2019 היתה שנת המניות וגם ב-2020 המניות יעלו

זוכרים את היפוך עקום התשואות, איפה המיתון שהבטיחו לנו בתקשורת? ולמה מניות הן אפיק ההשקעה האטרקטיבי ביותר

 | 

מדוע אנחנו טוענים שהמניות ימשיכו להיות "המשחק הבלעדי בעיר" גם ב-2020 ועוד שנים רבות מעבר לזה: ונתחיל, כדי להימנע מתגובות לא ענייניות, בהבהרה: דעתנו היא שמהפכת הטכנולוגיה הנוכחית חוזרת על אותם התהליכים שלאחר המהפכות הקודמות ובמיוחד זו שקדמה לה בסוף המאה ה-19 תחילת המאה ה-20, זו שהובילו טכנולוגיות האוטומציה, החשמל ומנוע הבעירה הפנימי. כתוצאה מהגאות הכלכלית שהתפתחה אז עלה הדאו מתחילת 1900 ועד 1929 מ-68 נקודות ל-307, וזאת בלוויית תיקונים רבים כמובן.

המהפכה הנוכחית רק בתחילת דרכה
המהפכה ההיא הסתיימה במשבר כלכלי שנגרם, כמו תמיד, מתאוות בצע וחוסר רגולציה וכפי שכמעט קרה, בגלל אותן סיבות, במהלך המהפכה הנוכחית ב-2008. מבחינת התהליך, נמצאת המהפכה הנוכחית רק בתחילת דרכה ולדעתנו תימשך המגמה של העשור האחרון בכלכלה האמריקאית ובוול סטריט גם בעשורים הבאים. כמובן וכפי שהיה במהפכה הקודמת, זו לא תהיה גאות רציפה, לא בכלכלה ולא בוול סטריט. גם במהלך 2020 וגם בשנים שלאחר מכן, נחזה תיקוני ערך/התאמה, אפילו גדולים נוסח הרבעון האחרון של 2018 אז נפל מדד ה-500 S&P בכ-20% אבל הכיוון ימשיך להיות חיובי.

המשך ההשפעה החיובית של המהפכה על הכלכלה והחברה תלוי בגורמים חיצוניים שונים כמו למשל הבחירות הבאות בארה"ב שהרי אם אנשים כמו סאנדרס או אליזבט ווארן ינצחו, המהפכה, בעיקר בשל הצעותיהם בענייני מיסוי, רגולציה, תשתיות וכו', תיעצר.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

גם הגורם הבלתי נשלט של תאוות הבצע בשווקים הפיננסיים יכול, שוב, לייצר משבר שיעצור את ההתקדמות. אבל אנחנו יוצאים מההנחה שהבנק המרכזי של ארה"ב והרגולטורים, שכבר פועלים בנושא מאז 2008, יקזזו סכנה זו.

בדיעבד, מסתבר שטראמפ הוא מהפכן
רבים מהקוראים יתרגזו ודאי אם נוסיף שגם המשך הנשיאות של הנשיא טראמפ, בגלל יכולות הביצוע שלו, תעזור להמשך החיובי של המהפכה. הוא מבין ופועל ליישום כל השינויים הנדרשים להמשך הגאות - בתחומי הרגולציה, התשתיות, המיסוי, הסכמי הסחר, הגירה ועוד - ועושה זאת, עד כה, טוב בהרבה משציפינו בתחילת כהונתו. נקווה שמחליפו, ב-2024, ימשיך את המדיניות שלו.

בשלב הנוכחי עדיף לדעתנו להשקיע בסלים או קרנות ולא במניות בודדות. יש, לדעתנו, 3 דרכים להשקעה: האחת, שדורשת סבלנות ולב חזק, היא באמצעות השקעה לטווח ארוך בקרנות וסלים שונים, כאלו שלדעת המשקיע יתרמו/ישתתפו בתהליך השינוי שדוחפת המהפכה. הגרף שהבאנו מוכיח שהשקעה לטווח ארוך היא הנכונה. הדרך השנייה היא כמו הראשונה אבל שדורשת, לצד הסבלנות והלב החזק גם יכולת החלטה. כלומר בשיטת "לשחק על הגלים", לנצל את מצבי השיא (כמו הנוכחי במניות) לצבירת מזומן ואת התיקונים לאיסוף מחדש. השלישית לתת את הכסף לניהול של 2-3 מנהלים - לאו דווקא ישראלים אם כי יש בישראל כמה מצוינים - שלאחר שבדקתם את הרקורד שלהם הגעתם למסקנה שהם המתאימים לכם.

נחזור לתזה שלנו לגבי העתיד
לפתע הפכו הפרשנים להיות אופטימיים באשר לצמיחה הכלכלית בארה"ב (וגם בעולם כולו) ומסקנה זו, שקיבלה חיזוק משמעותי מסקר מקיף שערך בנק אוף אמריקה/מריל לינץ' (סימול:BAC) על הנושא, מפתיעה למדי. מדוע? כי הסקר, שיצא בסוף השבוע שעבר תחת הכותרת, "Growth Optimism Rises Fastest on Record" מדבר על עליה באופטימיות בקצב המהיר ביותר אי פעם.

מה קרה בארבעת-חמשת החדשים האחרונים שגרם למצב הרוח הפסימי להפוך אופטימי וב"קצב המהיר ביותר אי פעם"? הרי במהלך קיץ 2019 היו הכול בטוחים, במיוחד בגלל האימה שהטיל "העקום ההפוך (ה-inverted yield curves)" ששלט בכותרות, שאליבא פרשנים וכותרות, אותת על מיתון מתקרב. העקום המתהפך אגב הפך, מאז 2008, למאותת החשוב ביותר בוול סטריט בנושאים של האטה-מיתון מתקרבים ובמידה לא קטנה של צדק שהרי אחוזי ההצלחה של העקום בעבר היו מדהימים ממש ומיד נחזור לעניין.

בדקנו שוב ושוב ולא מצאנו שום סיבה עובדתית למהפך לאופטימיות. נכון, העקום, שמראה את מערכת היחסים בין התשואות של הריביות לטווחים שונים, התהפך בחזרה אבל נתוני המקרו והמיקרו לא השתנו מהקיץ לטובה.

איפה המיתון שהבטיחו בתקשורת?
אליבא התקשורת הם אפילו המשיכו וממשיכים להתדרדר. התקשורת הפיננסית התעלמה אמנם מכמה נתונים חיוביים "קטנים" שהגיעו מאז הקיץ (או הפחיתה בערכם) כמו נתוני התעסוקה מצוינים, אינפלציה שממשיכה להיות כבושה, רווחיות החברות, שממשיכה לשבור שיאים, התוצר שהפתיע לטובה בהתחזקותו, השכר הממוצע שעולה שלא לדבר על הרגשת הציבור ממצבו הכלכלי שממשיכה להשתפר אבל מה כל אלו בהשוואה למדדים כמו מדדי הרכש למיניהם שממשיכים לרדת או פעילות הפד' שכביכול מצביעה על חששות ועוד כהנה וכהנה איתותי מיתון שממשיכים לזרום מהכותרות?

באותם ימים של חששות ממיתון, בקיץ 2019, נשאלנו (הותקפנו למעשה בתגובות) כיצד ייתכן שאנחנו לא מודאגים ואפילו אופטימיים לגבי המניות, "הרי העקום מתהפך ובכל פעם שהתהפך הוא בישר על מיתון". הסברנו שאותו "עקום הפוך", שכיכב בכותרות עם הרקורד המרשים שלו בעבר לא בהכרח מאותת גם הפעם, לאחר שהחל תהליך ההתמזגות של מהפכת הטכנולוגיה, על מיתון/האטה.

המציאות הכלכלית משתנה
הסברנו שכתוצאה מהתקדמות המהפכה הטכנולוגית חלים כל הזמן שינויים במערכות היחסים הכלכליים השונים שבתחום ההשקעות, מה-P/E ומטה. זה לא שחס וחלילה היחסים אינם קיימים יותר או שחוקי הכלכלה השתנו אלא שמערכות היחסים בין המשתנים השונים משתנות. היחס בין מחיר מניה לרווח שלה או בין החוב להון כדוגמאות כבר אינו אותו היחס שאליו הורגלו המשקיעים במהלך המאה הקודמת וכך גם מערכות היחסים ברמות המאקרו, כמו זה שבין תעסוקה לאינפלציה כדוגמה אחת, עקומת פיליפס - שהייתה המשתנה החשוב ביותר לקביעת הריבית אצל כול נגידי הבנקים בכלכלות השוק במהלך רוב שנות המאה שעברה - אינן מספקות את הסחורה יותר והשינויים רק ילכו ויתרבו.

במילים אחרות נראה לנו שהכותרות המבהילות בתחומי הכלכלה נכתבות ע"י אנשים שעדיין לא תפסו שהכלכלה נמצאת בתהליך של שינוי ומשתמשים בפלטפורמות שמתואמות למאה ה-20 להסקת מסקנות לגבי הנעשה במאה ה-21.

על סמך מה אנחנו טוענים כך?
אם נתבונן בעקום המהופך כדוגמה, הרי שבמהלך 50 השנים שקדמו ל-1929, שנות ההתמזגות של מהפכות החשמל, הטלפוניה ומנוע הבעירה הפנימית, היו עקומות הריביות במצב של עקום הפוך ברוב התקופה.

הטכנולוגיות החדשות שינו אז את הכלכלה ובגדול הביאו לעלייה בתעסוקה ובפריון ולירידה באינפלציה מה שגרם לצמיחה כלכלית בלווי צמצום כמות הכסף במשק וירידת מחירים - מה שמכונה "deflationary boom" - ולהיפוכו של העקום כתוצאה, בדיוק בדומה למה שרואים היום. תוכלו לבדוק העניין בפרסומי סוכנות ה-National Bureau of Economic Research או בקיצור ה-NBER.

מה שקרה הוא שהריבית לטווח הקצר עלתה מהר יותר מהארוכה כתגובה לציפיות לצמיחה כלכלית ריאלית מחד וכתגובה לאינפלציה יורדת מאידך. המצב הזה, של ריבית שעולה בטווח הקצר ויורדת בטווח הארוך, יוצר מצב שכלכלנים (לפחות אלו שלמדו בארה"ב כמונו) מכנים "Virtuous cycle" (מעגל קסמים) שבעצם מעורר/ממריץ רכישת מניות.

הסיבות המובילות להיפוך העקום השתנו
התופעה הזו, שחדשנות טכנולוגית "משנה סדרי בראשית", הייתה ברורה לכלכלנים בתחילת המאה שעברה אבל במהלך המאה ה-20 תחילת המאה ה-21, לאחר שהסתיים תהליך ההתמזגות הטכנולוגית לכלכלת המיינסטרים השתנו הסיבות שהובילו להיפוך העקום.

היפוך העקום במהלך המאה ה-20 תחילת המאה ה-21 נבע מטעויות של מדיניות מוניטרית ולא מהחדשנות. החדשנות חזרה להשפיע על מסלולי הריביות רק לאחר 2008. זו הסיבה בגללה לא התרגשנו מהמהפך שכ"כ הטיל אימה על הכותרות בקיץ האחרון.

המהפכה הנוכחית תוביל אמנם למה שהובילה מהפכת החשמל, מנוע הבעירה הפנימי והטלפוניה, לעלייה חדה בפעילות הכלכלית וברווחיות החברות. אבל העצמה, במקרה הנוכחי, תהיה גדולה פי כמה.

המהפכה הנוכחית, שהתמזגותה לתוך כלכלת המיינסטרים התחילה למעשה רק ב-2008/9, מציפה את הכלכלה באינספור טכנולוגיות משבשות ומשנות לחלוטין את כל הסקטורים הקיימים מהבריאות, דרך הרכב ועד הצריכה, המזון, האנרגיה וכל מה שעולה על הדעת ובקצב שהולך ומתגבר.

מישהו מסוגל להעריך את גודל התעשיות חדשות שתתפתחנה מחדשנויות כמו תעשיות שתתפתחנה מהבנת רצף ה-DNA (ה-DNA sequencing), הרובוטיקה, אחסון אנרגיה, בינה מלאכותית או הבלוקצ'יין?

כדי לעבור מחלום למציאות צריך אנשים כמו מאסק
ב-1998 הקימו לוויצ'ן ות'ייל את PayPal ושנה וחצי מאוחר יותר התמזגו עם "X.com" של אלון מאסק. השניים הבינו שכדי לעבור מחלום למציאות צריך אנשים כמו אלון מאסק. עקבנו אחרי החברה כשנמכרו היחידות להנפקה פרטית ב-2000. "זו ההתחלה של השינוי הגדול בסקטור הפיננסי", אמר מאסק, "התעשייה הזו תנגוס חלק משמעותי מהתעשייה הפיננסית".

מישהו העריך/האמין אז שחברה כמו פייפל (סימול:PYPL) תגיע לשווי של 130 מיליארד דולר? מישהו האמין שהנישה תגלגל קרוב לטריליון דולרים "חדשים"? מישהו יכול היה להעריך כמה חברות חדשות תייצר הנישה? מישהו, לפני עשור, יכול היה להעריך את השפעת אפל (סימול:AAPL) על הכלכלה והחברה? מישהו יכול להעריך מה תעשה טסלה (סימול: TSLA) ואנחנו לא שוכחים את הבטחותיהם של כמה מגיבים ששתי האחרונות בדרך להעלם.

החדשנות, שנכנסת בקצב מהיר בהרבה מזה שהיה בתחילת המאה ה-20, מביאה להתכנסות של איתותים כלכליים מוזרים, נראים כלא נורמליים, מייצרים חששות, חוסר ודאות וספקות. ההשפעה של החדשנות הטכנולוגית, מהרגע ש"הצטרפה" לכלכלת המיינסטרים, על המשתנים הכלכליים אדירה.

הגברת Catherine Wood, מייסדת ומנכ"לית ARK Investment Management, החברה שמנפיקה את סלי הטכנולוגיות המשבשות מהסוג של ARKK ושנחשבת (ע"י בלומברג ופורבס) מהמובילים בעולם העסקים, ההשקעות והטכנולוגיה בעולם, אומרת, "אם נכון לעכשיו מוערך התוצר האמריקאי, כפי שהוא וללא השפעת חדשנויות מהסוג של האוטומציה והבינה המלאכותית, להגיע, ב-2035, ל-28 טריליון (מרמה של 20-21 היום) הרי שבתוספת ה-AI והאוטומציה לבדם יגיע התוצר ל-40 טריליון לפחות..". תשדלו לקרוא את הריאיון שנתנה למרקטווץ' לאחרונה. היא, להבדיל מהתקשורת הפיננסית, מכירה את וול סטריט וגם את העולם שמחוצה לה ואין לה צורך ברייטינג.

השקעות מעניינות
קבוצת ARK בהנהלת Catherine Wood שהזכרנו הנפיקה 4 סלים שמיצגים חברות בעלות טכנולוגיות משבשות וחדשניות:

  1. ARKK שמייצג 38 חברות תעשייה בראשות TSLA ושכולל גם את CGEN "שלנו".
  2. ARKG שמייצג את תחום הגנומיקה, מכיל 38 חברות בראשות ILLUMINA וכולל הישראליות CGEN ו-EVGN.
  3. ARKQ שמתמקד ברובוטיקה וטכנולוגיות אוטונומיות. כולל 37 חברות בראשות TSLA וגם כולל את אלביט, אפל, נבידיה ועוד.
  4. ARKW שממוקד בהתפתחות האינטרנט וכולל 40 חברות שוב בראשות TSLA וכול חברות הרשת והתמיכה ברשת המובילות.

כול ארבעת הסלים, מאז הונפקו בסוף 2014, במיוחד ARKK ו-ARKW, מכים מאז בקביעות את סלי ה-QQQ, ה-SPY, ה-SOXX ואפילו את IHI ונא לזכור, בשלב הנוכחי כל ארבעת הסלים "יקרים" אז נא לבדוק ולקבל החלטות בהתאם לאופי שלכם!!!


* אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

תגובות לכתבה(171):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 63.
    נהנית מאוד לקרוא מה שאתה כותב
    אילנה גרוס 06/01/2020 14:07
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מכניסה לתיק וירטואלי ובינתיים מצטערת שזה בעיקר וירטואלי.
    סגור
  • 62.
    הפעם זה אחרת
    איתן 05/01/2020 15:00
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בסוף מחזור עליות, הפרדיגמה משתנה ואז צצים הסברים מתוחכמים ואף לכאורה הגיוניים של למה הפעם זה אחרת. אין כל קשר למהפכה טכנולוגית וחדשנות, זה רק טבע ויצר האדם, במחזורי בום ובאסט.
    סגור
  • 61.
    מה דעתך
    אהוד 02/01/2020 12:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מר גרינברג על טכנולוגיית ה"כביש החכם" עליו ניטענות מכוניות חשמליות תוך כדי נסיעה?
    סגור
  • 60.
    שלמה תודה לך על הניתוחים, העומק והעובדות. נחכה להמשך (ל"ת)
    יוסי 31/12/2019 19:18
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • ווהאו!! ווהאו!! (ל"ת)
    יוסי 01/01/2020 10:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 59.
    לאתר היחידי שמצאתי
    שוב שלום 31/12/2019 12:09
    הגב לתגובה זו
    2 1
    המקפץ ללא לאות,למה?אתם כנראה מתעקשים שיעזבו אתכם לטובת אתרים אחרים,וכזכור יש מספיק מהם,אני קיצרתי שהותי אצלכם!
    סגור
  • 58.
    כתבה על תחום ה ioT
    אנונימי 31/12/2019 08:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תוכל לתייחס לתחום ioT, tcm, swir לא נראות טוב , האם התחום הזה הוא הייפ בנוסח מדפסות ה 3D של לני 5 שנים ?
    סגור
  • כתבתי מאמר מקיף על הנושא
    שלמה גרינברג 31/12/2019 13:11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נא לחפש. אגב, איני מכיר סימול TCM אבל SWIR חברה קטנה ולא בדיוק מייצגת
    סגור
  • 57.
    מי האינטרסנט
    לרון 31/12/2019 08:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמוביל הנפקת דרכוני חו"ל? גועל נפש!
    סגור
  • 56.
    ביזפורטל
    לאתר 30/12/2019 15:52
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תודה על הקפיצות,קיבלתי סחרחורת!
    סגור
  • זה בגלל השפשפת
    מה יהיה נועם 31/12/2019 15:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כול כותרת שניה "לשפשף את העיניים" לשפשף את העיניים: טילרי זינקה ביותר מ- 1,100% ומחקה הכל לשפשף את העיניים: לואו'ס משלימה זינוק של יותר מ-570% ב-7 שנים לשפשף את העיניים: סטארבקס משלימה עליות של 60% מתחילת 2019
    סגור
  • 55.
    לא היה
    העולם 30/12/2019 15:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקושר ומחובר כפי שהוא היום,וכ"כ ההיסטוריה אינה חוזרת,אולי אתה צודק אדון גורו ואולי לא,רק אל "תהיו" כ"כ בטוחים ב"עצמכם!!
    סגור
  • היכן ראית בטחון שכזה? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 30/12/2019 16:21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • בכל מקום (ל"ת)
    לשלמה 30/12/2019 18:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 54.
    גוועלד !!! גוועלד!! ווס איס גישיימ?? גוועלד!! גוועלד! (ל"ת)
    היי שלמה 30/12/2019 13:24
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 53.
    תודה שלמה.
    נדי 30/12/2019 11:55
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מזכיר שהשנה נוספה גם ARKF שמאגדת את תחום הפיננסים החדש. רציתי להגיב עוד אבל האתר הקופצני פה בלתי אפשרי. שתהיה שנה מוצלחת
    סגור
  • תודה
    עינת 30/12/2019 15:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    על ההערה,עוד מישהו הסתחרר מהקפיצות??
    סגור
  • 52.
    כן יש כזה שם ואני זוכרת בריפרוף את שלמה עוד שעבד
    זושיה 29/12/2019 17:08
    הגב לתגובה זו
    0 2
    כמנהל תיקים אצל הייקים שאיני זוכרצ את שמם. האיש הלפעמיםצ נחמדהזה נוהג להעלות דברים על עניינים שדן בעבר ולמעשה אין קשר ולא היו דברים מעולם. מצד שלישי שמתי לב שלפעמים מכחיש דברים שהעלה ואומר לא אני לא עשיתי לא הייתי ואני בטוחה ויודעת שכן..אז מה דעתכם מה לעשות ואיך להתייחס
    סגור
  • שם בית ההשקעות
    לרון 31/12/2019 05:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היה מוריץ טוכלר וקרנות "יסודות" מג'יק" ועוד,לא זכור לי שגרינברג עבד אצלם,לדעתי היה אז שנות השמונים בארה"ב וכתב לגלובס!
    סגור
  • ארצות הברית זה סיפור סיפור מן הסרטים למה נסע לשם..בכל
    ללרון 31/12/2019 09:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אופן אכן עבד ותיפקד אצל מוריץ טוכלר בשנים ההן ויש שזוכרים מאז "הצלחות" אדירות.
    סגור
  • 51.
    עשה טובה ובדוק ואל תשלוף כהרגלך איזו שטות או עלבון
    והמשך לעבר של הדאו 29/12/2019 15:10
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ילדותי. לא תאמין אבל פגשתי בימי חיי הארוכים כמה עבודות לצורך העניין במדד האמריקאי או האגלי של בחורים/בלורות שישבו והשקיעו שבועות וחודשים..יש הרבה מדדים שעשו מעט מאד ולצורך העניין 5 אחוז לשנה במשך 120 שנים ויש מדדים שהם בהפסד נומינלי. ואני מוסיף ששיקללו הטבות ודיב וכל מה שתרצה..אולי כך תחתפכח מר שלמה
    סגור
  • כיוון שאתה מתבייש בשמךוברור מי אתה בכול זאת אענה בכבוד
    שלמה גרינברג 30/12/2019 08:42
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ראשית המדד , שהתחיל עם 12 חברות ולא 30, מתעדכן מידי 3-4 שנים לפי נוסחה שמנסה להתאים לו חברות שמייצגות את מגזרי הכלכלה האמריקאית. אם לקחת דבריך כלשונם הרי שהכלכלה האמריקאית לא צמחה ב 140 השנים האחרונות שהרי אם החברות המייצגות לא עשו כלום מדוע עלה המדד? בגלל הנזילות?? נא לבדוק מחדש
    סגור
  • אינני מבינה
    עינת 30/12/2019 15:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את התעקשות הסרק על "ציון שמות", עלי באבא זה שם מתקבל?
    סגור
  • אין שום קשר ואפילו מקרי בין שתי התגובות הרצ"ב לבין
    נבדק מחדש 30/12/2019 15:36
    הגב לתגובה זו
    6 0
    דבריך בתשובתך!! נא לבדוק מחדש!!
    סגור
  • 50.
    ובבקשה אל תענה בלי לבדוק היטב היטב היטב....
    לשלמה הפתעה גדולה. 29/12/2019 15:06
    הגב לתגובה זו
    2 1
    קח לדוגמא את מדד הדאו ג'ונס וחפש ואתר את כל החברות שניסחרו בו מיום הקמתו...שקלל הכל כולל ה30 שך היום ותישמט לך הלסת...חברות רבות מאד נסחרות במחירים מצחיקים אי שם במדד עלוב זה או אחר. לברות רבות מאד מאד בכלל כבר לא קיימות שנים ולצורך העניין שוות בשיקלול 0 או הרבה פחות אם השאירו חובות. שקלל הכל במחשב או אם יש לך כמה שבועות זמן ותראה שהמדד בסך הכל וכמוהו כל המדדים בארצות הברית ובעולם לא עשו מי יודע מה...הפתעה האא?
    סגור
  • 49.
    לקו מנחה
    פניה 29/12/2019 12:19
    הגב לתגובה זו
    8 0
    עשו טובה ודברו עם מומחה אתרים שיפסיק את הקפיצות הבלתי נגמרות באתר שלכם!
    סגור
  • 48.
    לו היו
    עינת., 29/12/2019 12:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מנהלי השקעות טובים כדבריך,לא היו יוצאי דופן כמו ילין,אלטשולר,וכמובן גרינברג,נו שוין נלקק קצת!
    סגור
  • איני מנהל השקעות (ל"ת)
    שלמה גרינברג 29/12/2019 12:34
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • אז מה אתה כן מאמי של אמא (ל"ת)
    רמזור 29/12/2019 14:51
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 47.
    היפוך דעה
    איתי 29/12/2019 10:23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ב 5 ביולי שלמה טענת:" התיקון הבא בדרך והוא עלול להיות אלים. איך להתכונן לירידות? מה השתנה?
    סגור
  • מאומה לא השתנה
    שלמה גרינברג 29/12/2019 12:24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כך אגב כתבתי בתאריך דומה ב 2018 אל תדאג, יהיה תיקון
    סגור
  • ברור שיהיה תיקון
    עלי באבא 30/12/2019 15:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תתכונן לפברואר ואח"כ ליולי!!!
    סגור
  • יהיה משהו אחר לחלוטין שאני חושב ששלמה היקר תמים מלהבינו (ל"ת)
    לא יהיה תיקון 29/12/2019 14:43
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • לצורך מה שהתכוונת
    טעית 31/12/2019 12:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הריבית צריכה לעלות!מה שלא קורה לעת עתה!
    סגור
  • 46.
    היפוך דעה ב-180 מעלות של שלמה
    אנונימי 29/12/2019 10:16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    רק ב 5 ביולי טענת : " התיקון הבא בדרך והוא עלול להיות אלים .איך להתכונן לירידות. מה השתנה....
    סגור
  • ואתה טענת שלמה אני אוהב אותך. מה קרה מאז (ל"ת)
    לאנונימי 29/12/2019 14:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 45.
    שלמה,אתה נשמע אדם ממש נחמד וגם מאמין ככ בתיאורית המהפכה
    יובל 29/12/2019 10:05
    הגב לתגובה זו
    1 3
    הטכנולוגית שלך. לא נעים להגיד לך אבל זה הכל בןלשיט אחד גדול. יש פה שילוב קטלני של מס גורמים (כמו שזה תמיד ) שברגע שיבוא טריגר ,ולא משנה איזה טריגר, הכל יקרוס ויחד עם זה גם התיאוריה שלך
    סגור
  • התיאוריה שלך יובל ממש מנומקת !! ואתה מדבר על בולשיט?? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 29/12/2019 12:51
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • לסיים תגובה
    לא ניתן 30/12/2019 18:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האתר קופץ ומוחק!
    סגור
  • אל תתרגש מעלבונותיו...הוא גם החכם באדם וגם עם אצבע קלה
    ליובל 29/12/2019 14:47
    הגב לתגובה זו
    0 3
    בהעלבת קוראיו
    סגור
  • אני המעליב? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 30/12/2019 08:43
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • נתניהו
    דוגמת 31/12/2019 08:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "אני מסית"? לא היה כלום,אני רק צריך עורכי דין בלי סוף,חסינות ושאישתי שרה'לה תחזיק לי את היד דרך הסורגים!
    סגור
  • בסדר, אז נצל הידע להרוויח (ל"ת)
    שלמה גרינברג 29/12/2019 12:25
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 44.
    lk
    אביר 29/12/2019 01:06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ראשית, אני נהנה כל שבוע לקרוא את המאמרים המעניינים שלךאבקש את התייחסותך למניית lk
    סגור
  • המליץ על lk
    זיו סגל 30/12/2019 18:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קניתי כשהונפקה ועשיתי עשרות אחוזים,כעת יש להזהר!
    סגור
  • איני עוקב אחרי חברות סיניות (ל"ת)
    שלמה גרינברג 29/12/2019 12:09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • לסבתא
    ספר 31/12/2019 08:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המניה הונפקה בארה"ב!אמנם סינית! כמו באבא ועוד
    סגור
  • 43.
    לא בארץ. לפחות לא בחצי השנה הקרובה.
    צחי 28/12/2019 20:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    צפי לצמיחה אפסית עד שלילית רבעון 4, אי וודאות, גרעון נוסק.
    סגור
  • 42.
    עכשיו אני מודאג... באמת. (ל"ת)
    אחד העם 28/12/2019 19:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 41.
    שאלות לשלמה
    בור ועם הארץ 28/12/2019 19:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למרות בורותי הגדולה אשמח אם שלמה יראה לנכון להתייחס באופן מכובד וענייני: א. מה פרק הזמן המינימלי המוגדר כ"טווח ארוך" בהשקעה במניות? ב. כיצד ניתן לאתר את מנהלי ההשקעות המומלצים על ידך?
    סגור
  • בגוגל
    שלמה גרינברג 29/12/2019 12:26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תמצא את כול מנהלי ההשקעה. היפגש עם כמה ותבחר בזה שמתאים לאישיותך. איני ממליץ על מנהלי השקעה או מכשירים פיננסיים
    סגור
  • ומה בנוגע לשאלתי הראשונה
    בור ועם הארץ 29/12/2019 13:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "א. מה פרק הזמן המינימלי המוגדר כ"טווח ארוך" בהשקעה במניות?" תודה על ההתייחסות
    סגור
  • 40.
    לידיעתך שלמה שהיתפארת על עליית הדאו מ1900 ל 1829
    מורה לשוק ההון 28/12/2019 19:23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    משער 68 לשער 307. פרק ונתח זאת עם אפקט ריבית דריבית ועוד ועוד ותראה שהתשואה לא גבוהה מתשואות איגרות חוב טובות אך ממוצעות..ממש לא שוס נוראי שהפיל אותי.
    סגור
  • הכי חשוב שלא נפלת ונפגעת
    שלמה גרינברג 29/12/2019 12:21
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אגב, לא התפארתי בכלל
    סגור
  • תמיד היית רך וצדיק ומושיע עם תשובות ותגובות עקומות משהו (ל"ת)
    לשלמה 29/12/2019 14:50
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • אז כדאי שתעבור לכותבים אחרים
    שלמה גרינברג 30/12/2019 08:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שם לא תקבל תשובות אפילו על שאלות מטופשות
    סגור
  • 39.
    עכשיו אני בטוח
    אני לא נביא כמוך 28/12/2019 18:47
    הגב לתגובה זו
    0 2
    ששוק המניות הולך לקרוס
    סגור
  • או.קיי
    לרדת 31/12/2019 12:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "לקרוס"? לא עד עליית הריבית
    סגור
  • 38.
    האופטמיות "חזרה" לשוק בספטמבר בגלל שהפד חזר להזרים כסף (ל"ת)
    yudkr 28/12/2019 18:26
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 37.
    שאלה: אלו תעודות סל משקות את הכלכלה הנוסקת באתיופיה? (ל"ת)
    מר בין 28/12/2019 17:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 36.
    הכל דבש
    עמך 28/12/2019 17:27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אז מדוע הזהב וכסף נתנו ויש למעלה . מדוע הפד צריך להכניס 500 מיליארד דולר לתוך שוק הריפו והבנקים.
    סגור
  • ציפיות
    לרוון 31/12/2019 08:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    של פסימיים הצופים מפולת ומקדימים תרופה למכה!
    סגור
  • אפילו אם ירצה הפאדס
    שלמה גרינברג 29/12/2019 12:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא יוכל להכניס 500 מיליארד לשוק הריפו, נא ללמוד הנושא לפני הבעת דעה
    סגור
  • שתסביר לנו על כל פעולות הפד
    אני מציע 29/12/2019 13:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה טוען שאין קשר לשוק המניות וזה לא מובן
    סגור
  • מדוע לא מובן?
    שלמה גרינברג 29/12/2019 14:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי שמכיר את מרחב הפעילות של הפאדס, קצת היסטוריה וכיצד הם פועלים מבין היטב. השפעת הפאדס על המניות עקיפה בלבד ולריפו אין שום קשר לשוק המניות
    סגור
  • הודיע על רכישות ואגח והזרמה לשוק הריפו 500 מיל
    עובדה שמאז שהפד 29/12/2019 16:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השוק טס אז חייב להיות קשר כלשהו
    סגור
  • תוכל להציג את ההודעה? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 30/12/2019 08:45
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 35.
    צר לי,אבל זה שוק מלאכותי,ולא שוק כלכלי. (ל"ת)
    mr sus 28/12/2019 16:53
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • אתה צודק (ל"ת)
    הופה היי 28/12/2019 17:20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 34.
    הסלים האלו נתנו בשנה האחרונה תשואה נמוכה מנסדק (ל"ת)
    אלון ב 28/12/2019 16:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • לא אלון
    שלמה גרינברג 29/12/2019 12:56
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ARKK היכה את הנאסד"ק בכול אחת מחמש השנים האחרונות כולל השנה
    סגור
  • אתה עיקבי
    עלי באבא 31/12/2019 12:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שוב הוכחת בעזרת "אלון" כמה שה"שם" חשוב,נו באמת!!!
    סגור
  • 33.
    הצפה!
    כסף 28/12/2019 14:50
    הגב לתגובה זו
    5 0
    בדרך כלל אני קורא את הכתבות של שלמה אבל לא טרחתי הפעם. גם אם יש חצי אמת הדברים הכל מתחיל ונגמר בהרצה של הבנק המרכזי, הצפת כסף זול, כניעה לטראמפ ולוול סטריט ( חס וחלילה שהשוק ירד ), רכישה חוזרת של מניות עי החברות ( תופעה עצומה במימדיה ), מונופוליזם ועוד. כל השאר בונוס אבל אלו הגורמים המרכזיים.
    סגור
  • כאחד שלא קרא איך אתה יודע על מה נכתב? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 29/12/2019 12:28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • עשה
    הוא 31/12/2019 17:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אינדוקציה פשוטה והיגיע למסקנה מתבקשת!
    סגור
  • 32.
    אתמול קניתי DXD (ל"ת)
    ארנון 28/12/2019 14:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 31.
    אוסף של שטויות
    איציק 28/12/2019 14:25
    הגב לתגובה זו
    8 2
    הסיבה היחידה לעליות היא טראמפ עם הציונים שלו, כאשר ראה שהשוק עומד לחטוף יצא בציוץ בשעה 4:30 בדיוק, הבעיה היא שיצר הגרידיות גדל וכולם חושבים שניתן להרויח כל הזמן, חבר מביא חבר , בסוף כולם ינסו להדחף דרך הדלת הצרה ואז כל התשואה תעלם בתוך כמה ימים....
    סגור
  • באמת אוסף של שטויות בתגובה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 29/12/2019 12:57
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • לא אגיד שאתה איש רע כן אגיד שאתה איש לא נחמד (ל"ת)
    איציק 29/12/2019 14:55
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • למי אתה מקוון אוסף של משטויות. למר גרינבר? ממש
    לאיציק 28/12/2019 18:38
    הגב לתגובה זו
    0 2
    לא הייתי פוסל דבריך על הסף. חלק לא גדול מדבריו אומנם שטויות ונונסאס ובולשיט אבל לעולם לא יותר משליש מדבריו שטיות והבלים. חלק מדבריו הם בגדר הסבירות
    סגור
  • תודה רבה בולשיטר!! (ל"ת)
    שלמה גרינברג 29/12/2019 12:57
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • הסתכלתי בגוגל אפילו ברוסית ואין מילה כזאת אלא אם כן
    ואדים 29/12/2019 14:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רצית לפגוע במישהו כהרגלך בלי סיבה
    סגור
  • מגובים בכסף
    ציוצים 28/12/2019 17:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרת הם נישארים ל"ציפורים" בלבד,דברי עינת.,
    סגור
  • 30.
    buybacks
    רבקה 28/12/2019 14:02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אם הכל כל כך נפלא, למה חברות עוסקות ב buybacks? מבחינה עסקית הרי עדיף להפנות רווחים מהעסק - לפיתוח העסק ולא ל buybacks או חלוקת דיווידנטים!
    סגור
  • כמות הכסף שמופנה להרחבת העסק רק גדלה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 29/12/2019 12:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • סליחה, אבל איך הגעת למסקנה הזו? (ל"ת)
    רבקה 29/12/2019 13:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • איך?
    שלמה גרינברג 29/12/2019 14:43
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תבדקי קצב עלייה בהוצאות מו"פ, שיווק והשקעות של 500 חברות ה S&P לעומת קצב ההוצאה על BUY BACK ותגיעי לאותה מסקנה
    סגור
  • 29.
    השקעה לאורך טווחים של 20 שנה ומעלה נחשבת לבטוחה אבל...
    מושק'ה 28/12/2019 13:55
    הגב לתגובה זו
    4 0
    יש את הדוגמא של מדד הניקיי ביפן. בשנת 89 הגיע לקרוב ל- 40 אלף נקודות. היום לאחר 30 שנה, הוא פחות מ-24 אלף נקודות וגם זה אחרי שנים של עליות. גם אם המדד יחזור לרמת השיא והסיכוי שזה יקרה בעשר שנים הקרובות נמוך מאוד, כח הקניה בשלושים שנה האחרונות מן הסתם נחלש משמעותית ושקל (או דולר או יין) של שנת 89 קנה הרבה יותר ממה שהוא קונה היום. זה אמנם לא קרה בוול סטריט אבל תמיד יש את הפחד הזה בכל גל של נפילות או תיקונים
    סגור
  • חוסכת ולא צורכת
    יפן 28/12/2019 17:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכן המיתון והסטגפלציה הלא ניגמרים!
    סגור
  • 28.
    ניתוח נועז - תודה שלמה
    קורא 28/12/2019 12:38
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מאוד מעריך את הגישה החדשנית והמקורית - בניגוד לזרם. אף אחד לא נביא, אבל חשוב להציג זווית מקורית שמגובה בטיעונים עיניניים.
    סגור
  • 27.
    ריבית ואינפלציה
    אמיניאן 28/12/2019 08:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקשר בין אינפלציה וריבית מוניטרית הוא הדוק יותר במשק סגור, אבל המשק הופך להיות גלובאלי ושערי המטבעות הופכים וירטואלים
    סגור
  • 26.
    מנכ"ל מארוול מתיו מרפי אמר שהיתה ירידה של 13% במכירות
    מה עם השבבים? 27/12/2019 19:26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לפי מדד ה- WSTS המכירות של השבבים ירדו ב-2019 , ונראה שהמגמה תמשיך...כנראה עד כניסת דור 5 (=שמארוול גם היא בתחום).
    סגור
  • 25.
    של 1992
    ההיפוך 27/12/2019 18:19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כשהנגיד פרנקל אמר שהשוק בועה,ואכן היה,אז הביאו חכמי הטלוויזיה ילד בן 12 "גאון פיננסי" שהסביר איך הוא עושה כסף במניות!?!?
    סגור
  • 24.
    חבל שאתה מסלף עובדות
    גלעד 27/12/2019 18:11
    הגב לתגובה זו
    15 1
    ממוצע המכפילים בארה"ב סביב 20. גבוה מהממוצע. כמעט כל מדדי הרכש מצביעים על האטה.הרווחיות של החברות בארה"ב ירדה! ב4.5% בשנה האחרונה.אפשר להגיד כל הזמן טכנולוגיה. טכנולוגיה.. וזה נכון.. אבל לא לעד.הדבר היחיד שמתדלק את השווקים זה כסף זול שמודפס ללא הרף. והעדר אלטרנטיבות
    סגור
  • תגובה מעולה. הוא כבר ימצא לך איזה תרוץ יענו סותר. (ל"ת)
    לגלעד 28/12/2019 17:07
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • הדבר היחידי שמתדלק
    איציק 28/12/2019 15:19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    את השווקים זה טראמפ !!!!
    סגור
  • מסלף העובדות? בהחלט לא אבל
    שלמה גרינברג 28/12/2019 10:03
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אם אתה משוכנע בדבריך תוכל להרוויח המון אם תפעל בהתאם הכסף "הזול" שמודפס אינו מתדלק את השווקים אלא תחום ספציפי ונעשה במטרה שונה
    סגור
  • כבר
    לא לדאוג 31/12/2019 17:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרווחנו לא רע בגלל שפיכת הכסף לשוק,מניה עולה הרי כשיש יותר קונם ממוכרים,לא ברור הענין?
    סגור
  • 23.
    שלמה,מה קורה עם דרך השקעה מספר אחת כאשר מתפתח משבר? (ל"ת)
    משה 27/12/2019 15:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מה קורה? היא יורדת (ל"ת)
    שלמה גרינברג 28/12/2019 10:03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 22.
    תקועים עם 50,000 דירות חדשות
    קבלנים בלחץ 27/12/2019 14:46
    הגב לתגובה זו
    8 4
    משרדי מכירה שוממים, השוק הפרטי בקיפאון כל הביקושים עברו לכחלון. הנחות 400-900 אלף , זה סכום עצום. בטח לזוג צעיר בתחילת דרכו. הציבור התפכח, הפסיק לממן קבלנים ולוביסטים.
    סגור
  • אף אחד לא תקוע עם שום דירה. אתה מדמיין.
    דגן 02/01/2020 10:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    .
    סגור
  • לא ירד כלום ואף אחד לא מחלק דירות בהנחה
    משאלת לב 28/12/2019 15:23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כחלון מכר לכם ניירות במקום דירות ותחכו עוד שנים למפתח ואז גם לא תוכלו להשכיר את הדירה בחור שקניתם כי כמוכם יהיו עוד הרבה . בכיה לדורות. השכן שלי מכר דירה במחיר שביקש תוך 3 ימים בחודש ספטמבר.
    סגור
  • ומה המטרה בתגובה? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 28/12/2019 10:04
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 21.
    ריסק את קרטל הדיור הציל זוגות צעירים
    כחלון מס 1 27/12/2019 14:45
    הגב לתגובה זו
    2 5
    ממחירי בועה וקריסה כלכלית, אותה דירה לא במחיר בועה פחות 1/2 מליון . הכסף יישאר אצלנו,ולא יילך לחשבון בנק של קבלן חמדן.
    סגור
  • אז נפתרה בעיית הנדלן יש מלא דירות ריקות
    יופי 28/12/2019 15:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וכולם זכו בהגרלה של כחלון איפה שהם רצו ובמחיר שהם רצו. השלב הבא כל קונה דירה מכחלון מקבל מכונית חינם וטיול סביב העולם לחצי שנה
    סגור
  • קבלנים
    אמיניאן 28/12/2019 08:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקבלנים פועלים בשוק ריכוזי, מונופוליסטי ולא יעיל. הם כמו ג'וקים מסוממים בבקבוק. אינם שולטים בגורלם אבל נמצאים בהיי
    סגור
  • 20.
    wirecard AG
    דינו 27/12/2019 13:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה שלום. עד כמה שידוע לי אינך עוסק בשוק האירופי אבל בכל זאת האם מוכרת לך המניה הגרמנית הנ"ל? התוכל לחוות דעתך הכללית עליה? תודה
    סגור
  • דווקא מאוד מעורב בשווקים האירופיים
    שלמה גרינברג 27/12/2019 15:16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    החברה מוכרת לי מסיבות עסקיות אבל לא עוקב אחרי המניה. בביזנס מדובר בחברה יוצאת מן הכלל אולי נצלול לחומר ונעשה כתבה
    סגור
  • 19.
    המשך..שגרמו לאדם במאה הקודמת להיות 190 סנטימטר בגיל8...
    . 27/12/2019 13:34
    הגב לתגובה זו
    11 1
    232 סנטימטר בגיל 14...274 סנטימטר שנה לפני מותו בגיל 40..
    סגור
  • מה אני צריך להבין מהכתוב? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 28/12/2019 10:05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • ממש כלום ושום דבר לא היה ואין ולא יהיה... (ל"ת)
    . 28/12/2019 17:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    המשך לרשום מעלה Acromegaly+Gigantism הן שתי מחלות...... (ל"ת)
    . 27/12/2019 13:32
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 17.
    לפי דעתי המניה לשנת 2020 LK מסין רשת בתי הקפה שפורצת
    שמוליק 27/12/2019 11:52
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חזק צומחת בקצב גדול בסין. בשבבים AMD תמשיך לעלות פשוט השבבים מעולים שלה לוקחים נתח שוק מאינטל גם מעבדי הגרפים שלה מצויינים. אבל מי שתעלה יותר היא MU מחירי הזכרונות התחילו כבר לתקן ולעלות שמה לפי דעתי יש יותר בשר לעליות.
    סגור
  • 16.
    מחפש השקעות
    משה זוכמן 27/12/2019 11:26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שלמה שלום. פרשתי לאחרונה ממקורות ובאמתחתי הרבה כסף. מה לעשות? איפה להשקיע? בנדלן? במניית טבע? שבת שלום ממשה זוכמן. יש מייל zuchmanovich@gmail.com
    סגור
  • יש בישראל יועצי השקעה מעולים
    שלמה גרינברג 28/12/2019 10:14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מחוץ למערכת הבנקאות שכדאי לך לפנות אליהם, לבדוק עם כמה מהם ולתת כספך לניהול מקצועי לאותו מנהל שלדעתך מתאים לאישיותך
    סגור
  • אשמח לקבל המלצות
    אילנה גרוס 06/01/2020 14:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באופן פרטי כמובן
    סגור
  • 15.
    תודה על הכתבה. מה חושב על קרוגרKR?
    א 27/12/2019 10:04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    במורנינגסטאר טענו שהיא ממוצבת הכי טוב במסחר הקמעונאי המקוון, מה חושב על טענה זו?
    סגור
  • אכן, כך טענו במורנינגסטאר
    שלמה גרינברג 28/12/2019 10:14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני מאוד מעריך את האתר
    סגור
  • 14.
    הכל בגלל הדפסה בילתי ניתפסת של כסף והריבית הנמוכה.
    יוסי 27/12/2019 08:43
    הגב לתגובה זו
    7 1
    ביום שהאינפלציה תחזור הכל יתמוטט.
    סגור
  • ונקווה שיהיה נוח מודרני שיצילנו מאסון זה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 28/12/2019 10:14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • נכון!!
    צודק!! 27/12/2019 18:01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    100%!!!
    סגור
  • 13.
    תחום הדפסות 3D
    חיים 27/12/2019 01:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום שלמה, קראתי מחקרים של החברה ARK בעקבות החשיפה שלך בכתבה, והיו המון מחקרים שהם ביצעו על הנושא. מה דעתך? כתבת פעם על התחום?
    סגור
  • יותר מפעם (ל"ת)
    שלמה גרינברג 28/12/2019 10:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 12.
    אם המיתונים נמצא בפתח - ההלוואות הרבות של אזרחי העולם ייצרו חדלות פרעון עולמי , הצמיחה והצריכה הם מלאכותית בלבד ומתבססות על הלוואות ולא צמיחה אמיתית . הכל יתהפך בבת אחת ואז יצאו מפיך זמירות אחרות. תזכור (ל"ת)
    אריאל 26/12/2019 23:58
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • רשמתי (ל"ת)
    שלמה גרינברג 29/12/2019 12:32
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 11.
    לפי מדד ה-WSTS מכירות השבבים בירידה
    יוסי 26/12/2019 23:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לפי מנכ"ל מארוול מתיו מרפי מכירות השבבים הכוללות ירדו השנה ב-13% , אבל זה לא השפיע על מחירי המניות. עדיין?
    סגור
  • 10.
    שלמה מה דעתך על אליבאבא? האם מעניינת בשערים כאלה? (ל"ת)
    אני 26/12/2019 22:04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 9.
    האם לדעתך חברה שאכנה לצורך העניין חברת פח כמו
    פאר לגרינברג 26/12/2019 21:39
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אפל באמת שווה קרוב ל1.3 טריליון או יותר דולר ולפי הכיוון שאתה מורה או טוען אחת שכמותה יכולה גם להגיע ל 3 טריליון שהרי לעליות שאתה מלמד כאן אין סוף. איך נראית לך שאלתי וענה בכנות הלי להסתלבט עלי
    סגור
  • עונה בכנות ומקווה שתתייחס ברצינות
    שלמה גרינברג 27/12/2019 08:59
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כמה שווה אפל באמת? תלוי בעין הבוחן ובתנאי שיבחן ברצינות ולא באמצעות כותרות. מהיכן לקחת את המשפט, "לפי הכיוון שאתה מורה..."?? אבל AAPL יכולה להגיע להערכה שתתאים להתקדמותה המסחרית יעילותה ורווחיותה. ולגבי, "לעליות שאתה מלמד כאן" רק אגיב שלצערי אינך קורא הכתבות. איני "מלמד על העיליות" אני מנסה להסביר אותן. אם אינך מסכים זו זכותך
    סגור
  • 8.
    דרך אגב שלמה
    גיא M 26/12/2019 20:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמת לב ש ARK יש גם תעודה על טכנולוגיות ישראליות? זה מרשים אותי מאוד. https://ark-funds.com/israel-etf
    סגור
  • נכון , הגברת מכירה היטב
    שלמה גרינברג 27/12/2019 08:59
    הגב לתגובה זו
    2 0
    את המצב בישראל ועוקבת מקרוב וגם מבקרת לעיתים קרובות
    סגור
  • 7.
    התקשורת השמאלנית בארה"ב הבהילה את הציבור...
    אורי... . 26/12/2019 20:51
    הגב לתגובה זו
    3 0
    התקשורת השמאלנית בארה"ב הבהילה את הציבור, והציבור שנבהל הדיר רגליו. אז כמו שאמרו אז שמי שנשאר ירוויח, אז אלו שנשארו הרוויחו. ככה זה כאשר התקשורות צהובה ופוליטית.
    סגור
  • ובישראל לא רק התקשורת צהובה ושמאלנית
    ארהב 28/12/2019 15:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם שרי האוצר וביבי שמאלנים . וביבי אחראי לכישלון שיתגלה בקרוב
    סגור
  • 6.
    טראמפ להבנתי לא מבין דבר, כמו שהוא לא מבין במדיניות
    טראמפ מהפכן? 26/12/2019 19:27
    הגב לתגובה זו
    5 7
    מי שמבין הם כנראה יועציו הכלכלים. טראמפ הרי רצה לברוח מסוריה והאיזור, אבל מומחים מהפנטגון ואחרים, עצרו אותו...והיום ארה"ב מתחזקת במזרח התיכון.
    סגור
  • "לא מבין דבר
    שלמה גרינברג 27/12/2019 09:03
    הגב לתגובה זו
    5 0
    בסדר, זו דעתך שללא ספק נשענת על כותרות. הוא עדיין "רוצה לברוח" מסוריה ומהמזרח התיכון כולו ובצדק (מבחינת ארה"ב). מה יש לארה"ב לעשות באזורנו אם אפילו נפט היא כבר לא צריכה?
    סגור
  • המזרח התיכון האיסלמי הוא חבית חומר נפץ
    ארה"ב מעצמה עולמית 27/12/2019 19:21
    הגב לתגובה זו
    2 2
    יש באיזור שלנו מאבק על אינטרסים כלכלים ועל דרכי הגישה לאירופה. סין ורוסיה חזק במשחק, וגם מעצמות איזוריות כמו איראן, טורקיה, מצרים (=וישראל). ארה"ב חייבת להישאר אחרת יהיה כאוס עולמי. השד האיסלמי עדיין כאן
    סגור
  • אם תבדוק לעומק תגלה
    שלמה גרינברג 28/12/2019 10:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שארה"ב לא יוצאת מהאזור כלל אלא משנה אסטרטגיה ובחכמה. אין צורך בחיילים על הקרקע בעירק ובסוריה אבל זה נושא גדול וכדאי שפשוט תצלול לתוכו
    סגור
  • אבל בכל זאת מנסה להשתלט על שדות הנפט בסוריה ... (ל"ת)
    לא צריכה נפט ... 27/12/2019 18:45
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • מה שלא נוח - זה לא המקום . (ל"ת)
    מניפולטור !!! 28/12/2019 18:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לא בדיוק אבל זה לא המקום לנושא (ל"ת)
    שלמה גרינברג 28/12/2019 10:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • ועוד איך המקום. ב4 מילים הייתי פותר ומסכם לך הנושא. (ל"ת)
    אולה 28/12/2019 17:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    העושר מצטבר אצל קבוצה קטנה ולא מחלחל למטה
    טראמפ מהפכן? 26/12/2019 19:25
    הגב לתגובה זו
    5 3
    הענקיות הטכנולוגיות אכן רצות קדימה, אבל תעשיות של לואוטק ותחום החקלאות לא מתקדם, ורבים מהבוחרים של טראמפ לא מצליחים לראות כלום מהעושר החדש (=וגם אין להם כסף לזכות בתוצר ההתפתחות הרפואית החדשנית)
    סגור
  • חבל שאינך בודק הסטטיסטיקה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 27/12/2019 09:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • עוד פעם המילה סטטיסטיקה לא במקומה ולא במובנה.. (ל"ת)
    . 27/12/2019 18:48
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • את הסטטיסטיקה, או קי? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 28/12/2019 10:20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • אבל מה זה או קי? האם שיבוש של הוקי קרח? (ל"ת)
    הכל טוב ויפה 28/12/2019 17:37
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • את הסטטיסטיקה
    "את" 27/12/2019 18:05
    הגב לתגובה זו
    0 3
    את את את את את,אכן זו מילה לגיטימית לגמרי!!
    סגור
  • 4.
    לילדך
    תן 26/12/2019 18:26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כסף ללא הגבלה,הוא ישמח יבלה ויעשה כראות עיניו,רק עתידו לא יהיה טוב!
    סגור
  • 3.
    מיתון!!!,
    יש 26/12/2019 18:20
    הגב לתגובה זו
    9 3
    השוק מוחזק מלאכותית!!!!
    סגור
  • מלאכותית? תוכל גם לנמק (ל"ת)
    שלמה גרינברג 27/12/2019 09:05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • את יוסי
    קרא 27/12/2019 18:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מגיב מס' 12!!!
    סגור
  • קראתי (ל"ת)
    שלמה גרינברג 28/12/2019 10:21
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • אבל אין מיתון
    השוק אכן מוחזק 27/12/2019 08:52
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אבטלה בשפל, חברות מרוויחות
    סגור
  • אבטלה מטעה
    גלעד 27/12/2019 18:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אבטלה עולה רק אחרי שיש מיתון לא לפני.מוטעה להסתכל על אבטלה כטריגר למיתון
    סגור
  • תחשוב מחדש על מה שכתבת
    שלמה גרינברג 28/12/2019 10:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני מדבר על תעסוקה כמשקפת מצב כלכלי לא על אבטלה
    סגור
  • 2.
    תודה שלמה! שתי הערות
    גיא M 26/12/2019 18:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1. אני רוצה להפנות את תשומת לב הקוראים לחברת XILINX, מייצרת שבבי FPGA. שבבים מסוג זה, למי שלא מכיר, ניתנים לתכנות ושינוי לוגיקה גם לאחר ההדפסה של הטריזיזטירם על הסיליקון (ייצור). משמע, יעילות של "כמעט" מעבד לדרישות תוכנה משתנות. החברה עושה מאמצים לשלב את היכולת בפיתוח ויישומים של AI בעיקר בנושא פיתוח -REAL TIME, EMBEDDED. באם היכולת תשתלב לדעתי מדובר בחברה שתספק תשתית חומרה בדומה ל NVIDIA מבחינת ייחודיות ויכולת שוק. החברה נמצאת בשתי תעודות אשר הוזכרו מעלה (לדעתי בתחום האינטרנט והרובוטיקה). כמו כן החברה עברה תיקון משמעותי בחודשים האחרונים כנראה בגלל הקשקשת עם סין. אני ממליץ לקורא ולהעמיק את הידע. ב. שלמה אתה נשמע אופטימי מתמיד. התיקון בדרך! שבת שלום לכולם.
    סגור
  • הערה אחת
    שלמה גרינברג 27/12/2019 09:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם גם תקרא המאמר תגלה שהתיקון בדרך!!
    סגור
  • אם לא יהיה תיקון תגיד שהציבור חכם ולא מאמין להפחדות ...
    מניפולטור 28/12/2019 18:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    של התשקורת !!!
    סגור
  • "את"
    את המאמר 27/12/2019 18:08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זו מילה בעברית,השתמש בה ,עקשן!!!,!
    סגור
  • אחת ולתמיד - ניתן להשמיט את המילה ״את״ ! להיפך, זו עברי
    מתקרבת 29/12/2019 09:47
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נודניקים !
    סגור
  • מנסה כמיטב יכולתי אבל שפת האם שלי מפריעה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 28/12/2019 10:24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • סוף סוף מתקפל אבל רומנית שפה קשה מאד ונהדרת מצד שני.. (ל"ת)
    לשלמה 28/12/2019 17:38
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • XILINX ו-ALTERA קיימות כבר מספר עשורים.
    כריסטין F 26/12/2019 21:02
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אין כל בשורה במה שכתבת, ובנוגע ליעילות אתה מטעה.
    סגור
  • 1.
    סורי ... אתה באמת לא מבין לצערנו את
    משקיע 26/12/2019 18:01
    הגב לתגובה זו
    6 5
    התפקי של עקומת האג"ח... אבל היי זה תמיד טוב להגיד שאתה חכם מכולם
    סגור
  • זכית
    מושקע 28/12/2019 12:57
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בפרס התגובה המתנשאת של השבוע.....כבוד
    סגור
  • מתי שלמה אמר שהוא החכם מכולם?! (ל"ת)
    מאיר 27/12/2019 13:48
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • זו מסקנה מתבקשת קבועה ממנו . הוא יודע הכי טוב מכולם !!! (ל"ת)
    תמיד 28/12/2019 18:30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • אולי תסביר לנו אתה את התפקיד של עקומת האג"ח! (ל"ת)
    משה 27/12/2019 13:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • תוכל להסביר למי ועל מה התגובה?
    שלמה גרינברג 27/12/2019 09:08
    הגב לתגובה זו
    4 3
    ואם אינך מתבייש בשמך הוסף זאת
    סגור
  • ואני אכן בוש בו ... בגללך !!! (ל"ת)
    שמי כשמך !!! 28/12/2019 18:31
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות