המתנה האדירה שהעניקה מהפכת הטכנולוגיה לישראל, ולמה סולאראדג' מעניינת?

למה תרבות האקזיטים פוגעת בנו, האם סולאראדג' יכולה להיות מהחברות הגדולות בעולם, ואיך להיחשף לתחום האנרגיה המתחדשת? 

 | 

הטור היום יתרכז בתעשיית האנרגיה הסולארית עם דגש על סולאראדג' (סימול:SEDG) אבל לפני שנכנס לנושא הזה נאמר כמה מילים על ישראל ומהפכת הטכנולוגיה. אנשים מאמינים משייכים את התפתחות המהפכה לעוד נס שקרה לישראל במהלך 70 שנותיה שהרי אלמלא המהפכה והשלכותיה על הכלכלה הישראלית היינו נשארים, מהבחינה הכלכלית, פחות או יותר ברמת שנות ה-60. אלא שאליבא קרן המטבע העולמית, ישראל של 2018 נמצאת במקום ה-19 בעולם לפי התוצר לנפש - 42,823 דולר.

בעשור שעבר מאז תחילת ההתמזגות של מהפכת הטכנולוגיה עם כלכלת המיינסטרים, עלה התוצר לנפש של ישראל ב-51%  בהשוואה ל-33.7% בארה"ב, 2.6% בגרמניה, 10% בבריטניה וירידה של 0.6% בצרפת. אפילו את יפן, ניו זילנד ואיטליה השארנו מאחור והמדינות הבודדות ש"היכו" את הצמיחה בישראל היו במזרח.

מצבנו הולך ומשתפר
כפי שנראים הדברים כעת ב-IMF המצב רק ילך וישתפר בחמש השנים הבאות וההכנסה לנפש בישראל תגיע ל-51,318 דולרים ב-2024. כל זה קורה למרות שהאוכלוסייה הישראלית גדלה בקצב מהיר בהרבה מאוכלוסיית ה OECD. מילא ה-IMF אבל ה-US News &World Report מוציא מידי שנה דו"ח שמדרג 80 המדינות המובילות בעולם לפי קריטריונים כמו עצמה, "השפעה תרבותית", כלכלה, יזמות וכו' כאשר הקריטריון המסכם הוא best country. בקריטריון המסכם הגיעה ישראל, שב-2009 כלל לא נכללה, למקום ה -29. אבל הקריטריון שמוביל מבחינת העניין הציבורי הוא עצמה גלובלית (most powerful countries), שמצביע על רמת האמון והכבוד שהעולם נותן למדינה. בקריטריון זה הגיעה ישראל למקום השמיני, אחרי ארה"ב, רוסיה, סין, גרמניה, בריטניה, צרפת ויפן, וזה לא היה קורה ללא ההייטק.
 
אבל ההצלחה הכלכלית המדהימה והכבוד שנותן העולם ל"סטארט-אפ ניישון" מלווה בבעיה אחת שקשה מאוד להסבירה. למרות שחלק גדול מהנישות הטכנולוגיות ששינו את העולם התחילו בישראל אין אפילו חברה ישראלית אחת בין 2000 החברות הגדולות בעולם וגם לא בין 154 הטכנולוגיות הגדולות. זו תופעה מוזרה ביותר שהרי היו לנו חברות שהובילו חלק גדול מאותן נישות טכנולוגיות ששינו את העולם.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

היו סאייטקס ואינדיגו בהדפסה דיגיטאלית ואלסינט בהדמייה. הייתה אם-סיסטמס בשבבים וווקלטק ב-VOIP. היו כול חברות התכנה המובילות וכמובן הטיפול במים, בזרעים ועוד שהתחילו כאן והחברה הישראלית היחידה שהגיעה לרשימת ה-500 הייתה טבע. לטייוואן למשל יש 17 מתוך 154 חברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם, האם יש הסבר לדבר?

בהחלט שיש. התשובה קשורה בשלוש בעיות:
1. הסביבה העסקית בישראל אינה "חביבה" לבניית עסקים לטווח הארוך (ממשלות ישראל, למרות שתמיכתן עלתה משמעותית מאז שנות השמונים עדיין רחוקות מלהבין את גודל היהלום הזה).
2. ביכולות הניהוליות בישראל שלמרות השיפור המתמשך  (אורמת ונייס כדוגמאות) עדיין חסרים מנהלים ברמת אלי הורוביץ ז"ל.
3. הבעיה הגדולה ביותר לטעמנו, "תרבות האקזיט". הדעה שלנו ואנחנו כותבים אותה שנים רבות היא שישראל הפכה לבורסה הגדולה בעולם של הקניין הרוחני שהיא גם הבורסה היחידה ללא רגולציה בכלל, בזאר טורקי אמיתי. כאן בישראל צמחו ועדיין צומחות רוב החדשנויות שהובילו ומובילות ליצירת נישות כלכליות ענקיות במיוחד בתחומי הסייבר, הרפואה, עיצוב השבבים, המים, הביו טכנולוגיה ועוד, הכול בעקבות הקניין הרוחני שהתפתח בישראל. גודל החברה בעולם הטכנולוגי תלוי ביכולת ההנהלה לנצל החדשנות לצורך ההובלה בנישה החדשה שפיתחה, להפוך את הקניין למוצר צריכה או לתהליך שעוזר בהפיכה. על ה-Waze לבדו למשל אפשר לבנות חברת ענק וכך גם על הטפטפת או הדיסק און קי.

חברות גלובליות, שמחפשות כל הזמן דרכים להתרחב באמצעות שליטה טכנולוגית, הבינו שישראל היא מכרה  זהב ל-IP ומה שחשוב יותר הוא שהן יכולות להשתלט על הקניין בזול מבחינתן (בהשוואה לפיתוחו בעצמן). אז באה גוגל ומציעה מיליארד דולר לסטארט אפ שפיתחה את אפליקציית Waze, מחיר דמיוני שלא רק שהופך היזמים ובעלי מניות לעשירים אלא גם ממלא את קופת המדינה. התמריץ למכור גבוה בהרבה מהתמריץ לצאת לדרך הארוכה מאוד ומלאת החתחתים של הפיכת רעיון לעסק גלובלי גדול. אבל מהרגע שהחברה נמכרת הבעלות על הקנין עוברת כולה לקונה.

תחשבו לרגע, הרי כל מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין היא בגלל נושא זה. הסינים רבותיי לא קנו את נטפים, מכתשים-אגן ותנובה בגלל טפטפות, ייצור כימיקלים והקוטג'. לא סתם מלאה הארץ ב"מארגנות אקזיטים" כמו אינסייט ואחרות. ה-IP הוא חומר הגלם של מהפכת הטכנולוגיה וחשוב בהרבה בהשוואה משהיו הנפט, החשמל או הקיטור למהפכות קודמות.

כעת אפשר לעבור לאנרגיה סולארית ולסולאראדג'. גם הנישה הענקית הזו התחילה בישראל וגם נישה זו כמעט ויצרה "טבע שנייה", את חברת לוז בשנות השמונים. ממה שנראה כרגע אין סיבה מדוע סולאראדג' לא יכולה להמשיך מהיכן שלוז הפסיקה.

תעשיית האנרגיה הסולארית וסולאראדג' (סימול:SEDG) 
הפקת אנרגיה סולארית  התחילה בישראל בשנות החמישים עם דודי השמש. ב-1979 הקים ארנולד גולדמן, יזם ותעשיין אמריקאי את חברת לוז שהקימה תחנות כוח סולאריות. בתחילת שנות השמונים בצעה לוז הנפקה פרטית גדולה ומאוד מוצלחת בארה"ב שהשתתפנו בה. החברה, שתחילת דרכה הייתה הצלחה אדירה ואפילו הקימה תחנות כוח שהאירו חלק מלוס אנג'לס ועוד, קרסה כשמחירי הנפט ירדו לעשרה דולרים החבית. החלומות, לפיהם תחליף האנרגיה המתחדשת את הנפט והפחם כמקור לאנרגיה, עדיין רחוקים מלהתגשם וזאת למרות הצורך האקולוגי ולמרות ההתפתחויות הטכנולוגיות שמיום ליום  מעלות את סיכויי התחרות של האלטרנטיבות. עדיין 65% מכל האנרגיה שמופקת גלובלית עדיין מגיעה מהפחם, הגז והנפט. השמש, הרוח והגאותרמית בקושי מספקות 8%-9%.

לפי מחקרים שונים שהאחרון שבהם יצא ב-2019 מטעם סוכנות בלומברג המצב מתחיל להשתנות. לפי מחקר זה עד 2050 תרד האנרגיה ממאובנים ל-31%, אנרגיית הגרעין תרד לכ-3%-4% ואילו האנרגיות שיגיעו מרוח, שמש ומים יעלו ל-62%. צריך אמנם, בגלל "כישלונות העבר", להיזהר בתחזיות מהסוג הזה אבל האקולוגיה מחד והתקדמות מהפכת הטכנולוגיה מאידך מעודדות התהליך יותר מאשר בעבר. קצב הצמיחה של השימוש באנרגיות הרוח והשמש, אליבא כול המחקרים, יהיה המהיר ביותר. 

איך משקיעים באנרגיה מתחדשת? 
יש סלים ממוקדי רוח (כמו FAN)  ושמש (כמו TAN) וכמובן אין ספור סלי אנרגיה נקיה או אלטרנטיבית (כמו ICLN, PBW, SMOG, QCLN ועוד). התעשייה הסולארית, שב-2018 גלגלה גלובלית רק 52.5 מיליארד דולרים תגיע, ב-2026, ל-223.3 מיליארד, צמיחה שנתית של 20.5%. המספרים הללו, לאור ההתפתחויות הטכנולוגיות וכמובן בעיות הזיהום, סבירים לדעתנו כך שלחברה כמו סולאראדג' יש הפוטנציאל להמשיך ולגדול בקצב שהראתה עד כה, כנראה אפילו יותר. המניה, SEDG היא המובילה במשקלה בסל ה-TAN שהוזכר. התעשייה הסולארית בארה"ב היא סקטור האנרגיה שצומח הכי מהר.

למה סולאראדג' מעניינת?
עד להופעת הנגיף הסיני בתחילת השבוע הובילה המניה, בשנה האחרונה, את סקטור האנרגיה בעליה של יותר מ-130% ואז נפלה, ביום ב', ב-12.6%. הנפילה  החזקה היתה שילוב בין אימת הנגיף, ההערכה הגבוהה אליה הגיעה המניה (21% מעל לקונצנזוס הנוכחי) והורדת המלצה של האנליסט מטעם Northland Capital ל"החזק" שהיוותה הטריגר לירידה.

החברה בת ה-14 הונפקה בתחילת 2015 לפי 18 דולר למניה ובשנה וחצי לאחר ההנפקה איבדה כשלישי מערכה. מסוף 2018 החלה לטפס ועד לתחילת השבוע עלתה בפי 10. מה גרם לעליות החדות מאז סוף 2018? ראשית הביצועים העסקיים. החברה הונפקה על בסיס תוצאות 2014 שהציגו מכירות של 133.2 מיליון דולר, הפסד תפעולי של 18.4 מיליון והפסד נקי של 21.4 מיליון או הפסד של 7.64 דולר למניה. על מספרים אלו קבלה הערכה של כ-210 מיליון. את 2018 סיימה החברה עם מכירות, רווח תפעולי ונקי של 937.2, 139.4 ו-128 מיליוני דולרים בהתאמה. ב-2019 (עדיין לא סופי) היא מציגה מכירות של 1.3 מיליארד, רווח תפעולי ונקי של 172 ו-107 מיליון בהתאמה, ורווח למניה של 4-4.2 דולרים. הקונצנזוס מדבר על 4.73 דולר למניה ב-2020 וכעת היא מוערכת בלמעלה מ-5 מיליארד. אין ספק שלחברה שכך צומחת במכירות (פי 9.8 בחמש שנים), ברווח הנקי (מהפסד של 21.4 לרווח של 172 מיליון) וברווח למניה (מהפסד של 7.64 לרווח של מעל 4 דולרים) ושפועלת בסקטור שצמיחתו הולכת וגדלה, מגיעה תשומת לב רצינית ופרמיה.

השאלות בשלב הנוכחי הן מה כ"כ מעניין בחברה שכך עלתה? האם קצב הצמיחה יימשך?
האם השילוב בין הנגיף, האנליסט וירידת ההערכה מביאים המניה לכדאיות השקעה כלכלית?מה בדיוק עושה החברה ומדוע זה מעניין המשקיעים? מה שחשוב, מבחינת קביעת ערך, בתעשייה הסולארית אינם הקולטים שהפכו, מבחינת המחיר, לקומודיטי אלא המרכיבים שפועלים בתחום האופטימיזציה של ההספק/הכוח (power optimizers), ממירי המתח ומה שהולך ונעשה גורם מנצח בתמחור, אחסון האנרגיה. מרכיבים אלו מאפשרים התייעלות, אופטימיות ומתאימים יותר לדרישות הצרכן. התייעלות, אופטומיזציה ואחסון הם שם המשחק בתהליך ההתקדמות הטכנולוגית ונראה שסולאראדג' היא המובילה בשלושת המרכיבים הנ"ל ואליבא האנליסטים היא תמשיך בכך בעתיד הנראה לעין.

נראה שקצב הצמיחה של החברה יימשך וזאת למרות התחרות המתגברת מצד חברות כמו Vivint Solar (סימול:VSLR), Enphase Energy (סימול:ENPH), Advanced Energy Industries (סימול:AEIS) ועוד. יש לחברה הנהלה טובה שכעת מוביל אותה צבי לנדו שהגיע לחברה ב 2009 מאפלייד מאטריאלס שם ניהל את חטיבת שבבי האנרגיה.  המניה, למרות העלייה של השנה האחרונה אינה נסחרת במכפיל יוצא דופן מול המתחרות לבטח לא בשוק שורי כשהאנרגיה תופסת הובלה בתחום הציפיות. גם הקשר שבין החברה לתעשיית השבבים מעניין מאוד משקיעים רבים. לבסוף, הקשר של החברה לטסלה (סימול:TSLA) בתחום הבטריות הביתיות שטסלה מייצרת מועיל מאוד להערכות ויש הטוענים שטסלה, שמרחיבה את כניסתה לתחום  גם באמצעות סולאר-סיטי עשויה לרכוש את החברה.

דעתנו ידועה. למרות שסולאראדג' חברה מעניינת להשקעה אנחנו מעדיפים את התחום, את הסל או הקרן שמתמקדים כמו TAN או ICLN שעוקב אחרי "אנרגיה נקיה". אבל למי שכמונו מנהל "פינת נרכשות ישראליות פוטנציאליות" בתיק אז SEDG בהחלט צריכה להיכלל ליד CGEN, חברות הסייבר ועוד כמה שהזכרנו. תרבות האקזיט הופכת חברות טכנולוגיה ישראליות למעניינות מאוד.


* אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

תגובות לכתבה(68):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 31.
    במה עוסקת חברת MOTLEY FOOL..? קראתי כותרת המלצה
    יוסי 05/02/2020 21:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ביאהו יש כותרת שטוענת שבעוד 5 שנים נצטער שלא קנינו את המניה
    סגור
  • MOTLEY FOOL
    שלמה גרינברג 06/02/2020 12:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מציע שתקרא שוב, ההמלצה אינה על MOTLEY FOOL אלא על חברה שהם מציעים להשקיע בה. MOTLEY FOOL היא חברת פיננסים וייעוץ פרטית מכובדת למדי וקונטרננטית. האתר שלה מעניין מאוד. והם, מפעם לפעם, ממליצים על מניות
    סגור
  • 30.
    תעודת סל cncr למלחמה בסרטן
    דוד 04/02/2020 18:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יורדת לא מעט לאחרונה
    סגור
  • 29.
    היזם שהקים את אינדיגו, ממשיך ליזום פרויקטים מדהימים
    אל תשכח את בני לנדא 04/02/2020 17:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בני לנדא מקים עכשיו מפעל לייצור יהלומי מעבדה, מכונת דפוס חדשנית ועוד פרויקט בנושא תא דלק (=מימן). אנשים ייחודיים כמוהו הם העתיד (=הוא רק בן 73)
    סגור
  • 28.
    האם קיים קשר בין הזרמת הכספים לשוק הריפו לבין העליות ..
    מר גרינברג 04/02/2020 15:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האינסופיות בשווקים ?
    סגור
  • טען עוד
  • לא (ל"ת)
    שלמה גרינברג 04/02/2020 16:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 27.
    נחש
    צחי 04/02/2020 12:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה הנחש מגן עדן?
    סגור
  • 26.
    יש לי את כל מה שאתה לא מעלה(לא שלי)אני יודע ויכול לבצע
    האלו 03/02/2020 18:23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זאת בקלות וכן את אלו שאתה מוחק ברוע שלך וגם דברים טובים גם עליך ..את חבקוק בכלל ניפנפת..אומנם קצת הגזים אבל סך הכל בחור חכם וגם את אסף ועוד. יאאלא עפתי לגאלאקסיה שלח מרחק שנייה טיסה במרחק 5 קוואדריליון שנות אור מכאןןןןן....
    סגור
  • 25.
    נו גרינברג
    לרון 03/02/2020 17:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי בכ"ז היגיע הזמן לדבר על מיתון? wwe עדיין נראית כ"כ אטרקטיבית????!!!!??
    סגור
  • 24.
    סיני אכל נחש וכול כלכלת העולם רועדת
    קורונה 02/02/2020 19:16
    הגב לתגובה זו
    2 2
    קלאסיקה של אפקט הפרפר...
    סגור
  • נא הסבר לעצמך מה רצית תוך השתמשות במושגים שאינם במקומם. (ל"ת)
    היי 03/02/2020 11:37
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • ועכשיו הכל התהפך, והנחש אוכל את הסיני... (ל"ת)
    סרחיו ראמוס 02/02/2020 23:34
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 23.
    אלה שאיבדו ת'מכנסיי? ...שהקשיבו לך
    גרינברג, תתאבד 02/02/2020 19:05
    הגב לתגובה זו
    1 7
    אתה מתכוון לפצות את אלה שאיבדו ת'מכנסיים? ...כשהקשיבו לך. --- איזה טרמח!
    סגור
  • לא המליץ על דבר (חוץ מסלים), ולא חייב לך דבר, שרץ.
    דגן 03/02/2020 13:18
    הגב לתגובה זו
    7 0
    .
    סגור
  • גרינברג
    לרון 03/02/2020 17:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הזהיר כל הזמן שהשוק מאוד גבוה!!! השוק כעת לא "נופל" אלא "מתקן" לכלכלת האטה!
    סגור
  • ההיפך
    שלמה גרינברג 03/02/2020 08:58
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אלו שקראו המאמרים בחודשים האחרונים אמורים להיות עם הרבה מזומן בחוץ
    סגור
  • נכון וגם מפוצצים הקנאביס כמו שהוא המליץ כאן.
    האלו מרובי 03/02/2020 22:04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    את זה אתה רשאי לא לפרסם אבל כן את כל השאר..והיה ולא..לתוכנו מיתקפה מקיפה ברחבי האתר ובאתרים אחרים. והגיע הזמן שבגילך תתחיל להיות מעאנטש ולא פוצוואט.אוהבים אותך מאיתנו כאן למעלה במרפסת
    סגור
  • ומי אביךאתה יודע?? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 04/02/2020 21:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • צודק גרינברג
    לרון 03/02/2020 17:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כך אכן אמרת!!
    סגור
  • גרינברג הוא פרשן כלכלי ולא יועץ להשקעה במניות
    יש לך דוגמא? 02/02/2020 23:34
    הגב לתגובה זו
    8 0
    כמה פעמים שלמה הסביר שהוא לא יועץ השקעות, אלא פרשן ומנתח של חברות וסקטורים ומצב פיננסי גלובאלי. שלמה אמר אלף פעמים להשקיע בסלים ולא במניות בודדות. מה לא מובן כאן?
    סגור
  • 22.
    שלמה דעתך על קמהדע ?
    גונן 02/02/2020 17:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניינת ? תודה
    סגור
  • 21.
    לדבר על סולארדג׳ בלי להזכיר את גיא סלע ז״ל?
    חבר 02/02/2020 16:28
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לי אין ספק שחסרונו יורגש בחברה, במיוחד בתעוזה והחדשנות שהביא איתו יהי זכרו ברוך
    סגור
  • אכן (ל"ת)
    שלמה גרינברג 02/02/2020 17:01
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 20.
    כאשר כוחות הרס כמו הסתדרות לא נוגעות הכל מצליח עות הכ (ל"ת)
    משה ראשל"צ 02/02/2020 07:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • מה
    לא הבנתי 02/02/2020 10:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצליח????
    סגור
  • 19.
    יש ETF ממונף? (ל"ת)
    שמעון 01/02/2020 18:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • בהחלט יש, נא לגולל (ל"ת)
    שלמה גרינברג 03/02/2020 08:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 18.
    לא נכון לגמרי
    זיו 01/02/2020 17:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה שוכח להזכיר שייצאנו לעולם גם יזמים כמו משה חוגג ואדם נוימן שהשמידו למשקיעים הזרים הון עתק,תרבות האקזיטים אולי מנעה התפתחות של מספר תאגידים ישראלים בין לאומיים מצומצם, אבל אי אפשר לומר שלא שירתה אותנו יותר1. חברות שנרכשות בדר"כ משאירות את פעילותן בארץ ומשלמות מיסים2 אין לדעת אם לולא היו נרכשות היו שורדות.waze שלא תחת המטריה של גוגל היתה מצליחה להכות שורשים ולהישאר רלוונטית גם היום?, לא בטוח,אלו תובנות שבדיעבד.3.קצב ההתפתחות הטכנולוגית מוליד כל הזמן צורך במיזמים חדשים ואי מימוש של עליית שווי חברה במכירה יכול להיחשב גם לאובדן שווי בעתיד.
    סגור
  • נא לקרוא המאמר שוב
    שלמה גרינברג 03/02/2020 09:01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ומה שייך, "שייצאנו לעולם גם יזמים כמו משה חוגג ואדם נוימן שהשמידו למשקיעים הזרים הון עתק"
    סגור
  • 17.
    חברת אבוג'ן -סיקור
    חיימ'קה 01/02/2020 17:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה תוכל לסקור את החברה מחזיק את החברה ומאמין מאוד בעתיד שלה אבל המניה מדופרסת.
    סגור
  • 16.
    האם קיימים סל/קרן בשוק המקומי שעוקבים אחר מדדים אלו? (ל"ת)
    נטע 01/02/2020 13:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • חבל להתרכז במקומי - XLU מחלקת דיבידנד ועוסקת באנרגיה.
    דגן 03/02/2020 13:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    .
    סגור
  • 15.
    שלמה מה לגבי אנרגיה שאובה של אלומיי ושותפותיה בארץ
    ליבי 01/02/2020 11:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם היא יעילה או רווחית?
    סגור
  • לא עוקב כיוון
    שלמה גרינברג 03/02/2020 09:07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שאין עליה סיקור של אנליסטים בחו"ל.
    סגור
  • 14.
    סולאראדג
    המתעניין 01/02/2020 09:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האם כדאי להיכנס עכשיו או לחכות עד יעבור זעם בעקבות בהלת השווקים מנגיף הקורונה בקרוב פירסום דוחות שעל פי אנליסטים יהיו מעל הצפי אך צפויה ירידה ברווח הגולמי עקב השקעות של החברה. תודה לעונים
    סגור
  • 13.
    שלמה מה דעתך על MMM?
    א 01/02/2020 09:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שחררה דוחו"ת חלשים וחוטפת כהוגן .. כבר הרבה זמן חלשה
    סגור
  • mmm קצת בסיגנון
    לרון 03/02/2020 17:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ge
    סגור
  • זמן טוב להכנס ברגע שסערת הקורונה תרד
    כגן 03/02/2020 13:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כי היא ירדה לפני התיקון הגדול בשווקים.
    סגור
  • MMM מייצרת מוצרים לטיהור נשימה, ובגלל הקורונה מפוצצת ב
    דווקא עכשיו 03/02/2020 17:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בהזמנות. לא זוכר בדיוק מה היא מייצרת, אבל בין השאר היא דיווחה שיש ביקוש אדיר למוצרים שהיא מייצרת בתחום טיהור נשימתי. זה כמובן רק אחד מהמוצרים שלה
    סגור
  • נכון אבל
    שלמה גרינברג 03/02/2020 09:09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    חברות מסוג זה מעניינות תמיד, כשהן בירידה, להשקעות ארוכות טווח. MMM מעניינת מאוד ואגיע אליה בקרוב
    סגור
  • mmm
    לרון 03/02/2020 17:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה קונגלומרט ולא סתם "מניה"!!!
    סגור
  • 12.
    סולאראדג
    המשקיע המתעניין 01/02/2020 09:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין ספק שסולאראדג שמובילה בתחום תמשיך בצמיחה מטורפת, השאלה האם לחכות עד יעבור זעם ( קורונה) או להיכנס עכשיו
    סגור
  • 11.
    איזה סיני אכל נחש וכול כלכלת העולם רועדת
    קורונה 01/02/2020 09:19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    קלאסיקה של אפקט הפרפר
    סגור
  • 10.
    אבל הסינים קנו את אוטואגרונום
    יאיר 01/02/2020 07:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברה ישראלית בתוחם ההשקיה הממוחשבת
    סגור
  • 9.
    מנהל ההשקעות הראשי של CRESCAT CAPITAL טוען לשוק דובי
    יוסי 01/02/2020 04:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ארוך מאד...לא זמני
    סגור
  • הוא לא היחיד (ל"ת)
    שלמה גרינברג 03/02/2020 09:11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 8.
    Pbx.v
    נחום 31/01/2020 16:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תודה רבה מר גרינברג אם לא דרך הבנקים, דרך מי אתה ממליץ לסחור?
    סגור
  • 7.
    ובאמת אחרונה..
    מארק לגרינברג 31/01/2020 12:14
    הגב לתגובה זו
    1 3
    אתה סוגד למהפכה הטכנולוגית שהיא באמת דבר גדול..אבל ענה לי בכנות..האם אותו נגיף מסתורי שהעולם עומד המום ומבוהל מולו לא גדול מהמהפכה פי מליון או יותר ותותאותיו קטלניות מאין כמותו עד אפשרות להשמדת עולמנו.. אז פתאום המהפכה הטכנולוגית נראית קטנה..שבת טובה.
    סגור
  • שיעורי המוות הם 2%. מדובר באסון גדול, אבל לא בהשמדה (ל"ת)
    דודו 02/02/2020 08:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • עצירה *מוחלטת* של המשק הסיני...
    לי פינג 03/02/2020 02:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אי-אפשר ללכת לעבודה אי-אפשר ליסוע בתחבורה ציבורית אי-אפשר לאכול ארוחת צהריים בעבודה/מסעדה אי-אפשר לטוס / ליסוע ברכבת אי-אפשר לקבל שרותים - בנק, פקידות ברקס מוחלט
    סגור
  • מקווה שזו אחרונה
    שלמה גרינברג 31/01/2020 15:23
    הגב לתגובה זו
    13 0
    והיו נגיפים גדולים מזה, לא להתרגש, הטכנולוגיה תנצח גם את זה. אני אגב בכלל לא סוגד לטכנולוגיה אני מנסה להסביר השפעותיה. אם אתה מאמין שהעולם יושמד אז אין על מה להתווכח
    סגור
  • לשלמה.כן להתרגש והרבה...לא היו מעולם נגיפים גדולים מזה-
    מומחה לשטויות שכמוני 02/02/2020 10:34
    הגב לתגובה זו
    0 4
    אתה כן סוגד לטכנולוגיה..איני מאמין שהעולם יושמד רק ינזק קשות כולל דילול אוכלוסין..וגם...הטכנולוגיה תובס על ידי הננס הטורדני..אל תנסה לענות גיסנו כי איבדת את המומנטום של ביטחונך בטראמפיזם ועוולותיו לעולם(לא בעייניך..לגביך הוא ענק אבל הוא שודד ושקרן..)
    סגור
  • 6.
    אתה מנפנף הרבה במהפכה הטכנולוגית והיא אצלך משנה סידרי
    מארק לגרינברג אחרון 31/01/2020 12:11
    הגב לתגובה זו
    2 4
    עולם..אז לפי הערכות מדענים הרי ב20 עד 50 שנים הקרובות היגענו לטופ מסויים..מה שכן..תוך 70 שנים נוכל להגיע מפה לאמריקה תוך עשירית שמייה ולא בטיסה..אנו נעבור דקך רשת שתפרקנו לגורמים שיישלחו במהירות הבזק ליעד שם תחכה רשת ארחרת שתרכיב אותנו חזרה..מדענים עובדים על זה אבל זה ייקח כ 70 שנים.
    סגור
  • ואיך תגיע ללא הטכנולוגיה? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 31/01/2020 15:24
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 5.
    את נטפים לא קנו סינים, שלמה בחייך? (ל"ת)
    מתקן 31/01/2020 08:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אכן, צודק, המקסיקאים אבל
    שלמה גרינברג 31/01/2020 15:25
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מה זה משנה? גם הם לא קנו בגלל הטפטפות
    סגור
  • 4.
    כדי להקים חברות ענק צריכים מנהיגות כמו של שמעון פרס
    יוסי 30/01/2020 23:10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חשיבה ועשיה לטווח ארוך, זה ההיפך מספינים
    סגור
  • לא יוסי
    שלמה גרינברג 03/02/2020 09:13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    צריך מנהיגות שתיצור תנאים שמעודדים פיתוח עסקים זה הכול
    סגור
  • 3.
    ואני ממשיך ברשותך...
    מארק כהן לגרינברג 30/01/2020 20:41
    הגב לתגובה זו
    0 4
    ממש לא אהבתי את השפה באחד המאמרים האחרונים שמיקרוסופט השכיבה הדברים מלייאארד דולר. לא הבנתי את המונח השכיבה מלייאד דולר שבלשוננו הצבאית הכוונה הייתה הפסידה ונפלה והתרסקה אבל אני מניח שלא זאת הייתה כוונתך.
    סגור
  • שמח להערה אבל
    שלמה גרינברג 31/01/2020 09:16
    הגב לתגובה זו
    10 0
    טיפה הגיון ידידי, הכוונה הייתה ל"השקיעה"
    סגור
  • קיבלתי (ל"ת)
    מארק 31/01/2020 16:12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    שמחתי מאד שבמאמר הקודם היסכמת איתי ב100%
    מארק לוי לגרינברג 30/01/2020 20:36
    הגב לתגובה זו
    0 6
    על מה שכתבתי שהמצב בעולם נפלא ונהדר ונפלא. טרם קראתי אצלך שאתה מסכים עם מישהו ב100%.מדהים. הבעיה שאני מסכים עם עצמי רק ב79.37%...כך שנוצר מצב שמח אותי שאתה מאמין בי ולי יותר ממה שאני מאמין לעצמי ו א לפרסם ולא לצנזר כהרגלך כי קרה פה משהו מדהים.
    סגור
  • מעולם לא צנזרתי או לא פרסמתי מאומה שמגיבים כתבו!!!
    שלמה גרינברג 31/01/2020 09:18
    הגב לתגובה זו
    10 0
    רק תיקון קטן" "העולם נפלא" בכתבותי מאז 1981, נא לבדוק
    סגור
  • 1.
    וירוס קורונה
    erez 30/01/2020 19:00
    הגב לתגובה זו
    3 2
    איך אתה רואה את ההשפעה של הוירוס הסיני על השווקים?
    סגור
  • כמה פעמים אפשר לענות על אותה שאלה אבל
    שלמה גרינברג 31/01/2020 09:20
    הגב לתגובה זו
    10 0
    מעולם ואני חוזר, מעולם לא הייתה השפעה נגטיבית למגפה או מלחמה על מניות בתקופה של צמיחה כלכלית ולבטח לא בתקופות מעבר של מהפכות טכנולוגיות
    סגור
  • זה לא נכון
    איתן 03/02/2020 11:14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כל טריגר בפני עצמו אינו טריגר, אלא אם המערכת בשלה אליו. תחשוב על זה. אתה מייחס למהפכה הטכנולוגית יותר מדיי חשיבות בעוד משקי הבית ועסקים שקועים בחוב נעלם מן העין, כי העליות במחירי הנכסים מייצרים מסך עשן לבעיות המבניות של כלכלת החוב.
    סגור
  • אתה נוטה לזלזל ברע ומטפח את הטוב השיקרי. (ל"ת)
    לשלמה 31/01/2020 16:10
    הגב לתגובה זו
    1 7
    סגור
  • וואו איזו אנליזה מדהימה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 31/01/2020 17:16
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות