פיטורים במגזר הציבורי הם לא מחווה הם חובה

מסיטים אתכם לנושאים טפלים. הדבר הכי חשוב הוא התייעלות במגזר הציבורי ודווקא עכשיו; ישראל כ"ץ מוכר לכם לוקש שעכשיו זה לא טוב למשק. באוצר מספרים לכם שהעובדים האלו חיוניים - בולשיט. צריך לקצץ והרבה - קיצוץ שם זה תוספת למגזר הפרטי
 | 

כולם מדברים על המענק למשפחות. כולם יודעים אם המענק נכון או לא נכון. כולם מדברים על הסגר החלקי. כולם יודעים אם צריך או לא צריך לסגור את המסעדות. כולם יודעים הכל. הם לא צריכים להקשיב לממשלה, הם לא צריכים את הנתונים של האוצר ולא של משרד הבריאות. הם יודעים הכי טוב מה צריך לעשות - הם ישראלים. אבל הם טועים - לא בגלל הדעה שלהם על מענקי המשפחות ולא בגלל הדעה שלהם על הסגר החלקי. הם טועים כי הם בדיון הלא נכון. הם מדברים על הטפל כי הסיטו את הדיון מהנקודה המרכזית והם הולכים כמו עדר עיוור לשיח שהתרומה האמיתית שלו לפתרון המשבר הכלכלי היא שולית ואפילו אפסית. המענק לא משנה הרבה ועוד כמה ימים או שבועות של מסעדות פתוחות זה קשקוש. הסיפור הכלכלי העיקרי במשבר הקורונה הוא – המגזר הציבורי.  

בנק ישראל - רק דוגמה
בנק ישראל הוא חלק מהמגזר הציבורי שכולל 700 אלף עובדים.
בנק ישראל מעסיק קרוב ל-1,000 עובדים. השכר שלהם שמן, הפנסיה שלהם מנופחת, הם לא עובדים קשה ולא בטוח שצריך אותם – בתקופת הקורונה רובם היו בבית, ולא הפסדנו דבר. בסוף שבוע פורסמה בידיעות אחרונות כתבה על "השריטה" של נגיד בנק ישראל לנעליים נקיות. בנק ישראל רכש שתי מכונות צחצוח בסכום של 4,000 שקל. האמת – לא מרגש מדי. בבנק הסבירו שמדובר במכונות לטובת כל הבאים לבנייני הבנק בתל אביב וירושלים ושזה תוכנן מראש. היו בכתבה עניינים נוספים, אבל שוב, גם אם לנגיד יש אישו עם נעליים נקיות, וגם אם הוא לא מסתדר עם כולם וגם אם הוא צועק (אוי ואבוי) – אז מה? לכולנו יש "שריטות" כאלו ואחרות. הבעיה היא לא בנעליים – הבעיה היא בעובדים שלא עושים הרבה ומקבלים הרבה. הבעיה היא שכמותם יש המונים. הבעיה היא שבשעה שמדברים אתכם על ערבות הדדית וכניסה מתחת לאלונקה, המגזר הזה צוחק כל הדרך אל הבנק.          

לפני כשבוע הוחלט כי לא יהיו השנה תוספות שכר במגזר הציבורי. שר האוצר ישראל כ"ץ נפנף בהישג האדיר הזה שהושג מול הסתדרות העובדים. באמת תודה רבה. מאוד נדיב מצדם. ככה צריך להתנהג כשיש משבר כלכלי גדול והאחים שלך מובטלים ונמצאים בחל"ת. זו ערבות הדדית אמיתית. זה עוד לא סוף הבדיחה -  שמקשים ושאלים את כ"ץ אם לא צריך לייעל את המגזר הציבורי ולפטר עובדים? הוא אומר שממש לא בשעה קשה זו. זה רק יזיק למשק. זה יוסיף עוד עובדים למעגל האבטלה. זו תשובה פוליטית לא כלכלית. אין בה הגיון כלכלי. מדינה כמו כל עסק אחר צריכה להתייעל בזמן משבר. צריכה לפטר עובדים, צריכה להפחית שכר לעובדים. גם אם יתווספו עוד עובדים למעגל האבטלה, הרי שהם ייהנו מהחל"ת והרי שהם יפנו מקורות כספיים לדברים אחרים – פחות עובדים במגזר הציבורי זה עוד כסף למענקים למסעדות, לעצמאיים בכלל ולשכירים בכלל. איזו מן תשובה מנותקת סיפק שר האוצר, והוא לא היחיד.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

קובי בר נתן הממונה על השכר במשרד האוצר התבטא שמגזר ציבורי זה לא גוש אחד גדול ואחיד אלא מדובר בקבוצות רבות, ומה פתאום להפחית שכר דווקא לרופאים, אחיות, אנשי משרד הבריאות שנמצאים בחזית מול הקורונה. עוד אמירה פופוליסטית שמכינה את הקרקע למניעת פיטורים במגזר הציבורי כולו. הרי אף אחד לא מתכוון לפטר או להפחית שכר במקומות שלא צריך. בתי החולים הם לא כל המגזר הציבורי הם פסיק מהמגזר הזה שכולל – 700 אלף איש מתוך כח תעסוקה (שכירים ועצמאיים) של 4 מיליון איש.

מתוך ה-3.3 מיליון איש שהם לא במגזר הציבורי 1 מיליון בבית - מפוטרים או בחל"ת.  האמת שאפילו יותר אם לוקחים את העצמאיים, אבל נהיה אופטימיים. אגב במגזר הציבורי יצאו מעט יחסית לחל"ת - הגנו עליהם ובעיקר נתנו להם חופשה בתשלום. למה? כי אפשר. ה-1 מיליון מפוטרים וחל"תניקים הם 850 אלף יותר מאשר היה רגע לפני הקורונה – כלומר 850 אלף אנשים איבדו עבודה או נמצאים בחל"ת, ואולי זה לא הסוף. איך שר האוצר, איך הממונה על השכר – מסתכלים לאנשים האלו בעיניים ואומרים שלא יפטרו  במגזר הציבורי. הפיטורים במגזר הציבורי הם לא מחווה הם חובה. ושלא ימכרו לכם את הסיפור קורע הלב - "לא נפטר כי המצב יהיה רע יותר". מפטרים כדי שלכם – המגזר הפרטי – יהיה טוב יותר. הכספים שיתפנו יעזרו למשק כולו ולמגזר הפרטי בפרט. אז כן  לפיטורים, קיצוצים, הפחתות שכר. כמה שיותר מהר. יש משבר, זו הזדמנות לכופף את הוועדים החזקים, זו הזדמנות להפוך לישראל שוויונית יותר.

אז תפסיקו ללכת שולל אחרי הטפל – כן סגר חלקי, לא סגר חלקי. כן מענק למשפחות לא מענק למשפחות. העניינים האלו הם מיליארדים בודדים. טיפול שורש במגזר הציבורי  הוא העיקר - זה עשוי לחסוך 10-20 מיליארד בשנה. אנחנו מדברים פה על 200 מיליארד שקל בשנה של משכורות ופנסיות (סכום שמרני). מדובר פה על העתיד של המדינה. על בזבוזים משוועים של הכספים שלכם. המסים שלכם מפרנסים את המגזר הציבורי. זה בסדר, אבל זה לא אומר שהמגזר הזה חסין מהתייעלות. בשעת משבר ההתייעלות היא חובה בכל המשק.

וכדי שלא יבלבלו אתכם עם נתונים אז כדאי רק לזכור שהשכר במגזר הציבורי עלה בקצב כפול מאשר השכר במגזר הפרטי בעשור האחרון. השכר הממוצע במגזר הציבורי גבוה ב-60% מהמגזר הפרטי. נכון, חלק גדול מהמגזר הציבורי הם עובדים בשכר סביר, אבל גם להם יש הטבות שרובכם יכול רק לחלום עליהם.  ובכל מקרה – שכבת הבכירים של המגזר הציבורי ומדובר ברבבות אנשים, נהנית מפנסיות של מיליונים רבים ושכר של מנכ"ל בחברות ציבוריות. זה צריך להיפסק. על זה צריך להפגין יותר מאשר על כל דבר אחר. 

תגובות לכתבה(102):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 83.
    רשות מקרקעי ישראל
    אמיניאן 23/07/2020 08:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קודם כל לסגור את רשות מקרקעי ישראל, חוץ מבירוקרטיה, אין בהמ תועלת
    סגור
  • 82.
    רשות מקרקעי ישראל (ל"ת)
    אמיניאן 23/07/2020 08:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 81.
    עובדים מיותרים בבנק ישראל.
    שמילו 22/07/2020 21:39
    הגב לתגובה זו
    3 0
    האמת איני יודע על מה הם עושים למעט הודע פעם בחודש על הריבית. הפקוח לטובת הבנקים. אז לפחות שהוצאות הפיקוח ישולם ע"י הבנקים המסחריי.ם
    סגור
  • 80.
    אם איני טועה זהו אותו כתב שרשם
    יעקב 22/07/2020 15:25
    הגב לתגובה זו
    0 3
    שכלכלי יותר לגרום למוות של מבוגרים מאשר להרוס את הכלכלה.כלומר לפתוח את המשק באופן מלא ויהיו התוצאות אשר יהיו - של המבוגרים.גם כאן הכתב שאני בטוח שמימיו לא עבד באופן אמיתי, משתלח בעובדי ציבור שהם: רופאים, אחיות, מורים,עובדים סוציאליים, שוטרים, חיילים וכן פקידים נותני שרות במשרדים הממשלתיים. ולמה לפטר? כי נוצרה בעיה למגזר הפרטי אז גם שהמגזר הציבורי יסבול ויפוטר. לבחור יש מחשבה מעוותת ועקומה (אני לא עובד ציבור). צריך לפטר את עובדיה לאות הזדהות עם המגזר הפרטי. שירגיש גם הוא מהו סבל. אדם חולה
    סגור
  • 79.
    הסקטור הציבורי
    SHIKA 22/07/2020 13:49
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סקטור הציבורי יוצא מאיזון. הוא רגיל לקחת ולקחת ולקחת ועכשיו אין לו ממי. הסקטור הפרטי מתכווץ ומתכווץ ללא וודאות כלשהי. הסקטור הפרטי נמדד יום יום על ידי השוק ומי שלא מתאים את עצמו לצרכי השוק נעלם כלא היה. ערכו הכלכלי של הסקטור הציבורי מתעתע ביותר, מקורותיו משלל המיסים שאנו משלמים ובאמת של החיים אף אחד לא מודד את ערכו. פעם בשנה מוציא מבקר המדינה דוח, העיתונאים צועקים על זה ועל זה – אבל מדידה אין שם. השינוי של הסקטור הציבורי אמור לבוא דרך הבחירות לכנסת אלא שהנבחרים לא יכולים לשלוט כי הבירוקרטיה שולטת. אז מה יהיה ? אהיה אשר אהיה.
    סגור
  • טען עוד
  • 78.
    יש עוד שודדי הקופה הצבורית.
    יאיר 21/07/2020 23:35
    הגב לתגובה זו
    7 0
    שופטים 100000 שח בחודש. רופאים 71000 בחודש. בכירים בכל המחלקות מעל 70000 בחוגש. ביבי יצר עניים ועשירים. יצר מעמדות. הדבר הזה חגרום לשנאת אחים.
    סגור
  • 77.
    מדויק! הגיע הזמן שיאמרו את זה בכל פה (ל"ת)
    נועם אזולאי 21/07/2020 17:10
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 76.
    תענוג של כתבה! ואוכלי חינם כותבים תגובות זועמות חחח (ל"ת)
    משלם מיסים 21/07/2020 13:21
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 75.
    א
    אליקו 21/07/2020 13:12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    פתרון קל מאוד ,יוציאו את עובדי המדינה מגיל 60 בהוראת שעה לתקופה של שנה וחצי 100000עובדים הולכים הביתה
    סגור
  • 74.
    הטיפול הרפואי של ימי הביניים "הקזת דם" (ל"ת)
    ואח"כ החולה מת 21/07/2020 10:35
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 73.
    20 מיליארד?
    איכותי יותר 20/07/2020 22:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין בעיה בוא תגיד לכולם לוותר על 25 אחוז מהשכר או ללכת הביתה תשיג כרגע את אותה התוצאה בהפסד מינימלי
    סגור
  • 72.
    ביזיון של כתבה
    עובד 20/07/2020 21:35
    הגב לתגובה זו
    2 5
    אם יפטרו לא יתנו לתושבים שירותים על מה אתה כותב, הזוייי
    סגור
  • 71.
    לפתר כתבים מיותרים
    כתבים מיותרים 20/07/2020 20:06
    הגב לתגובה זו
    9 6
    יש יותר מידי כתבים מיותרים...למה אתר צריך להעסיק כ"כ הרבה כתבים מיותרים , אפשר להעסיק פחות ולחסוך בעלויות במיוחד בתקופת הקורונה..
    סגור
  • 70.
    גועל נפש לפטר עכשיו זו בושה וחרפה !!
    לימור 20/07/2020 08:54
    הגב לתגובה זו
    8 7
    פשוט מכוער כתבת שנאה
    סגור
  • 69.
    צריך לפטר כתבים לא יעילים (ל"ת)
    רוני 20/07/2020 07:10
    הגב לתגובה זו
    7 10
    סגור
  • 68.
    צריך עוד כתבות כאלו (ל"ת)
    ישראל 20/07/2020 06:59
    הגב לתגובה זו
    8 4
    סגור
  • 67.
    כל המגזר הזה מיותר - להפריט הכל, חבורה של אוכלי חינם
    אחי 20/07/2020 06:02
    הגב לתגובה זו
    7 5
    משרד החינוך - יש יותר עובדי מנהל ומפקחים ממורים
    סגור
  • 66.
    (ל"ת)
    אנונימי 20/07/2020 05:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 65.
    המגזר הציבורי גונב את הקופה
    שכר חציוני של 15,000₪ במגזר הציבורי. שכר חציוני של 19/07/2020 17:42
    הגב לתגובה זו
    25 8
    שכר חציוני של 15,000₪ במגזר הציבורי. שכר חציוני של 25,000₪ בחברות הממשלתיות. 60% מהכנסות המדינה משתלשלות לכיסי עובדי המגזר הציבורי. אם רק יקצצו 20% ממשכורות העובדים במגזר הציבורי המרווחים 30,000₪ ומעלה למשך 3 חודשים, זה יממן את קריסת העצמאים במגזרים שנחרבו למוות. לעובדים הללו המקבלים שכר חזירי תמורת בעצם, לעשות מוות ברגולציה לאזרח הפשוט, זה לא יזיז. הם מרוויחים מיליונים על מיליונים. שם הפיתרון
    סגור
  • לזכירך
    רוני 20/07/2020 07:13
    הגב לתגובה זו
    1 4
    המדינה מעבירה מיליארדים לפלסטינים. כן... לאלו שרוצים להרוג אותך, משלמים 40000 ש''ח עם הטבות וכו' למפלגות ערביות שמיצגות את הפלסטינים, כן... את אלו שרוצים להרוג אותך. ואתה בוכה על כמה שקלים שאנשים כמוך עובדים וכל הפשע שלהם זה שהם עובדים במגזר הציבורי??? תתבייש לך
    סגור
  • 64.
    בפרקליטות עודף 500 עו"ד מיותרים שעולים 200 מלש"ח בשנה
    עמית גולדי 19/07/2020 17:36
    הגב לתגובה זו
    20 4
    בפרקליטות עודף 500 עו"ד שעולים 200 מלש"ח בשנה
    סגור
  • 63.
    הפרקליטות מנופחת 500 עו"ד מיותרים
    משה גרונימן 19/07/2020 17:21
    הגב לתגובה זו
    15 3
    חגיגת שכר
    סגור
  • קודם שיכניסו את מושחתייהו לכלא
    יהווית 20/07/2020 02:14
    הגב לתגובה זו
    5 0
    זה יותר חשוב
    סגור
  • 62.
    כל הכבוד על האומץ
    אבישי 19/07/2020 17:11
    הגב לתגובה זו
    21 7
    אני עוקב אחרי הכתבות שלך שאפו! היחיד שמעיז לשים מראה מול מקבלי ההחלטות ואלה במגזר הציבורי שמקבלים מהקופה ומלקקים את השמנת על חשבוננו העצמאים והשכירים במגזר הפרטי למה שיתייעלו? הרי יהיו פחות עובדים והכח שלהם יחלש....
    סגור
  • 61.
    מעניין מתי יגמר הכסף
    השרות הציבורי 19/07/2020 16:59
    הגב לתגובה זו
    8 3
    כלום לא יעזור נגדם כי הם הרוב והם נמצאים בצמתים של ההחלטות. נראה למישהו שהרוב יחליט נגד עצמו.. חחח
    סגור
  • 60.
    לפטר אחד מבני הזוג במידה ושניהם עובדים במגזר הציבורי (ל"ת)
    אברהם 19/07/2020 16:48
    הגב לתגובה זו
    8 7
    סגור
  • 59.
    פנסיות תקציביות
    אני 19/07/2020 16:30
    הגב לתגובה זו
    11 3
    וכפל פנסיות שם נמצא הכסף. יש משפחות בישראל שכל בני הבית מתעשרים נכסף ציבורי. לא מתפרנסים. מתעשרים. לך לבנק ותראה תלוש שכר מגוף ממשלתי, תגיד את מילת הקסם קביעות וקח על הלוואה שתרצה.
    סגור
  • 58.
    דרך לחלוקה הוגנת
    ישראלי 19/07/2020 16:20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כסף חיבים לתת לתושבי הארץ בכדי שיהי קל אפשר לתת לכולם אבל לאחר תקופה אפשר לדרוש החזרה הכסף למי למרויח יותר מסכום מסוים שהביטוח הלאומי יקבע ובא גואל לעולם
    סגור
  • 57.
    הדרך היחידה זה הפגנה מול בית ההסתדרות הועדים השמנים
    אבי 19/07/2020 16:04
    הגב לתגובה זו
    13 8
    צריך להפגין מול בית ההסתדרות בתי הועדים השמנים עם השאלטר כמו נמלים נתבג רכבת ישראל בנק ישראל .משרד הביטחון לקצץ בשכר ופנסיות תקציביות מושחתות לבכירים
    סגור
  • היתחעלות
    להוריד מיספר שרים לחצי להוריד מיספר חברי כנסת לחצי 19/07/2020 16:41
    הגב לתגובה זו
    2 1
    להוריד מיספר שרים לחצי להוריד מיספר חברי כנסת לחצי זה השומן הגדול לאחר כך לדבר על קיצוצים שה120 יקצצו בשכרם 50 אחוז
    סגור
  • היתחעלות
    להוריד מיספר שרים לחצי להוריד מיספר חברי כנסת לחצי 19/07/2020 16:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להוריד מיספר שרים לחצי להוריד מיספר חברי כנסת לחצי זה השומן הגדול לאחר כך לדבר על קיצוצים שה120 יקצצו בשכרם 50 אחוז
    סגור
  • 56.
    אשליה
    דן 19/07/2020 15:48
    הגב לתגובה זו
    2 1
    צריך אישיות לוחמנית שמאמינה בצדק,כזו אין בפוליטיקה
    סגור
  • 55.
    העברת עושר אדירה מהמגזר הפרטי והיצרני למגזר הציבורי
    שלום 19/07/2020 15:17
    הגב לתגובה זו
    10 7
    בקרוב הורדת דרוג לא מבין איך הדולר פחות מארבעה שקלים תורכיה וארגנטינה זה פה
    סגור
  • 54.
    ישראל כץ מפחד
    ידראל 19/07/2020 15:11
    הגב לתגובה זו
    4 7
    הוא רק לא מבין שהוא בדרך להזכר כשר האוצר הגרוע בתולדות מדינת ישראל. אפילו יותר מכחלון. זה שעזר לנתניהו לרסק את כלכלת ישראל. זה שחשב שהוא יהיה ראש ממשלה ובמקסימום יוכל לעזור לאשתו לשטוף כלים במשק.
    סגור
  • 53.
    לפטר, לקצץ... בזבוז משווע ע'ח נכים, חד הוריים, זקנים... (ל"ת)
    אנונימי 19/07/2020 14:52
    הגב לתגובה זו
    4 7
    סגור
  • 52.
    הכל נכון
    איניגו מונטויה 19/07/2020 13:44
    הגב לתגובה זו
    29 10
    בתור אחד שעבד מספר שנים במגזר הציבורי אני יכול להעיד שגם אם יפטרו חצי מהעובדים התפוקה תישאר ללא שינוי. מדובר בחבורה של פרזיטים שמרביתם רק עסוקים בלהעביר את היום. הגיע הזמן שיתחילו לנקות שם אורוות.
    סגור
  • 51.
    כצל'ה בעברית חתלתול
    דרור 19/07/2020 13:43
    הגב לתגובה זו
    6 1
    כץ שר האוצר הוכיח כי הוא חסר עמוד שידרה בצילו של הבוס ביבי . אמש יצא נגד המנכ"לית שלו שאמרה באומץ את דעתה המקצועית .איך רוצים שאנשים רציניים יבואו לעבוד ליד מריונטות פוליטיות ?
    סגור
  • 50.
    AMEN FOR THAT (ל"ת)
    ברבור שחור 19/07/2020 13:39
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 49.
    עוד ממורמר שלא התקבל להיות עובד מדינה
    אנונימי 19/07/2020 13:33
    הגב לתגובה זו
    14 20
    חוץ מזה, רוב עובדי המדינה - החצי השני שלהם לא עובד מדינה ופוטר/בחל"ת/עצמאי - אז עד שיש איזה עוגן אחד במשפחה שלא נפגע גם אותו הוא רוצה לפרק? שעוד כמה משפחות ייכנסו לעוני?
    סגור
  • 48.
    מסכים
    רענן 19/07/2020 13:22
    הגב לתגובה זו
    13 6
    הפיתרון חייב להיות פיטורים נרחבים ולא הורדות שכר שיביאו לכך שדווקא הטובים והחרוצים ביותר יעזבו ואילו העצלנים והחלודים ביותר ישארו.
    סגור
  • 47.
    אכן ושורש הבעייה היא חוקים פריוילגים להסתדרות (ל"ת)
    nav 19/07/2020 12:28
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 46.
    700 אלף עובדי מדינה, מגזר הציבורי כולו 1440 אלף (ל"ת)
    מחוסר דיור 19/07/2020 12:17
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 45.
    הירידה בהכנסות המדינה תביא את האוצר לקיצוץ דרסטי במגזר (ל"ת)
    פסימיסט 19/07/2020 11:42
    הגב לתגובה זו
    9 4
    סגור
  • חחחחחחח (ל"ת)
    השרות הציבורי 19/07/2020 17:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 44.
    בדיוק. סוף סוף לעניין. ולא, לצערינו אין סיכוי שזה יקרה. (ל"ת)
    המפונקים 19/07/2020 11:41
    הגב לתגובה זו
    9 2
    סגור
  • 43.
    אתה טיפש עובדיה (ל"ת)
    ספרטקוס 19/07/2020 11:19
    הגב לתגובה זו
    6 24
    סגור
  • 42.
    לא מבין איך אנו לא יוצאים לרחובות על זה בדיוק
    דוד 19/07/2020 11:12
    הגב לתגובה זו
    19 8
    יוצאים לרחובות כל מיני אנרכיסטים וסוציאליסטים ורק לא ביבי וכאלה למה לא הייתה הפגנה פעם אחת נגד ההסתדרות ונגד המגזר הציבורי החזירי חברת חשמל נמלים עובדי רכבת ישראל ,היעילים" כל הבטוחים למיניהם שמידע אישי מעבירים מסרים איך לנצח בצלחמה שלא תיפול שערה אחת מראשיהם זה עיסוקם כרגע כל הוועדים זה עיסוקם ממקור ראשון
    סגור
  • 41.
    גם כתבים לא צריך, בטח בעת הקורונה... (ל"ת)
    איש2 19/07/2020 11:07
    הגב לתגובה זו
    10 15
    סגור
  • 40.
    עוזרי שרים, עוזרי חכ"ים, מזכירות..
    אני 19/07/2020 10:47
    הגב לתגובה זו
    22 1
    נהגים, מנהלות לשכה , ... כל ח"כ 10 עובדים מיותרים. כל שר 100 עובדים מיותרים. רוצים לצמצם? תתחילו משם.
    סגור
  • 39.
    הורדת שכר משמעותנ ירידה נוספת בתלג
    אין הבנה 19/07/2020 10:44
    הגב לתגובה זו
    3 8
    וזה יביא את החוב ביחס לתוצר מהר מאד ל 100%
    סגור
  • 38.
    במה שצריך לא מטפלים. המשק לפני חדלות פרעון
    שי 19/07/2020 10:44
    הגב לתגובה זו
    7 1
    והדולר יזנק בחדות בקרוב. הכל תומך.
    סגור
  • 37.
    תשלום לקופה ציבורית של אנשי צבא
    צוקו 19/07/2020 10:21
    הגב לתגובה זו
    6 0
    שהאוצר יפסיק את אי הורדת קופה ציבורית מגמלאי צהל שמצאו מקום עבודה בגופים ממשלתיים. זהו חוק מיטיב במיוחד עם גמלאי צהל בתע"א (היוזם היה חיים כץ). מדובר בהרבה מיליוני ש"ח כל שנה.
    סגור
  • 36.
    נכון מאוד !
    אנונימי 19/07/2020 10:10
    הגב לתגובה זו
    15 1
    הרבה גופים ציבוריים מנופחים..הבעיה יותר רצינית שהניפוח הוא לא בעובדים הזוטרים אלא במנהלים מחממי כיסאות..מכיר טוב טוב את המערכת גם בדואר ישראל למשל ובעיריות מסויימות עודף במנהלים . בדואר ישראל יש על כל 3 עובדים מנהל תסתובבו בבתי הדואר ותראו איך הם יושבים בחוסר מעש והכל בגלל מינויים פוליטים..כל הזמן עושים שם התייעלות ואת הדבר הכי מתבקש לא עושים. מעמיסים על העובדים הזוטרים כדי שיוכלו להשאיר את כל המנהלים אוכלי החינם.
    סגור
  • 35.
    למה רק כתבה אחת בנושא ?
    עצמאי שמממן את הציבורי 19/07/2020 10:10
    הגב לתגובה זו
    11 1
    מה האינטרס של התקשורת להמשיך ולדון בנושא?
    סגור
  • כי כל השאר מפחדים (ל"ת)
    השרות הציבורי 19/07/2020 17:06
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 34.
    שדדסASX
    אנונימי 19/07/2020 10:02
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שהשרים וחברי הכנסת יתנו דוגמא אישית המשכורת שלהם כאן גבוהה יותר מהשכר של שרים וחברי פרלמנט באירופה, שיצמצמו את הממשלה, שיעיפו את הבזבזן הראשי של כספי הציבור ביבי נתניהו, אחר כך שיפנו למגזר הציבורי שרוב רובו הוא של עובדים שמרוויחים שכר מינימום
    סגור
  • 33.
    עסקת חבילה
    זכרון 1985 19/07/2020 10:01
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מס 30% על פנסיה תקציבית. הפחתת שכר במגזר הציבורי 10% . הפחתה דומה בארגונים נסמכי ממשלה - רשויות עיריות . בנקים - כנל בעסקת החבילה. השלב השני הוא כמובן השקעות מאסיביות בתשתיות הכשרה מקצועית
    סגור
  • 32.
    שתגיע למשרד הפנים ותחכה 4 שעות במקום שעתיים
    יהושע 19/07/2020 09:56
    הגב לתגובה זו
    8 10
    אל תשכח את המאמר שכתבת.
    סגור
  • להפסיק את החגיגה!!!
    עבד כי ימלוך 19/07/2020 15:30
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כבר כיום מחכים 4 שעות וגם מקבלים שירות סוג ד'!! אפשר להפוך את המערכת לממוחשבת ולא להמתין בכלל ועם עשירית מכמות העובדים שיש היום..
    סגור
  • זה איום לא לעניין (ל"ת)
    מוקי 19/07/2020 14:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 31.
    להיפך. צריך עבודה יזומה בתשתיות
    יוסי 19/07/2020 09:56
    הגב לתגובה זו
    5 3
    זה הזמן להקל על מצוקת האבטלה על ידי גיוס ממשלתי של עובדים רבים לעבודות יזומות בתשתיות. הכבישים ריקים מסגר, ואני לא רואה אף עובד במפלס הכביש של הרכבת הקלה לכל אורך ז'בוטינסקי. למה? ויש עוד הרבה דוגמאות, משהו מזה בטח אפשר לקדם
    סגור
  • 30.
    קודם לצמצם את הממשלה.
    דני 19/07/2020 09:53
    הגב לתגובה זו
    21 2
    שר בלי תיק מה זה????? לשר הזה יש לי שכה יש נהג יש מזכירה. יש סגן שר ללא תיק וגם לו יש מזכירה נהג לי שכה. מנכל שם תצמצם דבר ראשון. אצלכם בממשלה. תראו דוגמה נבחרי ציבור.
    סגור
  • 29.
    נכון
    איש 19/07/2020 09:51
    הגב לתגובה זו
    16 3
    נחלי הדם יזרמו לצערי ברחובוצ עד שהשמן וחבר מרעיו יקצצו בדמים לעובדי המגזר הציבורי החזירי
    סגור
  • אם יצמצמו פחות
    שאול 19/07/2020 15:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החשבון לפירעון בעתיד יגדל ויגדל, יישא ריבית ויהיה על גב דור הבנים .
    סגור
  • 28.
    זה אותם אנשים שהפגינו נגד הגז ונגד מכירת כיל
    תמשיכו ככה 19/07/2020 09:46
    הגב לתגובה זו
    8 3
    וגרמו להעלאת מס הבורסה ושישנסקי רק שירת את השלטון לשיחוד בוחריו השותפים הטבעיים . רוצים שיהיה פה תוהו ובוהו כולם יודעים שבשירות הציבורי לא מרויחים טוב . גם אקדמאי מתקבל עם תקן של עובד רגיל השכר הגבוה שייך רק לרופאים ולמנהלים ולמנכלים כל השאר על קו העוני כעת יהיו גדודים של אנשים שלא יהיה להם ממה לחיות וביבי יחלק להם קצבת הבטחת הכנסה ופטור מארנונה . ושוב יעלו מיסים לקומץ שמרויח עד שגם הם יקרסו. בלי כסף לא יקנו באף חנות לא יזמינו פיצה ב 100 שח כשהערבים מוכרים פיצה ב 10 שח. כעת כולם יועצים של ביבי והעיקר לפגוע באנשים עובדים מה עם החרדים אף אחד לא מדבר כעת על קיצוץ קצבאות הילדים אולי שביבי יפסיק לחסוך להם 50 שח לחודש מה דעתכם ? חבורת הזבל הישראלית
    סגור
  • 27.
    עחיח
    אנונימי 19/07/2020 09:46
    הגב לתגובה זו
    8 3
    אבישי עובדיה תהיה ממוקד, לפטר בעלי שכר מעל 30,000 נטו, שהרי רוב עובדי המדינה מקבלים שכר מינימום, כמה יש בעלי שכר באמת גבוהה? רוצים לפטר במגזר הציבורי בבקשה, אבל תהיו הוגנים אל תפטרו את רוב החלשים והמסכנים, אלא את בעלי השכר הבאמת גבוהה, או את אלו שיש להם כמה משכורות, מכמה מקומות עבודה, נראה אתכם גיבורים באמת!!!
    סגור
  • 26.
    כל כך מדויק!!!!
    דוד בג 19/07/2020 09:45
    הגב לתגובה זו
    17 3
    למה רק כאן זה עולה??
    סגור
  • 25.
    מסכים אתך עובדיה גם צריך לפטר אלפי עיתונאים
    אאא 19/07/2020 09:42
    הגב לתגובה זו
    13 8
    מסכים אתך עובדיה גם צריך לפטר אלפי עיתונאים ועובדי רשות השידור שכמובן לא מייצרים כלום אלא ההפך מלבים שנאה. לדוגמה רשות השידור מי צריך כל כך ערוצי חדשות שכולם מזמרים אותו דבר .ועוד אלפי תחנות רדיו מיותרים שילכו לעבוד בייצור...
    סגור
  • 24.
    אבל לפטר מנהלים ומנכלים מיותרים שמרויחים פי 4 מהזוטרים
    פיטורים 19/07/2020 09:41
    הגב לתגובה זו
    16 1
    כמו שפחלון הגביל שכר בכירים בבנקים צריך להגביל שכר מנהלים ומנכלי"ם בשירות הציבורי לא יתכן שעובד שהגיע לשירות הציבורי בגיל 20 ופורש אחרי 42 שנות עבודה יקבל פנסיה של 7000 שח ומנהלים שלא מגיעים לעבודה יקבלו 20 אלף שח. מי האומלל שרוצה לפטר אנשים שמרויחים 5000 שח לחודש כי כמה מסעדנים שמכרו ארוחה ב 300 שח סוגרים . עם ישראל תמיד היה עם צר עין ויעיל על חשבון אחרים עם קנאי . אולי יציעו גם למכור ילדים כמו בשנות ה 50 ולחלק כסף לבעלי חדרי כושר ומסעדנים עם של אוכל שמן ודוחה.
    סגור
  • 23.
    עובד בכנסת בכה לי שהוא לא עושה כלום ומת משעמום
    חיים 19/07/2020 09:39
    הגב לתגובה זו
    12 2
    מקבל רכב צמוד חדש,משאיר אותו דלוק כל היום שלא יתחמם ושלא יחטוף דוח
    סגור
  • 22.
    די למשחקים
    ג'ק 19/07/2020 09:39
    הגב לתגובה זו
    8 3
    להתחיל מיד בקיצוץ וסגירת 20 משרדי ממשלה מיותרים .גם נחסוך כסף זרוק וגם ניתן יהיה לנהל את המדינה בלי שינטרלו זה את זה . פעולה כזו תפגין מנהיגות ודוגמא לכולם על פי צו השעה .
    סגור
  • 21.
    שכחת דבר אחד: הגדלת מספר משרדי הממשלה מייצרת צורך
    אבי 19/07/2020 09:37
    הגב לתגובה זו
    5 2
    בהגדלת מספר העובדים, שטחי המשרדים ועוד. בנוסף, מי אלה עובדי הממשלה המיותרים? בד"כ אלה מי שנכנסו ע"י קשרים ולא כישורים, כלומר ליכודניקים או מקורבים, וכץ ממש ממש לא יתאבד פוליטית כדי לפטר אותם.כי אם יעשה זאת יסביר לו הבוס מה קרה לליכוד כשהפעיל את התוכנית הכלכלית בזמנו כפי שצריך היה לעשות.
    סגור
  • 20.
    כתבה מלאה שינאה וערס!!!
    נבו שמיר 19/07/2020 09:36
    הגב לתגובה זו
    7 10
    במשך שנים ללא קשר למצב הקורנה והמצב הכלכלי תמיד אבל תמיד הייתה לכתבים הגלגלים שינאה כלפי עובדי המדינה וזה רק כדי למצוא חן בעיני המגזר הפרטי על מנת שהיה להם מקורות מודעינים טובים במגזר הפרטי ...חשוב לזכור אי אפשר בלי המגזר הפרטי ואי אפשר בלי המגזר הציבורי וכל מי שעושה זאת כורת ענף שיושבים עליו ים משפחות עם ילדים ...אל תאמינו לאותו כתב מרושע כי הוא מעוניין לגייס מקורות מודעינים חדשים בתוך המגזר הפרטי ולא איכפת לו כלום לא מאלה ולא מאלה סתם כתב מרושע ...
    סגור
  • זו לא שנאה זו האמת ומה לעשות כשהיא נאמרת לא נעים לשמוע
    מוקי 19/07/2020 14:24
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אומרים שמגלים את האמת זה לא נעים מה לעשות
    סגור
  • 19.
    קרן השלמות
    ע 19/07/2020 09:34
    הגב לתגובה זו
    3 2
    שיתחילו בביטול הפרשת המעסיק לקרן השלמות השנה ובשנת 21 . זה חסכון של מיליארדים. פיטורים מטבעם מהלך ארוך יותר שצריך אכן לבצע כדי להקטין בירוקרטיה שחונקת את המשק ממילא
    סגור
  • 18.
    דמגוגיה נטו
    אבי 19/07/2020 09:31
    הגב לתגובה זו
    10 10
    לשלוח היום מאות אלפי עובדי ציבור הביתה לא יסייע לאף אחד. עוד מאות אלפים שיקבלו שכר מהמדינה במסגרת דמי אבטלה, עוד פוטנציאל למאות אלפי מובטלים לאחר שהמשבר יחלוף, קשקוש נטו
    סגור
  • איך לא הבנת?
    אורן 19/07/2020 13:05
    הגב לתגובה זו
    1 6
    אלפי המובטלים שאתה כותב עליהם, עולים לך הרבה יותר כיום..
    סגור
  • 17.
    תפלים
    אנונימי 19/07/2020 09:29
    הגב לתגובה זו
    1 2
    לא אומרים טפלים
    סגור
  • 16.
    כנ"ל גם פנסיות המופקרות של אנשי הקבע ומשרד הבטחון (ל"ת)
    איתמר 19/07/2020 09:28
    הגב לתגובה זו
    12 3
    סגור
  • 15.
    צודק בנאה אחוז
    עו"ד 19/07/2020 09:26
    הגב לתגובה זו
    9 7
    המגזר הציבורי חייב להתייעל. ראשית כל, הייתי מקצץ 30% במשכורות של עובדי המגזר הציבורי שמרוויחים מעל 20 אלף שקל.
    סגור
  • ברוטו או נטו?
    120 אלף 20/07/2020 10:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    35 אחוז מזה מס למדינה אז מה נשאר? אולי העורך דין הנכבד יקצץ גם הוא 30 אחוז משכרו?
    סגור
  • 14.
    כל מלה בסלע
    כל מלה בסלע 19/07/2020 09:23
    הגב לתגובה זו
    22 5
    מאיפה להתחיל , יושבים להם גדודים של עובדים במשרדים ממוזגים (חלקם במיקומי הנדל"ן מהיקרים במדינה- מי צריך מס הכנסה וביטוח לאומי בצומת עזריאלי !!! כדי שיבקשו תוספות על חניה ועל עיכוב בפקקים חוצפה שלא נשמעה כדוגמתה), יושבים להם עדרים של כלום ושום דבר, עושים בערך כלום ומקבלים שכר כמו עגל שיונק מעטיניה של אמו במקרה שלנו העטינים הרחבים של הקופה הציבורית. הם מתרבים בקצב לא רגיל וצריך לספק להם חדרים (עוד שכירות חשמל מיזוג), ציוד, חניות לרכבים שלהם. אך בעיקר מתווספים להם עדרי דובי לא לא , שרק מקשים על האזרח בבירוקרטיה מיותרת. עוד תקנים עוד מנהלים עוד חופשות עוד הבראה עוד ימי מחלה. זה פשוט מטורףףףףף. הכתב טועה במקצת אין 700 אלף עובדים במגזר הציבורי, הם כבר היום קרובים יותר ל 900,000 איש. הם יותר משליש מכלל המועסקים במשק. פשוט הפכנו לצבא של פקידים. צריך לפטר לאלתר 25-30 אחוז מהמגזר השמן והבלתי יעיל הזה. כמו שאוורמה שמסתובבת ובכל סיבוב אוכלת מהשומן שלה, ככה צריך לעשות למגזר הזה. אני מחריג את המורים, אנשי הרפואה ועוד מס' קבוצות שהמשכורות שלהם נמוכות. את המסה העיקרית צריך להפריש לאלתר
    סגור
  • 13.
    סוף סוף מישהו הבין ענין (ל"ת)
    פנחס 19/07/2020 09:22
    הגב לתגובה זו
    13 5
    סגור
  • 12.
    כתבה לא מציאותית
    אנונימי 19/07/2020 09:21
    הגב לתגובה זו
    7 4
    עובדי המגזר הציבורי עובדים קשה מאוד ותחת לחץ בין אם הם מקבלי קהל בין אם בבתי החולים בין בנמלים בגבולות הוראה משטרה צבא פרקליטות ועוד ועוד הטענה הזאת הייתה נכונה לפני שנות דור היום המצב שונה לחלוטין ואגב רובם במשכורות פחותות לעין שעור מאותם עצמאיים שמנצלים הטבות מס ועוד ועוד
    סגור
  • 11.
    סוף סוף מישהו מעז לומר את האמת ישר לפנים, ישר כוח אבישי (ל"ת)
    אזרח מודאג 19/07/2020 09:15
    הגב לתגובה זו
    14 10
    סגור
  • הכי חשוב להוריד משכורות במשרד המשפטים ומערכת המשפט
    ישראלי 19/07/2020 09:41
    הגב לתגובה זו
    6 2
    יש עשרות אלפי שופטים בישראל שמקבלים 50000 ויותר בחודש על הגב שלנו בלי שלספק שום תמורה. חוץ מלעזור למחבלים לא עושים כלום. כולל עשרות אלפי פקליטים יועצים ומשפטנים שחוץ מלימצוץ לנו את הדם לא תורמים כלום
    סגור
  • 10.
    ביבי אמר בזמנו שהרזה סוחב על כתפיו את השמן, מאז
    רז 19/07/2020 09:13
    הגב לתגובה זו
    22 5
    הרזה נהיה יותר רזה והשמן נהיה יותר שמן
    סגור
  • הוא גם דיבר על שרות המדינה בלא יותר משתי קדנציות . (ל"ת)
    הדג מסריח מהראש 19/07/2020 09:41
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • הוא מדבר
    שאול 19/07/2020 10:47
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כלב נובח גם לא מתחייב
    סגור
  • 9.
    סופסוף כתבה לעניין, קח את הנושא ועשה אותו מרכזי לאתר
    גיל 19/07/2020 09:13
    הגב לתגובה זו
    7 7
    האמת היא, שבזמן מיתון מוטב לא לפטר אלא להזריק כסף. הבעיה היא שאם לא נעשה את זה עכשיו, זה לא יקרה לעולם. אז מוטב עכשיו. אבל זה לא יקרה בלי צעקות, בלי כתבות כל שבוע, בלי כעס של הרבה אנשים, בלי פחד מצד הפוליטיקאים. המשך ככה. ואגב: בחיית עשה טובה, גש למתכנת של האתר ובקש ממנו להפסיק את העדכון האוטומטי כל 5 דקות. זה אסון.
    סגור
  • הגיע הזמן לעשות סדר בבלאגן (ל"ת)
    דרור 19/07/2020 09:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    תוספת שכר במיגזר הפרטי
    משה 19/07/2020 09:11
    הגב לתגובה זו
    2 3
    אין מה להשוות בין תוספת השכר במגזר הציבורי והפרטי. כאשר במגזר הפרטי כמעט ואין תוספות שכר. מכיר עובדת שבמשך 8 שנים לא הועלה שכרה אפילו באגורה. וב: 12 השנים האחרונות תוספת השכר הייתה 5%. כאשר תמיד אומרים שהמצב קשה ואין אפשרות להעלות את השכר.
    סגור
  • 7.
    כ.סימן טוב, פקח בעיריית תל אביב...
    יואב 19/07/2020 09:10
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כבר ארבע שנים מנהל חנויות אינטרנט אפיליאייט בפייסבוק ובוואטסאפ, במקום לעבוד כל היום הוא מחפש לאנשים מוצרים באינטרנט, בזמן שתושבי תל אביב משלמים לו את המשכורת, הוא גולש באתרי קניות. לא חבל על התקן? לא רוצה לעבוד? תן למישהו אחר. יש מספיק אנשים שמוכנים לעבוד. זו תרבות העבודה בעיריית תל אביב אחד מחפה על השני כך גם באגף הפיקוח. יש לפטר את מנהל אגף הפיקוח לאלתר שיודע על כל האבטלה הלא סמויה ומעלים עין.
    סגור
  • 6.
    לזרוק עוד עובדים לאבטלה וליאוש ממש לא
    רענן 19/07/2020 09:10
    הגב לתגובה זו
    10 6
    אולי לפטר ולשלוח לחל״ת את כותב הכתבה ואת כל אלה שהסכימו למאמר האבילי
    סגור
  • 5.
    כתבה דמגוגית ללא שום ביסוס
    אמיר 19/07/2020 09:09
    הגב לתגובה זו
    12 13
    יש שכבה שמנה מועטה במגזר הציבורי. כל השאר עובדים קשה עקב תת תקינה ובשכר נמוך. אין לך מושג.
    סגור
  • הכתבה כלל לא דמגוגית
    אבי 19/07/2020 09:45
    הגב לתגובה זו
    7 6
    יש לא מעט אנשים שבאים לעבודה לא לעבוד אותם אנשים מחתימים כרטיס ו... נעלמים תהיו הוגנים ותסתכלו על העובדים שסביבכם האם כולם נחוצים ? חוץ מזה אנחנו כבר בעולם דיגיטלי ולפעמים מחשב עושה עבודה של מספר אנשים
    סגור
  • 4.
    לחתוך להם את השכר ב30 אחוז (ל"ת)
    דיפרנציאלי 19/07/2020 09:04
    הגב לתגובה זו
    10 7
    סגור
  • 3.
    אפשר להתחיל עם קיצוץ שכר במגזר הציבורי
    מסכים עם כל מילה 19/07/2020 08:56
    הגב לתגובה זו
    22 5
    חובה לקצץ את השכר במגזר הציבורי במדרגות- מעל 20,000 שח לחודש לקצץ 5% מעל 30,000 שח לחודש לקצץ 10%
    סגור
  • לקצץ הרבה יותר, רצוי לפטר
    ophir_moran@yahoo.com 19/07/2020 09:05
    הגב לתגובה זו
    11 6
    נהג וותיק בחברת חשמל מרוויח 50 - 60 א' ש"ח לחודש. בגיל 59 מעוניין לצאת לפנסיה, כי "עבד 35 שנה" יוון זה כאן ויותר מזה
    סגור
  • 2.
    זה הזמן
    דן 19/07/2020 08:52
    הגב לתגובה זו
    7 4
    להעסיק עוד שוטרים, רופאים, אחיות , עו"ד, אנשי רשות מיסים, ביטוח לאומי ועוד (גם אם לתקופה קצובה)
    סגור
  • 1.
    ארץ אוכלת יושביה
    די כבר 19/07/2020 08:47
    הגב לתגובה זו
    10 24
    די כבר עם השנאה הזו, תתעסקו בעניינים שלכם ותחפשו רק את הטוב
    סגור
  • תן לי לנחש - גם אותך כספי המיסים שלי מממנים (ל"ת)
    עובד קשה למחייתו 19/07/2020 08:58
    הגב לתגובה זו
    12 8
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות