היום שאחרי - היחסים בין ארה"ב לסין יקבעו את השערים בבורסות

ארה"ב כועסת ומאשימה - סין לא דיווחה בזמן על הקורונה; האם סין העלימה מידע כדי שטראמפ לא ייסוג מהסכם הסחר?; וגם - שוק המניות ירד, אבל האם זה מבטא את עוצמת המשבר ואיזה מניות יטוסו אחרי הסגר?  

 | 

מאז "התמזגו" התיקון המתחייב בשווקים, החששות מהקורונה וההאטה הכלכלית שתבוא בעקבות המלחמה בה, מנסים פרשנים ואנליסטים לפענח את התנהגות המניות. מאז שברו מדדי המניות בפעם האחרונה את שיא כול הזמנים, במהלך אמצע פברואר השנה, ירד מדד ה-S&P500 בכ-20% ומדד הנאסד"ק ב-17.5%. עם כל הכבוד לעוצמת התיקון הזה, שמבחינת ההגדרה העביר את  השוק ל"דובי", אמורה היתה המכה על המניות להיות קשה בהרבה. למעשה, התיקון המשמעותי הקודם, זה של הרבעון האחרון של 2018, שהיה תיקון של ערכים בלבד הוריד את שני המדדים ב-18.4% ו-22.6% בהתאמה (אגב, לשערי שפל נמוכים בהרבה מהשפל הנוכחי). התיקון הנוכחי אינו שונה משמעותית מהתיקונים של 2010, 2011, 2012 או 2015.  ומה שקרה עד כה למניות אינו מתיישב עם האזהרות על משבר כלכלי "נוסח 2008" ואפילו "נוסח 1930" וגרוע מכך.

האם המניות ירדו מספיק? 
תורת ההשקעות מלמדת ששני המשתנים החשובים ביותר למשקיע ההגיוני ששוקל כדאיות ניצול התיקון לכניסה לשוק המניות הם הערך הכלכלי של המניה ומה שיקרה לחברה בעתיד. הרוב הגדול של המניות היום, לבטח המובילות ולבטח הטכנולוגיות המובילות, אינו מתאים עדיין לדרישות שני המשתנים הנ"ל, לבטח לא לגבי העתיד. אין כרגע יכולת להעריך את מצב הכלכלה, מקרו ומיקרו, בכלל והסימנים לא מצביעים על משהו אופטימי בכלל. אפילו ההבטחות שאחרי הפסח-פסחא-רמדאן יתחילו "לפתוח" את הכלכלה מחדש לא נראות ריאליות ומשתי סיבות. הראשונה שהנסיגה בהתפשטות המגפה אינה משמעותית מספיק והשנייה שאפילו אם כן המספרים שיוצגו ברמות המקרו והמיקרו בשני הרבעונים הבאים לפחות יהיו נוראיים.

אבל מה שמציגה לנו וול סטריט (וזה נראה כמתחזק) הוא שהמשקיעים רואים אור בקצה המנהרה ומאמינים שפחות או יותר התחתית כבר מאחורינו. איך מסבירים את התופעה הזו? אנחנו מנסים, מידי שבוע, להביא דעות שונות לגבי המצב. את הדעה שלנו, בגדול, אתם מכירים. אנחנו מאמינים שהמחזוריות הכלכלית, שהתחילה עם התמזגות מהפכות הטכנולוגיה והאינפורמציה עם כלכלת המיינסטרים ב-2008-9, מפתחת תהליך ארוך טווח שבגלל תרומת המהפכות, גם בחדשנות וגם בהתייעלות, הצריכה הגלובלית תתרחב ורווחיות החברות תגדל מה שיתבטא בעליות במניות לאורך זמן עם תיקוני התאמה בדרך.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

נכון, לתיקון שהחל ב-19.2, "הצטרפה" הקורונה, מה שאמור היה להפוך תיקון זה לגדול הרבה יותר. אנחנו חושבים שהסיבה שזה לא קרה עד כה קשורה בהתערבות ממלכתית מסיבית שהממשלות מאמצות מהניסיון שנצבר ממשבר 2008-9. התערבות זו יוצרת תנאים שיאפשרו, לאחר התגברות על המגפה, לחזור במהירות יחסית למסלול הצמיחה שהחל ב-2009.

האור בקצה המנהרה
האור שבקצה המנהרה הוא השתקפות של האמונה שהקורונה תיבלם. המעורבות  והתמיכה הממשלתית לצד המשך ההשפעות הטכנולוגיות (על הביקושים, ההתייעלות והאינפלציה הנמוכה) גורמת לרבים שהצמיחה הכלכלית תחזור מהר משמעריכים. אין לנו הסבר אחר שיענה על המצב הנוכחי בשוק. יחד עם זאת הסכנה היא שהקורונה "יאכזב" וימשיך להתפשט.

בינתיים נביא לכם את מה שחושב, נכון לאתמול בערב, מנהל ניהול הנכסים (Wealth Management) של מורגן סטנלי, מייקל וילסון. בגדול הוא חושב שהרע מאחורינו, "השוק הדובי שנוצר כתוצאה מתיקון", הוא טוען, "מוביל, בד"כ, למיתון". האמת היא שהוא צודק. ברוב המקרים בהם, לאחר שוק שורי ארוך מגיע שוק דובי זה גם ממשיך למיתון. אבל, לא תמיד. לדעתו לא הפעם. הוא מסביר זאת בכך שהשוק הדובי הנוכחי הביא את הערכת המניות למצב הכי אטרקטיבי מאז תיקון 2011, "והערכות אלו לצד תמיכה, מוניטרית ופיסיקלית שמעולם לא היתה כמותן מאותתות שהשוק הדובי כנראה מאחורינו". המילה "כנראה" חשובה אבל את זה נצטרך לראות.

אז אם סיימנו את ההערכה בקורטוב של אופטימיות בואו ונוסיף עוד כמה דברים חיוביים שהמגפה מייצרת ושבגלל הפניקה אנשים לא שמים לב. ראשית, קצב השיפור באקלים ובזיהום כדור הארץ הולך וגובר במהירות עם כול יום נוסף של סגר. שנית, כפי שאמר פרשן פוקס-ניוז טאקר קרלסון, "הקורונה החזירה לאנושות את הענווה". הוא צודק, הקורונה מכניסה קצת פרופורציה לדברים, מלמדת את האדם שקצת יירגע מהחשיבות העצמית שלו.

וירוס מיקרוסקופי מתפשט לו ברחבי העולם וכבר כמה חודשים שהוא מתפשט לכול רחבי תבל, מחסל בדרכו בני אדם שהם עצמם מובילים אותו ועם כול הידע וההתקדמות הטכנולוגית של בני האדם שכ"כ מלאים מעצמם איש אינו יודע עדין איך זה קורה. גם החלטה של הבורסה בניו יורק לבדוק סוף-סוף את נושא השפעת המכונות והאלגוריתמים שמניעים אותן על הזעזועים והטריגרים במהלך המסחר חשובה וטובה. "פעילות המכונות", אמרה סטייסי קנינגהאם נשיאת הבורסה של ניו יורק, "הפכה למנגנון קביעת מחירים בפני עצמו", הגיע הזמן שיבדקו.

ועדיין, לשתי שאלות מטרידות אין עדיין תשובה אפילו 6 חודשים לאחר שהמגפה פרצה בסין. הראשונה כמובן היא  מה מקור הווירוס? המזון בווהאן או המעבדה הביולוגית שם והשנייה מדוע ניסו הסינים להסתיר את התפתחות והתפשטות המחלה במשך למעלה מחודשיים בין ה-17.11.19 ל- 21.1.20?

למה הסינים הסתירו את הקורונה? 
האסטרטגיה הסינית: בין ה-17.11.2019 ל-21.1.2020 ובעוד מגפת הקורונה, שמאז תחילת דצמבר 2019 מככבת ברשתות החברתיות בסין ובשכנותיה במזרח ומתחילה לעבור למערב, הכחישה ממשלת סין שמדובר במגפה שעוברת בין בני אדם. ב-21.1.20 הודתה הממשלה במגפה.

אין ספק שבמהלך התקופה הנ"ל הסינים "עבדו" על ארגון הבריאות העולמי, על סינגפור ויפן, על המרכז לפקוח על מחלות מדבקות בארה"ב, שמנהלו פנה למשרד הבריאות הסיני בתחילת ינואר, בעקבות הפנייה של סינגפור והונג קונג והמכתב המפורסם ששלח רופא העיניים שזיהה המגפה, ד"ר Li Wenliang, ב 30.12. הרופא נעצר 4 ימים לאחר מכן באשמת הפצת המידע (ונפטר בפברואר). את כל הנ"ל אפשר בקלות לבדוק ולאמת בוויקיפדיה, ניו יורק טיימס ואפילו אל-ג'זירה.

איזו סיבה יכולה הייתה להיות לסינים להסתיר את מה שהתפתח אצלם? סיבה אחת היא שבמקרה או שלא במקרה נחתם, בדיוק ביום קודם להודאת הממשלה, ב-20.1, השלב הראשון של הסכם הסחר בין סין לארה"ב וזאת לאחר חודשיים של איומים של האמריקאים (במהלך נובמבר-דצמבר 2019) שהמגעים להסכם יופסקו. שביעות הרצון של סין מההסכם היתה גדולה וכראייה הודיעה סין שתרכוש "תוספת של 200 מיליארד דולרים בסחורות מארה"ב..". סיבה שנייה היא שאולי באמת (כפי שטוענים רבים וחשובים בארה"ב) היה זה נגיף מהונדס ללוחמה ביולוגית ש"דלף" מהמעבדה ביוהאן והם חששו מדעת הקהל במערב. אנחנו שוללים דעה זו מהסיבה שהרצף הגנטי נבדק במערב והיו מגלים עם מדובר בוירוס מהונדס.

הקשר להסכמי הסחר: אמריקאים רבים טוענים מזה שנים שלארה"ב (וגם לרוסיה לטענתם) יש רק אויב אחד משותף, סין. לסין, לפי תיאוריה זו, יש אסטרטגיה, שהופעלה ב 1992 ושלפיה תפעל סין להגיע למעמד הכלכלי והצבאי המוביל בעולם. הדרך היחידה להשיג זאת היא באמצעות כלכלת שוק ועליונות טכנולוגית וזה מופיע בהחלטת הפוליטביורו בקונגרס ה-14 שלה, באוקטובר 1992, שאז הוחלט על המעבר לכלכלת שוק חופשי.

ההחלטה התקבלה בברכה ובתמיכה של ארה"ב שם האמינו שהיא Win-Win מכל הבחינות, בעיקר לכלכלה האמריקאית והגלובלית וגם מהמחשבה שהצלחה כלכלית של סין "תעזור" להחליף את השלטון הקומוניסטי. עד כדי כך תמכו האמריקאים  בהחלטה שגם עזרו לסין בהקלות סחר למיניהן ועצמו עין בנושאי העברת ידע. לקראת סוף העשור השני של המאה ה 21 הסתבר שהמהלך אכן היה Win-Win כלכלי ענק לשני הצדדים, אבל הרבה יותר לסינים, כי סין אכן הגיעה למעמד גלובלי מוביל כלכלי וצבאי, כשהפער בינה לבין ארה"ב הולך ונסגר במהירות.

דבר אחד לא קרה, המעבר לדמוקרטיה בסין. למרות החופש הכלכלי הגדול לא נראו שום סימנים שהמפלגה מאבדת מכוחה, ההפך. האמריקאים ראו זאת והבינו מצוין את הסכנות אבל התעלמו מהכל כי המחשבה המקורית שלהם בעניין העלויות והביקושים, עבדה אפילו טוב משחשבו. רווחי החברות האמריקאיות הרקיעו שחקים, תאוות הבצע הסתירה כל בעיה שנוצרה בדרך והממשל הסיני ניהל מהלכיו בתבונה.

משבר 2008-9 וההתמזגות של מהפכת האינפורמציה, שהעלתה את התעשייה הטכנולוגית למעמד המנוע המוביל של הכלכלה הגלובלית, הדליקה נורות אדומות אצל אמריקאים רבים שהבינו את ממדי הנזק לכלכלת ארה"ב מגנבות ה-IP וחוסר הסכמי סחר מאוזנים. מנהיגים אמריקאים רבים לחצו להסדיר היחסים עם סין אבל בין הלובי הסיני, השלטון הדמוקרטי והחברות האמריקאיות שנהנו, זה לא עבר.

ואז הגיע טראמפ
ב-2016 הגיע דונלד טראמפ, שמי שיחטט טיפה בעברו יגלה שהאיש, מזהיר, מאז שנות ה -90, שארה"ב הולכת ומאבדת את כוחה בגלל ותרנות בנושאים של מסחר בינלאומי ובמיוחד בגלל סין ואת הגישה הזו אימץ כדגל במסע הבחירות שלו. הטענה שלו שארה"ב נושאת את העולם על גבה מזה מאה שנים ויותר ואינה מקבלת תמורה, נאמרה כבר בתחילת שנות ה-90. כהערת אגב, טראמפ, כמו הנשיא רייגן היה מעריץ של הסופר תום קלאנסי המנוח שבשנת 2002 כתב את רב המכר הגדול , "The Bear and the Dragon", שמתאר מהי האסטרטגיה הסינית והדברים, מאז, מתגלגלים ממש לפי הספר. קשה לנו להאמין שהנשיא קרא את הספר (לא נראה לי, זה ספר של 1,140 עמודים). אבל רעיונות לבטח לקח משם. טראמפ הבין שיש לו 4-5 שנים כדי לעצור את ההתדרדרות, "חלון ההזדמנויות שלנו נסגר ומהר", אמר במהלך הבחירות. האסטרטג הראשי של טראמפ וידידו הקרוב בנון אמר כשטראמפ נבחר, "כל איש עסקים יודע שצריך לשנות הסכמי סחר ובמיוחד עם סין אבל רק דונאלד טראמפ מסוגל גם לבצע".  

המנון מסע הבחירות של טראמפ, "Make America Great Again" זה הכל סחר בינלאומי שב-95% מתייחס לסחר עם סין. בתחילת 2018 התחיל טראמפ את מלחמת הסחר מול סין. לקח לסינים למעלה משנתיים להבין שאפילו סכנת המיתון או הפסד בבחירות לא ישנו דעתו ואז החליטו לחתום. האם החשש שמא יחליט טראמפ שלא לחתום  אם יידע את האמת על הווירוס הוא שעמד מאחורי הסתרת העובדות? אישית? אנחנו בטוחים בכך. הסנטור טום קאטון, יו"ר וועדת הבנקאות והמדיניות הכלכלית בסנאט, אמר השבוע לפרשנית הכלכלית הבכירה מריה ברטלומיאו שהוא מתכוון שלא לתת לנושא לעבור בשקט, "נדרשת בדיקה ואבצע זאת ובנוסף גם המידע בקשר למקור הווירוס עצמו ייבדק".  

מערכת היחסים בין סין לארה"ב היא  בלב השאלה לגבי העתיד הכלכלי וננסה לעקוב גם אחרי ההתפתחויות בגלל החשיבות למה שיקרה בבורסה.

כיוון שהיום לא יצא לדבר על סקטור או מניה אז רק בשביל להעביר הזמן בחג ישנן מניות שברגע שהסגר יוסר יעלו בעצמה והן "מניות החטאים והמידות הרעות (Vice & Sinn stocks)". מדובר במניות של בתי קזינו, שעשועים ובידור, טבק ומשקאות ושאר מרעין בישין שבגלל הסגר חטפו מכה נוראית. הוסיפו לכך  חברות תעופה (סלים מהסוג של BJK, PEJ ועוד מכילים הכול) ויש לכם מה לעשות בסגר. רק אל תרוצו לקנות כי הסגר לא נגמר ועוד לא בדקתם.

חג שמח לכולם!!

תגובות לכתבה(101):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 52.
    תאריך החתימה על הסחר הסחר לא נכון
    אבי 21/04/2020 20:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאמר הדעה יפה מאוד אבל אדון שלמה טועה ומטעה. החתימה על הסכם הסחר בין ארה"ב לסין התרחשה בתאריך 15.1 ולא כפי הנכתב בכתבה ב-21.1 שבוע מאוחר יותר. זה אמנם נחמד מאוד לחבר בין הדברים, וגם הפרש של שבוע בין החתימה לבין הקורונה מדאיג ביותר ומעורר שאלות, אבל חשוב ביותר לדייק בפרטים. https://www.bizportal.co.il/globalmarkets/news/article/775189
    סגור
  • 51.
    אוהבים אותך
    משפחת זהבי 17/04/2020 18:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלמה. אתה הכי תותח שיש....
    סגור
  • 50.
    כל מדינות העולם צריכות להתאחד ולהגיש תביעה
    ישראלי 15/04/2020 20:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נגד הסיניים והם יפצו כל תושב על כדור הארץ בנזק שנגרם לו
    סגור
  • 49.
    x
    x 15/04/2020 11:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבה מעניינת ומחכימה תודה
    סגור
  • 48.
    מה דעתך על קרנות REIT של בתי אבות בארה"ב?
    לשלמה 14/04/2020 14:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אודה לתובנותיך על הקרנות : Well VTR OHI SBRA NHI ירדו הרבה מסיבות מובנות (לא בטוח שהירידה כולה מוצדקת), ובהנחה והבומרס יגיעו בעשור הקרוב לבתי אבות- האם זוהי השקעה מעניינת לעתיד?
    סגור
  • טען עוד
  • 47.
    היה פה תיקון מטורף לתיקון
    יונתן 13/04/2020 16:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבה מצוינת ואפילו עם קריצה. תענוג לקרוא את הטור שלך.מתישב לבחון את הסלים כחובב גדול של החטאים שציינת.עדיין התיקון לתיקון חזק וגדול מדיי. מה התחזית שלך לעוד חודש?
    סגור
  • 46.
    ge
    אבי 13/04/2020 09:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום שלמה. בעבר כתבת על ge. מה דעתך עליה כיום?
    סגור
  • דעתי לא השתנתה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 13/04/2020 15:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 45.
    האויב הנוכחי של האמריקאים
    א 13/04/2020 09:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האמריקאים תמיד מחפשים את האיש הרע, בשנות ה 50 קומוניזם ואחר ברית המועצות, יפן בשנות ה 90,סאדם, ביןלאדן ועכשיו סין ולפעמים פוטין. ותמיד בשם הדמוקרטיה. אבל איזה חופש יש מלבד חופש כלכלי הרי בכל השאר הציבור הוא כבובות מול הממשל, ראו גזרות קורונה.(אולי שבדיה היחידה שמוכיחה שיש לפרט חופש. וראו את סין שיש בה חופש כלכלי עם מילירדרים ואפליקציות שבמערב רק חולמים עליהם. אבל תמיד אפשר להכפיש את ה"אויב" וחבל. הרי אנו יודעים שאף מדינה או אירגון לא נמנעים מלקדם את האינטרס שלהם ואפילו בדרכים לא שיגרתיות.
    סגור
  • 44.
    קראתי שהנגיף הוא הכלאה של קורונה מעטלף ומפינגליון
    תוספת 12/04/2020 20:47
    הגב לתגובה זו
    2 0
    והכלאה כזאת אפשרית רק במעבדה, כנראה. עובדה שהסינים העלו מהר לאינטרנט הרצף הגנטי של הווירוס, מהר מידי
    סגור
  • 43.
    האם שמתם לב שיש עד כה 85 תגובות ואף לא אחת
    . 12/04/2020 18:55
    הגב לתגובה זו
    0 1
    של הקרוי ולא מצוי בשם לרון שמפליא בכתבות עד היום בהפצצת תגובותיו ולדעתי למגינת ליבו של בעל הטור. גם בדקתי שבסביבות 88 אחוז מתגובותיו הן הבל הבלים ולא מחזיקות מיים. פרץ לעולמנו לאחר שאתרים אחרים סיננו אותו וחשב שכבש את הבמה..אז ממש לא..ברצוני לציין שאני אדם מבוגר ואין לי שום קשר לשלמה.
    סגור
  • אני מתפלא שבמערכת נותנים להבלים כאלו להתפרסם (ל"ת)
    שלמה גרינברג 15/04/2020 16:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • צודק
    לרון 13/04/2020 09:28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תמיד עדיף להתקיף !!!
    סגור
  • נכון..להתקיף את עצמך ואף להיכנע לעצמך. אף פעם לא מנצח -
    ללרון 13/04/2020 13:34
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גם את עצמך ותמיד יוצא מובס..ובעיני המתבוננים והעוקבים אפילו מכובס להוריד הזוהמה.
    סגור
  • 42.
    קשר בין מציאות לבורסה בחיים
    אין ולא יהיה 12/04/2020 17:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאז 2008 בעזרת ריבית 0 ניפוח שערים והלאמה של הכל ..הבורסה לא תייצג את המצב לעולם
    סגור
  • 41.
    מה דעתך על קרנות REIT של בתי אבות בארה"ב?
    שלמה- דעתך 12/04/2020 15:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אודה לתובנותיך על הקרנות : Well VTR OHI SBRA NHI ירדו הרבה מסיבות מובנות (לא בטוח שהירידה כולה מוצדקת), ובהנחה והבומרס יגיעו בעשור הקרוב לבתי אבות- האם זוהי השקעה מעניינת לעתיד?
    סגור
  • 40.
    לטראמפ יש תחושת בטן מעולה אבל הוא לא מספיק אמיץ בשביל ל
    טלי 12/04/2020 08:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להמשיך איתה
    סגור
  • ומהי תחושת הבטן שלו? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 12/04/2020 09:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 39.
    שלום שלמה, לגבי בעלי עניין
    גיא M 11/04/2020 14:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמתי לב שיחסי קונים/מוכרים בבעלי עניין השתנה בשבועיים האחרונים לטובת מכירה, בניגוד לקניות הגדולות של השבועיים שלפניהם. מה דעתך בנושא?
    סגור
  • זה הגיוני לאור העליות הבלתי מוסברות (ל"ת)
    שלמה גרינברג 12/04/2020 08:32
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 38.
    שלמה כיצד להשקיע באינפלציה ?
    דניאלה 11/04/2020 08:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מניחה כי אנו לפני תקופה לא קצרה בה תעלה האינפלציה..פרט להשקעה בזהב וסחורות, כיצד כדאי להשקיע כשהאינפלציה עולה ?תודה
    סגור
  • לדניאלה
    שלמה גרינברג 12/04/2020 08:33
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא מסכים עם הערכתך על האינפלציה אבל בקשר לשאלתך על איך להשקיע אז ישנם בארץ יועצים רבים וטובים שיעזרו לך
    סגור
  • 37.
    שלמה שאלה קטנה
    שמואל 11/04/2020 02:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לדעתך כמה זמן הממשל יוכל לקנות מניות ולהחזיק את השוק ,באמת אפשר ככה לאורך זמן.?. תודה וחג שמח והעיקר הבריאות.
    סגור
  • הממשל האמריקאי עדיין לא קנה מניה אחת
    שלמה גרינברג 12/04/2020 08:35
    הגב לתגובה זו
    3 0
    משרד האוצר האמריקאי מכר, ברווח עצום, את המניות שרכש ב 2008 ומאז לא קנה. לכמה זמן אם יחליט? לכמה זמן שירצה כי ארה"ב היא המדינה היחידה שיכולה להדפיס כרצונה
    סגור
  • 36.
    דוחות
    שמואל 11/04/2020 02:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למי שכתב על הדוחות בשבוע הבא,כול מי שמשקיע בבורסה ,יודע שדוחות בזמן כזה זה יהייה קירקס ,כל דוח יגידו ,זה לוקח בחשבון את מצב השוק ,או זה עדיין לא מגלם את הוירוס או כל משפט .הרי הכל זה מכבסת מילים ,כך שהדוחות הם לא אלו שישפיעו עכשיו על השוק.
    סגור
  • 35.
    כל עוד אריאל נשיא,העליות ימשכו לפחות עד הבחירות,עם תיקו (ל"ת)
    יובי 11/04/2020 01:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 34.
    מאלף, תודה.
    רז 10/04/2020 23:11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חג שמח.
    סגור
  • 33.
    מדוע לא לרוץ?
    רץ 10/04/2020 16:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה היקר, דוקא התחלנו לבדוק לפני כשבועיים כפי שהמלצת ואמנם הסגר לא נגמר אך הבורסות כבר סגרו חצי מהתיקון ובמהירות. אי לכך מדוע לא לרוץ לקנות cl , pm, ko וכו׳ לפני שהירידות נמחקות ? (אנו עלולים למצוא עצמנו תוך שבועיים במצב של לפני הירידות )
    סגור
  • גם זו אופציה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 11/04/2020 09:25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 32.
    שלמה יש לך דעה על המיזוג החדש של
    א 10/04/2020 14:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    United Technologies וRayerthon?
    סגור
  • בהחלט יש לי
    שלמה גרינברג 11/04/2020 09:41
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ואני אכתוב על כך בהרחבה. זה מיזוג שמתבקש בגלל התקדמות המהפכה ומארגן, נכון יותר, את התעשייה הבטחונית של ארה"ב. שים לב שהחברה המובילה היא RTN שקטנה בהרבה מ UTX אבל מנוהלת וממוקדת בהרבה. אני כותב מאז 2008 על התהליכים הללו שכופה מהפכת הטכנולוגיה
    סגור
  • 31.
    בשבועיים האחרונים,השוק מפגין עוצמה
    יואל 10/04/2020 13:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    התנהגות השוק בשבועיים האחרונים,מראה על עוצמה וחוזר לפחות בטווח הקצר,טכנית כנראה שראינו תחתית באזור ב2300-2800 בs&p,האסטרטגיה לטווח קצר לעבוד על סיבובים קצרים עד שהמצב יתבהר
    סגור
  • 30.
    שאלה לשלמה
    יניב 10/04/2020 13:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ראשית תודה רבה לך על הסקירות המרתקות שלך. אני נהנה לקרוא אותן בכל פעם מחדש. בחרתי באסטרטגיה שאתה מדבר עליה הרבה והיא ישיבה על המדדים המובילים והיא בהחלט הוכיחה את עצמה עד כמה החל מהתחתית ב 23.3. האם לדעתך נכון להמשיך בה ? ואם כן, מיהם המדדים שעליהם אתה ממליץ ?תודה רבה לך....
    סגור
  • "ממליץ" על אלו שבדקת לעומק והגעת למסקנה
    שלמה גרינברג 11/04/2020 09:42
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שהם מייצגים סקטורים מעניינים
    סגור
  • 29.
    מעניין ומעשיר
    רואה חשבון 10/04/2020 12:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תודה שלמה מרתק כתמיד
    סגור
  • 28.
    המפלגה
    בסין 10/04/2020 11:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו לא פוליטיקה,זו דרך חיים,ומנטליות,ובטח אחר שנים רבות!
    סגור
  • 27.
    ביזפורטל
    למערכת 10/04/2020 10:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קורונה אינה גורמת ל"הרוגים" ,תפנימו גורמת ל"מתים",מחלה ככלל אינה "הורגת"
    סגור
  • 26.
    נבוקו של ורדי מוסר הודעת סתרים לשלמה.
    . 10/04/2020 10:46
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שים לב הייטב בירידות החזקות בסין ורוסיה בבורסותייהן שדווקא פועלות היום. מה לדעתך יתכן להיות מקור הסיבה? נ.ב: המגפה שהעולם יפה הנפש מדבר על השתטחותה וסופה היא טרום טרום של מסע ההרס שלה.
    סגור
  • כידוע אני לא עוקב אחרי הבורסות האלו
    שלמה גרינברג 11/04/2020 09:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כי, לדעתי, הן אינן אמתיות. תתייעץ עם מומחים בנושא
    סגור
  • ולדעתך הבורסה שאתה מומחה בה באמריקה היא אמיתית? בחייאת
    לשלמה ברשותך 11/04/2020 18:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה...
    סגור
  • ועדיין, איני עוקב אחרי הבורסות שהזכרת (ל"ת)
    שלמה גרינברג 12/04/2020 08:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 25.
    חובה לקרוא
    גיל 10/04/2020 08:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה שהיה יחזור להיות כטבע האדם, אך העליות בשווקים לא יחזיקו מעמד בטווח הקצר והבינוני.עסקים משגשגים רפואה מזון חקלאות תשתיות טכנולוגיה מהבית משחקים.עסקים גמורים אנרגיה תיירות תעופה מסעדנות בנייה רוויה בתי אבות הופעות וארועים.החשדנות והפילוג ובעיקר בדלנות ינצחו.עד יעבור זעם.
    סגור
  • למה ? (ל"ת)
    משה מיציע א 10/04/2020 12:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 24.
    2008 בכובע אחר
    חיה 10/04/2020 07:29
    הגב לתגובה זו
    6 1
    אנימתפעלת מהאופטימיות של מר גרינברג כל פעם מחדש- אלוגריתמים תמיד אשמים בירידות ומה עם העליות? כמו כן נא לבדוק ותיראו כי המשברים הגדולים והמשבר הזה באמת גדול כללו ירידה חדה עליה חדה ואחרכך אחרי כמה חודשים ירידה כואבת ראו 2008-2009 ו2000-2001 תפסיק לפזר אופטימיות לא מדויקת!
    סגור
  • כול מה שאני יכול לומר הוא
    שלמה גרינברג 10/04/2020 13:02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שכנראה לא קראת הכתבות שלי (האלגוריתמים אשמים?)
    סגור
  • מסכים איתך.
    משה מיציע א 10/04/2020 12:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבה אופטימית מידי שיכולה לדחוף את האנשים לקנות מניות. חסר בכתבה את עניין האזהרה וסכנה, כיוון שהירידות יכולות לחזור בשבוע הבא עם תחילת פרסום הדוחות בארה"ב.
    סגור
  • לגב חיה - השאלה - כמה זמן ? חג שמח לקוראים (ל"ת)
    fu,c 10/04/2020 12:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
    דירה=קורת גג 10/04/2020 03:20
    הגב לתגובה זו
    1 8
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
    סגור
  • מה אתה רוצה מאיתנו? יש לך OCD? (ל"ת)
    מחוסר דיור 12/04/2020 09:46
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • דירה=אבק אחרי רעידת אדמה (ל"ת)
    אבק 10/04/2020 15:25
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • כמה לישכת =קוני הארץ= שילמו לאתר-לקדם אותכם כאן במקום,, (ל"ת)
    fu,c 10/04/2020 12:02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 22.
    מניה נוספת ליציאה מהמשבר
    עמי 10/04/2020 02:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    BKNG
    סגור
  • 21.
    זוכר אותי המניות המשחק היחידי בעיר וצוחק כל הדרך לבנק!
    האמיתי 10/04/2020 00:26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עשיתי סיבוב יפה בזמן שאמרתה שרק חולה נפש קונה מניות עכשיו.
    סגור
  • חבל שלא קראת (ל"ת)
    שלמה גרינברג 10/04/2020 13:05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • הר ירוק
    לאדון 11/04/2020 12:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התגבר סוף סוף על רגשי הנחיתות!בכל זאת קוראים
    סגור
  • אם מכרת עשית סיבוב טוב, אם לא מכרת אתה עדיין בסיבוב (ל"ת)
    משה מיציע א 10/04/2020 12:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אני
    וגם 10/04/2020 10:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    !!!!!
    סגור
  • 20.
    אני קראתי את הספר הזה
    ג'ון 09/04/2020 21:37
    הגב לתגובה זו
    11 0
    אין מצב שסין תתקוף ברוסיה, בניגוד לעולם של הספר לרוסים יש טילים עם רש"ק אטומי ונשיא שלא יהסס להשתמש בהם. הסינים הסתירו מידע מעולם על הנגיף ולכן צריכים לשלם פיצויים לכל העולם
    סגור
  • צודק (ל"ת)
    שלמה גרינברג 10/04/2020 09:15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • במה הוא צודק ? הוא כתב חצי היסטוריה ! (ל"ת)
    משה מיציע א 10/04/2020 12:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 19.
    תודה על הכתבה המרתקת
    תומר 09/04/2020 21:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תוכל להביע את דעתך לגבי הקניות של הפד הוא קונה אגחים בכל הדירוגים. הוא השתגע?!
    סגור
  • הסברתי אינספור פעמים
    שלמה גרינברג 10/04/2020 09:16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הוא בכלל לא השתגע
    סגור
  • 18.
    רק הריבית תקבע
    אלון 09/04/2020 20:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קורונה , מלחמות כאלו ואחרות אלו הזדמנויות קנייה . תחששו רק כשתהיה אינפלציה גבוהה . הטריגר הבא לנפילות יהיה שטראמפ לא ייבחר .
    סגור
  • עד אז?
    מה יהיה 10/04/2020 08:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבחירות אינן מחר
    סגור
  • 17.
    גרינברג
    ארז 09/04/2020 18:04
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אני מחכה ליום חמישי לקרוא את שלמה
    סגור
  • 16.
    הפעם זה יגמר
    אלי 09/04/2020 17:23
    הגב לתגובה זו
    10 6
    באינפלציה בלתי נשלטת בתקופת מיתון לא קצרה,מאזן הפד הגיע לסכום בלתי נתפס ובאמת שאין כבר ערך לכסף שמודפס כאילו משחקים מונופול,וזה לא סוף ההדפסות
    סגור
  • אולי, רק שאלה אחת
    שלמה גרינברג 10/04/2020 09:23
    הגב לתגובה זו
    5 0
    למה זה יגמר באינפלציה אם יהיה מיתון גדול? תחשוב!!
    סגור
  • שלמה, תחשוב ותחליט!
    ציון 11/04/2020 15:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם לא תהיה אינפלציה כי יהיה מיתון גדול,אז המניות יקרסו, כולל מניות החטאים! אי אפשר לענות שלא תהיה אינפלציה כי יהיה מיתון גדול ובגוף הכתבה להטיף, פחות או יותר, לקנות מניות כי השוק הדובי מאחורינו!!1
    סגור
  • רוצה שאמנה לך את
    אלי 10/04/2020 11:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מספר הפעמים שהעולם חווה בעבר סטגפלציה ?
    סגור
  • זה נכון אבל
    שלמה גרינברג 12/04/2020 09:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כול מקרה לגופו וכרגע איני רואה שום סיבה לאינפלציה
    סגור
  • אלי
    אני 10/04/2020 10:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אדון גרינברג די צודק,במיתון לא מייצרים מספיק,סחורות מיוצרות הן גיבוי משק,הדפסה גורמת לכסף גדול לרדוף אחר מעט סחורות וכך נוצרת אינפלציה
    סגור
  • 15.
    שמח לקרוא כל שבוע מחדש
    אנונימי 09/04/2020 17:21
    הגב לתגובה זו
    5 1
    תודה
    סגור
  • 14.
    תודה רבה שלמה. מעניין כרגיל. (ל"ת)
    גיא 09/04/2020 17:17
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 13.
    בנק סנטנדר 2.3$ למניה ירד יותר מכולם
    טופז 09/04/2020 17:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה האם ההנחות שלך לגבי יציבות ויכולות הבנק עדיין חיוביות לעתיד?הוא גם ביטל את הדיב' ... תודה מטופז
    סגור
  • חיובי, הדיווידנד אגב קוצץ לפני כשנתיים (ל"ת)
    שלמה גרינברג 10/04/2020 09:26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • הדיב נדחה לפני שבועיים
    טופז 11/04/2020 18:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עקב המצב התבקש הבנק עי הוועדה האירופית לדחות הדיב
    סגור
  • לא סתם san לא מצליח כמעט לעלות מהתחתית
    san 10/04/2020 15:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    Brazil's central bank demands banks to inform dividend plans - source ReutersApril 6, 2020 The requirement adds to speculation that the central bank, which has unveiled extraordinary measures to support the financial system amid the coronavirus pandemic, may impose a temporary cap on banks' dividends.
    סגור
  • 12.
    חלם זה שם
    דין 09/04/2020 17:12
    הגב לתגובה זו
    6 3
    האבטלה יורדת אז השוק עולה,האבטלה עולה אז גם השוק עולה,הפד מזרים כסף השוק עולה,כשהפד מוכר נכסים אז גם השוק עולה באיצטלה של "איתנות",החלם ממשיך עם האפשרות שהSEC מאפשר ביי באק לחברות עם חובות,הכל בשם בואו נדחוף למעלה ואחרי המבול
    סגור
  • 11.
    כל שנייה מדברים על FLATING THE CURVE
    אדולף האמיתי 09/04/2020 17:09
    הגב לתגובה זו
    0 4
    הם כאלה מקצועיים הקקים האלה הייל איך שאני ישטיח אותם ואת היהודונים שלהם עוד יבוא היום .
    סגור
  • 10.
    מה לגבי מדדים איך להתנהג איתם
    סמואל 09/04/2020 16:59
    הגב לתגובה זו
    3 0
    האם התנהגות בקניית מדדים ומכירה, דומה להתנהלות בקניית מניה ומכירתה?שואל ברצינות, כיצד יש להתנהג עם spy500 שכבר כמעט חזר לערכי השיא.. לחכות לתיקון הבא ?
    סגור
  • תזמון
    אנונימי 12/04/2020 04:00
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אין לתזמן שוק
    סגור
  • שאלה מצויינת ליועץ נ"ע שלך (ל"ת)
    שלמה גרינברג 10/04/2020 09:28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • התיקון הבא יבוא
    blond101209 09/04/2020 18:12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    רק כשתבוא המכה הגדולה וזה גל התפשטות חוזרת לפני בוא החיסון.את זה לא נדע עד סוף הקיץ.
    סגור
  • 9.
    איפה כל השורטיסטים המפגרים ?
    4000 09/04/2020 16:53
    הגב לתגובה זו
    2 2
    עושים שורטים עכשו
    סגור
  • בדרך אל הבנק (ל"ת)
    זאב 09/04/2020 17:58
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 8.
    כל הכלכלה קורסת מחלת הקרונה אבטלה סיוע בערבון מוגבל (ל"ת)
    URI 09/04/2020 16:53
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 7.
    הפעם התוכן אינו מעולה
    בן כנען 09/04/2020 16:47
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אלא מעלף. תודה שלמה וחג שמח
    סגור
  • 6.
    הבורסה בסין וארצות הברית יתמזגו עד סוף מאי
    הקלפן מלוד 09/04/2020 16:39
    הגב לתגובה זו
    0 15
    וישלטו על כל העולם
    סגור
  • אתה הכי דביל שהגיב פה אי פעם (ל"ת)
    יוס 10/04/2020 13:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • מה אתה מעשן? (ל"ת)
    בבר 09/04/2020 21:43
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • ארצות הברית היא החור השחור של העולם
    4000 09/04/2020 16:56
    הגב לתגובה זו
    3 7
    לארצות הברית יש אוייב שיוריד עליה כזו מכה שלא אתה ולא הכנופייה שלך יכולים אפילו לחלום שמשם תבוא המכה עליה .ואני לא מדבר על 4000
    סגור
  • 5.
    הכלכלה לפני קריסה. השחקנים הגדולים בפנים מחכים לפרייאר (ל"ת)
    אבי 09/04/2020 16:38
    הגב לתגובה זו
    8 10
    סגור
  • 4.
    אל תבלבלו בביצים. הפד הזה לא ייתןנ למדדים לרדת חצי אחוז
    סתיו 09/04/2020 16:26
    הגב לתגובה זו
    13 10
    דבר לא יעצור את המדדים מלהגיע בקרוב לשיא כל הזמנים. הפד פשוט כמו סוחר לונג רק דוחף למעלה. השאלה אם האנשים יפנימו להבין שירידות לא יהיו יותר ויצליחו לתפוס את העליה. עזבו מניות ישראליות . מניות אמריקאיות הולכו להרביץ עליה מטורפת. יום שני אני קונה מניות של ארהב כאילו אין מחר. התמונה ברורה וכתובה על הקיר. תפתחו עיניים
    סגור
  • רק תיקון קטן
    שלמה גרינברג 10/04/2020 09:31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לפאד אין שום קשר למדדי המניות. לידיעתך, הם הגישו בקשה לקונגרס לדון באפשרות שיהיו מעורבים כמו הבנק המרכזי ביפן ונדחו על הסף
    סגור
  • שבדיעבד
    עד 10/04/2020 18:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יתברר שהפד קבל אישור "מתחת לשולחן" לקנות מניות וגם אז שלמה יתפתל בהסברים
    סגור
  • ומדוע?
    שלמה גרינברג 11/04/2020 09:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם איני "מתפתל מיסורים" סתיו חמודי בגלל שהופיעה הקורונה ושינתה דברים
    סגור
  • 3.
    כתבה מרתקת (ל"ת)
    אדם 09/04/2020 16:23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • נכון (ל"ת)
    איתן 09/04/2020 16:50
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 2.
    תודה שלמה כתבה נהדרת, פתחת לי את העיניים בנושא סין (ל"ת)
    גיא M 09/04/2020 16:12
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 1.
    אפו הקרונה ואפו הברסה מי שמפעיל את הבורסה נראה לי שיכור (ל"ת)
    דוד 09/04/2020 16:09
    הגב לתגובה זו
    2 5
    סגור
  • או שהוא מאמין שהעסק ייפתר בקרוב.
    דגן 10/04/2020 23:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    .
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות