ככה האוצר חיסל את המשקיעים בשוק הדירות ופגע מאוד במשפרי הדיור

האוצר הבריח משקיעים, שלח אותם להשקיע מיליארדים בחו"ל, פגע במשפרי הדיור וסיפק תוכנית שהציפה את הפריפריה בדירות שאף אחד לא רוצה
 | 

דוח בנק ישראל שפורסם לאחרונה לא זכה להתייחסות רבה. אבל מי שקרא את הפרק שעוסק בדיור, מצא שם לא מעט פנינים לגבי התוכניות של משרד האוצר. נתחיל מלהרחיק את המשקיעים מהשוק. המטרה הייתה להקטין את התחרות על כל דירה, ועל ידי כך להוריד את המחירים שמשלמים זוגות צעירים. נו באמת...

מה ששכחו במשרד האוצר, זה שמשקיעים מחפשים דירות אחרות מאלו שמחפשים זוגות צעירים, ולכן הרחקת המשקיעים לא מוזילה את המחיר שמשלם זוג צעיר, אבל גורמת נזק להרבה מאוד אחרים. הראשונים שנפגעים הם הקבלנים, בגלל שאחד מסוגי הדירות שאהובים על משקיעים אלו דירות שבהן אף אחד לא רוצה לגור לטווח ארוך. משקיע יכול לרכוש דירה כזאת יחסית בזול, אולי לחלק אותה למספר יחידות, ואז להשכיר אותה לכל המרבה במחיר. זה הופך את המשקיעים לנכס אסטרטגי עבור כל מי שבונה במדינת ישראל, כי הם אלו שקונים את הדירות בקומה ראשונה מעל הפחים, והם אלו שקונים (גם אם במחירים נמוכים) דירות בפרויקטים שההצלחה לא האירה להם פנים.

קבלנים נפגעים גם בגלל שהרחקת שהמשקיעים הובילה לא מעט אנשים להשקיע בדירות בחו"ל במקום בישראל. מדובר בסכום של מיליארדי שקלים שזרמו בשנה שעברה - הן באופן ישיר, אבל בעיקר דרך קרנות שותפויות וגופים שמשקיעים בשביל אחרים. כלומר במקום שמשרד האוצר ידאג שכסף ישראלי יישאר בארץ ויעודד את הרחבת הבניה בישראל, הכסף בורח לחו"ל.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אבל זה לא רק קבלנים, זה העניין היחסית קטן. הרחקת המשקיעים פגעה מאוד במשפרי הדיור. לפי דו"ח בנק ישראל, מה שהרחקת המשקיעים עשתה זה הקטינה בחצי את מספר הדירות שמשפרי דיור מכרו למשקיעים. התוצאה היא שבין רבע לשליש ממשקי הבית שגרים בדירה ורוצים לעבור לנכס שיותר מתאים לצרכים שלהם, לא יכולים לעשות את זה כי הם לא מצליחים למכור את הדירה שלהם. זה גם משליך על זוגות צעירים; מכיוון שמשפרי הדיור לא יכולים לצאת מהדירה שלהם, הם לא יכולים לפנות אותה לטובת זוג צעיר שאולי היה רוצה לרכוש אותה. זה מכריח זוגות הצעירים לחפש דירה במחיר למשתכן, גם אם הדירה לא נמצאת במקום שמתאים להם, במקום לרכוש דירה קטנה שקרובה למקום העבודה שלהם.

ובימים האלו, הרחקת המשקיעים יוצרת בעיה נוספת: המשבר הנוכחי הוביל לעלייה בריבית המשכנתאות בדיוק בתקופה שבה הרבה מאוד אנשים נמצאים בחל"ת. זה אומר שהרבה אנשים ששקלו לרכוש דירות יוותרו, בינתיים, על הרכישה. כך שהרבה דירות הולכות להישאר בשוק בלי שיהיו להם קונים. במצב כזה, הפתרון הכי טוב הוא שיבואו משקיעים, וירכשו אותן כדירות להשכרה. אבל מכיוון שהעלו את המסים על המשקיעים והפכו אותם לאויבי הציבור, זה כנראה לא יקרה, והדירות פשוט יחכו למכירה, כשהן פוגעות גם בקבלנים שבנו אותם, וגם לא מועילות לדיירים שיכולים היו לשכור אותן.

לפני סיום, אי אפשר בלי מילה על מחיר למשתכן, תוכנית שעלתה הרבה מאוד כסף, אבל לא השיגה את המטרה שלשמה היא הושקה (להוריד את מחירי הדירות). כשמסתכלים איפה נבנו הדירות, מבינים למה. ב-2017 ו-2018, בין שליש ליותר מחצי מהדירות שנבנו במחיר למשתכן נותרו בלי זוכים. זה מה שקורה כשבונים את הדירות במקומות הלא נכונים. ב-2019, הקבלנים כבר הבינו שהבדיחה על חשבונם, וכמעט 70% מהפרויקטים שמשרד האוצר ניסה לשווק בפריפריה נכשלו. כך שגם אם שר האוצר היה ממשיך לקדנציה נוספת, וגם אם לא היתה קורונה, כנראה שלא הייתה ברירה אלא להפסיק עם מחיר למשתכן. קצת קשה להמשיך עם תוכנית שאמורה לשווק דירות שאף אחד לא רוצה לבנות.

ד"ר אביחי שניר
המכללה האקדמית נתניה ובית ההשקעות אינפיניטי

תגובות לכתבה(119):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 90.
    השר אלי כהן קרא בקולו למשקיעים להשקיע בדירות בחו"ל .
    האבסורד הגדול 15/04/2020 11:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני זוכר היטב את השר הטיפש אלי כהן קורא למשקיעים לקנות דירות בחו"ל.המשקיעים שמעו ועשו.כמה אפשר להיות טיפש לגרום לאזרחי ישראל להוציא את הכסף לחו"ל.פשוט קשה להאמין.
    סגור
  • 89.
    סתירה מובנה
    אבי 15/04/2020 08:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הטענה שהרחקת המשקעים מקשה על מכירת דירה של משפרי דיור פוגעת בזוגות צעירים שרוצים לקנות את הדירה, אינה מובנת. אם זוג צעיר רוצה לקנות את הדירה, כיצד הרחקת המשקעים מפרעיה לו ? להיפך, ההיצע גדל ויכולת המיקוח של הזוג גדלה
    סגור
  • 88.
    זה בדיוק מה שאני כל ההזמן אומר! פגעו במשפרי דיור!!!
    אלמוג 14/04/2020 12:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל אילו שלא קנו 5 חדרים אחרי שהתחתנו בכסף מההורים. אילו שלא רוצים לחיות עד סוף ימיהם באותה דירה ישנה שקנו בלי עזרה מהמדינה. ואילו שאחרי 40 שנה באותה דירה רוצים משהו אחר ושעם שיפרו אז זוגג צעיר יוכל לקנות מהם דירה מושקעת במחיר סביר.
    סגור
  • 87.
    לא הגיוני שזו דעתך בלי שאתה מתוגמל ע"י קבלנים (ל"ת)
    רועי 13/04/2020 08:44
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 86.
    הקטנת מיסים = הגדלת הצמיחה. פשוט (ל"ת)
    המומחה 11/04/2020 23:56
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • טען עוד
  • 85.
    קבלנים ישכירו דירות שלא נמכרו (ל"ת)
    משה 11/04/2020 18:00
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 84.
    מאיפה לקח השטויות לתאוריה לא נכונה
    הבעיה במחיר 11/04/2020 14:02
    הגב לתגובה זו
    2 5
    לא הבנתי-מה בעיית זוג צעיר לקנות דירה מאלה שרוצים לשדרג את הדירה שלהם אם אין משקיעים?
    סגור
  • משקיעים קונים דירות שונות מזוגות צעירים (ל"ת)
    יפי 11/04/2020 19:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • שאין להם למי למכור
    גבר41 11/04/2020 18:19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ואז הם נשארים בדירה שלהם, במקום שזוג צעיר יעבור אליה
    סגור
  • 83.
    ניתוח מגמתי וצר אופקים במיוחד.אלק דוקטור (ל"ת)
    ירון 11/04/2020 13:24
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 82.
    אתה טועה
    לימור כהן 11/04/2020 12:47
    הגב לתגובה זו
    1 1
    משקיעים שקנו כאן דירות קטנות להשקעה הקפיצו את שכר הדירה.
    סגור
  • מה שהקפיץ את שעד זו תוכנית טיפשית
    יופצי 11/04/2020 19:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרת של האוצר....מס דירה שלישית
    סגור
  • 81.
    רצוי בצד השלילי
    לרון 11/04/2020 12:44
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לכתוב גם איזה +קטן!!,,,???!!!או סליחה ברור שאין,הכל רק שלילי!!
    סגור
  • 80.
    מדוייק וכואב
    איציק 11/04/2020 11:56
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הרחקת המשקיעים לא הורידה את מחירי הדיור ואולי אפילו עשתה את הדבר ההפוך ומצד שני כואב לראות את כלמליארדי השקלים הישראלים שקונים נכסים בחו"ל במקום להניע את המשק הישראלי
    סגור
  • 79.
    עוד ניאו לברל שהדבר האחרוו שמעניין אותו זה איכות חיים (ל"ת)
    אזרח 11/04/2020 11:26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 78.
    ציפיתי ליותר מהדוקטור
    עידו 11/04/2020 11:08
    הגב לתגובה זו
    1 1
    1. אתה טוען שהדרת המשקיעים גרמה לכך שמשפרי דיור לא מוכרים את הדירה, ומיד אחר כך טוען שכך הם לא מפנים את הדירה לזוגות צעירים. אז לא הבנתי, אם הם לא מכרו למשקיע, מה מונע מהם למכור לזוג צעיר? (אני אגלה לך - הם לא מוכנים להוריד את המחיר, אז בעיה שלהם).אתה קורא למדינה להוריד מיסוי על המשקיעים כדי שיקנו את הדירות שהקבלנים נתקעו איתם וכל ישכירו אותן לזוגות צעירים, אני מציע פתרון אחר - אולי שהקבלנים יבינו סוף סוף שתקופת הגאות תמה ויורידו מחיר? בתור כלכלן, אני יכול להבטיח לך שהורדת מיסוי על משקיעים בשלב זה תביא להגדלת אי השיוויון ותו לא,
    סגור
  • מחיר דירות גבוה כי 65% זה מיסים..... (ל"ת)
    תלמד את החומר 11/04/2020 19:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 77.
    כחלון כשלון איום ונורא, בתמיכת ביבי (ל"ת)
    האמת 11/04/2020 10:45
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • 76.
    כל מילה בסלע!!!
    אנונימי 11/04/2020 10:25
    הגב לתגובה זו
    2 1
    פחלון בתמיכת ביבי גרמו נזק עצום למשק הדיור. לביבי זה עזר כי פחלון נמחק. לא מענין אותו שזה בא על חשבון כלכלת המדינה כלומר על חשבוננו.
    סגור
  • 75.
    צריך לאפשר פטור למשקיע שרוצה לשפר דיור
    אזרח 11/04/2020 10:12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    למה לאדם שבחר להשקיע את כספו לא בדירה להשקעה יכול לשפר מגורים ללא מיסים ואדם שבחר להשקיע בדירה צריך לשלם על שיפור דיור?אין פה צדק
    סגור
  • 74.
    דיברת שטויות
    טור בדקה 11/04/2020 08:30
    הגב לתגובה זו
    2 1
    להפיל על האוצר את ההפסד של המשקיעים זה לעג לאינטליגנציה של קוראים.... אחי כשאין מה לרשום לא חייבים...
    סגור
  • המשקיעים לא מופסדים, הכסף שלהם בחו"ל (ל"ת)
    יקי 11/04/2020 19:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 73.
    בוקר טוב, איפה הייתם קודם??? חששתם לכתוב?? (ל"ת)
    פנחס 11/04/2020 04:50
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 72.
    נשמע מצויין! מי אמר שמדיניות כחלון נכשלה?
    הדוקטור הזאב הבכיין 10/04/2020 23:14
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הדוקטור הזאב הבכיין
    סגור
  • 71.
    כחלון המן הרשע
    אשר 10/04/2020 22:31
    הגב לתגובה זו
    6 1
    הוא פגע בהכנסות של המדינה ופגע בעסקים נאלצתי לסגור את המשרד בגיל 49 נישארתי ללא עבודה עסק של 30 שנה נסגר בגלל אדם רע שאלוהים ירחיק אותו מעם ישראל אדם רשע
    סגור
  • אם אתה חזרזיר נדל"ן
    נתן 11/04/2020 11:50
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אז אתה צודק
    סגור
  • לא להגזים... (ל"ת)
    בני 11/04/2020 09:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 70.
    ההפך הוא הנכון
    רועי 10/04/2020 22:28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האוצר הכניס משקיעים בעזרת המלכודת דבש אכזרית ויסות למישתכן של כחלון בכיה לדורות התוכנית שמווסתת את המחירים מגרילים הון עצמי וירטואלי ו90 פשות אסון כחלון חייב לתת את הדין כחלון לכלא
    סגור
  • 69.
    בועות
    בני 10/04/2020 22:06
    הגב לתגובה זו
    9 0
    פוסט נהדר שכתב שמאי המקרקעין חיים אטקין ואנחנו מביאים אותו כלשונו, כי כל מילה נוספת מיותרת ?? סיבות מדוע מחירי הדירות יצנחו בגלל הקורונה: ?? ?? "מחזוריות הוא חוק טבע. 7 שנים טובות, 7 שנים רעות, וביום השביעי שבת מכל מלאכתו, שנת שמיטה, גאות ושפל, יום ולילה, חורף קיץ. אלמלא המחזוריות, העושר היה עולה עד אין סוף וכך גם המחירים ולכן כל עָשׂוֹר הטבע מֵאָפֶס את עצמו". ?? 1? אין מחסור בדירות ומעולם גם לא היה. 2?מיתון יביא בהכרח להסבת שטחים נטושים ושינוי ייעודם מתעסוקה למגורים - אין מחסור בשטחים בנויים והם יספיקו גם לעוד עשור גם לא בשטחים לבנייה. 3? הכלכלה תעסוק בשרידות ולא בשיפור וטיוב כי זהו משבר חדש, ארוך עם המון נעלמים, הרבה לא נודע והאבטלה תזנק. 4? ההיסטוריה בכלל והמצב בארה"ב ובעולם מלמד שעל נדל"ן אי אפשר לסמוך בעיתות משבר גלובלי. 5? שוק הדיור הפך לבורסה. לא כמוצר ייחודי העומד בפני עצמו, הוא הפך ממש כמו מניה, הפאניקה מורגשת ותקרין על כל השוק. 6? הבנקים יאלצו לבצע תספורות לנוטלי משכנתאות יד ראשונה כי האלטרנטיבה האחרת שתעמוד בפניהם גרועה הרבה יותר. הריבית תעלה ומתן המשכנתאות יוגבל ויצ
    סגור
  • 68.
    לכתב בטח יש כמה דירות..חחח
    יוני 10/04/2020 21:46
    הגב לתגובה זו
    8 3
    אין מצב שהוא לא משוחד. !! איך הוא הצליח למצוא מה רע התחיל להיות טוב כי לא היו משקעים באזור והיה מחיר למשתכן ואז לצערינו באה הקורונה ותורידד אפילו יותר את המחירים. הנושא הזה רק הולך ומשתפר
    סגור
  • עוד "דוקטור" לוביסט ממורמר. תודה לכחלון. (ל"ת)
    בדיוק! 10/04/2020 23:15
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 67.
    הפחתת מס רכישה
    דינה 10/04/2020 20:20
    הגב לתגובה זו
    9 5
    יש צורך מיידי להפחית את מס הרכישה. אתם חונקים את הקבלנים!
    סגור
  • שיחנקו. יבואו במקומם קבלנים סיניים. (ל"ת)
    הציבור 10/04/2020 23:41
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 66.
    להוריד ל 5 % את מס הרכישה למשקיעים
    עידו 10/04/2020 19:48
    הגב לתגובה זו
    9 3
    להשאיר את כספי המשקיעים בארץ ועל הממשלה להוריד את מס הרכישה למשקיעים באופן מיידי. זה יציל את השוק שמגלגל מיליארדים
    סגור
  • לא משקיע במדינה המחורבנת הזאת (ל"ת)
    עצמאי 11/04/2020 09:59
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 65.
    המדינה ספסרה במחירי הקרקע
    דרור 10/04/2020 19:16
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ולא זו בלבד , גם לא שחררה קרקעות ויצרה מחסור בשוק ובמקביל הטילה מסים כבדים על הבונים . שיפסיקו לספר סיפורים .
    סגור
  • 64.
    דיור
    דודו 10/04/2020 18:59
    הגב לתגובה זו
    2 2
    מעניין למה המחירים עולים ולא יורדים זה נגד הטבע יש הצפה של דירות והמחירים עולים מעניין על כל דבר טוב יש קשקישנים שימשך לקשקש
    סגור
  • 63.
    קרית חיים מערבית השבחה עתידית דירות חיד הים
    חיים 10/04/2020 18:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביקוש יתר לדירות שדרות דגניה
    סגור
  • 62.
    לשנות הקריטריונים למשתכן
    נילו 10/04/2020 17:44
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כל התכנית למשתכן ריצתה ברובה את המשקיעים.אם היו בודקים מי ניגש להרשמות האלו היו מוצאים שבעלי יכולת כלכלית זכו וכל זה על גבם של אותם זוגות צעירים שאין להם גב כלכלי או הורים עשירים.המשקיעים משכירים הדירות בזמן שיש להם או דירה נוספת על שם מישהו ממשפחתם או כסף רב בבנק.חבל שלא עוזרים למי שבאמת זקוק לדירה
    סגור
  • 61.
    ציטוט של יואב גלנט מלפני שנתיים-שלושה כשהיה שר השיכון
    ינקו 10/04/2020 16:59
    הגב לתגובה זו
    4 1
    בכנס של יזמים וקבלנים, הנ"ל נשאל ע"י אחד הנוכחים: "אתם מבינים שאנשים משקיעים את הכסף בחו"ל במקום בארץ? שזה גורם להוצאה של מליארדי שקלים מהמשק הישראלי לחו"ל? לא איכפת לכם מזה?" התשובה האינטליגנטית שלו הייתה: כן, אנחנו יודעים, אין לנו בעיה עם זה, שהמשקיעים יעשו מה שהם רוצים ויעבירו את הכסף לחו"ל. אנחנו צעקנו והתראנו בלי סוף על יעילות התכנית ודרך הביצוע שלה (הרעיון נכון, הביצוע גרוע ומתחת לכל ביקורת). עכשיו כל המדינה צועקת ובוכה. את הטימטום של משרד האוצר, רמ"י והעומדים בראשם, יקח שנים לתקן. חג שמח ורק בריאות
    סגור
  • 60.
    עדיף לגור עם ההורים
    ניסן 10/04/2020 16:53
    הגב לתגובה זו
    12 6
    צריך לקחת לכל המשקיעים את הדירות ןלשלוח אותם לעבוד הרסתם את הזוגות הצעירים אני מקוה שהדירות ירדו ב50 אחוז
    סגור
  • תינוק בכיין ולא יוצלח
    בן 10/04/2020 20:02
    הגב לתגובה זו
    5 6
    תמשיך לקוות, כנראה שתמשיך לגור אצל ההורים ולהאשיפ אחרים בכישלונך
    סגור
  • חזרזיר רעב אף פעם לא שבע
    מתן 11/04/2020 11:55
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לך לעבוד במקום לעשוק ותן לחיות
    סגור
  • 59.
    שוק עם חסמים לא נוגעים
    קובי נס 10/04/2020 16:45
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מס רכוש ומס עלמדירה שניה התערבות בשטח הפרטי ..זה לאהשוק חופשי וכל אחד עושבץה חושבים 10 פעם מה התועלת ..מתי אניממחזיר את ההשקעה
    סגור
  • 58.
    ביזבוז ללא מחשבה
    יוסי 10/04/2020 16:40
    הגב לתגובה זו
    8 0
    במקום להריץ דירות 2.5 חדרים עד 3 חדרים בבינים שלמים ובמקומות מרכזיים . היו הצעירים מסודרים והמדינה מאושרת .. מה עשו בנו דירות ענקיות במקומות רחוקים שצעירים מתקשים בתנועה בתחבורה וזה הפקק . כאילו שני פקקים בבקבוק אחד . אם זוג צעיר רוכש דירה קטנה גם ישלם עבורה פחות כסף
    סגור
  • המדינה מבינה מה הכיוון הדמוגרפי
    ניק 10/04/2020 21:00
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עוד 30 שנה יהיו יותר חרדים מחילוניים, המדינה מבינה את זה ומתכננת בהתאם. מה תעזור דירת שני חדרים למשפחה עם 10 ילדים?
    סגור
  • הפרח 5 פתח תקוה (ל"ת)
    אבי שוורץ 10/04/2020 16:57
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 57.
    לשדרג דירה זה לזרוק חצי מליון ש"ח לפח
    דודו 10/04/2020 16:34
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לרוב המשדרגים יש דירה להשקעה. לכן אם הדירה החדשה עולה 3 מליון, ועל הישנה עשו מליון ש"ח רווח, אז יוצא שצריך לשלם למדינה חצי מליון ש"ח על מיסים כדי לשדרג דירה! חצי מליון ש"ח שנזרקים לפח. וזה לא כולל עו"ד, דמי תיווך, עלויות מעבר דירה וכו'. התוצאה היא קיפאון עמוק בשוק.
    סגור
  • 56.
    אינטרסים חבויים
    כתבה מטעם 10/04/2020 16:25
    הגב לתגובה זו
    6 1
    רואים שיש אינטרסים חבויים בכתבה זו. שר האוצר ניסה להוריד את מחירי הדיור, והפריעו לו. גם בממשלה שלו, וגם משקיעים. מה שנותר עכשיו, שהקבלנים יורידו מחירים.
    סגור
  • 55.
    קשקוש
    רפי 10/04/2020 16:22
    הגב לתגובה זו
    5 5
    תכנית מחיר למשתכן היא תכנית מצויינת.ציננה את עליית המחירים המטורפת שהיתה ואפשרה לאלפי אנשים לרכוש דירה במחיר שפוי.כל הכבוד לכחלון .למרות כל הלחצים עליו מהטייקונים הוא הצליח.
    סגור
  • 54.
    עליית השווקים
    אייב 10/04/2020 16:01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אז השווקים עולים אבל לא לטווח הארוך? הם יתנםצו באיזשהו שלב?
    סגור
  • 53.
    שוק הדיור הוא המנוע של המשק
    רועה חשבון 10/04/2020 16:00
    הגב לתגובה זו
    4 7
    הכנסות המיסים נפגעו כתוצאה מהקיפאון בשוק הדיור ולכן המדינה חייבת לשחרר את השוק ולתת לקופת המדינה להתמלא מחדש
    סגור
  • שוק הדיור הוא המנוע של מנדבושקס (ל"ת)
    לא חשוב 14/04/2020 21:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 52.
    כתבה מוזמנת של בעלי אינטרס
    אזרח 10/04/2020 15:53
    הגב לתגובה זו
    11 2
    להשמיץ את האוצר . לא יעזור לכם מחירי הדירות יפלו ןהם כבר היום בועה .
    סגור
  • 51.
    העלאת המס רכישה היא פרט שולי לעומת מס על ריבוי דירות (ל"ת)
    איציק 10/04/2020 15:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 50.
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
    דירה=קורת גג 10/04/2020 15:41
    הגב לתגובה זו
    5 2
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
    סגור
  • תביא פתרון.. אכלת לנו את הראש (ל"ת)
    אכל 10/04/2020 15:58
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 49.
    נגרם נזק גם לאזרחים שקנו בח"ל
    zp 10/04/2020 15:39
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הפוליטיקה הזולה גרמה נזק לאזרחי ישראל להרבה שנים. יעברו הרבה שנים עד שיתקנו את הנזק. בכל מקרה השרים וחברי הכנסת יקבלו את המשכורת שלהם וכן את הפנסיה שלהם. ולא לשכוח לעלות את שכרם כל שנה ושנה .
    סגור
  • 48.
    כולה העלו מס רכישה למשקיעים ב3%... (ל"ת)
    אנניטו 10/04/2020 15:30
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • כמה שזה נכון ! (ל"ת)
    דוד 10/04/2020 17:38
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • שמו מס שבח של 25% לכן לא שווה למכור דירות או לשדרג דיור
    דודו 10/04/2020 16:09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מי שקנה דירה להשקעה, כבר לא שווה לו לשדרג את הדירת מגורים שלו. הוא גם יחטוף מס רכישה מפלצתי של 8%, וגם יצטרך לשלם 25% מס שבח. זה מדכא ביקושים לדירות גדולות ומוריד את היצע הדירות הקטנות לזוגות צעירים.
    סגור
  • בדיוק מה שקרה לי והכל בגלל ירושת דירה ישנה
    טי 10/04/2020 17:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שבגלל ענייני משפחה שלא אפרט לא תשאר ברשותי.
    סגור
  • ואם לא ימכורהוא יקבל 25% שבח?! (ל"ת)
    מנחם 10/04/2020 16:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 47.
    ממשלת טיפשים
    שמעון 10/04/2020 14:53
    הגב לתגובה זו
    4 2
    שר אוצר גאון, מינוי של סופר גאון
    סגור
  • 46.
    מחירי הדירות יעלו בצורה משמעותית
    כלכליסט 10/04/2020 14:44
    הגב לתגובה זו
    6 15
    אולי בהתחלה יהיה קיפאון זמני. אך ההיצע בגלל העדר בניה נמוך מהביקוש אנשים ירצו לברוח לחוף מבטחים עם כספם בןרסה אווט נדלן אין... עוד יתגעגעו למחירי הדיור של פעם.כלומר היום....
    סגור
  • 45.
    נדלן
    נדחן 10/04/2020 14:39
    הגב לתגובה זו
    6 2
    ניגמרה החגיגה
    סגור
  • 44.
    הקבלנים ...והלוביסטים שלהם, כמו הכתב ה"דוקטור" - בלחץ. (ל"ת)
    "דוקטור" לפיד 10/04/2020 14:29
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 43.
    לדר שניר-טול קורא- מחסור הדיור מכוון-בהוראת בובו השק-רם
    כותבי תרחישים 10/04/2020 14:05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    להוראה להקטין הבניה -צורף נימוק : דאגה לעמיד הבנקים הנל על דעת הנגיד -שחשש שהמפולת הבאה- תיהי בקדנציה שלו הנגיד היה בנקאי בכיר במפול ההונאה הבנקאי בשווקי ב 2008 מחסור הדיור מכוון בהוראה ונומק- דאגה לעמיד הבנקים אריק ש בנה 82000-בממוצה-ב11 שנים אחרונות בנו 47000 דיר רק חסרי משקפיים לא רואים - בוועדת החקירה אל תגידו לא ידענו אל תגידו
    סגור
  • 42.
    מס מיותר
    בן 10/04/2020 14:03
    הגב לתגובה זו
    6 1
    ככה זה כשליצן עסקן פוליטי דרג ז נהיה שר אוצר. העלה את המס על דירה שניה ובכך הסית כספים לבורסות ולנדלו בחו"ל. מחירי הדיור עלו ומחירון ההשכרה גם כן כי אין מספיק משקיעים שמוכנים לשלם את המס הגבוה. כחלון אסון וטוב שהלך.
    סגור
  • 41.
    (ל"ת)
    אנונימי 10/04/2020 13:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 40.
    מצב קשה מאוד
    עם ישראל תקשיבו ותקשיבו טוב טוב, שמרו את מה שיש לכ 10/04/2020 13:59
    הגב לתגובה זו
    3 1
    עם ישראל תקשיבו ותקשיבו טוב טוב, שמרו את מה שיש לכם ואל תקשיבו לכול האינטרסנטים שכותבים לכם השוק יעלה הדירות יעלו הכול בולשיט בולשיט ובולשיט, הבנקים סגרו את הברזים לכולם כולל כולם, למי שרכש דירה בתקופה האחרונה ויש לא היזדמנות מכול סיבה אפילו עם יפסיד 10%-15% לבטל את העיסקה במיידי, תנסו את מה שאני אומר לכם הקבלנים ישר יורידו לכם 20%, ולגבי מחיר למשתכן ומשפרי דיור של האוצר המחיר יקר ויקר מאוד תעשו בדיקה בהסכם שחתמתם תתיעצו עם עו״ד כמובן כי המגפה הזאת צריכה לחזור עוד הפעם אמרו בשנה הבאה חברים אל תפלו ברשת של כל האינטרסנטים בקיצור
    סגור
  • 39.
    קשקשן
    גרי 10/04/2020 13:39
    הגב לתגובה זו
    5 2
    מחירי הדירות התרסקו .הבועה תתפוצצ בפנים של הקבלנים החזירים.
    סגור
  • 38.
    יותר פשוט תכתוב את האינטרס שלך והרצון והחלומות שלך
    אא 10/04/2020 13:39
    הגב לתגובה זו
    5 0
    תחת השם ד"ר שעושה רושם על אמא שלך בתעודה אולי אני בטוח לא הייתי משקיע אצלך
    סגור
  • 37.
    אי הבנת המשק ושוק הדיור ע"י שר האוצר
    יהושע בכר 10/04/2020 13:24
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כולי מלא הערכה לדר' אביחי על שסיכם את טעויותיו של שר האוצר. תוצאות מעשיו של שר האוצר סוף סוף מובנים. אני אישית לא הייתי נותן לשר האוצר לנהל בסטה בשוק.
    סגור
  • 36.
    משקיעים לא מחפשים את אותן דירות של הזוגות הצעירים???
    מזהה אינטרסנט 10/04/2020 12:41
    הגב לתגובה זו
    13 1
    נו באמת... כאילו מה? מה בדיוק המשקיעים יעשו עם אותם דירות אם לא להשכיר אותן לזוגות הצעירים?
    סגור
  • 35.
    הפתרון. הורדת מחירים
    איציק 10/04/2020 12:29
    הגב לתגובה זו
    8 1
    הסיבה שהאוצר הוציאו את המשקיעים היא לגרום להקטנת הביקוש והורדת מחירים. אם הקבלנים ומשפרי הדיור רוצים למכור הם פשוט צריכים להוריד מחירים. ההתעלמות של כותב המאמר מהדבר המתבקש הזה נראית די מוזרה
    סגור
  • 34.
    המחירים קורסים המינוף גבוה התשואה נשחקה
    אספני דירות בלחץ 10/04/2020 12:25
    הגב לתגובה זו
    5 3
    ירידות ערך חדות, הפסד מאות אלפי שקלים, המשכנתא עלתה הריבית גדלה וההחזר התנפח, מי שלא יעמוד בהחזרים צפוי לאבד את דירתו,ולהישאר עם חובות עתק בבנק, התשואה על דירה נשחקה.
    סגור
  • 33.
    לבנות מיידית 2 וגם 3 חד בפריפריה!! !!!!!
    השמאל והמשותפת 10/04/2020 12:13
    הגב לתגובה זו
    4 1
    למי? לזוגות תפרנים. לגרושים. להשקעה. כמה דירות? עשרות אלפים. מתי לבנות? עכשיו!
    סגור
  • 32.
    הכי הרבה שטויות בכתבה אחת
    יוני19 10/04/2020 12:09
    הגב לתגובה זו
    1 2
    כמה שטויות ?
    סגור
  • 31.
    4 קירות חול דחוס
    רום 10/04/2020 12:07
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בנייה מכוערת הבנייה בארץ כמו כלובים העיקר לגור איכסה
    סגור
  • 30.
    דירות לא מכורות
    דוד 10/04/2020 11:58
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כשהקבלנים לא מצליחים למכור דירות הם מוציאים אותן להשכרה, ועל הדרך מרווחים חיסכון במס, תלמד קצת על השוק לפני שאתה כותב את השטויות שלך
    סגור
  • 29.
    ההוזלה טובה לכמעט כולם למעט לבנקים וליזמים
    נו באמת 10/04/2020 11:51
    הגב לתגובה זו
    11 1
    וזלה טובה לכולם, לקבלני הביצוע, לזוגות הצעירים, למשפרי הדיור. למי לא? למיעוט, לבנקים וליזמים. היזמים קנו קרקעות ב- 15,000ש"ח ליחידת דיור ופתאם מצאו את עצמם עם מגרש שלא שולמו עליו מיסים ודגרו עליו עשרות שנים בערך של 50,000,000 - החברות היזמיות יכולות לשעבד את הקרקעות הללו בעבור עשרות הלוואות של עשרות מיליונים. מדובר בבודדים שקנט קרקעות מהמדינה על מנת לבנות, לא בנו, לא שלמו מס רכוש ונהנו עשור בבועה. למי המחירים המופרזים עוד טובים - לבנקים שיכולים להחזיק במקום רגיש את הלקוחות עשרות שנים. לקוח חופשי יכול לקום ולהעביר את החשבון מבנק לבנק - זה בלתי אפשרי אם הבנק מחר יטען להרעה בבטחונות ודרישה לחזק בטחונות קרי לדרוש לשעבד את הפנסיה ואת הקרן השתלמות ואת הנדלן של ההורים. רק לפני עשור משכנתא עמדה על 250,000ש"ח ונחשבה לחוב מפחיד דהיום יש לווים של 1,500,000ש"ח עד הפנסיה. גם למי שיש נכס כמו לי (בלי משכנתא) טובה ירידת המחירים כי לכולנו 2-3-4 ילדים לחתן. ראוי שדירת מגורים תעלה 80 משכורות חציוניות קרי דירה חציונית תעלה 600,000ש"ח ל- 100מ בנוי. כי הדור של הורי שילם רק 30-40 משכורות חציוניות.
    סגור
  • הריביות הנמוכות פה להישאר
    דודו 10/04/2020 16:19
    הגב לתגובה זו
    3 3
    עד שהריביות לא יעלו, לא תהיה ירידה משמעותית במחירי הדיור. פעם לפני עשור ריבית משכנתא הייתה 8%, היום הריבית המשוקללת היא 2-3%. כל עוד אפשר לקחת משכנתא של מליון ש"ח עם החזר של 5000 ש"ח, לא יהיה שום שינוי.
    סגור
  • 28.
    אני לא מסכים עם המאמר
    8 10/04/2020 11:33
    הגב לתגובה זו
    3 1
    המאמר נכון למדינות כמו ארה"ב, וגם שם במידה מסוימת. בישראל הדיור הוא משאב מוגבל. מאוד מוגבל. מוגבל בגלל רמ"י, בגלל הממשלה, בגלל אילוצים אובייקטיביים של קרקעות. מוגבל. וכאשר יש הגבלה, מותר לממשלה להתערב ולוודא שהעשירים לא טורפים את כל המעט שזמין, אלא שתהיה חלוקה שוויונית של המשאב המוגבל. אני קפיטליסט, אבל קפיטליזם לא עובד במשאבים מוגבלים, כמו שהוא לא מוריד מחירים במצבים של מונופול או קרטל.
    סגור
  • 27.
    אין לכם אמינות בגרוש!!! מחירי הדירות יתרסקו
    ישראל 10/04/2020 11:25
    הגב לתגובה זו
    9 6
    אם היית כותב המדינה פושטת רגל בקרוב תקום עיר אוהלים כמו ב 48 היית יותר אמין!!!
    סגור
  • 26.
    פחלון עשה נזק ועכשיו הוא בורח!! (ל"ת)
    המחירים עכשיו יעלו!! 10/04/2020 11:17
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 25.
    עלי כותרת
    דן 10/04/2020 10:33
    הגב לתגובה זו
    2 1
    נו זה מעולה. אם אף אחד לא רוצה לקנות את הדירות בפריפריה, הקבלנים בסוף יאלצו להוריד את המחירים כדי להיפתר מהן. אחלה תכנית של משרד האוצר ברשות כחלון. הרי על זה היה הדיבור, להציף את השוק בדירות כדי להגדיל את ההיצע וזה מנ שעשו.
    סגור
  • 24.
    הכתב פוחד מירידה חדה במחירי הדירות? (ל"ת)
    עמי 10/04/2020 10:27
    הגב לתגובה זו
    7 3
    סגור
  • 23.
    האוצר היה צריך לעשות יותר נגדם
    קריסה 10/04/2020 10:24
    הגב לתגובה זו
    4 2
    דירות זה למגורים לא לעושק שוכרים.
    סגור
  • לא כולם יכולים או צריכים לקנות דירה (ל"ת)
    דודו 10/04/2020 16:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 22.
    עודף דירות בפריפריה הוא לברכה.
    דני צור 10/04/2020 10:23
    הגב לתגובה זו
    3 1
    יש הרבה אנשים הן בפריפריה והן במרכז שמגורים בדירה ראויה בפריפריה היא הפתרון עבורם.
    סגור
  • 21.
    האינטרסנטים לא נחים
    נגעל מאינטרסנטים 10/04/2020 10:07
    הגב לתגובה זו
    26 6
    הקורונה כבר תלמד אותם לקח.
    סגור
  • הקורומה לא לימדה אותך-כלום (ל"ת)
    חלומות נעימים 10/04/2020 13:41
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • בעיית כחלון
    דוד 10/04/2020 10:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    התגובה לא שווה שום תואר
    סגור
  • 20.
    (ל"ת)
    אנונימי 10/04/2020 10:07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 19.
    האוצר צודק
    כעת יש הזדמנות לפוצץ את בועת הנדלן עם כניסת המשק ל 10/04/2020 10:07
    הגב לתגובה זו
    14 6
    כעת יש הזדמנות לפוצץ את בועת הנדלן עם כניסת המשק למיתון כבד
    סגור
  • אתה תישאר גל חייך בלי דירה (ל"ת)
    קלקלן כרוני 10/04/2020 13:40
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 18.
    שטויות מטופשות בחסות תואר דר (ל"ת)
    אנונימי 10/04/2020 10:02
    הגב לתגובה זו
    15 6
    סגור
  • צודק לחלוטין
    דני צור 10/04/2020 10:22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כנראה רב עם כחלון במכללת נתניה
    סגור
  • 17.
    חושב להשקיע בדירה אבל לא בישראל
    משקיע 10/04/2020 09:58
    הגב לתגובה זו
    7 8
    בישראל רודפים משקיעים ומתעללים בהם עדיף להשקיע בבוקרשט פראג בודפשט לא חסר יש במקומות האלה הסכמי מס עם מדינת ישראל ככה שלא תשלמו כפל מס.
    סגור
  • תשקיע בצרפת. אטליה. ספרד. אתם קוברים אלפים למוות!!!!!
    השמאל והמשותפת 10/04/2020 11:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככה ילדך יהגרו לגור באירופה שצמאה ליהודים. חסר להם יהודים|!!!!!!
    סגור
  • 16.
    כתבה לא אמינה
    לוי 10/04/2020 09:50
    הגב לתגובה זו
    19 3
    זה לא בדיוק נכון המשקיעים הם מחפשים גיוון ולא רק פה ולכל השקעה יש סיכוי וגם סיכון אז לא לקשקש כאילו שהכתב מבין משהו
    סגור
  • 15.
    ככה מורידים מחירים
    לך חפש 10/04/2020 09:48
    הגב לתגובה זו
    24 2
    אם אנשים צריכים למכור ואין להם למי, המחירים יורדים. עוד אחד שכותב כתבות מפוזיציה
    סגור
  • 14.
    כל מילה בסלע - הרס את התקשורת ואז את הנדל"ן
    לדעתי 10/04/2020 09:48
    הגב לתגובה זו
    10 8
    פופוליזם מזוקק ככה זה כשהתוכנית האמיתית היא לא כלכלית אלא איך לצבור הון פוליטי ולהיבחר שוב עכשיו הוא בהיסטוריה והזוגות הצעירים בבור ואף אחד לא משלם מחיר...
    סגור
  • 13.
    מטעם? (ל"ת)
    יצאק 10/04/2020 09:43
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 12.
    מה שחיסל המשקיעים זה מחירי הדיור הבועתים והתשואה העלובה (ל"ת)
    אדם 10/04/2020 09:42
    הגב לתגובה זו
    15 1
    סגור
  • 11.
    תוצאה קלסית למעורבות ממשלתית בשוק
    הנרי 10/04/2020 09:41
    הגב לתגובה זו
    7 6
    במקום לתת לכוחות השוק לפעול, פקידים בינוניים ובחלקם מטומטמים מנסים לווסת. כמה פעמים מעורבות ממשלתית תכשל שוב ושוב עד שיפנימו שאסור להתערב בשוק
    סגור
  • 10.
    מזל שהקורנה תוריד אותם מהעץ ותחזיר את השפיות לשוק (ל"ת)
    כלכלן 10/04/2020 09:39
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 9.
    הרבה טעויות בכתבה
    רמי 10/04/2020 09:31
    הגב לתגובה זו
    17 4
    הריבית על המשכנתא עלתה כי הבנקים חזירים לא יותר ומשפרי דיור שיורידו את המחיר אז יתפתרו מהדירה שלהם וקבלנים שיפסיקו למכור דירת 5 חדרים ב1.7 לאן היגענו אבל המחירים יתפוצצו דירת 5 חדרים לא תעלה יותר ממליון שח כבר היום אפשר לקנות חדש בקרית ביאליק ב1.2
    סגור
  • 8.
    זה לא רק שוק הדיור
    n 10/04/2020 09:24
    הגב לתגובה זו
    12 4
    בכל נושא בו המדינה מנסה להתערב ולנהל מתרחשות קטסטרופות, אי אפשר לחנך אנשים כמו ברוסיה הסובייטית. גם בשוק הביצים וגם בשוק האננס וכן האלה.
    סגור
  • 7.
    דחף אנשים לדיור
    מס בורסה 10/04/2020 09:24
    הגב לתגובה זו
    16 2
    ואז שום מחיר למשתכן לא יעזור להוריד את מחירי הדירות. מי שקנה דירה במקום להשקיע בבורסה הרויח בגדול. עוד נזק שעשה טרכטנברג בשבועיים ואף אחד לא צייץ . לפגוע במשקיעי הבורסה שימח את כולם פה . והמדינה גם הפסידה מהעלאת מס הבורסה. כך שטרטנברג היה עוד פרופסור מיותר להרס הכלכלה ביחד עם שרי אוצר טיפשים כמו לפיד וכחלון
    סגור
  • טעות
    י 10/04/2020 23:56
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מי שהשקיע בבורסה בעשור אחרון הרויח לפחות 100%. הכסף נזיל. נכון שאחרי הירידות נראה שהנדל"ן מרויח אבל זו אשלייה כי במיתון המחירים יורדים בעשרות אחוזים וקשה למצוא קונים
    סגור
  • 6.
    מיסוי מטורף על הנדלן, חסימת משקיעי חוץ ועוד..
    דב 10/04/2020 09:23
    הגב לתגובה זו
    7 6
    מדיניות מזעזעת של האוצר. כישלון גדול.
    סגור
  • 5.
    דירה = קורת גג = צורך בסיסי של האדם
    דירה = קורת גג 10/04/2020 09:23
    הגב לתגובה זו
    4 2
    דירה = קורת גג = צורך בסיסי של האדם
    סגור
  • אם אתה חושב שגיאה זה צורך בסיסי,
    ניק 10/04/2020 20:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה צריך לראות אילו צרכים יש לאחותך...
    סגור
  • 4.
    המשבר בשוק הדירות יגיע
    הנביא 10/04/2020 09:19
    הגב לתגובה זו
    13 1
    זוהי כבר לא השקעה אטרקטיבית לטווח הבינוני. בטווח הקרוב נראה שירדו מחירים, אך זה זה לא ייארך זמן רב.
    סגור
  • 3.
    שיציפו את השוק בקרקעות
    כחלון = כשלון 10/04/2020 09:15
    הגב לתגובה זו
    1 2
    כל שאר הקומבינות לא יעזרו
    סגור
  • 2.
    לא צריך להיות פרופסור לדעת את זה.
    נכון מאוד 10/04/2020 09:14
    הגב לתגובה זו
    4 9
    לי זה היה ברור מהתחלה אבל כולם "פירגנו" לפחלון על ההברקה הזאת. כולל עיתונאים מפגרים שמפמפמים את האגנדה המנותקת שלהם מהמציאות הם גם בעד מס ירושה ומס עיזבון ולא יניחו לזה עד שביבי הפחדן יבצע את המשאלה האחרונה שלהם. ואיפה היו המוחים נגד התוכנית הזאת נעלמו בתהום השתיקה . נמאס שכולם מתעוררים כשזה מאוחר מידי. אז מבחינתי זאת כתבה מיותרת שטוחנת מים והאמת מגיע לעם ישראל לשלם על הטיפשות שלו או של מנהיגות מגומגמת וחסרת מעוף .
    סגור
  • 1.
    יש לך סתירה בלוגיקה
    מדבר מפוזיציה? 10/04/2020 09:11
    הגב לתגובה זו
    22 2
    כתבת שהפגיעה במשפרי הדיור היא בגלל שהמשקיעים עזבו, אז המשקיעים לא קונים להם את הדירות (עזוב לרגע את זה שאם הם יורידו מחירים, כמו שהאוצר רוצה, הם כן יוכלו למכור). ומיד אחרי זה אתה כותב שהצעירים נפגעים, כי משפרי הדיור לא מפנים *בשבילם* את הדירות. אז איך יכול להיות שאותה דירה הייתה נמכרת למשקיע ולזוג צעיר בו זמנית?
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות