אבישי עובדיהאבישי עובדיה
משבר הקורונה

ביבי חייב לתת דוגמה ולהפחית לו, לחברי הכנסת ולכל המגזר הציבורי שכר - ומיד

הגירעון הולך לגדול, והפוליטיקאים שלנו משחקים ברוגז - בושה; המגזר הציבורי השמן חי בללה לנד - קיצוצים והפחתות שכר עכשיו (לא עוד חודשים); וגם - למה זו הזדמנות פז לקצץ את תקציב הביטחון ומדוע כבר רואים את האור בקצה המנהרה?

אבישי עובדיה | (139)

הקורונה לא תהרוג אותנו, הלחץ מהקורונה עלול להרוג אותנו כלכלית -  אנחנו כותבים את זה כבר כמה שבועות, ובימים האחרונים מצטרפים אלינו אחרים. הם טוענים שהבידוד וההסגר צריכים להיות על האוכלוסיות המבוגרות ואלו עם רקע של מחלות – נכון, גם על זה כתבנו כאן. אם רוצים להשאיר את המשק במצב של שפיות כלכלית, צריך לעשות את זה, או לעשות סגר מוחלט של כמה שבועות ולחזור לחיים. אי אפשר לעשות את דרך האמצע. סליחה – אפשר, אבל אז זה יהיה ארוך ומסורבל יותר עם נזקים כלכליים גדולים יותר.

אז אני עדיין באותה גישה, למרות מה שקורה כאן ומה שקורה בעולם – הקורונה ממש לא תהרוג אותנו, אנחנו נשרוד. האנושות תמשיך להתקיים, ואפילו – נכון, זה לא פוליטקלי קורקט, אבל יש משהו מנחם בכך שהצעירים לא נפגעים מהמחלה, אלא קשישים וחולים – כתבתי כאן לפני כמה שבועות וכמעט שלחו אלי מתנקשים, אבל כשאדם בין 85 מת ויש לו עוד אולי 5 שנים לחיות (אלמלא הקורונה), זה לא כמו צעיר שיש לו עוד 60 שנה לחיות. אז למרות שזו לא אמירה פופולרית, תודו שזה נכון.   אז אומרים לי ובצדק – כן, אבל זה לא רק זה. זו הקריסה של מערכת הבריאות - "אתה יודע מה זה שיהיו רבבות חולים – המערכת תקרוס". נכון, זה מדאיג מאוד, וזו הסיבה הגדולה לדעתי שכולם בלחץ גדול, אבל מטפלים בזה. מטפלים? כאן הדעות חלוקות. חלק גדול מגופי התקשורת טוען שלא. חלק גדול מגופי התקשורת משמיע טענות 24/7 על כך שאין אמצעי הגנה לרופאים, שאין כמות בדיקות נדרשת, שנתניהו מנצל את המצב להישגים פוליטיים, שהכל נעשה כדי לברוח מהמשפט, שאוי ואבוי – איכון הטלפונים מוביל אותנו לדיקטטורה בראשותו של נתניהו – החלום הרטוב שלו. מכניסים לנו לראש שהקורונה מאוד מסוכנת, אבל נתניהו מסוכן יותר. האמת – לא יודע. וזה גם לא משנה כרגע, וממש לא מעניין אותי. הכלכלה מעניינת אותי,

הכלכלה בדעיכה עוד לפני הקורונה, הכלכלה בהתמוטטות אחרי הקורונה, והפוליטיקאים משחקים בנו – כן אחדות, לא אחדות, כן להיכנס מתחת לאלונקה, לא להיכנס מתחת לאלונקה. אני חושב שבשעה כזו במקום לבקר ולהתנגד, ולייצר אין סוף כותרות על למה לא אחדות, למה ביבי משקר, למה היו"ר לא צריך להיות של הימין, צריך להבין שהנזק בגלל הפוליטקאים משני הצדדים, יהיה בלתי הפיך - כולם אשמים. אנחנו קרובים ומתקרבים לנקודת האל חזור הכלכלית, וזה מביש שאלו המנהיגים שלנו.

במקום דיבורים – צריך מעשים המשק נכנס למשבר גדול, חלק גדול ממקומות העבודה הוריד שכר ושלח עובדים לחל"ת. גם המגזר הציבורי שלח עובדים לחל"ת. אבל המעסיק הגדול במשק – המדינה, צריך להוריד שכר ומיד. אין זמן לחכות. צריך להיות באופן מידי קיצוץ רוחבי, למרות הקשיים, למרות הקושי הפוליטי הטכני (יש כנסת אין כנסת, יש וועדות, אין וועדות). עובדים במגזר הציבורי לא מורמים מעם – ההפך: הם נותני שירותים לעם, ואם העם מאבד את עבודתו, גם העובדים האלו צריכים לתת את חלקם – זה צריך להתחיל בהפחתת שכר זמנית, עד שיבינו מה באמת קורה.   ובראש וראשונה – כדוגמה – הממשלה וחברי הכנסת, צריכים להפחית שכר. גם ככה הם לא בדיוק מצדיקים את השכר הזה בשנה האחרונה. הם לא באמת עושים משהו שמצדיק שכר. הם דואגים (סליחה על המילה) לתחת שלהם, לכיסא שלהם, הם עסוקים בבחירות – שלוש פעמים ואולי פעם רביעית. בושה. קיצוץ עמוק בשכר מתחייב. ביבי מדבר על חל"ת ועל קיצוצים – שיקצץ בראש וראשונה בשכר שלו – זו חובה, לא זכות.

ורגע, לפני שאשכח – אולי אתם שואלים למה, מה הדחיפות? אז הייתי צריך להתחיל בזה: אנחנו בקטסטרופה כלכלית, שאולי יכולה להסתיים יחסית מהר (אגב, אני אופטימי – יהיה קשה, אבל לא סוף העולם), אבל אולי לא. ביבי, משרד הבריאות ומשרד האוצר מציגים כל ערך הידרדרות נוספות - זה לגישתם הולך להיות ממושך עם נזקים עצומים לכלכלה. כבר עכשיו - 500 אלף איש בלי עבודה, כולל על פי הערכות כחצי שהם בחל"ת, והמספרים צפויים לעלות. חלק גדול מהעם מאבד פרנסה. כשזה קורה, אז פחות צורכים, פחות מבלים (גם כך לא מבלים בעידן הקורונה), פחות מוציאים כספים – פשוט אין כסף. מי נפגע? המעגל השני – חנויות, עסקים, חברות, ואז שהם נפגעים הם מפטרים ומצמצמים – ואז נוצר כדור שלג. המצטרפים למעגל האבטלה, מפחיתים צריכה, קונים פחות ושוב במעגל הבא נכנסים עוד עסקים שנפגעים – כולם נפגעים.

כל זה בשעה שמדובר במשבר עולמי – הביקושים מחו"ל יורדים, כולם הרי באותה הסירה. אז אולי היה אפשר להקל על כך עם הסגר היה על האנשים עם הסיכויים למות (זקנים וחולים). אבל אי אפשר לבוא בטענות מוצקות למדיניות הנוכחית – תראו מה קורה בעולם. צריך להשלים ולקבל שזה המצב, ואם זה המצב – אנחנו הולכים לאבטלה בשמיים. אבטלה בשמיים זה גם גירעון בשמיים – כי המדינה משלמת דמי אבטלה, וזה עולה לכולנו – התקציב של המדינה יבטא גירעון עמוק. לא 3%, לא 4% כפי שחזו בתחילת השנה, זה יהיה הרבה יותר גבוה. למדינה יהיו הוצאות עתק – 100 מיליארד שקל ואולי יותר בגלל משבר הקורונה. זה לא הכל – גם ההכנסות של המדינה ירדו – פחות מסים כי העסקים מרוויחים פחות. פחות מסים על שכר כי יש פחות עובדים והשכר נמוך יותר. מסים זה המרכיב הגדול של הכנסות המדינה, זה יירד והרבה, אבל אף אחד עוד לא יודע את גודל הבור.   אז המצב יכול להיות רע, והוא יהיה כנראה רע בתקופה הקרובה, על זה יש תמימות דעים, ואם כך – אז מיד צריך להיערך. לא לייצר מחדל נוסף – צריך להפחית את השכר במגזר הציבורי, ובראש וראשונה של חברי הכנסת.

חוץ מזה, צריך כמובן לנצל את הזדמנות הפז הזו להוריד שומנים מ"האיש השמן". נתניהו מודל 2003 דיבר על האיש השמן והאיש הרזה. איש השמן הוא המגזר הציבורי, האיש הרזה הוא המגזר העסקי. האיש הרזה סוחב על הגב את האיש השמן – המגזר העסקי מחזיק את השמנים מהמגזר הציבורי. נתניהו דיבר על לפחית את המגזר הציבורי, לעשות לו דיאטה. עד היום זה לא באמת קרה - נתניהו, אולי עכשיו? יש לך הזדמנות ענקית לחולל שינו אמיתי.    תקציב הביטחון - זה הזמן לקצץ  קיצוץ שכר רוחבי כאמור מחויב במציאות, אבל כל מי ששירת בצבא, וכל מי שמכיר את מערכת הביטחון, יודע שמדובר בגוף מסורבל, שמן, לא יעיל. גוף שחי בזכות החשיבות העצומה שאנו מקנים לביטחון שלנו. אי אפשר לזלזל בביטחון שלנו, וכל גופי הביטחון שלנו הם נחוצים והכרחיים. אבל גופים שחיים על חשבון הילה ותהילה, לא יכולים להיות יעילים.

קיראו עוד ב"ניתוחים ודעות"

כסף זה כאילו לא העניין – איך אפשר לדבר על כסף והתייעלות שמדובר בחיי אדם? אז זהו, שלא רק שאפשר זו חובה של המנהיגות שלנו. יש בתקציב הביטחון סכומי עתק שאפשר לקצץ. מהשכר של אנשי הקבע, מצמצומים בקבע, מפרויקטים שאפשר להפחית אותם ועוד. כולם יודעים שאם מחר בבוקר, תקציב הביטחון יירד ב-10% ואפילו יותר  לא יקרה כלום, אולי ההיפך – נהיה רזים ויעילים יותר.   האור בקצה המנהרה ולמרות הכל – אני אופטימי. משברים כלכליים ולא משנה מה הסיבה שגרמה להם, הופכים בעשורים האחרונים לקצרים יותר ויותר – אולי בגלל המהפכה הטכנולוגית ועידן האינטרנט. הכל נגיש, מהיר, הכל אינסטנט. מפולות בשווקים קורות במהירות, וגם הזינוקים בהמשך מהירים. ככה זה גם בעולם הריאלי, אך עדיין בפאזה איטית יותר.  

המשבר הנוכחי הוא משבר בריאותי, אבל הוא לא איום על האנושות, והוא לא איום על הכלכלה. הקיץ יכול להיות מקור לאופטימיות ולהפחתת ההידבקות מהמחלה, והתרופה שבדרך יכולה וצריכה להחזיר את העולם לשפיות. חוץ מזה, יש כבר תרופות שעובדות – הן מקלות מאוד על החולים והן מפחיתות מאוד את שיעור התמותה. אז באמת המצב "מחורבן", ובאמת מדובר במשבר שאי אפשר לדעת עדיין את תוצאותיו, אבל יש לי בשורה – אחרי שהעולם הפסיק לצרוך ולצמוח בעשור האחרון, אחרי שהגענו לשיאים שכבר לא היה ברור איך הם יישברו, אנחנו עכשיו בנפילה, שבהמשכה יהיה מקום לגידול בצריכה, גידול בצמיחה, גידול בפרמטרים הכלכליים, ושבירת שיאים. במילים אחרות – אנחנו בירידה לצורך עלייה. בירידה הזו יהיו הרבה חללים, אבל זה הדרווינזם של השווקים הפיננסי - ככה זה בטבע.

והנה הסבר של  "הדרך הקלה" (יוטיוב) על איך משבר הקורונה עלול לפגוע כלכלית בכולנו

תגובות לכתבה(139):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 122.
    לך קיבינימט (ל"ת)
    00 03/05/2020 16:29
    הגב לתגובה זו
  • 121.
    אזרח 23/04/2020 23:14
    הגב לתגובה זו
    אני עובד במגזר הציבורי ..מרוויח 7000ברוטו עם תואר שני....מאיפה בדיוק לקצץ.שיקצצו משדרני הטלוויזיה שמברברים כל היום עבור משכורות עתק
  • 120.
    ביבי מרויח 45K ועובד קשה, גנץ והרמטכלים מרויחים 60K (ל"ת)
    בלי לעשות כלום 24/03/2020 11:55
    הגב לתגובה זו
  • 119.
    הסוהר ממעשייהו 23/03/2020 22:30
    הגב לתגובה זו
    מושחתייהו בוא כבר
  • 118.
    גלית 23/03/2020 18:46
    הגב לתגובה זו
    מ2011 בצלם גרר את הפרקליטות והשמאל והם שיתקו את ביבי יתכן שבצדק ויתכן שלא אחרת היינו מגיעים עם מגזר ציבורי הרבה יותר יעיל.
  • 117.
    מנחם סנסן 23/03/2020 13:59
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן משיח
  • 116.
    לרון 23/03/2020 12:41
    הגב לתגובה זו
    הוא בגילי,לדעתי עם כל אלה סביבו חיב בידוד ומשם ינהל את הדיקטטורה המונרכית !
  • 115.
    כסיל 23/03/2020 12:13
    הגב לתגובה זו
    אני אח עובד בבית חולים, נמצאה בסיכון גובהה לחשיפה של הנגיף הקןרנה ושל נגפים וחיידיקים אשר עלולים להיות לא פחות קטלניים מהקורנה, לאנשים כמוני את ממליץ להוריד מהשכר?
  • 114.
    אלי 23/03/2020 12:05
    הגב לתגובה זו
    בוא נתחיל באלה שמקבלים משכורות ענק בשירות הציבורי. אחר כך נעבור לעשרות אלפי אנשי צבא המשרתים בקרייה ובבסיסי לוקסוס ופשוט מעבירים את הזמן בשטויות. אחר כך ניכנס לערים הערביות טירה טייבה אום אל פאחם וכד' ונגבה את הכסף השחור העצום שהם מעלימים. אחרי שנישה זאת - תפנה לאנשים שנבחרו....
  • 113.
    לבטל תקציבי ישיבות ואוכלי חינם! (ל"ת)
    איש בחל"ת 23/03/2020 08:00
    הגב לתגובה זו
  • 112.
    מסעוד 23/03/2020 07:50
    הגב לתגובה זו
    רגב,אמסלם, ליצמן, דרעי, ביטן, זוהר.השתגעתם לגמרי.אם כבר להוסיף בגלל התקופה הקשה, גם הפסידו בבחירות וגם הולכים להפסיד ג'ובים אז חייבים פיצוי.
  • לרון 23/03/2020 12:45
    הגב לתגובה זו
    רגב מקבלת משכורת תא"ל וגם משכורת שר?
  • 111.
    לין 23/03/2020 07:23
    הגב לתגובה זו
    עשירים צריכים לתת לעניים.
  • 110.
    אינסוף יועצים בשקל 23/03/2020 06:28
    הגב לתגובה זו
    ועוד 30-40 אלף שקל משכורת כ-ח"כים. הכל על חשבון הציבור.
  • צודק בהחלט,,, כלומניקים (ל"ת)
    אבי 23/03/2020 11:56
    הגב לתגובה זו
  • 109.
    די כבר עם כתבות "ביבי חייב / ביבי מוכרח" - סתמו קצת. (ל"ת)
    אינסוף יועצים בשקל 23/03/2020 06:26
    הגב לתגובה זו
  • 108.
    הגוש והמלך צריכים לצאת לחל"ת. (ל"ת)
    ביזיון 23/03/2020 06:26
    הגב לתגובה זו
  • 107.
    גנץ מקבל פנסיה 100,000 מתקציב הבטחון + 40,000 מהכנסת (ל"ת)
    כנ"ל בוגי+אשכנזי 23/03/2020 04:00
    הגב לתגובה זו
  • 106.
    נתניהו ומנכל משרד 23/03/2020 00:05
    הגב לתגובה זו
    נתניהו ומנכל משרד הבריאות נכשלו בגדול לא טיפלו בקורונה במשך כחודשיים עד 1.3 ישנו בעמידה שחצנים שיתפטרו
  • 105.
    אביתר 23/03/2020 00:03
    הגב לתגובה זו
    יש לך את ארגון הפשע שנקרא ההיסתדות.לא יתן לפגוע באלה שמשלמים לו דמי חסות.אולי זה הזמן לפרק את ארגון הפשע הזה. ובחורבן ההיסתדרות ננוחם.
  • 104.
    אביב 22/03/2020 22:42
    הגב לתגובה זו
    צריך לבטל את הטבת המס בפריפריה בשדרות ובעוטף עזה. בנוסף יש לבדוק תשלום מס יותר לעשירונים הגבוהים . ביטוח לאומי צריך לעשות בדק בית ולבדוק כפל תשלומי נכות או כסף שהולך לרמאים.
  • 103.
    קוליניס 22/03/2020 17:45
    הגב לתגובה זו
    למה הוא עוד לא במשפט? מה קורה פה???????
  • 102.
    מיכאל סטרוגוב 22/03/2020 17:44
    הגב לתגובה זו
    הוא חי בארץ , אז למה שלא ישלם מס? נשיא ארה"ב חייב במס , למה רובי לא? למה נשיאים לשעבר לא משלמים?
  • 101.
    נבט,] 22/03/2020 17:43
    הגב לתגובה זו
    גם ציפור מצאה בית
  • 100.
    א.ש 22/03/2020 17:31
    הגב לתגובה זו
    הציבור ה"שמן" של עובדי הציבור יכול לתת קצת משלו כדוגמה. רוב העובדים מרויחים בקושי למחיתם. מורים, עובדי רפואה בדרג הביניים, והם הרוב,פקידים בדרג הביניים, פגיעה בהם היא פגיעה בבשר החי שלהם. פגיעה בביטחון בהחלט אסורה. בשנים האחרונות הורידו משם המון. כעת פגיעה בהם תהיה פגיעה שתביא לבכיה לדורות
  • 99.
    לא ולא! 22/03/2020 17:10
    הגב לתגובה זו
    אם הוא ראה את הכותרת הוא אוחז כרגע בבטנו המאיימת להתפקע מצחוק. שה אישרה את הכותרת?
  • 98.
    (ל"ת)
    22/03/2020 16:57
    הגב לתגובה זו
  • 97.
    אבי 22/03/2020 16:57
    הגב לתגובה זו
    אסון במדינה. לעלות לו משכורת ולהוריד לאוכלי חינם כגון חברת חשמל וכדומה
  • 96.
    משה 22/03/2020 16:51
    הגב לתגובה זו
    אפילו עם אקדח לרקה אי אפשר להוציא מהמשפחה הזו שקל
  • 95.
    קיצוץ גם בשכר העתק של השופטים (ל"ת)
    יורם 22/03/2020 16:47
    הגב לתגובה זו
  • 94.
    תשאלו קודם את אשתו אולי היא לא מסכימה ? (ל"ת)
    משה 22/03/2020 16:07
    הגב לתגובה זו
  • 93.
    כתב רוב עובדי מדינה מש.מינימום (ל"ת)
    יוסי 22/03/2020 15:32
    הגב לתגובה זו
  • 92.
    הצחקת אותי (ל"ת)
    מודאגת 22/03/2020 14:33
    הגב לתגובה זו
  • 91.
    נו באמת אתם מצפים מביבי (ל"ת)
    בר 22/03/2020 13:43
    הגב לתגובה זו
  • אלי 22/03/2020 14:19
    הגב לתגובה זו
    100% סמכות אבל אפס אחריות. הפקידים פיצחו את השיטה. שופטי העליון 80 אלף בממוצע. פניסיות תקציביות לפנסיונרים בני 45. איפה נשמע כדבר הזה? אבל השמאל מתלונן על ביבי כרגיל.
  • 90.
    קלקלן 22/03/2020 13:42
    הגב לתגובה זו
    הזרמת כסף לבנקים וערבות מדינה להלוואה לכל אזרח עד 20,000 ש"ח. יש לנו יחס חוב תוצר של 62%, אפשר ולא יקרה כלום אם נגדילו ל-80%. המשמעות היא 100 מיליארד ש"ח זמינים למשק. לא צריך להפחית כלום, להפך תפחיתו מיסים ותאיצו צמיחה כשנצא מהמשבר.
  • 89.
    ביבי כל כך שקוף... 22/03/2020 13:39
    הגב לתגובה זו
    ביבי ישמח לשחק אותה לארג' ולהגיד במשפט ש"תראו איזה נשמה טובה אני". סידר הרבה עשרות מליונים לעצמו ולבני דודיו.אז מה זה להוריד לעצמו 3000 שקל בחודש..... זה בדיוק סוג הספינים שביבי אוהב, ושהטיפשים לא מבינים.
  • 88.
    שחר 22/03/2020 13:30
    הגב לתגובה זו
    אני עובד במגזר הציבורי, עדיין בעבודה בכל מצב, לא מרוויח בשמיים ועדיין חושב שצריך לקצץ בשכרב במגזר הציבורי ול'בכירים' שבעתיים.
  • 87.
    כהן 22/03/2020 13:26
    הגב לתגובה זו
    לא יזיק בכלל לקצץ בשכרם של השרים חברי כנסת שופטים רבנים וראשי רשויות וכל בעלי השכר הגבוה בסקטור הציבורי לא יתכן שעובדים יובים בבית והם ימשיכו לקבל שכר כאילו לא קורה דבר
  • 86.
    נועם 22/03/2020 13:23
    הגב לתגובה זו
    נאה דורש, נאה מקיים
  • 85.
    Mc 22/03/2020 13:16
    הגב לתגובה זו
    צריך לעשות תוכנית 10,000 להגביל באופן מידי את כל המשכורות והפנסיות של כולם במשק ל 10,000שח עד להודעה חדשה וכך נצלח את המשבר..
  • יוסי 22/03/2020 15:33
    הגב לתגובה זו
    צודק גם 10000זה יפה מאד
  • 84.
    משה 22/03/2020 12:44
    הגב לתגובה זו
    אפשר יהיה לבנות בית חולים בתרומה הזאת
  • 83.
    יוסף 22/03/2020 12:35
    הגב לתגובה זו
    הלו הלו ביביהו. לפחות בעת מצוקה, תתחשב במצביעים האומללים שלך, כת הביביסטים. צמצם הוצאות ציבוריות. להפסיק להעביר לבנטים ולחרדים את המיליארדים השוטפים. לסגור את משרד הדתות ולפזר את כל אוכלי החינם, שני רבני ערים בנוסף לרבני רובעים, משגיחי כשרות, בלניות, מדריכי ומדריכות חתנים וכלות ועוד הרבה בולשיט, שהמציאו השודדים של בנט וכת השטן החרדים. בפועל, הם מקבלים שכר ותנאים גבוהים כפעילי כת השטן. הלו ביביהו, צמצם מספר השרים לענייני כלום, אוכלי החינם, כמו דרעי הגנב כממונה הגליל והדרום, ביזבוז מיליונים שהוא מזרים לבוחריו. פטר את סוללת העוזרים שלך כביכול, בפועל קבלני קולות, כמו הפולך, יועצים לבעלי חיים, יועצים מגזרים ועוד הרבה אוכלי חינם. בעולם, ממוצע השרים למדינות גדולות 8-10, מדינות רבות שיש להם אוכלוסיה גדולה בערים, יותר מכל הארץ. זרוק את חוטובלי, אקוניס, מרים סיבוני, מירי רגב, גיל. גמליאל, אלקין ולוין וכל אוכלי החינם, מיותרים. מכור את המטוס הפרטי המלכותי שמשמש את מלכת ישראל, שרה נתניהו, לרבות התחזוקה החודשית השוטפת הגבוהה. לפחות דבר טוב יצא מה קורונה, הטיסות הבזבזניות הרבות שלך ושל השרים ומק
  • 82.
    מניח שזו בדיחה, שביבי יוריד לעצמו שכר אחרת, הרגתם אותי (ל"ת)
    אריק 22/03/2020 12:29
    הגב לתגובה זו
  • 81.
    ביביהו בזבזן גדול (ל"ת)
    יוסף 22/03/2020 12:24
    הגב לתגובה זו
  • 80.
    הורדת שכר לפטפטני הכנסת והממשלה (ל"ת)
    יהודית 22/03/2020 12:15
    הגב לתגובה זו
  • 79.
    רמבו 22/03/2020 12:15
    הגב לתגובה זו
    ביבי צריך לקבל משכורת של 100.000 דולר בחודש ולא 20.000 מי זה הקשקשן שכתב את זה
  • 78.
    דון קישוט 22/03/2020 12:13
    הגב לתגובה זו
    לשרים יש להוריד את השכר ב30% שר בלי תיק יוצא לחלת הפסקת הזרמת כספים לישיבות ובעברית הכספים הללו לטובת עצמאיים
  • 77.
    גוגו 22/03/2020 12:11
    הגב לתגובה זו
    מיידית לחתוך גובה הפנסיות של גמלאי הקבע מתחת לגיל 67 , וכאלה שממשיכים לנשתכר שתי משכורות , חלקם במערכת הביטחוןמאו בשירות הציבורי . שבעתיים
  • 76.
    אין הבנה 22/03/2020 12:09
    הגב לתגובה זו
    חבל שהכותב לא מכיר את העובדות..70% מכל הצגזר הוצאו לחופשה על חשבון ימי חופש ויצברו חופשה שלילית.
  • 75.
    לרון 22/03/2020 12:05
    הגב לתגובה זו
    אומר ביידיש,תבינו או לא,"אפשר מורגן"
  • 74.
    חח מישהו ראה פעם גנבים מחזירים כסף??? (ל"ת)
    אפק 22/03/2020 12:04
    הגב לתגובה זו
  • 73.
    האתר הזה ניהיה נגוע גואל (ל"ת)
    אור 22/03/2020 11:49
    הגב לתגובה זו
  • 72.
    פז 22/03/2020 11:46
    הגב לתגובה זו
    א.ביבי לא יכול להוריד את השכר מבחינה חוקית.ב.למה שלא תכתוב דברי טעם על הפחתה של פנסיות תקציביות שמנות שם אפשר לחסוך מיליארדים.לדוגמה אלשיך דיסקין.ברק.יעלון.אשכנזי.גנץ.כולם מקבלים פנסיות של מעל 90 אלף שח מבלי לעבוד.ביבי מקבל 59 אלף על 24 שעות עבודה ביום
  • 71.
    לביבי לא צריך להפחית שקל!! (ל"ת)
    אסי. 22/03/2020 11:45
    הגב לתגובה זו
  • 70.
    ארז 22/03/2020 11:21
    הגב לתגובה זו
    האיש הרזה קורס!!!!!!!!!!
  • 69.
    ג'ק 22/03/2020 11:01
    הגב לתגובה זו
    הקמת ממשלת איחוד לאומי בלי שטיקים עם ויתורים והרבה רצון טוב . במקביל כל המגזר הציבורי חייב לקצץ שכר כשבראש חברי הכנסת והשרים .
  • אלי 22/03/2020 11:50
    הגב לתגובה זו
    ליצמן לא מגיע לו משכורת שאילך ליות משגיא קשרות אצל קצב.
  • 68.
    טפילי הקבע והמשטרה שהשמינו עוד יותר בזמן ביבי וכחל 22/03/2020 10:59
    הגב לתגובה זו
    טפילי הקבע והמשטרה שהשמינו עוד יותר בזמן ביבי וכחלון חייבים גם להיות תחת קיצוץ. מדינת העצמאיים וההייטק כבר לא יכולה לשאת אותם על גבה המצומק. ועוד לא דיברנו על החרדים של ליצמן ודרעי
  • 67.
    ישראלי 22/03/2020 10:49
    הגב לתגובה זו
    תדעו לכם שלהמון ישראלים יש אזרחות זרה ונמאס להם מהפוליטיקה במסריחה בישראל הגיע הזמן שהפוליטיקאים יפסיקו לדאוג רק לעצמם ירדו מהעץ ויתחילו לדאוג לאזרחים במקום לדאוג לאגו המסריח שלהם
  • לרון 22/03/2020 12:06
    הגב לתגובה זו
    חכו לגל אנטישמיות ממשי שוודאי בו יבא,יברחו חזרה
  • אין בעיה שיעברו לאיטליה (ל"ת)
    אור 22/03/2020 11:44
    הגב לתגובה זו
  • 66.
    סוסו 22/03/2020 10:46
    הגב לתגובה זו
    לממן את כל העובדים שנמצאים בחופשה ללא תשלום !!!
  • 65.
    דן 22/03/2020 10:45
    הגב לתגובה זו
    ראש הממשלה השרים חברי הכנסת (הצבועים ומעמדי הפנים) שופטים וכל המנכלים והמנהלים בשירות הציבורי חייבים להוריד את שכרם בכ 50% לתקופה של לפחות חצי שנה ובכך לשמש דוגמא לכל המדינה ולהחזיר מעט מחוסר האמון העצום שהציבור והאזרחים חשים כלפי ראש הממשלה הממשלה הכנסת ומוסדות השלטון. וגם לחסוך כסף רב למדינה. נראה אותם עושים מעשה אצילי כזה נראה??? כנראה בחלום הלילה
  • ברכה 22/03/2020 11:07
    הגב לתגובה זו
    כמו כן לאחד ערים ורשויות מקומיות . עכשיו זה הזמן לחסוך ולייעל .
  • 64.
    ביבי לא יוותר על שקל- שרה לא מרשה (ל"ת)
    פנחס 22/03/2020 10:37
    הגב לתגובה זו
  • 63.
    כלכלן 22/03/2020 10:35
    הגב לתגובה זו
    זה הזמן להרחבה כמותית בישראל, לא להורדת שכר!! הורדת שכר תחריף את המיתון ואת המשבר הכלכלי. כל המדינות בעולם מוציאות פנקסי צ'קים. רק פה נתניהו רוצה מלחמת אחים אצל מי יקצצו יותר. השתגענו?!?!
  • 62.
    יוסי 22/03/2020 10:28
    הגב לתגובה זו
    נשאר עד שער 50000 לפחות
  • 61.
    דגנרט מושלם (ל"ת)
    מוישהמוישה 22/03/2020 10:27
    הגב לתגובה זו
  • 60.
    איפה ואיפה 22/03/2020 10:23
    הגב לתגובה זו
    למה החכים לא מקטינים ביוזמתם את שכרם בצורה דרמטית, כשהציבור העצמאי המחזיק אותם למעשה נאנק תחת ההגבלות. עושה רושם שאין שקיפות והוגנות, וההחלטות את מי להשאיר ואת מי להוציא נגועות באינטרסים ובקשרים. דוגמא נוספת, ההחלטה באקדמיה לשלוח רק את הסגל המנהלי לחלת היא נבזות וגם אבחנה בין דם לדם. הסגל המנהלי אמנם קיבל מכתב מתנצל אבל זה מהפה ולחוץ. אותו זרקו לחלת. השאירו בודדים כדי שידליקו את האור בסגל הבכיר אי אפשר לגעת כי הם יהפכו את המדינה. אז סוכם שהם ילמדו און ליין. יופי. וכשיסתיים הסמסטר? גם הם יצאו לחלת? סגל המחקר שלא נחשבים כסגל בכיר, ביניהם אחוזים גדולים של בעלי תואר שלישי הוצאו לחלת. חלקם הגדול זקוק רק ללפטופ שלו ולתאורת לד. למה הם לא יכלו להמשיל ולעבוד מהבית אונליין? אמנם אשרו לחלק מצומצם לעבוד כך, אבל גם אז משום מה קבעו שרק 5 שעות יוכרו מכל יום עבודה. זה בושה שגובלת בעלבון. האם חושדים בהם שבשאר השעות הם יגלגלו צנגלה? חלקם בכלל ממומן מקרנות מחקר חיצוניות והתקציב של הקרנות קיים, כך שאין פה בעיית מימון. למה עצרו את עבודתם? ולגבי המורים, אותם שלחו לחלת. למה? למה להפסיד את ההזדמנות הלא מתוכנ
  • 59.
    הקפאת תשלומי שכ"ד 22/03/2020 10:23
    הגב לתגובה זו
    על הממשלה להוציא צו לפיו כל חוזי השכירות של דירות מוארך בזאת אוטומטית ב 6 חודשים כאשר לשוכר יש זכות להשתחרר מן החוזה גם לפני כן. שכר הדירה החוזי יופחת בצו ממשלתי ויועמד בגובה 60% משכר הדירה אשר שולם במרס 2020 ובתי המשפט ידחו על הסף כל תביעת משכיר דירה בגין הפחתת שכ"ד.
  • 58.
    נבות 22/03/2020 10:20
    הגב לתגובה זו
    למיחזור, ולא תיקח לעצמה את התמורה.
  • שאימא שלך תחזיר אותך לבטן (ל"ת)
    גנץ והמשותפת 22/03/2020 12:48
    הגב לתגובה זו
  • 57.
    י 22/03/2020 10:17
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד ביבי
  • 56.
    העיקר פנסיות מוקדמות למערכת הביטחון יש ולנשק גרעיני יש (ל"ת)
    די לחזירות 22/03/2020 10:16
    הגב לתגובה זו
  • 55.
    גדי 22/03/2020 10:14
    הגב לתגובה זו
    המערכת הציבורית פשוט סוחטת באיומים את המגזר הפרטי שקורס
  • 54.
    אפי 22/03/2020 10:12
    הגב לתגובה זו
    גם את האתר שלכם אני לא מעלה יותר.. ביב עושה אחלה עבודה ואנחנו צריכים להודות לו
  • 53.
    מוצ'ו 22/03/2020 10:09
    הגב לתגובה זו
    הוא לא יוותר על שקל ואם יוותר במקרה זה יהיה גרוש וחצי.
  • 52.
    אריה 22/03/2020 10:09
    הגב לתגובה זו
    לפי ביבי, יש למדינה רזרבות של 130 מיליארד דולאר שהם קרוב לחצי טריליון שקל! למה לא לנצל את ההון הזה כדי להציל את הכלכלה במצב של משבר אמיתי כמו זה? מה הרציונאל לתת לעסקים ולציבור לקרוס?
  • 51.
    נתניהו רק שודד הוא האחרון שיקצץ ויהיה דוגמה (ל"ת)
    שי 22/03/2020 10:08
    הגב לתגובה זו
  • 50.
    סגירת מערכת החינוך 22/03/2020 10:06
    הגב לתגובה זו
    וללא עלות כמעט
  • 49.
    בני 22/03/2020 10:00
    הגב לתגובה זו
    ירקות ! כתבה זולה וריקה מתוכן של ממש.
  • 48.
    אייל 22/03/2020 10:00
    הגב לתגובה זו
    כל עובדי המדינה כולל חברי כנסצ ואנשי צבא יקבלו שכר מקסימלי של 7000 שקל נטו
  • גם הרופאים, האחיות והפאראמדיקים שמצילים את התחת שלך ? (ל"ת)
    נועם 22/03/2020 13:26
    הגב לתגובה זו
  • 47.
    בשביל מה צריך כעת 18000 משגיחי כשרות ???? (ל"ת)
    יעקב 22/03/2020 09:59
    הגב לתגובה זו
  • שלמה 22/03/2020 11:43
    הגב לתגובה זו
    יש יותר שחקנים ותאטרונים שממומנים ע"י המדינה.
  • 46.
    אנונימי 22/03/2020 09:54
    הגב לתגובה זו
    וגם צריך מילווה קורונה להחזר של עשר שנים
  • 45.
    בוט 22/03/2020 09:53
    הגב לתגובה זו
    מפכל משטרה שןפטי בתי המשפט וגמלאים רמטכלים פנסיות תקצביות שיקצצו משם
  • 44.
    מוני 22/03/2020 09:51
    הגב לתגובה זו
    אתם מצפים ממושחת ונאשם לתת דוגמא!!!!!!!
  • אפס תעבור לאיטליה (ל"ת)
    אור 22/03/2020 11:46
    הגב לתגובה זו
  • 43.
    ארי 22/03/2020 09:48
    הגב לתגובה זו
    לדירה ויגמר הכסף להמשיך לתחזק את המגזר הציבורי, הרי כולם יודעים ששוק הדיור מממן את המגזר הציבורי, בלי זה יהיו חייבים לחתוך ולחתוך עמוק במגזר השמן הזה
  • אלי 22/03/2020 11:58
    הגב לתגובה זו
    פרזיטים
  • 42.
    ניסים 22/03/2020 09:46
    הגב לתגובה זו
    למשל במחירי הדלק חבית של ששים דולר כעת עולה עשרים ומדברים על.הפחתה של חצי שקל ....כשבכל העולם נחתך בחמישים אחוז.... המחיר..כן גם מהבחינה הזאת.הממשלה ממשיכה לנסות להרוויח כספים על חשבון האזרחים התמימים בכל דרך... שבו בבית אל תמלאו מיליליטר של דלק ולמי שדואג שיצחק תשובה יפשוט רגל שידאג פחות וגם למדינה שהולכת לממן אותו וחבריו על חשבוננו. ליטר דלק אמור לעלות למרות כל המיסים שלושה שקלים ושלא יעבדו עליכם
  • 41.
    כלכלן בגמלאות 22/03/2020 09:46
    הגב לתגובה זו
    נראה את הכותב החכם משכנע את ההסתדרות להוריד את השכר במגזר הציבורי... קל להיות חכם מאחורי המקלדת...
  • 40.
    אלון 22/03/2020 09:46
    הגב לתגובה זו
    ביבי ואשתו גנבו רהיטי מרפסת עבור ביתם בקסריה. וזאת לא היתה ההתחלה וכמו שאנחנו יודעים לא הסוף.
  • 39.
    המשותפת!! 22/03/2020 09:43
    הגב לתגובה זו
    יש לכם 61? תקימו ממשלה. שגנצי לא יקח שכר גם ככה רק מגמגם ומוכר הנגב גליל וחוק השבות לערבים
  • 38.
    שי.ע 22/03/2020 09:40
    הגב לתגובה זו
    זה שעת המבחן של ביבי כרגע
  • 37.
    כלכלן 22/03/2020 09:38
    הגב לתגובה זו
    היות ותהיה התרסקות בהכנסות של כולם מעבודה ופיטורים מאסיביים ועל מנת שלא יזרקו אנשים לרחוב כי לא שילמו שכירות יש לחייב את בעלי הבתים בחוק להפחית 30-50% את השכירויות למגורים. לא ייתכן כי בעלי הנכסים ימשיכו לחגוג
  • 36.
    הצחקתם אותי!! (ל"ת)
    אני 22/03/2020 09:35
    הגב לתגובה זו
  • 35.
    חיים 22/03/2020 09:34
    הגב לתגובה זו
    רוב עובדי המגזר הציבורי משתכרים נמוך במשך שנים רבות אתה מדבר על שכר הבכירים וזה ורק זה נכון
  • 34.
    זאב רונן 22/03/2020 09:32
    הגב לתגובה זו
    כל מקבלי קצבת פנסיה תקציבית חייבים להוריד להם לפחות 20% - שופטים\חכ\אנשי קבע\פקידי ממשלה ועוד - לפחות לשנתיים!!!
  • 33.
    אוכלי החינם במגזר הציבורי לא יוותרו אפילו על שקל!!! (ל"ת)
    אבטלה סמויה כל הזמן 22/03/2020 09:30
    הגב לתגובה זו
  • מורים מחבקים ומלטפים 22/03/2020 10:06
    הגב לתגובה זו
    בחינם לא איכפת להם מהחינוך
  • 32.
    יוסי לוי 22/03/2020 09:29
    הגב לתגובה זו
    הם עובדים נורא קשה.... זה נורא קשה לעשות מניפולציות .. תשאלו את נתניהו
  • 31.
    ישראלים 22/03/2020 09:28
    הגב לתגובה זו
    בעקבות הפסדים שיש לציבור אין זה מין הראוי לקחת מס בורסה כאשר המצב הוא מאוד קשה לכל המשקיעים בבורסה בימים אלו , פניה זו מופנת לראש ממשלת ישראל מר ביבי נתניהו תודה רבה
  • הפוך גוטה הפוך 22/03/2020 12:41
    הגב לתגובה זו
    על איזה מס בורסה אתה מדבר? מס הבורסה או על רווחים. אם יש לך הפסדים אז גם כך לא תשלם מס ואם יש לך רווחים (כמוני) אז לא יזיק אם תשלם טיפה מס. אולי גם נבטל לבכירים במשק את מס ההכנסה כי יש אנשים שלא סוגרים את החודש? הפוך גוטה הפוך
  • 30.
    דן 22/03/2020 09:25
    הגב לתגובה זו
    מה אתה מציע כתב צר אופק , לקטוע גם וורידים שעוד מספקים דם למשק ??? חוץ מפופוליזם זול , אין בהצעה הזו דבר וחצי דבר הקשור לשכל ישר .
  • 29.
    כחלון 22/03/2020 09:25
    הגב לתגובה זו
    אנחנו נקצץ את המגזר הציבורי וווווו ווווו וווווו חח מישהו עדיין מאמין למיץ הזבל הזה?????????????
  • ואז ביבי קיבל 12 מנדטים מעם הטוב ופרש... (ל"ת)
    שי.ע 22/03/2020 09:42
    הגב לתגובה זו
  • 28.
    צודק 22/03/2020 09:22
    הגב לתגובה זו
    בחונטת אייטולות בגצ , אין כל סיבה שהאייטולות יזכו לפנסיות מפלצתיות של 80 ו- 90 אלף שקל בחודש !!! וחלק גדול מהשכירים מתקיים ממשכורת מינימום בסך 5300 ש"ח !!
  • 27.
    ציבורי 22/03/2020 09:21
    הגב לתגובה זו
    יש במגזר הציבורי כאלו שמרוויחים 6-7 אלף בחודש. ושכר מינימום
  • 26.
    משה 22/03/2020 09:11
    הגב לתגובה זו
    כתבה לא מדוייקת רוב המגזר הציבורי מרוויח מעט בייחס למשק את הממוצעים במגזר זה יש להטיל על הבכירים לכן שם ניתן לקצץ אבל רוב העובדים במגזר זה מרוויחים מעט
  • 25.
    צודק!!! בהחלט! (ל"ת)
    איתי 22/03/2020 09:11
    הגב לתגובה זו
  • 24.
    תוספת 10 אחוזים 22/03/2020 09:10
    הגב לתגובה זו
    שאר העם לא חשוב ממש בושה וחרפה
  • 23.
    מסכים 22/03/2020 09:09
    הגב לתגובה זו
    שרים, חכ"ים, מנכלים ,שופטים, וכו
  • 22.
    דור 22/03/2020 09:07
    הגב לתגובה זו
    על חשבון הצטיידות בבתי החולים , חבורת בריונים הם וכל המגזר הציבורי
  • 21.
    לקצץ בהחלט לחכים לשופטים ומנכ"לים (ל"ת)
    ששי 22/03/2020 09:04
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    פנחס 22/03/2020 09:02
    הגב לתגובה זו
    כבר שנה שלמה קיבלו משכורת ללא כל עשיה שישבו בבית שנה לא יקרה כלום רק הגירעון יקטן בקצב מסחרר כי הם יפסיקו עם הלוביסטים והדילים
  • 19.
    חיים 22/03/2020 09:00
    הגב לתגובה זו
    רוב עובדי המדינה משתכרים בשכר מאוד נמוך במשך שנים ואתה לא דברת מילה אחת בו בזמן שעצמיים מרווים עשרות מונים הרבה יותר וכן שכירים רבים במגסר הפרטי ניתן לקצץ באלו שמרוויחים שכר גבוה אבל לא כולם
  • 18.
    הרעיון חיובי, המימוש המוצע לא מבוסס על שום וכלום. (ל"ת)
    אוויל 22/03/2020 08:56
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    גבי 22/03/2020 08:56
    הגב לתגובה זו
    אלה לא ימי בן גוריון
  • 16.
    משה 22/03/2020 08:51
    הגב לתגובה זו
    מסכים שזה הזדמנות טובה לשנות וזה הכרחי
  • 15.
    ביבי - די. לך כבר הביתה. הנח לעם (ל"ת)
    ביביסט 22/03/2020 08:51
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    1 באפריל עוד 9 ימים תשמור את הכותרת עד אז. (ל"ת)
    Moses 22/03/2020 08:41
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    עידאלפיטר 22/03/2020 08:39
    הגב לתגובה זו
    אם כבר תבטלו ליהיר לפיד את המשכורת ותחייבו אותו להחזיר אותה רטרוקאקטיבית למדינה הבנאדם (אם אפשר לקרוא לו כך) לא עשה ולא תרם כלום למדינה, בקושי מגיע לכנסת ורק עושה בלאגן
  • 12.
    בן 22/03/2020 08:38
    הגב לתגובה זו
    כל כך נכון..כל כך צודק....חברי כנסת שיושבים במגדל השן ומבלבלים את המוח עם משחקי אגו. שום מילה על סולדריות וצמצום משכורות לכל רוחב המגזר הציבורי כולל שופטים כולל כולם. מקווה שעוד הרבה כמוך ירימו את הכפפה של המחאה הזאת הצודקת שלך
  • 11.
    דב 22/03/2020 08:35
    הגב לתגובה זו
    הנה ההוכחה כי הפרספקטיבה היא הקובעת. ולכל סיטואציה יש פרספקטיבות רבות. הפרספקטיבה השלטת כיום היא הבריאותית. אתה מציג את הפרספקטיבה הכלכלית. איש המודיעין יכול להציג את הפרספקטיבה של העדר טיסות ומגע. איש התיירות יכול להציג את הפרספקטיבה של טיסות ותיירות. איש המסעדנות יכול להציג את הפרספקטיבה החברתית-תרבותית. וכו' וכו'. הכל עניין של פרספקטיבה. בינתיים הפרספקטיבה הבריאותית היא השלטת, וטוב מאד, אני מדגיש טוב מאד שכך. נניח שנבודד רק את בני ה-60 ומעלה, ואלה שיש להם מחלות רקע. האם אתה בטוח שהנגיף יוכחד? אתה עד כדי כך מומחה? ואולי אתה מסתכן סכנת מוות ממש בכך שהנגיף מסכן גם אחרים? מי ערב לך שלא תתרחש מוטציה מסוכנת והוא יפעל נגד ילדים עד גיל שלוש? אתה יודע? אתה בטוח? מהיכן היומרה שלך? האם הבריאות לא קודמת לכלכלה? אתה מציין כי הכלכלה תחזור במהירות. נכון נגרם נזק כלכלי אדיר. ויש עוד נכון. אך בינתיים כל העולם פועל לפי המודל של ישראל. וטוב שכך. אולי קצת צניעות? פחות יומרנות? ואגב נתניהו לא מחליט על משכורתו אלא הכנסת. והכנסת לא צריכה לפעול בימים אלה. היא ממש לא מפעל חיוני.
  • 10.
    ביבי חייב לתת דוגמה ולפרוש. מפקד טוב נשכב על הרימון. (ל"ת)
    לחמנייה 22/03/2020 08:31
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    אני 22/03/2020 08:28
    הגב לתגובה זו
    נראה שהכתב כותב ממאדים.השתנה דבר בכל העולם.מיד לקצץ בשכר של כולם דירנציאלית.לקצץ דיפרנציאלית את כל הפנסיות.חובה מלווה חובה קרונה לכל המשק.לבטל את כל ההטבות במשק.אם לא תוך חצי שנה לא יהיה כאן שירות ואספקה חיונית ויחל מלחמת כוחות חזקים מול החלשים.מאז יצא מתוק כי הכלכלה תתישר עם המציאות יוקר המחייה ירד פלאים מחירי הדירות יקרסו והעולם יחזור לשפיות מלפני 100 שנה.
  • 8.
    והכל ״בזכות״ ביבי (ל"ת)
    לא ולא!!! 22/03/2020 08:27
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    דוד 22/03/2020 08:23
    הגב לתגובה זו
    עכשיו להוריד משכורת לרופאים שוטרים ואנשי קבע שבזמן שאתה בבית עם משכורתך השמנה יושב וכותב דברי ארס?
  • 6.
    צריך ועדת חקירה שתחקור את מחדלי משרד הבריאות . (ל"ת)
    ישראל 22/03/2020 08:21
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    עמי 22/03/2020 08:17
    הגב לתגובה זו
    אלא שהוא היחיד שיודע מזה, כדאי שיעדכן את שאר האנושות
  • 4.
    חופש לחשוב בצורה יצירתית שקשורה למציאות הפוליטית בארצנו (ל"ת)
    כותב 22/03/2020 08:17
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    שיעצור את המסחר 22/03/2020 08:16
    הגב לתגובה זו
    שהוא ישמור על כספם יעצור את המסחר המיותר. גם ב 2008 הוא לא התערב נתן לבורסה לצנוח ורק שאחרי שהכל נגמר יצא בקול ענות חלושה שאצלנו המצב מצויין. הבורסה לא משקפת ולא שיקפה אז מצב מצויין. שום מניה לא שברה שיא ומה ששבר שיא זה מניה זניחה מניות המסוממים
  • 2.
    חברי כנסת 22/03/2020 08:14
    הגב לתגובה זו
    האפליה גם זועקת במשרדי הממשלה. שם הותר למנהלים וסגנים ו"חשובים" להגיע ושאר העובדים יצאו לחופשה על חשבונם. ואסור להוציא ימי מחלה בתקופה הזאת. מביבי לא יצא כלום והוא לא יוותר על שקל בעוד חודש כל הכלכלה פה קורסת.
  • 1.
    פוליטקיה זה זבלים 22/03/2020 08:05
    הגב לתגובה זו
    בטגי ולםיד הקטן מחםשים לנבנתניהו כי זרק אותם מכל המדרכות עקב חטסר התאמה. בוגי (מושיקו) אמר על קצימי צהל נחשים בקרעיה טצריך לנעול נעליים גבוהות מםני הנחשין הללו
  • אלי 22/03/2020 09:52
    הגב לתגובה זו
    היה לו כסף למטוס ..לא רק זה .הביצ היה לו כסף למטוס.....עוד בעוד..