על בד - האם זו אחת החברות הזולות בבורסה?

על בד הינה אחת מספקיות מטליות החיטוי הגדולות בעולם, החברה סבלה בשנים האחרונות ממגמות שונות אשר פגעו בתוצאותיה, אבל התמונה מתחילה להשתנות ומשבר הקורנה הזניק את הביקוש למוצריה

 | 

דמיינו לעצמכם, אתם אדם אשר הלך לישון בתחילת ינואר 2020 והתעורר עכשיו, אתם בטח חושבים שעברתם למציאות אלטרנטיבית, ובמציאות הזו אתם נמצאים ביקום מקביל והיקום הזה מטורף לחלוטין.

אין לי ספק שהמציאות אשר עמדה בפנינו בתחילת השנה היא אינה אותה המציאות של היום. אירוע רודף אירוע, התסריט המשוגע ביותר לסרט אינו מסוגל להתקרב למציאות היום יומית העכשווית שלנו. המצב הנוכחי כבר השפיע על חיינו בחודש החולף, הוא ממשיך להשפיע עלינו כיום והוא עוד ימשיך וישפיע על המציאות הכלכלית שלנו בעתיד.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

המצב בבורסה מהווה רק תמונת מראה של המצב המוזר שתיארתי בפתיח, של המציאות הכלכלית העגומה הנגלית לעיננו. הפגיעה בכלכלה העולמית ובמשק הישראלי הינה קשה, והרוב המוחלט של החברות נפגעו. חלקן קשה מאוד אפילו אנושות, ונדמה שיש חברות אשר יתקשו מאוד להתאושש.

אבל תמיד בתוך כל זוועה, יש כאלה שהמצב דווקא מהווה עבורן יתרון, כשרוב החברות סובלות יש מספר חברות שהמציאות הכלכלית ההזויה שאנו נתקלים בה בעצם מאפשרת ליחידי סגולה אשר פשוט נמצאים בתחום הנכון לראות במצב הזה הזדמנות עצומה.

ברצוני להתייחס בקצרה לחברה שהמצב כיום מאוד מסייע לה, אני מתכוון לחברת על בד +0.45% על בד 2,007 +0.45% על בד בסיס:1,998 פתיחה:1,998 גבוה:2,016 נמוך:1,965 תמורה:209,397 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: .

החברה מייצרת בעיקר בדים לא ארוגים
חברת על בד פועלת בתחום הבד הלא ארוג ומוצריו ומזה מספר שנים גם במוצרי הגיינה נשית. חומרי הגלם העיקריים בהם עושה החברה שימוש הינם ויסקוזה, פוליאסטר ותאית. לשינויים במחירי חומרי הגלם הנ"ל השפעה משמעותית על רווחיות החברה כפי שאכן קורה בשנים האחרונות.

במהלך המחצית השנייה של 2018 נרשמה עליית מחירים משמעותית של סיבי הויסקוזה. החל מסוף 2018, בעקבות מלחמת הסחר בין ארה"ב וסין, נרשמת ירידה חדה במחירי הויסקוזה, הפוליאסטר והתאית המהווים חומרי גלם עיקריים של החברה.

בתחילת שנת 2020 מחירי חומרי הגלם של על בד ירדו לרמת מחירים הקרובה לרמות השפל של השנים האחרונות, כל זה בעקבות מלחמת הסחר ובהמשך כתוצאה מהשפעת נגיף הקורונה והפגיעה שלו בפעילות הכלכלית בסין.

עד כה ירידת מחירי חומרי הגלם לא באה לידי ביטוי בתוצאות הכספיות של על בד לשנים 2018-2019. הסיבה לכך היא כמובן ההתחזקות הנמשכת של השקל ביחס למטבעות המכירה העיקריים של חברת על בד – היורו והדולר.

בתחילת שנת 2020 נמשכה המגמה של החלשות היורו והדולר כנגד השקל, אבל אז נכנס אותו ברבור שחור בשם וירוס הקורונה ולפתע מצאה על בד את עצמה מול מציאות חדשה. במצב הזה מחירי חומרי גלם עדיין נמוכים מצד אחד ומנגד שער החליפין של היורו והדולר זינקו לרמות שיא כתוצאה ממחנק שנוצר בשוק המט"ח המקומי.

שימו לב: מדובר בסערה המושלמת עבור חברת על בד.

לחברת על בד שלושה מגזרי פעילות.

מגזר - ייצור ושיווק מגבונים לחים
פעילות זו כוללת ייצור בדים לא ארוגים העשויים מסיבי ויסקוזה ומסיבי פוליאסטר. הבדים הלא ארוגים משמשים כחומר הגלם בייצור מגבונים לחים. פעילות ייצור הבדים הלא ארוגים מתבצעת במפעלי החברה בקיבוץ משואות יצחק.

במפעל החברה בדימונה מייצרת החברה את חומר הגלם לייצור נייר הטואלט הלח תוך שימוש בתאית כחומר גלם עיקרי. החברה משתמשת בבדים והנייר שהיא מייצרת בעצמה לצורך ייצור המוצר הסופי אשר הינו מגבונים לחים או נייר הידרופיין ( נייר טואלט לח).

חומרי הגלם עוברים תהליך של חיתוך, הספגה בנוזל או אלכוהול כולל מים, חומרי ריח, דטרגנטים וחומרים בעלי מאפיינים קוסמטיים ואריזה. השימוש העיקרי במגבונים הלחים הינו בתחומי ההיגיינה האישית (ילדים ומבוגרים), בתחום הניקוי של הבית ולשוק המוסדי כגון בתי חולים.

אולי עכשיו אתם כבר מתחילים לתפוס את התמונה המדהימה מבחינת על בד. מהו אחד המוצרים המבוקשים ביותר כיום? ובכן על בד הינה אחת מספקיות מטליות החיטוי מהגדולות בעולם.

ייצור ושיווק מגבונים לחים הינו תחום הפעילות העיקרי של החברה וההכנסות מפעילות זו בשנת 2018 הגיעו למיליארד מאתיים ושלושים מיליון שקל אשר היוו למעלה מ-80% מהכנסות החברה. המכירות בשנת 2019 ירדו לרמה של מיליארד מאה ושבעים שקל. הסיבה לירידה במכירות היא כאמור היחלשות מטבעות המכירה העיקריים ביחס לשקל וירידה במכירות בשוק האמריקאי.

לחברה שלושה לקוחות עיקריים אשר המכירות אליהם היוו ב-2019 כ-66% מסך המכירות בתחום פעילות זה. 

בבעלות החברה שלושה קווים הפועלים בשיטת ספאנלייס, קווים אלו עובדים כיום בתפוקה מלאה (ארחיב על כך בסוף הטור) והחברה אף רוכשת חלק מהבדים מספקים חיצוניים.

קו ייצור אחד בדימונה הפועל בשיטת WET LAID קו זה הינו חדש יחסית (החל לפעול בשלהי 2017), בסוף 2019 הוא הגיע לפעילות ב-70% תפוקה ובתחילת 2020 התפוקה עלתה ל-100% - בימים אלו היא אפילו עומדת על "110%" אולי זה נשמע כמו בדיחה אבל זו המציאות של על בד בימים אלו. כמו כן בבעלות החברה קו ייצור הפועל בשיטת CHEMICAL BONDING.

מגזר - ייצור טמפונים (על בד פם)
החל משנת 2010 עוסקת החברה בייצור ושיווק טמפונים. המוצרים הסופיים של על בד פם משווקים לשוק המותגים הפרטיים של רשתות השיווק. פעילות ייצור הטמפונים מתבצעת במפעל בקיסריה, בו הושקעו בשנים 2017-2019 כ-48 מיליון שקל לצורך הגדלת כושר הייצור ולשם רכישת מכונות וציוד על מנת להיערך לקו המוצרים החדש – G4. כ-80% ממכירות החברה הינן לשוק האמריקאי בדולר והיתרה ביורו לשוק האירופאי.

הכנסות החברה מייצור הטמפונים נמצאות במגמת ירידה בשנים האחרונות. בשנים 2017-2019 פיתחה החברה מוצרי כותנה אותם היא התחילה למכור בסוף 2019. 

בשנת 2018 ההכנסות הסתכמו ב-175 מיליון שקל. בשנת 2017 הכנסות הסתכמו ב-192 מיליון שקל. בשנת 2019 ההכנסות מפעילות הטמפונים ירדו ל-153 מיליון שקל. החברה צופה חזרה למגמת גידול במכירות בשנת 2020, כאשר הצפי הוא להכנסות של כ-170 מיליון שקל בשנת 2020.

הרווחיות הגולמית נשחקה אף היא בשנים האחרונות. שיעור הרווח הגולמי בשנת 2018 עמד על רמה של 20%. שיעור הרווח הגולמי בשנת 2017 עמד על 24%. שיעור הרווח הגולמי בשנת 2016 עמד על26%. בשנת 2019 נמשכה הירידה ברווחיות הגולמית וזו ירדה ל 11% בלבד. עם תחילת מכירות מוצרי ה-G4 ב-2020 הצפי הוא להתאוששות בשיעור הרווח הגולמי של על בד פם. הציפיות הן כי בשנת 2021 שיעור הרווחיות הגולמית תחזור לרמות שהיו בשנת 2018.

בשנת 2019 נרשם מעבר חד בשוק הטמפונים לכיוון מוצרי כותנה-במיוחד באירופה. על בד פם לא הייתה מוכנה דייה לשינוי הזה. לקח לחברה כשנה וחצי להתארגן, ההשקעה המשמעותית של על בד פם בשנים 2017-2019, בהיקף מצטבר של 48 מיליון שקל, מהווה הוכחה לפעולת המשמעותיות שביצעה על בד פם על מנת להתאים עצמה לשינויים בשוק. בתקופה זו פיתחה החברה את קו מוצרי G4.

השינוי במגמה העולמית ובהעדפות הצרכנים ,כלומר מעבר למוצרים "ירוקים" תוך מעבר לשימוש בכותנה כחומר גלם עיקרי בשנים האחרונות, יחד עם מהלך התחזקות משמעותי של השקל ביחס לדולר וליורו, כל זה בסביבה תחרותית, מהווה את הסיבות לתוצאות החלשות של על בד מפעילות הטמפונים. ההשקעות המאסיביות והמעבר של החברה לשימוש בכותנה כחומר גלם אמור לשמש זרז לשיפור התוצאות של על בד פם בשנים הבאות.

בשנת 2018 תפוקת מחלקת הייצור של הטמפונים עמדה על כ-64%. בשנת 2019 היא ירדה ל-60% בלבד. 

שנת 2019 הסתיימה עם הפסד תפעולי של כ-13 מיליון שקל מפעילות ייצור הטמפונים (לא כולל הפחתת מוניטין בשווי של כ-24 מיליון שקל אשר בוצעה ברבעון השלישי של 2019).

בעקבות ההשקעות המשמעותיות שבוצעו במפעל בשנים 2017-2019, הצפי הוא ששנת 2020 תסתיים לפחות באיזון תפעולי בפעילות הטמפונים. עם סיום הרצת הקו החדש הציפייה היא למעבר לרווחיות תפעולית (בשיעור של כ-4% מהמכירות) משנת 2021. לחברה שלושה לקוחות עיקריים בתחום ייצור ושיווק הטמפונים אשר המכירות אליהם היוו ב 2019 כ 60% ממכירות תחום זה.


מגזר - ייצור ושיווק מוצרי ספיגה
תחום הפעילות כולל ייצור תחבושות ותחתוניות לנשים, מוצרי ספיגה לשימוש של אוכלוסיות בוגרות ומבוגרות כגון פדים ליולדות ומוצרי ספיגה לקשישים. פעילות מוצרי הספיגה התבצעה ממפעלה של החברה בקנטאקי ארה"ב.

בתחילת שנת 2018 הודיעה החברה על כוונה להעביר את המפעל מקנטאקי לצפון קרוליינה. העברת הפעילות בוצעה במחצית השנייה של 2018.

במסגרת שינויים שהחברה ביצעה בפעילותה בארה"ב, החברה קיבלה החלטה אסטרטגית לחדול מייצור מוצרי ספיגה לאוכלוסייה הבוגרת ולהתמקד בייצור מוצרי היגיינה נשית. את הסיבה לשינויים שבוצעו בפעילות מוצרי הספיגה ניתן להבין מיד כאשר בוחנים את שיעור הרווחיות הגולמית של הפעילות. זו עמדה על 6% בלבד בשנת 2018 לעומת 9% בשנת 2017. ברור שגם הרווחיות הגולמית בשנת 2017 בשיעור של 9% בוודאי לא הייתה מספקת.

בשנת 2019, בניגוד לציפיות המוקדמות של החברה הפעילות בארה"ב המשיכה להתדרדר, למרות המעבר לצפון קרוליינה. ההכנסות של הפעילות ירדו ל-91 מיליון שקל ב-2019 לעומת מכירות בהיקף של 106 מיליון שקל ב-2018 (כאשר שנת 2018 בעצמה הייתה שנה גרועה).

ההפסד התפעולי של פעילות מוצרי הספיגה ברבעון הרביעי בשנת 2019 עמד על כ-48 מיליון שקל (הוא כלל מחיקות בהיקף של 35 מיליון שקל והפסד תפעולי בסך של 13 מיליון ₪ !!!). פעילות מוצרי הספיגה סיימה את שנת 2019 עם הפסד גולמי של 12%, זה נתון מדהים.

הסיבות לתוצאות החלשות של פעילות מוצרי הספיגה בארה"ב

  1. החברה סבלה ועדיין סובלת מבעיות בכוח האדם אשר אינו מיומן מספיק וסובל מתחלופה גבוהה.
  2. ניהול המפעל עדיין אינו טוב דיו.
  3. החברה נפגעה מאוד כתוצאה ממלחמת הסחר המתמשכת בין ארה"ב לסין.
  4. כחלק מסל המוצרים שלה, על בד ייבאה מוצרים מסין אשר היוו כ-30% מהמכירות של התחום. בשנת 2019 היקף המכירות של הייבוא מסין עלה ל-50% מסך המכירות. הטלת מכסים שביצע טראמפ על מוצרים מיובאים מסין העבירה את פעילות הייבוא להפסד משמעותי, הסיבה - למרות הטלת המכסים לא היה ניתן להעלות מחירים בשוק כה תחרותי.
החברה בוחנת בימים אלו כיצד להתמודד עם הפעילות המדממת הזו בארה"ב. ברור לכל בר דעת שההפסדים הגבוהים מפעילות מוצרי הספיגה אינם יכולים להימשך ללא נקיטת פעולה מתאימה, לדוגמא מכירה או אפילו סגירה של הפעילות.


אם ננתח את מבנה הוצאות הייצור של החברה תוך הבחנה בין עלויות חומרי הגלם ושאר העלויות המשתנות, לבין העלויות הקבועות כגון שכר עבודה, שכירות, פחת הפחתות ושאר העלויות המוגדרות כקבועות נמצא נתון מעניין - מרכיב ההוצאות המשתנות מסך המכירות הסתכם בחמש השנים האחרונות בשיעורים הבאים:

2015- 55%
2016 – 54.5%
2017 – 54.3%
2018- 55.1%
2019 -53.5%

ניתן לראות כי למרות השחיקה ברווחיות הגולמית של על בד בשנים 2018-2019, הבעיה של החברה לא מגיעה מכיוון חומרי הגלם אשר סבלו מתנודתיות גבוהה בשנתיים האחרונות.

שיעור ההוצאות המשתנות של החברה, נע ברמה יציבה יחסית בשנים האחרונות סביב 54%-55%.

את הבעיה של על בד ניתן למצוא במרכיב ההוצאות הקבועות אשר עלו בהדרגה בחמש השנים האחרונות מרמה של 351 מיליון שקל עד 391 מיליון שקל.

2015- 351 מיליון שקל
2016- 360 מיליון שקל
2017 – 372 מיליון שקל
2018 – 394 מיליון שקל
2019 – 391 מיליון שקל

ניתן לראות כי הוצאות הייצור הקבועות של החברה נמצאות במגמה עקבית של עליות. 

בין שנת 2015 לשנת 2016 הן עלו ב 9 מיליון שקל.
בין שנת 2016 לשנת 2017 הן עלו ב 12 מיליון שקל.
בין שנת 2017 לשנת 2018 הן עלו ב 22 מיליון שקל!!!

וכל זה בשעה שמכירות החברה לא רק שלא עלו, הן ירדו בין שנת 2016 לשנת 2019. כלומר, אפשר לומר מפורשות כי העלייה בסך העלויות הקבועות מתוך עלות המכר הינה הגורם המכביד על התוצאות הכספיות של חברת על בד.

יש לשים לב כי בשנת 2019 ישנם סימנים לשיפור משמעותי במגמה, זו השנה הראשונה מזה זמן רב בה ההוצאות הקבועות ירדו ביחס לשנה קודמת, הסיבה לכך תהליכי התייעלות משמעותיים שביצעה על בד בשנת 2019.

את הסיבות לעלייה במרכיב ההוצאות הקבועות ניתן לתלות בגורמים הבאים: 

  1. התייקרות שכר העבודה בעקבות העלייה בשכר המינימום ואשר תרמה לפי הערכות כ-10 מיליון שקל לעלות ההוצאות הקבועות בישראל. גם בשאר אתרי הייצור קיימת זחילה למעלה של עלות שכר העבודה. קצב זחילת שכר העבודה הממוצע הינו בשיעור של 3%-5% בשנה !!!
  2. התייקרות מחירי האנרגיה וההובלה אשר תרמו לעלייה בעלויות הייצור והשינוע (העלייה בעלויות האנרגיה גורמת גם לעלייה במחירי ההובלה – בישראל ובארה"ב).
יש לשים לב כי החל מתחילת 2020 נרשמת צניחה במחירי האנרגיה וההובלה בין היתר בגלל הבהלה מנגיף הקורונה. על ההשפעה של מגמה זו על התוצאות של על בד בהמשך.

לסיכום, ניתן לומר כי על בד נפגעת בעיקר כתוצאה מחוסר היעילות שאפיינה את הפעילות של החברה. בארה"ב, החברה סובלת מהפסדים משמעותיים הן בפעילות מוצרי הספיגה והן בפעילות המגבונים הלחים.

פעילות הטמפונים, באתר בקיסריה, סבלה בשנים האחרונות מירידה במכירות ושחיקה ברווחיות. הפגיעה בפעילות זו גררה גם מחיקות משמעותיות בדוחות הכספיים כתוצאה משערוכים שליליים שהחברה ביצעה בשנים 2018-2019.

כפי שציינתי קודם הציפייה היא שבשנת 2020, לפחות בתחום הטמפונים צפוי שיפור משמעותי בפעילות ובתוצאות הכספיות, בוודאי שביחס לשנת 2019. לשם האיזון שאר ההוצאות של החברה בשנים 2015-2019 לא "היוו בעיה".

רמת הוצאות ההנהלה וכלליות הסתכמה סביב כ-50 מיליון שקל בשנה ואילו בהוצאות המכירה והשיווק רשמו מגמה של שיפור ושיעורן ביחס למכירות נמצא במגמת ירידה. הוצאות המכירה ירדו מרמה של כ-12.9% מהמכירות בשנת 2015 לרמה של 12% מהמכירות ב-2019 ובכך צמצמו במעט את ההשפעה של הירידה במכירות והעלייה בהוצאות הייצור הקבועות על רווחיות החברה.

תחזית לשנת 2020
שנת 2019 הייתה שנת מעבר בחברת על בד והיא הסתיימה בהפסדים משמעותיים כתוצאה ממחיקות רבות שביצעה החברה. אפשר לומר כי בשנת 2019 התבצע ניקוי אורוות כללי בכל אתרי הפעילות של החברה.

החברה עברה תהליכי התייעלות משמעותיים בפעילות שלה בישראל ובאירופה. למען האמת התחזית שלי הייתה לשנה חזקה מאוד עבור חברת על בד ב-2020 ללא כל קשר למה שהגיע בהמשך...

את הסיבות לכך אפשר לראות בסעיף המגמות שהכנתי לשנת 2020 כאשר ניתחתי את פעילות החברה בתחילת 2020, מכיוון שמדובר בחלק שנכתב לפני חודשיים אנא, תתמקדו בכיוון של המגמה ואל תתייחסו לנתונים הכספיים שמופיעים במגמות כי הם אינם רלוונטיים עוד.

שנת 2020 - (נכתב בינואר 2020)
תהליכי ההתייעלות אשר ננקטו בשנת 2019 בפעילות המגבונים הלחים באתרי הייצור בישראל ובאירופה, באו לידי ביטוי בישראל ואילו באירופה הם עדיין לא באו לידי ביטוי במלוא עוצמתם.

הניהול באתרי הייצור באירופה שמרני יותר ביחס לישראל, ולכן בשנת 2020 נראה מגמה משמעותית יותר של שיפור הרווחיות גם באתרי הייצור באירופה.

האתר החדש בפולין לייצור מגבונים לחים מסתמן כהצלחה ונהנה מניהול איכותי וצוות מגובש וצפוי להניב הכנסות של כ-40 מיליון יורו בשנת 2020 תוך תרומה יפה לרווחיות התפעולית. (שוב שימו לב שזו התחזית שכתבתי רק לפני חודשיים כיום היא אינה רלוונטית ומהסיבות הטובות....).

מפעל מוצרי נייר הטואלט הלח בדימונה עבר בתחילת 2020 לתפוקה מלאה ובכך הוא צפוי להגדיל את ההכנסות בכ-30 מיליון שקל ביחס לשנת 2019. בנוסף צפויה תרומה לשיפור הרווחיות התפעולית של החברה עקב מעבר לשימוש במוצרים מייצור עצמי על חשבון שימוש במוצרים אשר נרכשו מקבלני משנה. (שוב תחזית הגידול במכירות וכבר אינה רלוונטית להיום).

פעילות על בד פם (ייצור טמפונים) צפויה לעבור לאיזון תפעולי לעומת הפסד תפעולי של כ-13 מיליון שקל ב-2019.

המשך חוזקת השקל ביחס ליורו ולדולר צפויה להמשיך ולהעיק על תוצאות החברה.

הפעילות בארה"ב צפויה להמשיך ולהעיק על חברת על בד, במקביל יבוצעו פעולות התייעלות או הפסקת פעילות (ייתכן אף ניסיון מכירה של פעילות מוצרי הספיגה) במטרה להקטין את ההפסדים הנערמים בארה"ב.

מלחמת הסחר בין ארה"ב וסין תמשיך להוות גורם משפיע משמעותי על תוצאות החברה.

לנגיף הקורונה בסין טרם הייתה השפעה על פעילות על בד, להמשך התפרצות הנגיף עלולה להיות השפעה על הכלכלה העולמית ובכך גם על חברת על בד.

זה כאמור נכתב בתחילת 2020.

ועכשיו ברשותכם אתייחס למצב בפועל בימים אלו ממש.

מגמות החל מחודש מרץ 2020 בחברת על בד
החברה ניצבת מבחינתה מול ביקושים אינסופיים למוצרי ההיגיינה, המטליות הלחות ונייר הטואלט הלח שלה. מדובר על ביקושים הן מלקוחות ותיקים והן מצד לקוחות חדשים. ההזמנות המתקבלות בחברת על בד מצד לקוחות ענק בינלאומיים הם מסוג : נא לספק כול כמות שתוכלו לספק , הרגישות למחיר יחסית נמוכה. החברה הוסיפה משמרות בארץ ועברה לעבוד במפעלי החברה באירופה גם בסוף השבוע.

על בד מנסה לספק ככל שהיא יכולה מוצרים ללקוחות קיימים כאשר ההתקשרויות מול לקוחות חדשים הן בעיקר עם לקוחות אסטרטגיים לטווח ארוך.

החברה עם מלאי חומרי גלם המספיק לה עד לסוף שנת 2020, מלאי זה נרכש במחירי שפל ששררו בתחילת השנה.

לאור הקפיצה בשערי החליפין של היורו והדולר ביחס לשקל החברה ביצעה הגנות מטבע על חלק מהותי מהמכירות שלה בשנת 2020 לפי שערי מטבע הגבוהים משמעותית משערי המטבע שהיו בהנחת העבודה של החברה לשנת 2020.

אני מניח שאתם מבינים מה אני מנסה לומר, נכון?

תדמיינו לעצמכם כבעלי עסק מה הן הפנטזיות הכי גדולות שלכם, עכשיו תתעוררו ותבינו שזה רק חלום, הוא לעולם לא יתממש במציאות, אז זהו שעל בד התעוררה וגילתה שהחלום שלה ממשיך גם במציאות.

ההשפעה של הטירוף הזה על על בד תבוא לידי ביטוי ברבעון הראשון רק בחודש מרץ, העניין שזה מספיק. לגבי הרבעון השני, אין לי אפילו את היכולת לחזות את מלוא ההשפעה של הטירוף שאוחז עכשיו בחברת על בד.

וכעת למרות שמדובר במשימה בלתי אפשרית, אנסה להעריך את התוצאות הצפויות של על בד בשנת 2020.

אם נעביר את הכל למספרים נקבל את התחזית הבאה לשנת 2020:

הכנסות צפויות – 1,700-1,800 מיליון שקל
רווח גולמי 360 -340 מיליון שקל
שיעור רווח גולמי 20.5%-20%
רווח תפעולי 90-110 מיליון שקל
שיעור רווח תפעולי 6%-5.3%
EBITDA - כ 110-160 מיליון שקל
CAPEX – כ 60 מיליון שקל
הוצאות מימון – 22 -20 מיליון שקל
רווח לפני מס 70-80 מיליון שקל
רווח נקי 55-60 מיליון שקל

סיכום
פירות ההשקעות וההתייעלות אשר בוצעו על ידי חברת על בד בשנים 2018-2019 יבואו לידי ביטוי בשנת 2020. תוצאות ההתייעלות בפעילות המגבונים הלחים בישראל ובאירופה יבואו לידי ביטוי בשיפור התוצאות הכספיות בשנת 2020. פעילות ייצור נייר הטואלט הלח בדימונה הגיעה לתפוקה מלאה בשנת 2020 ועמה שיפור בהכנסות וברווחיות של הפעילות.

מפעל על בד פם לייצור טמפונים עבר מהפך כואב בשנים 2018-2019. בשנת 2020 עדיין לא נראה את האור, אולי רק את סוף המנהרה... הציפייה היא כי ההפסדים מהפעילויות בארה"ב יפחתו ב-2020, ובמידה ופעילות מוצרי הספיגה תימכר מדובר בחדשות טובות מאוד לבעלי המניות של החברה. עכשיו עזבו אתכם משטויות, אם החברה הייתה יכולה לייצר כפול היא הייתה מוכרת גם את הסחורה הזו כנראה. מה שמגביל את החברה זו מגבלת הייצור שלה בלבד.

בשורה התחתונה
מחיר מניה כיום משקף שווי חברה של כ-250 מיליון שקל המהווה ירידה של למעלה מ-60% ממחיר המנייה ביחס לרמות השיא. מניית על בד משייטת לה ברמות שפל של שנים רבות. בעצם ב-20 השנים האחרונות שווי השוק של החברה לא היה נמוך מ-200 מיליון שקל ורק ב-2020 הוא ירד לשם.

המניה נסחרת בשווי המהווה 60% מההון העצמי, וביחס בין מכירות החברה בשנה לשווי השוק שלה של 6-7.

תזרים המזומנים המצטבר של על בד בין השנים 2017-2019 הסתכם בכ-250 מיליון שקל מה שמצביע על כך שהחברה יצרנית מזומנים משמעותית. היא בעצם ייצרה מזומנים השווים לשווי השוק שלה בשלוש שנים בלבד!

ובתכלס - מכפיל הרווח החזוי של על בד לשנת 2020 הינו כ-5, החברה מייצרת מזומנים בהיקף משמעותי והיא נסחרת לפי שווי המהווה 60% מההון העצמי שלה. ועשיו אשאל אתכם, האם זו אחת המניות הזולות כיום בשוק?


מיכה צ'רניאק הוא אנליסט בכיר ויועץ למשקיעים כשירים

* אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

תגובות לכתבה(95):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 48.
    שווי
    אבי 01/12/2021 08:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מיכה שלום האם הגיע הזמן לקנות את מניית עלבד בשווי של 300 מליון שקל? אודה להתייחסותך
    סגור
  • 47.
    שים לב. רוב העסקאות הן בסכומים מאוד נמוכים.
    גנור 07/04/2020 15:47
    הגב לתגובה זו
    2 0
    במצב כזה כמה אלפים בודדים של שקלים יכולים לגרום לתנודות חדות. נראה שמישהו מנצל זאת.
    סגור
  • 46.
    למיכה. יש הסבר מה קורה במניה בימים האחרונים?
    אלון 07/04/2020 12:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אחרי שהיא עלתה בחדות (כנרה בצדק) , היא צוללת בקצב של למעלה מ 10 אחוז ביום? מה נשתנה?
    סגור
  • מה שקרה שהפראיירים שקנו מהמלצת מיכה נגמרו..... (ל"ת)
    משקיע נבון 07/04/2020 13:11
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • 45.
    תן בבקשה המלצות לאג"ח
    גלעד 06/04/2020 20:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לאור המצב !
    סגור
  • טען עוד
  • 44.
    תודה רבה
    מחכה לכתבות של מיכה 06/04/2020 09:02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הלוואי והיו יותר כתבות שלך
    סגור
  • 43.
    יש מוצר חדש - דואל טאמפון (ל"ת)
    הביקוש למוצרים יעלה 06/04/2020 08:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 42.
    ואני אשאל אותך מה הפוזיציה שלך
    Guy 05/04/2020 20:29
    הגב לתגובה זו
    0 2
    עכשיו הבאנו מאיפה הגיע הנגיף מהטמפונים .
    סגור
  • 41.
    מיכה- הערכתיך מאוד והאמון נשבר כשהסתבר שכתבת מפוזיציה.. (ל"ת)
    משקיע נבון 05/04/2020 12:55
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • תמיד מפוזיציה ....איש שוק ההון מה לא ברור (ל"ת)
    חנני 06/04/2020 10:18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 40.
    אר.אס.אל היא הכי זולה בבורסה
    וורן 05/04/2020 08:32
    הגב לתגובה זו
    2 0
    החברה נסחרת לפי שווי של 16 מ'₪ כאשר ההון העצמי שלה 23 מ' ₪ כ 10 מ' ₪ במזומן גם בתקופת הקורונה ( בשבועיים האחרונים ) קיבלה חוזים חדשים בכ מ' דולר. מוצרים יחודיים בשוק שאינו מושפע מהקורונה. תחברו הכל תקבלו מחיר ריצפה...... בהצלחה.
    סגור
  • ניהול כושל וגץדוח גרוע (ל"ת)
    שש 05/04/2020 09:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 39.
    צרניאק!כתבה מקצועית ומלמדת ביותר.תודה!! (ל"ת)
    fixrfixr 04/04/2020 19:10
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 38.
    מיכה אם אפשר בבקשה התייחסות לארית תעשיות
    משקיע חדש 04/04/2020 14:30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בבקשה מיכה התייחסות לכל תחום הפעילות של התעשיות הביטחניות ובפרט על ארית ועל הודו
    סגור
  • 37.
    מניות זולות נוספות
    עמית 04/04/2020 12:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1- אלמור-שלא תיפגע 2-פייטון-בניטרול המזומן בקופה במכפיל 3 3- טלרד נטוורקס-ניקתה אורוות נסחרת בחצי מההון עם צבר 200 מיליון דולר מיכה אתה מוזמן לבדוק אותי
    סגור
  • 36.
    מיכה אשמח אם תנתח את חברת פלסטו קרגל
    משה 03/04/2020 18:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם צפויה לטוס בימי קורונה -אריזות קרטון
    סגור
  • 35.
    חלק ב' - בשים לב כי לכותב אין רקע בקריאת דוחות כספיים
    דעתך בנידון 02/04/2020 23:07
    הגב לתגובה זו
    2 1
    דלק קבוצה אג"ח י"ח, י"ט, ל"ג - ללא בטחונות נסחר ב- 20% על הפארי. האג"ח כנראה יגיע להסדר חוב בו כנראה יהיה צורך להלחם בבנקים שנצלו את הזמנים ושעבדו את קופת המזומנים הגדולה שהיתה בחברה רק ברבעון הקודם + כמעט כל המניות החופשיות. למעשה להבנתי בפעולתם זו להבנתי כלא משפטן דלק קבוצה פעלה לכאורה בהעדפת נושים ברורה וללא כל גלוי העניקה שעבודים לטובת נושי הבנקים תוך העדפת נושים ברורה. דלק קבוצה נמצאת הרבה מעבר לסיפה של חדלות הפרעון ופעולתה זו לא סבירה ויש להלחם בפעולות שנעשו. כמו כן, דלק חילקה דוינדים יפים ורק לפני כמה שבועות קנתה מניות ואג"ח בכ- 100M ש"ח - כאשר האג"ח שנקנה היה מח"מ ארוך סביב 90אג לאגרת. דלק קבוצה היא מבחינתי אג"ח שאם הנציגות לא תרפה יכולה להגיע לפארי אם לקבוצה ינתן שקט של כמה שנים והחזרה של המזומן והשעבודים שנלקחו. אחרת אני מעריך החזר של 50אג לאגרת - עדיין החזר סביר לסכון הגדול שמי שהקונה לוקח. סטרווד א - חברה בצרות עם קניונים סגורים. חברה שהאג"ח שלה הוא למעשה הון ורב הקניונים שלה משועבדים לבנקים בארה"ב וצריכים מחזור סביב 2021. מחיר יעד לקניה 15אג. תודה.
    סגור
  • דלק , סטרווד
    מיכה צ'רניאק 03/04/2020 10:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קבוצת דלק- מסכים עם כול מה שכתבת .ראה גם מה שעניתי לחלק מהמגיבים כאן בקשר עם דלק. כולל התגובה שלי למגיב 21 שם הסברתי בקצרה כיצד אני רואה הסדר חוב אפשרי בדלק . סטרווד- שוב מסכים עם מה שכתבת וכך גם עניתי למגיב 25.
    סגור
  • תודה רבה ופסח שמח - שבוע טוב (ל"ת)
    34+35 04/04/2020 19:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 34.
    כמה אג"חים - חלק א'
    דעתך בנידון 02/04/2020 23:05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מיכה - אתה אחד הכותבים הטובים של ביז, תבקש שיתנו לך טור יומי בנושא אג"ח HY (כולל בזמן שלום). כמה שאלות: חלל י"ז, אג"ח להמרה עם קופון 5.5% לשנת 2023 במחיר של 60-65אג. האם מתזרים שוטף בזן יכולה לפרוע את האג"ח תחת הנחה שאין עליה בתזרים מלווין 17 אבל כל השאר נשאר כמו שהוא? במידה ולא, האם אג"ח י"ז ו- ט"ז ניתנים לפריסה מחדש ופרעון מפעילות שוטפת? פטרו ח, רב מניות בזן משועבדות לפטרו ח', מחיר 60-65אג קופון 6.6%, פרעון בעוד פחות משנתיים באם בזן עולה כ- 25% יש כסוי מלא לאג"ח. האם השקעה הגיונית? אלדן א\ב\ג\ד - חברת ליסינג גדולה ומוכרת אג"ח שפרעונו לשיעורין החל מהשנה ולתוך שנת 2022. מחיר יעד סביב 70אג. ההנחה שאם תתחלנה צרות בחברת הליסינג יש מכוניות כבטחונות לחוב בשווי העולה על סכום ההלוואה + NOI מפעילות שוטפת. הנחת היסוד שיש כסף לשנה - שנתיים הקרובות ובמקרה הגרוע ביותר התשלום השלישי יצריך פריסה מחדש. מיכה - אתה אחד הכותבים הטובים של ביז, תבקש שיתנו לך טור יומי בנושא אג"ח HY (כולל בזמן שלום). כמה שאלות: חלל י"ז, אג"ח להמרה עם קופון 5.5% לשנת 2023 במחיר של 60-65אג. האם מתזרים שוטף בזן יכולה לפ
    סגור
  • תשובה
    מיכה צ'רניאק 03/04/2020 15:47
    הגב לתגובה זו
    3 0
    1- תודה. האמת שאין לי זמן לכך כמו על בד אני מוצף בעבודה בימים אלו. ביקשתי מביזפורטל שיכתבו שאני לא יכול לענות אבל הם לא כותבים את זה אז לא נעים לי ואני עונה. 2- חלל יז- תראה מה עניתי למגיב 22 . הדרישה להחזר של 71 מיליון ₪ מהמדינה היא בעייתית למרות שכרגע אני מאמין שיתגברו על כך אחרת.... , לחברה כרגע יש מספיק מקורות עצמיים יחד עם התזרים השוטף לעמוד בתשלומים עד לסוף 2022 גם במצב הנוכחי של עמוס 17. שנת 2023 בעצם סוף השנה היא תצטרך לראות מה קורה. הבעיה של אג"ח יז היא שהוא ללא שעבודים ב 2023 כמעט הכול יהיה משועבד לסדרה טו. 3- אג"ח פטרוכימיים ח זו בעצם השקעה במניית בזן כיום . משועבדות לטובת הסדרה כ 271 מיליון מניות בזן. כמות אג"ח ח במחזור 331 מיליון , מחיר בזן כ 90 אגורות כלומר יש לך היום נכס משועבד בשווי של כ 240 מיליון ₪. כלומר שווי השעבוד נמוך בכמעט 30% מהחוב. לכן זו סוג של מניה כרגע .4- אלדן ראה מה עניתי למגיב 23 בנושא. אומנם יש שעבוד על רכבים והתזרים שלהם אבל החשש הוא מהצפה רכב חוזרים שתפגע בשווי השעבוד.
    סגור
  • 33.
    אגחים של אשראי חוץ בנקאי
    גולן 02/04/2020 22:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קניתי מעט שוהם אגח א' מלרן אגח א'שתיהן מחמ די קצר . מיכה האם מכיר ? אשמח לדעתך. תודה מראש
    סגור
  • אג"ח של חברות אשראי חוץ בנקאי
    מיכה צ'רניאק 03/04/2020 10:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לא מכיר מספיק טוב את החברות לכן קשה לי לענות. בכול מקרה מדובר בחברות אשראי חוץ בנקאי קטנות יחסית בעלות הון עצמי נמוך . החשש כרגע בכול הענף הוא מפני אירועי אשראי רבים בגלל הקשיים של רוב החברות ולכן החשש הוא מפני מחיקות חוב משמעותיות בענף. חברות שאין להן רזרבות מספיקות עלולות להיפגע.זה מה שמלחיץ את מחזיקי האג"ח. האם זה אכן המצב ? האמת שלא ניתן לדעת. כרגע אומנם צפויות מחיקות אבל החברות יכולות לשרוד אותן . אם המחנק יימשך עוד חודש ונשאר בהסגר עד לסוף מאי זה כבר סיפור הרבה יותר מורכב לדעתי.
    סגור
  • 32.
    אג"ח קוקו
    אלון 02/04/2020 19:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הי מיכה, איך אתה מעריך את הסיכון של אגחי הקוקו רובד 2 של הבנקים השונים (פועלים, אגוד, בינלואמי) לאור משבר הקורונה, התשואות לא רעות (5%~) תודה מראש:)
    סגור
  • אג"ח מסוג coco
    מיכה צ'רניאק 03/04/2020 10:08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הסיכון באג"ח קוקו הוא שיהיו הרבה אירועי אשראי שיאלצו את מחזיקי החוב הזה להמיר אותם למניות . למען האמת אני כרגע לא רואה את המצב הזה מגיע , אבל זה כרגע . דמיין לעצמך שההסגר נמשך עד לסוף מאי במקום עד אחרי פסח. במצב כזה אתה תראה קריסת חברות רבות ומחיקות גדולות מצד הבנקים. יכול להיות גם מצב קיצון בו הממשלה עלולה כמעט לחייב את הבנקים להעניק אשראי וגם אז הסיכון למחיקות גדולות יגדל .כלומר לאור אי הוודאות ששוררת לדעתי התשואה של הקוקו לפחות בשבילי אינה מפצה מספיק על הסיכון . אם התשואה תהיה 10% זה כבר סיפור אחר. ב 5% יש היום אפשרויות לא פחות טובות .
    סגור
  • תודה, יישר כוח על הנכונות לענות לכל שאלה (ל"ת)
    אלון 03/04/2020 15:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 31.
    אידיבי אגחים
    רועי 02/04/2020 18:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש מצב שאלשטיין יפרד מהחברה? אם נושי האגח ישתלטו על החברה וידיחו את אלשטיין, לכמה ההחזר לאגח ט יכול להגיע?תודה
    סגור
  • אידיבי סדרה ט
    מיכה צ'רניאק 02/04/2020 19:37
    הגב לתגובה זו
    3 0
    במצב הנוכחי לדעתי אין שום סיכוי שאג"ח ט יראה 50% מהחוב. פשוט אין לחברה נכסים בשביל זה .ישראייר שווה אפס היום , מניות כלל ביטוח שמשועבדות לסדרה טו לא מכסות את החוב ומניות דסק"ש לא קרובות לכסות את החוב לסדרה יד , כך שלא נשאר הרבה לצערי לסדרה ט. רק תחת הסדר אם אדלשטיין יזרים כסף תמורת מחיקה של חוב מחזיקי סדרה ט יכולים לקוות להתקרב ליעד הזה. לא כדאי למחזיקי אגרות החוב להשתלט על החברה זה יפעיל כול מיני טריגרים בדסק"ש שישאירו את המחזיקים כמעט בלי כלום.
    סגור
  • 30.
    אידיבי
    שחר 02/04/2020 18:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פורסם היום שלחברה NAV שלילי עמוק והיא לקראת הסדר. מה הסיכוי לדעתך שהנושים יראו החזר של יותר מחצי מהחוב כלפיהם? במיוחד כלפי אגח ט שאין לו שיעבוד כלל. תודה וחג שמח
    סגור
  • אידיבי סדרה ט
    מיכה צ'רניאק 02/04/2020 19:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במצב הנוכחי לדעתי אין שום סיכוי שאג"ח ט יראה 50% מהחוב. פשוט אין לחברה נכסים בשביל זה .ישראייר שווה אפס היום , מניות כלל ביטוח שמשועבדות לסדרה טו לא מכסות את החוב ומניות דסק"ש לא קרובות לכסות את החוב לסדרה יד , כך שלא נשאר הרבה לצערי לסדרה ט. רק תחת הסדר אם אדלשטיין יזרים כסף תמורת מחיקה של חוב מחזיקי סדרה ט יכולים לקוות להתקרב ליעד הזה.
    סגור
  • 29.
    אהלן מה דעתך על פטרו טקס ומחיר הנפט? (ל"ת)
    ששי 02/04/2020 18:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • נפט
    מיכה צ'רניאק 02/04/2020 19:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פטרוטקס- לא מכיר , הנפט נראה לי כהשקעה מעניינת לתקופה בה העולם יחזור להיות נורמלי ואז יהיה אפשר להרוויח ממנו הרבה ( או מהשקעה בחברות ששווין נגזר מהנפט והן מספיק חזקות לשרוד את התקופה המשוגעת).
    סגור
  • 28.
    מיכה. מה לגבי אגוד בבקשה? הפסקת להתייחס אליה...
    שמעון 02/04/2020 16:38
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מה דעתך בבקשה על המניה הזאת. האם יש לה סיכויים סבירים לחזור לגל העליות שהתחיל מאז שהיתה אמורה להימכר למזרחי ושסיקרת אותה? איך היא נראית לך?
    סגור
  • מנית אגוד חלק 2
    מיכה צ'רניאק 02/04/2020 19:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מחיר בנק אגוד כיום לדעתי מהווה הזדמנות בהנחה שהמיזוג יצא לפועל ואני מאמין שרוב הסיכויים שהוא יצא לפועל כי הוא אטרקטיבי מאוד לבנק מזרחי. אם המיזוג יצא לפועל בסוף מאי ( לדעתי הסיכוי לכך נמוך יחסית ) במחירים כרגע להערכתי תקבלו כ 0.242 מניית מזרחי לכול מניית אגוד שזה שווה ל 1530 נקודות לבנק אגוד. אבל אתם מקבלים מניה של מזרחי שנפלה ב 30% . אם המיזוג יידחה אז מצב מחזיקי אגוד ישתפר דרמטית כי החישוב עכשיו יהיה לפי השער הממוצע של בנק מזרחי ברבעון השני ואלו צפויים להיות שערים נמוכים ולכן תקבלו חלק גדול יותר של מניית מזרחי מה שיעלה משמעותית את התמורה המתקבלת עבור מניית בנק אגוד.
    סגור
  • מנית אגוד חלק 1
    מיכה צ'רניאק 02/04/2020 19:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המיזוג של בנק אגוד לתוך בנק מזרחי היה אמור להתבצע בסוף ינואר השנה לפי היחס שפרסמתי בטור בזמנו. הממונה על התחרות פרסמה את 2 התנאים שלה למיזוג , תנאים שאמורים היו להסיר את ההתנגדות שלה. הבנקים התנגדו לתנאים בעיקר לחיוב למכור את פעילות האשראי ליהלומנים כתנאי למיזוג ( כשגם התנאי השני היה מרגיז כי הוא בעצם דרש פעולה מהמפקחת על הבנקים ). בנק מזרחי החליט להגיש ערעור לבית המשפט , אני מזכיר שבערעור הקודם כנגד הממונה על התחרות הבנקים זכו . בגלל הדחייה של המיזוג לסוף מאי כול החישוב נדחה. ועכשיו החישוב של המיזוג הוא לפי ממוצע שער מניית מזרחי ברבעון הראשון. הממוצע הזה הוא כ 8400 , הבעיה שהמניה של מזרחי נפלה ל 6400 . מניית אגוד לדעתי ירדה יותר מדי , במיוחד בהשוואה למניית מזרחי.אני מזכיר שבנק אגוד חילק דיבידנד גדול בפברואר תוסיפו את הדיבידנד למחיר ולכן המחיר האמתי של בנק אגוד כיום הוא כ 1450 .
    סגור
  • 27.
    תראו אחורה את המלצותיו של צרניאק תקבלו הלם..תבדקו (ל"ת)
    חנני 02/04/2020 16:35
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • הלם טוב או רע? (ל"ת)
    אאא 05/04/2020 00:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ראיתי ואני מאוד נהנה לקרוא את התובנות של מיכה. הלוואי
    גדי 02/04/2020 18:38
    הגב לתגובה זו
    6 0
    שהיית תורם מאית ממנו
    סגור
  • 26.
    אם תוכל לעדכן מה המשמעויות לגבי בנק אגוד
    למיכה 02/04/2020 16:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פרסמת בזמנו כתבה באתר על בנק אגוד (כסף על הרצפה - https://www.bizportal.co.il/marketopionion/news/article/772088). כרגע הבנק נמצא עשרות אחוזים מתחת למחירו באותו מועד, וגם בנק מזרחי ירד לא מעט. לפי מה בנק מזרחי צפוי לשלם את התמורה? אודה להבהרותיך.
    סגור
  • בנק אגוד חלק 2
    מיכה צ'רניאק 03/04/2020 09:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מחיר בנק אגוד כיום לדעתי מהווה הזדמנות בהנחה שהמיזוג יצא לפועל ואני מאמין שרוב הסיכויים שהוא יצא לפועל כי הוא אטרקטיבי מאוד לבנק מזרחי. אם המיזוג יצא לפועל בסוף מאי ( לדעתי הסיכוי לכך נמוך יחסית ) במחירים כרגע להערכתי תקבלו כ 0.242 מניית מזרחי לכול מניית אגוד שזה שווה ל 1530 נקודות לבנק אגוד. אבל אתם מקבלים מניה של מזרחי שנפלה ב 30% . אם המיזוג יידחה אז מצב מחזיקי אגוד ישתפר דרמטית כי החישוב עכשיו יהיה לפי השער הממוצע של בנק מזרחי ברבעון השני ואלו צפויים להיות שערים נמוכים ולכן תקבלו חלק גדול יותר של מניית מזרחי מה שיעלה משמעותית את התמורה המתקבלת עבור מניית בנק אגוד.
    סגור
  • בנק אגוד חלק 1
    מיכה צ'רניאק 03/04/2020 09:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המיזוג של בנק אגוד לתוך בנק מזרחי היה אמור להתבצע בסוף ינואר השנה לפי היחס שפרסמתי בטור בזמנו. הממונה על התחרות פרסמה את 2 התנאים שלה למיזוג , תנאים שאמורים היו להסיר את ההתנגדות שלה. הבנקים התנגדו לתנאים בעיקר לחיוב למכור את פעילות האשראי ליהלומנים כתנאי למיזוג ( כשגם התנאי השני היה מרגיז כי הוא בעצם דרש פעולה מהמפקחת על הבנקים ). בנק מזרחי החליט להגיש ערעור לבית המשפט , אני מזכיר שבערעור הקודם כנגד הממונה על התחרות הבנקים זכו . בגלל הדחייה של המיזוג לסוף מאי כול החישוב נדחה. ועכשיו החישוב של המיזוג הוא לפי ממוצע שער מניית מזרחי ברבעון הראשון. הממוצע הזה הוא כ 8400 , הבעיה שהמניה של מזרחי נפלה ל 6400 . מניית אגוד לדעתי ירדה יותר מדי , במיוחד בהשוואה למניית מזרחי.אני מזכיר שבנק אגוד חילק דיבידנד גדול בפברואר תוסיפו את הדיבידנד למחיר ולכן המחיר האמתי של בנק אגוד הוא כיום כ 1450
    סגור
  • תודה. כל הכבוד על הסבלנות להשיב לשאלות. (ל"ת)
    אגוד 04/04/2020 01:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • הכי חשוב - מה מחיר המניה שמזרחי ישלם במיזוג אם יתבצע? (ל"ת)
    אגוד 02/04/2020 18:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 25.
    סטרווד אגח
    רם 02/04/2020 15:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה דעתך? המחיר משקף החזר מאד נמוך.
    סגור
  • לצערי יש סיכוי שההחזר עלול להיות מאוד נמוך
    מיכה צ'רניאק 02/04/2020 17:26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגירת המרכזים המסחריים של החברה עלולה להוות טריגר למלווים של החברה לדרוש שיפור בביטחונות או העמדה לפירעון מידי של החוב. במצב הזה מצב החברה בקרשים . לא סתם השווי של האג"ח הוא ברמה הנוכחית.
    סגור
  • 24.
    אלבר אגחים
    רם 02/04/2020 15:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה דעתך על האגחים במחירם הנוכחי? ועל יכולת החברה לעמוד בתשלומים? החברה יצאה בתוכנית לרכישת האגחים בשוק וכבר התחילה לממשה.
    סגור
  • אלבר אג"ח
    מיכה צ'רניאק 03/04/2020 10:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעלות הודיעה אתמול שהיא מכניסה את דירוג החוב של אלדן לבחינה , "חבל על הזמן" ברור שלאור המצב הדירוג של חוב החברה צריך להיות נמוך בלפחות דרגה אחת . אומנם חברות הליסיניג אינן מפרטות על כך אבל מצבם הלא פשוט הוא ברור. אלו חברות מימון התלויות במימון בנקאי וחוץ בנקי ( בעיקר אגרות חוב ) , המצב כיום לאור אי הבהירות בענף כולו הוא שקשה להן מאוד לקבל מימון חדש . אומנם כרגע רוב העובדים הוצאו לחל"ת אבל אחרי פסח יש חשש שחלק מהעובדים יפוטרו מה שעלול לגרור מבול של החזרות רכב לחברות הליסיניג. לגבי אלבר , יתרת המזומנים שלה כרגע יחסית נמוכה והיא מבצעת רכישות כך שהמזומנים ירדו. לחברה חוב בנקאי ואחר שלא למחזיקי אגרות החוב מעל 700 מיליון ₪ שזה יחסית הרבה ומהווה גורם סיכום. קשה לדעת מה יהיה כי המצב מאתגר ובלי סיוע אולי אפילו מהממשלה יהיה קשה לחברות הליסינג לעבור את התקופה בשלום. מחזיקי אגרות החוב צריכים לקוות לסיום מהיר של ההגבלות וחזרה מהירה לעבודה אחרת הצרות באלבר עלולות להתחיל להתגלגל לגיוון מחזיקי אגרות החוב.
    סגור
  • 23.
    אלדן אגחים
    רם 02/04/2020 15:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה דעתך על האגחים במחירם הנוכחי? ועל יכולת החברה לעמוד בתשלומים?
    סגור
  • אלדן אג"ח
    מיכה צ'רניאק 03/04/2020 09:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעלות הודיעה אתמול שהיא מכניסה את דירוג החוב של אלדן לבחינה , "חבל על הזמן" ברור שלאור המצב הדירוג של חוב החברה צריך להיות נמוך בלפחות דרגה אחת . אומנם חברות הליסיניג אינן מפרטות על כך אבל מצבם הלא פשוט הוא ברור. אלו חברות מימון התלויות במימון בנקאי וחוץ בנקי ( בעיקר אגרות חוב ) , המצב כיום לאור אי הבהירות בענף כולו הוא שקשה להן מאוד לקבל מימון חדש . אומנם כרגע רוב העובדים הוצאו לחל"ת אבל אחרי פסח יש חשש שחלק מהעובדים יפוטרו מה שעלול לגרור מבול של החזרות רכב לחברות הליסיניג. לגבי אלדן לחברה לפי הדו"ח השנתי היו כ 280 מיליון ₪ מזומנים אבל היא מבצעת רכישות מאסיביות של החוב שלה. מבחינת "חדשות טובות" החוב הבנקאי של אלדן הוא אינו משמעותי כי הבנקים כרגע הם הסכנה הגדולה ביותר ולכן הלחץ האפשרי מצד הבנקים הוא יחסית לא גדול. קשה לדעת מה יהיה כי המצב מאתגר ובלי סיוע אולי אפילו מהממשלה יהיה קשה לחברות הליסינג לעבור את התקופה בשלום.
    סגור
  • 22.
    חלל
    דני 02/04/2020 15:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני שנה המניה היתה בשער 1,100 ולאחרונה היא ירדה לשער 250, ירידה של 77%. אני יכול להבין את הפגיעה בגלל שאין בעל שליטה ומצד יס (שחזרה בה) ומממשלת ישראל על בניית הלווין בתעשיה האווירית. אבל עמוס 17 אמור לפצות בתוספת פעילות והכנסות. האם המאזן הכולל מצדיק ירידה כל כך גדולה? גם הדוחות הכספיים לשנת 2019 שיקפו הפסד אך במהלך עסקים תקין. לא ראיתי חריגה גדולה. אשמח לשמוע מה אתה חושב ואיך תיראה החברה לדעתך בשנים הקרובות. חג שמח.
    סגור
  • חלל
    מיכה צ'רניאק 02/04/2020 17:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין בעל בית בחברה זו בעיה רצינית .עמוס 17 – עדיין לא מגיעות הזמנות מספיקות ללוויין , למרות שנציגי החברה נתנו בזמנו להבין שהזמנות כאלו בדרך – השוק מאוכזב מכך מאוד לדעתי. החברה כרגע אינה מסוגלת למחזר הלוואות , לא שהיא צריכה אבל זו בעיה לא רק לחלל אלא להרבה חברות אחרות. אם לא יגיעו הזמנות חדשות ונוספות של לקוחות חדשים בהקדם האפשרי לעמוס 17 המניה תתקשה להתאושש. היא תוכל בקושי רב לפרוע את אגרות החוב אבל איבוד בעתיד של יס כלקוח יחד עם הדרישה של הממשלה מהחברה לתשלום של 71 מיליון ₪ אלו משקולות שיקשו מאוד על החברה ובטח שעל שווי המניה.
    סגור
  • 21.
    האגחים של דלק קבוצה
    שי 02/04/2020 15:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הי. אתה חושב שיש מצב שהאגחים ימחקו? אם מחיר הנפט יעלה גם מצבה של החברה ישתפר. האם תשובה יוכל לתמוך בה כדי שלא תיפול או שהוא לא מסוגל
    סגור
  • קבוצת דלק ומצב מחזיקי אגרות החוב
    מיכה צ'רניאק 03/04/2020 09:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אגרות חוב לא יכולות סתם להימחק. הן יכולות לרדת לרמה כזו שהמחזיקים ירגישו שהם נמחקו . ברוב המקרים כשמגיעים למצב בו יש צורך בהסדר חוב מחזיקי אגרות החוב עלולים להידרש במקרים רבים להגיע למצב של מחיקה של חלק מהחוב אליהם , לפעמים יש צורך בהמרת חלק מהחוב למניות או וויתור על חלק מהחוב וזה על מנת שהחברה לאחר ההסדר תהיה יציבה וחזקה יותר ותוכל לשרת את יתרת החוב. קבוצת דלק כיום חייבת הסדר חוב . היא חייבת הזרמה של כסף מצד בעלי המניות. ולכן היא חייבת הסדר חוב. במקרה של פירוק היום המחזיקים יזכו לראות לא יותר מ 50% מהחוב אליהם. אבל אם יהיה הסדר חוב בו בעלי המניות יזרימו כסף מחזיקי האג"ח ימירו כ 25% מהחוב אליהם למניות אז מחזיקי אגרות החוב יישארו עם יתרת חוב של 75% אותו החברה תוכל לשרת ויהיו להם גם מניות ששוות משהו כך שמצבם יהיה טוב משמעותית ביחס למצב כיום בו אגרות החוב שוות כ 20 אגורות.
    סגור
  • 20.
    תמר פטרוליום
    גדי 02/04/2020 15:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה החברה כמעט נמחקה (ירדה מעל 80%)? יש הצדקה לירידה כל כך קיצונית בחברה? היא תתאושש לדעתך? תודה רבה
    סגור
  • תמר פטרוליום מניה
    מיכה צ'רניאק 03/04/2020 09:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכנתי טבלה הכוללת השוואה של החברות בתחום חיפושי הגז. הטבלה לוקחת את השווי של תמר לפי שווי מניית ישראמקו בבורסה ובתוספת החוב של ישראמקו וגוזרת משווי זה את שווי מלוא תמר וכך גם גוזרים את שווי לווייתן לפי שווי רציו בבורסה בתוספת החוב וגוזרים את שווי לווייתן . אם לוקחים את השווי של תמר לפי מחיר ישראמקו בבורסה ומחשבים מה השווי של תמר בניכוי החוב כאמור לפי ישראמקו מגיעים לשווי שלילי. כלומר שווי חלקה של תמר פטרוליום בתמר בניכוי החוב למחזיקי אגרות החוב הוא שלילי. תמר פטרוליום כיום היא רק אופציה על מאגר תמר. נכון שהמחירים בבורסה לדעתי נמוכים מדי ולכן שווי האופציה בעתיד יכול לעלות אבל כיום זו רק אופציה.
    סגור
  • 19.
    פתאל אגחים
    גדי 02/04/2020 15:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מיכה שלום האגחים לא ירדו יותר מידי? לחברה אמנם יש הרבה חובות והפעילות שלא הוקפאה עקב הקורונה. באם אלה סיבות שמצדיקות ירידה כל כך גדולה במניות ובאיגרות חוב? מה הסיכוי לשיקום אחרי המגפה?
    סגור
  • פתאל
    מיכה צ'רניאק 03/04/2020 09:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם מבחינת על בד מדובר בסערה המושלמת אשר משפרת את מצבה כמעט בכול פרמטר הרי שפתאל היא בדיוק בקצה השני של הסקלה וכאן מדובר בברבור השחור האולטימטיבי , אי אפשר לחשוב על אירוע שפוגע יותר בחברה מאשר הקורונה .פתאל דיווחה כי במועד הדו"ח הכספי ב 30/3/2020 160 מתוך 182 המלונות שלה סגורים !!! ואני מניח ששאר ה 22 מלונות לא בדיוק להיט. החברה מדווחת על ירידה מהותית מאוד שצפויה בהכנסות וב EBITDA לרבעון הראשון . כרגע נראה שהרבעון השני יהיה יותר גרוע מהראשון. רוב עובדי החברה יצאו לחל"ת ואו פוטרו זה מצב שיקשה על החברה ( ובעצם על כול הענף ) לחזור בקלות לפעילות רגילה. וכעת לבעיות שאני רואה – חברות מלונות מאוד ממונפות בדר"כ כי עלות מלון זה דבר יקר. לחברה חוב בנקאי של כ 2.7 מיליארד ₪ וחוב לאג"ח של יותר מ 1.8 מיליארד ₪ בנוסף לחברה התחייבות חכירה משמעותיות בגין מלונות שהיא חוכרת. יש לה אומנם כ 1 מיליארד ₪ מזומן אבל היא כרגע שורפת כסף. אי הוודאות סביב מועד תחילת החזרה לשגרה והשאלה כמה זמן ייקח לחברה להתאושש הם הסיבות למחירים הנמוכים של המניה ואגרות החוב.
    סגור
  • 18.
    אול יר
    בני 02/04/2020 15:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה דעתך על החברה? משהו השתנה בה מאז הבעיות עם המשטר התאגידי והמינוף הגבוה יחסית בעבר
    סגור
  • אול יר
    מיכה צ'רניאק 03/04/2020 09:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אול יר- לדעתי הסיכון נותר גבוה במיוחד לאור המצב הנוכחי. החברה דיווחה בסוף פברואר על מימון מחדש ( לא מחייב ) למספר נכסים לאור המצב נראה לי שקשה להאמין שהמימון מחדש ייצא לפועל בתקופה הנוכחית. ב 20 במרץ המלון שניו יורק הפסיק לפעול ואני קורא ששוכרים רבים בניו יורק מבקשים להקפיא את תשלומי השכירות שלהם לאור המצב. מדובר בחברה שאינה נזילה מספיק ולכן משבר הקורונה בניו יורק תופס אותה בעיתוי לא טוב. ההודעה מיום ה 8 במרץ על התקשרות בהסכם למכירת נכסים- אני מאוד מקווה שהוא ייסגר אחרת החברה עומדת בפני בעיה במיוחד מחזיקי אגרות החוב ללא הביטחונות.
    סגור
  • 17.
    השחלה
    aflalo 02/04/2020 15:07
    הגב לתגובה זו
    4 2
    פעם ב10 שנים נזכרים לכתוב כמה מילים על מנייה עייפה וחבוטה זו , אל תתפתו זו השחלה לשמה , מישהו כנראה מחזיק הרבה יחידות ורוצה לממש.....זהירות
    סגור
  • 16.
    המשביר לצרכן ד+ה
    יניב 02/04/2020 15:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באגח ד יש פרעון חצי קרן בסוף השנה ובאגח ה - 12.5% בעוד חודשיים. יש לדעתך סכנה שלא יהיה פרעון עקב הקורונה והניהול הבינוני? תודה
    סגור
  • המשביר אג"ח ד,ה
    מיכה צ'רניאק 03/04/2020 09:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    החדשות הכי טובות שאני יכול לתת לך לגבי המשביר זה שאין להם חובות לבנקים רק למחזיקי אגרות החוב . כך שאין מי שישגע את המערכת בדרישות של הגדלת ביטחונות או פירעון חוב בעיתוי הכי גרוע. לגבי התשלומים - השנה פחות או יותר אמורים להיות לחברה המקורות הכספיים. במצב הנוכחי החברה בבעיה . הסניפים שלה סגורים אבל כמעט כול העובדים בחל"ת עד ה 19 באפריל והחברה הודיעה שהיא משהה תשלומים כמו שכירות ובכול זאת ברור שהיא מפסידה ושורפת כסף השאלה כמה ? לגבי התשלום בשנה הבאה זה כבר סיפור אחר. ייקח לחברה זמן לחזור לפעילות סדירה ובזמן הזה היא תמשיך לשרוף כסף כך שהסיכון לעמוד בפני בעיות בתשלומים בשנה הבאה עלה משמעותית . ככול שהמשבר יתארך זה רק יגדיל את הסיכון של המשביר.
    סגור
  • 15.
    wow, ניתוח מדהים, תודה רבה רבה
    dw 02/04/2020 14:03
    הגב לתגובה זו
    5 1
    הלוואי והיו עוד ניתוחים כאלה על חברות מרשימת היתר. נדיר מאד מאד למצוא ניתוח כזה ברשת. תודה רבה רבה מיכה :-) נ.ב. יתכן ובעתיד המניה תחזור למדד היתר60.
    סגור
  • אני מאמין שהיא תחזור למדד, היציאה מהמדד הפילה את המניה (ל"ת)
    מיכה צ'רניאק 02/04/2020 17:16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 14.
    מה עם הכסף על הרצפה באיגוד
    חיפשתי אותך 02/04/2020 13:37
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני מופסד 50%, להמתין?
    סגור
  • בנק אגוד
    מיכה צ'רניאק 02/04/2020 17:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שכחת שחולק כאן דיבידנד של 136 אגורות לא מזמן. המניה ירדה כ 36% מאז הכתבה. אגוד היא בעצם השקעה בבנק מזרחי בהנחה שהמיזוג יתבצע בסופו של דבר. ירידה במניות הבנקים גוררת ירידה במניית אגוד. ההודעה על הדחייה במועד הביצוע של המיזוג שהיה מתוכנן לסוף ינואר השנה לסוף מאי השנה פגעה מאוד במניית בנק אגוד.בגלל ההסכם בין מזרחי לבנק אגוד הדחייה יצרה חישוב של שווי מניית מזרחי לפיו משלמים למחזיקי אגוד. בהנחה שהמיזוג יתבצע בסוף מאי השער של בנק מזרחי בו יבצעו את הצעת הרכש למחזיקי בנק אגוד הוא כ- 8400 זה לעומת שער בשוק כרגע של כ 6400 בלבד למניית בנק מזרחי לכן אתה לא מקבל 60% מההון העצמי של בנק אגוד אלא פחות. עדיין לדעתי השוק טועה בתמחור של בנק אגוד . מניית בנק אגוד לדעתי נסחרת בדיסקאונט על המחיר בו צפוי להתבצע המיזוג. במידה והמיזוג יידחה עוד פעם ביחס למאי השנה כי לא נראה לי שהבנקים יספיקו לערער על ההחלטה של הממונה על התחרות הרי מדובר בחדשות הכי טובות שיש עבור מחזיקי המניות של בנק אגוד כי זה אומר חישוב חדש ליחס הצעת הרכש ועכשיו לפי שערים נמוכים של בנק מזרחי. לדעתי ממש אבל ממש לא כדאי למכור את המניה של אגוד..
    סגור
  • מה עם : סאני / סקיילקס / קמן / אולימפיה / דוראה..
    פה כל הזמן 02/04/2020 15:15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    והרשימה עוד ארוכה..
    סגור
  • אולימפיה, דוראה וכו' זה ברשימת ההצלחות או הכשלונות שלך? (ל"ת)
    נראה שמצאתי 02/04/2020 16:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    היי מיכה,אם דלק קב' תגיע להסדר, כמה לדעתך שווה האג"ח?
    ha r tkh 02/04/2020 13:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    והאם יש סיכון בכלל באג"ח של דלק קידוחים?
    סגור
  • קבוצת דלק
    מיכה צ'רניאק 02/04/2020 19:28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    במצב הנוכחי לדעתי אין ברירה אלא להגיע להסדר בדלק וזה לא בהכרח דבר רע. הבעיה כרגע מבחינת מחזיקי אגרות החוב היא הנושים המובטחים. אלו מנצלים את המצב הקשה של החברה ולאט לאט חוטפים לעצמם נתחים נוספים מהנכסים הלא המשועבדים. זה אסון למחזיקי אגרות החוב. לדעתי במצב הנוכחי במקרה של פירוק יישאר כ 50% מהחוב למחזיקים וזה יורד כול הזמן כי כאמור הנכסים הולכים ונעלמים. אם יהיה הסדר חוב זה ייתן זמן לחברה. אני מזכיר שיש לה נכסים טובים שמניבים תזרים משמעותי לכן הזמן יפעל לטובתה השאלה אם יתנו לה את הזמן. הבנקים בתקופות כאלו נוטים להביא חברות לידי נפילה בגלל הלחץ שהם מפעילים זה הסיכון הגדול כרגע של דלק. מלבד זה בהסדר יהיה צורך בהזרמת כסף של בעלי מניות , איך יעשו זאת זה יהיה לא פשוט.
    סגור
  • 12.
    אם זו לא הרצת מניה
    רואה חשבון 02/04/2020 13:21
    הגב לתגובה זו
    2 8
    אז מה זה?! כותרת מפוצצת ששולחת מאות נהגי מונית לקנות את המניה ומבלי שיש להם מושג ירוק עליה.. ביזפורטל אני כותב כבר זמן רב, אתם אתר ללא זכות קיום..
    סגור
  • אתה ממש משעמם. כל כתבה על מניה אטרקטיבית היא הרצה? (ל"ת)
    דן 02/04/2020 18:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • פחות או יותר
    לרון 04/04/2020 11:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כן!!!
    סגור
  • 11.
    תקראו במאיה מה רשמה אבגול על מסכות היגינה המלצת קניה
    סוחר אבגול 02/04/2020 13:14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    https://maya.tase.co.il/reports/details/1282117 בהמשך לדיווחים של החברה מימים 28.1.2020, 2.2.2020 ו-13.2.2020 (מספרי אסמכתאות: 2020-01-010698, 2020-01-010294 ו-2020-01-015621, בהתאמה) בדבר השפעת האירועים הקשורים לווירוס הקורונה על פעילות המפעל שלה בסין ("המפעל"), החברה מודיעה בזאת כי בהמשך לאישור מיוחד מהרשויות בסין שניתן בשל יכולתה של המפעל לתמוך בייצור חומר גלם המשמש לייצור מסיכות היגיינה, המפעל החל לחזור לפעילות היום, ה-8.3.2020. החזרה לפעילות תבוצע בהדרגה עד להפעלה מלאה של כל שלושת קווי הייצור של המפעל. ותודה לסוחר אחר שהקדים אותי
    סגור
  • אבגול מניה שנשחטה ועכשיו סיכוי חזק לטפס ולחזור לגבוהים
    צרני 02/04/2020 14:32
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מניה או החברה התייעלו עשו בסים בדק בית עכשיו שוב עובדים שם במרץ על מסכות ומוצרי הייגינה לטעמי אחרי על בד זאת אבגול ואני כבר מכין כתבה שתגיע לאתר על אבגול שתצא בשבוע הבא לפי מה שבדקתי יש שם סבירות להמלצת BUY חזקה
    סגור
  • לי אין כוונה לכתוב על אבגול (ל"ת)
    מיכה צ'רניאק 02/04/2020 17:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • כי אינך
    ברור 04/04/2020 11:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מושקע בה,אז למה שתריץ אותה?נכון גם לקוחותיך לא,אדון אינטרסנט!
    סגור
  • 10.
    מחקר- מוזמן ? כמה מקבלים היום על כתבה ממוממנת ?סתם שאלה (ל"ת)
    חנני 02/04/2020 12:46
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • למה אתה טורח לקרוא כתבה ממומנת? קרא דברים אחרים (ל"ת)
    שי 02/04/2020 18:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    לבוא עם כתבה כזו אחרי שהנייר עלה יותר מ 100%
    איפה היית קודם 02/04/2020 12:40
    הגב לתגובה זו
    4 2
    ניתוח יפה איפה היית כשהנייר היה 2000 . עכשיו הוא מעל 3000 אחרי עליה רצופה בלי תיקון של 100%. עם כל הכבוד לניתוח המרשים כמעט הכל כבר בפנים . וכשהעסק של הקורונה ירגע היא תחזור להיות עם דוחות פח
    סגור
  • 8.
    יש את חברת אבגול שהיא מוכרת ולאחרונה ירדה המון ויש מצב
    פלדי 02/04/2020 12:40
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שם לתיקון חד עקב מכירות בדים ארוגים עבור הכנת מגבונים לחים וכיסויי פנים או מסכות הרבה לא יודעים אבל מסכות הם בעצם מה שמייצרת אבגול
    סגור
  • 7.
    תרשום תרשום
    ניתוח שגוי 02/04/2020 12:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרבה דברים לא נכונחם נאמרו כאן שילוח לא יותר זול - נהפוך הוא חברה שלא יודעת להתמודד לאורך שנים עם מצב שוק תיכשל גם ברגע של ביקושים הבעיה ככל הנראה היינה בכח האדם
    סגור
  • 6.
    זהירות השחלה - קחו בחשבון שלרגע זה המניה עולה 20% ועוד
    אזרח צופה מהצד 02/04/2020 12:32
    הגב לתגובה זו
    6 1
    זהירות השחלה - קחו בחשבון שלרגע זה המניה עולה 20% ועלתה בכמה ימים 40% כך ששוי שוק עלה 60% הרבה יותר ממה שנכתב ובהתאם המכפיל עלה. עדיף להמתין למימוש של 30-40 אחוז ואז להיכנס בזהירות
    סגור
  • המניה אכן עולה חזק מאוד
    מיכה צ'רניאק 02/04/2020 16:54
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הדבר הנכון זה לקרוא את מה שנכתב , לבדוק בעצמכם עד כמה שאפשר במיוחד את הדוחות הכספיים. להשוות לחברות דומות בענף ולקבל החלטה. זה נכון לכול השקעה .המלצה לחיים - אסור להסתמך על מה שכותבים אחרים תבדקו בעצמם ותחליטו לעצמכם זה המינימום שכול אחד צריך לעשות בהשקעות שלו .מדובר פה על דעה אישית לכן לפני שבכלל פועלים כול אחד צריך לבצע החלטות לעצמו.זה תמיד המצב.
    סגור
  • 5.
    למר צ'רניאק
    לרון 02/04/2020 12:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תכלס,חסר גילוי נאות,מחזיק לא מחזיק כמו באתרי חו"ל
    סגור
  • התשובה פשוטה - ברור שמחזיק, מחזיק גם עבור לקוחות . (ל"ת)
    מיכה צ'רניאק 02/04/2020 16:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    מה יקרה
    לרון 02/04/2020 12:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשהקורונה יחלוף? ייותרו לחברה מלאים גדולים מהיום להם לא יהיה ביקוש,והחברה תחזור לשממונה!
    סגור
  • מלאים של מגבונים לחים עומדים בעל בד ? אין חיה כזו
    מיכה צ'רניאק 02/04/2020 16:46
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני לא בטוח שהבנת לחלוטין את הכתבה. על איזה מלאים אתה שואל ? אם הם היו מסוגלים לייצר יותר הם היו מוכרים יותר. השאלה צריכה להיות מה יקרה לרווחיות של החברה אחרי שהמשבר יחלוף. זו השאלה הנכונה. כתבתי שבתחילת השנה ביצעתי הערכה על החברה . בהערכה זו התחזית שלי הייתה לעלייה במכירות ל 1.5 מיליארד ₪ ורווח נקי של כ 30 מיליון ₪ . הערכה זו כללה שער חליפין של הדולר והיורו הנמוכים ב 5% מרמתם כיום והמשך הפסד תפעולי של כ 50 מיליון ₪ מכול הפעילות של החברה בארה"ב ( המגבונים הלחים ובמוצרי הספיגה ). אם תבדוק היטב בדוחות הכספיים השנתיים של 2019 ,שהיו קטסטרופליים, כבר שם בביאור 23 בחלוקה למגזרי פעילות תוכל לראות שהתוצאות בישראל ובאירופה של על בד הן מטורפות . המשבר הנוכחי מאפשר לחברה לגייס לקוחות חדשים ואני מאמין שצפוי גידול קבוע בביקוש לחלק מהמוצרים . מצב זה יסייע לחברה בעתיד . זו כבר אינה אותה חברה שהייתה בשנים 2017-2019 .
    סגור
  • סביר שכל הסחורה מוזמנת
    dw 02/04/2020 14:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ושאלה אליך - האם אתה תשנה במשהו את התנהגותך בעתיד? סביר שכן. אני למשל התחלתי לנגב עם מגבון את הסלולרי שיש כאלה שקוראים לזה חיטוי. אני מבין שזו פעולה מומלצת גם ללא קשר לקורונה. ועכשיו תאר לעצמך שחוץ ממך וממני יש עוד כמה מיליארדים עם סלולרי שמדי פעם צריך להעביר עליו מגבון. :-)
    סגור
  • 3.
    אבגול יותר מעניין לידעתך
    אנליסט לא אינטרסנט 02/04/2020 11:36
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אבגול חברה הרבה יותר גדולה יותר ממקודת ומרויחה
    סגור
  • אבגול
    מיכה צ'רניאק 02/04/2020 16:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אבגול גדולה מעל בד בשווי השוק שלה .מבחינת הון עצמי והיקף מכירות הן די דומות . כמובן שאבגול הייתה רווחית יותר מעל בד אני לא בטוח שהיא תהיה רווחית יותר בשנת 2020. עיקר הפעילות של אבגול היא כ"חומר גלם" לתעשיית החיתולים ( לקוחות עיקריים שלה הן פרוקטר אנד גמבל וקימברלי קלארק ) תחום זה כיום לא רואה ביקושים חריגים ועצומים כמו תחום מגבוני החיטוי . אומנם חלק מהמפעלים של אבגול מסוגלים לייצר מצע שמשמש בסיס למסכות הגנה – אזכור כזה מופיע לגבי המפעל שלה בסין בחוביי אבל עדיין זו אינה הפעילות העיקרית של אבגול. נושא חומרי הגלם ושערי החליפין יסייע לאבגול אבל עדיין ,ההשפעה הדרמטית של המצב הנוכחי על חברת על בד היא במספר דרגות יותר גבוהה מאשר על אבגול.
    סגור
  • 2.
    דלק
    אורי 02/04/2020 11:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היי מיכה מה דעתך על המצב המאתגר של קבוצת דלק?
    סגור
  • דלק קבוצה
    מיכה צ'רניאק 02/04/2020 16:43
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בגלל שיש לי בימים אלו מחסור בזמן אהיה קצר – המצב בדלק מאתגר. במיוחד כשיש נושים מובטחים שמנצלים את המצב ובאמצעי לחץ מוציאים מהחברה הגדלה של ביטחונות , הגדלה שבאה על חשבון מחזיקי אגרות החוב. בעלי המניות של דלק בבעיה עצומה כי בכול מקרה הם יהיו חייבים להזרים כסף לחברה או לסבול מדילול של חלקם במקרה הטוב או אפילו איבוד כול ההחזקה במקרה הרע. מחזיקי האג"ח חייבים להתארגן מהר כי בכול יום שעובר הם מאבדים חלקים לטובת הנושים המובטחים. במצב הנוכחי ותחת תנאי השוק היום אם לא יכול שיפור מהיר מחזיקי אגרות חוב צפויים לראות החזר בסדר גדול של כ 50% משווי החוב אליהם בלבד. אם יצליחו להרגיע את המצב ולתת לחברה לעבוד זה ישפר מאוד את ההחזר הצפוי . השאלה אם כולם יתנו לחברה את הזמו לו היא זקוקה.
    סגור
  • 1.
    על בד
    חני 02/04/2020 11:23
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לא להתפתות ליקנות את המניה אולי לעשות סיבוב כבר ההיתי במניה לפני 10 שנים והפסדתי ים כסף ומאז היא לא התאוששה העליות שלה הם זמניות
    סגור
  • נכון!
    לרון 02/04/2020 14:27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    טרנד זמני!
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות