינטרסים. נכון אין רבים כמוהם אך השרות הינו עדיף ללקוח שאינו מבין.
    סגור
  • 3.
    הכותב מרוויח מהמוצרים
    סמי 15/12/2019 17:14
    הגב לתגובה זו
    8 2
    חלק אמת. הרוב ממש לא נכון
    סגור
  • 2.
    מסכים בהחלט למעט נושא השקיפות (ל"ת)
    עמי 15/12/2019 17:04
    הגב לתגובה זו
    6 4
    סגור
  • 1.
    מכיר את המשפט הגר בבית זכוכית שלא יזרוק אבן ...
    דינו הדינוזאור 15/12/2019 16:57
    הגב לתגובה זו
    14 7
    מפאת רחמים לא אפרט . אני כבר מזמן לא מנהל תיקים אבל אתה פוגע פה בפרנסת רבים וטובים וישרים אלא שאתה האחרון שמותר לו לעשות זאת לעניות דעתי .
    סגור
  • מוטב היה שתענה לגופו של עינין ולא לגופו של של אדם.
    איתי רחמים 15/12/2019 18:20
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מתשובתך אני מבין שאינך מחבב אותו.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות