גן עדן של טיפשים? הציבור האמריקאי לא מבין שההזרמות לשוק ולמשק הם על חשבונו - זה יכול להשתנות ברגע

כל עוד הציבור לא יתפוס שהפד' משקר לו, יהיה טוב; תתפללו שזה יימשך, כי אם חס וחלילה הציבור יבין שעובדים עליו, תתחיל אינפלציה, הבנק המרכזי יאלץ לעצור את ההזרמות, הריביות יזנקו, והרבה מאוד חברות ואנשים יפשטו רגל

 | 

הנשיא אברהם לינקולן אמר פעם שאי אפשר לשקר לכל האנשים, כל הזמן. אבל כמו שהבורסה בארה"ב דוהרת למעלה, יש מסקנה אחת בלבד. המשקיעים דווקא חושבים אחרת.

כי מה שקורה זה שהבנק המרכזי האמריקאי, הפד, מדפיס כסף. נכון שהחוקים במדינות המפותחות אוסרים על הדפסת כסף, בגלל הניסיון הרע עם האינפלציות שנגרמו בשל כך. אבל ב- 2008, הפד החליט שזה שמשהו אסור לא אומר שלא צריך לעשות אותו. אז הוא המציא (למעשה העתיק מהבנק המרכזי של יפן) שיטה להדפסת כסף במסווה. הוא אפילו נתן לזה שם: הקלה כמותית.

ההבדל בין הדפסת כסף לבין הקלה כמותית הוא שבהדפסת כסף, המדינה מוכרת אג"ח לבנק המרכזי תמורת כסף שהבנק המרכזי מדפיס. בהקלה כמותית, המדינה מוכרת אג"ח לציבור, ואז הבנק המרכזי מדפיס כסף וקונה את האג"ח מהציבור. התוצאה אותה תוצאה: המדינה יכולה להגדיל את החוב שלה כמה שהיא רוצה, ואף אחד לא צריך לשלם.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

זאת כמובן רמאות: אנשים עובדים כדי לייצר מוצרים ושירותים, ומקבלים בתמורה ניירות שמודפסים בלי הפסקה. בעבר, הציבור התעורר די מהר במקרים כאלה, הבין את הרמאות, והתוצאה הייתה אינפלציה שאילצה את הבנק המרכזי להפסיק את ההדפסה לפני שכולם יפשטו את הרגל. כשהוא לא הפסיק מספיק מהר, קרה מה שקורה היום בוונצואלה: כמות השטרות שצריך כדי לרכוש גליל נייר טואלט יותר גדולה מכמות הנייר שיש בגליל.

מה שגורם לפד להאמין שהפעם זה לא יקרה, זאת העובדה שהוא משתמש בהקלות כמותיות מאז 2008, ובכל זאת אין אינפלציה. יש לזה כמה סיבות. אחת, זאת העובדה שההכנסה של אנשים מאוד נפגעה. לכן הכסף שהוא מייצר לא משפר את רמת החיים של אנשים. הוא רק מאפשר להם לחיות באותה רמת חיים שבה הם חיו קודם, רק שבמקום לשלם מההכנסה שלהם, הם משלמים מההלוואות. הסיבה השנייה היא שחלק גדול מהמוצרים שהאמריקאים צורכים מגיעים ממדינות כמו סין ומקסיקו. במדינות האלו, האנשים כל-כך רגילים שהממשלה שלהם משקרת להם, שהם ממש לא מתרגשים מהעובדה שגם הממשל האמריקאי משקר להם.

בינתיים, זה באמת עובד. הפד הדפיס למעלה מ- 2.5 טריליון דולרים מאז תחילת המשבר, ואין אפילו סימן קטן לאינפלציה. כל עוד אין אינפלציה, אין כל סיבה שהבורסות לא יזנקו. אם אפשר לממן את הכל בעזרת הדפסת כסף, אין שום סיבה להפסיק ולצרוך. לכן אין גם שום סיבה שהבורסה תרד, ולא חשוב אם יש 5% אבטלה או 20%. מה זה משנה כמה מובטלים יש, אם הפד יכול לממן את כל מה שאנשים רוצים?

אז כל מי שרוצה שהחיים ימשיכו להיות טובים, צריך להתפלל ביחד אתי שהציבור ימשיך לא להבין שמשקרים לו. כי כל עוד הציבור לא מבין, הבנק המרכזי משלם, והציבור נהנה. אבל אם חס וחלילה הציבור יבין שעובדים עליו ותתחיל פה אינפלציה, הבנק המרכזי יאלץ לעצור את ההזרמות, הריביות יזנקו, והרבה מאוד חברות ואנשים יפשטו רגל.

במילים אחרות, בואו נתפלל שאפשר לשקר לכל האנשים, כל הזמן. כי אם הציבור יגלה את השקר ויבין שלהדפיס כסף לא מייצר שווי, העולם יכנס למשבר גדול באמת. ואז כולנו נשלם בענק.

ד"ר אביחי שניר, המכללה האקדמית נתניה ואוניברסיטת בר-אילן

תגובות לכתבה(91):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 76.
    הפד עבר ל MMT
    אחד העם 17/05/2020 19:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז לא משנה כמה מדפיסים
    סגור
  • 75.
    ד"ר שניר
    ירון 15/05/2020 19:01
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שנה שמך לד"ר שחורי,לא כתבת שום דבר נעלה או חדש,כתוב או "צייץ" לטראמפ זו הכתובת
    סגור
  • 74.
    מה שהיה זה רק היומן.
    תפוחי 14/05/2020 10:04
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הסרט האמיתי עוד לא התחיל. כאשר יתברר שאין כיסוי להזרמות האלה, ה' ישמור ויציל. לא יהיה הרבה מה להציל.
    סגור
  • זה
    מי 15/05/2020 19:02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ה'??!????שמים יש?????
    סגור
  • 73.
    עוד כותב גאון שיודע טוב יותר מכולם מה טוב לכולם...... (ל"ת)
    יעקב 14/05/2020 08:40
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • טען עוד
  • 72.
    זה נוגד את ברעיון של הכנסה קבועה ללא עבודה,שהמון בעדו
    מומו 13/05/2020 22:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001264598
    סגור
  • 71.
    מציע לכותב לחזור לשנת 1929, ולהבין מה קןרה כאשר לא
    עידן 13/05/2020 20:21
    הגב לתגובה זו
    2 2
    פועלים.
    סגור
  • 70.
    מאיפה החוצפה ?!!!
    הטעיית קוראים ?!!! 13/05/2020 18:24
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אוסף הפרשנויות המעוותות והמגמתיות שלך הם הטעיית הקוראים האמתית !!! ... ואתה היית מגיב "חביבי תקרא קודם את הכתבה " בלי החביבי ...
    סגור
  • 69.
    אין סכנה
    דני 13/05/2020 17:07
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כל המדינות מדפיסות כסף..ב 2008 זה לא גרם לאינפלציה ובטח כעת לא תהיה אינפלציה כי הביקושים חלשים והאבטלה גדולה...האלטרנטיבה היא לא להזרים כלום ושכל הפירמות בארהב יפשטו את הרגל עם 150 מליון מובטלים
    סגור
  • 68.
    הטיפש היחידי הוא מי שלא מבין שצריך להחזיר את הכלכלה
    טיפש 13/05/2020 15:58
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בכל מחיר ומהר - אחרת לא ישאר כלום לא לדור הזה ולא לדור הבא
    סגור
  • 67.
    הכותב מטעה את הקוראים
    שלמה גרינברג 13/05/2020 14:03
    הגב לתגובה זו
    4 6
    הקטע, "כי מה שקורה זה שהבנק המרכזי האמריקאי, הפד, מדפיס כסף. נכון שהחוקים במדינות המפותחות אוסרים על הדפסת כסף, בגלל הניסיון הרע עם האינפלציות שנגרמו בשל כך. אבל ב- 2008, הפד החליט שזה שמשהו אסור לא אומר שלא צריך לעשות אותו. אז הוא המציא (למעשה העתיק מהבנק המרכזי של יפן) שיטה להדפסת כסף במסווה. הוא אפילו נתן לזה שם: הקלה כמותית" אינו נכון עובדתית. מה הקשר בין מה שעושים המדינות אחרות למה שעושה הבנק המרכזי של ארה"ב? הפאדס החליט ב 2008 לעשות משהו אסור? בארה"ב? מעתיק מיפן? סליחה, בכלל לא!! הכותב מטעה את הקוראים!!
    סגור
  • 66.
    כלכלה זה לא מדע? זה פסיכולוגיה בלבד?
    וילן 13/05/2020 13:13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אם כולם יאמינו שהכול בסדר מבחינה כלכלית אז יהיה בסדר? אין לכלכלה עובדות פיזיקליות, גירעון, רווח והפסד? הכול פסיכולגיה של המונים? כמובן שלא, אם היה כך אז הקומוניזים היה חי וקיים עד היום בברית המועצות. בכלכלה בסוף בסוך יש נם עובדות כלכליות.
    סגור
  • 65.
    רק שכחת לציין פרט קטן וחשוב שסותר את התאוריה שלך...
    נאור 13/05/2020 12:22
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אם תשקיע את הכסף בחזרה בפיתוח של נדלן תשתיות וכדומה, העולם ימשיך להתפתח ועסקים נוספים יכנסו למעגל הצמיחה.
    סגור
  • 64.
    מה האלטרנטיבה?
    הרציני 13/05/2020 12:22
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אתה מציג המון ביקורת על המהלכים שמתבצעים, אבל מה האלטרנטיבה שלך? לבוא בביקורת בלי להציע חלופה זה חסר תועלת. מה אתה מציע? לתת למילוני עסקים לקרוס ולהוביל לפיטורים סופיים של מאות מיליונים? העולם יהיה במצב טוב יותר?
    סגור
  • 63.
    שניר מומחה ותיק ביצירת פאניקה
    גמזו 13/05/2020 11:51
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לא קראתי מאמר אופטימי אחד שלו.הדפסת כסף ורכישת אג"ח תמשך עד לרגיעה בשווקים.גם אם זה ייקח עוד שנה.
    סגור
  • 62.
    סיימת ללכלך על העצמאים? (ל"ת)
    יוסף 13/05/2020 11:40
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 61.
    נניח שיום אחד נאמר לכל האנשים והחברות שלא עובדים חודש
    א 13/05/2020 10:10
    הגב לתגובה זו
    1 2
    העובדים מפסידים משכורות, החברות מפסידות הכנסות לכסות משכורות והוצאות. מה עושה הנגיד, הוא אומר אני אשלים את הכסף החסר לכלכלה ובעוד חודש כשהכל יחזור לקדמותו לכולם יהיה כל הכסף שהיה להם עם לא הייתה השבתה. והכלכלה חזרה לקדמותה.
    סגור
  • 60.
    תיקון קטן
    שלמה גרינברג 13/05/2020 09:46
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אתה כותב, "נכון שהחוקים במדינות המפותחות אוסרים על הדפסת כסף, בגלל הניסיון הרע עם האינפלציות שנגרמו בשל כך. אבל ב- 2008, הפד החליט שזה שמשהו אסור לא אומר שלא צריך לעשות אותו." מה פירוש "החוקים במדינות המפותחות אוסרים על הדפסת כסף"? איזה השלכות יש לכך על הבנק המרכזי האמריקאי? נכון, ארה"ב אינה נחשבת "מפותחת" אבל החוק שלה בהחלט מאפשר לבנק להדפיס ומה לעשות? אתה מוסיף , "ב- 2008, הפד החליט שזה שמשהו אסור לא אומר שלא צריך לעשות אותו". לא הפאד החליט, החוקה החליטה אז בבקשה, הפאד לא מרמה אבל אתה בהחלט מטעה
    סגור
  • עד תגובתך זו נחשבת לפרשן ישר,היום אתה מדבר מהכיס וחבל, (ל"ת)
    חנני 13/05/2020 17:50
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 59.
    ורק אתה יותר חכם מכולם ?
    הברבור הירוק 13/05/2020 09:38
    הגב לתגובה זו
    1 2
    הפד מנסה בכל דרך לשטח את העקומה של המיתון החוב גדל אבל יש הרבה כסף בשוק שמחפש השקעה יצירת חוב על דברים חסרי ערך זה אסון אבל כדי להחלץ מהמצב זה הגיוני בהנחה שבעוד שנה שנתים יתחילו לצממצם אותו
    סגור
  • 58.
    לאן המודפס כן הולך
    יוסי 13/05/2020 09:37
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לאן כן הולכים 2.5 טריליון ..אם לצריכה היו מעלים מחירים מזמן..אינפלציה..שינסה להסביר לאן הולך המודפס..האם למניות ואז הכל ברור
    סגור
  • 57.
    בסה"כ מדובר בהלאמה של הכל.
    עמוס 13/05/2020 09:07
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ארה"ב הופכת להיות מקפיטליסטית לסוציאליסטית, כאשר כל דבר נקנה ומולאם ע"י הפד. הבעיה היא שהפד מזהם את שאר העולם עם השטרות הירוקים. מה שמדהים הוא שסין הופכת להיות קפיטליסטית יותר. הכח העולמי עובר מהמערב למזרח.
    סגור
  • 56.
    ואם הציבור יבין?
    יקנעמוס 13/05/2020 08:53
    הגב לתגובה זו
    1 1
    נניח שהציבור מבין את מה שמסביר הכותב. מה הציבור אמור לעשות עם התובנה הזו?
    סגור
  • 55.
    נראה לי באפט אמר שהיות והחוב גם בדולר אז אין בעיה (ל"ת)
    ג 13/05/2020 08:38
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 54.
    משוואה שלא קיימת
    מציאות ובורסה 13/05/2020 08:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יותר
    סגור
  • 53.
    גם וגם , שזה השילוב הגרוע ביותר (ל"ת)
    אמנון פ. 13/05/2020 07:35
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 52.
    סוף סוף כתבה לעניין
    יואב 13/05/2020 07:32
    הגב לתגובה זו
    10 5
    ארה"ב בדרך להפוך לארגנטינה
    סגור
  • 51.
    ככה זה בכל מקום
    מיכאל 13/05/2020 07:23
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ככה זה בכל העולם אולי בזכות הקורונה בועת הכסף הממשלתי תקרוס
    סגור
  • 50.
    תודה
    אריה 13/05/2020 06:14
    הגב לתגובה זו
    3 3
    מאמר ברור שעושה סדר. תודה רבה
    סגור
  • 49.
    גל מילה חקוקה בסלע
    שלמה 13/05/2020 05:49
    הגב לתגובה זו
    6 3
    האנשים חיים ממה שאין להם פצצה מתקתקת
    סגור
  • 48.
    כתבה מצוינת.
    דניאל 13/05/2020 04:59
    הגב לתגובה זו
    3 4
    הפד עוד יגרום לכזו קריסה בבורסה שתיזכר לדרעוו עולם
    סגור
  • 47.
    איפה הכסף קונסטנטה (ל"ת)
    מר חסון 13/05/2020 02:03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 46.
    מדפיסים כסף עד הבחירות, אחרי זה...שאלהים ירחם עלינו
    שישקו 13/05/2020 00:18
    הגב לתגובה זו
    2 3
    פיצוץ של אינפלציה או של בועה
    סגור
  • 45.
    אינפלציה זה רע ?
    אינפלציה 12/05/2020 23:32
    הגב לתגובה זו
    5 2
    ונניח שזה יוביל לאינפלציה, יחד עם העלייה באינפלציה תבוא עלייה בשוקי המניות, ולכן עדיפות להחזיק בנכסים ריאליים ולא להיתקע עם מזומנים
    סגור
  • 44.
    יש אינפלציה
    קוף בלונדיני 12/05/2020 21:20
    הגב לתגובה זו
    13 3
    היא פשוט מוצגת כרווחים בשוק ההון.
    סגור
  • ובנדל"ן
    אני 13/05/2020 07:09
    הגב לתגובה זו
    2 2
    הכסף, ברובו, נשאר במערכת הפיננסית והיא קונה את מה שהיא יודעת לקנות. לא מסובך.
    סגור
  • 43.
    כלכלה היא דבר הרבה יותר פשוט
    ירון 12/05/2020 21:17
    הגב לתגובה זו
    10 3
    בבסיסו, ברגע שכסף עובר יותר ידיים, הכלכלה יותר בריאה כל אחד מייצר משהו ומקבל תמורה משהו אחר, אבל ברגע שכמה ידיים בודדות מחזיקות ברוב הכסף או הנכסים, אז הכל תקוע, לא משנה כמה אגחים הפד יקנה, אם הכסף לא יעבור לאנשים, זה לא יעזור, הדרך היחידה והלא פופולרית זה לקחת מיסים, כמו מס ירושה, או מס מחברות כמו גוגל ופייסבוק ואפל, ואז לתת שירותים כמו בריאות ותחבורה וככה לגרום לכסף לזרום בין כולם.
    סגור
  • צודק
    ותיק בשוק ההון 13/05/2020 06:57
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אכן כך ולא קשקוש על אינפלציה , ישנם גורמים נוספים בשווקים , לכן די להבהיל ולקשקש.
    סגור
  • מי הבודדים שמחזיקים
    ומי לא יודע 12/05/2020 21:51
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בכל, אבל בכל - הכסף....?
    סגור
  • 42.
    הדולר הוא מטבע אמריקאי, ולגביהם זאת מערכת סגורה
    צ'אק נוריס 12/05/2020 20:37
    הגב לתגובה זו
    4 2
    הבעיה היתה ותהיה של שאר העולם שמשתמש בדולר כמטבע על (=גם למסחר וגם כמקלט ביום סגריר). לכולם יש אינטרס שהכלכלה תמשיך לעבוד, אחרת נכנס למיתון עולמי בקנדה מידה חסר תקדים
    סגור
  • 41.
    תקנו זהב וביטקוין וסילבר בכל הכח
    יצחק טיומקין 12/05/2020 20:22
    הגב לתגובה זו
    6 5
    סוף סוף צדיק בסדום ההרצה הגדולה בהיסטוריה של הבנקים המרכזיים של השווקים בדרך לסיום לאט אבל בטוח האמת יוצאת לאור כל הבנקים המרכזיים מטורפים מדפיסים כסף בטירוף רק זהב וביטקוין וסילבר ישמרו עליכם הזדמנות אחרונה לקנות לפני הנסיקה הגדולה
    סגור
  • 40.
    איפה הכסף ?
    שלמה 12/05/2020 20:22
    הגב לתגובה זו
    9 3
    כל ההדפסות לא מגיעות כלל לצרכנים/אזרחים / משפחות/ מובטלים/ובעלי עסקים זעירים הם מגיעים לסוחרים שקונים בהלוואות מניות ומריצות את הבורסות. ברור שאין אינפלציה כי לא קונים בכסף המודפס שום דבר אמיתי . שקר הקפיטליזם החזירי הגדול איפ פעם
    סגור
  • זה לא קפיטליזם
    צבי נוי 12/05/2020 21:51
    הגב לתגובה זו
    2 2
    כשהממשלה והבנק המרכזי מתערבים בשוק זה סוציאליזם. לא קפיטליזם חזירי. נכון, ביל גייטס וגף בזוס מרוויחים מזה. אבל זה לא אשמתם. זאת הממשלה
    סגור
  • 39.
    כל כך צודק.
    אפי 12/05/2020 19:33
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אבל הציבור מטומטם,ומין הסתם הציבור ישלם,ובאבו אבואה ישלם.
    סגור
  • 38.
    אינפלציה במחירי הנכסים
    אבי 12/05/2020 19:24
    הגב לתגובה זו
    12 2
    אין אינפלציה כי ההזרמות לא מגיעות לריאלי הכל בכלכלה הפיננסית אגחים בתשואות שליליות ומכפילי חלומות
    סגור
  • 37.
    ד"ר - אתה גאון (ל"ת)
    נו 12/05/2020 19:11
    הגב לתגובה זו
    2 5
    סגור
  • 36.
    אם ככה אני מאמין ללינקולן
    נדב 12/05/2020 18:59
    הגב לתגובה זו
    26 16
    אי אפשר לשקר לכל האנשים כל הזמן. חיזקת אותי שאנחנו באמת לפני קטסטרופה תודה.
    סגור
  • ר"מ משקר כל הזמן (ל"ת)
    yyy 12/05/2020 21:56
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • 35.
    שניר המצנן הנכבד
    ד"ר 12/05/2020 18:09
    הגב לתגובה זו
    20 9
    לכתוב כל הזמן רק שלילי,מוכרח להיות גם +
    סגור
  • 34.
    אינפלציה
    יוני 12/05/2020 18:03
    הגב לתגובה זו
    12 7
    נובעת כידוע לד"ר הנכבד מהרבה כסף הרודף אחר מעט סחורה,אך זה לא המצב כעת!
    סגור
  • 33.
    מילטון פרידמן
    מילטון פרידמן 12/05/2020 17:43
    הגב לתגובה זו
    23 12
    צודק אבל אם הממשל מצליח לשקר בהצלחה כבר שנים שאין אינפלציה אז לכאורה, אין בעיה. העניין הוא שיש אינפלציה גבוהה מהמדווח. בחוף המזרחי והמערבי האינפלציה ברמות של 4-5% לשנה. זה הבדל גדול לעומת המדווח, וזה עוזר לממשל בשחיקת החוב הממשלתי הנומינלי. מי שמשלם את המחיר זה הציבור דרך שחיקת כוח הקנייה וירידה ברמת החיים. מאז 2008 פרשו מיליוני בייבי בומרז לפנסיה ומזלם ששווקי המניות והאגח היו טובים כתוצאה מהוויסות המתמשך אז רמת החיים נשמרה. כשהמוסיקה תיפסק יתהווה משבר. בינתיים הכל טוב הבנקים המרכזיים השוויצרי והיפני מריצים מניות, ובלקרוק קונה פיוטשרס בלילה..
    סגור
  • 32.
    כל מדינות העולם משתמשת בדולרים המודפסים בתמורה לסחורה.
    משה ג. 12/05/2020 17:33
    הגב לתגובה זו
    12 1
    העולם כולו מוכר לארה"ב בעלת גרעון עצום ומשלמת בדולרים המודפסים עבור סחורות אמיתיות. כל זמן שטראמפ שמאמין בשיטה ימשיך לשלוט ודינות אחרות אפילו ישראל ימשיכו לאגור דולרים המצב ימשך. רק אם הסינים ואחרים יצליחו לקדם מטבעת אחרים הדולר ואיתו ארה"ב ירדו מגדולתם. כרגע לא נראה שזה יקרה.
    סגור
  • הם בחיים לא יעשו את זה
    גדי 13/05/2020 00:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המדינה שהכי תפסיד מי זה אחרי ארה"ב היא סין
    סגור
  • מעמד הפטרודולר כנראה הולך להשתנות בקרוב.
    רבקה 12/05/2020 18:04
    הגב לתגובה זו
    7 2
    יחסי ארה"ב וסעודיה עוברים שינויים בימים אלה.
    סגור
  • 31.
    לא הבנתי
    החביב 12/05/2020 17:09
    הגב לתגובה זו
    15 0
    לא הבנתי איך ההבנה של הציבור שמשקרים לו תגרום לאינפלציה
    סגור
  • 30.
    ניהול סיכונים כולל
    יוד1 12/05/2020 17:03
    הגב לתגובה זו
    12 0
    למה לא להדפיס כל כמות לנצח ? אפשר היה לשאול למה לשלוח "רק"1200 דולר למשפחה ולא 100,000 דולר או מליון .הסבה היא שכסף שהולך לאזרח-הולך לצריכה -שבשלבים קיצוניים באמת תייצר אינפלתיה. בל- רוב "ההדפסה" הולכת /נשארת בשוק ההון - אצל ה"דילרים "/בנקאים /קרנות גידור /שרוכשים ניירת שנקרית "שוק ההון". ומנפחים בועה אינסופית. רק כשל
    סגור
  • 29.
    וכאן הישראלים מבינים את זה? (ל"ת)
    יצחק 12/05/2020 16:51
    הגב לתגובה זו
    6 8
    סגור
  • 28.
    כמה שזה נכון. הציבור האמריקאי מטומטם
    שלומי 12/05/2020 16:47
    הגב לתגובה זו
    10 10
    והוא העביר את הטמטום לכל ציבור המשקיעים בעולם.ההקשעה היחידה שיש לה סיכוי זה הזהב. משקיעים, ראה הוזהרתם !!!!
    סגור
  • 27.
    ומה אצלנו? האם הממשלה חכמה או העם טיפש? (ל"ת)
    יעקב 12/05/2020 16:39
    הגב לתגובה זו
    2 11
    סגור
  • 26.
    איך אינפלציה אם הצריכה יורדת כי אנשים לא עובדים ובמזרח
    אני סתם שאלה 12/05/2020 16:32
    הגב לתגובה זו
    8 0
    מייצרים במלא התפוקה, מעבר לזה אתה צודק
    סגור
  • רק שאנשים יקנו פחות
    הם מייצרים 12/05/2020 17:13
    הגב לתגובה זו
    5 0
    פועל יצא המחירים ירדו ובין תקנה עוד אגחים אמריקאים לבטחון.עד שלא יקום מטבע או אמצעי תשלום בין מדינות שאינו דולאר אז ההדפסה תמשיך.
    סגור
  • 25.
    צודק אבל..
    היודע 12/05/2020 16:25
    הגב לתגובה זו
    6 1
    אתה כמובן צודק,אך זה נוח לכולם,למה שאנשים ירגישו ש"עובדים עליהם " אם זה טוב לכולם ?
    סגור
  • 24.
    עדיף לגמור עם המפולת שתבוא כבר, ולא להתפלל להמשך הרמאות
    רבקה 12/05/2020 16:16
    הגב לתגובה זו
    14 16
    קצת קשה להבין כיצד אדם מתפלל לכך שהבנקים המרכזיים ידפיסו ויקנו מכל הבא ליד. לידיעתך, השלב הבא יכול להיות משטר פאשיסטי!
    סגור
  • 23.
    דברים הפוכים ממה שנכתב באתר
    א.א 12/05/2020 16:16
    הגב לתגובה זו
    23 8
    הכתבה משקפת דברים הפוכים לגמרי ממה שנכתב כאן באתר לפני ימים אחדים על ידי פרופסור נודע שכתב בדיוק הפוך. מי הסמיך את הכותב לקרא ל"פד" שקרן וש"הפד , משקר? הבל הבלים
    סגור
  • מה הבעיה בריבוי דיעות? (ל"ת)
    רבקה 12/05/2020 16:45
    הגב לתגובה זו
    7 6
    סגור
  • 22.
    כל עוד רוב רובם של התמריצים יתבטאו כהעברות
    רון77 12/05/2020 16:10
    הגב לתגובה זו
    17 3
    בין חשבונות ולא כמזומן,אפשר להמשיך עם המשחק עד אין קץ.
    סגור
  • 21.
    חשוב להבין שזה לא שקר. כל עוד כולם מסכימים על משהו-הוא
    muda 12/05/2020 16:10
    הגב לתגובה זו
    15 4
    אמת. מעבר לזה בגלל שכמעט כל המדינות בעולם מדפיסות אז זה מתקזז אחת עם השנייה ואין סיבה שיהיה אינפלציה. עוד סיבה היא שהדולר הוא המטבע החזק בעולם ואין למדינות אחרות לאן לברוח חוץ מלדולר. אבל כן, אם תתחיל אינפלציה, אז הפער הבלתי נתפס בין הכלכלה הריאלית לכלכלה האמיתית ייסגר (ותהיה נפילה עצומה בבורסות).
    סגור
  • 20.
    העיקר שאתה יודע
    שי 12/05/2020 16:07
    הגב לתגובה זו
    6 2
    חכמלוג
    סגור
  • 19.
    ד"ר שניר...הציבור הישראלי ..גם לא מבין ש..התשלום יגיע ? (ל"ת)
    מוטי דבש 12/05/2020 16:03
    הגב לתגובה זו
    8 4
    סגור
  • 18.
    ברור שיש אינפלציה,מדד המחירים הוא בלוף
    המלך הוא עירום 12/05/2020 15:53
    הגב לתגובה זו
    27 22
    מי אמר שאין אינפלציה? הדירות קפצו פי 2,בגלל שמדפיסים פה כסף פשוט ביבי מהנדס את מדד המחירים שיצא 0 ואז עדר הטיפשים שמצביע ביבי לא ירגיש שגונבים אותו חחחחחחח
    סגור
  • 17.
    לא נראה לי שמבינים באמת מה הבנקים עושים
    תומר 12/05/2020 15:52
    הגב לתגובה זו
    8 1
    מה יהיו ההשלכות אם בכלל
    סגור
  • 16.
    דיי לבכות ! (ל"ת)
    אני 12/05/2020 15:52
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • 15.
    אנחנו כנראה עדים
    כלכלה חדשה 12/05/2020 15:51
    הגב לתגובה זו
    8 3
    לשינוי תפיסה, ומה שהיה נכון בעבר כבר לא יהיה נכון יותר...
    סגור
  • 14.
    היית יותר מידי באקדמיה
    חסר חוש ריח 12/05/2020 15:49
    הגב לתגובה זו
    10 5
    עקומת פיליפס נשברה התערבות ממשלתית היא הכרחית ולא בהכרח מזיקה (חוץ מביבי) הורדת ריבית אינה מייצרת אינפלציה. כשיש אבטלה ומחירי הסחורות נמוכים לחברות אין סיבה להעלות מחירים...בא נחכה קצת עם הסיפור של האינפלציה
    סגור
  • 13.
    השם?ההונאה/הנאה? הבנקאית הגדולה בהסטוריה-ניכתב ב2008
    כותבי תרחישים 12/05/2020 15:47
    הגב לתגובה זו
    5 7
    כתבנו כאן ב 2008 -וגם קודם- והזהרנו
    סגור
  • 12.
    מה יגרום לאינפלציה ?
    אנונימי 12/05/2020 15:45
    הגב לתגובה זו
    2 0
    האם ערעור האמונה או שמא ההתפרצות האינפלציונית תקרה רק כאשר המשק האמריקאי יחזור לרמות תעסוקה גבוהות/שעור אבטלה אפסי ?
    סגור
  • צפה ותבין
    מיכאל 12/05/2020 17:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    VELOCITY & The Money Illusion - Hidden Secrets Of Money Episode 7 - Mike Maloney
    סגור
  • 11.
    הקלה כמותית זו לא הדפסה
    דרור 12/05/2020 15:45
    הגב לתגובה זו
    10 11
    אתה טועה ומטעה. כאן לא מדובר בהדפסה. הבנק המרכזי קונה אגח ומזרים. בבוא היום ימכור את האג"ח ויספוג. זה שונה מהותית מהדפסה. לפי הכתבה נראה שאתה חושב שאתה החכם היחידי שנשאר וכל השאר טפשים. נו באמת?
    סגור
  • 10.
    זה לא על חשבון אמריקאים - זה על חשבון של כל העולם
    שמוליק 12/05/2020 15:41
    הגב לתגובה זו
    10 10
    הכל נכון, רק שמורחים אינפלציה על כל העולם. וזה בעצם מה שמאפשר הדפסות כל כך גדולות כי מורחים אינפלציה דק דק על כל העולם.
    סגור
  • כל העולם עובד בשביל האמריקאים הנהנתנים (ל"ת)
    YYY 12/05/2020 22:08
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 9.
    כתבה מדהימה ונכונה (ל"ת)
    אנונימי 12/05/2020 15:40
    הגב לתגובה זו
    8 10
    סגור
  • 8.
    כמה כמה שטויות אפשר לכתוב ??!! (ל"ת)
    דוד הגנן 12/05/2020 15:38
    הגב לתגובה זו
    11 5
    סגור
  • 7.
    לכותב -לאחרונה יש איזה כנופייה שמריצה את החוזים מעלה
    200 12/05/2020 15:33
    הגב לתגובה זו
    1 3
    בלילות שעון ישראל - זה הציבור האמריקאי ? ומה לגביי מילה על מר אובמה ?
    סגור
  • 6.
    אז למה ביבי לא מדפיס כסף ונותן לכול אזרח 500000 שח? (ל"ת)
    צרנוחה 12/05/2020 15:33
    הגב לתגובה זו
    3 10
    סגור
  • 5.
    די להפחדות !!!
    עומר 12/05/2020 15:32
    הגב לתגובה זו
    12 6
    הבנק המרכזי מדפיס כסף. כולם מקבלים. מייצרים עובדים ומקבלים את הכסף. זה מה שחשוב. פעם היה סחר חליפין. היום מחליפים שטרות. לא ביג דיל
    סגור
  • 4.
    אבל הציבור האמריקאי הוא לא זה שקנה בתחתית מרץ
    200 12/05/2020 15:32
    הגב לתגובה זו
    0 5
    הוא החל לקנות לא מזמן אז למה צריך לעזור לאותו ציבור ? שאלה טובה ...
    סגור
  • 3.
    אז מה הדוקטור מציע שלא ידפיסו כסף
    דוקטור לכלום 12/05/2020 15:30
    הגב לתגובה זו
    6 2
    ולא יעשו הקלה כמותית ואז לא תהיה אינפלציה . במקום להתלונן שיכתוב מה הפתרון שלו
    סגור
  • 2.
    ביבי טיפטף לעם ישראל שאנחנו מדינה עם כלכלה חזקה
    מעצמה כלכלית 12/05/2020 15:26
    הגב לתגובה זו
    10 16
    מסתבר שחודשיים חצי סגר עם חגים פורים, פסח, לג בעומר ושבועות שגם ככה לא עובדים גרמו למדינה להתמוטט . חודש לא עובדים בסך הכל .לעם טיפש מגיע ביבי הנוכל
    סגור
  • המדינה לא התמוטטה
    אבנר 12/05/2020 23:56
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בבלתן ו/או שמאלן.
    סגור
  • 1.
    נו צפוי
    אלון 12/05/2020 15:21
    הגב לתגובה זו
    15 9
    ביזפורטל מבצע תורנויות פסימיסטים לכותרות ראשיות. מאז 2008 הפד מדפיס כסף בכמויות והאינפלציה לא מרימה ראש.
    סגור
  • אז למה בכלל לעבוד אם אפשר להדפיס? (ל"ת)
    יהודי 12/05/2020 20:26
    הגב לתגובה זו
    9 3
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות