בנק ישראל צריך להתעורר - החלשת השקל היא קריטית

התחזקות המטבע המקומי גורמת לירידת הביקוש לתוצרת מקומית - זה מסוכן לכלכלה; יש להפעיל מדיניות מוניטרית אגרסיבית שתחליש את המטבע המקומי ותוביל להגברת הביקוש לתוצרת מקומית
 | 

עליית ערך המטבע של מדינה כנגד שערי המטבעות של מדינות אחרות משמעותו ייקור מחיר הסחורה המקומית עבור תושבי חו"ל והוזלת מחיר הסחורה המיובאת מחו"ל עבור תושבי המדינה.

פועל יוצא משינוי כזה הוא עליית הייבוא וירידת היצוא של סחורות ושירותים, וכתוצאה מכך ירידת הביקוש לתוצרת המקומית. בעת הזו, שבה כל המשקים בעולם מצויים בשפל כלכלי עמוק המלווה בירידה חדה בביקוש לסחורות ולשירותים, מדינות שונות ברחבי העולם מנסות להחליש את המטבע שלהן כנגד מטבעות של מדינות אחרות, זאת כדי להאיץ את יציאתן מהשפל.

מדיניות מוניטארית מתאימה של הבנק המרכזי עשויה להשפיע על שער החליפין ולפיכך להשפיע על הביקוש לסחורות ולשירותים.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מאחר שגורם ראשון במעלה המשפיע על שער החליפין הינו תנועות ההון מחו"ל להשקעה בנכסים מקומיים ותנועות ההון מהמשק להשקעה בנכסי חו"ל, הרי שמדיניות מוניטרית מתאימה של הבנק המרכזי עשויה להגביר תנועות הון אלו ובכך להשפיע על שער המטבע המקומי.

באירופה בארה"ב וכן במדינות אחרות ברחבי העולם ננקטת על ידי הבנקים המרכזיים מדיניות מוניטרית מרחיבה המתבטאת בהדפסת טריליוני דולרים ובהפחתת הריבית לאפס. בנקים מרכזיים אלו גם מאותתים על כך שבעתיד תימשך מדיניות זו ולכן מאותתים על כך שבכוונתם לפעול להחלשת המטבע שלהם גם בעתיד. מדיניות כזו דוחפת משקיעים להשקיע את כספם במדינות שבהן צפויה התחזקות של המטבע בעתיד. לפיכך בנקים מרכזיים שאינם פועלים באגרסיביות לשם החלשת שער המטבע המקומי למעשה מגבירים את תנועות ההון נטו להשקעה פיננסית במשק שלהם, תנועות הון המובילות להתחזקות המטבע המקומי.

בישראל שער המטבע המקומי חווה פיחות עמוק בתחילת המשבר, עקב בריחת הון מסיבית שנבעה מבהלה של הציבור ואי ודאות של המשקיעים ביחס להשפעת המשבר. באותה העת, התערב הבנק המרכזי באופן מסיבי ומכר מטבע חוץ בהיקפים ניכרים כדי למתן ולהוריד את שער החליפין של הדולר. מאז המשיך הדולר להיחלש וכיום הגיע לרמה הנמוכה מזו שבה היה ערב המשבר.

אם רוצים לעודד את הפעילות הכלכלית בארץ, יש לפעול לפיחות המטבע המקומי על ידי מדיניות מוניטרית אגרסיבית במידה מספקת ועל ידי איתות על הכוונה לשמר מדיניות שתחליש את המטבע המקומי.

פרופ' נסים בן דוד הוא נשיא האקדמית גליל מערבי

תגובות לכתבה(73):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 58.
    למה נותנים במה לשטויות האלה
    יואב 25/06/2020 19:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא כלכלן זה אלכימאי מודרני
    סגור
  • 57.
    בכל העולם
    פאר 23/06/2020 18:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פיחות מטבע רק אצלנו ייסוף
    סגור
  • 56.
    פיחות פירושו ,אינפלציה
    אחד 22/06/2020 13:41
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אינפלציה פירושה העלאת ריבית שתמוטט את מגדל הקלפים שנבנה פה ,בחסות ריבית אפס. הנגדיד לכוד במניפולציה של עצמו. תודה לפישר.
    סגור
  • 55.
    הייצו נהרס, ההיטקנהרס והנגיד לא
    אנונימי 22/06/2020 12:48
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עושה פיחות, למה הוא מחכה??הוא קונה מיליארדי דולרים על חשבון הציבור למה זה?
    סגור
  • 54.
    נגיד שמבטיח פיחות ולא מבצע
    אנונימי 22/06/2020 12:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה נגיד שמשתמש בכספי הציבורומשקר לעם...גורם להרס הכלכלה,להרס הייצואנים ההיטק והחברות..נגיד תתפטר אל תהרוס את ההיטק והחברות עם דולר נמוך
    סגור
  • טען עוד
  • 53.
    נגיד שמבטיח פיחות ולא מבצע
    אנונימי 22/06/2020 12:00
    הגב לתגובה זו
    1 1
    זה נגיד שמשתמש בכספי הציבורומשקר לעם...גורם להרס הכלכלה,להרס הייצואנים ההיטק והחברות..נגיד תתפטר אל תהרוס את ההיטק והחברות עם דולר נמוך
    סגור
  • 52.
    לפטר הנגיד-לא מבצע פיחות
    מוצי 22/06/2020 11:40
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הורס את הייצוא, ההיטק וגורםלנזק למדינה ולכספי ציבורהנגיד- תתפטר לאלתר
    סגור
  • 51.
    בנק ישראל להתעורר - אין לכם הנהלה
    עובדת 17/06/2020 08:43
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מדוע ממתינים ולא יוצאים בועדת איתור?!! מנכ״ל וסמנכ״לים הודיעו על סיום עבודתם, חלקם עברו את המועד בו היו אמורים לסיים. לא החל אפילו תהליך איתור, פשוט ביזיון.
    סגור
  • 50.
    טעות רצינית של הכותב
    משה 14/06/2020 20:34
    הגב לתגובה זו
    3 3
    בנק ישראל מעונין בדולר חלש ושקל חזק בניגוד להצהרות השיקריות שלו ....נגיד בנק ישראל הוא עבד נרצע של ביבי ולכן עושה הכל אבל הכל כדי שהדולר לא יעלה
    סגור
  • 49.
    בנק ישראל
    אורי 14/06/2020 17:23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מאז שהנגיד הנוכחי קיבל את המינוי הבנק ב"קומה". שום פעילות תומכת כלכלה מקומית. תתעוררו כבר .
    סגור
  • 48.
    בנק ישראל תתעוררו
    טלי טולדו 14/06/2020 16:05
    הגב לתגובה זו
    8 1
    היצוא שלנו חשוב וכך גם עובדי ההיטק שמתחילים לצערי לפטר אותם.אתם חייבים להתערב עכשיו! הדולר חייב להתחזק מול השקל!
    סגור
  • 47.
    פיחות = סובסידיה לחברות ההי טק הזרות ולטיקונים
    י 14/06/2020 14:50
    הגב לתגובה זו
    4 1
    הצרכן בישראל משלם כ8 עד 10 שקלים על כל דולר מיבוא בגלל מיסים וחוסר תחרות! היצוא העיקרי של ישראל (עובדים בהי טק) יפגע ... כשהדולר עלה פחתו! הכנסות המדינה!!! פתיחת השוק לתחרות זה הדרך הנכונה אבל היא מתנגשת עם האינטרסים של הטיקונים
    סגור
  • 46.
    האם נגיד בנק ישראל סובל מפיצול אישיות?
    שגיא 14/06/2020 13:44
    הגב לתגובה זו
    12 2
    בשנים האחרונות, כל נגידי בנק ישראל כולל הנגיד הנוכחי קנו מיליארדי דולרים כדי להחליש את השקל, אבל, לפני חודשיים כשהדולר חצה את ה 3.80 הנגיד מכר 15 מיליארד דולר כדי לחזק את השקל. האם יש לנו שני נגידים שנלחמים זה בזה ואנחנו לא ידענו מזה?
    סגור
  • כן (ל"ת)
    אבי 14/06/2020 20:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 45.
    בנק ישראל נכשל בשמירה על יציבות המטבע
    זה עצוב 14/06/2020 13:17
    הגב לתגובה זו
    3 1
    חד משמעית.
    סגור
  • 44.
    להיות בשקט
    פאר 14/06/2020 13:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הנגיד ישן
    סגור
  • 43.
    מחר ירידות בעולם, הדולר יזנק
    מחר 14/06/2020 12:49
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תעקבו אחר אתר שמאפשר מסחר בכל סוף השבוע וגם ברגע זה ותראו את החוזים תולעים 200 נקודות. חפשו IG Weekend Trading
    סגור
  • 42.
    האוצר ,מפקיר את המשק והייצוא ,פעולה פשוטה
    חלם 14/06/2020 12:46
    הגב לתגובה זו
    4 1
    הודעה על ביטול מס רווחי הון על פקדונות דולריים, תטיס את הדולר ל 3.7 בתוך כמה ימים. המדינה .רוויי הרבה יותר מחשבון הסחר מאשר הקיטון במס. ממילא אין רווחי הון כעת
    סגור
  • 41.
    יתרות מטח קרוב ל140 מליארד
    עשה גם עשה 14/06/2020 12:26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל המטבעות הופכים לנייר טואלט, כדאי לחשוב חכם יותר ואם כבר להדפיס אז לקנות רק מניות , זהב , נדלן... כשהמערכת העולמית תתאפס לפחות נהיה המדינה שהרווחה מהעניין.
    סגור
  • 40.
    שער הדולר הנוכחי יחייב חברות הייטק לפטר כבר ברבון הזה
    יזם ותיק 14/06/2020 10:49
    הגב לתגובה זו
    9 1
    חברות הייטק משלמות שכר בשקלים ומכניסות דולרים. הצניחה בשער הדולר גורמת לחלק גדול מאד מחברות הייטק במשק לחרוג מההתחייבויות שלהם למשקיעים/דירקטוריון והן יאלצו לפטר כי אין שום דרך להגדיל בצורה דרמטית בבת אחת את המכירות ובמיוחד בימי קורונה
    סגור
  • למה אתה חושב שחברות לא מגדרות
    בנצי 14/06/2020 12:46
    הגב לתגובה זו
    1 2
    חברות עושות גידור, חלקו יותר מוצלח וחלקו פחות מוצלח. כמו כן עצם התנודתיות המאד גדולה לשני הכיוונים (בתחילת המשבר הדולר זינק לסביבות 3.8) מייקרת מאד את ביצוע הגידור. ובנוסף - למאות חברות הייטק קטנות (5-100 איש) לא תמיד יש סמנכ"ל כספים עם מספיק ידע כדי לגדר כמו שצריך ואז בכלל המצב רע
    סגור
  • הבעייה שבנק ישראל חוטא פעמיים
    דולר 14/06/2020 13:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כאילו מציב רף תחתון אבל ממשיך לא להתערב כעת. הם כבר לא יודעים עד כמה צריך לגדר
    סגור
  • חברות כאלה צריכות לעבוד עם גידור
    אבי 14/06/2020 11:18
    הגב לתגובה זו
    1 5
    לבכות לממשלה בגלל שהימרת לא נכון על שער הדולר - מטומטם ועקום. ממש חבל שחברות מתנהלות בלי הבנה פיננסית מינימלית.
    סגור
  • 39.
    איפה הנגיד ?
    תתעוררו 14/06/2020 10:44
    הגב לתגובה זו
    8 1
    הנגיד בארהב , יום יום נותן סקירות ותומך בכלכלה. רק כאן ישנים . תעזור לנו היצאונים . אנחנו הקטר .
    סגור
  • 38.
    3 הבנקים המרכזיים בעולם - יפן - יורו - פד, כולם מדפיסם
    אדם 14/06/2020 10:26
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אז או שיש לנו בנק מרכזי שיודע מה שכל האחרים לא יודעים, או שפשוט בישראל כמו בישראל מתעוררים תמיד מאוחר מידי.
    סגור
  • 37.
    פיחות שווה העלאת ריבית
    אחד 14/06/2020 10:26
    הגב לתגובה זו
    3 1
    בנק ישראל לכוד בין רצון להחליש את הדולר לעליה באינפלציה שתפוצץ את הבועה של נדלן ונכסים פיננסים.
    סגור
  • 36.
    הנגיד ועוזרו אנדרו ישנים
    מביך 14/06/2020 10:22
    הגב לתגובה זו
    6 1
    אל תפריעו להם לקחת 100 ברוטו בחודש בשקט בלי לעשות כלום
    סגור
  • 35.
    הממשלה מייבאת דולרים ב 4% ריבית- חחחח
    לילי 14/06/2020 10:09
    הגב לתגובה זו
    6 0
    לממשלה יש אינטרס להציג כלכלה מצליחה . את החשבון- הריבית- ישלמו הילדים שלנו והנכדים כי ההלוואות הן ל100 שנה בריבית של 4% .
    סגור
  • 34.
    אם פחות היתה הדרך ארגנטינה היתה הכלכלה בעולם.. (ל"ת)
    ק 14/06/2020 09:57
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 33.
    מפחדים לעצבן את טראמפ (ל"ת)
    לי 14/06/2020 09:56
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 32.
    אין באמת נגיד יש ספסר שסייע לחלץ מוסדיים ממיליארדי
    גידי 14/06/2020 09:55
    הגב לתגובה זו
    6 0
    דולרים הפסד (3 מיליארד ריבית), ואפילו לא התנה את זה בניקוי בספקולנטים שם. העיקר שעשה סיבוב והוריד את ה $ ל 3.4 בחזרה. עכשיו צוחקים עליו ...
    סגור
  • ממש ככה. (ל"ת)
    אלון 14/06/2020 20:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 31.
    כרגע המזון פה יקר
    ירון 14/06/2020 09:04
    הגב לתגובה זו
    12 1
    מאירופה ב20 אחוז, שלא לדבר על הדירות, משום מה ככח שמתחזק השקל, אנחנו רק משלמים יותר על מכוניות, מזון, משחות שיניים בשמים וכו', לעומ מדינות אחרות שהמטבע מתחזק האזרח מרוויח, אין פה שום ערך למטבע גם ככה שודדים אותנו כמה שיכולים.
    סגור
  • 30.
    תנו לאנשים עם רווח הון דולרי לשלם מס בדולר
    חבל 14/06/2020 08:54
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אם יש לי חשבון בברוקר אמריקאי ויש רווח הון דולרי למה אני צריך להמיר לשקל כדי לשלם מס? תנו לי פשוט לשלם מס בדולרים ואז לא אצטרך לקנות הרבה שקלים בדולרים.
    סגור
  • הרווח הוא בדולרים
    הנביא 14/06/2020 09:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם, נניח, היה לך 1000 דולר, והרווחת 10 אחוז (1100 דולר), והדולר ירד ב-20 אחוז - תשלם על מס על 100 דולר, אפילו שהרווחת בשקלים. אתה לא צריך להמיר לשקל.
    סגור
  • רווח בדולרים, מס אתה חייב לשלם בשקל
    לצערי 14/06/2020 22:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ז"א שאפילו שהרווח בדולרים, חייבים להמיר לשקלים לפי איזשהו שער בזמן שרירותי (קיזוז של שער השקל בין יום המכירה ליום הקנייה)
    סגור
  • 29.
    אז מה אם אתה צודק! (ל"ת)
    cc 14/06/2020 08:53
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 28.
    הכתב עם אינטרס
    האינטרס הלאומי שקל חזק. היצור הוא פחות מ10% מהתל״ג 14/06/2020 08:13
    הגב לתגובה זו
    3 13
    האינטרס הלאומי שקל חזק. היצור הוא פחות מ10% מהתל״ג!!!! לרוב העם מצוין שקל חזק מול סל המטבעות כולם עשירים... רק ליצואנים שהם ממש מעט עדיף שקל חלש... אנחנו הרוב תודה בנק ישראל
    סגור
  • מסכים איתך
    שקל חזק זה טוב 22/06/2020 05:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני גם בעד שקל חזק. אני לא מייצא, כמו רוב האוכלוסיה. אבל כן מחכה לטייל בעולם :)
    סגור
  • אתה האינטרסנט
    חי 14/06/2020 16:10
    הגב לתגובה זו
    2 1
    דודתי פוטרה מהיי טק שלשום,מה עם הענף הזה אם לא הכי חשוב?
    סגור
  • איזה כיף שמותר לשקר בטוקבקים. ההפך הוא הנכון
    יונתן 14/06/2020 10:00
    הגב לתגובה זו
    4 1
    כלכלת ישראל מבוססת על יצוא ובראש ובראשונה ההייטק
    סגור
  • למי אתה חושב בדיוק שתעשיית ההייטק מוכרת ובאיזה מטבע? (ל"ת)
    חושם 14/06/2020 08:52
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 27.
    נגיד חסר ניסיון וחלש
    אנליסט במילואים 14/06/2020 07:57
    הגב לתגובה זו
    16 1
    היה צריך מזמן לקנות בלי הגבחה עד שילמד את השורטיסטים ואת השוק לקח. במקום זאת כשהדולר סוף סוף עלה במשבר הנגיד נחחץ וגרם להחלשותו באמצעות סוואפים. מה השוק למד מזה ?שכל פעם שהדולר עולה צריך למכור. תשנה מדיניות ומהר!!!
    סגור
  • 26.
    תמה
    כשהחגיגה 14/06/2020 07:29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מתחיל אכלו לי שתו לי.. כאילו שירדו מחירים קודם.
    סגור
  • 25.
    ימים אחרונים של אחרית הימים
    Sas 14/06/2020 07:02
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בעקבות שינויים מיסטים ישראל תהפוך למעצמה רוחנית עם שלטון של אדון האדונים
    סגור
  • ומה קורה אחרי אחרית הימים? ממשיכים כרגיל או שהכל משתנה? (ל"ת)
    תוהה 14/06/2020 09:04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 24.
    אדישותו של בנק ישראל תביא לחיסול התעשייה בארץ
    שאול 14/06/2020 06:54
    הגב לתגובה זו
    21 3
    ספקולנטים ומוסדות פיננסיים מחו"ל פועלים בצורה חופשית ומרוויחים הון ממשחקי הדולר/שקל שלהם ללא שום תגובה רצינית מצידו של בנק ישראל. מי שבסופו של דבר ישלם ביוקר את מחיר התחזקותו של השקל יהיו אזרחי ישראל אחרי שמפעלים ייסגרו או יעבירו את פעילותם לחו"ל ורבבות מובטלים יתווספו למיליון המובטלים שכבר קיימים היום.
    סגור
  • 23.
    השקל ז"ל
    יופי 14/06/2020 06:19
    הגב לתגובה זו
    3 3
    הם רוצים מטבע עולמי אחד ה"סדר העולמי החדש"
    סגור
  • 22.
    לסגור את בנק ישראל
    לא מצליח להבין 14/06/2020 00:59
    הגב לתגובה זו
    16 0
    הספקולנט היחידי הוא בנק ישראל אם האוצר ישקיע יותר בתשתיות הבריאות החינוך והתחבורה יהיה פיחות טבעי לשקל ויותר נעים לחיות במדינה
    סגור
  • 21.
    להדפיס שקלים, לקנות דולר, עם דולר לקנות מניות בנאסדק
    שמוליק 13/06/2020 23:50
    הגב לתגובה זו
    10 1
    ככה הבנק המרכזי של שוויץ עושה שנים. להדפיס שקלים אפשר בלי סוף מהאוויר, ואם הכל הולך עבור קניות מניות בחול זה לא מייצר שום תופעה שלילית במשק כמו היפר-אינפלציה
    סגור
  • 20.
    מנסה לחקות את הפד
    בנק ישראל 13/06/2020 23:47
    הגב לתגובה זו
    11 0
    הדולר כבר נגע ב3.90 ומי מכר למנוע פאניקה??בנק ישראל ואחכ מי קנה אגח ממשלתי שקלי??נכון בנק ישראל..שקר עולמי וריבית אפסית מיותרת רק מריצים את נכסי העשירים
    סגור
  • הפוך גוטה - גרם לייסוף (ל"ת)
    גידי 14/06/2020 09:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    סליחה, באיזו תוצרת מקומית בדיוק מדובר? (ל"ת)
    ד 13/06/2020 23:31
    הגב לתגובה זו
    0 5
    סגור
  • 18.
    הדולר לא שווה גם חצי ש"ח
    טורקו 13/06/2020 23:28
    הגב לתגובה זו
    3 12
    לא מספיק שיש מיליון מובטלים ואתם רוצים גם שאנשים יהיו עוד יותר עניים? בסוף יהיה פה מהפכה!!!
    סגור
  • 17.
    פיחות
    אלון 13/06/2020 23:27
    הגב לתגובה זו
    13 1
    צריך לחזור לימים בהם בנק ישראל היה פשוט מבצע פיחות בשקל. ברגע שהספקולנטים ידעו שבכל רגע נתון יכול להיות כזה פיחות, הם יברחו מכאן.
    סגור
  • 16.
    אתה צודק
    משה 13/06/2020 23:04
    הגב לתגובה זו
    12 0
    חייבים להחליש את השקל ולנסות להגיע ליחס הבא 1 דולר=4 שקל זה יעשה רק טוב.
    סגור
  • 15.
    בעת הזאת שקל חזק טוב לנו
    מני 13/06/2020 22:51
    הגב לתגובה זו
    3 8
    עיקר היצוא הישראלי מיתבסס על טכנולגיה מובילה ובילעדית שקל חלש עוזר לתיירות זה משהו שניראה רחוק כרגע
    סגור
  • הבנה אפסית יש לך. (ל"ת)
    חבר של מני 22/06/2020 12:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    זה לא מצליח , רק מבזבז כספים (ל"ת)
    שמעון רוזן 13/06/2020 22:40
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 13.
    הדולר לא שווה יותר מ 1.5 שח..... גג עד 1.7 שח לדולר (ל"ת)
    נגמר בולשויקים בישרא 13/06/2020 22:33
    הגב לתגובה זו
    0 11
    סגור
  • 12.
    שיחכה עוד קצת וימשיך להחליש הדולר
    מייק 13/06/2020 22:23
    הגב לתגובה זו
    4 2
    ככה אני יצליח למכור את הדירה שלי במצפה רמון בשכונת הרכבת בקומה הרביעית בלי מעלית ב200000 דולרים ולעבור לחול לקנות שם אחלה בית בכל מקום נורמאלי עם איכות חיים בלי פלאחים כחול לבן
    סגור
  • 11.
    צריך להתחיל להדפיס שקלים במילארדים
    אמיר 13/06/2020 22:19
    הגב לתגובה זו
    8 1
    הממשלה ובנק ישראל צריכים לקבלת החלטה של להתחיל להדפיס שקלים במיליארדים. מיד יקפצו ויגידו אינפלציה – אז זהו שלא. הגלגל שנקרא כלכלה מתבסס על כך שהגלגל מתגלגל ויש את כלל העובדים במשק שעובדים. כרגע, חלק גדול מהגלגל לא קיים – תיירות, מלונאות, שעשועים, אירועים ועוד ועוד ועוד. הדפסת שקלים תוביל את הבנקים למתן הלוואות בקלות יותר ובריבית נמוכה יותר מה שיביא לפחות מראות קורעי לב של עצמאיים גאים שנותרו בלי פרנסה ובלי הכנסה. המדינה יכולה להשתמש בכסף כמענקים למעסיקים ואף לייצר מקומות עבודה. אם מסתכלים ברמת המאקרו ארצות הברית ואירופה מציפים את השווקים במטבעות מה שמקל על האזרחים שלהם לצלוח את התקופה. הדפסת שקלים תוריד את השקל מול כלל המטבעות מה שיביא לעלייה בייצוא וכדאיות העסקת עובדים בארץ לעומת מדינות אחרות. רצועת הניוד של היואן מוגבלת ולכן באופן מלאכותי השקל יהיה יותר זול מול כלל המטבעות אך יישאר חזק מול היואן מה שיביא לייבוא זול מסין ויימנע את עליית המחירים. שוק ההון המקומי יתעורר ושווי חברות יעלה מה שיביא להעסקה ומיזמים. בסוף תהליך נודה על האמת 10 אחוז מהאוכלוסייה מחזיק 90% מההון מה שיביא
    סגור
  • 10.
    בנק ישראל קיבל מתנה בתחילת המשבר והדולר זינק.
    דני 13/06/2020 22:16
    הגב לתגובה זו
    15 0
    במקום לתת לו לחצות את שער 4 שח לדולר ואז גם היה מוכר ברווח גבוהה יותר וגם היינו היום בשער גבוהה יותר,הוא נכנס לפאניקה והפיל אותו לרצפה עכשיו הפסיד במערכה נותר לו להתפלל למועד ב....שכנראה לא יקרה
    סגור
  • 9.
    מה היא בדיוק תוצרת מקומית????
    פנחס 13/06/2020 22:12
    הגב לתגובה זו
    2 3
    כל מה שמיוצר כאן יקר יותר מכל דבר אחר מכל מדינה אין קשר בין שער הדולר למחיר
    סגור
  • 8.
    אין צורך להחליש את המטבע המקומי
    עברי 13/06/2020 21:59
    הגב לתגובה זו
    2 7
    הפרופ' הנכבד כותב שמטבע חזק מאפשר יבוא זול. אבל יבוא זול מאפשר כר פעילות כלכלית נוח יותר לבעלי עסקים שצריכים ליבא חומרי גלם, ומוצרים שונים לצורך עסקיהם. זאת הסיבה שבגללה גרף יבוא מול יצוא נמצא בהתאמה כמעט מלאה. בקיצור, הייתי שמח אם הפרופ' היה מביא טיעונים המבוססים על נתונים.
    סגור
  • 7.
    נגיד הבנק-נלחם בספקולנטים במקום לסייע לכלכלה-'חכמי חלם'
    צוקי 13/06/2020 21:42
    הגב לתגובה זו
    4 1
    בושה דולר שיורד כבר כמה שניםחוסר התחשבות בתעשייה והכלכלה, חוסר הבנה משוועשייפטר נגיד בנק ישראל
    סגור
  • 6.
    בזמן הקורונה
    בן 13/06/2020 21:40
    הגב לתגובה זו
    7 0
    המטבע חוץ עלה ומיד נגיד הבנק דאג להפיל אותו עזבו אתכם יש פה אינטרסים למטבע מקומי חזק
    סגור
  • 5.
    נגיד הבנק הורס את ההייטק והכלכלה
    עמי 13/06/2020 21:38
    הגב לתגובה זו
    10 1
    מה הדבר הזה? תן חופש לדולרשיעלה תקופה מסויימת ואז תפעיל רגולציה אם תרצה...התעשיה ההייטק גם ככה בצרות קורונה, סוגרים כל יום עד מתי?הדולר חייב להיות לפחות 4₪
    סגור
  • 4.
    אם בנק ישראל לא יתעורר היצואנים יעירו אותו (ל"ת)
    משה בן משה 13/06/2020 21:34
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 3.
    ספקולנטים
    אנונימי 13/06/2020 21:12
    הגב לתגובה זו
    18 2
    הבדיחה על חשבון עם ישראל כתובה על הקיר ובושה לבנק ישראל, כשעובדי הבנק בפגרת סוף שבוע ובשעות שאין השגחה על השוק הספקולנטים חוגגים עח היצואנים ולא נעים להגיד אבל הדפוקים בבנק ממשיכים בסופש לנפוש לחא תגובה מתאימה
    סגור
  • 2.
    אין סיכוי
    אנונימי 13/06/2020 20:58
    הגב לתגובה זו
    12 2
    ספקולנטים רובצי בצע משחקים אם כלכלת ישראל
    סגור
  • הפסק לצחוק על כלכלת ישראל יא מנהל חשבונות קטן. וחוץ
    לאמוניני 13/06/2020 22:38
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מזה כדאי לכתוב עם ולא אם..הבנת? וגם..מה זה רובצי בצע? על מה הם רובצים סבא'לה?
    סגור
  • 1.
    מלחמה אבודה
    ציקי 13/06/2020 20:24
    הגב לתגובה זו
    9 3
    הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות. במלחמת מטבעות מנצח הגדול...
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות