הדולר יעלה, הנה הסיבות

הדולר יעלה - השקל ייחלש; צפו להיפוך מגמה בשוק המט"ח; מה תהיה הרמה החדשה, מתי העליה תתרחש, ואיך זה קשור למשבר הקורונה?
 | 

אחת הטעויות הרווחות של משקיעים הינה חוסר היכולת להבחין בשינויים מבניים מבעוד מועד. ההנחה שמה שהיה הוא שיהיה גורמת למשקיעים ואנליסטים רבים לעשות טעויות קרדינליות. דוגמה בולטת לכך הינה התעלמות של חלק מחברות הדירוג מהתמורות השליליות שחלו במשק הישראלי. האחרונה לאשר את דירוג האשראי הגבוה של ישראל היתה S&P. דוגמה להערכות חסרות הבסיס עליהן התבססו שם היא הקביעה כי מתקיימת בישראל הסכמה פוליטית נרחבת על הצורך לרסן את החוב הציבורי. מציע  לחברים לצפות בטקס השבעת הממשלה. אין הסכמה על כלום.

בשוק המט"ח המקומי שב השקל ומתחזק תוך התקרבות לרמת שיא כל הזמנים. כולם מבינים שקל לשחק בשוק הישראלי ולהשפיע עליו, במיוחד בשעות הערב, סופי שבוע ומועדי פקיעת אופציות.

בנק ישראל, האוצר והמוסדיים ממשיכים להתנהל כאילו לא חל כאן שום שינוי. המשנה לנגיד בנק ישראל אנדרו אביר אמנם הזהיר את הפעילים ובלשונו העדינה טען בפניהם כי הערכת השקל שלהם מופרזת וכי בנק ישראל לא יהסס לפעול בשוק, אולם לנוכח מה שקורה כאן בימים האחרונים, די ברור שאף אחד לא לוקח אותו ברצינות וזה מסוכן. IF YOU WANT TO SHOOT SHOOT, DON'T TALK  אמר מישהו חכם והוא צודק. בנק ישראל משחק כאן משחק מסוכן שגורם ליותר ויותר שחקנים להצטרף למכרה הזהב שגילו בשוק המט"ח הישראלי. הם פשוט מנצלים את המשחק הידוע מראש של בנק ישראל ועושים עליו "קופה שמנה".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

למרות כל האמור לעיל אני סבור שקיימים גורמים כבדי משקל שיבואו לידי ביטוי השנה ויטו את הכף לטובת היחלשות השקל. הנה הסיבות:

היקף ההמרות של היצואנים פוחת. היצואנים ניצלו את רמת השערים הגבוהה בחודש מרץ והמירו כספים רבים או לחילופין הגנו על עצמם (משמעות הגנה היא כמו המרה בפועל) כך שהיקף ההמרות בחודשים הקרובים פוחת. חוץ מזה - המשבר הביא לירידה דרמטית בהוצאות - פיטורים, צמצומים וירידה בשכר בעיקר בענף ההיי טק. שער החליפין מהווה מרכיב משמעותי בקבלת ההחלטות והתחזקות השקל תרמה רבות לקיצוצים הצפויים.

כפועל יוצא צפוי העודף בחשבון השוטף שהיה אחד הגורמים העיקריים להתחזקות השקל, להצטמצם. סביר להניח שגם היבוא הצטמצם אולם להערכתי פחות. את זה נראה רק בספטמבר 2020.

מדיניות ההשקעות של הגופים המוסדיים הפכה אותם בשנת 2019 למוכר המט"ח הגדול בישראל(5.7 מיליארד דולר). הגופים המוסדיים מגנים על השקעותיהם בחו"ל באמצעות מכירת דולרים. כשהבורסות עולות הם מוכרים וכשיורדות הם קונים ללא שיקול דעת.  השנה הבורסות בירידה ועל כן המוסדיים נאלצים לרכוש מט"ח.

אף אחד לא יודע אם שוקי המניות יעלו עד סוף השנה. אמנם טראמפ ינסה בכל דרך להשפיע על מנת שזה יקרה, אולם נזקי המשבר עמוקים הרבה יותר והפגיעה בכלכלה העולמית לא תפסח על הבורסה. גם המשבר בין ארה"ב וסין הוא כבר הרבה מעבר לשלב המשחקים. זה לא ייפסח על שוקי ההון.

ישראל עומדת בפני סכנת הורדת דירוג אשראי. ההערכות שהכול יבוא על מקומו בשלום  ובשנה הבאה נשוב לנתוני צמיחה מרשימים ולהקטנת החוב הן במקרה הטוב משאלת לב ובמקרה הפחות טוב התעלמות מהמציאות ומהסיכונים. אף אחד לא רוצה לחשוב על גל נוסף ועל השלכותיו. הטיפול הלא מזהיר בלשון המעטה, בנזקי המשבר עד כה, יגבה מחיר כבד וידרוש משאבים רבים על מנת להחזיר את המשק הישראלי לפסי צמיחה ברת קיימא.

בנק ישראל יהיה חייב להתעורר ולהיות הרבה יותר אגרסיבי. הדיבורים על חלונות (ביחס לשער הדולר) אינם מציאותיים והשוק אינו קונה אותם. חייבים לגבות את הדיבורים במעשים וחשוב מכך חייבים לשנות את מיקום החלון (כרגע השוק סבור שהתחתית היא 3.5) שנקבע הרבה לפני פרוץ המשבר. מאז השתנו התנאים ועל מנת לסייע למשק חייב בנק ישראל להעלות את תחתית החלון לפחות ל 3.55 אם לא ל-3.6.

במהלך המשבר הזרים בנק ישראל לבנקים 7.5 מיליארד דולר באמצעות מכשיר ה  SWAP שכמוהו כהלוואה, סיפק נזילות וגרם להתחזקות השקל. הלוואה יש להחזיר ולצורך כך ייאלצו הבנקים לגייס דולרים (מה שיגרום לפיחות השקל כמובן) אולם משום מה בינתיים מגלגל הבנק את החוב קדימה, מספק להם חלונות נזילות והם מצדם ממשיכים לפטם את השחקנים הגדולים  ומעודדים בכך את המשך הפעילות הספקולטיבית.

בנק ישראל יצטרך להתחיל לצמצם את היקף ה  SWAP וברגע שזה יקרה יתרחש פיחות. הבנקים לא אוהבים את זה כי הספקולנטים הם מקור רווח גדול לבנקים אבל הגיע הזמן שגם בנק ישראל ייכנס מתחת לאלונקה היות ובינתיים המשק הישראלי החבוט גם כך, נחבט עוד יותר עקב עוצמתו המופרזת של השקל.

האוצר הגדיל משמעותית את החוב של מדינת ישראל במט"ח עם הגיוסים האחרונים (13 מיליארד דולר מתחילת השנה). כל בר דעת מבין שהימנעות מגידור החוב פירושה, תשלום ריבית גבוהה לעולם וסיכון אדיר לשינויי שער החליפין. הפיחות שהתרחש במרץ הביא לגידול של 12 מיליארד שקל בחוב! זה הימור מטורף שאסור למדינה נורמלית לקחת. מישהו שכנע את כחלון ששקל חזק טוב למדינה ולכן ההימור כדאי. המדינה צריכה לקוות שהשר הנכנס יהיה שקול ואחראי יותר. גידור החוב משמעותו פיחות השקל.

בעת האחרונה מתרבות ההתקפות שמבצעת ישראל בסוריה כנגד החיזבאללה ואיראן. גם גזרת לבנון מתחממת ומלחמת הסייבר מול איראן תורמת למתיחות. נראה כאילו שזה רק עניין של זמן עד שתבוא תגובת נגד וכשהיא תבוא אף אחד אינו יכול להעריך להיכן זה יגיע ומתי ייעצר. בניגוד להסלמה ברצועת עזה, התפתחות בגזרת סוריה/לבנון תגרום לתגובה בשוק המט"ח המקומי.

הודעת סיפוח השטחים תביא קרוב לוודאי להתפתחויות שליליות בגזרת ירדן ולסנקציות מצד האיחוד האירופי ואולי אף מכיוון רוסיה וסין. לסנקציות כאלה תהיינה השלכות כלכליות שעלולות להיות כבדות משקל וגם הן ישפיעו על שוק המט"ח. 

לסיכום אף אחד לא יודע לאן ילך הדולר אבל סביר מאד להניח שלא רחוק היום בו נראה את הצמד דולר שקל נע בסביבה חדשה ישנה 3.6-3.75.

הכותב הוא יועץ פיננסי ומנכ"ל אנרג'י פייננס לניהול סיכונים

החומר הכלול בסקירה זו ואפשרויות הפעולה המתוארות בה מובאים לצורך מידע כללי בלבד ואין לראות בהם משום המלצה ו/או ייעוץ לגבי כדאיות ההשקעה במניות/מט"ח ו/או מכשירים פיננסיים נשוא סקירה זו בפרט או בתחום הנגזרים בכלל. סקירה זו אינה מהווה תחליף לייעוץ ספציפי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם וכל העושה בה שימוש עושה זאת על דעתו ועל אחריותו בלבד.

תגובות לכתבה(116):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 92.
    האיש הזה בדיחה
    יובך 02/02/2021 11:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה מה שהוא אמר לפני 7-8 חודשים: https://www.bizportal.co.il/forex/news/article/788271
    סגור
  • 91.
    כמובן שהציטוט הנכון הוא:
    היועץ 01/06/2020 18:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    When you have to shoot, shoot. Don't talk אבל אצל פרנק כרגיל הכל לא מדוייק .
    סגור
  • 90.
    מציע שתחפשו ''ביזיון ושמו יועץ פיננסי'' (ל"ת)
    היועץ 01/06/2020 18:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 89.
    פרנק, זה הזמן המתאים להביא לנו את תירוץ הספקולנטים (ל"ת)
    העורב 01/06/2020 16:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 88.
    רק למען ההסטוריה - הדולר צונח מול השקל (ל"ת)
    משה 27/05/2020 14:51
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • טען עוד
  • 87.
    אחד הטעויות של משקיעים זה להקשיב לך
    אורי 27/05/2020 14:17
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אחת הטעויות של משקיעים זה להקשיב ליוסי פרנק שכבר עשור מבטיח דולר ב4.2
    סגור
  • 86.
    בשם האידאולוגיה השמאלנית
    שמאלן 26/05/2020 19:38
    הגב לתגובה זו
    1 2
    הכל שלילי יש מרכז ימין בשלטון שמאל טיפש אנחנו כמה דרגות מעליכם ככל שתשקיעו מאמץ להחריב את החיובי אנו מבינים מה רצונכם....
    סגור
  • לימין. פשוט הדולר לא יעלה, כי השוק מוצף בדולרים. זה הכל
    לא שייך כלל לשמאל או 31/05/2020 09:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשהפד זורק טריליונים של דולרים לשוק, הדולר לא יעלה. ענין של ביקוש והיצע.
    סגור
  • זוכרים איך סיפר ש''פישר ייבש את השוק מדולרים''? (ל"ת)
    מני 01/06/2020 16:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 85.
    בכותרת: הדולר יעלה! בסיכום:אף אחד לא יודע לאן ילך הדולר
    משה מיציע א 26/05/2020 19:18
    הגב לתגובה זו
    5 0
    זה רציני ?
    סגור
  • 84.
    לא ברור למה הדולר מעסיק אותו כל הזמן!!! (ל"ת)
    איש מוזר 26/05/2020 18:38
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • צודק ! לא ברור
    ניס 27/05/2020 08:59
    הגב לתגובה זו
    2 0
    צודק
    סגור
  • 83.
    לא מבין
    יואב 25/05/2020 19:08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    את הרעיון של התמונה הקופצת של יוסף פרנק עם כל מעבר דף,אין תמונה קשורה למשל של מרילין מונרו?
    סגור
  • 82.
    אף מילה על שבנק ישראל יושב על הר $ והפד' מדפיס בטירוף
    ממי 25/05/2020 18:34
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לבנק ישראל יש בערך 100 מיליארד דולר מהדולרים שקנה כדי להחליש את השקל. בנק ישראל שיחרר במהלך המשבר 5 מיליארד דולר והפיל את הדולר בחזרה. ככה שכל עליה תיבלם. הפד מדפיס בטירוף דולרים לכן קשה לראות את הדולר חזק בעולם לאורך זמן אם ההדפסה תימשך.
    סגור
  • 81.
    יוסי אתה מתעלם מהמצב הגרוע של ארה"ב הדולר יחלש (ל"ת)
    ס 25/05/2020 18:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 80.
    זו מסורת שלפני ההודעת הריבית של בנק ישראל השקל נחלש (ל"ת)
    בן הארץ! 25/05/2020 17:27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 79.
    תעשה כמותו - תפרוש ולא בשיא
    מקרה גורביץ' 25/05/2020 16:00
    הגב לתגובה זו
    8 1
    יוסי יוסי יוסי מה יהיה? תעשה לעצמך טובה ותפרוש קח את מה שנותר לך וסע ליהנות בחוף פלמחים כסף לא נשאר לך הרבה אבל לכרטיס אוטובוס כיוון אחד יש תעשה כמו גורביץ' - תרכין ראש
    סגור
  • 78.
    יוסי הדולר שלך בדרך לפח
    העורב 25/05/2020 15:47
    הגב לתגובה זו
    8 0
    מ2008 אתה מספר לנו על ההשקעה הכושלת ושמה דולר.
    סגור
  • 77.
    לא נמאס לך לכתוב את אותן תחזיות כוזבות כל כך הרבה שנים?
    שרון 25/05/2020 07:19
    הגב לתגובה זו
    9 0
    כבר שנים שהוא חוזה התחזקות של הדולר, ומה לעשות שזה לא קורה. המשק הישראלי מפגין חוסן ויש מספיק סיבות להיחלשות הדולר פה. לא יודע אם הוא כותב מפוזיציה או לא, כי נורא מוזר שהוא ממשיך לטעון כבר שנים את הטיעון שמופרך בכל פעם מחדש
    סגור
  • 76.
    יוסי אני מאד אוהב את האופטימיות שלך אבל....
    עמוס 24/05/2020 18:56
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אתה אומנם כותב הרבה עובדות, רק חבל שכולם רק בצד אחד של המתרס. מה לגבי חוסר האחריות של הפד, שמדפיס דולר בקצב הגבוה ביותר שהיה אי פעם ? מה לגבי גודל החוב הפדראלי של הממשל האמריקאי ? מה לגבי מחיר הזהב (שפעם היה מקור הגיבוי של הדולר). יוסי תמשיך להאמין בדרך שלך אבל לפעמים תעצור להריח את הפרחים.
    סגור
  • 75.
    זוכרים איך סיפר על "שנת הפאונד" ? (ל"ת)
    חמי 24/05/2020 16:52
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 74.
    נראה לי שאתה תעלה
    בני גור 24/05/2020 14:57
    הגב לתגובה זו
    10 1
    לפני שהדולר יעלה.
    סגור
  • 73.
    גם השקל וגם הדולר ייפלו מול הזהב
    אמיר 24/05/2020 12:24
    הגב לתגובה זו
    8 2
    אבל מה יקרה ביחס ביניהם? זה קשה להגיד.
    סגור
  • 72.
    כיצד ממן בנק ישראל את קניית הדולרים?
    נפיח 24/05/2020 11:27
    הגב לתגובה זו
    0 6
    הגענו כבר ל-120 מיליארד ברזרבות.כיד ממן בנק ישראל את קניית הדולרים לצורך ההגנה של שערו של הדולרץהאם הוא מדפיס כסף?
    סגור
  • 71.
    השאלה המעניינת היא לא מה יקרה לשקל מול הדולר
    אינםלציה 24/05/2020 11:25
    הגב לתגובה זו
    10 0
    השאלה המעניינת היא מה יקרה לדולר מול הזהב, דולר מול מניות, דולר מול נדל"ן. גם דולרים וגם שקלים מודפסים בלי הגבלה , צריך לבדוק ערך מטבע מול משהו שלא מודפס
    סגור
  • 70.
    לא יעלה ולא ירד
    י 24/05/2020 10:54
    הגב לתגובה זו
    9 2
    הדולר יציב סביב 3.5 ... כך ההוצאה השנתית לעובד בהיטק (שזה היום ענף היצוא מספר 1) היא 250000 דולר. נמוך מקליפורניה והחוף המזרחי אבל דומה לשאר ארה"ב. עלית הדולר תקטין את ההכנסות ירידת הדולר תצמצם את הפער (ואולי תביא לצמצום כוח האדם) ולכן כל עוד ההיטק בשילטון לא תהינה תנודות משמעותיות....
    סגור
  • 69.
    כל הסיבות למה אתה עלול לטעות
    8 24/05/2020 10:36
    הגב לתגובה זו
    14 3
    כל הסיבות למה אתה טועה: “ירידת שכר בהייטק" – לא תקרה. עדיין חברות מתקשות לגייס עובדים, כך שירידה לא תהיה. ואגב, הנאסדק כבר מגיע לרמה של תחילת השנה. “אף אחד לא יודע אם שוקי המניות יעלו לקראת סוף השנה" – אף אחד לא יודע. אבל סביר שיעלו. המשבר הולך ומסתיים, הקיץ מגיע, והפעילות הכלכלית מתחדשת. “ישראל עומדת בפני סכנת הורדת דירוג אשראי" – או שכן או שלא. סביר שלא. הגירעון כאן יציב הרבה יותר ממדינות אירופה וארה"ב. נכון שהטיפול במשבר הקורונה גרוע, אך הוא גרוע כלפי האזרח הבודד (העצמאי), אך לא ברמת התקציב הלאומי. “סוריה חיזבלה אירן" – דווקא הסיכוי לתגובה איראנית ירד, כי יש כניסה מאסיבית של כוחות איסלמיסטיים סוניים מטורקיה, ולא שווה להם לפתוח חזית מול ישראל במצב הזה. “הודעת סיפוח" – אני חותם לך שביבי לא יספח אפילו גרגיר אחד, אף פעם. לסיכום – באמת אף אחד לא יודע. הכל ספקולציות.
    סגור
  • 8
    יוסי 24/05/2020 13:03
    הגב לתגובה זו
    3 8
    ההבדל היחיד בינינו שאתה כותב ממשאלת לב ואני מעובדות.
    סגור
  • 68.
    הפוך גוטה הפוך
    חיים דרוק 24/05/2020 10:09
    הגב לתגובה זו
    4 2
    ברגע שמומחה כותב משהו צריך להמר הפוך . בהצלחה למהמרים
    סגור
  • 67.
    שנים אתה אומר דולר יעלה, בסוף יקרה (ל"ת)
    ברק 24/05/2020 07:51
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 66.
    היה לא מזמן 3.86..מעניין למה ואיך נתנו לזה להתרסק חזרה
    רובי 23/05/2020 21:19
    הגב לתגובה זו
    8 0
    אחרי שזה מה שבנק ישראל רצה והביא אתו לשם..מה זה מלמד עליו?שום ספקולנט לא יכול להתחרות ברזרבות של בנק ישראל ובכל זאת חזרנו לתחתית.
    סגור
  • 65.
    צפי הדולר
    לרון 23/05/2020 21:03
    הגב לתגובה זו
    7 2
    4-5$ תוך 5 שנים,אחר שנים של שקל חזק.כלכלה נחלשת שקל נחלש!
    סגור
  • 7-8 שקל לדולר תוך 50 שנה (ל"ת)
    משה מיציע א 26/05/2020 19:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 64.
    הכותב יוסי פינק אומר את זה 5 שנים והדולר רק יורד.... (ל"ת)
    רונן 23/05/2020 19:59
    הגב לתגובה זו
    15 0
    סגור
  • 63.
    הדולר הולך להמשיך להיחלש בטווח הארוך
    שי 23/05/2020 18:16
    הגב לתגובה זו
    8 0
    הדולר הולך להמשיך להיחלש בטווח הארוך
    סגור
  • 62.
    יוסי היה לך הזדמנות למכור ב 3.8 (ל"ת)
    סוחר 23/05/2020 18:13
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 61.
    הסנטימנט החיובי על הכסף והזהב חולק על הדעה הזו (ל"ת)
    פלורסנט 23/05/2020 13:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 60.
    חבל שלא שאלו אותי...
    דוד 23/05/2020 11:26
    הגב לתגובה זו
    6 1
    כשהדולר ירד ל 3.4 אמרתי שהוא חייב לעלות(לא טוב ליצואנים, בגלל שהגז יכניס הרבה דולרים בלה בלה...) כשהדולר עלה ל 3.85 אמרתי שהוא חייב לרדת(מגביר את יוקר המחיה בלה בלה..) ממש צריך להיות מומחה להבין שאנשים חיים מהתנודתיות בשערים ושאנחנו נדפקים מכל סיטואציה. מה שבטוח שהדולר יעלה ואחר כך ירד ושוב יעלה וירד... רק חבל שאני לא מקבל שקל עבור כל טור
    סגור
  • 59.
    דולר
    דין דין 23/05/2020 08:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הממשל האמריקאי מדפיס דולרים ומחלק לציבור החובות אדירים ולא נראה כיצד ישתלטו עליהם מכאן שהדולר אינו מטבע אטרקטיבי ואם זה המצב למה שערכו יעלה אצלנו.
    סגור
  • 58.
    5 שנים אתם אומרים זה. חלאס. רב הנסתר על הנגלה. (ל"ת)
    אורן 22/05/2020 23:45
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 57.
    הדולר חייב להתחזק
    דוד ס 22/05/2020 21:49
    הגב לתגובה זו
    56 4
    אם השקל לא יחלש לעומת הדולר זו בעיה גדולה ,
    סגור
  • 56.
    מטבע חסר ערך
    משה 22/05/2020 21:25
    הגב לתגובה זו
    9 14
    כמעט וירטואלי. בלון ירוק נפוח
    סגור
  • 55.
    אתה מתעלם מהכלכלה העולמית.
    איתי 22/05/2020 20:48
    הגב לתגובה זו
    3 7
    במיקרו אתה צודק, אבל אם תתייחס להדפסת הדולרים, האבטלה בארהב ובאירופה, הדולר עומד להתרסק בחצי שנה הקרובה.
    סגור
  • 54.
    הדולר מתחזק לעומת כל העולם חוץ מבישראל
    חיימון 22/05/2020 20:44
    הגב לתגובה זו
    9 1
    איך תסבירו שלמרות הדפסת דולרים ללא הגבלה מחירו עולה לעומת המטבעות החשובים בעולם? חוץ מהשקל...... העליה בדולר לעניות דעתי מוסברת בעיקר בגלל מאגרי הגז שיעשירו את קופת המדינה ויממנו את הגירעון וההוצאות הגבוהות. עכשיו שמחירי האנרגיה בריצפה צפוי שהשקל יחלש לעומת רוב המטבעות כולל הדולר.
    סגור
  • הנה ההסברים
    אופיר 24/05/2020 14:51
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סיבה ראשונה ביא שגם שאר הבנקים המרכזיים מדפיסים ללא הגבלה, ראה יורו פאונד וין למשל. סיבה נוספת היא שאנשים רואים בדולר safe heaven בעיתות משבר גם אם לא בצדק. אנו צפויים לראות אולי התחזקות זמנית של הדולר מסיבה זאת, ואחריה נפילה חזקה אולי התרסקות חסרת תקדים
    סגור
  • 53.
    דולאר יורו ואחרים
    Sas 22/05/2020 20:37
    הגב לתגובה זו
    2 1
    שקל יוביל כמטבע החזק בעולם בגלל שינוי מבני בקבוצות באנושות שישבו בארץ ישראל
    סגור
  • 52.
    סוף סוף אחד שמבין משהו
    אנונימי 22/05/2020 18:03
    הגב לתגובה זו
    11 9
    סוף סוף כותב איש חכם היודע היטב את אשר לפניו ולא מורח את אי ידיעתו על כתבה שלמה. תודה
    סגור
  • 51.
    מחלקים דולרים
    לכל אזרח שם 1500 דולר כל חודש מאז שהתחיל הקורונה י 22/05/2020 17:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לכל אזרח שם 1500 דולר כל חודש מאז שהתחיל הקורונה יורד
    סגור
  • 50.
    מחלקים דולרים
    לכל אזרח שם 1500 דולר כל חודש מאז שהתחיל הקורונה 22/05/2020 17:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכל אזרח שם 1500 דולר כל חודש מאז שהתחיל הקורונה
    סגור
  • 49.
    לכל גסי הרוח דעו שיוסי צודק. איך שאנחנו נראים קאוב היום
    סלע 22/05/2020 17:59
    הגב לתגובה זו
    12 14
    כלכלה רורסת, ח"כים גנבים, חדלי פרעון, משכנתאות נעצרו, הדלק פי שלוש, הוצאות ביטחון, מליון מובטלים וים של פרזיטים. על מה אתם רוצים שרל חזק. מה נהפכתם לדוד סם. יאללה להתפזר! הדולאר יעבור את ה 4 !
    סגור
  • 48.
    שטויות במיץ
    Am 22/05/2020 17:42
    הגב לתגובה זו
    5 2
    שטויות במיץ עוד אחד שעובד עבור העשירים שרוצים שער שקל חלש
    סגור
  • 47.
    יוסי , כמה אתה מופסד ???
    אנונימי 22/05/2020 17:24
    הגב לתגובה זו
    11 2
    סקירה גרועה וניתוח עלוב.אני מאמין שיוסי מושקע בהמון הפסדים בקניית דולרים
    סגור
  • 200% (ל"ת)
    חל 23/05/2020 08:33
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • חבוב - אי אפשר להפסיד יותר מ 100%. (ל"ת)
    פויו 24/05/2020 13:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 46.
    חגיגת השקל סוף
    בילי 22/05/2020 16:57
    הגב לתגובה זו
    6 4
    ביבי וכחלון יביאו את כלכלת ישראל לפשיטת רגל.
    סגור
  • 45.
    רשמו לפניכם .
    דרור 22/05/2020 16:32
    הגב לתגובה זו
    7 0
    נבדוק בעתיד את הדברים , עד כמה קש מאכילים אותנו הידענים והמתנבאים
    סגור
  • 44.
    רק שכחת שבנק ישראל יושב על מעל 100 מיליארד$
    ממי 22/05/2020 16:12
    הגב לתגובה זו
    7 0
    והוא ישחרר את הדולרים כדי לרסן את הדולר . יתרה זו גם מבטיחה את החוב הדולרי של המדינה ככה שאין כל צורך בגידור
    סגור
  • ממי
    לא שכחת אבל אתה כנראה לא בקיא במנגנונים.אין קשר בי 22/05/2020 17:32
    הגב לתגובה זו
    1 3
    לא שכחת אבל אתה כנראה לא בקיא במנגנונים.אין קשר בין השניים והצורך בגידור זועק לשמיים. מסכים שבנק ישראל ישחרר דולרים אבל ראית בעצמך שרק ב 3.90 הוא החל לפעות וגם אז לא ממש שיחרר אלה הלווה
    סגור
  • 43.
    גם שעון מקולקל מראה את השעה הנכונה פעמיים ביום
    שלום 22/05/2020 15:55
    הגב לתגובה זו
    13 1
    לו היית כזה מוכשר היית עושה כמה עיסקאות פורוורד מוצלחות ומפסיק לכתוב באתר
    סגור
  • 42.
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
    דירה=קורת גג 22/05/2020 15:49
    הגב לתגובה זו
    5 13
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
    סגור
  • 41.
    הפוך גוטה הפוך (ל"ת)
    הפוך 22/05/2020 15:09
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 40.
    מה שמצפים קורה להיפך..
    אנונימי 22/05/2020 14:45
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מכירת הגז לחו"ל אומורה לפעול לכיוון החלשת המט"ח
    סגור
  • 39.
    הכותב טועה באופן עקבי 10 שנים האחרונות, גגלו ותווכחו
    נו טוב 22/05/2020 14:30
    הגב לתגובה זו
    22 4
    במשך 10 שנים האחרונות הוא טועה שהשקל חזק מידי וצריך לרדת מול הדולר, והוא טועה כל הזמן הזה הדיבור שלו מפוזיציה מגוחך, למה שירד דרוג האשראי של ישראל כשהמדינה היא מהמצליחות יותר בטפול בקורונה?
    סגור
  • הכותב מופסד
    אנונימי 22/05/2020 17:22
    הגב לתגובה זו
    11 3
    הוא קנה לפני 10 שנים דולרים ומאז הערך שלהם רק ירד
    סגור
  • 38.
    המדינה בדרך להיות שילוב של הודו וארגנטינה
    חירותני 22/05/2020 14:19
    הגב לתגובה זו
    8 6
    1 ) הודו - עליה גבוהה מדי בשיעור האוכלוסין של מגזרים תרבותיים שמכבידים על צמיחת הכלכלה , אל מול שיעור האוכלוסין של המגזר התרבותי שעוזר לכלכלה לשגשג 2 ) ארגנטינה - עליה משמעותית במאפיינים של כלכלה לא מאוזנת וכזאת ששמה דגש על הוצאות ממשלתיות , במודע שאלו ייצרו חובות תופחים ועקב כך המיסים על האזרח היצרני יוגדלו וייצרו עוד יותר דיכאון כלכלי וכדור שלג של מגזר שיבין שהממשל לא מתעניין בזה שהמדינה תיהיה רווחית ומשגשגת , אלא העיקר והדגש הם על הוצאות ממשלתיות ושנאת המגזר התרבותי של יצירת שגשוג כלכלי ורווחי 3 ) אל שני אלו , צריך להוסיף מצב באופק העתידי של העשור הקרוב של אי הכרעה אזרחית על זהות מאפייני המדינה ( שממילא מצויים בין גרועים לבין פחות גרועים ... ) וחוסר יכולת משילותית , והרבה אנשים עדיין לא מבינים ולא מעכלים את סיום הכהונה של ביבי , וחושבים שהמצב המדיני / ממשלתי הוא משהו רגיל ומובן מאליו בשביל מדינת ישראל, אבל סיום כהונת ביבי הוא בעצם תנודה תת קרקעית ועוצמתית שתוביל להתגברות והתפרצות של הנהר הקומוסוציאליסטי שפשוט תפיל את הסכר הנאציונאלסוציאליסטי שביבי גרם לשיא בביסוס מאפייניו
    סגור
  • 37.
    אוי יוסי
    גיבוב של סיבות לא קשורות, אשר חלקן עשויות להתרחש כ 22/05/2020 14:18
    הגב לתגובה זו
    14 3
    גיבוב של סיבות לא קשורות, אשר חלקן עשויות להתרחש כמעט בכל זמן ומסתכמות בניחוש בלבד. לא זאת הדרך לנתח כיוון של מטבע, אשר החיזוי עליו קשה עד בלתי אפשרי גם כך. מצפה מכתבה שמתיימרת להציג ניתוח מקצועי להצגת דברים קצת יותר מעמיקה ומנותחת.
    סגור
  • 36.
    שאלה גדולה לביזפורטל
    ליבי 22/05/2020 13:49
    הגב לתגובה זו
    10 0
    למה בהצגת המדדים, לאלה מאירופה, אסיה, וארה"ב, אתם מציגים את השינוי מתחילת השנה, ובאילו של ישראל אין נתונים כאלה-אין לכם גישה למדדים בישראל ???
    סגור
  • 35.
    בנק ישראל אחראי על ירידת הדולר - ירון ספסר ראשי - תמך
    גיל 22/05/2020 13:33
    הגב לתגובה זו
    24 0
    במוסדיים שנתקעו עם קושי נזילות של 3 מיליארד ש"ח - במקום להעניש אותם (למרות שהכסף של הציבור). אם הנגיד לא ימכור דולרים יעלה ל 3.7 ואפילו 3.8
    סגור
  • 34.
    תודה רבה
    mg 22/05/2020 13:19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    החוב הדולרי הלא מגודר הוא באמת פארסה
    סגור
  • 33.
    צודק, בניתוח אבל 4 ש"ח לדולר יותר מציאותי (ל"ת)
    ין יפני 22/05/2020 13:16
    הגב לתגובה זו
    3 5
    סגור
  • 32.
    לפי דעתי דולר צריך להיות לפחות 4.5 ש"ח (ל"ת)
    PAN 22/05/2020 13:09
    הגב לתגובה זו
    8 5
    סגור
  • 31.
    מה עם הליש״ט
    אציק 22/05/2020 13:08
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אמר שזה יהיה המטבע של 2019 סתם חרטתן
    סגור
  • הזדמנות קניה מתחת ל -1.20 לדולר אבל צריך סבלנות (ל"ת)
    ין יפני 22/05/2020 16:46
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 30.
    זיכרון לטווח ארוך
    זוכר 22/05/2020 12:45
    הגב לתגובה זו
    15 2
    אני זוכר אותך מתלונן באתר כלכלי אחר בתחילת 2017 אחרי שהדולר שבר מטה את 3.75 כמה ניסית לתרץ את העובדה שהדולר חייב להיות מעל 3.80 אך ללא הועיל והשוק אמר את שלו כנראה שאתה עדיין מחכה, עדיין מתרץ את הפוזיציה
    סגור
  • זוכר
    יוסי 22/05/2020 15:34
    הגב לתגובה זו
    0 10
    אתה לא זוכר נכון. הטווח עליו אני מדבר הוא 3.6-3.7
    סגור
  • 29.
    יוסי אתה טועה , בנק ישראל להעלות את תחתית החלון לפחות
    בני 22/05/2020 12:43
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ל 3.90-4.00 שקל. המדינה חיה על ייצוא וצריכה דולר חזק.
    סגור
  • 28.
    כבר עשור אומרים שהדולר יעלה . הוא פשוט מת
    הדולר 22/05/2020 12:37
    הגב לתגובה זו
    14 0
    אם הנגיד והנגידה המהוללים תמכו בדולר ע"י קנייה זה פשוט גוויה מהלכת
    סגור
  • 27.
    ברברן...
    בועז 22/05/2020 12:33
    הגב לתגובה זו
    11 0
    גם אמר שיגיע לשער 4 ש"ח לדולר
    סגור
  • 26.
    מאז שאני קורא אותך לפני עשרים שנה אתה חושב שהדולר יעלה.
    אחד שמכיר 22/05/2020 12:17
    הגב לתגובה זו
    13 0
    ולמרות עשור של התערבות מאסיבית של בנק ישראל ולמרות שפערי הריביות לא תומכים הדולר סה"כ 3.5. אם השווקים יהיו תנודתיים אולי יעלה טיפה אבל בגדול המגמה שלו למטה.
    סגור
  • אחד שמכיר
    יוסי 22/05/2020 15:32
    הגב לתגובה זו
    1 6
    כנראה שאתה לא ממש מכיר היות ואני לא כותב שערים שנה וכשכן אני טוען תמיד שהדולר יעלה מ 3.5 ובטח מ 3.4 ועובדתית זה תמיד קרה. אם תמצא מקום בעשור האחרון שבו אמרתי שהדולר יעלה כשהוא היה ב 4 או אפילו ב 3.8 אשמח. כל טורי מפורסמים.
    סגור
  • אתה ממש עילוי יוסי
    מני 01/06/2020 17:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין פלא שזרקו אותך מכל המדרגות בכל מקום
    סגור
  • 25.
    בטוח יעלה גם ירד (ל"ת)
    דור 22/05/2020 11:50
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 24.
    ומה עם הדולר?התקציב והגירעון והאבטלה של ארצות הברית?
    שי.ע 22/05/2020 11:48
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הדולר בדרך למטה.
    סגור
  • שי
    יוסי 22/05/2020 15:30
    הגב לתגובה זו
    0 4
    שנים מדברים על זה וכלום לא קורה. אולי העולם השתנה ?
    סגור
  • 23.
    הפד מתעתד להזרים לשוק טריליונים של דולרים החל מיוני
    לא בטוח שהדולר יעלה. 22/05/2020 11:43
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שנה זו, כלומר בעוד פחות מחודש. לא ברור איך שער הדולר יעלה בשקלים כשיש הזרמה מסיבית כל כך של דולרים . אולם הכל יכול לקרות במדינתנו הקטנטונת.
    סגור
  • לא בטוח
    יוסי 22/05/2020 15:29
    הגב לתגובה זו
    0 3
    אתה צודק אולם ההשפעה לא תהיה כל כך דרמטית לדעתי.
    סגור
  • 22.
    לא נמאס לך
    שי 22/05/2020 11:39
    הגב לתגובה זו
    9 0
    אתה כותב שנים על הדולר. טעית לאורך ולרוחב, אבל זה לא מפריע לך לפרסם שוב את הגיגך, אתה פשוט ליצן לא מומחה ולא נעליים לפחות ציין את כל הכתבות שלך בעבר שטעית ובגדול
    סגור
  • שי
    יוסי 22/05/2020 15:28
    הגב לתגובה זו
    3 5
    ראשית ממש לא נמאס לי ואני מאד נהנה לכתוב ועוד יותר לקבל תגובות(כולל הטרולים והמתחרים למיניהם שמנסים להכפיש אבל אף אחד לא יעמוד מולי באומץ עם שם מלא). שנית אם ננתח את המאמרים שלי לאורך שנים הרי שברוב הפעמים צדקתי כי אני אומר דבר פשוט- לקנות דולרים בכל פעם שהוא יורד לכיוון 3.5 והרבה יותר כשהוא יורד מתחת מהטעם הפשוט שמקומו הטבעי(לטעמי) הוא סביב 3.65 . כשהוא עולה מעל 3.70 אני הראשון שרץ למכור. לעיתים אני טועה וזה לגיטימי. רק כותבים אנונימיים לא טועים אף פעם
    סגור
  • מתחרים ? איזה מתחרים בדיוק יש לך ? (ל"ת)
    תום 01/06/2020 17:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 21.
    הסיבות לא משכנעות .לא נילקחה אפשרות לריבית שלילית בארהב
    האמיתי 22/05/2020 11:38
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לדעתי הדולר ישאר חלש מול השקל!
    סגור
  • לא תהיה ריבית שלילית בארה"ב - EVER (ל"ת)
    ין יפני 22/05/2020 16:48
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 20.
    כתבה מעולה.
    איריס 22/05/2020 11:26
    הגב לתגובה זו
    1 11
    ניתוח מעולה וללא ספק מאמינה שזה מה שיקרה.
    סגור
  • 19.
    עברת מגלובס לביזפורטל לפמפם על הדולר (ל"ת)
    10 שנים מפמפם על הדו 22/05/2020 11:23
    הגב לתגובה זו
    11 2
    סגור
  • 18.
    לא יעלה
    שייקה 22/05/2020 10:47
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מדפיסים דולרים כמו מטורפים. יש דולרים כמו זבל בשוק איך יעלה?
    סגור
  • 17.
    ציטוט:"אף אחד לא יודע לאן ילך הדולר=וכתבה על,,,כלום???
    כותבי תרחישים 22/05/2020 10:43
    הגב לתגובה זו
    7 0
    זה רציני
    סגור
  • 16.
    הכותב משדר מזה זמן אותות מצוקה
    משקיע נבון 22/05/2020 10:26
    הגב לתגובה זו
    7 0
    וכותב עמוק מתוך פוזיציה.
    סגור
  • 15.
    בנק ישראל ישמור על שער הדולר הנוכחי לאורך זמן
    א. ד. ויסטובסקי 22/05/2020 10:20
    הגב לתגובה זו
    0 3
    בנק ישראל ישמור על שער הדולר הנוכחי לאורך זמן. הסיבה לכך היא החלטת ממשלה שיעד האינפלציה ישמר בטווח של 1%-3%. משבר הקורונה והגרעון שנוצר בעקבותיו צפוי להפעיל לחצים אנפלציונים בעיקר כתוצאה מהעלאות המיסים הצפויות לכיסוי הגרעון. לכן בנק ישראל ינסה לשמור על שער הדולר ככל שיוכל. קיימת אפשרות שהממשלה תגדיל במקצת את טווח שער הדולר אך אם הדבר יתרחש הוא יעשה במשורה ולכן אין לצפות למהפך משמעותי בשער הדולר.
    סגור
  • 14.
    העתיד קשה לצפיה ההיסטוריה ברורה
    החזאי 22/05/2020 10:18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הכותב מטיף שנים לצורך בהתערבות בשוק המטח והלאת שער הדולר עכשיו יש לו תחזית שער הדולר יעלה (קצט) אני מעדיף שיזה את העבר ואת היסטוריית שערי המטבע, שם אולי תהיה לו הצלחה
    סגור
  • 13.
    שקל ספקולטיבי
    זיזו 22/05/2020 10:15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    גם בלי כל הפרשנות. השקל חזק מידי למדינה קטנה כמונו.
    סגור
  • 12.
    אתה קשקשן מארץ הקשקשנים
    אילן 22/05/2020 09:54
    הגב לתגובה זו
    6 2
    "בשוק המט"ח המקומי שב השקל ומתחזק תוך התקרבות לרמת שיא כל הזמנים." מאיפוא הבאת את זה ?
    סגור
  • אילן
    יוסי 22/05/2020 15:21
    הגב לתגובה זו
    4 5
    קודם כל איפה למדת להתבטא כך ? שנית הבאתי את זה מאתר בנק ישראל למרות שאני מדקלם את הנתון מתוך שינה . שיא כל הזמנים נקבע בפברואר/מרץ השנה. אולי הטעות שלך נובעת מכך שאתה מתייחס לדולר ואני(ובנק ישראל) מתייחס לסל ואולי היא נובעת מכך שלא שמת לב ששינו השנה את מקדם הסל. בכל אופן הגסות אינה במקומה. שבת שלום
    סגור
  • 11.
    שנים אני ממתין
    רפי 22/05/2020 09:50
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הסיבות להיחלשות השקל לא משתנות ובכל שנה אנחנו מתבדים שוב , הערכתך טובה כמו של כלכלן אחר שיכתוב בדיוק ההיפך.
    סגור
  • שייקה
    יוסי 22/05/2020 15:18
    הגב לתגובה זו
    0 5
    אף אחד לא טוען שאני צודק ואחרים טועים. אם אתה מחכה שנים אתה פועל לא נכון היות ופעמים רבות השקל נחלש והגיע אף ל 3.9 ו 4. שקל זו לא מניה. יש טווח הגיוני ויש שערים לא הגיוניים גם בעלייה(כמו במרץ) וגם בירידה. בלי שום קשר הסיבות להיחלשות , בעיקר כלכליות השתנו מהותית.
    סגור
  • 10.
    הלואי שאתה צודק אבל אף אחד לא יכול לנבא מה יהיה (ל"ת)
    שלמה 22/05/2020 09:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 9.
    מדפיסים דולרים
    שייקה 22/05/2020 09:24
    הגב לתגובה זו
    3 1
    כל עוד האמריקאיפ מדפיסים דולרים כמו מטורפים הדולר לא יתחזק. יש בשוק הרבה יותר דולרים משקלים. המשוואה פשוטה. 3.2 יותר הגיוני מ 3.7.
    סגור
  • שייקה
    יוסי 22/05/2020 15:15
    הגב לתגובה זו
    1 4
    אנחנו שומעים את אותה מוסיקה כבר למעלה מעשור. בפועל למעט פעם אחת ב 2008 הדולר לא הגיע ל 3.2. לעומת זאת ל 3.70 ומעלה הגיע כבר פעמים רבות מאז. מסקנה ? מה כדאי לעשות ?
    סגור
  • 8.
    מה לגבי כל ההדפסות של הפד? זה לא ישפיע? (ל"ת)
    אנונימי 22/05/2020 09:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    מה לגבי כל ההדפסות של הפד? זה לא ישפיע? (ל"ת)
    אנונימי 22/05/2020 09:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אנונימי
    יוסי 22/05/2020 15:13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אף אחד לא יודע להעריך את עוצמת השפעת ההדפסות ואת ההשלכות לטווח ארוך. כולם מנחשים וחלק יהיו צודקים ואחרים לא
    סגור
  • 6.
    הקורונה פוגעת יותר ממנו
    לצערי 22/05/2020 09:13
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אתה שנים כותב על המטח וההפך תמיד קורה אולי די לנחש
    סגור
  • 5.
    כתבה של בעל עניין שרוצה שהדולר יעלה (ל"ת)
    אנונימי 22/05/2020 09:13
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 4.
    קןרונה קורונה קורונה
    יגאל 22/05/2020 09:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אחרי קיץ מגיע חורף (ככה זה תמיד....).
    סגור
  • 3.
    למה המוסדיים צריכים לרכוש מטח כשהבורסה בארהב יורדת? (ל"ת)
    שאלה ליוסי 22/05/2020 09:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • תשובה
    יוסי 22/05/2020 15:11
    הגב לתגובה זו
    6 0
    היות ומדיניות ההשקעות שלהם מחייבת 80% הגנה על השקעות בחו"ל אז כשהבורסה עולה הם חייבים למכור דולרים על מנת לשמור על ה 80% ולהיפך כשהיא יורדת. שים לב לקורלציה מדהימה בין מדדי המניות בארה"ב והדולר שקל,לאחרונה
    סגור
  • 2.
    עד מתי מערכת ביזפורטל תטעו את האנשים
    בחודשיים האחרונים יצאו אצלכם מס כתבות שהשוק ירד חז 22/05/2020 08:51
    הגב לתגובה זו
    8 0
    בחודשיים האחרונים יצאו אצלכם מס כתבות שהשוק ירד חזקעם הסבר מדופלם עכשיו הבאתם את יסי פרנק שכבר שנים אומר שהדולר יעלה אז אומר כל:הדולר זה משחק אפס אם פה יעלה במקום אחר ירד כל הנימוקים הכלכליים שלל אינן נכונים מכיון שגם במקומות אחרים בעולם המשק נפגע ותתפלא בישראל יחסית הוא נפגע פחות
    סגור
  • 1.
    תמיד אותו סיפור
    הכתב הזה שנים טוען שהדולר יעלה. בפועל זה לא קורה א 22/05/2020 08:47
    הגב לתגובה זו
    7 0
    הכתב הזה שנים טוען שהדולר יעלה. בפועל זה לא קורה אף פעם. תמיד מדשדש בין 3.45-3.55. כתבה מיותרת
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות